چگونه کشاورزان چین تراس های شگفت انگیز برنج را در دامنه و قله کوه ایجاد می کنند

در

شالیزار

 

فرهنگ برنج و شالیکاری در جهان سابقه طولانی دارد. اعتقاد بر این است که برنج بیش از 7000 سال است که در چین کاشته شده است. این غلات از هر نظر خوب است: از نظر محتوای کالری ، اشباع از مواد مغذی و طعم. با این حال ، کشت این محصول با برخی مشکلات همراه است. برنج به مقدار زیادی آب نیاز دارد. وقتی مزرعه در دشتی در نزدیکی آب شیرین قرار دارد خوب است ، اما اگر فقط تپه هایی در اطراف وجود داشته باشد کشاورزان باید چه کنند؟ کشاورزان چین  راهی شگفت انگیز برای تبدیل تپه ها به دشت و همچنین زیبا کردن آن پیدا کرده اند.

 

تراس های برنج - معجزه ای از مهندسی چینی

شالیزار

مزارع برنج در چین

 

تراس های معروف برنج را می توان به درستی یک معجزه مهندسی نامید که به قرن 13 باز می گردد. نسل های دهقانان تراس های پلکانی چند طبقه ای را با دست در دامنه های تند تراشیده اند. همچنین شایان ذکر است که چینی ها در مورد محیط زیست بسیار مراقب هستند ، بنابراین سعی می کنند تعادل زیست محیطی شکننده ای را حفظ کنند. آنها یک سیستم آبیاری منحصر به فرد ایجاد کرده اند که آب چشمه و باران را به طور مساوی در سراسر محیط مزرعه توزیع می کند.مخازن مصنوعی آب چشمه را برای مدت طولانی نگه می دارند که تأثیر بسزایی در روند رشد برنج دارد. آبیاری برای عملکرد خودکار به گونه ای تنظیم شده است که لایه بالای خاک حاصلخیز شسته نشود.

 

شالیزار
تراس ها برای پرورش برنج تراشیده شده است

 

این کار بسیار وقت گیر ، خطرناک و مستلزم رعایت دقت خاصی است ، زیرا کوچکترین اشتباه می تواند عواقب جدی را در پی داشته باشد. آسیب جزئی به دیواره های شکننده استخر باعث اختلال در سیستم آبیاری می شود که مهمترین لایه بالای خاک قرمز را از بین می برد.

موقعیت استخرها می تواند تصور بی نظمی را ایجاد کند ، اما اینطور نیست. نصب هر یک از محفظه های دست ساز با دقت طراحی شده است تا با شکل تپه ای که دسترسی افراد به آن آسان تر است مطابقت داشته باشد.

 

شالیزار
تراس های زیبای برنج در استان یوننان

 

سیستم منطقی مدیریت زمین که توسط کشاورزان چینی اعمال می شود را می توان نمونه موثری از هماهنگی منحصر به فرد اکولوژیکی و زیبایی بین محیط زیست و  انسان  نامید. چنین مزارع مصنوعی شبیه آبشارهای طبیعی پاموکاله در ترکیه یا تراس های هوانگلونگ در چین است. اما ، در میان چیزهای دیگر ، با ارزش ترین محصول  در تراس های برنج کاشته می شود.

 

تراس های زیبای برنج در استان یوننان

شالیزار

تراس های برنج Honghe Hani ، Yuanyang ، چین/عکس

 

منطقه خوش منظره یونیانگ ، استان خودمختار هونگه هانی ، استان یوننان ، به دلیل مکان طبیعی طبیعی - تراس های برنج هونگه هانی با زیبایی باورنکردنی مشهور است. آنها از دامنه های کوه آیلائو در آبشارهای پلکانی به سواحل رودخانه سرخ فرود می آیند. سطوح انعکاسی آنها شبیه هزاران آینه است.

مردم هانی ، که قرن ها در این منطقه زندگی کرده اند ، کانال های آبیاری پیچیده ای ساخته اند که آب چشمه از طریق آنها به استخرهای مصنوعی در قله های متراکم کوه می ریزد. این روند از زمستان تا اواخر بهار ادامه دارد.

کاشت غلات در ماه آوریل انجام می شود - در این دوره ، خاک به اندازه کافی با آب چشمه پر می شود. بسته به ارتفاع سطح ، از سپتامبر تا نوامبر ، محصولات از تراس ها برداشت می شود. استخرها سپس تخلیه می شوند ، اما پس از مدتی برای فصل بعد با آب پر می شوند.

 

زمان بازدید از تراس های برنج Honghe Hani برای لذت بردن کامل از زیبایی آنها

شالیزار

رنگ زرشکی در رنگ تراس های برنج در استان یوننان

 

مطابق با چرخه کشاورزی ، چشم انداز شالیزار برنجی دره Honghe در طول سال به طور قابل توجهی تغییر می کند. در تابستان دامنه های کوه پوشیده از شاخه های سبز روشن است و در پاییز ساقه های برنج طلایی می شوند و در نتیجه چشم انداز را درخشان می کنند. با این حال ، بهترین زمان برای بازدید از تراس ها از نوامبر تا آوریل است ، زمانی که دامنه های هنگه ، که از چشمه ها تغذیه می شود ، صدها پرتو تابناک خورشید را بر روی سطح آینه ای خود منعکس می کند.در اواخر فوریه - اوایل مارس ، تراس ها با درختان هلو صورتی و گلابی با روپوش سفید تزئین شده است. تنوع رنگ ها در هر فصل مناظر واقعاً مسحورکننده ای برای گردشگری ایجاد می کند که شبیه پنجره های رنگ آمیزی است.

 

شالیزار
مزارع برنج در بهار شکوفا می شود.

 

علیرغم زیبایی بی نظیر این منطقه و سرزندگی گروه های قومی محلی ، گردشگری جاری هنوز نتوانسته است جای خود را در منطقه پیدا کند. به طور کلی ، موقعیت کوهستانی دورافتاده مانع این امر می شود ، که به معنی عدم وجود ارتباطات مناسب حمل و نقل است. با این حال ، به لطف این ، چشم انداز منطقه هنوز شخصیت اصلی خود را حفظ کرده است. تراس های برنج Honghe Hani در استان یوننان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

زیبایی بی نظیر تراس های برنج دراگون ریج

شالیزار

تراس های برنج "خط الراس اژدها"

 

تراس های برنج Dragon's Ridge واقع در 27 کیلومتری جنوب شهر لونگ شنگ ، گستره وسیعی از دره های پرورش برنج است که تپه ها و دامنه های کوه را می پوشاند. "خط الراس اژدها" بسیار فراتر از امپراتوری آسمانی مشهور شد ، به عنوان تراس هایی با برخی از زیباترین مناظر.

مردم گوانگشی چین چهار قرن به طول انجامید تا مشکل کاشت و پرورش برنج را در شیب های تند حل کنند. در طول این مدت ، چندین نسل روی تراس های برنج کار کرده اند تا یک سال غلات گرانبها را برای خانواده های خود تأمین کنند. اما در عین حال ، آنها زیبایی خارق العاده ای را در مناطق محلی ایجاد کرده اند ، که بسیاری از چینی ها آن را چیزی جز "تراس دلپذیر" نمی نامند.

 

بسته به فصل ، منظره ظاهر منحصر به فردی به خود می گیرد. در بهار ، آب انباشته شده در زمستان ، مزارع را با باران سیلاب آبیاری می کند. در تابستان ، باد جوانه های برنج را تکان می دهد و مزارع را با پوشش سبز پوشانده است. در پاییز ، نمی توانید چشم از چشم اندازهای طلایی که محصول رسیده ایجاد می کند بردارید ، و در زمستان شیب کاملاً پوشیده از برف است.

 

ژوانگ این تراس ها را "ستون فقرات (یا ستون فقرات) اژدها" می نامد. از ارتفاع 800 متری ، مزارع شبیه ترازوهای اژدهای خفته با خط الراس منحنی است. به گردشگرانی که مایل به لذت بردن از زیبایی های این منطقه دورافتاده هستند توصیه می شود که حداقل چند روز در اینجا بمانند. مردم محلی همیشه از مسافران خوشحال هستند ، بنابراین بسیاری از آنها مهمانسراهای کوچکی برای بازدیدکنندگان تهیه کرده اند.

تراس ها در بهار و تابستان در تمام شکوه خود ظاهر می شوند. در پاییز ، مزارع پلکانی به دلیل تکان خوردن ساقه های بلند برنج در باد ، ظاهر تپه های موج دار به خود می گیرد.

 

شالیزار
تراس برنج در زمان های مختلف سال

 

مزارع برنج متعلق به خانواده های خصوصی بود و قرن ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می شد ، اما با روی کار آمدن کمونیست ها ، نظم تغییر کرد. در بدو تولد ، زمین  به شخصی  واگذار می شود ، پس از مرگ ساکن ، کمیته محلی زمین را تصرف می کند ، و سپس آن را برای تصرف موقت به شخص دیگری می دهد.

