ولخرج ها بخوانند

در

شاید در بین اطرافیان دیده باشید یا خودتان به این درد مبتلا باشید! بله یک بیماری مهلک و به شدت وخیم به نام ولخرجی. افرادی که از هر نوع مدل جدیدی اطلاع دارند. افرادی که محال است تا سر کوچه بروند و دست خالی بازگردند.

اگر خودتان یا یک نفر از اطرافیانتان از این دست رفتار ها دارند، بدانید که به این بیماری خطرناک مبتلا هستند.

اما نگران نباشد درمان این بیماری پیش ماست. اگر از این که زود پول هایتان تمام می شود خسته شده اید! اگر سقف بدهکاری هایتان به جایی رسیده است که دیگر کسی حاضر نیست به شما پولی قرض بدهد و اگر خودتان هم از این وضعیت موجود خسته شده اید با ما همراه باشد تا به شما بگوییم چاره ی کار کجاست. با ما همراه باشد.

برای رفع مشکل ولخرجی باید چندین مرحله را طی کنید تا به درجه ای از شهامت برسید که به خودتان یک نه قاطع بگویید.

اول ماه است و حقوق خود را دریافت کرده اید و در فکر هستید که چطور دخل پول بی زبان را در بیاورید! اما کمی صبر کنید. اگر می خواهید تا هفته ی آینده بی پول نشوید یک لیست تهیه کنید. یکی از مشکلات افراد ولخرج این است که به بازار می روند و هر چیزی را که دیدند فورا می خرند بدون این که فکر کنند که به آن نیاز دارند یا نه. پس یکی از راه حل ها این است که یک لیست از خواسته هایتان تهیه کنید. هر چیزی که فکر می کنید لازم دارید را در لیست خود بنویسد. اما قبل از آن مقداری از پولی را که دارید به عنوان پس انداز جدا کنید و به خود بقبولانید که چنین پولی اصلا وجود ندارد. حالا می توانید لیست خرید خود را تهیه کنید.

نحوه ی تهیه لیست خرید:

لابد به خود می گویید هر کسی می تواند به راحتی یک لیست خرید برای خود تهیه کند. اما من به شما می گویم که نوشتن یک لیست خرید مناسب کار هر کسی نیست و یک سری فوت و فن خاص دارد. اول چرخی در خانه بزنید. هر گوشه ی خانه از حمام و آشپزخانه گرفته تا دستشویی و حیاط. یک کاغذ و قلم با خود بردارید و هر چیزی که لازم را دارید را بنویسید. سعی کنید نیاز های خود را به دقت بررسی کنید و حتما تنها چیز هایی را درون لیست خود بنویسید که مطمئن هستید به آن نیاز خواهید داشت. لیست خود را طوری تهیه کنید که حتما تمام نیاز های شما را به مدت یک ماه پوشش دهد. در این جا می گوییم یک ما چون می خواهیم شما طوری برنامه ریزی کنید که تا ماه آینده به بازار نروید و هوس خرید چیزی های غیر ضروری به سرتان نزند. بعد از این کار لیست خود را دوباره بررسی کنید و به ترتیب اولویت بندی کنید به سه دسته: حیاتی، ضروری و کمی واجب.

بودجه بندی:

قدم بعد از تهیه چک لیست بودجه بندی است. این مرحله کمی سخت بوده و نیازمند شهامت است. البته برای ولخرج ها! در این مرحله برای تمام خرید های خود یک بودجه ی معقول در نظر بگیرید. سعی کنید یک برای هر سه بخش حیاتی، ضروری و کمی واجب خود بودجه ای تعیین کنید و تنها از همان میزان هزینه  که در نظر دارید نیاز های خود را رفع کنید. نه بیشتر و نه کمتر. با این کار شما یاد می گیرید نیاز های خود را به خوبی شناسایی و برای رفع آن ها برنامه ریزی کنید. یک نکته ی مهم که باید در این مرحله در نظر داشته باشید این است که برای موارد غیر منتظره مثل بیماری و ...نیز آمادگی داشته باشید و بتوانید با آن مشکلتان را رفع کنید و به پس انداز خود دست نزنید در صورتی که تا آخر ماه آن را خرج نکردید به حساب پس اندازتان واریز کنید. نکته ی مهم دیگر این که برای خرید های روزانه نیز مقداری از پول خود را بودجه بندی کنید. خرید های روزانه شامل خرید سبزی، شیر و نان که معمولا  تازه استفاده می شود.

روز خرید:

امروز روز محک اراده ی خودتان است. در این روز است که می توانید بعد از تمام شدن آن یا به خود و ترک عادتان امیدوار باشید و یا دوباره از نو شروع کنید. لیست خود را همراه ببرید و چشم های خود را تنها بر روی اجناسی بگردانید که لازم دارید و ازچیز هایی که در لیست شما جایی ندارند چشم بپوشانید. با این کار دیگر دست و دلتان برای چیز هایی که نیاز ندارید نمی لرزد و ولخرجی نمی کنید. در بین موارد مورد نیاز خود به درستی قیمت هر کدام را بررسی کنید. از فروشگاه هایی خرید کنید که تخفیف های ویژه ای  قائل می شوند. خرید خود را از اولین مغازه انجام ندهید. حتما چند مغازه را به دنبال جنس مورد نظر خود جست و جو کنید تا رنج قیمت ها را در دست داشته باشید و بعد از مغازه ای خرید خود را انجام دهید که به نسبت بقیه قیمت مناسب تری دارند. بعد از اتمام خرید های خود اگر از پولی که برای هزینه های خود در نظر گرفته بودید ، مقداری باقی مانده بود، به خود جایزه بدهید.  این کار باعث می شود  از این که توانسته اید بر نفس خود پیروز شوید احساس خوبی داشته باشید و به ادامه ی این روند بیشتر ترغیب شوید.

یادداشت هزینه ها:

یک دفترچه یادداشت برای تمام هزینه های خود در نظر بگیرید و هر هزینه ی خود هرچند کوچک هم که باشد را یادداشت کنید. حتی خرید یک بسته آدامس یا یک کرایه تاکسی. این کار شاید کمی خسته کننده به نظر برسد اما شما را به این وا می دارد که از تمام هزینه های خود آگاه باشید و بدانید که در طی یک ماه کجا و چه مقدار هزینه دارید. با این کار می توانید از مقدار هزینه آگاه شوید و بر اساس آن برای ماه آینده بودجه بندی خود را دقیق تر انجام دهید. در ضمن می توانید از هزینه های متفرقه و غیر ضروری خود نیز آگاه شوید.

سخن آخر:

به یاد داشته باشید که در دنیای امروز پس انداز داشتن برای روز مبادا بسیار واجب است زیرا برخی اوقات موقعیت های پیش بینی نشده ای وجود دارد که اگر پس اندازی وجود داشته باشد می توانید به راحتی مشکل خود را با آن حل کنید. اما ولخرجی باعث می شود که همواره نگران آینده و هزینه های خود باشید. می گویند برای ترک هر عادتی چهل روز لازم است. تنها به خود چهل روز مهلت دهید. چهل روز خود را به چالش بکشید. بعد از آن شما به فردی با اراده تبدیل شده اید که به راحتی حاضر نیست که هزینه های غیر ضروری انجام دهد و مدریت هزینه هایتان باعث می شود که دیگر برای موارد ضروری که لازم است و شما هزینه ی آن را که قبلا خرج مسائل غیر ضروری می کردید، نگران نباشید و با خیال راحت هم پس انداز دارید و هم خرید های خود را انجام داده اید. پس هم آرامش دارید و هم یک عادت بد را ترک کرده اید.

لحظه هایتان آرام.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 روش ساده برای پس انداز

در

 

پول سخت بدست می آید حالا وقت آن رسیده که کمتر خرج کنید.مغازه ی خواروبار فروشی، روش خوب کاهش هزینه هاست. بیش از اندازه خرج غذاهای خوب و اقلام لاکجری کردن بدون درک آن، کار بسیار آسانی است.
ایجاد تغییرات به سمت مغازه ی خوارو بار ، پس انداز زیادی برای شما ایجاد کرده و عادت های خوبی برایتان ایجاد می کند.(سیارک)
خرید ارزان نباید به معنای خوردن غذای بی کیفیت و ناسالم باشد، شما هنوز می توانید در بودجه ی خود ، غذاهای خوشمزه را قرار دهید- فقط باید هوشمندانه خرج کنید. در اینجا روش های مناسبی برای پس انداز پول بدون کنار زدن کیفیت وجود دارد:


1. لیستی تهیه کنید.

