مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

در

مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

 

اولین احساس هر کسی که این جزیره بسیار خشک و بسیار روشن را در مرکز ایران دیده است یک چیز است: شما به سیاره دیگری وارد شده اید. خانه هایی با تمام رنگ ها و سایه ها، زنان محلی که لباس های غیرمعمول  روشن به تن دارند (لباس چند رنگ و حجاب با الگوی کم رنگ تر) - این ، البته غیر معمول است. اما خاص ترین ویژگی جزیره هرمز شن و ماسه رنگی آن است که برای آن جزیره هرمز در سراسر جهان، رنگین کمان نامیده می شود. و آن را شبیه مریخ نیز می نامند ...

 

جزیره مرموز هرمز تا حدودی یادآور سیاره مریخ است

جزیره مرموز هرمز تا حدودی یادآور سیاره مریخ است.  / عکس

 

67b88d6e-400c-42ae-a5c6-3cf1fc0ee87e.jpg

و در قسمت مسکونی جزیره ، همه چیز بسیار روشن است.  / عکس

 

جزیره هرمز 42 کیلومتر مربع وسعت دارد و در 16 کیلومتری بندر عباس واقع شده است. اما ، با وجود جزیره بودن و دور افتادن  ، بسیار جذاب است و از نقاط مختلف جهان گردشگران به جزیره هرمز  می آیند. شن و ماسه ساحلی مانند فلز می درخشد. هرمز بهترین مکان روی زمین برای ژئو توریسم محسوب می شود. به خصوص در به اصطلاح دره رنگین کمان که بسیار زیبا است.

دره رنگین کمان در جزیره هرمز

دره رنگین کمان.  / عکس

 

مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

در این جزیره ماسه و خاک دارای رنگهای بسیار متنوعی است.  / عکس

 

مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

جزیره رنگین کمان / عکس


هرمز به دلیل تنوع فوق العاده سنگها و مواد معدنی موجود در این منطقه کوچک ، یک مخزن معدنی بی نظیر محسوب می شود. به زبان زمین شناسان صحبت می کند ، جزیره واقع در تنگه هرمز گنبد نمکی کروی است که از تبخیرها ، سنگهای آذرین و سنگهای رسوبی و همچنین رسوبات زیرین از جمله نمک ، گچ و تبخیرهای آهکی تشکیل شده است. در سنگهای رسوبی اغلب مواد معدنی مانند پیریت ، دولومیت ، کوارتز ، آنهیدریت ، گچ و هالیت دیده می شود.

مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

جاده صورتی.  / عکس

 

مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

صخره ها ، گویی در یک سیاره خیالی هستند.  / عکس

 

این جزیره علاوه بر مناظر دیدنی معدنی ، زیبایی های دیگری نیز دارد - برای مثال ، صخره های مرجانی ، سنگ ها ، غارهای دریایی و نمکی ، و همچنین یک پوشش گیاهی بی نظیر و حیوانات وحشی.

مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

چشم انداز باور نکردنی.  / عکس

 

یکی دیگر از ویژگی های هرمز ، تنوع منطقه ساحلی است: در شمال سواحل شنی طلایی و در جنوب یک سایت با صخره های زیبا قرار دارد. و در به اصطلاح ساحل سرخ ، غلظت زیادی از آهن وجود دارد که هم ماسه و هم آب واقعا قرمز روشن هستند. به نظر می رسد که موج ها و ساحل خونریزی می کنند و هم زیبا  و هم عجیب است.

مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

به نظر می رسد امواج قرمز خونریزی می کند.  / عکس

 

مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

زمین در این منطقه به طور طبیعی قرمز است.  / عکس

 

مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

و هنرمندان محلی از شن های رنگارنگ در ساحل فرش های شگفت انگیز می سازند.


این جزیره گویی مخصوصاً برای تفریح توسط کسی نقاشی شده است  . و حتی از فضا ، مانند یک تصویر روشن به نظر می رسد.

مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

بنابراین جزیره از فضا اینگونه به نظر می رسد.  / عکس

 

مریخ روی زمین: جزیره هرمز ، جایی که دریا و ساحل قرمز هستند

رنگ های طبیعت.


هرمز زمانی مرکز تجارت پر جنب و جوش بود. در دوره ساسانیان (224-651 میلادی) ، این جزیره توسط ایرانیان فتح شد ، مدتی توسط مغول ها ، پرتغالی ها اداره می شد و در آغاز قرن 17 هجری شمسی شاه عباس صفوی مالکیت آن را آغاز کرد. با این حال ، این جزیره مورد توجه کمی قرار گرفت. در حال حاضر ، هرمز جزیره ای کم جمعیت است که بیشتر آن متروک است. و "جمعیت" اصلی آن گردشگران و توریست ها هستند.

 

d6cc58e4-6d08-458a-8499-6d9e302a8a35.jpg

این جزیره در قرن شانزدهم میلادی. 

 

به هر حال ، در بعدازظهر تابستان اینجا بسیار گرم است. همه توریست ها نمی توانند درجه حرارت 42-43 درجه سانتیگراد را تحمل کنند ، بنابراین معمولاً دوست دارند در هنگام زمستان که گرما فروکش می کند از این جزیره بازدیدکنند.

 

c8e9044a-5a31-4974-bcc5-fd11933e6b77.jpg

گردشگران  / عکس

 

قلعه های شنی تنها جاذبه گردشگری نیست که می توان از ماسه ساخت. به عنوان مثال ایرانیان از شن های رنگی برای ایجاد فرش عظیم چند رنگی در سواحل خلیج فارس استفاده کردند،که بزرگترین فرش ماسه به نظر می رسد .

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس های جدید از کلیسای زیبای استپانوس در جلفا

در


کلیسای زیبای استپانوس در یک دره عمیق در امتداد رود ارس ، در سمت ایرانی مرز ایران و نخجوان واقع شده است. در ابتدا در قرن نهم ساخته شده و پس از آسیب دیدگی در اثر جنگ و زلزله در دوره صفویه بازسازی شد.

 

قدیس بارتولوميوس رسول نخستين كليسا را در محل حكومت امپراتوری اشكانی در حدود سال 62 ميلادی تأسيس كرد . اولین صومعه در قرن هفتم ساخته شد و بعداً در قرن 10 گسترش یافت. صومعه در طی جنگهای بین سلجوقیان و امپراتوری بیزانس در قرون 11 و 12 آسیب دیده است.به دلیل زلزله ، صومعه چندین بار مرمت شد. این کلیسا همچنین دارای نقاشی های دیواری منحصر به فرد و تصاویر مجسمه ای است که شاهکار محسوب می شوند. معبد خود از توف فلزیت(سنگهایی با منشاء آتشفشانی) ساخته شده است. ضمناً کلیسای استپانوس در ایران از سال 2008 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. 

 

به دنبال فتح منطقه توسط مغولان هولاگو خان ، نوه چنگیز خان ، در اواسط قرن سیزدهم ، توافق نامه صلح بین کلیسای ارامنه و ایلخانان امضا شد و مسیحیان وضعیت مطلوبی را حفظ کردند. این صومعه در نیمه دوم قرن سیزدهم بازسازی شد و در سال 1330 به رهبری زکریا کاملاً بازسازی شد. تا قرن 14 و 15 م ، صومعه سنت استپانوس در اوج نفوذ فرهنگی و فکری خود قرار داشت و تولید نقاشی و دست نوشته هایی  در دین ، ​​تاریخ و فلسفه.

 

در اوایل قرن 15 ، سلسله جدید صفوی از ارمنی ها محافظت می کرد ، اما این منطقه در مرکز درگیری ها با عثمانی ها بود که در سال 1513 به ارمنستان غربی حمله کردند . صومعه در قرن شانزدهم به تدریج رو به زوال گذاشت. شاه عباس اول در سال 1604 ساکنان منطقه را اخراج کرد و صومعه رها شد. پس از سال 1650 ، صفویان منطقه را دوباره اشغال کردند و صومعه متروکه در اواخر قرن هفدهم بازسازی شد.

