کاهش سلولیت تنها در دو هفته

در

 

سلولیت چیست

یک رویکرد یکپارچه، تنها در دو هفته به کاهش سلولیت کمک می کند.
کارشناسان مدت هاست گفته اند که برای کاهش رسوب های چربی به صورت سلولیت لازم است از تمام ابزارها به طور همزمان استفاده شود.تغذیه و رژیم غذایی مناسب باید با تمرینات فیزیکی و سایر تکنیک ها تکمیل شود.
سلولیت بسیاری از زنان را نگران می کند. به نظر می رسد که پوست پرتقالی یک نتیجه ناگزیر تولید هورمون های جنسی زنانه است که در میان سایر موارد، بافت چربی تولید می کند. اما این کاملا درست نیست - سلولیت بیشتر احتمال دارد که نتیجه چربی بیش از حد بدن و نه هورمون در فرد باشد.
 
به گفته کارشناسان، ظهور سلولیت را فقط در دو هفته می توان کاهش می دهد. برای انجام این کار، باید میزان چربی های مضر و کربوهیدراتهایی که سریعا هضم می شوند را در رژیم غذایی کاهش دهید، ورزش کنید و با کرم های مخصوص ماساژ دهید.
 
در عین حال، لازم است همه روشها را ترکیب کنیم - آنها جداگانه کار نمی کنند. به هر حال، کرم سلولیت، اگر به درستی اعمال شود، بدون ماساژ، نتیجه مطلوب را نیز به ارمغان نخواهد آورد. اساس کاهش سلولیت هنوز رژیم غذایی و ورزش است - ماساژ کمک می کند تا پوست و عضلات را افزایش دهد، اما خود به خود اثر جدی نیز نمی دهد.
 
علاوه بر این، باید در نظر داشت که سلولیت هنوز می تواند نشانه ای از عدم تعادل هورمونی باشد. به خصوص اگر یک زن چربی اضافی در بدن نداشته باشد. بنابراین ارزش بررسی هورمون ها را دارد.
 

 

علل سلولیت

سلولیت یک مشکل واقعی برای بسیاری از زنان است. پوست پرتقالی تقریبا در بیشتر زنان دیده می شود، اما به چه علت سلولیت ظاهر می شود؟
 
اول از همه کارشناسان داشتن اضافه وزن را، علت اصلی تشکیل سلولیت می دانند. کالری بیش از حد، مقدار بیش از حد مواد غذایی چاقی را تحریک می کند، که به نوبه خود موجب پوسته پرتقالی می شود. 
 
دلیل دوم سلولیت تغذیه نامناسب است. مصرف غذاهای فست فود، غذاهای فوری و نیمه آماده، نوشیدنی های الکلی و گازدار ناگزیر بر روی فرم پوست شما تاثیر می گذارد. 
 
دلیل سوم، پوشیدن لباس های تنگ و کفش های پاشنه بلند است که بر روی پوست تأثیر می گذارد. شلولرهای تنگ و کفش های پاشنه بلند باعث کاهش گردش خون طبیعی در پاها می شود و روند اشباع عضلات شما را با اکسیژن مختل می کند. 
 
دلیل چهارم: ممکن است سلولیت ناشی از کمبود فعالیت بدنی باشد. هرچه بیشتر بنشینید، گردش خون کمتری دارید. 
 
شما همچنین ممکن است مشکلات هورمونی داشته باشید. اختلال تخمدانها، پانکراس یا بیماری تیروئید که بر سلامت پوست اثر میگذارد. علاوه بر این، مطمئن شوید که وضعیت خود را نظارت می کنید، در ضمن واریس ها می توانند به سلولیت منجر شوند.
علل دیگر برای سلولیت:
- سبک زندگی بیحرکت و غیر فعال
- تغذیه نامناسب
- عادت های بد (سیگار کشیدن، الکل)
- ژنتیک
- اختلال در اعصاب 
 
ابتدا سلولیت سبب نقص عملکرد سلول های عصبی می شود. به علت سلولیت، اختلالات گردش خون نیز ممکن است رخ دهد، که ممکن است بر وقوع وریدهای واریسی تأثیر بگذارد.
رکود خون در عروق به نوبه خود سبب التهاب می شود و این امر بر ایمنی اثر منفی دارد. 
اگر شما سلولیت دارید، هرچه زودتر شروع به مبارزه با این بیماری کنید، احتمال رهایی از پوست پرتقالی بالاتر است.
چگونه با سلولیت مقابله کنیم؟ ابتدا باید تمام عادت های بد را از بین ببرید و در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. فعالیت های ورزشی نیز سودمند خواهد بود. به خصوص ورزش های کششی،  به کشش و یوگا توجه کنید. اسکراب، ماساژ های ویژه و کرم ها - همه این اقدامات ساده به شما کمک می کنند که از سلولیت خلاص شوید.
 

 

سلولیت آسیب و مزایا

به نظر می رسد که سلولیت نه تنها معایب، بلکه مزایا نیز دارد.
 
سلولیت یک کلمه بسیار ترسناک برای زنان است و علت ناراحتی مکرر آنها است. با این حال، به اندازه کافی عجیب و غریب هست اگر بگوییم که سلولیت به بدن ما کمک می کند!

مزایای سلولیت برای بدن در چیست؟

پوست پرتقالی نفرت انگیز، بدن را در برابر بیماری های عروقی، ایسکمی و دیابت حفاظت  می کند. علاوه بر این، این بافت تاثیر مثبتی بر هورمونهای زنان دارد. و نشان می دهد که زنان دارای سلولیت استروژن بیشتری در خون خود دارند، و در عین حال دیرتر پیر می شوند.
 

 

نحوه خلاص شدن از شر سلولیت در منزل

پوست پرتقالی نه تنها ظاهر زیبایی را خراب می کند، بلکه می تواند به سلامت انسان آسیب برساند. سلولیت چیزی است که برای حل این مشکل راههای زیادی دارد. حالا ما به شما می گوییم چگونه از سلولیت در خانه خلاص شوید. 
 
سعی کنید یک سبک زندگی فعال را هدایت کنید. این بهترین راه برای از بین بردن سلولیت متخاصم است.
 
نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز، کمتر بخورید کفش پاشنه بلند و شلوار جین تنگ نپوشید.
 
