گران‌ قیمت‌ترین غذاهای دنیا

در

(سیارک)خوردن یک غذای خوب و با کیفیت به معنی رفتن به رستوران و خوردن غذایی است که برای مثال در آن از گوشت یا ماهی تازه استفاده شده باشد. از سوی دیگر اما اگر هزینه‌ای که باید صرف خرید غذا کنید برایتان مسئله‌ای نباشد، بجای یک غذای خوب می‌توانید یک غذای عالی و فوق‌العاده نوش‌جان کنید. صاحبان رستوران و آشپزان بزرگ سراسر دنیا برای اینگونه افرادی که توان مالی بالایی دارند، تدابیری اندیشیده‌اند و برایشان امکان این را فراهم کرده‌اند که لحظاتی بسیار خاص و بیاد ماندنی‌ای را با خوردن یک غذای بخصوص، برای خودشان ثبت کنند. برای اینکه ذهنیتی از قیمتی که برای این غذاها در نظر گرفته می‌شود بدست بیاورید نمونه‌ای برای شما ذکر می‌کنیم. منظور ما دقیقا از غذای گران، می‌تواند پیتزایی باشد که قیمت ده هزار دلار برای آن درنظر گرفته شده است و یا بستنی‌ای که به عنوان دسر سرو شده و چیزی حدود هزار دلار قیمت دارد. در این مقاله قصد داریم شمارا با غذاهایی در سراسر دنیا آشنا کنیم که گران هستند و هرکسی توان خرید آنها را ندارد. حداقل قیمت غذاهای موجود در این لیست، پانصد دلار برای یک وعده غذایی است. با سیارک همراه باشید.

رستوران کیوتو کیچو آراشی‌یاما، کیوتو، ژاپن

قیمت منوی غذای مخصوص: 507 دلار

در رستوران کیوتو کیچو آراشی‌یاما در کیوتوی ژاپن چند منوی غذای مخصوص از طرف سرآشپز رستوران برای مشتری‌ها در نظر گرفته شده است و می‌توان بسته به روزی که به رستوران می‌روید، یکی از این منوها را انتخاب کرده و از خوردن محتویات آن لذت ببرید. گران‌ترین منویی که در میان این منوهای غذای مخصوص وجود دارد، قیمت 54000 ین ژاپن (معادل 507 دلار) برای هر نفر را دارد. البته با خوردن این غذا خیالتان کاملا راحت خواهد بود که دیگر گرسنه نخواهید ماند، چراکه حدود ده نوع مواد خوراکی متفاوت در این منوی مخصوص وجود دارد: دایره‌های بریده شده از ساشیمی، غذای بخارپز و کبابی، برنج، سبزیجات طبخ شده و مواد خوراکی‌ای که برای دسر درنظر گرفته شده‌اند از این قبیل‌اند. سرآشپز این رستوران ژاپنی، کنیو تکوکا است و هدایت و مدیریت رستوران را نیز به عهده دارد. او ادامه‌دهنده مسیر خانواده‌اش به حساب می‌آید؛ پیش از او پدرش مدیریت این رستوران را به عهده داشته است و پیش از او نیز پدربزرگش.

رستوران مونایی به هدایت گای ساوی، پاریس، فرانسه

قیمت منوی غذای مخصوص: 510 دلار

گای ساوی سرآشپز مخصوص این رستوران فرانسوی، در سال 2015 اقدام به تأسیس این مکان کرد. مکانی که منظره‌ای فوق‌العاده در برابرش دارد و به موزه لوور پاریس مشرف است. درحال حاضر در منوی غذای این رستوران، غذایی وجود دارد که درحقیقت از ترکیب هجده ماده غذایی و خوراکی دیگر تهیه شده است. «تار و پود، رنگ‌ها و طعم‌ها» نامی است که برای این مجموعه غذا در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که هزینه نوشیدنی جدا است از هزینه‌ای که برای این وعده غذایی پرداخت می‌کنید؛ درحقیقت نوشیدنی‌ای برای آن درنظر گرفته نشده است. با پرداخت چندصد دلار می‌توانید از طعم‌های متفاوتی درکنار هم لذت ببرید: اردک، صدف، سوپ مخصوص سرآشپز و بسیاری خوراکی‌های خوشمزه دیگر، از جمله ترکیبات این وعده غذایی هستند.

پاریس یکی از رمانتیک‌ترین شهرهایی است که در سراسر جهان وجود دارند و صرف غذا در رستوران مونایی می‌تواند تجربه بی‌نظیری باشد.

رستوران ماسا، نیویورک

قیمت وعده غذایی شام: 595 دلار

برای نوش‌جان کردن سوشیِ تقریبا ششصد دلاری رستوران ماسای نیویورک، باید زمانی دو ساعته از وقت خود را خالی گذاشته و به این کار اختصاص دهید. قیمتی که برای این غذا در نظر گرفته شده است شامل مالیات و نوشیدنی نمی‌شود. البته از سویی قیمتی که برای شما در نظرگرفته شده است عادلانه است، چراکه کسانی که در این رستوران کار می‌کنند، انعام قبول نمی‌کنند. مواد مورد استفاده در این سوشی چندوقت یکبار تغییر می‌کنند، اما چیزی که می‌توان از آن اطمینان داشت این است که همیشه مواد درجه‌یک و تازه در تهیه آن استفاده می‌شود. موادی که سرآشپز این رستوران، ماسایوشی تاکایاما، ماهرانه از آنها استفاده می‌کند تا این غذای سنتی ژاپنی را برای شما تهیه کند. ناگفته نماند که سوشی‌ای که در این رستوران تهیه می‌شود، مواد خوراکی بیشتری را (نسبت به سوشی متداول) دربر می‌گیرد و باید آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل در نظر گرفت. اگر قصد دارید تنها یک میان‌وعده سبک داشته باشید، خوردن این سوشی توصیه نمی‌شود.

رستورانی با تجربه امواج فرابنفش، شانگهای

قیمت وعده غذای مخصوص: 636 دلار

نظرتان درباره یک تجربه کاملا متفاوت چیست؟ دراین رستوران تنها این ذائقه شما نیست که برای مسئولان آن اهمیت دارد. در سال 2012 بود که ایده این کار به ذهن خلاق سرآشپز فرانسوی، پائول پیرت رسید و اقدام به عملی کردن آن کرد. در این رستوران تجربه‌ای کاملا متفاوت خواهید داشت. این وعده غذایی طی بیست مرحله سرو می‌شود و در تمام طول این مدت و برای هر خوراکی که سرو می‌شود، موسیقی‌ای مختص به آن در نظر گرفته شده است. این درحالی است که نورپردازی ویژه‌ای نیز برای هر خوراک در نظر گرفته شده است. تمامی کسانی که به رستوران می‌آیند، یک نوع غذا می‌خورند و تجربه‌ای مشابه با یکدیگر خواهند داشت. اگر شماهم قصد دارید تجربه‌ای متفاوت از خوردن غذا داشته باشید رفتن به این رستوران چینی توصیه می‌شود. تجربه‌ای که ارزش هزینه‌ای که برای آن درنظر گرفته شده است را دارد.

رستوران براسری، لاس‌وگاس

قیمت برگر گوشت و خرچنگ دریایی:777 دلار

جایی که این غذای خوشمزه سرو می‌شود، رستورانی در پاریس است. رستورانی که به گونه ای طراحی شده است که یادآور دیدنی‌های لاس‌وگاس است. مواد تشکیل‌دهنده این همبرگر بخصوص که در این رستوران سرو می‌شود پانکتا، پنیر بز، چربی جگر غاز، خرچنگ دریایی و یک نوع سرکه بالزامیک صد ساله مخصوص است که توسط خود رستوران تهیه شده و در دستور پخت غذاهایشان از آن استفاده می‌شود. درکنار این‌ برگر یک سالاد مخصوص هم سرو می‌شود. یک نوشیدنی مخصوص به نام «رز دُم» هم در کنار این برگر ویژه سرو می‌شود که تجربه یک وعده غذایی بی‌نظیر را برای کسانی که توان پرداخت چنین هزینه‌ای را داشته باشند به ارمغان می‌آورد.

رستوران سرندیپیتی 3، نیویورک

قیمت بستنی طلایی مخصوص: 1000 دلار

اگر درخود توانایی این را می‌بینید که هزینه‌ای معادل هزار دلار برای یک دسر خوشمزه و جالب کنار بگذارید، رستوران سرندیپیتی 3 در نیویورک، جایی است که باید سری به آن بزنید. اما برای هرکسی مطمئناً عجیب است که چگونه ممکن می‌شود یکی بستنی که به عنوان دسر سرو می‌شود چنین قیمتی داشته باشد. باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این بستنی کاملا متفاوت است از سایر بستنی‌ها و در تهیه آن از مواد خوراکی بخصوص و گران‌قیمتی استفاده شده است. بستنی اصلی مورد استفاده در این دسر، بستنی وانیلی تاهیتی است که با وانیل ماداگاسکاری ترکیب شده است و روکشی از ورقه طلای بیست و چهار عیاری آن را پوشانده است. شکلات مخصوص، میوه‌ها مخصوص پاریسی، ترافل، خاویار و چند ماده خوراکی دیگر تشکیل دهنده این دسر اشرافی و فوق‌العاده هستند. ناگفته نماند که این دسر در ظرف معمولی سرو نمی‌شود و ظرفی برای آن درنظر گرفته شده است که شایستگی داشتن این همه ماده خوراکی گران‌قیمت را در خود داشته باشد. یک لیوان کریستالی مخصوص رستوران برای این کار درنظر گرفته شده است که پس از نوش جان کردن دسر خود می‌توانید به عنوان یادگاری همراه خود به منزل ببرید. برای داشتن تجربه خوردن این دسر جالب، باید از چهل و هشت ساعت قبل آن را سفارش داده و جایی برای خود در رستوران رزرو کنید.

