مصرف بالای مواد آرایشی

در

(سیارک) : میزان مصرف مواد و لوازم آرایشی در ایران همیشه موضوعی توجه‌برانگیز بوده است. از آنجا که بخش قابل توجهی از لوازم آرایش به صورت قاچاق وارد می‌شود، آمار دقیقی از میزان مصرف آن وجود ندارد.

اما با در نظر گرفتن بررسی‌های آماری که از سبد خانوار و هزینه‌کرد جمعیت ایران و همین‌طور بررسی‌های جهانی که در سال‌های گذشته صورت گرفته، می‌توان گفت که ایران در میان ده کشور پرمصرف مواد و لوازم آرایشی در جهان است.
اضافه بر مصرف بالای مواد آرایشی، ایران در دهه اخیر به یکی از قطب‌های جراحی‌های زیبایی و روش‌های غیر جراحی زیبایی اعم از تزریق بوتاکس و ژل یا پروتزهای زیبایی تبدیل شده است. تا جایی که یکی از بازیگران پورن بریتانیایی برای جراحی زیبایی به ایران مسافرت کرد و این کشور را در جراحی زیبایی بینی درجه یک نامید.
به نظر شما چرا خیلی ها در ایران به آرایش‌های غلیظ علاقه‌مند هستند؟به نظر شما آیا داشتن آرایش غلیظ یک انتخاب شخصی و خصوصی است یا یک انتظار از طرف محیط پیرامون و جامعه؟ چرا آرایش می‌کنیم؟
با اوج‌گیری شبکه‌های اجتماعی در سالهای گذشته، هر از چند گاهی موضوع آرایش کردن یا نکردن در میان کاربران، تبدیل به موضوعی داغ می‌شود. چندی پیش چالش عکس‌های بدون آرایش در میان سلبریتی‌ها و ستارگان، علاقه‌مندان مشهوری پیدا کرد. در آخرینِ آنها آلیشا کیز ، خواننده، بدون آرایش به مراسم جوایز موزیک ویدیوهای ام‌تی‌وی رفت که با استقبال زیاد و البته انتقادهای بعضی از کاربران مواجه شد.
در ایران هم کاربران عادی یا هنرپیشگان گاهی با هشتگ #بدون_آرایش عکس‌های خود را با مخاطبانشان به اشتراک می‌گذارند. در این میان برخی از کاربران چالش عکس بدون آرایش را به خانه محدود نکردند و عکس‌هایی بدون آرایش مثلا قبل از رفتن به مراسم عروسی یا مهمانی هم در حساب اینستاگرام‌شان همرسانی می‌کنند.
آیا شما تا کنون به این فکر کرده‌اید که بدون آرایش به یک مهمانی یا قرار شخصی بروید؟آیا شما میان میزان آرایش یک فرد و اعتماد به نفس او نسبتی برقرار می‌دانید؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

احتمالا آرایش غلیظ چشم در مصریان باستان به غیر از زیبایی دلایل پزشکی هم داشته است

در

 (سیارک) : بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله علمی Analytical Chemistry منتشر شده است، این نوع آرایش غلیظ از بیماری های چشمی جلوگیری می کند. به نظر می رسد نمک سرب موجود در مواد آرایشی، دلیل این خاصیت محافظت کنندگی باشد.

نمک در غلظت های بسیار پایین می تواند به تولید اکسید نیتریک منجر شود. این ماده به نوبه خود به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه از فعالیت باکتری عامل عفونت چشم ها جلوگیری می کند.

این نوع آرایش که در آن مصریهای باستان با کمک مواد آرایشی اطراف چشم را به شدت تیره می کردند، گاهی اوقات به یک ماه زمان احتیاج داشت تا این تاثیر پزشکی را بر چشم بگذارد.

از لحاظ تئوری وجود سرب در این مواد آرایشی می تواند خطراتی برای سلامت انسان داشته باشد. اما تحقیقات دانشمندان در موزه لوور فرانسه و موسسه تحقیقاتی CNRS نشان می دهد که سرب در غلظت بسیار پایین می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

فیلیپ والتر، رییس این گروه تحقیقاتی می گوید: "ما پیش از این هم می دانستیم که در یونان و رم باستان به خواص مثبت مواد آرایشی پی برده بودند. ما در این تحقیق قصد داشتیم به چگونگی این تاثیر مثبت پی ببریم".

