ویتامین C و مراقبت از پوست

در

ویتامین C، که همچنین اسید اسکوربیک نامیده می شود، یک ماده طبیعی محبوبِ مورد استفاده در لوازم آرایشیِ مخصوص مراقبت از پوست می باشد. دو مکانیزم وجود دارد که بوسیله آن بر پوست شما تاثیر می گذارد.
ابتدا، ویتامین C یک جزء ضروری برای سنتز کلاژن است.

بدون ویتامین C کافی، کلاژن در پوست شما ناقص خواهد بود، و پوست و لثه های شما بطور مناسب التیام پیدا نمی کند. که این در بیمارانی که به لحاظ بالینی کمبود ویتامین C دارند، عارضه ای که اسکوروی نامیده می شود، مشهود است. از جمله مشکلات دیگر بیماران اسکوروی، خونریزی لثه ها و التیام ناچیز و کند زخم هایشان می باشد.
ثانیا، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. همانند دیگر آنتی اکسیدان ها، با جذب رادیکال های آزاد، از آسیب به پوست و چین و چروک جلوگیری می کند.
مشکل این است که چگونه می توان ویتامین C را به پوست تان برسانید. پوست شما طوری طراحی شده است که هرچیزی را دفع کند (در کل، یک ایده خوب است)، اما این باعث می شود داروها و کرم ها در زیر سطح پوست باقی بماند، جایی که آنها اثرات خود را نسبتا دشوار برجای می گذارند.
به منظور اینکه ویتامین C بدرون پوست نفوذ کند، باید در یک محیط اسیدی، و در محصولاتی با غلظت بالا باشد. بدبختانه، محصولاتی که حاوی 10-5 درصد اسید اسکوربیک هستند گران قیمت اند و بعید است که مقدار کم اسید اسکوربیک تاثیر قابل توجهی روی پوست شما بگذارد.  (سیارک)  
علاوه بر این، پماد ویتامین C، بسیار تجزیه پذیر است. وقتی در معرض هوا قرار گیرد، اکسید می شود و قابلیت جذب رادیکال های آزادش از کار می افتد. و به کرم بی اثر، در عین حال، مرکبات خوب رایحه دار تبدیل می شود. واضح است که اگر شما یک کرم ویتامین C در خانه داشته باشید؛ خواهید دید که این کرم در اطراف سر قوطی آن به قهوه ای تبدیل می شود (مانند یک تکه سیب) که نشان می دهد که ویتامین C در آن، اکسیده شده است.
اگر شما قصد دارید تا یک کرم موضعی ویتامین C بخرید، اگر هزینه آن بیشتر هم شد، ارزش آنرا دارد.
اگر شما سعی می کنید که امسال چند دلاری صرفه جویی کنید، توصیه می کنم هر روز از میوه های مرکبات بخورید. شما روزانه تنها به 90 میلی گرم ویتامین C نیاز دارید، که می توان آنرا در چند برش پرتقال یافت. خوردن یک پرتقال کامل یا دیگر میوه های مرکبات، بیشتر از مقدار مورد نیاز به شما ویتامین C می دهد.
مدرکی وجود ندارد که مصرف مکمل های ویتامین C یا مصرف مقدار زیادی از ویتامین C ، اصلا تاثیری بر روی پوست شما داشته باشد. هنگامی که شما یک منبع کافی از ویتامین C را برای جذب کلاژن مصرف می کنید، مصرف مقدار زیاد آن به احتمال زیاد منجر به تولید کلاژن بیشتری نمی شود. اما قطعا مقدار زیادی ویتامین C در ادرار وجود خواهد داشت. که به سادگی توسط کلیه شما دفع می شود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 



نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸میوه های حاوی ویتامین c زیاد می خورم اما گویا اینا هم خاصیتشون رو از دست دادن

در ادامه بخوانید...

نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی

در

مواد لازم برای تهیه نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی 
• 1 عدد لیمو
• ۲ عدد پرتقال
• 1/2 اینچ زنجبیل

طرز تهیه:
1. آب لیمو را گرفته در یک لیوان بریزید.
2. آب دو پرتقال را گرفته و به آن اضافه کنید.
3. نصف ریشه زنجبیل را خرد کرده و آن را خمیر کنید.
4. آن را به آب میوه اضافه نمایید.
5. خوب بهم زده و بنوشید.
فواید
• لیمو از طریق انتقال صفرا از کبد به روده کوچک به کاهش چربی اضافی بدنتان کمک می کند.
• پرتقال سرشار از ویتامین C و فیبر می باشد. این خصوصیات، آن را به یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها تبدیل می کند. پرتقال سطح کلسترول خون را کاهش داده؛ و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند، خطر ابتلا به زخم معده، دل درد و سرطان ریه را کاهش می دهد و در برابر آرتریت روماتوئید و بیماری های قلبی عروقی محافظت می نماید.
• زنجبیل در بسیاری از دستورالعمل های غذایی استفاده می شود و یک منبع خوب از آنتی اکسیدان است. خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی دستگاه گوارش را دارد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص ویتامین C

در

دکتر فری یک محقق برجسته ویتامین C می گوید: "ویتامین C نقش مهمی در حفظ سلامتی بازی می کند" "این ویتامین برای زندگی مورد نیاز است." چرا؟ سلول های شما نیاز به ویتامین C برای انجام درست کارها دارد، به علاوه این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی برای حفاظت از آسیب آنها دارد. متاسفانه، بدن ما آن را تولید نمی کند، بنابراین یک لیوان آب پرتقال بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد مزایای استفاده از ویتامین C بخوانید: (سیارک

کمک به کاهش وزن


با توجه به تحقیقات تغذیه شما 30 درصد چربی بیشتر در طول یک جلسه تمرین متوسط می سوزانید هنگامی که به سطوح کافی از ویتامین C دست یافته باشید در مقایسه با کسی که دارای سطوح پایین ویتامین است،. نظریه؟ ویتامین C در مسیرهای تنظیم اکسیداسیون چربی، مصرف انرژی و دریافت انرژی-تمام چیزهایی که با از دست دادن وزن است کمک می کند. هنگامی که سطح آن کافی است، بدن شما می تواند بسیار کارآمدتر کار کند.

کاهش خطر بیماری قلبی عروقی


مطالعات اپیدمیولوژیک و مشاهده ای ارتباط ویتامین C و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کاهش فشار خون و بروز سکته کمتر را دریافته اند. فری می گوید "ویتامین C باعث بهبود عملکرد سلول های خونی و افزایش آرامش عروقی است". این کار اجازه می دهد تا خون را آزادانه تر به حرکت در آورد ، که خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش بیابد. (سیارک

محافظ پوست در برابر آسیب های خورشید


یک مطالعه مشاهده ای در مجله بین المللی ویتامین و تحقیقات تغذیه نشان می دهد ویتامین C ممکن است خطر ابتلا به ملانوم را کاهش دهد. فری اخطار می دهد که ما درک روشنی در مورد اینکه چگونه ویتامین C در پوست رفتار می کند را نداریم . اما ما می دانیم که با افزایش سن و اشعه UV میزان مواد مغذی آن را کاهش می دهد. ویتامین C نیز در برابر لکه های خورشیدی زمانی که به صورت موضعی استفاده می شود محافظت می کند.

کاهش التهاب


التهاب واکنش بدن در برابراسترس، آلودگی، و حتی کار امروز است و باعث ایجاد رادیکال های آزاد سلول های مخرب است. ویتامین C با این رادیکال های آزاد مبارزه می کند، و به بدن شما درالتیام تحمل زخم التهاب هر روزه ی آن کمک می کند.

کاهش دوره ی سرما خوردگی


هنگامی که می خواهیم با سرماخوردگی مبارز کنیم، مادران ما به ما می گویند ویتامین C بخورید. اما معلوم است که مبارزه با سرما خوردگی یکی از بحث برانگیز ترین مزایای ویتامین C است. با توجه به فری، شواهد در توانایی ویتامین C در مبارزه با سرماخوردگی متناقض است. او می گوید با این حال، که ویتامین C تنها یکی از ویتامین های متعدد است که سیستم ایمنی بدن ما برای عملکرد بهینه نیاز به آن دارد. و یک چیز که ما می دانیم این است: یک سیستم ایمنی قوی تر به معنی روزهای بیماری کمتر است.

مبارزه با سرطان


یکی از مزایای هیجان انگیز ویتامین C امکان اثرات مبارزه ای آن با سرطان است. مطالعات خارج از موسسه ملی بهداشت یافته اند که انفوزیون درون وریدی ویتامین C ممکن است اثر شیمی درمانی بر سلول های سرطانی را افزایش دهد، به خصوص در سرطان پانکراس. این روش درمانی در فاز دوم آزمایشات بالینی است، پس ممکن است قبل از عمل استاندارد آن در مبارزه با این بیماری طولانی نباشد که حدود 1.6 میلیون آمریکایی تحت تاثیر آن هستند. تحقیقات دیگر نشان داده است که تزریق داخل وریدی ویتامین C باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید..

 

 

مبارزه با سرما خوردگی

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱It's good to see someone thkining it through.

در ادامه بخوانید...

مبارزه با سرما خوردگی

در

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن


طرح ضد ویروس نیاز به یک ارتقاء دارد ،نه، ما در مورد یک آپدیت برای کامپیوتر و یا گوشی های هوشمند خود صحبت نمی کنیم. مطالعات نشان می دهد که فرد به طور متوسط دو تا چهار بار در سال سرما می خورد و تا 20 درصد از جمعیت آنفولانزا می گیرند. خوشبختانه، اکنون راه های موثر تر از همیشه برای هل دادن سیستم ایمنی بدن شما به سطح بالاتر وجود دارد. در اینجا نحوه تنظیم دقیق عادات سالم شما را برای دفع هر گونه میکروب کثیفی آمده است. (سیارک


 مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ بخورید.


قدرت را بالا ببرید: مطمئنا، تولیدات پر جنب و جوش، مثل کلم پیچ و پرتقال دارای مواد مغذی برای مبارزه با سرما هستند، اما همتایان رنگ پریده آنها قابل چشم پوشی نیستند. بر اساس یک مطالعه در دانشگاه تافتس قارچ سفید برای مثال، می تواند سلول های کشنده طبیعی بدن را پر جنب و جوش کند، که به ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا حمله ور شوند. نویسنده مقاله دکتر Dayong توضیح می دهد "قارچ سرشار از یک نوع فیبر، به نام بتا-گلوکان است که می تواند سلول های ایمنی را فعال کند". قارچ را با املت ، ماکارونی، سیب زمینی سرخ کرده ترکیب کرده و هم بزنید. مقداری سیر اضافه کنید. علاوه بر اضافه کردن عطر، طعم، سیر یک دوز از آلیسین، یک ترکیب مبارزه گر با عفونتها را به آن اضافه کرده اید. دیوید غار، RD، عضو هیئت مدیره مشاوره تناسب اندام و نویسنده می گوید " از میخک تازه استفاده کنید" از بهترین کارهایی که شما می توانید انجام دهید. "سیر جراد پاستوریزه است که آلیسین از بین می برد." سیر را ریز ریز کرده، سپس اجازه دهید برای حدود 10 دقیقه بماند؛ وقت اضافی اجازه می دهد تا بافت میخک، به انتشار آنزیم هایی که ایجاد آلیسین کمک کند. و مطمئن باشید سیر را در پایان روند پخت و پز برای جلوگیری از خنثی شدن اثر آن توسط گرما اضافه کنید.

 

 7تا 8 ساعت خواب در شب.


افزایش قدرت: مقدار خواب شما مهم است، اما کیفیت نیز مهم است. مایکل برئوس، دکترا، نویسنده نقشه ی خواب می گوید: "خواب منقطع ممکن است هورمون های استرس را تولید کند که سیستم ایمنی بدن را پایین می آورد". نکته: در زمانی که محققان در دانشگاه کارنگی ملون شرکت کنندگان در معرض ویروس سرماخوردگی را مورد مطالعه قرار دادند ، کسانی که آنگونه که باید نمی خوابیدند شش برابر بیشتر احتمال مریض شدن نسبت به افرادی که مانند یک سنگ خوابیده بودند، داشتند. برای به حداکثر رساندن بسته شدن چشم، کفش ورزشی خود را در اکثر روزهای هفته به پا داشته باشید: اثبات شده است که ورزش منظم به شما کمک می کند سریع تر بخوابید و زمان بیشتری را صرف خواب عمیق تربکنید. برئوس پیشنهاد می دهد اگر نگرانی ها شما را بیدار نگاه داشته همه چیزهایی که شما را اذیت می کند را همراه با یک راه حل برای هر کدام بنویسید، قبل از اینکه دوباره به رختحواب برگردید. و بدن خود را - - این کار باعث استراحت ذهن و بدن شما می شود. (سیارک

