10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید

در
10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید
شهر ها مانند کتاب هستند. آنها پر از رازها ، فتنه ها و داستان های جذاب با یک ناهنجاری غیرمعمول هستند. برای شهر ها نبردهای بی رحمانه ای شده ، آنها فتح و تقسیم شدند ، نابود و برپا گشتند ، پرستش شدند. اما به یک طریق یا راه دیگر ، هر یک ازشهر ها با آغاز و پایان خود در تاریخ رو به زوال گذاشتند و با این وجود نشان های غیرقابل توصیف را مانند روح انسان های مدرن که حداقل یکبار در آن شهر بوده اند بر قلب تمدن های باشکوه دوران های مختلف به جا گذاشتند.....

10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید

 

1. کوزکو ، پرو

10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید
ماچو پیچو شهر مرموز اینکاها است.
 
این شهر که در ارتفاعات آند واقع شده بود ، زمانی پایتخت امپراتوری افسانه ای اینکا بود. اما متأسفانه ، در مورد منشاء آن چیزهای کمی شناخته شده است. اعتقاد بر این است که این بنا به صورت یک حیوان مقدس برای اینکاها ساخته شده است ، اما در عین حال مطابق با یک طرح شهری . کوزکو هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اداری ارتقا یافت. انتظار می رفت که سران خانوار مالیات بپردازند و مسئولان شهر از پولی برای ساخت زیرساخت ها استفاده کنند و در صورت لزوم برای مردم غذا و امنیت را تأمین کنند. همچنین مرکز ریاضیات ، نجوم و سیستمهای تقویم بود. بسیاری از ویرانه ها در مجاورت مرکز شهر مدرن واقع شده اند ، که همچنین مکان های جالب ، سرگرمی و مکان های تاریخی بسیاری را ارائه می دهد.
 

 

2. اسکندریه ، مصر

10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید
اسکندریه به دلیل قرار گرفتن در دلتای مصر ، بعنوان یکی از شهرهای مهم بندری ، مرکز اصلی دانش در جهان باستان بود. یک کتابخانه بزرگ از کتیبه ها ، یکی از بزرگترین در دوران باستان وجود داشت. این کتابخانه به عنوان سمبل فرهنگ و دستاورد فکری بود ، تا اینکه در آتشی که ژولیوس سزار ترتیب داده بود ، آتش گرفت. این مکان همچنین محل زندگی فیلسوف اراتوستن بود که متوجه شد زمین گرد است. و قرنها بعد ، اسکندریه نقش مهمی در عملیات نظامی ناپلئون از جمله به دلیل موقعیت مرکزی خود ایفا کرد. امروزه این شهر از اهمیت کمتری برخوردار نیست و باعث علاقه زیادی در بین گردشگران می شود که از اقصی نقاط جهان به آن سفر می کنند
 

 

3. آتن ، یونان

10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید
آتن پایتخت یونان مدرن و مرکز تمدن یونان باستان است.
البته ، آتن نقش مهمی در شکل دادن به دنیای غرب و آنچه امروز است ، بازی کرد. تا سال 1400 قبل از میلاد این شهر قبلاً در دنیای باستان کاملاً محبوب بود. در حقیقت ، بیش از هفت هزار سال پیش سکونت داشته است. شهر دولت یونان باستان مرفه ، آتن نقش تعیین کننده ای در شکل دادن به فلسفه ، نمایش ، ادبیات و علوم داشت. موقعیت مرکزی آن ، آن را به کانون مبادله و تجارت فرهنگی تبدیل کرده است. آتن ویرانه های چشمگیر بسیاری مانند پارتنون و معبد زئوس المپیک دارد. و حتی اکنون ، در دنیای مدرن ، آنها هنوز هم به عنوان یک کلان شهر شلوغ عمل می کنند و به دلیل فرهنگ ، هنر ، رسانه ، سرگرمی ، تجارت و امور مالی شناخته می شوند.
 

 

4. وارانسی ، هند

10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید
تیره در Varanasi مراحل ساحلی منتهی به سواحل رودخانه گنگ است.
 
قدمت آن به قرن یازدهم قبل از میلاد مسیح می رسد، Varanasi یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است. در ایالت اوتار پرادش هند واقع در رودخانه گنگ واقع شده است و بسیاری از آنها برای انجام مراسم خاکسپاری به ساحل آن می آیند ، زیرا گمان می رود به کسانی که در اینجا می میرند زندگی ابدی داده می شود. Varanasi همچنین دارای معابد بسیاری است و آن را به یکی از هفت شهر مقدس هندوئیسم تبدیل کرده است. یکی از مکانهای معروف آن معبد طلایی است . امروزه Varanasi روشن تر و رنگارنگ تر از همیشه است ، پر از انواع آیین ها و آداب زندگی و مرگ است که در سواحل مقدس گنگ برگزار می شود ، و در اینجا می توانید به راحتی در یکی از معابر بسیار قدیمی هزارتوی شهر گم شوید.
 

 

5. پراگ ، جمهوری چک

10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید
یکی از با سابقه ترین شهرهای اروپا ، پراگ تا به امروز یک شهر قرون وسطایی کلاسیک با معماری متمایز است. برخی از چهره های مشهور پراگ شامل هنرمند آلفونس موچا (اگرچه در ایوانسیزه متولد شده است) و نویسنده فرانتس کافکا هستند و خود موتزارت در اینجا بازدید کننده مکرر بود. شهر بوهمیا سرشار از فولکلور است. در پراگ همچنین می توانید قدیمی ترین ساعت نجومی عملیاتی ، قلعه پراگ و میخانه ای را که برای اولین بار آبجو Pilsner تولید شده است پیدا کنید. از زمان استقلال جمهوری چک ، پراگ به شهری فزاینده و جذاب با حضور چند فرهنگی تبدیل شده است.
 

 

6. پکن ، چین

10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید
علیرغم این واقعیت که پکن رسماً بیش از سه هزار ساله است ، اما همچنان در طول تاریخ هشت هزاره چین نقش مهمی در تاریخ چین بازی می کند ، زیرا این کشور یکی از چهار پایتخت باستانی پادشاهی میانه است. به طور خاص ، پکن پایگاه بدنام مینگ و چینگ و همچنین در زمان مائو پایتخت بود.پکن از نظر فرهنگ و تاریخ بسیار جالب توجه است.  شهر مشهور ممنوعه در پکن واقع شده است ، که یک کاخ با شکوه امپراتوری در زمان سلسله چینگ با بی شمار معابد نفیس چینی و البته بیشتر ین طول دیوار بزرگ چین بود. پکن تاریخ گسترده ای از یکی از بزرگترین و جالب ترین تمدن های بشری دارد و از آن زمان به بعد بسیار مدرن شده است.
 

 

7. برلین ، آلمان

10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید
همانطور که می دانید برلین تعادل کاملی بین فقرا و آزادگان برقرار می کند. با این حال ، داستان او نیاز به توجه ویژه و خواندن بین خطوط دارد. تاریخچه برلین چیزی است که می توانید احساس کنید بیش از آنچه که می بینید ، گم شده در بین خیابان های محو شده با ساختمان های خاکستری و تقریباً مه آلود . برلین پایتخت آلمان نازی بود که در طول جنگ سرد به طور شرم آور به دو بخش تقسیم شد. اما قبل از آن ،برلین می تواند به متفکران بزرگی همچون مارکس ، انیشتین و بسیاری دیگر افتخار کند.

