نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف : 9 ایده

در

دکوراسیون

 

وقتی صحبت از یک آپارتمان کوچک می شود ، همه از آپارتمان کوچک با بدبینی صحبت می کنند ، زیرا ترتیب دادن همه چیزهایی که برای زندگی در آپارتمان کوچک نیاز دارید کار ساده ای نیست. با این حال ، اگر خود را با تکنیک های تزئینی و عملی که خارجی ها هنگام چیدمان فضای داخلی استفاده می کنند مسلح کنید ، می توانید از مشکل تنگی و کمبود مکان جلوگیری کنید. sayarak.com در مورد جالب ترین و مفیدترین موارد صحبت می کند.

 

1. فرانسه: مبلمان ماتریوشکا و کار با رنگ

 مبلمان ماتریوشکا

فرانسوی ها عاشق مبلمان تودرتو و جمع و جور هستند.

 

در بعضی از آپارتمان ها ، یک اتاق نشیمن جداگانه و لوکس غیرقابل اجرا است ، بنابراین شما باید آن را بخشی از فضای مشترک کنید. برای این مورد ، طراحان ترفند بزرگی به نام اصل ماتریوشکا دارند. همه مبلمان به گونه ای طراحی می شوند که اگر فضا کوچک باشد ، وسایل می توانند  داخل هم و زیر یکدیگر "پنهان" شوند. به عنوان مثال ، در آپارتمان های فرانسوی ، یک میز قهوه اغلب زیر مبل پنهان می شود و صندلی های اضافی نیز به نوبه خود زیر میز قرار می گیرند.

 

همچنین ، فرانسوی ها می دانند که چگونه با رنگ کار کنند. آنها این ایده را که فقط سایه های روشن برای تزئین آپارتمان های کوچک مناسب هستند رد می کنند. به همین دلیل است که رنگ های تیره غالباً در اندازه های کوچک یافت می شوند که باعث ایجاد احساس صمیمیت و نه کوچکی می شوند. از نظر بصری ، اندازه آپارتمان فقط ،  اگر آن را با مبلمان غیرضروری  پر کنید یا نتوانید دکوراسیون بهینه را پیدا کنید ، کاهش می یابد ، و رنگ بندی در این مورد نقش چندان مهمی ندارد. اگر می ترسید با سایه های اشباع بیش از حد استفاده کنید ، فقط یک دیوار را با رنگ تیره برجسته کنید. بنابراین نه تنها یک تضاد زیبا در اتاق ظاهر می شود ، بلکه یک حجم بصری اضافی نیز ظاهر می شود.


2. سوئد: منطقه بندی با پرده و پارتیشن شیشه ای

دکوراسیون

در سوئد از پرده و پارتیشن شیشه ای برای منطقه بندی استفاده می شود

 

علی رغم این واقعیت که بسیاری از مالکان  آپارتمان کوچک به جای تختخواب در آپارتمان خود مبل های تاشو نصب می کنند ، اما از ته دل مبل های تاشو را دوست ندارند. هیچ مبل راحتی به راحتی یک تختخواب دو نفره با یک تشک ارتوپدی نرم نیست. اگر نمی خواهید آسایش یا فضای آپارتمان را فدا کنید ، از سوئد استفاده کنید: سکو درست کنید ، روی آن تخت بگذارید و از فضای داخلی به عنوان کمد جادار برای لباس ، ورزش استفاده کنید تجهیزات یا سایر مواردی که "محل اقامت دائم" ندارند. و برای ایجاد ظاهر فضای شخصی ، با یک پارتیشن شیشه ای بپوشانید.

 

سوئدی ها همچنین از پرده ها برای منطقه بندی استفاده می کنند. اگر بخواهید خود را از فضای اصلی جدا کنید نه از لحاظ جسمی بلکه از نظر روانشناختی ، منسوجات ضروری هستند ، به عنوان مثال ، اگر اتاق خواب شما با اتاق نشیمن ترکیب شده و باید تختخواب را پنهان کنید. برای انجام این کار ، یک ریل یا قرنیز را روی سقف نصب کنید ، که پرده آزادانه روی آن باز و بسته شود. برای اینکه منسوجات با فضا یکی شوند ، آنها را با رنگ دیوارها مطابقت دهید. 


3. ژاپن: پنجره داخلی

دکوراسیون

یک پنجره داخلی احساس روانی انزوا را از بین می برد.  / عکس

 

اگر آپارتمان کوچک است و احساس می کنید دیوارها به شما فشار می آورند ، ترفند زیر را امتحان کنید: یک پنجره از یک اتاق به اتاق دیگر باز کنید. وجود نوعی پنجره بر روی دیوار داخلی آپارتمان احساس روانی انزوا را از بین می برد و همچنین مشکل کوچک بودن فضا را برطرف می کند.

توجه داشته باشید: اگر می خواهید از همه عناصر مسکن برای راحتی و بهینه کردن فضا استفاده کنید ، یک آستانه به پنجره یا  دهانه باز شده اضافه کنید. می توان از آن به عنوان قفسه کتاب یا میز کار کوچک استفاده کرد.


4. آلمان: اجاق گاز کوچک

دکوراسیون

اگر به ندرت در خانه آشپزی می کنید ، دو مشعل کافی است.  / عکس

 

اگر یک یا دو نفر در آپارتمان زندگی می کنند یا تمایلی به گذراندن نیمی از روز در کنار اجاق گاز ندارید ، دو شعله کافی است. روی آنها می توانید به راحتی صبحانه و قهوه درست کنید یا کروتون سرخ کنید ، در حالی که اجاق گاز حداقل فضای کار را اشغال می کند. قسمت باقیمانده را می توان با ظروف ، وسایل خانگی اشغال کرد یا آزاد گذاشت تا برای تهیه سوپ یا برش سالاد استفاده کنید.


5. ایالات متحده آمریکا: پارتیشن متحرک وپوشش کامل دیوار با  آینه 

دکوراسیون

آینه بصورت بصری فضا را گسترش می دهد و پارتیشن متحرک فضای داخلی متحرک ایجاد می کند

 

روزهایی که مالکان ترجیح می دادند پارتیشن های ثابت را نصب کنند ، گذشته است. اکنون نمونه های مجهز به مینی ریل بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. آنها به راحتی مکان خود را تغییر می دهند و تغییر شکل به هیچ تلاش جسمی نیاز ندارد. چنین دیواری می تواند اتاق نشیمن را از اتاق خواب جدا کند یا اتاق کودک را به دو منطقه تقسیم کند: برای یک دختر و پسر. اگر تخت داخل کمد قرار داده شود خوب است - در این حالت ، در طول روز امکان افزایش فضای اتاق نشیمن وجود دارد. لطفا توجه داشته باشید: اگر دوست ندارید تلویزیون را با دوستان و یا دیگر افراد مهم تماشا کنید ، ساخت صفحه های تلویزیون در هر دو طرف پارتیشن منطقی خواهد بود.

علاوه بر پارتیشن های متحرک ، دیوار های تمام  آینه در آمریکا محبوب هستند ، که کاملاً با وظیفه گسترش اتاق ها اجرا می شوند. اما به خاطر داشته باشید که آینه بهتر است روی یک دیوار پهن قرار گیرد. اگر آن را به یک دیوار باریک  آویزان کنید ، فضا کشیده می شود.


6. دانمارک: استفاده از عملکرد طاقچه

دکوراسیون

از طاقچه پنجره می توان به عنوان نشیمن یا میز کار استفاده کرد

 

در اندازه کوچک ، هر متر مربع و هر سطح قابل چشم پوشی نیست ، بنابراین ارزش دارد از فضا بیشترین استفاده را ببرید. به عنوان مثال ، از طاقچه های پنجره نه برای گلهای داخل منزل ، بلکه به عنوان میز ، محل نشستن ، قفسه کتاب ، میز آرایش یا نشیمن اضافی (اگر طاقچه پنجره پایین است) استفاده کنید. خوب ، در آشپزخانه ، جلوپنجره را می توان با میز کار ترکیب کرد ، به همین دلیل سطح کار تقریباً دو برابر می شود.


