ترفند آشپزی که آشپز تازه کار و هم سرآشپز های باتجربه را مجذوب خود می کند

در

412655572.jpg

 

آیا می توان یک کف لاته خوب را در خانه درست کرد ، یک طعم دهنده را از مواد طبیعی تهیه کرد و غذا را بدون پخش شدن  روغن سرخ کرد؟ بله ، بله و دوباره بله! sayarak.com لیستی از هک زندگی آشپزی تهیه کرده است که روند پخت و پز را ساده می کند ، به جایگزینی مواد یا ابزار از دست رفته کمک می کند و طعم غذاهای شما را بهبود می بخشد.

 

1. هک زندگی در آشپزخانه

ترفند آشپزی

سلفون کمک می کند تا ماندگاری  تخته برش افزایش یابد / عکس


1) اگر صفحه برش هنگام برش روی صفحه میز لغزید ، زیر آن پارچه یا پارچه مرطوب قرار دهید. گزینه دیگر این است که یک بسته پلاستیکی بگیرید و آن را در چند لایه دور دست بپیچید. شما باید چهار حلقه از این دست درست کنید و آنها را زیر هر گوشه تخته قرار دهید. این مانع از سر خوردن تخته در سطح میز می شود.

2) با ضربه های بیفتک کوب گوشت ذرات غذا به اطراف پرت سده و یا داخل  تخته برش رفته و مسدود می شود ، که همیشه قابل شستشو نیست. برای افزایش ماندگاری ابزار ، آنها را قبل از استفاده با فویل یا سلفون بپیچید. پس از استفاده ، کافی است فویل یا سلفون را برداشته و بیفتک کوب را بشویید.

 

ترفند آشپزی

یک بطری نوشیدنی خالی جای یک وردنه را می گیرد / عکس


3) برای طولانی شدن عمر چاقو ، نباید روی بشقاب ، تخته برش ، یا سطح شیشه برش دهید. این مواد بر وضعیت لبه برش تأثیر منفی دارند ، بنابراین مجبور خواهید بود که چاقوها را مدام تعویض کنید.

4) باقی مانده سس مایونز ، سس یا سس گوجه فرنگی از بسته نرم خارج نمی شود؟ سس را روی تخته قرار دهید ، دسته چاقو را روی آن فشار دهید و  از سمت خود به سمت دهانه روی بسته بکشید.

5) اگر وردنه ندارید ، یک بطری خالی نوشیدنی به راحتی می تواند جای آن را بگیرد.

 

فرنچ پرس
 با فرنچ پرس کف متراکم بسیار خوبی برای لاته ، کاپوچینو و سایر نوشیدنی های قهوه تهیه می کنند / عکس


6) برای نوشیدن لاته کف دار و کاپوچینو ، به جای دستگاه قهوه از فرنچ پرس استفاده کنید. کافی است شیر ​​را در مایکروویو گرم کنید و با دستگاه  کرده آن را بزنید. نتیجه یک کف متراکم است که حتی می توانید روی آن را تزیین کنید.

 

7) بهتر است گوشت را نه در یک کاسه ، بلکه در کیسه ها ماریناد کنید.کیسه ها  محصول را به طور مساوی با ماریناد می پوشاند و به خوبی مزه دار می کند. در حالت ایده آل ، از کیسه ها زیپ دار استفاده کنید و هوای داخل کیسه  را خارج کنید.

8) آیا تخم مرغ شکسته اید و یک تکه پوسته داخل غذا افتاده است؟ ساده ترین راه برای بیرون آوردن ذرات ریز با نیمه بزرگ ، پوسته تخم مرغ است. تکه شکسته پوسته را با آن جمع کنید.


2. هک زندگی برای سرخ کردن

ترفند آشپزی

در هنگام سرخ کردن ، قند از محصولات آزاد می شود که کاراملی می شود و پوسته اشتهایی ایجاد می کند / عکس


1) روغن را فقط در ماهیتابه خشک ریخته و بعد از اینکه خوب گرم شد. بنابراین محصول گیاهی در همه جهات "پاشیده " نخواهد کرد. همچنین چیدمان صحیح غذا مهم است. این کار را به آرامی انجام دهید ، پس مایع پاشیده نمی شود. اگر روغن زیتون در ماهیتابه سوخت ، با کمی روغن آفتابگردان رقیق کنید.

2) برای تهیه ظرفی با پوسته طلایی ، غذا را در ماهیتابه قرار داده و بگذارید کمی بماند. غذا را لمس نکنید و برنگردانید. اجازه دهید شکر در غذا کاراملی شود تا طعم خوشمزه ای به آن دهد.


3. ترفند آشپزی پختن گوشت

ترفند آشپزی

بهتر است تکه های کوچک گوشت را در چند نوبت سرخ کنید ، در غیر این صورت ، به جای سرخ شدن، گوشت ، آب می اندازد / عکس


1) برای پختن گوشت نرم دو روش وجود دارد: سرخ شدن در سریعترین زمان ممکن و یا برای مدت زمان طولانی آن را بپزید.

2) خرید مرغ کامل و ریز کردن آن بسیار مقرون به صرفه تر از خرید قطعات مرغ است. سینه را می توان در همان روز جوشانده یا پخت ، اسکلت را می توان در سوپ جوشانده و دفعه بعد بال و ران ها را که منجمد کرده ایم بپزیم.

3) آیا مقدار زیادی تکه کوچک ر را سرخ می کنید و رنگ طلایی خوشمزه وبریان می خواهید؟ ظرف را در چند بار آماده کنید. اگر تکه های سرد گوشت را داخل ماهیتابه داغ بریزید ، ظرف به سرعت خنک می شود و در زمان سرخ شدن گوشت ، آب می اندازد - تمام آب گوشت از محصول خارج می شود .

 

4. ترفند آشپزی با ادویه و سس

412652114.jpg

افزودن قالب های یخ زده با گیاهان و روغن زیتون به سالاد و غذاهای دیگر راحت است / عکس


1) لکه های تیره کف ظرف پس از سرخ شدن ، قندی است که از غذا بیرون آمده است. اگر کمی مایع درون ماهیتابه بریزید و در کف آن را با کفگیر چوبی خراش دهید ، شکر محلول یک سس عالی برای ظرف شما درست می کند.

 

2) ادویه ها اگر در ترکیب با مقدار کمی روغن نباتی (به عنوان مثال روغن زیتون) اضافه شوند ، طعم و رایحه خود را بسیار بهتر نشان می دهند.

 

zelen_maslo_kolbaska.jpg

می توانید از سوسیس و کالباس با کره و سبزیجات معطر ساندویچ درست کنید / عکس


4) چند شاخه آویشن ، چند فلفل چیلی یا سایر گیاهان مورد علاقه خود را داخل یک بطری تمیز بریزید و با روغن زیتون و ادویه ها طعم یا مزه اضافه کنید.

5) تهیه کننده طعم طبیعی در خانه آسان است. این مایع برای اضافه کردن به گوشت قبل از پخت مناسب است ، یا می توانید آن را روی برنج بریزید. مقدار لازم آب گرم را  در قسمتهای مساوی نمک و شکر هم بزنید. مایعات باید به گونه ای باشد که نتوان آن را نمکی یا شیرین تشخیص داد.

6) اگر دوست دارید سالاد را با روغن زیتون و سبزیجات معطر درست کنید ، یا در غذاهای دیگر استفاده کنید. سبزیجات معطر را در قالب های یخ قرار دهید ، روی آنها را با روغن بپوشانید و آنها را فریزکنید. به وعده های غذایی آماده اضافه کنید.

 

panirovka.jpg

به  آرد سوخاری  جو دوسر پرک شده اضافه کنید / عکس


7) به روشی مشابه می توانید کره تهیه کنید. کره را با سبزیجات معطر و سیر  مخلوط کرده و در بسته های پلاستیکی به شکل سوسیس بپیچید. کره را در فریزر قرار داده و در صورت لزوم قطعات آن را برش دهید.

8) تندی فلفل قابل تنظیم است. برای انجام این کار ، شما باید دانه ها و رگهای داخل فلفل  را برداشته یا برعکس بگذارید وقت نصف کردن تندی آزاد شود. آنها حاوی کپسایسین هستند که مسئول تندی است.

9) مقداری بلغور جو دوسر خرد شده به آرد سوخاری اضافه کنید.

هک های زندگی آشپزی فرآیند پخت و پز را ساده می کنند ، همچنین به شما در صرفه جویی در وقت کمک می کنند. آیا می خواهید حتی اسرار بیشتری را بدانید؟ در ادامه نکات آشپزی را بخوانید که اگر ترفند آشپزی  را بدانید به راحتی قابل حل هستند.

 

نظرات

۱۴۰۱/۱/۱۱اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند.........سبزیجات یکی از سالم ترین غذاها هستند زیرا سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند. با این حال، یک تفاوت ظریف وجود دارد: اگر آنها تحت عملیات حرارتی طولانی مدت قرار گیرند، محتوای مواد مفید به طور قابل توجهی کاهش می یابد. یکی دیگر از معایب پخت طولانی وجود دارد - سبزیجات رنگ خود را از دست می دهند و باعث بی اشتهایی می شوند. برای جلوگیری از این نتیجه، سبزیجات را بخارپز کنید. این کار نه تنها رنگ و طعم سبزیجات را حفظ می کند، بلکه غذا را سالم تر می کند.

۱۴۰۱/۱/۱۱اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند.........افسوس، اگر از مخمر بی کیفیت استفاده کنید، هرگز شیرینی های پف دار و معطر دریافت نمی کنید. یا پیچیدگی های کار با آنها را نمی دانید. ما در مورد یک تفاوت ظریف صحبت می کنیم که افراد کمی هنگام کار با محصولات نانوایی به آن توجه می کنند. فعالیت مخمر را می توان با نمک معمولی افزایش یا کاهش داد. اگر می خواهید خمیر در کمترین زمان ممکن ور بیاید، نیازی به اضافه کردن نمک به خمیر ندارید. اما در این مورد، برای این واقعیت آماده باشید که نان در طول فرآیند پخت حجم خود را از دست می دهد و بدون پوسته طلایی اشتها آور باقی می ماند - نمک مخمر را می کشد و در نتیجه سرعت تخمیر آنها را کنترل می کند.

۱۴۰۱/۱/۱۱اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند........گاهی اوقات به نظر می رسد که ساده ترین راه پخت، آب پز کردن تخم مرغ است. و در واقع، چه چیزی می تواند ساده تر باشد: تخم مرغ ها را در آب جوش بریزید، زمان را یادداشت کنید، آن را بیرون بیاورید، تمیز کنید و از آن برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید. با این حال، در اینجا نیز نکات ظریفی وجود دارد (البته اگر بخواهید دستور پخت سنتی را بهبود ببخشید). معلوم می شود که آبی که قصد دارید تخم مرغ ها را در آن بجوشانید باید نمک زده شود. در این صورت، سفیده تخم‌مرغ سریع‌تر می بندد و اگر پوسته آن در حین پخت بترکد، نشت نمی‌کند.

۱۴۰۱/۱/۱۱اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند........سیب زمینی پوست گرفته را قبل از پختن خیس کنید تا نشاسته از بین برود. بسیاری از زنان خانه دار نمی دانند که چرا سیب زمینی ها را قبل از پختن در آب خیس نمی کنند - آنها غده ها را تمیز می کنند و بلافاصله آنها را به اجاق یا تابه می فرستند. با این حال، چنین اقداماتی یک اشتباه است. خیساندن به حذف نشاسته اضافی کمک می کند، که اغلب از پختن یکنواخت سیب زمینی جلوگیری می کند، پوسته چسبناکی در خارج ایجاد می کند و طعم ناخوشایندی به آنها می دهد.روش خیساندن به خودی خود بسیار ساده است: سیب زمینی ها را در یک قابلمه بریزید، آن را با آب پر کنید و چند ساعت بگذارید. به محض اینکه آب کدر شد و نشاسته به ته نشست، آن را با آب تمیز جایگزین کنید تا رسوبی روی محصول باقی نماند.

