وسایل فانتزی آشپزخانه

خوشبختانه روزهایی که آشپزی یک کار عادی بود و فقط باعث آه سنگینی می شد مدتهاست که سپری شده است. وسایل فانتزی آشپزخانه مدرن قادر به ایجاد عشق واقعی به آشپزی در هر خانم خانه هستند. می خواهید بررسی کنید؟ پس از لیست وسایل فانتزی آشپزخانه sayarak.com  برای آشپزی غذاهای خوشمزه برای خود تهیه کنید.

 

1. پرس سبزیجات آب پز

پرس سبزیجات

این وسیله  در  آشپزخانه به شما کمک می کند تا به سرعت پوره ای یکدست درست کنید.  / عکس


سیب زمینی له شده را دوست دارید اما از کار با رنده سیب زمینی  متنفرید زیرا سیب زمینی را یکدست پوره نمی کند و استفاده از آن ناجور است؟(معملا دست در زمان رنده کردن آسیب می بیند) پس یک پرس ابتکاری با مکانیزم چرخشی منحصر به فرد همان چیزی است که شما نیاز دارید. دیگر نیازی نیست که با له شدن منظم سیب زمینی مشکل پیداکنید و سپس پوره را از طریق الک رد کنید. این دستگاه به شما امکان می دهد ظرف چند دقیقه غذایی کاملاً خوشمزه ، ظریف و همگن تهیه کنید. بدنه مقاوم دستگاه از استیل و پلاستیک ساخته شده است و شکل خاص دسته ها باعث نمی شود هنگام استفاده از دست خارج شود. از نظر مراقبت نیز ساده هستند - می توان آن را به راحتی جدا کرد و هم با دست و هم در ماشین ظرفشویی شست.


2. مجموعه ای از دو انبر برای تخم مرغ

تخم مرغ

انبر فرآیند جوشاندن تخم مرغ را بهینه می کند.  / عکس


تخم مرغ آب پز یک صبحانه عالی است که حاوی مقدار مورد نیاز پروتئین ، ویتامین ، اسیدهای آمینه است. و برای ساده و آسان بودن فرآیند پخت و پز ، باید طیف وسیعی از وسایل آشپزخانه را با انبر مخصوص O-Tongs پر کنید. آنها دارای نوک های بیضی شکل هستند که تخم مرغ را ایمن نگه می دارند و چنگک های سیلیکونی مقاوم در برابر درجه حرارت بالا (تا دمای 270 درجه سانتی گراد). تنها کاری که باید انجام دهید این است که تخم مرغ را با انبر بگیرید ، آن را به آرامی در قابلمه ای با آب در حال جوش قرار دهید و سپس آن را روی لبه ظرف آویزان کنید ، جایی که تا پایان مراحل پخت صبر می کند.


3. قاشق پخت 5 در 1

قاشق

یک قاشق چند منظوره همزمان چندین نقش را در  آشپزخانه بازی می کند.  / عکس

 

اگر آشپزخانه شما کوچک است و هر متر مربع برای شما مهم است ، به وسایل چند منظوره توجه کنید که حداقل فضای دراورها و کابینت ها را اشغال می کنند. یکی از این وسایل یک قاشق 5 در 1 است که پنج کار را به طور هم زمان با هم ترکیب می کند: یک قاشق معمولی ، یک قاشق سوراخ دار ، یک کفگیر برای چرخاندن ، یک کاردک برایپخش کردن سس و خامه در محصولات پخته شده و یک چاقو. بله ، درست شنیده اید - لبه تیز دستگاه باعث می شود غذا به قطعات خرد شود ، مانند گوشت ، ماهی ، میوه های نرم ، پنیر و سایر مواد. یک مزیت قابل توجه قاشق 5 در 1 مقاوم بودن در برابر حرارت و مناسب برای ظروف نچسب است.


4. آبمیوه گیری با تفاله گیر

آبمیوه گیری

 از ورود دانه ها به آب تازه فشرده شده جلوگیری می کند.  / عکس


طرفداران آب تازه و طبیعی مرکبات قطعاً از آبمیوه گیری دستی مرکبات که برای آب گیری تهیه شده است قدردانی می کنند. این دستگاه برای انواع مرکبات اعم از نارنج، لیمو ،  پرتقال و یا گریپ فروت ایده آل است. این دستگاه مجهز به یک کاسه پلاستیکی مخصوص سوراخ دار است که دانه ها و تفاله میوه را می گیرد و مانع از ورود آنها به آب مرکبات موجود در ظرف می شود. با تشکر از این ، شما مجبور نیستید نوشیدنی را فیلتر کنید یا تکه های اضافی میوه را از لیوان درآورید.

 

اگر برای پخت و پز یا آب پز به آب میوه نیاز دارید ، می توانید آن را مستقیماً درون ظرف با مواد غذایی فشرده کنید - طراحی اجازه می دهد. مواد لازم برای ساخت دستگاه پلاستیک درجه حرارت مواد غذایی و لاستیک ترموپلاستیک است که برای سلامتی کاملاً بی خطر است. و دسته دور ارگونومیک ، مجهز به پوشش ضد لغزش ، به راحتی در دست قرار می گیرد و در طول فرآیند آب گیری از دست نمی لغزد.


5.  آسیاب دستی مخصوص تهیه سس

آسیاب دستی

قوطی دارای آسیاب دستی بر اساس اصل چرخ گوشت کار می کند.  / عکس


می توانید تصور کنید که چگونه  ماکارونی ، گوشت یا ماهی را بدون سس  سرو کنید؟ پس این دستگاه برای شما مناسب است! یک شیشه مجهز به آسیاب دستی به شما امکان می دهد در عرض چند دقیقه سس / پوره گوجه فرنگی و سس خوشمزه را در خانه تهیه کنید. طبق اصل کار ، دستگاه شبیه چرخ گوشت دستی است ، بنابراین استفاده از آن بسیار ساده است: شما باید آسیاب را با اجزای لازم پر کنید و دسته را چندین بار بچرخانید تا خرد شود.

لطفا توجه داشته باشید: یک جایزه خوب شیشه موجود درب  دار است. یعنی سس یا پوره تازه تهیه شده را می توان بسته و برای نگهداری در یخچال گذاشت.


6. قاشق برای پختن سبزی و ادویه معطر

قاشق

شما فقط ادویه جات را داخل قاشق بریزید و آن را در قابلمه همراه سوپ بگذارید

 

تصور حتی یک غذا بدون افزودن گیاهان معطر و ادویه جات دشوار است. با این حال ، بنابراین بیشتر آنها باید به طور مداوم از سوپ یا خورشت جدا شوند ، (برگ بو دارچین میخک و ...) زیرا طعم دانه های فلفل سیاه یا برگ های بو ، بسیار دلپذیر نیست. یک قاشق مخصوص می تواند کار را به راحتی انجام دهد ، در این صورت شما باید ادویه جات و سبزیجات لازم را (سوراخ های مخصوص دسته به شما کمک می کند) اضافه کنید و سپس آن را در یک قابلمه با سوپ یا نوشیدنی گرم بگذارید. قاشق باید چند دقیقه در ظرف بماند تا طعم و رایحه لازم را پس دهد ، سپس آن را بیرون آورده و زیر شیر یا ماشین ظرفشویی بشویید.


7. وردنه توخالی Roller Shaker

وردنه

وردنه فرآیند پخت را آسان می کند.  / عکس


چندی پیش ، برند انگلیسی Mason Cash یک وردنه به نام Roller Shaker معرفی کرد. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که روند تهیه کیک ، پای ، پیتزا و انواع دیگر شیرینی را بسیار تسهیل می کند. وردنه سرامیکی و داخل آن توخالی است و بنابراین می تواند با آرد پر شود. این دستگاه چندین سوراخ دارد که هنگام تکان دادن از آن آرد ریخته می شود که هنگام پهن کردن خمیر بسیار راحت است ، زیرا نیازی نیست که با دستهای چسبناک آرد را روی سطح بپاشید. اگر نمی خواهید خمیر هنگام پهن شدن گرم شود ، کافی است وردنه را 10-15 دقیقه قبل از نیاز در یخچال قرار دهید. این دستگاه همچنین دارای مقیاس اندازه گیری است ، بنابراین نیازی به توزین آرد به طور جداگانه نیست. یک ابزار کاربردی و چند منظوره!