 

همیشه، همیشه دست های خود را بشویید.


افزایش قدرت : اگر شما مانند اکثریت قریب به اتفاق ما هستید، شما احتمالا به درستی کف نمی زنید. یک مطالعه نشان داد که 95 درصد از مردم 20 ثانیه توصیه شده را مالش نمیدهند، و از هر سه نفر یکی از صابون استفاده نمی کند. وقت خود را برای حس یک جلسه ی 20 ثانیه ای شستشو تنظیم کنید. دانیل مدیر سیستم های بهداشتی  برنامه نظارت ضد میکروبی می گوید:" جلو و پشت دست ، اطراف مچ ، بین انگشتان دست ، و زیر نوک ناخن های خود را بشویید" است. سپس به طور کامل خشک کنید؛ میکروب ها به راحتی به سطوح مرطوب می چسبند. سینک در دسترس نیست؟ از یک ضدعفونی کننده دست که حاوی حداقل 60 درصد الکل است استفاده کنید.


 ورزش بخشی از زندگی روزمره شما است.

 کار کردن توان مبارزه ای شما را با سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت می کند. اما فشار به طور منظم می تواند بیش از آسیب زا باشد تا موثر: یک مطالعه در استرالیا نشان داد که دونده هایی که از تردمیل در سرعت های چالشی (مسابقه ای)برای یک ساعت و نیم استفاده می کنند به اندازه یک قطره ی 50 درصدی در تولید ایمونوگلوبولین A آنتی بادی مبارزه گر با باکتری ها ، پس از آن تجربه کرده اند. دیوید نیمن مدیر آزمایشگاه عملکرد انسانی در دانشگاه ایالتی آپالاچی می گوید: " ورزش طولانی مدت با شدت بالا استرس را در بدن شما قرار می دهد ، شانس بیمار شدن شما را بالا می برد"

 

حمل یک بطری آب با خود هر کجا که هستید.


نیل مدیر پزشکی مراقبت تنفسی در دانشکده پزشکی کوه سینا  می گوید: "آب کافی در بدن غشاهای مخاطی را مرطوب نگه می دارد و کمک می کند تا عملکرد سیستم ایمنی بدن شما موثرتر گردد". (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید..

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 محصول طبیعی مراقبت از پوست

در

 

 با موادی که در آشپزخانه دارید، می خواهید پوستی نرم و لطیف داشته باشید؟ نکات زیر را امتحان کرده و از رنگ چهره ی  خود در عرض چند روز لذت ببرید.


1. ماسک صورت خامه و کاکائو
خامه یک فراورده ی مخمری است که به خاطر ظرفیت خاص و محتوای بالای اسید لاکتیک خود برای مراقبت از پوست بسیار مفید است. اسید لاکتیک سطوح آبدار پوست را حفظ می کند. اگر پوستتان مرطوب باشد،‌ تازه و جوان به نظر می رسد. کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است و تمام خواص لازم را برای مبارزه با رادیکال های آزاد دارد. به خاطر فلاونول موجود در کاکائو ،‌طراوت بیشتری در پوستتان ایجاد می شود. از آن در تابستان استفاده کنید اگر می خواهید آسیب های پوست خود را به خاطر پرتو فرابنفش برطرف کنید. همچنین برای رشد پوست نیز مفید است. دستور زیر را امتحان کنید : یک قاشق سوپخوری عسل را با یک قاشق سوپخوری پودر کاکائو مخلوط کرده و سفیده ی تخم مرغ را به آن اضافه نمایید. این ماسک را برای صورت استفاده کنید. وقتی که خشک شد ،‌ ماسک را از روی صورت با آب بشویید. (سیارک)