 

شالیزار
تراس های برنج در چین واقعاً مسحور کننده است

 

امروزه بسیاری از مزارع برنج چین در نقشه های گردشگری گنجانده شده است ، بنابراین درآمد روستاهای چین بیشتر از طریق گردشگری تأمین می شود و نه از طریق کاشت سالانه برنج. و اجازه دهید ه بسیاری که هنوز معتقد باشند تراس های برنج توسط طبیعت ایجاد شده اند!

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اپی توریسم و جذب صنعت توریسم

در


 اپی توریسم ، شکلی از گردشگری است که با فرهنگ و سنت های جوامع روستایی سر و کار دارد و می تواند به عنوان یکی از پایدار ترین روش های توسعه و گردشگری در نظر گرفته شود. اپی توریسم شکلی از گردشگری در ارتباط با زنبور به عنوان یک حرفه سنتی و با محصولات زنبور عسل از جنبه های محیط زیستی، مواد غذایی و دارویی است.

 

فعالیتهای مربوط به اپی توریسم شامل بازدید از زنبورستانها، موزه ها در هوای آزاد و موزه های زنبور عسل است که در آن گردشگران فرصت مشاهده کار پرورش دهندهء زنبور عسل، روش ساخت عسل، خواص و ویژگی های آنها، کشف اطلاعات در مورد محصولات زنبور عسل، تماشای نحوه زندگی کلنی زنبور عسل ، شناخت همبستگی زیست محیطی بین یک مرد و زنبور عسل را دارند . عملکرد خوب اپی توریسم  در اروپا مشاهده شده است.

 

قرن 21 دوره توسعه اقتصادی شدید و افزایش تخریب محیط زیست طبیعی است. کاهش تنوع زیستی و اختلالات بسیاری از اکوسیستم ها مشکلاتی هستند که هر روز با آن مواجه هستیم. افزایش روند جهانی شدن، رفتار، سنن، فرهنگ و یکپارچگی جوامع محلی را تهدید می کند. از نقطه نظر زیست محیطی، مقابله با این فرایندهای منفی لازم است. اجرای اصول توسعه پایدار می تواند با مشکل مواجهه شود. گردشگری شاخه ای از اقتصاد است که در آن ارزش های فرهنگی و طبیعی باید حفظ شوند .

 

گرایش مشاهده شده در گردشگری در سال های اخیر، علاقه مندی به اشکال طرفداری از محیط زیست سفر است: اکوتوریسم و توریسم کشاورزی، طبیعت و توریسم فرهنگی. گردشگران به دنبال انواع فعال سپری کردن وقت آزاد خود هستند، با این حال، نه تنها فعالیت بدنی بسیار مهم است بلکه فعالیت شناختی هم اهمیت دارد. فرصت به دست آوردن تجربه های جدید، برای بازدید از ویژگی های طبیعی و فرهنگی یک منطقه انگیزه ای برای بسیاری از سفرهای توریستی می شود .

 

یک نمونه عالی از این شکل اپی توریسم است. اپی توریسم (نام برآمده از نام لاتین زنبور عسل - عسل Apis mellifera) یک شکل از گردشگری مربوط با زنبور به عنوان یک حرفه سنتی و با محصولات زنبور عسل در محیط زیست، مواد غذایی و جنبه دارویی است.

فعالیت های مربوط به اپی توریسم شامل بازدید از زنبورستانها، موزه ها در هوای آزاد و موزه های زنبور عسل است که در آن یک توریست فرصت مشاهده کار پرورش دهنده زنبور عسل، روش ساخت عسل، خواص و ویژگی های آن (از جمله مزه انواع عسل)، درک سایر محصولات زنبور عسل (گرده، موم، نان زنبور عسل، ژل )، تماشای نحوه زندگی کلنی زنبور عسل ، شناختن همبستگی زیست محیطی بین یک انسان و زنبور عسل را پیدا می کند .

ممکن است اپی توریسم بر اساس موزه های پرورش زنبور عسل فعلی و موزه های هوای باز باشد، اما به طور کلی، این پیشنهاد ممکن است توسط صاحبان زنبورستانها، مزارع زنبور عسل و کشت و اکوتوریسم مزارع با زنبورستانها خانه شکل گرفته باشد.

توسعه اپی توریسم فرصتی برای فعال شدن مناطق روستایی، ایجاد مشاغل جدید و ترویج فرهنگ و سنت یک منطقه می دهد.

اسلوونی کشوری است که رهبری بازار اپی توریسم را بر عهده دارد، که در آن اپی توریسم یکی از شاخه های گردشگری است که هم برای گردشگران داخلی و هم خارجی بسیار جذاب شده است. در طی 5 سال گذشته، توسعه پویای اپی توریسم در لهستان، آلمان، جمهوری چک، لیتوانی، اوکراین  و اسپانیا  ثبت شده است.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مجسمه 12 متری بودا با سر بریده در چین پیدا شد

در

بودا

 

در چین ، در یکی از مناطق باستانی شهر چونگ کینگ ، هنگام پاکسازی محوطه یک مجتمع مسکونی ،  به طور تصادفی یک مجسمه "سر بریده" بودای غول پیکر را کشف کردند. این اثر باستانی  بخشی از ... پایه های یک ساختمان چند طبقه بود که بر فراز صخره ای ساخته شده بود. برای بیش از یک دهه ، ساکنان این محله از کنار صخره غرق در خزه عبور می کردند و حتی شک نمی کردند زیر آن عبادتگاهی وجود داشته باشد که زمانی متعلق به "معبد کشتی های اندوه" بوده است.

 

بودا

یک مجسمه باستانی از بودا در چین کشف شد که به عنوان بخشی از پایه های یک ساختمان چند طبقه (چونگ کینگ) مورد استفاده قرار گرفته بود.


یک حادثه غیر معمول در منطقه تاریخی نانان در شهر چونگ کینگ واقع در جنوب غربی چین رخ داد. در طی پاکسازی پایه های دو ساختمان چند طبقه واقع در بالای صخره سنگی ، بخشی از مجسمه بودا که از سنگ تراش خورده بود ، کشف شد. برای سالیان متمادی ، نه ساکنان ، نه مورخان هنر ، و نه مقامات جامعه حتی نمی دانستند که چه چیزی در زیر خزه های پرپشت پنهان شده است. یک پروژه پیش پا افتاده به کارگران کمک کرد تا بودا را از گودالها آزاد کردند. مردم شهر به لطف تلاش های آنها توانستند مجسمه بودای "سر بریده" 12 متری را مشاهده کنند.

 

بودا

عناصر بازمانده از زیور آلات بودای "سر بریده" پس از تمیز کردن مجسمه از خزه و بوته ها به وضوح قابل مشاهده است


پس از ظهور تصاویر هیجان انگیز از یافته غیرمنتظره ، کارشناسان پیشنهاد کردند که این مصنوعات یک هدیه واقعی از اجداد آنها است. بسیاری بر این باورند که این نانپینگ بودای بزرگ است ، همچنین به آن بودای مایتریا گفته می شود. اطلاعات موجود در بایگانی ها حاکی از آن است که این مجسمه سنگی در ابتدا دارای ارتفاع 13.3 متر ، عرض 10.5 متر و عمق 3.5 متر بوده است. و اگر به دلیل وقایع شناخته شده (انقلاب فرهنگی) که در کشور اتفاق افتاده نبود ، مجسمه تا به امروز سالم مانده بود.

 

بودا

مجسمه بودا کشف شده یک بنای تاریخی معماری چونگ کینگ (چین) است.

 

مرجع: انقلاب فرهنگی در چین ، که در سالهای 1966-1976 اتفاق افتاد ، خسارت قابل توجهی به میراث فرهنگی و تاریخی این کشور وارد کرد. تمام فعالیت ها به عنوان "القای فرهنگ حزب کمونیست در ذهن مردم چین" با تخریب تقریبا کامل آداب و رسوم ، مذهب و فرهنگ سنتی چین تصور می شد . در طول یک دهه انقلاب فرهنگی مائو تسه تونگ ، سرزمین اصلی چین تجدید سازماندهی کاملی از ارزش ها را تجربه کرد. در آن زمان ، صومعه ها ، کلیساها و سایر اشیا روحانی و مذهبی تخریب شد ، صدها هزار مجسمه بودا شکسته شد ، سوتراهای بودا سوزانده شد ، راهبان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و ... 