 

8. استانبول ، ترکیه

10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید
مسجد آبی یا همان مسجد سلطان الهمه اولین مسجد مهم استانبول است.
 
استانبول مهمترین مروارید تاج در موضوع وقایع تاریخی است.پس از سقوط رم، هنگامی که به قسطنطنیه معروف شد، پایتخت امپراتوری بیزانس بود و یکی از مهمترین و اصلی ترین مبادلات جاده های ابریشم بود. در حقیقت ، به دلیل موقعیت مرکزی آن بین شرق و غرب ، بیشتر تمدنهای کلاسیک در شکل گیری آن نقش داشتند. استانبول همچنین پایتخت امپراتوری عثمانی بود تا اینکه پس از جنگ جهانی اول منحل شد. یادآوری هر عنصر از تاریخ غنی آن را می توان در سطح شهر مشاهده کرد ، زیرا بخش اعظم آن به طرز شگفت آوری حفظ می شود. نمونه بارز آن هاگیا سوفیا ، كلیسایی عظیم تحت امپراتوری بیزانس است كه در زمان سلطنت امپراتوری عثمانی به مسجدی تبدیل شد.
 

 

9. کارتاژ ، تونس

10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید
اعتقاد بر این است که ملکه فنیقی Dido در سال 900 قبل از میلاد ، کارتاژ را تأسیس کرد. اما در پایان ، رومی ها امپراتوری کارتاژینین را در نتیجه جنگ های پونی نابود کردند. با این حال ، به دلیل موقعیت مرکزی آن ، آنها فهمیدند که این یک موقعیت استراتژیک لازم در امپراتوری آنها است. در زمان جولیوس سزار ، شهر احیا شد و در نهایت به عنوان مستعمره شکوفا شد. متأسفانه ، موقعیت کارتاژ به عنوان یک فتح خارجی به همین جا ختم نشد. وندال ها ، فاتحان مسلمان و بیزانسی ها همه درگیر تاریخ کارتاژ بودند. بسیاری از ویرانه ها پس از سقوط شهر بزرگ باقی مانده است ، از جمله ویلاهای رومی ، حمام های باستانی آنتوان ، پناهگاه توپت و بندر پونیکا که هنوز هم منظره ای باشکوه از دریا را برای گردشگران را نشان می دهد.
 

 

10. بوستون ، ایالات متحده آمریکا

10 شهر که می توانید تاریخ جهان را از روی آن بنویسید
محله های قدیمی بوستون. 
 
بوستون یکی از قدیمی ترین شهرهای ایالات متحده است. از نظر تاریخی ، بوستون  خانه نخبگان روشنفکر آمریکا است. در واقع ، اینجا بود که اولین دانشگاه ملی ، هاروارد ، تأسیس شد. امروز هنوز هم شهری با بیشترین تعداد کالج در کشور است. از نظر سیاسی ، بوستون مکان مهمی برای انقلاب آمریکا بود و آن را به عنوان زمینه اصلی بسیاری از وقایع که باعث تغییر مسیر تاریخ شده بود ، تبدیل کرد. این شهر بیشترین طرح تاریخی شهری خود را حفظ کرده است. معماری شهر به سبک نیوانگلند و خیابان های سنگفرش هنوز هم به آن زمان ادای احترام می کند. بوستون بسیار بزرگتر از گذشته خود شده است ، زیرا با یک فرهنگ پر جنب و جوش ، به شهری نوین و مدرن تبدیل شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده در جهان

در
f8a551afdc99e96f89d440ab9f8701f0.jpg

یکی از قدیمی ترین بازارهای خاورمیانه و بزرگترین بازار سرپوشیده جهان ، نه چیزی بیشتر ، نه چیزی کمتر - این همان چیزی است که بازار تبریز است. در ژوئیه 2010 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد ، اولین نمونه قبلی در تاریخ جهان. مساحت بازار تبریزحدود یک کیلومتر مربع است.  این حتی یک بازار نیست بلکه یک مجموعه بزرگ معماری است که دارای مساجد ، کارگاه ها ، انبارها و محوطه های زندگی است. در مجموع ، بیش از 20 گالری بزرگ ، 24 کاروانسرا ، تقریباً 30 مسجد ، پنج حمام و چندین بازار دیگر که در یک نوع کالا تخصص دارند ، وجود دارد. بنابراین ، برای فرش شما باید به بازار مظفری بروید ، برای جواهرات - به بازار امیر؛ هنوز بازارهای مواد غذایی و .... جداگانه وجود دارد

جای تعجب ندارد که چگونه چنین هزار تویی ظاهر شده است. جاده بزرگ ابریشم قرن ها از تبریز می گذشت که دقیقاً در این شهر به سه جهت منشعب می شد. جای تعجب نیست که به تدریج در اینجا ، لایه به لایه ، محل های خرده فروشی رشد کردند ، که در پایان ، تقریباً 4 کیلومتر امتداد یافت. بازار در زمان صفویه در قرن شانزدهم به اوج خود رسید. متعاقباً ، اهمیت آن تا حدودی کمرنگ شد ، اما امروز بازار تبریز نه تنها در شهر ، بلکه در استان بازار اصلی است.

 

مساحت بازار تبریز حدود یک کیلومتر مربع است.  این حتی یک بازار نیست بلکه یک مجموعه بزرگ معماری است.


طبیعتاً می توانید برای مدت زمان بسیار طولانی در این بازار قدم بزنید. بنابراین ، منطقی است که در ابتدا آنچه مورد علاقه شماست را انتخاب کنید - چه به معنای خرید و چه به لحاظ فرهنگی و تاریخی. به عنوان مثال ، به مسجد جمعه بروید ، مشهورترین مسجد در میان بازارهای دیگر. این ساختمان زیبا با قوس زیبا با حوض مرمر تزئینی و آب نما است. صحن مسجد می تواند تا پنج هزار نفر را در خود جای دهد.

 

یکی دیگر از جاذبه های جالب توجه در قلمرو بازار ، مقبره الشعرا است که در آن حدود پنجاه شخصیت مهم فرهنگی کشور آرام گرفته اند. اولین شاعری که خاکستر او در آرامگاه است ، اسدی طوسی است. مقبره در زیر زمین و در مکانی قرار داده شده است که قبلاً با گنبدی چشمگیر مشخص شده بود ، بعداً در اثر زلزله تخریب شد. روبنای فعلی بالای مقبره در دهه 1970 ساخته شد. در خود مقبره می توانید تصاویر موزائیکی از آن مرحوم را مشاهده کنید و اغلب رویدادهای فرهنگی ، ادبی و موسیقی در اینجا برگزار می شود.سفر به بازار افسانه ای مانند یک ماجراجویی واقعی برای توریست ها و گردشگران در سرزمین عجایب است. 

