اسموتی پرتقال

در

 اسموتی پرتقال مناسب برای صبحانه، دسر یا میان وعده است.

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

مواد لازم :

1  عدد پرتقال، پوست کنده و دانه ها را جدا کنید.  (سیارک)  
1/4 فنجان ماست بدون چربی
2 قاشق غذا خوری کنسانتره آب پرتقال  منجمد 
عصاره وانیل 1/4 قاشق چای خوری
4 تکه یخ


طرز تهیه :

 تمام مواد به جز یخ  را در مخلوط کن بریزید ، تا زمانی که مخلوط یکنواختی بدست آید 
 یخ  را به مخلوط اضافه و کاملا خرد کنید. اسموتی یرتقال شما آماده است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱That's way more clever than I was exeictpng. Thanks!

در ادامه بخوانید...

نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی

در

مواد لازم برای تهیه نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی 
• 1 عدد لیمو
• ۲ عدد پرتقال
• 1/2 اینچ زنجبیل

طرز تهیه:
1. آب لیمو را گرفته در یک لیوان بریزید.
2. آب دو پرتقال را گرفته و به آن اضافه کنید.
3. نصف ریشه زنجبیل را خرد کرده و آن را خمیر کنید.
4. آن را به آب میوه اضافه نمایید.
5. خوب بهم زده و بنوشید.
فواید
• لیمو از طریق انتقال صفرا از کبد به روده کوچک به کاهش چربی اضافی بدنتان کمک می کند.
• پرتقال سرشار از ویتامین C و فیبر می باشد. این خصوصیات، آن را به یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها تبدیل می کند. پرتقال سطح کلسترول خون را کاهش داده؛ و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند، خطر ابتلا به زخم معده، دل درد و سرطان ریه را کاهش می دهد و در برابر آرتریت روماتوئید و بیماری های قلبی عروقی محافظت می نماید.
• زنجبیل در بسیاری از دستورالعمل های غذایی استفاده می شود و یک منبع خوب از آنتی اکسیدان است. خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی دستگاه گوارش را دارد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که با شیر و ماست تداخل دارند

در

بسیاری از متخصصین طب سنتی برای خوردن شیر و ماست قواعدی را مدنظر دارند. آن ها معتقدند شیر نباید با خوراکی ها و نوشیدنی های ترش و اسیدی خورده شود و حتی فاصله خوردن یک نوشیدنی مثل آب پرتقال و شیر باید رعایت شود. در غیر این صورت شیر خاصیت خود را از دست می دهد و اسید معده نیز بیش از پیش ترشح می شود.

بهتر است بعد از خوردن پرتقال یا آب پرتقال ، نیم ساعت صبر کنید و بعد شیر بنوشید و اگر ابتدا شیر نوشیده‌اید باید یک ساعت صبر کنید تا شیر به طور کامل هضم شود و بعد آب پرتقال وارد دستگاه گوارش شود تا بدن از مضرات ترکیب این دو ماده در امان بماند.

شیری که امروزه در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، شیر حیوانی است که از سه بخش آب ، پنیر و چربی تهیه می‌شود که میزان هر یک از این مواد در شیر متغیر است، اگر میزان هر یک از مواد آب ، پنیر یا چربی در شیر بیشتر باشد، به ترتیب طبع شیر دچار « سردی و تری » ، « گرمی و خشکی » و « سردی و خشکی » می‌شود و خواص درمانی و غذایی ویژه‌ای پیدا می‌کند و هر کدام برای درمان یا تسکین یک بیماری مفیدند.

شیر گاو که مدت بارداری آن همچون انسان ۹ ماه است، برای تغذیه بخصوص اطفال مناسب‌تر بوده، در درجه بعد شیر بز و سپس شیر گوسفند مفید است. این متخصص می‌افزاید، شیر گاو برای شکل‌گیری و استحکام استخوان‌ها ، بهبود علائم پیش از قاعدگی ، داشتن ناخن و دندان و موی سالم‌تر ، کنترل دیابت نوع دو و پیشگیری از سرطان پستان و روده بزرگ بسیار مفید است و از نظر طب سنتی در افراد گرم مزاج ، اشتهاآور و چاق‌کننده است و سبب لینت مزاج و رفع یبوست می‌شود.

