جعل و دروغ روز به روز بیشتر از دیروز، به خاطر یک مشت لایک

در

بی شک شما هم تا به حال یک عکس جذاب یا یک ویدئوی بامزه را در اینستاگرام یا توییتر یا فیسوک و دیگر فضاهای مجازی دیده اید و خوشتان آمده است و لایک کرده اید و یا بازنشر داده اید اما چند روز بعد متوجه شده اید که عکس یا ویدئوی مذکور جعلی بوده است.  مطمئنا بعد از فهیدن اصل موضوع آن ویدئو یا عکس دیگر آن جذابیت قبلی را  نداشته است.

 دیروز یک ویدئوی جذاب در توییتر منتشر شد که در کمتر از 24 ساعت بیش از دو میلیون بار تماشا شد و هزاران لایک گرفت در این ویدئو که از دوربین امنیتی یک مغازه گرفته شده است دو نوجوان اسکیت باز را میبینیم که در حال دزدی چیپس از یک مغازه هستند و در همان لحظات یک آقای دیگر با شاتگان وارد مغازه میشود و با اسلحه فروشنده را تهدید میکند. این دو نوجوان طی یک عملیات بسیار جالب مرد مسلح را زمینگیر میکنند و اسلحه اش را هم به دست مغازه دار می دهند و از آنجا فرار میکنند

خوب دوستان زیاد هیجان زده نشوید. این ویدئو تقلبی است

 Gizmod  می نویسد در واقع نه تنها تقلبی است بلکه مربوط به تبلیغ یک سری وب فیسبوکی به نام پنج ستاره است. این ویدئو ها مربوط به یک سری نوجوان است که  کارهای جالب میکنند ، البته ماهیت این ویدئوها اصلا مهم نیست متاسفانه فضای مجازی روز به روز بیشتر به یک جنگل پر از دروغ  و نیرنگ شبیه می شود. آنها از گم شدن اخلاقیات در فضای مجازی می نویسند و معتقدند که این رفتارها در زندگی واقعی نمود پیدا خواهد کرد. دروغگویی قبح و زشتی خود را از دست داده است و این اصلا خوب نیست

وبسایت Gizmod ضمن بیان این مطلب به بررسی علل و دلایل انتشار اخبار و ویدئوهای جعلی در فضای مجازی پرداخته است و به این نتیجه رسیده است که شاید مالکان این سایتها علیرغم تمام ادعایی که در مورد برخورد با نشر اخبار و موارد جعلی دارند از این موضوع استقبال می کنند چرا که چنین مواردی باعث بالا رفتن آمار بازدید از سایت می شود و چه چیزی بهتر از این؟

در کشور ما هم این موارد به وفور یافت می شود. از اخبار جعلی در مورد مرگ بازیگران تا ساخت صفحات چت جعلی منتسب به بازیگران و فوتبالیستها و هزاران حرکت غیر اخلاقی دیگر که گاهی برای چند لایک بیشتر اتفاق می افتد و گاهی هم اهداف به مراتب غیر اخلاقی تر در پس این ماجراها است .

شما به راحتی می توانید یک اپلیکیشن ساخت صفحات چت قلابی دانلود کنید و سپس با خلق یک مکالمه جعلی یک خبر دست اول منتها دروغین ایجاد کنید. گاهی وقتها ساخت این چتها صرفا برای خنده است که هر چند بر مبنای دورغ بنا شده است اما خب چه کسی به حقیقت داشتن یک جوک اهمیت می دهد؟ بارها و بارها شاهد اسکرین شاتهایی از مکالمات خیالی بین زن و شوهر و پدر و پسر و کارمند و کارفرما بوده ایم که صرفا برای خنده و دریافت چند لایک خلق شده اند . اما گاهی این چتها با اهداف غیر از خنده ساخته می شوند و به راحتی آبروی یک نفر را در فضای مجازی در معرض ریخته شدن قرار می‌گیرد.

گاهی وقتها این چتهای جعلی صرفا برای خندیدن درست می شوند اما گاهی همین مکالمات را به یک شخص حقیقی منتسب می کنند

اخبار مربوط به مرگ بازیگران هم از آن دست حرکات غیراخلاقی است که هیچوقت کهنه نمی شود. و البته دلیل علاقه افراد به خبر مرگ سلبریتیها هم از معماهای هزارتو است، بیشترین واکنشها در فضای مجازی معمولا ذیل چنین اخباری صورت می گیرد. هنرمند محبوب و قدیمی کشورمان آقای جمشید مشایخی از آن دست افرادی است که بارها و بارها خبر مرگش در فضای مجازی منتشر شده است او طی یک مصاحبه در مورد این اخبار جعلی گفتند : دیگر برای خود هم عادی شده است و واقعا نمی دانم هدف این افراد از پخش این اخبار چیست. ( سیارک)

خبر مرگ هنرمند محبوب کشورمان جمشید مشایخی بارها و بارها در صفحات مجازی پخش و سپس تکذیب شده است

ویدئوهای جعلی و عکسهای فتوشاپی هم از موارد دیگری هستند که روزانه در فضای مجازی تولید و بازپخش می شوند. عکسهای مربوط به کشف حیوانات عجیب الخلقه و مومیایهای وطنی هنوز که هنوز است در اینستاگرام پخش می شوند و جالب اینجاست که هستند کسانی که این اخبار را باور می کنند.

گاهی این خبرها آنچنان به سرعت مورد توجه قرار می گیرند و در صدر اخبار قرار میگیرند که حتی خبرنگاران فعال در حوزه خبر را هم فریب می دهند و ممکن است به گونهای به نشر هر چه بیشتر این اخبار دامن بزنند. چند وقت پیش یک ویدئو از اعتراض عده ای از مردم به یک دفتر خدمات مسافرتی که در همسایگی یکی از شعب بانک ها بود در فضای مجازی پخش شد و بعد عده ای از همین صفحات تولید کننده اخبار کذب این خبر را به عنوان ورشکستگی بانک مذکور در فضای مجازی پخش کردند و عده بسیاری بدون توجه به محتوا و صحبتهای مطرح شده صرفا به خاطر اینکه خبر کذب جذابیت بیشتری دارد شروغ به نشر آن کردند تا جاییکه این خبر روی خروجی یکی از سایتهای مطرح خبری رفت و البته بعد از لحظاتی هم حذف شد.

متاسفانه هنوز هستند کسانی که اخبار مربوط به کشف موجودات عجیب و غریب را باور می کنند

فارغ از جذابیت موضوع قبل از اینکه هر خبری را توسط صفحات شخصی خودتان نشر دهید باید از صحت و سقم آن اطلاع پیدا کنید. چرا که گاهی اخبار کذب ممکن است آنچنان واقعی به نظر برسند که حتی اجازه شک کردن راجع به آن خبر را به خودتان ندهید. ( سیارک)

اینکه همه در فضای مجازی دارند راجع به یک موضوع صحبت می کنند اصلا دلیل بر درست بودن آن موضوع نیست. متاسفانه هنوز هم هستند کسانی که فکر می کنند ضرب المثل قدیمی "تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها" در حوزه خبر هم صدق می کند و با این استدلال اقدام به انتشار اخبار

می‌کنند.