محققان در این تحقیق از نوعی الکترود بسیار کوچک که یک دهم قطر موی انسان را دارد استفاده کرده اند تا به تاثیرات کلرید نمک سرب بر یک سلول واحد پی ببرند.

در بخشی از این تحقیق که نتایج آن در مجله Analytical Chemistry چاپ شده آمده است: "می توان این طور نتیجه گیری که احتمالا مصریان باستان با تولید ترکیب هایی از سرب و استفاده از آن در مواد آرایشی سعی در پیشگیری و درمان بیماریهای چشمی از طریق تحریک سلول های سیستم ایمنی داشته اند".

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۴۰۰/۱۲/۳زیبایی در مصر باستان از اهمیت زیادی برخوردار بود. هم مرد و هم زن تمام تلاش خود را می کردند تا به بهترین شکل ظاهر شوند و موقعیت اجتماعی اغلب در میزان آرایش استفاده شده منعکس می شد. نظافت و مراقبت از بدن نه تنها برای سلامتی و محافظت از شر، بلکه به عنوان نشانه ای از فروتنی ضروری بود. علاوه بر این، آیین های زیبایی که در مصر باستان انجام می شد، نه تنها از نظر زیبایی شناختی کارکردی داشتند، بلکه دارای اهمیت اجتماعی و معنوی مهمی بودند.

۱۴۰۰/۱۲/۳بهداشت ابتدایی از اسرار زیبایی بود که در مصر باستان انجام می شد. تمام عرق و نمک ناشی از گرمای خشک آب و هوای مصر باید قبل از اعمال هر چیز دیگری شسته شود. برای رسیدن به این هدف، به نظر می‌رسد که اکثر مصری‌ها در رود نیل حمام می کرده‌اند، اگرچه حمام‌های باستانی نیز کشف شده‌اند. برخی از نمونه ها حمام های عمومی است که در شهر تبتونیس کاوش شده است که قدیمی ترین آنها به قرن سوم قبل از میلاد باز می گردد. سینک های سنگی، دوش و حتی یک اجاق برای گرم کردن آب در اینجا پیدا شد.

۱۴۰۰/۱۲/۳علاوه بر استفاده از شن و ماسه به عنوان یک ماده تمیز کننده، استفاده از صابون نیز در مصر باستان بسیار رایج بود. خمیر خاک رس یا خاکستر مخلوط با روغن زیتون به پاکسازی بدن و تغذیه و التیام پوست کمک می کند. پاپیروس پزشکی Ebers، متعلق به حدود 1500 سال قبل از میلاد، یکی دیگر از رازهای زیبایی مصریان باستان را توصیف می کند. ظاهراً مخلوطی از روغن های حیوانی و گیاهی با نمک های قلیایی نه تنها برای شستشو، بلکه برای درمان بیماری های پوستی مختلف استفاده می شد.

۱۴۰۰/۱۲/۳مصریان باستان همچنین از برگ نعناع و سایر گیاهان معطر برای تازه و خوشبو کردن تنفس استفاده می کردند.

۱۴۰۰/۱۲/۳مصریان باستان برای تمیز و شاداب نگه داشتن بدن خود از عطرهای متعددی استفاده می کردند که از گیاهان، گل ها و دانه های معطر به دست می آمد. اسانس آنها با فشار دادن استخراج می شد و پس از آن برای ایجاد عطرهای مایع به روغن اضافه می شد. علاوه بر این، عرقیات نیز با چربی یا موم مخلوط می‌شد تا کرم مغذی یا پماد شفابخش ساخته شود.

۱۴۰۰/۱۲/۳مصریان باستان از روغن های معطر برای از بین بردن بوی عرق استفاده می کردند

۱۴۰۰/۱۲/۳برخی از گران ترین و مجلل ترین عطرهای مورد استفاده در مصر باستان از بهترین مواد عود وارد شده از شرق آفریقا مشتق شده اند. کندر، مر و چوب های معطر مختلف احتمالاً منحصراً برای ثروتمندترین اعضای جامعه در نظر گرفته شده است.

۱۴۰۰/۱۲/۳مصریان باستان توجه ویژه ای به روش های حمام کردن و مراقبت از پوست داشتند.

۱۴۰۰/۱۲/۳شاید یکی از مشهورترین رازهای زیبایی مصر باستان استفاده از حمام شیر به عنوان یک محصول مراقبت از پوست باشد. اعتقاد بر این است که خود کلئوپاترا در شیر ترش خر حمام می کرده است، زیرا اسید لاکتیک می تواند پوست را لایه برداری و جوان کند. یک راز زیبایی تا حدودی عجیب و غریب، اضافه کردن نمک دریای مرده به حمام برای حذف ناخالصی ها بود.

۱۴۰۰/۱۲/۳روش حذف موهای زائد که امروزه به نام شکرک معروف است برای صاف و بدون مو نگه داشتن پوست استفاده می شد. از بین بردن موهای زائد با مخلوط شکر، لیمو و آب روشی رایج در مصر باستان بود و امروزه نیز به طور گسترده انجام می شود.

۱۴۰۰/۱۲/۳برای حفظ رطوبت پوست از مخلوط شیر و عسل هر هفته استفاده می شود.

۱۴۰۰/۱۲/۳استفاده از روغن بادام، مورینگا و روغن کرچک در سراسر بدن برای نرم، صاف و بدون چین و چروک نگه داشتن پوست رایج بوده است. استفاده از آنها یکی از رازهای مهم زیبایی در مصر باستان بود. در غیر این صورت، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث سوختگی پوست و خشکی و چین و چروک آن می شود.

۱۴۰۰/۱۲/۳شاید برخی از نمادین ترین تصاویر مصر باستان، تصاویر مصریان و خدایان مصری با خط چشم تیره باشد. پودر آرایشی در اطراف چشم توسط مردان و زنان از همه اقشار استفاده شده است. از مخلوط کردن کربن سیاه با گالن، یک فرم معدنی طبیعی از سولفید سرب با رنگ آبی مایل به خاکستری ایجاد می شد. با یک چوب کوچک می توان آن را روی پلک های بالا و پایین اعمال کرد. سپس یک خط تیره از گوشه چشم تا کنار صورت کشیده می شد، مانند نیم تنه نفرتیتی.

۱۴۰۰/۱۲/۳استفاده از پودر لوازم آرایشی شاید یکی از رایج ترین رازهای زیبایی در مصر باستان بود. پودر لوازم آرایشی نه تنها جذابیت زیبایی شناختی داشت، بلکه از چشم ها در برابر خورشید محافظت می کرد و مگس ها را دفع می کرد. حتی در برابر عفونت های چشمی نیز محافظت می کرد. اگرچه غلظت بالای نمک های سرب موجود در خاکستر معمولاً می تواند سمی باشد، مصری ها قبل از استفاده مواد را به مدت 30 روز پردازش و فیلتر می کردند. این بدان معنی بود که در زمان استفاده، تنها مقدار کمی سرب باقی مانده بود که برای چشم بی خطر بود، اما هنوز کاملاً ضد باکتری بود.

۱۴۰۰/۱۲/۳برای تکمیل ظاهر، از بادام سوخته برای تیره شدن ابروها استفاده می شد و رنگدانه سبز رنگی روی پلک ها اعمال می شد که از خرد کردن سنگ مالاکیت سبز و مخلوط کردن آن با چربی حیوانی یا روغن های گیاهی ایجاد می شد. اعتقاد بر این است که مصریان باستان از آرایش چشم سبز استفاده می کردند، زیرا معتقد بودند این آرایش دارای خواص جادویی است. آنها معتقد بودند که چشم هوروس را فرا می خواند و کسانی که آن را استفاده می کنند از بیماری های مختلف محافظت می کند.

۱۴۰۰/۱۲/۳در بقیه قسمت های صورت، مصریان باستان لب ها و گونه ها را با رنگدانه قرمزی که از اخرای قرمز ایجاد شده بود، نقاشی می کردند. اخرای قرمز که از اکسید آهن هیدراته، خاک رس رنگی طبیعی ساخته شده بود، استخراج می شد و سپس در آفتاب خشک می شد. پس از آسیاب خوب، آن را با آب مخلوط کرده و با قلم مو روی لب ها و صورت می مالیدند. این امکان وجود دارد که اخرای قرمز نیز از پوست در برابر آفتاب شدید و درخشان محافظت کند.