این مساله روشن است ولی چند بار لیسته تهیه کردید بدون خرید بار بیش از یکبار که به سوپرمارکت رفتید ؟ اکثر وقت ها فقط چیزی را می نویسیم که می دانیم در حال تمام شدن است و یا تمام شده با خرید بیشتر آن. پول زیادی را پس انداز خواهید کرد اگر بنشینید و برنامه ی کارهایی را که بنویسید که هدفتان خرید آن است و یادداشت هایی را از مقادیری که در حال حاضر مغازه ها می فروشند ، بنویسید. بودجه ی خود را در بالا ی کاغذ نوشته و هدفتان انجام دادن آن تا حد امکان باشد.


2. از کوپن ها فقط در صورت لزوم استفاده کنید.


کوپن های مقادیر زیادی پول برایمان پس انداز می کنند اگر از آنها در مسیر درست استفاده کنیم. از کوپن ها در خرید چیزهایی استفاده نشود که واقعا لازم ندارید و فقط می خواهید آنها را خرج کنید . این کار وسوسه کننده است ولی فقط دارید خرج رکدن بیش از نیاز را خاتمه می دهید حتی زمانی که فکر می کنید یک معامله ی ارزان می خواهید انجام دهید. اگر این کالا ضروری است ، از آن استفاده کنید ، اگر نه آن کوپن را دور بیاندازید!

3. قیمت ها را بررسی کنید.


همیشه بررسی قیمت محصول عادت خوبی است. اما ما همیشه تمایل داریم تا این کار را انجام ندهیم چونکه دیدن آن نسبتا جزئی و وقت گیر است ولی زمانی متعجب خواهید شد که گزینه ی خیلی ارزانتر زده شده در فروشگاه ها، به ارزانی آنچه شما فکر می کنید نیست. 


4. برندهای خصوصی را خریداری کنید.

وسوسه انگیز است که کالاهایی را با برند خصوصی بخرید چونکه در توهم هستیم که اینها دارای کیفیت بهتری هستند. بارها معلوم شده که محصولات با برند فروشگاهی از نظر کیفیت و ذائقه ، هیچ تفاوتی ندارند ، فقط قیمتشان فرق می کند. بنابراین ، چونکه این برچسب خوب به نظر نمی رسد یا قبلا برند متفاوتی را امتحان نکردید به این معنا نیست که شما نباید آن را بخرید. شما از برندی که در واقع فقط برای هیچ چیز ، پول اضافه بابت آن پرداخت می کنید، به برند دیگر تغییر دهید.


5. در حال گرسنگی خرید نکنید.


نکته خیلی مهم، هرگز وقتی گرسنه هستید خرید نکنید. طبق بررسی ها شما در واقع در زمان گرسنگی و با قند خون پایین، 70%‌ بیشتر از زمان سیری خرید می کنید. نه تنها غذاهای بی کیفیت خواهید خرید بلکه گران نیز خواهند بود. بنابراین همیشه بعد از خوردن غذا به خرید رفته تا کمی بیشتر پس انداز کنید.(سیارک)


6. برنامه ریزی وعده های غذایی بعد از خرید


این یک عادت برعکس به نظر می رسد، مگه نه؟ ولی برنامه ی ریزی دقیق وعده های غذایی و سپس خرید آنها باعث می شود پول بیشتری خرج کنید. اگر بدانید یک دستور غذایی، غذاهای ارزان را می طلبد پس خوب است ولی می خواهید رسیپی های تصادفی درست کنید و مواد آن را تا حد امکان بخرید، پس به خرید گرانتر اقلام خاتمه دهید. این کار بهتر است اگر غذاهای ارزانتر خریده و سپس برنامه های غذایی را نزدیک به آن تنظیم کنید- یافتن  رسپی های خوب و جالبی که می توانید در آن از اقلام خود استفاده کنید ، خنده دار است!

7. بدنبال اقلام فروش باشید

همیشه یک عادت خوب برای خوردن است. سوپرمارکت ها همیشه همان قفسه ای را دارند که همه ی غذاها یا اقلام دیگر را که می خواند از شرش خلاص شوند، در آن می گذارند. همچنین آنها فروش خود را تا همان تاریخ انجام داده یا بسته بندی آسیب خواهد دید که هیچ تفاوتی در قمیت نخواهد کرد!
مطمئن شوید که در یک نگاه اجمالی همه را بررسی کرده و و مختصرا ببینید آنها چه پیشنهادی برای فروش دارند. اگر غذا یک روز یا دو روز دیگر در شرف خراب شدن است پس بهتر است قبل از رسیدن به خانه آن را فریزری کنید. البته سعی کنید کالاهای تصادفی را که واقعا احتیاج ندارید خریداری نکنید که در پس انداز نقدینگی شما ، ضدتولید است. بنابراین روی پایین ترین قیمت های اقلامی که می دانید نیاز دارید یا واقعا استفاده می کنید، تمرکز کنید.


8. به طور عمده خرید کنید.

اغلب خرید عمده باعث می شود شما شما پول بیشتری صرف کرده ولی به فکر سرمایه گذاری آن باشید. اگر دستمال توالت ها به طور " یکی بخر دومی را با قیمت نصف بخر " هستند ، آن را بقاپید. می دانید که همیشه به دستمال تولت نیاز دارید پس باید آن رابه طور عمده ای خریداری کنید. همیشه گوش به زنگ خرید کالاهای ضروری باشید یا اقلامی که می دانید مصرف زیادی دارند. که در طولانی مدت ، پول زیادی پس انداز خواهید کرد.
مطمئن شوید که فریب معاملاتی را که برای کالاهای لوکس یا اقلامی هستند که شما واقعا استفاده نمی کنید ، نخورید – واقعا وسوسه برانگیز است ولی شما نمی توانید پول پس انداز کنید اگر چه آن را دوست داشته باشید. سوپرمارکت ها عاشق فروش کالا هستند تا شما تصور کنید که دارید پول پس انداز می کنید ولی اکثرا این کا را نمی کنید.


9. غذاهای همه کاره و ارزان را به طور عمده بخرید

اقلام غذایی را به طور عمده خریداری کنید که در بسیاری از روش های عجیب و خارق العاده مقادیر زیادی پول برای شما ذخیره می کند. مثلا سیب زمینی بگیرید ، که در واقع یکی از همه کاره ترین چیزها در فهرست خرید هستند ؛ آنها را می توان پوره ، سرخ کرد، جوشاند برای کتلت وکوکو ، برش داد و -بسیاری از روش های شگفت انگیز برای استفاده از آنها وجود دارد. عدس ، لوبیا و سبزیجات نیز در حجیم کردن وعده های غذایی و تبدیل آن به غذایی ارزان و سالم برای خوردن بدون صرف هزینه ی زیاد، بسیار خوب هستند.


10. حداقل هفته ای یکبار غذای بدون گوشت بخورید


گوشت گران است . بدنبال مقدار مناسبی گوشت در یک قصابی باشید که پول را پس انداز کنید ولی جایگزین دیگر یک یا دو روز در هفته غذای بدون گوشت است. مساله ای نیست اگر گیاه خوار یا vegan هستید ولی برای گوشتخواران در بیرون از اینجا ، گوشت یک افزودنی حجیم به خرج خرید هفتگی شما است.
دستور پخت های بسیار خوشمزه ای وجود دارد که شامل گوشت نشده و شما را قانع می کند ؛ گوشت آنقدر ضرورت ندارد که به آن فکر می کنیم. روش های بسیار ارزانی برای افزودن پروتئین به یک وعده ی غذایی وجود دارد ، مثلا تخم مرغ ها ، ماش و حبوبات یا سبوس.


نکات بیشتر برای پس انداز کردن پول(سیارک)



• روی آرامپز سرمایه گذاری کنید.

آرامپز ها حیرت آورند چونکه نه تنها زمان شما را بلکه پولتان را نیز ذخیره می کنند. شما می توانید ساده ترین ترکیبات را درون آن ریخته و به شما بهترین تاس کباب ها ، سوپ های گرم - تقریبا هر چیزی را خواهد داد. شما نیز می توانید مقادیر زیادی درست کرده و به مدت چند روز نگه داری کنید.


• فریزر بهترین دوست شماست.

فریزر از ضروریات است زمانی که هزینه ی غذایی شما را کاهش می دهد. فریز کردن غذای یافت شده در قفسه ی فروش برای طولانی کردن زندگی آن باعث می شود شما به راحتی پول را پس انداز کرده و آن را در وقت دیگر بخورید. فریز کردن و پخت حجیم قسمت های یک وعده ای ، مقدار وعده های خرودن شما را افزایش داده و مقادیر زیادی پول ذخیره خواهد کرد. هر مقداری که شما نسبت به غذایی تعیین کنید که به راحتی فاسد می شود ، را می توان به طور مجزا در مقادیر اندازه گیری شده قرار داد و سریعا برای بعدا در فریزر گذاشت. در اصل اگر بخواهید پول پس انداز کنید ، پس فریز کنید !


• دستور پخت های ارزان را بررسی کنید.

زمانی را صرف بررسی دستور پخت های خوشمزه کنید که در آن از اجزای ارزان استفاده شده که ایده ی خرید انواع اقلامی را که نیاز دارید در زمان خرید به شما می دهد. وب سایت های زیادی در بیرون وجود دارد که برای تحقیق می توان به آن مراجعه کرد- خوشبختانه خوردن غذای ارزان به معنای خوردن نودل( ماکارونی) در هر شب نیست.
• پس مانده ها را برای ناهار بخورید. هرگز هیچ چیزی را دور نریزید. اگر کمی غذای مانده دارید روز بعد برای ناهار بخورید.


• وعده های غذایی را در بشقاب های کوچکتر بخورید.

مشکل بشقاب های بزرگ این است که ما تمایل به برداشتن مقادیر بیشتر داشته که باعث می شود قسمت هایی را به طور غیر ضروری بزرگتر برداشته که باعث خوردن بیش از نیاز می گردد. استفاده از بشقاب های کوچکتر این قسمت را به گونه ای که باید باشد ، حفظ می کند و در نتیجه نخوردن بیش از حد ، بودجه را کاهش می دهد!


• خرید غذا را در آنتهای روز انجام دهید.

خرید در انتهای روز ترجیحا بعد از خوردن شما ، بهترین زمان پس انداز پول است. شما از شام اشباع هستید و الان زمانی است که سوپرمارکت ها اقلام تازه تر خود را برای فروش گذاشته و فروش بعد از آن تخفیف خورده است.


• سعی کنید مغازه های غذایی قومیت ها را نیز بازدید کنید.

فقط خود را محدود به سوپرمارکت ها نکنید. مغازه های قومی برای کالاهای ارزان بسیار مناسب بوده و شما می توانید معمولا وعده های خود را کمی خوشمزه تر کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸وافعا وقتی گرسنه باشی هر آشغالی رو تو سبد خرید می زاری

در ادامه بخوانید...

15 ترفند پس‌انداز کردن پول که ما همه می‌توانیم از مادرمان یاد بگیریم

در

1- درست کنید و تعمیر کنید

مادر من کسی است که از ملحفه‌های کهنه، سینه‌بندهای نیم‌تنه‌ای عجیب و غریب، و پیراهن‌های بسیار از مد افتاده (یا جوراب و ...) درست می‌کند. شاید شما در زمینه استفاده از نخ و سوزن مهارت نداشته باشید ولی شرط می‌بندم که می‌توانید شلوارهای جین خود را ببُرید و از آن، شلوارک درست کنید. به به! اینطوری لنگه دیگری ندارد و هیچ کس دیگر از این نوع لباس شما نخواهد پوشید. بدین ترتیب شما کلی صرفه‌جویی کرده‌اید و ضمناً یک شهروند سبز هم بوده‌اید، همه‌اش با یک حرکت قیچی! حال شما خانوما زرنگ چطور پس انداز میکنید

 


2- خرید از حراجی

به یاد بیاورید زمانی را که حوصله‌تان از صبر کردن سر می‌رفت تا اینکه مادرتان 15 رول کاغذ توالت را در داخل صندوق عقب ماشین جا بدهد. خوب ممکن است افراد حاضر در حراجی، با تعجب به شما نگاه کنند که 50 قوطی کنسرو لوبیا را در گاری خرید گذاشته‌اید، ولی پول بیشتری در جیبتان خواهد ماند و هرگز در توالت به کمبود کاغذ دچار نخواهید شد.

 


3- فقط تداوم پیاده‌روی

به یاد بیاورید آن سفرهای بی‌پایان را و قول‌های پوچ مادر که «دیگه داریم می‌رسیم» و سؤال همیشگی شما که «آیا رسیدیم» در حالی که با پای پیاده به سمت مقصد در حال حرکت بودید و می‌شد آن فاصله را فقط در چند دقیقه با ماشین طی کرد. این روزها، ما برای فاصله یک ایستگاه هم سوار مترو می‌شویم (در حالی که انصافاً در اکثر مواقع، اگر آن راه را پیاده برویم، زودتر می‌رسیم) و هزینه این سفر گران است. پس از وسیله رایگانتان استفاده کنید و مثل مادرتان پیاده بروید.


4- به به! زمان خوردن غذاهای ته‌مانده است

عبارت «چیزی را اسراف نکن، تا لازم نباشه چیزی از کسی بخواهی» یک شعار همیشگی در آشپزخانه مادر من است و چاقوی تیز او اجازه نمی‌دهد که نانی در آشپزخانه کپک بزند. آقایان و خانم‌ها! چیزی هست که باید در مورد غذاهای ته‌مانده بگویم. آنها را دور نریزید. اگر می‌خواهید از مبلغ ترسناک فاکتور سوپرمارکت پرهیز کنید، پاستا و لازانیای خود را برای استفاده ناهار و شام کل هفته کش بدهید.

 

5- کمی ارزان‌خری از فروشگاه Lidl

من فکر می‌کنم هر مادری دارای یک علاقه ذاتی به ارزان‌خری دارد و هنگامی که در قفسه فروشگاه‌ها، قیمت به زیر یک پوند می‌رسد، این علاقه و هیجان، سرریز کرده و به اوج می‌رسد و تمام مادرها دیوانه خرید «دو تا بخر، سه تا ببر» و «نصف قیمت» هستند. همه ما عاشق آن برشتوک‌های مسخره آلمانی، آن برچسب قیمت‌های زردرنگ بزرگ روی قفسه‌ها، و بطری‌های تردیدآور ودکا با قیمت زیر 5 پوند هستیم. (اگر حدود 50 پنس از آنها به یک لیتر کوکا اضافه کنید، مزه همه‌شان یکسان است). البته من یک کمی اغراق می‌کنم دوستان. فروشگاه Lidl جایی برای پس‌انداز کردن پول‌های شماست. (سیارک)


6- استفاده اشتراکی از وان حمام

همه ما بخاطر گذاشتن برادر یا خواهر لخت‌مان در کنار ما در داخل وان حمام در آن زمان‌های قدیم، بر سر مادرمان جیغ می‌کشیدیم ولی آیا حق با او بود؟ می دانم ما در زمان قدیم زندگی نمی‌کنیم، ولی منظورم این است که بی‌خیال، تا چقدر کثیف هستید؟ یا حمام را به نفع هم‌اتاقی خود ترک کنید، یا اینکه، هی، چرا مشترکا از حمام با شریک خود استفاده نکنید؟ در هر دو صورت، اعصابتان از بابت صورتحساب آب راحت خواهد بود.