۱۴۰۱/۱/۱۱اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند........برنج را در آب معمولی نجوشانید! پختن برنج در چای سبز مفیدتر خواهد بود این مورد را نمی توان اشتباه نامید، به سادگی راهی برای طبخ برنج خوشمزه و سالم تر وجود دارد. برنج ها فقط باید نه با آب، بلکه با چای سبز دم شده پر شوند. این یک دستور غذای ژاپنی است که اروپایی ها ابتدا آن را پذیرفتند و سپس با عادات آشپزی خود سازگار کردند. برای تهیه غذا به دو قاشق چایخوری یا دو کیسه چای سبز، 100 گرم برنج سفید، یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق غذاخوری سرکه برنج و نمک نیاز دارید. چای را دم کنید و در قابلمه ای با برنج ترکیب کنید و روی اجاق بگذارید. بلغورها را بجوشانید، نمک بزنید، شعله را کم کنید، درب آن را ببندید و بپزید تا کاملا پخته شود تا برنج کاملاً آب آن را بگیرد. این فرآیند معمولاً حدود 20 دقیقه طول می کشد. در همین حین، شکر، سرکه و نمک را در یک قابلمه کوچک مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. بعد از اینکه همه چیز آماده شد، سرکه را به برنج اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و سرو کنید.

۱۴۰۱/۱/۱۱اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند...... اشتباه دم کردن قهوه بدون نمک..... نمک تلخی قهوه را خنثی می کند ما قبول داریم که برای افراد عادی که عادت به نوشیدن قهوه با شکر و شیر دارند، نام این روش عجیب به نظر می رسد. با این حال، افزودن نمک به یک نوشیدنی نیروبخش سنت ساکنان بسیاری از ایالت ها است، فقط در کشور ما هنوز آنقدر فراگیر نشده است. اگر این کلیشه ها را که نمک در قهوه زیاده روی می کند کنار بگذارید، می توانید آن را اضافه کنید و متوجه شوید که نوشیدنی بسیار خوشمزه تر شده است. نمک نه تنها اجازه می دهد تا طعم بهتر باز شود، بلکه تلخی اضافی را نیز در صورت وجود از بین می برد.

۱۴۰۱/۱/۱۱برای اولین بار التون براون مجری آمریکایی برنامه آشپزی Good Eats در این باره صحبت کرد. او در یکی از قسمت های این برنامه گفت نمک خنثی کننده تلخی بسیار بهتر از شکر است. برای اینکه نمک آن طور که باید عمل کند، باید به ازای هر فنجان آب نصف قاشق چایخوری نمک و دو قاشق چایخوری قهوه آسیاب شده اضافه کنید.

۱۴۰۱/۱/۱۱حبه های سیر را یکی یکی پوست کندن........ برای تمیز کردن سریعتر حبه های سیر با چاقو روی آنها فشار دهید موافقم، گاهی اوقات ما زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می کنیم. این به این دلیل است که ما از هک های اولیه زندگی استفاده نمی کنیم و وقت خود را صرف کارهای کوچک می کنیم که حداکثر باید پنج دقیقه طول بکشد. یکی از این کارها پوست کندن سیر است. حتی اگر برای یک ظرف به یک سر کامل نیاز داشته باشیم، باز هم هر حبه را جداگانه تمیز می کنیم. اما می توانید سر را از وسط نصف کنید، ناحیه ریشه را بردارید، آن را با برش روی میز بگذارید و با صفحه چاقو از بالا بکوبید - حبه ها خود به خود بیرون می افتند.

۱۴۰۱/۱/۱۱اشتباه در پختن چغندر...... چغندر در مایکروویو سریعتر پخته می شود تهیه چغندر برای سالاد یا هر غذای دیگری برای بسیاری از زنان خانه دار دردسرساز است، زیرا می توان آن را برای چندین ساعت پخت و همچنان خام باقی بماند. برای تسریع روند، پیشنهاد می کنیم سبزیجات را نجوشانید، بلکه آن را در مایکروویو بپزید. چغندرها را با چاقو از چند جا سوراخ کنید، در کاغذ روغنی بپیچید (در مایکروویو از فویل استفاده نکنید) و به مدت 15 دقیقه با قدرت 800 وات بپزید. گزینه دیگر پخت در فویل در فر با درجه حرارت است. اما در این صورت به شرط کوچک بودن چغندرها حدود 40 دقیقه زمان نیاز دارید.

۱۴۰۱/۱/۱۱اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند....... اشتباه اضافه کردن کره ذوب شده به پخت......... کره نباید ذوب شود، بلکه باید در دمای اتاق بماند بسیاری از خانم های خانه دار یا این نکته را که کره باید در دمای اتاق باشد نادیده می گیرند یا فراموش می کنند که آن را به موقع از یخچال خارج کنند. به هر حال، گرم کردن محصول در مایکروویو و سپس اضافه کردن آن به خمیر ایده بدی است. کیک تمام شده می تواند سفت و خشک شود و کوکی ها می توانند در طول پخت روی ورقه پخت پخش شوند و بی شکل شوند. بنابراین، حتی اگر زمان زیادی ندارید، کره را به مکعب های کوچک برش دهید و بگذارید حداقل 10 دقیقه در دمای اتاق بماند.

۱۴۰۱/۱/۱۱اگر به آب نمک اضافه کنید، زودتر می جوشد یکی از رایج ترین افسانه ها در بین زنان خانه دار به سختی می‌توان تصور غلط آشپزی رایج‌تری نسبت به افسانه نمک پیدا کرد که باعث می‌شود آب سریع‌تر بجوشد. در واقع، اگر کمی در آب داغ بیندازید، برای چند ثانیه حباب می‌زند و به نظر می‌رسد که شروع به غر زدن می‌کند. اما در واقع نمک قادر است نقطه جوش را تا حداکثر 102 درجه سانتیگراد بالا ببرد، به این معنی که به جای سرعت بخشیدن به فرآیند، سرعت جوش را کاهش می دهد.

در ادامه بخوانید...

هک زندگی با برنج

در

مامعمولا بدنبال چیزهایی هستیم که می توانند برای بیش از یک هدف استفاده شوند. برنج نیز شامل آنهاست، و برای چیزی بیشتر از خوردن ، خوب است. شما هنگامی که استفاده های جالب برنج را بفهمید  واقعا تحت تاثیر قرار خواهید گرفت.

 

هک زندگی با برنج

موضوع این پست در مورد دانه نسبتا ارزان برنج در جهان است را به اشتراک گذاشته ایم.(البته در ایران برنج ارزان نیست و هر دقیقه از گرانی برنج می شنویم) در این پست بر 17 استفاده عجیب تاکید کرده، بسیاری از آنها را ما هرگز قبلا نشنیده ایم. برنج علاوه بر مشارکت در یک وعده غذایی،  هم چنین، به تمیز شدن اطراف خانه، نگهداری ابزار، و حفظ لوازم الکترونیکی از خراب شدن کمک میکند. شما می توانید آن را برای بهداشت شخصی و برای سرگرم کردن کودکان استفاده کنید. می تواند شما را گرم نگه دارد و به شما در پخت و پز بهتر کمک کند. بهترین بخش این است که  می تواند دوباره و دوباره بدون اینکه هدر رود استفاده شود. 17 استفاده شگفت انگیز برای برنج را در ادامه ی این مقاله آمده است

برنج، یکی از پرمصرف ترین غذاهای اصلی در جهان است. آیا شما می دانستید که می توانید با آن بیش از اینکه فقط آن را بخورید، کار های زیادی انجام دهید؟

1- با برنج بالشتک های  گرم درست کنید

هک زندگی با برنج

وقتی که هوای بیرون سرد است شما به یکی از این بالشتک های گرم، زیبایی و کوچک RaeAnnKelly.comنیاز خواهید داشت. آنها بهترین شیوه برای گرم کردن دست ها هستند و در زمان پیاده روی به درد می خورند .نیاز نیست خیلی برای درست کردن آنها وقت بگذارید - قیچی، پارچه، سوزن، برنج، دکمه ها و نخ. 

2- تیز کردن تیغه های کند مخلوط کن با برنج

هک زندگی با برنج

نگرانید که تیغه های شما به تیزی قبل نیستند؟ تقریبا نصف یک فنجان برنج را در مخلوط کن خود بریزید و برای مدت 2 دقیقه آن را روشن کنید. به زودی متوجه تفاوتی خواهید شد و دیگر نیازی به خرید یک مخلوط کن جدید نخواهد بود!

3- برنج رنگی درست کنید

 

هک زندگی با برنج

از بازی های حسی با این برنج رنگی هیجان انگیز لذت ببرید. انجام آن آسان است. شما می توانید آن را برای سال ها در یک ظرف مهر و موم شده نگه دارید و از آن برای درست کردن کارت، اشکال، اسباب بازی و .... استفاده کنید. 

4- یک بطری بازی برای کودکان درست کنید

هک زندگی با برنج

اگر شما در حال رفتن به یک سفر طولانی با ماشین هستید پس مطمئن شوید که بطری بازی خود را برداریدد! یک بطری تمیز را با اشیاء کوچک از اطراف خانه و کمی برنج پر کنید، یک شیار در بالای آن بگذارید که هنگامی که بطری را تکان می دهید، اشیاء قادر به تکان خوردن باشند. اشیاء کوچک می توانند شامل تاس، مهره، گیره های کاغذ، دکمه ها - هرچیزی که شما از اطراف پیدا می کنید، باشد. شما همچنین می توانید از برنج رنگی برای ساخت بطری ها استفاده کنید.

5- موبایل خیس را با برنج خشک کنید

هک زندگی با برنج

اگر شما گوشی خود را در سینک یا پایین توالت انداختید، احتمال دارد که شما وحشت کنید. نترسید، برنج اینجاست! یک کاسه را با برنج پرکنید و گوشی خود را در آن قرار دهید، آن را به مدت دو روز نگهدارید و سپس آن را درآورید. برنج باید تمام آب را جذب کرده باشد و گوشی شما دوباره به کار خواهد افتاد.

6- گلدان  یا بطری ها با برنج  تمیز کنید

هک زندگی با برنج

گاهی اوقات گلدان ها و بطری ها اشکال آزاردهنده ای دارند که شما نمی توانید به آن قسمت برای تمیز کردن برسید. 2 قاشق برنج بردارید و در کمی آب گرم بریزید تا به مدت 15 دقیقه خیس بخورد. بطری را به خوبی تکان دهید، محتویات داخل بطری را بیرون بریزید، سپس با آب بشویید. برنج به تمیز کردن هرگونه لکه کمک خواهد کرد - چقدر عالی!

7- ابزارهای خود را با برنج از زنگ زدگی  محافظت کنید

هک زندگی با برنج

چند قاشق برنج نامرغوب و نپخته را به یک جعبه ابزار اضافه کنید تا رطوب در هوا را جذب کند. این امر باید کمک کند که ابزار ارزشمند شما خشک و به دور از زنگ زدگی بماند.

 

8- آب برنج پاک کننده ی عالی برای صورت

 

هک زندگی با برنج

زنان آسیایی از آب برنج برای تمیز کردن پوست خود به مدت سالهای زیادی استفاده می کردند و شما می توانید با دنبال کردن دستورالعمل های ساده Blog.freepeople.com آن را انجام دهید. به نظر انجام آن آسان است و من نمی توانم برای امتحان کردن آن صبر کنم.

