اسکراب های صورت بیش از حد استفاده می کنید

در

اسکراب صورت می تواند تسکین دهنده باشد و می تواند صورت شما را نرم کند، و به آن درخشش سالمی بدهد. آنها همچنین می توانند صورت شما جریحه دار کنند. بسیاری از زنان بیش از حد از اسکراب های صورت خود استفاده کرده، که باعث قرمزی و سوزش پوست آنها می شود. آیا شما بیش از حد از اسکراب استفاده می کنید؟


هفته گذشته، یک بیمار با جوش های قرمز روشن و دردناک روی گونه هایش، نزد من آمد. او تصور می کرد که به اسکراب صورت جدید خود (از محصولات Burt’s Bees) که از مرکبات درست شده بود، حساسیت دارد؛ او بطور منظم، هر روز از آن استفاده می کرد.


او به اسکراب صورت خود حساسیت نداشت. اسکراب برای چیزی که طراحی شده بود، بخوبی عمل می کرد: هر بار که او اسکراب را استفاده می کرد یک لایه از پوست او را برمی داشت. اما در آن لحظه، به پوست جریحه دار (خام) آن رسیده بود. این یک مورد کلاسیک از زیاده روی در مراقبت از پوست صورت است. اسکراب های صورت می تواند یک راه حل آسان و نه ارزان برای لایه برداری سلول های پوسته پوسته شده ی تیره ی روی سطح پوست شما باشد که پوستی نرم تر، پرطراوت تر به شما می دهد. با این حال، لایه برداری اخیرا مقداری از کنترل خارج شده است.


به لطف کمک های همسرم، متوجه شدم که چند مجله زنان در این ماه، در مقالاتی به ترویج و تبلیغ مزایای تعدادی از اسکراب های زردآلو و مرکبات اسطوخودوس (لاواندولا) نمک میکرونیزه ی دریای سیاه پرداخته بود. که بسیار زیاد است.


اسکراب های صورت می توانند پوست شما را بطور شیمیایی یا فیزیکی، پوسته پوسته کنند. اسکراب های صورت شیمیایی از اسیدهای سالیسیلیک، گلیکولیک، سیتریک، یا لاکتیک استفاده می کند تا بطور شیمیایی پوسته ها یا فلس های مرده و خشکِ روی سطح پوست شما را از بین ببرد.   
اسکراب های فیزیکی، بطور فیزیکی و با استفاده از هسته های زردآلو، بادام، شکر، نمک، یا حتی دانه های کوچک میکرودرم ابریژن، لایه برداری را انجام می دهد. این مواد ساینده اغلب با یک مبنای روغنی (مانند روغن زیتون، اگر خانگی باشد) مخلوط می شود، و هنگامیکه شما با این مواد ساینده صورت خود را مالش (اسکراب) می دهید، شما بطور فیزیکی سطح پوسته پوسته شده و تیره را برمی دارید تا سلول های زنده و سالم زیرین را آشکار کنید.


درک این نکته مفید است که اگرچه این سلول های مرده می تواند به شما، ظاهری خشک و تیره بدهد، اما پوست شما به یک دلیل این سلول ها را در سطح قرار می دهد: برای محافظت از سلول های زنده ی حساس زیرین. هر از چند گاهی، لایه برداری می تواند مفید باشد، پوست شما را نرم تر و روشن تر می کند. اما شما باید این را در حد اعتدال انجام دهید، هر دو هفته یکبار (که تقریبا برابر با مدت زمانی است که پوست شما تجدید یا تعویض می شود).


برخی از افراد می توانند اسکراب دادن را بیش از این تحمل کنند، اما من پیشنهاد می کنم شما کم کم شروع کنید، و سپس در صورت تمایل می توانید لایه برداری های مکرری انجام دهید. در یک نقطه متوجه خواهید شد که استفاده ی بیشتر از اسکراب تان دیگر رنگ چهره شما را بهتر نمی کند. دلیلش این است که هیچ سلول مرده ای روی پوست شما باقی نمانده است.