 

در آغاز قرن هجدهم ، این منطقه تحت گسترش امپراتوری روسیه قرار گرفت . ایروان در سال 1827 توسط روسها فتح شد و طبق پیمان ترکمنچای ، مرز بین ایران و روسیه متعاقباً بر روی رود ارس مشخص شد. در نتیجه ، بخشی از مردم به زور به ارمنستان روسیه آواره شدند . قاجار برای حفاظت از ارمنی ها و بازسازی صومعه سنت استپانوس  بین 1819 و 1825 تلاش کرد.صومعه در قرن بیستم تحت چندین مرمت قرار گرفت.اخیراً افزون بر کارهای مرمتی فوق جهت استحکام بخشی از بنا و آماده‌سازی آن برای بازدید توریست و گردشگران  توسط میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی صورت گرفته‌است، جاده سابق آن نیز به نحو مطلوبی تعریض و آسفالت شده ‌است.

 

زیباترین و جدیدترین عکس ها از کلیسای زیبای استپانوس در جلفا در تاریخ چهارم مهر ماه 1397 تهیه شده است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گردشگران، مراقب باشید: نوع جدیدی از تقلب در فرودگاه!

در


توریست ها مراقب باشید! نوع جدیدی از تقلب در فرودگاه ها!

گردشگران، مراقب باشید: نوع جدیدی از تقلب در فرودگاه!
نشریه EliteReaders در مورد یک روش نسبتا جدید گرفتن راحت پول از گردشگران که توسط کارکنان فرودگاه نینا آکوینو در مانیل ( فیلیپین ) اختراع شده، صحبت می کند . گزارش شده است که دقیقا مشابه همین عمل در کارکنان فرودگاه های مصر دیده شده است.

بنابراین، احتمالا در سایر کشورها هم امکان این تقلب وجود دارد . پس خواندن این مطلب برای همه مفید است!
در مانیل، این روش سرقت از گردشگران که در سراسر جهان پخش شده است، "Tanim Bala" نامیده شده است. گردشگرانی که نمی توانند از سیستم نظارت تصویری در فرودگاه یا پلیس به راحتی عبور کنند.

روش جدید این تقلب به این صورت است که کارکنان فرودگاه گلوله کوچکی را از قسمت زیپ به داخل چمدان خارجی ها می اندازند. سپس در مراحل گذراندن از سیستم نظارت فرودگاه آن را  "کشف" و شروع به اخاذی از قربانیان بی خبر می کنند. گردشگران معمولا برای اجتناب از هرج و مرج و از دست ندادن پرواز خود مبلغ اخاذی شده را پرداخت می کنند.

اخیرا معلوم شد که یک گروه محلی مسئول این نوع تقلب است. بنابراین شما به سختی می توانید چیزی را دراین مورد ثابت کنید.

مسافران بین پرواز در گروه ویژه آسیب پذیر ها می باشند. مسافرانی که از 2 هواپیما برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند. کلاهبرداران ابتدا آنها را هدف قرار می دهند: مسافران از پروازهای طولانی  شده اند و امنیت فرودگاه ها در غیاب گردشگران چمدانآ نها را زیر نظر می گیرند.

چگونه قربانیان خود را انتخاب می کنند؟

کارکنان متقلب در فرودگاه از خدمات "کارآگاهان" استفاده می کنند که قربانیان بالقوه  را زیر نطر می گیرند، چمدان آنها را پیدا می کنند و زمانی که کسی متوجه نیست گلوله ای راراخل چمدان می اندازند.

و سپس، هنگامی که چمدان شما از طریق اشعه ایکس عبور می کند، یک گلوله پیدا می کنند.
به عنوان یک قاعده، پس از یافتن قربانی، "عملیات" بیش از چند ثانیه طول نمی کشد.