رستوران سابلی‌موشن، ایبیزا

قیمت یک وعده غذایی شام: 1757 دلار

اگر انسانی متمول باشید و توان پرداخت هزینه‌های هنگفت را داشته باشید، آنوقت قادر خواهید بود در تجربه‌ای سه ساعته به این رستوران رفته و از امکانات جالب آن بهره‌مند شوید. تجربه‌ای که به طور معمول برای هر نفر تا چیزی حدود 1700 دلار آب می خورد. این اطلاعاتی است که سی ان تراولر دراین خصوص در اختیار ما گذاشته است. این رقم بیش از میزان میانگین ماهانه‌ای است که هر خانوار برای خوراک خود هزینه می‌کند. البته این را هم باید در نظر داشته باشیم که تجربه خوردن غذا در سابلی‌موشن، بسیار متفاوت است از غذایی که همه روزه ممکن است در رستوران‌های دیگر نوش‌جان کنیم. اگر بخواهیم ذهنیتی از این تجربه به شما بدهیم، باید بگوییم که فضا و اتمسفر این رستوران هم شبیه به آن چیزی است که در یکی از موارد قبلی (تجربه فرابنفش) ذکر کردیم. سرآشپز این رستوران بخصوص، پاکو رنکرو است که در سال 2014 اقدام به تأسیس این رستوران در هتل «هارد راک» ایبیزا کرد و قصد اصلی‌اش از طراحی و احداث این رستوران این بود که در کنار صرف غذا برای مشتریانش تجربه‌ای لذت‌بخش فراهم کند. هر وعده غذایی در این رستوران طی پانزده الی بیست مرحله سرو می‌شود و هر مرحله موسیقی و نورپردازی مخصوص به خود را دارد. هنر و موسیقی و غذا درکنار هم قرار می‌گیرند تا تجربه‌ای متفاوت را برای مشتریان پاکو به ارمغان بیاورند.

رستوران نورما، نیویورک

قیمت اُملت خرچنگ دریایی فریتاتا: 2000 دلار

درحقیقت اگر برای نخستین بار وارد رستوران نورمای نیویورک شوید، قیمت بالای این اُملت ویژه برایتان کمی عجیب خواهد بود، چراکه قیمت غذاهای اصلی این رستوران خیلی بالا نیست. قیمت بیشتر غذاهایی که در منوی این رستوران موجود هستند از سی دلار تجاوز نمی‌کند. بنابراین ممکن است این سؤال برای هرکسی پیش بیاید که چگونه می‌شود که این اُملت فریتاتا چنین قیمتی دارد. نکته اصلی درمورد این اُملت که آن را بدل به غذایی ویژه می‌کند، مواد مورد استفاده در تهیه آن است. این اُملت دوهزار دلاری حاوی چیزی حدود ده اونس (هر اونس برابر با 31 گرم است) خاویار مخصوص است که مهمترین ماده خوراکی است که سبب افزایش قیمت آن شده است. البته سرآشپز این رستوران برای کسانی که توان مالی کمتری دارند هم تدابیری اندیشیده است و برای آنها، میزان خاویار موجود در فریتاتا را تا یک اونس کاهش داده است. این کاهش میزان خاویار موجود در اُملت، قیمت آن را به دویست دلار می‌رساند که به مراتب کمتر از قیمت غذای اصلی است.

رستوران آشپزخانه صنعتی، نیویورک

قیمت پیتزای 24 کی: 2000 دلار

اولین پیتزایی که در منوی غذای این رستوران قرار گرفته است، گران‌ترین غذایی است که با رفتن به این رستوران می‌توانید سفارش دهید. این رستوران در محله سی‌پورت، در قسمت جنوبی نیویورک قرار گرفته است. برای نوش‌جان کردن این پیتزای خوشمزه، باید از دوروز قبل اقدام به سفارش آن کنید و جایی در رستوران برای خود رزرو کنید. قیمت این پیتزا البته به گونه‌ای است که هرکسی قادر به تهیه آن نیست و تنها افرادی بخصوص می‌توانند گاه به گاه این غذا را تهیه کنند. اما چگونه است که این پیتزا این همه گران قیمت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که مواد مورد استفاده در این پیتزا تفاوتی اساسی با پیتزاهای پپرونی و پنیر معمولی دارد. پنیر مورد استفاده در این پیتزا، از نوع استیلتون است که بسیار گران قیمت است. از دیگر مواد مورد استفاده در این پیتزا می‌توان به چربی غاز، خاویار و ترافل اشاره کرد. درنهایت هم ورقه‌هایی از طلا برای تزئین این پیتزای جالب درنظر گرفته شده است که نقشی اساسی در قیمت دوهزار دلاری آن دارند.

رستوران فلور، لاس‌ وگاس

قیمت همبرگر 5000 فلور: 5000 دلار

این برگر بسیار متفاوت است از همبرگری که در محله خود از رستوران یا فست‌فودی تهیه می‌کنید. حتی همبرگری که در موارد پیشین به آن اشاره شد (برگر رستوران براسری) در قیمت به پای این همبرگر نمی‌رسد. سرآشپز این رستوران، هوبرت کلر است و از مواد بسیار بخصوصی در برگر خود استفاده می‌کند که سبب شده چنین قیمتی داشته باشد. رستوران فلور توسط کلر هدایت می‌شود و در اقامتگاه تفریحی خلیج ماندالای قرار دارد. از گران‌قیمت‌ترین گوشت موجود دربازار در ساخت و تهیه این برگر خوشمزه استفاده می‌شود: گوشت مورد استفاده دراین برگر «واگیو» نام دارد که قیمتی معادل صد دلار به ازاری هر پوند دارد (هر پوند تقریباً برابر با نیم کیلوگرم است). به این گوشت گران‌قیمت، ترافل‌هایی که توسط کلر استفاده می شوند را نیز باید اضافه کرد: ترافل‌هایی که به ازای هر پوند قیمتی معادل هزار و پانصد دلار دارند. یک نوشیدنی مخصوص چیتو پتروس 1995 نیز همراه با این برگر سرو می‌شود که قیمتی معادل دوهزار و پانصد دلار دارد.

رستوران رناتو ویولا، سالرنوی ایتالیا

قیمت غذایی با نام لوئی سیزدهم: 10338 دلار

آیا دلتان می‌خواهد پیتزایی نوش‌ جان کنید که سزاوار شکم پادشاهان باشد؟ اگر آنقدری پول داشته باشید که گاهی ندانید باید با آن چه کنید، می‌توانید این پیتزای بخصوص را سفارش دهید و از خوردنش لذت ببرید. این پیتزا یکی از گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌هایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود. رناتو ویولا، یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین پیتزازن‌های ایتالیا است و این پیتزا را تهیه می‌کند و در خانه به شما تحویل می‌دهد. برای این پیتزا هر نامی را می‌توان در نظر گرفت به جز معمولی. موادی که در تهیه این پیتزا مورد استفاده قرار گرفته‌‌اند، ویژه هستند. پنیر موزورلای بوفالو، خرچنگ و خاویار از موادی هستند که برای تهیه این پیتزا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه این است که هرکدام از این مواد خوراکی از نقطه بخصوصی از دنیا فراهم می‌شود. برای کامل کردن حس خوبی که این پیتزا برای شما به ارمغان می‌آورد، نوشیدنی بخصوصی نیز درکنار آن سرو می‌شود. کنیاک رمی مارتین و شامپاین کروگ کلوس 1995 دو نوشیدنی هستند که در کنار این پیتزا سرو می‌شوند.

آب گرم و اقامتگاه قلعه، سری‌ لانکا

قیمت دسر مخصوص ماهیگیر قلعه: 14500 دلار

اگر هوس کردید پانزده هزار دلار سرمایه خود را به جای اینکه برای دوران بازنشستگی خود پس‌انداز کنید و یا قبض‌های به تعویق افتاده خود را با این پول پرداخت کنید، آن را صرف یک غذای تجملی کنید، دسر مخصوص این اقامتگاه می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

البته این دسر به همین سادگی تهیه و سرو نمی‌شود و اگر قصد خوردن آن را داشته باشید باید حداقل دو روز قبل به مسئولین این اقامتگاه اطلاع دهید، چراکه چیزی حدود بیست و چهار ساعت زمان و مراقبت نیاز است تا این دسر تهیه شود. مواد اصلی تشکیل‌ دهنده این دسر تجملاتی، کاستای ایتالیایی است که با خامه ایرلندی ترکیب شده است و درکنار این خامه از کمپوت انار و انبه نیز استفاده می‌شود.

در قسمت زیرین این دسر از سابایون شامپاین استفاده شده است و برای تزئین آن از زمرد کبود هشتاد قیراطی استفاده شده است. نکته جالب توجه درباره این دسر ماهیگیر شکلاتی دست‌ سازی است که در کنار آن قرار گرفته و جلای خاصی به آن می‌بخشد. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

فروش گوشت گوساله با "ژن برتر" کیلویی ۹۰۰ هزار تومان+عکس

در


در حالی که بسیاری از مردم برای تأمین مایحتاج اولیه خود با مشکلات مالی مواجه هستند، یک قصابی لاکچری اقدام به عرضه گوشت نوعی گوساله کرده که قیمت هر کیلو از آن حدود یک میلیون تومان است.
در حالی که بسیاری از مردم با افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی دست‌وپنجه نرم می‌‌کنند،‌ برخی فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از برخی ادعاها برای مشتریان و شهروندان خاص خود اقدام به فروش برخی محصولات با نرخ‌های نجومی می‌کنند.

یکی از این مجموعه‌ها، شرکت ... است که مدعی است با استفاده از نوعی تغذیه خاص برای نژادی از گاو و گوساله‌ها، بهترین گوشت را از نظر کیفیت در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

نکته قابل توجه در این زمینه، قیمت فوق‌نجومی محصولات این شرکت است به‌طوری که قیمت یک کیلو گوشت سردست بدون استخوان 900 هزار تومان، وسط ماهیچه 800 هزار تومان، ماهیچه دست 780 هزار تومان، استیک مغز ران 840 هزار تومان، مغز ران با چربی 800 هزار تومان اعلام شده است.

لازم به ذکر است که این شرکت فقط در یکی از برج‌های معروف شمال تهران فروش حضوری دارد و کنار آن اقدام به فروش اینترنتی محصولات لاکچری خود می‌کند.منبع

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاکچری

در

معنی کلمه لاکچری یعنی چه ؟ …. این یکی از سوالهایی که اینروزها خیلی ها برای پیدا کردن معنی آن در اینترنت سرچ می کنند . زندگی لاکچری چیست؟

اگر این روزها زیاد با کلمه لاکچری یا لاکشری ، در فروشگاه ها ، در شبکه های اجنماعی مثل اینستاگرام در بیلبوردهای خیابان یا حتی در منوهای رستوران ها برخورد میکنید و به دنبال معنای واقعی لاکچری هستید در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه برای درک درست لاکچری بودن لازم است در اختیارتان بگذاریم
بازارِ لاکچری بودن این روزها بسیار داغ است ! برای مثال لاکچری های اینستاگرام ، این کلمه در چند سال اخیر بسیار از سوی کاربران این شبکه اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است . شاید در برخی موارد کاربران اینستاگرام افراط میکنند و انتهای هر کپشن از پست هایشان در رابطه با کافه گردی یا رستوران گردی یا یک خرید ساده از هشتگ لاکچری استفاده میکنند
آیا به نظر شما نشستن در یکی از کافه های پالادیوم تهران یک فعل لاکچری محسوب میشود ؟ آیا مسافرت به کیش یک سفر لاکچری است ؟ آیا عکس گرفتن از پیتزایی که در یکی از فست فود های مشهور مشغول خوردن آن هستیم یک حرکت لاکچری است ؟ ( سیارک)

لاکچری یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می کند با این کار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کند. اتومبیل های لاکچری را همه در زیر پای فوتبالیست های مشهور دیده ایم. ساعت ها، جواهرات، مبلمان و وسائل خانگی و همینطور هتل ها و رستوران ها از کالاها و خدمات لاکچری به حساب می آیند. خرید بلیط تجربه های لذت بخش و نادر مثل سفر به فضا هم از جمله خریدهای لاکچری شناخته می شود. میوه فروشی که میوه های درشت و با کیفیت را در فضایی جداگانه نگه می دارد هم یک لاکچر فروش است که دنبال مشتری پولدار و لاکچرپسند می گردد.

با کلمه لوکس همه آشنا هستیم. در واقع با وجودی که لوکس یک کلمه لاتین به معنای تجملی است اما در زبان فارسی مانند یک کلمه فارسی با آن برخورد می شود. لوکس گرایی یا لاکشری (Luxury) به معنای شکلی از زندگی است که در آن فرد ترجیح می دهد اجناس لوکس را بخرد. لاکشری با وجودی که به تلفظ صحیح کلمه انگلیسی نزدیکتر است اما در ایران به صورت لاکچری تلفظ می شود، که البته با توجه به جا افتاده بودن کلمه لوکس در زبان فارسی همان ترجمه لوکس گرایی برای آن مناسب تراست.

در ادامه به سراغ معنی کلمه لاکچری ( یا لاکشری ) میرویم و بررسی میکنیم این کلمه جذاب در ویکی پدیا و یا فرهنگ لغت به چه معناست
کلمه لاکچری ، لاکشری و یا حتی لاکژری از جمله کلمه های جنجالی است که به تازگی وارد زبان فارسی شده است و تقریبا هرکسی آن را به نحوی که خودش راحتر باشد تلفظ میکند نوشتن لاکچری به انگلیسی به این صورت است ” LUXURY ” که حنی در برخی موارد در لاکچری های اینستاگرام دیده شده که این کلمه را به اشتباه لوکسوری نیز تلفظ میکنند!

این کلمه در زبان فارسی شاید معادل تجملات یا اشرافی بودن باشد و یا حتی ممکن است در هر موقیتی معنایی متفاوت داشته باشد برای مثال شبکه های اجتماعی که از کلمه لاکشری معنای خودنمایی برداشت میشود 

معنی و طرز نوشتن لاکچری به انگلیسی

در زبان انگلیسی کلمه لاکچری ” LUXURT ” به دو صورت صفت و اسم به کار میرود
کلمه luxury به صورت اسم در زبان انگلیسی : نفیس بسیار ظریف ( مورد استفاده برای زمانی که محصولی قیمت بالایی دارد )
یک مورد غیر ضروری و مطلوب (منحصر به فرد ) که برای خرید گران بهاء است ( در اینجا غیر ضروری به معنای کالایی است که از موارد ضروری زندگی نیست )

مترادف های کلمه لاکشری : زیادی بودن لذت بخش بودن گرانبهاء بودن جلال اشرافی مجلل شکوه بزرگی و عظمت غیرضروری متمول
کلمه های متضاد با لاکچری : قفر بی پولی ضروری سادگی
قابل پیش بینی است که شما هم در این مورد که پیدا کردن یک معنی مستقل و کامل برای تعربف لاکچری کار ناممکنی است با ما موافق باشید ولی کلمه های تجملاتی و اشرافی در زبان فارسی بیشترین قرابت معنایی را با معنی لاکچری دارد اما از کلمه لاکشری قدیمی تر در زبان فارسی ، کلمه لوکس LUX است . در زبان فارسی قبل از کلمه لاکچری بیشتر از کلمه لوکس استفاده میشد وقتی کالا و محصولی تاحدی گرانقیمت و منحصر به فرد بود آن شیء با صفت لوکس همراه میشد

اما ریشه کلمه Luxury در زبان انگلیسی به چه تاریخی برمیگردد؟

این کلمه در زبان انگلیسی هم زیاد قدیمی نیست ، رواج استفاده از این کلمه به اواسط قرن ۱۴ برمیگردد البته معنی امروزی این کلمه در قرن ۱۶ میلادی پس از آن که بشر توانست بین کالا و محصولات انتخاب کند شکل گرفت و معنای گران قیمت یا اشرافی بودن گرفت و تا انتهای قرن ۱۷ میلادی معنای لاکچری به سمت ” لذت بردن از چیزی که در زندگی ضروری نیست ” پیش رفت . استفاده از این کلمه کم کم در بین مردم جا افتاد تا اوایل قرن ۲۰ میلادی که آن را به عنوان صفت هم به کار گرفتند .
در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و صنعت ، دسترسی راحت تر به اطلاعات و اخبار و فراگیر شدن سبک های هنری ، لاکچری معنایی عمیق تر از قبل پیدا کرده است و صرفا آن را در یک کلمه یا عبارت نمیتوان تعریف کرد و برای توصیف این کلمه تنها استفاده از کلمه تجملاتی و گرانقیمت کافی نیست
کلمه لاکچری تقریبا از سال ۲۰۱۴ در مرورگر ها به زبان فارسی جست و جو میشود و پس از گذشت تقریبا ۴ سال کاربران همچنان به دنبال معنای واقعی لاکچری هستند و سرچ این عبارت در گوگل از سوی کاربران فارسی زبان بسیار زیاد است . اما معنای واقعی لاکچری چیست ؟!
معنای لاکچری به قدری گسترده شده است که میتوان آن را یک سبک زندگی دانست
معنا و کاربرد کلمه لاکچری یا تلفظ درست تر آن لاکشری در ادبیات امروز جهان چیست؟
در ابتدای این گزارش توضیحات مختصری درباره کلمه لاکچری ، تلفظ و طرز نوشتن آن و کلمه های هم معنی یا مخالف دادیم که در ادامه به شرح کلمه های هم معنی با لاکچری در زبان فارسی میپردازیم که به درک بهتر این کلمه کمک میکند

لاکچری یعنی ؛ تجمل :

کلمه تجمل ریشه در زبان عربی دارد و یکی از معانی آن در زبان فارسی زیبایی است و پیامبر میفرماید : ” خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و دوست دارد نعمت های خودش را در بنده اش ببیند . خداوند فقر و اظهار به فقر را دشمن میداند ”
هر آن چه در اطراف ما و در دنیا وجود دارد نشانه هایی از زیبایی و زشتی (نازیبایی) را در خود دارد که البته تشخیص این زشتی و زیبایی به سلیقه افراد ، سبک زندگی و محیط و جامعه ای که در آن زندگی کرده اند بستگی دارد حتی ساخته های دست بشر از داشتن این ویژگی ها مستثنا نیست
کلمه تجمل به معنای آراستن است و در زندگی به معنای گرایش به زیبا نشان دادن است که البته مرز باریکی بین فخر فروختن به دیگران با تجمل است که زیاده روی در تجمل گرایی باعث گذشتن از مرز تجمل است که عملی بسیار مذموم و ناپسند است. ( سیارک)

لاکچری یعنی ؛ گران بودن :

گران بودن یکی از شاخص های لاکچری است؛ البته تنها یکی از شاخص ها. متاسفانه به دلیل کج فهمی، در زبان امروز مردم، هر چیز گرانی لوکس نامیده می شود در حالی که ممکن است هرگز کیفیت مطلوب را نداشته باشد و یا دقت لازم برای ساخت و پرداخت آن به کار گرفته نشده باشد. به هر حال واضح است کالایی که ساعت ها زمان برای طراحی و ساخت آن از عمر افراد سپری شده است، قیمت بالایی هم دارد.

لاکچری یعنی ؛ شکوه :

کلمه های مترادف با این کلمه عبارت اند از شان، شوکت، حشمت، بزرگی، بزرگواری، جاه و جلال، دبدبه، ابهت، فر. شکوه یعنی جلوه کردن به بزرگی و جلال و خوبی. چیزی که شکوه دارد، در کمترین زمان، زبان انسان را بند می آورد و وی را مبهوت خود می کند.
هر چیز شکوهمند آنقدر از لحاظ احساسی انسان را بر می انگیزد که توصیف کردن چگونگی این روند و این که چه چیز باعث این وجد و شعف درونی می شود، تقریبا ناممکن است. شکوه داشتن، چیزی ورای زیبا بودن و جذاب بودن است. شکوه داشتن بسیار به خاص بودن و نادر بودن ربط دارد.

لاکچری یعنی ؛ فراوانی :

وفور و بسیار بودن در جنبه های مختلفی نمود پیدا می کند از جمله در مورد تزئینات یک شیء یا لباس و یا تعدد اتاق های یک خانه. «زیاد بودن» به طور کلی چیزی است که پس از رفع نیاز های اولیه و به دست آمدن ضرورت ها به سراغ انسان می آید. البته گاهی زیاد بودن به حد اسراف می رسد که رفتاری ناپسند است.

لاکچری یعنی ؛ تزئینی بودن :

انسان زمانی به سراغ تزئین کردن می رود که بخواهد به چیزی فراتر از کاربردی بودن یک وسیله برسد. خرید یک تابلو، یک مجسمه یا یک فرش اصیل، مثال هایی از تلاش انسان برای آراستن و تزئین کردن محیط پیرامون خود است. تزئین کردن به مفهوم توجه بیشتر هم است.
هر کس ممکن است به پوشاک، خودرو، یا محل زندگی خود بیشتر توجه کند و آنرا تزئین کند. تزئین کردن معمولا با اضافه کردن همراه است. شما موارد ظریفی را به یک چیز (شیء) اضافه می کنید تا هیچ چیزی کم نداشته باشد و در کمال باشد. در نهایت، چیزی که تزئینی است، یعتی قرار است کامل کننده باشد و ما را به حداکثر ایده آل خود برساند.
لاکچری ، وجوه بسیاری دارد. توصیف یک خانه، خودرو و یا هر ساخته بشری با این کلمه، تنها به معنای گرانی آن چیز نیست. کیفیت ساخت و پرداخت، رعایت اصول هنری و بسیاری از موارد دیگر که در مقاله های بعدی به آن ها خواهیم پرداخت، از لازمه های این ساخته هاست.
لاکچری مانند هر مفهوم و یا شیء دو وجه پسندیده و ناپسند می تواند داشته باشد؛ همانگونه که چاقو می تواند ابزار نجات جان انسان در دست پزشک باشد و یا آلت قتل وی در دست یک جانی. لاکچری می تواند به طور صحیح به کار گرفته شود؛ به منظور آسایش و رفاه بیشتر. از سوی دیگر می تواند به طور غیر اخلاقی و به منظور نمایش توانگری مالی به کار گرفته شود که پسندیده نیست. ( سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

تعهد مشتری به برند های لاکچری

در


به دلیل افزایش جهانی تقاضا برای محصولات لاکچری ، این بخش در حال تغییر است . محققانی مانند ویگنرون و جانسون در سال 1999 تعریف خود را از لاکچری بودن :

بالاترین سطح از مارک های معتبر معرفی کردند که شامل ارزش های فیزیکی و روانی هستند. انگیزه اساسی برای دستیابی به برندهای لاکچری ، خرید برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران یا بدلیل جنبه های فردی ، مانند شخصیت افراد و همچنین فاکتور لذت است. 

چنین مزایایی، باعث گسترش سریع . اگر چه مشتریان طبقه متوسط ، فاقد قدرت بودجه در مقایسه با مشتریان ثروتمند هستند، اما آنها نیز به طور فزاینده ای درگیر مصرف کالاهای لاکچری شده اند ، که این مسئله در رشد اساسی مصرف مارک های لاکچری منعکس شده است.

علاوه بر این، مصرف کالاهای لاکچری ذاتا یک عمل با خاصیت خودنمایی است ، و یک نام تجاری لاکچری می تواند به عنوان یک نشانگر اجتماعی عمل کند . تحقیقات پیشین نشان داده است که برند های لاکچری قادرند وضعیت اجتماعی و مزایای روانی اجتماعی را ارتقا ببخشند، و همچنین باعث افزایش بهای مالکیت، بدلیل ثروتمند تر بودن و ولخرج تر بودن بشوند . بنابراین انتظار می رود که خریداران تعهد بیشتری به یک برند لاکچری در مقایسه با یک برند معمولی داشته باشند. با این حال تحلیلگران صنایع اذعان می کنند که امروزه ، ، کمتر پیش می آید که خریداران برند های لاکچری ، تنها به برند لاکچری مورد اعتماد ، تکیه کنند بلکه آنها با بازارگردی خرید می کنند  چنین مسئله ای چالش برند های لاکچری در خصوص کاهش تعهد و وفاداری مشتریان را بیش از پیش برجسته می کند . زیاد شدن برند های لاکچری و در نتیجه ایجاد فرصت برای مشتریان جهت تغییر برند به جای تعهد به آن ، یک پارادوکس در میان بازاریاب ها ایجاد کرده است و سوالات مهمی را در مورد مسئله تعهد به برند های لاکچری در اذهان ایجاد کرده است. در حالی که گزارش ها از صنعت، حاکی از شناسایی پدیده نوظهور تغییر سطح تعهد در میان مشتریان لاکچری است تا کنون هیچ مدرک مطالعاتی تجربی در سطح آکادمیک ، در خصوص مسئله تعهد مشتری به برند های لاکچری ارائه نشده است.

جریان اصلی پژوهش مصرف کنندگان، تعهد را به عنوان یک جزء اساسی در توسعه و حفظ روابط بلند مدت سودمند متقابل ، می شناسد.  در جریان ارتباط مشتری نیز به طور مشابه ، تعهد به عنوان یک پیش زمینه کلیدی برای دستیابی به نتایج با ارزش، مثلا فرآیند عدم تایید ، اهداف آینده  و سودآوری شناخته می شود. در بازایابی ، تحقیقات در زمینه تعهد برندی در حال گسترش است ، که مثال های آن شامل کارهای آگراوال و ماهسواران  ، آیزنگریخ و روبرا ، راجو و همکاران و روکر ، تورمالا ، پتی و برینول  است. با این حال تعهد به برند های لاکچری ، از نقطه نظر مشتری، همچنان از نظر تجربی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

با توجه به قیمت و پرستیژ مرتبط با مصرف برند های لاکچری ، مشتریان هوشیاری زیادی در خصوص برندی که استفاده می کنند دارند.

از آنجایی که یک برند لاکچری می تواند بصورت انحصاری عمل کند و اثر هاله ای ایجاد کند ، لذا اعتبار آن در نزد مشتری اهمیت زیادی دارد . با توجه به صفات ذاتی منحصر به فرد ذکر شده یک نام تجاری لاکچری ، مشتریان آن احتمالا درجه ای از تعهد را به برند مورد علاقه خود نشان می دهند. با توجه به این انگیزه ی چند لایه ی به خوبی پذیرفته شده در پشت مصرف کالاهای لاکچری ، اینکه مشتریان چگونه متعهد به یک نام تجاری لاکچری می شوند و تأثیر عواقب این کار در رفتار آنان، پرسش هایی پژوهشی است که توجه به افزایش درک درست از این بخش در حال رشد را تضمین می کند.(سیارک)

در سیارک بخوانیم :

اولین برچسب خصوصی لباس

قدرت برند و علائم تجاری

ساختار یک نام تجاری بین المللی 

کیفیت یک برند جهانی 

برند من خود من است

نظرات

در ادامه بخوانید...

مضرترین غذاها و مواد خوراکی

در

مواد خوراکی و غذاهای بسیاری هستند که برای سلامتی ما مضراند و در کمال تأسف بسیاری از ما از این مواد خوراکی آگاهی نداریم و نا دانسته خطراتی را متوجه بدن و سلامتی خود می کنیم. مسئله این جا است که بسیاری از کمپانی ها و شرکت های بزرگ تولیدی این مواد خوراکی، برای به دست آوردن سود بیشتر، از موادی در محصولات خود استفاده می کنند که در نهایت می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد؛ موادی چون نگه دارنده ها و یا رنگ های مصنوعی خوراکی. به همین خاطر است که حتی گاهی غذایی که به نظرمان کاملاً سالم می آید، ممکن است حاوی مواد خوارکی ای از این دست باشد که خطراتی را متوجه سلامتی می کند.

به همین خاطر است که در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از این مواد خوراکی آشنا کنیم. نکته ای که حائز اهمیت است این است که برای هر یک از این مواد مضر خوراکی، جایگزینی در نظر گرفته شده است، بنابراین احتیاجی به نگرانی نیست، چرا که قادر خواهید بود از خوراکی ها و مواد غذایی مورد علاقه خود لذت ببرید. با سیارک همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیارتان بگذاریم.

خامه قهوه

مواد مضر موجود در آن: چربی های ترنس، شکر، رنگ خوراکی

اولین موردی که در لیست مواد خوراکی و غذاهای ما وجود دارد خامه قهوه است. مشکلی که در خصوص این ماده خوراکی وجود دارد این است که در حقیقت، چیزی به عنوان خامه در آن وجود ندارد. بسیاری از برند های معروفی که این خامه را تولید کرده و در اختیار مصرف کنند گان قرار می دهند، در حقیقت، از چربی های ترنس در محصول خود استفاده می کنند. در بسیاری از محصولات شرکت نستله برای نمونه از این گونه مواد برای تهیه آن ها استفاده می شود که طبق تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته است، سبب کاهش کارکرد قدرت حافظه در افراد زیر چهل و پنج سال می شود. یکی دیگر از خطراتی که چربی های ترنس و رنگ های خوراکی متوجه سلامت بدن انسان می کند، افزایش خطر احتمال ابتلا به بیماری ها و اختلالات قلبی است و به همین خاطر است که در سال جاری استفاده از این گونه مواد در محصولات خوراکی به طور رسمی، غیر قانونی اعلام شده است.

جایگزین مناسب: به جای استفاده از این خامه های غیر طبیعی، می توانید از شیر طبیعی لبنی، و یا حتی از شیر گیاهان استفاده کنید و به قهوه خود اضافه کنید. اگر به اندازه ای به این گونه خامه ها وابسته شده اید که کنار گذاشتن یکباره آن ها برایتان دشوار است، می توانید از آن دسته از محصولات شرکت هایی چون نستله استفاده کنید که حداقل حاوی این گون چربی ها نباشد. محصولاتی که بیشتر شامل شیر، خامه، شکر و آرد طبیعی می شود. اطلاعات دقیق تر بر روی جعبه و بسته بندی هر یک از این محصولات درج شده است.

آرد سفید فرآوری شده

مواد مضر موجود در آن: موادی شیمیایی چون آزودیکربنامید

زمانی که قصد دارید نان تهیه کنید، حتی اگر بر روی بسته بندی آن مشاهده کردید که اولین ماده تشکیل دهنده آن، آرد گندم است، به خواندن سایر مواد موجود ادامه دهید. در حقیقت بسیاری از آرد های سفیدی که در بازار وجود دارد، فرآوری شده و به همین خاطر حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد. همان گونه که در عنوان این قسمت نیز مشاهده می کنید، یکی از خطرناک ترین مواد مورد استفاده برای این فرآوری (سفید کردن آرد)، آزودیکربنامید است. تحقیقات بر روی این ماده شیمیایی و اثرات آن در مراحل اولیه به سر می برد، با این حال، افزایش خطر احتمال ابتلا به بیماری هایی چون آسم، انواع آلرژی و سرطان تا کنون شناسایی شده است و همین ها نیز برای کنار گذاشتن آن کافی است.

جایگزین مناسب: در حقیقت یافتن جایگزینی مناسب برای آرد سفید فرآوری شده به هیچ عنوان کار دشواری نیست، چرا که بسیاری از شرکت های بزرگ، از آرد گندم و آرد غلات دیگر در نان های خود استفاده می کنند که هیچ گونه فر آوری روی آرد آن صورت نمی گیرد. بدین صورت، علاوه بر این که از وارد کردن مواد شیمیایی مضری چون آن چه ذکر شد و نیز موادی دیگر چون دی اکسید کلرین به بدن خود جلوگیری می کنید، قادر خواهید بود از بدنی سالم تر و شاداب تر برخوردار باشید، چرا که آرد غلات و گندم طبیعی بسیار برای سلامت بدن مفید است.

