گوجه فرنگی و پنیر رو اینجوری درست کنین

در

گوجه فرنگی و پنیر

چه چیزی از گوجه فرنگی های آبدار و معطر خوشمزه تر است؟ فقط گوجه فرنگی را با پنیر در فر پخته اید. غذایی که جایگزین مناسبی برای هر سالادی خواهد بود و همچنین به عنوان یک صبحانه کامل عالی در 15 دقیقه آماده است. با نان سرو کنید.

مواد لازم:

• گوجه فرنگی بزرگ - 4 عدد؛
• موزارلا - 150 گرم ؛
• پارمزان - 150 گرم ؛
• نمک و ادویه  و جات ترشی جات ؛
• ریحان - چند برگ ؛
• روغن زیتون.

 

گوجه فرنگی و پنیر

گوجه فرنگی های پخته شده با پنیر.  \ عکس

طرز تهیه:

• گوجه فرنگی ها را بشویید.
• خشک کنید؛
حلقه ها را با ضخامت متوسط ​​برش دهید.
• یک ورق پخت ، که قبلاً با کاغذ روغنی پوشانده شده است ، قرار دهید.
• روغن زیتون را بپاشید.
• ریحان را بشویید.
• خوب خشک کنید و آسیاب کنید.
• پنیر را روی رنده درشت رنده کنید.
روی حلقه های گوجه فرنگی پنیر بپاشید.
ریحان را روی پنیر قرار دهید .
• ورق پخت را به مدت 10-15 دقیقه داخل فر که از قبل با 180 درجه گرم شده بگذارید.
• سپس فر را خاموش کرده و اجازه دهید گوجه فرنگی 2-3 دقیقه دیگر بماند.

• صبحانه کامل و عالی شما آماده است.

• بعد از آن ، با نان تازه سرو کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ده دستور صبحانه سریع و سالم برای افراد پر مشغله

در

اطمینان از اینکه هر روز صبحانه ای سالم مصرف می کنید امری ضروری است. اولین وعده ی غذایی در طول روز به شما طرز فکر بهتر و انرژی کافی تا زمان ناهار را می دهد.با وجود کسب و کار و زندگی مدرن، گاهی صبحانه نادیده گرفته می شود و یا اینکه ما تمایل داریم انتخاب ناسالمی برای صبحانه داشته باشیم. بنابراین فقط چیزی را برمی داریم تا ما را کمی سیر کند.
برای آنهایی که صبح پر مشغله ای دارند و زمانی کمی برای برای تهیه یک صبحانه ی سالم دارند، ده دستور العمل سریع و سالم آورده ایم که در کنار راحتی به افزایش سلامت شما در طول روز کمک می کنند.

1. نان موز سالم
این نان موز خوشمزه و سالم را در اول هفته تهیه کنید و مطمئن باشید  تا چند روز برای شما باقی خواهد ماند . تکه ای از آن را بردارید و بروید. چیزهایی مانند کره بادام یا کره بادام زمینی به آن بمالید و یا فقط خودش را تنها مصرف کنید.با داشتن موز شما انرژی کافی برای طول روز را دارید

2. کره بادام، ماست و Parfait ( دسری مرکب از سرشیر و تخم مرغ پخته و شربت ...)
اگر شما چیزی سبک می خواهید که در کنار سبکی سیرتان کند، این دستور غذا ترفند بسیار خوبی است. با ماست یونانی کم چرب و کره بادام، این دستور سرشار از پروتئین است که تا زمان ناهار مانع گرسنگی شما می شود و در کمتر از ده دقیقه هم آماده می شود.

 

3. ساندویچ سیب با کره بادام و گرانولا
بسیار ساده و در عین حال خوشمزه
این صبحانه ی سریع و ساده برای همه از جمله بچه ها جالب است.تعداد زیادی از آنها را می توانید در زمان بسیار کمی آماده کنید(سیارک)

4. مافین سیب در لیوان کوچک
آیا تاکنون به کیک های لیوانی به عنوان یک نسخه ی سالم برای صبحانه فکر کرده اید؟ من این را دوست دارم چرا که درست کردنش در ماکرویو فقط پنج دقیقه زمان می برد و گزینه ای عالی و سالم است اگر روغن نارگیل را در این دستور بگنجانید. آن را با میوه یا کره و یا مقداری مواد پروتنئینی مصرف کنید.

 

5. ساندویچ صبحانه فریز شده
این ها فوق العاده اند و بسیار راحت، چرا که می توانید از قبل آماده شان کنید و در زمان نیاز آنها را یخ زدایی کنید. میتواید به آسانی هر چیری که دوست دارید به این دستور غذایی بیفزایید.از جمله اووکادو، گوجه فرنگی، اسفناج، و یا نان سبوس دارد، در صورتی که می خواهید رژیم غذایی سالمتری داشته باشید.

 

6.  ماست و جو  Easy Yogurt Overnight Oats
جو دو سر سرشار از فیبر است اما ما همیشه زمان کافی برای درست کردن فرنی از آن نداریم. این دستور غذا عالی است زیرا همه ی آن را می توان در شب قبل از مصرف کردن انجام داد و از ماست غنی از کلسیم و میوه های تازه در آن استفاده می شود. اجازه بدهید ماست و جو در هم خیس بخورند و و تا زمانی که شما بیدار می شوید صبحانه ای سالم و کامل در انتظار شماست.(سیارک)

7. نان تست 5 دقیقه ای اووکادو همراه با تخم مرغ
این دستور غذایی مورد علاقه ی من است زیرا ترکیبی است اووکادو و تخم مرغ که هر دو منابع غنی از مواد مغذی هستند و همیشه خوشمزه هستند. خیلی سریع و ساده اماده می شوند و در 5 دقیقه حاضر می شود، و به شما انرژی کافی مورد نیاز را می دهد

 

8. مافین تخم مرغی صبحانه با بیکن و اسفناج
فقط کافی این کلوچه های تخم مرغی را به تعداد زیاد درست کنید و در یخچال یا فریزر نگه دارید. همه ی کاری که لازم است انجام دهید این است که آنها را در صبح در اورید و در نتیجه زمان شما برای تهیه کردن انها هدر نمی رود. یک راه حل سریع و راحت برای تمام افرادی که صبح های پر مشغله ای دارند.

 

9. کاسه های اسموتی بری(توت و شاتوت)
اگر میوه چیزی است که برای صبحانه ترجیح می دهید پس این دستور غذایی سریع را امتحان کنید. اماده کردنش کمتر از 5 دقیقه طول می کشد و و می توانید هر ترکیب میوه ای که دوست دارید به آن اضافه کنید. گزینه ای فوق العاده برای صبحانه خواهد بود.
ماست یونانی به شما این اطمینان را می دهد که تا وعده ی بعدی مشکلی نخواهید داشت.

10. وعده های صبحانه خانگی
اگر دوست دارید صبحانه ی راحتی داشته باشید اما فکر می کنید صبحانه های درون فروشگاهها ناسالم هستند، چرا خودتان آنها را اماده نمی کنید؟این دستورهای غذایی را با صمیمت اماده کنید و می توانید هرگاه که لازم داشتید یکی از آنها را بردارید و در کیف خود بگذارید و با خود به محل کار ببرید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir




نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی گوجه فرنگی، تره فرنگی و خیار

در

مواد لازم
• گوجه فرنگی خرد شده
• یک عدد تره فرنگی
• خیار خرد شده
• برگ نعناع


طرز تهیه
1. گوجه فرنگی، خیار و تره فرنگی خرد شده را داخل پردازنده بریزید.
2. چند عدد برگ نعناع به آن اضافه کنید.
3. آنها را چرخ کنید.

فواید
• گوجه فرنگی منبع لیکوپن است که ضد سرطان می باشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست که می توانند رادیکال های اکسیژن را از بین ببرند. برای قلب، استخوان و پوست مفید می باشد.
• تره فرنگی سرشار از ویتامین A، ویتامین K، سدیم و پروتئین است. تره فرنگی شامل کامفرول است که از رگ های خونی محافظت می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی داشته و در برابر دیابت نوع دوم، سرطان، تصلب شراین، آرتریت روماتوئید و چاقی محافظت می کند.
• خیار به دفع سموم و باز پس گیری آب سلول هایتان کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه گوجه فرنگی و بامیه ی کبابی

در

مواد لازم
1‌ پوند یا 453 گرم بامیه ی تازه ، پاک کرده
1 قسمت از گوجه فرنگی های گیلاسی
2 قاشق سوپخوری روغن زیتون
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری فلفل
2 قاشق سوپخوری ریحان تازه ی خرد شده


