پرورش گل که نیاز به مراقبت زیاد ندارد 12 مدل گل

در

باغبانی

تابستان بهترین زمان سال برای لذت بردن از گل دادن گیاهان مورد علاقه خود در سایت شماست. با این حال ، برای ایجاد یک باغچه گل زیبا ، باید تلاش زیادی کنید. اما اگر باغبانی تازه کار  هستید یا وقت کافی برای مراقبت از گل ها ندارید ، چه می کنید؟ ما در مورد گل های بدون زحمت و بی نیاز از مراقبت زیاد صحبت خواهیم کرد که بدون هیچ زحمتی زیادی قابل رشد هستند.

حتی یک تازه کار قادر خواهد بود این 12گل زیبا را پرورش دهد

 

 

 

1. گل اطلسی یا پتونیا

پتونیا
Petunia در رنگ های مختلف

 

حتی یک باغچه گل کوچک هم بدون اطلسی را نمی توان تصور کرد. هر ساله به دلیل طیف گسترده ای از انواع و رنگ ها ، گل اطلسی به طور فزاینده ای محبوب می شود. گل ها هم در فضای باز و هم در گلدان های گل کاشته می شوند و ترکیب های باغی را تشکیل می دهند. گل اطلسی را می توان به طور مستقل از دانه ها پرورش داد و یا گیاهانی را که قبلاً رشد کرده بودند خریداری کرد. گل بی تکلفی است و همه سختی ها را تحمل می کند و تا اواخر پاییز چشم نواز است.

 

2. گل کوکب ، داهلیا

دالیا
dahlias با زیبایی خود به پنهان کردن نواقص باغ از چشم های تیزبین کمک خواهد کرد 

 

داهلیا های لوکس ، باغ را با رنگ های رنگین کمان خود تزئین می کنند. آنها می توانند در هر جای باغ کاشته شوند ، و همچنین - برای پنهان کردن نواقص باغ ، ایجاد نوعی "حصار" از آنها مفید است. آنها تا پاییز شکوفا می شوند ، پس می توانید بذر جمع آوری کرده و برای سال آینده ذخیره کنید. درمقابل تغییرات دما ، رطوبت زیاد حساس نیست.

 

3. لوبلیا

لوبلیا
Lobelia لوبلیای ظریف داخل باغ بسیار زیبا به نظر می رسد

 

گل دلپذیر آبی بنفش که هم در باغ و هم در گلدان گل قابل پرورش است. لوبلیا نیاز به مراقبت دارد ، خوب رشد می کند ، شما باید آن را کمی آب بدهید. این گیاه را بهتر است به صورت نهال خریداری کنید ، زیرا پرورش گل از بذر به تنهایی بسیار مشکل ساز است.

 

4- گل شمعدانی

شمعدانی
Geranium, or Pelargonium شمعدانی را می توان هم به عنوان یک گل در باغ و هم در گلدان  پرورش داد

 

مکانی با گل شمعدانی ،  در تمام سال صاحبانش را خوشحال می کند. در تابستان ، گل در باغ رشد می کند ، و در زمستان در گلدان  به خانه می رود. گیاه  با رنگ ها و انواع مختلفی موجود است. شمعدانی تری محبوب ترین است ، و گل ممکن است دارای برگ های مختلف ، پشته بالا یا پایین باشد. این گیاه خواص درمانی دارد. اگر از فشار خون بالا رنج می برید ، یک برگ شمعدانی را به مچ دست خود وصل کنید، وضعیت شما تثبیت می شود. تکثیر گل بسیار ساده است - شاخه را با چند برگ جدا کنید و بلافاصله آن را در زمین بکارید.

 

5- گل مروارید عسلی، لوبولاریا

لوبولاریا
Lobularia, or lawn maker لوبولاریا در بوته های دوست داشتنی شکل گرفته است

 

یک گیاه فوق العاده کوچک و زیبا که برای تزیین مسیری در باغ ، گلدان گل ،  یا تپه کوهستانی می باشد. لوبولاریا به سرعت رشد می کند و در بوته های دوست داشتنی شکل می گیرد. گل را می توان در خاک کاشت یا بصورت نهال ها کاشت. هنگام کاشت بین نهال ها فاصله 40 سانتی متر فاصله بگذارید.

 

6. رز وحشی، لاواتر

لاواتر
Lavater گل رز وحشی 

 

گیاه غنی از رنگ است. Lavater هم در خانه و هم در فضای باز قابل رشد است. به خوبی رشد می کند ، و مزارع زیبا ایجاد می کند. از ژوئن تا اکتبر شکوفا می شود. به طور گسترده ای آن را گل رز وحشی می نامند.

 

7. گل جعفری

گل جعفری
Marigold  گل جعفری را زود بکارید تا در اسرع وقت شکوفا شوند

 

گل های زرد و نارنجی اشباع شده که حتی باغبانان بی تجربه می توانند گل های جعفری را پرورش دهند. قانون اصلی کاشت آنها در اسرع وقت است تا در اسرع وقت از گلدهی لذت ببرید. خاک سست و بارور بهترین روش برای کشت مناسب است.

 

8. گل کوکب کوهی

ک.کب کوهی
Rudbeckia پایان ماه مه - زمان آن است که گل کوکب کوهی زیبا را بکارید.

 

یک گل "آفتابی" دیگر. با کاشت بذر ، امکان کاشت در ده روز اول ماه مه  در خاک  و فضای آزاد وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که خاک آب را به خوبی منتقل می کند ، زیرا گل  رطوبت مناسب را دوست دارد. این گیاه آفتاب دوست است و با رنگ زرد خیره کننده صاحبان را خوشحال کند.

 

9. گل کوسما

Cosmea
 دانه های Cosmea بعد از کاشت  به مدت 2-3 سال حفظ می شوند

 

گیاه زیبا و نجیب با گلهایی از سایه های بنفش ، قرمز ، صورتی و سفید. فقط مرکز زرد رنگ بدون تغییر باقی می ماند ، که ترکیبی متضاد ایجاد می کند. شما می توانید نهال یا بذر رشد کنید ، بلافاصله گیاه را در زمین باز کاشت کنید. پس از گل ، بذرهایی را جمع کنید که چندین سال خاصیت کاشت آنها را حفظ کند. این گیاه دارای گونه های سالانه و چند ساله است.

 

10. گل رز سنگی، سمپرویوم

سمپرویوم
Sempervivum, or stone rose گل رز سنگی حتی در سخت ترین شرایط رشد می کند

 

گیاه متعلق به کاکتوس ها است. در رنگ قهوه ای بنفش ، سرخ یا  سبز روشن به طور موثری با گیاهان دیگر ترکیب می شوند.به آب مکرر احتیاج ندارد. نام "گل رز سنگی " را توسط جوانان به دلیل شباهت برگها با ملکه گل ها دریافت شده است. Sempervivum قادر به رشد حتی در زمین های صخره ای است و اصلاً از سرما نمی ترسد.

 

11. گل سوسن یکروزه

سوسن یکروزه
Daylily به وفور در فضای سبز شاداب به نظر می رسد

 

گل سخت و پرانرژی که در هر محیطی زنده مانده است. بیشتر ترجیح می دهند در آفتاب یا سایه جزئی از نور ، در یک منطقه بارور ، در برابر کمبود آب زنده می ماند. به نظر می رسد هم در ترکیبات گروهی و هم به عنوان یک گل واحد به همان اندازه خوب است. جوانه های بنفش ، زرد ، قرمز ، صورتی ، سفید ، بنفش کاملاً با بوته های برگریز یا مخروط ها ترکیب می شود. پایان  تابستان شکوفا می شود.

 

12. گل مروارید، لوکانتیم

لوکانتیم
Leucanthem گل مروارید نه تنها در  باغ  بلکه در گلدان به خوبی رشد می کند.

 

لوکانتیم، بابونه باغ ،گل مروارید که دیزی دیوانه(Daisy Crazy) هم می گویند از شکوفا شدن آن در تمام تابستان خوشحال می شوید. تضاد شاخ و برگهای سبز و گلبرگهای سفید هر دسته گل را هماهنگ می کند. گیاه در برابر آفات و بیماری ها مقاوم است ، آبیاری منظم  را دوست دارد. بابونه باغ حتی برای اهداف آشپزی استفاده می شود: به سالاد ، سس ، سوپ و ترشی اضافه می شود.
قوانین طراحی کاشت گل

 اصل اصلی در شکل گیری باغچه ای  زیبا ، رعایت سطوح است. تمام گل ها ، چمن ها ، درختچه ها و درختان باید بدون مزاحمت برای همدیگر با یکدیگر ترکیب شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

گل های عجیب غریب که شما را به یاد فیلم های ترسناک می اندازد

در
گل رافلیزی از اندونزی

گل ترسناک

با نگاهی به عکس بعضی از گل های این پست ، ممکن است فکر کنید که این ها نوعی ماکت برای  فیلم ترسناک گل  هستند. با این حال، این  گل های ترسناک  و گیاهان طبیعی هستند. البته، شما به سختی می توانید آنها را در مغازه های گل فروشی و یا طبیعت اطراف ببینید و یا پیدا کنید، اما این احتمالا برای شما بهتر است زیرا دیدن  عکس گل های ترسناک   را قطعا فراموش نخواهیدکرد، نه بخاطر رنگ ، اندازه شگفت انگیز، شکل عجیب غریب و ترسناک آن بلکه بخاطر بوی بسیار بد آنها که شما را به یاد جسد متعفن می اندازد. بیایید نگاهی به  عکس گل های عجیب و ترسناک  بیندازیم. 
 

 

گل رافلیزی از اندونزی

عکس گل ترسناک

گل رافلیزی آرنولد Rafflesia arnold یکی از بزرگترین گل ها بر روی زمین است: قطر آنها به یک متر می رسد و چنین گلی می تواند تا 8 کیلوگرم وزن داشته باشد. گلبرگ های این گل تقریبا مخملی، به رنگ خون قرمز هستند. جالب توجه است، این گل تقریبا هیچ برگ قابل مشاهده و یا ساقه ای ندارد - فقط در برخی از نقاط در وسط جنگل یک گل درست بر روی زمین رشد می کند. با این حال، rafflesia به آب و هوای بسیار حساس است، و نه هر جنگلی مناسب برای او است: امروز این گل  بسیار نادر است و تنها می تواند در Borneo در مالزی و در جزیره سوماترا در اندونزی یافت می شود. 
این گل می تواند بازدید کنندگان زیادی در گلخانه های باغ گیاه شناسی داشته باشد، اگر بوی ناخوشایند آنها نباشد - رفلسیا که به رنگ گوشت قرمز است با بوی شدیدی که پخش می کند، حشرات را جذب کرده و باعث گرده افشانی توسط حشرات می شود.
 

 

گل آمورفوفالوس تیتانوم از اندونزی

گل آمورفوفالوس تیتانوم

آمورفوفالوس تيتانوم

 

در سوماترا، شما می توانید یک گل بزرگ  از  گل های خیلی عجیب  دیگر  به نام آمورفوفالوس تیتانوم (Amorphophallus titanum) پیدا کنید. آمورفوفالوس تیتانوم  به نظر می رسد یک کلاهک بزرگ ، پیچیده شده در یک برگ بنفش، مانند حجاب. چنین کلاهکی می تواند سه متر افزایش یابد و بوی آن مانند بوی تخم مرغ های فاسد و ماهی های فاسد گسترش می یابد.این گل یک بار در 5-10 سال و شکوفه آن تنها دو روز طول می کشد.
 