آبمیوه های آماده

مواد مضر موجود در آن: عدم وجود کامل فیبر موجود در میوه، شهد ذرتی که حاوی قند زیادی است

بسیاری از شرکت های تولید این گونه آبمیوه ها ادعا می کنند که محصولشان کاملا طبیعی است، اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که حتی شرکت هایی که از شهد ذرت در محصول خود استفاده نمی کنند و معمولاً بر روی بسته بندی خود درج می کنند که صد در صد طبیعی است، در حقیقت محصولشان حاوی چیزی حدود سی و شش گرم شکر در هر فنجان است که این میزان در نوع خود قابل توجه است، چرا که بسیار بیشتر از چیزی است که برای سالم نگاه داشتن بدن توصیه می شود. مسئله ای که در این خصوص وجود دارد این است که با وجود طبیعی بودن شکر موجود در این گونه محصولات، در نهایت، تفاوتی در هضم این شکر در بدن وجود ندارد و تأثیری مشابه با شکر فرآوری شده خواهد داشت.

جایگزین مناسب: برای تهیه آبمیوه، می توانید به سادگی میوه های خود را در مخلوط کن قرار داده و به طور طبیعی خودتان آبمیوه تهیه کنید. اگر فرصت کافی برای این کار را ندارید می توانید کمی آب را با عسل طبیعی شیرین کرده و در آن تکه های میوه بریزید.

نوشیدنی های گازدار

مواد مضر موجود در آن: رنگ کارامل، بیسفنول، اسپرتیم (شیرین ساز مصنوعی و کم کالری)

یکی از نوشیدنی هایی که مورد علاقه بسیاری از افراد است، نوشیدنی های گاز دار هستند. مصرف روز افزون این نوشیدنی ها گواهی بر این ادعا است، اما چقدر در رابطه با ضرر هایی که متوجه بدن می کند اطلاعات دارید؟ تقریباً تمامی برند های مختلف این نوشیدنی گاز دار، حاوی ماده ای به نام اسپرتیم هستند که نوعی شیرین کننده مصنوعی است و سطح گلوکوز موجود در بدن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. علاوه بر این فشار وارد شده بر کبد را زیاد می کند و همین باعث تولید چربی در بدن می شود. این اطلاعات، حاصل نتایج تحقیقاتی است که در مرکز تغذیه و فیزیولوژی ای در پنسیلوانیا صورت گرفته است. و البته این تمام ماجرا نیست و بسیاری از این نوشیدنی ها که رنگی تیره و مایل به قهوه ای دارند، بنا به تحقیقات انجام شده روی موش های آزمایشگاهی، سبب افزایش خطر تشکیل تومور های مغزی و سرطانی در بدن می شود.

جایگزین مناسب: متأسفانه یافتن جایگزین مناسب برای این نوشیدنی کار بسیار دشواری است، چرا که بنا به سلیقه فردی هر شخص در تغذیه، این جایگزین متفاوت خواهد بود. اما اگر نگاهی به نوشیدنی هایی که در دسترس دارید، بیندازید، مطمئناً جایگزینی مناسب برای آن پیدا خواهید کرد. دستور تهیه نوشیدنی های طبیعی بسیاری نیز وجود دارد که می توانید از آن ها هم بهره بگیرید.

محصولات خوراکی و غذاهای سوخاری

مواد مضر موجود در آن: حرارت زیاد، روغن التهاب آور

مواد غذایی ای چون مرغ، ماهی و سیب زمینی سوخاری شده در هیچ رژیم غذایی سالمی برای افراد در نظر گرفته نمی شود. علاوه بر چربی و کالری بیش از اندازه موجود در این مواد خوراکی، روغنی که برای تهیه آن ها استفاده می شود نیز از حرارت بسیار زیادی برخوردار است که خطرات زیادی را متوجه سلامت انسان می کند. این روغن به این خاطر که حرارت بالایی دارد، دقیقاً همان ضرری را متوجه بدن می کند که از سرخ کردن و پختن بیش از اندازه مواد غذایی حاصل می شود. از جمله اختلالاتی که به واسطه مصرف این گونه مواد خوراکی متوجه بدن انسان می شود، می توان به تضعیف سیستم دفاعی بدن و نیز التهاب و نفخ معده اشاره کرد.

جایگزین مناسب: بنا به تحقیقات صورت گرفته، کاهش و عدم استفاده از این گونه مواد خوراکی سوخاری شده، برای سلامتی بسیار مفید است به همین خاطر توصیه می شود که مرغ، ماهی، سیب زمینی و یا هر ماده خوراکی دیگری را یا به طور معمولی سرخ کنید، و یا اینکه برای مدتی در فر بگذارید و سپس نوش جان کنید.

بیکن و سوسیس

مواد مضر موجود در آن: نیترات، استفاده از حرارت بالا در فرآوری آن ها

گوشت های فر آوری شده یکی از مضر ترین محصولات خوراکی موجودی هستند که تا کنون شناخته شده است. به طور اساسی برای تهیه سوسیس و انواع بیکن، از گوشت قرمزی استفاده می شود که چربی مضر آن جدا نشده است و همانند مواد خوراکی سوخاری شده، حاوی روغن و چربی ای هستند که سبب التهاب و نفخ می شود. فرایند های دیگری نیز بر روی این گوشت های فرآوری شده انجام می شود که ضرر آن ها را بیش از پیش می کند؛ برای نمونه می توان به خشک کردن و یا دود دادن این گوشت های فرآوری شده اشاره کرد. نیترات موجود در گوشت نیز، زمانی که در معرض حرارت بالا قرار می گیرد، موادی تولید می کند که خطرات زیادی را متوجه سلامت بدن می کند و متأسفانه این حرارت بالا یکی از عناصر اصلی در فرآوری این گوشت ها است. برای مصرف این گونه مواد خوراکی نیز به طور معمول از کباب کردن و یا سرخ کردن آن ها استفاده می شود که باز هم سبب افزایش ضرر وزیان آن برای سلامت می شود.

جایگزین مناسب: خوشبختانه اخیراً قوانینی وضع شده است که استفاده از نیترات در فرآوری این گوشت ها را منع و یا محدود می کند. به همین خاطر است که بسیاری از شرکت های تولید کننده سوسیس و بیکن، به جای استفاده از نیترات، از نمک خوراکی استفاده می کنند و محصولاتی که به این صورت تهیه شده باشند، ضرر بسیار کمتری نسبت به دسته اول دارند. دقت داشته باشید که برای مصرف این گونه گوشت ها، خیلی آن ها را در معرض حرارت قرار ندهید و مدت زمان کمی در فر کافی است تا آماده مصرف شوند.

غلات شیرین شده

مواد مضر موجود در آن: کربوهیدرات مضر، شکر فرآوری شده

همانند گوشت های فرآوری شده و مواد خوراکی سوخاری، شکر نیز از مضر ترین موادی است که می تواند سلامت انسان را تهدید کند. مصرف بیش از اندازه شکر، می تواند سبب چاقی مفرط شود که این خود اختلالاتی جدی تر همانند دیابت و بیماری های قلبی را متوجه بدن انسان می کند. میزان شکر موجود در تنها یک وعده از این غلات شیرین شده که معمولا در یک کاسه ریخته می شود و به همراه شیر مصرف می شود، از یک دونات خامه ای بیشتر است. علاوه بر این بسیاری از شرکت های بزرگ تولید کننده این محصول خوراکی، از مواد افزودنی ای در آن بهره می گیرند که در بسیاری از کشورهای اروپایی، ژاپن، استرالیا و نیوزلند و بسیاری کشورهای دیگر، استفاده از آن غیر قانونی اعلام شده است.

جایگزین مناسب: کره بادام زمینی و شکلات طبیعی هر دو از میزان شکر کمتری برخوردار هستند و نیز از هیچ گونه مواد افزودنی خطرناکی در آن ها استفاده نمی شود و می توانند، جایگزین مناسبی برای غلات شیرین شده باشند.

دسرهایی که معمولاً در رستوران ها سرو می شود

مواد مضر موجود در آن: سدیم

اکثر دسرهایی که در رستوران سرو می شود، شامل مقادیر زیادی شکر، کالری، چربی و مواد مضر دیگری است که انسان را در معرض خطر ابتلا به بیماری های گوناگون قرار می دهد. مقدار زیاد این مواد، به خاطر زیاد بودن حجم این وعده خوراکی در رستوران ها است، اما نکته ای که حائز اهمیت است و به طور معمول کسی آن را در نظر نمی گیرد، سدیم موجود در این دسر ها است. برای نمونه همین دسری که در تصویر مشاهده می کنید که در رستورانی در کالیفرنیا سرو می شود، حاوی چیزی حدود 1380 کالری، 92 گرم چربی، 696 میلی گرم سدیم، 126 گرم کربوهیدرات و نیز 85 گرم شکر است.

جایگزین مناسب: توصیه بیشتر متخصص های تغذیه این است که پس از هر وعده غذایی، یک قاشق شهد یا عسل نوش جان کنید و یا یک شیرینی کوچک میل کنید. این توصیه به این خاطر است که بدن انسان پس از مصرف هر گونه ماده غذایی، شروع به مصرف انرژی برای هضم آن می کند و به همین خاطر است که پس خوردن غذا، معمولاً میل به خوردن چیزی شیرین در انسان به وجود می آید که می تواند انرژی لازم برای هضم غذا را فراهم کند.

شکر سفید

مواد مضر موجود در آن: شکر

بنا به آماری که در سال 2014 در آمریکا منتشر شده است، هر فرد آمریکایی در طول روز مصرفی معادل با نود گرم شکر داشته است و این میزان، چهل گرم بیشتر از مقداری است که مرکز تخصصی تغذیه برای مصرف شکر در طول روز وضع کرده است. این در حالی است که میزان شکر مصرف شده در طول روز برای یک فرد، در مرکز تغذیه و سلامت جهانی، تنها بیست و پنج گرم است. این میزان بالای مصرف شکر فرآوری شده و سفید در آمریکا، آن ها را در معرض خطر ابتلا به بیماری های گوناگونی چون دیابت نوع دو و نیز اختلالت قلبی و چاقی مفرط قرار داده است. به همین خاطر است که یکی از مهمترین نکاتی که در رژیم های غذایی سالم در نظر گرفته می شود، کاهش مصرف شکر سفید و حتی در صورت امکان قطع مصرف آن است.

جایگزین مناسب: می توان به جای استفاده از محصولاتی که از شکر سفید در آن ها استفاده می شود، از آن دسته از محصولاتی استفاده کرد که از شکر طبیعی قهوه ای رنگ استفاده می کنند که همان هم البته بنا به نظر متخصص های تغذیه بهتر است که کمتر مصرف شود.

فست فود

مواد مضر موجود در آن: فتالات

شاید حتی تلفظ کردن نام این ماده شیمیایی برای تان دشوار باشد، اما به هر حال لازم است اطلاعاتی در خصوص آن داشته باشید، چرا که بسیاری از ما، بدون اینکه حتی از آن آگاهی کافی داشته باشیم، این ماده شیمیایی و خطرناک را وارد بدن خود می کنیم. این ماده شیمیایی که به طور معمول برای تهیه پلاستیک ها وبسته بندی مواد خوراکی و نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد، بنا به تحقیقات اخیری که صورت گرفته است، در بدن افرادی که بیش از اندازه و به طور متداول فست فود مصرف می کنند نیز وجود دارد. متأسفانه وجود بیش از اندازه این ماده در بدن، خطرات زیادی را متوجه سلامت انسان می کند، یکی از این خطرات، افزایش التهاب است و دیگری افزایش خطر ابتلا به سندرم متابولیک که یکی از نتایج التهاب است و سبب افزایش وزن می شود.

جایگزین مناسب: رستوران هایی هستند که به این خاطر شهرت پیدا کرده اند که غذاهای خود را سریع به مشتری تحویل می دهند، این گونه غذاها می تواند جایگزین مناسبی برای فست فود باشد و اگر بیش از اندازه به این نوع غذا علاقه دارد، بهتر است خودتان در منزل با استفاده از مواد تازه و مطمئن، اقدام به درست کردن غذاهای فست فود کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

افراد مشهوری که در گذشته در رستوران ها کار می کرده اند

در

بسیاری از افراد مشهور و موفقی که در حال حاضر در عرصه سرگرمی در آمریکا و دیگر نقاط فعالیت می کنند، زندگی دشواری را پشت سر گذاشته و بسیاری از آن ها در سنین پایین تر برای گذران زندگی و کسب در آمد مجبور به کار کردن در رستوران ها و فست فود ها بوده اند. برای نمونه می توان نام مدیر مسئول حال حاضر آمازون، جف بزوس را عنوان کرد: جف بزوس زمانی که به دبیرستان می رفت در یکی از شعبه های مک دونالد کار می کرد و البته او تنها کسی نیست که چنین شرایط کاری ای را برای گذران زندگی تجربه کرده است و در این مقاله قصد داریم شما را با سایر افراد مشهوری آشنا کنیم که چنین شرایطی را داشته و تجربه کرده اند. با سیارک همراه باشید.

اندرو گارفیلد، محل فعالیت: در یکی از شعبه های استارباکس

(استارباکسنام برند سازنده قهوه در آمریکا که رستوران ها و کافه های متعددی در شهر های مختلف آمریکا (و برخی شهر های اروپایی چون لندن) دارد)

اندرو گارفیلد در حال حاضر به واسطه نقش های متعددی که در فیلم های گوناگون به عهده گرفته است (در رأس آن ها مرد عنکبوتی)، از شهرت قابل توجهی در سطح جهانی برخوردار است. اندرو گارفیلد در سنین پایین تر به عنوان گارسون در یکی از کافه های استارباکس فعالیت می کرد. اندرو در مصاحبه ای در برنامه «جیمی کیمل» در سال 2015 در این خصوص عنوان کرد: «نخستین شغلی که در لندن توانستم پیدا کنم این بود که به عنوان گارسون در کافه ای متعلق به استارباکس مشغول به کار شوم. زمانی که به لندن رسیدم با خود گفتم که حال می توانم شبیه به شخصیت فیلم جان هوجز زندگی کنم و در حالی که به عنوان گارسون مشغول به کار هستم کسانی را ببینم که با عینک های سیاه قاب شان در حال مطالعه کردن و نوشیدن قهوه هستند و به مرور با آن ها آشنا شوم و رابطه برقرار کنم.» البته اندرو در مدت زمانی که در کافه استارباکس در لندن فعالیت می کرد، وارد هیچ رابطه جدی با کسی نشد، با این وجود، پیش از رسیدن به شهرت بیشتر زمان خود را به عنوان گارسون در این مکان می گذراند. اندرو در ادامه صحبت های اش در این خصوص عنوان کرد: «راستش را بخواهید واقعا از کار کردن در کافه استارباکس لذت می بردم.»

لیدی گاگا، محل فعالیت: استارباکس

البته حضور لیدی گاگا در یکی از شعبه های استارباکس و پوشیدن پیش بند سبز رنگ گارسون های این مکان ها دلیلی متفاوت از سایرین داشت و در حقیقت برای کار به استارباکس نیامده بود، با این وجود، در سال 2017، مدتی به عنوان گارسون در یکی از شعب استارباکس فعالیت کرد. لیدی گاگا مؤسسه خیریه ای دارد به نام «Born This Way (این گونه متولد شده)» که هدف از تأسیس و راه اندازی آن کمک به افراد کم سن و سالی است که از حمایت و پشتیبانی افراد خانواده بهره مند نیست اند و هدف اصلی لیدی گاگا از حضور در یکی از شعب استارباکس و فعالیت به عنوان گارسون این بود که برای مؤسسه خیریه اش تبلیغاتی کند و افراد بیشتری را برای کمک مالی به سمت آن جذب کند. طی مدت زمانی که لیدی گاگا در این شعبه استارباکس فعالیت می کرد، 25 سنت از هر نوشیدنی وقف این مؤسسه خیریه می شد. به این گونه نوشیدنی ها فنجان مهربانی می گفتند.

تایلر، محل فعالیت: استارباکس

تایلر نیز از جمله افراد مشهوری است که به عنوان گارسون در یکی از شعب استارباکس برای مدت دو سال و نیم مشغول به فعالیت بوده است و این مسئله مربوط به زمانی می شود که هنوز کسی تایلر را به عنوان یک خواننده رپ مشهور نمی شناخت و فعالیت حرفه ای اش در زمینه موسیقی و سرگرمی هنوز آغاز نشده بود. او نیز در این خصوص مصاحبه ای در برنامه «جیمی کیمل» در سال 2015 انجام داد و عنوان کرد: «کار کردن در استار باکس برای من بسیار لذت بخش بود، چرا که طی مدت کار ام در آن جا هر روز پنیر دانمارکی می دزدیدم.» البته تایلر پس از گذشت حدود دو سال و نیم از فعالیت اش در آن شعبه استارباکس، به واسطه مشکلاتی که با مدیر اش پیدا کرده بود، اخراج شد، با این حال او عنوان کرد که از لحاظ ارتباط با مشتری ها موفق بود و با آن ها به خوبی کنار می آمد. او در این خصوص عنوان کرد: «این قسمت کار را دوست داشتم و با مردم به خوبی رفتار می کردم. من از صحبت کردن با مردم لذت می برم.»

مدونا، محل فعالیت: دانکین دونات

البته در حال حاضر مدونا را به عنوان ملکه موسیقی پاپ بشناسیم و قدر دان خاطرات خوشی هستیم که با صدا و موسیقی های زیبای او برای ما رقم خورده اند، با این حال، گذشته مدونا نیز متفاوت بود از چیزی که در حال حاضر از او می شناسیم و در آن زمان که سن و سال کمتری داشت و هنوز وارد عرصه موسیقی و سرگرمی نشده بود، مشغول به فعالیت در یکی از شعب دانکین دونات در میدان تایمز نیو یورک بود و برای گذران زندگی و کسب در آمد مجبور بود در آن مکان کار کند. مدونا در خصوص چگونگی پایان یافتن کار اش در  آن شعبه دانکین دونات عنوان کرد: «اتفاقی مقدار زیاد ژله دونات را روی یکی از مشتریان ریختم و به همین خاطر عذر ام را خواستند و از آن جا اخراج شدم.» خوشبختانه این اخراج و شکست در ادامه دادن کار اش نتوانست روند موفقیت های مدونا را متوقف سازد و سبب نا امیدی او شود.

لین مانوئل میراندا، محل فعالیت: مک دونالد

در حال حاضر لین مانوئل میراندا نیز از جمله کسانی است که به واسطه موفقیت های چشم گیر اش در عرصه سرگرمی در سراسر نقاط جهان به خوبی شناخته شده است. البته همانند مواردی که تا کنون عنوان کردیم، او نیز در گذشته زندگی خود و زمانی که چهارده سال بیش نداشت برای کسب در آمد در یکی از شعب مک دونالد مشغول به کار شده بود. او هم پشت پیش خوان می ایستاد و حساب و کتاب آن چه مشتری ها خریده بودند را به عهده می گرفت و هم سفارش های بیرون بر را به دست مشتری ها می رساند. میراندا در این خصوص در گردهمایی ای در سال 2016 و در شیکاگو عنوان کرد: «این نخستین شغلی بود که به عهده گرفتم و برای اولین بار بود که می توانستم دستمزدی برای خودم داشته باشم. چند شیفت و نوبت مختلف در این شغلم ام کار می کردم؛ از ساعت ده صبح تا دو بعد از ظهر پشت پیشخوان می ایستادم، بنا بر این می توان گفت من همان کسی بودم که اگر صبحانه کسی دیر می شد، سر او فریاد می زدند... از ایستادن پشت پیشخوان به شدت مضطرب می شدم...  از این که در انجام کاری اشتباه کنم و یا این که در پایان ساعت کاری ام فراموش کنم لیست خرید ها را ثبت کنم... این مسائل واقعا باعث نگرانی ام می شد. اما در رساندن سفارش مشتری ها دیگر چنین مسئله هایی نداشتم و آزادی عمل در آن کار بیشتر بود. برای خودم قدم می زدم و سفارش مشتری ها را به دست شان می رساندم؛ بدون هیچ نگرانی و اضطرابی.»

طبق اظهارات میراندا این تنها نکته مثبت در خصوص رساندن سفارش مشتری ها نبود و این مسئله جنبه دیگری هم داشت. او در این خصوص عنوان کرد: «زمانی که سفارش مشتری را به دست اش می رسانید، امکان دارد انعامی هم به شما بدهد. زمانی که ساعتی 4.25 دلار درآمد دارید، گرفتن انعام تفاوت بزرگی در دستمزد ماهانه به وجود خواهد آورد.»