 

در این مورد، به پوست تان استراحت دهید، و اجازه دهید که قبل از اسکراب مجدد، التیام یابد. لایه برداری بیش از حد با اسکراب های فیزیکی یا شیمیایی صورت، منافذ پوست شما را تمیز نمی کند، چربی پوست شما را کم نمی کند، آکنه شما را کاهش، یا به شما درخشش سالم ماندگاری نمی دهد. با این حال باعث قرمزی، سوزش، و خامی (جریحه دارشدن) پوست شما می شود.
به یاد داشته باشید که در هر چیزی اعتدال را رعایت کنید.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همه چیز در حد اسراف ما زیادی مصرف گرا هستیم

۱۳۹۶/۸/۱مقاله اگزمای پوستی آتوپیک ، مخصوصا قسمت آخر را بخوانید

۱۳۹۶/۷/۳۰خیلی ممنون...ولی آخه من شیش ساله دکتر پوست میرم و دیگه نا امید شدم...نزدیک به 4 تا دکتر عوض کردم و با هر کدوم یک دوره یک سالو نیم گذروندم ولی جواب نگرفتم...پوست صورتم کبود و قرمز میشه و میسوزه...انقدر کرم استفاده کردم که میتونم ی داروخونه بزنم خخخ...خیلیا گفتن اگزمای آتوپیکه ولی پوست صورت من نازک و حساس شده حدس میزنم لایه روپوست یا اپیدرمم نابود شده...نمیدونم والا خسته شدم...اگه باز راهی هست ممنون میشم راهنماییم کنید...خیلی ممنونم ازتون

۱۳۹۶/۷/۳۰بهترین پیشنهاد برای شما مراجعه به متخصص پوست می باشد تا علت اصلی را با معاینه پوست و یا آزمایش خون پیدا کند.

۱۳۹۶/۷/۲۹حرفتون کاملا متین و درست...اگه امکان داره بگین که اگه بیش از حد لایه برداری شد و باعث خامی پوست شد باید چیکار کنیم؟ من 6 ساله از روی عدم آگاهی این کار رو کردم و صورتم نابود شده.همس قرمز تیره پوسته پوسته میشه مثل مرغ پوس کنده شده صورتم..ممنون میشم نظرتون رو به ایمیلم ارسال کنید