در آن زمان است که یک کابوس واقعی برای مسافر شروع می شود. و هنگامی که این کابوس با رشوه دادن به پایان می رسد، اپراتور بخش سیستم اشعه ایکس و کارآگاه درآمد را به نسبت 60٪ تا 40٪ سهم تقسیم می کنند و هر روز صدها دلار بدست می آورند.

کارمندان خدمات غرفه بازرسی معمولاحقوق کمی دارند. اما در عین حال خانه های بزرگ و ماشین های گران قیمت دارند و بچه هایشان در مدارس خصوصی می روند. این منبع می گوید برخی از آنها به خارج از کشور سفر می کنند و همسران جوان دارند.

اکثر شما احتمالا تعجب می کنید که چرا کارکنان فرودگاه تحقیقات خود را در این زمینه انجام نمی دهند.

و چرا آنها هیچ کاری نمی کنند تا این طرح را فاش کنند. اما هیچ توضیحی وجود ندارد. سخنگوی مقامات هواپیمایی فیلیپین، اریک آپولونیوی، فقط به مسافران توصیه می کند تا مسافران چمدان های خود را قفل و به زیپ ها قفل بزنند.

و یا این کار را انجام دهند!!

نظرات

در ادامه بخوانید...

کلیسای کانتور در قزوین + عکس جدید

در
کلیسای کانتور، کلیسای ارتدکس روسیه در قزوین
کلیسای کانتور یا برج ناقوس که یکی از کوچک ترین کلیساها در جهان است، در سال 1905 توسط شرکت راهسازی روسی به نام شرکت بیمه و حمل و نقل، که قرار بود راه انزلی به قزوین را بسازند برای کارکنان روسی استخدام شده در ساخت جاده انزلی به قزوین احداث شد. کلیسا، مانند کلیساهای دیگر، دارای یک طرح کلیسا با محراب شرقی است. ورودی توسط دو دیوار تزئین شده با صلیب احاطه شده است. در ورودی، یک برج سه طبقه با ناقوس دیده می شود که توسط یک گنبد کوچک محدود می شود. سالن شامل یک کلیسا و یک محراب است و در دو طرف دو منطقه مستطیلی وجود دارد.
محراب شکل یک نیم دایره با گنبد است. در مورد ظاهر کلیسا، می توانید ستون های تزئینی را مشاهده کنید. برنامه ریزی معماری کلیسای کانتور بر اساس چند ضلعی نامنظم ساخته شده از آجر قرمز است. از طبقه اول برج نازوس کلیسای یک نمایش با شکوه از زمین اطراف دیده می شود. گورستان با تعداد زیادی از مقبره ها، که یکی از آن ها متعلق به یک خلبان روسی است که زمانی که هواپیمای او در طی جنگ سقوط کرده و کشته شده است.
در مقابل کلیسای کانتور یک بنای تاریخی برای یادبود مهندسان راه سازی روسی وجود دارد. کلیسا گاه به نام کلیسای "کانتور" یا "کانگر"  که در زبان روسی به معنای دفتر کار و اداره است نامیده می شود.در حال حاضر به مکانی برای بازدید گردشگران و توریست ها تبدیل شده‌است. و این مکان گردشگری به روی مشتاقان هنر معماری باز است.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دره توپ یک مکان اسرار آمیز در قزاقستان

در
دره توپ ها در قزاقستان
سیاره ما تعداد زیادی از پازل های گمشده دارد که حتی علم مدرن نیز به سختی می تواند توضیح دهد. یکی از این پازل ها، منشاء سنگ های بزرگی است که در سراسر دره بی انتهای مانگایساتو در شبه جزیره قزاقستان پراکنده اند. طاهر این سنگ ها شبیه اسباب بازی مردی غول پیکر است ! چه کسی این سنگ های غول پیکر را در سراسراین دره پخش کرده است؟ دانشمندان موفق به یافتن دلیل واقعی این سنگ های  کروی بزرگ در این منطقه بیابانی شده اند.
 