فرل ویلیامز، محل فعالیت: مک دونالد

جالب است بدانید که فرل ویلیامز پس از رسیدن به شهرت موسیقی منحصر به فردی برای مک دونالد ساخته است (موسیقی ای که در شعب خود از آن استفاده می کنند و بعضا پخش می کنند تا مشتری ها به هنگام صرف غذا به آن گوش کنند)، اما او هم از جمله کسانی است که برای گذران زندگی به هنگامی که کم سن و سال تر بوده است، مجبور به کار کردن در یکی از شعب مک دونالد بوده؛ کاری که در نهایت با اخراج فرل ویلیامز خاتمه یافت. او در مصاحبه ای در این خصوص عنوان کرد: «در حقیقت من سه بار از شعبه های مک دونالدی که در شان کار می کردم اخراج شدم و نه فقط یک بار. من تنبل بودم، خیلی خیلی تنبل بودم. مشکل و مسئله ای که در این خصوص وجود داشت این بود که در سالن محل صرف غذا موسیقی پخش می کردند و من با گوش دادن به آن غرق فکر می شدم و دیگر نمی توانستم درست کار کنم. بالاخره زمانی فرا رسید که کار فرمایان ام به این نتیجه رسیدند که چندان به درد کار شان نمی خورم.»

ریچل مک آدامز، محل فعالیت: مک دونالد

ریچل آدامز، با بازی در فیلم «The Notebook (دفترچه)» دل آمریکایی های بسیاری را به دست آورد و سکوی پرتابی برای موفقیت های آینده خود به وجود آورد؛ اگر چه همیشه شرایط برای ریچل چنان دلپذیر و خوشایند نبوده است و زمانی که در سنین نوجوانی به سر می برد، مجبور بود برای گذران زندگی و کسب در آمد نزدیک به سه سال در یکی از شعبه های مک دونالد کار کند. ریچل در مصاحبه ای در سال 2012 در این خصوص عنوان کرد: «راستش را بخواهید من تجربه بسیار خوبی از کار کردن در مک دونالد دارم و کارم را در آن زمان دوست داشتم. تنها مسئله ای که وجود داشت این بود که من عادت داشتم دست های خود را مرتب بشویم و همین مسئله وقت زیادی می گرفت. بعضا پیش می آمد که همکارانم به من می گفتند: ‘هی، ریچل، مشتری منتظر سفارش اش است، دست هایت را بعدا بشوی.’ در آن جا کارگر چندان قابلی نبودم؛ یک بار تصادفا دستگاه آبمیوه گیری را خراب کردم.»

باراک اوباما، محل فعالیت: باسکین رابینز

شاید برای کسانی که این مقاله را می خوانند، قرار دادن بستنی در ظرف مخصوص و آماده کردن آن برای مشتری کار چندان هیجان انگیزی به نظر نرسد، با این وجود، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا مدتی به این کار مشغول بوده است و جالب است بدانید که طی مصاحبه ای عنوان کرده که با کار کردن در بستنی فروشی درس های ارزشمندی برای زندگی آینده خود گرفته است. باراک اوباما طی مطلبی که در لینکداین منتشر کرد، توضیحاتی در خصوص کار سابق داد که توجه شما را به خلاصه مطالب اش جلب می کنیم: «نوجوان بودم که پشت پیش خوان بستنی فروشی ای در هونولولو می ایستادم و کار می کردم. در آن زمان چندان به این فکر نمی کردم که این کار در آینده ام چه نقشی خواهد داشت و بیشتر کاری بود که در همان زمان برای کسب در آمد بدان احتیاج داشتم. این نخستین کاری بود که در فصل تابستان و تعطیلات مشغول به انجام آن شدم و البته واضح است که چندان از به عهده گرفتن آن لذت نمی بردم، اما درس های ارزشمندی از این کار خود گرفتم؛ مسئولیت پذیری، کار و تلاش بی وقفه، تنظیم کردن زمان به گونه ای که به کار، دوستان، خانواده و مدرسه ام برسم و سایر مسائل این چنینی را همه مدیون کار ام در بستنی فروشی هستم.»

برد پیت، محل فعالیت: ال پولو لوکو

مجله رولینگ استون در خصوص زندگی شخصی برد پیت مطلبی را در یکی از شماره های خود منتشر کرد و در عنوان شده بود که برد پیت به هنگام پایان دوران دانشگاه و تحصیل اش در حالی پا به لس آنجلس گذاشت که تنها 325 دلار سرمایه در اختیار داشت. مطمئنا با چنین سرمایه ای به سختی می شود زندگی کرد، چه رسد به آنکه پای سرمایه گذاری برای انجام کاری در آینده نیز در میان باشد. به همین خاطر بود که در نهایت برد پیت مجبور به پذیرفتن کار هایی بعضا عجیب و غریب شد؛ یکی از این کارها پوشیدن لباس عروسکی و ایستادن دم در یکی از شعبه های ال پولو لوکو و تبلیغ کردن برای آن ها بود.

ایمی آدامز، محل فعالیت: هوترز

ایمی آدامز در حال حاضر از جمله افرادی است که موفقیت های چشم گیری در عرصه سرگرمی به دست آورده و برنامه تلوزیونی اش با نام «Sharp Objects» طرفداران بسیاری دارد، اما او هم همانند سایر افرادی که در این لیست نام آن ها عنوان شد، مسیر طولانی و دشواری برای رسیدن به موفقیت در عرصه بازیگری پیمود و شرایط برای اش همیشه این گونه نبود. ایمی آدامز هجده ساله بود که برای فراهم کردن هزینه شهریه مدرسه خود مجبور شد در یکی از شعبه های هوترز به کار کردن بپردازد. او در سال 2015 مصاحبه ای انجام داد و در خصوص کار خود عنوان کرد: «تقریبا دوران دبیرستان ام به پایان رسیده بود که شروع به کار کردن کردم و احساس فوق العاده خوبی از این موضوع داشتم. اوایل دوران کاری ام مجبور به تمیز کردن سالن صرف غذا و جمع کردن بشقاب ها و این گونه کار ها بودم و بعد ها به عنوان گارسون مشغول به کار شدم و سفارش ها را دریافت می کردم. راستش را بخواهید احساس خوبی از انجام کار ام داشتم و به این وسیله توانستم هزینه لازم برای شهریه دانشگاه ام را فراهم کنم.»

گوئن استفانی، محل فعالیت: دایری کوئین

گوئن استفانی نیز از دیگر افرادی است که در عرصه سرگرمی به موفقیت های بسیاری دست یافته است و علاوه بر خوانندگی در زمینه مد و لباس نیز فعالیت هایی داشته است. اگر چه شرایط برای او نیز همیشه به این صورت نبوده و زمانی برای کسب در آمد و گذران زندگی مجبور به کار کردن در یکی از شعبه های دایری کوئین بوده است. گوئن استفانی در مصاحبه ای در سال 2014 در این خصوص عنوان کرد: «زمانی که شروع به کار کردم، به آن نیاز داشتم و هر طوری که بود باید شرایط کاری ام را تحمل می کردم، اما به مرور شرایط برای من تغییر کرد و اوضاع به گونه ای رقم خورد که به آینده امیدوار تر شدم و اواخر دوران کاری دیگر برای ام کمی شرایط دشوار شده بود.»

نظرات

در ادامه بخوانید...

چهارده غذایی که سرشار از پروتئین هستند

در

پروتئین یکی از مهمترین نیاز های بدن در طول روز است و حتما باید برای آن جایی در رژیم غذایی خود کنار بگذاریم، با این وجود، این مسئله به این معنا نیست که تعداد زیادی تخم مرغ و یا مقدار زیادی گوشت در هر وعده غذایی استفاده کنیم و با خوردن غذا ها و خوراکی های سبک تری هم قادر به فراهم کردن میزان پروتئین لازم برای بدن در طول یک روز کامل خواهیم بود. در حقیقت غذا هایی وجود دارند که میزان زیادی پروتئین در آن ها یافت می شود و بسیاری از افراد از این مسئله آگاهی ندارند، با سیارک همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار تان قرار دهیم و شما را با این غذا ها آشنا کنیم.

میزان پروتئین موجود در یک فنجان نخود فرنگی، از پروتئین موجود در یک وعده کامل استیک گوشت بیشتر است

اگر از این پس کسی مطلبی عنوان کرد حاکی از آن که پروتئین موجود در سبزیجات به خوبی پروتئین موجود در خوراکی های دیگر نیست و یا این که مانند آن ها به صرفه نمی باشد، می توانید در پاسخ اش توجه او را به آماری جلب کنید که توسط مرکز تحقیقات سلامت و تغذیه ایالات متحده آمریکا منتشر شده است: بر اساس این آمار، در هر فنجان نخود فرنگی نزدیک به هشت گرم پروتئین وجود دارد که میزان قابل توجهی است. برای این که ایده بهتری از این میزان پروتئین پیدا کنید، می توان به میزان پروتئین موجود در یک وعده کامل استیک گوشت اشاره کرد: میزان پروتئین موجود در یک وعده صد گرمی گوشت به چیزی حدود 5.8 گرم می رسد. علاوه بر این مزیت دیگری که نخود فرنگی را بیش از پیش برای سلامت فرد مفید می کند، میزان فیبر موجود در آن است (فیبر موجود در هر فنجان نخود فرنگی هم تقریبا برابر با هشت گرم) که سبب می شود فرد پس از صرف غذا برای مدتی طولانی تر احساس سیری کند.

میزان پروتئین موجود در یک فنجان عدس، بیشتر از میزان پروتئینی است که در سه عدد تخم مرغ وجود دارد

آماری که توسط مرکز تحقیقات سلامت و تغذیه ایالات متحده آمریکا منتشر شد، علاوه بر آن چه در مورد قبلی به آن اشاره شد، حاکی از آن بوده است که در هر فنجان عدس نزدیک به هجده گرم پروتئین وجود دارد که میزان قابل توجهی است. عدس نیز همانند نخود فرنگی حاوی مقادیر زیادی فیبر است که در کنار پروتئین ثمرات زیادی برای سلامت فرد خواهد داشت. دستور پخت غذا ها و خوراکی های متنوعی وجود دارند که از عدس به عنوان مواد اولیه آن ها استفاده می شود: برای نمونه می توان از عدس پخته شده در سالاد سبزیجات بهره گرفت و این که حتی آن را به تنهایی پخت و سپس با کمی روغن زیتون و نمک به عنوان چاشنی نوش جان کرد.