7. استرالیا: کتاب و لباس با هم

دکوراسیون

همه چیز را می توان در یک شکستگی ذخیره کرد ، و آن را به چند بخش تقسیم کرد.  / عکس


در ایران ، رسم بر این است که هرچیز جای خود را بگیرند: برای کتاب ها -  کتابخانه ، برای لباس ها - کمد لباس ، برای چیزهای کوچک - سبد و جعبه. در استرالیا ، آنها در چنین تقسیم بندی معنی ندارند. آنها یک سیستم ذخیره سازی در شکستگی کم عمق ایجاد می کنند و بخش های خاص خود را برای هر منظور اختصاص می دهند. این بسیار راحت است ، زیرا همه چیز در یک مکان است و شما مجبور نیستید به دنبال چیزهای مورد نظر در سراسر خانه بگردید. می توانید برای شکستگی خانه درب تهیه کرده و سیستم ذخیره سازی را به یک کمد لباس کامل تبدیل کنید ، یا می توانید قفسه ها را با کتاب و لباس با پرده ببندید تا گرد و غبار جمع نشود.


8. ترکیه: استفاده از پتانسیل داخلی مبلمان

دکوراسیون

مبلمان با فضای ذخیره سازی را انتخاب کنید

 

درد اصلی صاحبان آپارتمان های کوچک ذخیره سازی است. و اگر به نظر می رسد که برای کتاب ها و لباس ها کابینت ها و قفسه های جداگانه ای اختصاص داده شده است ، پس مشکلات در مورد ریزه کاری های خانگی ایجاد می شود. حتی در مرحله چیدمان آپارتمان ، پیشنهاد می کنیم که به فکر خرید مبلمان با کشو باشید: اگر مبل ها ، پاف ها ، میزهای قهوه و میزهای کنار تخت مجهز به کشو باشند ، فضای ذخیره سازی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و دیگر نگران نخواهید شد  مثلاً دستگاه شارژ را در کجا قرار دهید.


9. ایتالیا: تختخواب زیر سکو

دکوراسیون

تختخواب که می تواند زیر podium سکو رانده شود ، باعث صرفه جویی در فضا می شود.  / عکس


معمولاً اگر در آپارتمان سکو وجود داشته باشد ، تختخواب روی آن قرار می گیرد ، در حالی که در زیر سکو سیستم های ذخیره سازی ، مینی کشو و غیره وجود دارد. اما می توانید چنین سکویی نصب کنید تا تخت را  زیر آن سر دهید ... این راه حل طراحی دارای نقاط قوت و ضعف است. اولین مورد این است که شما مجبور نیستید به دنبال روش های اضافی تهویه باشید ، و خوابیدن در مجاورت زمین به نوعی آشناتر است. در مورد معایب ، آنها با این واقعیت در ارتباط هستند که تخت باید هر روز زیر سکو پنهان شود ، زیرا هنگام بیرون آوردن ، بعید است جایی برای رفت و آمد بگذارد و فضا برای بیرون کشیدن تخت داشته باشید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترکیب رنگ که برای هر اتاق مناسب است 4 ترکیب

در
طراحی آپارتمان
در طراحی آپارتمان ، بسیاری سایه های کلاسیک را ترجیح می دهند. ترکیب کلاسیک صرف نظر از زمان و ترجیحات مد همیشه شیک به نظر می رسد. با این حال ، کلاسیک ها گاهی اوقات شروع به زحمت می کنند و شما چیزی جدید و مدرن می خواهید. متخصصان معماری داخلی، طراحی اتاق ترکیبی از رنگ ها را توسعه داده اند که در طراحی هر آپارتمان مرتبط هستند.
 
اولین قدم در انتخاب رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی آپارتمان باید در مورد تأثیر کلی فضای روی رفاه شما باشد. این می تواند یک التقاط پرتحرک ، مدرن بی سر و صدا و آرامش بخش یا مینیمالیسم روزمره و آرامش بخش باشد. پس از انتخاب رنگ اصلی ، باید سایه هایی سرد یا گرم را انتخاب کنید. این می تواند هم ترکیبی تک رنگ باشد و هم سایه های متضاد.
 

چه رنگهایی کاملاً با یکدیگر ترکیب شده و برای هر طراحی مناسب است؟

 

1. سفید با آبی تیره و آبی روشن

طراحی آپارتمان
ترکیب رنگ های آبی و سفید همیشه روشن و غیر معمول است.
 
کارشناسان بر این باورند که علاوه بر سایه های خنثی ، خانواده هایی از رنگ ها با طیف گسترده تری از رنگ های آبی وجود دارد. ترکیبی از آبی روشن و آبی تیره می تواند به عنوان یک حالت آرام و بی نظیر و همچنین یک هماهنگی روشن و شیک به فضا بدهد. یک مکمل عالی برای این، رنگ سفید سرد خواهد بود. پالت رنگ کلاسیک حاصل ، همیشه مرتبط خواهد بود و هرگز از سبک خارج نمی شود.
 
کارشناسان طراحی توصیه می کنند طرح های مختلف تک رنگ را امتحان کنید. این ممکن است یک طراحی غیر معمول از دیوارها باشد ، جایی که یکی از آنها به رنگ آبی تیره نقاشی شده است ، و بقیه به رنگ آبی روشن. وسایل مبلمان در این حالت ممکن است سفید باشد. نتیجه نهایی در منسوجات در سه سایه اصلی است.
 

 

2. ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی

طراحی آپارتمان
ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی.
 
خاکستری یکی از رنگ های مورد علاقه اکثر طراحان است. متخصصان به طور مداوم از آن برای طراحی های مختلف استفاده می کنند. و دلایلی برای این وجود دارد. برای طرفداران مینیمالیسم ، خاکستری غنی از سایه های بسیاری از سرما تا گرم است. برای طراحی آپارتمان می توانید از ترکیبی تک رنگ خاکستری تیره با رنگ های روشن تر استفاده کنید.
 
اگر طرفدار سبک روشن هستید ، پس رنگ خاکستری با کل پالت رنگی کاملاً هماهنگ است. ترکیب رنگ ها به سبک اسکاندیناوی برای هر آپارتمان مناسب خواهد بود. ترکیب جالب یک پس زمینه خاکستری روشن به همراه مواد خام یا خشن (آجر ، چوب ، سنگ) است. كسانی كه می خواهند به سبك پارچه یا مینیمالیسم به فضای داخلی اضافه كنند ، می توانند به لوازم جانبی مس ، طلا ، فولاد یا نقره توجه كنند. رنگ خاکستری رقیق شده با بژ گرمتر و راحت تر می شود.
 
مشاوره مفید: انتخاب رنگ خاکستری به عنوان اصلی ، به گونه ای که فضای داخلی کسل کننده به نظر نرسد ، باید از نورپردازی با کیفیت بالا استفاده کنید. منابع نور مصنوعی به بهترین وجه در چندین سطح نصب می شوند. نور طبیعی باید بدون مانع وارد اتاق شود. هر منطقه باید به اندازه کافی روشن باشد ، بنابراین یک لوستر کافی نخواهد بود ، حتی اگر اتاق کوچک باشد.
 

 

3. فضای داخلی دنج در سایه های خاکی

طراحی آپارتمان
فضای داخلی دنج در سایه های خاکی.
 
رنگهای زمین(خاک) یک روند مرتبط و مورد پسند است. سایه های طبیعی انواع مختلف خاک ، سنگ ، مواد معدنی جزء مهم جهان در اطراف ما است. گیرنده های بصری انسان این سایه ها را چیزی نزدیک و عزیز می دانند. آنها یک پس زمینه مناسب برای ایجاد یک فضای داخلی هستند. تن های متوسط ​​از رنگهای "خاکی" از جمله سایه های قهوه ای و زرد متعلق به همان گروه تونی است و کاملاً با یکدیگر ترکیب می شوند.
 
در این پالت رنگ قهوه ای غالب است. در عین حال ، قهوه ای تون های زیادی دارد: نارنجی تیره ، قرمز آجری ، قهوه ای خردلی ، زرد مایل به قرمز. 
 