 

بودا

حتی ساکنان طبقات پایین آسمانخراش مجاور هم نمی دانستند که بخشی از پیساختمان همسایه  از سنگ معمولی تشکیل نشده است (بودای بزرگ نانپینگ ، چین)


ظاهراً تنها مجسمه بودا از مجموعه معابد زنده مانده است ، اگرچه تحقیقات بیشتری برای جستجو در منطقه ای كه در آن قرار دارد ، برنامه ریزی شده است. با وجود چنین برخورد وحشیانه ای نسبت به آثار معماری در اواسط قرن گذشته ، مجسمه باستانی کاملاً خوب حفظ شده است ، اگرچه بدون سر و برخی عناصر باقی مانده بود. اما به طور کلی ، بودا کاملاً قابل تشخیص است. این خدای به حالت نشسته و با دستانی که یک سنگ گرد را در سطح قفسه سینه نگه داشته اند و "کمربند"  و بسیاری از عناصر دیگر با جزئیات حفظ شده است و بار دیگر ریشه باستانی آن را تأیید می کند.

 

بودا

در دهه 80 قرن گذشته ، ساختمانهای چند طبقه در محل معبد باستانی چونگ کینگ ، چین) ظاهر شدند.


سر مجسمه کجاست ؟و به کجا می رود؟ و آیا این کار عمدی انجام شده است ؟ یا در زمان رونق ساخت و ساز که از اواسط دهه 80 قرن گذشته آغاز شد ، یک راز باقی مانده است ، کسی حتی به حفظ معبد  فکر نمی کرد. پیمانکاران به راحتی از یک قطعه زمین خالی استفاده کرده و بخشی از مجسمه را تخریب کردند تا یک ساختمان چند طبقه بسازند.

 

به گفته یکی از ساکنان قدیمی این منطقه ، او این مجسمه را سالم به همراه با ushnisha (برآمدگی تاج بودا ، نمایانگر سطح بالای روشنایی به دست آمده) بر روی سر او دیده ، اما نمی داند چه بلایی بر سر او آمده است. البته خوشحال است که بیشتر قسمت های مجسمه غول پیکر به خوبی حفظ شده است. در حال حاضر ، مجسمه نانپینگ بودای بزرگ (این نام خیابانی است که در آن کشف شده است) به عنوان یک شی از میراث فرهنگی منطقه شناخته شده است ، که اجازه می دهد منتظر کمک دولت برای مرمت معبد و تحقیقات بیشتر باشید.

 

بودا

کارهای بازسازی در مجتمع مسکونی (بودای بزرگ نانپینگ ، چین) در حال انجام است


پس از انتشار خبر کشف غیرمعمول در سراسر جهان ، این مکان به جاذبه گردشگری تبدیل شد و گروهی از گردشگران به این مکان شتافتند که بودا را "مکان جادویی چونگ کینگ" خواندند. آنها مراسم خود را انجام می دهند ، بخور می سوزانند و به معجزه اعتقاد دارند!

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ارگ بم چه راز هایی در سینه دارد

در
 ارگ بم
 
اگر چهره شهرهای دیگر تغییر می کند ، به نظر می رسد زمان در این شهر ، ارگ بم متوقف شده است. تمدن ها از بین می روند و ظهور می کنند ، مناظر تغییر می کنند. فقط  ارگ بم ، ساکت و خشن در بالای تپه هنوز با غروب و طلوع آفتاب روبرو است ...
 

 ارگ بم بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سازه گلی جهان

 ارگ بم
ارگ بم  دویست سال از رم قدیمی‌تر است.
 
در دوره هخامنشی ، جایی بین سالهای 579 تا 323 قبل از میلاد ، ارگ بم در ایران (در قسمت جنوب شرقی ایران مدرن) ساخته شده است. در فارسی مانند Arg-e-Bam به نظر می رسید و در ترجمه به معنی "یک قلعه عظیم ساخته شده از خاک رس" بود. تا به امروز ،  ارگ بم  بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سازه گلی جهان است.
 
این قلعه در استان کرمان در نزدیکی مرز با پاکستان واقع شده است. از یک قلعه نسبتاً بزرگ و یک ارگ داخلی تشکیل شده است. امروز کل این مجموعه ارگ ​​نامیده می شود.
 
 ارگ بم
طرح قلعه افسانه ای ارگ بم  از جاذبه‌های گردشگری در ایران
 

تاریخ شهر ابدی  ارگ بم 

قلعه و شهر قرن هاست که شکوفا شده است. ارگ بم یکی از بزرگترین مراکز تجاری در جاده بزرگ ابریشم بود. اینجا بود که از مهمترین مسیرهای تجاری عبور کردند. زندگی در اینجا کاملاً در جریان بود.
 
بنای اولیه هخامنشیان توسط اشکانیان و ساسانیان گسترش یافت. آنها دیوارهای جدید و استحکامات اضافی برای ارگ بم ساختند. در قرن 7 ، این منطقه توسط اعراب فتح شد. در منابع اسلامی ، اطلاعات مربوط به این قلعه تسخیر ناپذیر از قرن دهم میلادی یافت می شود.
 
 ارگ بم
دیوار های نفوذ ناپذیر  ارگ بم . ثبت در میراث جهانی یونسکو در ۲۰۰۴
 
ارگ بم نوعی "شهر درون یک شهر" است. باستان شناسان تمام ویژگی های یک زندگی راحت را در اینجا کشف کرده اند: بازارها ، حمام ها ، ساختمانهای مسکونی ، میادین. چندین مقبره باستانی و یک مسجد جامع که تا امروز باقی مانده است. سایر صفات غیرقابل انکار قدمت ایرانی نیز در اینجا وجود دارد - برج های بادگیر  ، برج های سرد یاچالا و کانال های آبیاری زیرزمینی کیاریزا.
 
حمله به عشایر ترک و سپس مغولها در قرن دوازدهم ضربه بزرگی به رونق ارگ بم وارد کرد. زوال جاده بزرگ ابریشم ، که از نیمه دوم قرن 14 آغاز شد ، نیز  ارگ بم را تحت تأثیر قرار داد. مدت زمان کوتاهی این منطقه در زمان تامرلین احیا شد. اکنون فقط اثری از عظمت سابق ارگ بم باقی مانده است.
 
 ارگ بم
پس از تسخیر این سرزمین ها توسط عشایر ،  ارگ بم رو به زوال گذاشت.
 
 
همیشه در ارگ بم ساکن بودند. تنها در آغاز قرن 20 ، زمانی که ساخت و ساز شهر جدید بم آغاز شد ، روند رو به زوال گذاشت. ساکنان به تدریج مهاجرت کردند. ابتدا آنها شروع به استقرار پادگان نظامی در اینجا کردند. در سال 1932 ، پادگان نیز تخلیه شد و سرانجام  ارگ بم متروک شد.
 
 ارگ بم
 ارگ بم سرانجام در قرن 20 رها شد ، قبل از آن کسی همیشه در اینجا زندگی می کرد.
استان کرمان ۷ اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو از جمله ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، دهکده صخره‌ای میمند در شهربابک ، کویر لوت و سه قنات دارد و رتبه نخست ایران را از این حیث دارد.

 ارگ بم ثبت در میراث جهانی یونسکو در ۲۰۰۴

این قلعه تقریباً 200 هزار متر مربع مساحت چشمگیر را اشغال کرده است. ا ارگ بم با دیوارهای غیرقابل دسترسی به ارتفاع هفت متر احاطه شده است و محیطی به طول تقریباً دو هزار متر را تشکیل می دهد. تنها ورودی ارگ بم توسط برج ها محافظت می شود. چهارصد خانه و بناهای مختلف دیگر در داخل آن قرار دارد. در مرکز آن یک ساختمان ارگ با پادگان و کاخ فصول قرار دارد.
 
 ارگ بم
ساختار  ارگ بم بسیار خوب فکر شده بود و شهرت غیرقابل دسترسی را همانطور که شایسته بود به دست آورد.
 
در  ارگ بم تقریباً  38 برج دیده بانی و یک خندق به عرض 10-15 متر وجود دارد. همه چیز با استفاده از همان فناوری قدیمی ساخته شده است. از آجرهای رسی خشک شده در معرض آفتاب که روی لایه های خاک رس گذاشته شده بود استفاده می کرد. طاقهای گنبدی شکل قلعه چشمگیر قلعه شکل قلعه ماسه ای افسانه ای را به آن داده است.
 
این قلعه می توانست هرگونه حمله را دفع کند و در برابر محاصره های طولانی مقاومت کند. ارگ تنها یک دروازه داشت و در داخل آن باغ ها ، مزارع ، چاه ها و کانال های آبیاری قرار داشت. در چنین شرایطی ، شهرت  ارگ بم به دلیل عدم دسترسی مطلق به هیچ وجه جای تعجب ندارد.
 
 ارگ بم
فقط یک دروازه به  ارگ بم منتهی می شد.
 
 
تمام ساختمان ها در  ارگ بم دارای ساختارهای خاص بودند که اصطلاحاً برج های بادی نامیده می شدند. آنها هوا را با عبور از جریان آب تصفیه و تهویه می کردند. بنابراین ، اتاق ها همیشه بدون گرد و غبار ، هوای خنک و مرطوب و تمیز بودند.
 
