15 هدیه مناسب برای عید

در
در حال حاضر عید بسیار نزدیک است و به زودی ما ماراتن سالانه را به نام "خرید هدیه برای دوستان و اقوام" آغاز می کنیم و هر کس نمی تواند بر این خرید غلبه کند. با این حال، اگر شما به دنبال هدیه ای مناسب برای شخصی که آشپزی را دوست دارد، هستید هدایای انتخابی ما را ببینید.
 
ما در  sayarak.com دوست داریم هدیه هایی را مناسب با سبک زندگی کاربران ارائه دهیم، بنابراین 15 وسیله در آشپزخانه را برای  کسانی که مایل به صرف وقت در آشپزخانه هستند انتخاب کرده ایم.
 

1. غلطک برش

هدیه مناسب برای عید
یک ابزار همه کاره برای کمک به ساخت رشته فرنگی خانگی، و همچنین خرد کردن پیاز یا سیر
 

2. مجموعه تزئین قهوه

هدیه مناسب برای عید
هدیه ای جالب برای عاشقان قهوه که نه تنها قدردانی طعم و مزه قهوه هستند ، بلکه تزیین قهوه هم برایشان مهم است.
 

3. مجموعه ای از نازل ها برای تزئین کیک

هدیه مناسب برای عید
 

4. دستگاه برش چند منظوره سبزیجات

این وسیله سبک و چند کاره نه تنها انگشتان شما را از صدمات محافظت می کند، بلکه باعث می شود که روند آشپزی را با سرعت قابل توجهی انجام دهید.
 

5. قاشق اسکوپ

قاشق اسکوپ
هدیه ای عالی برای کسانی که دوستدار کیک  های پودری هستند.با این قاشق می توانید به راحتی و  قلقلی برای هر منظوری آماده کنید.
 

6. صفحه یخ زدای سریع

هدیه مناسب برای عید
طرفداران ذخیره مواد غذایی برای آینده مطمئنا از این وسیله لذت خواهند برد ، که سرعت باز شدن  هر غذای یخ زده را افزایش می دهد، و هم چنین زمان پخت و پز را سریع تر می کند.
 

7. حکاکی روی میوه ها و سبزیجات

وسیله حکاکی روی میوه ها و سبزیجات

کسانی که می خواهند هنر تزیین میوه ها و سبزیجات را به کار گیرند - حکاکی تزئینی سبزیجات و میوه ها - باید از مجموعه ای از چاقوها و ابزارهای دیگر که به ایجاد شاهکارهای واقعی کمک می کند استفاده کنند.

 

8.تابه چند منظوره

تابه چند منظوره

این تابه به شما اجازه می دهد تا غذاهای مختلف را همان زمان و بدون استفاده از روغن آماده کنید.

 

9. دستگاه برای ساخت صبحانه 3 در 1

هدیه مناسب برای عید
هدیه ای عالی برای کسانی که عاشق صبحانه کامل هستند، اما زمان کافی برای تهیه آنها ندارند. این یک دستگاه "ترکیبی" از گرمکن، پخت و پز و قهوه ساز است .
 

10. وسیله برای آماده کردن سوسیس

هدیه مناسب برای عید
 
اگر شما یا دوستتان می خواهید سوسیس خانگی تهیه کنید، این دستگاه غیر معمول که اجازه می دهد سوسیس با قطر های مختلف تهیه کنید برای این منظور مناسب است.
 

11. قالب برای شکلات

هدیه مناسب برای عید
هدیه ایده آل برای کسانی که دوست دارند شکلات و کوکی های غیر معمول آماده کنند مجموعه ای از قالب های سیلیکونی است که در گرما یا سرما خراب نمی شوند.
 

12. رول پین (وردنه) با طرح های حکاکی شده

رول پین (وردنه) با طرح های حکاکی شده
فقط با یک حرکت، این پین نورد خمیر را به کوکی های طرح دار خاص تبدیل می کند با تصاویر سه بعدی .

13. برای سیب زمینی پخته

هدیه مناسب عید
با استفاده از این وسیله، می توانید در چند ثانیه از سیب زمینی و سایر سبزیجات مانند گل کلم پوره درست کنید.
 

14. قالب های سیلیکون برای کیک های سه بعدی

قالب های سیلیکون سه بعدی
 
تهیه کیک هایی که به نظر می آیند از آینده برای ما به ارمغان آورده شده، بسیار آسان است: شما فقط باید از ظروف پخت مخصوص استفاده کنید .
 

15. ماشین برای برش رشته فرنگی

 برش رشته فرنگی
اگر شما یا دوستانتان به راویولی های خانگی و نودل ها علاقه دارید، این وسیله برش ، که نه تنها خمیر را رول می کند، بلکه آن را به رشته های باریک و طولانی برش می دهد، علاقمند می شوید.
 
آیا شما قبلا برای خرید هدیه عید تصمیم گرفته اید؟
 

نظرات

۱۳۹۹/۱/۵چگونه میتوان خرید

در ادامه بخوانید...