9- آسیاب قهوه را با برنج تمیز کنید

هک زندگی با برنج

اگر قهوه خرد کن شما یا ادویه خردکن شما خیلی خاک یا چربی به خود می گیرد پس کمی برنج در آن بریزید. این کار، باعث می شود که آسان تر تمیز شود تا اینکه جداگانه آن را تمیز کنید. آن به خلاص شدن از ادویه های گیرکرده در زیر یا بوی کهنه قهوه کمک خواهد کرد - فقط به یاد داشته باشید که بعد، آن را خشک کنید. (سیارک

10-  وسیله نگهدارنده برای  چاقو بسازید

هک زندگی با برنج

اگر شما یک انتخابی از چاقوهای مختلف دارید، پر کردن یک وسیله نگهدارنده را با برنج امتحان کنید. این امر مناسب بسیاری از انواع مختلف اندازه های چاقو است و یک نگهدارنده  دسته چاقوی خیلی ارزانتری نسبت به خریدن یک دسته چاقوی فیبری است.

11- بلندترین مو را در دنیا با آب برنج داشته باشید

هک زندگی با برنج

راز موهای بلند؟ مخمر آب برنج! با چک کردن راز رشد بلندترین مو در دنیا از آنوشکا اف، یاد بگیرید که چگونه این محلول شستشوی موی خانگی، ارزان و آسان را بسازید.این هک زندگی را براحتی درست کرده و در یخچال نگهداری کنید. فقط کافیست کمی برنج را در آب بدون نمک بجوشانید .

12- یک ابزار تولید صدای باران بسازید

هک زندگی با برنج

یک ابزار تولید صدای باران زیبا با مواد اطراف خانه بسازید. در داخل آن برنج بریزید. صدایی شبیه صدای باران خواهد داد که برای رقصیدن و تولید موسیقی با کودکانتان عالی است. Theimaginaiontree.com را برای جزئیات چگونگی انجام آن بررسی کنید.

 

13-استفاده  از برنج برای جلوگیری از پف کردن خمیر

 

هک زندگی با برنج

اگر شما خمیری دارید که فعلا نیاز به پخت آن ندارید، پس از کمی برنج  استفاده کنید. لایه کلوچه ی خود را با کاغذ پوستی آشپزی بپوشانید و در آن به اندازه کافی برنج بریزید که جلوی پف کردن خمیر رابگیرد. شما می توانید دوباره و دوباره از آن برنج استفاده کنید.

 

14- جلوگیری از به هم چسبیدن نمک  با برنج 

هک زندگی با برنج

تکه های آزاردهنده نمک در نمک پاش شما می تواند به سادگی توسط اضافه کردن چند دانه برنج خام برای مخلوط آن پیش گیری شود. برنج تمام رطوبت آن را خواهد گرفت و نمک شما به سادگی پاشیده خواهد شد. 

15- رسیده شدن هندوانه با برنج

هک زندگی با برنج

در یک کاسه برنج خام، میوه را قرار دهید. برنج کمک خواهد کرد که هیدروکربن اشباع نشده به دام بیفتد و به میوه شما کمک خواهد کرد که سریعتر برسد. فراموش نکنید که به آن سر بزنید!

 

16- دمای روغن را با برنج تست کنید

هک زندگی با برنج

می خواهید چیزی را سرخ کنید؟ چند دانه برنج بردارید و آن را در ماهی تابه ی پر شده از روغن داغ خود بریزید و اگر برنج بالا آمد و شروع به پخته شدن کردن، پس روغن شما برای سرخ کردن عالی است!

17- با برنج چسب بسازید

هک زندگی با برنج

اگر شما یک شخص ماهر هستید، پس یادبگیرید که چگونه چسب برنجی بسازید. Wikihow.com را برای دستورالعمل های آن ببینید. آن چسب کاملا سفت و تقریبا شفاف است که برای  کاردستی های کاغذی عالی است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ ترفند استفاده از  برنج برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

استفاده های فوق العاده آرد ذرت که فراتر از پخت و پز است

در

آرد ذرت به خوبی بعنوان یک قوام دهنده نامتعارف شناخته می شود  پودر ذرت می تواند برای موارد بیشماری از آرایش دست ساز گرفته تا بهبود ضربات تنیس و بازی بیلیارد شما استفاده شود.

 

آرد ذرت

آرد ذرت برای چی خوبه

راز قدرت آرد ذرت، توانایی آن در جذب رطوب و خاک است. مصارف نیمه پزشکی، حقه های زیبایی، و استفاده های بسیار زیادی برای آرد ذرت وجود دارد. جد شما احتمالا از مقدار کمی از اینها استفاده می کرده است اما در طول زمان اسپری نشاسته تلاقی شده با ایروسول، فراموش شده اند. این استفاده های عالی را با مطالعه مقاله زیر دوباره رواج دهید.

آرد ذرت برای چی خوبه

ما از  آرد ذرت در آشپزی  استفاده زیادی می کنیم. اما فقط کاربرد آرد ذرت در آشپزی  تمام آن چیزی نیست که این آرد برای آن مناسب است! حال شاید بپرسید پس با آرد ذرت چی میشه درست کرد ؟ موارد استفاده آرد ذرت  ؟ با آرد ذرت چی درست کنم ؟ کاربرد نشاسته ذرت ؟  پودر ذرت برای چی خوبه ؟ مصارف عملی بسیار زیادی برای آرد ذرت بیرون از آشپزخانه وجود دارد. از باز کردن گره های کور تا تسکین دادن آفتاب سوختگی و ساخت رنگ انگشتی! آرد ذرت پودری  کاربردی است!  

 

اگر دانه های ذرت را به حالت پودری آسیاب کنید، می توانید آرد ذرت به دست آورید که در تصور و استفاده سنتی ما غیرعادی است. این محصول مفید هزاران سال است که به طور گسترده در قاره آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از آن با احتیاط در قرن شانزدهم در کشورهای اروپایی آغاز شد.

ارد ذرت به چه دردی میخوره

خانم های خانه دار امروزی از این آرد برای تهیه خوش طعم ترین، نرم ترین و پف دارترین محصولات قنادی، شیرینی ها و غلات خوشمزه، کلوچه، کیک و کلوچه، سوپ و کاسرول، نان ترد، سس و چیپس، غذاهای اصلی و حتی نوشیدنی استفاده می کنند. مزایا و اینکه چه کسی باید با احتیاط از این محصول استفاده کند در زیر توضیح داده شده است.

 

آرد ذرت

 

آرد ذرت، نشاسته به دست آمده از دانه ذرت است. نشاسته ها به روش های مختلف از 1000 سال قبل از میلاد هنگامی که مصریان ثروتمند باستان از نشاسته مشتق شده از دانه های مختلف برای ساختن چیزهایی مانند لوازم آرایش و چسب استفاده می کردند، استفاده می شد.  من زمان طولانی است که تصمیم گرفته ام  پستی را به  کاربرد آرد ذرت  ، این پودر فوق العاده اختصاص دهم!

 

کاربرد آرد ذرت در غذاها

ارد ذرت چه کاربردی دارد  و  ارد ذرت برای چه غذایی استفاده میشه

عامل غلیظ کننده

آرد ذرت در چه غذاهایی استفاده میشود

شما می توانید سس ها و آبگوشت ها را با کمی آرد ذرت غلیظ کنید. آرد ذرت را با کمی آب مخلوط کنید و هنگام پختن اضافه کنید.

 

استفاده از آرد ذرت در آشپزی

املت نرم بپزید

موارد استفاده آرد ذرت در آشپزی

شما می توانید با کمک آرد ذرت املتی نرم بپزید. یک چهارم قاشق چای خوری آرد ذرت را در یک تخم مرغ مخلوط کنید، هم بزنید و املت را بپزید.

برای مرغ و ماهی استفاده کنید

مصارف آرد ذرت

مرغ سوخاری

التهاب پوست

آرد ذرت می تواند برای تسکین و التیام التهابات پوستی شامل آفتاب سوختگی و واکنش های پوستی استفاده شود. 3 قاشق غذا خوردی آرد ذرت را با آب سرد ترکیب کنید تا شکل یک خمیر ضخیم به خود بگیرد. از یک گاز پانسمان یا توپ پنبه ای برای اعمال روی پوست استفاده کنید و بگذارید خشک شود، سپس با آب گرم بشویید.

دئودورانت

آرد ذرت یک پودر بسیار ریز با توانایی عالی برای جذب رطوبت است. در کمی جوش شیرین و روغن نارگیل آرد ذرت بریزید، شما یک دئودورانت دست ساز عالی دارید!  

از بین بردن لکه های چربی

آرد ذرت برای مقابله با لکه ها و اثرات چربی عالی است. مقدار زیادی آرد ذرت را روی لکه اسپری کنید و بگذارید برای یک ساعت یا بیشتر روی آن باشد تا رطوبت را بیرون بکشد. سپس با تکنیک تمیزکردن معمول خود ادامه دهید!
آرد چربی و رطوبت را کاملاً جذب می کند. برای از بین بردن لکه چربی از مبلمان چرمی ، روی آن آرد ذرت بپاشید و بگذارید چند ساعت (ترجیحا یک شب) روی آن بماند. صبح ، باقی مانده را با یک برس خشک پاک کنید.

از بین بردن لکه های جوهر

آرد ذرت علاوه بر روش های آرایشی ، به خانم های خانه دار در نظافت کمک می کند. برای از بین بردن لکه جوهر تازه ، خمیری تهیه کنید که از شیر و آرد ذرت تهیه شده است. وقتی ترکیب خشک شد ، باقی مانده را با یک برس پاک کنید. لکه به طور قابل توجهی روشن می شود یا به طور کامل از بین می رود.

پاک کننده پوست

شستن با صابون برای پوست های حساس خیلی خشک است. برای کاهش اثرات مضر قلیایی ، ژل دوش معمول خود را با آرد ذرت مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. می توانید صورت خود را با این ترکیب روزانه بشویید. این اسکراب سبک سلول های مرده پوست را به آرامی از بین می برد. با استفاده منظم ، وضعیت پوست به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

ماسک سفت کننده پوست

آرد ذرت به طور موثری پوست را سفت می کند. برای تهیه ماسک به موارد زیر نیاز دارید:

1 قاشق غذاخوری. یک قاشق آرد ذرت ؛
1 قاشق غذاخوری. خاک سفید ؛( خاکی است با ترکیب بالای املاح معدنی که در عطاری‌ها فروخته می‌شود)
1  قاشق پودر چای سبز دم کشیده؛
1 قاشق چایخوری آب لیمو.
ابتدا مواد خشک را مخلوط کنید ، سپس چای و آب را اضافه کنید. ترکیب را به مدت 20 دقیقه روی صورت تمیز بمالید. با آب گرم بشویید و پوست را با کرم مرطوب کنید.

ماسک آکنه

از آرد ذرت اغلب در درمان های زیبایی خانگی استفاده می شود. برای صاف کردن پوست ، 1 عدد تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت 15-20 دقیقه روی صورت خود بمالید و با آب گرم بشویید.

قلم سفید کننده

قلم های سفید کننده در خانه برای چیزهایی مانند حلقه اطراف یقه، تمیز کردن دوغاب، و حتی ساخت و ساز فوق العاده مفید هستند. از آرد ذرت برای ساختن ارزان قلم سفید کننده خود در خانه استفاده کنید!

بازکردن گره های کور

اگر شما در حال تلاش برای باز کردن یک گره محکم هستید، می توانید آن را با اسپری کردن کمی آرد ذرت روی گره و با کمی مالش باز کردن گره را آسان تر کنید. آرد ذرت اصطکاک بین الیاف طناب را کاهش داده و باز کردن آن را آسان تر خواهد کرد.