برای ایجاد یک فضای داخلی دنج و هماهنگ ، می توانید از کاغذ دیواری به رنگ کرم با الگوی بژ روشن استفاده کنید. کف های چوبی با رنگ های بژ گرم ، دلپذیری را به وجود می آورند. رنگ های روشن را می توان با استفاده از بالش های تزئینی و منسوجات ایجاد کرد. ایده های طراحی اصلی را می توان با استفاده از فرش های قدیمی ایرانی در سایه های خاموش قرمز و صورتی-بژ نیز تحقق بخشید.
 

 

4- سفید و خاکستری

طراحی آپارتمان
ترکیبی بی نقص از هماهنگی خاکستری و سفید
 
برای ایجاد یک فضای داخلی مدرن و شیک ، یک پشتیبان از سایه های خاکستری و سفید گزینه ای ایده آل است. به خصوص از این پالت رنگی برای طراحی اتاق ها به سبک های تاشو یا بلند استفاده می شود. طرفداران فن آوری از این رنگ پشتیبان قدردانی می کنند زیرا به خوبی با وسایل هماهنگ می شوند. مبلمان شیشه ای و روشنایی اضافی این محیط را تکمیل می کند.
 رنگ های خاکستری و سفید - یک راه حل اصلی و مدرن
 
این سبک ترکیبی از سردی و پویایی صنعتی است. آجر یا سنگ طبیعی بی سر و صدا با دیوارهای گچی همزیستی دارد. برای تزئین داخلی به رنگ خاکستری و سفید می توانید از سنگ تراشی در ترکیب با دیوارهای سفید رنگ استفاده کنید. رنگ خاکستری به نورپردازی اضافی نیاز دارد ، بنابراین ما از لامپ های نقره ای یا گرافیتی و همچنین قطعات فلزی استفاده می کنیم که نه تنها باعث ایجاد نور مناسب می شوند بلکه به تعیین نواحی کاربردی نیز کمک می کنند. برای ایجادسایه های روشن ، می توانید از لامپ های گرافیتی و مبلمان با رنگ تیره استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 اشتباه در طراحی داخلی و دکوراسیون

در
یک فضای داخلی ایده آل که زیبا ، شیک و دنج باشد ، اتوپیایی نیست ، بلکه رویایی است که می تواند به راحتی تحقق یاید. نکته اصلی این است که از قوانین و تفاوت های اساسی آگاهی داشته باشید و همچنین سعی کنید از اشتباهات رایج که اغلب مردم هنگام تزئین و دکوراسیون یک آپارتمان مرتکب می شوند ، خودداری کنید. sayarak.com لیستی از 10 طرح اشتباه تهیه کرده که می تواند، طراحی داخلی را خراب کند.
 

1. از مبلمان موقت استفاده نکنید

مبلمان تاشو چندان زیبا و خوشایند به نظر نمی رسد.
 
همانطور که می گویند ، چیزی ماندگارتر از موقت نیست. به همین دلیل است که اگر از قبل تعمیرات را آغاز کرده اید ، بلافاصله مبلمان با کیفیت بالا خریداری کنید ، که مدت طولانی در خانه شما ماندگار خواهد شد و مطمئناً چشم از دیدنش خوشحال می شود. در مورد وسایل تاشو ، گزینه های پلاستیکی یا فلزی در اطراف خانه و حتی جایی در آشپزخانه یا اتاق نشیمن شما ندارند ، حتی اگر معماری اتاق ها در ابعاد بزرگ و متفاوت نباشند. پلاستیک هزینه داخلی را کاهش می دهد، اما تمام تلاش شما را بی نتیجه می کند.
 

2. روشنایی را محدود نکنید

یک لوستر روی سقف کافی نخواهد بود.  / عکس
 
پیش از این مقالات زیادی درباره این موضوع نوشته شده است که در هر اتاق باید چندین سناریوی نورپردازی وجود داشته باشد. حتی اگر اتاق کوچک باشد ، وقتی منابع نوری نه تنها در سقف بلکه در دیوارها و کف قرار بگیرند ، بسیار راحت تر می شوند. ما محیط را از طریق منشور نور درک می کنیم: صبح و بعد از ظهر - به دلیل نور طبیعی (به همین دلیل همیشه پنجرههای بزرگ به نظر مناسب می رسند) ، و در عصر - به لطف نورمصنوعی. بنابراین ، باید توجه داشت که در اتاق علاوه بر لوستر مرکزی ، هر منطقه دارای منبع نوری مخصوص به خود را داشته باشد.
 
لطفا توجه داشته باشید: بیش از حد نور سرد یا نور خیلی گرم از لامپ ها ، رندر رنگی هر دو مبلمان و مواد دکوراسیون را به شدت تحریف می کند. در هنگام تزئین داخلی این موضوع را در نظر بگیرید.
 

3. منسوجات را از فروشگاه اینترنتی خریداری نکنید

چیزی که در یک فروشگاه آنلاین سفارش داده می شود همیشه مطابق انتظارات شما نیست.
 
منسوجات یک عنصر بسیار مهم در طراحی داخلی است. بنابراین قبل از خرید پرده ، حوله ، ملافه ، روتختی و سایر محصولات ، حتماً باید نمونه را ببینید و لمس کنید. شما باید پارچه را حس کنید ، رنگ را تعیین کنید ، خود را با بافت آن آشنا کنید. مهم نیست که توضیحات در وب سایت فروشگاه آنلاین چقدر دقیق است ، اما با آنچه که شما به صورت زنده می بینید ، تفاوت قابل توجهی خواهد داشت. در نتیجه ، یک محصول نساجی آنلاین خریداری شده می تواند نه تنها از یک سایه متفاوت ، بلکه برای لمس کردن (زبری،نرمی) نیز ناخوشایند باشد.
 

4- هدست را انتخاب نکنید

مبل و مبلمان از یک مجموعه - یک راه حل طراحی منسوخ شده است. 
 
هدست ها در دهه 2000 بسیار محبوب بودند. حتی اکنون در بسیاری از آپارتمان ها می توانید یک مبل و صندلی یا یک پاف صندوقی، گرد و ... را ببینید که در یک مجموعه قرار دارد. این تکنیک طراحی از مدتها پیش مد شده است. اکنون کارشناسان خواستار تنوع و شکل گیری ترکیب های جالب هستند. از نظر آنها مبلمان باید از مجموعه های مختلف باشد ، اما با هماهنگی و هماهنگی با یکدیگر از نظر رنگ ، سبک ، چاپ. علاوه بر این ، این راه حل به شما امکان می دهد تا منابع مالی را ذخیره کنید: در یک جفت با یک مبل با کیفیت بالا و شیک می توانید یک صندلی ارزان ، اما راحت و یک میز قهوه اصلی ، که مثلاً از یک پاف تشکیل شده است ، قرار دهید.
 

5- مقیاس را فراموش نکنید

در بین افرادی که از طراحی کم نظیری برخوردار هستند ، کلیشه زیر وجود دارد: هرچه اتاق کوچکتر باشد ، مبلمان کمتری که در آن قرار دارد ، فشرده تر خواهد بود. از یک طرف ، این منطقی است ، زیرا می توانید متر مربع با ارزش را ذخیره کنید. اما از طرف دیگر ، ظاهر اتاق رنج می برد - قطعات ریز از مبلمان فقط بر اندازه متوسط ​​اتاق تأکید می کنند و تأکید نامطلوبی را بر این امر ایجاد می کنند. برای به دست آوردن حداکثر استفاده از این وضعیت ، باید به هک طراحی زیر متوسل شوید: عناصر داخلی کوچک را با موارد بزرگتر ترکیب کنید. بنابراین جو هماهنگ تر به نظر می رسد.
 