2. تونر ریحان برای پوست
بگذارید باکتری های روی پوستتان پاک شود ، از ریحان و خواص بی نظیر آن برای پاک کردن منافذ استفاده کرده و پوست خود را درمان کنید. خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی این گیاه ، درمان موثر آکنه است. این تونر را خود درست کرده تا پوستتان نرم تر و سالم تر شود. می توانید از لوسیون نیز برای تسکین جای گزیدگی حشرات استفاده کرده و با عفونت های باکتریایی مختلف مبارزه کنید. برای درست کردن لوسیون،‌ مقدار ریحان را با هاون خرد کنید. سپس یک فنجان آب داغ به آن اضافه کنید. بگذارید این مخلوط چند دقیقه بماند. زمانی که آب ریحان به دمای اتاق رسید ، آن را فشار دهید. لوسیون خانگی خود را در یک بطری یا اسپری ریخته و آن را به عنوان یک اسپری صورت عالی در طول روز استفاده کنید.


3. با زروچوبه با خال های قدیمی مبارزه کنید
فهرستی دستوری که می توانید در آن از پودر زردچوبه استفاده کنید ،‌بی پایان است. پوست چرب را می توان با استفاده از این پودر به طور موضعی بهتر کرد. از این دستور برای کاهش نشانه های پیری استفاده کنید. می توانید از آن برای درمان آکنه و جوش استفاده کنید. سلول های مرده ی پوست نیز به راحتی با خمیری که در خانه درست می کنید برداشته می شوند. یک قاشق سوپ خوری آب آناناس را با یک قاشق سوپخوری زردچوبه مخلوط کنید. این ماسک را برای پوست خود استفاده نمایدد. این مخلوط را به آرامی و با حرکت دایره ای روی پوست بمالید. بگذارید خشک شده و سپس خمیر زردچوبه را با آب ولرم از روی پوست بشویید. بهترین نتیجه زمانی حاصل میشود که از این خمیر سه بار در هفته استفاده شود.


4. از بین بردن جوش های سر سیاه
انسداد منافذ را می توان به راحتی و سریع و بدون درد رفع کرد. باید با سه قاشق سوپ خوری شیر و یک قاشق سوپ خوری پودر ژلاتین این پودر را درست کرد. مخلوط را در ماکروفربه مدت نیم دقیقه گرم کرده و خمیر را روی مناطقی به کار ببرید که دارای جوش سر سیاه است. بگذارید ماسک خشک شده و سپس آن را بردارید. (سیارک)


5. مزیت های بی پایان آلوئه ورا و خاصیت درمانی آن باعث شده که در درمان کامل مشکلات پوستی به کار رود.
می توان آن را برای خراشیدگی، جوش، آفتاب سوختگی و عفونت های پوستی به کار برد. از محصولات مراقبت های پوستی که شامل آلوئه ورا هستند استفاده کنید و از شر واکنش های آلرژیک و جوش و خارش خلاص شوید. گیاهان زیادی مثل آلوئه ورا وجود ندارد که به شکل ژله یا پودر هستند. اگر بدانید چگونه محصولات مراقبت از پوست خود را درست کنید ،‌ مواد خام آن را تهیه کنید که بهتر است. از خوواص درمانی و آنتی باکتریال این گیاه به طور کامل استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که از برش بخشی از خود این گیاه استفاده کنید. در اینجا دستوری برای تونیک خانگی خانگی عالی وجود دارد : دو قاشق سوپ خوری آلوئه ورا را با یک چهارم فنجان روغن نارگیل و چند قطره روغن ویتامین E مخلوط کنید. از این مخلوط در مناطقی استفاده کنید که به درمان سریع و موثر نیاز دارند.

