ده خطر پنهان موجود در خانه که سلامت افراد را تهدید می کند

در

کاملاً واضح است که همه ما خانه خود را به عنوان مکانی می شناسیم که در آن احساس امنیت و آرامش کرده و آن را به عنوان سرپناه خود می شناسیم. با این وجود در هر خانه خطراتی وجود دارد که به طور معمول از چشم ما پنهان مانده و این امنیت را تهدید می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با خطرات بالقوه ای آشنا کنیم که معمولاً در تمامی خانه ها یافت می شوند و این امکان را به وجود می آورند که سلامت شما و یا عزیزانتان در معرض خطر قرار بگیرد. با سیارک همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

محصولات تمیز کننده

البته در حال حاضر تنها راهکار برای رهایی از جرم ها و میکروب هایی که سلامت خانه و خانواده را تهدید می کنند استفاده از این گونه محصولات تمیز کننده است، اما نکته ای که در خصوص استفاده از این محصولات حائز اهیمت است این است که خطراتی هم متوجه سلامت انسان می کنند و به همین خاطر در استفاده و نگه داری آن ها باید دقت نظر بیشتری به خرج دهیم. محصولات تمیز کننده حاوی فرمول ها و ترکیبات شیمیایی بسیار زیادی هستند و قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض این گونه ترکیبات شیمیایی می تواند اختلالات زیادی را متوجه سلامت انسان کند که از آن جمله می توان به مشکلات مربوط به دستگاه گوارشی بدن اشاره کرد. نکته مهم تری که در خصوص این گونه مواد و محصولات تمیز کننده وجود دارد این است که به هیچ عنوان نباید آن ها را با یکدیگر ترکیب کرد و یا این که از چند ماده تمیز کننده در آنِ واحد استفاده کرد و خطرناک ترین محصول تمیز کننده ای که می توان با دیگر محصولات ترکیب کرد، سفید کننده و یا وایتکس است. این کار در نهایت می تواند مشکلات و اختلالاتی بسیار جدی متوجه دستگاه تنفسی، کلیه ها، کبد و بسیاری دیگر از قسمت های بدن کند و حتی این اختلالات تا جایی پیش می رود که امکان ابتلا به سرطان نیز در فرد به وجود می آید. البته این مطالبی که گفته شد به این معنا نیست که از این گونه محصولات استفاده نکنید و تنها نکته ای که باید مد نظر قرار داشته باشید این است که به هنگام استفاده از آن ها، تا جایی که امکان دارد از ماسک و دیگر وسایلی که خطرات ناشی از محصولات تمیز کننده را به حداقل برساند، بهره بگیرید و نیز این گونه محصولات را در دسترس کودکان خود قرار ندهید. اگر هم بتوانید به طور کلی به جای استفاده از این گونه محصولات شیمیایی خودداری کرده و به جای آن از تمیز کننده هایی طبیعی (مانند سرکه) استفاده کنید، دیگر نیازی به اتخاذ این تدابیر نخواهد بود.

مرطوب کننده های هوا

کپک و باکتری از جمله آلودگی هایی هستند که به طور ویژه در هوای مرطوب امکان رشد و تکثیر پیدا می کنند. نکته ای که در خصوص دستگاه ها و وسایلی که برای مرطوب کردن هوا از آن ها بهره گرفته می شود این است که باید به طور مکرر اقدام به تمیز کردن دریچه ها و دیگر قسمت های آن ها کنیم، در غیر این صورت امکان شکل گیری و رشد باکتری و کپک در آن ها افزایش پیدا کرده و این گونه آلودگی ها می تواند سلامت افراد خانواده را تهدید کند. آسم و بیماری ها و اختلالات مربوط به دستگاه تنفسی، از شایع ترین مشکلاتی است که با نادیده گرفتن وضعیت دریچه های دستگاه های مرطوب کننده، متوجه سلامت افراد خانواده می کنیم، به همین خاطر است که به طور مرتب باید این گونه وسایل را تمیز کنیم. این نکته را هم باید در نظر داشت که برای تمیز کردن این گونه وسایل مرطوب کننده، استفاده از صابون معمولی و آب کفایت می کند و استفاده از محصولات شیمیایی پاک کننده قوی تر، خود می تواند سبب انتشار ترکیبات شیمیایی خطرناک تری در هوا شود.

نشتی در لوله های حامل آب

در لوله کشی ساختمان ها یکی از مهمترین عواملی که مد نظر قرار می گیرد، لطمه نزدن به زیبایی ظاهری منزل است و به همین خاطر لوله های حامل آب همیشه در فضا های داخلی دیوار ها و نیز قسمت های زیرین سینک های ظرف شویی و دست شویی کار گذاشته می شوند. همین مسئله باعث می شود که نشتی در این گونه لوله ها به طور آنی قابل تشخیص نباشد و تا زمانی که این نشتی نشانه بیرونی پیدا نکند (مانند از بین رفتن دیوار ها به واسطه مرطوب شدن) کسی متوجه این شکستگی و نشتی در لوله های حامل آب نمی شود. البته برای ترمیم این لوله ها، هزینه های زیادی باید پرداخته شود (بعضاً خراب کردن قسمتی از دیوار و این گونه تدابیر)، اما این نکته را باید به خاطر داشت که پرداخت این هزینه بسیار حیاتی است و پای سلامت افراد خانواده در میان است. همان طور که در مورد قبلی نیز عنوان شد، بهترین مکان برای رشد باکتری و کپک، همین فضاهای مرطوب است و اگر این نشتی ها تداوم پیدا کند، عوامل آلوده زای بسیاری در دیوار ها و زیر سینک ها به وجود آمده و به مرور راهی به فضای داخلی منزل پیدا می کنند و یا سبب جمع شدن حشرات و جانوران موذی می شود. البته راهکارهایی وجود دارد که به وسیله آن قادر خواهید بود پیش از آن که هزینه زیادی برای ترمیم لوله ها لازم باشد، اقدام به شناسایی محل نشتی کنید و پرداخت هزینه های اضافی لزومی نداشته باشد. می توان فشار آب منزل را به طور مرتب بررسی کرد و در صورت مشاهده هر گونه نا هماهنگی، یک فرد متخصص را برای پیدا کردن محل نشتی احتمالی به خانه آورد.

قارچ و کپک

بسیاری از افراد خانه دار بر این باور اند که تمیز نگاه داشتن منزل و مرتب کردن وسایل برای جلوگیری از رشد قارچ و کپک و این گونه عوامل بیماری زا کافی است، با این وجود باید عنوان کرد که این باور اشتباهی است، چرا که این گونه عوامل بیماری زا (قارچ و کپک) برای شکل گیری و رشد و تکثیر به فضای چندان به خصوصی احتیاج ندارند و وجود کمی اکسیژن، رطوبت و مواد غذایی برای زندگی این گونه عوامل بیماری زا کافی است. زیر زمین، دستگاه های حرارت زای منازل، لوله های حامل آب و کاغذ های دیواری تنها چند مورد از فضاهایی هستند که این گونه عوامل بیماری زا به راحتی قادر به رشد و تکثیر در آن ها خواهند بود. قرار گرفتن این گونه عوامل در منازل، نه تنها باعث می شود جانوران و حشرات موذی به مرور راهی به منازل پیدا کنند، بلکه خود به تنهایی اختلالات بسیاری را متوجه سلامت افراد خانواده می کنند که گلو درد و اختلالات مرتبط با دستگاه تنفسی از شایع ترین این اختلالات و مسائل است.

بوی خوش عطر ها و مواد تمیز کننده

جالب است بدانید که غالباً بوی خوشی که عطر ها و مواد و محصولات تمیز کننده تولید می کنند، حاوی ترکیبات شیمیایی و خطرناکی هستند که می توانند برای سلامتی مضر باشند. ترکیبات و مواد شیمیایی ای وجود دارند که با نام اختصاری VOC ها شناخته می شوند و فتالات (نوعی ترکیب شیمیایی سرطان زا) و ترکیباتی فرّار، بخش اعظم این مجموعه مواد شیمیایی را تشکیل می دهند. بیشتر مواد و محصولات خشبو و معطر، حاوی این ترکیبات (VOCها) هستند و می توانند در بلند مدت برای سلامتی انسان مضر باشند. البته مدت زیادی از تشخیص این ترکیبات شیمیایی نمی گذرد و به تحقیقات جامع تری در این خصوص نیاز است، با این وجود، تا کنون این مسئله به طور قطعی تشخیص داده شده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این گونه مواد معطر و خشبو می تواند خطراتی بسیار جدی را متوجه سلامت انسان کند. جالب است بدانید که VOCهای موجود در محصولات تمیز کننده تقریباً همان خطری را متوجه سلامت انسان می کنند که با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و ترکیبات شیمیایی خارج شده از اگزوز خودرو ها متوجه سلامت می شود.

باکتری های بیماری زا

زمانی که از افراد در این خصوص سؤال می شود که به نظرشان آلوده ترین مکانی که در خانه وجود دارد کدام است، غالباً پاسخی که به این سؤال می دهند سرویس های بهداشتی است، با این وجود، جالب است بدانید که این باوری است که به طور اشتباه در میان مردم رایج شده است و با وجود قرار گرفتن سرویس های بهداشتی در معرض مستقیم باکتری های بیماری زا، این آشپزخانه است که امکان رشد و تکثیر عوامل و ترکیبات مختلف شیمیایی در آن بیشتر از هر مکان دیگری در خانه است. پارچه هایی که به وسیله آن ها بشقاب ها و سایر ظروف را خشک می کنیم و نیز سینک ظرف شویی، به واسطه رطوبت دائمی ای که متوجه شان است، قابلیت رشد و تکثیر قارچ ها و باکتری های بسیاری را در خود دارند. دستگاه های قهوه ساز و نیز اسکاچ هایی که با آن ها ظروف را می شوییم نیز همین حالت را دارند. فراموش نکنید که مهمترین عامل ایجاد باکتری و قارچ و این گونه مواد و ترکیبات بیماری زا، رطوبت است و تا حد امکان این گونه فضا ها و وسایل را باید خشک نگاه داریم.

سرب

جالب است بدانید که تا سال 1978، برای ساخت رنگ هایی ساختمانی، از سرب در ترکیب آن ها استفاده می شده است و تحقیقات جامعی که در این خصوص صورت گرفت، نشان از خطرات بی شماری داشت که سرب متوجه سلامتی انسان می کرد و به همین خاطر بود که در نهایت در همان سال (1978) استفاده از سرب در ساخت این رنگ ها به طور کلی ممنوع اعلام شد. از همان سال بود که به مرور همگان شروع به رنگ کردن مجدد دیواره های منازل خود کردند تا سرب موجود در رنگ های قدیمی برای شان تهدیدی به شمار نرود، با این حال سرب موجود در لایه های قدیمی تر رنگ دیواره های منازل قدیمی، ممکن است راهی به بیرون پیدا کند و به همین خاطر باید در این گونه منازل به دقت شکاف دیوار ها که راه را برای خروج ترکیبات لایه های قدیمی تر رنگ باز می کنند، ترمیم شوند. جالب است بدانید که کود موجود بر چمن زمین های بازی و نیز فضای سبز روبه روی برخی منازل، حاوی مقادیر زیادی سرب است و به همین خاطر توصیه ای که در این خصوص می شود این است که پس از وارد شدن به خانه (در صورت وارد شدن به فضای سبز) کفش های خود را دم در ورودی بگذارید و آن را به خوبی تمیز کنید، چرا که سرب موجود در کود ها و رنگ های شیمیایی نیز همانند سایر ذرات و گرد های موجود در هوا این قابلیت را دارند که به سطوح مختلف چسبیده و به مرور به صورت گرد و غبار در هوا منتشر شوند.

کربن مونو اکسید

ترسناک ترین و البته خطرناک ترین تهدید هایی که در خانه وجود دارند، آن هایی هستند که قابلیت تشخیص آن ها وجود ندارد (شکل، طعم و یا بوی به خصوصی ندارند) و کربن مونو اکسید یکی از آن ها است. این گاز بسیار خطرناک بو، طعم و رنگ به خصوصی ندارد و احتراق سوخت هایی به خصوص سبب شکل گرفتن و انتشار این گاز در هواه می شود. از مهمترین اختلالاتی که کربن مونو اکسید متوجه افراد می کند می توان به این مسئله اشاره کرد که قابلیت جذب اکسیژن را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و به همین خاطر است که قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی از این گاز در نهایت می تواند باعث ایجاد اختلالاتی جدی در خصوص تنفس افراد شود. راهکاری که برای مقابله و تشخیص وجود این گاز در خانه توصیه می شود، استفاده از دستگاه های جدیدی است که به منظور تشخیص وجود کربن مونو اکسید در هوا ساخته شده اند.

