طرز تهیه میرزا قاسمی

در

طرز تهیه میرزا قاسمی معروف ترین غذای محلی استانگیلان در این پست آورده شده اگر گیلانی های عزیز در طرز تهیه این غذای خوشمزه ایرادی دیدند در قسمت نظرات به اشتراک بگذارند تا اصلاح شود.میرزا قاسمی را می توانید در وعده ناهار ، میان وعده ، شام و پیش غذا میل بفرمایید .

مواد لازم برای 4 نفر

- بادمجان / 5 عدد متوسط
- گوجه فرنگی تازه / 2 عدد
- سیر / یک بوته
- تخم مرغ / 3 عدد
- روغن و فلفل و نمک / به مقدار لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی

- اول بادمجان ها را کباب کرده (  بادمجان ها را داخل فر و یا روی آتش کباب نمایید ) بعد از سرد شدن  پوست آنها را جدانمایید

- سرهای بادمجان ها را  به خاطر سفت بودن جدا نمایید(در این غذا استفاده نکنید) 

 -  بادمجان ها را ساطوری کنید یا کاملا بکوبید تا له شوند.
-گوجه فرنگی ها را در آب جوش بریزید و  بلافاصله در آبکش ریخته در آب سرد قرار دهید تا پوستش راحت جدا شود. سپس گوجه فرنگی ها را خرد کنید .معمولا خودم رنده می کنیم.

- بادمجان ها را در روغن داغ که از قبل درتابه و روی اجاق آماده کرده اید بریزید و سرخ کنید .

- سیرکوبیده و گوجه های آماده شده را به همان تابه اضافه و سرخ کنید ؛ این کار را تا زمانی که آب آنها کشیده شودو به روغن بیفتد ادامه دهید. (در بعضی از دستور پخت ها سیر را اول در روغن داغ می ریزند و بعد از سرخ شدن سیرها بادمجان و گوجه را اضافه می کنند. اما اضافه کردن سیر بصورت خام عطر بیشتری به میرزا قاسنی می دهد.) 
- کمی نمک و فلفل وزردجوبه به مواد داخل تابه اضافه کنید تمام مواد را در یک طرف تابه جمع نمایید و در طرف دیگر خالی تابه تخم مرغ ها را بشکنید و داخل روغن ریخته وهم بزنید تا زمانی که تخم مرغ ها ببندد و بصورت گلوله گلوله کوچک در آید.
- حال بادمجان ها و تخم مرغ ها  را با هم مخلوط کنید و بگذارید کمی بهم مزه بدهند.(در بعضی مواقع میرزا قاسمی را بدون تخم مرغ درست می کنم که باز هم خوشمزه می شود.)
- میرزا قاسمی آماده است  آنرا در دیس بکشید .

- نوش جان

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ آیا شما آشپزی می کنید؟در صورتی که غذایی را بصورت خاص تهیه می کنید طرز تهیه آن را در قسمت نظر ها بگذارید تا بنام شما در پست جدید گذاشته شود.لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹عاشقشم...مرسی از شما و سایت عالی تون

۱۳۹۵/۱۰/۲۸کیه که میرزا قاسمی دوست نداشته باشه؟!!

در ادامه بخوانید...

سیر در روغن

در

سیر  را پوست کرده در خرد کن بریزید تا  کاملا له شود ، پوره آماده شده  را در یک شیشه با دهانه گشاد بریزید و شیشه را با روغن مایع پر نمایید،بصورتی که روغن روی سطح سیر را پر کند ،می توانید از روغن زیتون هم استفاده نمایید،این ترکیب را  چندین ماه در یخچال نگه دارید و به مرور  از آن استفاده نمایید.(سیارک)

 

 کاربردهای مخلوط سیر و روغن :

-برای تهیه نان سیری  از آن استفاده نمایید.

- برای غذاهای گوشتی که در فر پخته میشود .