۱۴۰۰/۱۲/۲۹اسکراب های نمکی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و مفیدشان بسیار محبوب هستند. نمک خشک می کند، پوست را از سلول های مرده پاک می کند و نمک دریا همه چیز را با ویتامین ها و مواد معدنی لازم اشباع می کند. با استفاده منظم و البته از مواد اضافی، به طور فعال تغذیه، مرطوب کننده، کاهش چین و چروک و یکنواختی و بهبود رنگ و ساختار صورت است.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹برای تهیه اسکراب هایی با خاصیت روشن کنندگی و یکدست شدن رنگ پوست، به 2 تا 3 عدد خیار تازه نیاز دارید، آنها را پوست بگیرید و در مخلوط کن خرد کنید. در جرم حاصل، چند قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. با مخلوط حاصل ماساژ دهید.اگر پوستتان چرب است به جای خیار 2 عدد گوجه فرنگی استفاده کنید.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹ اگر دارای پوست خشک هستید، ماسک نمک دریایی و خامه ترش برای شما بسیار مفید خواهد بود. مواد لازم برای ماسک را بردارید و به نسبت 1:2 مخلوط کنید و با حرکات ماساژ به مدت 5-7 دقیقه روی پوست بمالید و به همان مدت روی صورت بگذارید. سپس با آب گرم بشویید.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹تغذیه و فعال شدن فرآیندهای متابولیک پوست را با نمک دریایی و گریپ فروت تقویت کنید.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹برای مبارزه با سلولیت، اسکراب ساخته شده از نمک دریا، گریپ فروت و روغن زیتون عالی است. برای تهیه اسکراب ضد سلولیت 5 قاشق غذاخوری نمک دریا و 2 قاشق غذاخوری پوست پرتقال رنده شده همه چیز را مخلوط کنید و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 3 قطره اسانس لیمو، گریپ فروت اضافه کنید. ل. با حرکات ماساژ به مدت 8-12 دقیقه روی پوست بمالید.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹تهیه اسکراب برای تقویت و لایه برداری پوست بدن، باید 5-8 قاشق نمک با 2-3 قاشق غذاخوری روغن گیاهی طبیعی مورد علاقه خود را مخلوط کنید. برای اینکه اسکراب شما اثر مقوی داشته باشد، آب لیمو را به آن اضافه کنید. و برای مبارزه با سلولیت، اضافه کردن 1 قاشق غذاخوری تفاله قهوه کافی است.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹دستور العمل زیبایی بر اساس نمک .......برای پاکسازی پوست صورت. نمک را باید فقط خرد شده مصرف کنید؛ برای تهیه اسکراب، 1 قاشق چایخوری مصرف کنید. نمک دریا را با خامه یا روغن نباتی به نسبت 1:2 مخلوط کنید. این اسکراب برای انواع پوست های خشک یا معمولی مناسب است. و اگر 1 قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید، می توانید در مراقبت از پوست چرب از این اسکراب استفاده کنید.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹ هدف اصلی اسکراب پاکسازی پوست از سلول های مرده، کثیفی و گرد و غبار است. پس از چنین روشی، پوست صاف، یکدست و زیبا می شود. اما برای این کار نیازی به خرید اسکراب نیست، می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد. اغلب آنها بر اساس یک کرم یا ژل هستند و ذرات خاصی برای پاکسازی اضافه می شوند. هنگام تهیه اسکراب در خانه، می توانید تفاله قهوه، بلغور جو دوسر، دانه های توت ها یا میوه ها را اضافه کنید، فقط باید ابتدا آنها را پودر کنید.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹اسکراب باید روی پوست تمیز و مرطوب استفاده شود. همچنین برای دستیابی به بهترین اثر، پوست باید با آب گرم یا بخار گرم شود.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹هنگام استفاده از اسکراب ساخته شده از نمک دریا یا نمک خوراکی، باید با دقت و بدون فشار قوی استفاده شود. این به ویژه برای پوست صورت، دکلته، صدق می کند، زیرا پوست بسیار نازک و ظریفی وجود دارد. پس از استفاده، با حرکات سبک و دایره ای روی صورت حداکثر 2-3 دقیقه ماساژ دهید و روی بدن می توانید زمان را تا 7-10 افزایش دهید.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹برای اسکراب پوست صورت استفاده در شب، قبل از خواب مفیدتر خواهد بود. پس از اتمام عمل، محصول را با آب گرم و سپس با آب سرد کاملاً بشویید و صورت خود را خشک کنید. حتما به پوست خود مرطوب کننده بزنید.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹حتما به یاد داشته باشید که نمی توانید از اسکراب برای پوست نازک پلک و لب ها استفاده کنید. بهتر است از اسکراب ناحیه پوست حساس دور چشم خودداری کنید. همچنین به یاد داشته باشید که متخصصان زیبایی استفاده از اسکراب ها را برای آکنه، آسیب های مختلف و ضایعات پوستی توصیه نمی کنند، زیرا می توانید به آن آسیب بیشتری وارد کرده و باعث عفونت شوید.

۱۴۰۰/۱۲/۲۹باید به خاطر داشت که استفاده از اسکراب نمک هر هفته فقط برای انواع پوست های چرب مجاز است. اگر صاحب خشک یا معمولی هستید، نباید بیش از 1 بار در 2 هفته از آن استفاده کنید. با پوست های حساس، چنین لایه برداری هایی به هیچ وجه نباید انجام شود، اما در صورت لزوم، بیش از 1 بار در ماه نباید انجام شود.

در ادامه بخوانید...

پرسش و پاسخ در مورد آکنه

در

این مقاله حاوی اطلاعات کلی در مورد آکنه است. هم چنین توصیف می کند که آکنه چیست، چگونه گسترش می یابد، دلایل وجود آکنه در پوست چیست و انتخاب های درمانی برای اشکال مختلف آکنه چه می باشد. اطلاعات نیز برای مراقبت از پوست ارائه شده است. اگر شما سوالات بیشتری پس از خواندن این مقاله داشتید، می توانید آنها را با پزشک خود مطرح کنید.


آکنه چیست؟
آکنه اختلالی ناشی از عملیات هورمون ها و دیگر مواد در غدد چربی پوست ( غدد چربی دار یا سباکوس ) و پیازهای مو هستند. این عوامل منجر به خلل و فرج متصل زخم هایی رایج می شود که جوش نامیده می شوند. زخم های آکنه اغلب روی صورت، گردن، پشت، قفسه سینه و شانه ها رخ می دهد. اگرچه آکنه اغلب یک تهدید جدی برای سلامتی نیست، ولی می تواند منبع استرس های عاطفی قابل توجهی باشد. آکنه شدید می تواند منجر به اثر زخم دائمی شود.
- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است

در

محققان پزشکی به دنبال داروهای جدیدی برای درمان آکنه هستند تا با بعضی از آنها که در حال حاضر در حال استفاده است، جابجا کنند. پزشکان مانند انواع مختلف دیگر عفونت های باکتریایی دریافتند که در طول زمان، باکتری ای که با آکنه مرتبط است به درمان با برخی آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند، هر چند این امر روشن نیست که چطور یک مشکل این مقاومت را نشان می دهد. محققان در حال مطالعه جمعیت میکروبی پوست برای فهمیدن ارتباط آن با آکنه هستند. برخی محققان در حال تلاش برای تشخیص پروبیوتیک ها برای درمان پوست مبتلا به آکنه هستند.