6. هماهنگی را فراموش نکنید

دیوار متضاد با فضای داخلی هماهنگ نیست
 
فضای داخلی ساخته شده در یک رنگ به ندرت سودمند به نظر می رسد.زیرا چشم هیچ چیز برای جلب توجه ندارد. برای این بود که تضاد ها در طراحی اختراع شدند - در تضاد با عناصر رنگ و سبک که توجه را جلب می کنند ، اما از جو عمومی خارج نمی شوند. این تأکیدات ممکن است نقاشی ، منسوجات ، اشیاء هنری ، فرش و غیره باشد ، با این وجود ، شما باید تا حد ممکن مراقب آنها باشید. اگر تصمیم دارید یکی از دیوارها را با رنگ برجسته کنید ، مطمئن شوید که تضاد انتخاب شده با محیط هماهنگ باشد و در چندین عنصر دیگر داخلی وجود دارد.
 

7. از گیاهان مصنوعی استفاده نکنید

گلهای مصنوعی انرژی مثبت را می گیرند
 
در سال 2020 ، این طرح به طور فعال از رنگ نعنایی و همچنین همه سایه های سبز استفاده می کند. این روند را به کار گرفته و فضای داخلی را با گیاهان طبیعی تزئین کنید. اگر نمی خواهید از آنها مراقبت کنید یا به دلیل کار به ندرت در خانه هستید ، گیاهان مقاوم تر که نیاز زیادی به مراقب ندارند را خریداری کنید. در مورد گیاهان مصنوعی ، بهتر است آنها را رها کنید. با وجود این واقعیت که در فروشگاه های مدرن نمونه های بسیار باکیفیتی یافت می شود که از نظر ظاهری عملا با موجودات زنده تفاوتی ندارند ، قیمت آنها سر به آسمانمی زند. علاوه بر این ، اعتقاد بر این است که گیاهان مصنوعی انرژی می گیرند ، اما در عوض هیچ چیزی نمی دهند ، و همچنین تأثیر منفی بر جو خانه می گذارند.
 

8- یک مهد کودک درست نکنید

اتاق کودک به سبک فروشگاه اسباب بازی و ... به زودی کودک را آزار می دهد.
 
معیارهای اصلی که در اتاق کودک باید رعایت شود راحتی و کارایی آن است. والدین باید نگران خرید مبلمان با کیفیت (تختخواب ، کابینت اسباب بازی و کتاب) و همچنین در دسترس بودن فضای بازی ها و سرگرمی ها باشند. اما نباید اتاق را خیلی موضوعی قرار دهید - بچه ها به سرعت بزرگ می شوند و دیدگاه ها و ترجیحات آنها با آنها تغییر می کند. کاغذ دیواری با اتومبیل ، که از آن کودک در 5 سالگی خوشحال شد ، پس از مدتی دیگر باعث احساسات مثبت او نمی شود. برای اینکه مجبور نشوید هر دو سال یکبار تعمیر انجام دهید ، یک فضای داخلی اساسی ایجاد کنید که با پسر یا دختر شما رشد و سازگاری پیدا کند.
 

9. از قاب های رنگارنگ در فضای داخلی استفاده نکنید

قاب های مختلفی که در مغازه های سوغات فروشی به فروش می رسند ، و همچنین نسخه هایی که از سفر به دست می آید ، بندرت با هماهنگی داخلی جور می شوند. بیشتر اوقات ، آنها دقیقاً به عنصری تبدیل می شوند که باعث ایجاد نویز بصری می شود و تصویر کلی را خراب می کند. بنابراین ، سعی کنید از چنین قاب هایی دوری کنید و به چوبی کلاسیک اولویت دهید.
 

10. تختخواب را فراموش نکنید

حتی اگر تعمیر فوق العاده ای در اتاق خواب انجام شود و تختخوابی زیبا در مرکز اتاق قرار بگیرد ، ملحفه های قدیمی و روتختی کل طراحی را خراب می کنند. برای این که تلاش های خودتان را بی نتیجه نکنید ، برای ملحفه و روتختی با کیفیت هزینه کنید. اگر نمی دانید کدام رنگ برای فضای داخلی شما مناسب است ، از یک رنگ خنثی ، به عنوان مثال ، سفید ، بژ یا خاکستری استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا ژاپنی ها در خانه هایی بدون مبلمان زندگی می کنند

در

طراحی داخلی

با نگاهی به دکوراسیون اکثر آپارتمان های ژاپنی ، فقط می توان تعجب کرد که در فضای زندگی آنها عملاً مبلمان وجود ندارد. دلایل این پدیده در فلسفه خاص و سنت های فرهنگی جاودانه افرادی که به بودیسم و ​​شینتویسم اعتقاد دارند نهفته است. در این ادیان است که یکی از اصلی ترین اصول وجود ، پاکی است. خانه ای تمیز ، همانطور که می دانید ، همیشه کلید موفقیت و خوشبختی خواهد بود.

خانه ژاپنی
طراحی داخلی خانه ژاپنی - هماهنگی کامل با جهان.

در سالهای اخیر ، این فضای داخلی ژاپنی است که روز به روز محبوب تر می شود و حتی با طراحی کلاسیک و سبک مدیترانه ای رقابت می کند. انسان مدرن دیگر وظیفه جمع کردن تعداد زیادی از لباس های کوچک از مد روز افتاده یا انبوه وسایل را به عهده نمی گیرد.

7987c45d-4216-4da0-bf91-05d95c36dd70.jpg

فضای داخلی مدرن خانه ژاپنی.مبلمان اروپایی نمای ژاپنی از فضای ناهار خوری را اندکی تغییر داده است.

 

این طراحی داخلی به جوانان مدرن ژاپن کمک می کند تا در آپارتمان های کوچک  و بزرگ ، بدون وسایل مختلف و چیزهای غیر ضروری ، احساس فوق العاده کنند.جوانان امروز در تلاشند تا آزادی کاملی از چیزهای غیرضروری ، از جمله مبلمان داشته باشند. به همین دلیل است که اکثر مردم سعی می کنند از معماری ژاپنی ها بیاموزند ، که از زمان های قدیم از تجمع وسایل غیر ضروری رنج نمی بردند ، بلکه برعکس ، آنها با جدیت پیروی از اصول سخت پاکسازی را انجام می دادند. اما چنین بینشی از حداکثر خالی بودن در بین ساکنان سرزمین طلوع خورشید به یک دلیل توسعه یافته است.

 

 

طراحی داخلی
طراحی داخلی سنتی ژاپنی امکان قرار دادن  کشوها در  پله ها را فراهم می کند .

غیرقابل پیش بینی بودن نیروهای طبیعت عمل و عقلانیت را در ژاپنی ها ایجاد کرده است. اگر شخصی تنها در یک خانه / آپارتمان زندگی می کند ، پس برای او  یک مجموعه کارد و چنگال کافی است ، و نه یک زرادخانه کامل قاشق ، چنگال و انواع بشقاب برای یک خیل عظیم از مهمانان ، که ممکن است روزی بیایند. وضعیت با لباس و کفش به همین گونه است - ژاپنی ها تنها ضروری ترین ها را خریداری می کنند و در کمد لباس آنها هرگز پیراهن اضافی یا بسیاری از جفت کفش ها در همان زمان وجود نخواهد داشت.

 

4dc0c1b8-3f0b-4c61-8141-8a29e0a4be88.jpg

کابینت های مدرن به گونه ای مبدل شده اند که شما بلافاصله تشخیص نمی دهید مبلمان در خانه ژاپنی وجود دارد یا خیر.

 

چنین عملی به هیچ وجه به معنای عدم وجود سیستم ذخیره سازی در خانه ژاپنی نیست. سبک طراحی داخلی آنها وجود تعداد زیادی از کمد های داخلی را که به طرز ماهرانه ای به عنوان رنگ دیوارها پوشانده شده اند فراهم می کند. برای دستیابی به چنین ادغامی ، ژاپنی ها مبلمان را با نمای های صاف ، بدون بیرون زدگی یا انواع زیور آلات ، نقاشی ها و البته بدون لوازم جانبی انتخاب می کنند. به طور معمول ، چنین سیستم های تعبیه شده طولانی ترین دیوار بدون پنجره را اشغال می کنند ، که تعداد زیادی قفسه ، کشو ریلی  را در اختیار صاحبان قرار می دهد ، جایی که تقریباً همه چیز بدون استثنا پنهان است.

 

10cdace1-39f0-463d-9861-d1e0aec92686.jpg

podium در خانه ژاپنی اصلی ترین قسمت ساخت و ساز برای پهنه بندی و سازماندهی سیستم های ذخیره پنهان است.


podium (سکو)یک مکان بسیار مهم دیگر وجود دارد ، که نه تنها به عنوان یک مکان استراحت ، معاشرت ، غذا خوردن یا خوابیدن بلکه به عنوان یک سیستم ذخیره سازی نیز عمل می کند - این تریبون است. این طرح است که سهم زیادی از فضای زندگی را اشغال می کند. اغلب اوقات ، تریبون به عنوان یک اتاق ناهار خوری ، چه در خانه های بزرگ و چه در آپارتمان های کوچک ، استفاده می شود. این یک ساختار بسیار کاربردی است ، که در داخل آن کشوهای جادار ، دریچه هایی با قفسه یا طاقچه ها ، که از چشم انسان پنهان است ، به صورت شایسته و منطقی جاسازی می شود.

 

 

da4f442f-71d5-410c-8fb6-53be476d23cf.jpg

چند بالش و یک تشک برای سازماندهی یک محل خواب ژاپنی کافی است.

 

6e4190c9-f1e0-42fd-acc9-fdb989e0508c.jpg

 

ژاپنی ها به طرز ماهرانه ای با استفاده از درهای سنتی ژاپنی که از کاغذ شفاف روی یک قاب چوبی نازک  ، پارتیشن های مختلف و پرده های لاکونیک کشیده شده اند ، از نورپردازی و پهنه بندی استفاده می کنند.پارتیشن های شفاف به فضا سازی کمک می کنند.

 

9a9ff812-4557-412c-9204-8338a0d229d6.jpg

فضای ناهار خوری روی Kotatsu به راحتی به اتاق خواب تبدیل می شود.

 

علاوه بر اتاق ناهار خوری روی سکو ، اقامت یک شبه نیز برگزار می شود. برای انجام این کار ، کافی است که یک پتوی بزرگ ، یک جفت بالش تهیه کنید. و در صبح همه این وسایل دوباره در یک کشو یا کمد مخفی پنهان می شوند ، به همین دلیل است که احساس خلوص و تمیزی را ایجاد می کند.توجه داشته باشید Kotatsu یک قطعه سنتی از مبلمان ژاپنی است که شبیه یک میز است ، فقط در یک قاب چوبی کم عرض. این پایه با یک پتوی ضخیم پوشانده شده است ، سپس یک کانتر نصب می شود که در زیر آن یک منبع گرما پنهان است (ذغال سنگ  یا گرمایش الکتریکی). و در قدیم ، میز یک باکس بود که در آن مهمترین و ضروری ترین چیزها پنهان می شد. 

 

e7f048fa-3fe8-4e7c-9df3-2982b3bc6c4b.jpg

از زمان های قدیم ، ژاپنی ها آموخته اند که از ساده بودن راضی باشند.

 

با توجه به اینکه ژاپنی ها در جزیره ای زندگی می کنند که اغلب بلایای  طبیعی رخ می دهد و زمین لرزه های ویرانگر یک اتفاق نسبتاً متداول است ، آنها سعی کردند خانه های خود را با مبلمان بزرگ مجهز نکنند ، یا تعداد زیادی از وسایل خانگی و وسایل شخصی را خریداری نکنند. برای آنها کافی است از یک تشک پنبه ای ضخیم (فوتون) استفاده کنند که به جای تخت در شب استفاده می شود و در صورت جمع کردن تشک می توان از آن به عنوان میز استفاده کرد و حتی می توانید روی آن ناهار بخورید.

 

7820f97c-6c49-4fe3-a6b1-38fd10c4865c.jpg

 

 

طراحی ژاپنی
در زمان های قدیم ، ژاپنی ها غذا را در اطراف كوتاتسو (مشابه یك میز) می خوردند 

 

 

e638582d-a709-460f-b6eb-17a1eac41066.jpg

عدم حضور کامل سیستم های ذخیره سازی قابل مشاهده اصلی ترین ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی است. 

 

1b16bcff-8654-40cf-b931-61795540d98c.jpg

ژاپنی ها هرگز با مبلمان و قفسه های باز فضای اتاق را به هم نمی زنند.

در هیچ خانه سنتی ژاپنی نمی توانید سایبانها یا پرده های ساخته شده از پارچه مخمل خواب دار سنگین را ببینید . آنها فقط در یک رنگ بندی آرام و اندازه یک پنجره یا درب از منسوجات طبیعی استفاده می کنند.

 

دکوراسیون
حداکثر نور با حداقل مقدار مبلمان باعث توهم فضای بزرگ می شود.

علیرغم این واقعیت که اکثر ساکنان ژاپن قبلاً از استفاده از سکو ها و کواتاتسو به معنای سنتی دور شده اند ، آنها مبلمان "جدید" اروپایی را با کانون های کاربردی و زیبایی خود تطبیق داده اند. بنابراین ، به عنوان مثال ، به جای تشک برای نشستن ، می توانند از صندلی استفاده کنند ، اما فقط بدون داشتن پایه های بلند. ژاپنی ها میز ها را نیز تغییر دادند. به منظور ساختن کوتاتسو ، پایه ها فقط کوتاه شده اند. در حال حاضر ، تقریباً روی زمین نشستن و خوردن  بسیار راحت شده است.

 

52f0e8ea-5433-4a69-840d-0304b25e5329.jpg

ژاپنی ها هنوز هم قفسه های باز را دوست ندارند و از آنها فقط برای قرار دادن مجسمه های بودا یا هر ویژگی مذهبی دیگر استفاده می کنند. اکثر صاحبان حتی به ندرت کتاب و مجله را در قفسه ها قرار می دهند ؛ همچنین آنها را در یک کمد یا یک طاقچه زیر سکو مخفی می کنند و به همان فضای خای و خلوت با حداکثر جادار بودن و پاکیزگی می چسبند.

 

35626508-7329-4d2f-b943-9de65a7ada56.jpg

کوتاتسو یک میز گرم سنتی ژاپن است.(کرسی ایرانی ها)گرمایش به سبک ژاپنی - یک میز کوتاتسو گرم شده سنتی.

 

متأسفانه ، همه ژاپنی ها نمی توانند در  فضای داخلی مشابه زندگی کنند ، به این دلیل نیست که آنها فلسفه سنتی را نادیده می گیرند یا دوست ندارند که این گونه زندگی کنند. خیر.  فقط آنها مجبور هستند که در آپارتمان هایی با مساحتی که به سختی به 6-13 متر مربع می رسد سکونت کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خانه گران قیمت و دنج که کاملا در زیر زمین ساخته شده است

در

خانه گران قیمت
یک خانه گران قیمت اما دنج در زیر زمین واقع شده است تا هیچ نگرانی از بیرون باعث ایجاد مزاحمت نشود

طراحان دوباره با خانه ای دنج برای متعجب کردن شما آمده اند. در بوفالو (ایالات متحده آمریکا) یک خانه کاملاً دنج و منحصر به فرد وجود دارد که تماما زیر زمین است. این در حالی است که مساحت  آن حدود 280 متر مربع است.  هیچ پنجره ای با نور طبیعی وجود ندارد ، اما با این وجود داخل آن بسیار روشن ، دنج و حتی مجلل است. تزئین روشن و نقاشی های دیواری منحصر به فرد به شما امکان می دهد به مناطق مختلف جهان سفر کنید. هزینه این پروژه غیرمعمول طراحی و معماری 2.2 میلیون دلار است - تعداد کمی از مردم توانایی تهیه این پول را دارند ، اما sayarak.com  پیشنهاد می کند تا به یک طراحی و معماری غیرمعمول نگاهی بیندازید و برای طراحی داخلی خانه خود از آن ایده بگیرید.


1. طراحی و معماری با ایده غیر معمول

خانه گران قیمت
زیبایی از بیرون آغاز می شود.  / عکس

 

با توجه به واقع بودن این خانه در زیر زمین ، دارای یک سری مزایای خاص است. به عنوان مثال ،نمی دانید خانه ای آنجاست ، یافتن آن چندان آسان نیست. البته ، سازه های زمینی در قلمرو خانه وجود دارد که قابل توجه است ، اما قابل مقایسه با اندازه یک خانه در زیر زمین نیست.

 

خانه گران قیمت

ورودی خانه زیر زمین است.  / عکس


طراحی ورودی خانه بسیار شبیه درب خانه هابیت از فیلم محبوب "ارباب حلقه ها" است. بلافاصله پس از ورودی ، یک تونل آجری باز می شود که از طریق آن می توانید به قسمت اصلی مسکونی برسید. طراحی چنین ورودی غیرمعمول نه تنها فضای غیرمعمول افسانه ای را ایجاد می کند ، بلکه ایمنی بیشتر  را نیز تضمین می کند.

 

خانه گران قیمت

بدین ترتیب تونل شروع می شود.  / عکس

 

2. طراحی و معماری ورودی و سالن اصلی

خانه گران قیمت
یک ورودی غیرمعمول به خانه ، که بلافاصله به شما  روحیه مناسب می دهد.  / عکس


این تونل اولین منطقه غیرمعمول است که بازدیدکنندگان این خانه می بینند. به طرز ماهرانه ای رنگ آمیزی شده است تا شبیه آجرکاری از سنگ طبیعی دررنگ های قهوه ای باشد.

 

خانه گران قیمت

نمایی از تونل به سالن.  / عکس


بلافاصله پس از تونل ، رنگهای تند در یک سالن غیرمعمول با محل نشستن آغاز می شود. این شامل میز و صندلی های حصیری است. روی دیوارهای گنبدی ، آبی ، قرمز و سبز به طرز شگفت انگیزی هماهنگ هستند.

 

خانه گران قیمت

در این خانه ، سالن ساده ترین اتاق در فضای زندگی نیست.  / عکس


3. طراحی اتاق خواب به سبک گرمسیری

خانه گران قیمت
رنگ های آبی ، آرامش بخش و روحیه بخش هستند.  / عکس


صدای امواج ، آبی بی پایان ، شن های سفید و درختان نخل سعادت و آرامش را برای بیشتر مردم به ارمغان می آورد . تعطیلات معمولاً یک بار ، حداکثر دو بار در سال اتفاق می افتد و در بقیه اوقات ، بسیاری باید زندگی روزمره  را تحمل کنند. برای اینکه زندگی خود را روشن تر و غیرمعمول کنید ، می توانید از این اتاق نمونه بگیرید و رنگ ها و استراحت گرمسیری بیشتری را در زندگی روزمره خود وارد کنید.

 

خانه گران قیمت

حال و هوای مصری و عتیقه فضای داخلی را رنگارنگ تر می کنند.  / عکس


یكی از اتاق های خواب خانه زیرزمینی شگفت انگیز به سبك دریایی تزئین شده است: سایه های غنی و ظریف آبی ، ترسیم واقع بینانه ساحل ماسه ای ، ابرهای زیبا و آرام ، درختان نخل و ..... بسیار زیبا به نظر می رسد و به شما امکان می دهد در هر زمان از سال یا روز به فضای استراحت و آرامش بروید.

 

خانه گران قیمت

چندین مکان برای نشستن باعث می شود واقعاً آرام باشید.  / عکس


4. اتاق خواب با طراحی مایا

خانه گران قیمت
آسمان این اتاق یک اثر هنری جداگانه است.  / عکس


گوشه روشن دیگری از خانه ، جایی که گذراندن آخر هفته و تمام زندگی در آن دیگر خسته کننده نیست. فرهنگ مایا یکی از مرموزترین و جذاب ترین فرهنگ هاست. بنابراین ، یک اتاق خواب با طراحی و عناصر دکور اصلی قطعاً مورد توجه دوستداران تاریخ و ماجراجویی قرار خواهد گرفت. دیوارها با جنگل وحشی ، آسمان آبی زیبا ، خورشید و البته اهرام مایا نقاشی شده اند. تخت چوبی کاملاً بلند است و هرمی در پشت آن کشیده شده است و این احساس را ایجاد می کند که مکان خواب از سطح زمین بالا می رود. مبلمان چوبی تراش خورده ، و همچنین روتختی ها و فرش های رنگارنگ ، مکمل دکوراسیون هستند. در گوشه ای از اتاق ، درخت بزرگی قرار دارد که از دیوار تا سقف امتداد دارد.

 

خانه گران قیمت

محیطی کاملاً دنج و منحصر به فرد.  / عکس


5. طراحی داخلی نشیمن

خانه گران قیمت
در چنین اتاقی می توانید با رنگهای روشن کمی استراحت کنید.  / عکس


رنگ های آرام ، مبلمان ، مکان های راحت برای خواب و استراحت در حالت نشسته - این فضای اتاق دیگری در یک خانه شگفت انگیز در زیر زمین است. در اینجا می توانید با لذت در محیطی آرام بخوانید یا به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. به جز مبلمان مجلل چوب ماهون ، هیچ چیز قابل توجهی نیست.

 

6. طراحی خاص با رنگ و نور

خانه گران قیمت
مشخصاً سازندگان پروژه نسبت به مضمون طراحی دریایی بی تفاوت نیستند.  / عکس


هر گوشه خانه به سبک خاص خود تزئین شده است. تمام جزئیات کاملاً فکر شده اند و علی رغم روشنایی ، با یکدیگر هماهنگی کامل دارند. به لطف این ، خانه ای بدون نور طبیعی هرگز غم انگیز نیست. فراوانی نور و رنگ آن را زنده و منحصر به فرد می کند.

 

خانه گران قیمت

زیبایی و آسایش همه جا را فرا می گیرد.  / عکس


اطلاعات مفید: خانه کاملاً خودمختار است. بنابراین ، در صورت تمایل ، می توان آن را در هر زمان از شبکه جدا کرد. ژنراتور قادر است به مدت 2 هفته برق خانه را تأمین کند. سیستم آبرسانی به چاهی متصل است که در قلمرو خانه واقع شده است.

 

7. طراحی اتاق نشیمن

خانه گران قیمت
رنگ های روشن و فضای دوستانه.  / عکس


در چنین محیط رنگارنگ و دلپذیری ، شما بلافاصله احساس می کنید در خانه خود هستید. درهای چوبی عریض با  شیشه ، گل ها ،رنگ سبز و سایه کرم دلپذیر از دیوارها یک تفریح ​​دلپذیر را در کنار خانواده یا دوستان ایجاد می کند.

یک مبل بزرگ راحتی در جلوی تلویزیون و  راحتی ها همه مناسب هستند. سقف های طاقدار به ارتفاع 7.6 متر می رسد ، بنابراین فضا به اندازه کافی باز و آزاد دیده می شود. باز بودن محیط نشیمن با فضای آشپزخانه با ترکیبی از یک میز سنگی زیبا تکمیل می شود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 پروژه بزرگ معماری که در سال 2021 تکمیل می شود

در

برج باغ Agora

 

شروع همه گیری کرونا ، زندگی فعال را در کل کره زمین به حالت تعلیق درآورد. این امر خصوصاً در ساخت و ساز منعکس شده است ، كه در صورت به موقع انجام نشدن ، به راحتی به ساخت و ساز طولانی مدت یا "رها شدن" پروژه های معماری تبدیل می شود. خوشبختانه ، چشمگیرترین پروژه های معماری، که مشتاقانه منتظر تحویل آنها هستند ، با سرنوشت مشابهی تهدید نمی شوند و تا پایان سال 2021 آنها هنوز هم می توانند جهان را نه تنها با فرم های طراحی در آینده ، بلکه با فرصت های منحصر به فرد متعجب کنند. 

 

موزه روایت هنر  جورج لوکاس آمریکا

"سفینه فضایی" موزه روایت هنر  جورج لوکاس آمریکا.