به انواع سسها (مایونز ،کچاپ ،سس سفید) اضافه نمایید.(سیارک)

- به ماست،برانی ،ته دیگ سبزی پلو،پاستاها ،کوکو ها ،کتلت ،دلمه ها،برای پخت مرغ و یا سرخ کردن ماهی اضافه کنید.

- کره  و مخلوط سیر را با کمی نمک روی نان بمالید ساندویچی مناسب برای عصرانه است.

- به انواع خمیر مثل خمیر پیتزا و پیراشکی اضافه کنید.

- برای درست کردن  سیر داغ از این مخلوط استفاده کنید.

مواد موجود در سیر:

آب،انرژی، موادنشاسته ای ،چربی ، کلسیم ،فسفر ، پتاسیم ، آهن ، سدیم ، ویتامین آ ، ویتامین ب ۱ و ویتامین ب ۲ 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

۱۴۰۰/۱۲/۱۱سیر با ترکیب و کیفیتی که دارد محصولی بی نظیر است. طبیعت این سبزی را با عناصر کمیاب و ویتامین های مفید فراوانی عطا کرده است. خواص ضد میکروبی آن به خوبی شناخته شده است و به طور فعال در تهیه ظروف و تنتورهای دارویی استفاده می شود. اما سیر با تمام ویژگی های مثبتش می تواند برای سلامتی و به خصوص سلامتی مردان مضر باشد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱سیر برای پیشگیری از عفونت جنسی این واقعیت که سیر می تواند از سلامت مردان حمایت کند مدت هاست شناخته شده است. این سبزی نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد، بلکه می تواند شروع پروستات را نیز متوقف کند. در هر صورت، دانشمندان دانشگاه کشاورزی سوئد، اوپسالا، چنین فکر می کنند. آنها به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم مقدار کمی سیر به مردان کمک می کند تا تقریباً با هر گونه عفونت دستگاه تناسلی در مرحله اولیه رشد آن مقابله کنند. بنابراین، در سوئد، به مردان توصیه می شود که از سیر به عنوان یک پیشگیری کننده استفاده کنند. علاوه بر این، اجزای سوزاننده آن قادر به افزایش جریان خون در ناحیه لگن هستند که بر عملکرد نعوظ بدن مرد نیز تأثیر مثبت دارد.همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف منظم سیر در بزرگسالان میانسال تمرکز و حافظه را بهبود می بخشد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱سیر به عنوان عامل اختلال نعوظ این توانایی این سبزی در رابطه با کار مغز بود که اول از همه به محققان موسسه ملی زیست شناسی بنیادی، اوکازاکی، ژاپن علاقه مند شد. آنها دریافتند که یون های سولفون-هیدروکسیل، که در سیر به وفور یافت می شود، در واقع به راحتی از سد مغزی عبور می کنند. اما روی ساختارهای مغز و سیستم عصبی مرکزی مانند یک سم آلکالوئید عمل می کنند. تأثیر آنها بسیار منفی است، آنها نه تنها واکنش به رویدادها را مهار می کنند، بلکه باعث بدتر شدن حافظه کوتاه مدت می شوند. این امر به ویژه هنگام رانندگی خطرناک است. اما برای اینکه فرد عواقب مشابهی داشته باشد، باید سیر را به مقدار حدود 100 گرم مصرف کند. با این حال، چنین حجمی از یک محصول سوزان قطعاً عواقب منفی برای دستگاه گوارش ایجاد می کند. به احتمال زیاد، درد ظاهر می شود و همه اینها حداقل منجر به ایجاد گاستریت حاد می شود. واکنش های آلرژیک روی پوست نیز ممکن است رخ دهد و حتی نارسایی کلیه یا کبد نیز ممکن است رخ دهد. در درازمدت، خوردن سیر زیاد تأثیر بدی بر عملکرد دستگاه تناسلی مردان خواهد داشت. کشت سیر می تواند خون را تا حد زیادی رقیق کند، در نتیجه پر شدن خون طبیعی آلت تناسلی دچار مشکل می شود. در این زمینه، بروز اختلال نعوظ غیر معمول نیست. به همین دلیل است که دانشمندان ژاپنی خوردن سیر را فقط در مقادیر کم و برای مدت بسیار کوتاه توصیه می کنند، زیرا سیر می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، به خصوص برای مردان مضر باشد.