۱۴۰۰/۱۲/۳یکی از عناصر مهم لوازم آرایشی مورد استفاده در مصر باستان، ابزار همراه آن بود. برخی از جادویی ترین اسرار زیبایی نه تنها در لوازم آرایشی، بلکه در ظروف حاوی آنها نیز نگهداری می شد. ظروف لوازم آرایشی یکی از قدیمی‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی مصر باستان هستند و تا دوران سلسله اول به تصویر کشیده شده‌اند. کوزه های ساخته شده از گرانیت، بازالت، آلاباستر و عاج در مکان هایی مانند سقاره یافت شده است. در این میان، قاشق ها و پالت های آرایشی مانند پالت Narmer در مکان هایی مانند Hierakonpolis یافت شده است.

۱۴۰۰/۱۲/۳بقایای باقی مانده بر روی این ظروف به باستان شناسان این امکان را داده است که رنگدانه ها و ترکیبات مورد استفاده در مصر باستان را شناسایی کنند و به کشف اسرار زیبایی مصریان کمک کند. اشکال و تزئینات آنها نیز ممکن است اهمیت خاصی داشته باشد. بسیاری از پالت های لوازم آرایشی بعدی به شکل ماهی بودند. اعتقاد بر این است که این نمادگرایی به این دلیل انتخاب شده است که ماهی باروری، رستاخیز و آغازهای جدید را به تصویر می کشد.

۱۴۰۰/۱۲/۳مصریان باستان برای صاف و ابریشمی نگه داشتن مو های خود از روغن بادام و کرچک استفاده می کردند. شانه‌های ساخته شده از استخوان ماهی در مکان‌های باستان‌شناسی متعددی کشف شده‌اند و احتمالاً برای مالیدن یکنواخت روغن به مو استفاده می‌شده اند. با این حال، این راز زیبایی هدف دوگانه ای داشت، زیرا روغن ها نه تنها مو را هیدراته نگه می داشتند، بلکه احتمالاً به خلاص شدن از شر شپش نیز کمک می کردند. تنها جایگزین تراشیدن کل سر بود. این اقدام اغلب در مصر باستان نیز انجام می شد.

۱۴۰۰/۱۲/۳ تکه‌های موی انسان که در مقبره‌های مختلف یافت می‌شود نشان می‌دهد که مصریان باستان نیز ممکن است تمایل زیادی به پوشیدن اکستنشن مو و کلاه گیس داشته باشند. اگر فردی مجبور بود موهای طبیعی خود را بتراشد، مطمئناً می توانست وسیله ای برای حفظ ظاهر باشد. در همین حال، پوشیدن مهره، گل، روبان یا جواهرات نیز یکی از راه های مورد علاقه برای شیک به نظر رسیدن بود. و استفاده از رنگ موی مشتق شده از برگ های بوته حنا ممکن است یکی از رازهای زیبایی مصری ها برای مبارزه با موهای خاکستری مزاحم باشد.

۱۴۰۰/۱۲/۳لوازم آرایشی و صفات آن در مصر باستان نه تنها برای اهداف زیبایی شناختی، بلکه دارای اهمیت معنوی و آیینی بود. رنگدانه‌های حیوانی اغلب به لوازم آرایشی اضافه می‌شد تا قدرت‌های فیزیکی و معنوی را که تصور می‌شود موجود در آن موجود است، به صاحبش بدهد. پالت ها و ظروف مختلف لوازم آرایشی با نمادها و تصاویر مربوط به جوان سازی تزئین شده بود. اعتقاد بر این بود که حتی خود آرایش نیز یک عملکرد محافظتی در برابر تأثیرات بالقوه شیطانی دارد.