خوردن غذاهایی که مایعات را در بدن نگه می دارند. همچنین مصرف چای، الکل، قهوه و مصرف سیگار را کاهش دهید.
 
ورزش و بازی کنید شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی کمک های بزرگی خواهد بود.
 

روغن ماساژ ضد سلولیت خانگی

مواد تشکیل دهنده زیر را مخلوط کنید: 1 قاشق چایخوری. روغن بادام، 8 قطره روغن ژرانیوم یا روغن شمعدانی عطری، 10 قطره روغن ترنج،  3 قطره روغن دارچین، 10 قطره روغن گریپ فروت. 
 
مخلوط را به طور روزانه به محل های مشکل دار بمالید و ماساژ دهید و تا زمانی که به طور کامل در یک حرکت دایره ای جذب نشده است، مالش را ادامه دهید. شما می توانید از یک غلتک ماساژ استفاده کنید. 
 

ماساژ عسل برای کاهش سلولیت

این یکی از ساده ترین و مفید ترین اسکراب  ها است. عسل را روی دستان خود قرار دهید، آنها را به سختی به مناطق مشکوک فشار دهید، سپس با دست ها به شدت ماساژ دهید. پس از این ماساژ، یک کرم تغذیه کننده یا مرطوب کننده روی پوست اعمال کنید. 
هر روز یک بار تکرار کنید.
 
شما می توانید این کار را در خانه یا در یک سالن زیبایی انجام دهید. مطمئنا، هر زن نمی تواند هزینه آن را بپردازد. امروز ما در مورد نحوه خلاص شدن از شر این مشکل در خانه صحبت خواهیم کرد. 

حمام نمکی دریایی برای کاهش سلولیت

نمک دریایی را بدون عطر و طعم انتخاب کنید. آن را به یک حمام گرم اضافه کنید و سپس 20 دقیقه در وان استراحت کنید.نتیجه را شما خواهید دید!
 

گل تهیه شده از خاک رس برای کاهش سلولیت

این لوازم آرایشی را می توان در هر داروخانه یا فروشگاه تخصصی خریداری کرد. لازم است یک مقدار کمی از خاک رس را با آب آشامیدنی مخلوط کرده و هم بزنید. پس از به دست آوردن قوامی مانند کرم ضخیم، شما می توانید برای از بین بردن سلولیت از این مخلوط استفاده کنید. یک دوش داغ بگیرید، از یک اسکراب استفاده کنید، سپس مخلوط را به مناطق مشکل دار بمالید. پس از نیم ساعت با آب گرم بشویید. شما می توانید یک کرم تغذیه کننده یا ضد سلولیت اعمال کنید.
 

اسکراب مرکبات و روغن بادام برای کاهش سلولیت

نمک دریایی، شکر قهوه ای و روغن بادام را باکمی آب مخلوط کنید. 2 قطره اسانس لیمو، گریپ فروت و ماندارین از هر کدام اضافه کنید. سپس با حرکات ماساژ به سلولیت ها بمالید  و بعد از 20 دقیقه شستشو دهید.

استفاده از بادکشبرای کاهش سلولیت

ماساژ با بادکش می تواند به آسانی با یک روش خانگی جایگزین شود. برای انجام این کار، بادکش را خریداری کنید. آن را در قسمت های مشکل دار قرار دهید، و به آرامی روی آن فشار دهید، 15 دقیقه نگه دارید. پوست باید قرمز باشد. 
 
سلولیت بدترین چیز است که یک دختر می تواند روی بدن خود تحمل کند. تشخیص سلولیت به نظر می رسد یک جمله است. همه می دانند چقدر سخت است که از این مشکل خلاص شویم. اما امروز پیشنهاد شده است که با اسرار مختلف آشنا شوید که به این پدیده ناخوشایند بر روی پوست لطمه می زند.
 

رژیم غذایی برای کاهش سلولیت

رژیم های مختلفی وجود دارد، اما در میان آنها نه تنها کسانی هستند که به مبارزه با چاقی کمک می کنند، بلکه همچنین از نظر پزشکی نیز به بدن کمک می کنند. این امر به رژیم های درمانی و کسانی است که به خلاص شدن از سلولیت فکر می کنند کمک می کند. چنین رژیم غذایی به منظور بهبود وضعیت رگ های خونی است. بنابراین، محصولات با محتوای بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. همه اینها را می توان در انگور، میوه های مرکبات، کیوی، ادویه، توت فرنگی، ماهی های چرب و چای سبز یافت. شما همچنین می توانید آسوکورتیین، ترکسواازین یا مکمل های خود را با ایزوفلاون ها و رزوراترول به لیست اضافه کنید.

برای از بین بردن سلولیت تحرک داشته باشید 

چگونه بافت چربی زیر جلدی به وجود می آید؟ شکل گرفتن چربی بلافاصله پس از خوردن صورت می گیرد. بنابراین، وظیفه اصلی این است که لیپید ها را از انبار چربی به جریان خون منتقل کنید. این تنها با دو رفتار انسانی تسهیل می شود و یکی از گزینه های یک سبک زندگی فعال است.
 

توجه به کل بدن برای از بین بردن سلولیت

بسیار مهم است که بدانیم که باسن تنها مکانی نیست که سلولیت خود را آشکار می کند. بنابراین، با در نظر گرفتن تنها این قسمت از بدن، ممکن است مشکلات قابل توجهی را در یک جهت متفاوت منتشر کنید. پوست پرتقالی بر روی شکم، پاها، و سینه ها و باسن ظاهر می شود. پس از تعیین زمان ابتلا به این تظاهرات، هر فرصتی برای از بین بردن آن برای همیشه وجود دارد.
 

ابزار های ویژه برای کاهش سلولیت

هر متخصص زیبایی می داند که اجزای خاصی وجود دارد که به پدیده های ناخوشایند کمک می کند. بنابراین، هنگامی که یک محصول دیگر برای فروش راه اندازی می شود، حاوی چنین لیست خاصی است. نگاهی به کرم کافئین لازم این دارای توانایی تخلیه، تقویت عروق خونی است. عصاره نعناع، ​​انار و کافور با فلفل همه خوب کار می کنند.
 

تمیز کردن پوست برای کاهش سلولیت

این امر در درمان سلولیت بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که تمام کرم ها منحصرا برای تمیز کردن پوست استفاده می شود. بسیاری از کرم ها برای یک نتیجه فوری کار می کنند و در این حالت، زمانی که یک لایه به لایه بعدی می رسد، همه چیز بدتر می شود و اثر فقط افتضاح است.
 

