چگونه عطر و طعم نعنا را حفظ کنیم

در

(سیارک) :نعنا یک ماده غذایی مفید است که به هر غذایی احساس خنکی و شادابی میدهد، البته مقدار کمی از ان کافی است. وقتی نعنا را تمیز کردید با ساقه های ان میتوانید ادویه ای برای گوشت تهیه کنید. با اینکه روشی برای ذخیره و حفظ طعم نعنا وجود ندارد، به روش های زیر میتوانید عطر و طعم برگ های تازه نعنا را حفظ کنید. تا جایی که ممکن است طول عمر نعنا را افزایش دهید. شما میتوانید نعنا را مانند شاخه های گل داخل اب قرار دهید یا ان را به یک حوله کاغذی پیچیده و در یخچال نگهداری کنید، حتی میتوانید برگ های نعنا را داخل تکه کوچک یخ نگهداری کنید.

1-    شاخه های نعنا را داخل اب قرار دهید. نعنا را به ارامی شسته و بعد از بسته بندی نگهداری کنید. بسته های نعنا را زیر اب سرد خیس کنید، مواظب باشید برگ های ظریف ان اسیب نبینند. بسته های خیس را داخل یک حوله کاغذی قرار دهید. چون سبزی حاوی رگه هایی از خاک، باکتری، سموم و کودهای شیمیایی هستند لازم است قبل از مصرف یا ذخیره سازی شسته شوند. برای شستن سبزی اب را کم باز کنید تا سبزی ها اسیب نبینند.(سیارک)



2- قسمت های پایین ساقه نعنا را با یک قیچی قطع کنید و سعی کنید ساقه ها زیاد کوتاه نشوند چون ساقه های بلند بهتر اب جذب کرده و قرار دادن انها در داخل اب راحت تر است. سعی کنید تا جایی که ممکن است ساقه ها را با زاویه کمتری قطع کنید، این کار به جذب اب کمک میکند.



3- ساقه نعنا را به اندازه چند اینچ داخل اب قرار دهید. یک گلدان کوچک، ظرف شیشه ای یا پلاستیکی را تا یک سوم ان اب ریخته و ساقه ها را داخل اب قرار دهید طوری که چند اینچی از ساقه ها داخل اب غوطه ور شوند، این کار طول عمر و شادابی سبزی ها را افزایش میدهد. هر چند روز یکبار اب نعنا را عوض کنید، برای حفظ و شادابی سبزی ها بهتر است از اب مقطر یا اب معدنی استفاده کنید.



4-  نعنا را بصورت ازادانه با یک پلاستیک پوشش دهید. نعناها را داخل یک پلاستیک گذاشته و طوری که به برگ های انها اسیب نرسد، انها را کاملا پوشش دهید تا در معرض فشار هوا قرار نگیرند. پس از پوشش کامل انها را میتوانید داخل یخچال، فریزر و یا داخل اتاق قرار دهید، با این روش شما میتوانید شادابی و عطر نعنا را  تا چندین هفته حفظ کنید.



5-  چند لایه حوله کاغذی را اطراف نعنا بپیچید سعی کنید اب حوله زیاد نباشد. چون باعث فاسد شدن برگها میشود.

 


  نعناها را روی یک حوله کاغذی بزرگ گذاشته و بصورت رول در اورید و پس از رول کردن لبه های حوله کاغذی را برگردانید تا نعنا ها در معرض فشار هوا قرار نگیرند. بزرگ بودن رول از پلاسیدگی و پاره شدن برگ ها جلوگیری میکند.


 روی نعنا ها را بدون اینکه به انها فشاری وارد شود با یک پلاستیک پوشش دهید. نعنا ها را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید طوری که در معرض فشار هوا قرار نگیرند. بدین ترتیب میتوانید عمر نعنا را چند هفته ای افزایش دهید.(سیارک)


  نعناهای رول شده را داخل یک کیسه پلاستیکی زیپ دار و سپس داخل یک ظرف پلاستیکی قرار دهید، با قرار دادن ظرف نعنا در یخچال در مواقع نیاز میتوانید از برگهای تازه برای کوکتل و یا دسر استفاده کنید. با این کار شما میتوانید رنگ، طمع و بافت ترد نعنا را حداقل تا سه هفته حفظ کنید. منبع : *

نظرات

در ادامه بخوانید...