دره توپ ها در قزاقستان
مورخان درباره منشاء سنگهای توپ بحث می کنند
دره توپ در قزاقستان گردشگران را که به شبه جزیره می آیند جذب می کند تا با چشمان خود، تخته سنگ های کروی شکل را ببینند. این منطقه قطبی گردشگری را برای توریست ها در داخل و خارج از قزاقستان فراهم کرده است.
دره توپ ها در قزاقستان
توپ ها دارای اندازه و رنگ های مختلف هستند، اما اغلب شامل سنگ های رسوبی (شن و ماسه) می باشند. در جریان مطالعه ی  مبدأ آنها مشخص شد که احتمالا توپها به علت تخلیه های الکتریکی که در پوسته زمین در مناطقی که گسل های تکتونیکی فعال وجود داشته شکل گرفته اند.
دره توپ ها در قزاقستان
توپ از سنگ های رسوبی تشکیل شده است
دانشمندان نشان داده اند  که این توپ های کروی سنگی  در آن روزها که تشکیل می شدند،مخازن آب در محل دره جدید وجود داشت. مرکز یا هسته ی توپ از بقایای موجودات کوچک موجود در آب تشکیل شده است. این با این واقعیت تایید می شود که با توجه به جنس درون توپ، می توانید نسخه های باستانی باقیمانده حشرات، پوسته و ماهی را مشاهده کنید.نشکیل توپ را می توان بر اساس یک گلوله برفی توضیح داد به این صورت که اول یک هسته کوچک با یک لایه ضخیم از شن و خاک رس تشکیل شده،اندازه توپ ها یکسان نیست: توپ های کوچک وجود دارد، اما  قطربعضی از آنها یک متر یا بیشتر است .
دره توپ ها در قزاقستان
هسته داخل توپ
شکل توپ به تدریج تا به امروز تغییرکرده و  تحت عمل باد، آنها به تدریج تخریب شده و میشوند، و چشم اندازی حتی مرموز تر  به خود می گیرند.
 
دره توپ ها در قزاقستان
توپ سنگی مرموز

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه یک راهب در ارتفاع 40 متر زندگی می کند