ماساژ با فشار آب برای کاهش سلولیت

ماساژ دادن مناطق مشکل دار با فشار آب  است. اثر این روش بسیار ملموس است و روش تا حدودی شبیه به دوش Charcoat مشهور است.
 

ماساژ با دست برای کاهش سلولیت

پوست را گرم کنید، ذوب شدن چربی زیر جلدی را از دست می دهید، فقط از طریق ماساژ چربی از حالت سفت شده  به جریان خون منتقل می شود. بنابراین، بسیار مهم است که به طور مداوم انجام ماساژ خاص ضد سلولیت را انجام دهید. وظیفه اصلی این است که تخلیه لنفاوی خوب و آزاد شدن مایع اضافی را فراهم کنید. و بسیار مهم است که درک کنیم که برای چنین ماساژی لازم نیست که از سالن های گران قیمت استفاده کنید؛ همه این کارها در خانه انجام می شود، مهم این است که انگیزه داشته باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10راه میانبر طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت ها

در

هر زنی از داشتن سلولیت روی پوست ران شرمنده می شود. عوامل زیادی هستند که در تولید سلولیت در بدن نقش دارند، بویژه در زنان. تصور رایج غلطی وجود دارد که تنها زنان چاق از سلولیت رنج می برند. این اطلاعات غلط است. حتی زنان باریک اندام هم می توانند در قسمتهای مختلف بدن مانند ران و باسن دارای سلولیت باشند.صرف نظر از این که زنی چاق یا لاغر است، سلولیتها می توانند به دلایل زیادی بروز کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:
 تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
چربی های کلی بدن
عدم تمرینات ورزشی مناسب
تغییرات هورمونی
سوخت و ساز آهسته در بدن
تراکم و رنگ پوست

گزینه های زیادی برای خلاصی از سلولیت ها وجود دارد.لیپوساکشن یکی از این گزینه ها می باشد. راه دیگر خریدن کرم های گران قیمت از داروخانه است. تاییدیه های کمی بر اثربخشی دائم این دست از داروها وجود دارد.اما گزینه هایی بسیار ارزانتر و راه های طبیعی برای خلاص شدن از دست سلولیت ها هم وجود دارد . در اینجا 10 راه طبیعی سریع برای خلاص شدن  از شر سلولیت ها برای راحتی شما معرفی می شود.
1. اسکراب قهوه لایه بردار
تفاله قهوه منبع خوبی از مواد لایه بردار است.این اسکراب به حذف سلولهای مرده از پوست و تولید سلول های جدید کمک خواهد کرد. ماساژ این اسکراب گردش خون را تحریک کرده، و می تواند پوست های شل شده ناشی از سلولیت را سفت کند.
یک چهارم فنجان تفاله قهوه
3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری شده ( اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، آن را با روغن زیتون عالی جایگزین کنید).
همه ی مواد را با هم مخلوط کرده تا به شکل خمیر در آید.کمی از این خمیر را بردارید و در مناطق اسیب دیده استفاده کنید. سپس به صورت معمولی شستشو دهید. این خمیر را بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. این ماساژ درمانی را تا زمانی که به نتیجه ی دلخواه برسید ادامه دهید.مخلوط را در یک ظرف در بسته برای استفاده های بعدی نگهداری کنید.

2. سرکه سیب برای خلاص شدن از دست سلولیت ها
سرکه سیب یک راه حل هدفمند چندمنظوره برای بسیاری از مشکلات است. سرکه سیب برای خلاصی از دست سلولیت ها هم مفید است. سرکه حاوی پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی و کلسیم است. این اجزای شیمایی سلولیت ها را کاهش ، سموم را دفع و آب اضافی اطراف ران و معده را کنترل می کنند. روش استفاده:
یک واحد سرکه سیب طبیعی
دو واحد آب
چند قطره عسل
مواد بالا را مخلوط کنید، مخلوط را در مناطق آسیب دیده با ماساژ دادن بمالید و به مدت 30 دقیقه در آن مناطق بگذارید.سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

3. بدن خود را با آب هیدراته کنید.
آب عنصری است که می تواند هر چیزی را شفا دهد.سلولیت ها در خودشان دارای مواد سمی هستند. نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز سموم را از بدن حذف می کند، باعث حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی قوی تر می شود. اضافه کردن طعم های مختلف یخ به آب می تواند اثر آن را بیشتر کند.

4. برس زدن خشک
برس خشک کشیدن یک راه فوق العاده برای تحریک گردش خوت در بدن شماست، برس کشیدن  پوست های مرده را پاک می کند و و به رشد سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند. برس خشک کشیدن یکی از ارزان ترین راهها برای تحریک تهویه لنفاوی است و سموم به وجود آمده در بدن را دفع می کند و در نتیجه پوست شما را از دست سلولیت ها رها می کند و باعث درخشان شدن آن می شود.
یک قلم موی طبیعی بردارید و به آرامی از پاهایتان شروع کنید و تا شانه ها ادامه دهید.همچنین می توانید با قلم مو حرکاتی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.پنج دقیقه این کار را ادامه دهید دو بار در روز، و البته قبل از حمام رفتن و قبل از رفتن به رختخواب.
اطمینان حاصل کنید که هم قلم مو و هم بدن شما در طی این ماساژ خشک هستند

5. روغن عرعر برای خلاصی از دست سلولیت ها
اسانس درخت عرعر عامل بسیار موثری در کاهش جذب مایعات بدن است. بنابراین، برای کاهش سلولیت ها هم بسیار مفید است.
10 قطره روغن درخت عرعر
یک چهارم فنجان روغن زیتون
این دو را ترکیب کنید و ده دقیقه روی مناطق دارای سلولیت مالش دهید
این مخلوط را دو بار در روز به به مدت یک ماه استفاده کنید. پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد شد.