وبسایت Gizmod ضمن بررسی علل انتشار این اخبار و تصاویر و ویدئوهای جعلی به این نتیجه می‌رسد که در بسیار از مواقع انگیزه های مالی در پس زمینه این اقدامات است، صاحبان صفحات با انتشار این اخبار و افزایش تعداد بیننده و فالوئر اعتبار صفحات خودشان را افزایش می دهند و این برای کسب درآمد بیشتر، بهتر است و البته صاحبان سایتها و کمپانیهای بزرگ هم مسلما با افزایش کاربران شاهد افزایش ارزش سهام و سایت مربوطه خواهند بود و به همین خاطر است که در بسیاری موارد با علم به جعلی بودن خبر یا ویدئو هیچ واکنش نشان نمی دهند هر چند که فیسبوک در سالهای اخیر مدعی مبارزه با پخش اخبار کذب بوده است اما درعمل هیچکاری انجام نمی‌دهد. Gizmod در ادامه می نویسد که این افراد روی بازنشر اخبار دروغین توسط سایر کاربران حساب باز می کنند .

امیدوارم که کاربران فضای مجازی پیش از انتشار و باز نشر و یا فرستادن هر خبر یا ویدئو و یا عکسی برای دوستانش کمی راجع به اصل موضوع تحقیق کنند و بعد از اطمینان از صحت و سقم خبر نسبت به نشر آن اقدام کنند. گاهی وقتها این شایعات می توانند باعث اتفاقات ناگواری برای فرد یا افرادی که در معرض شایعه قرار دارند شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

در سال 2019 استارت آپ و شرکت های بزرگ چند ساله می شوند؟

در

در ابتدای سال 2019 یادی کنیم از شرکت هایی که این همه سال در کنار بودند و سعی کردند دنیای بهتری برای ما بسازند.

Snapchat برای 8 سال

پیام رسان Snapchat از سپتامبر 2011 کار خود را شروع کرده و مخترع پیام های خود نابود شونده (البته بعد از کاراگاه گجت)، استوری و ماسک تصویری است.

اینستاگرام: 9 سال

اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی تصویر و ویدیو در اکتبر 2010 رسما فعالیت خود را شروع کرد، در سال 2012 توسط مارک زاکربرگ مدیر فیسبوک خریداری شد. 

شیائومی 9 ساله شد

شرکت شیائومی در ستا 2011 اولین گوشی موبایل خود را روانه بازار کرد. درحال حاضر از تولیدات شرکت شیائومی می توان به لپ تاپ، مودم وای فای، روتر ها، موبایل و انواع وسایل خانه های هوشمند اشاره کرد.

اوبر 10 سال

اوبر غول خدمات حمل و نقل امسال دهمین سال فعالیت خود را جشن می گیرد. اوبر از سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرده است. در ابتدا با خدمات حمل نقل مسافر و غذا کار خود را شروع کرد. درحال حاضر بیش از 100 میلیون کاربر دارد.

توییتر: 13 سال

تویتر یک میکرو وبلاگ است، این سرویس در 21 مارس 2006 کار خود را شروع کرد. در ابتدا محدودیت 140 کاراکتری هر پست دقیقا مانند پیامک های قدیمی جالب بود، درحال حاضر محدودیت تعداد کاراکترها 280 است.

فیسبوک: 15 سال

فیسبوک زمانی محبوب ترین شبکه اجتماعی بود، در سال 2012 با 1 میلیارد کاربر در ماه هیچ رقیبی نداشت. فیسبوک مالک اینستاگرام و واتس اپ نیز هست.

تسلا: 16 سال

تسلا شرکتی تجهیزات نوین الکترونیکی، خودروهای الکترونیکی، باتری های خورشیدی می باشد. تسلا موتور در سال 2003 توسط مارتین ابرهارد و مارک ترپنینگ ساخته شد، ایلان ماسک بعدا به این تیم پیوست.

علی بابا: 20 سال

علی بابا در سال 1999 به عنوان یک فروشگاه کوچک آنلاین فعالیت خود را آغاز کرد. درحال حاضر شرکت های بزرگ علی بابا اکسپرس ، تاوباو و تی مال و همچنین علی پی را در اختیار دارد.

گوگل: 21 سال

بزرگترین موتور جستجوی اینترنت، یکی از پولدارترین شرکت های جهان در یک پارکینگ توسط لری پیچ و سرگی برین ساخته شد، امروز گوگل فقط یک موتور جستجو نیست، گوگل روی اندروید و سیستم عامل کروم کار می کند و دستگاه ها و تجهیزات مختلفی ارائه می دهد.