در
26 سال تنهایی در بالای صخره: چگونه یک راهب در ارتفاع 40 متر زندگی می کند.
داستان ماکسیم کاواتورادزه و خانه فعلی او مانند دیگران نیست - آواز خواندن او به وضوح شنیده نمی شود. خانه اش برای دیدن ساده است. این راهب در بالای یک صخره سنگی آهکی 40 متری به تنهایی زندگی می کند.
این سنگ آهکی ستون Katskhi نامیده می شود - به نمایندگی از یک روستای کوچک گرجی واقع در نزدیک ترین شهر چیاترا است. اما چند کیلومتری جنگل و کوه وجود دارد - چشم انداز فوق العاده زیبایی دارد.به گردشگران و توریست ها توصیه می شود حتما از این مکان دیدن کنند.
پله به بالای صخره سنگی
در حال حاضر برای رفتن به بالای ستون از یک راه پله تنگ است. بالا رفتن از زمین تا بالای صخره حدود 20 دقیقه طول می کشد - و تنها کسی است که از ارتفاع نمی ترسد قادر به بالا رفتن از آن است. قبل از ساختن این نردبان، مردم اعتقاد داشتند که امکان رفتن به بالایاین صخره وجود ندارد ولی تعجب آنها را تصور کنید زمانی که در سال 1944، هنگامی که آنها برای اولین بار به بالای صخره رسیدند، کوهنوردان علامت های معبد قدیمی، یک انبار شراب، دیوار قلعه و بقایای انسان را در آنجا کشف کردند. معلوم شد که قبلا در این مکان کاملا نامناسب کسی زندگی می کرده است.
مردم عادی مجاز به صعود به بالای ستون نیستند.
امروز، مردم محلی ستون را "قلعه تنهایی" می نامند. از سال 1993، ماکسیم راهب در آن زندگی می کند. در ابتدا او در زیر این ستون سنگی در غار زندگی میکرد و بعد از اینکه او به احیای معبد کمک کرد. در سال 1999، تحقیقات باستان شناسی از بقایای سازه ها در بالای ستون شروع شد، و در نهایت به پایان رسید، درست در محل معبد قدیمی ساخت کلیسا آغاز شد. این کلیسا به طور کلی طرح ساده ای از اولین معبد نابود شده را تکرار می کند - سالن 3.5 متر با 4.5 متر ساخته شده از سنگ. کلیسای جدید ماکسیم  نامگذاری شد.
بقایای یک راهب که چند قرن پیش در بالای ستون Katzha زندگی می کرده است.
در حال حاضر، ماکسیم کاواتورادزه  65 ساله است و در 26 سال گذشته در بالای ستون Katzha زندگی کرده است. دو بار در هفته، ماکسیم به طبقه پایین می رود تا با مردم محلی دعا کند. دسترسی به بالای ستون معمولا بسته می شود - فقط کشیش های خاص و مردان جوان که دو بار در هفته با ماکسیم در پای صخره دعا می کنند، حق دارند صعود کنند. برای اینکه عکاس Amoch Chappl به بالای ستون Katzha صعود کند، او نیز مجبور شد چهار روز درمراسم نماز آنها شرکت کند. فقط پس از آن عکاس مجاز به صعود از پله های خطرناک شد.
راهب Maxim تنها در بالای صخره زندگی می کند.
ظاهرا، ستون Katskhi به عنوان یک مکان مقدس برای چند قرن قبل از فتح گرجستان توسط امپراتوری عثمانی در نظر گرفته شده است. بنابراین ما می توانیم بگوییم که راهب ماکسیم سنت باستانی را زنده کرده است.
قبلا، ماکسیم به عنوان یک اپراتور جرثقیل کار میکرد، بنابراین در ارتفاع بودن برای او ناآشنا نبود. راهبان می گویند: "اینجا، بالا، در سکوت، حضور خداوند بهتر احساس می شود." او تصمیم گرفت پس از آزادی از زندان در بالای ستون زندگی کند. ماکسیم می گوید:من جوان بودم، زیاد می نوشیدم، مواد مخدر می فروختم .
سپس او به زندان رفت و متوجه شد که او نیاز به تغییر در زندگی اش دارد. من با دوستان خود در این نزدیکی اغلب به این سنگ نگاه می کردم. در اینجا، بین زمین و آسمان. من می دانستم که راهبان اینجا زندگی می کرده اند و به آنها احترام می گذارم.
 
در طول این 26 سال، در حالی که ماکسیم در بالای ستون زندگی می کند، تغییر زیادی  در سبک زندگی خود انجام داده است. در سال 1993، هیچ چیزی بر روی این صخره سنگی وجود نداشت اما در حال حاضر کلیسا وجود دارد و در کنار آن یک خانه کوچک است .در پای صخره، یک حلقه کوچک ایجاد شد، جایی که پیروان راهبان زندگی می کردند. مردانی که در زندگی خود با مشکلات مواجه می شوند، به اینجا می آیند - همانطور که خود ماکسیم با آنها مواجه شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راز درختان جنگل رقصان چیست

در
راز درختان رقصان این مکان غیرمعمول چیست؟ رمز و راز جنگل رقصان هنوز مشخص نشده است.
 
در منطقه کالینینگراد، در نزدیکی روستای ریباچی، یک مکان عجیب و غریب وجود دارد. با این حال - بسیار زیبا است. جنگل رقصان یک علامت محلی بسیار محبوب و بسیار اسرار آمیز است که در هاله ای از افسانه ها و خرافات قرار دارد. به نظر باور نکردنی می آید، تنه های منحنی درختان به حالتی از رقص های تند، و دلیل این "رفتار" آنها هنوز دقیقا مشخص نیست. این جنگل رقصان که بخشی از پارک ملی Curonian است، گردشگران و عکاسان را مانند یک آهنربا جذب می کند.
 