6. مرطوب کننده ی روزانه ی بدن شما
مرطوب کردن روزانه به حذف سلولیتها از بدن شما کمک می کند، پوست شما را نرم تر و صاف تر می کند. صرف نظر از فصل، شخص باید عادت کند که هر روز بدنش را مرطوب نماید.انتخاب مرطوب کننده های طبیعی بهتر از انواع  شیمیایی است. بهترین لوسیون مرطوب کننده طبیعی را می توان روغن نارگیل دانست. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، که داراری خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن را بعد از حمام روی پوست بمالید و اگر به صورت روزانه انجام شود باعث حذف سلولیت ها و سفت شدن پوست می شود.
چند قطره از روغن نارگیل بردارید و آن را بعد از حمام روی تمام نقاط بدن خود بمالید. رطوبت حمام در رطوبت روغن نارگیل حل شده و در بدن شما باقی خواهد ماند.

7. روغن نارنگی
یکی دیگر از اسانس ها، روغن نارنگی است که نقش حیاتی در از بین بردون سموم از بدن دارد. مشابه روغن های دیگر، روغن نارنگی هم باعث تحریک جریان گردش خون و کاهش چربی ها است که در نهایت منجر به حذف سلولیت ها می شود.
5 قطره روغن نارنگی
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
این دو روغن را با هم مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید
تا یک ساعت پس از مصرف این روغن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

8. یک رژیم غذایی غنی از امگا-3
امگا-3 حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و به ساخت سیستم ایمنی قوی در بدن کمک می کند،و همچنین ساخت بافت ها و صاف شدن پوست.و در نهایت در طول زمان منجر به کاهش سلولیت ها می گردد.مصرف مقدار مناسبی از امگا3 به صورت روزانه باعث حذف سلولیت ها از بدن خواهد شد.اگر ماهی دوست ندارید، قرص روغن کبد ماهی یا شربت آن را مصرف کنید. روزانه یک قاشق چای خوری و یا یک قرص در روز.

9. جلبک دریایی
جلبک دریایی هم یک لایه بردار طبیعی است، مشابه تفاله های قهوه.ماساژ خمیرجلبک دریایی دارای مزایایی مانند گردش خون مناسب، حذف سموم از بدن، و بهبود پوست است که باعث نرم شدن پوست و خلاص شدن از دست سلولیت ها می گردد.
3 قاشق غذاخوری جلبک دریایی
یک چهارم فنجان نمک دریایی
یک چهارم فنجان روزغن زیتون عالی
چند قطره از روغن های ضروری (به میل خودتان یکی را انتخاب کنید)
همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی مناطق اسیب دیده بمالید.
سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
این کار را یک بار در هفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

10. هورمونهای پایدار
 رژیم غذایی متعادل، و شیوه ی زندگی سالم باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود. و هورمونها نه فقط برای سالم ماندن، بلکه برای حذف سلولیت ها هم ضروری هستند. رنگ ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. انواع سبزیجات، میوه های تازه، گوشت بدون چربی، و ماهی. به اندازه کافی بخوابید و به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش مناسب داشته  باشید و بدون اضطراب زندگی کنید. به تدریج موفق می شوید که از دست سلولیت ها خلاص شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

محصولاتی که باعث سلولیت می شود 12 مورد

در
سلولیت یک پدیده مرموز است. دانشمندان و بسیاری از زنان راجع به دلایل ظهور "پوست پرتقالی" غافلگیر می شوند. استعداد ژنتیکی، اختلالات هورمونی، مصرف برخی داروها و البته تغذیه و رژیم غذایی ما تأثیر مستقیم بر چگونگی بوجود آمدن سلولیت دارد.
 
بنابراین، sayarak.com از طریق منابع معتبر در جستجوی محصولاتی است که می تواند سلولیت متخلخل را ایجاد یا تشدید کند.
 

1. رابطه سلولیت با محصولات تهیه شده از آرد سفید

واقعیت این است که آرد سفید حاوی کربوهیدراتهای تصفیه شده است. هنگامی که در بدن، آنها تغییر شکل پیدا می کنند و  به قند و سپس گلوکز تبدیل می شوند.به نوبه خود، کلاژن را از بین می برند و سلولیت را تحریک می کنند. حذف نان سفید، پاستا و شیرینی ها، شانس خود را برای مبارزه با "پوست پرتقال" افزایش می دهد.به جای پاستا، نودل آسیایی و استفاده از سیب زمینی شیرین، لوبیا سبز یا آرد گندم سیاه برای جلوگیری از سلولیت موثر است.

2.رابطه سلولیت با سوشی 

بسیاری از انواع رول و سوشی، رول با ماهی تن، تمپورا و غیره - شامل مواد تشکیل دهنده چربی مانند سس مایونز و پنیر خامه ای هستند و همچنین حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده به شکل برنج سفید هستند. آنها کالری بسیار زیادی دارند و فرایند احتباس مایعات در بدن را آغاز می کنند.
به طور فزاینده ای می توان رول ها را پیدا کرد که در آن افرادی که از سنت های ژاپنی دور هستند، سس مایونز، بیکن و سایر مواد غیر آلی را اضافه می کنند. طرفداران غذاهای آسیایی می توانند به رول ها سبزیجات اضافه کنند یا مواد دیگری را جایگزین برنج سفید با قهوه ای کنند.

3. رابطه سلولیت با آب نبات و شیرینی بدون قند

آب نبات بدون قند یک گزینه برای کسانی است که میخواهند شیرینی را بخورند و از سلولیت خلاص شوند. محصولاتی که ترکیب آنها شکر نیست، اما شیرین کننده های مصنوعی و اغلب از مواد نگهدارنده تهیه می شود.
محققان بر این باورند که می توانند مغز را تحت تأثیر قرار دهند و ما را از خوردن غذاهایی با طعم مصنوعی با ارزش تغذیه ای صفر استفاده کنند. اما محصولات مبدا مصنوعی برای بدن فرایندی سخت تر دارند، به این معنی که آب نبات "بی ضرر" به راحتی می تواند به چربی و "پوست پرتقالی" تبدیل شود.
 

4. سس سویا و سلولیت

سس سویا به خودی خود، باعث سلولیت نمی شود. اما اگر شما از سلولیت رنج می برید، سس سویا می تواند وضعیت را تشدید کند.به دلیل مقدار زیاد نمک موجود در سس سویا آب در بافت ها جمع می شود، بنابراین تورم ظاهر می شود. به همین دلیل، پوست به نظر چروکیده و ملتهب می شود.
البته، نمک را نمی توان به طور کامل حذف کرد: در بسیاری از محصولات با مقدار بیشتری یا کمتر موجود است. اما شما می توانید وضعیت را کنترل کنید :برای بزرگسال توصیه می شود که بیش از 1.5 گرم نمک در روز استفاده نکنند.

