شربت خیار و سکنجبین

در

چی می خوایم:

خیار............... 1عدد

سکنجبین یا عسل........2قاشق

عرق نعنا .........1قاشق

نعنا تازه.........چندبرگ ریز شده

لیمو تازه........چند قطره

یخ...............چند تکه

 

چطوری درست کنیم:

ابتدا خیار را با رنده ریز رنده کرده و داخل لیوان بریزید سپس سکنجبین یا عسل،لیمو،عرق نعنا،نعنا تازه و آب را به آن اضافه کنید.نوشیدنی تابستانی شما آماده نوشیدن است.گوارای وجودتان

اگه این نوشیدنی رو درست کردین حتما نظرتونو هم به ما بگین،خوشحالمون می کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم زدای مخلوط لیمو و خیار

در

مواد لازم
• یک عدد لیمو
• یک عدد خیار
• نعناع
• کمی نمک
• آب


طرز تهیه
1. لیمو را خورد کرده و در یک ظرف بریزید.
2. خیار را خورد کرده و به ظرف اضافه کنید.
3. چند برگ نعناع و کمی نمک اضافه کنید.
4. آب را داخل آن بریزید.
فواید
• لیمو با انتقال صفرا از کبد به روده کوچک، به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند.
• خیار به دفع سموم و بازپس گیری آب توسط سلول‌ها کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. و به حرکت صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند و نیز در دفع چربی مفید می باشد. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده و معطر شدن آن می گردد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دستور سوپرخوراکی خنکی که شما را برای تابستان آماده می کند

در

دیگر تحمل انتظار تابستان را ندارید ؟ من هم همین طور ! متخصص تغذیه ی با سابقه ای به شما کمک می کند که این فصل را با خوراکی های خنک بدون مشکل، شروع کنید.

در اینجا سه نوشیدنی با ارزش و سرشار از قدرت آنتی اکسیدان از لیموترش ، دانه ی انار و بلوبری های وحشی زیبا وجود دارد. بیایید مواد مغذی را در یک نوشیدنی خنک بررسی کنیم .

بلوربری وحشی :

یک دوم فنجان بلوبری وحشی بسیار کوچک سرشار از آنتی اکسیدان و پروآنتی اکسیدان با قدرت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به میوه های دیگر است! تحقیقات ، ارتباط سازگار این گوهرهای کوچک را با سلامت کامل مغز به همراه کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، انواع سرطان ها و علائم سندرم متابولیسمی نشان می دهد. بلوبری ، راه درمان کم کالری آگاهانه ی تابستانی با بیش از 400 نوع از این خانواده هستند که فقط 45 کالری دارند!

انار:

انار "سوپرغذاهای " اصلی با آنتی اکسیدانی ( به نام پونی کالیین) بیشتر از چای سبز هستند. مطالعات اولیه روی فراورده های انار ، ارتباط آنها را به کاهش خطر تورم معدی-روده ای ، رشد سرطان پروستات و بیماری قلبی نشان داد. نیمی از یک فنجان آریل ( واژه ی مناسب غلاف ضمیه ی بذر) فقط 72 کالری و 3 1/2 گرم فیبر دارد.

لیمو ترش :

لیمو ترش سرشار از ویتامین C است ، یک آنتی اکسیدان مهم در ساخت کولاژن برای تاندون ، لیگامنت (رباط) ، پوست و استخوان سالم است. آنها نیز سرشار از فلانوئید هستند که با کاهش خطر سرطان ، حمله ی قلبی و التهاب ارتباط دارند. لیمونادهایی را که در فروشگاه فروخته می شود ، کنار بگذارید که عملا فقط آب شکر با اسانس لیمو است ، چونکه مجموعه ی عظیمی از نوشیدنی های تازه ی ما وجود دارد.

این آیس پای ها به زیبایی مزه شان هستند ولی چند مرحله زمان می برد تا آنها را به درستی و ورقه ورقه درست کنید. 

مواد تشکیل دهنده

1/2 فنجان بلوبری های وحشی منجمد

قاشق چایخوری آبلیمو

1/2‌ قاشق سوپخوری عسل

3/4‌فنجان آبلیمو

1/2 فنجان آب

3 قاشق سوپخوری عسل

1‌ انار ، آریل های آن جدا شده باشد

دستور تهیه:

بلوبری های را گرم کنید ، یک قاشق چایخوری آبلیمو ، یک و یک دوم قاشق سوپخوری عسل را در ماهیتابه ی کوچکی روی گرمای متوسط به بالا قرار دهید تا زمانی که بجوشد ،‌غلیظ شود و به مربا تبدیل گردد. پوره کنید اگر شما بافت روانتری را ترجیح می دهید می توانید در صورت تمایل کمی تکه های بزرگ در آن باقی بگذارید. سپس بلوبری را بین 8 قالب آیس پاپ تقسیم کنید. یک تا سه ساعت آن را در فریزر بگذارید.
علاوه براین ، سه چهارم فنجان آبلیمو ، یکی و یک دوم فنجان آب و سه قاشق سوپخوری عسل را در ماهیتابه ی کوچک روی گرمای بالای متوسط قرار دهیدو بگذارید این ترکیب خنک شود.
زمانی که ورقه ی بلوبری در فریزر سفت شد ، لیموناد را روی ورقه ی بلوبری بریزید. دو قاشق چایخوری دانه ی انار را به هر قالب اضافه کنید. یک میله ی چوبی در هر قالب بگذارید و کل مواد را یک شبانه روز در فریزر بگذارید تا از خوردن آن لذت ببرید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نوشیدنی های خنک تابستانی 6 مورد

در

روز های گرم تابستانی که از راه می رسند همه به دنبال خنک کردن خود هستیم. از سر کار که بر می گردیم، مهمانانی که برای عصر کنارمان هستند و شب هایی که با خود خلوت می کنیم. هیچ چیز به اندازه ی یک نوشیدنی خنک و خوشمزه حال ما را خوب نمی کند.

نوشیدنی های خنک و خوشمزه ی تابستانی هم ما را سرحال تر می آورند و هم این که به آسانی نیز تهیه می شوند.

در این قسمت طرز تهیه ی شش نوع از خوشمزه ترین نوشیدنی هایی که می توانید در تابستان درست کنید را به شما آموزش می دهیم. با این نوشیدنی ها تابستان خودتان را خنک کنید. با ما همراه باشید.

شربت توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه ی یک لیتر شربت توت فرنگی

نیم کیلو توت فرنگی

یک عدد پرتقال

یک عدد لیمو شیرین

قطعه های یخ

شکر به مقدار لازم(میزان شیرینی شربت به علاقه ی شما به مزه ی شیرین بستگی دارد)

طرز تهیه:

ابتدا توت فرنگی ها را خوب شسته و در یک قابلمه گذاشته و با شکر مخلوط کنید و بپزید. تا زمانی که شربت شما به خوبی قوام بیاید آن را بپزید. سپس زیر گاز را خاموش کرده و اجازه دهید که سرد شود. مایع به دست آمده را از صافی عبور دهید تا مخلوطی صاف و یک دست داشته باشید. پس از صاف کردن شربت توت فرنگی آب پرتقال را گرفته و به شربت اضافه کنید. لیمو شیرین را نصف کرده و آب نصف آن را به شربت توت فرنگی و پرتقال اضافه کنید.

(توصیه می کنم به سرعت نصف دیگر لیمو شیرین را مصرف کنید زیرا لیمو شیرین بعد از نصف شدن به سرعت در مجاورت با هوا بعد از چند دقیقه تلخ می شود).