حیوانات خانگی

البته حیوانات خانگی می توانند به دوستان و همراهان بسیار خوبی برای افراد خانواده بدل شده و لحظات شاد و شیرینی برای آن ها به ارمغان بیاورند، با این وجود این نکته را هم باید به خاطر داشت که همین حیوانات خانگی می توانند حاملان میکروب ها و انگل های خطرناکی باشند که قرار گرفتن در معرض آن ها خطرات جدی ای را متوجه سلامت افراد خانواده خواهد کرد. بیماری هایی هستند که به واسطه رشد و تکثیر باکتری ها در بدن فرد شکل می گیرند؛ لپتوسپيروز (بيماري لپتوسپيروز یا تب شالیزار يكي از گسترش يافته ترين بيماريهاي مشترك بين انسان و حيوانات است) یکی از آن بیماری ها است و به وسیله حیوانات خانگی به بدن افراد منتقل می شوند و متأسفانه زمانی که حیوان به این بیماری مبتلا می شود، هیچ نشانه ظاهری ای در او به وجود نمی آید و از این طریق قابل تشخیص نیست. نکته ای که در این خصوص حائز اهیمت است، این است که این گونه بیماری هایی که از طریق حیوانات خانگی به بدن فرد منتقل می شوند، جدی تر از آنی هستند که بسیاری فکر می کنند و قابلیت گسترش پیدا کردن و بدل شدن به بیماری هایی را دارند که حتی در مواردی کشنده نیز خواهند بود و به همین خاطر اتخاذ تدابیری در این خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ حیوانات خانگی خود را به طور مرتب استحمام کنید و زدن واکسن و چک آپ های سلامتی آن ها را نیز  به هیچ عنوان فراموش نکنید و تنها در این صورت است که قادر خواهید بود از شکل گیری و انتقال این بیماری ها جلوگیری کنید.

موادی که باعث حساسیت می شوند (آلرژن ها)

البته این گونه مواد حساسیت زا، خود به تنهایی تهدیدی برای سلامت فرد به شمار نمی روند و تنها به گونه ای آزار دهنده هستند و این گونه ملکول های آلرژی زا در خانه و قرار گرفتن فرد در معرض آن ها در نهایت باعث می شود پیامی به سیستم دفاعی بدن منتقل شود مبنی بر این که او دچار بیماری شده است، در حالی که این مسئله به هیچ عنوان صحت ندارد. این گونه ملکول های آلرژی زا به طور معمول توسط ذرات گرد و غبار، شوره موجود در بدن حیوانات و نیز حشرات موذی به بدن فرد منتقل می شود و پس از ورود این گونه ملکول ها به بدن، فرد احساسی پیدا می کند مبنی بر این که برای نمونه سرما خورده است و این درحالی است که تنها پیامی مبنی بر سرما خوردگی به سیستم ایمنی او ارسال شده و این بیماری در بدن او به طور جدی شکل نگرفته است. راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار این گونه ملکول ها در خانه وجود دارد: برای نمونه می توان از لایه های پارچه های پلی اورتان (نوعی پلیمر با کاربرد های بسیار زیاد) برای محافظت از تشک رخت خواب و این گونه وسایل استفاده کرد، راهکار دیگر هم خشک کردن لباس ها با حرارت بالا است که هر گونه باکتری و حشره موجود در آن ها را از بین خواهد برد.

در سیارک بخوانیم:

کدام اشیا در هتل ها پر از آلودگی و میکروب هستند 

آلوده ترین نقاط در خانه که معمولا از چشم پنهان می مانند 

عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شود 

علل و علائم بیماری آنافیلاکسی‌ (شوک‌ آلرژیک‌) 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گل های آپارتمانی که برای سلامتی خطرناک هستند

در
بدون شک ، گل ها فضای داخل آپارتمان را بسیار تزئین می کنند. با آنها ، هر اتاقی سرزنده ، زیبا و راحت می شود. اما ، برخی از گل های آپارتمانی می توانند یک واکنش آلرژی زا ایجاد کنند. خطر پنهانی برای سلامتی شما و حتی برای سلامتی حیوانات خانگی شما دارند.بعضی از گیاهان خانگی دارای شیره سوزش آور هستند که می تواند باعث سوزش پوست شود.
 
گیاهان در فضای سرپوشیده، گل های آپارتمانی می توانند یک واکنش آلرژیک ایجاد کنند. پس از تماس با چنین گیاهانی ، ممکن است خارش، تورم چشم و لب ، سرفه ، تنگی نفس ظاهر شود. البته با ظاهر شدن چنین علائمی ، بهتر است از شر گیاه خلاص شوید. این گیاهان شامل شمعدانی و گل پامچال هستند. 
گل های آپارتمانی که برای سلامتی خطرناک هستند

شمعدانی

گل های آپارتمانی که برای سلامتی خطرناک هستند

فیکوس

گل های آپارتمانی که برای سلامتی خطرناک هستند
فیکوس یک گل داخلی است که تقریباً در هر آپارتمانی یافت می شود ، با این حال برای سلامتی بسیار مضر است. فیکوس می تواند باعث حملات آسم و واکنشهای آلرژیک جدی شود.
 

آزالای آزالیا

گل های آپارتمانی که برای سلامتی خطرناک هستند
آزالای کاملاً سمی ، هیرانتا ، فیلودندرون: این گیاهان فقط در صورت وارد شدن به بدن می توانند صدمه بزنند. بنابراین اگر فرزند کوچک دارید که هر چیزی را به دهان می برد ، بهتر است چنین گیاهان مضر داخلی مثل آزالیا یا آزالای را در سطح بالاتر بگذارید یا حتی از شر آن خلاص شوید.
 

خانواده کورتوف

گل های آپارتمانی که برای سلامتی خطرناک هستند
گلهای خانواده کورتوف کمتر خطرناک نیستند. مشهورترین نمایندگان این خانواده ، اولئاندر ، آدنیوم ، کاریسا ،  است. آنها حاوی موادی هستند که بر فعالیتهای قلبی عروقی تأثیر منفی می گذارند. واضح است که ازدیدن آن ضرری نخواهد دید ، اما باید از مصرف داخلی خودداری کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما خطر نکنید.

لیلیوم

گل های آپارتمانی که برای سلامتی خطرناک هستند
گیاهان مخصوصاً هنگام گل دهی و به خصوص در صورت داشتن رایحه ای غنی خطرناک هستند. چنین بویایی می تواند باعث سردرد شدید شود. این بوی لیلیوم است. این گل بسیار زیبا و مضر است. بدون استثنا ، انواع نیلوفری ها برای سلامتی انسان خطرناک هستند. این گل می تواند باعث سردرد شدید شود و حتی می تواند منجر به غش شود. جای تعجب ندارد ، اما نیلوفری های دره و لاله ها نیز ناسالم هستند. این گلها می توانند باعث تورم غشای مخاطی شوند ، بنابراین نباید چنین گلهایی را در اتاقهایی که می خوابید قرار دهید. 
 