دانشمندان نیز در حال تلاش برای درک بهتر مکانیسم های درگیر در آکنه هستند به طوری که آنها می توانند درمان های جدیدی را که بر روی آن مکانیسم ها کار می کند، توسعه دهند. بطور مثال، یک گروه محققان تحت حمایت NIAMS در حال مطالعه مکانیسم هایی هستند که توسعه غدد سباکوس را منظم می کند. گروه دیگری در حال تلاش برای درک این هستند که آکنه های پی. چگونه سیستم ایمنی بدنی را به منظور شناسایی مداخلات ایمنی ممکن فعال می سازد. مناطق دیگر تحقیقات تحت حمایت NIH در حال بررسی نقش ذاتی (اولیه) سیستم ایمنی بدن در توسعه آکنه هستند.  (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه باید افراد مبتلا به آکنه از پوست مراقبت کنند

در

تمیز کردن پوست به آرامی

اگر شما آکنه دارید، باید به آرامی پوست خود را با پاک کننده ملایمی، یکبار صبح و یکبار عصر، هم چنین پس از ورزش سنگین بشویید. صورت خود را از زیر چانه تا خط رشد مو بشویید و مطمئن شوید که بطور کامل پوستتان را شستشو دادید.

از پزشکتان یا متخصص بهداشتی دیگری تقاضای مشاوره ای درمورد بهترین نوع پاک کننده برای استفاده بکنید. استفاده از صابون های قوی یا پدهای اسکراب سفت کمک کننده نیست و می تواند در واقع باعث مشکلات بدتر شود. داروهای خشک کننده در غیر این حالت که پوست خیلی چرب باشد، توصیه نمی شود و سپس آنها باید فقط روی نقاط چرب استفاده شوند.

شامپو زدن موها به طور منظم نیز مهم است. اگر شما موی چرب دارید، شما احتمالا باید آن را هرروز بشویید.

اجتناب از دست زدن مکرر به پوست

از مالیدن و لمس ضایعات پوست خودداری کنید. فشردن، فشار دادن یا برداشتن لکه ها می تواند منجر به گسترش زخم ها یا لکه های تیره شود.

با دقت اصلاح کنید

برای اینکه ببینید کدام یک از ریش تراش های برقی و دستی راحت تر است، آنها را تست کنید. هنگامی که از ریش تراش دستی استفاده می کنید، از تیزی تیغ مطمئن شوید و موها را به طور کامل با آب و صابون قبل از استفاده از کرم اصلاح نرم کنید، به آرامی و فقط به هنگام نیاز اصلاح کنید تا خطر لکه های غافلگیر کننده کاهش یابد.

از آفتاب سوختگی یا حمام آفتاب خودداری کنید

بسیاری از داروهایی که برای درمان آکنه استفاده می شود، پوست شما را مستعد آفتاب سوختگی می کند، آفتاب سوختگی ای که پوست را قرمز می کند یا حمام آفتابی که پوست را تیره می کند ممکن است این لکه ها را کم رنگ تر کنند و باعث خشک تر شدن پوست شوند. با این حال، این منافع فقط موقتی هستند، و خطرات شناخته شده ای از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، مانند سریع تر شدن پیری پوست و خطر رشد سرطان پوست وجود دارد.

لوازم آرایش را با دقت انتخاب کنید

هنگامی که تحت درمان آکنه هستید، شما ممکن است نیاز به تغییر برخی از لوازم آرایش مورد استفاده خود داشته باشید. تمام لوازم آرایش ها و محصولات مراقبت از مو باید فاقد چربی باشند. محصولاتی را انتخاب کنید که برچسب غیر کومدوژنیک (یعنی آنها تشکیل منافذ بسته را ترویج نمی کنند) داشته باشد. در برخی افراد، با این حال، حتی این محصولات ممکن است باعث بدتر شدن آکنه شود.

برای چند هفته اول درمان، اعمال اساسی حتی ممکن است سخت باشد زیرا پوست ممکن است مخصوصا با استفاده از ترتینوئین موضعی یا بنزوئیل پروکسید قرمز یا پوسته پوسته شود.  (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه عواملی باعث بوجود آمدن آکنه شده و چه کسانی جوش می زنند

در

علت بوجود آمدن آکنه ناشناخته است، ولی پزشکان معتقد به نتایجی از چند عامل مرتبط هستند. یک عامل مهم در بوجود آمدن آکنه  افزایش هورمون هایی به نام آندروژن (هورمون های جنس مردانه) است. این افزایش در پسران و دختران در دوران بلوغ است و باعث می شود که غدد سباکوس بزرگ شده و سبوم بیشتری در پوست تولید کند. تغییرات هورمونی مربوط به بارداری و یا شروع یا توقف قرص های ضدبارداری نیز می تواند باعث آکنه شود.

 

عامل دیگر، وراثت یا ژنتیک است. محققان معتقند که تمایل به گسترش آکنه می تواند از والدین به ارث برسد. بطور مثال، مطالعات نشان داده اند که بسیاری از پسران در سن مدرسه مبتلا به آکنه، سابقه خانوادگی از این اختلال را دارند. لوازم آرایشی چرب ممکن است سلولهای فولیکل را تغییر داده و آنها را به هم بچسباند و یک انسداد ایجاد کند.

عواملی که می تواند باعث بیش از حد شدن جوش شود، عبارتند از:

- تغییر سطح هورمون در دختران بالغ و زنان بزرگسال 2 تا 7 روز قبل از شروع عادت ماهانه شان.

- روغن محصولات پوستی (مرطوب کننده ها یا لوازم آرایشی) یا چربی ای که در محیط کار با آن مواجه هستید (بطور مثال، یک آشپزخانه با ظرف های سرخ کن) (سیارک

- فشار کلاه های ورزشی یا تجهیزات، کوله پشتی ها، یقه های تنگ، یا لباس های ورزشی تنگ

- محرک های محیطی مانند آلودگی و رطوبت بالا

- فشردن و یا برداشتن جوش ها

- شستشوی سخت پوست

- استرس

- رعایت نکردن بهداشت

افسانه هایی راجع به علل آکنه

افسانه های زیادی راجع به علل آکنه وجود دارد. شکلات و غذای چرب اغلب سرزنش می شوند، ولی شواهد کمی وجود دارد که غذاها تاثیر زیادی در گسترش و رشد آکنه در اکثر افراد دارد. افسانه دیگر این است که پوست کثیف باعث آکنه می شود؛ با این حال، آکنه سرسیاه و دیگر ضایعات آکنه با کثیفی بوجود نمی آیند. استرس باعث آکنه نمی شود ولی تحقیقات نشان می دهد که برای افرادی که جوش می زنند، استرس می تواند آن را بدتر کند.

چه کسانی جوش می زنند؟

مردم با هر نژادی و هر سنی جوش می زنند. ولی در نوجوانان و بزرگسالان جوان رایج تر است. در حدود 80 درصد افراد بین سنین 11 تا 30 سال دچار آکنه در برخی نقاط بدن می شوند. برای اکثر مردم، آکنه با رسیدن آنها به سن 30 سالگی از بین می رود؛ با این حال، برخی افراد در 40 و 50 سالگی هنوز این مشکل پوستی را دارند. (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آکنه چگونه درمان می شود

در

آکنه اغلب توسط متخصصان پوست که پزشکان متخصص مشکلات پوستی هستند، درمان می شود. این پزشکان تمام انواع آکنه بخصوص موارد حاد را درمان می کنند. پزشکانی که عمومی و یا پزشکان خانواده، متخصص اطفال، یا داخلی هستند ممکن است بتوانند بیمارانی با موارد خفیف آکنه را درمان کنند.

اهداف این درمان، درمان ضایعات موجود، متوقف کردن تشکیل ضایعات جدید، جلوگیری از اثر زخم بر اثر آکنه روی پوست، و به حداقل رساندن استرس روانی و خجالت ناشی از این بیماری هستند. درمان دارویی به هدف کاهش مشکلات متعددی است که نقشی در ایجاد آکنه بازی می کنند :(سیارک)

- تجمع غیر طبیعی سلول ها در فولیکل ها

- افزایش تولید چربی

- باکتری

- التهاب

تمام داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. برخی عوارض جانبی ممکن است از دیگران شدیدتر باشند. شما باید داخل بسته همراه با دارویتان را مطالعه کنید و اگر هرگونه سوالی راجع به عوارض جانبی احتمالی داردی از ارائه دهنده مراقبت سلامت خود و یا داروساز بپرسید.