آب لیمو شیرین، پرتقال و شربت توت فرنگی را به خوبی با یک دیگر مخلوط کنید و درون یک تنگ شیشه ای بریزید و با تکه های یخ تزئین کنید. می توانید برای این که نوشیدنی خود را زیبا تر کنید مقداری بستنی توت فرنگی آماده کرده و هنگام خوردن شربت یک مقدار از آن را با نوشیدنی خود مخلوط کنید. نوش جان.

نوشیدنی پرتقال و نعنا

مواد لازم برای تهیه ی دو لیتر شربت نعنا پرتقال

برای قسمت زیرین تنگ

دو عدد پرتقال ماندارین

20 گرم برگ نعنا

100 گرم شکر

یک قاشق غذا خوری سرکه سفید

برای قسمت بالایی تنگ

40 گرم شکر دمرارا(شکر خام یا قهوه ای)

120 گرم نعنا خرد شده به عنوان چاشنی

یک و نیم تا دو لیتر آب

چند قطعه خرد شده از پرتقال مانداراین

طرز تهیه:

ابتدا  یکی از پرتقال ها را خوب بشویید و آن ها را از عرض برش دهید. برش های حلقه ای را درون تنگ بچینید. کمی قبل از این کار لازم است که شکر و نعنا را با یک دیگر مخلوط کرده و آن را به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید. با این کار عصاره ی نعنا و شکر به خوبی با یک دیگر مخلوط می شوند. نعنا و شکر آماده ی خود را درون تنگی بریزید که قبلا پرتقال های مانداراین را در آن با برش های حلقه ای قرار داده اید. پرتقال دیگر را نیز به خوبی آب گرفته و درون تنگ بریزید. حال قسمت پایینی مخلوط ما آماده است. سپس برای قسمت بالایی تنگ لازم است که شکر دمرارا(شکر خام یا قهوه ای) و نعنا ی خورد شده را با یک مخلوط کرده و در یک و نیم الی دو لیتر آب بریزید. سپس آن را خوب مخلوط کنید حال چند پرتقال مانداراین را به قطعه های کوچک تقسیم کرده و درون نوشیدنی بریزید. نوشیدنی را برای مدت چند ساعت درون یخچال نگه دارید با آن کار شما به تمام مواد اجازه می دهید که به خورد یک دیگر رفته و به خوبی عصاره ی پرتقال و نعنا از آن آزاد شده و با یک دیگر مخلوط شوند. نوشیدنی شما آماده است.

نوشدنی انار و کلمانتین(یافا)

مواد لازم برای تهیه ی  650 میلی لیتر نوشیدنی

 6 یا 7 عدد انار بزرگ

یخ خرد شده یا یخ مکعبی

150 میلی لیتر آب یافا

150 میلی لیتر آب

قطعات خرد شده ی یافا و دانه های انار

طرز تهیه:

ابتدا دانه های انار را از پوشش سفید خود خارج کنید. برای این کار لازم است که انار را به دو قسمت تقسیم کرده و با یک قاشق به پشت پوست انار ضربه بزنید و انار دانه شده را درون یک کاسه بریزید. بخشی از انار های دانه دانه شده را جدا کرده و برای تزئین نوشیدنی بگذارید و بخشی دیگر را درون قابلمه ای ریخته و به همراه مقداری آب بپزید.با این کار آب دانه های انار خارج می شوند و هنگامی که کامل آب آن ها خارج شد آن را کنار بگذارید تا سرد شود سپس آن را از صافی عبور دهید تا هسته ها از آب انار جدا شوند. آب انار و آب یافا را با یک دیگر مخلوط کنید. قطعه های یخ را درون تنگی که نوشیدنی را در آن ریخته اید قرار دهید و با دانه های اناری که قبلا جدا کرده بودید، مخلوط کرده و با قطعه های خرد شده ی یافا آن را تزئین کنید. نوشیدنی شما آماده است.