یک مرد مستقل باشید یاد بگیرید آشپزی کنید

در

 آشپزی مردانه

در ابتدای ماه جولای، برت این سوال را پرسید: آیا  آشپزی مردانه است؟ نتایج نظرسنجی به طرز شگفت انگیزی عجیب بود: 95٪ بله، 5٪ نه. به نظر می رسد اکثریت بزرگی از ما متقاعد شده اند که داشتن یک غذای گوشتی و سبزیجات در یک وعده غذایی خوشمزه، مهارت حیاتی برای یک مرد است.
صادقانه بگویم چرا اینطور به نظر می رسد که بسیاری از مردان قادر به انجام کار ساده ای مثل آشپزی نیستند و تنها آشپزی برای آنها محدود به روشن کردن باربیکیو و کباب کردن یک استیک مناسب می شود و نه پخت و پز خیلی چیزهای دیگر مانند ساخت سوپ (یک کار فوق العاده ساده) ؟

 

چرا ما فکر می کنیم که بسیاری از انسان ها می توانند آشپزی کنند، اما پختن مردها  !؟  مردان نمی توانند این کار را انجام دهند؟ بدیهی است که به طور متوسط ​​هر مردی فکر می کند میتواند یک استیک عالی کبابی درست کند اما در مورد پخت و پز در آشپزخانه؟ سر و کار داشتن با سبزیجات و انواع ادویه ها و طعم ها؟ آیا آشپزخانه قلمرو زنان است؟ آیا آشپزی زنانه است؟ امروز، بیایید به برخی دلایل نگاه کنیم که هر مردی باید بتواند آشپزی کند.

 

یک مرد مستقل

موضوع مهم عصر جدید این است که یک   مرد مستقل   باشد. اما یک مرد که نمی تواند به سرعت ، هم آشپزی کند، هم غذا بخورد، همیشه به شخص دیگری وابسته است که بتواند به او غذا بدهد، مثل همسر، دوست دختر یا مک دونالد. وابستگی در یک مرد قابل تحسین نیست. آیا شما می خواهید شخصیتی باشید که تبدیل به یک پیتزای یخ زده میشود؟

 

اگر به کسی وابستگی دارید تا غذای روزانه را به شما بدهد، آیا واقعا خودتان را مستقل می دانید؟آیا یک مرد مستقل هستید؟ 

به طور جدی، ما خود را با مهارت های خود در زمینه ابزارهای قدرت و تکنولوژی قدرتمند می کنیم، اما شاید بعضی از ما با یک ابزار قدرت به صورت هفتگی در تماس هستیم اما با غذا هر روز سر و کار داریم. پس بیاییم سبک زندگی خود را تغییر دهیم و از همین الان برای خودمان آشپزی کنیم و با  آشپزی مردان از این وابستگی نجات پیدا کنیم.

یک مرد قوی و سالم

پس از گذشت زمان ثابت شده که : آشپزی در خانه بسیار شادتر از صرف غذای در بیرون است، به خصوص اگر غذا خوردن به معنای خوردن سریع غذا نباشد. در خانه، می توانید مواد تشکیل دهنده مورد استفاده و روش های پخت و پز را کنترل کنید. مواد سالم و بهداشتی استفاده کنید که مواد نگه دارنده نداشته باشند و مزه ها و طعم های خطر زا  در آشپزخانه شما وجودنخواهد داشت. بدن شما لاغرتر، عضلانی تر و سالم تر خواهد ماند.

یک مرد برای خود و دیگران غذا فراهم می کند

بسیاری از سرآشپزهای مشهور در جهان، مرد هستند. توانایی دادن یک وعده غذایی کامل زمانی که همسر شما بیمار است یا خسته بسیار مردانه است.

درباره استقلال در بالا صحبت کردیم، خوب، مردی که می تواند آشپزی کند، مهم ترین افراد در زندگی خود را برای ارائه یک غذای خوشمزه دور هم جمع می کند: اشپز مرد برای خانواده و دوستانش را غذا می پزد. 

یک مرد با خانواده اش زمان می گذراند

آیا می خواهیدالگوی مناسبی برای فرزندان خود باشید؟ با آنها وقت بگذرانید و توانایی های خود را برای استقلال به آنها آموزش دهید.بنابراین در حالی که با آنها در موردگذراندن  روز آنها در مدرسه یا کار صحبت می کنید، به ارائه یک شام خوشمزه بپردازید.

وقت خود را با فرزندانتان درآشپزخانه صرف کنید. شما می توانید مهارت های لازم را به آنها آموزش بدهید تا سالم و مستقل باشند در حالیکه پدر هستید. تصور کنید که فرزند پسر تان راآموزش دهید تا از روشن کردن فر نترسد، کسی که راحت با چاقوی آشپزخانه کار کند، و بداند چگونه پیاز را خرد کند. تصور کنید او قادر به انتخاب و ترکیب گیاهان و ادویه جات باشد. تصور کنید او این ویژگی های مشابه را به فرزندانش آموزش دهد.

آشپزی آقایان، خانم ها را تحت تاثیر قرار می دهد

به نظر می رسد دو مهارت در مردان وجود دارد که زنان نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند. یکی ازاین  ویژگی ها نواختن یک ساز موسیقی است و توانایی دوم آشپزی و آماده کردن یک وعده غذای خوشمزه برای خانواده

در حال حاضر، شاید خیلی از مردان توانایی اول را که نواختن است به راحتی کسب نکنند اما آشپزی واقعا کار ساده ای است فقط در نظر داشته باشید که قرار نیست مانند سرآشپز های معروف در یک رستوران فرانسوی درجه یک غذا آماده کنید.

آشپزی موجب صرفه جویی در پول می شود

وقتی می شنوم کسی می گوید: "چگونه می توانم غذا ی سالم بخورم در صورتی که فقط 100 دلار در هفته صرف غذا کنم؟" می خندم و به آنها می گویم خودتان آشپزی کنید این مقدار، پول کمی نیست، بلکه کمبود برنامه ریزی است که بسیاری از ما تغذیه  سالم نداریم.

شما با خرید میوه های فصلی، سبزیجات، گیاهان و ادویه جات و مقدار زیادی چربی سالم از روغن زیتون ،نارگیل و روغن کنجد و گوشت از هر نوعی می توانید غذاهای سالم و خوشمزه تهیه کنید و مقدار زیادی از درآمد خود را پس انداز کنید..  

یک مرد مستقل باشید: یاد بگیرید آشپزی کنید

آیا نقش یک مرد در خانواده محدود به روشن کردن باربیکیو و پختن کباب می شود؟

پس چه چیزی برای آشپزی یک مرد مناسب است؟ این واقعا ساده است. آیا می توانید بخوانید؟ اگر بخواهید، می توانید آشپزی کنید تمام مواردی که باید انجام دهید این است که چندین ماده را اندازه گیری کنید و بعضی از دستورالعمل های ساده را دنبال کنید. بعد از مدتی به دنبال راهنمایی های دیگران (از دستور العمل های مورد علاقه خود از مادر و مادربزرگ خود بخواهید و اگر به اندازه کافی خوش شانس بودید که پدرتان آشپزی کند)، شما یاد خواهید گرفت که چه طعم هایی را دوست دارید و چگونه آنها را بسازید به دستور العمل های خوداضافه کنید. 

چگونه آشپزی یاد بگیریم

کلید واقعی پخت و پز و آشپزی :

- تهیه یک لیست از مواد مورد نیاز برای یک هفته آشپزی 

-صرف 45 دقیقه تا یک ساعت زمان در فروشگاه برای خرید گوشت، سبزیجات و مواد مورد نیاز

بنابراین یک مرد مستقل باشید، چاقوی خود را تیز کنید، مواد غذایی را در یخچال انبار کنید و به آشپزی بپردازید. واقعا بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیافتد این است که شما غذایی را می خورید که چند بار اول چندان خوشمزه نشده ولی به مرور دستتان می آید که چکار کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطرناک ترین ظروف در آشپزحانه 4 مورد

در

4 نوع ظرف خطرناک در آشپزخانه که شما باید در اسرع وقت ازدست آنها خلاص شوید.

امروزه بسیاری از ما سعی می کنیم قوانین غذای سالم را در زندگی خود دنبال کنیم. با این حال، همه نمی دانند که ظروفی که ما برای پخت و پز استفاده می کنیم، به همان اندازه غذای سالم، مهم است. حتی یک رژیم غذایی سالم می تواند به مشکلات بهداشتی منجر جدی شود اگر قابلمه ها و تابه ها از جنس خطرناک باشند.

sayarak.com یک لیست از خطرناک ترین ظروف را تهیه کرده و همچنین یک جایگزین مناسب برای آنها در آشپزی معرفی کرده است.

آیا ظروف تفلون خطرناک است؟

آیا ظروف تفلون خطرناک است؟

تفلون شاید خطرناک ترین "جنایتکار" در این لیست باشد. بسیاری از مردم قابلمه و تابه را با این پوشش انتخاب می کنند، زیرا آنها مناسب  سرخ کردن و ته دیگ هستند.

با این حال پوشش  PTFE ) polytetrafluoroethylene) پلی تترا فلورو اتیلن (PTFE) می دهد یک پلیمر پلاستیکی است که وقتی بیش از 300 درجه سانتیگراد گرم می شود، بخارات سمی را آزاد می کند. چنین  سمی می تواند منجر به تب بخار پلیمر شود ، که تب آنفولانزای تفلون نامیده می شود.شامل علائم موقتی شبه آنفولانزا مانند لرز، تب، سردرد و بدن درد می شود. بروز علائم 4 تا 10 ساعت پس از استشمام  بخار پلیمر آغاز می شود و بیماری به طور معمول طی 12 تا 48 ساعت طول می کشد. این نه تنها برای انسان ها خطرناک است، بلکه برای پرندگان داخل خانه نیز خطر دارد و باعث کاهش عمر آن ها می شود.

آیا ظروف تفلون خطرناک است؟

یکی دیگر از مواد شیمیایی خطرناک در ترکیب غذاهای تفلونی PFOA (perfluorooctanoic acid) است که به توسعه انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان سینه و پروستات، سرطان تخمدان کمک می کند. اعتقاد بر این است که PFOA در محصولات تفلون در مقادیر کم موجود است که برای انسانها تهدیدی نیست. با این حال، در بسیاری از چیزهای روزمره وجود دارد. بنابراین، مطلوب است که تماس با این ماده شیمیایی به حداقل برسد. پرفلوئورواُکتانیک با اختلالات تیروئید، بیماری کبد، بیماری مزمن کلیوی و سرطان بیضه ارتباط دارد.این ماده با ناباروری و وزن کم نوزاد هنگام تولد می گردد.آسیب ریوی هم در مضرات استشمام بخار پلیمر قرار دارد.