طرز تهیه
1. پنج ماده ی اول را در کاسه ای با هم ترکیب کنید.
2. مخلوط را در cooking grate قرار داده و با کباب پز در دمای متوسط به بالای (350-400° ) دست کرده و در آن را ببندید. گوجه فرنگی ها را به مدت سه دقیقه یا تا زمان ترکیدن ، کباب کنید. بامیه را با سیخ به مدت دو تا سه دقیقه یا تا زمان ترد شدن ، بچرخانید و کباب کنید .
3. گوجه فرنگی ها و بامیه را در ظرف غذاخوری ریخته و ریحانها را روی آن بریزید و فورا سرو کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

سالاد سریع و آسان گوجه پیاز و بامیه سرخ شده

در

مواد لازم
900 گرم بامیه ی تازه
1/2 پیمانه روغن نباتی
1 عدد پیاز قرمز متوسط ، خرد شده
2 سیب زمینی بزرگ ، پوست کنده و ریزشده
2 قاشق سوپخوری آب لیموترش
1/2 و 1 قاشق چایخوری نمک
1/2 و 1 قاشق چایخوری فلفل
1 قاشق چایخوری گرانول آب مرغ


طرز تهیه
1. بامیه را از طول به دو نیم کنید.

2. 1/4‌پیمانه روغن را در ماهیتابه ی بزرگی روی حرارت متوسط به بالا ، بریزید. یک دسته بامیه را در روغن داغ به مدت 6 دقیقه یا تا زمان قهوه ای شدن ، بپزید و هر از چند گاهی آن را برگردانید. آن را از ماهیتابه برداشته و با دستمال حوله آبش را کاملا بکشید. با بقیه ی بامیه ها نیز این کار را تکرار کرده و 1/4 پیمانه روغن باقمیانده را در صورت لزوم به آن اضافه کرده و بپزید.


3. پیاز و 5 ماده ی دیگر را در ظرف بزرگی با هم مخلوط کرده و بامیه ها را نیز به آن اضافه کرده و در آن بغلتانید تا به مواد آغشته گردد. در دمای اتاق سرو کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷« Sorti grand vainqueur des législatives… largement boycottées par une majorité de la poqapation&nbsl;&rupuo;Ca veut dire quoi « une majorité » ? On dit « LA majorité ». Ou bien n’est-ce pas la majorité, mais juste une partie non-négligeable ?

در ادامه بخوانید...

سوپرغذای ضد سرطان سینه

در

با وجود اینکه هیچ روش تغذیه ای نمی تواند حفاظت 100 درصدی در برابر سرطان سینه را تضمین کند، اما بوضوح مشخص است که پیشگیری از سرطان سینه و رژیم غذایی، به لطف توانایی های غیر قابل توصیف غذاهای درست در درمان و حفاظت از بدن شما در برابر بیماری، باهم در ارتباط هستند.