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه کشک بادمجان

در

(سیارک)  : کشک بادمجان یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی ها می باشد .دستور تهیه کشک بادمجانی که در اینجا آمده به نوعی مجلسی می باشد و در صورتی که کشک بادمجان کم چرب تهیه می کنید بجای سرخ کردن با روغن  بادمجان ها را کبابی یا اب پز نمایید . کشک بادمجان بعنوان  پیش غذا و  غذای اصلی سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان:

بادمجان 5 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 5 حبه
نعناع خشک 2 قاشق غذاخوری
کشک 5 قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده 3 قاشق غذاخوری (به میزان دلخواه)
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه کشک بادمجان : بادمجان ها را بعد از پوست گرفتن از طول برش بزنید ، سپس نمک زده و 15 دقیقه صبر کنید تا بادمجان ها آب بیندازند تا در زمان سرخ نمودن ، روغن کمتری جذب بادمجان شود. پس از این مدت زمان بادمجان ها راشسته و با پارچه خشک کنید ، بعد از سرخ کردن بادمجان در روغن داغ ، بادمجان ها را با سیر رنده شده کاملا مخلوط و له کنید. بهتر است از میکسر برقی استفاده نکنید 
نعنای خشک را 10 دقیقه در اب خیس کرده و آب آن را با فشار پشت قاشق بگیرید. سپس درون مقداری روغن با حرارت ملایم تفت دهید . سیر و پیازها را نیز خرد کرده و با مقداری روغن بصورت جداگانه تفت بدهید. (سیر نسبت به پیاز خیلی سریع تر آماده می شود .) حالا از نعناع داغ و سیر و پیاز سرخ شده مقداری را برای تزیین کنار بگذارید .
نعنا داغ ، و بادمجان های له شده را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کرده و با حرارت ملایم تفت بدهید. کشک را با 1/4 لیوان آب سرد رقیق نمایید می توانید به بادمجان ها اضافه کنید و روی حرارتملایم بگذارید تا اب اضافی غذا کشیده شود.و یا کشک رقیق شده را جداگانه 20 دقیقه بجوشانید ، مقداری را برای تزیین روی غذا نگه دارید و مابقی را در 5 دقیقه مانده به سرو غذا به مخلوط بادمجان های له شده و سیر و پیاز اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذاریدتا به  روغن بیفتد.کشک بادمجان را در ظرفی که در نظر دارید سرو کرده و رویش را با گردوی چرخ شده ،پیاز داغ، سیر داغ ، نعنا داغ  و کشک تزئین کنید.

طرز تهیه گراتن بادمجان

طرز تهیه بادمجان پلو، غذای محلی قزوینی

طرز تهیه میتلف گوشت

کرفس شکم پر

نان زیتون و ژامبون

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷This is the perfect way to break down this initomarfon.

در ادامه بخوانید...

آیا بادمجان را پوست کنیم + نحوه خلاص شدن از شر ماده مضر و مخرب موجود در آن

در

بادمجان


می توانید غذاهای خوشمزه و اصلی را از بادمجان بپزید و از آنها به عنوان یکی از مواد اولیه در دستور پخت غذاهای مختلف استفاده کنید. با این حال، علاوه بر طعم، این بادمجان به دلیل فواید بسیار ارزشمندی که برای بدن دارد نیز برای تغذیه سالم ارزشمند است. پزشکان بادمجان را برای تغذیه رژیمی توصیه می کنند. آنها تأثیر مثبتی بر سیستم گوارشی دارند، کلسترول را حذف می کنند و وزن را عادی می کنند. و "بادمجان" برای استخوان ها، پوست و مو، سیستم عصبی، گردش خون، قلب و عروق و دستگاه تناسلی مفید است.