7- سر هم کردن

مادر من وقتی که پیچ‌گوشتی به دست می گیرد، منظره ترسناکی پیدا می‌کند، پس چرا یک تفریح مجانی نداشته باشیم؟ بطور بالقوه، اگر شما واقعاً و واقعاً خوش‌شانس باشید، یک تعمیر مجانی انجام داده‌اید. بعضی وقت‌ها، تکامل در داخل عیب و نقص نهفته است (یا شاید من فقط دوست دارم که اینطور فکر کنم ...) ولی دوستان، اگر می‌توانید خودتان چیزی را درست کنید، معطل نکنید و با این عمل، هم پولتان را پس‌انداز کنید، خانه‌تان را به محفلی گرم و دوست‌داشتنی تبدیل کنید، و از بابت کاری که انجام داده‌اید، احساس غرور و افتخار کنید؛ و اگر نتوانستید کار را درست انجام دهید، مشکلی نیست، یک داستان خنده‌دار برای بعدها خواهید داشت.


8- دوست پیدا کنید

مادر من در این یک مورد خیلی خبره است.دوست‌پسرِ خواهر شوهر سابق خانم ماری فلان و بهمان که در سر همین خیابان می‌نشیند، نقاش است و خانه را ارزان‌تر نقاشی می‌کند، چون مادر پیر من با او یک نوع دوستی قدیمی دارد ... ایا اینطوری برای او خوب نیست؟ آیا اینطوری برای حساب بانکی شما هم بهتر نیست؟


9- در برابر خرید کردن، کمی از خودتان خویشتن‌داری نشان دهید

این خصیصه را مادر من اصلاً ندارد و لذا درسی است که من شدیداً به آن پایبندم. اگر مادر شما هر روز با یک ساک خرید جدید به خانه می‌آید و یک جفت کفش جدید خریده است که مثلاً رنگ آن کمی تیره‌تر از کفش قبلی است، همه اینها زنگ خطر را در زندگی والدین شما به صدا درمی‌آورند. «پول خود را دور نریزید»


10- خودتان سبزی به عمل آورید

شاید مادر شما به اندازه مادر من، اهل مد روز نباشد، ولی یک جعبه کاشت گیاهان دارویی همیشه قسمتی از باغچه او را تشکیل می‌دهد. و به همین دلیل، پول خرید سبزیدر جیب‌مان می‌ماند. سبزیجات خوردنی و دارویی خود را خودتان به عمل آورید تا هرگز بدون سبزی نمانید. اگر نیازهایتان را خودتان تأمین کنید، این کار همیشه صرفه اقتصادی خوبی دارد. درست مثل روش «بیر گریلز» ماجراجوی انگلیسی.


11- قدر چیزهایی را که دارید بدانید

همیشه در مواقعی که گوشی موبایلم از دستم به زمین می‌افتد (این اتفاق چند بار در روز رخ می‌دهد) دل مادرم هری پایین می‌ریزد. او وسایل خود را به ندرت به من قرض می‌دهد (تعجب می‌کنم چرا...). از کتابهایش همانند صنایع دستی گرانقیمت مواظبت می‌کند و آنها را به هیچ وجه پرت نمی‌کند ( به هیچ وجه) و بدلیجات و گوشواره‌هایش را حتی از دهه هشتاد تا حالا حفظ کرده است (در نوع خود شاهکاری است). بر خلاف نیمی از دوستان من، او هرگز موبایل خود را در یک تاکسی جا نگذاشته و نخواهد گذاشت؛ و این کارها باعث می‌شود که مقدار زیادی از پول خود را صرفه‌جویی کند. ( آه که ما همه چطور یاد گرفته‌ایم که کارها را برای خودمان سخت کنیم ...)  

 

12- امور مالی خودتان را مدیریت کنید

این چیز ها قطعاً برای مادران است: یک دفترچه یادداشت کوچک با یک سری اعداد خرچنگ قورباغه بر روی آن. شما احتمالاً باید با یک صفحه گسترده در اکسل کار می‌کنید ولی مادر من همیشه اهل کاغذ و قلم است. او هر تراکنشی که انجام می‌دهد را یادداشت می‌کند و اعداد را با اطلاع‌رسانی‌های بانک کنترل می‌کند. خوش به حال کلاهبرداران و کلک بازان، مادر من طرف آنها است.


13- یک روز تعطیلی یعنی یک کلیک، یک کلیک دیگر و صدها وب‌سایت دیگر

جستجو کردن، می‌تواند کلید صرفه‌جویی‌های زیادی باشد. مادر زرنگ من، برای پیدا کردن ارزان‌ترین حراجی‌ها، اینترنت را زیر و رو کرده است. دوستان! یک شبکه جهانی وب وجود دارد که مملو از سایت‌های مقایسه‌گر هستند و همین طور صفحات خرید گوگل ( آیا به ترتیب قیمت مرتب شود؟ بله لطفاً). بنابراین با دیدن اولین چیز، سر کیسه را شل نکنید، ردپاهای مجازی مادر من را دنبال کنید و برای خودتان در اینترنت جستجو کنید.

 

14- سخاوتمند باشید

ممکن است این مورد، برعکس موضوع ما به نظر برسد ولی مادران در همه جا این نصیحت مهم را ترویج می‌دهند که: «از هر دست بدهی، از همان دست می‌گیری». اگر به یک دوست در موقع نیاز، کمی پول قرض بدهی، نمی‌دانی او تا چند سال چقدر سپاسگزار و قدردان تو خواهد بود. کمی به همین روش پیش دوستانت سرمایه‌گذاری کنید و منفعت‌های قابل توجه آن را کسب نمایید. زندگی یک نوع قمار و بخت‌آزمایی است، پس بیایید هر چه به دست آورده‌ایم در این راه بگذاریم.


15- فراموش نکنید که بهترین چیزها در زندگی، مجانی هستند

اگر مادرم چیزی را به من آموخته است، آن چیز نگران بودن در مورد پول نیست. اگر استطاعت یک غذای گران را ندارید، به پیک نیک بروید. از چیزهای کوچک در زندگی لذت ببرید و به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید پول بیشتری دربیاورید. این خاطرات است و نه غرور، که شما را در موقع پیری به ادامه راه ترغیب می‌کند و همچنین به یاد آوردن تمام آن نصایح ارزشمند که مادر عزیزتان برای شما به یادگار گذاشت. پس تشکر میکنم به خاطر تمام آن کمک‌هایی که مادر پیر عاقلم به من کرد، و حتی یک ریال برایم هزینه نداشت ولی میلیون‌ها برایم می‌ارزد. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. خانوما زرنگ چطور پس انداز میکنید

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 نشانه از اینکه شما باهوشترین مادر دنیا را دارید

در

آیا مادر شگفت انگیزی دارید؟ یک مادر عالی نقش­های متعددی در زندگی شما دارد. از معلم گرفته تا پرستار تا بهترین دوست. تمامی این نقش ها به او کمک می­کند که شما را به بهترین شکلی که ممکن است در آورد. 15 علامتی که نشان دهنده این است که شما باهوشترین مادر را دارید به شرح زیر است:

1- او می­داند که همه چیز کجا قرار دارد

از وسایل آشپزخانه گرفته تا روسریها، هر چیزی یک جای مشخصی دارد که مادرتان می­داند. این بسیار آسان است که هر چیزی که شما آن را نمی دانید کجاست از مادرتان بپرسید و او قطعا جای آن وسیله را می­داند.

2- او بهترین آشپزی است که شما می­شناسید

او یک آشپز حرفه ای نیست، ولی شما مطمئنید که او می­تواند باشد. غذای محبوب شما توسط او پخته می­شود و شما همیشه هیجان زده خواهید شد اگر بفهمید که او برایتان غذا پخته است.

3- او از رویاهای شما حمایت می­کند

شما می­دانید که رویاها و آرزوهای شما هر چه که باشد، مادرتان از آن حمایت خواهد کرد. ممکن است که همیشه با آنها موافق نباشد، اما این مسئله مانع حمایت کردنش از شما نخواهد شد. او درک می­کند که شما انسان متفاوتی هستید و علائق متفاوتی دارید.(سیارک)

4- او نقش دکتر و پرستار شما رو بازی می­کند

مادر تنها کسی است که وقتی شما مریض می­شوید از شما دوری نمی­کند و شما تا ابد از این بابت ممنون خواهید بود. هر بار که شما در دوران کودکیتان مریض می­شدید، او مریضی شما را با مراقبت و دادن دارو بهبود می­بخشید؛ نقش دکتر و پرستار را توامان بازی می­کرد.

5- او همیشه می­داند که شما چه وقت فقط کسی را نیاز دارید که به فقط بشنود

بعضی اوقات بعد از یک روز طولانی، تنها چیزی که می­خواهید خالی کردن عصبانیتتان است و معمولا فردی که برای اینکار انتخاب می­کنید مادرتان است، به این دلیل که می­دانید او بهترین شنونده در زندگیتان است. او با صبر و حوصله می­شنود و بدون هیچ قضاوتی؛ چیزی که دقیقا شما لازم دارید پس از یک روز سخت کاری.

6- او می­داند که چگونه شما را به سمت موفقیت هل بدهد

مادر شما دوست دارد که شما را در زنگی شخصی و حرفه ایتان به سمت برجسته شدن هدایت کند، اما او شما را تحت فشار قرار می­دهد تا حس استرس به شما دست دهد؛ تا موقعی که شما خوشحال باشید، او نیز خوشحال خواهد بود.

7- او خانواده را مقدم بر خود می­داند

مادر شما کارهای زیادی دارد که انجام  دهد؛ از دوستان گرفته تا شغلش، اما اگر به او نیاز داشته باشید او همه چیز را رها کرده و برای شما وقت خواهد کذاشت. او هیچوقت تولد شما را فراموش نمی­کند و شما همیشه از اینکه می­توانید بر او تکیه کنید سپاسگزار خواهید بود.

8- او در انجام چند کار در یک زمان فوق ­العاده است

شما مادرتان را دیده اید که کارش را انجام می­دهد، غذا درست می­کند و لباسها را می­شورد در عین حال با تلفن هم صحیت می­کند و حالب است که حتی هیچ استرسی هم نمی­گیرد.(سیارک)

9- او بهترین پیشنهادات را به شما می­دهد

اگر که در کار یا زندگی شخصیتان به مشکلی بر خورده باشید، همیشه به مادرتان مراجعه می­کنید. شما می­دانید  که او با شما صادق است و به شما کمک می­کند تا بهترین تصمیم را در زندگیتان بگیرید.

10- او به شما درباره پول درس داده است

مادر شما به شما آموخته است که چگونه پول خود را خرج و پس انداز کنید و شما عمرن بتوانید از او بابت این مسئله تشکر کنید. استرس او برای اینکار، سالها استرس گرفتن را از شما معاف کرده است هرچند شما هنوز مقداری راجع به این مسئله گیج می­زنید.

11- او می­داند که چطور از شما مراقبت کند بدون آنکه آزار برساند

بخاطر مادرتان است که بیاد می­آورید هر روز سبزی بخورید و هر وقت که وقت داشتید تمرین کنید، اما یاد آوری او برای مراقبت از شما هرگز آزار دهنده نیست. شما می­دانید که او بهترینها را برایتان می­خواهد و شما می­خواهید که او تا حد ممکن به شما افتخار کند.

12- او می­پذیرد که شما اشتباه می­کنید

مادرتان می­داند که شما اشتباه می­کنید و احتمالا بسیار اشتباه خواهید کرد. او می­داند که شما نیاز دارید تا اشتباهات خودتان را بکنید تا از آنها بیاموزید. در حالیکه او نمی­خواهد بجای شما زندگی کند، او همیشه جایی که شما زمین می­خورید حضور دارد تا دست شما  را بگیرد

13- او می­داند که چگونه شما را خوشحال کند

از کوکتل گرفته تا فیلمهای خنده دار، او همیشه می­داند که شما را چگونه خوشحال کند و لبخند را بر صورتتان بنشاند، هر وقت که شما افسرده باشید.

14- او آرزوهای خود را درحالیکه خود را وقف شما کردهاست پیگیری می­کند

او همیشه وقف شماست اگر که به او نیاز دارید، اما شما می­دانید که او آرزوهای بیشتری در زندگی خود دارد، و می­دانید که او از شما محبوب تر است.

15- او می­داند که چگونه هم دوست و هم مادر شما باشد

در حالیکه ممکن است بعضی وقتها نقش بهترین دوست شما را داشته باشد، او همیشه مادر شما خواهد بود. او شما را درجایگاه خودتان قرار می­دهد وقتی که به او نیاز دارید و شما همیشه از این بابت سپاسگزار خواهید بود.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

شادی شکستن قلک پول

در

روزی قلک‌ها، جز‌ء جدا ناپذیر خانه‌ها بودند. قلک‌هایی از جنس سفال. بزرگ یا کوچک. رنگارنگ و جذاب، آنقدر که می‌شد برای خرید یکی از آنها در بازار وسوسه شد و آنقدر به جان پدر و مادر‌ها نق زد تا یکی از آنها را برایمان بخرند. سفال کمرنگ شد، پلاستیک جای سفال را گرفت. اندازه و شکل‌ها فرق کردند چون سلیقه‌ی ما آدم‌ها هم لحظه به به لحظه در حال تغییر است. اما این تمام ماجرا نبود. گذشت و گذشت تا دیگر خیلی‌ها یادشان رفت که روزگاری در خانه‌ها قلکی وجود داشت. قلکی که هر روز گرد و غبار روزگار از چهره‌ی آن زدوده می‌شد و برای آینده‌ای نه چندان دور، بر اساس اندوخته‌های آن، برنامه‌هایی عجیب و غریب واکثرا کودکانه  اندیشیده می‌شد.

بهتر است کمی دقیق‌تر به موضوع نگاه کنیم. من استاد یادآوری خاطرات نوستالژیک نیستم تا لحظاتی شما را به دنیای شیرین کودکی هدایت کنم. داستان اینجا کمی متفاوت است و هدف من از این نوشتار در این دقایق، نادیده‌ گرفتن یک کار بسیار زیبا و در عین حال تأثیرگذار است که به دست فراموشی سپرده شده است. میتوانم بگویم که هدف من در اینجا، صرفا هدفی فرهنگی و چه بسا تربیتی برای کودکان شما است.(سیارک)

بی شک همه‌ی ما در خصوص پس انداز و شیوه‌های مختلفی که می‌توانیم اندوخته‌ای را برای فردای خود ذخیره کنیم، آگاهی نسبتا کاملی داریم. با پیشرفت‌های روز افزون بشری، خانواده‌ها دغدغه های بسیار زیادی را در زندگی خود احساس کردند. شاید پر بیراه نباشد که بگویم بیشتر این نگرانی‌ها در خصوص آینده‌ی کودکان و فرزندان ما است. دغدغه‌ای کاملا به جا و نشأت گرفته از ذات بی تاب آدمی در خصوص عزیزترین افراد زندگی‌اش. تحولات زندگی ما را به سمتی پیش برد تا اینکه اکثر خانواده‌ها، معمولا در اوایل کودکی، حساب پس اندازی برای کودکان دلبند خود افتتاح می‌کنند و با این کار اندک اندک، خشت‌های بنایی را روی هم می‌گذارند تا روزگاری تبدیل به خانه‌ای امن برای فرزندانشان بشود. کاری درست و بسیار سنجیده. اما سخن کمی فراتر از این حرف‌ها است.

گاهی در زندگی ما، اتفاقات کوچکی وجود دارد که به دلیل غفلت ما و یا شاید به دلیل عدم آگاهی صحیح در خصوص مطالب تربیتی، ساده و بی تفاوت، از کنار اثرات شگرف آن رد می شویم. یکی از همین اتفاقات کوچک، جایگزینی دغدغه‌ی بزرگسالی، با خواسته‌های دوران کودکی است. ما برای فرزندان خود که هنوز چیزی از پس‌انداز و آینده نمی‌دانند، کارهایی غیر ملموس و غیر محسوس انجام می‌دهیم. یعنی تمام پول‌هایی که کودک به عنوان هدیه یا عیدی دریافت می‌کند را در حسابی سرد و بی‌روح ذخیره می‌کنیم و او را از ملموسات دوران کودکی محروم.(سیارک)

اشتباه نشود. در اینجا به هیچ وجه افتتاح حساب و نگهداری پول‌های کودکانمان در بانک زیرسؤال نرفته است، بلکه یک بازنگری در برخی از رفتارها مد نظر است. شما می‌توانید با افتتاح حساب، بخش اعظم پول کودک خود را در آن نگهداری کنید، اما خواهشا لمس قلک را از کودکان نگیرید. خانواده‌ها باید بدانند که داشتن قلک به منزله‌ی ایجاد رقیبی برای حساب بانکی نیست، بلکه به این منظور است که کودک رفتار پس انداز، برنامه‌ریزی، تصمیم نهایی و در نهایت استقلالی مالی، هرچند نصفه و نیمه را در خود احساس کند. این تمرینی برای بزرگ شدن، تمرینی برای آینده‌نگری، تمرینی برای حساب و کتاب و در یک کلام؛ تمرینی برای داشتن سواد مالی  است.

کودک نیاز دارد که اندوخته‌ی خود را هر روز در روبروی چشمان خود ببینید، نیاز دارد که مفهوم پس انداز را درک کند، نیاز دارد که درک کند منبعی محدود و بی‌پایان در اختیار ندارد و نمی‌تواند که هر چیزی را که دوست دارد با آن بخرد، مگر اینکه بیشتر پس انداز کند و یا بهتر خرج کند. با کارهای کوچکی که چندان هم هزینه‌ای ندارند، تربیت کودکان را هدفمند کنید. پس اگر هنوز کودکتان قلکی برای بزرگ شدن ندارد، عجله کنید و زودتر قلکی به او هدیه بدهید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه به بهترین روش سرمایه گذاری کنیم

در

(سیارک) سرمایه گذاری صرفا برای افراد ثروتمند نیست.تقریبا هر فردی می تواند حداقل کمی پول برای سرمایه گذاری کنار بگذارد، هزینه ها را کاهش داده ، و با مقدار پول بیشتری نسبت به آنچه که آغاز نموده است به پایان برساند.اگر چند هزار دلار یا حتی چند صد دلار که اکنون نیاز ندارید داشته باشید، چندین پیشنهاد وجود دارد در خصوص اینکه چگونه به بهترین نحو از آن استفاده کنید.
نکته: فرض این مقاله بر این است که شما به دنبال افزایش پول خود در طول زمان هستید و تمایل دارید تا حدودی خطر کنید به جای اینکه در حساب های بدون خطر، حساب های پس انداز بازده کم و CDs پول ذخیره کنید.همچنین فرض بر این است که در حال حاضر وجوه اضطراری را کنار گذاشته اید وجوهی که دارای پول کافی هستند تا هزینه های عادی زندگی را به مدت هشت ماه که به طور ناگهانی درآمد شما به پایان می رسد پوشش بدهند.همچنین فرض بر این است که شما هیچ گونه بدهی با بهره بالا، از قبیل کارت های اعتباری ندارید.باید به جای سرمایه گذاری پول خود چنین بدهی را پیش پرداخت نمائید (زیرا در واقع هیچ گونه سرمایه گذاری وجود ندارد که به شما بهره بیشتری بپردازد در حالی که به طور معمول در حال پرداخت وام هایی با سود بالا و دیگر بدهی ها هستید).
مراحل
- ابتدا خودتان پرداخت نمائید.تا جایی که می توانید برای سرمایه گذاری چک بیشتری کنار بگذارید.این کار را انجام بدهید حتی اگر در ابتدا چند دلار بتوانید خرج نمائید.هر 5 دلار در هر هفته در طول زمان اضافه خواهد شد.سعی کنید هزینه های زندگی را کاهش بدهید.خود را از ضروریات محروم نسازید، اما سعی کنید از تجملات بکاهید، هر چیزی که به آن نیاز ندارید.برخی از افراد ثروت مند در دنیا با صرفه جویی زندگی می کنند زمانی که در ابتدا در خصوص انباشت ثروت جدی هستند.
 اگر کارفرمای شما پرداخت مستقیم را پیشنهاد می دهد، ارسال بخشی از هر چک را به صورت مستقیم به حساب پس انداز خود یا حساب سرمایه گذاری خود را در نظر بگیرید.اگر هرگز آن پول را نبینید، برای خرج کردن آن وسوسه نخواهید شد.
- خود را موظف نمائید نسبت به ایجاد وجوه اضطراری برای هزینه های زندگی به مدت شش ماه.همچنین باید هرگونه بدهی با بهره بالا را بپردازید.به ویژه زمانی مهم است که بهره ای که برای هر بدهی می پردازید بیش از نرخ بهره ای است که انتظار دارید از سرمایه گذاری های خود به دست بیاورید.اگر پرداخت بهره بدهی بالاتر از آن چیزی است که با سرمایه گذاری حاصل شده است، در ابتدا سرمایه گذاری عاقلانه به نظر نمی رسد.در این مورد، سعی کنید تمامی بدهی خود را بپردازید قبل از اینکه سرمایه گذاری مازاد انجام بدهید؛سرمایه گذاری به این صورت در واقع به جای اینکه صرفا تعهدی باشد برای پرداخت بدهی ماهانه شما برای شما پول سازی خواهد نمود.
- قبل از اینکه سرمایه گذاری کنید، به خود آموزش بدهید.نیاز به درک این موضوع دارید که گزینه های سرمایه گذاری شما کدام موارد هستند، چگونه صورت های مالی را بخوانید، چگونه سهام را تحلیل کنید (برای کیفیت، ارزش، قدرت مالی، رشد بالقوه، و غیره)، همچنین چگونه از کلاهبرداری ها و مشکلات سرمایه گذاری دوری کنید، و کجا اطلاعات را بیابید.
 وارن بوفت ، یکی از موفق ترین سرمایه گذاران، هر کتاب سرمایه گذاری را که در دسترس داشته است مطالعه نموده (حداقل 100 کتاب ) قبل از اینکه بیست ساله بشود.
- به خود قول بدهید که هزینه های سرمایه گذاری را (هزینه ها و کمیسیون) کمتر از 2% مقداری که سرمایه گذاری نموده اید حفظ خواهید کرد.مقداری را که باید سرمایه گذاری نمائید در 02. 0 ضرب نمائید.اگر هزینه داد و ستد بیشتر از آن است، پول خود را در حساب پس انداز قرار بدهید تا اینکه بتوانید فرصت سرمایه گذاری با نرخ هزینه پائین تر بیابید.
- یکی از گزینه های سرمایه گذاری زیر را انتخاب نمائید.
روش 1 از 3: در صورتی که 50 دلار برای سرمایه گذاری دارید

1- به صورت مستقیم با طرح سرمایه گذاری مجدد سود(DRIPs) یا طرح مستقیم خرید سهام (DSPs) نسبت به خرید سهام اقدام نمائید.اکثر طرح ها حداقل به 50 دلار برای سرمایه گذاری نیاز خواهند داشت.به دنبال طرح های بدون هزینه معامله باشید، و به دنبال شرکت هایی باشید که چنین طرح هایی را پیشنهاد می دهند.به کمک این شرکت ها نیاز به کارگزاران ندارید (یا پرداخت کمیسیون آن ها) زیرا سهام را به صورت مستقیم از شرکت خریداری می کنید.
 تمامی شرکت ها این گزینه را پیشنهاد نمی دهند، مجبور خواهید بود شرکت هایی را جستجو کنید که برنامه های خرید مستقیم را پیشنهاد می دهند، اما می توانید یک لیست جزئی بیابید.
در اکثر موارد خرید یک باره انجام می دهید یا اینکه طرح خرید دوره ای خودکار را تنظیم می کنید.مورد دوم منظم است و روش مقرون به صرفه ای است برای ایجاد سبد سهام.
- ممکن است کمیسیون اسمی یا الزامات حداقل خرید وجود داشته باشد.
-  تفاوت اصلی بین DRIPs و DSPs این است که برای شرکت در DRIPs باید شما در حال حاضر حداقل یک سهم از سهام شرکت خود را داشته باشید.سپس به صورت سهام مازاد به جای پول نقد سود سهام خود را جمع آوری نمائید.
2- اگر شرکتی که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید دارای طرح DRIP نباشد، به دنبال کارگزاری باشید که به شما اجازه بدهد حساب هایDRIP مانند را تنظیم نمائید که از آن طریق می توانید سهامی با هزینه معاملاتی اندک بخرید.فقط مورد زیر را بررسی نمائید
- آیا باید دارای حداقل سرمایه گذاری ماهانه باشد؟اگر چنین است، ممکن است بر تمایل شما جهت آغاز سرمایه گذاری با آن شرکت تاثیر بگذارد.
- آیا دارای هزینه نسبتا بالا برای فروش سهام می باشد؟ممکن است موضوع مهمی باشد اگر ثابت کنید که معامله گر فعالی هستید.در کل، باید از DRIPs برای خرید سهام با کیفیت بالا استفاده نمائید، بنابراین شارژ فروش بسیار مهم نخواهد بود.اگر خواهان تجارت هستید، باید حساب کارمزد خرید سهامی را که دارای هزینه تجارت پائین است باز بگذارید.
 3 - به دنبال صندوق های مشترک سرمایه گذاری با الزامات خرید حداقل باشید.برخی صندوق های مشترک سرمایه گذاری به سرمایه گذاران اجازه خواهند داد تا با سپرده کم شروع به سرمایه گذاری نمایند،اما مجبور خواهید بود با طرح سرمایه گذاری خودکار موافقت نمائید که به موجب آن به آن ها اجازه می دهید تا مقدار ثابتی از حساب بانکی شما را به صورت ماهانه به منظور خرید سهام مازاد کسر نمایند.چنین سرمایه گذاری هایی می تواند به ارزش 25 دلار باشد.همچنین ممکن است از شما خواسته بشود تا با سرمایه گذاری کوچک یک باره آغاز نمائید، برخی اوقات به مبلغ 25 دلار.همان طور که اشاره شد، این روش روشی آسان و نسبتا ارزان برای ایجاد سبد سهام است.
روش 2 از 3: اگر حداکثر 500 دلار داریداین مقاله ادامه دارد........ترجمه  itrans.ir 

در سیارک بخوانیم:

با انواع سرمایه گذاری جمعی آشنا شوید

محاسبه ریسک و بازده در سرمایه گذاری

چگونه برای پس انداز خود برنامه ریزی کنیم؟

10 روش ساده برای پس انداز 

زیبا بنظر برسید و پولتان را پس انداز کنید 

این جوان 24 ساله با سرمایه گذاری در بیت کوین پول پارو می کند! 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادات رفتاری مفید برای سلامت فرد بخش دوم

در

از وزنه های باشگاه بدن سازی واهمه ای نداشته باشید

بسیاری بر این باور اند که تمرین های تقریبا بلند مدت به وسیله وزنه های موجود در باشگاه بدن سازی، سبب می شود بدن فرد شبیه به بدن کسانی شود که در رشته پرورش اندام فعالیت می کنند و به همین خاطر بسیاری از تمرین کردن با این وزنه ها خود داری می کنند، اما حقیقت این است که این باور کاملا اشتباه است و برای تغییر ظاهر بدن به شکل بدن ورزشکاران پرورش اندام، به رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی بسیار دشواری نیاز است و صرف استفاده از وزنه و تمرین کردن با آن، ظاهر بدن را تغییر نخواهد داد. جالب است بدانید که در سال 2017 تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفته است و نتایج حاکی از آن است که افرادی که مدت زمانی کوتاه در طول روز را به استفاده از وزنه و تمرین کردن با آن اختصاص می دهند، به مرور زمان چربی بیشتری سوزانده و ماهیچه بیشتری نیز جایگزین آن می کنند و این در مقایسه با کسانی است که در طول روز به جای استفاده از وزنه و این گونه تمرین ها، به دویدن اکتفا می کنند. بنا بر این توصیه ای که در این خصوص می شود این است که از تمرین کردن با وزنه واهمه ای نداشته باشید، به خصوص که هر چه سن بالا تر می رود، تأثیر آن بهتر و بیشتر خواهد بود و کمتر شاهد نشانه های ظاهری پیری در چنین افرادی هستیم.

بخش اول مقاله را در سیارک بخوانیم:  عادات رفتاری مفید برای سلامت فرد بخش اول 

از انتخاب یک رژیم غذایی به خصوص برای خود خودداری کنید

در حال حاضر رژیم های غذایی مختلفی وجود دارند که بسته به شرایط به خصوص جسمانی و سلامت فرد، برای او در نظر گرفته می شوند؛ از رژیم های مختص به کاهش وزن گرفته تا رژیم های ضد آلرژی و موارد دیگر؛ اما نکته ای که در خصوص این رژیم های غذایی وجود دارد این است که بسیاری از آن ها در نهایت فشار روانی بسیار زیادی را متوجه فرد می کنند و بسیاری از افرادی که به رژیم غذایی خاصی پایبند هستند، معمولا بیش از اندازه به خوراک خود فکر کرده و احساس کلافگی و آزردگی خاطر پیدا می کنند. به همین خاطر است که بسیاری توصیه می کنند به جای در نظر گرفتن یک رژیم غذایی به خصوص و پایبند بودن به آن، تنها خوراکی ها و غذاهایی را مصرف کنید که پس از خوردن شان احساس خوبی خواهید داشت و از خوردن غذاهایی که تأثیر عکس آن چه عنوان شد را دارند، خود داری کنید. به همین سادگی می توانید قدمی بزرگ برای افزایش سلامت خود بردارید و دیگر فکر کردن، استرس و اضطراب دائمی شما را آزرده خاطر و کلافه نخواهد کرد.

سلامتی و شادابی تنها در بلند مدت به طور کامل و مؤثر قابل دسترسی خواهد بود

می توان با کمی تلاش و کوشش در لحظه به فکر این بود که چگونه سالم و سلامت باشیم و در طول روز از انجام کارهایی که برای سلامتی مان مضر است خود داری کنیم، با این وجود، زمانی که صحبت از شادابی و سلامت کلی فرد می شود، باید این نکته را در نظر داشت که این در لحظه زندگی کردن و حفظ روندی روزانه برای سالم بودن کافی نیست و باید هدفی طولانی مدت در ذهن داشته باشیم. در حقیقت نکته ای که در این خصوص وجود دارد و باعث می شود این هدف طولانی مدت حائز اهیمت باشد این است: زمانی که فرد به طور جدی تصمیم می گیرد زندگی طولانی مدت و شاد و سالمی برای خود رقم بزند، باعث خواهد شد تا در گرفتن تصمیمات در خصوص کارها و اقداماتی که قرار است در طول روز و در زمان حال انجام دهد، بیشتر فکر کند و تصمیمات بهتر و تأثیر گذار تری بگیرد. بنا بر این به جای این که امروز به خوردن ساندویچ های فست فود روی آورده و بگوییم که به جای آن فردا غذای سالم تری انتخاب خواهیم کرد، بهتر است هدفی بلند مدت داشته باشیم تا از این گونه کار ها جلوگیری کنیم.

تا جایی که برای تان مقدور است از خوردن تنقلات و غذا های آمده خود داری کنید

غذا های آماده و تنقلات از آن دسته خوراکی هایی هستند که علاوه بر مصرف ساده شان، در لحظه نیز احساس خوبی برای فرد به ارمغان می آورند، اما آیا پس از خوردن این گونه خوراکی ها هم همین گونه است و فرد احساس خوبی خواهد داشت؟ البته که این چنین نیست. بنا بر این توصیه ای که در این خصوص می شود این است که تا حد امکان از خوردن این گونه خوراکی ها که اغلب حاوی مقادیر زیادی شکر و ترکیبات فرآوری شده هستند، اجتناب شود و به جای آن ها از خوراکی های سالم تر بهره گرفته شود. این نکته را نیز در خاطر داشته باشید که برای هر عادت رفتاری نا سالم (برای نمونه بستنی ای که فرد ممکن است به عنوان عصرانه بخورد و یا سایر خوراکی های مضر)، با کمی فکر کردن می توان جایگزینی سالم تر یافت و مسئله ای که حائز اهیمت است، یافتن همین جایگزین سالم است.

برای بالا رفتن از طبقات ساختمان بیشتر از پلکان استفاده کنید

این از جمله مواردی است که به سادگی و در زمانی کوتاه می توان به آن پایبند شد و از ثمرات آن برای سلامتی بهره گرفت. البته همیشه زمانی که صحبت از بالا رفتن از طبقات ساختمان می شود، مطمئنا فکر استفاده از آسانسور وسوسه کننده است و هر کسی حوصله بالا رفتن از پلکان را نخواهد داشت (و البته بسیاری هم فکر می کنند که تفاوت چندانی نمی کند که از پلکان استفاده کنند یا آسانسور). با این وجود جالب است بدانید که استفاده از پلکان به مرور سبب افزایش شادابی و سلامتی می شود و به سالیان عمر تان می افزاید. زمانی که به هشتاد سالگی رسیدید و احساس کردید که هنوز قادر خواهید بود مثل ایام جوانی در خیابان ها قدم بزنید و بعضا کار های دیگری کنید که از عهده هر فرد هشتاد ساله ای ممکن است بر نیاید، آن گاه از خود جوان ترتان به خاطر زحمتی که هر روز به خود می داد و کار سخت تر را انتخاب می کرد تشکر خواهید کرد.

عادات نا سالم و بد رفتاری را کنار بگذارید

اگر از جمله افرادی هستید که به طور مکرر دخانیات و یا مشروبات الکلی مصرف می کنید، زمان آن فرا رسیده که این عادت رفتاری ناشایست را کنار بگذارید و کمی بیشتر به فکر سلامت خود باشید؛ البته مطمئنا چنین افکاری همیشه با این گونه افراد همراه است و تنها نکته ای که وجود دارد این است که هنوز قادر به یافتن اراده لازم برای ترک عادت خود نشده اند. البته کاملا قابل درک است که ترک چنین عاداتی به هیچ عنوان کار ساده ای نیست؛ به خصوص اگر برای سالیان متمادی، فرد اقدام به انجام این گونه کار ها کرده باشد، با این حال، این را هم باید در نظر داشت که این عادات رفتاری بد در نهایت ضرر های زیادی را متوجه سلامتی انسان می کنند و اگر می خواهید زندگی طولانی و سالم و شادابی داشته باشید، هر چه زود تر باید از این گونه عادات بد خلاصی یابید (پیش از آن که دیر شده و کار از کار بگذرد). شبیه به هر کار دیگری، سخت ترین قدم در راه ترک این عادت، قدم های اولیه است و پس از مدت زمانی بسیار کوتاه، به سرعت متوجه تغییرات شگرفی خواهید شد که به واسطه ترک این عادات رفتاری نا سالم، در سلامتی روحی و جسمی خود احساس خواهید کرد.

به هر در خواست و سؤالی پاسخ مثبت ندهید

زمانی که فرد به هر درخواست و هر سؤال پاسخ مثبت می دهد و بله می گوید، به مرور احساس خوشایندی به او دست داده و زندگی را همانند بازی و سرگرمی می بیند، اما زمانی فرا خواهد رسید که این عادت رفتاری تأثیر بسیار بدی بر روی او به جای خواهد گذاشت و کار تا جایی پیش خواهد رفت که تنها در خانه خود خواهد ماند و همانند کرم ابریشم لحافی به دور خود پیچیده و نمی خواهد کسی را ببیند و این گونه بازی و سرگرمی در نظر گرفتن زندگی می تواند چنین عواقبی داشته باشد. البته همان گونه که در موارد پیش تر نیز عنوان شد برای این که فردی شاداب و سلامت باشید، حتما باید از خانه بیرون رفته و فعالیت های متفاوتی داشته باشید، با این وجود در عین حالی که چنین رویکردی را پیش می گیرید، این را هم باید در نظر داشته باشید که گاهی اوقات باید به خود توجه بیشتری نشان دهید و با برخی درخواست ها مخالفت کنید. در حقیقت گاهی اوقات، برای این که سلامت روحی روانی بهتری داشته باشید، هیچ چیز بهتر از آن نیست که در خانه باقی مانده و تمامی برنامه ها و هدف های آتی را همانند رازی پیش خود نگاه دارید تا زمان عملی کردن شان فراهم آید.

استفاده مکرر از مکمل های ویتامینی

این نکته را باید به خاطر داشته باشید که مکمل های ویتامینی  تنها برای مصرف کودکان به وجود نیامده اند (چون کودکان هر غذایی نمی خورند معمولا مصرف مکمل های ویتامینی در میان شان شایع تر است) و این را هم باید به خاطر داشته باشید که مکمل هایی که برای مصرف کودکان تجویز می شوند معمولا قابل اطمینان تر و سالم تر اند. گذشته از این مسئله، حتی اگر رژیم غذایی سالمی برای خود در نظر گرفته اید و تقریبا تمامی ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بدن و سلامتی تان از طریق این رژیم غذایی تأمین می شود، باز هم استفاده از مکمل های ویتامینی خالی از لطف نیست و می تواند ثمراتی برای سلامت فرد داشته باشد. با استفاده از قرص ها و مکمل های ویتامینی می توان آن دسته از  مواد و ویتامین هایی که احساس می کنیم بدن از آن ها کمتر برخوردار است را به بدن رساند که نقش مهمی در سلامت فرد خواهند داشت.

اختصاص دادن زمانی برای ماجراجویی و تجربه های جدید

تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از روز های تعطیل تان بهره بگیرید و این را به خاطر داشته باشید که اختصاص دادن چند روز تعطیل در مواقعی به خصوص از سال بی دلیل نیست و هدفی از این کار وجود دارد. برخی ممکن است چنین احساسی داشته باشند که به قدری کار برای انجام دادن دارند که قادر به اختصاص دادن چند روزی برای سفر کردن نیست اند، اما این افراد باید این مسئله را به خاطر داشته باشند که انسان برای پشت میز نشستن و کار کردن پا به این کره خاکی نگذاشته است؛ در حقیقت هدف این است که تا جایی که برای اش مقدور است، از امکانات مختلفی که جهان در اختیارش می گذارد بهره بگیرد و تجربه های متنوعی که پیش روی اش گذاشته را امتحان کند. بنا بر این توصیه ای که در این خصوص می شود این است که در کنار کسب در آمد و پول در آوردن برای گذران زندگی، زمانی هم برای ماجرا جویی و تجربه های جدید کنار بگذارید و از آن غافل نشوید. مطمئن باشید که مشاهده یک مکان جدید و یا امتحان کردن یک تجربه جدید، به قدری لذت بخش خواهد بود که پس از اولین بار، به فکر تکرار این گونه ماجرا جویی ها در اوقات فراغت خود خواهید بود. این را به خاطر داشته باشید که به هنگام پیری، همین ماجرا جویی ها و تجربه ها است که دلخوشی شما خواهند شد (و نه تعداد ساعاتی که پای کامپیوتر خود نشسته و کار کرده اید) و با فکر کردن به خاطرات خود، کمی از غصه های خود فرار خواهید کرد.

هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

صرف نظر از این که در میانه های تابستان به سر می برید و یا این که در سرمای زمستان، سعی کنید تا جایی که برای تان مقدور است، همیشه کرم ضد آفتاب دم دست خود داشته باشید تا به هنگام بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از آن بهره بگیرید. در این خصوص باید این نکته را به خاطر داشته باشید که صرف نظر از فصل و زمانی که در آن به سر می برید، اشعه های ناشی از نور خورشید می توانند تأثیر بدی بر سلامت فرد داشته باشند؛ بنا به اطلاعات منتشر شده توسط مرکز بیماری های پوستی آمریکا، کسانی که قادر به محافظت از پوست خود مقابل اشعه های ناشی از نور خورشید نباشند، به مرور شاهد زائده های تیره رنگ و چین و چروک بر پوست خود خواهند بود و در میان این افراد بعضا مشاهده شده اند کسانی که به سرطان پوست نیز دچار شده اند. با محافظت از پوست خود در زمان حال، نه تنها به هنگام پیری و بالا رفتن سن، پوستی شاداب تر خواهید داشت، بلکه سلامت کلی تان نیز بهتر خواهد بود و این مسئله تنها محدود به ظاهر و پوست بدن نمی شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...