نوشیدنی انبه و چای سبز

مواد لازم برای تهیه ی 750 میلی لیتر

250 میلی لیتر شربت چای سبز

1انبه

25 میلی لیتر ماست

60 میلی لیتر کرم

50 میلی لیتر شیر

یخ خرد شده یا یخ مکعبی

طرز تهیه:

برای تهیه ی شربت چای سبز، 250 گرم چای سبز را با 250 گرم شکر سفید و مقداری آب حرارت دهید تا شربتی غلیظ تهیه شود و بعد آن را از صافی عبور دهید و اجازه دهید که سرد شود. سپس انبه را پوست کنده و مقداری را برای تزئین نگه داشته و بقیه ی آن را به همراه شیر، کرم، ماست و شربت چای سبز با یک دیگر در مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط کنید. سپس آن را درون ظرف ریخته با قطعه های یخ و انبه تزئین کنید. نوشیدنی شما آماده است.

 

نوشیدنی گریپ فروت و لیموناد

مواد لازم برای تهیه ی 1 لیتر

آب 2 عدد گریپ فروت

آب 1 عدد لیمو ترش

مقداری نعنا تازه ی خرد شده

4 قاشق غذا خوری عسل

500 میلی لیتر آب سرد

یخ خرد شده یا یخ مکعبی

تکه های لیمو گریپ فروت

طرز تهیه:

نحوه ی درست کردن این نوشیدنی بسیار ساده است تنها کافی است که آب گریپ فروت و لیمو ترش را با عسل و نعنا به خوبی مخلوط کرده و به آن آب سرد را اضافه کنید. برای تزئین آن نیز از یخ و تکه های لیمو و گریپ فروت استفاده کنید. نوشیدنی شما آماده است.

نوشیدنی آناناس و لیمو ترش خرد شده

مواد لازم برای تهیه ی 1.5 لیتر

1عدد آناناس کوچک

6 عدد لیمو ترش

2 قاشق غذا خوری شکر

1 لیتر شربت نعنا زنجبیلی خنک

یخ خرد شده یا مکعبی

طرز تهیه:

آب یکی از لیمو ترش ها را بگیرید و بقیه را پوست گرفته و به قطعه های مساوی تقسیم کنید. آناناس را پوست گرفته، خرد کنید و به همراه شربت نعنا زنجبیل، شکر و آب لیمو ترش درون مخلوط کن بریزید تا به خوبی با یک مخلوط شوند. لیمو های خرد شده را به همراه قطعه های یخ درون نوشیدنی بریزید تا ظاهر زیبایی داشته باشد. نوشیدنی شما آماده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا خیار باید در رژیم غذایی روزانه باشد

در
خواص خیار و خواص خیار شور

 

چرا خیار باید در رژیم غذایی روزانه باشد

خیار یک محصول بسیار مفید است. این سبزی قادر به آسیب رساندن به بدن نیست، بنابراین شما می توانید آن را در مقادیر نامحدود بخورید. علاوه بر این، با کمک خیار، می توانید برخی از مشکلات پزشکی را از بین ببرید. از آنچه دقیقا، ما در این ماده بیان خواهیم کرد. 
دانشمندان ایالات متحده آمریکا در این زمینه در تحقیقات شرکت کردند. آنها گفتند که سه ترکیب لیگنین در ترکیب خیار وجود دارد - پینورزینول، سوزوئیزولاریکوئورسینول و لاریکروزینول. این مواد می توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند. 
 
همچنین خیار یک عامل ضد التهابی عالی است. خیار حاوی مقدار زیادی آب است که اگر مواد مضر تجمع پیدا کند، در سم زدایی بدن کمک خواهد کرد. 
 
علاوه بر این، خیار به کاهش وزن کمک خواهد کرد. واقعیت این است که خیار در فرایند هضم دخیل است و می تواند سوخت و ساز بدن را تسریع کند. این، به نوبه خود، به کاهش وزن کمک خواهد کرد. 
 