 

1. موزه روایت هنر در لس آنجلس ایالات متحده آمریکا


این پروژه را می توان به حق بدشانس ترین دانست که چندین بار در مرحله توسعه نه تنها از یک تحول کامل جان سالم به در برد ، بلکه موقعیت آن را نیز تغییر داد. از سال 2014 ، پروژه موزه روایت هنر لوکاس ، که توسط متخصصان اداره معماری معروف چینی - معماران MAD برای شیکاگو توسعه یافته است ، سعی شده است در سانفرانسیسکو اجرا شود. اما درست نشد.

 

مراسم افتتاح

مراسم افتتاح ساخت موزه روایت هنر  لوکاس در ماه مه 2018 لس آنجلس ، ایالات متحده آمریکا برگزار شد.  |  عکس


در حالت اول(شیکاگو) ، فعالان محیط زیست موجی باورنکردنی از اعتراضات را برانگیختند و در شهر دوم(سانفرانسیسکو) ، مدتهاست که مقامات موافقان و مخالفان را ارزیابی می کنند. در این مدت ، لس آنجلس سایتی را در قلمرو پارک نمایشگاه در نزدیکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آماده کرد و ابتکار عمل را به دست گرفت ، زیرا جورج لوکاس کارگردان افسانه ای حماسه فیلم جنگ ستارگان و آغازگر ساخت آن آنجا تحصیل کرده است. به لطف این ، رویای یک فیلمساز برجسته به زودی تحقق می یابد ، که برای جلب توجه به خلاقیت خود مجبور بود مفهوم را کاملا تغییر دهد.

 

موزه روایت هنر  جورج لوکاس آمریکا
کل محوطه ، طبقه همکف و سقف ساختمان آینده نگر به فضای سبز و فضای عمومی باز تبدیل می شود موزه هنرهای روایی لوکاس ، لس آنجلس.

 

"من طرفدار معماری هستم و به موزه ای نیاز داشتم که خودش یک کار هنری باشد. و مایانگسان رئیس دفتر MAD آن را چنین ساخته است .


2. پارک چشم انداز جزیره لیتل  در نیویورک ایالات متحده آمریکا

نیویورک

به جای اسکله قدیمی ، یک پارک منظره جدید بر روی آب جزیره کوچک نیویورک ، ایالات متحده آمریکا در حال ساخت است.

 

شرکت معماری انگلیس Heatherwick Studio در حال تکمیل پروژه ای به نام Little Island است. به زودی ، به جای اسکله قدیمی تخریب شده در نیویورک ، می توانید از پیاده روی در یک پارک منظره واقع در بالای آب هادسون لذت ببرید.

 

نیویورک

فضای عمومی جدید به شما امکان می دهد از تفریحات در فضای باز در مرکز کلانشهر نیویورک ، ایالات متحده آمریکا لذت ببرید. 

 

منحصر به فرد بودن این پروژه در این واقعیت نهفته است که ساختار جزیره مصنوعی از الگوی تکراری 280 شمع بتونی تشکیل شده است که از سکوهای غول پیکر پشتیبانی می کنند. از آنجا که ماژول ها در ارتفاعات مختلف نصب می شوند ، یک منظره موج دار به دست می آید که بیش از صد نوع گیاه مختلف کاشته شده است. فقط از درختان ، درختچه ها و گل های محلی که کاملاً با آب و هوا سازگار هستند در طراحی زیستی استفاده شد. علاوه بر فضای سرسبز ، این پارک به عنوان یک فضای عمومی مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که مسیرهای پیاده روی ، مناطق تفریحی ، عرشه های مشاهده ، تئاتر در فضای باز و مکان های هنری طراحی شده است.

 

3. برج تائو ژو یین یوان در تایپه تایوان

برج باغ Agora
برج باغ Agora ، یک برج بوم گردی که توسط وینسنت کالبو تایپه ، تایوان طراحی شده است ، در حال اتمام است.

 

ساخت آسمان خراش تماشایی Tao Zhu Yin Yuan معروف به برج باغ آگورا یا "DNA سبز" ، که منطقه تجاری تایپه تایوان را تزئین خواهد کرد ، در حال اتمام است. شکل و "پر کردن" برج پویا ، واقعاً شبیه به ساختار مارپیچی DNA ، با دست  معمار  وینسنت کالبه ، که باغ عمودی دیگری را با شرکت خود Vincent Callebaut Architectures طراحی کرده است طراحی شده است. نمای خارجی زنده و چشمگیر در حال حاضر تکمیل شده است ، در مجموع 23000 گیاه مختلف در بالکن ها ، تراس ها ، نما و سقف ساختمان کاشته شده است. در حال حاضر ، توسعه آپارتمان های مسکونی و مکان های عمومی در حال انجام است که باغ های عجیب و غریب را نیز شامل خواهد شد.

 

برج باغ Agora

ساکنان برج بلند باغ Agora Garden تایپه ، تایوان در بهشتی عجیب و غریب خواهند بود.

 

4. باریک ترین آسمان خراش 111 West 57th Street در نیویورک ایالات متحده آمریکا

باریک ترین آسمان خراش

آسمان خراش 111 West 57th Street با گرانترین آپارتمان ها در ایالات متحده ، نیویورک  در حال آماده سازی است.

 

ساخت یک آسمان خراش ، از هر لحاظ منحصر به فرد ، خیابان 111 غربی 57 که دارای "برازنده ترین" اشکال است ، نیز در حال پایان است. همانطور که مشخص شد ، عرض آن فقط 18 متر و با  ارتفاع این آسمان خراش ،  435 متر است! طراح چنین ساختمان خارق العاده ای شرکت معماری Bjarke Ingels Group BIG است که به دلیل ایجاد سازه های برجسته مشهور است. ویژگی های طراحی نه تنها مورد انتقاد مداوم قرار دارند ، بلکه چندین بار موعد تحویل به تعویق افتاده است. یا بحران دخالت می کرد ، یا بودجه باید اصلاح می شد ، اما اکنون همه گیری کرونا فرا رسیده است.

 

باریک ترین آسمان خراش

با ارتفاع ساختمان 435 متر ، عرض آن فقط 18 متر است 111 West 57th Street، New York.

 

اگرچه مدیریت ساخت و ساز امیدوار است که امسال صاحبان گرانترین آپارتمان ها بتوانند در آن اقامت کنند و از منظره های لوکس و خارق العاده از طبقات فوقانی لذت ببرند. علاوه بر اقامتگاه های مجلل ، آسمان خراش سالن های نمایشگاه را تجهیز می کند ، اماکن عمومی ، دفاتر ، بوتیک ها و رستوران ها نیز فراهم می شوند.

برای اطمینان از ثبات یک ساختمان باریک و افزایش مقاومت در برابر باد و بارهای لرزه ای ، میراگر اینرسی به وزن 800 تن در طبقه های آخر نصب شده است.

 

5. منطقه چند منظوره پلاس در روستای مگنور نروژ

کارخانه تولید مبلمان

BIG و سازنده نروژی Vestre برای ساخت پایدارترین کارخانه مبلمان جهان The Plus ، Magnor با هم همکاری کردند.

 

گروه Bjarke Ingels BIG مهارت در ترکیب اشیا متفاوت را دارد ، که به وضوح در طراحی پروژه جدید او  قابل مشاهده است. آنها موفق شدند سازه عظیم را نه تنها در منظره طبیعی ادغام کنند ، بلکه در آن یک نیروگاه برق ، یک کارخانه تولید مبلمان با چندین کارگاه ، پیست اسکی و مکانی برای فعالیتهای فضای باز در طبیعت سازماندهی کنند.

 

کارخانه تولید مبلمان

سقف کارخانه تولید مبلمان به یک فضای عمومی با یک مکان تفریحی ، یک مرکز نمایشگاه و یک پیست اسکی The Plus ، نروژ تبدیل خواهد شد.