رنگ دست ساز صورت و انگشتی

شما می توانید با جوشاندن آرد ذرت در آب تا زمانی که سفت شود رنگ انگشتی بسازید. رنگ غذا را با خمیر مخلوط کنید و آن تبدیل به رنگ انگشتی می شود. شما هم چنین می توانید برای مهمانی تولد کودک رنگ صورت بسازید! آرد ذرت و کره گیاهی را برای ساختن رنگ صورت مخلوط کنید سپس برای رنگ های مختلف رنگ غذا اضافه کنید.

لاک ناخن مات

اگر شما لاک ناخن مات دوست دارید، می توانید آن را در خانه با آرد ذرت درست کنید. فقط آرد ذرت را با یک لاک ناخن روی یک بشقاب کاغذی کوچک مخلوط کنید ( یا حتی روی یک برگه یادداشت)  و سپس فورا آن را روی ناخن خود بزنید.

خوشبو کننده کفش

آرد ذرت رطوبت اضافی و بوی نامطبوع کفش را جذب می کند. اگر چند قطره اسانس مورد علاقه خود را به آرد اضافه کنید ، کفش خوش بو می شود. شب آرد را داخل آن بریزید و صبح آن را تکان دهید.

کارت های بازی خود را تمیز کنید

آیا کارت های بازی شما به نظر کمی سیاه می رسند؟ آنها را در یک کیسه پر از آرد ذرت تکان دهید تا کثیفی و چربی بریزد و سپس آنها را خشک کنید تا باقی کثیفی ها از بین بروند. 

تمیز کردن حیوانات پر شده

شما می توانید حیوانات پرشده را با آرد ذرت پاک کنید. حیوان پر شده را در یک کیسه کاغذی قرار دهید، مهر و موم کنید و کیسه را تکان دهید سپس آن را به مدت یک شب همانطور نگه دارید. روز بعد حیوان پر شده را از کیسه بیرون آورید و آن را بخونی تکان دهید یا از لوله جاروبرقی خود استفاده کنید.

شامپوی خشک

شامپوی خشک وقتی مفید است که شما عجله دارید و وقتی برای شستشوی کامل موهای خود و خشک کردن آنها ندارید. من در گذشته هم نسخه خیس و هم خشک آن را پست کرده و هر دوی آنها را دوست دارم! نسخه مرطوب جلوگیری از یک شلوغ کاری پودرمانند را آسان تر می کند و نسخه خشک برای مسافرت عالی است!

نیش حشره

زدن خمیر آرد ذرت روی نیش حشره می تواند به تمیز و خشک نگه داشتن آن در حالی که خارش را به حداقل می رساند کمک کند. 3 قاشق غذا خوری آرد ذرت را با آب سرد ترکیب کنید و خمیر سفت بسازید. از یک پد پانسمان یا توپ پنبه ای برای زدن آن روی منطقه مورد نظر استفاده کنید.

تازه کردن کتاب های کهنه

از شر بوی کپک در کتاب های قدیمی با اسپری آرد ذرت خلاص شوید. شما عاشق بوی تازه آنها خواهید شد!

اسپری نشاسته

این اسپری نشاسته که با استفاده از آرد ذرت ساخته شده است لباس ها و شلوارهای شما را پررنگ تر و واضح تر نشان می دهد! ساختن و کار کردن با هر ذره آن به خوبی اسپری نشاسته های مغازه ای راحت است. 

نقره را براق کنید

از آرد ذرت برای براق کردن نقره  های خود استفاده کنید! آرد ذرت را با آب برای تشکیل یک خمیر مخلوط کنید. یک پارچه مرطوب را در خمیر فرو کنید و آن را به اجناس نقره ای بزنید. هنگامی که خمیر خشک شد، آن را با یک پارچه ی نرم پاک کنید.

پودر آرایشی شفاف

پودر های آرایشی شفاف می تواند در به حداقل رساندن ظهور منافذ، کاهش درخشش، و طولانی شدن پوشش آرایش شما کمک کنند. با استفاده از آرد ذرت یک پودر آرایشی دست ساز آسان در خانه بسازید!

جلوگیری از قارچ انگشتان پا

مرض قارچی انگشتان پا بیماریی است که توسط قارچی که در پوست پا رشد می کند، ایجاد می شود. قارچ در مکان های گرم و مرطوب شبیه کفش های عرق کرده رشد می کند که این دلیل این است که این بیماری غالبا بر ورزشکاران اثر می گذارد. به جلوگیری از این بیماری با اسپری کردن آرد ذرت در کفش های ورزشکاران که به جذب رطوبت کمک خواهد کرد، کمک کنید.

حمام شیر معطر

خود و پوست خود را در یک حمام شیر مرطوب کننده و مقوی درمان کنید. افزودن آرد ذرت به رهایی از خشکی و خارش کمک می کند و آن را تبدیل به درمانی عالی برای پوست هایی که در زمستان خشک می شوند، می کند!

 عرق کردن/گر گرفتن

کمک گر گرفتن: اگر شما گرایش به گرگرفتگی دارید، یک ذره آرد ذرت روی محل مشکل دار قبل از لباس پوشیدن بمالید. بر روی کودکان برای جوش های در اثر پوشک استفاده نکنید. (سیارک

شستن پنجره ها

برای تمیز کردن  شیشه پنجره ها برای اینکه صدای جیرجیر بدهد، نصف فنجان آمونیاک، نصف فنجان سرکه سفید و 2 قاشق غذا خوری آرد ذرت به یک سطل آب گرم اضافه کنید. محلول را با یک پارچه تمیز روی پنجره های خود بزنید و با یک حوله کاغذی یا پارچه بدون پرز خشک کنید.

رژگونه و کرم برنزه خانگی

شما می توانید رژگونه و کرم برنزه کاملا طبیعی خود را درست در خانه بسازید! به سادگی آرد ذرت را یا با پودر گیاه بامیه یا دارچین زمینی ( یا هردو!) مخلوط کنید.

افزایش چسبندگی

دستگیره تجهیزات ورزشی مانند راکت تنیس و استوانه های گلف را هنگامی که خشک هستند راحت تر می توان برداشت. به دستگیره ها یک ذره آرد ذرت بزنید تا به جذب عرق و جلوگیری از لغزش کمک کند!

برداشتن اثرات سوختگی از پارچه

منطقه سوخته شده را با آب مرطوب کنید، منطقه مرطوب را با آرد ذرت بپوشانید، بگذارید خشک شود و آن را پاک کنید. (سیارک

حذف لکه های خون

از آب سرد برای ساخت یک خمیر استفاده کنید، آن را روی لکه بزنید و آن را مالش دهید، بگذارید پارچه در آفتاب خشک شود، باقی آرد ذرت را از بین ببرید. هنوز هستند؟ تا زمانی که از بین بروند، تکرار کنید...

مراقبت از موی حیوانات خانگی

آرد ذرت را روی پوست سگ خود بزنید. پوستش را مالش دهید و آن را برس کنید. آرد ذرت کثیفی را از بدن سگ از بین خواهد برد.

گربه ها از شستن متنفر هستند ، اما گاهی اوقات لازم است موهای آنها را برس بکشید. از شامپو خشک ذرت استفاده کنید. آرد را به روی پوست گربه بزنید و خوب برس بزنید و هرگونه باقیمانده را شانه کنید. آرد چربی و خاک اضافی را جمع آوری می کند.

حذف جیرجیر کف زمین

آیا کف زمین جیرجیر می کند یا پله های اعصاب خردکنی دارید؟ محل مورد نظر را با آرد ذرت گردگیری کنید، که اجازه می دهد که به ترک ها نفوذ کند. شما باید متوجه بهبودی قابل توجهی شوید!

 

چون آرد ذرت رطوبت را جذب می کند، مهم است که آن را در ظرفی که هوا به آن نفوذ نمی کند و در معرض رطوبت قرار نمی گیرد نگه دارید. آرد ذرت باید هم چنین دور از گرمای شدید نگهداری شود. آرد ذرت خود را در یک ظرف دربسته و در مکان سرد و خنک انبار کنید. هنگامی که به درستی انبار شود، آرد ذرت برای مدت خیلی زیادی باقی خواهد ماند.

 

آرد ذرت
 
طعم آرد ذرت در بین انواع دیگر آرد برجسته است. غذاهای پخته شده با آن طعم دلپذیری دارند ، که نیازی به افزودن ادویه جات و ترشی جات ندارند.
در ابتدا ، آرد ذرت منحصراً در غذاهای مردمی که در آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می کردند استفاده می شد. در قرن پانزدهم ، محصولات غلات آمریکای جنوبی به کشورهای اروپایی و آسیایی معرفی شد. و بیش از 6 قرن است که غذاهای مختلف تهیه شده از آرد ذرت با انواع مختلف غذاهای سنتی و گاه ملی در غذاهای اروپایی ، آمریکایی و آسیایی بوده است.

انواع آرد ذرت  و  موارد مصرف آرد ذرت در آشپزی

در شرکتهای تولید آرد ذرت ، سه نوع از این محصول تولید می شود که بیشتر برای پخت و پز استفاده می شود. این انواع عبارتند از:
• آرد درشت - کسر ذرات بین 1-3 میلی متر است.
• متوسط ​​آسیاب آرد را بلغور ذرت ( 0.5-1 میلی متر) می نامند .
• آسیاب خوب این یک آرد کامل است که دارای بافت مخملی مشابه سایر غلات است.
موارد استفاده آرد ذرت در آشپزی
آرد ذرت درشت در تولید شیرینی ، غذای کودک ، غذای رژیمی استفاده می شود. همچنین برای پخت سبزیجات ، ماهی استفاده می شود.
از آرد ذرت متوسط ​​در تولید خوراک دام ، الکل و داروهای دامپزشکی استفاده می شود.
آرد ذرت نرم  در تولید نان و سایر محصولات آردی استفاده می شود ، علاوه بر این ، در تولید غذاهای رژیمی نیز استفاده می شود. همچنین به عنوان یک محصول مستقل (به عنوان فرنی) استفاده می شود.
 

انتخاب و ذخیره سازی  آرد ذرت

برای انتخاب آرد ذرت خوب ، باید به سالم بودن بسته بندی محصول ، تاریخ تولید و بسته بندی و مهمتر از همه ، دوره اجرای آن توجه کنید. بهتر است آرد را در بسته بندی مهر و موم شده خریداری کنید ، زیرا به لطف آن است که آرد خواص مفید خود را برای مدت بیشتری حفظ می کند.
مشخصات  آرد ذرت
آرد باید زرد رنگ باشد
رنگ آرد ذرت باید کمی زرد باشد ، اما در غیر این صورت شبیه آرد گندم است. اگر محصولی را خریداری کرده اید که دارای سایه تیره است ، به این معنی است که آرد ذرت در شرایط  نامناسبی  ذخیره شده است.
آرد ذرت باید کمی شیرین باشد. همچنین آرد با کیفیت خوب نباید به دست شما بچسبد. اگر طعم این محصول تلخ است و به انگشتان شما می چسبد ، نباید آن را بخرید.
در نگهداری آرد ذرت هیچ چیز دشواری وجود ندارد ، کافی است آن را در یک ظرف در بسته   قرار داده و به یک مکان تاریک و خشک ارسال کنید. اگر به طور ناگهانی آفاتی در آرد ظاهر شد ، می توانید با قرار دادن چند سر سیر در بسته به این محصول فله ، از شر آنها خلاص شوید.
 
آرد ذرت

موارد مصرف آرد ذرت در آشپزی

از آرد ذرت در چه غذاهایی استفاده میشود

خیلی راحت می توانید با دستان خود در خانه آرد ذرت درست کنید. برای تهیه آن ، به مقدار لازم دانه ذرت و آسیاب قهوه یا مخلوط کن برقی نیاز دارید. غلات باید به حالت پودر خرد شوند و تمام ، آرد آماده است. اما مهم است بدانید که پس از آسیاب غلات ، خواص کمتری در آن باقی می ماند.
 