هجده سال پیش ، زمین لرزه 6.6 ریشتری بیشتر ساختمانهای  ارگ بم را ویران کرد. این یکی از وحشیانه ترین بلایای طبیعی در ایران بود. بیش از حدود ۳۴ هزار نفر کشته و ۲۰۰ هزار تن زخمی شدند.  ارگ بم نیز آسیب دید. جالبترین چیز این است که آن قسمتهایی که بازسازی شده اند بیشترین آسیب را دیده اند! بناهای باستانی که دست نخورده اند تقریبا سالم مانده اند!
 

 ارگ بم بعد از زلزله 

 ارگ بم
 
مقامات بلافاصله بازسازی ارگ بم را آغاز کردند. کشورهایی مانند ژاپن ، ایتالیا و فرانسه درگیر این پرونده شدند. امروز قلعه به طور کامل بازسازی شده است. علی رغم اینکه امروزه بسیاری از بناها در  ارگ بم جدید هستند ، آنها دقیقاً همانطور که در دوران باستان بود همه را تولید می کنند.
 
krepost_arg_e_bam_4.jpg
ارگ بم در حال بازسازی
krepost_arg_e_bam_3.jpg
ارگ بم در حال بازسازی
ارگ بم
ارگ بم در حال بازسازی
ارگ بم
ارگ بم در حال بازسازی
ارگ بم
ارگ بم در حال بازسازی
ارگ بم
ارگ بم در حال بازسازی
ارگ بم
ارگ بم در حال بازسازی
ارگ بم
ارگ بم در حال بازسازی
ارگ بم

ارگ بم در حال بازسازی

نظرات

۱۴۰۰/۴/۲ترمیم ارگ بم با پشتیبانی مالی و فنی ژاپن ، فرانسه و ایتالیا انجام می شود. بنابراین دلیلی وجود دارد که باور کنیم ارگ بم برای مدت طولانی پابرجا خواهد ماند. "تا روز قیامت".

۱۴۰۰/۴/۲در سال 2003 ، هنگامی که زلزله ای قدرتمند به 50٪ از سازه های ارگ بم آسیب رساند ، ضربه جدی به وضعیت ابدی ارگ بم وارد شد. با این حال ، یونسکو نگران شد و بم و منظره فرهنگی آن را بلافاصله در تعدادی از بناهای میراث جهانی آورد. کار مرمت قلعه باستانی آغاز شد. تاکنون قسمت قابل توجهی از آن بازسازی شده است.

۱۴۰۰/۴/۲جالب اینجاست که این قلعه نه از گرانیت ابدی بلکه از خشت ساخته شده است و در حال حاضر بزرگترین ساختمان خشت خام در جهان به حساب می آید که مساحت آن 180 هزار متر مربع است. همه چیز نیز بسیار محکم است - دیوارهای غول پیکر به طول 6-7 متر و طول کلی 1815 متر ، 38 برج دیده بانی و یک خندق به عرض 10-15 متر. دیواره های خشتی نیاز به بازسازی مداوم دارند ، بنابراین شکل ظاهری قلعه تغییر کرده است تقریباً در هر قرن این قلعه و شهر قرن ها رونق داشته است. این یک مرکز تجاری بزرگ در جاده ابریشم بزرگ بود ؛ مسیرهای مهم تجاری از اینجا عبور می کردند. از طریق ارگ بم ، گنجینه های چین به ایران می رسید و به مدیترانه و پایتخت های اروپا ادامه داشت. زندگی در جریان بود ، کاروان ها می آمدند و می رفتند .از جمله ، این مرکز تولید پنبه و ابریشم و همچنین یک مرکز مذهبی بود که زائران را به خود جذب می کرد.

۱۴۰۰/۴/۲اگر ظاهراً رم در قرن 8 قبل از میلاد تاسیس شده است ، پس بم - در قرن 6 قبل از میلاد. قلب شهر ارگ بم بود ، در واقع ، ارگ از اطراف آن بزرگ شد. این قلعه به خوبی می تواند باعث ایجاد عارضه عصبی در برخی که دوست دارند با ماشین زمان خود به گذشته سفر کنند ، شود. من 100 سال پیش آمدم - ارزش آن را دارد ، 500 سال پیش - ارزش آن را دارد ، 1000 سال پیش - ارزش آن را دارد ، 2000 سال پیش - هنوز هم وجود دارد. تصور کنید ، تمدن ها بوجود می آیند و می میرند ، مردم پدیدار می شوند و ناپدید می شوند ، مناظر باستانی با تکنولوژیک جایگزین می شوند و ارگ بم تاثیرگزار باقی می ماند.

۱۴۰۰/۴/۲شهر بامی و دیوارهای خشتی بزرگ بم بزرگترین بنای خشت خام در جهان است. قبل از زلزله ویرانگر در سال 2003 ، بم یکی از اصلی ترین گوهرهای توریستی ایران بود . استحکامات این سایت 2000 سال پیش ساخته شده است. در حین حفاری اندکی پس از زلزله 2003 ، قسمتهایی از دیوارهای دفاعی آجر گلی از دوران ساسانی پیدا شد. بم قلعه مهمی در امتداد مسیرهای تجاری هند و پاکستان از یک طرف و خلیج فارس و اروپا از طرف دیگر بود. میهمانان این شهر که مارکوپولو نیز در میان آنها بود با 38 برج ، دیوارهای خشتی مستحکم و ارگ قدرتمند ارگ بم شگفت زده شدند. و امروز ارگ موفق شده است به بزرگترین پروژه ساخت خشت روی کره زمین تبدیل شود. حدود 150 باستان شناس ، مهندس و کارگر ، با استفاده از عمدتا فن آوری ها و ابزارهای ساختمانی باستانی ، دیوارهای خارجی قلعه ، ارگ اصلی و چندین ساختمان دیگر را مرمت کردند. مدیر پروژه ارگ بم ، می گوید که در ابتدا بازپرداخت کنندگان قصد نداشتند همه چیز را بازسازی کنند ، اما با الهام از اولین موفقیت ها ، آنها تصمیم گرفتند آنچه را که آغاز کرده بودند به پایان برسانند. امروز ، گردشگران می توانند به بالای یکی از برج های بیرونی صعود کنند ، از آنجا وارد محوطه ارگ ​​اصلی شوند و در یک چایخانه بالای دروازه اصلی قلعه چای بنوشند. حجم عظیمی از کار انجام شده است. "همه ساختمانها متفاوت هستند ، هر كدام خصوصیات خاص خود را دارند. همه آنها در زمانهای مختلف ، از مواد مختلف ساخته شده اند. لازم بود كه به دنبال رویكرد ویژه ای برای مرمت هر ساختمان ، تا آنجا كه ممكن است به ساختمان اصلی باشد. " در هنگام بازسازی ، به پایداری سازه ها در هنگام زلزله توجه ویژه ای شد. مکان های سایه دار زیادی در ارگ بم وجود ندارد ، بنابراین بهتر است صبح زود یا اواخر شب بیایید.

۱۴۰۰/۴/۲ شهر بم ایران در استان کرمان واقع شده است ، در اواسط قرن هفتم ظاهر شد و به سرعت به عنوان یک مرکز تجاری مهم معروف در میان بازرگانان خارجی شهرت یافت. غیر از این نمی تواند باشد: بم در "مسیر ادویه" بزرگ ایستاد که از چین منشا، می گرفت و از اندونزی می گذشت و از ایران و آسیای میانه می گذشت. و همچنین ، "جاده بزرگ ابریشم" در نزدیکی راه می رفت. باستان شناسان هنوز در حال حفاری هستند ، آنها قبلاً قطعاتی از بازار ، زندان ، حمام ، مقبره ، ساختمانهای مسکونی را کشف کرده اند. آنها همچنین دریافتند که بر اساس کتیبه ای که در یکی از طاقچه های دیواری در قسمت شمالی مسجد محلی یافت شده است ، یک مرکز بزرگ مذهبی از سال 1408 در این شهر واقع شده است. اما یکی از مهمترین بناهای شهر قلعه ارگ ​​بم بود که از مخلوطی از برگهای خاک رس و خرما ساخته شده بود. به لطف این مصالح ساختمانی نرم و انعطاف پذیر است که شکل ساختمان اغلب اصلاح و بهبود یافته است. البته گذشت زمان و تأثیر منفی محیط زیست و نیز بلایای طبیعی به شدت بر این سازه خشت خام و استحکامات باشکوه ایرانی تأثیر گذاشت و باعث تخریب آن شد ، بنابراین ساکنان محلی دائماً سعی در بازسازی و مرمت قلعه داشتند تا همچنان به طور منظم عملکردهای دفاعی اختصاص داده شده را انجام دهند.