 

بازار تبریز فقط یک مکان تجاری نیست. در قرن بیستم ، دو بار به صحنه حوادث انقلابی چشمگیر تبدیل شد. علاوه بر این ، هر سال یک مراسم یادبود عاشور در مساجد بازار برگزار می شود.

 

 

 

بازار تبریز بزرگ‌ترین و مهم‌ ترین بازار سرپوشیده در جهان به روایت جدیدترین عکس ها

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱ممنون لطف دارین

۱۳۹۷/۷/۱۰عکس های زیباییه

در ادامه بخوانید...

10 اثر باستانی هندوستان که اسرار تاریخی این کشور را حفظ می کند

در
هندوستان برخلاف سایر کشورها، کشور مذاهب مختلف است. مذاهب ، زبان ها ، عقاید و سنت های مختلف زیادی در هندوستان وجود دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که اماکن تاریخی در هندوستان نشان دهنده تنوع سبک ها و فرهنگ های معماری باستانی است.  چند نمونه از مکان های تاریخی شگفت انگیز در هندوستان برای اطلاع گردشگران آورده شده است.

 

Maharaja

محل های گردشگری در هند
Maharaja، معروف به کاخ بادها ، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جیپور است. این کاخ ماسه سنگی زیبا به شکل تاج لرد کریشنا توسط Maharaja Sawai Pratap Singh در سال 1799 ساخته شده است. Maharaja نیز نمونه ای عالی از معماری راجپوتانا است. شکل هرمی آن و 953 پنجره زیبا این مکان را به یک جذابیت بی نظیر از شهر تبدیل کرده است.
 
فضای داخلی کاخ به دلیل راهروهای طولانی آن و همچنین این واقعیت که پله ندارد - قابل توجه است که کفها با شیبهای مخصوص به هم وصل می شوند. 953 پنجره در Maharaja به طور تصادفی ساخته نشده است - آنها برای زنان حرمسرا سلطنتی که هرگز در ملاء عام ظاهر نمی شدند ، در نما قرار گرفته است! این پنجره ها به آنها امکان مشاهده زندگی مردم را می داد و فقط نمای عالی شهر را تحسین می کردند.
 

 

Cala Pani

محل های گردشگری در هند

زندان سلولی که به Cala Pani نیز معروف است نیز در شهر بندر بلر در جزایرهای اندامان و نیکوبار واقع شده است. این مجموعه به شهادت گنگ به شکنجه گاه فعالان هندی که برای استقلال می جنگیدند ، بدل شد. ساخت آن در سال 1906 به پایان رسید و امروزه Cala Pani یکی از آثار ملی کشور محسوب می شود.
 
به معنای واقعی کلمه هر گوشه زندان "می تواند" داستان های مقاومت ، قربانیان و رنج های مبارزان بزرگ آزادی هند ، مانند Birendra Kumar Ghosh ، Upendranat Banerji ، Hem Chandra Das ، Ulaskar Dutta ، Bibhuti Bhushan Sarkar را برای شما بازگو کند. 696 سلول انفرادی وجود دارد .
 

 

دروازه هندوستان

محل های گردشگری در هند
دروازه هند، مشهورترین نقطه دیدنی بمبئی. ساخت این طاق در معماری به سبک هندو-ساراچن در سال 1911 آغاز شد و در سال 1924 به پایان رسید. هدف اصلی از ایجاد این ساختار عظیم یادبود پادشاه جورج پنجم و ملکه مری بود که در سال 1911 از بمبئی بازدید کردند.
 
دروازه های هند از نظر واقعیتی که سمبل فوق العاده ای از هند بریتانیا و امپراتور انگلیس هستند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بازدید کنندگان همچنین می توانند مجسمه ای از شیواجی ، پادشاه جنگجوی قرن هفدهم ، روبروی قوس دروازه هند را مشاهده کنند.
 

 

Charminar

محل های گردشگری در هند

Charminar یا "مسجد چهار مناره" مشخصه بارز شهر حیدرآباد است و به معنای چیزی مانند تاج محل برای آگرا است. این بنا در سال 1591 توسط سلطان محمد قلی قطب شاه به احترام پیروزی بر طاعون در این منطقه ساخته شده است. برای این بنای تاریخی از سبک معماری هند و اسلامی استفاده شده است و آنها آن را از سنگ گرانیت ، ملات و سنگ مرمر خرد شده بنا کردند.
 
در هر گوشه ساختمان چهار مناره 56 متری ظریف  که با یک بالکن دوتایی متصل شده است. یک راه پله  با 149 پله به طبقه فوقانی مسجد چهار مناره منتهی می شود که برای نماز در نظر گرفته شده است. همچنین یک تونل زیرزمینی شگفت انگیز ساخته شده است که Charminar را با Golconda متصل می کند.
 

 

غارهای آژانتا

آژانتا مشهورترین بنای بودایی در هند است که در اورنگ آباد (ایالت ماهاراشترا) واقع شده است. 30 غار در صخره های این مجموعه، غارهای معبد-صومعه بودایی در قرن دوم قبل از میلاد حک شده است. از میان 30 غار ، پنج سالن دارای استیپاها و بقیه محل های صومعه است. غارهای آژانتا نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
 
نقاشی های باستانی که وقایع مختلفی از زندگی بودا را نشان می دهد و مجسمه ها، از جذابیت اصلی این غارها است. و سنگ تراش محلی یکی از نادرترین ها در جهان به حساب می آید.
 

 

استوپا سانچی

محل های گردشگری در هند
استوپا سانچی (مادیا پرادش) قدیمی ترین بنای سنگی در هند و همچنین یکی از محبوب ترین بناهای بودایی در این کشور است. این بنا در قرن سوم قبل از میلاد به دستور امپراتور آشوکا ساخته شده است.
 
چهار دروازه اصلی در سانچی استوپ صحنه هایی از زندگی بودا را به تصویر می کشد. همچنین در آن می توانید حکاکی ها و تصاویر بسیاری از بودا ، پوشیده از لاک را، که از زمان امپراتوری مائوریف حفظ شده است ، پیدا کنید.
 
 

 

کاخ میسور

محل های گردشگری در هند
کاخ میسور را می توان در شهر میسور جنوبی هند (ایالت کارناتاکا) مشاهده کرد. در واقع ، این در زمانهای مختلف توسط امپراطورهای مختلف ساخته شده است. دلیل اصلی کاخ به سبک های مختلف معماری ، ساخت آن در زمان های مختلف است - از معماری هندو-ساراکن گرفته تا هندو ، مسلمان ، راجپوت و گوتیک. 
 
عمدتا برای ساخت و ساز از گرانیت خاکستری و سنگ مرمر صورتی استفاده شده است. سالن عمومی و تالار عروسی سلطنتی در داخل کاخ امروز به اصلی ترین جاذبه بازدید کنندگان تبدیل شده است. جالب اینجاست که سلاح ها و زرادخانه قرن چهاردهم مورد استفاده خانواده سلطنتی نیز در این کاخ ذخیره می شود.
 

 

قطب منار

محل های گردشگری در هند

قطب منار دومین مناره بلند کشور است. این میراث جهانی در دهلی ساخته شده است. پایه و اساس آن در سال 1192 گذاشته شد ، و ساخت و ساز بیش از 75 سال به طول انجامید (چندین حاکم جایگزین شدند). قطب منار همچنین با بسیاری از سازه های باستانی احاطه شده است.
 
این بنای تاریخی باستانی اسلامی با ارتفاع 72.6 متر از ماسه سنگ قرمز و مرمر ساخته شده است. قطب منار از 5 طبقه تشکیل شده است که هر کدام با بالکن های زیبایی تزئین شده است. همچنین قسمت زیرین مناره داخلی قابل توجه است که تزئین شده با حجاری های استادانه اسلامی است.
 

 

قلعه سرخ

محل های گردشگری در هند
لال کیلا یا "قلعه سرخ" ، واقع در دهلی ، یکی از نمادهای هند است که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. در اصل بیش از 200 سال (تا سال 1856) خانه امپراتوران مغول بود. این ارگ در سال 1648 توسط امپراطور شاه جهان ساخته شد و به دلیل بلوک های عظیم ماسه سنگ قرمز که از آن ساخته شده ، نام قلعه سرخ را گرفت. قلعه سرخ منعکس کننده سبک های معماری مغول ها ، هندوها ، مسلمان ها ، پارس ها و تیموریان است.
 
قلعه سرخ که در زمینی به مساحت 254 هکتار قرار دارد ، دارای شکل هشت ضلعی است. برای تزئین آن از آثار هنری فارسی ، اروپایی و هندی و ... استفاده شده است. 
 
نخست وزیر در روز استقلال هند از سال 1947 ، پرچم ملی را در دروازه اصلی قلعه سرخ برافراشته و پس از آن سخنرانی می کند. این قلعه به بزرگترین بنای تاریخی دهلی بدل شد که هر ساله بازدید کننده از مناطق مختلف جهان را به خود جلب می کند.
 

 

تاج محل

محل های گردشگری در هند تاج محل

یکی از هفت عجایب جهان در آگرا (ایالت اوتار پرادش) واقع شده است. شهر آگرا دقیقاً به دلیل همین بنای تاریخی عشق ، به پر بازدید ترین مکان توسط توریست ها در هند تبدیل شده است. مقبره مرمر سفید که توسط امپراتور مغول شاه جهان به یاد و خاطره همسر سوم خود ساخته شده است ، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
 
ساخت تاج محل 20 سال به طول انجامید و در سال 1632 آغاز شد. حدود 20،000 نفر در ساخت مقبره مشغول به کار بودند و 1000 فیل برای حمل مواد استفاده شده است. سبک معماری تاج محل معماری اسلامی ، فارسی ، عثمانی ، ترکی و هندی را با هم ترکیب کرده است. 
 
چهار ضلع تاج محل کاملاً یکسان است و بارزترین ویژگی آن این است که مقبره در ساعات مختلف روز رنگ متفاوتی به خود می گیرد: صورتی رنگ در صبح ، سفیدی شیری در ظهر و طلایی در شب. در دیوارهای آن نیز می توانید آیات فارسی خوشنویسی مشتق شده را مشاهده کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رنگی ترین شهر های جهان کدام است

در
آیا می دانید که بسیاری از شهر های پر جنب و جوش روی زمین وجود دارند که برخی از آنها، ویژه و افسانه ای هستند. اینها شهر هایی با خانه های رنگارنگ هستند. وفور رنگ ها در آن ها به سادگی خیره کننده است و هر ساختمان مانند قطعه ای از یک موزائیک بزرگ رنگی است. چنین شهر های زیبایی در قاره ها پراکنده اند ؛ در شمال و جنوب یافت می شوند. علاوه بر این ، همانطور که در عمل نشان می دهد ، "رنگی بودن" شهر به استاندارد زندگی ساکنان آن بستگی ندارد - شهر های رنگارنگ در کشورهای ثروتمند و فقیرنشین یافت می شوند. به هر حال ، درخشان ترین شهرک های این سیاره و رنگی ترین شهر در چوکوکا واقع شده است.

وروکلاو

پانورامای وروکلاو.  / عکس
 
شهر باستانی Wroclaw لهستانی (نام قدیمی Breslavl است) در سواحل اودرا واقع شده است. این شهر نه تنها به دلیل تاریخ غنی ، بلکه به دلیل خانه های رنگارنگ آن نیز مشهور است ، که در ترکیب با معماری باستانی ، Wroclaw را به راحتی افسانه ای می کند.
میدان شهر  / عکس
 
اما با توجه به اینکه این شهر قدمتی بیش از هزار سال دارد ، حتی علاوه بر خانه های رنگارنگ ، چیزی برای دیدن وجود دارد. به عنوان مثال ، gnomes (کوتوله، جن) ، که در شهر وجود دارد بسیار زیاد است.
gnomes در شهر لهستان./ عکس
 

سان جون

 سان خوان.  / عکس
 
ال وگو سان خوان در غرب پورتوریکو واقع شده و به خاطر ساختمان ها و بناهای تاریخی قرنهای شانزدهم مشهور است. خیابان های آن با سنگ آبی آسفالت شده است و ساختمان ها پر از رنگ های مختلف است. مرکز شهر مخصوصاً رنگارنگ است.
پالت رنگ مبهوت کننده است.  / عکس
 
فراوانی پوشش گیاهی در خانه ها ، پنجره ها ، بالکن ها نیز به رنگ می افزاید. به هر حال ، سان خوان قدیمی به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شود.
شهر با شکوفه  های رنگارنگ.  / عکس
 
هر خانه رنگ خاص خود را دارد.  / عکس
 

آنادیر

نمای هوایی / عکس
 
منظره خشن منطقه پرمخاطب به زیبایی مرکز اداری منطقه خودمختار چوکوتکا و آنادیر را به زیبایی تزئین می کند. آنقدر رنگارنگ است که حتی به طور غیر رسمی به عنوان رنگارنگ ترین شهر خوانده می شد. بیشتر خانه های این شهر کوچک  پنج طبقه است و روی پیلوت است. اما تعجب آورتر اینکه دیوارهای آنها با رنگهای فوق العاده روشن رنگ آمیزی شده اند و در بعضی از آنها می توانید خلاقیت های هنرمندان را مشاهده کنید.
خانه های موجود در اینجا نه تنها زنگ شده ، بلکه نقاشی شده اند.  / عکس
 
به طور کلی ، این شهر دنج ، ساکت و راحت است.
شهر چند رنگ آنادیر.  / عکس
 

ویلمستاد

ویلمستاد  / عکس
مرکز اداری آموزش عمومی خودگردان در کوراکائو شهر پر جنب و جوش و رنگارنگ ویلمستاد است. این بخشی از پادشاهی هلند است و در جنوب کارائیب واقع شده است. در نیمه اول قرن هفدهم توسط هلندی ها تأسیس شد.
 
ویلمستاد  / عکس
 
ساختار شهر مدرن شامل چندین منطقه تاریخی است و هر کدام از آنها معماری خاص خود را دارند. و وفور رنگ های روشن در معماری ، تجسم بیشتری به شهر می بخشد.
و این هم ویلمستاد.  / عکس
 

ریکیاویک

ریکیاویک  / عکس
 
در حقیقت ، در ایسلند ، نه تنها پایتخت به خاطر خانه های رنگارنگ ، بلکه شهرک های بسیار کوچک مشهور است ، بلکه ریکیاویک به عنوان یک مرکز بزرگ جذب توریسم توجه ویژه ای را به خود جلب می کند.
ریکیاویک  / عکس
 
سنت نقاشی خانه ها در اینجا کمتر از پنجاه سال پیش ظاهر شد. ساختمان ها معمولاً سیاه بودند. به تدریج ، با ظهور رنگ های مختلف ، خانه ها ظریف تر شدند - در ابتدا خاکستری ، و سپس چند رنگ.
حتی نمی توانم باور کنم که زمانی خانه های محلی سیاه شده بودند.  عکس
 
یک پالت روشن از ساختمانها کاملاً متناسب با چشم انداز زیبای ایسلند است.
 

آل آلتو و لاپاز

خانه های این شهر نه تنها رنگارنگ بلکه فوق العاده نیز هستند.  / عکس
 
شهر بولیوی ال آلتو ،  با ظاهر بیگانه خود تحت تأثیر قرار می گیرد: خانه های اینجا فقط رنگی نیستند ، بلکه بسیار عجیب و غریب هستند - گویی از یک فیلم علمی تخیلی است.
خانه های ال آلتو توریست ها را شگفت زده می کنند.  / عکس
 
ساختمان های عجیب و غریب چند رنگ در این منطقه کوهستانی ، که به واسطه تنوع رنگهای طبیعی متمایز نیستند ، توسط معمار جوان محلی ، فردی سیلوستر طراحی شده است.
 
به هر حال ، کلانشهر مدرن لاپاز (پایتخت بولیوی) ، که مجاور شهر ال آلتو است ، به وفور از رنگها استفاده کرده است.
لاپاز  / عکس
پانورامای لاپاز.  / عکس
خانه های خارق العاده ال آلتو ، به ویژگی بارز قبیله آیمارا در بولیوی تبدیل شده است.
 
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

لوکوربوزیه معمار کلیسا های عجیب و غریب

در
کلیساهای آتئیست: بناهای عجیب و غریب مذهبی Le Corbusier
لوکوربوزیه یکی از برجسته ترین و در عین حال حاشیه دار ترین معماران مدرنیسم است: طرح های هندسی از شیشه و بتون ، پیشنهاد لوکوربوزیه برای تخریب و بازسازی چندین پایتخت جهانی و انقلاب در معماری مدرن ، منتسب به او است. اما او ، ملحد و شورشی بود که در سالهای آخر عمر کلیساها را طراحی کرد.
نمازخانه Ronchamb ، فرانسه .
بناهای مذهبی در اوایل قرون وسطی در این مکان وجود داشته است ، اما متعاقباً آن ساختمانها به نوعی بدشانس بوده اند - در سال 1913 نمازخانه در این مکان پس از یک صاعقه و رعد و برق سوخته ، جانشین آن در سال 1944 با بمباران نابود شد ... و هنگامی که در مورد مرمت آن تصمیم گرفته شد ، معلوم شد ساخت یک بنای جدید ارزان تر تمام می شود و فقط باید یک معمار خوب پیدا کرد. مقامات محلی لوکوربوزیه را پیشنهاد کردند.
 
بسیار عجیب بود: معمار لوکوربوزیه در یک خانواده پروتستان بزرگ شده بود ، اما در آن زمان بی اعتمادی به دین داشت. وی كلیسا را ​​"یك نهاد مرده" می خواند و به هر طریق ممكن پیشنهاد ساخت کلیسا را رد کرد - اما كسانی كه گویا از نوعی بینش الهی الهام گرفته اند ، عقب نشینی نکردند. در پایان ، آنها با عدم وجود هرگونه محدودیتی ، لوکوربوزیه را اغوا کردند.درست حدس زدید، بله لوکوربوزیه حاضر شد کلیسا را طراحی کند!
نمازخانه Ronchamb ، فرانسه .
نمازخانه به نخستین بنای مذهبی وی تبدیل شد و باعث تغییر زیادی در وی شد. معمار ایمان خود را - اگرچه كلیسایی نبود - پیدا كرد و به اهمیت دین در زندگی مردم پی برد. در همان زمان ، او "اصول معماری مدرن" بتن آرمه خود را به معنای واقعی کلمه رها کرد و چیزی نرم ، صاف ، ارگانیک و هماهنگ با محیط ایجاد کرد . این به اصطلاح خیانت به اصول معماری مدرن به دلیل هدف ساختمان بود. زندگی و کار در ساختمانهای مستطیل خوب است ، اما برای بیان و رسیدن به آرمانهای معنوی بیگانه است.
فضای داخلی نمازخانه.
در کلیسای Ronchamb عملاً هیچ سمبلیسم مسیحی سنتی وجود ندارد ، اما در تاریخ مسیحیت اشاراتی به دوره اول ، فاجعه بار وجود دارد - فضای داخلی نمازخانه به نظر می رسد یک غار است ، پنجره ها و اتاق اعترافات از سنگ حک شده هستند. خدمات تا به امروز همچنان در نمازخانه برگزار می شود ، اما بیشتر بازدید کنندگان آن توریست ها و گردشگران هستند که علاقه مند به معماری مدرن و آثار   هستند.

صومعه سنت ماری د- لا تورته

بیرون صومعه Marie de La Tourette.
 
ساختمان صومعه برای راهبان دومینیکن ساخته شده است. با استناد به معماری رومانیایی ، بیشتر شبیه اسکلت یک ساختار صنعتی متروکه است و فکرهایی راجع به آنچه در صورت ناپدید شدن مردم در شهرها رخ خواهد داد ، ایجاد می کند - چنین احساسی، شکوه را ایجاد می کند.
لوکوربوزیه قصد داشت بنا بر اصول سکولار ، ساختمان مذهبی را بسازد تا احساس امنیت ، یکپارچگی و نوعی "حس خانواده" را ایجاد کند. مشتریان توصیه کردند که وی به ساختمانهای سنتی صومعه تکیه کند و در حقیقت ، طرح حیاط با ساختمانهای بازمانده قرون وسطایی مطابقت داشته باشد. بنای تاریک و غمناک ، محصور شده ، به شدت با چشم انداز بنا های بتونی مخالف است - چنانکه یک زندگی صومعه خشن و زاهدانه ، با غریزه پرشور و طبیعی در تضاد است.
حیاط صومعه.  ستون ها
در اینجا لوکوربوزیه هنوز "اصول معماری مدرن" خود را به کار می برد ، اما از قبل آنها را به شکلی بیرحمانه تری تفسیر می کند - اشکال سنگین ، بتونی خشن ، سقف های مسطح ، سازه های پشتیبانی متمایل ، لکه های رنگ در برابر پس زمینه سطوح خاکستری ...
 
راهروهای باریک با پنجره های رنگی شیشه ای رنگی توجه را به خود جلب می کنند. پنجره های رنگی شیشه ای که به دلیل نور طبیعی در بیرون و داخل غیر معمول به نظر می رسند ، در طول روز الگوهای مختلفی را روی دیوارها و کف ایجاد می کنند. به طور کلی نورپردازی در این پروژه نقش زیادی دارد - به عنوان مثال تیر های سبک در سطح سقف قرار دارند. به لطف آکوستیک عالی که توسط فضای خالی عظیم ایجاد شده است عایق صوتی در ساختمان برنامه ریزی نشده است.
یکی از قسمت های داخلی مجموعه صومعه است.
امروز صومعه به عنوان یک ساختمان مذهبی کار نمی کند. از فضای آن برای کنفرانس ها ، نمایشگاه ها و سایر رویدادهای فرهنگی استفاده می شود.

کلیسای Saint Pierre de Firmini

کلیسا در فیرمینی.
 
لوکوربوزیه این ساختمان را ندیده است زیرا چهل سال پس از مرگ او به پایان رسید. در اواسط دهه 50 ، شهردار فیرمینی ، یکی از دوستان معمار ، او را به کار در زمینه پیشرفت شهر دعوت کرد. بخشدار محلی از تأمین اعتبار ساخت و ساز خود در دهه 60 امتناع ورزید. زیرا قانون فرانسه تأمین اعتبار ساخت و سازهای مذهبی را از بودجه دولت منع كرده بود.
 
سرانجام ، در سال 2004 ، مسئله تأمین مالی حل شد ، نقشه های Le Corbusier توسط دانش آموز وی خوزه اوربری نهایی و تغییر یافت تا ساختمان مطابق با استانداردهای مدرن ساخته شود - به عنوان مثال سیستم های تهویه مطبوع اضافه شد. اوبری خاطرنشان کرد: اگر این کلیسا مورد استقبال گردشگران قرار گرفت ، تألیف آن به Le Corbusier منتسب خواهد شد.
فضای داخلی کلیسا.
حتی برای معماری مدرن، این کلیسا غیر معمول به نظر می رسد. شکل مخروطی آن کاملاً نمادین است. اولا ، این به ماهیت صنعتی خود فیرمینی - یک شهر صنعتی اشاره دارد. ثانیاً ، ارتباط بین بهشت ​​و زمین را مشخص می کند - پنجره هایی که تحت نورپردازی طبیعی قرار دارند ، طرح کلی صورت های فلکی روی دیوارها را نشان می دهند ، و شکل مخروطی سازه ، اشاره ای به سفینه فضایی دارد.
 
در حقیقت ، کاربری این ساختمان در شهر فیرمینی ، فرانسه به عنوان یک کلیسا عمل نمی کند. در طبقه همکف آن که برای برگزاری مجالس طراحی شده است ، موزه ای وجود دارد که به فعالیت های Le Corbusier اختصاص داده شده است و خود به عنوان یک بنای تاریخی برای او می باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ساختمان های این شهر مانند شیرینی زنجبیلی است

در
خانه های شیرینی زنجبیلی و شاهکارهای دیگر جهان باستان عرب چه چیزی را پنهان می کند: سفری از طریق پایتخت یمن
با وجود این واقعیت که در خاورمیانه مساجد شگفت انگیز و ساختمانهای بسیار جالب وجود دارد ، اما اعتقاد بر این است که گردشگران و توریست ها در یمن است که می توانند با ارزش ترین شاهکارهای معماری جهان باستان عرب را ببینند.  در این کشور شرقی خانه های شگفت انگیز زیادی وجود دارد - به عنوان مثال خانه های عمودی روشن با سقف مسطح ، مشابه کوکی های زنجبیلی ، که به ویژه در پایتخت یمن ، صنعا ، بی شمار دیده می شود.
 
شاید تنوع معماری در این قسمت ها به این دلیل باشد که یمن ، با رفتن از اروپا به آسیا و محلی جذاب برای فاتحان بود ، ویژگی های فرهنگ ها و مذاهب مختلف را جذب كرد. مجبور به دفاع از خود در برابر غریبه ها بود و ساکنان محلی خانه های خود را شبیه به ساختارهای دفاعی ساختند. در صنعا ، برخی از این ساختمانها دارای ارتفاع یک ساختمان شش هفت طبقه مدرن هستند. با این حال ، این ساختمانها هیچ ارتباطی با برج های کسل کننده یا قلعه ها ندارند.

به نظر می رسد خانه ها لعاب دارند

شهری با معماری بی نظیر.  / عکس
 
نمای زنجبیل به ساختمانهای پایتخت نه به اندازه حتی شکل آن (مانند ساختمان های آسمان خراش اروپایی ، خانه های صنعا به شکل مستطیل شکل) داده می شود ، اما طراحی غیر معمول نما در است. پنجره های آنها (همچنین مستطیل شکل) با کرکره ای با لوکارن و روکش قوس تزئین شده و مانند کوکی های شیرین با نوارهای رنگی سفید هم مرز است. همان نوارهای سفید بین کف خانه ها اعمال می شود که باعث می شود آنها مانند کوکی ها از شیرینی زنجبیلی به نظر برسند و حتی ظاهر آنها چیزی اروپایی به نظر برسد.
خانه های این شهر مانند شیرینی زنجبیلی است.
 
به خصوص با تزئینات بسیار غنی در یمن ، خانه ی واقعاً "شیرینی زنجبیلی" قصر دارالحجر است. این قصر همچنین از این نظر بی نظیر است که بر روی یک صخره بنا شده است و به نظر می رسد در آسمان طلوع می کند ، به نظر می رسد که شما در حال دیدن سراب هستید.
قصر دارالحجر
 
به نظر می رسد سراب است.  / عکس
با این حال ، خانه های دیگر کاملاً ظریف هستند که به طور کلی مناظر شهری فوق العاده زیبا را تشکیل می دهند.
 

چگونه در خانه های شیرینی زنجبیلی زندگی می کردند

جالب اینجاست که قسمت زیرین چنین ساختمان معمولاً از گرانیت یا بازالت ساخته می شد ، در حالی که معمولاً دام در طبقه همکف نگهداری می شد و یا به عنوان انبار مورد استفاده قرار می گرفت. در طبقه های فوقانی (مسکونی) که از آجر ساخته شده بود ، صاحبان آن زندگی می کردند.
معمولاً دام ها در طبقه همکف نگهداری می شد و یا به عنوان انبار استفاده می شد.
خانه های صنعا.  / عکس
 
اتاق های مشترکی وجود داشت که مثلاً میزبانان از میهمان پذیرایی می کردند. 
سانا فوق العاده زیبا به نظر می رسد.  / عکس
 
به هر حال ، داخل خانه های روشن و تزئین شده با الگوی پیچیده خانه ها به هیچ وجه ظریف نیستند: بر خلاف ساکنان سایر کشورهای عربی ، جمعیت محلی عادت به فضای داخلی ظریف ندارد و برای استفاده از زبان مدرن ، از زمان های قدیم یمنی ها در یک فضای مینیمالیسم عملی زندگی می کردند . در فضای داخلی: دیوارها صاف و راهروهای باریک وجود دارد.
 