۱۴۰۰/۱۲/۳نقش چشمگیر لوازم آرایشی و زیبایی نیز به مرگ منتقل شده است. تدفین‌هایی که قدمت آن به دوران پیش از سلسله می‌رسد نشان می‌دهد که چگونه مصری‌ها برای سفر خود در زندگی پس از مرگ به ابزارهای آرایشی مجهز بودند. لوازم آرایشی، شانه، جواهرات و مرهم های معطر همگی در قبور مردان، زنان و کودکان یافت شده است. بسیاری از مصریان باستان از خالکوبی حنا استفاده می کردند، که هم به عنوان طلسم عمل می کرد و هم از کلاس آنها صحبت می کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۳تصاویری که روی مومیایی‌ها و ماسک‌های مرگ نمایش داده می‌شوند، اسرار زیبایی مصر باستان را آشکار می‌کنند. ظاهر جذاب، که اغلب از طریق آرایش به دست می آید، در تصاویر ایده آل متوفی به تصویر کشیده می شود. به جای ثبت ویژگی های واقعی صورت سوژه، آنها با پوستی جوان و خط چشم تیره به تصویر کشیده شده اند. علاوه بر این، خود فرآیند مومیایی کردن از چندین آیین زیبایی معمولی پیروی می کرد که مصریان در طول زندگی خود انجام می دادند. به عنوان مثال، مرهم هایی که برای نرم کردن پوست استفاده می شد، هنگامی که برای مسح بدن متوفی استفاده می شد، اهمیت معنوی پیدا می کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۳با توجه به اینکه چه تعداد اسرار زیبایی از مصر باستان آمده است، این احتمال وجود دارد که مصری ها ترجیح می دادند خود را در یک نور ایده آل نشان دهند. در واقع، به نظر می رسد بسیاری از نخبگان جامعه خود را در تمام شخصیت های خود به شکلی کلیشه ای زیبا نشان داده اند. با این حال، همانطور که بسیاری از ما می دانیم، ظاهر اغلب می تواند فریبنده باشد. این در هیچ کجا بهتر از معدود استثناهایی که در هنر مصر باستان به ما داده شده و مخالف این روند هستند، دیده نمی شود.

۱۴۰۰/۱۲/۳یکی از نمونه های قابل توجه تصویر کلئوپاترا بر روی سکه های او است. او که در طول تاریخ به خاطر جذابیت و زیبایی اش شناخته شده بود، روی سکه هایش بسیار متفاوت به نظر می رسید. گفته می‌شود که او عمداً تصمیم گرفته است خود را چنان سخت‌گیر و به دور از انتظار نشان دهد. شاید این به او اعتماد بیشتری نسبت به توانایی خود برای رهبری می داد، تا اینکه بیش از حد زنانه به نظر برسد.

۱۴۰۰/۱۲/۳پرتره رسمی فرعون پادشاهی میانه Senvosret (Senusret) نمونه بارز دیگری است. در حالی که به نظر می رسد نیم تنه برهنه او ایده آل شده است، چهره او چروکیده و نگران کننده است، و در نهایت، او یک جفت گوش نسبتا بزرگ داشت. با این حال، باستان شناسان استدلال می کنند که انسان مدرن نباید تصویر خود را در پرتره به معنای واقعی کلمه بگیرد. در زمان پادشاهی میانه در مصر باستان، فراعنه دریافتند که دیگر به آسانی به عنوان پادشاهان خدا شناخته نمی شوند و همه چیز می تواند به سرعت از هم بپاشد. شاید به همین دلیل بود که او خیلی نگران به نظر می رسید. علاوه بر این، گوش های بزرگ را می توان نمادی از تمایل و توانایی او برای گوش دادن به مردم در نظر گرفت، که به نوبه خود نیز رابطه خاصی با ایده زیبایی داشت.

در ادامه بخوانید...

راهکارهایی برای بهبود سلامت پوست به هنگام خواب هشت مورد

در

کارهای بسیاری هست که می توان به هنگام شب و پیش از خواب انجام داد تا در نهایت منجر به بهبود سلامت پوست بدن شوند و بسیاری از این کار ها به سادگی قابل انجام اند و وقت اندکی را به خود اختصاص می دهند. مهمترین نکته ای که در این خصوص باید به خاطر داشت این است که اطلاعاتی دقیق تر در خصوص این اقدامات داشته باشیم و بدانیم شب ها و پیش از خوابیدن دقیقا باید چه کار هایی انجام دهیم تا پوستی سالم و شاداب داشته باشیم؛ این قدم اولیه برای داشتن پوستی سالم و شاداب است. در این مقاله قصد داریم شما را با این اقدامات آشنا کنیم، با سیارک همراه باشید.