انواع خیار توانایی از بین بردن بوی ناخوشایند از دهان را دارند. مصرف خیار برای این باکتری ضروری است. 
دانشمندان توصیه می کنند که مردم هر روز خیار بخورند. 
خیار بسیار کم کالری است، که به شما اجازه می دهد بدون هیچ گونه ترس از آنها لذت ببرید.
 
خیار بیش از 90٪ آب دارد.حاوی فیبر و مقدار زیادی از ویتامین ها و تقریبا همه چیز که برای رژیم غذایی روزانه نیاز دارید. بسیاری از مردم خیار را از پوست می کنند، اما کارشناسان توصیه می کنند این کار را فقط در صورتی انجام دهید که فکر می کنید که این محصول با مواد شیمیایی آلوده شده است، انجام دهید. واقعیت این است که پوست خیار حاوی مقدار زیادی ویتامین است، به خصوص غنی از ویتامین C و ویتامین های گروه B و مواد معدنی است.
 
انواع خیار باید در بخشی از منوی تغذیه روزانه و رژیم غذایی همه کسانی که می خواهند وزن کم کنند و سلامت خود را کنترل کنند گنجانده شود. خیار به حذف سموم از بدن کمک می کنند، بنابراین وزن را کاهش می دهد و بدن را بهبود می بخشد.
 
علاوه بر این، خیار ها به کاهش خطر ابتلا به بیماری های خطرناک کمک می کند، به خصوص در جلوگیری از سرطان اندام های تولید مثل موثر است. خیار برای دیابت مفید است، زیرا باعث تولید انسولین، کمک به کنترل سطح کلسترول و فشار خون می شود.
 
اما این همه چیز نیست - خیار یک ابزار عالی برای سلامتی و زیبایی پوست شما هستند. انواع خیار دارای خواص مرطوب کننده ای هستند، به رشد مو کمک می کنند. علاوه بر این، شما می توانید خیار بخورید و آنها را به عنوان ماسک استفاده کنید تا اثر آنها بهتر شود.
 

 

7 دلیل برای خوردن خیار

بسیاری از ما می دانیم خیارها فوق العاده مفید هستند. اما دقیقا به چه دلیلی مفید است که می توانید بگویید؟ هفت دلیل برای خوردن خیار
 

خیار منبعی برای رفع کم آبی بدن

 
بدن انسان 80-90٪ آب است، مثل یک خیار. اگر شما نمیتوانید از مقدار لازم مایع به شکل آب ساده استفاده کنید، می توانید آن را با خیار جایگزین کنید.
 

خیارها سموم را حذف می کنند

 
خیارها می توانند سموم را از بدن حذف کنند که از طریق فیبر رژیمی و آب موجود در آن تسهیل می شود. با استفاده منظم از خیار، شما همچنین می توانید از شر سنگ کلیه  خلاص شوید.
 

خیار باعث هضم و کاهش وزن می شود

محتوای آب زیاد و محتوای کم کالری، خیار را محصولی ایده آل برای دوستداران رژیم غذایی و کسانی که فقط می خواهند از دست دادن وزن را بدون از دست دادن غذا انجام دهند. خیار را می توان نه تنها به عنوان یک ماده در سالاد، بلکه همچنین به عنوان یک سوپ استفاده می شود. خیارشور علاوه بر کاهش وزن، به لطف فیبرهای رژیمی موجود در آن هضم را بهبود می بخشد. از یبوست مزمن رنج می برید؟ خیار بخورید!
 

خیار منبع ویتامین ها است

خیار حاوی گروه هایی از ویتامین A، B و C است که به بهبود رفاه کمک می کند، سطح ایمنی را بالا می برد.
 

خوردن خیار باعث سلامت پوست می شود

خیارها غنی از منیزیم، پتاسیم و سیلیکون هستند، به طوری که حتی گران قیمت ترین SPA از انواع ماسک ها، تونیک ها و لوسیون ها از خیار استفاده می کند .
 