چدن را جایگزین ظروف تفلون کنید

چدن برای پخت غذا امن است و در طول زمان آزمایش شده است. علاوه بر این، این ماده به سرعت و به طور مساوی گرم می شود، و در عین حال، سموم به مواد غذایی منتقل نمی شود و به طور طبیعی به افزایش سطح آهن در بدن کمک می کند. اگر سطح آهن طبیعی باشد، می توانید وسایل آشپزی ریخته گری برنجی را انتخاب کنید که همچنین برای استفاده راحت هستند.

آیا ظروف آلومینیومی برای پخت و پز خطرناک هستند

2. آیا ظروف آلومینیومی برای پخت و پز خطرناک هستند؟

تعجب آور نیست که آلومینیوم به طور گسترده ای در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر شایع ترین فلز، آلومینیوم نیز بسیار با دوام، سبک وزن، همه کاره و قابل بازیافت است. اما می تواند به سلامت شما آسیب برساند.

آلومینیوم فلزی است که روی اعصاب تاثیر می گذارد و مقدار بیش از حد آن در بدن می تواند به بیماری های سیستم عصبی مرکزی، از جمله بیماری آلزایمر و ALS (اسکلروز جانبی جانبی آمیوتروفی) منجر شود. و اگر چه وسایل آشپزخانه آلومینیومی معمولا دارای پوشش محافظتی هستند، به راحتی آسیب دیده و اجازه می دهد فلز سمی به غذا وارد شود.

جایگزین مناسب برای ظروف آلومینیومی شیشه است

ظروف شیشه ای مواد سمی را در هنگام گرم شدن منتشر نمی کنند، با دوام، سازگار با محیط زیست و بو ها را جذب نمی کنند. تنها نقص آن کمبود خواص anti-stick است. اما، می بینید، این یک نقص کوچک برای امنیت است.

 

3. آیا ظروف مسی خطرناک است؟

آیا ظروف مسی خطرناک است

شما ممکن است بیشتر از یک بار ظروف مس Copperware   را در مغازه ها دیده باشید و زیبایی آن را تحسین کنید. همچنین احتمال دارد که شما از خواص حرارتی مس، که گرمای سریع و یکنواخت را فراهم می کند، شنیده باشید. اما آیا می دانستید که مس می تواند به عنوان یک ماده برای ظروف خطرناک باشد؟

مانند برخی از فلزات سنگین دیگر، مس در مقادیر کم برای سلامت انسان بسیار مهم است. اما اضافه شدن آن در بدن می تواند منجر به  مسمومیت شدید فلز شود . استفاده از آن به عنوان یک ظرف با پوشش محافظ و بدون آن خطرناک است. در اولین تجسم، مس پس از تماس با محصولات اسیدی منتشر و وارد غذا خواهد شد . در مورد دوم، علاوه بر پوشش، شما یک عنصر سمی دیگر را در ترکیب خود، نیکل را دریافت می کنید.

ظروف جایگزین مسی ظروف فولاد ضد زنگ است

ظروف فولاد ضد زنگ نسبتا سبک وزن، مقاوم در برابر خراش است و می تواند بدون خطر باشد. همچنین، برای مدت طولانی به شما خدمت می کنند.

 آیا ظروف سرامیکی خطرناک است

 

4. آیا ظروف آشپزخانه با پوشش سرامیک خطرناک است؟

ظروف آشپزخانه با پوشش سرامیک در نگاه اول به نظر می رسد بسیار امن است. با این حال، این درست است فقط برای 100 درصد سرامیک.

پوشش سرامیکی نرم به اندازه کافی مقاوم نیست و بعد از چند ماه استفاده از آن شروع به ترک برداشتن می کند. پس از آن، سرب و کادمیم جذب می شوند و سپس به بدن می رسند. مسمومیت با سرب  یکی از خطرناک ترین انواع مسمومیت های فلزی است و می تواند باعث درد شکم، سردرد، ناباروری و سایر مشکلات سلامتی (در موارد شدید،  کما و مرگ ) شود.استفاده از ظروف با پوشش آسیب دیده خطرناک است.

جایگزین ظروف سرامیکی

جایگزین ظزوف 100٪ از جنس سرامیکی. این از مواد طبیعی ساخته شده است، غیر سمی است، غذا در آن نمی سوزد. درست است که چنین ظروفی می تواند بسیار گران باشد، اما برای سال ها به شما خدمت می کند.

شما از چه نوع ظروفی اغلب برای پخت و پز استفاده می کنید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

باید و نباید در آشپزخانه 11 مورد

در
برخی از وسایل مفید در آشپزخانه فضای کافی ندارند، هر چند ما اغلب سعی می کنیم فضای کافی برای آنها پیدا کنیم و در برخی از موارد بوی فاضلاب یا ناخوشایند به مشام می رسد که علاوه بر بوی نامطبوع برای سلامت ما خطرناک هستند.
 
sayarak.com یک حسابرسی انجام داد و متوجه شد که مواردی از باید و نباید در میان وسایل آشپزخانه وجود دارد که برای راحتی و سلامتی بهتر است رعایت شود.