تجربه خواب کافی در طول شب

نخستین نکته ای که در این خصوص باید در نظر داشته باشیم (نکته ای که یکی از مهمترین ها است) این است که خواب کافی در طول شب (بین هفت تا نه ساعت)، تأثیر بسزایی بر سلامت پوست خواهد داشت و اگر بخواهیم به طور جزئی تر این مسئله را بررسی کنیم، باید عنوان کرد که خواب فرد باید خوابی با کیفیت و عمیق باشد. هیدر ویلسون، متخصص پوست و تغذیه در این خصوص عنوان کرد: «عقیده ای وجود دارد مبنی بر این که اگر بخواهید بدن تان از شما مقابل عوامل بیرونی محافظت کند، پیش از آن، شما باید از بدن خود محافظت کرده باشید و آن را سالم نگاه داشته باشید و من نیز از جلمه کسانی هستم که با تمام وجود به این باور، اعتقاد دارم. این را باید به خاطر داشت که خواب نا کافی و بی کیفیت، در نهایت تأثیر اش را بر پوست فرد نشان خواهد داد. صرف نظر از این که چه ماسک های با خاصیتی بر روی پوست بدن خود قرار دهید، اگر خواب کافی و با کیفیت نداشته باشید، در نهایت پوست بدن، سلامت و حالت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد، چرا که در طول شب است که سلول های مرده پوست بدن (و دیگر اعضا) با سلول هایی جدید جایگزین می شوند و پوست بدن از تمامی فشاری که در طول روز تحمل کرده است، برای مدتی رهایی می یابد. پوست بدن وارد یک چرخه بازیابی می شود، بنا بر این اگر خواب ما به اندازه کافی عمیق و با کیفیت نباشد، این چرخه هیچ گاه امکان عملی شدن نخواهد یافت و پوست بدن باز سازی و ترمیم مورد نیاز اش را دریافت نخواهد کرد. این مسئله نه تنها بر چگونگی حال فرد، زمانی که از خواب بیدار می شود تأثیر گذار خواهد بود، بلکه بر چگونگی ظاهر و سلامت پوست او نیز تأثیر بدی خواهد داشت.».

در نظر گرفتن ساعاتی مشخص برای خوابیدن و بیدار شدن به طور روزانه، تاریک نگاه داشتن اتاق محل استراحت در هنگام شب و فراهم کردن مکانی راحت و آسوده برای استراحت همگی از عواملی هستند که بر تجربه خوابی با کیفیت تأثیر گذار خواهند بود.

چگونه پوستی جوان داشته باشیم؟

پاک کرده هر گونه ماده آرایشی بهداشتی از پوست

نکته دیگری که ویلسون در خصوص پوست بدن و ارتباط سلامت آن با خواب شبانه عنوان کرد این بود که حتما پیش از رفتن به خواب باید هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی که در طول روز استفاده شده است را از سطح پوست پاک کرد. البته این مسئله ای است که احتمالا در حال حاضر همگی از آن آگاهی داشته و از ترکیبات بعضا شیمیایی مورد استفاده در مواد آرایشی و بهداشتی با خبر اند، با این وجود حتی در مواقعی که وقت کافی برای این کار ندارید، توصیه ای که می شود این است که تا حد امکان این گونه مواد را از سطح پوست پاک کنید تا قادر به انجام وظایف طبیعی خود در طول شب باشد. نکته دیگر این که تنها در این صورت است که ماسک هایی که برخی در طول شب استفاده می کنند، مثمر ثمر خواهد بود.

استفاده از کرم مرطوب کننده

کرم های مرطوب کننده همه به یک شکل ساخته نمی شوند و مواد و ترکیبات مورد استفاده در آن ها بسته به شرایط متفاوت است. کرم مرطوب کننده ای که به هنگام شب می توان استفاده کرد، باید قابلیت مرطوب کنندگی بیشتری داشته باشد (نسبت به کرم هایی که در طول روز استفاده می شوند). ویلسون در این خصوص عنوان کرد: «در طول شب می توان از کرم های مرطوب کننده قوی تری استفاده کرد، چرا که دیگر نگران چگونگی ظاهر مواد آرایشی ای که بر روی آن استفاده می کنیم، نخواهیم بود. بنا بر این می توان از این نکته کمال استفاده را برد و به هنگام شب از خواص کرم های مرطوب کننده قوی تر برای پوست بهره گرفت. البته برای بهره گرفتن از این خواص برای سلامت پوست، مواد بسیاری هستند که می توان مورد استفاده قرار داد؛ از کرم های مخصوصی که برای زمان خواب شبانه ساخته می شوند گرفته تا روغن های طبیعی چون روغن آرگان. حتی می توان از ترکیبی از این روغن های طبیعی و کرم ها استفاده کرد که باعث می شود پوست بدن هر چه بیشتر از خواص این مواد بهره مند شوند.». اگر از این مسئله اطمینان ندارید که چه محصول یا روغنی برای سلامت پوست مفید تر خواهد بود، توصیه ای که می شود این است که چند محصول متفاوت را امتحان کرده و واکنش پوست به هر یک را مشاهده کرده و از آن میان بهترین را انتخاب کنید. مشاوره با یک متخصص پوست نیز می تواند گزینه خوبی باشد.