موزیلا: 21 سال

موزیلا از اولین شرکت های توسعه دهنده نرم افزارهای متن باز است. فعالیت موزیلا فقط به فایرفاکس محدود نمی شود، موزیلا پروژه های زیادی دارد که همه مثل فایرفاکس بی اهمیت هستند!

Netflix برای 22 سال

Netflix در ابتدا فیلم کرایه می داد. در سال 2007 با توسعه خدمات شبکه ویدیویی توانست غول صنعت سینما و تلویزون شود.

آمازون برای 25 سال

آمازون یک کتاب فروشی آنلاین در سال 1994 بود، از اختراعات آن می توان به کتاب خوان مشهور آن "کیندل" اشاره کرد. 

کم کم به قدیمی تری های صنعت الکترونیک میرسیم، شرکت هایی که برای بیش از 30 سال در این عرصه فعالیت داشتند.

هواوی: 32 سال

شرکت چینی هواوی در سال 1987 تاسیسی شد و در ابتدا تلفن سانترال می فروخت، درحال حاضر یکی از غول های صنعت موبایل است.

اپل: 43 سال

اپل در 1 اپریل 1976 توسط استیو جابز، استو وازنیاک و رونالد واین تاسیس شد. اتفاقا اپل نیز از پارکینگ شروع کرد. کلا مثل اینکه از پارکینگ شروع نکنی موفق نمیشی! در ابتدا کامپیوترهای شخصی تولید می کرد. سپس به صنعت مخابرات رو اورد و انواع گوشی را روانه بازار کرد. درحال حاضر اپل با ارزش ترین شرکت جهان است. 

مایکروسافت: 44 سال

درحال حاضر تقریبا نیم قرن از عمر مایکروسافت میگذرد، مایکروسافت برای سیستم عامل ویندوز معروف شد. جالب اینکه اولین سیستم عامل این شرکت ویندوز نبود، حتی MS DOS هم نبود! یک نسخه شبیه یونیکس به نام Xenix بود. دقیقا مشخص نیست مایکروسافت از پارکینگ شروع کرده یا نه ولی به هر حال موفق شد و در حال حاضر تولید کننده کنسول های بازی Xbox، سیستم های ابری Azure و کامپیوتر های Surface است.

اینتل: 51 سال

اینتل اصلا اینتل نبود! در سال 1968 با نام NM Electronics کار خود را شروع کرد. اینتل غول صنعت پردازنده ها، چیپ ست، کنترلر، فلش مموری، مودم و هر چیز الکترونیکی hightech دیگری است. پردازنده های اینتل همه جا هستند!

HP برای 80 سال

Hewlett-Packard توسط William Hewlett و David Packard در سال 1939 تاسیس شد، در آن زمان زیاد به اسامی توجهی نداشتند و همین که فامیلی خوش آهنگ بود برای نام شرکت قابل استفاده بود. HP از رایانه شخصی، ماشین حساب قابل برنامه ریزی، پرینتر، تجهیزات اداری، گوشی موبایل، رایانه شخصی و لپ تاپ تولید می کند.

سامسونگ: 81 سال

شرکت کره ای سامسونگ در 1 مارس 1938 تاسیس شد، سامسونگ در ابتدا ماهی و نودل می فروخت، کاملا هم طبیعی بود اولین تلویزیون در سال 1927 ساخته شد که حتی شبیه تلویزیون هم نبود! بعد کسب و کار ماهی خراب شد و سامسونگ دفتر بیمه زد، بعدها در سال 1960 وارد صنعت تکنولوژی شد.

IBM برای 108 سال

پدر شرکت های برپایه تکنولوژی، IBM در سال 1911 تاسیس شد. IBM در ابتدا ماشین های پانچ نوار و ماشین حسابداری (دستگاه الکترومکانیکی که محاسبه) تولید می کرد. بعدا وارد صنعت رایانه های شخصی و IT شد.

جالب است بدانید در سال 1911، رونالد ریگان چهلمین رئیس جمهور آمریکا و غلامحسین بنان خواننده مشهور ایرانی به دنیا آمدند، رونالد ریگان در سال 2004 در سنت 93 سالگی چشم از جهان فرو بست.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...

چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند

در

چگونه متوجه شویم چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند؟

 

 برای اینکه بدانید چه کسانی معمولا از پروفایل اینستاگرام شما بازدید می کنند یک ویدیو در اینستاگرام خود آپلود نماییدو از قسمت View متوجه خواهید شد که چه کسانی ویدیوی شما را مشاهده نموده اند .در قسمت View نام اکانت هایی که ویدیو ی شما را مشاهده نموده اندنمایش داده می شود . شایدبه نظر شما این موضوع چندان ربطی به مشاهده بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام نداشته باشد اما به این نکته توجه کنید که کسانی که ویدیوهای شما را نگاه می کنند در واقع همان کسانی  می باشندکه همیشه پروفایل و پست های شما را زیر نظر دارند.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 مورد که امروزه در تبلیغات باید بدانید

در

(سیارک)  : در این پست هر چیزی که در مورد دنیای تبلیغات امروزی باید بدانید وجود دارد.


1. مدیر عامل بعدی گروه پابلیسیز، ماریس لوی نام دارد. آرتور سادون که در حال حاضر رهبری آژانسهای ابتکاری را بر عهده دارد، تا 1 ژوئن مدیر عامل گروه را بر عهده دارد.
2. ورایزون در حال بررسی ادغام با یک چارتر است. این حرکت باعث میشود که شرکت مخابراتی (تلکام) در رقابت مستقیم با AT&T قرار بگیرد و با روند cord-cutting مبارزه کند.
3. فیسبوک در سایتهای خبری شروع به انتشار فیلمهای طولانی تر کرده است. این شبیه یک مناقصه است که در خدمت تبلیغات میانه برای کاربران است.
4. اسنپ چت گزارش کرده است که به دنبال 200 میلیون دلار است تا صرف تعهداتی از آژانس ها کند. در اینجا مشخص میشود که واسطه ها چگونه کار میکنند و منظور آنها از IPO چیست.
5. توییتر به دنبال رهایی از ویژگیهای لحظاتش است. توییتهای سرپرستی اکنون در انتهای تب Eplore جدید هستند و این میتواند به این معنا باشد که ویژگیهای توییتهای سرپرستی دیگر از رده خارج شده است.
6. گوگل در مورد اینکه چگونه با ابزارکهای صوتی کنترل شده تبلیغات میکند توضیحی نداده است. در درآمد Q4 گوگل، مدیر عامل ساندار پیچای گفت که رابطهای صوتی کنترل شده تنها یکی از راههایی هستند که مردم با کامپیوترها ارتباط برقرار میکنند.
7. مدیران یاهو احتمالا به دنبال اخراج شدن هستند. کارکنان شرکت دارای مفاد "محرک دوبل" در قراردادهای خود هستند که باعث میشود پرداختهای مجزای بزرگی داشته باشند و بخشهای بزرگی از سهام سرمایه گذاری نشده ی آنها به آنان برسد، البته در صورتی که اخراج شوند.
8. KFC از طلسم سندروز کولونل جدید دیگری رونمایی کرد. بازیگری به نام بیلی زان، که به خاطر ایفای نقشش در فیلم تایتانیک معروف شد، از جوجه‌ی طلایی گرجستانی جدید در تبلیغات رونمایی کرد.
9. یک تبلیغ جدید برای نینتندو سوییچ کنسول سعی دارد شما را متقاعد کند تا از آن در توالت استفاده کنید. تبلیغ نینتندو آلمانی به منظور به نمایش گذاشتن ویژگی قابل حمل آن است.
10. درآمد تبلیغات ویدئویی و جستجوی موبایلی گوگل در سه ماهه‌ی آخر افزایش یافته است، اما شرکت مادر، آلفابت، اهداف سود خود را از دست داد. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

قابلیت جدید اینستاگرام

در


 اینستاگرام دیروز برای کاربران خود امکانگذاشتن  هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر و عکس های استوری را رونمایی کرد .با استفاده از این قابلیت پلت فرم به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام به صورت خودکار موقعیت جغرافیایی کاربر راتشخیص داده و به صورت هشتک بر روی عکس های کاربرانمی گذارد. این قابلیت جدید در اینستاگرام شبیه همان امکان جستجوی موقعیت در اسنپ چت می باشد.


قبلا قابلیت جستجو در عکس ها و ویدیو ها دراینستاگرام وجود داشت اما این قابلیت جدید امکان قرار دادن هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی عکس ها و ویدیو های به اشتراک گذاشته شده در استوری رابه کاربران می دهد.

این قابلیت جدید در صورتی فعالمی گردد که کاربر در یک موقعیت جغرافیایی نزدیک به موقعیت جغرافیایی کسانی باشد که در حال انتشار و بر چسب گذاری موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر خود می باشندد. مثلاً فرض کنید کاربری در شیراز باشد با استفاده از این قابلیت تمامی عکس های کاربرانی که مشغول به اشتراک عکس هایی با برچسب موقعیت شیراز می باشنذ برای کاربر ساکن درشیراز به نمایش در میآید. همچنین هشتک هایی که بر روی استوری کاربران قرار می گیرند در نتایج جستجوی کاربران در اینستاگرام نمایش داده می شود

یاد آوری می شودکه در این قابلیت تازه ارائه شده ،  تنها استوری هایی دیده می شوند که کاربران بر روی آن ها از برچسب موقعیت جغرافیای و هشتک آن استفاده کنند.

علاوه بر این کاربر نیز می توان استوری های خود را در این گروه قرار دهد به شرطی که بر روی آن ها از هشتک و یا برچسب موقعیت جغرافیایی استفاده نماید.
در صورتی که کاربری تمایلی به نمایش عمومی استوری خود نداشته باشد می تواند این قابلیت جدید را غیر فعال نماید.

اضافه شدن یک قابلیت کاربردی به اینستاگرام

چگونه قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بر روی علامت ضربدر که در لیست نمایش استوری قرار داده شده است کلیک نمایید. با این کاراز بر چسب ها و هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی استوری خود، بدون به اشتراکگذاشتن بصورت عمومی استفاده می کنید .

کدام سیستم عامل ها به این قابلیت دسترسی دارند؟

درنسخه جدیداینستاگرام یعنی نسخه ۱۰٫۲۲در اختیار کاربران قرار گرفته است و کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قادربه دسترسی این نسخه از اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشند. قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بزودی به صورت کامل دراختیار همه کاربران قرار می گیرد.(سیارک)

چگونه پروفایل اینستاگرام را خصوصی کنیم

چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند

نظرات

در ادامه بخوانید...

نکاتی در اینستاگرام که تجارت شما بدون آنها نمیتواند زنده بماند

در


استفاده از رسانه اجتماعی با یک سرعت سریع درحال رشد میباشد. با 300 میلیون کاربر فعال، اینستاگرام بطور خاص یک پلتفرم اجتماعی است که بسیاری از برندها به آن روی می‌آورند. هرکس در آن حضوردارد، و جایی است که شرکتها برای دستیابی به مخاطبین شان به آن نیازدارند. درواقع، 85 درصد از 100 برند برتر جهان دارای یک حساب اینستاگرام میباشند.
ولی شما چگونه میتوانید یک پایه مستحکم از محتویات اینستاگرام را بسازید؟ برندها از اینستاگرام استفاده میکنند تا نیاز فروش را تحریک کنند برای اینکه کاری بیشتر از فقط پست کردن تصاویر محصول با کپی های فروش را انجام دهند. کلید اصلی این است که با درگیر ساختن تصاویر گویا و چشم گیر یک رابطه تعاملی با مخاطبخود برقرارنمایید.
از این نکات اینستاگرام اطمینان حاصل نمایید که اینستاگرام ، بنفع شرکت شما بکار می‌آید.