بیماران با مشکلات طحال، مبتلایان التهاب کبد، مبتلایان صرع، کسانی که تپش قلب و معده ضعیف دارند و افراد دچار بیماری‌های ناشی از سوء مزاج بلغمی از جمله دردهای مفصلی، سردرد و ضعف اعصاب، نباید در مصرف شیر زیاده‌روی کنند.

از نگاه طب سنتی تنها افرادی که میزان اخلاط بدنشان متعادل است، می‌توانند به راحتی شیر مصرف کنند و افرادی که در بدنشان بویژه در معده آنها خلط غالب وجود دارد باید با دستوری خاص و به میزان اندک با مشاوره متخصص طب سنتی برای خوردن شیر اقدام کنند.

اگر فردی در معده‌اش خلط بلغم زیاد باشد، یعنی با علائمی همچون پر آب شدن دهان، سفیدی صورت و دیرهضمی غذا رو به رو باشد، با زیاد خوردن شیر موجب افزایش خلط غالب یعنی بلغم می‌شود و دراین حالت عوارض ناشی از افزایش این خلط را تجربه می‌کند. این شرایط برای افرادی که خلط غالب بدن آنها صفرا و دم باشد نیز اتفاق می‌افتد و مشکلاتی را برای آنها به وجود می‌آورد. بنابراین مصرف شیر باید با مشاوره متخصص طب سنتی انجام شود و افرادی که دچار خلط غالب هستند با پاکسازی و متعادل سازی خلط‌ها نسبت به مصرف شیر اقدام کنند.

مصرف غذا بلافاصله پس از نوشیدن شیر و خوابیدن به دنبال آن نیز توصیه نمی‌شود.

برخی مردم در وعده صبحانه شیر را با تخم‌مرغ میل می‌کنند یا در برخی وعده‌های غذایی استیک گوشت را با شیر میل می‌کنند، در حالی که نمی‌دانند ترکیب این دو غذا در کنار هم موجب سنگینی معده و انسداد اندام‌های گوارشی می‌شود و به دنبال این مسئله فرد دچار یبوست می‌شود.

از دیدگاه طب سنتی بهترین ماست ، ماستی است که از شیر تازه گاو تهیه شده باشد. طبیعت ماست ، سرد و ‌تر است و هر چه ترش‌تر و رقیق‌تر باشد، ‌سردی و تری آن زیادتر می‌شود. مصلح ماست، مربای زنجبیل، زنیان، نعناع، آویشن، سیر، کاکوتی، زیتون، سیاه دانه و پونه است.

برای رفع سردی ماست به آن فلفل اضافه نکنید، زیرا ترکیب حاصل از آن برای بدن مضر است؛ چون ماست سبب افزایش رطوبت بدن می‌شود. ( سیارک)

مصرف همزمان ماست با گوشت یا ماهی برای همه بخصوص مبتلایان دردهای مفصلی مناسب نیست و می‌تواند سبب تشدید بیماری شود، ضمن این که مداومت بر مصرف همزمان گوشت یا ماهی با ماست به دلیل تولید بلغم می‌تواند احتمال ابتلا به لک و پیس یا برص را افزایش دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده در مردان با این ماده غذایی

در
 
ماست برای جلوگیری از سرطان روده کمک می کند
ماست طبیعی به حفظ تعادل میکرو فلورا در روده کمک می کند و بدن را از سموم و باکتری های مضر خلاص می شود.
به تازگی، Medical xpress نتایج مطالعات منتشر شده توسط کارشناسان ایالات متحده را در رابطه با همکاران چینی منتشر کرد. دانشمندان گفته اند که مصرف دو یا چند وعده از ماست طبیعی در هفته باعث کاهش خطر ابتلا به آدنوم - تومورهای خوش خیم در مردان می شود. در نتیجه خطر ابتلا به سرطان روده کاهش می یابد. آدنوم در روده معمولا پولیپ نامیده می شود و می تواند دوباره رشد کند.
 
به عنوان بخشی از مطالعه، متخصصان تغذیه و مطالعه رژیم غذایی و پیشرفت انواع مختلف آدنوم در سرطانهای دوره مشاهده شده، از سال 1986 تا 2012، مردان 5811 آدنوم را تشکیل دادند، زنان - 8116 ، را بین 32000 مرد و 55 هزار زن بررسی کردند. 
 
همانطور که معلوم شد، افرادی که در رژیم غذایی و تغذیه روزانه، ماست مصرف کرده بودند، خطر ابتلا به آدنوم را به میزان 26٪ کاهش دادند، در مقایسه با افرادی که از ماست استفاده نکردند. دانشمندان این فرضیه را مطرح کرده اند که Lactobacillus bulgaricus و Streptococcus thermophilus که دو باکتری هستند که، می توانند مقدار مواد موجود در روده را افزایش دهند که باعث ظهور سرطان می شود. در عین حال، در زنان، ارتباط بین مصرف ماست و کاهش خطر ابتلا به تومورهای بدخیم و خوش خیم در روده یافت نشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دسر ماست یونانی با هویج قندی

در
ما کجا بودیم؟ من واقعاً مطمئن نیستم که سال گذشته کجا رفت اما بسیاری از کار مشتری و مسافرت باعث شد تا خیلی طولانی از این فضای آشپزی غفلت کنم. با عرض پوزش در مورد آن!
بگذارید به شما اطمینان دهم ، برعکس آشپزی و پخت در آشپزخانه ما کم نشده است. من در طی سال گذشته موفق به بازدید از چندین شهر مورد علاقه خودم شدم ، که همه آنها به خاطر طیف گسترده ای از غذاهای وسوسه انگیز شناخته شده اند. وین ، جایی که من - دوباره - موفق به خوردن روزانه وینر اشنیتل شدم. سنگاپور ، جایی که ما هنوز هم در بیش از 100 مرکز هاسکرر تلاش می کنیم غذا بخوریم. و سانفرانسیسکو ، جایی که ما تجربه ی وحشتناک خرید کوفین را داشتیم . البته ، و بسیار انتظار می رود که ، من هرگز بدون ایده های جدید و دستور العمل جدید به خانه برنگشته ام ، ممکن است برخی از آنها در پست های وبلاگ آینده ظاهر شوند ...
 
آخرین سفر ما به آتن و تست یک غذای سریع و عالی برای صبحانه بود. یکی از مکان های مورد علاقه ما در منطقه Monastiraki / Omonoia Karamanlidika بود . نه تنها خدمات آنها که مخصوصاً خوش آمدگویی آنها گرم بود ، غذاهای آنها (غذاهای معتبر یونان و خاورمیانه ، اغلب اوقات با پیچ و تاب) چیزی را برای آرزوی ما باقی نگذاشتند ، ما برخی از برش های سرد ، یک غذای تخم مرغ فوق العاده با پاستیرما و سوجوک را تست کردیم. سالاد غیر معمول یونانی با کاسنی و ....
 
و بعدش دسر بود.دسر یونانی ماست یونانی با هویج قندی که روی ماست است ،  برخلاف آنچه انتظار داشتم ، طعم آن را چشیدم و... واو ! بعد از اینکه بشقاب را تمام کردیم ، از بچه های پشت پیشخوان پرسیدم که آیا هویج در شربت قند شیرین می شود و آیا ترفندی برای آن وجود دارد یا خیر. بله در هر دو حالت! و سس مخفی ، خوب، گیاهان دارویی، که به نام xyz را ... او نمی دانست چگونه ترجمه کند، بنابراین به من یک یادداشت دست نویس با نام یونانی آن تحویل داد. بعداً ، دوستان یونانی ما ترجمه ( شمعدانی سیب ) را به ما دادند و من شانس خود را در فروشگاه ادویه جات اکسیر در نزدیکی آن امتحان کردم ، بی فایده بود. آنها به من گفتند ، به صورت خشک موجود نیست. (قبل از اینکه من به دنبال برخی از گل شمعدانی های تازه سیب ادامه دهم ، آیا کسی از این در پخت و پز یا پخت استفاده کرده است؟)