چند نکته برای مراقبت از پوست در پائیز

یک ماده برای جوانسازی پوست که کمتر درباره آن شنیده اید

به طور مکرر روکش بالش خود را تغییر دهید

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشیم این است که نشستن مکرر روکش بالش و یا خود بالش به طور کلی، از جمله کوتاهی هایی است که می تواند ضرر هایی را متوجه سلامت پوست بدن کند. نکته مشخصی که در این خصوص وجود دارد این است که خوابیدن مکرر بر روی یک بالش به هنگام شب، به مرور زمان، این امکان را فراهم می آورد که باکتری های موجود بر روی بالش رشد پیدا کنند و پوست صورت که بیشتر از هر جای دیگری در معرض این باکتری های موجود بر روی بالش قرار خواهد گرفت، ضرر های زیادی متوجه اش خواهد شد و بنا بر این بهتر است هر زمان فرصت کافی در اختیار داشتید، اقدام به شتسشوی روکش بالش و یا خود آن کنید.

استفاده از رتینول می تواند نتیجه بخش باشد

محصولاتی که برای تهیه و تولید، در ترکیب آن ها از رتینول (رتینول: مشتقی از ویتامین آ که در تولید محصولات مراقبت پوست و ضد پیری مورد استفاده قرار می گیرد) استفاده می شود نیز می توانند از جمله محصولاتی باشند که استفاده شان به هنگام خواب شبانه مفید و نتیجه بخش خواهد بود. ویلسون در این خصوص عنوان کرد: «نکته ای که در خصوص رتینول وجود دارد این است که به هنگام قرار گرفتن فرد در معرض تابش نور خورشید (زمانی که از محصولی حاوی رتینول استفاده کرده باشد)، به سرعت رتینول موجود بر روی پوست او اکسیده شده و تأثیر خود را از دست خواهد داد، بنا بر این بهترین زمان استفاده از این گونه محصولات به هنگام شب است.». پس این را به خاطر داشته باشید که استفاده از این گونه محصولات به هنگام صبح، آن گونه که باید و شاید تأثیر گذار نخواهد بود.

دکتر جوئل شلسینگر نیز در این خصوص عنوان کرد: «رتینول ماده ای است که به بازیابی سلول های مرده پوست کمک شایانی می کند و نیز در کاهش چین و چروک های موجود بر سطح پوست و افزایش ضخامت و استحکام آن مؤثر است.». بنا بر این صحبت دکتر شلسینگر، استفاده از محصولات حاوی رتینول به هنگام خواب شبانه اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند، چرا که مهمترین فرایندی که پوست به هنگام خواب شبانه طی می کند، بازیابی است و رتینول می تواند در بهبود چگونگی این فرایند تأثیر گذار باشد. برای کسب اطمینان از این که کدام محصول حاوی رتینول برای پوست شما مفید تر خواهد بود، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

طرز تهیه انواع ماسک صورت دست ساز برای انواع پوست

هر آنچه باید درباره کرم های جوانسازی پوست بدانید

استفاده از دستگاه مرطوب کننده هوا

ممکن است از جمله کسانی باشید که استفاده از مرطوب کننده های هوا را کاری غیر ضروری و اضافی تلقی کنید و یا از کسانی که مرطوب کننده ها را تنها در فصل زمستان که هوا خشک تر است استفاده می کنند، با این وجود بهتر است بدانید که (صرف نظر از فصلی که در آن به سر می برید) اگر هوای مکانی که شب ها در آن استراحت می کنید بیش از اندازه خشک باشد، استفاده از یک مرطوب کننده هوا می توان کمک شایانی به سلامت پوست شما کند. ویلسون در این خصوص عنوان کرد: «صرف نظر از این که هوا سرد باشید یا گرم، خشک بودن آن به هیچ عنوان برای پوست مفید نخواهد بود و به مرور زمان سبب کاهش شادابی و سلامت پوست شده و پیری زود رس پوست (چین و چروک و اختلالات این گونه پوستی) از دیگر عوارض بلند مدت خشکی هوا به هنگام خوابیدن خواهد بود. بنا بر این استفاده از مرطوب کننده هوا در محیطی که هوا خشک است، می تواند برای سلامت پوست بسیار مفید باشد و از این گونه عوارض و اختلالات پوستی جلوگیری کند.».