5. رابطه سلولیت با الکل

الکل رادیکال های آزاد را تولید و به ساختار DNA آسیب می رساند. این به نوبه خود منجر به آسیب به الیاف کلاژن، که مسئول کشش پوست هستند می شود. علاوه بر این، پوست بدن خشک می شود، که منجر به التهاب و hyperpigmentation پوست می گردد. از این رو ظاهر پوست چین و چروک و پوست پرتقالی پیدا می کند
 

6. رابطه سلولیت با سس سالاد

سس ها و سس سالاد، به همان اندازه که در نگاه اول به نظر می رسد، بی ضرر نیستند. در همه آنها هیچ ویتامینی وجود ندارد. اما قند، چربی اشباع شده و نمک، به عنوان یک قاعده، در ترکیب آنها وجود دارد.به عنوان مثال ، در 2 قاشق غذاخوری سس حاوی 15 گرم چربی و 150 کیلوکالری است.
مواد معدنی موجود در سبزیجات به راحتی با چند قاشق از سس خنثی می شوند. شکر و نمک در ترکیبات آنها بر وضعیت بافت همبند تاثیر می گذارد، بنابراین سلولیت بیشتر خواهد شد. اگر شما نمی خواهید خود را محدود کنید، یاد بگیرید چگونه  سس خانگی بپزید. این بسیار دشوار نیست و چنین سس هایی بسیار سالم و شاداب تر از همتایان فروشگاه ها هستند.
 

7. رابطه سلولیت با لبنیات

محصولات لبنی حاوی آنزیم هایی هستند که بدن نمی تواند به طور کامل از هضم کند. این درست برای کسانی است که از تحمل لاکتوز رنج می برند . آلرژی شدید به محصولات لبنی ممکن است وجود نداشته باشد، اما بدن این مواد را خیلی خوب هضم نمی کند. هضم ضعیف سلولیت را تشدید می کند.
علاوه بر این، محصولات لبنی حاوی فرآورده استروژن و مقدار زیادی نمک است که می تواند به حفظ مایعات در بافت ها کمک کرده و به سلولیت منجر شود. در عوض می توان از شیر بادام یا نارگیل استفاده کرد.
 

8. پنیر های رژیمی و سلولیت

وقتی میخواهیم رژسم بگیریم، غذاهای کم کالری، از جمله پنیر گرانوله را می خریدیم. اگر شما نمی خواهیدسلولیت داشته باشید و  یا باعث تشدید در بدن شویدد، باید این محصول را فراموش کنید. کالری و همچنین چربی در چنین پنیری بسیار کم است. اما نمک بسیار زیادی در پنیر گرانوله موجوداست، به عنوان مثال، 100 گرم از این پنیر حاوی 373 میلی گرم کلرید سدیم است. نتیجه خورن این پنیر، حفظ آب و ایجاد سلولیت است.
 

9. رابطه سلولیت با نوشیدنی های گازدار و آبمیوه

هنگامی که ما به طور فعال کربوهیدرات مصرف میکنیم (به عنوان مثال، شکر)، بدن ما انسولین بیشتری تولید می کند. مصرف زیاد شکر به افزایش سایز سلول چربی و تعداد سلول های چربی که مایع و سموم را حفظ می کنند، کمک می کند.
همانطور که مایع تجمع می یابد، گردش خون از بین می رود، و سموم باعث تخریب کلاژن و الاستین پوست  می شوند که در حالت نرمال باعث صافی و حالت کشسانی  پوست می شوند. بنابراین، استفاده از قند، به ویژه نوشیدنی های گازدار شیرین، آب میوه ها، کیک ها، را تحت کنترل خود نگه دارید . چای سبز بسیار مفیدتر است، که سرعت متابولیسم را بالا میبرد و  مانع از تجزیه کلاژن میشود.
 

10. رابطه سلولیت با اسنک، شیرینی و میوه های خشک

استفاده از شکر تصفیه شده باعث کاهش ذخایر مواد مغذی، از جمله کلسیم و منیزیم، روی و ویتامین D می شود. شکر به سرعت توسط بدن جذب می شود، باعث افزایش شدید سطح گلوکز و تحریک ظاهر سلولیت می شود. به همین دلیل، میوه های خشک نیز مضر هستند. هنگامی که آب میوه ها فشرده می شوند، به میوه کوچکی تبدیل می شوند و ما بیش از حد ضروری می خوریم.مثل ما در حالت معمولی 10 عدد زردالو را یکجا نمی خوریم اما برگه زردآلو را براحتی بیشتر از 10 عدد در یک نوبت می خوریم.
در ترکیب اسنک و فست فود 3 دشمن پوست صاف و زیبا در یک زمان یکجا وجود دارد: نمک، شکر و چربی. علاوه بر این، می خواهید چیزی بخورید؟ در عوض بیسکویت ها و شیرینی ها مرکبات را بکار ببرید . آنها گردش خون را بهبود میبخشند و سموم بدن را از بین میبرند.
 

11. رابطه سلولیت با گوشت های فراوری شده

گوشت گاو و سایر غذاهای لذیذ غذا به نظر می رسد غذای دلپذیر و سبک با این حال، با حجم کم، اغلب حاوی مقدار زیادی نمک است.
 
به عنوان مثال، 100 گرم سینه بوقلمون حاوی 772 میلی گرم نمک است و فقط با مصرف 200 گرم از این گوشت، شما نمک روزانه خود را دریافت می کنید. به همین دلیل، آب در بافتها باقی خواهد ماند و اضافه وزن ایجاد می کند و سلولیت را بیشتر قابل مشاهده می کند.
 

12. رابطه سلولیت با قهوه،کافئین

قهوه به تنهایی نمی تواند باعث سلولیت شود. اما می تواند وضعیت را پیچیده کند: همه به علت این واقعیت است که کافئین دارای اثر ضدعفونی کننده و واکنش دهنده است. جریان خون افت می کند، خون کمتر وارد بافت های چربی می شود و متابولیسم در آنها کندتر است.
البته، یک فنجان قهوه صبحانه به شما آسیبی نمی زند . کسانی که سلولیت دارند باید قهوه کمتری بخورند. به عنوان یک گزینه - قهوه می تواند به عنوان یک عنصر برای اسکراب خانگی در برابر سلولیت استفاده می شود.
 