۱۴۰۰/۴/۲از نظر ظاهری ، قلعه باستانی ایرانیان ارگ بم شبیه قلعه شنی است ، اما این قلعه ابعاد بسیار چشمگیری دارد و مساحتی تقریباً هفت کیلومتر مربع را اشغال می کند. رنگ بنا بسته به موقعیت خورشید تغییر می کند: اگر قلعه صبح زرد روشن به نظر برسد ، ظهر سفید می شود و در پرتوهای خورشید غروب ، رنگ خونین شومی پیدا می کند. قلعه ارگ ​​بم توسط خندقی در اطراف محیط ، به عرض ده تا پانزده متر احاطه شده است. نخلستان جلوی دیوارهای قلعه ایستاده است و صحرای بی روح از پشت ارگ آغاز می شود.

۱۴۰۰/۴/۲ این بنا یک بنای معماری ایرانی است و لایه ای از دوره های مختلف است و باستانی ترین آنها "قلعه دوشیزه" است که در قرن هفتم و در زمان سلسله ساسانی ساخته شده است. در داخل ، در قلمرو قلعه ، چندین مقبره وجود دارد که قدمت آن به قرن دوازدهم ، سی و هشت برج دیده بانی ، محل اقامت فرماندار سلسله صفوی ، یک مسجد جامع کلیسای جامع زیبا ، بناهای قرن هجدهم و همچنین یک ساختمان باستانی ( یخدان ) بسیار جالب که در آن یخ ساخته و ذخیره می شد ، علی رغم این واقعیت که در آن حوالی یک کویر گرم وجود دارد و همچنین مقبره میرزا نعیم که به خوبی حفظ شده است.

۱۴۰۰/۴/۲به طور کلی ، گردشگران در خیابان های باریک و بیشمار قلمرو قلعه قدم می زنند و با ساختمان های متعدد آن آشنا می شوند ، گردشگران حتی گم می شوند. و همچنین آکوستیک عالی نیز وجود دارد ، بنابراین در دوران باستان موسیقی شرقی به طور مداوم در داخل دیوارهای ارگ شنیده می شد. با تحسین ساختمان های قدیمی ، ناگهان به یک ساختمان مدرن که از هیچ کجا برخاسته است برخورد می کنید - این یک دانشکده معماری است ، که دانشجویان آن دختران هستند .

۱۴۰۰/۴/۲با بازگشت به تاریخ قلعه ارگ ​​بم در ایران ، باید گفت که از لحظه ساخت آن ، "عصر طلایی" آن تا قرن دوازدهم ادامه داشت ، تا اینکه عشایر ترک به آن حمله کردند و آن را تصرف کردند و کمی بعداً قلعه به دست مغولها افتاد. با احیای جدید ، ارگ بم ایران به لطف تامرلان زنده ماند و سیستم های آبیاری زیرزمینی کلید رونق آن بودند - این کانال ها تا حدی قبل از عصر ما ساخته شده بودند. قلعه ارگ ​​بم که از حملات متعددی در طول حیات خود جان سالم به در برده است ، در قرن هجدهم نقطه عطف دیگری را تجربه کرد ، زمانی که به دلیل اختلافات داخلی ، ساکنان محلی شهر بم توسط ساکنان شهر بم به طور کامل منقرض شدند. شیرازی ، واقع در قسمت جنوبی ایران. شهر ویران شده و تا دهه سی قرن بیستم ، تنها بخشی از آن ، یعنی پادگان قلعه کمی تغییر کرده و به عنوان زندان استفاده می شده است. فقط در اواسط قرن گذشته ، باستان شناسان توجه خود را به این قلعه باستانی ایرانی معطوف کردند و به لطف کار خستگی ناپذیر خود ، شروع به تحقیق و کاوش در آنجا کردند ، امروز ما اطلاعات زیادی در مورد تاریخ خود ارگ و شهر بم می دانیم ، و همچنین ما این فرصت را داریم که از این "موزه زیبا در هوای آزاد" دیدن کنیم.

۱۴۰۰/۴/۲ایران از نظر تاریخ و معماری بسیار جالب توجه است. قلعه بم به سادگی گردشگرانی را که برای اولین بار آن را می بینند متحیر می کند. قدم زدن در کنار آن با راهنمای باهوشی که در مورد زندگی در کشور آن دوره ، درباره دسیسه ها و جنگ صحبت می کند ، بسیار جالب است. من به همه توصیه می کنم از این کشور رمز و راز و البته ارگ ​​ایرانی بم دیدن کنند.

۱۴۰۰/۴/۲ریشه ارگ ​​بم ، ارگ بم را می توان از دوره هخامنشیان (قرن های 6 تا 4 قبل از میلاد) و حتی فراتر از آن جستجو کرد. اوج شکوفایی ارگ بم از قرن هفتم تا یازدهم میلادی بود که در تقاطع مسیرهای تجاری مهم قرار داشت و به دلیل تولید لباس های ابریشم و پنبه مشهور بود. این ارگ که محله های فرمانداری و منطقه مسکونی مستحکم را در خود جای داده است ، کانون اصلی چشم انداز فرهنگی وسیعی را تشکیل می دهد که با تعدادی قلعه و ارگ مشخص شده و اکنون ویرانه است. وجود حیات در واحه بر اساس کانالهای آبیاری زیرزمینی ، قناتها بود که بم برخی از شواهد اولیه را در ایران حفظ کرده است و تا زمان حاضر به کار خود ادامه می دهند. ارگ بم نماینده ترین نمونه از یک شهر قرون وسطایی مستحکم است که با استفاده از لایه های گلی (چینه) به روش بومی ساخته شده است ، آجرهای گلی خشک شده (خشت) ، و سازه های طاق و گنبدی. در خارج از منطقه اصلی ارگ بم ، بناهای تاریخی حفاظت شده دیگری نیز وجود دارد که شامل قلعه دختر (قلعه دوشیزه ، حدود قرن 7) ، آرامگاه امامزاده زید (قرن 12-12) و آرامگاه امامزاده اسیری (قرن 12 و سامانه های قانونی و کشت های تاریخی جنوب شرقی ارگ.

۱۴۰۰/۴/۲بم و چشم انداز فرهنگی آن نمونه برجسته ای از یک شهرک مستحکم باستانی است که در اطراف فلات مرکزی ایران توسعه یافته است و شهادت استثنایی توسعه شهرک تجاری در محیط کویری منطقه آسیای میانه است. این ساخت و ساز چشمگیر بدون شک نشان دهنده اوج است و مهمترین دستاورد از نوع آن نه تنها در منطقه بم بلکه در یک منطقه فرهنگی بسیار وسیع از آسیای غربی است. بم در منطقه واحه ای واقع شده است ، وجود آن مبتنی بر استفاده از کانالهای آب زیرزمینی ، قنات بوده و شواهدی از پیشرفت تکنولوژیکی در ساخت و نگهداری قناتها را بیش از دو هزار سال حفظ کرده است. برای قرن ها ، بم موقعیت استراتژیکی در جاده های ابریشم داشت که آن را به آسیای میانه در شرق متصل می کرد

۱۴۰۰/۴/۲چشم انداز فرهنگی بم نمایشی برجسته از تعامل انسان و طبیعت در یک محیط بیابانی ، با استفاده از قنات است. این سیستم مبتنی بر یک سیستم سختگیرانه اجتماعی با وظایف و مسئولیتهای دقیق است که تاکنون در استفاده از آنها حفظ شده است ، اما اکنون در برابر تغییرات برگشت ناپذیر آسیب پذیر شده است.

۱۴۰۰/۴/۲ در ارگ بم ، سازه های خاکی اشکال شهری و نوع ساخت و ساز را حفظ کرده اند که علی رغم نیاز به مداخلات در نتیجه زلزله ، هنوز درجه بالایی از یکپارچگی را حفظ کرده اند. طرح جامع جدید شهری برای شهر مدرن بم ، که تا حد زیادی تحت تأثیر زلزله سال 2003 قرار گرفته است ، از الگوی سنتی خیابان و رویکرد کلی شهر باغ برای حفظ شخصیت ملک پیروی می کند.

۱۴۰۰/۴/۲بم و چشم انداز فرهنگی آن از سال 1945 تحت قوانین ملی ایران (قانون حفاظت از آثار ملی ، 3 نوامبر 1930) و سایر ابزارهای کنترل قانونی و هنجارهای حفاظت مربوط به معماری و کنترل کاربری اراضی محافظت می شوند. حفاری های غیرقانونی در ایران ممنوع است. مرجع اصلی مدیریت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران (ICHHTO) است ، یک ریاست مستقل که با دیگر مقامات ملی و محلی همکاری می کند و برنامه ای را دنبال می کند که مرتباً به روز می شود. برخی از ساختمانهای ذکر شده در خارج از ارگ متعلق به سایر نهادهای دولتی است اما تغییرات منوط به اجازه ICHHTO است. این مدیریت شامل همکاری بویژه با سازمان اوقاف مذهبی (سازمان اوقاف) ، وزارت مسکن و شهرسازی (وزرات مسکن و شهرسازی) و شهرداریها (شهرداری) بم و برآوات است. ICHHTO دارای دو دفتر در منطقه است ، دفتر منطقه ای کرمان و دفتر کار ویژه در بم.