آسمان خراش های Shibam

مکان دیگر با معماری متمایز شیبام ، واقع در استان حدرموت یمن است. این شهر در واقع یک کلان شهر است که قدمتی 2000 ساله دارد.
 
علاوه بر این ، برخی از ساختمان های Shibam به 11 طبقه ارتفاع می رسند ، علاوه بر این ، آنها از خشت مخلوط شده با نی ساخته شده اند (گرچه در پایه سنگی).
ساختمانهای شهر Shibama / عکس
 
خانه ها بسیار نزدیک به یکدیگر هستند که از نظر بصری باعث می شود Shibam حتی بیشتر شبیه یک کلان شهر مدرن اروپایی شود. در عین حال ، معماری این شهر از نظر شرقی منحصر به فرد و قابل تشخیص است - خانه ها دارای دیوارهای غیر موازی هستند و با بررسی دقیق تر می توانید حکاکی های جالب روی پنجره ها و درها را تحسین کنید.
 
پنجره های منحصر به فرد / عکس
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بلند ترین آسمان خراش جهان که بر فراز ابرها ساخته شده اند 6 آسمانخراش

در

آسمانخراش

بشر در آرزوی ابدی برای فراتر از حد معمول و حتی گاهی غیرمجاز ، چندین شاهکار مهندسی برجسته را رقم زده است. این وسواس تا حدی پیشرفت کرده است که انسان مدرن نه تنها می تواند برج های بلند را با قلل هایی که از ابرها عبور کرده اند، بسازد ، بلکه در آن ها با بهره گیری از نمای نفس گیر که دیده می شود کاملاً راحت زندگی کند . و از همه مهمتر ، در جستجوی روش های جدید ، شاهکارهای بیشتر و بیشتر معماری ایجاد کند.به 6 مورد از بلندترین آسمان خراش های جهان در این مقاله نگاهی می اندازیم.

 

 

چه زمانی ساخت آسمان خراش ها شروع شد و چگونه به بهشت ​​رسیدیم

  •  
آسمان خراش
بلندترین ساختمانهای کره زمین
به لطف پیشرفت و پیشرفت فن آوری های نوآورانه ، بشریت بالاتر و بالاتر می رود.


آسمان خراش ها در تاریخ ما ، مهندسی و حتی فرهنگ ، جایگاه ویژه ای را اشغال می کنند.اصطلاح آسمان خراش بیش از 100 سال پیش ، یعنی در دهه 1880 در برابر ظهور معماری در حال تحول "سبک شیکاگو" ظاهر شد. در این دوره ، توسعه دهندگان نه تنها سعی در شکستن رکورد ارتفاعی داشتند بلکه آنها نیز در پی ایجاد هرچه بیشتر فضای مسکونی یا تجاری بودند تا مالک زمین بتواند از اجازه دادن این فضا برای نیازهای مختلف حداکثر بهره را ببرد. از آن زمان به بعد ، آسمان خراش ها در سراسر جهان ، به ویژه در شهرهای پرطرفدار ، دیده می شود ، جایی که میلیون ها نفر در جستجوی زندگی بهتر در تلاش هستند.

نکته جالب:

در هنگام ساخت برجها ، آنهایی که از آستانه ارتفاع 150 متری عبور کرده اند ، آسمان خراش محسوب می شوند.

با توجه به اینکه روند توسعه و ساخت و ساز تحول پیدا کرده است ، آسمان خراش هایی ظاهر می شوند که از ارتفاع نیم کیلومتر و حتی 800 متر بالاتر رفته اند. اما چنین پروژه های جاه طلبانه نیاز به محاسبات کاملاً دقیق ، ایجاد مصالح ساختمانی ویژه ، ارتباطات مهندسی دارد که نه تنها یک ساختار قدرتمند را حفظ می کند بلکه ایمنی کامل ، پایداری در برابر هرگونه نوسانات پوسته زمین یا جریان باد و طوفان ، حرکت راحت و اسکان را تضمین می کند.

 

1. برج 432 خیابان پارک در نیویورک (ایالات متحده آمریکا)

 

برج
آسمان خراش 432 خیابان پارک در منهتن بلندترین ساختمان در نیمکره غربی (نیویورک ، ایالات متحده آمریکا) شد.

 

 

این آسمان خراش با 425.5 متر ارتفاع ، بلندترین ساختمان مسکونی نیمکره غربی شد. این ساختمان مجلل که توسط رافائل وینولی طراحی شده است ، در منهتن ، یکی از معتبرترین محله های نیویورک واقع شده است. اساس ساختاری شکل ساختمان 96 طبقه مربعی بود که به صورت ارگانیک در تصویر معماری منطقه قرار گرفت. با وجود این که شما هیچ عنصر طراحی خیالی را بر روی آن مشاهده نخواهید کرد ، اما هنوز هم به پرطرفدار ترین ساختمان مسکونی تبدیل شده است که در آن تنها میلیاردرها و ثروتمندترین افراد روی کره زمین می توانند اقامتگاه خریداری کنند.

 

آسمان خراش
کلیه اتاق خواب های آسمان خراش 432 خیابان پارک دارای پنجره های 10 متر مربعی با نمای چشمگیر است.   (نیویورک ، ایالات متحده آمریکا).

 

در این برج شیخ فاواز ال هوکر از عربستان سعودی با مساحت 767 متر مربع ، لوکس ترین اقامتگاه را دارد. علاوه بر 104 آپارتمان فروخته شده از 16 تا 95 میلیون دلار ، همه چیز برای یک زندگی فوق العاده راحت وجود دارد: یک اسپای تمام عیار(مرکز ماساژ درمانی) ، مرکز تناسب اندام ، استودیوی یوگا ، سالن های عظیم برای مراسم و رویدادها ، یک اتاق بیلیارد ، سینما ، استخر سرپوشیده با چشم اندازهای خارق العاده به شهر

 

 

2. برج مرکز در ووهان (چین)

 

آسمان خراش در ووهان
برج مرکز آسمان خراش در ووهان به ارتفاع 438 متر (چین)


زیبایی باورنکردنی برج مرکز ، به معنای واقعی کلمه در تابلوهای شیشه ای متحرک وی پنجره ها پیچیده است و به یک گوهر واقعی از شهر چینی ووهان تبدیل شده است. متخصصان انستیتوی طراحی و تحقیقات معماری شرق چین با الهام از شکل های یک قایق دریانوردی سنتی ، تصمیم به ایجاد یک آسمان خراش منحصر به فرد گرفتند که 438 متر ارتفاع و در 88 طبقه برج ، مکانی برای آپارتمان های مسکونی ، ادارای و یک هتل شیک دارد. علاوه بر این ، ویژگی اصلی این پروژه نه تنها شکل اصلی ساخت و ساز بلکه این ساختمان همچنین به دلیل معرفی فناوری های فوق مدرن صرفه جویی در مصرف انرژی ، توسعه و کاربرد عناصر محافظ منحصر به فرد که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ،  باد و حتی زمین لرزه های شدید جلوگیری می کند ، قابل توجه است.