20 استفاده جالب از آلوئه ورا

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

40 خاصیت برای زردچوبه

چگونه یک ماسک صورت شکلاتی درست کنیم

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چند نکته برای مراقبت از پوست در پائیز

در

این اتفاق هر سال رخ میدهد ،تابستان گرم تمام شده وپائیز با آب و هوای خنک به ارامی جای آن را میگیرد .در حین کنار گذاشتن لباسهای کوتاه و تابستانی ،باید ژاکت وشلوارهای جین را از صندوق بیرون بیاوریم .
فراموش نکنید پوشیدن ژاکت وشلوار جین به این معنی نیست که پوست شما از اسیب محفوظ است .بلکه شما باید با مراقبتهای مناسب از خشک وپوسته پوسته شدن پوست جلو گیری کنید .
چند توصیه برای مراقبت از خشک شدن پوست ،تا در طول پائیز پوستی جذاب وزیبا داشته باشید 

5 محصول طبیعی مراقبت از پوست

بهترین روال مراقبت از پوست در صبح

ویتامین C و مراقبت از پوست

پاک کننده های بدن خود را بررسی کنید.

در تابستان دوش گرفتن با ژل میوه ای روش مناسبی است اما باید مطمئن شوید که ژل مورد علاقه شما در هوای سد و خشک پوست شما را خشک نکند .ژل دوشی را که انتخاب میکنید باید بدون صابون بوده و ابرسانی کند .در پائیز بهتر است ژل دوش را کنار گذاشته واز کرمهای مخصوص شستشوی بدن استفاده کنید. (سیارک
با طراوت :یک کرم دوش وحما م (در مقایسه با قیمت ان ) یک عطر ملایمی برای پائیز است ،اما مراقب باشید عطر عجیب غریب با بوی کدو تنبل یا کلوچه جو نباشد .
یک پاک کننده روغنی را انتخاب کنید
من فکر میکنم پاک کننده های روغن زیتون برای پائیز وزمستان مناسب هستند زیرا لایه روغنی با ابرسانی از خشک وپوسته شدن پوست جلوگیری میکند .وقتی حرف پاک کننده های روغنی به میان ماید ،انتخابهای بی شماری می تواند وجود داشته باشد ! بهتر است پاک کننده ای را انتخاب کنید که روغن آن روی پوست خشک نشده وبراحتی روی پوست مالیده شود .
پیشنهاد دیگر برای طراوت پوست برنزه کردن آن است که بسیار جذاب ودوست داشتنی است ودر بین استفاده کنندگان بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است ،اما گزینه خوبی نیست چون بسیار گران است.اما اگر پول خرج کنید مطمئنا" از ان خوشتان خواهد امد .

مرطوب کردن روزانه پوست .

روی این کار تاکید نمی شود ولی اگر میخواهید پوست خشک خود را جذاب وسرخ نشان دهید ،باید هر روز پوستتان را مرطوب نگه دارید ،بهترین زمان برای استفاده از نرم کننده ها بعد از حمام یا دوش گرفتن است زیرا بعد از دوش پوست به اندازه کافی اب جذب میکند .
لوسیون بدن کاکو ارزان قیمت بوده ودر مرطوب نگه داشتن پوست فوق العاده است .عطر و بوی خوبی نیز دارد .اما اگر شما به دنبال یک کرم بدن جالب توجه هستید ،BODY  Shop یکی از بهترین هاست .

تجزیه و تحلیل پوست شما

هنگامی که فصل ها تغییر می کنند، ممکن است نوع  تغییرات پوستتان را نیز مشاهده کنید. این زمان است که در آن برخی از پوست های چرب ممکن است متوجه شوند که پوست آنها کمی طبیعی می شود یا افرادی که پوست نرمال دارند ممکن است پوستشان خشک شود.
مراقب پوست خود باشید ،همانطور که آب وهوا سرد میشود لازم است شما نیز محصولات مراقبت از پوست خود را تغییر دهید .اگر مطمئن نیستید که ایا پوست شما نیاز به محصول جدید دارد یا نه ،با یک مشاور لوازم ارایشی صحبت کنید .انها با پرسیدن چند سوال ساده متوجه میشوند که پوست شما به چه نوع مراقبتی نیاز دارد. (سیارک)

هر روز از پوست خود مراقبت کنید.

چون مشکل است بیاد بیاورید آخرین مراقبت را چه زمانی انجام داده اید لازم است هر روز با استفاده از ماسکهای صورت ،لایه بردارهای صورت ودگر مراحل مراقبت از پوست ،از پوست خود مراقبت کنید .با این کار شما دیگر نگران پوست خود نیستید.
میدانم که گفتن این حرف خنده دار است ،اما اگر شما یکشنبه ها از ماسک صورت استفاده میکنید یا سه شنبه ها لایه برداری میکنید ،دیگر لازم نیست در مورد ان نگران باشید ،برنامه خود را متناسب با همان روز تنظیم کنید .پوست شما مزایای دائمی دارد و شما میتوانید ان را در چهره خود ببینید .

کرم ضد آفتاب را فراموش نکن

در کنار ساحل نبودن به این معنی نیست که از کرم ضد افتاب به مدت شش ماه استفاده نکنید . کرم ضد آفتاب روزانه ضروری است، بنابراین آن را کنار نگذارید.
از مرطوب کننده ها ،و در صورت نیاز روزانه از کرم ضد افتاب استفاده کنید .یکی از بهترین کرمهای محافظ  صورت که همه جا در دسترس است Clarins   میباشد.

پاهای خود را فراموش نکنید

سراسر پائیز و زمستان پاهای شما داخل چکمه محبوس هستند ،پس از خا تمه زمستان ،هنگامی که صندل میپوشید ،اگر مواظب نباشید پاهای شما ترک برمیدارد ،داشتن پاهای خوب احساس خوبی بهشما میدهد ،بنابر این اسکراپ کشیده وان را درحمام نگهداری کنید ،1-2 بار در هفته پاها را پاک کنید ،از داشتن پاهای نرم لذت خواهید برد .یک اقدام نظا می علیه پوسته شدن پا.

کرم مخصوص پسته بخرید

گفته اند ،یکی از نشانه های هوای سرد ظاهر شدن پوسته های خشک میباشد.شما براحتی میتوانید با استفاده منظم از این کرم با ان مقبله کنید با خریدن کرم پوسته ( که ارزان نیز میباشد ) شما می توانید به سرعت از پوست ترک خورده مراقبت کنید و از شرایط دردناکی که در ماه های سرد بسیار گسترده است، مراقبت کنید. بهترین روش محافظت این است که هفته ای چند بار این کرم را روی پوسته ها بمالید. (سیارک)

افراط در کرم دست

دستان شما به طور مرتب در داخل و خارج از آب قرار می گیرند، بنابراین شما باید مرطوب کننده را بیشتر از بقیه بدن خود استفاده کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که یک کرم در کیف دستی خود داشته باشید. اگر شما عطر و بوی کرمهای بسیار لوکس را دوست ندارید میتوانید از کرمهای دست ارزان مثل محصولات Jaua  با بوی واقعی یا از کرم دست شکلاتی نعناع که کرم مناسبی است استفاده کنید .ترجمه  itrans.ir 

20 استفاده جالب از آلوئه ورا

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

40 خاصیت برای زردچوبه

چگونه یک ماسک صورت شکلاتی درست کنیم

نظرات

در ادامه بخوانید...

با ترک این 6 عادت زیبا و سالم پیر شوید

در

 

در این گزارش 6 عامل مهم برای مراقبت از پوست را بررسی می کنیم که با ترک آن ها پوستتان زیبا و سالم پیر می شود.

1. نور خورشید

90درصد علائم پیری پوست ناشی از اشعه خورشید است. اگر مایلید زیبا پیر شوید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. از سال‌ها پیش استفاده روزانه از کرم‌های ضدآفتاب حتی در روزهای ابری و در فصل زمستان توصیه شده زیرا اشعه UVA از ابر و شیشه نفوذ می‌کند و از این طریق می‌تواند در تمام طول سال تاثیر مضر داشته باشد و پوست شما را پیر کند. نتایج یک مطالعه جدید نشان داده استفاده روزانه از ضدآفتاب SPF 30 حتی پیری پوست ایجادشده را کاهش می‌دهد، بنابراین همیشه باید از کرم ضدآفتاب استفاده کرد.