جنگل رقصان جایی عجیب و غریب برای گردشگران

این جنگل در سال 1961 به صورت مصنوعی کاشته شد. بیش از نیم قرن گذشته، و در طی این زمان، درختانی که در اینجا رشد کرده اشکال بسیار پیچیده ای به خود گرفته اند. چه قدرتی آنها را به طرز شگفت انگیزی خم کرده است؟ دانشمندان هنوز هم در مورد این موضوع غافلگیر شده اند. به نظر می رسد که درختان یک رقص دسته جمعی انجام می دهند، و کسانی که خطر رفتن به این مکان را قبول می کنند می گویند که هر چه بیشتر به داخل جنگل می روید، درختان رقصان رقابتی تر عمل می کنند.
این جنگل بسیار زیبا اما آرام و خزنده است.
 
یکی از عجایب جنگل رقصان این است که شما هرگز آواز پرندگان را نمی شنوید، در اینجا هیچ حیوانی وجود ندارد. افرادی که از این مکان بازدید کرده اند، اکثرا اعتراف می کنند: احساسات عجیب و غریب هستند. بعضی از بازدیدکنندگان احساس شدید انرژی می کند، و کسانی برعکس، سردرد و احساس خستگی و بی حسی دارند. 
سکوت کامل در جنگل بیشتر وحشتناک است. این سکوت فقط گاهی اوقات توسط گروه های توریست بازدید کننده نقض می شود، زیرا این مکان یک مسیر توریستی بسیار محبوب است. 
 
شایان ذکر است که در دایره ای گرد، که در آن جنگل رقصان رشد می کند، تمام تنه ها شکل شگفت انگیزی ندارند - درختان "رقصان" روی یک قسمت خاص (اما نه بزرگ) تمرکز دارند. 
دلیل انحراف تنه درختان در این مکان چیست؟محققان به اتفاق نظر در مورد علت انحنای تنه درختان نرسیده اند. 
 
بر طبق یک نسخه، تغییر شکل می تواند به علت برخی از پدیده های طبیعی باشد، ظاهرا در این منطقه برای مثال، تغییر ناگهانی جهت باد و درجه حرارت روی می دهد. یک فرضیه در مورد ترکیب ویژه خاک در این مکان وجود دارد. 
 
طرفداران یکی دیگر از فرضیه ها، آفات حشرات را متهم می کنند، حمله ای از آفات که بعدها در جنگل دیده شده است.
آیا دلیل فقط در این کرم کوچک است؟  / عکس
سوال: "چرا این آفت فقط بخش خاصی از جنگل را خراب می کنند، اما نه همه درختان؟" پاسخ قطعی وجود ندارد.
 
طرفداران فرضیه سوم، دلایل "رقص" درختان را در جابجایی زمین می دانند. زمین شناسان می گویند که این جنگل مصنوعی بر روی زمین سست قرار دارد که باعث می شود چنین جابجایی - در ترکیب با جهت دائما در حال تغییر باد رخ دهد، به گفته آنها، حرکت این جابجایی  دائما عوض می شود و متفاوت است. از این رو انحنا در تنه درختان صورت گرفته است . طبق نظر نویسندگان این فرضیه، دیگر تپه های دریای Curonian، چنین ویژگی هایی ندارند. 
 
تعداد زیادی از تنه درختان در این جنگل رقصان در تمام طول آنها منحنی وجود ندارد و فقط در قسمت پایین منحنی دیده می شود،نشاندهنده این واقعیت است که آنها فقط در مرحله اولیه رشد گیاه تغییر کرده اند.
در اغلب موارد تنه ها به طور غیرمعمول تنها در پایه منحنی می شوند.
در این میان محققان و کسانی که علت تغییر شکل درختان را در انرژی قدرتمند این مکان فرض می کنند، هم وجود دارند اما هنوز مطالعه علمی در مورد این نظریه صورت نگرفته است.
 