1. سلفون مواد غذایی

سلفون مواد غذایی زندگی ما را بسیار تسهیل می کند، اما برای ذخیره برخی از مواد غذایی، ارزشش را ندارد. سلفون مواد غذایی برای مواد غذایی و هر چیزی که چند بار در روز استفاده می کنید مثل پنیر، انواع سوسیس، نان کاربرد ندارد زیرا دوباره بسته بندی کردن  و چسباندن با دوام را تضمین نمی کند.
علاوه بر این، برخی از کارشناسان معتقدند که پلی اتیلنی که سلفون آشپزخانه از آن ساخته شده است، مواد مضری  برای بدن ما منتشر می کند.
 

2. اسکاچ مرطوب

اسکاچ ظرفشویی آشپزخانه در صورت مرطوب بودن  منبع بوی نامطبوع است.استفاده طولانی مدت از اسفنج کارایی آنرا از بین می برد و ظروف چرب را نمی تواند تمیز کند. علاوه بر این،اسکاچ ظرفشویی زمینه های پرورش واقعی باکتری های مضر هستند. به عنوان مثال، ویروس شناسان انگلیسی ، متوجه شده اند که 6 از 10 اسفنج ظرفشویی با باکتری ها آلوده می شوند که می تواند موجب ناراحتی های روده ای شود.
 
برای از بین بردن مشکل، شما باید اغلب اسکاچ را عوض کنید و آنها را در مکان هایی با رطوبت بالا نگذارید.
 

3. بطری های خالی

انباشت بطری ها هیچ خطری را به همراه ندارد، اما فضای بسیار زیادی را می گیرد و شاید هرگز مورد استفاده قرار نگیرند. اگر شما تصور می کنید، جمع آوری ظروف خالی به منظور صرفه جویی در آب برای آبیاری گل ها و یا در صورت قطع آب است، در مورد آن فکر کنید، چند بار شما واقعا از آن استفاده کرده اید؟سبک زندگی خود را عوض کنید و وسایل غیر ضروری را دور بریزید.
 

4. خوشبو کننده هوا

خوشبو کننده در آشپزخانه مواد غذایی را که طبخ می کنید، آلوده می کند. علاوه بر این، کارشناسان توصیه می کنند از خوشبو کننده های هوا در فضاهای بزرگ و با تهویه خوب استفاده شود. دلیل ساده است: محتویات می تواند ضرر داشته باشد و حتی می تواند موجب سردرد شود.
 

5. سینک را کاملا بشویید

سینک - جایگاه دوم در خانه برای انباشت باکتری پس از توالت است. قطعات کوچک مواد غذایی و مواد پاک کننده با آب تمیز نمی شوند، بلکه به سطح می چسبند. اگر سینک را با وسیله خاص تمیز نکنید، باکتری ها از سینک وارد مواد غذایی می شوند.
 

6. ثابت کردن کیسه داخل سطل زباله

برای نگه داشتن کیسه به طور مستقیم بر روی سطل و سر نخوردن کیسه به علت مقدار زیاد زباله، از قلاب حوله های معمولی در طرفین ظرف استفاده کنید. کافیست لبه های کیسه را سوراخ کنید.یا یک کش دور سطل بیندازید و لبه های کیسه زباله را از زیر کش رد کنید.
 

7. سوکت را روی اجاق گاز جانمایی نکنید.

توصیه می شود پریز های نزدیک اجاق گاز و سطح آشپزخانه بسته شود. دلیل ساده است: سطح خروجی دائما کثیف می شود، و مواد غذایی سوپاپ ها و ..... سوکت را مسدود می کنند. علاوه بر این، سوکت های باز ممکن است خطرناک باشند، زیرا در تماس با مایعات قرار دارند.
 

8. کیسه های پلاستیکی برای ذخیره سازی مواد غذایی

در بسیاری از کشورها ممنوعیت استفاده از پلی اتیلن در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها اجرا می شود . دلیل اصلی مواد غیرقابل تجزیه و آسیب زیست محیطی است. سبزیجات، میوه ها و سایر محصولات باید در کیسه های کاغذی ذخیره شوند. آنها نه تنها برای محیط زیست ایمن هستند، بلکه سبزیجات را با تهویه عالی طبیعی نگهداری می کنند.
 
 

9. سیب زمینی جوانه زده

اگر سیب زمینی را در خانه ذخیره کرده اید، برای این که جوانه نزند چند سیب را داخل آنها اضافه کنید. سیب گاز اتیلن منتشر می کند، که روند جوانه زدن را کند می کند.
 

10. بسته بندی گوشت گاو

اگر قصد دارید گوشت چرخ کرده گاو را بسته بندی کنید به روش بالا صاف کنید و با یک عدد چوب نازک کباب سیخی تقسیم کنید. هم فرایند یخ زدایی سریع تر می شود و هم جداسازی تکه ها از همدیگر راحت تر است. داخل فریزر فضای کمتری می گیرد.
 

11.نگهداری غلات

یک راه عالی برای ذخیره غلات، این است که آنها را در ظروف جداگانه قرار دهید. بنابراین غلات را در کیسه های نایلونی ذخیره نکنید.در شیشه های آب یک بار مصرف هم می شود، غلات را ذخیره کنید. 
 نظرات خود در مورد ترفند های مفید در آشپزخانه با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران

در
اگر درباره شخصی صحبت کنيم که رابطه با او برای شما ارزش دارد، بهتر است که در انتخاب هدیه با تعقل و منطق پیش بروید. ایده های هدیه برای اهدا کننده و گیرنده اغلب بسیار متفاوت است. به همین دلیل، برای انتخاب هدیه برای یک زن زیبا، بهتر است به نظر او گوش دهید.
با نظر خواهی از خانم ها sayarak.com امتیاز خود را از هدایایی تهیه کرده که بهتر است به دختران داده نشود و جزو اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران به حساب می آید و 13 عدد هدیه اشتباه را با شما به اشتراک گذاشته است.این هدیه ها علاوه بر این که، دلیل ناخشنودی زنان نه تنها در 8 مارس، بلکه همچنین تولدها، سالگرد عروسی، جشن ها که شامل پایان سال تحصیلی می شود بلکه باعث می شود پول خود را هدر دهید.

عطر

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
اگر دختر خودش از عطر خاصی استفاده می کند به او هدیه بدهید، به عنوان مثال، Givenchy، و سپس هیچ سوالی وجود ندارد. در غیر این صورت، بهتر است عطر را به تنهایی خریداری نکنید: حتی گران ترین عطر ممکن است باعث ایجاد حساسیت یا سردرد شود.
یک راه حل خوب، با هم برای خرید هدیه به فروشگاه لوازم آرایشی و عطر بروید.
 

ترازو

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
خریدن ترازو به عنوان یک هدیه، مانند پاسخ مثبت به این سوال است: "آیا فکر می کنید که من اضافه وزن دارم؟" این دسته از هدایای ناموفق شامل محصولات رژیمی و کرم ضد سلولیت و غیره هم می شود.
 
اگر یک دختر طرفدار مشتاق شیوه زندگی سالم است، می توانید به او، به عنوان مثال، اشتراک در استخر یا بلیط ماساژ بدهید.
 

جعبه شکلات و دسته گل

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران

هدیه از روی انجام وظیفه، هدیه به سبک زندگی "بیش از حد تنبل و بدون فکر"
 
به عنوان مثال، یک جعبه شکلات با یک بطری نوشیدنی و یک گلدان گل. یک فرمول که یک رابطه رسمی با اهدا کننده را نشان می دهد.
گل ها را می توان بدون پیچیدن آنها در سلفون، فویل یا اشکال تزئینی ساخته شده از کاغذ و ..... هدیه داد.
 

ظروف آشپزی

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
  
 
اگر شما یک خانواده هستید، چیزهایی مانند مایکروویو، اجاق گاز برقی بهتر است به جای خرید سرویس قابلمه خریداری شود. و اگر هنوز دوست دارید، پس چنین هدیه ای، علاوه بر این که وعده هیچ چیز خوبی را نمی دهد. شما بصورت هدیه انتخاب شده یک پیام را منتقل می کنید : "محل شما به عنوان یک زن در آشپزخانه است !" و این را چند تا دختر دوست دارند.
 
اگر مطمئن هستید که دختر مورد نظر آشپزی را دوست دارد، می توانید یک گواهینامه برای یک کارگاه آشپزی به او اهدا کنید.

شامپو، روغن و دیگر محصولات بهداشت شخصی

دختران برای مراقبت از پوست خود گاهی اوقات نه تنها برای ماه ها بلکه برای سال ها از یک مارک لوازم آرایشی استفاده می کنند. و در عین حال عوامل زیادی نیز در نظر گرفته شده است: از نوع پوست تا اینکه آیا محصولات آلرژی ایجاد می کند یا نه؟ به همین دلایل می توان خرید هدیه مانند شامپو و صابون و لوسیون را  مجموعه ای ارزان از لوازم آرایشی که در آستانه تعطیلات در سوپر مارکت ها حراج می شوند نسبت داد. به طور جداگانه، در نظر داشته باشید که به هیچ دختری  کرم هایی برای چین و چروک و آکنه نمی دهند.
 
یک جایگزین خوب برای هدیه ای از این طرح می تواند کارت هدیه برای خرید از فروشگاه آرایشی باشد.
 

جعبه هدیه خالی

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
تصور کنید که یک جعبه خالی هر چند زیبا، بعد از امید به پیدا کردن یک حلقه از داخل آن و هنگامی که او متوجه شود جعبه خالی است، حتی تصور میزان ناامیدی یک دختر در آن زمان بسیار دشوار است.
همه چیز کاملا واضح است: جعبه و طلا و جواهر با هم قرار دارند.
 

بدلیجات و جواهرات ارزان قیمت

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
قرار دادن بدلیجات و جواهرات ارزان در جعبه هدیه ایده خوبی نیست. بعید است که هر کسی با بدلیجات پلاستیکی ارزان قیمت یا محصولاتی که در یک قاب فلزی هستند راضی شود.
 
به جای جواهرات ارزان، شما می توانید یک آویز نقره زیبا هدیه کنید.
 
بلیط برای مسابقات ورزشی
اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
بهترین هدیه نیست - مگر اینکه، خانم طرفدار نوعی خاص از ورزش باشد.
 
بلیط برای تئاتر، کنسرت یا اپرا یک راه حل عالی خواهد بود.
 

نقاشی یا پرتره

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
البته، هنرمندان می توانند از روی عکس شاهکار ایجاد کنند، اما هنوز هم باید جستجو شوند. و به سختی کسی می خواهد کپی بدی از یک عکس داشته باشد.
یک جایگزین برای این هدیه می تواند یک گواهینامه برای یک جلسه عکس حرفه ای با یک عکاس خوب باشد.
 

اسباب بازی 

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
به خصوص خرس عروسکی غول پیکر. خوب، شاید در زمان ارائه چنین هدیه دختر تحت تاثیر قرار بگیرد. شاید حتی یکی دو عکس در Instagram برای نمایش در مقابل دوستانش با خرس بگذارد اما  نقش این هدیه فقط گرد و غبار را جمع آوری می کند و فضای زیادی را اشغال می کند.
 
اسباب بازی های پلاستیکی را می توان با یک پتوی با کیفیت جایگزین کرد.
 

انواع سوغاتی و مجسمه

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
این شامل انواع مغناطیسی ها روی در یخچال و فریزر، انواع مجسمه ها و سوغاتی ها با نمادهای سال می شود که قفسه ها همیشه در انتهای ماه اسفند حراج می شوند. این کادو کاملا بی فایده و طبق معمول دائما پر از گرد و غبار معمول است.
جایگزینی مناسب برای سوغاتی با نمادگرایی سال و به جای یک مجسمه شما می توانید یک گلدان غیر معمول یا یک شمعدان ظریف را انتخاب کنید. دختر خانم ها به شمع علاقه دارند.
 

گل مصنوعی

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
این ها شامل خرس های ساخته شده از گل مصنوعی، دسته ای از اسباب بازی های پلاستیکی و دسته های آب نبات مصنوعی می باشد.
 
جایگزین مناسب این هدیه دسته گل های طبیعی و  "گلهای تازه" است.
 

تی شرت، فنجان، بالش و موارد دیگر با کتیبه یا چاپ عکس

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
سوغاتی با کیک وانیل شیرینی و چاپ عکس بسیار ابتدایی است. و بدتر از دادن یک بالش یا یک فنجان با پرتره او در یک تصویر مضحک، تنها می تواند یک هدیه در قالب یک بالش، تی شرت یا فنجان با یک پرتره از یک دوست عزیز باشد. به همکاران، مادر، خواهر یا معلمان، شاید چنین چیزهایی نباید داده شود.
 
یک فنجان ظریف در یک بسته زیبا، یک جایگزین خوب برای فنجان با چاپ عکس خواهد بود.
یکی دیگر از گزینه ها این است که یک مورد سرامیک اصل  را در یکی از نمایشگاه های طراحی که متخصص در فروش اقلام مشابه هستند را انتخاب کنید.
 
و شما چه هدیه مضحک و عجیب غریب دریافت کرده اید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه کارامل سیب

در
طرز تهیه کارامل سیب
عزیزم بیرون سرده!
یک روز عالی آفتابی اما سرد برای یک پیاده روی کوتاه.بهترین قسمت در مورد پیاده روی این است که به محض اینکه به خانه برگشتیم ، بدانیم که چه درمانی را در پیش خواهیم گرفت. اخیراً دمنوش های گیاهی و دسر های رژیمی به روشهای مثبت و تأثیرگذار بر ماجراهای آشپزخانه ما سایه انداخته است.سیب های پخته شده همیشه تجسم دکوراسیون کلاسیک در زمستان و تنوعی برای بسیاری از ما هستند. در طول سال ها  برای پخت و پز کردن کارامل سیب، دستورالعمل های مختلفی وجود داشته و دارد اما فقط یک استاندارد پخت را در نظر بگیرید. و من بالاخره  بر ترس خودم از تهیه کارامل غلبه کردم(من در گذشته بیش از یک تابه را به دلیل کارامل بد خراب کردم) و هنوز مطمئن نیستم که چگونه به درستی انجام شده است: آیا قرار است وقتی شروع به ذوب شدن کرد یا شفاف ماند ، قند را هم بزنید؟ طبق معمول منابع مختلف چیزهای مختلفی را بیان می کنند و  ...
زمان آماده سازی: 20 دقیقه. ، پخت: 40-50 دقیقه.
برای 4 نفر

 

مواد لازم برای تهیه کارامل سیب

4 عدد سیب متوسط
آب 1 عدد لیمو
250 گرم شکر برای کسانی که رژیم دارند نصف استفاده کنند
1 قاشق غذاخوری آب
کره 70 گرم
1 قاشق غذاخوری دارچین
خامه یا بستنی وانیلی

 

طرز تهیه کارامل سیب

شیرین ترین سیب را برای دستور غذا در آشپزی انتخاب نمی کنم، کارامل سیب آماده شده ، بیشتر از یک مقدار قابل توجه شیرینی ( بدون شوخی ) به سیب اضافه می کند.
 