فیلودندرون برگ انجیری

گل های آپارتمانی که برای سلامتی خطرناک هستند
خیلی اوقات در تزئین و دکوراسیون یک آپارتمان می توانید یک هیولا را ملاقات کنید. این گیاه گرمسیری بسیار بزرگ است.شیره این گیاه بسیار سمی است. باز هم ، از این واقعیت نگذریم که تا زمانی که به سادگی گوشه ای از آپارتمان را اشغال کرده هیچ آسیبی به بار نخواهد آورد. اما آب و شیره آن می تواند باعث سوختگی شدید غشاهای مخاطی اندامهای داخلی شود: چشم ، گلو ، معده. و در صورت تماس با پوست می تواند باعث التهاب اپیدرم شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

گرده های آلرژی زا

در

ابروسیاه (Ragweed) و دیگر علف های هرز مثل curly dick‌ ، lambs quarters‌ ، خرفه ، بارهنگ ، ترشک صغیر و برنجاسپ ، برخی از حاصلخیزترین تولید کننده های گرده های آلرژی زا هستند.
اگرچه فصل گرده ی ابروسیاه از آگوست تا نوامبر است ، ولی سطوح گرده ی ابروسیاه معمولا در اوایل سپتامبر در بسیاری از مناطق کشور به اوج خود می رسد.
علاوه بر این ، تعداد گرده ها در ماکزیمم حد خود و در روزهای بادی و داغ و خشک قرار دارند.

 

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟
گرده ی چمن
مثل گرده ی درختان ، گرده ی چمن علاوه بر فصلی بودن ، منطقه ای نیز هست. همچنین ، سطوح گرده ی چمن تحت تاثیر دما ، زمان باران و روز قرار دارد.
از 1200 گونه ی چمندر آمریکای شمالی ، فقط درصد کمی از آنها باعث آلرژی می شوند. رایج ترین چمن های ایجاد کننده ی آلرژی طبق زیر هستند :
• چمن برمودا
• جانسون گراس
• کنتاکی بلوگراس
• چمن ارچارد (شکوفه زار)
• چمن بهاری شیرین ( سوئیت ورنال گراس)
• چمن تیموتاوس

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

راهبردهای پیشگیرانه :

• اگر چمنزار دارید ، فردی را نیز برای چمن زنی داشته باشید. اگر مجبورید خودتان چمنزار را هرس کنید ، از ماسک استفاده کنید.
• همیشه چمن ها را کوتاه نگه دارید.
• از پوشش های زمینی استفاده کنید که گرده ی زیادی تولید نمی کنند مثل خزه ی ایرلندی ، خوشه و دی کوندرا
• بین ساعت پنج تا ده صبح از خانه بیرون نروید. کارهای بیرون را برای اواخر بعداز ظهر یا بعد از بارندگی سنگین قرار دهید چون سطح گرده ها پایین است.
• پنجره های خانه و ماشین را بسته تا کمتر در معرض گرده باشید. هوا را خنک نگه داشته و از تهویه استفاده کنید و از پنکه های سقفی و پنجره اجتناب کنید.
• آگاه باشید که گرده می تواند از طریق افراد و حیوانات خانگی به داخل خانه منتقل شود.
• لباس ها را به جای خشک کردن و آویزان کردن در هوای آزاد ، در لباسشویی خشک کنید. در غیر اینصورت گرده می تواند روی لباس ها جمع شده و وارد خانه شود.

 

گرده ی درختان
درختان نیز می توانند آلرژی شما را تشدید کنند خواه دارایی شما باشند یا نه چونکه درختان مقدار زیادی گرده رها می کنند که می تواند از منبع اصلی تا مایل ها آن طرف تر پخش شود.
درختان اولین تولید کنندگان گرده هستند که گرده ی خود را از ابتدای ژانویه در ایالت های جنوبی و تا اواخر می یا ژوئن در ایالت های شمالی ، رها می کنند.

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

اکثر آلرژی ها به خاطر یک نوع درخت مثل :
• کاتالپا
• نارون قرمز
• گردوی آمریکایی (هیکوری)
• زیتون
• گردوی آمریکای مرکزی (پی کان)
• چنار
• درخت گردو
یا گونه ی کشاورزی مذکر درختان خاص هستند. مونث این گونه ها کلا بدون گرده هستند. (سیارک)
• درخت زبان گنجشک
• افرای سیاه
• صنوبر شرقی
• درخت خرما
• افرا ( قرمز)
• افرا ( نقره ای)
• نخل فونیکس
• سپیدار
• بید
با این حال برخی از افراد اکیدا قابلیت سطح مقطعی را در خانواده ی توسکا ، راش، غان ، بلوط و خانواده ی سرو کوهی و سرو نشان می دهند.

راهبردهای بازدارنده

• اگر برای باغچه ی حیات خود درخت می خرید ، بدنبال گونه هایی باشید که آلرژی شما را بدتر نکند مثل توری ، سرخک ، انجیر ، صنوبر ، خرما ، گلابی ، آلو ، ارغوان و سکویا ( سرخ چوب) یا گونه ی کشاورزی مونث زبان گنجشک ، افرای سیاه ، صنوبر شرقی ، افرا ، نخل ، سپیدار یا بید.

 - درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه عواملی سبب خشک شدن پوست می‌شود

در

پوست بدن اولین مرز دفاعی در برابر عوامل خارجی است. آفتاب، باد و سرما پوست شما را خشک کرده و موجب خارش آن می‌شود، پوست بدن را زیر شلوار بلند یا دستکش پنهان نکنید. بگذارید تجدید انرژی کند!
برای داشتن پوستی نرم و شفاف، که با آن بتوانید خودنمایی کنید، این هشت نکته زیر را یاد گرفته و برای پوست خشک اعمال کنید.


1. آب و هوای زمستان
زمانی که درجه حرارت پایین می‌افتد، سطح رطوبت نیز کاهش می‌یابد. هوای خشک موجب خارش پوست می‌گردد. لیندا استین گلد پزشک و مدیر تحقیقات بالینی بخش پوست بیمارستان هنری فورد دیترویت می‌گوید: «زمانی که هوا شروع به تغییر می‌کند، دیده می‌شود که بیماران از خشکی و خارش پوست شکایت می‌کنند». استفاده از ترموستات هم کمکی نمی‌کند. وجود لوازم گرمایشی خانه نیز رطوبت بیشتری را از هوا و حتی از پوست شما می‌گیرد. (سیارک)
مداوی سریع: دستگاه مرطوب کننده نصب کنید.
جهت حفظ رطوبت هوا دستگاه مرطوب کننده هوا نصب کنید. رطوبت دستگاه را در درجه ثابت 45٪ تا 55٪ قرار داده و درجه حرارت را در 65 درجه فارنهایت قرار دهید.
در هوای زمستانی قبل از خارج شدن از منزل، حصار رطوبتی خودتان را ایجاد نمائید. قسمتهای حساس‌تر خود از جمله لب‌ها، صورت و دستها را با روسری و دستکش بپوشانید.
2. دوش‌های بخار
دوشتان را طوری تنظیم کنید که بخار بدنتان را آرامش دهد اما برای پوست شما فایده‌ی خاصی نخواهد داشت. استین گلد می‌گوید: «من می‌دانم که ایستادن در زیر دوش داغ تعجب‌برانگیز است... اما می‌تواند روغن‌های طبیعی در پوستمان را با سرعت بیشتری بزداید». ایستادن به مدت کافی در زیر دوش داغ بسته به خواست شما نیز توصیه نمی‌گردد. زیر دوش ماندن به مدت طولانی، پوست شما را خشک خواهد کرد.
راهکار فوری: حمام کردن با آرامش و سریع
حرارت دوش را پایین در حد ولرم نگه دارید، و زمان دوش را کاهش دهید. برای استحمام بدون خشک شدن پوست، پنج دقیقه کافی است. آوازخوانی‌تان را برای رانندگی نگه دارید.
3. صابون‌های رطوبت‌رسان
هر صابونی را در جاصابونی حمام‌تان قرار ندهید. همگی عین هم نیستند. با صابون‌های خشن پوستتان را نشویید. با حصار طبیعی برای رطوبت طبیعی پوستتان، خشک شدن آن را پایین نگه دارید.
راهکار فوری: به طرف ملایم‌ها بروید.
استین گلد می‌گوید: «ما استفاده از صابون‌های ملایم با عطرهای مجاز را توصیه می‌کنیم که هم مرطوب نگه می‌دارد و هم تمیز می کند». جامد یا مایع بودن آن مهم نیست، اما صابونی را انتخاب کنید که مخصوص پوست‌های خشک است.
4. کیسه کشیدن
فرض کنید برای تمیز کردن پوستتان نیازمند کشیدن چیزی به آن باشید؟ کیسه کشیدن روشی قدیمی است.
نانت سیلوربرگ پزشک و پرفسور امراض پوستی دانشگاه کلمبیا می‌گوید: «خاراندن پوست، آن را از بین برده و خشکی را زیاد می‌کند».
راهکار فوری: از لوازم نرم استفاده کنید.
سیلوربرگ پیشنهاد می‌دهد که از دستانتان یا لیف نرم حمام استفاده کنید. آنها شما را به اندازه کیسه‌های حمام تمیز خواهند کرد البته بدون از بین بردن پوستتان.
5. از دست رفتن رطوبت بعد دوش
دوش گرفتن موجب ایجاد رطوبت در پوستتان می‌شود. خشک کردن پوست درست بعد از دوش گرفتن موجب از بین رفتن این رطوبت می‌شود. سیلوربرگ می‌گوید: «سطح پوست شما قسمی از آب را به خود جذب می‌کند، که در صورت جلوگیری از آن، این مزیت را از دست خواهید داد».
راهکار فوری: جذب رطوبت
استین گلد می‌گوید: «توصیه می‌کنم که با حوله خشک کنید اما طوری خشک کنید که نمناکی پوستتان تا حدودی باقی بماند». چه نوع لوسیونی باید استفاده کنید؟ برای پوست‌های حساس، یک کرم غنی حاوی موادی از جمله سرامید تسکین‌دهنده یا برای پوست‌های بسیار خشک اوره، اسید لاکتیک، تعدادی دیمتوکون یا وازلین (وازلین) بمالید. سیلور برگ می‌گوید این محصولات «به پوست شما جذب شده و روی حصار پوستی شما تاثیر خواهد گذاشت».
صورت شما نیازمند مرطوب‌کننده‌های بیشتری نسبت به پوستتان است. لوسیون صورت غیر جوش‌زا بمالید، چرا که در غیراینصورت منافذ را مسدود کرده و باعث جوش زدن پوستتان می‌شوند. مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که شامل طیف وسیعی از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر از آن باشد. سیلوربرگ می‌گوید:‌ »مرطوب‌کننده بهمراه ضد آفتاب هم در برابر خشکی و هم در برابر آفتاب از پوستتان محافظت می‌کند». (سیارک)
6. پیری
با افزایش سن و تغییر سطح هورمون، پوست نازک شده و خشک می‌گردد.
راهکار فوری: پیری پوست را از بین ببرید.
شما نمی‌توانید دوباره به عقب برگشته و جوان شوید، اما می‌توانید پیری پوستتان را کاهش دهید. هر صبح با مالش آرام صورت و دستانتان با کرم‌های غنی شروع کنید. برای کاهش چین و چروک و از بین بردن خشکی آن، به موادی متشکل از اسیدهای آلفا هیدروکسی و رتینول مراجعه کنید.
عادت چنین کاری را ندارید؟ یک بطری لوسیون را کنار تختتان قرار دهید و این اولین و آخرین چیزی باشد که روزانه آن را می‌بینید.
7. محرک‌ها
آیا ژاکت‌های مورد علاقه شما موجب خارش پوستتان می‌شود؟ می‌تواند از جنس پارچه‌اش، نرم‌کننده‌ی لباستان یا مواد شوینده‌ای باشد که با آن لباس‌هایتان را می‌شویید. بسیاری از پارچه‌ها و محصولات از دستمال کاغذی گرفته تا عطر، می‌توانند موجب تحریک پوستتان شوند.
راهکار فوری: از محصولات عاری از این مواد استفاده کنید.
«عاری» برای خرید هر نوع پاک‌کننده یا محصول آرایشی، کلمه‌ای کلیدی است. محصولاتی را بردارید که روی برچسبشان عاری از عطر یا عاری از رنگ زده است و مخصوص پوست‌های حساس ایجاد شده‌اند.
لباس‌هایی را بپوشید که پارچه‌اش نرم و از الیاف طبیعی از جمله پنبه و ابریشم است نه پشم یا پلی‌استر. روی تختتان ملحفه‌هایی از جنس چیت نخی بکشید تا بهنگام خواب و در تماس با بدنتان نرم باشد.
8. سلامتی شما
آیا پوستتان پوسته پوسته و قرمز شده است؟ این می‌تواند یک بیماری پوستی از جمله درماتیت آتوپیک یا پسوریازیس باشد. همچنین می‌تواند علامت بیماری‌هایی از جمله دیابت و یا غده تیروئید باشد.
راهکار فوری: بدنبال درمان آن باشید.
وقتی که خشکی و قرمزی پوستتان از بین نمی‌رود، به دکتر خود مراجعه کرده و علت و درمان آن را بپرسید. درمان آن ممکن است با دارو یا استفاده از کرم تجویزی باشد.
علتش مهم نیست، خشکی و خارش پوست چیزی نیست که بتوانید مدتی طولانی با آن زندگی کنید. اگر مرطوب‌کننده های مختلف را امتحان کردید و به پوست شما کمکی نکردند، یا التهاب آن بدتر شد، به متخصص پوست مراجعه کنید. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸خیلی جالب بود مرسییییییی

۱۳۹۵/۸/۱Thanks for sharing superb informations. Your website is so cool. I am impressed by the details that you have on this web site. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this website page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found just the info I already searched all over the place and just coud&nl#8217;t come across. What a perfect site.

در ادامه بخوانید...

40 کار ساده ای که می توانید هر روز انجام دهید تا سالمتر شوید

در

بعضی وقتها تغییرات اندک می تواند نتایج اساسی بر زندگی شما بگذارد. در این مطلب این 40 چیز آورده شده است:


1- یک چهارم لیوان آب با آب یک لیموی تازه پس از بیدار شدن بنوشید (نصف لیمو).
2- عرق یریزید، با رفتن به باشگاه ورزشی، سر کار، سونا و یوگا
3- برای 10 تا 20 دقیقه تمرینات با شدت بالا انجام دهید
4- آب سبزیجات سبز و تازه بنوشید (مثل خیار، کلم، کرفس، هویج، لیمو و زنجبیل)
5- اسموتی سبز در صبحانه میل کنید (ساخته شده از موز رسیده، اسفناچ، سیب، زنجبیل و یخ)
6- یک تا دو قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا و کلرلا (chlorella)  بخورید
7- از قهوه خوردن صرفنظر کرده و آن را با چای سبز جایگزین کنید. کافئین موجود در قهوه انرژی شما را می گیرد، استرس بدنتان را افزایش می دهد و سلامتی کلی شما را از بین می برد.
8- از غذاهای کاملا گیاهی استفاده کنید. از هر غذای بسته بندی که دارای مواد نگهدارنده و سایر ترکیبات شیمیایی است صرف نظر کنید.
9- طناب بزنید یا از ژاکت پرش استفاده کنید تا سیستم لنفاوی شما تقویت شود.
10- برای حداقل 5 دقیقه تمرکز کنید.
11- یک نفر را بغل کنید. این باعث افزایش آندورفین می شود که از هورمونهای موجد احساس خوب است.
12- تمام وسایل الکترونیکی تان را برای حداقل 1 ساعت از برق بکشید.
13- زمانی را در طبیعت بگذرانید، برای قدم زدن در پارک یا کنار رودخانه.
14- حداقل 2 تا 3 لیوان اب در طول روز بنوشید تا بدنتان اب لازم برای فعالیتهایی که نیاز به آب دارد را داشته باشد.
15- از شکر بالا، ترکیبات غذایی چربی دار مانند کوکی های سنتی، شیر شکلات، چیز کیک و غیره بپرهیزید. این باعث افزایش قند خون و منجر به دیابت و از بین رفتن سلامتیتان می شود.
16- با مادر زمین با تمرین پابرهنه روی علفها یا شن و ماسه راه رفتن ارتباط برقرار کنید .
17- یک سالاد سبز همراه با غذایتان بخورید.
18- نناهارتان را در خارج از اتاقتان در هوای تازه و نور طبیعی بخورید تا پای کامپیوترتان در اتاق.
19- مواد غذایی غنی از فیبر و آنتی اکسیدان عوض اسنک بخورید.
20- از شستشوی دهان برای بهبود وضعیت لثه ها و دندانها استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل بردارید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در دهانتان بچرخانید.
21- یوگا یا سایر حرکتهای کششی را برای حداقل 10 دقیقه انجام دهید.
22- به طرز قرار گیری بدنتان بخصوص وقتی که نشسته اید توجه داشته باشید.
23- 1 تا 2 گرم ذغال برای خلاص شدن از شر سموم بدنتان استفاده کنید
24- ماساژ بگیرید(سیارک)
25- از مراقبت کننده های غیر شیمیایی برای جلوگیری از ورود سموم به بدنتان استفاده کنید.
26- راجع  به 5 چیزی در خودتان که به آن افتخار می کنید فکر کنید.
27- به غریبه ها لبخند بزنید. این یک بهبود مثبت به حالتان می دهد.
28- با دیگران بخندید و دیگران را بخندانید.
29- کتابی بخوانید که به شما الهام می دهد.
30- حداقل 30 دقیقه را به فراگیری مهارتی اختصاص دهید که در حرفه یا زندگی شخصیتان تغییر ایجاد می کند.
31- فضای کاری خود را تمیز کنید که به شما قدرت تمرکز بالایی می-دهد.
32- یک فهرست از کارهای عقب افتاده تان بسازید و کاری که بیشتر مقاومت را برایتان ایجاد می کند انجام دهید. این به شما احساس کامل بودن می دهد.
33- یک ساعت زودتر سر کار بیایید تا قبل از آمدن همه و شروع زنگ خوردن تلفنها بخشی از کارها را انجام داده باشید. این باعث می شود که تنش کمتری به شما وارد شود.
34- به آهنگهای کلاسیک گوش دهید. مطالعات نشامن داده است که این باعث بهبود کارایی شناختیتان می شود.
35- با آهنگ مورد علاقه تان برقصید.
36- یک حسابدار درونی استخدام کنید و ببینید که آیا هنوز هیچ انزجار یا ناراحتی ای علیه کسی دارید؟ اگر دارید تصمیم بگیرید که ببخشید.
37- تمرین کنید که وعده هایتان را بصورت متناوب و برای حداقل 14 ساعت بخورید. به این معنا که اگر صبحانه را ساعت 8 خوردید، شامتان را ساعت 6 میل کنید. مطالعات نشان داده است که این موجب تعادل قند خون، جلوگیری از بیماریهای زوال افرین و سوزاندن چربی می شود.
38- روزانه چرت کمتر از 30 دقیقه بزنید.
39- ساعت 5 یا 6 صبح بیدار شوید. این به شما انرژی بیشتر می دهد و شما را در طول روز کارآمدتر می کند.
40- حداقل برای 7 یا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا عصبانیت رخ می‌دهد و چه تاثیری روی سلامتی شما دارد؟

در

پیشخدمتی که طرز فکر شما را رد می کند. فرد بی مسئولیتی که در بزرگراه‌ها رانندگی می‌کند بدون اینکه از فلاشر استفاده کند. و پخش صدای شادی که موجب می‌شود تا شما عمیق تر و عمیق تر در جهنم صدای ارسالی قرار گیرید.
جزئی‌ترین اذیت ما را در حالت خشم قرار می دهد. اما آیا تا به حال خواسته اید به این فکر کنید که چرا عصبانی می‌شویم؟ اصلا عصبانیت چیست؟ دکتر چارلز. دی. اسپیلبرگر، استاد تحقیقات روانشناسی دانشگاه فلوریدای جنوبی که به مدت 25 سال روی عصبانیت پژوهش انجام داده می‌گوید: «عصبانیت یک هیجان طبیعی است. در مورد آن چیز غیرطبیعی وجود ندارد.(سیارک)


امکان دارد عصبانیت طبیعی باشد اما روی شما تاثیر فیزیکی می‌گذارد. وقتی در طول ترافیک یا بازی فوتبال کودکان عصبانی می شوید سطح هورمون شما افزایش می‌یابد، تنفس شما سریع می شود، نبض و فشار خون شما افزایش می‌یابد، عرق می کنید و دانش‌آموزانتان متعجب می شوند. اساسا بدن شما آماده است تا کاری بکند. این بخش «مبارزه» از پاسخ «مبارزه یا فرار» است. اسپیلبرگر می‌گوید عصبانیت یک مزیت تکاملی است:‌ «ترس و خشم در حیوانات نیز متداول است چرا که به آنها در مبارزه و ادامه حیات کمک می‌کند.»‌
حال مشکل اینجاست که عصبانیت همیشه هم مفید نیست. بیشتر ما به ایستگاه ببرهای آدم‌خوار در خط DMV نمی‌رویم. تاثیرات فیزیکی عصبانیت روی بدن انسان می‌تواند ماندگار باشد. برخی از تحقیقات، ارتباط بین عصبانیت و فشار خون بالا، افسردگی و بیماری‌های قلبی را نشان می‌دهند. یکی از مطالعات نشان می‌دهد، در افرادی که بیشتر مستعد عصبانیت هستند نسبت به افراد کمتر عصبانی، احتمال سه بار حمله قلبی یا بیماری کشنده عروق کرونر قلب وجود دارد. (سیارک)
بنابراین راه حل چیست؟ آیا باید جلوی خشمتان را بگیرید یا می‌خواهید هر بار عصبانی شوید؟ کارشناسان می‌گویند نه. خواه عصبانیت را در خود پنهان کنید خواه خشمتان بترکد، احساس عصبانیت شدید امکان دارد برخی خطرات را بدنبال داشته باشد.
راه حل این است که خشم خود را بازسازی کنید. اسپیلبرگر می‌گوید اولین گام خود آگاهی است. به خودتان اجازه خشمگین شدن ندهید. به جای آن از خشم خود آگاهی داشته باشید. کنترل نمایید. این تنها روش کشف چیزی است که شما را عصبانی کرده است. (سیارک)
هنگامی که مشکل اصلی را شناسایی کردید، به جای اینکه به طور بی معنی عصبانی شوید، منطقا آن را حل نمائید. اگر نسبت به کسی عصبانی هستید درباره آن با او حرف بزنید اما هرگز پرخاشگری نکنید. اگر شرایط خاصی شما را عصبانی تر می کند یاد بگیرید که چگونه برای آن خود را آماده کرده و یا در آینده از آن بهتر اجتناب نمائید.
نکات مدیریت عصبانیت
• نفس بکشید! دم و بازدم عمیق به دیافراگم شما در زیر استخوان قفسه سینه کمک می‌کند. بعد از یک دقیقه یا بیشتر، بایستی کمی احساس دور شدن تنش را حس کنید. می‌توانید هر زمان که خواستید تمرینات تنفسی را نسبت به قوانین خودتان انجام دهید حتی در طول یک شام عصبانی کننده.
• استراحت کنید. وقتی عصبانیت به سراغتان می‌آید، محل را عوض کنید. در صورت امکان، اتاق را ترک یا پیاده روی انجام دهید.
• عقل خود را بکار گیرید. تا 10 بشمارید. خودتان را در سواحل کارائیب تصور کنید. یا یک کلمه آرامبخش را با خودتان تکرار کنید.
• عصبانیت خود را کاهش دهید. ورزش به دلیل فعالیت بدنی می تواند برای استرس زیاد، به عنوان مسکن باشد. کشش های حرکتی آهسته از جمله یوگا را انجام دهید. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش های طبیعی تسکین آلرژی

در

رژیم غذایی

40-50 میلیون انسان با این مساله همه ساله مواجه هستند : گرفتگی سر، آبریزش چشم، آبریزش بینی و عطسه که علائم آلرژی فصلی هستند. خبر خوب این است که شما همیشه مجبور به مصرف قرص برای بهتر شدن نیستید.  اندرسون پزشک و متخصص می گوید " مطالعات نشان می دهد که رویکردهای طبیعی در ارتقای علائم آلرژی موثر هستند "." بهترین بخش این است که شما از اثرات جانبی ناخواسته ی تجویز دارویی سنتی مثل خواب آلودگی پرهیز کنید " . ما از متخصصان ارشد پزشکی دیگر برای راهبردهای روانی جسمی و رژیم غذایی مربوط به فصل آلرژی بدون قرص درخواست کرده ایم .(سیارک)

از برخی محصولات استفاده کنید

کدین پزشک و فیزیکدان می گوید " حدود 20%  از سلول های ایمنی ما در روده هستند ، پس رژیم غذایی ، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می کند " . میوه ها و سبزیجات با بیشترین رنگ ها ،‌مثل توت ، انگور قرمز و اسپانیایی ، دارای بالاترین آنتی هیستامین هستند که از رادیکال های آزاد پیشگیری می کند که به سلول ها آسیب زده و ایمنی بدن را ضعیف می کند.هاردی پزشک و متخصص می گوید ،  ویتامین های C,E و بتا کاروتن (‌که اغلب در فرآوردهای رنگی روشن یافت میشود ) دارای خواص ضد تورمی هستند که به کاهش تورم در مسیر جریان هوا کمک می کنند که باعث گرفتگی می شود.   کوئرسیتین ،  ترکیب گیاهی یافت شده در سیب و انگور نیز جلوی  تورم مسیرهای بینی را می گیرد.

از لبنیات، قند، گندم و افزودنی های غذایی پرهیز کنید.

طبق گفته ی دکتر هاردی ، این موارد به ایجاد بلغم اضافی معروف هستند که باعث گرفتگی و خارش بینی می شوند. کنار گذاشتن این موارد ، حساسیت شما را به گرده ها و محرک های دیگر کم می کند.

غذاهای معطر و ادویه دار بخورید

دکتر هاردی می گوید آنها جریان خون را افزایش داده و اکسیژن را به مسیرهای بینی برده و بلغم را رقیق کرده و از بین می برند.

 آب بنوشید

مایعات به گرفتگی های مسیر جریان هوا با آبدار کردن غشای بلغم ، کمک می کند : هرچه غشا مرطوب تر باشد ، بلغم رقیق تر شده و به آسانی از بدن خارج می شود.

غذاهایی را انتخاب کنید که شامل اسیدهای چرب امگا 3 باشند

در ماهی ، بادام و کتان یافت می شوند، امگا 3 به کاهش علائم تنفسی با کاهش تورم  کمک می کند. 

بوته ها را نیز امتحان کنید

مطمئن شوید که برچسب های کالا را برای میزان استفاده در روز چک کنید و همیشه با دکتر خود راجع به تعاملات احتمالی با داروهای دیگر قبل از مصرف اینها ، صحبت کنید.

طبق گفته ی دکتر اندرسون، گزنه یک آنتی هیستامین طبیعی است که خارش را در مسیر بینی تسکین می دهد.

سدیم سلنیت (شکلی از آنتی اکسیدان سلنیوم ) به تقویت سیستم ایمنی بدن و خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند که باعث حملات آلرژی محرک می گردد.

آلئوورا ، زمانی که به شکل مکمل یا اسپری بینی محلول نمکدار استفاده شود ، نیز به التیام غشای بلغمی تحریک شده ، کمک می کند.

شنبلیله ، گرفتگی را با رقیق کردن بلغم باز می کند.

 

روزانه 30 دقیقه ورش کنید

زمانی که بدنتان در معرض یک ماده ی آرلژی زا باشد (قارچ ، پرز حیوان ، گرده ، داست مایت) ، هیستامین را کاهش می دهد ، ماده ای که باعث تورم و خارش در مسیر جریان هوا و بینی و چشم می شود. ورزش ایروبیک ملایم ، سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و حساسیت آن را نسبت به مواد آلرژی زا ، کمتر می کند. ورزش نیز به اندام های تحت تاثیر آلرژی هایی مثل مسیر بینی ، ریه و کارکرد سینوس ها  به طور بهینه کمک کرده و جریان خون را افزایش می دهد. در زمان فصل آلرژی ، سعی کنید که در درون خانه ورزش کنید تا ریه هایتان در معرض گرده و آلودگی نباشد.

یوگا کار کنید  

تمرین های تنفس و حرکات ساده ی یوگا مثل کبری ، کشش شتر (خم شدن به پشت) و حالت ماهی ، که ماهیچه های ریه را ریلکس کرده و مسیر هوا را باز می کند ، باعث میشود ریه اکسیژن بیشتری بگیرد. برای دانستن اینکه حالت ها و ورزش های تنفسی برای تسکین علائم شما بسیار خوب هستند.

پیام بدهید

دکتر اندرسون می گوید که " پیام های جمجمه ای می توان به باز شدن مسیرهای بینی با بالابردن خروج آب از بینی ، کمک کند. برخی از بررسی ها نیز نشان می دهد که درمان پیامی می تواند تنش روحی و بدنی را کاهش دهد. سطوح پایین تر استرس ، سیستم ایمنی بدن شما را برای کارکرد بهتر و کاهش تولید هیستامین توانا می کند.

صورت خود را بخور دهید

چند فنجان آب را بجوشانید و آن را در کاسه ای بزرگ و دهانه گشاد بریزید . کاسه را روی سطح صافی گذاشته و سر خود را به مدت 15 دقیقه روی آن بگیرید. با گذاشتن حوله روی سر و کاسه ، بخار را متمرکز کنید. یا ، شما یک دستگاه بخور صورت از داروخانه بخرید که دارای لوازم هرمی شکل پلاستیکی برای جریان مستقیم است. هزینه ی دستگاه های بخور  تقریبا 25 دلار است. دوش آب گرم و طولانی گرفته یا از کمپرسور گرم روی صورت استفاده کرده تا به تسکین فشار سینوس کمک کند.

آب سینوس خود را بکشید

برای تسهیل تخلیه در زمان بخور ، وضعیت زیر را امتحان کنید : برای سینوس های جلویی (بالای چشم) ، چند دقیقه به طور عمودی بنشینید. برای سینوس های غربالی ( بین چشم و بینی) ، چند دقیقه به پشت دارز بکشید. برای تمیز کردن سینوس های آرواره ای ( در زیر چشم) ، روی سمت مخالف سینوسی که قرار است تخلیه شود ، دراز بکشید : برای سینوس راست ، به سمت چپ چند دقیقه قرار بگیرید.

از طب سوزنی استفاده کنید

دکتر دین می گوید که به کاهش   فشار سینوس کمک می کند. نکات زیر را با انگشت سبابه فشار دهید و روی آنها چند بار در روز به مدت ده ثانیه ، انگشت را فشار دهید : تیغه ی بینی ( در هر دو طرف) ؛ نقاطی که ابروهایتان از انجا شروع میشود ؛ نقاطی از صورت شما  که در کنار جایی است که سوراخ های بینی باز می شود.

 

تجسم فکری  را تمرین کنید

دکتر اندرسون می گوید " تجسم فکری که مسیر بینی تمیز است ، بدن را به سمت انجام این کار فریب می دهد چونکه سیستم عصبی مستقیما به ادراکات واقعی و تجسمی پاسخ می دهد. " برای رسیدن به بهترین نتایج ، این تمرین را زمانی که ریلکس هستید انجام دهید ، مثلا بعد از انجام مراقبه یا تمارین تنفسی و در ابتدا تصویر خود را در منظره ای درنظر بگیرید که طبیعتا باعث می شود آلرژی تان خارج شود ، مثلا در یک مزرعه ی پر از چمن و نزدیک گربه . سپس خود را در حال راه رفتن در مزرعه یا نوازش گربه تجسم کنید، به طور کامل و عمیق از طریق بینی بدون محدودیت یا سفت کردن ریه ، نفس بکشید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...