 

آیا  بادمجان را پوست کنیم و نحوه درست انجام آن

آشپز تازه کار، با خرید "بادمجان ها"، تعجب می کند که آیا بادمجان ها باید پوست گرفته شوند یا با پوست پخته شوند. پوست گرفتن، بادمجان را از اکثر خواص مفید خود محروم می کند؟ بیایید بفهمیم چرا و علت چیست؟

 

برای ظروف بادمجان که قوام باید یکنواخت باشد، بادمجان ها را همیشه تمیز می کنند و در صورت لزوم هسته با دانه ها را نیز جدا می کنند (اگر  تازه نباشد). دانه های بادمجان که دیر از بوته جدا شده ، غذا را خراب می کند، به خصوص هنگام خورش. خورش، پوره سیب زمینیو بادمجان خورشتی، هم به صورت جداگانه و هم همراه با سبزیجات دیگر نیاز به بافت لطیفی دارند.

 

چه زمانی بادمجان را پوست نکنیم

در بعضی از غذاها، بادمجان ها باید بعد از پختن فرم خود را حفظ کنند. این پوست است که به حفظ ظاهر محصول نهایی کمک می کند. بادمجان ها نیز با پوست و دانه ها باقی می مانند یا زمانی که بخواهند تندی به طعم آن اضافه کنند، پوست آن ها را تا حدی جدا می کنند. این غذاها شامل رول بادمجان و سبزیجات پخته، سرخ شده، شکم پر و کبابی است.

 

گرفتن تلخی بادمجان

هنگامی که در دستور غذا باید پوست یک بادمجان حفظ شود، اما خطر تلخ شدن آن وجود دارد، بادمجان نیاز به ترفند گرفتن تلخی دارد. پس از شستن، بادمجان ها را خشک کرده، به صورت دایره یا مکعب برش داده و در آب نمک (1 لیتر / 2 قاشق غذاخوری) به مدت 25-30 دقیقه خیس می کنند . همچنین می توانید به مدت نیم ساعت با کمی فشار در شیر تازه خیس کنید. کل بادمجان ها باید حداقل دو ساعت خیس شود. سپس بادمجان با آب تمیز شسته می شود. حالا بادمجان را می توان پخت و تلخ نمی شود.

 

 آیا می دانستید که تلخی بادمجان در پوست نیست، بلکه تلخی در مغز یا دانه آن است؟ به همین دلیل است که برای از بین بردن تلخی، بادمجان را قبل از خیساندن برش می دهند.

پوست بادمجان پر از نیترات است  به بدن آسیب نمی رساند؟ 

پوست یک بادمجان با کیفیت و پر از نیترات به بدن آسیب نمی رساند؟ بنابراین، این سؤال که آیا می توان آن را با پوست خورد، ارزش آن را دارد. برعکس، پوست حاوی حداکثر مواد مفید است . با این حال، گاهی اوقات پوست باید دور ریخته شود.

بنابراین، اگر بادمجان میانسال باشد، همیشه پوست کنده می شود: بادمجان های کهنه پوست سفت دارند و تلخی آن ها بیشتر می شود. اگر از سبزیجات برای غذای رژیمی یا در ظروف مخصوص کودکان استفاده می شود، بهتر است پوست آن نیز جدا شود. این امر به ویژه در شرایطی صادق است که سبزیجاتی را که در مزارع بزرگ کشت می‌شوند خریداری می‌کنید و نمی‌دانید که آیا نیترات‌ها و در چه مقداری استفاده شده است یا خیر. اگر این شک وجود دارد که میوه با استفاده از مواد شیمیایی رشد کرده است، بهتر است پوست آن را بگیرید، زیرا تمایل به تجمع سموم مضر دارد.