رطوبت دوست، گونه از گل شمعدانی که یک بافت پودری و عطری شیرین شبیه سیب دارد

به هر حال ، وقتی به خانه برگشتیم ، نمی توانستم صبر کنم تا آن ظرف ماست را دوباره نسازم. ادویه جات ترجیحی من (نیمی از) چوب دارچین بود و نمی توانستم از جابجایی آن خوشحال نباشم! هویج قندی چند روز در یخچال نگه داشته  می شود و یک میان وعده صبحانه عالی و سرد برای روزهای تابستانی گرم است

مواد لازم برای تهیه دسر ماست یونانی با هویج قندی   

3 عدد هویج (200 گرم رنده شده)
300 گرم شکر سفید
300 میلی لیتر آب
1/2 چوب دارچین 
با ماست یونانی سرو کنید

طرز تهیه دسر ماست یونانی با هویج قندی 

هویج ها را بشویید (در صورت لزوم فقط پوست را بگیرید) و آنها را ریز خرد کنید. سه هویج  کافی است من بعد از رنده تقریباً 200 گرم هویج داشتم.
 
در یک قابلمه کوچک آب ، شکر و نصف چوب دارچین را با هم مخلوط کنید. به جوش بیاورید ، گاهی اوقات هم بزنید تا شکر حل شود. قبل از برداشتن از روی حرارت ، هویج رنده شده را اضافه کرده و بگذارید حدود 1 دقیقه بپزد. درب را ببندید و بگذارید کاملاً خنک شود - این کار چند ساعت طول می کشد.
 
پس از خنک شدن ، آب هویج های رنده شده را از طریق یک توری بگیرید، من روی هویج را فشار نمی دهم ، زیرا می خواهم آنها را به عنوان یک شربت نگه دارید (و شربت قند مورد علاقه را برای شیرین کردن سالادهای میوه ای و غیره استفاده کنم. ) هویج های شیرین شده را درون یک ظرف پر و در یخچال سرد کنید.
 
بعد از سرو ماست یونانی مورد علاقه خود با یک قاشق غذاخوری، سخاوتمندانه از هویج قندی شیرین روی ماست بریزید. دسری عالی است ! هویج به مدت دو روز در یخچال خوب نگهداری می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطر جدی مصرف زیاد مرکبات شناسایی شده است

در

پرتقال

مصرف زیاد مرکبات به ویژه پرتقال و آب پرتقال احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.این خبر توسط روزنامه اکسپرس به نقل از داده های محققان دانشگاه ایندیانا در ایالات متحده گزارش شده است.

 

اشاره شده است که وقتی بیش از دو وعده میوه مرکبات در روز در رژیم غذایی باشد ، خطر ملانوم در مقایسه با افرادی که آنها را نمی خورند ، 63٪ افزایش می یابد.برای پرتقال و آب پرتقال ، نوشیدن بیش از یک وعده در روز به ترتیب 79٪ و 54٪ خطر سرطان پوست را افزایش می دهد.

 

دانشمندان بر این باورند که مقصر ماده پسورالن است که در میوه های مرکبات یافت می شود و دارای خاصیت حساسیت به نور و سرطان زایی است. افرادی که پوستی روشن و بسیار نازک دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند.

نظرات

۱۴۰۰/۱۱/۱۶سرطان پوست شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سرطان پوست از هر نوع در مردان شایع‌تر از زنان است، در میان افراد با پوست روشن، افرادی که از تخت‌های برنزه استفاده می‌کنند، آفتاب‌سوخته‌اند یا سرطان پوست داشته‌اند. عوامل خطر خاص برای ملانوم شامل وجود یک خال غیر معمول، خال های متعدد و سابقه خانوادگی ملانوم است.

در ادامه بخوانید...