گواوا از جمله میوه هایی است که به عنوان یکی از منابع بسیار غنی پروتئینی به شمار می رود

به طور کلی تا کنون کمتر نام میوه ها در چنین لیست هایی دیده شده است، با این وجود، تحقیقات انجام گرفته حاکی از آن است که میزان تقریبی هر فنجان از میوه گواوا، حاوی چهار و دو دهم گرم پروتئین است. علاوه بر این، همانند دو مورد دیگری که پیش از این در خصوص شان توضیحاتی عنوان شد، گواوا نیز حاوی مقادیر زیادی فیبر است؛ نکته ای که این میوه را کمی منحصر به فرد می کند، میزان قابل توجه ویتامین سی موجود در آن است (تنها میزان یک فنجان از این میوه کافی است تا شش برابر میزان ویتامین سی روزانه مورد نیاز بدن را فراهم کرد). می توان تکه های گواوا را در سالاد استفاده کرد و میزان پروتئین موجود در آن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داد. حتی می توان خود میوه را به تنهایی به عنوان میان وعده بسیار مغذی نوش جان کرد.

شاه توت نیز از دیگر منابع غنی پروتئین به شمار می رود

شاه توت نیز میوه دیگری است که میزان قابل توجهی پروتئین در خود دارد. تحقیقات حاکی از آن است که میزان پروتئین موجود در یک فنجان شاه توت تقریبا به چیزی حدود دو گرم می رسد. ممکن است در نگاه اول این میزان چندان جلب توجه نکند، اما باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که میزان شاه توت مصرفی توسط افراد به مراتب می تواند بیشتر از سایر میوه ها باشد و همین مسئله است که میزان پروتئین جذب شده توسط شاه توت را افزایش می دهد. می توان به هنگام صرف صبحانه به جای استفاده از مربا های آماده از شاه توت استفاده کرد و یا این که در وعده های دیگر غذایی مقداری از این میوه مغذی را با ماست ترکیب کرده تا علاوه بر این که طعمی دل پذیر به آن می بخشیم، مقداری پروتئین نیز به وعده غذایی خود افزوده باشیم.

سبزیجاتی که برگ های سبز رنگ دارند سرشار از پروتئین هستند

بیشتر افراد از خواص بسیار اسفناج آگاهی داشته و نیز می دانند که به هنگام نیاز پیدا کردن به ترکیبات و مواد معدنی ای چون آهن و پتاسیم، اسفناج همانند یک ابر قهرمان ظاهر می شود، اما آیا می دانستید که هر فنجان اسفناج پخته شده حاوی چیزی حدود پنج گرم پروتئین نیز می باشد؟ می توان به سادگی مقداری اسفناج پخته شده را در کنار وعده غذایی نوش جان کرد و یا این که با انواع مختلف سبزیجات آن را پخته و به عنوان سس برای پاستا یا ماکارونی از آن بهره گرفت؛ وعده غذایی ای که کالری بسیار کمی داشته و میزان قابل توجهی از پروتئین را به بدن فرد می رساند.

کنگر فرنگی از دیگر منابع غنی پروتئین به شمار می رود

کنگر فرنگی نیز از دیگر منابع غنی پروتئینی به شمار می رود و دقیقا همانند اسفناج، هر فنجان کنگر فرنگی حاوی پنج گرم پروتئین است. می توان از این کنگر ها به عنوان یکی از مواد اولیه مورد استفاده در سالاد سبزیجات بهره گرفت و یا این که همانند اسفناج، از آن در تهیه سس برای پاستا یا ماکارونی استفاده کرد.

افزودن پنیر بز به رژیم غذایی، میزان قابل توجهی از پروتئین را برای فرد به ارمغان خواهد آورد

تقریبا می توان عنوان کرد که در هر سی و یک گرم پنیر بز، نه گرم پروتئین وجود دارد که میزان قابل توجهی است. مطمئنا طعم و مزه این پنیر به گونه ای است که چندان برای اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود با مشکل مواجه نخواهید شد و به سادگی می توان مقداری از آن را در سالاد ریخت و یا این که به وسیله آن یک ساندویچ سبک برای میان وعده درست کرد و از میزان قابل توجه پروتئین موجود در آن بهره گرفت.

پاستایی که به وسیله غلات کامل تهیه شده باشد نیز از دیگر منابع غنی پروتئینی است

البته بیش از هر چیز دیگری پاستا را به خاطر میزان کربوهیدرات تقریبا زیاد موجود در آن می شناسیم و کمتر مشاهده می شود که متخصص های تغذیه جایی برای آن در رژیم غذایی فرد در نظر بگیرند، با این وجود، تحقیقات انجام گرفته حاکی از آن است که پاستایی که به وسیله غلات کامل تهیه شده باشد، نه تنها مشکلی برای سلامت فرد ندارد، بلکه با توجه به میزان قابل توجه پروتئین در آن می تواند بسیار مفید هم باشد (در هر فنجان از این گونه به خصوص پاستا چیزی حدود شش گرم پروتئین وجود دارد).

می توان از مواد خوراکی دیگری که حاوی پروتئین هستند برای تهیه سسی سالم و مقوی استفاده کرد و با ترکیب آن ها با پاستا میان وعده مغذی فراهم کرد (مرغ سرخ شده، پنیر بز، گوجه فرنگی خشک شده و سایر مواردی که در این لیست جای دارند می توانند به عنوان مواد اولیه تهیه سس پاستا مورد استفاده قرار گیرند).

تخمه کدو از جمله مواد خوراکی سرشار از پروتئین است

تنها کافی است چیزی حدود سی و یک گرم مغز تخمه کدو در سالاد خود بریزید تا از شش گرم پروتئین موجود در آن بهره مند شوید. علاوه بر این غذا های دیگری نیز وجود دارند که از مغز تخمه کدو در آن ها به عنوان یکی از مواد اولیه شان استفاده می شود؛ حتی می توان مغز تخمه کدو را با کمی روغن زیتون و نمک تفت داد و پیش خوراکی مغذی و خوشمزه تهیه کرد.

پنیر پارمزان نیز حاوی مقدار زیادی پروتئین است و علاوه بر آن طعم بسیار خوبی دارد

یکی از مؤثر ترین راهکار ها برای افزایش میزان پروتئین موجود در هر وعده غذایی رنده کردن مقداری پنیر پارمزان بر روی غذا است که علاوه بر طعم خوشایند اش، میزان زیادی پروتئین به غذا می افزاید. پنج قاشق غذا خوری پنیر پارمزان رنده شده حاوی چیزی حدود ده گرم پروتئین است؛ علاوه بر این می توان از تکه های پنیر پارمزان در سالاد بهره گرفت و یا این که اقدام به طبخ غذا هایی نمود که از پنیر پارمزان به عنوان مواد اولیه در آن ها استفاده می شود.

کاموت (در میان ایرانیان با نام گندم خراسان شناخته می شود) از جمله غلات بسیار قدیمی است و حاوی مقدار زیادی پروتئین

تحقیقات انجام گرفته حاکی از آن است که یک فنجان گندم خراسان حاوی ده گرم پروتئین است (دو گرم بیشتر از غلاتی چون کوینو). علاوه بر این، گندم خراسان حاوی مقادیر زیادی مگنزیوم (منیزیم)، پتاسیم و آهن است که به مراتب آن را بدل به ماده خوراکی مغذی تری می کنند. می توان مقداری از این گندم به خصوص را پخت و در کنار وعده های غذایی دیگر نوش جان کرد.

بذر کنف (شاهدانه) در مقایسه با گوشت گوساله حاوی پروتئین بیشتری است

هر چند این مسئله ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، با این وجود تحقیقات انجام گرفته در این خصوص حاکی از آن است که تنها یک قاشق غذای خوری بذر کنف حاوی چیزی حدود ده گرم پروتئین است و این میزان در مقیاس بیشتر وزنی و در مقایسه با گوشت گوساله، پروتئین بیشتری از آن دارد. علاوه بر این بذر کنف حاوی مقداری آلفا لینولنیک اسید نیز می باشد که برای سلامت قلب بسیار مفید خواهد بود. تنها نکته ای که در خصوص این بذر ها باید به خاطر داشته باشید این است که با هر قاشق غذا خوری از آن ها چیزی حدود صد و هشتاد واحد کالری نیز وارد بدن خود می کنید؛ بنا بر این اگر این میزان کالری برای تان مناسب نیست و یا این که می خواهید رژیم غذایی کم کالری ای داشته باشید، بهتر است استفاده و مصرف بذر کتان را محدود کنید.

سیب زمینی شیرین حاوی مقدار زیادی پروتئین است

تحقیقات انجام گرفته در این خصوص حاکی از آن است که تقریبا در هر صد گرم از این سیب زمینی های رنگین لوله مانند، پنج و چهار دهم گرم پروتئین وجود دارد؛ علاوه بر این میزان ویتامین آ موجود در این سیب زمینی ها نیز بسیار زیاد است که خواص آن برای بدن را بیش از پیش می کند. به سادگی می توان مقداری از این سیب زمینی ها را سرخ کرده و به عنوان میان وعده مصرف کرد (طعم بسیار خوبی هم دارند) و یا این که از آن ها در ساندویچ هایی استفاده کنید که به عنوان غذا یا میان وعده مصرف می کنید.

گوجه فرنگی خشک شده حاوی مقدار زیادی پروتئین است

این از جمله مواردی است که در نگاه اول چندان آشنا به نظر نمی رسد و کمتر کسی از وجود پروتئین در گوجه فرنگی خشک شده آگاهی دارد. تحقیقات انجام گرفته در این خصوص حاکی از آن است که هر فنجان گوجه فرنگی خشک شده حاوی چیزی حدود شش گرم پروتئین است.

لیکوپن چیست؟خواص و منابع 

علاوه بر این چیزی حدود هفت گرم فیبر، مقداری پتاسیم و آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن (لیکوپن جزء آنتی اکسیدان های قوی می باشد که به بدن کمک می کند تا از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند) نیز در گوجه فرنگی خشک شده وجود دارد که ثمرات آن برای سلامت فرد را بیش از پیش می کند. به سادگی می توان از این گوجه فرنگی های خشک شده در سالاد و یا غذا هایی چون پیتزا استفاده کرد.

در سیارک بخوانیم:

مغزها و دانه‌های سرشار از پروتئین

سوء تغذیه پروتئین انرژی / PEM 

چه کسانی باید رژیم پروتئین داشته باشند 

عوارض ناشی از مصرف زیاد پروتئین 

۷ منبع اصلی پروتئین 

پروتئین حشرات جایگزین گوشت می شود.

ساده ترین و ارزان ترین روش تامین پروتئین 

پروتئین خوراکی از هر منبعی به سلامت ماهیچه کمک می کند  

نظرات

در ادامه بخوانید...