 

بادمجان

نحوه پوست کندن بادمجان

اگر دستور پخت نیاز به پوست گیری دارد، یا اگر خودتان بادمجان پوست کنده را ترجیح می دهید، راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. سه نوع تمیز کردن وجود دارد:

- پوست کندن کامل بادمجان.
- پوست کندن جزئی بادمجان.
- پوست کندن بادمجان بعد از پخت.
قبل از پختن، بادمجان به خوبی در زیر آب جاری شسته می شود، پایه ساقه و قسمت پایین آن همیشه جدا می شود - آنها سخت و تلخ هستند. آنها بدون توجه به روش تمیز کردن و تازگی یا کهنگی بادمجان قطع می شوند.

پوست کندن کامل بادمجان

برای این کار پوست را با چاقو یا پوست کن سبزیجات جدا کنید. لایه پوست نباید خیلی ضخیم باشد. بادمجان را به صورت عمودی با شیب کمی روی تخته قرار دهید. پوست را به صورت نواری از بالا به پایین جدا کنید تا زمانی که کل بادمجان پوست کنده شود.

 پوست کندن جزئی بادمجان

این نوع تمیز کردن ظاهر و طعم غذاهای آماده را متنوع می کند. این به شما امکان می دهد مفید بودن سبزیجات و شکل آن را حفظ کنید. منظور از این روش این است که پوست را به همان روش قبلی، فقط نه به طور کامل، بلکه به صورت نوارهایی به عرض 2-3 سانتی متر برش می دهند. به نظر می رسد نوعی بادمجان "گورخری".

پوست کندن بادمجان بعد از پخت

تمیز کردن بادمجان تمام شده پس از عملیات حرارتی آن انجام می شود. با یک میوه کامل پخته شده یا کبابی، وقتی خنک شد، یک لایه نازک پوست را با چاقو، دست، چنگال یا قاشق به دقت جدا کنید.

 

بادمجان


اگر نمی دانید بادمجان باید پوست کنده شود یا نه، باید بدانید که دانه ها به بادمجان تلخی می دهند. خود گوشت بادمجان نیز می تواند تلخ باشد. سولانین موجود در میوه ها مسئول این تلخی هستند - ماده ای که در مقادیر زیاد تأثیر مضری بر بدن دارد. و هنگام سرخ کردن بادمجان، نه تنها طعم ظرف را خراب می کند، بلکه می تواند باعث مسمومیت شود. زنان خانه دار و آشپزهای باتجربه همیشه می توانند تعیین کنند که آیا بادمجان ها بعد از پخت ها تلخ خواهند بود یا نه؟

برای درک اینکه آیا مقدار زیادی سولانین در بادمجان وجود دارد و بر این اساس، آیا نیاز به گرفتن تلخی دارد یا خیر، کافی است یک تکه کوچک بادمجان را قطع کنید و نیم دقیقه صبر کنید. گوشت بادمجان، که در آن سولانین وجود ندارد یا بسیار کم رنگ است و روشن باقی می ماند یا ممکن است رنگ کمی زرد پیدا کند. بادمجان حاوی سولانین روی قسمت برش خورده تیره و قهوه ای می شوند.

 

برای از بین بردن کامل تلخی، که به معنای خلاص شدن از شر سولانین است، باید "بادمجان ها" را به درستی پردازش کنید:

بادمجان را طبق دستور غذا برش دهید (در صورت لزوم می توانید کل آن را پردازش کنید).
در آب نمک یا شیر خیس کنید (30 دقیقه برای بادمجان های خرد شده، دو ساعت برای بادمجان های کامل ).
بادمجان را از دانه ها جدا کنید و پوست آن را (به طور کامل یا جزئی) بکنید.


اکنون بیشتر بادمجان ها تلخ نیستند.  متشکریم از همه پرورش دهندگان: آنها انواعی را امتحان کردند و به ارمغان آوردند که به سادگی تلخ نیستند.


 اکنون می دانید که چگونه بادمجان را از نظر سولانین آزمایش کنید و از شر یک ماده مضر و مخرب طعم خلاص شوید. این به شما این امکان را می دهد که "بادمجان ها" را همانطور که می خواهید و طبق دستور العمل های مورد علاقه خود بپزید و نگران طعم ظروف و سلامت خود نباشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...