 استفاده از سرم های پوستی و دیگر محصولات این چنینی می تواند برای پوست بسیار مفید باشد

جوانا وارگاس، از مشاوران زیبایی افراد مشهور است و خود صاحب امتیاز شرکتی است که محصولات زیبایی تولید می کنند. او در این خصوص عنوان کرد: «به نظر من استفاده از سرم های پوستی به هنگام خواب شبانه می تواند بسیار نتیجه بخش باشد و به بازسازی و ترمیم پوست کمک شایانی کند. توصیه دیگری که در این خصوص می کنم این است که به هنگام استفاده از محصولات پوستی و زیبایی به هنگام شب، کمی پوست خود را به همراه آن محصول به خصوص، ماساژ دهید. بهترین کار این است که از گردن خود آغاز کرده و به سمت پیشانی رفته و به آرامی محصول مورد نظر را بر پوست خود قرار دهید. اگر از کسانی هستید که زائده های بسیاری بر روی پوست صورت تان قرار گرفته و لکه های پوستی نیز بر آن مشاهده می شود، می توانید به جای این کار از قسمت پیشانی و از بالای صورت به سمت پایین حرکت کنید و محصول مورد نظر را بر پوست خود قرار دهید؛ این گونه به دستگاه لنفاوی این امکان را می دهید که کار ساده تری در خارج کردن ترکیباتی از پوست داشته باشد که برای سلامت آن مفید نیست اند و سبب ایجاد این زائده ها و لکه های رنگی بر پوست می شوند. برای ماساژ دادن پوست صورت خود، سر انگشتان خود را به محصول مورد نظر آغشته کرده و به آهستگی بر پوست خود بکشید؛ اگر از گردن به سمت بالا می روید، انگشتان خود را به سمت بالا و دایره ای شکل حرکت دهید و اگر از پیشانی به سمت پایین می آید، بر عکس این کار را انجام دهید.».

بصورت طبیعی جوان تر شوید

درمان خانگی: ۶ روش طبیعی برای جوان سازی پوست

البته نکته ای در خصوص سرم های پوستی وجود دارد و آن را متمایز از سایر محصولات می کند: اگر بخواهید این سرم ها تأثیر شایانی بر سلامت و ظاهر پوست تان داشته باشند، باید کمی تحقیق بیشتری انجام داده و با متخصص پوست در این خصوص مشورت کنید تا بدانید کدامین سرم ها بیشترین تأثیر را بر سلامت پوست شما خواهند داشت و برای شما مناسب تر خواهند بود.

ویلسون نیز از جمله کسانی است که باور دارد ماساژ دادن پوست به هنگام استفاده از محصولات گوناگون می تواند تأثیر بسزایی بر سلامت آن داشته باشد. او در این خصوص عنوان کرد که می توان از غلتک های کوچکی (غلتکی که در تصویر مشاهده می کنید) که برای این منظور تولید شده اند نیز استفاده کرد، چرا که این غلتک ها هم می توانند به دستگاه لنفاوی در دفع سلول های مرده و مواد زائد از پوست کمک رسان باشند. او در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد: «ماساژ دادن پوست صورت و بدن می توان تأثیر بسزایی بر سلامت آن داشته باشد؛ به وسیله ماساژ دادن می توان کمی رگ های حامل جریان خون که زیر پوست قرار گرفته اند را تحریک کرد و فعالیت آن ها را بیشتر کرد. این مسئله خون رسانی به سطح پوست را افزایش می دهد که سبب بیشتر شدن انرژی سطح پوست می شود. بنا بر این با این کار می توان به انجام بسیاری از فرایند های مرتبط با پوست به هنگام شب کمک کرد و علاوه بر آن، ناراحتی هایی که ممکن است به واسطه التهاب و اختلالات دیگر، پوست بدن دچار آن ها شده باشد را کاهش داده و به مرور آن ها را درمان کند.».

نظرات

در ادامه بخوانید...