 

 

3. برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور (مالزی)

 

کوالالامپور
برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور توسط معمار آرژانتینی Cesar Pelli و همکارانش طراحی شده اند


برج های دوقلوی پتروناس 451.9 متری به عنوان بلندترین سازه در مالزی شناخته می شوند و در رده بندی جهانی در رتبه شانزدهم قرار دارند ، اما بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند. برای مردم مالزی ، مجموعه پتروناس به نوعی سمبل تبدیل شده است که به جهانیان اعلام کرده است که این کشور وارد اقتصاد جهانی شده است. این رویداد در اواخر قرن گذشته رخ داد و همزمان با راه‌اندازی آسمان خراش (1998). اشکال حیرت انگیز که در بتن و فلز ساخته شده است ، بر اساس هندسه اسلامی ، سنت ها  و آرمان های مالزی را برای آینده ترکیب می کند. این امر به ویژه در یکی از قابل تشخیص ترین ویژگی های ساختمان ، در "پل آسمان" که دو برج را به هم وصل می کند ، قابل توجه است.

 

کوالالامپور
برای اینکه برج های دوقلوی کاملاً روی زمین نرم بایستند ، لازم بود که شمع ها را در عمق  100 متری کار بگذارند.


یک واقعیت جالب:

تعداد معدودی از ساختمانها در جهان می توانند به این امر دامن بزنند که نخست وزیر در طراحی آن شرکت کند. اما این برج های دوقلوی توسط مهاتیر محمد ، یکی از رهبران ارشد مالزی ساخته شده است. این او بود که پیشنهاد ساخت آسمان خراش ها به سبک اسلامی را داد. برج های منحصر به فرد از ستاره هشت ضلعی دارای برجستگی های نیم دایره ای برای ثبات ساخته شده اند.

 

4. برج تایپه 101 در تایوان

 

برج تایپه
برج تایپه 101 در تایوان یکی از نمادین ترین ساختمان های کره زمین است


آسمان خراش تایپه 101 اولین ساختمان در جهان شد که از ارتفاع 500 متری عبور کرد. ارتفاع آن به 509.2 متر می رسد و تعداد زیادی طبقه را شامل می شود - 101. در زمان افتتاح یكی از بناهای نمادین این سیاره در سال 2003 ، بلندترین ساختمان جهان بود ، اما بعد از گذشت تنها 15 سال از نردبان رتبه بندی به رتبه 10 رسید.

 

برج تایپه
در سال جدید ، برج تایپه 101 ، تایوان به نمایشی خیره کننده از آتش بازی تبدیل می شود.گردشگران زیادی برای تماشا به این برج می آیند.


از هر نظر جذاب و زیبا ، این آسمان خراش از لحاظ توسعه "معماری پایدار" برای ساختمانهای بلند ، استاندارد جهانی را رعایت کرده است. همانطور که مشخص شد ، برج تایوانی در سال 2011 برای بهره برداری و نگهداری از گواهینامه LEED به گواهینامه LEED پلاتینی  رسیده است که برای ساختمانی با این اندازه نادر است.گواهینامه  لید LEED مخفف (Leadership in Energy and Environmental Design)در ترجمه فارسی برای ساختمان با مصرف بهینه انرژی و طراحی زیست‌ محیطی با امتیاز های زیر داده می شود:
گواهینامه LEED معمولی ۴۰ تا ۴۹ امتیاز
گواهینامه LEEDنقره‌ای ۵۰ تا ۵۹
گواهینامه LEEDطلائی ۶۰ تا ۷۹
گواهینامهLEED پلاتینی ۸۰ به بالا

 

برج تایپه

برج تایپه 101 نه تنها با زیبایی خود ، بلکه با دستاوردهای مهندسی همه را شگفت زده کرده است.

 

علاوه بر سیستم کنترل هوشمند ، کنترل انرژی و منظره خیره کننده ، یک دمپر 728 تنی در داخل تایپه 101 وجود دارد. این وسیله در مقیاس بزرگ برای خنثی کردن حرکت جانبی بادهای قوی طراحی شده است. این دقیقاً همان چیزی است که باعث می شود چنین ساختار باشکوهی در حین استراحت قدرتمند و ایمن حفظ شود.

 

5. برج ساعت سلطنتی مکه (عربستان سعودی)

 

برج ساعت مکه
Royal Clock Tower  مکه  سومین برج از بلندترین آسمان خراش ها است.


این ساختمان عظیم که به ارتفاع 601 متر می رسد ، بخشی از مجموعه ای است که از 7 آسمان خراش ایجاد شده در مکه ، شهر مقدس همه مسلمانان - تشکیل شده است. همه این برجها بخشی از پروژه بنیاد پادشاه عبدالعزیز است که هدف از آن مدرن سازی این شهر به منظور خدمت به مسلمانانی است که سالانه زیارت می کنند. Royal Clock Tower یک هتل بزرگ با اتاقهای راحت است که برای استقبال از مومنانی که در طول حج به مکه می روند ، طراحی شده است.

 

برج ساعت مکه

شب ها میلیون ها چراغ روی برج ساعت (برج رویال ساعت ، عربستان سعودی) روشن می شود.

 

جذابیت اصلی این بنا ساعت آن است که در چهار طرف برج قرار دارد. اندازه قطر آن 43 متر است که به طور خودکار آن را به بزرگترین در جهان تبدیل می کند. با توجه به اینکه ساعت  450 متر از سطح زمین بالاتر است ، بالاترین ساعت معماری این سیاره به حساب می آید.

 

 

6. برج خلیفه در دبی (امارات متحده عربی)

 

برج خلیفه در دبی
آسمان خراش برج خلیفه هنوز قهرمان جهان از نظرارتفاع  است.

 

 

آسمان خراش بلند مرتبه برج خلیفه واقع در دبی همه رکوردها را شکسته و نه تنها در ساخت و ساز بلکه این بنا با ارتفاع 828 متری ، 10 سال پیش ساخته شده است ، و در این مدت هرگز تأسیسات جدیدی وجود نداشته است که بتواند مساحت ، قد ، تعداد طبقات و پیچیدگی ساختار مهندسی و سیستمهای تعمیر و نگهداری  را به خود اختصاص دهد. تا کنون برج خلیفه با 163 طبقه برجسته ترین ساختمان جهان است که فقط در 6 سال ساخته شده است.

 

برج خلیفه
اغلب ، برج خلیفه در رنگ پرچم  کشورهای مختلف  نقاشی می شود یا یک نمایش لیزر خارق العاده دارد.


در حقیقت ، این برج یک شهر واقعی  است که با پارک های خود ، بلوار و چمن های معطر ، آپارتمان های مجلل و اتاق های هتل ، بسیاری از مطب ها و بوتیک ها ، زمین تنیس و استخرها ، اسپا و یک سالن ورزشی لذت بخش است. و همچنین برج های مشاهده برای مشاهده زمین که باید به مراتب بالاتر و بالاتر برود. اکنون یکی از آنها در ارتفاع 555 متری واقع شده است - این سطح در طبقه 148 است ، اگرچه اولین و دومین سکوهای مشاهده  هنوز باقی مانده اند و در ارتفاع 452 متری (124 طبقه) و 456 متر (125 طبقه) واقع شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...