8. تخته گوشت

تخته گوشت

صفحه برش گوشت مجهز به برجستگی و لبه های مخصوص است.  / عکس


اگر از تخته های چوبی معمولی که بوهای مختلف را جذب می کنند و با مایعات متورم می شوند خسته شده اید ، سعی کنید یک صفحه برش دو طرفه خریداری کنید ، که سرعت برش را تسریع می کند و فضای آشپزخانه را به میزان قابل توجهی ذخیره می کند. در یکی از کناره های دستگاه برجستگی های مخصوصی برای بیفتک کردن گوشت وجود دارد. به لطف اضلاع در امتداد لبه ها و یک زاویه تمایل کوچک ، تمام آب و قطعات به طور مرتب روی تخته جمع می شوند و سطح میز را کثیف می کنند. پشت تخته برش صاف است ، بنابراین بریدن نان ، میوه ها ، سبزیجات ، گیاهان ، پنیر ، سوسیس و سایر محصولات روی آن راحت خواهد بود. یکی دیگر از مزایای وسایل آشپزخانه لبه های ضد لغزش راحت است که تخته را به سطح میز ثابت می کند و از حرکت آن در طی مراحل برش جلوگیری می کند.


9. سرنگ ماریناتور

سرنگ

سرنگ ماریناتور باعث افزایش طعم و خاصیت گوشت می شود.  / عکس


برای سرعت بخشیدن به فرآیند نمک زدن و مارینار کردن محصولات مختلف گوشتی و همچنین توزیع بیشتر مواد (نمک ، شکر ، ادویه جات) ، باید از سرنگ مخصوص آشپزخانه استفاده کنید. این دستگاه خصوصاً در صورت نیاز به نمک زدن یا ترشی قطعات بزرگ مفید خواهد بود. دستگاه دارای یک پیستون داخلی است که ماریناد را از طریق سوزن داخل گوشت تزریق می کند . در نتیجه این واقعیت که مایع بلافاصله به گوشت نفوذ می کند ، عطر و شادابی آن افزایش می یابد و ظرف آماده شده بسیار خوشمزه تر می شود. این دستگاه همچنین در صورت نیاز به ماریناسیون فوری محصول و زمانی برای چند ساعت صبر یا تمام شب ، مفید است.


10. قابلمه با درب برای تخلیه آب

قابلمه

می توانید هر چیزی را در قابلمه ، از اسپاگتی گرفته تا سیب زمینی بپزید.  / عکس

 

اگر ماکارونی در صدر غذاهای مورد علاقه شما قرار دارد ، نگاهی به قابلمه ماکارونی بیندازید. این دستگاه به یک درپوش سوراخ دار منحصر به فرد مجهز است که مستقیماً روی ظروف آشپزی می بندد. یعنی شما می توانید به راحتی و بدون استفاده از آبکش  آب ماکارونی را تخلیه کنید. یکی دیگر از مزایای دستگاه این است که دارای شکل گرد است و بنابراین حداقل فضای اجاق را اشغال می کند ، که وقتی تقریباً تمام مشعل ها با ظرف ها اشغال می شوند بسیار مناسب است. به هر حال ، از تابه می توان نه تنها برای تهیه ماکارونی ، بلکه برای سیب زمینی و برخی از غلات نیز استفاده کرد (به استثنای غلات کوچک مانند برنج ، زیرا هنگام تخلیه آب از سوراخ های درب آن بیرون می ریزد).

نه تنها ابزارها می توانند به زنان خانه دار در آشپزخانه کمک کنند ، بلکه ۱۰ هک زندگی برای کسانی که نمی خواهند وقت خود را در آشپزخانه صرف کنند

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید