دوازده اشتباه رایج در استفاده از ماشین ظرف شویی

در

شستن کامل ظروف پیش از قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی

ممکن است شنیده باشید که قرار دادن ظروفی که هنوز تکه های غذا به آن ها چسبیده است در ماشین ظرفشویی کار درستی نیست، چرا که در حین انجام شستشو احتمالاً ماشین ظرفشویی قادر به پاک کردن کامل این گونه ظروف نخواهد بود. به نظر می رسد که این مسئله حقیقت ندارد، چرا که اخیراً روی تعداد زیادی ماشین ظرفشویی بررسی هایی در این خصوص انجام شده است به این صورت که ظرف هایی بسیار کثیف که تکه های غذا بهشان چسبیده بود را در ماشین های ظرف شویی که از مدل های مختلف انتخاب شده بودند قرار داده و متوجه شدند که تمامی این ماشین ها به طور فوق العاده ای از پس شستشوی ظروف به بهترین شکل ممکن بر آمدند. بنا براین زمانی که قصد شستشوی ظروفی را دارید که در آن ها غذا نوش جان کرده اید، کافی است تکه های بزرگ غذا را دور ریخته و سپس اقدام به قرار دادن ظروف در ماشین ظرف شویی خود کنید و نیازی به شستن و آبکشی ظروف پیش از قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی نیست. در حقیقت وظیفه مواد شوینده ای که در ماشین ظرفشویی قرار می دهید، همین است که به پاک کردن این تکه های غذا کمک کنند. تنها این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر چند روزی طول کشیده است تا ماشین ظرفشویی شما پر شود، بهتر است ظروف قدیمی تر را پیش از شروع شستشو با ماشین، خیلی سریع  آبکشی کنید تا از بو گرفتن ماشین ظرف شویی و ظروف جلوگیری کنید.

دمای آبی که ماشین ظرف شویی به وسیله آن ظروف را می شوید به اندازه کافی گرم نیست

بنا به بررسی های انجام شده، دمای آبی که ماشین ظرف شویی به واسطه آن ظروف را می شوید، حداقل باید صد و بیست درجه فارنهایت باشد و تنها در این صورت است که امکان پاک کردن و شستشوی کامل ظروف به بهترین نحو ممکن وجود خواهد داشت. برای بررسی این مسئله باید از یک دماسنج مخصوص مایعات استفاده کنید و دمای آب داخل ماشین ظرف شویی را بررسی کنید و اگر کمتر از صد و بیست درجه فارنهایت بود، توصیه می شود فکری به حال آن بکنید و دمای آب منزل را برای مثال اگر از پکیج استفاده می کنید، قادر خواهید بود بالاتر ببرید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که دمای آب را از صد و بیست درجه فارنهایت بیشتر نکنید، چرا که در آن صورت ممکن است در هنگام شستشوی دست ها و نیز حمام کردن، برای خود و کودکان تان خطرناک باشد.

قرار دادن بشقاب ها در قفسه بالایی ماشین ظرف شویی

بشقاب ها همیشه باید در قفسه پایینی ماشین ظرف شویی قرار داده شوند، چرا که قفسه پایینی است که به طور به خصوص برای نگه داری بشقاب ها طراحی شده است و مخصوص این کار است. مایک نردیگ، بازاریاب و متخصص فروش ماشین های ظرف شویی است و در این خصوص عنوان می کند: «قفسه های پایینی در این گونه ماشین ها همیشه به گونه ای طراحی می شود که تا جایی که امکان دارد در آن بشقاب قرار داده شود. البته طراحی این قفسه های پایینی به گونه ای است که امکان رسیدن آب گرم به سطرح تمامی بشقاب ها وجود داشته باشد تا همه بشقاب ها به خوبی پاکیزه شوند.». بنابر این قرار دادن بشقاب ها در قفسه های دیگر ماشین ظرف شویی، در کارکرد صحیح ماشین در شستشوی ظروف اختلال ایجاد خواهد کرد و ممکن است آب گرم آن گونه که باید به تمامی ظروف دیگر نرسد و  نتواند آن ها را پاک کند.

باید و نباید های ماشین ظرفشویی 

استفاده از شوینده های مایع و یا پودرهای شوینده

بهتر است به جای استفاده از پودرها و مایع های شوینده از قرص های ژل مانندی استفاده کنید که جدیداً وارد بازار شده اند. البته استفاده از پودر و مایع شوینده نیز در شستشوی ظروف مشکلی ایجاد نخواهد کرد و ظروف را خواهد شست و تنها نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که به نظر می رسد استفاده از این گونه قرص های جدید در نهایت بازدهی بهتری خواهد داشت. نردیگ در این خصوص گفت: «به نظر من استفاده از این گونه قرص ها بهترین بازدهی را خواهد داشت. کمپانی های بزرگ تولید مواد شوینده، سرمایه های کلانی برای ساخت این قرص ها کنار گذاشته و هزینه های زیادی صرف تحقیقات و ساخت این قرص ها شده است.». افراد دیگری نیز این نظر را تأیید کرده اند. بررسی هایی که با استفاده از مواد شوینده مختلف روی ماشین های ظرف شویی امتحان شده است، نشان می دهد که استفاده از این قرص های ژل مانند، به مراتب بهتر از سایر روش ها است، چرا که هیچ گونه ردی از خود به روی ظروف به جا نگذاشته و امکان تغییر رنگ ظروف نیز به صفر می رسد. تنها این نکته را به خاطر داشته باشید که این قرص ها را از دسترس کودکان دور نگاه دارید، چرا که به خاطر ظاهرش ممکن است فکر کنند خوراکی است و مصرف خوراکی آن می تواند بسیار خطر ساز باشد.

ظروفی که در ماشین ظرف شویی خود قرار می دهید، ممکن است همه به یک سمت قرار گرفته باشند

از دیگر مسائلی که به هنگام قرار دادن ظروف در ماشین ظرف شویی باید به خاطر داشته باشیم، جهتی است که ظروف داخل ماشین را به آن سمت قرار می دهیم. شاید به نظر بسیاری این کار عجیبی به نظر برسد، با این حال جهت قرار گیری ظروف در ماشین، در نهایت تأثیر بسیار مهمی بر چگونگی دسترسی آب به ظروف خواهد داشت و تنها در صورتی ظروف به طور کامل پاکیزه و درخشان خواهند شد که آب به تمامی قسمت های آن رسیده باشد. برای این که درک درست تری از این مسئله داشته باشید کمی جزئی تر به مسئله نگاه می کنیم. برای نمونه مکانی که برای کاسه ها در نظر گرفته می شود، قفسه بالایی ماشین ظرف شویی است. کاسه هایی که در قسمت عقبی قرار می گیرند را باید رو به جلو قرار دهیم و کاسه هایی که در قسمت جلویی قفسه قرار می گیرند باید رویشان به عقب باشد. در این صورت آب به تمامی قسمت های ظروف خواهد رسید و شستشوی آن ها به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد. این را هم به خاطر داشته باشید که بشقاب ها در صورتی به بهترین شکل ممکن شسته خواهند شد که رویشان به قسمت مرکزی پایین ترین قفسه باشد.

قرار دادن لیوان در پایین ترین قفسه

زمانی که ماشین ظرف شویی در حال پر شدن است و تقریباً تمامی ظروف خود را در آن قرار داده اید، جای دادن چند لیوان و فنجان در هر جایی که ممکن باشد به نظرتان فکر بدی نخواهد آمد، اما این نکته را باید به خاطر داشته باشید که قسمت هایی که در قفسه بالایی برای نگاه داری فنجان و لیوان در نظر گرفته شده است، بهترین مکان ممکن برای آن ها است. بهتر است لیوان ها و فنجان های خود را سر و ته در ماشین ظرف شویی قرار دهید تا امکان وارد شدن آب به داخل آن و پاکیزه کردنش به طور کامل وجود داشته باشد. نردیگ در خصوص فنجان ها و لیوان ها این مطلب را عنوان کرد که مدل های جدیدی وارد بازار شده اند که مکانی برای لیوان های بزرگ، متوسط و کوچک از لحاظ اندازه به طور مجزا در نظر گرفته اند و از سیستم پمپاژ جدیدی در ماشین های خود بهره گرفته اند که این امکان را می دهد که آب به تمامی قسمت هایی که به سادگی قابل دسترس نیستند، برسد و داخل ظروفی چون لیوان ها را به خوبی پاکیزه کند.

باید و نبایدهایی در مورد ماشین ظرفشویی 

جدا کردن قاشق، چنگال و سایر ظروف این گونه از یکدیگر

به نظر کاملاً منطقی می آید که چنگال ها، قاشق ها و چاقوهای خود را هر یک در مکانی قرار دهید که برای آن ها در نظر گرفته شده است، اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که قرار دادن این ظروف به صورت ترکیبی در نهایت منجر به شستشوی بهتر آن ها در ماشین ظرف شویی خواهد شد. در میان این ظروف، قاشق ها بیشتر از چنگال و چاقو با مشکل مواجه می شوند و زمانی که همه در کنار هم قرار می گیرند، ممکن است به یکدیگر چسبیده و امکان رسیدن آب به سطح آن ها به طور کامل کمتر خواهد شد. راهکارهایی برای این مشکل در نظر گرفته شده است که با هم نگاهی به آن ها می اندازیم: اولین راهکار این است که یکی در میان قاشق ها را سر و ته قرار دهیم که این گونه دیگر امکان چسبیدنشان به یکدیگر نخواهد بود، راهکار بعدی برای آن دسته از ماشین های ظرف شویی است که در قفسه سوراخ های تعبیه شده که مخصوص این گونه ظروف است و نمی توان قاشق را در آن سر و ته کرد، در این صورت بهتر است همانگونه که در ابتدای متن هم عنوان شد، ظروف را به صورت ترکیبی قرار دهید و قاشق ها را در کنار یکدیگر نگذارید. این را هم به خاطر داشته باشید که قرار دادن قاشق، چنگال و ظروف نقره این چنینی در کنار سایر ظروف، می تواند در نهایت سبب یک واکنش شیمیایی شود که در نتیجه آن قاشق، چنگال و ظروف نقره دیگر دچار تو رفتگی خواهند شد و به همین خاطر بهتر آن است که این گونه ظروف را خیلی نزدیک به یکدیگر قرار ندهیم.

قرار دادن ماهی تابه یا کاسه های بزرگتر به صورت تصادفی

یکی از دشواری هایی که به هنگام قرار دادن ظروف در ماشین ظرف شویی بسیاری با آن مواجه می شوند، قرار دادن ماهی تابه ها و ظروف این چنینی است. بهتر است ظروف بزرگتر، کاسه ها، ماهی تابه و ظروفی این چنینی را به گونه ای قرار دهیم که قسمت داخلی آن ها به سمت پایین ترین قفسه باشد. نردیگ در این خصوص عنوان می کند: «در قسمت های کناری و گوشه های ماشین ظرف شویی به گونه ای طراحی شده است که بهترین مکان برای قرار دادن ظروف بزرگتر است که هم فضای بیشتری در آن ها وجود دارد و هم امکان دسترسی آب به سطوح ظروف در آن قسمت ها بیشتر است. بهتر است این ظروف را در قفسه بالایی قرار ندهیم.». البته می توان ماهی تابه ها و ظروف این چنینی کوچک تر را در همان قفسه بالایی در کناره های آن قرار داد.

قرار دادن کف گیر، ملاقه و وسایل بزرگ این چنینی در مکان اشتباه

بیشتر افرادی که از ماشین های ظرف شویی استفاده می کنند به خوبی می دانند که نباید از قاشق ها و کف گیر های چوبی بزرگ و چاقو هایی که تیز هستند در ماشین ظرف شویی استفاده کرد و برای شستشو نباید آن ها را در ماشین قرار داد، اما با دیگر وسایل این چنینی و قاشق های بزرگی که از جنس پلاستیک و یا فلز هستند باید چه کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که مشکلی برای استفاده از این وسایل در ماشین ظرف شویی وجود ندارد و بهترین مکان برای قرار دادن آن ها قفسه بالایی ماشین است. این را هم به خاطر داشته باشید که توصیه می شود این وسایل را به صورت تخت در قفسه بالایی قرار دهید. البته مدل های به خصوصی از ماشین های ظرف شویی نیز هستند که مکانی جداگانه برای این گونه وسایل در نظر گرفته و به راحتی می توان وسایل را در آن قرار داد. اگر چنین مکانی در ماشین خود در اختیار ندارید، بهتر است این گونه وسایل را در کنار قاشق و چنگال های کوچک و معمولی قرار ندهید، چرا که باعث می شود به خوبی شستشوی آن ها انجام نگیرد.

قرار دادن ظروفی که ایمنی ماشین ظرف شویی را به مخاطره خواهد انداخت

می توان به سادگی و بدون توجه به جنس وسایل، همه را در ماشین ظرف شویی انداخت و دکمه شروع را فشار داد، با این حال بهتر است این مسئله را به خاطر داشته باشیم که کسی جز خود ما در این صورت ضرر نخواهد کرد. در حقیقت آب گرمی که ماشین ظرف شویی به وسیله آن ظروف را می شوید، می تواند به راحتی ظروف پلاستیکی را از بین ببرد، در قاشق ها و ظروف چوبی ترک ایجاد کند و رنگ وسایلی که طلایی هستند را به مرور زمان تغییر دهد. وسیله دیگری که به مرور زمان دچار مشکل خواهد شد (در صورت شستشو در ماشین ظرف شویی) آن دسته از ماهی تابه ها و قابلمه هایی هستند که ته نچسب دارند که به مرور زمان کارایی خود را از دست خواهند داد و تغییراتی نیز در ظاهرشان پدید خواهد آمد.

پر کردن بیش از اندازه ماشین ظرف شویی

ماشین های ظرف شویی از آن دسته محصولاتی هستند که به سرعت هواداران بسیار زیادی پیدا کردند و از مهمترین محصولاتی به شمار می رود که به واسطه تکنولوژی در اختیار انسان قرار گرفته است و می تواند وقت و انرژی زیادی را از هدر رفتن باز دارد، با این وجود بهتر است این مسئله را به خاطر داشته باشید که قرار نیست هر ظرف کثیف و آلوده ای را که دم دستمان آمد در ماشین ظرف شویی بیندازیم، چرا که در این صورت ماشین ظرف شویی کارایی خود را از دست خواهد داد. در حقیقت زمانی که بیش از حد در ماشین ظرف شویی وسیله قرار می دهیم، اتفاقی که رخ می دهد این است که مواد شوینده ای که استفاده کرده ایم و نیز آبی که در ماشین مورد استفاده است، قادر به دسترسی به تمامی سطوح ظروف نخواهد بود و آن گونه که باید در میان ظروف حرکت نخواهد کرد و این مسئله سبب می شود در نهایت بسیاری از ظروف آن گونه که باید تمیز نشود و در برخی موارد حتی برخی از ظروف ممکن است با آب تماس چندانی نداشته باشند. بنابراین بهتر است یا ظروف بزرگ تر را جداگانه بشوییم و یا این که آستین های خود را بالا زده و برخی از ظروف را با دست بشوییم.

استفاده از حالت پیش فرضی مشخص به طور مداوم

مدل های جدید ماشین های ظرف شویی که به بازار آمده اند، بیش از پیش از تکنولوژی بهره گرفته و قابلیت های ویژه ای به آن ها افزوده شده است، با این وجود، هنوز هم بسیاری از مردم ترجیح می دهند از همان حالت پیش فرض معمولی شستشو استفاده کنند. لوسیندا اتوچ، طراح و متخصص وسایل داخلی خانه در این خصوص عنوان کرد: «از زمان وارد شدن نخستین مدل های ماشین ظرف شویی به بازار زمان زیاد گذشته است و از آن زمان تا کنون با استفاده از تکنولوژی سعی شده تغییراتی در میزان استفاده از انرژی و آب، در ماشین های جدیدتر حاصل شود از انرژی و آب کمتری در شستشوی ظروف بهره گرفته شود. بنا براین بسته به ظروفی که مصرف کننده قصد شستن آن را خواهد داشت، حالت های پیش فرض متفاوتی در نظر گرفته شده است که در هنگام شستشو می تواند از هر یک از آن ها بهره بگیرد و بهتر است به این حالت ها توجه بیشتری شود.». بنا براین با نگاهی به دستورالعمل و دفترچه راهنمای محصول خود، متوجه خواهید شد که برای نمونه شستن ظروف فلزی با تکه های غذایی که روی آن ها به جای مانده است، چه تفاوتی با شستن ظروف شیشه ای و ظریف تر دارد و برای هر یک از کدام حالت پیش فرض باید استفاده شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

با شستن اشتباه ظروف به آرامی خودمان را می کشیم

در
با شستن اشتباه ظروف به آرامی خودمان را می کشیم
متخصص برجسته یكی از شركتهای داروسازی متخصص در ضد عفونی كننده ها، درباره شستن اشتباه ظروف و چگونگی ایمن تر شستن ظروف گفت. وی خاطرنشان کرد که بیشتر مردم از شوینده های حاوی سورفکتانت برای شستن ظرف ها استفاده می کنند.

 

در انتخاب مواد شوینده به چه چیزی باید توجه ویژه داشته باشیم

سورفکتانت ها در غلظت های زیاد بسیار خطرناک هستند ، بنابراین غلظت آنها نباید از 5 درصد تجاوز کند. علاوه بر این ، مواد شوینده نباید حاوی فسفات باشد - آنها به راحتی در پوست نفوذ می کنند ، وارد جریان خون می شوند و باعث تحریک دیاتز (Diathese Nerveuse) می شوند.
درماتیت ، آلرژی ، بر دستگاه تنفسی تأثیر می گذارد ، باعث ایجاد مشکلات متابولیک می شود. رنگ ها و طعم های شیمیایی اضافی هستند ، مطلوب است که تا حد ممکن تعداد آنها کم باشد.
وی توضیح داد که با وارد شدن به بدن ، تمام این مؤلفه ها باعث مسمومیت تدریجی بدن می شوند.

 

چگونه اثرات مضر شوینده ها را کاهش دهیم

برای کاهش اثرات مضر شوینده ها چه در زمان شستن ظروف و چه تمیز کردن و نظافت از دستکش استفاده کنید. مواد شوینده را مستقیماً به اسفنج اضافه کنید نه به ظروف. بهتر است ظروف را در آب گرم بشویید زیرا در سرما محصول بی اثر است و بیشتر مصرف می شود ، به این معنی که خطر بیشتر می شود. ارگانیسم باید به محصولاتی که حاوی اسیدهای آلی (سیتریک ، استیک ، لاکتیک ، گلیکولی) هستند ، داده شود که چربی ها و رسوب ها را به خوبی از بین می برند ، اما سم کمتری دارند. مهم است که بشقاب ها را کاملاً پس از مواد شوینده بشویید. یعنی 20-30 ثانیه تا صدای جیر جیر بدهند در این صورت بهداشت ظروف رعایت شده است
 
به گفته وی ، مواد باقیمانده مواد شوینده ، به ویژه سورفکتانتها ، در قطرات آب روی ظروف مستقر می شوند. پس از خشک شدن ، آنها یک فیلم نامرئی را تشکیل می دهند و به همراه غذا می توانند وارد بدن شوند. اعتقاد بر این است که در یک سال به این ترتیب یک فرد نیم لیتر مایع ظرفشویی وارد بدن می کند و با شستن اشتباه ظروف به آرامی خودش را می کشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اختراع مبتکرانه برای آشپزخانه که زندگی را راحت تر می کند 8 اختراع

در

قیچی میگو

هر یک از ما عادت کرده ایم که وسایل آشپزی راحت ، ساده و کاربردی باشد. بنابراین ، قبل از انتخاب این یا آن وسیله برای آشپزخانه که شما در نگاه اول فکر می کنید به آن نیاز دارید ، همه جوانب مثبت آن را در ذهن خود مرور کنید ، در مورد اینکه آیا به آن احتیاج داریم ، فکر می کنیم یا اینکه یک هوس خرید است. اما باور کنید ، جهان واقعاً مملو از چیزهای کاربردی است که دستیاران بزرگی در خانه خواهندبود.

8 اختراع مبتکرانه برای آشپزخانه که زندگی را راحت تر می کند

 

 

 

1. دستگاه قهوه ساز دستی

قهوه ساز دستی
دستگاه قهوه ساز دستی برای کسانی که عاشق قهوه هستند ، یک اختراع عالی است.  \ عکس

 

فقط به این فکر کنید که تا چه حد پیشرفت فنی حاصل شده است ، تقریباً هر سال اختراعات جدیدی را به جهانیان آشکار می کنید که یکی از آنها دستگاه قهوه ساز دستی است - یافتنی ایده آل برای کسانی که می خواهند خودشان را در صبح با یک فنجان قهوه معطر سورپرایز کنند و  علاوه بر این ، بر خلاف یک دستگاه قهوه ساز معمولی ، یک کتابچه راهنمای کاربر فوق العاده سبک ، عملی و جمع و جوردارد ، که در صرفه جویی در فضا بسیار مهم است.

 

قهوه ساز
ساده ، سبک و کم حجم.  \ عکس

 

 

2. ماست ساز

ماست ساز
ماست ساز یک دستیار ضروری در آشپزخانه است و همیشه از سلامتی و تغذیه مناسب شما محافظت می کند.  \ عکس

 

کودکانی در منزل دارید ، سلامتی خود را دنبال کنید ، رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید یا فقط دوست دارید که خود را با کفیر ، شیر پخته شده تخمیر شده ، ماست و چیزهای دیگر درمان کنید؟ پس سازنده ماست یک دستیار ضروری در آشپزخانه است که به لطف آن شما می توانید به راحتی طیف وسیعی از انواع ماست را با انواع میوه ، انواع توت ها ، آجیل ها بدون تلاش زیاد و اتلاف وقت تهیه کنید.

 

 

3. چاقوی میگو

قیچی میگو
با قیچی تمیز کردن میگو همه چیز بسیار ساده است.  \ عکس

قیچی تمیز کردن میگو مخصوصاً برای کسانی که دوست دارند خودشان و عزیزان را با میگو سورپرایز کنند ، اما تمیز کردن میگو را دوست ندارند، با چند حرکت هوشمندانه  میگو های تمیز در ظرف چند ثانیه آماده می شود.

 

 

4- تیغ نارگیل

نارگیل
Caption

اختراع بسیار غیرمعمول است که قطعاً برای همه کسانی که عاشق نارگیل هستند جذاب خواهد بود. تصور کنید که چقدر زندگی با این وسیله آسانتر می شود ، قادر به جدا کردن گوشت آبدار نارگیل از پوست در چند دقیقه می شوید. اما این همه چیز نیست. مزیت این وسیله کوچک این است که علاوه بر جدا کردن  نارگیل ، در صورت تمایل می توانید ماهی را با آرامش خاطر تمیز کنید.

 

ماهی تمیز کردن
معلوم است که حتی یک ماهی نیز با این وسیله خارق العاده قابل تمیز شدن است!  \ عکس

 

 

 

5- بسته بندی مواد غذایی وکیوم

وکیوم مواد غذایی
بسته بندی وکیوم خانگی یک راه حل عالی برای کسانی است که می خواهند عمر مفید محصولات را تمدید کنند.  \ عکس

یک بسته بندی وکیوم برای خانه یک گزینه عالی برای کسانی است که نه تنها تمایل به افزایش "عمر" محصولات دارند بلکه خواص مفید آن را نیز حفظ می کنند. همچنین این گزینه برای کسانی که فرزند دارند مناسب است. محصولات بسته بندی شده وکیوم بسیار ساده تر و آسان تر برای ذخیره سازی هستند ، زیرا فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهند. علاوه بر این ، بیشتر این دستگاه ها مجهز به نازل و چاقوی مخصوص هستند که به لطف آنها می توانید درست برش دهید ، این کار همچنین وظیفه محول شده به شما را تسهیل می کند.

 

 

 

6. پاکت پخت سیلیکونی

پاکت پخت سیلیکونی
راحت ، عملی ، چند منظوره.  \ عکس

 

 پاکت پخت سیلیکون ، به یک دستیار وفادار ، قابل اعتماد و ضروری در آشپزخانه تبدیل می شود. کوچک ، جمع و جور و از همه مهم تر چند منظوره کاملاً با وظایف خود کنار می آید. تصمیم به پخت ماهی گرفتید؟ آسان است! سبزیجات؟ آسان!  و این همه چیز نیست. پاکت نامه را می توان نه تنها به عنوان یک ظرف پخت بلکه به عنوان یک ظرف برای محصولات یا برای خمیر ورز دادن ، تهیه کرم ها ، تخم مرغ های خرد شده و موارد دیگر استفاده کرد.

 

پاکت پخت سیلیکونی با مایکروویو
پاکت سیلیکون برای استفاده بسیار مناسب است و فضای زیادی را نمی گیرد.  \ عکس

 

 

7. اسفنج های آشپزخانه به رنگ روشن

اسفنج ظرفشویی
میوه های اسفنجی برای آشپزخانه.  \ عکس

چه کسی گفته اسفنج های آشپزخانه باید از شکل معمولی و همان رنگهای آشنا به رنگ قرمز ، آبی ، صورتی ، سبز و .. باشد؟ چرا رنگ های روشن تر و شکل های زیباتر را به زندگی خود نمی آورید؟ فقط به این اسفنج های میوه ای نگاهی بیندازید ، و بلافاصله متوجه خواهید شد که با چنین اسفنج های آشپزخانه حتی شستن ظروف آزار دهنده  به حساب نمی آید .

 

 

8-نگهدارنده قاشق آشپزی

نگهدارنده قاشق
نگهدارنده قاشق آشپزی

اغلب ، بسیاری از ما به آویز های استاندارد برای قاشق های آشپزخانه عادت کرده ایم این کار را برای ما آسان تر می کند ، بیشتر آنها را بر روی قلاب های تزئینی در امتداد دیوار آویزان می کنیم ، که همیشه زیبای به نظر نمی رسد. برای جلوگیری از کلیشه ها ، به پایه اصلیاین نگدارنده توجه کنید که در آن می توانید به راحتی تمام  قاشق های مورد استفاده در زمان آشپزی را قرار دهید ، ضمن اینکه نه تنها فضای روی میزهای آشپزخانه بلکه حتی ظاهر عمومی آشپزخانه را نیز حفظ می کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...