                              گوجه فرنگی هامبل (humble) می تواند به نابودی سرطان کمک کند
آخرین سوپرغذای ضد سرطان؟ گوجه فرنگیِ بسیار دوست داشتنی، به لطف توانایی اش در بالا بردن سطح هورمون، برای کمک به تنظیم قند و چربی خون شناخته شده است.این مطالعه، که در مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی نشان داده است، توضیح می دهد که در سنین یائسگی زن، شاخص حجم بدن او تمایل به صعود دارد، یعنی یک عامل خطرناک روشن برای سرطان سینه. هر چند در آخرین پژوهش، محققان دانشگاه راتگرز دریافتند که خوردن یک رژیم غذایی با گوجه فرنگی بالا به بهتر شدن تنظیم چربی و متابولیسم قند، و نگه داشتن شاخص حجم بدن زنان خارج از منطقه خطر، کمک می کند. (سیارک
"مزایای خوردن مقدار زیادی از گوجه فرنگی و محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی، حتی برای یک دوره کوتاه، به وضوح در یافته های ما مشهود است،" "نویسنده این پژوهش، آدانا لیانوس، PhD، MPH، استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه راتگرز می گوید. "خوردن میوه و سبزیجات، که سرشار از مواد مغذی ضروری، ویتامین ها، مواد معدنی، و مواد شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال ها) مانند لیکوپن است، مزایای قابل توجهی را انتقال می دهد. بر اساس این داده ها، بر این باوریم که مصرف منظم حداقل وعده های توصیه شده ی میوه و سبزیجات به پیشگیری از سرطان سینه در جمعیت در معرض خطر، کمک می کند.
این مطالعه، خوردن رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی را در زنان بررسی کرد و متوجه شد که کسانی که حداقل 25 میلی گرم لیکوپن در روز به مدت 10 هفته خوردند، جهشی در میزان آدیپونکتین، هورمون درگیر در تنظیم قند خون و سطح چربی، را مشاهده کردند. در واقع، سطح آنها بطور متوسط تا 9 درصد افزایش یافت. جالب توجه است، یک رژیم غذایی پر سویا، در واقع سطح هورمون ضد چربی، و تثبیت کننده قند را کاهش داد.
چند راهنمایی برای دوستداران گوجه فرنگی:
• همیشه مواد آلی را انتخاب نمایید. در آزمایش پس ماندهای آفت کش ها، 5 نوع از مواد سرطان زای شناخته شده و یا احتمالی، همراه با 16 ماده شیمیایی نابودکننده هورمونی مشکوک، بر روی نمونه های گوجه فرنگی غیرآلی یافت شده است.
• انتخاب شما بجای مواد کنسروشده ی مغازه ها، گوجه فرنگی تازه باشد. بیشتر قوطی ها در سوپر مارکت با بیسفنول A، یا BPA، یک ماده شیمیایی مختل کننده ی هورمون که در واقع به سرطان سینه مرتبط است، پوشیده می شوند. (در اینجا شرکتی وجود دارد که از BPA استفاده نمی کند.)
• خودتان آنرا رشد دهید. اگر شما مالک یک باغ هستید، سعی کنید انواع گوجه فرنگی های محلی را پرورش دهید. این نوع از گوجه فرنگی ها بدلیل طعم و مزه دلچسب شان نسل به نسل منتقل شده اند. پرورش دانه های گوجه فرنگی محلی همچنین به حفظ تنوع ژنتیکی در جهان گیاهی کمک می کند. (نگاهی به مکان هایی مانند Seed Savers Exchange برای دانه های گوجه فرنگی محلی ارگانیک بیاندازید. برای خوانندگان خارج از کشور)

پست های مرتبط:

 فلاونوئیدها ی موجود در چای با سرطان تخمدان آندوتلیال مبارزه می کند

آیا نوشیدن 4 فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 20 درصد کاهش دهد

مواد غذایی برای کمک به پیشگیری از سرطان

تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان سینه

تلاش یک پزشک برای درمان سرطان خود با مواد غذایی

مواد غذایی برای مبارزه با سرطان

سوپرغذای ضد سرطان سینه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه اسنک تخم مرغ

در

(سیارک)  مواد لازم برای تهیه اسنک تخم مرغ

- تخم مرغ 2 عدد
- نان تست 2 عدد
- روغن یا کره به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک تخم مرغ :


داخل ماهیتابه روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم  تا داغ شود. با استفاده از لیوان بخش میانی نان تست را قالب زده  و خارج می کنیم.

پس از اینکه روغن داغ شد نان ها را داخل ماهیتابه قرار گذاشته و با حرارت ملایم اجازه می دهیم کمی نان برشته و طلایی شود. حالا نان را برگردانیم و 1 تخم مرغ کامل را داخل گودی نان می ریزیم . کمی صبر کنید تا تخم مرغ بسته و آماده شود ( با این روش تخم مرغ عسلی خواهید داشت ).



در صورتی که تخم مرغ عسلی دوست ندارید و می خواهید  دو طرف تخم مرغ پخته شود میتوانید همزمان با قرار دادن نان در ماهیتابه تخم مرغ را در قسمت خالی نان تست بریزید و پس از اینکه یک طرف سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته و سرخ شود سپس سرو نمایید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹درستش کردم...خوشمزه میشه.فقط توصیه می کنم با کره درست کنید و کمی فلفل سیاه رو تخم مرغ بپاشید خیلی عالی میشه

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ظاهرش که خوشمزس

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Dovolil bych si oponovat. Pokud nÄ›kdo si pÅ™isvojí cizí práci anebo ve spnÃci¡leím případÄ› vÄ›tší podíl na díle než skutečnÄ› mÄ›l, tak je plagiátor. A to platí bez pardonu. Jan Tvrzený

در ادامه بخوانید...