بسته به شدت مشکل پزشک ممکن است یکی از داروهای تجویز نشده (OTC) و/یا داروهای تجویز شده را توصیه کند. برخی از این داروها ممکن است موضعی (اعمال شده روی پوست) و برخی دیگر خوراکی (از طریق خوردن) باشند. پزشک ممکن است استفاده از بیش از یک داروی موضعی یا ترکیب داروهای خوراکی و موضعی را پیشنهاد کند.  (سیارک)

 - چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸کسانی که صورتشان آکنه دارد به هیچ وجه از حوله برای خشک کردن صورت استفاده نکنند.

در ادامه بخوانید...

درمان آکنه شدید یا کیستی

در

افرادی که آکنه برآمده یا کیستی دارند، بایستی توسط متخصص پوست درمان شوند. برای بیمارانی که آکنه ملتهب شدید دارند و با داروهایی مانند آنهایی که در درمان آکنه ملتهب متوسط تا شدید توصیف شد بهبود نیافتند، پزشک ممکن است ایزوترتینوئین، یک رتینوئید (مشتق ویتامین آ) تجویز کند. ایزوترتینوئین یک داروی خوراکی است که معمولا یک یا دو بار در روز با غذا برای 15 تا 20 هفته مصرف می شود. این دارو به طور مشهود اندازه غده چربی را آن قدرکاهش می دهد که این غده چربی خیلی کمتری تولید می کند. در نتیجه رشد باکتری کم می شود.

مزایای ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین داروی بسیار موثری است که می تواند به جلوگیری از اثر زخم کمک کند. پس از 15 تا 20 هفته درمان با ایزوترتینوئین، آکنه کاملا یا تقریبا به طور کامل در اکثر بیماران از بین می رود. در آن بیمارانی که آکنه پس از یک دوره ایزوترتینوئین اتفاق می افتد، پزشک ممکن است دوره ی دیگری از همان درمان ایجاد کند یا داروهای دیگری تجویز کند.

معایب ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین می تواند باعث نقص های تولد در رشد جنین یک زن باردار شود. این مسئله که زنان در سن بچه آوری با مصرف این دارو حامله نیستند و حامله نمی شوند، مهم است. زنان باید دو صورت جداگانه موثر جلوگیری از بارداری را در یک زمان برای یک ماه قبل از آغاز درمان، در طول کل دوره درمان و برای 1 ماه کامل پس از قطع مصرف دارو، استفاده کنند. شما باید از پزشک خود بپرسید که چه هنگام حامله شدن، پس از قطع مصرف ایزوترتینوئین، امن است.برخی افرادی که جوش می زنند با تغییرات در ظاهر پوستشان افسرده می شوند. (سیارک)

تغییرات در خلق و خو ممکن است در طول دوران درمان یا کمی پس از تکمیل یک دوره دارو مانند ایزوترتینوئین شدید شود. تعدادی خودکشی گزارش شده و اقدام به خودکشی در افرادی که ایزوترتینوئین مصرف می کردند وجود داشت؛ با این حال، ارتباط بین ایزوترتینوئین و خودکشی یا افسردگی ناشناخته است. با این وجود، اگر شما یا کسی که شما می شناسید به طرز غیر معمول احساس ناراحتی می کند یا علائم افسردگی مانند از دست دادن اشتها، از دست دادن انگیزه فعالیتهای از قبل مورد علاقه یا مشکل در تمرکز دارد، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید.

با دکتر خود یا داروساز در مورد عوارض جانبی ایزوترتینوئین صحبت کنید. شما هم چنین می توانید به وبسایت مدیریت غذا و دارو (FDA) مراجعه کنید. برای تعیین اینکه آیا ایزوترتینوئین به هنگام وقوع عوارض جانبی باید متوقف شود، پزشکتان می تواند خون شما را قبل از شروع درمان بصورت دوره ای در طول درمان تست کند. عوارض جانبی معمولا پس از اینکه مصرف دارو متوقف می شود، از بین می رود. (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...