با استفاده از آرد ذرت چه غذاهایی می توان تهیه کرد؟  کاربرد آرد ذرت در آشپزی  بقدری متنوع است که به راحتی نمی توان از غذایی نام برد  که ذرت آسیاب شده برای پختن آن مناسب نباشد!
موارد مصرف آرد ذرت در آشپزی
در تهیه غذاهای ملی بسیاری از کشورها از آرد ذرت استفاده می شود.
• آرد خوب اساس انواع غذاهای پخته شده است. نان و پای ، کیک و بیسکویت با افزودن آرد طلایی ترد و معطر تر می شوند.
 
• آرد متوسط - ایده آل برای تهیه نان ، مامالیگای معروف ، طعم بی نظیر تورتیلا و تامال مکزیکی ، نان های تخت و نوشیدنی های سنتی برای کشورهای آمریکای جنوبی.
 
• بخش بزرگی از آرد ذرت ، جوشانده شده در آب یا آب گوشت ، در سراسر جهان مشهور استpolenta ، که اسپانیایی ها و مکزیکی ها به آن افتخار می کنند. آرد ذرت به درستی یک محصول ضروری در آشپزی محسوب می شود. غلات صبحانه سنتی  فقط با آرد ذرت خوب تهیه می شود.
 
در آمریکا تا به امروز ، غذاهای آرد ذرت مورد احترام هستند و اغلب در غذاهای سنتی گنجانده شده است. همانطور که معلوم شد ، تعداد زیادی دستور العمل با افزودن آرد ذرت وجود دارد ، به عنوان مثال: کیک ، خمیر ، پولنتا ، پنکیک  و غیره. محصولات نان به لطف این آرد خاص می توانند طراوت و عطر خود را برای مدت طولانی حفظ کنند.
 
همچنین بر اساس این محصول ، غذاهای کودکان و رژیم غذایی تهیه می شود. در سال دوم زندگی ، فرنی ذرت به عنوان غذای کمکی به نوزادان داده می شود. برای بچه های بزرگتر ، می توانید چیپس های ذرت خوشمزه درست کنید که می تواند رقیبی جدی برای چیپس سیب زمینی باشد.
 
آرد ذرت

آرد ذرت چه تاثیری بر بدن دارد

این محصول با تأثیرگذاری بر بدن انسان، به دلیل داشتن فیبر غذایی بالا، عملکرد دستگاه گوارش را بهتر می کند (100 گرم آرد یک پنجم نیاز روزانه را تامین می کند).

فیبر رژیمی به طور موثر روده ها را تمیز می کند و آنها را از بالاست و باقی مانده های هضم نشده رها می کند.

فیبرها با عبور از اندام های دستگاه گوارش، دیواره های آنها را تحریک می کنند و اثر ماساژ ایجاد می کنند و جریان خون را افزایش می دهند که متابولیسم و ​​پریستالیس را تحریک می کند.

خواص  آرد ذرت

 همه محصولات این دانه دارای انرژی خاصی هستند. آرد دارای تمام خواص مفید غلات کامل است و با موفقیت برای تهیه غذاهای سفره روزانه استفاده می شود و همچنین در زمینه رژیم غذایی و غذای کودک نیز مفید است.
 
ترکیب شیمیایی آرد ذرت حاوی پروتئین ( حدود 7 گرم ) ، چربی ( بیش از 1.5 گرم) ، کربوهیدرات (حداقل 70 گرم) نیست . آرد ذرت سرشار از:
• ویتامین ها - A ، B1 ، B2 ، B6 ، PP ، K است.
• مواد معدنی - پتاسیم ، منیزیم ، فسفر ، آهن ، سلنیوم و مس.
• مونو و پلی ساکاریدها.
• اسیدهای غیر اشباع.
 
با وجود کالری زیاد (80-355 کیلو کالری ، بسته به نوع دانه)وعده های غذایی تهیه شده از آرد ذرت به راحتی هضم می شوند ، برای مدت طولانی اشباع می شوند و منجر به اضافه وزن نمی شوند.
خوردن آرد ذرت به دلیل تعداد زیاد خواص مفید آن بر بدن انسان تأثیر مثبت دارد:
- عملکرد روده را بهبود می بخشد و به دلیل داشتن فیبر زیاد به مقابله با یبوست کمک می کند.
- گردش خون ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد و همچنین سیستم عصبی را به لطف مقدار زیاد تیامین بهبود می بخشد.
- سیستم گردش خون را بازیابی می کند ، با مقدار زیادی کلسترول در بدن مبارزه می کند.
- میکرو فلور حفره دهان را پشتیبانی می کند ؛
- کند شدن روند پیری سلول ها ؛
- رشد ماهیچه ها را افزایش می دهد ، بنابراین برای ورزشکاران مفید است.
- عادی سازی ادرار ، تسکین التهاب ؛
- فشار خون را کاهش می دهد ؛
- با استفاده منظم ، رنگ پوست را بهبود می بخشد.
فواید آرد با آسیاب های مختلف توسط نمایندگان طب عامیانه و سنتی مورد استقبال قرار گرفت. غذاهای حاوی آرد ذرت به طور کامل یا جزئی توصیه می شود:
-  برای کند کردن روند پیری بدن - سلنیوم و منیزیم موجود در محصول آنتی اکسیدان های طبیعی قوی هستند.
- برای عادی سازی سیستم گردش خون و تقویت دیواره عروق خونی.
-  برای پاکسازی بدن - فیبر به عادی سازی دستگاه گوارش کمک می کند ، تظاهرات اولیه آتونی روده را از بین می برد.
- برای از بین بردن پیامدهای بیماری کبد ( تمیز کردن پس از هپاتیت) و کلیه ها.
 
آرد ذرت
 
آرد ذرت حاوی مواد حساسیت زا نیست ، بنابراین از آن در فرآیند تهیه ظروف برای تغذیه کودکان خردسال ، افراد مسن و افراد ضعیف شده توسط  بیماری استفاده می شود.
 
آرد ذرت بسیار خوب است و بدن را سریع اشباع و سیر می کند ، بنابراین یک مکمل غذایی عالی است. این برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند مناسب است و بنابراین ، بدون شک ، باید در رژیم غذایی آنها گنجانده شود.
 
با کمک آرد ذرت سالم می توانید بدن را تمیز کنید. برای انجام این کار ، شما باید به مدت چهار روز فقط فرنی ذرت بخورید. باید در آب جوشانده شود ، بدون افزودن نمک. این نوع آرد برای روزه داری ، قبل از تعطیلات مناسب است. به طور کلی ، می توانید چنین محصولی را بدون محدودیت بخورید ، نکته اصلی این است که مقدار قند و روغن را محدود کنید.
 
برای دیابت شیرین ، آرد ذرت یک مکمل غذایی مفید است. این غالباً در غذای بیماران با این تشخیص وجود دارد ، زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. علاوه بر این ، مصرف منظم آرد ذرت به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک می کند ، که به دلیل کربوهیدرات های موجود امکان پذیر است. هنگامی که در بدن قرار می گیرند ، برای مدت طولانی تجزیه می شوند ، به همین دلیل قندها دیرتر آزاد می شوند. بر این اساس ، هیچ جهش شدیدی در سطح قند خون وجود ندارد ، که برای افراد مبتلا به دیابت حیاتی است.
 
 ماسک آرد ذرت

استفاده از آرد ذرت در زیبایی

اجزای اصلی آرد ذرت مقدار زیادی ویتامین B است و بنابراین برای استفاده در زیبایی شناسی بسیار عالی است. در بسیاری از دستور العمل های محبوب ، آرد برای پاکسازی آکنه ، صاف شدن چین و چروک ها استفاده می شود و اغلب برای مبارزه با سلولیت استفاده می شود.
 
استفاده در زیبایی
ساخت ماسک های ذرت در خانه کار سختی نیست ، بنابراین هر کسی می تواند از عهده آن برآید. به عنوان مثال ، برای از بین بردن آکنه روی صورت ، لازم است ماسکی تهیه کنید که ابتدا سفیده تخم مرغ را زده و سپس با 3 قاشق غذاخوری آرد ذرت مخلوط کنید تا یک مخلوط  واحد به دست آید. مخلوط آماده شده به منطقه مشکل اعمال می شود و 20 دقیقه باقی می ماند. سپس آنها را با آب گرم بشویید. و برای از بین بردن سلولیت ،  لازم است مناطق مشکل دار را با اسکراب آب آلوئه و آرد ذرت (3 قاشق غذاخوری آرد ، 2 قاشق غذاخوری آب آلوئه) به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید. سپس باید آن را بشویید. تنها پس از 10 بار می توان تأثیر آن را مشاهده کرد.
 
آرد ذرت

موارد منع مصرف آرد ذرت

در کنار مزایا و فواید ذکر شده، نباید از برخی خواص آرد ذرت غافل شد که می تواند باعث تشدید وضعیت سلامت مصرف کننده این محصول شود. ویژگی های زیر را باید در نظر داشت:

 

- آرد ذرت تأثیر منفی بر بدن دارد و در صورت ترومبوز فرد می تواند به آن آسیب برساند. همچنین ، برای افرادی که دارای وزن کم هستند توصیه نمی شود ، زیرا این محصول به افزایش وزن کمک نمی کند. این محصول برای افرادی که زخم معده دارند منع مصرف دارد. افرادی که مستعد انواع مختلف آلرژی هستند نیز نباید از این محصول سوء استفاده کنند.
 
- در دوران بارداری یا شیردهی ، آرد ذرت را می توان مصرف کرد ، نکته اصلی این است که نباید از این محصول سوء استفاده کنید تا به کودک آسیب نرسانید.

- محصولات ساخته شده از آرد ذرت به افزایش لخته شدن خون کمک می کند ؛ این خاصیت غلیظ کننده تشکیل لخته های خون را آغاز می کند. بنابراین، افراد مستعد ترومبوفلبیت باید مصرف محصولات ذرت را محدود یا حتی بهتر است از آن اجتناب کنند.
- فقط دوزهای حداقل مجاز به مصرف محصولات ساخته شده از آرد ذرت برای کسانی است که از بیماری های گوارشی رنج می برند، زیرا ذرت آسیاب شده می تواند بیماری های گوارشی را تشدید کند، افزایش خروج صفرا را تحریک کند و به ایجاد اشکال مزمن بیماری های دستگاه گوارش کمک کند.
- بیمارانی که مستعد دیاتز و تظاهرات آلرژیک هستند باید مراقب باشند: این آرد را با احتیاط در رژیم غذایی خود بگنجانند تا باعث واکنش دردناک بدن به عواقب استفاده از کود در هنگام رشد ذرت نشوند.
- در دوره بعد از عمل، مصرف غذاهای ذرت مخصوصاً در روزهای اول برای بیماران توصیه نمی شود.
- برای کسانی که کمبود وزن دارند، از کم اشتهایی شکایت دارند یا بی اشتهایی دارند، محصولات مبتنی بر آرد ذرت منع مصرف دارند.

 
cut-loaf.jpg
 

درمان خانگی با آرد ذرت

درمان با آرد ذرت از دیرباز در دستور  طب سنتی بوده است! این محصول به مقابله با بسیاری از بیماری ها و همچنین تسکین علائم برخی از آنها کمک می کند. این می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و همچنین به عنوان یک داروی ادرارآور و به عنوان یک داروی التهابی مورد استفاده قرار می گیرد. در جدول زیر چندین گزینه برای درمان برخی بیماری ها با آرد ذرت ذکر شده است.

فشار خون بالا

250 میلی لیتر آب گرم ، 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت.آب داغ را با آرد مخلوط کرده و بگذارید 1 روز دم بکشد.مخلوط حاصل از قوام مایع را  در جرعه های کوچک میل کرد.  تا فشار کاهش یابد.
یا
350 میلی لیتر آب ، 2 قاشق غذاخوری آرد ذرت . شما باید مواد ذکر شده را مخلوط کنید. در وعده های کوچک در طول روز مصرف کنید.
یا
برای بیماران مبتلا به فشار خون، حدود 30 گرم از آرد ذرت را در 200-250 گرم آب داغ عصر دم کرده، تا صبح دم کنید تا کل ترکیب را با معده خالی در جرعه های کوچک صبح بنوشید.
یا
می توانید فشار را به این ترتیب کاهش دهید - 2 قاشق غذاخوری را در 1/3 لیتر آب جوش دم کنید. چند بار در طول روز، تقریباً 50 گرم از دم کرده حاصل را بنوشید.

التهاب مثانه

25 گرم آرد ، 0.5 میلی لیتر آب داغ. آرد را در آب بریزید و آن را به مدت 25 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. قبل از هر وعده غذایی 35 گرم مصرف کنید.
 
داروی تهیه شده از 0.5 لیتر آب جوش که روی حرارت ملایم به مدت 20 تا 30 دقیقه با هم زدن مداوم جوشانده شده است به تسکین روند التهابی مثانه کمک می کند.  2 قاشق غذاخوری قبل از هر وعده غذایی تا زمانی که علائم متوقف شود.
برای جلوگیری از تشکیل و رشد سنگ کلیه، توصیه می شود 2 قاشق غذاخوری سه بار در روز از مخلوط را بنوشید.

سنگ کلیه

1 قاشق غذاخوری آرد ، 2 قاشق غذاخوری آب گرم آرد را در آب بریزید.3 قاشق غذاخوری 3 بار در روز مصرف کنید.
 

التهاب کبد

25 گرم آرد ، 15 گرم گل آفتابگردان و گل بنفشه ، 15 گرم توت فرنگی وحشی ، 3 قاشق غذاخوری  آب گرم.آرد و گلها را در آب بریزید و بگذارید 25 دقیقه بماند. 20 دقیقه قبل از غذا مصرف شود. دوره درمان 20 روز است.
یا
اگر کبدتان ملتهب است، می‌توانید دستور تهیه گل‌های توت‌فرنگی، بنفشه و آفتابگردان له شده را امتحان کنید (از هر بوته 15 گرم و 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت، در 1/2 لیتر آب جوش ریخته و حداقل به مدت نیم ساعت دم کنید). سه بار در روز قبل از غذا (نیم ساعت قبل از غذا ) به مدت 3 هفته متوالی مصرف شود.
 

کاربر گرامی اگر ذرت کبابی روی ذغال را دوست ذارید مقاله ذرت کبابی یا كنسرو شده: كدام ذرت سالم تر است و آیا می توان آن را غذا نامید؟ را بخوانید. 

نظرات

۱۴۰۲/۸/۱۱ ترکیبات شیمیایی آرد ذرت تأثیر مفیدی بر متابولیسم دارد و با وعده های غذایی منظم حاوی آرد ذرت، بدن سالم تر می شود. به لطف خواص مفید این محصول، مصرف کنندگان تغییرات مثبتی را تجربه می کنند: با خوردن آرد ذرت عواقب یبوست یا انسداد در دستگاه گوارش کاهش می یابد....... عملکرد سیستم ادراری عادی می شود....... عواقب اختلال در فعالیت دستگاه تناسلی ادراری ناشی از فرآیندهای التهابی از بین می رود........ گردش خون بهبود می یابد ، بدن به طور فعال خود را از کلسترول پاک می کند، کاهش مداوم فشار خون وجود دارد........ فرآیندهای ذهنی تحریک می شوند ، حافظه بهبود می یابد و وضعیت سیستم عصبی مرکزی عادی می شود........ با خوردن آرد ذرت بدن جوان می شود ، روند پیری کند می شود، پوست شاداب تر و انعطاف پذیرتر می شود، موها سالم تر می شوند و ناخن های شکننده از بین می روند........ با داشتن محتوای کالری بالا، آرد ذرت در رژیم غذایی برای دیابت و همچنین برای افرادی که به دلایل زیر مبتلا به چاقی تشخیص داده شده اند مجاز است: فیبر رژیمی موجود در آرد قادر است دستگاه گوارش را به طور کامل از مواد اضافی پاک کند، آنها همچنین می توانند از تجزیه آهسته و جذب آهسته کربوهیدرات ها اطمینان حاصل کنید، در نتیجه جهش ناگهانی در سطح قند خون بیمار وجود ندارد.

۱۴۰۲/۸/۱۱ آرد ذرت را حتی در شرایط ایده آل به مدت حداکثر شش ماه نگهداری کنید . هنگام خرید به تاریخ انقضا و زمان بسته بندی دقت کنید. آرد ذرت تولید شده 6 ماه قبل از خرید بر اساس مدت زمان مشخص شده برای حفظ خواص مفید خودداری کنید.

۱۴۰۲/۸/۱۱از نظر رنگ، آرد ذرت باکیفیت زرد است ، اما ممکن است دارای رنگ آبی، قرمز یا سفید نیز باشد. ظاهر رنگ های تیره یا چسبندگی در لمس نشان دهنده خرابی محصول ذرت است. تلخی مزه نیز نشان دهنده فساد محصول است، تنها طعم شیرین نشان دهنده کیفیت محصولات ذرت است.

۱۴۰۲/۸/۱۱ساختار شیمیایی آرد ذرت خواص مفیدی برای سلامت انسان دارد. آنها به دلیل وجود تعدادی اسید آمینه هستند. تجزیه و تحلیل ترکیب آن نشان دهنده وجود آرژنین و والین، لوسین و هیستیدین، ایزولوسین و لیزین، متیونین و فنیل آلانین، ترئونین و تریپتوفان است.

۱۴۰۲/۸/۱۱موارد مصرف آرد ذرت .......... از آرد ذرت در تهیه سوسیس و کالباس و دم کردن استفاده می شود. آرد ذرت فرآیندهای تخمیر را کند می کند، بنابراین محصولات حاوی آن برای مدت طولانی تازه می مانند

۱۴۰۲/۸/۱۱آرد ذرت برای چی استفاده میشه ........یک مورد استفاده کاربردی و غیرمنتظره از آرد ذرت در ماهیگیری است. ماهی های آب شیرین با استفاده از خمیر های آرد ذرت به خوبی صید می شوند.

۱۴۰۲/۸/۱۱ذرت یکی از پرمعامله ترین محصولات غلات در جهان است.بخش عمده ذرت تولید شده در جهان صرف خوراک دام می شود، اما این واقعیت به هیچ وجه بر اهمیت آن برای اقتصاد بسیاری از کشورها تأثیر نمی گذارد.

۱۴۰۲/۸/۱۱ارد ذرت چه کاربردی دارد .........اغلب، آرد ذرت را با آرد گندم مخلوط می کنند تا طعم غذاهای روزمره را متنوع کرده و فوایدی به آن ها اضافه کند. نان و محصولات شیرینی پزی با این اضافه ترد و ترد تر می شوند. همچنین اغلب برای افزایش خواص مفید و رسیدن به رنگ زیبای محصول به پاستا اضافه می شود.

۱۴۰۲/۸/۱۲فواید آرد ذرت برای انسان تنها در عرض چند روز پس از مصرف ظاهر می شود. این نوع آرد به حذف چربی های اضافی از بدن کمک می کند که باعث درخشندگی و سلامت پوست می شود. علاوه بر این، آرد ذرت روند پیری را کند می کند.

۱۴۰۲/۸/۱۲جای تعجب نیست که آرد ذرت اغلب در غذاهای رژیمی و رژیم های غذایی برای کاهش وزن یافت می شود. آرد ذرت حاوی ویتامین E است که از پوست و موی سالم حمایت می کند، ویتامین های B که مسئول تحمل آسان استرس هستند و ویتامین A که تغذیه چشم را تامین می کند.

۱۴۰۲/۸/۱۲آرد ذرت منبعی از مقدار باورنکردنی از اجزای مفید است. حاوی فیبر است که تأثیر مفیدی بر هضم دارد و از نظر پروتئین، چربی و کربوهیدرات کاملاً متعادل است. آرد ذرت به راحتی قابل هضم و بدون گلوتن است، به عبارت دیگر برای افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن (بیماران سلیاک ) دارند مناسب است.

۱۴۰۲/۸/۱۲کالری آرد ذرت 331 کیلو کالری است. در هر 100 گرم محصول، 7.2 گرم پروتئین، 1.5 - چربی، 72.1 - کربوهیدرات وجود دارد. این مقدار از مواد مغذی محصول را بسیار رضایت بخش، اما در عین حال رژیمی می کند.

۱۴۰۲/۸/۱۲آیا می دونستید آرد ذرت طلا داره؟ آرد ذرت حاوی ویتامین های B (B1، B2) و همچنین A، E و PP، بتا کاروتن، پتاسیم، منیزیم و فسفر است. علاوه بر این، برخلاف سایر محصولات آردی، حاوی عنصر کمیاب مانند طلا است. البته مقدار آن حداقل و به نسبت میکروسکوپی موجود است، اما حتی مقدار موجود نیز تأثیر مفیدی بر عملکرد مغز دارد.و تأثیر مفیدی بر عملکرد تمام سیستم های بدن انسان داشته باشد. آرد ذرت سرشار از آهن، سدیم و کلسیم است.

۱۴۰۲/۸/۱۲درست مانند آرد نخود ، طعمه بسیار جذابی برای ماهی های آب شیرین است.

در ادامه بخوانید...

چگونه متوجه تازه بودن تخم مرغ شویم؟

در

(سیارک)در صورتی که منبع مشخص و قابل اطمینانی برای تهیه تخم مرغ نداشته باشید، فهمیدن اینکه تخم مرغی که از سوپر مارکت و مغازه های دیگر تهیه می کنید، از کجا آمده و تحت چه شرایطی نگهداری شده اند، کاری دشوار خواهد بود. در حال حاضر تخم مرغ هایی که وارد بازار می شوند، دارای تاریخی است که مشخص می کند تا چه زمانی قابل استفاده و مصرف خواهد بود، اما نکته جالب توجه این است که تنها استناد به این تاریخ کافی نیست و نمی توان بر اساس آن به تنهایی گفت که آیا تخم مرغی سالم است یا نه.

به همین خاطر است که قصد داریم شما را با راهکارهایی آشنا کنیم که بوسیله آن ها می توانید از سالم بودن یا نبودن تخم مرغ خود کسب اطمینان کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک کاسه را پر از آب کرده و تخم مرغ خود را در آن قرار دهید؛ به طوری که کاملاً در آب شناور شود. اگر تخم مرغ شما به صورت افقی در کف کاسه ته نشین شود به این معنی است که تازه است و خراب نشده است، اما اگر همین اتفاق در حالی بیفتد که تخم مرغ حالت عمودی داشته باشد، به این معنی است که دیگر تازه نیست، با این حال هنوز می توان از آن استفاده کرد و هنوز به طور کامل خراب نشده است. در نظر داشته باشید که اگر تخم مرغ روی سطح آب شناور شود به این معنی است که خراب شده است و در صورت مصرف آن ممکن است دچار مسمومیت غذایی شوید.