استفاده از خیار برای گوارش

خوردن خیار سوزش سر دل را برطرف می کند.
 

استفاده از خیار بصورت موضعی

استفاده خارجی از خیار برای سوختگی مفید است. 

 

خواص خیار شور و خیار ترشی

پزشکان درباره خواص غیر معمول و بسیار مفید خیار شور و ترشی خیار صحبت کردند.
 
هر تابستان، معمولا خیار تازه را از باغ انتخاب می کنند و آنها را در شیشه ها می ریزند. اما بسیاری معتقدند که سبزیجات شور خواص کمتری نسبت به محصولات تازه خود دارند. با این حال، متخصصان تغذیه سالم گفتند که این دیدگاه غلط است.
 
دانشمندان ثابت کرده اند که ترشی خانگی و شوری خانگی، نجات دهنده های عالی از بسیاری از بیماری ها و پیشگیری از آنها هستند. دانشگاهیان توضیح دادند که این محصول تقریبا بدون کالری، چربی و مواد مغذی است. اما در ترکیب آنها مقدار زیادی از سدیم و دیگر باکتری های مفید موجود است.
 
در واقع، خیار خود بسیار مهم است. اگر چه بسیاری از مردم فکر می کنند که پس از تبدیل شدن به خیار شور و یا ترشی خیار خواص مفید خود را از دست می دهند، اکنون مشخص شده است که همه چیزبه این صورت نیست و بالعکس خیار شور می تواند از میکروبیوم محافظت کند و سلامتی خود را حفظ کند و تولید مثل میکروارگانیسم های مهم روده را ترویج می کند.
 
به گفته کارشناسان، چنین تغییراتی یک اثر مفید بر بدن دارد و در از بین بردن یبوست و عادی کردن روند دفع مفید است.
 
همچنین، خیار شور به عنوان یک درمان عالی برای افسردگی شناخته شده است. علاوه بر این، از گسترش پوسیدگی در دندان ها جلوگیری می کند  دهان کمک می کند، مانع توسعه گنگی ویت Gingivitis (تحریک، قرمزی و تورم و گاهی خونریزی لثه )و گسترش پوسیدگی می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نوشیدنی جوان کننده برای شروع صبح

در
نوشیدنی جوان کننده برای شروع صبح
یک گروه بین المللی از دانشمندان ایالات متحده ، آلمان ، فرانسه و برزیل گفتند: شروع صبح با قهوه برای سلامتی مفید است.
 
فواید قهوه دوباره تأیید می شود ، هرچند هر از گاهی در مطبوعات اطلاعاتی مبنی بر اینکه این نوشیدنی برای سوخت و ساز بدن مضر است ، وجود دارد.
 
دانشمندان گزارش دادند که نوشیدنی های حاوی کافئین تأثیر مفیدی بر مغز انسان دارند ، زیرا به مبارزه با اختلال شناختی ناشی از پیری کمک می کند.
 
به گفته کارشناسان ، یک گیرنده به اصطلاح A2A وجود دارد که مسئول پیری مغز است. کافئین کار خود را مسدود کرده و از پیری جلوگیری می کند.
 
به تازگی ، مقاله ای در «بررسی سالانه تغذیه» منتشر شده است که خلاصه نتایج 127 مطالعه در مورد اثرات قهوه بر روی انسان است. متاآنالیز توسط یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کاتانیا در ایتالیا انجام شد.
 
متاآنالیز ارتباط بین مصرف قهوه و خواص مفید را نشان می دهد. این یک کاهش 2-20٪ در خطر ابتلا به سرطانهای شایع ، از جمله سرطان سینه ، روده ، رحم و پروستات است. کاهش 5٪ در خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و همچنین دیابت نوع 2 و بیماری پارکینسون 30٪ است.
 