۱۴۰۰/۴/۲در حالی که ارگ بم دارایی میراث جهانی معرفی شده به طور کلی یک منطقه باستان شناسی است ، منطقه حائل از دو شهر بم و باراوات و نخلستان های مرتبط تشکیل شده است. منطقه حائل یک منطقه شهری در کنار ارگ را در بر می گیرد: هرگونه فعالیت ساختمانی یا تغییر در اینجا بدون اجازه و نظارت ICHHTO ممنوع است. یک منطقه حفاظت شده از چشم انداز گسترده فراهم شده است ، که کل شهر ، مناطق آبیاری و کشت در بم و باراوات را پوشش می دهد و این امکان کنترل کاربری زمین را فراهم می کند. تا زمانی که ارتفاع ساختمان به 10 متر محدود شود ، از افق و منظره ارگ محافظت می شود. فعالیت های کشاورزی تا آنجا مجاز است که این کار احتیاج به ساخت وسازهای مزاحم چشم انداز ندارد. هرگونه استخراج یا استخراج معادن در صورتی که بر چشم انداز کوه هایی که از بم نمایان هستند تأثیر بگذارد ، ممنوع است.

۱۴۰۰/۴/۲ پس از زلزله سال 2003 ، یک تیم از متخصصان با هماهنگی دفتر یونسکو تهران و ICHHTO یک برنامه مدیریت جامع ، 2008-2017 تهیه کردند که شامل میراث جهانی است و از طریق فرایند شامل مقامات محلی شهرستان ، پنج نفر مناطق و شهرداری های بم و باراوات. طرح جامع جدید شهری برای بازسازی شهر بم ، که در سال 2004 تهیه شده است ، به الگوی اصلی خیابان احترام می گذارد. اقدامات حفاظت و مدیریت در ملک نیاز به تضمین حفظ و ارائه کلیه خصوصیات اصلی ارگ و سایر بقایای معماری موجود در ملک منقوش دارد.

۱۴۰۰/۴/۲مرمت و بازسازی جزئی عناصر انتخاب شده باید بر اساس ارزیابی حیاتی از قابلیت اطمینان مدارک مستند و میدانی انجام شود و مراقبت شود که تأثیر بر محیط باستان شناسی و طبیعی تعادل موجود در ارگ بم را تغییر ندهد. برقراری مجدد برخی از شرایط قبل از زلزله باید با کنوانسیون ها و منشورهای بین المللی مطابقت داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که شرایط اصالت و صحت وجود دارد. در عین حال ، حفاظت و حفاظت از میراث جهانی نیازمند یک رویکرد متعادل برای اعطای جایگاه در فرهنگ زندگی و کمک به هویت خاص بم و همچنین ارزشهای مرتبط با تاریخ طولانی و پیچیده شهر و چشم انداز مربوط به آن است.

در ادامه بخوانید...

پل دروازه بهشت با بزرگترین آبشار مدور جهان به ارتفاع 500 متر

در

پل شیشه ای

با اشاره به چین و دستاوردهای جدید آن در طراحی و معماری ، همه متوجه می شوند که ما در مورد بهترین ها صحبت می کنیم. این امر به ویژه در مورد پل هایی صادق است که در ساخت آنها امپراتوری آسمانی مشابهی ندارد. گردشگران از سازه های جدیدی که در سال‌های اخیر ظاهر شده‌اند، با طول، ارتفاع، عملکرد و البته زیبایی خیره‌کننده خود شگفت‌زده و خوشحال می‌شوند. پل عابر پیاده جدید نیز از این قاعده مستثنی نبود، که نه تنها چندین رکورد را شکست، بلکه علاوه بر انبوه اجراهای غیرمعمول، بزرگترین آبشار دایره ای شکل جهان است.

 

پل شیشه ای
پل شیشه ای  گردشگری  در چین (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ)

 

پل شیشه ای

پل عابر پیاده Huangtengxia Tianmen Sky Walk به سمت دیگر دره هوانگ تنگ ختم نمی شود، بلکه با یک سکوی دید گرد (گوانگدونگ، چین) ختم می شود.


در دهه گذشته، چین جایگاه کشوری را با چشمگیرترین و جسورانه ترین مکان های توریستی به دست آورده است که مانند آهنربا انبوه مسافران را به خود جذب می کند. شایان ذکر است که امروزه امپراتوری آسمانی به سادگی پر از پل ها و مسیرهای عابر پیاده شیشه ای است که در ارتفاعی خیره کننده بر فراز جویبارهای جوشان رودخانه های کوهستانی یا دره های وحشتناک یخ زده است. این جاذبه‌ها برای راضی کردن حتی ناامیدترین معتادان آدرنالین که می‌خواهند سرنوشت را بارها و بارها تجربه کنند، طراحی شده‌اند.

 

پل شیشه ای

40 میلیون دلار و 12 ماه کار سخت برای ساخت پل کنسولی رکوردشکن (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ) هزینه شد.


آخرین دستاورد نوآورانه این کشور، پل عابرپیاده کنسولی Huangtengxia Tianmen Sky Walk (معروف به "دروازه بهشت") است که بر فراز تنگه هوانگ تنگ در ارتفاع 500 متری در استان جنوبی گوانگدونگ چین معلق است. مهندسان، معماران و طراحان شرکت مهندسی CMCU این فرصت را داشتند که تلاش کنند تا خلق جدید بتواند جهان را شگفت زده کند و شبیه هیچ پل دیگری در جهان نباشد. به طور کلی، Huangtengxia Tianmen Sky Walk را نمی توان به طور کامل پل نامید، زیرا گذرگاه عابر پیاده را به طرف دیگر تنگه عمیق نمی دهد، اما با یک سکوی مشاهده شیشه ای به پایان می رسد که در هیچ کجای جهان برابر نیست.

 

پل شیشه ای

Huangtengxia Tianmen Sky Walk شبیه دو راکت تنیس متقاطع (گوانگدونگ، چین) است.

پل شیشه ای
پل کنسولی بر روی سه ستون و کابل های قدرتمند (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، Guangdong) قرار دارد.


ویژگی های ساختاری: پل شیشه ای Huangtengxia Tianmen Sky Walk مانند دو راکت تنیس غول پیکر است که در زاویه 90 درجه نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. ساختار کنسولی این پل امکان برداشتن عرشه مشاهده از لبه صخره را به میزان 368 متر فراهم می کند تا حداکثر دید را به روی گردشگرانی که در بالای دره زیبای هوانگ تنگ هستند باز کند. برای نگهداری این سازه عظیم، سه ستون تکیه گاه برپا شد که دو ستون آن دارای پایه بتن آرمه است و سومین ستون میله ای فلزی است که بار اصلی را تحمل می کند. کابل های قدرتمند و 20 دمپر به حفظ ساختار کنسول در مقیاس بزرگ کمک می کند و ایمنی سایت را در حالی که تعداد زیادی از افراد روی آن هستند تضمین می کند.

 

پل شیشه ای

عرشه مشاهده در 368 متری صخره قرار دارد و در ارتفاع 500 متری بالای دره عمیق هوانگ تنگ (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ) آویزان است.


لازم به ذکر است که در پایان ساخت، Huangtengxia Tianmen Sky Walk (که توسعه دهندگان می خواستند)، رکوردهای جهانی ارتفاع و طول سازه را شکست. این بدان معنی است که در حال حاضر هیچ پل کابلی کنسولی در جهان وجود ندارد که طول آن از 370 متر فراتر رفته باشد و در ارتفاع نیم کیلومتری از زمین "معروف" شود. و همچنین هیچ سکوی رصدی در چنین ارتفاعی وجود ندارد.

 

پل شیشه ای

مسیر پیاده روی و همچنین نرده ها از شیشه های خلاقانه ای ساخته شده اند که می تواند بارهای قابل توجهی را تحمل کند (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، Guangdong).


و اگر به این واقعیت اضافه کنیم که راهرو و نرده‌ها کاملاً از شیشه ساخته شده‌اند که شفافیت آن 99.9 درصد است، بلافاصله مشخص می‌شود که هیچ جاذبه هیجان‌انگیزی (با چنین پارامترهایی) برای هیجان‌جویان بی‌باک نیز وجود ندارد. نباید از معرفی رکوردها در زمینه مساحت، ضخامت، شفافیت و استحکام شیشه های ابتکاری که می تواند حضور همزمان حدود 5 هزار نفر (400 تن) را تحمل کند، فراموش کرد. گذرگاه عابر پیاده و عرشه مشاهده از صفحات شیشه ای به ضخامت 60 میلی متر و 15 متر مربع ایجاد شده است. متر، کاری که هیچ کس دیگری در جهان هرگز انجام نداده است.

پل شیشه ای

طراحان و مهندسان منظره مطمئن شدند که جاده به سمت "دروازه بهشت" دلپذیر و خاطره انگیز است (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ).

 

پل شیشه ای
پس از حادثه ای که درست پس از افتتاح Huangtengxia Tianmen Sky Walk برای یک گردشگر اتفاق افتاد، نرده روی پل با سازه ای فلزی (گوانگدونگ، چین) تقویت شد.


برای تقویت تأثیر گردشگران شجاع و کسانی که فکر می کنند نترس هستند و چیزهای زیادی در زندگی خود دیده اند، یک شوخی کوچک ارائه می شود. قبل از اینکه گروهی از گردشگران بر روی بوم کاملا شفاف پیاده‌روی آسمانی Huangtengxia Tianmen قدم بگذارند، صدای شکستن شیشه به وضوح شنیده می‌شود و در حالی که گردشگران وحشت زده هستند، پل با شکاف‌های وحشتناکی پوشیده شده است که بازدیدکنندگان را بیشتر می‌ترساند. بعد از چند ثانیه مشخص می شود که همه قربانی جلوه های ویژه / توهمات بصری شده اند، بنابراین می توانند به راه خود ادامه دهند. اما آیا ایمن است؟

 

پل شیشه ای

ساختار شیشه ای می تواند بار همزمان تا 400 تن را تحمل کند (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، Guangdong).

 

در زیر عرشه مشاهده، 450 نازل نصب شده است که امکان سازماندهی بزرگترین آبشار دایره ای در جهان (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ) را فراهم می کند.

 

و این همه دستاوردهای مهندسی نیست، بلکه شگفتی های غیرمنتظره یک جاذبه توریستی دیدنی است که به شما امکان می دهد زیبایی های تنگه هوانگ تنگ را در هوای خوب و منظره شهری Qingyuan را ببینید. عرشه رصدی که محیط آن 168 متر است، نه تنها با هجوم آدرنالین و مناظر سرگیجه‌آور، بلکه با بزرگترین آبشار دایره‌ای جهان که توسط دست انسان ایجاد شده است، لذت خواهد برد.

 

پل شیشه ای

در روز، جریان آب با موسیقی همراه است، اما اواخر شب با نورهای رنگارنگ روشن می شود (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، Guangdong).

 

یک آبشار مصنوعی بلافاصله توسط 450 نازل آب متحرک نصب شده در پایین عرشه مشاهده تشکیل می شود. جویبارهای آبی که از ارتفاعات بلند پرواز می کنند در طول روز با موسیقی دلنشین همراه است. اما زمانی که هوا تاریک می شود، یک نمایش نوری چشمگیر شروع می شود، به این دلیل که ساختار پل، از جمله قسمت قوسی دومین "راکت" نصب شده عمود بر عابر پیاده، دارای بیش از 2000 لامپ LED قابل کنترل است که می تواند تغییر کند. رنگ و شدت نور.

 

پل شیشه ای

اغلب اوقات، Huangtengxia Tianmen Sky Walk به مکانی برای نمایش های سرگرمی نفس گیر (گوانگدونگ، چین) تبدیل می شود.

پل شیشه ای
اجرای هنرمندان و مدل ها در چنین مکان عجیب و غریبی نیز چالش کوچکی نیست (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ).

 


به سختی می توان یک مکان مجلل تر برای سازماندهی رویدادهای سرگرمی آرزو کرد. بنابراین جای تعجب نیست که این پل خیلی سریع به مکان اصلی تبدیل شد که در آن نمایش های مختلف، نمایش های رنگارنگ و نمایش های مد برگزار می شود.

 

پل شیشه ای

"دروازه بهشت ​​گوانگدونگ" تنها آبشار ساخته دست بشر نیست. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گردشگری در ماسوله

در

تابستان نزدیک است و بهترین موقع برای زنگ تفریح خانواده ها ، فارغ از درس و مدرسه و استراحتی برای فرزندان ، تا برای سال تحصیلی آینده  تجدید قوا نمایند و چه خوب که با خانواده به سفر بروند. مطمئن هستم در صورتی که در کودکی سفری با پدر و مادر داشته اید هنوز در خاطرات شما باقی مانده ، وسیله ای که با آن به سفر رفته اید،شهری که مقصد شما بوده وشهر های مسیری که تا مقصد طی کرده اید ، مکانی که اطراق کرده ایدو لذت خوردن غذایی که از بیرون تهیه شده ، همه و همه جزو خاطرات خوب شما باقی می ماند.در این پست یکی از جاذبه های گردشگری ایران را معرفی کنم که شاید آرزوی تعداد زیادی از غیر ایرانیان برای بازدید از نزدیک این مکان باشد.

 

ماسوله ! به معنای کوه بلند می باشد. ماسوله دراستان گیلان و 60 کیلومتری شهر رشت در  شمال ایران قرار دارد و همسایه های چهارسمت آن  فومن، ماسال، طارم علیا و خلخال می باشد.

10 دلیل برای اینکه با کودکان خود به مسافرت برویم

سیر و سفر در مکان های دیدنی و ناشناخته ایران

ماسوله به علت قدمت زیاد بین  به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.بعلت قرار گرفتن در منطقه ی کوهستانی مخصوصا در فصل بهار با وجود مه غلیظ و باران های فصلی بسیار زیبا می باشد.

ماسوله  تابستان های معتدل و زمستان های سردی دارد، پس در صورتی که همراهان کم سن و سال یا میانسال با شما هستند و یا با سرما مشکل دارید بهترین زمان برای مسافرت به ماسوله در فصل تابستان می باشد.

علاوه بر طبیعت زیبا ی منطقه ، معماری شگفت انگیزخانه ها ، چوبی بودن مصالح خانه ها و بخصوص در و پنجره ها باعث زیباتر شدن این روستا شده است خانه های روستای ماسوله بصورت پلکانی قرار دارند و حیاط هر خانه پشت بام خانه بعدی می باشدکه بعنوان محل رفت وآمد و پیاده رو استفاده می شود.تزیین پنجره ها با گلدان های شمعدانی زیبا سلیقه صاحب خانه را به نمایش می گذارد. در صورتی که دوست داشته باشید در این خانه های پلکانی چند شبی را اطراق کنید،می توانید از محلی های ساکن ماسوله اجاره نمایید. برای رفتن به ماسوله (با ماشین شخصی) وارد شهرستان فومن در استان گیلان شویدوازفومن از طریق  جاده جنگلی بسیار زیبایی  به ماسوله می رسید.

نکات شگفت‌انگیزی که در طول سفرها در ایجاد ارتباط دوستانه به شما کمک می‌کند

در صورتی که برای گردشگری به  ماسوله سفر کرده اید با ما به اشتراک بگذارید.(سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

به چین خوش آمدید

در

 

به چین خوش آمدید. این ملت باستانی امروزه بیشتر از هر کشور دیگری در دنیا جمعیت دارد. از هر پنج نفر در دنیا یک نفر در چین زندگی می کند. جمعیت این کشور1.3 میلیارد نفر است. این جمعیت حدود یک میلیارد نفر از آمریکا بیشتر است. کشور چین در قاره ی آسیا واقع شده است. این کشور یکی از بزرگترین کشورهای جهان است. مساحت آن 9.6 میلیون کیلومتر است. نام محلی چین Zhōngguó [jung-gwo], به معنی پادشاهی میانی است. بیشتر مردم چین یا در منطقه ی پرجمعیت خاورمیانه یا در نزدیکی رود یانگ تسه زندگی [yang-see]می کنند. رود یانگ تسه و دریای زرد از وسط چین عبور می کنند و هردو به اقیانوس شرقی می ریزند. بقیه ی این سرزمین نیز با دشت ها، کوه ها و زمین های مرتفع پوشیده شده است. کوه گوبی شمال را پوشانده است. در غرب کوه های بسیاری وجود دارد که مشهور ترین آن ها مرتفع ترین کوه جهان اورست است. غربی ترین قسمت چین با رشته کوه ها با منظره ای بسیار دیدنی پوشیده شده است.(سیارک

مردم بیشتر از هر زبان دیگری با زبان چینی صحبت می کنند. چینی رایج که بیشتر مردم با آن صحبت می کنند ماندری نام دارد اما در قسمت های مختلف مردم لهجه های متفاوتی نیز می توانند داشته باشند. معنی یک کلمه ی چینی به این بستگی دارد که چگونه تلفظ شود. در مانداری، واژه شوو اگر با یک تن صدای کوتاه و تیز تلفظ شود معنی درخت دارد. اما همین واژه اگر کشده شود و با صدایی نرم تلفظ شود، مانند شوووو به معنی کتاب خواهد بود.  برای نوشتن زبان چینی از الفبای کاراکتری استفاده می کنند. این کارکتر ها اگر با یکدیگر ترکیب شوند، لغات جدیدی را می سازند. این زبان هزاران کاراکتردارد. برای یک نوشتن و خواندن ساده، حدود 2000 کاراکتر لازم است.(سیارک

تاریخچه چین

هر سلسله تغییرات مورد نظر خود را برکشور اعمال کرد. در طول حکومت سلسله شن، شن شی هوانگ کسی که به عنوان اولین امپراتور چین شناخته شده است، تمام ایالت های چین را متحد کرد. بعد از به قدرت رسیدن امپراتور شن شی هوانگ، او برای محافظت از بخش های شمالی امپراتوری اش، ساخت دیوار مشهور چین را آغاز کرد. هم چنین هزاران سرباز سفالی که به  تراکوتا مشهور هستند، برای محافظت از آرامگاه امپراتور ساخته شد.