نظریه های عرفانی در مورد جنگل رقصان

طرفداران داستان های ترسناک و عرفان هم نسخه های خود را مطرح می کنند. به گفته یکی از آنها، درختان تحت تأثیر مواد شیمیایی خاصی قرار گرفتند که توسط آلمانی ها قبل از جنگ جهانی دوم اسپری شدند، در حالی که مدرسه راهنمایی معروف آلمانی در حومه Curonian Spit واقع شده بود.
کسانی هستند که ادعا می کنند که دلیل انحنای تنه ها در مقدسات و "وضعیت خاص و عرفانی" جنگل است. 
عرفانی ترین نسخه ها این است که این مکان یک نوع پورتال برای سایر جهان است.
 

افسانه ها در باره جنگل رقصان

مردم محلی، البته، افسانه های زیبا در مورد این جنگل رقصان می گویند. به عنوان مثال، یک روز جادوگرانی جوان درختان را تسخیر کرده و در درون آنها شروع به چرخش و رقصی وحشیانه کردند، اما در میان رقص، به طور ناگهانی به برخی از دلایل آنها در درختان زندانی شدند. و بنابر این همیشه در این جنگل باقی ماندند و تبدیل به کاج های پیچ و خم دار شدند. در این راستا، حتی نظرات عجیب و غریبی عنوان می کنند که مثلا اگر شما در داخل مارپیچی از یک تنه پیچ خورده حرکت کنید، می توانید یک سال جوان شوید. 
برخی حتی معتقدند که این جنگل جوان سازی می کند
 
افسانه ای عاشقانه تر هم وجود دارد. مانند این: چندین سال پیش، یک شاهزاده در این بخش ها شکار میکرد. ناگهان، او یک ملودی جذاب زیبا را شنید و به سمت صداها رفت. مرد جوان یک زن زیبا را دید که آنها بلافاصله عاشق هم شدند، اما او برای شاهزاده یک شرط گذاشت: ازدواج با او تنها در صورتی قبول می شود که او مسیحیت را بپذیرید. و به منظور نشان دادن دوستداران قدرت صلیب، او درختان اطراف آنها را رقصان ساخت. 
 
گفته شده است که یک آزمایش در این جنگل 13 سال پیش انجام شد - جوانه های جوان کاشته شدند تا ببینند چگونه رشد می کنند. زمان گذشت، اما درختان خم شدند. درست است که آنها به آرامی در حال رشد هستند ولی این مجددا نشان می دهد که در این جنگل چیزی غیر طبیعی وجود دارد.
آیا درختان بوسیله گردشگران تهدید می شوند؟
اما محیط زیست به این واقعیت توجه دارند که درختان نیاز به مراقبت دقیق دارند. به ویژه، اجازه داده می شود در جنگل تنها در امتداد مسیرهای پیاده روی مشخص شده، پیاده روی های محصور شده توسط نرده ها تردد صورت بگیرد. دولت از گردشگران درخواست می کند که نه کاج (پوسته را از این نادیده بگیرند) و نه خاک را از بین نبرند. محافظت کنندگان و اداره کنندگان پارک توجه خود را به این واقعیت معطوف می دارند که این درختان منحصر به فرد و محبوب ترین جنگل رقصان در حال حاضر است.
حلقه معروف درختی که میتوانست افزایش توجه گردشگران را حفظ کند. 
 
به عنوان مثال، چند سال پیش،پوست درخت حلقه معروف آسیب دید و سیستم ریشه قطع شد. این به خاطر این واقعیت است که گردشگران دائما بر روی درخت می نشستند،با تکیه بر درخت از بلند می شدند، تنه را لمس میکردند و خاک زمین اطراف درخت را جابجا می کردند. برای محیط زیست، جنگل نه یک مکان عرفانی است و نه یک منطقه برای عکس گرفتن، بلکه بیشتر از همه یک بنای تاریخی منحصر به فرد است.
از گردشگران خواسته می شود تنها در مسیرهای ویژه راه بروند.

نظرات

در ادامه بخوانید...