واقعیت این است که قهوه منبع طبیعی آنتی اکسیدان ها است. این مولکولها با رادیکالهای آزاد که عامل آسیب سلول و پیری هستند ، می جنگند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه کسانی نبایدخیار بخورند 8 خاصیت خطرناک خیار

در

خیار

همه می دانند خیار مفید است ، اما من درباره خواص خطرناک خیار چند مورد می دانم.8 خاصیت خطرناک خیار: چه کسی نبایدخیار بخورد؟

خطر مصرف زیاد خیار بر کلیه

خیار مقدار زیادی پتاسیم دارد. بنابراین ، یک سبزی برای تنظیم فشار مفید است. اما مقدار زیادی پتاسیم بسیار مضر است. ممکن است هیپرکالمی ایجاد شود.

 

سموم موجود در خیار

خیار آب زیادی دارد. این سبزی به لطف بافتهای ذخیره شده خود ، همه چیز را از خاک جذب می کند. ایناز خواص مثبت خیار است . اما ، هنگامی که خاک مسدود شود ، خواص مثبت خیار به منفی تبدیل می شود. به همراه آب ، سیستم ریشه خیار سموم جمع شده در میوه ها را جذب می کند. بیش از حد مواد مضر می تواند تعدادی از مشکلات سلامتی را ایجاد کند.

 

خطر مصرف زیاد خیار بر قلب

خیارهایی که از نظر طبیعت آبکی هستند ، برای افرادی که از ورم رنج می برند می تواند مشکلاتی ایجاد کند و مشکلات کلیه ها می تواند مشکلاتی را در قلب ایجاد کند. بنابراین لزومی ندارد که زیاد روی خیار حساب باز کنند.

 

ویتامین خیار

پوست خیار سرشار از ویتامین های C و A ، عناصر کمیاب (آهن ، منیزیم و غیره) است. اما مقادیر زیاد ویتامین ها نیز مضر است. ممکن است بثورات پوستی ، زخم و التهاب ظاهر شود.

 

خیار و آلرژی

به ندرت خیار باعث  آلرژی می شود ، اما چنین مواردکمی  هنوز هم کافی است. معمولاً  به این دلیل است که تولید کنندگان خیار را با یک ترکیب خاص پردازش می کنند تا آهسته تر پلاسیده شود. اغلب آلرژن ها کازئین و موم هستند. سعی کنید سبزیجات را به طور کامل بشویید ، و اگر می دانید که خیار قبل از خوردن قابل شستشو نیست ، خیار را پوست کنید.

 

خیار و گوارش

خیار برای تغذیه مناسب توصیه می شود. اما همیشه و به هیچ وجه با موفقیت هضم نمی شود. اغلب این سبزی باعث نفخ و نفخ شکم می شود. در صورت بروز مشکل در دستگاه گوارش ، خیار را باید کمتر مصرف کرد.

 

تاثیر خیار بر مشکلات تنفسی

یک مطالعه تحقیقی توسط کارشناسان آکادمی آلرژی در ایالات متحده انجام شد. دانشمندان دریافتند خیار می تواند باعث مشکلات تنفسی شود. این امر به ویژه در مورد کسانی که از آسم رنج می برند صادق است.

 

بارداری و مصرف خیار

نه ، خیار برای زنان باردار خطرناک نیستند. اما اثرات نفخ ، ملین و ادرارآور ، که می توانند باعث ایجاد یک وعده غذایی خیار شوند ، بر بهزیستی تأثیر می گذارند.

بعلاوه ، با جمع بندی همه موارد فوق می توانیم از افرادی که مصرف خیار برای آنها مضر هستند نام ببریم.

این موارد شامل زخم ها ، گاستریت ها و سایر بیماران گوارشی است. خیار باعث افزایش اسیدیته می شود ، با این بیماری ها مضر هستند. خیار ترشی ، حتی نمک ملایم را نمی توان توسط افراد مبتلا به فشار خون بالا ، نقص قلبی و همچنین بیماری های کلیوی و کبدی مصرف کرد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...