1. ظاهر برندخود را شگفت انگیز نمایید.

به خاطر بسپارید که پایه کاربر اینستاگرام بطور اولیه نسبت به سایر پلتفرمهای اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر جوانتر میباشد.

برندهای موفق روی اینستاگرام دارای یک گالری کاملاً چشم گیر میباشند که تصویر مطلوب برند را بیان میکند.

محتویات باید مفرح، تصادفی، دوستانه، هیجان انگیز و جالب باشند. یک گالری بدقت ساخته شده باید احساسات رؤیایی تعقیب کنندگان خود تحریک نماید. محتویات باید دارای تفاوت باشند ولی باید دارای سازگاری نیز باشند. این امر کمک میکند تا یک وجهه قوی و قابل اعتماد را ایجاد نمود.

 

2. ارائه اطلاعات داخلی

درکنار ایجاد یک تصویر برند مستحکم، محتویات اینستاگرام باید کمی خاص باشند. تعقیب کنندگان عاشق دیدن کارهای داخلی برند هستند، نظیر پشت صحنه تولید یا نمایش تولید یک محصول جدید. با نشان دادن کارکنانی که عاشق شغل شان هستند، این امر به برندشما یک وجهه و یک ارتباط عاطفی عمیق‌تر میدهد.

3. آمار کاربر، دوست شما میباشد

این داده ها بی نهایت مفید میباشند. آنها به شما کمک میکنند تا بدقت ارزیابی کنید که استراتژی شما چگونه کارمیکند. داده های مفید شامل موارد زیر میشوند:

تعقیب کنندگان شما چه زمانی آنلاین هستند، نوع محتویاتی که تعقیب کنندگان شمابه آنها بهتر پاسخ میدهند، و سن و مکان تعقیب کنندگانشما. تمام این داده ها میتوانند به شما کمک کنند تا استراتژی محتویات ایده آل را برای متناسب سازی با برندشما  پیداکنید.

این داده ها میتوانند استفاده شوند تا تعیین کنند که استراتژیهای موجود چقدر مؤثر میباشند و اینکه آیا شما نیازدارید تا جزئیاتی را تغییر دهید نظیر زمان روز برای پست کردن و نحوه هدف قراردادن مخاطبان .(سیارک)  

4. درگیرکردن و پاداش دادن به تعقیب کنندگان شما

برقرارسازی مباحثه‌ها ازطریق اینستاگرام یک استراتژی است که بطوروسیعی استفاده شده است. مباحثه ها میتوانند محرک هایی برای تعقیب کنندگان  بمنظور درگیرشدن با برند شما یا اشتراک گذاری برندشما با دوستانشان باشد نظیر نظرگذاری روی عکستان، پست کردن مجدد تصویر برند روی پروفایل خودشان، تگ کردن یک دوست در عکس تان یا استفاده از یک هشتگ علامتگذاری‌شده منحصربفرد.

 

مباحثه ها بطور معمول شامل یک جایزه برای مشارکت کاربران میباشند، هرچند تعقیب کنندگان میتوانند به طرق غیرپولی نیز جایزه بگیرند. ازطریق ایده ارتباطات دوطرفه، درگیرشدن با تعقیب کنندگان با خواستن از آنها برای پاسخ دادن به سؤالات تان در بخش نظرات و/یا جواب دادن به نظرات شان میتواند برای هر دو طرف بسیار رضایتبخش باشد. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...