 

آمورفوفالوس چین

گل آمورفوفالوس پی او نی فولیوس یا سیب زمینی پافیلی

گل های وحشتناک

سیب زمینی پا فیلی  -  ELEPHANT FOOT YAM
AMORPHOPHALLUS PAEONIIFOLIUS : نام علمی
از خانواده گل های شیپوری
بومی منطقه آفریقا، جنوب آسیا، جنوب شرقی آسیا و نواحی گرمسیر جزایر اقیانوس آرام
به نام های whitespot giant arum ، stink lily ، telinga potato Amurphophallus paeoniifolius گل آمورفوفالوس پی او نی فولیوس یا سیب زمینی پافیلی، بسیار شایع تر از گل های قبلی است. گل های بزرگ آن را می توان در مناطق گرمسیری از هند تا پاپوآ گینه نو، از چین به استرالیا یافت. گل این گونه از amorphophallus نیز بوی ناخوشایندی را برای جذب سوسک و گرده افشانی پخش میکند. در ابتدای فصل بارانی یک بار در سال شکوفه، و در ماه اکتبر هم میوه می دهد. 
 
این گل، با وجود بوی نامطبوع آن، کشت می شود . برخلاف گیاهان وحشی، سمی نیستند و غده های آنها از مانند سیب زمینی یا آرد استفاده می شود. چین همچنین از این گیاه در طب سنتی استفاده می کند.
 

 

هیدنلوم از اروپا و آمریکای شمالی

هیدنلوم

گلهای ترسناک

هیدنلوم Hydenellum peck یک گیاه نیست، بلکه یک قارچ است، اما به خاطر ظاهر بسیار خاص آن که شبیه گل است به سادگی نمی تواند نادیده گرفته شود. هیدنلوم مانند یک قارچ کوچک سفید با لکه های پراکنده خونی است. در واقع، به همین دلیل، به طور کلی "قارچ خونریز" نامیده می شود. این قارچ را به سختی می توانید در جنگل مشاهده کنید. جالب توجه است که قارچ از لحاظ تئوری خوراکی است، اما نباید آن را بخورید - طعم تلخ بسیار قوی دارد.

نام علمی این قارچ Hydnellum Peka است. این قارچ شبیه دندان به دلیل شکل سفید عجیب و غریب پر شده از آب قرمز پر رنگ ، که یادآور قطرات خون است ، در بین مردم "دندان خونی" ، "دندان شیطان" یا "اشک شیطان" نامیده می شود. قارچ واقعاً شبیه دندان در حال خونریزی است و علاوه بر این ، سمی است.

 

blobid1566378449381.jpg

 

"دندان خونی" برای اولین بار در سال 1812 کشف شد ، اما حتی اکنون نیز با ویژگی های غیر معمول خود دانشمندان را شگفت زده می کند. قطر کلاه 5-7 سانتی متر است ، در موارد نادر - 10 سانتی متر. منطقه توزیع جنگل های مخروطی و مناطق شنی آمریکای شمالی ، اروپای مرکزی و استرالیا است. قابل توجه است که Hydnellum Peka در گروه های کوچک یا نمونه های فردی رشد می کند.

کلاه قارچ حاوی سموم  است که برای انسان کشنده است. با این حال ، آب ترشح شده هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است.

"دندان خونین" همچنین حشرات را "شکار" می کند. ظاهر کلاهک درخشان  او مگس ها و پروانه هایی را که از کنار آنها پرواز می کنند ، به سمت خود می کشاند ، روی آنها می چسبد ، و سپس می میرند.

 

 

گل کرکازون از جزایر کارائیب

گل کیرکازون

 

گیاه کرکازون سالوادور به طور گسترده ای گل دارث ویدر نامیده می شود. قابل توجه است که کیر کازون سالوادور متعلق به گلهای یک ساله است ، در حالی که ارتفاع آن به بیش از 30 سانتی متر می رسد. کرکازون دارای خواص دارویی است و در طب سنتی چینی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان آنژین و آنفولانزا ، با فشار خون بالا ، ترومبوفلبیت ، سل ، وریدهای واریسی ، التهاب مثانه استفاده می شود.

کمپرس موضعی به تسکین ورم پستان ، دود ناشی از دانه های سوزان برای صرع و تنتور برای گال کمک می کند. با این حال ، یک جنبه منفی برای گل معجزه آسا وجود دارد - حاوی سموم خطرناک است و می تواند باعث ایجاد نفروپاتی بالکان شود.

 

گل کیرکازون

گیاه ترسناک

 

(Kirkazon grandiflora) (aristolochia grandiflora)  گل های آن واقعا شبیه به طرح پرنده است. Kirkazon، گیاه کیرکازون در جنگل های گرمسیری رشد می کند و دارای گل های بسیار زیبا و زیبا با بوی تند و زننده گوشت فاسد است. علاوه بر این، کل گیاه سمی است، اگر چه سرخپوستان آن را به عنوان پادزهر برای گزش مار استفاده می کنند.
 

 

گیدنورا از آفریقا

گیدنورا

عکس گل وحشتناک

Gidnora آفریقایی ، گیدنورا (Hydnora africana) - گیاه انگلی است. گل ها تنها زمانی ظاهر می شود که گیاه مقدار کافی رطوبت جمع آوری کرده باشد. با این حال، با توجه به اینکه گیدنورا در بیابان ها رشد می کند، ما باید برای مدت زمان طولانی برای گل دهی صبر کنیم. گل گیدنورا مانند دهان باز است و مانند دیگر گل های در لیست ما بوی ناخوشایند گوشت فاسد شده دارد. اگر هر گیاه دیگری در کنار گیدنورا رشد کند، گیدنورا با ریشه هایش تمام مواد مغذی را از آن خارج می کند. جالب توجه است که مردم محلی اغلب از این گیاه در طب سنتی به عنوان درمان برای اسهال و آکنه استفاده می کنند.
 

 

گل استاپلیا گرند فلورا از آفریقای جنوبی

گل استاپلیا
بر خلاف بقیه گیاهان در لیست ما،استاپلیا گرند فلورا (Stapelia grandiflora)  در افریقا به آسان رشد می کند - این گل مکنده اغلب به عنوان یک گل آپارتمانی استفاده می شود. گل ها در گلدان مانند ستاره ها هستند و در شاخه های گلدار به قطر 30 سانتیمتر می رسند. بوی گل یخی را برخی با بوی جوراب های پوشیده یا میوه فاسد مقایسه کنید.
 

 

گل لیتوپس از آفریقا

گل لیتوپس

کاکتوس ترسناک

Lithops، لیتوپس، ساکولنت سنگی، سنگ زنده یا کاکتوس سنگی می تواند در مغازه های گل پیدا شود، این گل ها گاهی سنگ زنده نیز نامیده می شود. آنها واقعا شبیه به سنگریزه های کوچک هستند - چنین استتاری اجازه می دهد که این گیاهان توسط حیوانات خورده نشوند، زیرا آنها خار و سم ندارند.
 

 

دراکونکلوس وولگاریس از اروپا

دراکونکلوس
Dracunculus vulgaris، دراکونکلوس وولگاریس، یک گیاه چند ساله در جنوب اروپا است. گل هابه رنگ بنفش روشن دارای یک سنبله بزرگ و نرم است که بوی منزجر کننده ای را منتشر می کند. از نظر ظاهری ترسناک و به نام "لیلی وودو" و "لیلی اژدها" نامیده می شود.

 

گل موز

گل موز

 

بر خلاف میوه های موز، که در هر فروشگاهی دیده می شود، هر کسی گل های موز را ندیده است. اینها گلهای بنفش بزرگ هستند که مانند جوانه باز می شوند. گل ها و همچنین میوه ها خوراکی هستند و بعضی اوقات به عنوان غذا در جنوب شرقی آسیا استفاده می شوند.
 

 

آریستولوکیا از برزیل

آریستولوکیا

 

aristolochia salvadorensis آریستولوکیا سالوادوردسیس، این گونه گلهای جالبی دارد که به نام زرآوند، گل پیپ، گل پلیکان و(آریستولوخیا هم نامگذاری شده است. این نام به دلیل شکل آنها است. این گیاه غیر معمول  با  گلی ترسناک  را می توان در مناطق مرطوب برزیل پیدا کرد.
 

گل خفاش 

گل ترسناک
 
تصادفی نیست که گیاه خفاش ( Tacca chantrieri )  چنین نام جالبی را دریافت کرده است - جوانه های رنگ خاکستری بسیار یادآور خفاش هایی است که وارونه خوابیده اند. سرزمین خفاش آسیای جنوب شرقی است.رشد آسان در داخل خانه به عنوان گیاه آپارتمانی ، گلهای گرمسیری غیر معمول بنفش عمیق ، با گلبرگ های شبیه به بال و سبیل های بلند آویزان ، شبیه خفاش در پرواز است.بومی جنگل های بارانی گرمسیری در جنوب شرقی آسیا ، این گیاه در مناطق سایه دار با رطوبت زیاد به صورت وحشی رشد می کند.
 

گل نپنتس

گل ترسناک

 

شکل پارچ این گل به آن اجازه می دهد تا حشرات را صید کند. این طرح ساده است: آب شیرین روی سطح کوزه قربانی را جذب می کند ، و سپس او خود را در داخل تله می یابد. نپنت ها حشرات را به لطف آنزیم های گوارشی خاص هضم می کنند و پس از 5-8 ساعت می میرند.

پرندگان و قورباغه ها نیز در دام خطرناکی قرار می گیرند ، زیرا برخی از انواع گیاهان به اندازه قابل توجهی می رسند - حدود 50 سانتی متر. اما گل شکارچی فقط از حشرات تغذیه می کند. خفاش ها نپنت ها را به عنوان مکانی برای ماندن در شب انتخاب کرده اند.

 

دست بودا

دست بودا

 

"دست بودا" یک نوع لیمو غیر معمول است که بیشتر شبیه شاخک های هشت پا است. به دلیل ویژگی های ژنتیکی ، این میوه عملاً فاقد تفاله است. این گیاه که اصالتاً آسیای شرقی است ، برای تهیه میوه های آب نباتی و همچنین افزودنی های غذاهای ماهی و سالاد استفاده می شود. ژاپنی ها نیز درست کردن چای از آن را آموخته اند و چینی ها از این میوه به عنوان طلسم استفاده می کنند. طبق سنت ، اعتقاد بر این است که بودا می تواند هنگام نماز انگشتان خود را بچرخاند و بچرخاند ، بنابراین نام میوه به افتخار او قابل درک است.

 

گل چشم عروسک 

چشم عروسک

 

میوه های این گیاه شبیه چشم های کوچک عروسکی است که روی یک شاخه بسته شده است. نام دوم درختچه "توت گرگ" است. با این حال ، ظاهر ترسناک این گیاه را برای انسان خطرناک نمی کند. انواع توت های عجیب فقط می توانند باعث درد شکم و استفراغ شوند.

 

گل آناتو

آناتو

 

میوه آناتو شبیه دهان پر از دانه هایی است که برای ایجاد رنگ طبیعی غذا استفاده می شود. این ماده برای بهبود نوع محصولات لبنی - ماست ، پنیر اضافه می شود.

 

گل پنجه شیطان 

blobid1566379070385.jpg

 

پنجه شیطان از نظر ساختار شبیه بیدمشک است ، اما ظاهر ترسناک تری دارد. علف هرز زمانی در ایالت آریزونا رشد کرد ، جایی که توسط سرخپوستان برای بافتن سبدهای ترسناک استفاده می شد. خلاقیت هایی در اطراف روستا برای ترساندن دشمنان ایجاد شد. اکنون پنجه شیطان تمام شمال غرب ایالات متحده را به طور کامل پر کرده است.

 

گوجه فرنگی پورکوپینسکی 

گوجه فرنگی پورکوپینسکی

 

گوجه فرنگی Porcupinsky یک علف هرز است که ارتفاع آن تا یک متر و نیم می رسد. برگهای آن با خارهای نارنجی پوشانده شده است. این گیاه با گلهای بنفش زیبا توجه را به خود جلب می کند ، با این حال ، با نزدیک شدن به آن ، به راحتی می توانید خود را در اسارت خارهای خاردار بیابید. گوجه فرنگی Porcupinsky سمی و بسیار "سرسخت" است: از سرما و خشکسالی نمی ترسد. به هر حال ، یک علف هرز در ماداگاسکار دور رشد می کند.

 

گل ونوس مگس‌خوار

ونوس مگس‌خوار

 

 گیاه شکارچی کوچک  (نام علمی: Dionaea muscipula) یا مگس‌گیر یک گیاه گوشتخوار  که از حشرات ، کرم ها ، حلزون ها و قورباغه ها تغذیه می کند. برگهای آن شبیه دهان یک حیوان است که دارای موهای کوچک زیادی است. موها به عنوان سیگنالی برای انقباض سلول ها در قسمت داخلی برگ ها عمل می کنند و هنگامی که قربانی به برگ برخورد می کند ، "دهان" به سرعت بسته می شود. سپس گیاه مایع گوارشی را ترشح می کند و به آرامی صید می کند.با وجود ظاهر ترسناک و خواص انگلی ، برخی از افراد گیاهان ذکر شده را بسیار جذاب می دانند و از رشد آنها خوشحال می شوند.


آقونیطون یا گرگ کُش
آقونیطون

تصویری افقی از گلهای بنفش  آقونیطون که در باغ رشد می کنند و در نور آفتاب روشن در زمینه ای با تمرکز ملایم نشان داده شده است.

 

گل آقونیطون ( Aconitum napellus )  به این دلیل نامگذاری شده است که سابقه استفاده از آن برای کشتن گرگ ها و دیگر گوشتخواران را دارد ، بسیار سمی است.

ممکن است به اندازه کافی بی گناه به نظر برسد ، با گلهای زیبای ارغوانی آن ، اما حاوی سم مهلک است.همچنین دارای تاریخچه تاریک و پیچیده ای از استفاده است ، از روم باستان ، جایی که برای از بین بردن دشمنان استفاده می شد ، تا آلمان نازی ، جایی که دانشمندان از مواد شیمیایی این گیاه برای ساخت گلوله های سمی استفاده کردند.در واقع این بسیار خطرناک است که هنگام دست زدن به گلها پوشیدن دستکش توصیه می شود. اگر شما این گیاه را پرورش می دهید ، احتیاط زیادی کنید تا آن را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

 

 بنفشه سیاه

ویولا × ویتروکیانا


اگر به دنبال چیزی تاریک و مرموز برای کاشت در فضای باز در پاییز امسال هستید ، مطمئناً این بنفشه های سیاه (  ویولا × ویتروکیانا  )یک محیط خیره کننده و وحشتناک ایجاد خواهند کرد.

بنفشه ها  ( Viola x wittrockiana ) یکساله مقاوم در برابر سرما هستند که هم در بیرون باغ و هم در گلدان های داخلی و جعبه های پنجره به خوبی کار می کنند.

 

گیاه شبح 

گیاه شبح

تصویری نزدیک از یک گیاه شبح سفید که در کف جنگل در حال رشد است و با بستر برگ مرده و سوزن های کاج احاطه شده است.


این گیاه ترسناک ( Monotropa uniflora ) که به عنوان جسد نیز شناخته می شود ، حاوی کلروفیل نیست و باعث می شود رنگ آن کاملاً سفید به نظر برسد.از آنجا که برای رشد نیازی به نور ندارد ، می تواند در تاریک ترین مکان ها نیز زنده بماند. علاوه بر این ، انگلی است ، مواد مغذی را از ریشه های گیاهان مجاور می دزدد.

از آنجا که قادر به فتوسنتز نیست ، برای زنده ماندن به قارچ های خاص ، درختان و مواد گیاهی پوسیده در خاک وابسته است. می توان آن را در طبیعت در خاکهای مرطوب و خنک و اغلب در نزدیکی درختان راش مشاهده کرد.

اگرچه تهیه شرایط رشد آن در خانه دشوار است ، اما ممکن است به طور طبیعی در مناطق چوبی تیره که خاک غنی و مرطوب است ظاهر شود.گیاهان شبح نقش مهمی در اکوسیستم های سالم جنگل ایفا می کنند ، بنابراین بهتر است آنها را رها کرده و از دور از آنها لذت ببرید!

 

چوب دستی شیطان

چوب دستی شیطان

تصویری از نمای نزدیک از خارهای شرور گیاه چوب دستی شیطان که در زمینه ای با تمرکز ملایم تصویر شده است.


این درختچه بزرگ برگریز  ( Aralia spinosa )علاوه بر نام شبح وار(چوب دستی شیطان) ، دارای ساقه های تیز ، ساقه برگ ها و شاخه ها است و تاجی از برگهای مرکب غول پیکر روی آن قرار گرفته است.در پاییز خوشه هایی از توت بنفش تیره یا سیاه تولید می کند.

 

چوب دستی شیطان

چوب دستی شیطان

 

ممکن است ظاهری غیر دنیایی داشته باشد ، اما بومی بیشتر قسمت های شرقی آمریکای شمالی است که به طور طبیعی در امتداد لبه های جنگل رشد می کند.پیوند چوب شیطان به راحتی قابل تقسیم یا تکثیر است.همچنین می توانید این گیاه را به راحتی از طریق بذر پرورش دهید .

 

گیاه کبرا 

گیاه کبرا 

تصویری افقی از گیاه کبرا گوشتخوار که در زمینه سیاه و سفید نشان داده شده است.


این گیاه  ( Darlingtonia californica ) گوشتخوار است که می تواند تا 90 سانتیمتر  در ارتفاع رشد کند.دارای برگهای لوله ای است که در انتها مانند یک کاپوت منبسط می شوند ، و برآمدگی های چنگال آنها را شبیه به مار کبری با نیش بیرون می آورد و آماده حمله است!

اگر جرات دارید سعی کنید این یکی را رشد دهید. این گیاه برای پرورش دهندگان با تجربه گیاهان گوشتخوار توصیه می شود ، دلهره آور است و نیاز به شرایط رشد نسبتاً خاصی دارد.

 

نظرات

۱۴۰۰/۷/۴گل رون چینی (گل رافلیزی) تصادفی نیست که چینی ها این گل را پرورش می دهند - طبق مفروضات آنها ، این گیاه دارای خواص درمانی است. سبزی ریشه شبیه سیب زمینی کوچک است و اندازه آن چشمگیر است. گل رون چینی در اکثر داروخانه ها به اشکال مختلف به فروش می رسد. غده ها به منظور به دست آوردن دارو خرد و پردازش می شوند. اکثر آسیایی ها مطمئن هستند که این گل حتی با شدیدترین بیماری ها مانند سرطان و ایدز نیز مقابله می کند. علاوه بر این ، برای درمان کبد و کلیه ، با زوال عقل ، ناتوانی جنسی ، در درمان بیماری های عفونی و به عنوان وسیله ای برای مبارزه با پیری زودرس استفاده می شود. روش های زیادی برای تهیه "معجون جادویی" وجود دارد: سبزیجات ریشه ای به صورت پودر جوشانده ، دمنوش یا مصرف می شوند. هزینه گل رون بر اساس استانداردهای چینی چشمگیر است ، با این وجود ، چینی ها به خواص معجزه آسای آن اعتقاد دارند و با تمایل دارو را خریداری می کنند.

۱۴۰۰/۷/۴چشم عروسک بومی آمریکای شمالی یک گیاه باغی محبوب است ، دارای خوشه هایی از انواع توت های سفید با لکه های تیره که شبیه مردمک ها است و ظاهر نگران کننده ای از چشم عروسک ایجاد می کند.و مراقب باشید: تمام قسمتهای این گیاه برای انسان و همچنین بسیاری از حیوانات بسیار سمی است!

در ادامه بخوانید...

نحوه نگهداری گل آزالیا در آپارتمان

در
گل آزالیا

گل آزالیا

 

آزالیا

گل آزالیا  گیاه حساس، سرسبز و پر گلی است. نام azalea ترکیبی از انواع مختلف درختچه همیشه سبز از خانواده Rododendron است. آزالیا از انواع رودودندرون است - یک درختچه همیشه سبز. نام این گیاه از یونانی به صورت گیاه خشک ترجمه شده است.
 
گل آزالیا در باغ ها و پارک ها ، کلبه های تابستانی و انواع خاصی از آزالیا ها را در باغ های زمستانی و آستانه پنجره آپارتمان ها می توانید ببینید. مراقبت از   ازالیا  کار ساده ای نیست (به همین دلیل بعضی که  گل آزالیا  را دوست دارند از گل آزالیا کریستال  مصنوعی استفاده می کنند)  ، اما شکوفه های غیر منتظره  آزاليا  ، گل های مضاعف و راه راه دارای رنگ های قرمز و بنفش به دکوراسیون هر خانه ای زیبایی خاصی می دهد و باعث غرور هر پرورش دهنده  گل ازالیا  است.
 
در خانه معمولاً  آزالیای هندی و ژاپنی رشد می کنند. گلهای ژاپنی کوچکتر هستند ، اما پس از گل ،  بوته گیاه آزالیا می تواند به عنوان یک گیاه زینتی استفاده شود. گل آزالیا  ژاپنی فضای داخلی آن را با شاخه های خشک مانند آزالیای هندی خراب نمی کند.
 
گل آزاليا  در زمستان شکوفا می دهد ، ریشه های آن نازک و ظریف است ، بنابراین باید با احتیاط آن را آب دهید. اگر آب برای آبیاری بسیار سرد باشد ، ریشه ها پوسیده می شوند. خاک باید دائم مرطوب باشد ، اما آبگیر نشود.
 