اگر این سؤال برایتان پیش آمده است که چگونه بوسیله این راهکار ساده، از تازه بودن (یا نبودن) تخم مرغ آگاهی کسب می کنیم، به ادامه متن و توضیحاتی که راجع به این راهکار داده شده است توجه کنید:

از زمان بوجود آمدن تخم مرغ و به مرور زمان، مایعی که درون آن و متشکل از زرده و سفیده است، به آهستگی شروع به تبخیر می کند. به خاطر ظرافت بیش از اندازه پوست تخم مرغ، کمی از گاز حاصل از این تبخیر از طریق منافذ موجود روی پوست تخم مرغ خارج می شود. در نهایت و پس از مدت زمانی تقریباً طولانی، مایع موجود در تخم مرغ کمتر شده و جای خود را به گازی می دهد که حاصل تبخیر آن است و به همین خاطر است که تخم مرغی که تازه نباشد، روی سطح آب شناور می شود. تخم مرغ تازه هنوز فرصت تبخیر مایعش را پیدا نکرده است و سنگین تر است و به همین خاطر است که در آب ته نشین می شود. حال اگر تخم مرغ تازه تازه باشد، تقریباً عاری از هرگونه گاز حاصل از تبخیر است و به صورت افقی در کف ظرف پر از آب ته نشین می شود.

تخم مرغ هایی که کمی قدیمی تر هستند و در کف ظرف به صورت عمودی ته نشین می شوند، گزینه ایده آلی برای مصرف به صورت پخته شده هستند، و می توانید بوسیله پختن از آن در سالاد و یا هر خوراکی دیگری که باب میل تان باشد استفاده کنید. اما چرا اینگونه است؟ جواب این سؤال در مقدار اندک گازی است که بوسیله تبخیر مایع موجود در تخم مرغ تولید شده است و کمی فاصله میان پوسته و مایع موجود در آن بوجود آورده است که در نهایت به همین خاطر است که پس از پخته شدن این نوع تخم مرغ به راحتی می توان پوست آن را جدا کرد.

اگر قصد دارید تخم مرغ خود را سرخ و یا نیم پز کنید، بهتر است از تخم مرغ تازه استفاده کنید، چرا که در اینگونه تخم مرغ ها، سفیده حالت بهتری دارد و با چسبندگی بیشتری در کنار زرده قرار می گیرد و آن حالت آبکی که به مرور زمان، سفیده تخم مرغ دچارش می شود را ندارد. برای پی بردن به این موضوع می توانید دو تخم مرغ را بردارید که یکی تازه و دیگری کمی از عمرش گذشته باشد و هر دو را روی سطحی صاف بشکنید؛ مشاهده خواهید کرد که تخم مرغ تازه تر با چسبندگی بیشتری روی سطح قرار خواهد گرفت و یکپارچگی بیشتری نسبت به تخم مرغ قدیمی تر خواهد داشت.

در نهایت ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر مشاهده کردید که سفیده تخم مرغ، رنگ شفافی ندارد، لازم نیست نگران شوید و فکر کنید که تخم مرغ خراب شده است یا نه، چرا که این طور نیست و این مسئله نشانه خراب شدن تخم مرغ نیست. در حقیقت زمانی که مرغ تخم می گذارد و تخم مرغ تازه تازه است، کمی کربن دی اکسید در سفیده آن موجود است که این رنگ مات را به سفیده می دهد و به همین خاطر است که گاهی مشاهده می شود که سفیده تخم مرغ شفاف نیست.

در این مقاله سعی کردیم تا حد امکان و به زبانی ساده برای شما از این نکته بگوییم که چگونه می توان به خراب بودن یا نبودن تخم مرغی پی برد و حالا که می توانید به سادگی به این موضوع پی ببرید که آیا تخم مرغی که در یخچال خود دارید خراب است یا نه. حال اگر تخم مرغ تازه باشد و مسئله ای نداشته باشد می توانید از آن در پخت غذاهای مختلف و با به تنهایی استفاده کنید. در مقاله ای جدا شما را با شیوه های مختلفی که می توان با به کار گرفتن آن ها تخم مرغ هایی خوشمزه درست کرد آشنا کنیم اما پیش از آن قصد داریم توجه شما را به نکته دیگری در مورد تخم مرغ جلب کنیم و آن تفاوت رنگ میان تخم مرغ ها است.

پوسته تخم مرغ می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد، از سفید گرفته تا رنگ های مایل به قهوه ای، اما نکته دیگری که در مورد تخم مرغ ها وجود دارد تفاوت رنگی است که بعضاً میان زرده های آن ها وجود دارد. مطمئناً همه ما تجربه مشاهده زرده کمرنگ تخم مرغ هایی که از سوپر مارکت تهیه می کنیم را داشته ایم و نیز تجربه مشاهده تخم مرغ هایی که از یک مزرعه دار می خریم و زرده ای پر رنگ دارند که تقریباً نارنجی است. در هر دو حالت البته می توان از تخم مرغ برای تجربه یک صبحانه خوشمزه استفاده کرد، اما آیا تا کنون به تفاوت موجود میان رنگ زرده تخم مرغ ها فکر کرده اید و می دانید به چه خاطر این تفاوت وجود دارد؟ با سیارک همراه باشید تا بیشتر در باره این موضوع صحبت کنیم.

بسیاری بر این باور ند که رنگ زرده تخم مرغ به نژاد و نوع مرغی برمی گردد که تخم می گذارد، اما جالب است بدانید که این تصور اشتباهی است که میان مردم رایج شده است. البته تفاوت موجود میان رنگ پوسته های تخم مرغ به تفاوت میان رنگ زرده های آن ها بر می گردد. در حقیقت این رژیم غذایی و خوارک مرغ است که تأیین کننده اصلی رنگ زرده تخم مرغ خواهد بود. نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که مرغ هایی که غذای مصرفی شان رنگ زرد و یا نارنجی داشته باشد، تخمی که می گذارند، تیره تر و مایل به نارنجی خواهد بود. بله، موضوع به همین سادگی است. البته استفاده از خوارکی های مصنوعی و غیر ارگانیک، برای رسیدن به این مهم، مجاز نیست، با این حال برخی مزرعه داران هستند که گلبرگ های طلایی رنگ به خورد مرغ های خود می دهند تا از تخم مرغی با پوسته قهوه ای و زرده ای به رنگ نارنجی بهره بگیرند. جالب است بدانید که با دادن فلفل قرمز و یا حتی پاپریکا به مرغ، زرده تخم مرغ، رنگی مایل به قرمز پیدا خواهد کرد.

تا اینجای مطلب متوجه شدیم که دلیل اصلی تفاوت میان رنگ زرده تخم مرغ ها در چیست، اما احتمالاً این سؤال برایتان پیش می آید که آیا این تفاوت رنگ در ارزش غذایی تخم مرغ نیز تأثیر گذار است؟ به بیان دیگر آیا تخم مرغی که زرده ای با رنگ مایل به نارنجی دارد، مغذی تر است؟ ممکن است پاسخ این سؤال کمی برایتان غافلگیر کننده باشد، اما حقیقت این است که تفاوتی میان تخم مرغ ها بر اساس رنگ زرده شان وجود ندارد. هم زرده تیره رنگ و مایل به نارنجی و هم زرده کمرنگ تر، حاوی میزان برابری از پروتئین و چربی مفید اُمگا سه هستند، با این حال زرده ای که تیره رنگ تر است کمی ویتامین بیشتری نسبت به زرده کمرنگ تر دارد و نیز کلسترول کمتری دارد، اما این تفاوت خیلی چشمگیر نیست. با این وجود بسیاری بر این باور ند که هرچه زرده تخم مرغ تیره تر باشد، مزه آن بهتر است.

اگر از تخم مرغ خود در غذایی دیگر و یا حتی در سالاد استفاده کنید، احتمالاً متوجه این تفاوت نخواهید شد، اما اگر یک اُملت ساده درست کنید و یا تخم مرغ خود را به تنهایی سرخ کنید، به احتمال قریب به یقین متوجه مزه بهتر تخم مرغی که زرده تیره رنگ تری دارد خواهید شد. تنها این نکته را در نظر داشته باشید که این تفاوت تنها در طعم است و از نظر ارزش غذایی هر دو گونه تخم مرغ در یک سطح قرار می گیرند.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

باز کردن درب بطری بدون دربازکن 9 ترفند

در

دانستنی 9 ترفند برای باز کردن یک بطری بدون دربازکن
شما با خانواده در پیک نیک هستید زمان خوردن یک نوشیدنی سرد رسیده اما،  درب بازکن بطری را در خانه گذاشته اید.هیچ مشکلی نیست - شما با  دانستن این 9 روش به راحتی می توانید در بطری ها را باز کنید.

هرکدام از این 9 روش را برای باز کردن درب بطری امتحان کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند مفید برای حفظ سلامت 9 ترفند

در
بسیاری معتقدند حفظ سلامت نیازمند تلاش جدی، زمان و پول است. اما در واقع، شما می توانید سبک زندگی خود را فقط با ترکیب چند عادت جدید در روال روزمره تغییر دهید و احساس راحتی کنید . برای مثال، دندان ها را با میوه سفید کنید یا یک فنجان قهوه داغ برای سلامت کیسه صفرا نوش جان کنید. در این مقاله ما در مورد راه هایی برای مراقبت از خود صحبت خواهیم کرد.
sayarak.com با قدردانی از ترفند های ساده زندگی به شما کمک می کند تا به درستی با بدن خود رفتار کنید و هر روز به خودتان عشق کمی بدهید.

 

درمان میگرن با آب انگور

درمان میگرن با آب انگور
اگر از میگرن رنج می برید و به دنبال راه هایی برای خلاص شدن از درد غیرقابل تحمل میگرن می باشید، آب انگور معجزه می کند. از آنجا که میگرن معمولا ناشی از عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز است، آب انگور بسیار مفید خواهد بود. این به عنوان یک مسکن موثر نیست، بلکه به عنوان یک عامل پیشگیری کننده است.
آب انگور حاوی ویتامین های C، A و B2 است . ویتامین B2، همچنین به عنوان ریبوفلاوین شناخته شده است که نقش مهمی در درمان میگرن دارد، به تعادل مواد شیمیایی در مغز کمک می کند. سطح آهن در خون را کاهش می دهد (مقدار بالای این عنصر ریز باعث ظهور میگرن می شود).
 

 

موهای سالم و براق باخوردن ماهی قزل آلا

موهای سالم و براق باخوردن ماهی قزل آلا
موهای زیبا چیزی است که هر یک از مادر رویاهای خود داریم. اما هر کسی نمی فهمد که نقش تعیین کننده برای داشتن موهای رویایی خوردن است و آنچه ما می خوریم، مهم است. ماده اصلی در این مورد ماهی قزل آلا است. این ماهی غنی از اسیدهای چرب ویتامین D و امگا 3 است که برای رفع موها و پوست سر ضروری است.
علاوه بر این، امگا 3 فولیکول های مو را سالم نگه می دارد و فقدان این اسید ها با رشد طبیعی مو مواجه است. بنابراین، هر چه بیشتر ماهی مصرف کنید، موهای شما سالم تر می شود. امگا 3 به لطف خواص مرطوب کننده آن، باعث کاهش التهاب و کاهش ریزش مو می شود و شکنندگی مو را برطرف می کند.
 

 

کاهش وزن با آب آشامیدنی، لیمو و نمک

کاهش وزن با آب لیمو و نمک
لیمو و نمک دو ماده جادویی هستند که به حذف سموم از بدن کمک می کنند و به سرعت از وزن اضافی خلاص می شوید. این نوشیدنی باعث تسریع حرکت روده و کاهش اشتها و جلوگیری از مصرف بیش از حد کالری می شود.
تحقیقات تایید می کند که آب با نمک و لیمو همچنین سرعت متابولیسم را افزایش می دهد . طبق گفته موسسه ملی بهداشت، با مصرف مقدار زیادی آب در بدن، انرژی بیشتری تولید می شود بدون کالری اضافی، و کالری های سریعتر می سوزند .
 