شما می توانید در ادامه لیست ما تجربیات خود را اضافه کنید؟ یا شاید شما می دانید چه محصولاتی برای مقابله باسلولیت کمک خواهند کرد؟
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

چگونه لکه قهوه ای، سیاه یا قرمز با عملکرد کبد در ارتباط است

در

بیش از حد قرار گرفتن در معرض آفتاب، سبب ایجاد لکه های خورشیدی می شود و می توان آنرا به بهترین نحو با سرمادرمانی و لیزر از بین برد.

اخیرا، وقتی که من در پراویدنس رودآیلند بودم، پدر زنم با سراسیمگی به لکه های قهوه ای بر روی پوست در پشت دست خود اشاره کرد، و پرسید"آیا این لکه ها با بیماری کبد در ارتباط هستند؟"
آنها لکه های کبد یا لکه های پیری نیستند. لکه های قهوه ای پشت دست شما، لکه های خورشیدیِ ناشی از بیش از حد قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستند، و هیچ ربطی به بیماری ندارند. (سیارک)
آنها معمولا روی پشت دست، صورت، و ساعدتان ظاهر می شوند و اغلب خوش خیم هستند. بهترین پیشگیری در برابر توسعه لکه های خورشیدی، کرم های ضد آفتاب و لباس هستند.
بهترین درمان برای از بین بردن لکه های خورشید سرما درمانی (کرایوتراپی ((یک متخصص پوست آنها را با نیتروژن مایع منجمد می کند) یا درمان با لیزر است. کرم های سفیدکننده و رتین A کمک کمی به حذف لکه های خورشید می کنند، این درحالی است که درمان های خانگی مانند آب لیمو و اسکراب های جوش شیرین هیچ کاری انجام نمی دهند. هنگامی که لکه ها برداشته شوند، شما باید کرم ضد آفتاب بزنید وگرنه آنها دوباره برمی گردند.

 

نظرات

۱۴۰۳/۴/۱۴

در ادامه بخوانید...

بهترین رژیم غذایی برای کبد چرب

در


دکتر پیام فرح‌بخش، پزشک و متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی اظهار کرد: «سبک زندگی اشتباه امروزی، عامل ابتلا به کبد چرب است و معمولا این بیماری ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد و فرد در قسمت راست شکم، احساس سنگینی و درد خفیف کند. درنتیجه آن را خیلی جدی نگیرد و در پی اقدامات پزشکی نرود. به این ترتیب چون کبد چرب علامت مهمی ندارد ممکن است ناشناخته هم باقی بماند.»(سیارک)  

وی در ادامه با اشاره به اینکه کبد چرب در عین حال که یک بیماری بی‌سروصداست ولی می‌تواند به مرور زمان پیشرفت کند، عنوان کرد:

تجمع چربی‌ در کبد به مرور زمان باعث ایجاد التهاب و تشکیل باندهای فیبروز می‌شود و آنزیم‌های کبدی بالا می‌رود، در صورت عدم درمان و بهبودی کبد چرب می‌تواند به سمت نارسایی کبد و سیروز کبدی پیشروی کند.

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد حتی بعد از مدت زمان کوتاهی مثلا طی هفت یا هشت سال هم دیده شده که کبد چرب به سیروز کبدی ختم شود.»

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اقدام درمانی برای کبد چرب، در صورت اضافه وزن، رژیم کاهش وزن است که باید براساس الگوی درست خوردن طراحی شده باشد، گفت: «سرعت کاهش وزن در مبتلایان به کبد چرب حتما باید حساب شده و دقیق باشد تا به کبد آسیب بیشتری نرساند. بنابراین این رژیم غذایی کاهش وزن حتما باید تحت‌نظر متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی ارائه شود چراکه این نوع رژیم بسیار تخصصی است و هر روز فرد باید از همه گروه‌های اصلی غذایی در حجم کم اما وعده‌های متعدد استفاده کند تا وزنش پایین بیاید و این بیماری درمان شود. کاهش کالری دریافتی روزانه به صورت اصولی می‌تواند به کاهش وزن و بهبود وضعیت کبد کمک کند.»(سیارک)  

دکتر فرح‌بخش در نهایت خاطرنشان کرد: «بیماران مبتلا به کبد چرب در کنار تغذیه اصولی، باید روزانه فعالیت ورزشی داشته باشند زیرا مطالعات نشان می‌دهد انجام فعالیت ورزشی‌ای که حتی منجر به کاهش وزن هم نشده باشد، در درمان کبد چرب مفید و موثر است. بنابراین از تاثیر ورزش و تحرک بدنی نیز در درمان کبد چرب نباید غافل شد.»

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین اف - Vitamin F

در

ویتامین F چیست؟

اسیدهای چرب اشباع نشده با نامهای دیگر PUFA، ویتامین F گروهی از چربیهایی هستند و نمایندگان اصلی این ترکیبات امگا 3 (اسید داکوشاکسانوئیک، آلفا لینولنیک، ایکوزاپنتانوئیک) و امگا 6 (اراکیدونیک، لینولئیک اسید) هستند.

خواص ویتامین F یا ویتامین PUFA  

چربی های چرب غیر اشباع ویژگی های رولوژیک خون را بهبود می بخشد، سطح کلسترول را در دیواره عروق خونی کاهش می دهد، لیپید های غشای سلولی را از اکسیداسیون و هیپرانسولینمی واکنش محافظت می کند.
 
عملکرد اصلی PUFA حفظ عملکرد غشای سلولی، غلاف میلین اندام ها، کانال های یون پروانه ای، بافت همبند است. هنگامی که در بدن، ایکوزاپنتانوئیک و اسید داکوزاگزنئوئیک در لایه سلول فسفولیپید قرار می گیرند، خواص عملکردی آنها (فعالیت آنزیمی، ویسکوزیته پوسته، نفوذپذیری، تحریک پذیری الکتریکی) را بهبود می بخشد.
 