رعایت شرایط صحیح دما برای  ازاليا  اهمیت دارد. در هنگام شروع جوانه زدن ، هوا نباید از 5-7 درجه سانتیگراد گرم تر شود ، و در هنگام گل دهی - 18С. بطور کلی دمای مطلوب هوا برای گیاه 10-12 درجه سانتیگراد است. برای اماکن مسکونی ، این درجه حرارت قابل قبول نیست ، اما گل را می توان فریب داد: دمای گلدان را با آب سرد پایین آورده یا با یخ پوشانده می شود ، بیشتر اوقات برگ ها و گل ها با آب یخچال آب پاشی کنید. آزالیا از جنس نور پسند است ، اما باید در برابر پرتوهای گرم خورشید محافظت شود. بهتر است مکانی با نور غیر مستقیم پیدا کنید.
رطوبت را می توان با مرطوب کردن ماسه یا خزه و قرار دادن در زیر گلدان آزالیا حفظ کرد. به خصوص در تابستان ، لازم است گیاه را به طور مداوم با آب سرد از بطری اسپری شود.
 
تغذیه برای این آزالیا  انتخاب آسانی نیست. بنابراین ، بهتر است از کود های ویژه ای استفاده شود که در فروشگاه ها به فروش می رسد. در ماه ژوئن ، آزالیا با کودهای ازت ، و در پاییز و زمستان - کودهایی با پتاسیم و فسفر بارور می شود. با افزودن چندین کریستال اسید سیتریک به آب 2-3 بار در ماه می توان خاک را کمی اسیدی کرد.
 

 

پیوند زدن آزالیا

پس از گلدهی ، گیاه در گلدان دیگری پیوند زده می شود. بوته های جوان سالانه کاشته می شوند ، و گیاهان بالغ - هر سه سال یک بار. ریشه ها روی سطح قرار گرفته اند ، بنابراین گلدان پیوند آزالیا باید صاف و پهن شود. در این زمان ، شاخه های خشک و ضعیف باید برداشته شوند ، بیش از حد و بیش از حد بریده شده تا صاف شود. اگر این کار انجام نشود ، گل ها پراکنده خواهد بود و تعداد کمی گل می دهد. لازم است یک بوته جمع و جور تشکیل شود.
 
آزالیا با قلمه ها تکثیر می شود. آنها در شرایط ویژه رشد می کنند. گل ازالیا 60 روز پس از کاشت قلمه در خاک  ریشه می دهند.
 

 

مراقبت آزالیا در باغ

گل آزالیا

درختچه آزالیا

هنگامی که برای اولین بار از گیاه آزالیا در باغ کاشته و مراقبت می کنید ، باید برخی از ظرافت هایی که مشخصه این نوع گیاه است را رعایت کنید ، در این صورت می توانید با مراقبت بیشتر و عملکرد بهتر، از بروز مشکل برای گیاه جلوگیری کنید.
 
نهال ها معمولاً در بهار خریداری می شوند. به شرایط آنها توجه کنید ، آنها باید قوی و الاستیک باشند. در اطراف آزالیا باید زمین زیادی وجود داشته باشد ، زیرا ریشه های آزالیا نازک بوده و در سطح خاک قرار دارد. بوته باید محکم روی خاک بایستد.
 
هنگام انتخاب مکانی برای کاشت ، به یاد داشته باشید که آزالیا یک گیاه ظریفی است ، از پیش نویس ها ، پرتوهای گرم خورشید را دوست ندارد.
 
آزالیا به یک خاک شل کمی اسیدی نیاز دارد. سوراخ برای گلدان ازالیا باید با دقت آماده شود. عمق و عرض آن تقریباً 50 * 70 سانتی متر باشد و در کف آن لازم است زهکشی شن و ماسه به ضخامت 20-30 سانتی متر ریخته شود  و بعد روی آن خاک بپاشید. خاک باید مخلوطی از خاک برگ ، ذغال سنگ نارس سیاه ، تعدادی میخ(برای آهن گیاه) و ماسه تهیه می کنیم. نهال را در پایین قرار می دهیم وگلدان را با مخلوط آماده شده پر می کنیم. خاک را به وفور آب دهید تا آب از کف گلدان خارج شود و روی گلدان را با خزه پر کنید.اولین آبیاری پس از کاشت سه هفته بعد انجام می شود. بعد ، رطوبت خاک ، سایه ونور را برای گل ازالیا  رصد می کنیم و در برابر آفات محافظت می کنیم!
 

 

انواع آزالیا

گل آزالیا

آزالیا گل

در طول تاریخ دیرینه در حال رشد آزالیاها ، انواع زیادی از آن پرورش داده شده است که با انواع رنگ و شکل گل ها ، زمان گلدهی ، شکل و اندازه گل و برگ مشخص می شود.
 

 

بیماری های آزالیا

آزالیا نیاز به مراقبت و توجه جدی دارد. در اینجا شایع ترین بیماری های آزالیا و راه حل های آنها ذکر شده است:
 
آزالیا را می توان با یک عنکبوتی که با تار خود  برگ و گل را می پوشاند ، گرفتار کرد. در این حالت ، برگ های آسیب دیده باید با محلول اب و صابون ، درمان شوند ، پس از 2 ساعت ، همه چیز را بشویید. روش را 3-5 بار تکرار کنید.
 
زخم هایی که آب سلول ها را بیرون می آورند ، در حالی که برگها خشک می شوند و از بین می روند. برای مقابله با این امر لازم است که برگها را با اسفنج وآب صابون پاک کنید ، سپس آنها را با آکتار یا کربوفوس اسپری کنید.
 
گل آزالیا

 

Mealybugs به طور همزمان بر کل گیاه تأثیر می گذارد. ممکن است بمیرد. برای جلوگیری از بروز چنین فاجعه ای ، گیاه را با آب , صابون درمان کنید و سپس با ترکیب 15٪ اکتلیک اسپری کنید.
 
اگر شرایط گیاه عوض شود ، ممکن است گل بیمار شود. اگر برگ و گل خشک شود ، به احتمال زیاد خشک و گرم هستند. بلافاصله اقدامات مناسب را انجام دهید.
 
گیاه دارای شاخه های ظریف نازک ، شاخ و برگهای کوچک و مزیت اصلی - گلهای بزرگ و روشن است که برای آنها ارزش مراقبت را دارد. واقعیت این است که مراقبت از آزالیا در خانه می تواند مشکل ساز باشد. از یک گل فروشی ، یک گل خوش منظره و جوان که در شرایط گلخانه ای با پارامترهای مناسب رشد می کند وارد آپارتمان می شود. برای اینکه بوته در مکانی جدید ریشه خوبی داشته باشد ، باید نحوه مراقبت از آزالیا را بدانیم.
 
برای درک اینکه گیاه در چه محیطی باید در یک آپارتمان زنده بماند ، باید شرایط طبیعی گیاه را بدانیم. محبوب ترین انواع آزالیا ژاپنی و هندی در طبیعت هستند ، اجداد آنها در آب و هوای خنک و مرطوب با خاکهای اسیدی و حاصلخیز زندگی می کنند.
 

 

انتخاب مکانی مناسب برای آزالیا در آپارتمان

نحوه نگهداری گل آزالیا در آپارتمان

آزالیا چهار فصل

گل آزالیا
 
آزالیا چهار فصل
آزالیا تابش مستقیم نور خورشید را تحمل نمی کند ، اما در سایه هم رشد نخواهد کرد. گیاه به نور زیادی احتیاج دارد ، اما باید نور غیر مستقیم باشد. در قسمت پنجره مخصوصاً در ضلع جنوبی ، جایی که خورشید مدت طولانی می سوزد ، گل خیلی داغ خواهد شد. از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب ، برگهای ظریف در نوک ها جمع و خشک می شوند. این بدان معنی است که آزالیا دچار سوختگی شده است.
 
بهتر است گیاه را در کنار پنجره قرار دهید تا خورشید غیر مشتقیم بر روی آن بتابد. اگر این امکان پذیر نباشد ، یک پارتیشن شفاف بین شیشه و گیاه نصب شود. برعکس ، در زمستان ، برای افزایش ساعات روز ، روشنایی لازم خواهد بود.
 

 

آبیاری آزالیا

گل آزالیا

عکس گل آزالیا

 

آزالیای رطوبت را بسیار دوست دارد. اما از یک حد بیشتر به سرعت پژمرده می شود و می میرد. پس چقدر آب می خورد؟ در هوای گرم ، این کار باید بیشتر و در هوای سرد کمتر انجام شود. نقطه عطف اصلی وضعیت خاک است. خشک کردن لایه بالا مجاز نیست.
 
بگذارید قطعه زمینی که درخت در آن رشد می کند همیشه مرطوب ، اما در اعتدال باشد. آب نباید از طریق خاک جریان یابد به طوری که مقدار زیادی از آب روی زمین ریخته شود (به خصوص اینکه ریشه های گل به وسعت رشد می کنند).
 

 

نحوه تنظیم رطوبت هوا برای آزالیا

گل آزالیا

عکس گل آزالیا

 

هوای خشک برای آزالیاها مناسب نیست. بنابراین ، اسپری آب حداقل هر روز و در هوای گرم - 2 بار در روز ضروری است. آب باید خنک شود و لزوماً آب جوشیده سرد شده یا آب مقطر. در این روش بهتر است گلها را بپوشانید ، در غیر این صورت گل ها از بین می روند .
 

 

کود مناسب برای گل آزالیا

کود دهی با کودهای معدنی پیچیده برای  گیاه آزالیا   ضروری است. برای انجام این کار ، شما به یک کود خاص نیاز دارید که برای rododendrons و azaleas طراحی شده باشد:
 
قبل و در طول گل دهی  گل ازاليا  ، از کودهایی با محتوای بالای فسفر و پتاسیم استفاده می شود ، می توانید به سادگی سوپر فسفات را به مجموعه معمول اضافه کنید.
کود مناسب برای گل آزالیا : پس از گلدهی ، در دوره رشد تاج ، کودهای ازت اضافه می شوند.
آزالیا هر دو هفته یکبار و بعد از آب دادن تغذیه می شود. از آنجا که  گل ازاليا  در تابستان استراحت می کند ، کود باید در این مدت حذف شود.
 

 

دمای مناسب برای آزالیا

حفظ یک رژیم دمای مناسب هنگام رشد آزالیا در شرایط اتاق سخت ترین کار است. اگر یک گل اخیراً خریداری شده به طور ناگهانی برگهای آن ریخته و خشک شود ، اولین دلیل این امر ، نامناسب بودن دمای اتاق است. این گل گرما را نمی پذیرد ، بهتر است در +18 درجه رشد کند. در دوره گرم تابستان ، +20 امکان پذیر است ، اما درجه حرارت بالاتر باعث خشک شدن گیاه می شود.
همچنین دما های سرد  را دوست ندارد. در اکتبر - نوامبر ، آزالیا جوانه ها را تشکیل می دهند. در این زمان ، مطلوب است که درجه حرارت در 5-7 درجه حفظ شود. به محض شروع گل دهی ، درجه ها به 15-18 افزایش می یابد. اطمینان از دما در آپارتمان ، به ویژه در زمستان ، هنگام کار رادیاتورها و گرمایش بالا کار دشواری است. به باغبان باتجربه توصیه می شود گلدان را با یخ خشک بپوشانید یا غالباً آن را با آب سرد آب پاشی کنید (سعی کنید یخ نشود).
 

 

دلیل آرایش و هرس کردن آزالیا

برای اطمینان از شکوفایی گل فراوان آزالیاها در فصل جدید ، لازم است درخت را به موقع برش داده و شاخه ها را هرس کنید. چگونه آن را درست انجام دهیم؟ مراحل، بعد از گل دهی انجام می شود. در دوره از ماه مه تا اواسط تابستان ، تمام جوانه های تکی را از بوته برداشته می شوند . بنابراین ، گل با وسعت بیشتری رشد می کند و شاخه های جوان بیشتری نیز به خود می دهد (و در قسمتهای بالای آنها جوانه های بعدی شکل می گیرد). قبل از هرس  3 تا 6 برگ روی شاخه جوان تشکیل شود.
 
تمام شاخه های کهنه ، خشک و بیش از حد طولانی یا ضعیف قطع می شوند - روی آنها گل ها را رشد نمی کنند و قدرت گیاه را از بین می برند. به لطف چنین اقداماتی ، درخت قوی تر می شود.
 

 

دوره گلدهی آزالیا

این دوره طولانی مدت انتظار تا 2-2.5 ماه با مراقبت خوب (اگر نه ، 2-3 هفته) ادامه دارد. دلایل عدم گل دهی یا حتی گل ندادن آزالیا چیست؟ دوره گلدهی با درجه حرارت بالا محدود است ، زیرا آنها باید در زیر 15-18 درجه باشند (این به هیچ وجه نیست که آزالیا در فصل خنک شکوفا شود!) هرس و پیوند باید در بهار ، بعد از گل دهی انجام شود ، تا بوته برای فصل بعد قدرت پیدا کند.
 
در تابستان ، این گیاه قرار است استراحت کند. سیستم ریشه باید در گلدان احساس راحتی کند . آهن و نیتروژن موجود در کودها پس از گل ، تخم جوانه های گل را برای فصل آینده تحریک می کنند.
 
چگونه می توان گلدهی را که از قبل آغاز شده است گسترش دهیم؟ با شروع این دوره ، آزالیا ها باید در دمای 15-18 (حداکثر 20) درجه به مکان گرم منتقل شوند. ساعات طولانی روز و نور آفتاب روشن (اما پراکنده) را فراهم کنید.
 
آب به موقع ، سم پاشی و مراقبت بالا لازم است. هنگامی که دوره گلدهی به پایان رسیده است ،شاخه بریده می شود و در صورت لزوم ، پیوند می خورد. این رویه ها بر تعداد جوانه های سال آینده تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
 

 

دوره استراحت آزالیا

گل آزالیا

عکس گل آزالیا

 

این دوره از ژوئن تا دسامبر ادامه دارد. آزالیا در زمستان یا اوایل بهار شکوفا می شود. و بین این زمان نیاز به استراحت دارد. آب کمتر بدهید و کوددهی را متوقف کنید. برخی از گونه ها به طور کامل بدون شاخ و برگ می شوند . وقتی دوره خواب زمستانی به پایان رسید ، خود درخت به شما این امکان را می دهد تا از آن مطلع شوید.
 
آزالیا آنقدر حساس است که به یک دوره سازگاری احتیاج دارد. 2-3 هفته بعد از خرید ، وقتی گل به شرایط جدید عادت کرد ، می توانید زمین گلدان را تغییر دهید.
 
سه سال اول ، گیاه جوان سالانه دوباره کاشته می شود. سپس این عمل هر 2-3 سال یکبار انجام می شود ، با افزایش شدید در توده ریشه یا وقتی مشخص شد که خاک نیاز به تجدید حیات دارد.
 
لازم نیست حجم گلدان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید ، فقط کافی است آن را چند سانتی متر بیشتر از نمونه قبلی انتخاب کنید ، اما به دلیل ویژگی های سیستم ریشه ، حتما قطر گلدان زیاد و عمق کم باشد. خاک ها با واکنش اسیدی و حاصلخیز مورد نیاز هستند ، بنابراین بهتر است مخلوط تمام شده را در فروشگاه خریداری کنید ، اما می توانید خودتان آن را نیز تهیه کنید.
 
گل آزالیا نیز در هیدروپونیک با موفقیت رشد می کند ، اما برای ایجاد چنین شرایطی هزینه و مهارت لازم است. پیوند بلافاصله پس از گل یا در پاییز انجام می شود. یک لایه زهکشی در قسمت زیر مخزن قرار می گیرد (2 سانتی متر رس کافی خواهد بود). از بالا ، با مقدار کمی خاک پاشیده می شود. آزالیا با احتیاط بسیار زیاد ، به مکانی جدید منتقل می شود و سپس خاک جدیدی در اطراف لبه ها به آن اضافه می شود تا هیچ جای خالی از خاک وجود نداشته باشد. همه ریشه ها باید زیر زمین باشند.بلافاصله پس از کاشتن ، شما باید به گل آب بدهید.

 

چگونه آزالیا را در خانه بکاریم

گل آزالیا

عکس گل آزالیا

 

رشد یک گلدان از بذر یک فرایند دشوار و پیچیده است. تکثیر آزالیا به روش های دیگر بسیار ساده تر است:
 

قلمه زدن

هنگام تکثیر آزالیا در خانه ، مراقبت دقیق و توجه بیشتری لازم خواهد بود. دوره بهار-تابستان برای این کار مناسب ترین است. در هر دو روش پرورش ، احداث گلخانه برای حفظ رطوبت لازم است. دمای مطلوب - + 20-23 درجه. تهویه سبک و منظم نیز مورد نیاز است.
 
باید چندین شاخه چوبی (خیلی قدیمی یا خیلی جوان برای ریشه دار شدن) ، همیشه با جوانه ها انتخاب کنید. طول قلمه ها 10-15 سانتی متر است.برش را با یک چاقوی تیز در یک زاویه از گیاه جدا کنید. برگهای پایین برداشته می شوند ، شاخه ها را چند ساعت در محرک رشد نگهداری کنید. سپس قلمه ها در گلدان با بستر ی مانند ذغال سنگ نارس ، فیبر نارگیل یا پرلیت کاشته می شوند. ریشه زنی مدت زمان زیادی طول می کشد ، اما بعد از گذشت چند سال ، یک درخت جدید از گیاه قبلی شکوفا می شود.
 

 

پیشگیری و درمان بیماری آزالیا

مراقبت نادرست به راحتی می تواند بیماری های آزالیا را برانگیزد. با چنین علائمی می توان آنها را به راحتی شناسایی کرد: اگر آزالیا خشک شده باشد ، چه کاری باید انجام دهم؟ این ممکن است نتیجه گرمای بیش از حد ، بیماری یا سایر شرایط استرس زا باشد. شما باید بوته را از گلدان درآورید ، ریشه ها را با آب خنک تمیز کرده و آنرا بشویید ، کمی آن را در زیر آب سرد جاری نگه دارید. سپس در یک بستر جدید بکارید و در صورت لزوم در جای خنک قرار دهید . چندین روز با آب حل شده همراه با اسید سیتریک یا بوریک اسید آبیاری کنید.
 
هنگامی که گیاه جان گرفت ، لازم است که شرایط خنک ، هوای تازه و رطوبت را حفظ کنید (خاک رس منبسط شده مرطوب را در کنار آن قرار دهید). مدتی آب بسیار سرد بریزید (اما زیاد آبیاری نکنید!). برای جلوگیری از بیماری ها باید شرایط رشد آزالیا کاملاً رعایت شود.
 

 

کنترل آفات در گیاه آزالیا

گل آزالیا

عکس گل آزالیا

 

آفت وحشتناک تر کنه توت فرنگی است که کل گیاه را آلوده می کند و از آب گیاه تغذیه می کند. شاخه ها ، برگ ها و گل ها خراب و بدون شکل می شوند. در مراحل اولیه عفونت ، کنه عنکبوت با شستن آن از برگ ها با آب صابون می توان مبارزه کرد. گسترش شدید آفت باید با سموم دفع آفات درمان شود. کنه های توت فرنگی نیاز به استفاده فوری از قارچ کش ها دارند ، اما اغلب باید گیاه بیمار را جدا کنید.
 
گل آزالیا کریستالی
گل آزالیا کریستالی
کاربر گرامی اگر به گل آزالیا علاقمند هستید مقاله نحوه مراقبت از آزالیا هندی در خانه را بخوانید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نحوه مراقبت از گل آزالیا هندی در خانه

در
آزالیا

 

گل آزالیا

بیش از 600 گونه گل آزالیا وجود دارد، تعداد زیادی از آنها در خانه پرورش می یابند. Azalea ژاپنی در گلدان تا 60 سانتی متر رشد می کند ، با گل های بسیار فراوان مشخص می شود. اگرچه در زیبایی گلها از بسیاری از گونه ها کمتر زیباست، اما نسبتاً گلی بی تکلف است.
تا به امروز ، چندین هزار نوع از گل آزالیا ژاپنی پرورش داده شده است. در بین آنها انواع مختلفی از سایه های بنفش ، صورتی ، زرد ، قرمز وجود دارد. گل آزالیای بسیار جذاب، سفید است. گلهای آن از انواع دیگر کوچکتر است ، اما تعداد گل ها بسیار بیشتر است.
 
گل آزالیا هندی نیز قد کوتاهی (40-60 سانتی متر) دارد. اما گلهای این رقم به اندازه کافی بزرگ هستند. اگر آن را در شرایط بیرون از خانه پرورش دهید ، بوته به 1.5 متر می رسد.
 
گل آزالیا یکی از زیباترین گیاهان گلدار است که در زمستان گل می دهد. معمولاً آنقدر گلهای روشن بزرگ وجود دارد که یک بوته کوچک با برگهای سبز تیره براق عملا در زیر آنها گم می شود. ما در مورد انواع گل آزالیای هندی و ژاپنی برای شما خواهیم گفت ، در مورد سنجش نام این گیاه صحبت خواهیم کرد ، توصیه هایی در مورد نحوه مراقبت از گل آزالیا در خانه ارائه می دهیم ، همچنین فرصتی را برای لذت بردن از گل آزالیا هندی و گل آزالیای ژاپنی در دکوراسیون داخلی منزل فراهم می کنیم.
 
گل آزالیا اغلب به عنوان دسته گل زنده خوانده می شود ، اما با مراقبت مناسب می توانید گیاه را ذخیره کنید و به همان گل های فراوان برای سال آینده برسید.
 
گل آزالیا به گروه بزرگی از گونه های برگریز متعلق به جنس خانواده هدر گفته می شود. این تقسیم بندی مشروط است و به دلیل کاربرد عملی است
از یونانی ترجمه شده و کلمه azalea به معنای واقعی کلمه به معنای گیاه خشک است (نام برای اولین بار توسط کارل لینی معرفی شده است) و همراه با توصیف گل آزالیا قبل از گل دهی است - برگهای متراکم ، چرمی ، براق به ساقه گیاه کمی حالت خشک می دهد. نام لاتین Rododendron ، که از کلمات یونانی rhodon گل رز و dmdron - درخت تشکیل شده است ، به معنای واقعی کلمه می تواند به لطف گلهای سرسبز که شبیه گلهای رز هستند ، درخت رز ترجمه شود.
 

 

گل آزالیای هندی

آزالیا
این درختچه های کوتاه (تا 30-40 سانتی متر) هستند که به وفور شاخه میدهند و دارای برگهای کوچک براق براق یا سبز براق و تخم مرغی شکل هستند. گیاهان معمولاً در دوره گلدهی خریداری می شوند. گل آزالیای هندی از نظر گلدهی ، گونه ها به اوایل (گلدهی اولیه در ماه دسامبر) ، اواسط (شکوفه در ژانویه) ، اواخر (شکوفه در فوریه و بعد) تقسیم می شوند.
گلهای گل آزالیا یا ساده یا دوتایی هستند ، با لبه های صاف یا موج دار و گلبرگ ها تک رنگ و مایل به قرمز یا صورتی یا نوارهایی با زمینه کم رنگ تر ، با نقاطی در انتهای گلبرگ یا فقط روی گلبرگ های تحتانی ، با حاشیه در گلبرگ ها. طرح رنگی انواع سایه های سفید و قرمز را نشان می دهد ، گل آزالیای زرد بسیار نادر است و به هیچ وجه گل آزالیای آبی وجود ندارد.تعداد زیادی از انواع مختلف گل آزالیای هندی به فروش می رسند. محبوب ترین ها شامل موارد زیر است:
آزالیا
انواع گل آزالیای گل برفی با گلهای ساده از رنگ بنفش-صورتی (قطر تا 7 سانتی متر) با خال های قرمز-قهوه ای تکثیر شده اند. گل آزالیای دانه برفی در برابر بیماری های مختلف مقاوم است.
 
گل آزالیا آلبرت-الیزابت  - انواع متوسط با گلهایی به قطر 8-8.5 سانتی متر ، سفید یا صورتی روشن به رنگ با لبه تمشکی ..
 
گل آزالیا سلستما، بوته های پراکنده با گل های تمشکی بزرگ (تا 7 سانتی متر قطر).
 
انواع گل آزالیا ی Walfbers با یک تنه بلند با گلهای روشن و صورتی روشن بزرگ ، لبه های گلبرگ ها با حاشیه سفید مواج و موج دار هستند.
 

 

مراقبت از گل آزالیای هندی

گل آزالیا یک گیاه نسبتاً حساس است. آب و هوا ی یک آپارتمان شهری معمولی در فصل گرما برای آن مناسب نیست. برای حفظ هر چه بیشتر گیاه با شکوفه تا حد ممکن ، لازم است تعدادی از الزامات را در نظر بگیرید. گل آزالیای را در نور روشن قرار دهید ، خنک نگه دارید (دمای اطراف + 12 ... + 14 درجه سانتیگراد) با رطوبت زیاد و بدون رکود نگهداری کنید.
 
گل آزالیای هندی به آب زیادی احتیاج دارند - خاک همیشه باید نسبتاً مرطوب باشد ، اما بدون جمع شدن آب در قسمت ریشه ها. خوب است گلدان را روی گلدان مرطوب یا گلدان پهن تر پر از خزه مرطوب یا الیاف نارگیل مرطوب قرار دهید.
 
تغذیه گیاه هر دو هفته یکبار انجام می شود. گلهای خشک شده باید فوراً برداشته شوند. در بهار ، آبیاری برای تحریک تشکیل جوانه ها کاهش می یابد. گل آزالیای هر 2-3 سال ، در اواخر زمستان با روش پیوند، تکثیر می شود. برای کاشت در گلدان ها از خاک مخصوص رودخانه ای استفاده می شود.گل آزالیا در بهار توسط قلمه  که در محیط مرطوب با دمای +25 درجه سانتیگراد ریشه دارند ، تکثیر می شود.
 

 

گل آزالیای ژاپنی

گل آزالیای ژاپنی یا rododendron بلانت (Rhododendron obfusum) گونه کمتری است.
گلها همچنین به رنگهای ساده یا دوتایی ، سفید یا قرمز هستند. علیرغم ظاهر ساده تر گلهای گل آزالیا ی ژاپنی یک مزیت بزرگ دارد - پس از شکوفا شدن گیاه در گلدان ، بوته را می توان در باغ پیوند کرد و در تابستان تا سالها شکوفه می دهد.
 
گل آزالیا هندی و ژاپنی - می توانند به عنوان تزیین موقتی یا در فضای داخلی اتاق های خنک ، ادارات و گلخانه ها نگهداری شوند. هنگام خرید ، باید به گیاهانی که ظاهری تازه دارند ، با جوانه ها و جوانه های بزرگ تر را ترجیح دهید. بهتر است از نمونه  هایی با برگ های افتاده خودداری کنید.
گل آزالیا به دلیل گل های زیاد یکی از زیباترین گیاهان است. اما ، متأسفانه ، اغلب اتفاق می افتد که مدتی پس از خرید ، گیاه شروع به پژمرده شدن می کند ، زیرا گل آزالیا نسبتاً دشمنان زیادی دارد. لازم است شرایط بهتری برای گلدان ایجاد شود تا گیاه شروع به خشک شدن و  برگ ریزان نکند. و سپس ، برای تلاش های شما ، Azalea مطمئنا با گل های شگفت انگیز ، زیبا و سرسبز از شما تشکر خواهد کرد.
 

 

چگونه در خانه از گل آزالیا مراقبت کنیم

آزالیا
برای گل آزالیای زیبا و شکوفا برای مدت طولانی ، لازم است مراقبت مناسب را تضمین کنید.

نور مناسب برای گلدان گل آزالیا

اول از همه ، پس از خرید هر گلی برای آپارتمان ، باید مکان مناسبی برای آن پیدا کنید. با توجه به اینکه گل آزالیا حساس است، در اثر تابش پرتوهای مستقیم نور خورشید خراب می شود. نکته اصلی که باید به یاد داشته باشید این است که نور باید پراکنده باشد ، و سایه جزئی نیز مناسب است.
 
در هنگام شکل گیری جوانه ها (اکتبر - نوامبر) ، باید مراقب باشید تا از وجود نور کافی ، به عنوان مثال ، روشنایی یک خانه با چراغ های فلورسنت استفاده شود.
 

 

دما مناسب برای گل آزالیا

هنگام مراقبت از گل آزالیا ، باید بدانید که حفظ دمای مناسب نقش مهمی ایفا می کند. گل آزالیا خانه گرم را دوست ندارد ، 15-18 0С - درجه حرارت لازم برای آن ، و هنگامی که گل آزالیا ها جوانه زدن حتی پایین تر باشد - از 10 تا 12 0С. به لطف این شرایط ، می توان گلدهی را تضمین کرد ، و بسیار طولانی و فراوان خواهد بود.
 
نگهداری از azalea در تابستان و در برابر گرما بسیار دشوار است و در صورت امکان ، قرار دادن آن در بالکن (اگر در ضلع جنوبی نباشد) یا در صورت وجود سیستم تهویه مطبوع در خانه ، سعی کنید دما را بیش از 20 درجه سانتیگراد نکنید.
 

 

رطوبت مناسب برای گل آزالیا

گل آزالیا به رطوبت کافی احتیاج دارد ، برای این گیاه لازم است که اغلب کمی آب سرد روی برگ ها بپاشید.اسپری کردن در زمانی که گل آزالیا شکوفا داده  ، باید با دقت انجام شود ، زیرا ممکن است گلهای ظریف از آب تیره شوند. مخازن آب قرار داده شده در اطراف گیاه به خارج شدن از وضعیت خشکی کمک خواهد کرد.
 
در تابستان ، گل آزالیا به عنوان مثال ، در خارج از خانه احساس خوبی خواهد داشت. در فصل گرما باید به رطوبت، توجه ویژه ای کنید.
 

آبیاری مناسب برای گل آزالیا

گل آزالیا نقش مهمی در مراقبت از هر گیاهی دارد ، بر رشد و پوشش گیاهی تأثیر می گذارد. آبیاری اشتباه یکی از دشمنان بخصوص گل آزالیا است ، بنابراین برای اینکه آن را نابود نکنیم ، لازم است قوانین آبیاری زیر را رعایت کنید:
 

 

خاک مناسب برای گل آزالیا

 ph خاک  از 4 تا 4.5باشد. خاک میکس آماده و بدون هیچ مشکلی در فروشگاه های تخصصی خریداری می شود. اما خاک نیز به طور مستقل از برگ های پوسیده ، خزه و ماسه در خانه تهیه می شود (2: 1: 1).
 

هرس مناسب گل آزالیا

برای اینکه این گل آزالیا شکل بگیرد ، و همچنین برای با شکوه شدن بیشتر گل ، باید به درستی از گل آزالیا مراقبت کرد ، به موقع ساقه های روییده را هرس کرد. پس از گلدهی ، تمام گلهای خشک برداشته شوند. با شروع ماه مه ، شما باید مرتبا شاخه های تازه را برش داده و به آرامی آنها را جدا کنید. هدف اصلی این مراقبت ، جوانه زدن بر روی نوک شاخه ها است.
 

تغذیه مناسب برای گل آزالیا

تغذیه این گیاه با کودهای معدنی ضروری است ، باید اطمینان حاصل کنید که این ماده حاوی کلر نیست ، در غیر این صورت باعث از بین رفتن آن می شود. بهتر است از فروشگاه های تخصصی کود برای Azalea را خریداری کنید. در بهار و تابستان ، شما باید یک بار (نه بیشتر) در هفته تغذیه کنید ، و در زمستان فقط 1 بار در هر 30 روز. هنگامی که جوانه ها حتی در دوره گل دهی گل آزالیای خانگی شروع به شکل گیری می کنند ، باید کودهایی را خریداری کنید که حاوی مقادیر کافی پتاسیم و فسفر باشد.
 

پیوندزدن گل آزالیا

بلافاصله پس از اولین گلدهی ، بهتر است این گیاه را پیوند بزنید. این باید با دقت انجام شود.برای پیوند گل آزالیا یک گلدان کم عمق باید انتخاب کنید ، بنابراین ریشه ها می توانند به سطح خاک نزدیک شوند.
 
به عنوان یک قاعده ، گیاهان جوان یک بار در سال پیوند می خورند ، و بزرگسالان - فقط یک بار در سه سال. هنگام پیوند لازم است شاخه های خشک شده ، گل ها ، شاخه ها را قطع کنید.
 

تکثیر گل آزالیا

ازدیاد گل آزالیا توسط قلمه از ساقه تکثیر می شود. توصیه می شود این کار را در تابستان انجام دهید. برای انجام این کار ، قلمه هایی با جوانه های موجود جدامی شوند ، مطلوب است که در یک شیشه که با یک کیسه پلاستیکی پوشانده شده قلمه ها را قرار دهید. آبیاری و اسپری فراوان و منظم لازم است. اگر جوانه های گل روی قلمه باز شد ، بلافاصله برداشته شوند.
 
بعد از چند ماه که قلمه ها ریشه زدن ، باید در گلدان کاشته شوند. شاخه های کشیده روی قلمه های ریشه دار شکل می گیرند تا یک تاج تشکیل شود.
 
بیماری های گل آزالیا به دلیل مراقبت نادرست ظاهر می شوند: آبیاری ناکافی گیاه ، قرار گرفتن در معرض آفتاب ،گرما در اتاقی که گل در آن قرار دارد ، کمبود نور ، خاک نامرغوب.

 

بیماری گل آزالیا

کنه های عنکبوتی ، پوسته پوسته ها ، کنه های توت فرنگی  - آفاتی که می توانند گل آزالیا را خراب کنند. برای مبارزه با این بیماری ها، لازم است گل آزالیا را با وسایل خاص پردازش کنید. ابتدا باید گیاهان دارویی را با محلول آب و صابون شستشو دهید ، سپس با آب گرم بشویید و سپس باید آن را با یک محصول خریداری شده اسپری کنید (به عنوان مثال محلول Actellik).
 
اگر برگها به رنگ زرد یا پاییزی شوند ، این ممکن است به هیچ وجه بیماری نباشد ، اما نتیجه آبگرفتگی نادرست (یا سرریز شدن یا مرطوب شدن زیر آن) است. همچنین آفتاب را رعایت کنید ، آفتاب سوختگی را در نطر بگیرید.
نکته آخر: هنگام خرید گل آزالیاها ، گیاهان جوان تر را انتخاب کنید - آنها تحمل سازگاری را آسانتر می کنند ، راحت تر ریشه می گیرند و سالها زینتی خواهند بود.
 
هر خانم خانه داری می خواهد در خانه مکانی دنج و زیبا ایجاد کند. مطمئناً ، افراد مختلف دکوراسیون را به روش خود تصور می کنند ، اما بیشتر ما در این مفهوم گوشه ای را به گلدانی سبز با شکوفه های زیبا اختصاص می دهیم. وقتی گل آزالیا را در گل فروشی (یا گلخانه) می بینید ، آن را به طور غیرقابل تصور در پشت پنجره ، تراس یا ایوان خود تصور می کنید. در فصل سرما که همه چیز در خارج از پنجره به رنگ خاکستری و سفید است ، ولی در آپارتمان چنین گلدانی پر از گل با سایه های صورتی ، قرمز ، سفید ، زرد و بنفش می بینید، حتما از حسن انتخاب خود راضی می شوید.

 

خلاصه نکات کلیدی در مراقبت از گل آزالیا

به یاد داشته باشید که گل آزالیا از درجه حرارت بالا خوشش نمی آید ، بنابراین اگر فردی سرمایی هستید و دوست دارید گرما در آپارتمان (بالاتر از 18-20 درجه سانتیگراد) باشد ، پس به احتمال زیاد با گل آزالیا کنار نخواهید آمد.مهمترین نکات در مراقبت از گل آزالیا ، حفظ دمای مناسب ، نور ، رطوبت و اسیدیته خاک است.
از آب جوشیده و سرد شده استفاده کنید (گیاه تحمل املاح را ندارد)؛
از شیر آب با بوی کلر استفاده نکنید (کلر گل را از بین می برد) ، برف آب شده بسیار مفید است ،توصیه می شود به طور مرتب چند قطعه یخ را بر روی خاک گلدان بگذرید - این باعث رطوبت خاک می شود و علاوه بر این باعث تحریک گل می شود.
اگر به طور تصادفی آبیاری را فراموش کردید  و خاک در گلدان خشک شد ، گل آزالیا را در یک حوضچه با آب برای چند ساعت قرار دهید - بگذارید به درستی آبیاری شود.
azalea عاشق نورپردازی خوب است ، فقط لازم است در برابر اشعه مستقیم خورشید نباشد
در ماه اکتبر-نوامبر - دوره جوانه زدن است شما باید روز را برای گل آزالیا طولانی کنید (با لامپ های فلورسنت ) تا جوانه ها شکل بگیرد ، در غیر این صورت شکوفه نخواهید دید.
به یاد بیاورید که در زیستگاه طبیعی گل آزالیا رطوبت زیاد غالب است ، به این معنی که ایجاد شرایط مشابه در خانه ضروری است.
مرتباً آب را در اطراف گیاه اسپری می کنید ، و اگر آن را با آب سرد انجام دهید ، دما به طور خودکار چند درجه کاهش می یابد.
ظروف آب را در نزدیکی گلدان گل آزالیا قرار دهید یا گلدان گل را در یک سینی آب قرار دهید اما گلدان با آب سینی در نماس نباشد (به عنوان مثال ، روی چوب یا ماسه).
در طول دوره گل دهی ، روی گل های ظریف آب را اسپری نکنید - این باعث ایجاد لکه های قهوه ای زشت روی گل ها می شود.
خاک منحصر به فرد اسیدی ، pH 3.5-5
خاک گل آزالیا در فروشگاه های تخصصی فروخته می شود از آن استفاده کنید.
با گذشت زمان ، خاک ممکن است قلیایی شود ، برای جلوگیری از این امر ، گاهی اوقات می توانید چند قطره آب لیمو را در آب (0.5 لیتر) برای آب دادن (نه بیشتر از دو بار در ماه) استفاده کنید.
راز گلدهی فراوان نه تنها دمای مناسب، بلکه هرس صحیح بوته قبل از رشد فعال ، در ماه مه ، 4-5 برگ را روی شاخه ها بگذارید و بقیه را قطع کنید. Rodendron بهتر رشد می کند و جوانه های بیشتری را تشکیل می دهد.
برای جلوگیری از بیماری ، بر خاک کف گلدان تریکودرمین بپاشید.
برای تکثیر گل آزالیا قلمه زدن از همه روش ها مقرون به صرفه تر است
برای روش تکثیر گل آزالیا از شاخه جدانشده بصورت زیر عمل کنید:
از شاخه های پایینی یکی را به سمت زمین خم کرده و با سیم آن را داخل زمین قرار دهید و آن را با خاک بپوشانید.پس از گذشت حدود شش ماه ، ریشه هایی در این شاخه ظاهر می شود و می تواند از گیاه مادر جدا شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان

در
چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
بهار برای بسیاری از علاقه مندان به باغبانی ، زمان مورد علاقه در سال است. سرانجام ، سرما به پایان رسید و شما می توانید یک خانه تابستانی یا یک نقشه شخصی را انجام دهید ، سبزیجات و میوه های فصلی پرورش دهید. مهمترین چیز در این فرآیند ، نهال های مرغوب و مراقبت مناسب از گیاهان است.
 
ما بهترین نکاتی را که به رشد محصولات سالم در خانه کمک خواهد کرد ، به شما خواهیم گفت که چگونه گیاهان را بارور کرده و از آفات محافظت کنید.

 

1. استفاده از دارچین برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
استفاده غیر متعارف از دارچین / عکس
 
علاوه بر این که ادویه دارچین دارای عطر مطبوع است ، برای گیاهان نیز اثر ضد قارچی دارد. هنگام کاشت نهال توصیه می شود روی ریشه ها پودر دارچین بپاشید تا از بروز بیماری ها جلوگیری شود.
 

 

2. استفاده از هیدروژن پراکسید برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
پراکسید به ضدعفونی کردن جوانه ها کمک خواهد کرد / عکس
 
این ابزار نه تنها به بدن انسان بلکه به گیاه نیز کمک می کند. با استفاده از ضد عفونی کننده پراکسید ، گیاه را از پوسیدگی ریشه و بسیاری از بیماریهای قارچی نجات می دهید ، و همچنین در رشد بذر تأثیر مفیدی دارد. بطور دوره ای نهال ها را با محلول مخصوص آب دهید. برای محلول مخصوص آب ، به نسبت 1:32 به پراکسید و آب نیاز خواهید داشت. این راه حل وضعیت سیستم ریشه را بهبود می بخشد و برای جلوگیری از بیماری های نهال استفاده می شود.
 

 

3. استفاده از نمک اپسوم برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
نمک Epsom نه تنها برای حمام ها قابل استفاده است که برای گیاهان مفید می باشد / عکس
 
نمک اپسوم (سولفات منیزیم) حاوی گوگرد و منیزیم است که باعث حفظ سلامتی گیاهان شده و ظاهر جذاب آنها را نشان می دهد. توصیه می شود در هنگام کاشت و کاشت مجدد به منظور بهبود سازگاری نهال ها در مکان جدید استفاده شود. یک قاشق چایخوری نمک Epsom را در قسمت انتهایی حفره ریخته و با یک لایه نازک از خاک بپوشانید. بعد ، می توانید گیاهان را بکارید.
 

 

4- استفاده از پوست موز برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
حتی پوست موز برای گیاهان مفید است / عکس
 
این ماده عناصر کمیاب زیادی دارد: منیزیم ، گوگرد ، کلسیم ، پتاسیم ، فسفات ها و غیره. عجله نکنید تا پوست را دور بیندازید. آن را به قطعات کوچک برش داده و در فرآیند کاشت محصولات زراعی به خاک بیفزایید یا در یک گودال کمپوست قرار دهید. پوست به سرعت تجزیه و اشباع خاک با عناصر مفید ، زهکشی را بهبود می بخشد.
 

گلدان های اصلی برای نهال ها

 

1. استفاده از پوست مرکبات

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
پوست لیمو - متنوع ترین گزینه / عکس
 
هر میوه ای را نصف کنید. یک سوراخ زهکشی در قسمت زیرین پوست ایجاد کنید. هسته را تمیز کنید ، آن را با خاک پر کنید و دانه ها را بکارید. علاوه بر این ، نهال ها در پوست همراه با پوست کاشته می شوند. پوسته مرکبات در خاک تجزیه می شود و علاوه بر این جوانه های جوان  را نیز تغذیه می کند.
 

 

2. استفاده از شانه مقوایی تخم مرغ

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
گزینه مناسب و ارزان / عکس
 
شانه مقوایی تخم مرغ بستری مناسب است و فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهد. راز اصلی سوراخ در پایین برای زهکشی بهتر است. گزینه ساده با بودجه کم.
 

 

3. استفاده از پوست تخم مرغ

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
پوست تخم مرغ - انبار عناصر کمیاب / عکس
 
پوست تخم مرغ دارای ذخایر زیادی کلسیم است. این عنصر به شکل گیری گیاه کمک می کند ، سیستم ریشه را توسعه می دهد و تعادل آب را تنظیم می کند. گلدان های آماده شده پوست تخم را با خاک پر کرده و دانه ها را بکارید. هنگامی که نهال ها رشد می کنند ، عجله نکنید تا پوسته را دور بریزید. آن را خرد کنید و با خاک مخلوط کنید و سپس گیاهان را بکارید. علاوه بر این ، اگر پوسته های بزرگ تخم مرغ را خرد می کنید و آنها را در اطراف نهال ها بپاشید ، یک سد مؤثر در برابر آفات باغی نرم مانند حلزون ها ایجاد می کنید.
 

 

4- استفاده از لوله های دستمال توالت

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
هک زندگی با لوله های دستمال توالت / عکس
 
لوله ها سازگار با محیط زیست هستند و به سرعت تجزیه می شوند. با تشکر از این ، شما می توانید با آنها نهال هایی را در خاک بکارید.
 

 

کنترل آفات

 

1. استفاده از قهوه برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
تفاله قهوه در محافظت از باغ در برابر آفات کمک می کند. قهوه حاوی عناصر کمیاب مفیدی از جمله نیتروژن ، پتاسیم ، منیزیم است. قهوه تراکم خاک را با اکسیژن اشباع می کند و باعث شل شدن آن می شود. بهترین روش تغذیه مخلوط کردن با آب و آب دادن به گیاهان است. قابل توجه است که حلزونها و مورچه ها از عطر قهوه متنفر هستند. قهوه نه تنها حشرات مختلف را دفع می کند ، بلکه یک کود معدنی برای خاک است.
 

 

2.استفاده از محصولات لبنی در گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
محصولات لبنی - کود برای گیاهان / عکس
 
کپک پودری در گیاهان را از بین می برد. دستور تهیه محلول ساده است: 1 لیتر شیر ، کفیر یا ماست را با 10 لیتر آب سرد مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود. سمپاشی باید هر 3 روز در هوای خشک انجام شود. پس از درمان ، یک فیلم محافظ طبیعی روی سطح گیاهان شکل می گیرد که از دریافت مقدار لازم اکسیژن به انگل ها جلوگیری می کند و آنها می میرند. این روش همچنین یک پانسمان بالای برگ برای محصولات زراعی محسوب می شود ، زیرا محصولات لبنی حاوی بیش از 20 اسید آمینه مفید و عناصر کمیاب هستند.
 

 

3. استفاده از پوست پیاز در گیاهان

پوست پیاز برای باغبانی ضروری است / عکس
 
این گیاه برای بسیاری از بیماریها در گیاهان در نظر گرفته می شود و همچنین به عنوان کود استفاده می شود. پوست پیاز رشد محصولات زراعی و رشد مناسب آنها را تحریک می کند ، به تولید پاتوژن های بی ثبات و نابودکننده کمک می کند. پاشیدن با یک محلول به خلاص شدن از شر مگس های هویج ، کنه های عنکبوتی و جلوگیری از زرد شدن برگ ها کمک می کند. 
 

 

4. استفاده از عسل برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
حتی حشرات عاشق عسل شیرین هستند / عکس
 
از آن برای مبارزه با یکی از مخرب ترین آفات (گریلوتالپا) جیرجیرک استفاده می شود. یک ظرف شیشه ای (شیشه یا بطری) بردارید و دهانه شیشه را از داخل با عسل بپوشانید. در مرحله بعد ، ظرف را باید به داخل زمین حفر کرده و با تخته ، مقوا یا آهن که شکاف 1-1.5 سانتی متر دارد بپوشانیدجیرجیرک در تله  شیرین فرو می رو د و نمی تواند از آن خارج شود ، و گیاهان از شر این آفت در امان خواهند ماند.

نظرات

۱۳۹۹/۳/۲۷جالب بود

در ادامه بخوانید...

20 گل عجیب و زیبا که طبیعت در زمان سرخوشی بوجود آورده است

در
20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
یک دانشمند استرالیایی با نام چاپمن (AD چاپمن) معتقد است که تعداد کل گونه های جدید گیاهان گل دار روی زمین 352 هزار نوع است ، علاوه بر این ، در بین آنها تنها 28 هزار ارکیده به تنهایی وجود دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که در میان چنین گل های گوناگونی مواردی عجیب غریب وجود دارد که از نظر ظاهری به میمون ، اردک ، طوطی و حتی دارت شباهت دارد.
 
ما در sayarak.com به دنیای معطر گلها وارد شدیم و فهمیدیم که کدام یک از آنها نمی خواهند در طبیعت مانند گلهای مروارید کلاسیک ، زرشک و گل رز باشند. و در پایان ، گلبرگ ها را خواهید دید ، که از آن قلب هر باغبانی نرم می شود.
 

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

آنگوولوی ( کودک در حال خواب ، کودک در پوشک)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

Orchis ایتالیایی ( Orchis میمون برهنه)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

ارکید کالانیا ( اردک در حال پرواز)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

Orchid Impatiens Bequaertii ( دختران رقصنده)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
یک گیاه بسیار نادر 

Peristeria high ( ارکیده کبوتر)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
استاپلیا ( ستاره دریایی)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

طوطی ارکیده

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

Orchid Dracula ( پوزه میمون)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

در اینجا چند ارکیده میمون دیگر وجود دارد

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

Psychotria sublime ( لبهای داغ ، گلهای لب )

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
گل سالوادور ( گل Darth Vader)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
تک گل calceolaria 

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

ارکید پرنده

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

Gloriosa لوکس ( Fire Lily ، Tiger Claw)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

تمام قسمت های این گیاه بسیار سمی است.

 

 

زنجبیل فوق العاده است ( کندوی زنجبیل ، شبیه میکروفون)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

 

هویا گوشتی

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

ارکید بالرین

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

نپنت ها ( شبیه قیف)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

گیاهی گوشتخوار که از حشرات تغذیه می کند.
 

گلبرگ های ترکیبی Queen of Hearts

(قلب ملکه) - گلی که قلب هر باغبان را نرم می کند.
20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
آیا در خانه گل دارید؟ کدام یک از آنها زیبایی را به شما هدیه می دهد؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه کمپوست خانگی را در آپارتمان درست کنیم

در

کمپوست خانگی

چگونه می توان زباله های خود را برای مراقبت از گیاهان استفاده كرد؟ آلیس سیچه ، که به ویژه از طریق شرکت خود Mieux vivre کارگاه های باغبانی را هدایت می کند،  نکاتی را به ما ارائه داد.

چگونه کمپوست خانگی را در آپارتمان درست کنیم

 

 

کمپوست برای چه مواردی استفاده می شود

کمپوست به شما اجازه می دهد تا به روش طبیعی و ساده از بسیاری از ضایعات خانگی خلاص شوید. می توان از آن به عنوان کود یا به عنوان کود برای خاک ضعیف شده استفاده کرد. علاوه بر این ، به طور غیرمستقیم  به عنوان تقویت کننده دفاعی ایمنی  از گیاه محافظت می کند. به نوبه خود ، امکان رشد سریع تر گیاهان تحت درمان را فراهم می آورد. در نتیجه ، در زمستان تلفات کمتری وجود داردو بیشتر میوه ها یا سبزیجات در آب و هوای خوب برداشت می شوند.

 

 

کمپوست چگونه عمل می کند

کمپوست با تخمیر عمل می کند. آلیس سیچه می گوید: "عناصر آلی کمپوست در تماس با اکسیژن موجود در هوا و آب باران از طریق واسطه میکروارگانیسم ها تجزیه می شوند."

 

 

آیا مخزن کمپوست سازی اجباری است

در یک باغ ، اختیاری است  : کافی است دور ریز میوه ها را در یک گوشه باغ و در تماس با خاک، بیرون از مرز باغچه ها جمع آوری کنید. با چرخاندن آن هر دو ماه ، بعد از 6 ماه کمپوست خوبی دریافت می کنید.اما در یک بالکن یا آشپزخانه ، یک مخزن ضروری است زیرا خاک وجود ندارد.

 

 

 

چگونه کمپوست را  در آپارتمان درست کنیم

اگر تراس دارید
می توانید یک سطل بزرگ خاک را در تراس خود قرار دهید. "کمپوست سپس به طور مستقیم بر روی خاک ساخته می شود زیرا بدین ترتیب اولویت خاک محسوب می شود. "

اگر تراس ندارید
بدون یک باغ یا تراس ، می توانید یک composterکمپوست ساز آشپزخانه نسبتاً کوچک تهیه کنید. آلیس سیچه هشدار می دهد : "در این حالت لازم است که در شرایط تجزیه گیاهان مجدداً احتیاط کنید تا از پوسیدگی جلوگیری شود."

 

 

آیا کمپوست در آپارتمان بوی بدی می دهد

گیاهان به آرامی در حال پوسیدگی بویی ندارند. باز هم برای  برای جلوگیری از این امر ، هوا در زیر و مواد کامپوزیت مورد نیاز است. من معمولاً یک سطل پلاستیکی پوشیده از پارچه را در گوشه ای از آشپزخانه خود قرار می دهم. قسمت زیر آن با روزنامه و تکه های مقوایی کوچک پوشیده شده است. در طول هفته ، سطل به تدریج با لایه برداری پر می شود و به هیچ وجه چیزی بو نمی دهد! "

 

 

با چه موادی کمپوست سازی  را شروع کنیم

با انواع ضایعات شروع می کنیم
تفاله قهوه ، سرشار از کربن : دم های سبزی ، برگ های زرد ، شاخه های بریده شده.
ضایعات سبز ، سرشار از نیتروژن  :باقیمانده ماکارونی ، لوبیا ، نان ، پوسته تخم مرغ خرد شده.
ضایعات نوع روزنامه ، بسته بندی مقوایی و خاکستر چوب.
ما می توانیم از کرم های خاکی نیز استفاده کنیم با هوادهی خاک ، از پوسیدگی و در نتیجه بوی بد جلوگیری می کنند.

می توان از فعال کننده ها استفاده کرد
برخی از آنها در فروشگاه (به ویژه بصورت پودر) و در طبیعت وجود دارد! گزنه ها ، گلدان های خرد شده ، ذغال سنگ نارس را خرد کنید ...

 

 

از چه ضایعاتی در کمپوست استفاده نکنیم

مرکبات
هسته ها
پیاز ، سیر ، صدف
پوست موز در صورت عدم ارگانیک بودن (به دلیل آنتی بیوتیک ها)
زباله های گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات
کاغذ های براق سلفونی  ، رنگی و تمام پلاستیک ها
گیاهان بیمار

 

ساخت کمپوست چقدر طول می کشد

در هوای آزاد ، بدون هیچگونه ظرف مخصوص ، تقریباً بین 4 تا 6 ماه طول می کشد تا مواد کاملاً تجزیه شوند. آلیس سیچه می گوید: "به نظر می رسد بسته به روش ذخیره سازی مورد استفاده ، خاک ، کم و بیش مرطوب باشد ." رنگ تیره است و مواد آن سنگین است. "

 

 

چگونه کمپوست را مصرف کنیم

از آنجا که تجزیه از طریق تماس طولانی مدت مواد بین آنها به دور از نور (که از رشد مجدد احتمالی جلوگیری می کند) صورت می گیرد ، پایین ترین لایه ابتدا برداشته می شود.کافی است کمپوست را هنگامی که به آن احتیاج دارید جمع کنید. توسط قفسه یا دریچه پایین آن برداشته می شود. در بعضی از مدل ها کشو وجود دارد که رطوبت را جمع می کند و به شما امکان می دهد از آب کمپوست برای آبیاری گیاهان استفاده کنید.

 

چگونه می توان از کمپوست در گیاهان استفاده کرد

مراقب باشید کمپوست نباید مستقیماً روی گیاهان بلکه در پای آنها ریخته شود . هنگام کاشت با خاک مخلوط می شود. توصیه آلیس سیچه: "وقتی گیاه را آبیاری کردید باید آن را بریزید. از آنجا که بسیار غلیظ است ، باید رقیق شود ، در غیر این صورت ریشه گیاهان سوزانده می شود. و مانند تمام کودها ، آن را روی خاک مرطوب بریزید. "

نظرات

در ادامه بخوانید...