 

از آنجا که این سازه چند منظوره The Plus نامیده می شود ، به راحتی می توان حدس زد که ساختار به شکل یک پلاس یا یک صلیب باشد. طرح داخلی آن در چهار منطقه اصلی تولید سازمان یافته است - یک انبار ، یک کارخانه تولید رنگ ، یک کارخانه نجاری و یک فروشگاه مونتاژ. همه آنها به مرکز اصلی متصل خواهند شد ، جایی که دفتر تدارکات و مرکز نمایشگاه در حال راه اندازی است. برنامه ریزی شده است که سقف تاسیسات به یک پارک تبدیل شود ، جایی که دریچه های بازرسی ارائه می شود ، که از طریق آن همه می توانند روند خلاقیت ایجاد مبلمان را مشاهده کنند. اما پیست اسکی برای طرفداران ورزش های فعال در ساختمان نیروگاه ایجاد می شود.

 

متخصصان شرکت معماری BIG چنان علاقه زیادی به ترکیبات خارق العاده دارند که فرد متعجب می شود چگونه می توان چنین چیزی را طراحی کرد. اخیراً ، در کپنهاگ ، آنها یک مجموعه پیشگام را ساختند که شامل: نیروگاه سوزاندن زباله  ، پیست اسکی ، پارک شهر ، دیوار کوهنوردی و موارد دیگر بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خانه مینیاتوری به مساحت 20 مربع در پاریس

در

پاریس

 

در منطقه غیرمتعارف پاریس، مون‌مارتر، با بلوارهای رمانتیک، کاباره‌های معروف، بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌های خوب، عتیقه‌فروشی‌ها، کافه‌های تاریخی و بارهای مدرن، احاطه‌شده توسط ساختمان‌های بلند، خانه‌ ای جذاب پنهان شده است. علیرغم این واقعیت که مساحت کم این خانه‌  ارزش معماری ندارد، مدتهاست که به پناهگاه مسافرانی تبدیل شده است که می خواهند از زیبایی شهر عشق لذت ببرند .

 

پاریس
اجاره یک مهمانخانه پاریسی ارزان تر از اکثر اتاق های هتل در پایتخت فرانسه است.


خبر خوب برای کسانی که آرزوی بازدید از پاریس را دارند اما توانایی پرداخت هزینه اجاره اتاق در یک هتل گران را ندارند. در یکی از معتبرترین مناطق شهر - مونمارتر، که توسط ساختمان های بلند احاطه شده است، یک خانه دو طبقه مینیاتوری وجود دارد که مساحت آن به سختی 20 "متر مربع" است. علیرغم اندازه کوچک آن، هر مسافری که آن را از قبل در پلتفرم آنلاین Airbnb رزرو کرده باشد، هر آنچه را که برای اقامت راحت نیاز دارد، پیدا خواهد کرد.

 

پاریس

مونمارتر یک منطقه افسانه ای از پاریس است که در زمان امپراتوری روم (فرانسه) مسکونی بوده است.  


توجه: منطقه تاریخی مونمارتر زیباترین و رمانتیک ترین قسمت شهر است که بر روی تپه ای به همین نام واقع شده است که 130 متر از سطح زمین بالا تر  است. استقرار آن در دوران امپراتوری روم آغاز شد، اگرچه تنها در سال 1860 بخشی از پاریس شد. با توجه به تاریخ چند صد ساله و زیبایی طبیعت، جای تعجب نیست که این مکان به یک منطقه بوهمیایی تبدیل شده است، جایی که فضای بی نظیری از آزادی و رهایی حاکم است.


موزه‌ها، معابد باشکوه، بلوارهای عاشقانه، کاباره‌های معروف، میدان‌های بازار، انواع مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها، نانوایی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و انبارهای شراب، گورستان‌های تاریخی و تاکستان‌ها - همه اینها گردشگران و پیاده‌روی‌ های عاشقانه را به خود جذب می‌کنند.

 

پاریس

خیابان های بوهمی مونمارتر جایی است که هر گردشگری آرزوی حضور در آن را دارد (پاریس). 

 

ناگفته نماند که اجاره خانه یا اتاق هتل در منطقه افسانه ای که افراد مشهور از قرون وسطی در آن زندگی می کردند، گران است. تنها استثنا هاستل ها و این خانه کوچک است که می توان آن را با حداقل 95 دلار اجاره کرد. یک مهمانخانه مینیاتوری در Rue des Martyrs خیلی سریع به یک مکان بسیار محبوب تبدیل شد، زیرا تعداد کمی از گزینه های مسکن اجاره ای مناسب وجود دارد که مهمانان بتوانند با قیمت مناسب احساس کنند در خانه خود هستند. به گفته مهمانان، آنها از نحوه سازماندهی زندگی "خانه عروسکی" شگفت زده شدند.

به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم به چنین فضای کوچکی نگاه کنیم تا به عنوان مثال نشان دهیم که چگونه می توانید یک خانه را سازماندهی کنید اگر مساحت آن از یک اتاق یک آپارتمان تمام عیار بیشتر نباشد.

 

مبلمان

یک اتاق نشیمن درست در ورودی وجود دارد.


با عبور از آستانه خانه جذاب، مهمانان بلافاصله خود را در اتاق نشیمن که با آشپزخانه ترکیب شده است می یابند. منطقه نشیمن باز امکان سازماندهی یک فضای حجیم را فراهم می کند که هم با پنجره ها و هم غلبه رنگ های روشن در فضای داخلی تسهیل می شود.

 

مبلمان

مبلمان کمیاب به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تبدیل شده است.


طراحان برای اینکه فضای نشیمن را با مبلمان بیش از حد شلوغ نکنند، خود را به یک کابینت دیواری در ورودی، یک کاناپه آنتیک و یک صندلی راحتی با روکش چرمی به رنگ قهوه ای-قرمز مجلل محدود کردند. به عنوان میز ناهار خوری، فقط یک صندوقچه قدیمی ارائه شده است، اگرچه یک میز تاشو نیز وجود دارد که پشت کاناپه وصل شده است.

 

آشپزخانه مجهز

یک گوشه آشپزخانه مجهز، کسانی را که دوست دارند شاهکارهای آشپزی خود را طبخ کنند خوشحال می کند.

 

منطقه آشپزخانه طبق تمام قوانین مجهز شده است. یک مجموعه مبلمان گوشه ای، یک اجاق گاز، یک یخچال کوچک تعبیه شده در کابینت پایه، یک سینک و یک کابینت دیواری برای کارد و چنگال - همه اینها فرصت های نامحدودی را برای کسانی که به غذاهای خانگی عادت دارند باز می کند. اگرچه چندین شیرینی‌فروشی، نانوایی و کافه‌ در این نزدیکی وجود دارد که می‌توانید غذاهای محلی را بدون اتلاف وقت امتحان کنید.

 

اتاق خواب

مینیمالیسم طراحی به هیچ وجه بر عملکرد و راحتی اتاق خواب تأثیری نداشته است.

 

با بالا رفتن از یک پلکان ساده به طبقه دوم، مهمانان خود را در اتاق خواب می بینند که بیشتر آن را یک تخت دو نفره چشمگیر اشغال کرده است. خوشبختانه، اکثر مردم بدون انبوهی از وسایل سفر می کنند، بنابراین کابینت مینیاتوری است، اما با قفسه های باز کامل، می توان گفت که فضای ذخیره سازی کافی وجود خواهد داشت.

 

حمام مجهز

یک حمام مجهز در یک آپارتمان کوچک در پاریس که می توان آن را در Airbnb رزرو کرد.

 

این خانه مینیاتوری همچنین دارای یک حمام راحت با توالت است، زیرا به سختی کسی وجود دارد که قبول کند در شهری عجیب و بدون امکانات اولیه زندگی کند. به هر حال، به لطف وجود تعداد کافی پنجره (حتی در حمام) و یک پالت رنگی خوب انتخاب شده، مینی اقامتگاه چندان کوچک به نظر نمی رسد.


با توجه به ارزش غیر واقعی املاک و مستغلات در بزرگترین شهرهای جهان، جای تعجب نیست که آپارتمان های کوچک نه تنها در پاریس محبوب شوند. به عنوان مثال،باریک ترین خانه در لندن برای فروش : قیمت سر به فلک زده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...