                                                            ارتش سفالی تراکوتا

در طول سلطه سلسله ی هان جاده ی ابریشم به مهمترین راه برای تبادل اطلاعات و کالا بین کشور های شرق و غرب شد. در سلسله هان کاغذ اختراع و در طول سلسه سانگ چاپ و نشر کتاب پیشرفت کرد. اولین کتاب های چاپی متعلق به این سلسله هستند. در طول سلسه ی مینگ، شهر بیژینگ( پکن) به پایتخت چین مبدل شد. برای خانواده ی سلطنتی شهرکی درون شهر بیژینگ ساخته شد که به شهر ممنوعه مشهور شد، مکانی که مردم عادی حق ورود به آن را نداشتند.در سال 1911 انقلابی مردمی سلسله ی چن را سرنگون کرد و به حکومت پادشاهی خاتمه داد. درسال 1994، حزب کمونیست، به رهبری مائو تسه تونگ کشور چین را به جمهوری خلق چین تبدیل کرد. کمونیست به مردم قول داد که همه در یک سطح خواهند بودو اما مائو بدون این که به منفعت مردم فکر کند یک سری قوانین وضع کرد. میلیون ها نفر دچار گرسنگی شدند. مائو و ارتش سرخش هر کس که جرات مخالفت با او و قوانینش را داشت، به سختی مجازات می کرد. این قوانین چین را به یک کشور منزوی و دور از جهان تبدیل کرد. مائو در سال 1976در گذشت. با درگذشت او، چین وارد عصر جدیدی از پیشرفت شد و دوباره به عرصه ی جهانی بازگشت.

زندگی در چین

به دلیل جمعیت بالای چین منابع کافی برای تمام مردم وجود ندارد. دولت برای کنترل جمعیت فقط اجازه به دنیا آوردن یک فرزند و در برخی موارد خاص فقط دو فرزند را صادر کرده است. در چین به کودکان امپراتور کوچک گفته می شود. زیرا آن ها بسیار گرانبها هستند. اما این کودکان فشار بسیار زیادی را تحمل می کنند تا مایه ی افتخار خانواده هایشان باشند.

کودکان اغلب در شش سالگی وارد مدرسه می شوند. زبان رایج در مدرسه و برای تدریس، زبان ماندارین است. اما برخی از مدرسه ها زبان انگلیسی را نیز به عنوان زبان دوم تدریس می کنند. در 14 سالگی کودکان چینی باید یک امتحان مهم را پشت سر بگذارند که در تضمین آینده ای روشن و موفق نقش به سزایی دارد. یک گفته ی قدیمی چینی می گوید: یادگیری چیزی است که باید در تمام زمان ها توسط افراد دنبال شود. به طور معمول در چین کودکان همراه با پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می کنند. خانه های امروزه مردم به خصوص در شهر های پرجمعیت کوچک تر شده است. خانواده و فرزندان اغلب برای وعده های غذایی دور هم جمع می شوند. وعده های غذایی یک خانواده چینی در ظرف های مختلفی صرف می شود که همه ی افراد حاضر بر سر سفره از آن به صورت مشترک می خورند. مواد غذایی شامل: سوپ، ماهی بخارپز، و مقداری برنج می شود. مردم با چوب های بلندی به نام چاپستیک غذا می خوردند.

 غذاهای مخصوص در روز های خاص درست می شوند برای مثال یک ظرف بزرگ از نودل برای رو تولد درست می شود که نشان دهنده ی عمر طولانی برای کسی است که تولدش است.

مرکز هر شهری در چین، محل سوپرمارکت های شلوغ است. مردم می توانند در آن جا غذا، مواد مورد نیاز برای منزل، لباس و دیگرکالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند. اگر درمیان ازدحام جمعیت این بازارهای محلی عبور کنید، شاهد چانه زدن خریداران و بازارگرمی فروشندگان در سرتاسر بازار خواهید بود. در پارک، مردم به استراحت می پردازندو بعضی از آن ها تایی چی تمرین می کنند. حرکاتی که برای رلکسیشن بدن انجام می شود. بقیه ی مردم نیز یا بادبادک هوا می کنند یا مشغول بازی های تخته ای مانند: شطرنج چینی و ماهجونگ هستند و دیگران نیز دور آن ها جمع می شوند. یکی از تفریحات سالمی که اغلب چینی ها آن را دنبال می کنند، ورزشی باستانی برگرفته از نیروی چی و تقسیم آن بین بدن و ذهن است. این ورزش محبوب کنگ فو نام دارد. البته مردم به ورزش های دیگری مانند ژیمناستیک و فوتبال نیز می پردازند. اما کنگ فو همواره در اولویت بوده است.(سیارک

چین همواره ارتباط قوی با هنر و موسیقی داشته است. مردم زیادی حتی امروزه خوش نویسی با قلم مو های مخصوصی را برای نوشتن کاراکتر ها، تمرین می کنند. همچنین در چین تاتر های موزیکال که داستان هایی به قدمت تاریخ چین را روایت می کنند، بسیار متداول و پرطرفدار است. اما در دنیای مدرن چین موسیقی پاپ به خصوص در میان جوان تر ها بسیار مرسوم شده است.

تنها ده درصد از زمین های چین برای کشاورزی مناسب است. خشک سالی و پرآبی کشت زمین های مناسب را نیز مشکل می کند. میزان برنجی که در چین تولید می شود، بیشتر از هر قسمت دیگری در دنیاست. از دیگر محصولات این کشور می توان به دانه سویا، سیب زمینی شیرین و انواع مختلفی از میوه ها اشاره کرد. با تمام این اوصاف بیش از نیمی از مردم چین هنوز بروی مزارع کشاورزی کار می کنند. اما امروزه مردم حومه شهر و روستاها محل زندگیشان ترک و به شهر مهاجرت می کنند. زیرا در شهر نسبت به روستا درآمد بیشتری دارند. فرزندان بزرگ برخی از خانواده ها به شهر رفته و برای خانواده هایشان در روستا پول می فرستند.

 مهاجرت به شهر به معنی ترک خانه و برگشتن و ملاقات خانواده شاید سالی یک بار است. در برخی از خانواده ها هم مادر و هم پدر خانواده در شهر کار می کنند و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها هستند که از فرزندان مراقبت می کند.(سیارک

شهرهای بزرگ

شهر های چین پرجمعیت و دارای ساختمان های بلند و ترافیک سنگین است. بزرگترین شهر، شانگهای بالای 17 میلیون نفر جمعیت دارد. جمعیت پکن، پایتخت چین 14 میلیون نفر است. هر روزه مردم بیشتری برای کسب درآمد و پول بیشتر به شهر ها مهاجرت می کنند. اما این باعث شده است که برای همه ی مردم کار و مسکن و خوراک کافی موجود نباشد. با وجود این که بیشتر مردم چین با دوچرخه هایشان دیده می شوند اما هر ساله میلیون ها ماشین جدید به خیابان ها وارد می شوند که یکی از دلایل عمده ی ترافیک های سنگین است. مردم در چین 6 روز در هفته کار می کنند. بیشتر مردم در کارخانه هایی کار می کنند که محصولاتشان به سراسر دنیا صادر می شود. برخی از این کارگر ها در اتاق هایی نزدیک کارخانه زندگی می کنند.

به جرات می توان گفت که کشور چین یکی از کشور های است که پله های طرقی را به سرعت طی می کند. هر روزه شاهد پیشرفت فناوری های آن هستیم. همچنین در سال 2008 که چین میزبان بازی های المپیک بود با ساخت مکان هایی با بالاترین تکنولوژی روز و پارک و ها و سیستم حمل و نقل پیشرفته تر، دیدگاه جدیدی در پیش روی جهانیان برای خود خلق کرد.(سیارک

                                  استادیوم المپیک چین که به لانه ی پرنده مشهور است.

 

تم آغاز بازی های المپیک عروسک هایی بودند که اگر کنار هم قرار می گرفتند، جمله (به چین خوش آمدید) را تشکیل می دادند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...