2. سیگار

هر کسی می‌داند سیگار کشیدن چقدر برای سلامت مضر است، اما بسیاری افراد از تاثیر سیگار کشیدن روی پوست آگاه نیستند. به شما اطمینان می‌دهم که بلافاصله با دیدن پوست فرد می‌توان متوجه شد که آیا او سیگاری هست یا نه؟ سیگار کشیدن باعث ایجاد اختلال در جریان خون به پوست می‌‌شود. قشر سلول‌های مرده پوست ضخیم‌تر می‌شود و به‌موجب آن صورت خاکستری و رنگ‌پریده‌تر به نظر می‌رسد. همچنین پوست زیر چشم با توجه به کاهش جریان خون تیره‌تر می‌شود. سیگار کشیدن نه‌فقط موجب بروز خطوط واضح چین و چروک در اطراف دهان می‌شود، بلکه در قسمت‌های دیگر صورت نیز چین و چروک ایجاد می‌شود. با سیگار کشیدن پوست کلاژن و الاستین خود را از دست می‌دهد و افراد سیگاری چین و چروک‌های عمیق‌تری را تجربه می‌کنند. همچنین سیگارکشیدن یک توقف بزرگ در ذخیره آنتی‌اکسیدان‌ها در پوست است.

3. استرس

استرس نیز عکس‌العمل خوبی روی پوست ندارد. هنگام استرس میزان هورمون استرس (کورتیزول) در بدن افزایش می‌یابد و می‌تواند باعث بروز جوش شود. علاوه بر این، سطح کورتیزول مزمن بالا می‌رود و این عمل پوست را بد‌تر می‌کند بنابراین، رطوبت بیشتری از دست می‌دهد و به آرامی خشک و مات می‌شود. پوست همچنین می‌تواند با سوزش، التهاب و قرمزی واکنش نشان دهد. علاوه بر این، استرس مزمن (طولانی‌مدت) پیری پوست را سرعت می‌بخشد چون بدن با افزایش کورتیزول مواجه است که کلاژن را در پوست از بین می‌برد. سطح بالای این هورمون روی پوست تاثیر می‌گذارد و سبب تغییر رنگ و بروز التهاب در آن و در نتیجه از دست دادن زیبایی و طراوت پوست می‌شود.

4. کم‌خوابی

کمبود خواب نیز موجب افزایش سطح کورتیزول می‌شود. کمبود خواب باعث کاهش تولید ملاتونین می‌شود و این هورمون از پوست در بازسازی و تشکیل کلاژن جدید حمایت می‌کند. ملاتونین یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است. سعی کنید خواب کافی داشته باشید و اجازه دهید پوستتان استراحت کند.

5. قند و شکر

شکر باعث چین و چروک می‌شود. شکر در کلاژن و الاستین پوست مستقر می‌شود، در نتیجه به پوست آسیب می‌رساند. طبق نتایج مطالعات، شکر همچنین می‌تواند آکنه را تشدید کند. مصرف بیش از حد، نان سفید و شکلات سطح انسولین را افزایش می‌دهد، در نتیجه آندروژن بیشتر ساخته می‌شود که به‌نوبه خود باعث افزایش تولید سبوم و جوش بیشتر خواهدشد. مقدار شکر مصرفی نباید بیشتر از ۱۰ درصد کالری روزانه باشد. هرچه بیشتر شکر مصرف کنید، بیشتر به پوست خود آسیب می‌رسانید. در واقع، مصرف زیاد شکر مساوی است با شفافیت کمتر، چروک بیشتر و بدتر شدن مشکلاتی مانند آکنه و روزاسه.

6. آلودگی هوا

آلودگی هوا (در قالب ذرات معلق) زمینه ساخت رادیکال‌های آزاد و عوامل التهابی را در پوست فراهم می‌کند. آلودگی هوا همچنین با تخریب کلاژن، تشکیل رنگدانه و تولید سبوم تغییریافته در ارتباط است. آلودگی هوا در افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی می‌تواند باعث تشدید بیماری پوستی شود. اگر مایلید زیبا پیر شوید، از پوستتان نه‌تنها دربرابرتابش مضر اشعه خورشید، بلکه در برابر آلودگی هوا، به‌ویژه زمانی که در شهری با هوای آلوده زندگی می‌کنید، محافظت کنید. منبع: روزپلاس

نظرات

در ادامه بخوانید...