مهار سنتز لیپوپروتئین ها و تری گلیسیرید در hepatocytes، تنظیم متابولیسم چربی (اقدام به کاهش چربی)
Vitamin F، غشای سلولی را "سیالیت" می دهد، مانع اختلالات ریتم قلب (اثر ضد آرتروژنی)
تنظیم محتوای سروتونین در مغز (اثر ضد افسردگی)
افزایش حساسیت گیرنده های انسولین، جلوگیری از رشد مقاومت به انسولین (دیابت نوع 2)
ویتامین اف، رسوبات خارجی بر روی دیواره های رگ های خونی (اثر هیپوکلسترومی) را حل میکند.
هورمون های طبیعی را بهبود می بخشد، بهبود در روند سندرم پیش از قاعدگی و مشکلات دوران یائسگی (اثر استروژنی)
سنتز مواد (پروستاگلاندین ها) را تقویت می کند که فرآیندهای اتوایمی، آتوپیک و التهابی در بدن (عمل ضد التهابی) را متوقف می کند.
کاهش تجمع پلاکت ها، منجر به بهبود پارامترهای خون شناسی (اثر antiagregatnoe)
شرکت در ساخت غلاف میلین مغز (به عنوان یک عنصر ساختاری)، بهبود توجه، حافظه، هماهنگی روانشناختی
تنظیم تن توده عضلانی مویرگ ها، عادی کردن فشار خون (اثر کم فشار)
جلوگیری از ورود عوامل خارجی به بدن
سنتز واسطه های التهابی را کاهش می دهد (به دلیل جاسازی در لایه فسفولیپید سلول).
بهبود وضعیت عملکرد ناخن، پوست، مو
در متابولیسم ویتامین های گروه B (تیامین و پیریدوکسین) شرکت می کنند.
ویتامین F توسط میکرو فلور روده ای تولید نمی شود، بنابراین باید آن را هر روز با مواد غذایی و یا بصورت قرص ویتامین و مواد معدنی مصرف شود.

میزان نیاز روزانه به ویتامین F 

مصرف روزانه PUFA بین 10 تا 15 گرم است.
با توجه به اینکه چربی های ضروری نسبت به هم در بدن رقابت می کنند،  چربی امگا 6 به نوع لیپیدهای نوع امگا 3، 6: 1 است. در غیر اینصورت سنتز تری گلیسیرید ها مختل می شود. نیاز فیزیولوژیک برای امگا 6 ،8 تا 10 گرم در روز است، در امگا 3 از 1 تا 2 گرم تجاوز نمی کند.
مقدار اسیدهای غیر اشباع در رژیم غذایی  و تغذیه باید در موارد زیر افزایش یابد:
 
- در طول فعالیت های ورزشی شدید (کار فیزیکی)
- در دوران بارداری و شیردهی
- در بیماری های خودایمنی، اختلال پانکراس (دیابت)، بثورات پوستی، پروستاتیت
- در سن (55 - 85 سال) و دوران کودکی (0 - 12 سال)
- هنگامی که در مناطق شمالی زندگی می کنند
- در فصل سرد
جالب توجه است، کمبود چربی امگا 6 در انسان بسیار ناچیز است، بر خلاف PUFA هایی نظیر امگا 3. درک چگونگی کمبود چربی های گروه دوم را در نظر بگیرید.

علائم کمبود ویتامین F 

علائم کمبود ایکوزاپنتانوئیک و اسید داکوزاگزازنیک در منوی روزانه:
 
- پوست خشک، از جمله پسوریازیس، اگزما
- عدم هماهنگی
- بینایی تار
- کندی رشد (در کودکان)
- کاهش توابع شناختی، از جمله توانایی یادگیری
- ضعف در بدن
- بی حسی یا سوزش اندام
- فشار خون بالا
- هیپوکلسترولمی
-نوسانات خلقی
-آکنه
-اشتیاق به نوشیدنی های الکلی
-لایه برداری ناخن
-ریزش مو
-کمبود طولانی مدت چربی های ضروری منجر به وقوع بیماری های خودایمنی، ترومبوز، اختلالات عصبی، آسیب های قلبی عروقی می شود. در موارد شدید، اسکیزوفرنیا پیشرفت می کند.
 
با این حال، مصرف بیش از حد از چربی های غیر اشباع شده، به ویژه امگا 6، در مقابل مصرف کم امگا 3، منجر به افزایش فرآیندهای التهابی، کاهش لومن رگ های خونی، افزایش خطر ابتلا به بیماری های سیستمیک، ابتلا به سرطان، دیابت، سکته مغزی، نارسایی کرونری، افسردگی می شود. بنابراین، به شدت میزان مصرف PUFA را در روز کنترل کنید.

منابع طبیعی ویتامین F

چربی های غیر اشباع امگا 6 ترکیبی از ترکیبات طبیعی موجود در تقریبا همه نوع آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی است. منابع اصلی امگا 3 عبارتند از ماهی (انواع چرب)، غذاهای دریایی، روغن سویا. 
 
جدول شماره 1 "منابع طبيعي اسيدهاي چرب ضروري"
نام محصول تازه (بدون پردازش) مقدار Ω-3 در هر 100 گرم ماده، گرم مقدار Ω-6 در هر 100 گرم ماده، گرم
روغن کنجد 40 - 57 12 - 17
روغن زنجبیل 38 - 45 17 - 25
روغن کنفی 25 55
روغن سدر 17 36
روغن گردو 10 53
روغن کلزا 8 - 9 14 - 15
روغن سویا 6-7 45 تا 50
روغن خردل 5.5 16
روغن ذرت 1.15 53
روغن زیتون 0.7 10
روغن کنجد 0.3 40
روغن آفتابگردان 0.25 9
چربی ماهی قزل آلا 38 1.55
روغن کبد چرب 20 0.95
شاه ماهی چربی 13.5 1.15
خاویار سیاه و سفید قرمز 7 0.08
ماهی خال مخالی 1.7 - 3 0.2
شاه ماهی 1.7 - 2.5 0.13 - 0.19
ماهی قزل آلا 2 0.12 - 0.17
ماهی قزل آلا 0.9 0.17
صدف ها 0.9 0.04
ماهی آزاد صورتی 0.7 0.09
موزه ها 0.5 0.02
ماهی مرکب 0.5 0.002
کتان سیب زمینی 22.5 6
دانه چیا 17.5 5.8
گردو 2.7 33.7
پسته 0.2 13.5
کنجد 0.25 25
دانه کدو تنبل 0.12 20.5
فندق 0.1 7،8
بادام زمینی 0.065 7،8
دانه های آفتابگردان 0.03 24
بادام 0.004 12
بادام زمینی 0.003 16
نعناع (خشک) 2.5 0.45
آووکادو 0.15 0.015
سیب زمینی بروسیا 0.1 0.045
سالاد (برگ) 0.06 0.025
سیر 0.02 0.25
چربی گوشت گوسفند 1.35 3.8
گوشت گاو گوشت گاو 1.05 1.5
اردک چربی 1.04 13
چربی مرغ 1 20
چربی خوک 0.6 12
کره (چربی) 0.3 24.3
پنیر ماتسرلا 0.37 0.4
پنیر فتا 0.3 0.3
تخم مرغ (خام) 0.1 1.6
شاه توت 0.095 0.18
شیر کامل 0.075 0.13
     