 

ناخن های تمیز با خمیردندان

ناخن های تمیز با خمیردندان
اگرچه کمی زرد شدن ناخن ها کاملا طبیعی است، گاهی اوقات به نظر نمی رسد خیلی شسته و رفته باشند. خمیر دندان با این مشکل مقابله می کند.خمیر دندان ها نه تنها دندان ها را محافظت می کنند، بلکه اثر مشابهی بر ناخن ها دارند، زیرا آنها همچنین حاوی کراتین هستند .
 
برای این ترفند زندگی، شما نیاز به کمی خمیر دندان و یک مسواک تمیز دارید. ناخن های خود را تمیز کنید، به مدت یک دقیقه خمیر بماند، دست های خود را به طور معمول بشویید.
 
 

 

تحریک رشد مو با سرم خانگی

تحریک رشد مو با سرم خانگی
نکته اصلی در رشد مو باز هم تغذیه است. اما محصولات مراقبتی هم لازم است. اولین عنصر برای تهیه ماسک مو روغن کرچک است .کرچک حاوی مواد مغذی مهم مانند ویتامین E، امگا 9 و اسیدهای چرب امگا 6 و همچنین مواد معدنی است که به مرطوب کردن پوست سر کمک می کنند.
 
دومین عنصر مهم روغن آووکادو است که غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که مو را تغذیه و از شکنندگی آن محافظت می کند. این تنها روغن است که نه فقط ایجاد یک لایه چرب در سطح آن بلکه قادر به نفوذ به مو و مرطوب کردن آن است.
 
عنصر سوم روغن نارگیل است که به دلایل بسیاری به عنوان شاه تمام روغنها شناخته می شود. روغن نارگیل همچنین محافظت از ریشه مو در برابر آلودگی های محیط زیست و خورشید است.
 

نحوه آماده کردن سرم مو

1/3 روغن کرچک، 1/3 روغن آووکادو و 1/3 روغن نارگیل را به یک ظرف کوچک مخلوط کنید.
خوب  هم بزنید
مخلوط را به پوست سر و مو بمالید و برای 10-15 دقیقه ماساژ دهید.
بگذارید 30-60 دقیقه بماند و بعد شستشو دهید. 
تکرار 3 بار در هفته.
 

 

خوردن به موقع صبحانه

خوردن به موقع صبحانه
مهم است صبحانه را در اسرع وقت بخورید. حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید، نخوردن صبحانه یک اشتباه بزرگ است، به ویژه هنگامی که شما در حال تلاش برای از دست دادن یا حفظ وزن هستید. با توجه به  داده ها برای کنترل وزن، در یک رژیم غذایی بیش از 70٪ از مردم 30 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب صبحانه می خورند.
این به این دلیل است که در طول خواب متابولیسم بدن کاهش می یابد و حدود یک ساعت طول می کشد تا به حالت طبیعی برسد. اگر قبل از اینکه متابولیسم شما کاملا "از خواب بیدار شود صبحانه بخورید، مدت بیشتری طول می کشد .
 
نوشیدن کلاژن هیدرولیز شده
نوشیدن کلاژن هیدرولیز شده
ما در حال تلاش برای معکوس کردن زمان با خرید مرطوب کننده ها، ماسک ها و سرم های حاوی کلاژن (پروتئین مسئول حفظ الاستیک و تابش پوست) هستیم.
 
واقعیت این است که حتی کلاژن هیدرولیز شده به اندازه کافی به پوست نفوذ نمی کند.با توجه به تحقیقات انجام شده ، مصرف کلاژن هیدرولیز شده می تواند 27٪ کاهش سالخوردگی، بهبود سلامت استخوان، افزایش توده عضلانی، جلوگیری از پوکی استخوان و پوکی استخوان، و همچنین کاهش درد مفاصل را بهبود ببخشد.بنابراین بهترین راه این است که مکمل ها را مصرف کنید
 

 

سفید کردن دندان ها با میوه

در مواردی که به دلیل پلاک زرد رنگ روی دندانهایتان احساس ناامنی می کنید و از لبخند زدن پرهیز می کنید چه اتفاقی می افتد؟ نگران نباشید، کاملا با رژیم غذایی ممکن است تغییر رنگ را اصلاح کنید. میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ها می توانند در حذف لکه های زرد از دندان ها شگفتی هایی ایجاد کنند .
 
توت فرنگی سفید کننده دندان ها و حذف پلاک بخاطر قهوه و چای.
سیب ها به عنوان پاک کننده های طبیعی پوست عمل می کنند، باعث افزایش بزاق می شوند و روند تمیز کردن حفره دهان را بهبود می بخشد.
پرتقال و هر میوه ی اسیدی هم کمک می کند.
مهم: پس از هر روش سفید کردن، فراموش نکنید دهان خود را با آب بشوید تا از دندان هایتان از اثرات تهاجمی اسیدهای میوه محافظت کنید.
 

 

سلامت کیسه صفرا با نوشیدن قهوه

سلامت کیسه صفرا با نوشیدن قهوه
با توجه به مطالعات انجام شده ، نوشیدن قهوه باعث انقباض کیسه صفرا می شود. این مانع از تبدیل بلورهای کوچک در کیسه صفرا به سنگهای بزرگ می شود. اگر دفعه بعد کسی به شما می گوید که شما به قهوه معتاد هستید، فقط او را به این مقاله ارجاع دهید!
 
چه نوع ترفندی در زندگی می خواهید امتحان کنید؟ اگر ترفندهای مفیدی دارید، آنها را در نظرات بگذارید!

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 ترفند برای استفاده غیر معمول از مایکروفر

در
بسیاری از اسطوره ها در مورد آسیب از اثرات اجاق مایکروفر گفته شده است. محققان ثابت کرده اند که با رعایت قواعد عملی، مایکروفر هیچ خطری فرد را تهدید نمیکند. با این حال، شما نباید عملکرد خود را محدود کنید و از این لوازم خانگی عمومی بخصوص مایکروفر فقط برای گرم کردن غذا استفاده کنید.
 
sayarak.com توصیه می کند سعی کنید برای جلوگیری از اشتباهاتی در آشپزی که طعم غذا را خراب می کند چند راه غیر معمول را امتحان کنید.در این پست 10 ترفند برای استفاده غیر معمول از مایکروویو در آشپزی، طرز تهیه و وسایل مورد نیاز پخت و پز را آورده ایم.
 

 

کندن پوست میوه ها و سبزیجات با مایکروفر

کندن پوست میوه ها و سبزیجات با مایکروفر
برای پوست کندن سبزیجات یا میوه ها، مثلا پوست کردن آسان گوجه فرنگی، لازم نیست آن ها را در آب جوش بیندازید. شما می توانید خیلی ساده تر این کار را انجام دهید. ابتدا یک برش ضربدری بر روی پوست ایجاد کنید. سپس محصول را در مایکروفر به مدت 2 دقیقه با قدرت متوسط ​​قرار دهید . هنگامی که سبزی ها یا میوه ها کمی سرد شدند، پوست شروع به جدا شدن می کند.
 

 

گرفتن آب بیشتر از مرکبات با مایکروفر

گرفتن آب بیشتر از مرکبات با مایکروفر
لیمو، پرتقال و گریپ فروت را اگر کمی پیش از آب گرفتن گرم کنید، آب آن بهتر گرفته می شود. میوه های کامل باید در مایکروفر قرار داده شوند و  برای حدود 20 ثانیه باقی بمانند . در نتیجه، آنها کمی کوچک می شوند. سپس شما باید آنها را به 4 قطعه برش بزنید و به خوبی فشار دهید. میوه ها آبدارتر می شوند و مقدار آب بیشتر خواهد شد.
 

 

استریل کردن شیشه ها با مایکروفر

استریل کردن شیشه ها با مایکروفر
برای شروع، شیشه ها را کاملا بشویید. سپس داخل مایکروفر بگذارید، البته با یکدیگر در تماس نباشند. زمان  باید حدود 3 دقیقه باشد، مایکروفر را با قدرت کامل روشن کنید . در طول این مدت، آب روی شیشه ها و داخل شیشه جوش می آید و شیشه ها به درستی استریل می شوند.

 

از بین بردن بوی تخته برش با مایکروفر

از بین بردن بوی تخته برش با مایکروفر
علاوه بر تخته برش و مایکروفر، شما نیاز به یک لیمو دارید. سطوح آلوده را بشویید و یک تکه از مرکبات را به دقت به تخته برش بمالید. پس از آن شما می توانید تخته برش را به مدت 5 دقیقه در مایکروفر قرار دهید . سپس آن را با آب بشویید. بوی ناخوشایند باید از بین رفته باشد.
 

 

نرم کردن برگ کلم با مایکروفر

نرم کردن برگ کلم با مایکروفر
ابتدا قسمت سخت کلم را جدا کنید. کلم را می توان عکس بالا به مدت 10 دقیقه با ظرفیت متوسط در مایکروفر بگذارید.
 

 

برگرداندن عطر ادویه ها با مایکروفر

برگرداندن عطر ادویه ها با مایکروفر
وقتی ادویه ها و گیاهان برای مدت طولانی ذخیره می شوند، می توانند عطر و طعم خود را از دست بدهند. برای بازگرداندن شادابی و عطر و طعم ادویه، می توانید کمی آنها را در مایکروفر حرارت دهید. حدود 10-15 ثانیه با قدرت حداکثر تنظیم کنید.
 

 

پوست کردن پیاز بدون اشک ریختن با مایکروفر

پوست کردن پیاز بدون اشک ریختن با مایکروفر
هنگام ریز کردن پیاز با این ترفند می توانید اشک نریزد. برای انجام این کار، پیاز را تمیز کرده و بالا و پایین آن را جدا کنید. سپس آن را به مدت30 ثانیه در مایکروفر قرار دهید . پس از خنک کردن، می توانید پیاز را بدون اشک ریختن ریز کنید. این روش برای خلاص شدن از مواد شیمیایی که موجب اشک ریزش می شوند مناسب است، در حالی که حفظ طعم و خواص مفید پیاز باقی می ماند.

 

آماده کردن سریع تر خمیر با مایکروفر

آماده کردن سریع تر خمیر با مایکروفر
برای افزایش حجم خمیر یا به اصطلاح ور آمدن خمیر، شما نیاز به گرما دارید. اگر نمی توانید صبر کنید تا فرآیند پخت آغاز شود، می توانید از یک روش سریع و کارآمد استفاده کنید. لازم است ظرف خمیر را در مایکروفر بگذارید. در کنار ظرف خمیر شیشه ای با آب قرار دهید.زمان گرمایش 3 تا 4 دقیقه . پس از آن حدودا در 5 تا 6 دقیقه خنک می شود.
 

 

خشک کردن سبزیجات با مایکروفر

لازم نیست صبر کنید تا گیاهان جمع آوری شده به تنهایی خشک شوند. مایکروفر (مایکروفر) این کار را بسیار سریعتر انجام می دهد. سبزی ها می توانند به طور کامل یا به صورت خرد شده خشک شوند. حدود 1 دقیقه کفایت خواهد کرد . رطوبت بیش از حد تبخیر خواهد شد و تمام خواص مفید و عطر خوشایند باقی خواهد ماند.
 

 

نرم کردن نان بیات با مایکروفر

نرم کردن نان بیات با مایکروفر
شما می توانید از دو روش استفاده کنید. برای اولین بار نیاز به یک حوله کاغذی. ابتدا باید نان خشک را در آن قرار دهید و سپس آن را با مقدار کمی آب مرطوب کنید. سپس نان را همراه با حوله کاغذی مرطوب بر روی یک صفحه ماکروفر قرار دهید و آن را برای 1 دقیقه گرم کنید .
یک راه ساده وجود دارد. برای رطوبت اضافی، شما می توانید به سادگی از یک لیوان آب استفاده کنید.لیوان آب باید در مایکروفر در کنار نان قرار داده شود. در این مورد، ممکن است ،کمی بیشتر طول بکشد.
شما چه استفاده ای از مایکروفر می کنید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...