سیب ها را پوست کنده و آنها را در یک کاسه آب با آب لیمو قرار دهید تا از قهوه ای شدن آنها جلوگیری شود.
 
1 قاشق غذاخوری آب به شکر اضافه کنید و در حرارت متوسط ​​بپزید تا به یک لایه نازک و طلایی کارامل تبدیل شود. سپس کره را داخل کارامل بیندازید.
 
سیب ها را از کاسه در آورده ، روی آنها را خشک کنید و در یک ظرف گود قرار دهید.دارچین بپاشید و کارامل کره را روی سیب ها بریزید. با فویل آلومینیومی بپوشانید و حدود 45 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد (360 درجه فارنهایت) بپزید یا تا زمانی که سیب ها نرم شوند.
 
در یک کاسه سیب کاراملی را با خامه یا بستنی وانیلی - یا هر دو - سرو کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

فینگر نودل سیب زمینی

در

فینگر نودل سیب زمینی

فینگر نودل سیب زمینی یکی از دستور العمل های آشپزی مورد علاقه من در تمام دوران بوده و هست. همیشه مادر بزرگم زمانی که اعلام میکرد، قصد دارد فینگر نودل سیب زمینی را برای ناهار آماده کند، خانواده دور میز آشپزخانه روی نیمکت های چوبی قدیمی جمع شده بودند و به محض این که اولین سری با رنگ طلایی-قهوه ای مورد نظر از تابه بیرون می امد ، آنها را داخل یک بشقاب در وسط میز می گذاشت ، بنابراین همه با حرص و اشتیاق فینگر نودل سیب زمینی را با دست می خوریم ، هر چقدر آنها گرم و چرب بودند، خوشمزه تر بودند. اگر سیب زمینی را دوست دارید، این دستور العمل برای شما است. فینگر نودل سیب زمینی به عنوان یک غذای جانبی برای هر نوع وعده غذایی و با یک کاسه سالاد و سس بسیار مناسب سرو می شود.

مواد اصلی آرد چاودار یا آرد گندم یا سیب زمینی و تخم مرغ است.

مواد لازم برای تهیه فینگر نودل سیب زمینی

مواد لازم برای 4 به عنوان یک غذای جانبی یا میان وعده

750-800 گرم سیب زمینی جوش خورده

75 - 100 گرم آرد همه منظوره (در صورت نیاز) ، اضافی برای پاشیدن روی تخته (یا استفاده از سمولینا)

نمک

جوز هندی تازه رنده شده

1 عدد تخم مرغ بزرگ

کره را برای سرخ کردن صاف کنید

طرز تهیه فینگر نودل سیب زمینی

سیب زمینی ها را بخارپز کرده و یا جوشانده تا نرم شود ، تا حد ممکن گرم شود . سیب زمینی ها را له کنید و سپس بگذارید حداقل 15 دقیقه خنک شود.

 

آرد ، نمک ، جوز هندی و تخم مرغ را اضافه کنید و همه چیز را به آرامی با یک چنگال مخلوط کنید (برای طعم دادن به آن نمک را فراموش نکنید)! به سرعت با دست با هم مخلوط و خمیر سیب زمینی را کمی ورز دهید ، هر چه کمتر، بهتر است.

 

بلافاصله ورز دادن آن را ادامه دهید (خمیر در غیر این صورت چسبناک می شود): یک مشت آرد را روی صفحه بریزید و رول هایی که حداقل ضخامت انگشت شست و به طول 8-10 سانتی متر (3-4 اینچ) دارند را آماده کنید.

 

کره تفت داده شده را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید و شوپالا Schoppala را روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید تا طلایی قهوه ای شود. مطمئن باشید که آنها را با دقت چندین بار چرخانده اید. بیرون بگذارید و چربی بیش از حد  را با حوله کاغذی بگیرید) و

از خوردن این فینگر نودل سیب زمینی یا شوپالا یا به هر اسمی که دوست دارید، بنامید  لذت ببرید!

پیوست:

شوپالا Schoppala، شوپف نودل (آلمانی ؛ جمع Schupfnudeln ) که به آن Fingernudel ( ماکارونی انگشتی ) نیز می گویند ،(من خودم می گویم فینگر نودل سیب زمینی) نام نوعی رشته فرنگی ضخیم در غذاهای آلمانی و اتریشی است ، شبیه به گنوچی gnocchi ایتالیایی که بصورت بین المللی تر شناخته شده است. آنها اشکال مختلفی به خود می گیرند و در مناطق مختلف می توان به آنها با انواع مختلفی اشاره کرد. آنها معمولاً از آرد چاودار یا گندم و تخم مرغ تهیه می شوند. از زمان شناخته شدن سیب زمینی با سیب زمینی تهیه شده است. به شکل سنتی از طریق شکل دادن با دست آماده می شود. آنها غالباً به عنوان یک غذای خوش طعم با سوسیس سرو می شوند اما در کنار غذاهای شیرین نیز سرو می شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...