 
برای افزایش قابلیت زیستی اسیدهای چرب، منوی روزانه با غذاهای حاوی ویتامین E و دی هیدروکورستین (Q 10) غنی شود.
 

ویتامین F در دوران بارداری

لیپید های غیر اشباع، مواد مغذی ضروری برای مادران باردار هستند، زیرا آنها خطر ابتلا به زایمان زودرس را کاهش می دهند. علاوه بر این، عناصر "مسئول" برای تشکیل سیستم عصبی محیطی در جنین در حال رشد می باشند. با توجه به این که 70 درصد از شبکیه و 30 تا 40 درصد چربی های مغزی از چربی تشکیل می شوند، ویتامین F کنترل آفلاتوکسین و مغز در جنین در حال رشد را کنترل می کند.
 
در دوران بارداری، مادر به "کودک" 2.5 گرم PUFA می دهد، بنابراین نیاز روزانه به چربی های ضروری 2 برابر می شود. میزان روزانه ویتامین F برای زنان "در موقعیت" 15 گرم (امگا 3 - 2 گرم، امگا 6 - 13 گرم) است.

اثرات دیگر مصرف PUFA در دوران بارداری

افزایش پروستاگلاندین ها و ایکوسانوئید ها، که باعث بهبود وضعیت ایمنی کودک می شود را افزایش می دهد.
در مکانیسم سیستم قلبی عروقی جنین شرکت کنید.
"کنترل" تشکیل مناسب، بلوغ و عملکرد جفت (سوخت و ساز و تامین خون).
طول دوره بارداری را ادامه می دهد مانع از سقط جنین می شود.
ویتامین F  مانع توسعه حاملگی سمی در سه ماهه سوم می شوند.
جلوگیری از توسعه اختلالات ترومبوفیلی و در نتیجه نارسایی جفتی.
کاهش 50٪ احتمال افسردگی پس از زایمان.
تحرکات جنین را افزایش می دهد.
برای پر کردن نیاز روزانه به چربی ها، روغن کنجد، آجیل، ماهی، سبزیجات و میوه ها به منوی روزانه معرفی می شود. با این حال، یک رژیم متعادل ، در 90٪ موارد، میزان روزانه این ماده را پوشش نمی دهد. بنابراین مادر آینده باید از ترکیبات فعال زیستی استفاده کند که شامل اسید های امگا 3 است.
 

مکمل های حاوی چربی های ضروری

روغن ماهی Premium امگا 3 (Madre Labs، ایالات متحده آمریکا). ساختار 1 کپسول حاوی 180 میلیگرم ایکوزاپنتائوئیک اسید، 120 میلیگرم اسید داکوشاکسانوئیک و 1000 میلی گرم روغن ماهی است.
امگا 3 عوامل Rx (عوامل طبیعی، ایالات متحده آمریکا). این داروی حاوی روغن ماهی (1170 میلی گرم در یک قرص) و یک کنسانتره از چربی های غیر اشباع ω-3 (در یک کپسول 600 میلی گرم) است.
نوومگین. این مجموعه بیولوژیک حاوی کنسانتره چربی املاح ممانعت کننده (150 میلی گرم در هر کپسول)، روغن کنجد (200 میلی گرم در هر dragee)، اسید لیپوئیک، ویتامین E ، دی هیدروکورستین، سلنیوم آلی است.
روزانه DHA (Nordic Naturals، ایالات متحده آمریکا). قرص های ارگانیک عبارتند از: ایکوزاپنتائوئیک اسید (102، 5 میلی گرم)، اسید داکوزاگزنئوئیک (220 میلی گرم)، کلکلسیفرول (200 IU)، روغن ماهی (500 میلی گرم).
امگا 3 (Solgar، USA). ترکیب مکمل رژیم حاوی یک تمرکز از چربی های غیر اشباع شده استخراج شده از ماهیچه های ماهی سرد دریایی در دریاهای شمال است. 1 کپسول دارویی شامل 900 میلی گرم امگا 3، 1500 میلی گرم روغن ماهی است.
برای عادی کردن زمینه روحی احساسی یک زن در حین بارداری، همراه با مصرف این مکمل ها، توصیه می شود که 15 میلی لیتر چربی شیر در روز استفاده شود.

نکته مهم:

مصرف تمام این مکمل ها باید با تجویز پزشک متخصص زنان صورت بگیرد .

نتیجه گیری

بنابراین، چربی های غیر اشباع شده - مواد مغذی ضروری که از عملکرد غشای سلولی حمایت می کنند، جلوگیری از تشکیل التهاب، تحریک فعالیت سیستم ایمنی بدن، عادی کردن تن رگ های خونی.
 
با توجه به اینکه امگا 3 موجب کاهش اثر التهابی امگا 6 میشود، نسبت بهینه لیپیدهای اول تا دوم باید 1: 6 باشد.
 
منابع طبیعی ویتامین F - روغن کتان، دانه، ماهی های چرب، آجیل (خام). علاوه بر خوردن غذاهای غنی از چربی ها، در بعضی موارد توصیه می شود از ترکیبات ویتامین حاوی امگا 3 استفاده کنید. بنابراین مصرف مکمل های چربی قبل از تخمک گذاری، به کمبود PUFA ها در بدن یک زن کمک می کند و احتمال ابتلا به تخمک گذاری را دو برابر می کند. علاوه بر این، برای تشکیل کامل جنین در حال رشد، مهم است که مادر باردار حداقل 1 تا 2 میلی گرم لیپیدهای ضروری اسید امگا 3 در روز مصرف کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...