ترکیب رنگ که برای هر اتاق مناسب است 4 ترکیب

طراحی آپارتمان
در طراحی آپارتمان ، بسیاری سایه های کلاسیک را ترجیح می دهند. ترکیب کلاسیک صرف نظر از زمان و ترجیحات مد همیشه شیک به نظر می رسد. با این حال ، کلاسیک ها گاهی اوقات شروع به زحمت می کنند و شما چیزی جدید و مدرن می خواهید. متخصصان معماری داخلی، طراحی اتاق ترکیبی از رنگ ها را توسعه داده اند که در طراحی هر آپارتمان مرتبط هستند.
 
اولین قدم در انتخاب رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی آپارتمان باید در مورد تأثیر کلی فضای روی رفاه شما باشد. این می تواند یک التقاط پرتحرک ، مدرن بی سر و صدا و آرامش بخش یا مینیمالیسم روزمره و آرامش بخش باشد. پس از انتخاب رنگ اصلی ، باید سایه هایی سرد یا گرم را انتخاب کنید. این می تواند هم ترکیبی تک رنگ باشد و هم سایه های متضاد.
 

چه رنگهایی کاملاً با یکدیگر ترکیب شده و برای هر طراحی مناسب است؟

 

1. سفید با آبی تیره و آبی روشن

طراحی آپارتمان
ترکیب رنگ های آبی و سفید همیشه روشن و غیر معمول است.
 
کارشناسان بر این باورند که علاوه بر سایه های خنثی ، خانواده هایی از رنگ ها با طیف گسترده تری از رنگ های آبی وجود دارد. ترکیبی از آبی روشن و آبی تیره می تواند به عنوان یک حالت آرام و بی نظیر و همچنین یک هماهنگی روشن و شیک به فضا بدهد. یک مکمل عالی برای این، رنگ سفید سرد خواهد بود. پالت رنگ کلاسیک حاصل ، همیشه مرتبط خواهد بود و هرگز از سبک خارج نمی شود.
 
کارشناسان طراحی توصیه می کنند طرح های مختلف تک رنگ را امتحان کنید. این ممکن است یک طراحی غیر معمول از دیوارها باشد ، جایی که یکی از آنها به رنگ آبی تیره نقاشی شده است ، و بقیه به رنگ آبی روشن. وسایل مبلمان در این حالت ممکن است سفید باشد. نتیجه نهایی در منسوجات در سه سایه اصلی است.
 

 

2. ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی

طراحی آپارتمان
ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی.
 
خاکستری یکی از رنگ های مورد علاقه اکثر طراحان است. متخصصان به طور مداوم از آن برای طراحی های مختلف استفاده می کنند. و دلایلی برای این وجود دارد. برای طرفداران مینیمالیسم ، خاکستری غنی از سایه های بسیاری از سرما تا گرم است. برای طراحی آپارتمان می توانید از ترکیبی تک رنگ خاکستری تیره با رنگ های روشن تر استفاده کنید.
 
اگر طرفدار سبک روشن هستید ، پس رنگ خاکستری با کل پالت رنگی کاملاً هماهنگ است. ترکیب رنگ ها به سبک اسکاندیناوی برای هر آپارتمان مناسب خواهد بود. ترکیب جالب یک پس زمینه خاکستری روشن به همراه مواد خام یا خشن (آجر ، چوب ، سنگ) است. كسانی كه می خواهند به سبك پارچه یا مینیمالیسم به فضای داخلی اضافه كنند ، می توانند به لوازم جانبی مس ، طلا ، فولاد یا نقره توجه كنند. رنگ خاکستری رقیق شده با بژ گرمتر و راحت تر می شود.
 
مشاوره مفید: انتخاب رنگ خاکستری به عنوان اصلی ، به گونه ای که فضای داخلی کسل کننده به نظر نرسد ، باید از نورپردازی با کیفیت بالا استفاده کنید. منابع نور مصنوعی به بهترین وجه در چندین سطح نصب می شوند. نور طبیعی باید بدون مانع وارد اتاق شود. هر منطقه باید به اندازه کافی روشن باشد ، بنابراین یک لوستر کافی نخواهد بود ، حتی اگر اتاق کوچک باشد.
 

 

3. فضای داخلی دنج در سایه های خاکی

طراحی آپارتمان
فضای داخلی دنج در سایه های خاکی.
 
رنگهای زمین(خاک) یک روند مرتبط و مورد پسند است. سایه های طبیعی انواع مختلف خاک ، سنگ ، مواد معدنی جزء مهم جهان در اطراف ما است. گیرنده های بصری انسان این سایه ها را چیزی نزدیک و عزیز می دانند. آنها یک پس زمینه مناسب برای ایجاد یک فضای داخلی هستند. تن های متوسط ​​از رنگهای "خاکی" از جمله سایه های قهوه ای و زرد متعلق به همان گروه تونی است و کاملاً با یکدیگر ترکیب می شوند.
 
در این پالت رنگ قهوه ای غالب است. در عین حال ، قهوه ای تون های زیادی دارد: نارنجی تیره ، قرمز آجری ، قهوه ای خردلی ، زرد مایل به قرمز. 
 
برای ایجاد یک فضای داخلی دنج و هماهنگ ، می توانید از کاغذ دیواری به رنگ کرم با الگوی بژ روشن استفاده کنید. کف های چوبی با رنگ های بژ گرم ، دلپذیری را به وجود می آورند. رنگ های روشن را می توان با استفاده از بالش های تزئینی و منسوجات ایجاد کرد. ایده های طراحی اصلی را می توان با استفاده از فرش های قدیمی ایرانی در سایه های خاموش قرمز و صورتی-بژ نیز تحقق بخشید.
 

 

4- سفید و خاکستری

طراحی آپارتمان
ترکیبی بی نقص از هماهنگی خاکستری و سفید
 
برای ایجاد یک فضای داخلی مدرن و شیک ، یک پشتیبان از سایه های خاکستری و سفید گزینه ای ایده آل است. به خصوص از این پالت رنگی برای طراحی اتاق ها به سبک های تاشو یا بلند استفاده می شود. طرفداران فن آوری از این رنگ پشتیبان قدردانی می کنند زیرا به خوبی با وسایل هماهنگ می شوند. مبلمان شیشه ای و روشنایی اضافی این محیط را تکمیل می کند.
 رنگ های خاکستری و سفید - یک راه حل اصلی و مدرن
 
این سبک ترکیبی از سردی و پویایی صنعتی است. آجر یا سنگ طبیعی بی سر و صدا با دیوارهای گچی همزیستی دارد. برای تزئین داخلی به رنگ خاکستری و سفید می توانید از سنگ تراشی در ترکیب با دیوارهای سفید رنگ استفاده کنید. رنگ خاکستری به نورپردازی اضافی نیاز دارد ، بنابراین ما از لامپ های نقره ای یا گرافیتی و همچنین قطعات فلزی استفاده می کنیم که نه تنها باعث ایجاد نور مناسب می شوند بلکه به تعیین نواحی کاربردی نیز کمک می کنند. برای ایجادسایه های روشن ، می توانید از لامپ های گرافیتی و مبلمان با رنگ تیره استفاده کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید