20 واقعیتی که ثابت می کند بروسلی شخصیتی شگفت انگیز بود

در
بروسلی یکی از هنرمندان رزمی کار، مربی ، بازیگر، کارگردان و بنیانگذار جیت کان دو بود.با تشکر از بروسلی که، هالیوود کونگ فو را از او آموخت و به همه جهانیان نشان داد.بروسلی همچنین یکی از بازیگران مشهور و شناخته شده در سینمای جهان است. و همه اینها مربوط به، بروسلی شگفت انگیز است. که در زمان درگذشت، فقط 32 سال سن داشت.

1. به علت سرعت بالای بروسلی، دوربین با حرکت کند فیلمبرداری می کرد

حرکات بروسلی
 
بروسلی حرکات خود را با چنان سرعتی اجرا می کرد که بتواند دانه ای از برنج را در هوا  فقط با استفاده ازچاپستیک بگیرد. حرکات بروسلی آنقدر سریع بود که سرعت فیلمبرداری فیلم هایی با بازی وی بطور ویژه کاهش یافته بود تا بینندگان بتوانند حرکات او را ببینند.
 

2. تمرین کلید موفقیت است

آموزش و تمرین کلید موفقیت است
 
بروسلی می توانست سکه ای را که روی کف دست باز شخص قرار دارد گرفته و قبل از آنکه شخص متوجه حرکاتش شود ، سکه دیگری را جایگزین آن کند. او هرگز برای دستیابی به نتایج بهتر تمرینات خود را متوقف نکرد.
 

3. بروسلی بعد از مرگ در فیلم بازی مرگ حضور یافت

 فیلم بازی مرگ عکس هایی گرفته شده در مراسم تشییع جنازه خود بروسلی است
 
بروسلی پس از مرگش بازی در فیلم "بازی مرگ" را ادامه داد! این فیلم از ویدیو هایی استفاده کرد که در مراسم تشییع جنازه، بروس در تابوت است. از آنجا که این بازیگر قبل از پایان فیلمبرداری درگذشت ، برخی از صحنه ها با استفاده از بدلکار کیم تای-چونگ ساخته شده اند.
 

4. بروسلی را نباید عصبانی می کردید

بروسلی آنقدر با شدت با حریف خود برخورد کرد که بازوی او را شکست ، بازویی که در برابر ضربه از خود دفاع میکرد. این اتفاق هنگامی رخ داد که بروسلی به دلیل خطایی که باب وال انجام داد ، دست خود را با یک بطری برید. بنابراین ، او در صحنه بعدی با دست دیگر او را زد و نیروی وارده بر حریف را محاسبه نکرد. در حقیقت ، وال انتظار یک ضربه را داشت ، اما فکر نمی کرد که این ضربه تا این حد قوی باشد.
 

5. بروسلی در یازده ثانیه حریف را حذف می کرد

در سال 1962 ، بروسلی موفق به 15 ضربه شد و حریف خود را در یک مبارزه که 11 ثانیه به طول انجامید ، به حذفی فرستاد. همچنین ، هواداران بروسلی هنوز در تلاش هستند تا ضربه معروف مشت یک اینچی وی را تکرار کنند.
 

6. بروسلی 50 حرکت شنا بر روی 2 انگشت را انجام می داد

50 حرکت شنا بر روی دو انگشت اشاره و شست
 
بروسلی می توانست 50 حرکت شنا بر روی دو انگشت اشاره و شست را روی یک بازوی خود انجام دهد. بسیاری از ورزشکاران امروز در تلاشند تا از تکنیک فشار لی استفاده کنند.
 

7. بروسلی قهرمان رقص چا چا بود

رقص بروسلی : قهرمان رقص چا چا در سال 1958
 
بروسلی قهرمان رقص چا-چا در سال 1958 شد.  بروس تنها 18 سال داشت.
 

8- بروسلی موفق به غلبه بر یک آسیب جدی نخاعی شد

بروس درمان خود را توسعه داد
 
بروسلی موفق به غلبه بر یک آسیب جدی نخاعی شد. در نتیجه یک تمرین ناموفق ، مهره چهارم او آسیب دید. این به معنای پایان کار برای هر ورزشکار بود و پزشکان گفتند که بروس می تواند شش ماه دیگر مجدداً راه برود و از استرس در کل زندگی خودداری کند. اما لی به پزشکان ثابت کرد که در حکم خود اشتباه کردند. او درمان خود را توسعه داد و به زودی بیمارستان را ترک کرد تا از قبل قوی تر و سریع تر شود.
 

9. بروسلی جکی چان را کتک زد

جکی این حادثه را شوخی تفسیر کرد
 
یک روز او به طور تصادفی جکی چان را کتک زد. در فیلم " اژدها وارد می شود" ، بروسلی موهای جکی چان را گرفت و ضربه ای محکم به گردن او زد، اما جکی چان کل حادثه را به عنوان یک شوخی قلمداد کرد.در آن زمان جکی چان یک تازه کار بود.
 

10. سوراخ کردن قوطی نوشابه با انگشت

بروسلی می توانست یک قوطی بسته کوکاکولا را با انگشت سوراخ کند
علاوه بر این ، در آن زمان قوطی های نوشابه از آلومینیوم بسیار ضخیم تر ساخته می شدند.
 

11. لی می توانست تخته چوبی به ضخامت 15 سانتی متر را بشکند

لی می توانست تخته چوبی به ضخامت 15 سانتی متر را بشکند
 
اما وی اظهار داشت كه "تخته چوبی در برابر ضربات او بی صدا هستند و ترجیح میداد كه با مردم مبارزه کند.
 

12. بروسلی کیسه پانچینگ به وزن 68 کیلوگرم را شکست

جیمز کابرن
در طول تمرین با جیمز کابرن ، بروسلی کیسه پانچینگ به وزن 68 کیلوگرم را شکست. جیمز کابرن یکی از بازیگران صفحه نمایش بود که لی به او هنرهای رزمی و جیت کان دو راآموزش داد.وزن بروسلی ممکن است برای طرفداران تعجب آور باشد. وزن بروس لی تقریباً بین  59-63.5 کیلوگرم (130-141 پوند) بود.
قد بروسلی
این یک وزن شگفت آور برای رزمی کار قوی ، که 1.72 متر قد داشت ، کم است. لی به عنوان یکی از آموزه های اصلی خود تمرکز خود را بر قدرت در چابکی متمرکز کرد و آن را به عنوان یک روش در هنرهای رزمی مختلط بر نیروی خود مقدم دانست.
 

13. بروسلی از چاک نوریس قوی تر بود

بروسلی از چاک نوریس قوی تر بود
 
چاک نوریس دوست ندارد در مورد آن صحبت کند ، اما او یک بار اعتراف کرد که دوستش بروسلی به راحتی می تواند او را در نبرد شکست دهد.
 

14. بت بروسلی چه کسی بود

بروسلی هوادار غلام محمد بک کشتی گیر پاکستانی که قهرمان بی پیرایه جهان شد ، تنها جنگنده شکست ناپذیر جهان بود. او 50 سال در حرفه کشتی بود.
 

15. مجسمه بروسلی توسط وندال ها تخریب شد 

مجسمه بروسلی
در بوسنیای مستار ، مجسمه ای از بروسلی قرار داده شد ، زیرا همه اقوام ساکن این شهر او را دوست داشتند. این مجسمه بعدا توسط وندال ها تخریب شد.( ونداليسم به طور کلی به هرگونه تخريب ارادی اموال عمومی است)
 

16. بروسلی تکنیک بوکس را مطالعه کرد

بروسلی مبارزات محمد علی کلی را تماشا می کرد
 
بروسلی از طرفداران بزرگ محمد علی کلی بود و مرتباً ضبط مبارزات محمد علی را تماشا می کرد. لی حرکات بوکسور را با جزئیات کامل مورد مطالعه قرار میداد.
 

17. بروسلی بر اثر واکنش آلرژیک به داروهای ضد درد درگذشت

مرگ بر اثر آلرژی
 
بروسلی بر اثر واکنش آلرژیک به داروهای ضد درد درگذشت. وی در سن 32 سالگی در اثر واکنش آلرژیک به Equagesic درگذشت. ترکیبی از آرامبخش و ضد درد است که به عنوان کمکی در درمان کوتاه مدت درد همراه با تنش و یا اضطراب در بیماران مبتلا به بیماری اسکلتی عضلانی استفاده می شود. نام تجاری Equagesic است و نسخه های عمومی ممکن است در دسترس باشد.
 

18. سرعت واکنش بروسلی پنج صدم ثانیه بود

سرعت بروسلی

سرعت بروسلی به طور رسمی ضبط شد: یک واکنش و ضربه‌ای که از فاصله 1 متری داشت ، نزدیک به پنج صدم ثانیه (0.05 ثانیه) طول کشید. یک صحنه مبارزه وجود دارد که او در چند ثانیه 50 حریف را شکست می دهد.
 

19.بروسلی یک چهارم آلمانی بود

بروسلی یک چهارم آلمانی بود.
 
مادرش گریس هو نیمی آلمانی بود.
 

20. ییپ من و بروسلی

استاد بروسلی
 
Yip Man ، مردی که ورزشهای رزمی را به بروسلی آموزش داده بود ، مدرسه خود را افتتاح کرد تا از این طریق درآمد کسب کند. بروسلی به معلم خود قول داد كه او تكنیك كونگ فو را فقط برای چینی ها حفظ می كند و هرگز آن را به بیگانگان نشان نمی دهد ، اما به قول وفا نکرد.

مرگ بروسلی

تشییع جنازه بروسلی
30 ژوئیه 1973 ، سیاتل ، واشنگتن ، ایالات متحده آمریکا - سیاتل: استیو مک کوئین ، بازیگر ، در تشییع جنازه بروسلی  روی تابوت صاف کرد. کبرن پشت استیو مک کوئین است.
 
تشییع جنازه بروسلی
تشییع جنازه بروسلی

جمعیت عزاداران در شامگاه 24 ژوئیه 1973 ، پیش از مراسم صبح روز بعد ، در خارج از تشییع جنازه کاولون(شهرکی خودمختار و بی‌دولت بود که در منطقه کاولون هنگ کنگ قرار داشت.) شروع به جمع شدن کردند. با نزدیک شدن ساعت تعیین شده 10 صبح ، تعداد آنها زیاد و چند برابر شد تا جایی که بیش از پانزده هزار نفر از ساکنان هنگ کنگ پشت سنگرهای پلیس ایستادند ، از بالکن ها به پایین نگاه کردند و یا به طور خطرناکی بر روی تابلوهای معروف نئون شهر نشستند تا نگاهی نهایی به تابوت بت خود داشته باشند . پنج روز قبل بروس لی در سی و دو سالگی درگذشت.( زاده ۲۷ نوامبر ۱۹۴۰ – درگذشت ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳)
 
2secBruceLee.jpg
سنگ مزار پدر و پسر در کنار یکدیگر . بروسلی و براندون لی پسر بروسلی 
طبق اطلاعات رسمی ، این بازیگر در 20 ژوئیه 1973 بر اثر ادم مغزی ناشی از واکنش آلرژیک به داروی سردرد درگذشت. با این حال ، مرگ بروسلی برای طرفدارانش در هاله ای از ابهام باقی مانده است این بازیگر در سیاتل به خاک سپرده شد و تا به امروز استادان هنرهای رزمی از سراسر جهان برای تعظیم در برابر مزار وی می آیند.
 
جنازه بروسلی
 جنازه بروسلی : عکس دیده نشده از جسد بروسلی
اگر دوست دارید علت اصلی مرگ بروسلی را بدانید مقاله علت اصلی مرگ بروسلی را بخوانید.

پسر بروسلی

uzn_15711316611.jpg

براندون لی پسر بروسلی

 

براندون لی پسر بروسلی در محل فیلمبرداری فیلم "کلاغ" بر اثر اصابت گلوله با تپانچه جان خود را از دست داد ، که به دلیل سهل انگاری تکنسین جلوه های ویژه ، یک خشاب واقعی را در تپانچه گذاشته بود .براندون لی در صحنه فیلم The Raven درگذشت.

دختر بروسلی

uzn_15711317753.jpg
دختر بروس لی شانون
 
در سال 2019 ، کوئنتین تارانتینو روزی روزگاری را در هالیوود منتشر کرد. بروس لی به یکی از قهرمانان اپیزودیک این نوار تبدیل شد. اما در فیلم تارانتینو ، بروس پسر خوبی نبود: در این صحنه او به عنوان یک بازیگر متکبر و ستاره دار ظاهر می شود و قهرمان برد پیت ، بدلکار کلیف بوث را به مبارزه دعوت می کند. هشدار اسپویلر: بدلکار کلیف بوث در یک ضربه لی را به زمین می زند. این راجع به یکی از سکانس‌های جنجالی فیلم است که در طی آن شخصیت بروس لی در پشت صحنه سریال زنبور سبز با بدلکاری به نام کلیف (با بازی برد پیت) دعوا کرده و کلیف  او را به یک ماشین می‌کوبد. برد پیت به عنوان بازیگر کلیف، اعلام کرد که به نظرش اگر این صحنه در تدوین "روزی روزگاری در هالیوود" کمی کوتاه‌تر می‌شد این حواشی پیش نمی‌آمد.
 
بروس لی
 
دختر بروسلی شانون لی از فیلم تارانتینو و خود کارگردان انتقاد کرد. در پاسخ ، کوئنتین اظهار داشت که در زندگی واقعی ، بروس لی واقعاً مردی مغرور بود. شانون به کارگردان گفت که ساکت شود.
 

بروس لی

بنای یادبود بروس لی در هنگ کنگ

 

در وطن این بازیگر ، در هنگ کنگ ، بنای یادبودی برای 65 سالگی وی ساخته شد یک روز قبل از افتتاح آن ، یک بنای یادبود مشابه در پارک Zrenjevac در بوسنی و هرزگوین ظاهر شد. همچنین شکل تقریباً دو متری بروس لی در محله چینی های لس آنجلس نصب شده است. 

 

بروس لی

مجسمه غول پیکر بروس لی در چین

 

مجسمه 20 متری بروس در شهر شونده چین ساخته شده است ، شهری که اجداد والدین استاد هنرهای رزمی از آنجا می آیند. این بنای یادبود در پارک بهشت ​​بروس لی نصب شده است.

 

بروس لی

" در بالا ، استیو مک کوئین مک کوئین ، بروسلی و متخصص سلاح سنتی کاراته ، فومیو دمورا ، احتمالاً در سال 1968 در نمایشگاه هنرهای رزمی کالیفرنیا شرکت کردند. 

 

استیو مک کوئین چه چیزی را به طور حرفه ای به بروسلی آموزش داد

استیو مک کوئین به بروسلی آموخت که چگونه خونسرد باشد. بروسلی قبلاً  برای هنگ کنگی ها  یا سیاتلی ها بسیار باحال بود - اما استیو مک کوئین او را به سطح هالیوود رساند. این یکی از دلایلی است که چرا وقتی بروسلی به هنگ کنگ بازگشت ، هواداران را سورپرایز کرد ، زیرا توانایی هایی داشت که قبلاً هرگز ندیده بودند.استیو مک کوئین همچنین به بروس آموخت که در آمریکا بازیگر اصلی یا ستاره یک فیلم حرف اول را می زنند ، نه کارگردان یا تهیه کننده. در هنگ کنگ دقیقاً برعکس بود ، بنابراین وقتی بروس به خانه بازگشت با کارگردانان و تهیه کنندگانش درگیر شد.
 
بروس لی
 
استیو مک کوئین با دقت به یک همراه نشسته گوش می دهد در حالی که بروس لی با خوشحالی برای دو پسر مدرسه راهنمایی ، که احتمالاً نمی توانستند فرصت نزدیک شدن به کاتو ، وفادار سبز هورنت را داشته باشند ، در یک عکس متناوب ، بسیار نادر از همان رزمایش کالیفرنیایی ، امضا می کند. نمایشگاه هنر حدود 1968.لی به دانشجو و در نهایت بنیانگذار مجله کمربند سیاه میتو اویهارا گفت ، "اگر استیو  بتواند بیشتر کار کند لعنتی خوب خواهد شد ، اما استیو هرگز در خانه نمی ماند. اگر در حال بازی در فیلم باشد ، به مدت پنج ماه در مکانی گیر کرده و برای چند روز  باز می گردد. اگر کار نکند ، جایی در بیابان خواهد بود ، با باگی و یا موتور سیکلت خود را می راند. 

 

فیلم‌هایی که بروسلی در آن‌ها ایفای نقش کرده است:

Marlowe (مارلو در سال ۱۹۶۹)
The Big Boss (رئیس بزرگ در سال ۱۹۷۱)
Fist of Fury (خشم اژدها ۱۹۷۲)
Way of the Dragon (راه اژدها در سال ۱۹۷۲)
Enter the Dragon (اژدها وارد می‌شود در سال ۱۹۷۳)
Game of Death (بازی مرگ)
سریال‌های تلویزیونی:
The Green Hornet (زنبور سبز در سال ۱۹۶۷ - ۱۹۶۸)
Batman (بتمن در سال ۱۹۶۷ - ۱۹۶۸)
Ironside (آیرونساید در سال ۱۹۶۷)
Blondie (مو طلایی در سال ۱۹۶۹)
Here Come the Brides (عروس می‌آید در سال ۱۹۶۹)
Enjoy Yourself Tonight (امشب از خودت لذت ببر در سال ۱۹۷۰)
Longstreet (خیابان طولانی در سال ۱۹۷۱)
شما کدامیک از فیلم های بروسلی را تماشا کرده اید؟

نظرات

۱۴۰۰/۴/۱۹ بروسلی بزرگترین استاد هنرهای رزمی است که به لطف استعداد ، فداکاری و سخت کوشی بی نظیر خود به یک افسانه واقعی تبدیل شده و میلیون ها پیرو در گوشه گوشه کره زمین به دست آورده است. یک بازیگر ، کارگردان و فیلمنامه نویس با استعداد که موفق شد تمام زیبایی و قدرت تکنیک های رزمی شرقی را در صفحه نمایش مجسم کند.

۱۴۰۰/۴/۱۹ بروسلی در ایالات متحده متولد شد ، جایی که پدرش لی هوی چن ، هنرمند اپرای کانتونی ، در آن زمان در تور بود. در این سفر ، همسر باردار خود ، گریس لی ، یک زن زیبا و خونسرد چینی ، ریشه آلمانی ، همراه او بود. وقتی مشخص شد که زایمان دیر تر انجام می شود ، لی هوی همسرش را در یک کلینیک در سانفرانسیسکو رها کرد ، و به اجرای خود ادامه داد. در 27 نوامبر 1940 ، در سال و ساعت اژدها ، پسری متولد شد که قرار بود به یک افسانه جهانی تبدیل شود. این کودک بین ساعت 6 تا 8 صبح به دنیا آمد و در زمان قرون وسطایی آسیا این فاصله را ساعت اژدها می نامیدند.

۱۴۰۰/۴/۱۹ به نوزاد تازه متولد شده همزمان چندین اسم داده شد. طبق تقویم چینی ، وی به نام لی شیائو لانگ ("اژدهای کوچک") نامگذاری شد ، در شناسنامه صادر شده در کلینیک ، کودک به عنوان بروسلی ذکر شد ، و مادر کودک را لی نامگذاری کرد ژن فن ، که در ترجمه از چینی به معنی "برگرد" بود. گریس خیلی دوست داشت پسرش وقتی بزرگ شد به آمریکا برگردد.

۱۴۰۰/۴/۱۹اگرچه طبق استانداردهای هنگ کنگ ، سرپرست خانواده درآمد خوبی کسب می کند (بیشتر درآمد وی از طریق اجاره آپارتمان بود) ، اما هر آمریکایی از ظاهر مسکن آنها وحشت خواهد کرد. این خانواده به همراه مادربزرگ ها ، پدربزرگ ها ، یک خدمتکار و یک سگ چوپان بزرگ آلمانی در یک سالن بزرگ زندگی می کردند ، در مرکز آن یک میز ناهار خوری قرار داشت که تمام زندگی در آن می گذشت: در آن آنها نه تنها غذا می خوردند ، بلکه همچنین تحصیل می کردند ، کار می کردند و بازی می کردند. در خانه هفته ای چند ساعت از لوله ها آب می آمد. با این حال ، شرایط زندگی خانواده بروس بسیار بهتر از بیشتر دهقانان و کارگران معمولی بود که در کلبه هایی با کف تقریباً خاکی جمع شده بودند.

۱۴۰۰/۴/۱۹وقتی بروس بزرگ شد ، والدینش او را به مدرسه ای یسوعی اعزام کردند ، که به دلیل عملکرد ضعیف تحصیلی و رفتارهای نفرت انگیز ، خیلی زود از آنجا اخراج شد. این پسر خیلی بد درس می خواند ، خصوصاً از ریاضیات و دستور زبان متنفر بود و سرگرمی مورد علاقه او اذیت و آزار همکلاسی ها بود. به همین دلیل ، او اغلب با کبودی به خانه می آمد ، که به طرز باورنکردنی پدر و مادرش را ناراحت می کرد.

۱۴۰۰/۴/۱۹تنها به لطف موفقیت های ورزشی او نیست که بروس لی به یک افسانه جهانی تبدیل شده است. او موفق شد ایده مبارزات رزمی را در فیلمبرداری کاملاً تغییر دهد و آنها را به سطح کیفی دیگری برساند. اگر برای تماشای بیشتر باید مبارزه های روی صفحه نمایش تسریع می شد ، برعکس ، مبارزات بروس کندتر می شدند تا بینندگان بتوانند از تکنیک باشکوه او کاملاً لذت ببرند.

۱۴۰۰/۴/۱۹این بازیگر در طول زندگی کوتاه خود موفق به بازی در 36 فیلم شد که بسیاری از آنها به کلاسیک سینما تبدیل شده اند.

۱۴۰۰/۴/۱۹سال 1972 فیلم Fist of Fury and Way of the Dragon منتشر شد که به عنوان پرفروش ترین کتاب ها شناخته شد و از بروسلی به یک ستاره تبدیل شد. اژدها وارد می‌شود (1973) یک هفته پس از مرگ غیرمنتظره لی با موفقیت چشمگیر به نمایش درآمد. این تصویر برای بازیگر و ورزشکار بزرگ به عنوان یک مرجع ارزشمند شناخته شد و دوئل پایانی با چاک نوریس بهترین فیلم تاریخ سینمای جهان محسوب می شود.

۱۴۰۰/۴/۱۹آخرین فیلمی که با مشارکت بروس لی اکران شد فیلم اکشن "بازی مرگ" (1978) بود که باید بدون او فیلمبرداری می شد .این تصویر شامل فیلم های مستندی از مراسم خاکسپاری این بازیگر است.

۱۴۰۰/۴/۱۹در سال 2012 ، یک فیلم مستند "من بروس لی هستم" منتشر شد که شامل بریده های مصاحبه با بروسلی ، عکس های کمیاب وی و همچنین خاطرات نزدیکان و همکارانش بود.

۱۴۰۰/۴/۱۹مرگ غیرمنتظره بروس لی که در شکل بدنی عالی و عالی خود بود ، میلیون ها هوادار او را شوکه کرد. تاکنون رفتن او شایعات و گمانه زنی های زیادی را در پی داشته است.

۱۴۰۰/۴/۱۹دختر بروسلی شانون لی همچنین بازیگر شد اما سال هاست که در فیلم ها بازی نمی کند. آخرین فیلم با مشارکت وی ، فیلم اکشن "درسهایی برای قاتل" ، در سال 2003 اکران شد. اکنون ، او به همراه مادرش ، ریاست بنیاد پدر افسانه ای بروسلی را بر عهده دارد. شانون به دلیل تولد دخترش رن لی کسلر در سال 2003 سینما را ترک کرد.

۱۴۰۰/۴/۱۹کرک داگلاس و بروسلی چه ارتباطی با هم داشتند آیا در فیلم مشترک بازی کرده اند؟

۱۴۰۰/۴/۱۹کرک داگلاس و بروسلی در فیلم مشترک بازی نکرده اند اما استیو مک کوئین و بروسلی با هم دوست بوده اند و شارون فارل بازیگر زنی است که در سال 1969 به همراه بروسلی در فیلم «مارلو (Marlowe)» نقش آفرینی کرد.(و با بروسلی وارد رابطه شد) این رابطه به گونه ای شد که بروس لی بدل به رقیبی برای استیو مک کوئین شد. (شارون فارل معشوقه استیو مک کوئین بود)

۱۴۰۰/۴/۲۰علت مرگ بروسلی هنوز بحث برانگیز است. اکثر منابع ادم مغزی را مقصر می دانند ، این امر ناشی از گرمازدگی یا واکنش آلرژیک به داروی تجویز شده توسط پزشکان هنگ کنگی است. جنازه بروسلی به سیاتل منتقل شد ، جایی که محل گور وی سالانه هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند. بروسلی به عنوان یکی از 100 نفر با نفوذ قرن بیستم معرفی شده و مراسم بزرگداشت در سراسر جهان برگزار می شود: یک مجسمه هشت پا در هنگ کنگ ، یک مجسمه 5.5 فوت در بوسنی و هرزگوین و یک مجسمه 7 فوت در لس آنجلس. اگرچه زندگی بروس لی به طرز غم انگیزی کوتاه بود ، میراث او ادامه یافت: نه تنها در فیلم های او ، که الهام بخش فیلم های آینده از Rumble in the Bronx گرفته تا Crouching ببر ، اژدهای پنهان بود ، بلکه شخصیت کلیشه شکنی بود که او به جهان ارائه داد. بروس لی به مخاطبان غربی نشان داد که مردان آسیایی می توانند سمبل های جنسی قدرتمند ، مردانه و کاریزماتیک باشند . به همین دلایل ، دوستداران بروسلی از سراسر جهان به سیاتل ، کپیتول هیل و گورستان دریاچه ویو سفر می کنند .

در ادامه بخوانید...

علت اصلی مرگ بروسلی

در

روز مرگ ستاره بزرگ هالیوود و استاد بی نظیر هنرهای رزمی دقیقاً چه اتفاقی روی داد؟ متیو "متیوپولی"، در خصوص این اتفاق ناخوشایند که در سال 1973 افتاد و بسیاری را متعجب و غمگین کرد، نظر تازه ای دارد که جالب توجه است.  متیو "متیوپولی"، یک روزنامه نگار مطرح است و علاقه به خصوصی به زندگی بروسلی و مرگ غیر منتظره اش نشان داد. چهل و پنج سال پس از مرگ بروسلی، متیو تحقیقات جامعی انجام داد و در نهایت یک زندگی نامه کامل از زندگی بروسلی در روزنامه منتشر کرد که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. نام این زندگی نامه این بود: «بروسلی: یک زندگی».

 

برای این که "متیوپولی" قادر به نوشتن این زندگی نامه باشد و به اندازه کافی اطلاعات در خصوص بروسلی داشته باشد، سفرهای مختلفی انجام داد و با نزدیک به صد نفر که با بروسلی در ارتباط بودند، در خصوص او صحبت کرد و بدین وسیله توانست اطلاعات بسیار جالب توجهی در خصوص لی به دست آورد. اطلاعاتی که در آن زمان کمتر کسی از آن ها آگاهی داشت و سبب شد اسم متیو بر سر زبان ها بیفتد. متیو با دوستان، خانواده و همکاران بروسلی مصاحبه کرد و لیندا لی کَدوِل، همسر بروسلی، و شانون لی، دختر او از مهمترین کسانی بودند که بروس لی با آن ها مصاحبه کرد.

 

در حقیقت روزنامه های آن زمان و نیز در سایر منابع اطلاع رسانی مختلف، علت اصلی مرگ بروسلی، ورم مغزی (تجمع آب در فضای داخل سلولی یا خارج سلولی علت اصلی این ورم است) عنوان شد و از آن زمان تاکنون تئوری اصلی ای که در خصوص مرگ بروس لی مطرح بوده همین است. اطلاعات دیگری البته در این خصوص مطرح شده بود و این گونه به نظر می رسید که حساسیت بروسلی به برخی مواد تشکیل دهنده یک قرص آسپیرین قوی به نام Eguagesic که در آن زمان مصرف کرده بود، علت اصلی مرگ او بود.

 

حال، "متیوپولی" بر این باور است که این مسئله علت اصلی مرگ بروسلی، ستاره بی چون و چرای دنیای کونگ فو، نبوده و در حقیقت آن چه که باعث مرگش شده بود، گرما زدگی شدید بود. "متیوپولی" در خصوص این نظریه جدید خود مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز انجام داد و در این خصوص عنوان کرد: «برای این که ایده دقیق تری از علت اصلی مرگ بروسلی داشته باشیم، باید تمامی عوامل را به دقت زیر نظر قرار دهیم و همه چیز را بررسی کنیم. ده هفته پیش از این که این اتفاق ناخوشایند برای بروس لی بیفتد، یک گرمازدگی شدید به سراغش آمد که نزدیک بود به قیمت جانش به پایان برسد. دهم ماه می 1973 بود که بروس لی برای یک برنامه به خصوص که آن زمان قرار بود انجام دهند وارد یک اتاق دوبله و ضبط صدا شد.

 

او در حالی به این مکان می رفت که هوای آن روز ها به شدت گرم شده بود. پس از وارد شدن به اتاق نیز، مسئولان ضبط صدا، برای این که از ضبط صدا های اضافی و نا مربوط جلوگیری کنند، دستگاه تصفیه هوا را خاموش می کنند. این ها باعث شد که بروس لی در هنگام کار، به شدت احساس گرما کند؛ تا حدی که سرگیجه پیدا کرد. بروس لی برای این که هوایی عوض کند و حالش بهتر شود، پس از مدتی از اتاق ضبط صدا خارج شد و به قدری حالش بد بود که ناخود آگاه به روی زمین افتاد. البته این اتفاق پایان قصه آن روز بروس لی نبود و او بلند شد تا به کار خود ادامه دهد، اما درست در زمانی که دوباره وارد آن اتاق شد، به واسطه قرار گرفتن در معرض دمای بالای اتاق، دوباره به روی زمین افتاد و این بار بدنش به شدت شروع به لرزیدن کرد. این لرزه ها تا حدی ادامه پیدا کرد و مجبور شدند بروس لی را به بیمارستان منتقل کنند. پس از بررسی هایی که روی بروس لی انجام گرفت، پزشکان برای نخستین بار به این مشکوک شدند که شاید مغز بروس لی، دچار ورم شده باشد (به واسطه لرزه های شدیدی که به خاطر گرما تجربه کرده بود). بنابر اطلاعاتی که به دست آورده ام، این نخستین باری بود که سلامتی بروس لی به طور جدی تهدید شد و مجبور شدند او را به خاطر گرمازدگی شدید به  بیمارستان منتقل کنند.»

 

لیندا لی کَدوِل، همسر بروس لی در هنگام حیاتش، سال 1998 در مصاحبه ای با لس آنجلس تایمز عنوان کرده بود که علت اصلی مرگ بروس لی توسط پزشکی قانونی حساسیت بیش از اندازه او به برخی مواد تشکیل دهنده همان قرص آسپیرینی بود که مصرف کرده بود (Equagesic). با این وجود "متیوپولی" بنا به اطلاعاتی که از آخرین روزهای بروس لی به دست آورده بر این باور است که دمای بالای هوای آن روز های هنگ کنگ، باعث شده بوده است که بروس لی علائمی را نشان دهد که آن روز در استودیوی ضبط و دوبلاژ صدا دچارش شده و به خاطر آن به بیمارستان منتقل شده بود. "متیوپولی" در این خصوص عنوان کرد: «در روزهای پس از مرگ بروس لی شایعات زیادی در خصوص علت مرگش روی زبان ها افتاده بود و بسیاری در خصوص آن صحبت می کردند؛ برخی می گفتند که در غذای بروس لی سم ریخته اند، برخی می گفتند که نینجا ها او را به قتل رسانده اند و داستان های بسیاری برای مرگ غیر منتظره وی سر هم کرده بودند.

البته بنا به شواهدی که وجود دارد، هیچ اتفاق این چنینی ای نیفتاده بود که نیازی به مخفی کردن آن باشد. من بر این باور هستم که علت اصلی مرگ بروس لی، گرمازدگی شدید بوده است... این اتفاق در میان جوانانی که فعالیت بدنی زیادی دارند و تمرینات ورزشی زیادی را در طول روز پشت سر می گذارند، بسیار شایع است.»

 

"متیوپولی" بر اساس صحبت هایی که با نزدیکان بروس لی انجام داده و اطلاعاتی که به دست آورده است، در ادامه صحبت های خود عنوان کرد که تنها چند ماه پیش از آن حادثه گرمازدگی نخستین در استودیوی ضبط صدا، بروس لی یک عمل جراحی انجام داده و غده های تعریق زیر بغل خود را درآورده بوده است. او در این خصوص عنوان کرد: «این عمل جراحی برای این منظور انجام شد که بروس لی احساس می کرد روی صحنه آن گونه که باید باشد، نمی تواند به نظر برسد و در زمان فیلم برداری و برای یک بازیگر، مهمترین مسئله این است که چگونه به نظر می رسد. این عمل جراحی در نهایت سبب شد که بروس لی کمتر بتواند همانند انسان های عادی با عرق کردن حرارت بیش از اندازه بدنش را کم کرده و دمای عادی بدن را تجربه کند.»

 

اما تنها این مرگ غیر منتظره بروسلی نبود که باعث شد طی سالیان پس از مرگش، شایعات زیادی در خصوص علت این حادثه روی زبان ها بیفتد. در حقیقت بروس لی، آخرین روز خود را در آپارتمان بازیگر زنی به نام بتی تینگ پی بود. بتی تینگ کسی بود که بنا به اطلاعات به دست آمده، برای آخرین بار بروس لی را زنده ملاقات کرد. بنا به همین اطلاعات، در آن روز، بروس لی از سردرد شدیدی رنج می برده است و از بتی تینگ درخواست قرصی برای تسکین سردردش می کند و بتی نیز همین قرص Equagesic را در اختیار بروس لی می گذارد که به گزارش پزشکی قانونی سبب مرگش می شود.

"متیوپولی" با بتی تینگ پی که اکنون در هفتاد و یکمین سال زندگی خود به سر می برد نیز مصاحبه کرد و بنا به صحبت های او، بتی تنها زنی نبود که بروسلی با او رابطه داشته باشد، با این وجود، بروس لی بسیار به او علاقه مند شده و رابطه اش با او را بسیار جدی تر از سایر رابطه هایش می دانست. "متیوپولی" در این خصوص عنوان کرد: «رابطه بروس لی با بتی تینگ، طولانی شده بود و تا آن زمان سابقه نداشت که بروس لی با کسی برای این مدت طولانی بماند.

به مرور زمان بروس لی کمتر در رابطه اش با بتی احتیاط به خرج می داد؛ این دو با هم بیرون می رفتند و بروس لی با این که دیگران این دو را با هم ببینند مشکلی نداشت. به نظر من مرگ بروس لی زندگی بتی تینگ را به شدت تحت تأثیر قرار داد و رابطه عمیقی میان این دو شکل گرفته بود. به نظر می رسد که این حادثه ناگوار ضربه روحی سهمگینی بر بتی وارد آورد و هنوز که هنوزه، بعد از گذر این همه سال، بتی هنوز به آن فکر می کند و جایی در قلبش برای بروس لی هست. من از دیدن این که چقدر بتی به بروس لی علاقه داشته است واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم. او  بدون هیچ گونه تعارفی عنوان کرد که بروس لی عشق واقعی او در تمام طول زندگی اش بوده است. برای من بسیار جالب بود که با زنی صحبت کنم که آن همه سال از عشقش گذشته و هنوز نتوانسته است آن را فراموش کند.»

 

کَدوِل (همسر بروس لی در زمان حیاتش) پاسخی در این خصوص به "متیوپولی" نداده است، با این وجود، کَدوِل هفتاد و سه ساله، خاطرات خود را در اختیار عموم قرار گذاشته است و بنا به آن چه در این خاطرات عنوان کرده است، به این خاطر که بروس لی در آخرین روز زندگی اش نزد بتی بوده است، احتمال این که به کَدوِل وفادار نبوده باشد، وجود داشته است. با تمام این تفاسیر چنین به نظر می رسد که رابطه بروس لی با  بتی تینگ، تنها رابطه عاشقانه ای نبوده است که بروس لی در زمان حیاتش تجربه کرده است و بنا به آن چه "متیوپولی" عنوان می کند، بروس لی با شارون فرل نیز رابطه داشته است.

 

شارون بازیگر زنی است که در سال 1969 به همراه بروسلی در فیلم «مارلو (Marlowe)» نقش آفرینی کرد. این رابطه به گونه ای شد که بروس لی بدل به رقیبی برای استیو مک کوئین شد. "متیوپولی" در این خصوص عنوان کرد: «من با شارون صحبت کردم و او به من گفت که با بروس لی وارد رابطه شده و برای مدتی به یکدیگر علاقه مند شده بودند. اما بروس لی به شدت به همسرش احساس وفاداری می کرد و به هیچ عنوان نمی خواست او را ترک کند. به همین خاطر بود که در نهایت شارون این رابطه را به پایان رساند. شارون پس از آن در فیلمی با نام «The Reivers» دوشادوش استیو مک کوئین بازی کرد و پس از آشنایی با او، این دو به یکدیگر علاقه مند شدند. پس از مدتی دوباره بروس لی به روی صحنه فیلم برداری این فیلم جدید شارون آمد و این دو بار دیگر با یکدیگر صحبت کردند. شارون در آن دیدار به بروس لی گفت که دیگر قادر به ادامه دادن این رابطه نیست، چرا که در حال حاضر با استیو مک کوئین آشنا شده است و بروس لی به خاطر این صحبت شارون کمی ناراحت می شود و به او می گوید که متوجه است که استیو ستاره بسیار بزرگی است، اما اگر کمی منتظر بماند، بروس لی هم به همان اندازه بزرگ خواهد شد.»

 

بنا به گفته های شارون، آن چیزی که بیش از همه او را شیفته بروسلی کرده بود، قدرت و کنترل فوق العاده و عجیب بروس لی از لحاظ جسمانی اش بوده است و مشاهده این که چگونه بروس لی تنها به خوردن گوشت خام اکتفا می کند و این رژیم غذایی عجیب بروس لی، شارون را بیش از مسائل دیگر مجذوب او می کند. "متیوپولی" عنوان می کند که شارون نیز علاقه بسیار زیادی به بروس لی پیدا کرده بوده است و شارون نیز بروس لی را عشق واقعی زندگی خود نامیده است. اما جالب است بدانید که بروس لی یک رابطه دیگر هم داشت که کمی متفاوت از دو رابطه قبلی است و این رازی بود که استیو مک کوئین برای "متیوپولی" از آن پرده برداشت. "متیوپولی" در این خصوص عنوان کرد: «او به تازگی با ماری جوانا آشنا شده بود و از استعمال آن بسیار لذت می برد. در حقیقت این استیو مک کوئین بود که بروس لی را با این ماده مخدر آشنا کرد و بروس لی نیز از استعمال آن بسیار لذت می برد. من با برخی از دوستان نزدیک بروس لی صحبت کردم و آن ها به من گفتند که بروس لی به گونه ای شده بود که آرام و قرار نداشت و تمرینات زیاد باعث شده بود انرژی بیش از اندازه ای در او شکل بگیرد و همیشه در حال جست و خیز کردن بود. تنها زمانی که ماری جوانا مصرف می کرد کمی آرام می گرفت و اوضاعش بهتر می شد. به همین خاطر من فکر می کنم مصرف ماری جوانا برایش حکم یک دارو را داشت که حالت روحی اش را متعادل می کرد.»

 

پیش از آن که روزهای آخر زندگی بروسلی فرا برسد و زمانی که بروس لی در حال لذت بردن از شغلی بود که زندگی خود را وقف آن کرده و با تمام وجود برای آن زحمت کشیده بود، یک حادثه بسیار غم انگیز برای او رخ داد. جی سبرینگ، یک آرایشگر حرفه ای و شناخته شده بود که دوستی نزدیکی با بروس لی داشت و در سال 1969 به طرز بسیار خشونت باری توسط افراد خانواده ای با نام منسون به قتل رسید. "متیوپولی" در این خصوص عنوان کرد: «این حادثه تأثیر بسیار بدی روی بروس لی گذاشت. همانگونه که می دانید، جی سبرینگ و شارون تیت دو نفر از کسانی بودند که توسط افراد خانواده منسون به قتل رسیدند. محل زندگی شارون تنها چند بلوک با جایی که بروس لی و خانواده اش زندگی می کردند فاصله داشت. بروس لی با دیدن این حادثه بسیار وحشت زده شده بود و برای مدتی حتی بیش از اندازه احتیاط می کرد... بسیاری در آن زمان فکر می کردند بروس لی دچار پارانویا (احساس کردن این که دیگران قصد آسیب رساندن به شما را دارند) شده است. به نظر من این واقعه تأثیر روانی بدی روی بروس لی گذاشت که تا آخر عمرش با او ماند... فکر می کنم این حالات روحی و روانی به این خاطر در او پدید آمده بود که مشاهده کرد اگر یک فرد مشهور در معرض توجهات قرار بگیرد، چه سرنوشت شومی می تواند انتظارش را بکشد.»

 

رومن پولانسکی که به عنوان کارگردان فیلم های سینمایی شناخته می شود در این حوادث همسر خود را که در آن زمان باردار بود از دست داد و برای مدتی نزد بروسلی کنگ فو آموزش می دید و اتفاقی افتاد که باعث شد فکر کند، بروس لی، شخصی است که نقشه این مرگ های غم انگیز را طراحی کرده است. "متیوپولی" در این خصوص گفت: «در صحنه جرم، نیروهای پلیس یک عینک پیدا کردند و به نظرشان این عینک به قاتل تعلق داشت. چند ماهی گذشت و پلیس نتوانست صاحب عینک را پیدا کند.

 

رومن که بسیار افسرده و ناراحت بود، خیلی دوست داشت صاحب این عینک را پیدا کند... روزی در حال تمرین کردن با بروس لی بود و ناگهان بروس لی عنوان کرد که عینکش گم شده و به یک عینک جدید احتیاج دارد. رومن برای لحظه ای بسیار شگفت زده شد و پس از آن به بروس لی گفت که پس از تمرینشان به عینک فروشی خواهند رفت و رومن برای او یک عینک به عنوان هدیه خواهد خرید. خوشبختانه زمانی که بروس لی مشخصات چشم خود را داد، رومن متوجه شد عینکی که در صحنه جرم پیدا شده به بروس لی تعلق ندارد و نفس راحتی کشید.»

 

"متیوپولی" کتابی نیز در خصوص بروسلی نوشته است و جزئیات بیشتری در خصوص زندگی بروس لی می توان در آن کتاب یافت و خود "متیوپولی" امیدوار است که بتواند اطلاعات بیشتری در خصوص این اسطوره دنیای سینما و فنون رزمی در اختیار علاقه مندان قرار دهد. مصاحبه ای هم در آخرین روزهای زندگی بروس لی با او شده بود و از او در خصوص رفتار بدش در هالیوود سؤال شد. بروس لی در پاسخ گفت: «من ادعای زهد و پاکی ندارم، اما به بدی دیگر مردانی که در هالیوود هستند، نیستم.»ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 سوتی دیدنی در فیلم های معروف سینمای جهان

در
20 سوتی دیدنی و جذاب که مستحق یک جایزه جداگانه هستند.اشتباهات در بسیاری از فیلم ها در سینمای جهان دیده می شود. این قابل فهم است: تیراندازی به همان صحنه ممکن است نیاز به صدها تکرار و حتی در روزهای مختلف داشته باشد. اما گاهی اوقات چنین سوتی هایی چنان جادویی به نظر می رسند که می خواهم آنها را در یک مجموعه جداگانه جمع آوری کنم. برای مثال، آیا متوجه شده اید که در شاتر آیسلند، بیمار از یک لیوان نامرئی نوشیدنی می نوشد، و در Fight Club می توانید ببینید که به جای ادوارد نورتون، کدام سلبریتی از پله ها سقوط می کند؟
 
 
 
 
 
 
 
 
 
بازگشت بتمن سیاهی چهره در زیر چشمان قهرمان هنگام تغییر قاب ناپدید می شود
 
 
 
 
 
 
 
هتل "بزرگ بوداپست". هنگامی که موسیو گوستا یک ویزا می گیرد، به وضوح قابل مشاهده است که یکی از لبه های آن خم شده است. اما در فریم بعدی کاغذ بدون تا است.
 
 
 
 
اعتراف کنید که تعداد زیادی از این سوتی ها را شما در هنگام تماشای فیلم متوجه شده اید؟
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 بازیگر معروف که نقش و بازی تکراری در فیلم های مختلف دارند

در
بینندگان دقیق فیلم توجه کرده اند که در برخی از فیلم ها ستارگان فیلم نقش هایی مشابه یا استفاده از گریم های مشابه دارند که تشخیص فیلم ها را از یکدیگر تا حدودی مشکل می کند، اگر بازیگر نقش را تکرار کند، آیا می توان این را دلیلی بر عدم ایده، تصورات، هدایت و تولید فیلم دانست؟
 
ما در  sayarak.com فیلم هایی را با سلبریتی های معروف سینمای جهان بررسی کردیم و چند نقش تکراری پیدا کردیم.
 

آنجلینا جولی با سلاح

برای آماده شدن برای نقش در فیلم لارا کرافت "Lara Croft: Tomb Raider" ، آنجلینا جولی آموزش های یوگا، کیک بوکسینگ، آموزش استفاده از سلاح و آموزش نیروهای ویژه نخبگان بریتانیا را دید. در آینده، این مهارت ها در چندین فیلم برای او مفید بود.
 

متیو مک کنی

در ابتدای کار حرفه ای او، متیو مک کنی بیشتر در کمدی ها و ملودرام های عاشقانه بازی میکرد و در بیشتر فیلم ها او مجبور به نشان دادن بدنش  بود. با این حال، در حال حاضر، که در فیلم های جدی بازی می کند این بازیگر در هر فرصتی بدنش را در معرض نمایش می گذارد.

چشمان مدس مایکلسن

همانطور که تام هاردی اغلب چهره خود را در فیلم هایش زیر ماسک پنهان می کند،  هنرمندان گریم دائما با چشم Mads Mikkelsen می دهند. این روند برای چندین سال ادامه داشته و به نظر می رسد که مدت ها طول بکشد.
 

کامرون دیاز در لباس زیر

کامرون دیاز خانم خجالتی نیست. در چند فیلم شما می توانید ببینید که چگونه یک بازیگر بدون هیچ گونه شرم در لباس زیر ظاهر می شود. کامرون دیاز نگران نیست که بدن او را در سن 20 سالگی نشان دهند یا 40 سالگی، او پیچیده نیست و در حال حاضر 47 سال دارد.
 

ژان کلود ون دام

همیشه نقش های کوچکی در فیلمنامه ژان کلود ون دام  برای جایی که او بتواند کشش بی عیب و نقص خود را نشان دهد وجود دارد! ژان کلود ون دام در حال حاضر، در 58 سالگی خود، با موفقیت از آمادگی جسمانی برخوردار است و همچنان در فیلمهای عمل می کند.
 
 

رایان گاسلینگ با یک سیگار

ایده آل بسیاری از زنان، بازیگر کانادایی رایان گاسلینگ عادت های بد را تبلیغ می کند. در بسیاری از فیلم ها، می توانید ببینید که شخصیت های او اغلب سیگار دود می کنند. مطمئنا چنین عکس هایی را نمی توان در هر فریمی دید، اما در جایی که مناسب است، سیگار قطعا ظاهر خواهد شد.
 

درو بریمور را با تلفن ترجیح می دهم

شاید در معروف ترین فیلمی که درو بریمور را با گوشی دیده باشید فیلم جیغ باشد.
 

تی شرت سفید ادوارد نورتون

تماشاچیان متوجه شده اند ادوارد نورتون اغلب در یک تی شرت سفید دیده می شود. دلایل چنین سازگاری مبهم مشخص نیست. با این حال، با دانستن این واقعیت، در حال حاضر شما می توانید فیام های او را با کنجکاوی بررسی کنید. ما حداقل شش فیلم شمارش کردیم.
 

جنیفر آنیستون

جنیفر انیستون در حالی که هنوز در مجموعه تلویزیونی "Friends" دخیل است ، سبک او در مو و لباستغییری نکرده و هنوز به آن ادامه می دهد. البته او واقعا آن را دوست دارد و به نظر می رسد عالی است. اما گاهی اوقات دشوار است که با اطمینان 100 درصد نام فریمی از  فیلم های او را تشخیص داد
 

تام کروز

نقش تام کروز نشان می دهد که چهره او پس از تمام ماجراهایی که در فیلم ها بازی کرده به نحوی آسیب دیده است. با این حال، بیننده های دقیق شروع به مشاهده یکی از ویژگی های عجیب و غریب در گریم او شده اند: آسیب همیشه در محل قبلی! اغلب گونه ها و بینی تحت تاثیر قرار می گیرند. سمت چپ چهره امن و صاف است.
 
آیا نمونه های بیشتری از این نقش های تکراری می شناسید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

خوش تیپ های عصر طلایی هالیوود عکس 18 خوش تیپ

در
عصر طلایی هالیوود، این دوره در سال 1927 با نوار «خواننده جاز» آغاز شد، اولین فیلم سینمایی که در آن تنها چند دقیقه از آواز پخش شد و تا دهه 1950 ادامه داشت. سپس یک سیستم تولید فیلم تأسیس شد که هنوز هم ادامه دارد. فیلم های هالیوودی در سینمای جهان از پر طرفدارترین ها می باشد.
 
در این پست یک مرور کلی از مردان خوش تیپ عصر طلایی هالیوود(سلبریتی های آن زمان) داریم، زمانی که آنها به سادگی در خیابان بودند، به آنها پیشنهاد شد که در فیلمها بازی کنند و آموزش ببینند. اکثر آنها نه تنها استاندارد زیبایی جنس مذکر هستند، بلکه یک مدل برای نسل آینده بازیگران می باشند.عکس های این 18 خوش تیپ را ببینید. 
 

مارلون براندو

مارلون براندو
سینما را می توان به زمان قبل از براندو و بعد از آن تقسیم کرد. و به دلایلی مارلون براندو 60 سال زندگی خود را به عصر طلایی هالیوود، توسعه و حفظ نسخه های آن کرد. برنده 2 اسکار، یکی از آن ها برای نقش افسانه ای Don Corleone در The Godfather و دومین اسکار بهترین نقش مرد در فیلم «بارانداز» دریافت کرد.
جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، پدر خوانده، ۱۹۷۲
جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، در بارانداز، ۱۹۵۴
نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، اتوبوسی به نام هوس ۱۹۵۱
نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، سایونارا، ۱۹۵۷
نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، زنده باد زاپاتا، ۱۹۵۲
نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، آخرین تانگو در پاریس، ۱۹۷۳
نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، ژولیوس سزار، ۱۹۵۳
نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، فصل سفید خشک، ۱۹۸۹
 

جیمز استوارت

عکس جیمز استوارت
جیمز استوارت سومین هنرپیشه برتر هالیوود معرفی شد. او بهترین بازیگر مرد در فیلم "داستان فیلادلفیا" و برنده اسکار شد. او با آلفرد هیچکاک همکاری داشت .
 

کریستوفر پلومر

کریستوفر پلومر
یکی از مسن ترین بازیگران که  در 82 سالگی، جایزه اسکار را دریافت کرد با وجود سن و سال بالا، او هنوز هم به بازیگری مشغول است: در میان فیلم با مشارکت او فیلم حساس " دختر با تاتو اژدها " و یکی از جدیدترین - " تمام پول های جهان ". شاید او برای یک مجسمه گرانقیمت سینمایی تلاش می کند؟ او را بیشتر به خاطر ایفای نقش کاپیتان جورج فون تراپ در فیلم اشک‌ها و لبخندها می‌شناسند
 

شون کانری

شون کانری
بله، او یک رکوردشکن است - 7 بار نقش جیمز باند در 7 فیلم. اما اسکاری برای این نقش دریافت نکرد.با وجود پیشنهادهای بازی Grandalf در سه گانه فیلم "ارباب حلقه ها" و در دنباله های فیلم در007 در سال 2003،  کار خود را به پایان رساند .
 

گری کوپر

گری کوپر
یکی از زیبایی های مهم این دوران است. برای 35 سال، توانست در 84 فیلم به نمایش درآید. او کار خود را با فیلم های صامت آغاز کرد و به کار خود ادامه داد. سه بار برنده اسکار  شد. برای 18 سال، او بالاترین دستمزد را بین بازیگران دریافت می کرد .
 

گریگوری پک

گریگوری پک
گریگوری پک به دلایلی به نام پدیده قرن خود نامگذاری شد. او در بیش از 50 سال موفق به بازی در 50 فیلم شد. دریافت اسکار برای نقش او به عنوان یک وکیل در فیلم کشتن مرغ مقلد.

کرک داگلاس

کرک داگلاس
کرک داگلاس از قدیمی ترین بازیگران عصر طلایی هالیوود در سال جاری  102 ساله شد. در سال 1996، او برای "50 سال تلاش خلاقانه و اخلاقی در جامعه سینما" برنده اسکار شد. کرک داگلاس فعالانه پروفایل خود را در مای اسپیس حفظ می کند  و در سن 94 سالگی ب عنوان قدیمی ترین وبلاگ نویس مشهور در جهان شناخته شد.
 

کری گرانت

کری گرانت
نام واقعی او  Archibald Alexander Lich است. کری کار خود را با رقصنده های آکروباتیک آغاز کرد.در سال 1970 برای موفقیت های برجسته در سینما جایزه اسکار اهدا شد.
 

لارنس اولیویه

لارنس اولیویه
لارنس نه تنها یک بازیگر با استعداد بود، بلکه یک کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده نیز بود. برنده 4 اسکار: برای بهترین نقش مرد، بهترین فیلم (هملت) و 2 برای شایستگی های خاص در سینما. 
 

کلارک گیبل

کلارک گیبل
پادشاه هالیوود - به اصطلاح playboy با استعداد دهه30 و 40 است. جایزه اسکار سزاوار او  بود 10 سال پس از آغاز کار خود، برای بهترین بازیگر مرد در فیلم "در یک شب اتفاق افتاد" دریافت کرد.
 

 کلیپ مونتگومری

کلیپ مونتگومری
رقیب اصلی مارلون براندو بود. فیلم "باشگاه قلب های تنها" تبدیل به گذرنامه اش به دنیای سینمای بزرگ شد. متاسفانه، او اسکار را دریافت نکرد، هرچند او 4 بار نامزد دریافت اسکار شد. در سال 1956، در یک تصادف اتومبیل، او صدمات شدیدی را متحمل شد، و سپس شروع به رفتار عجیبی کرد، و این مرحله از زندگی او طولانی ترین خودکشی در تاریخ هالیوود نامیده می شود .
 

پل نیومن

پل نیومن
پل نیومن در 62 سالگی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در فیلم "رنگ پول" را به دست آورد. 
 

هنری فوندا

هنری جانز
هنری فوندا در بیش از 50 سال فعالیت هنری خود موفق به بازی در 106 نقش شد و چند ماه قبل از مرگ او 2 اسکار: برای بهترین نقش مرد در نمایشنامه "کنار برکه طلایی" و برای کمک به سینما اهدا شد. او نه تنها در خانواده اش، بلکه در خانواده های فرزندان و نوه هایش، وطن پرست بود.او پدرسالار خانواده‌ای از هنرپیشگان معروف است: پسرش پیتر فوندا، دخترش جین فوندا و نوه‌هایش بریجیت فوندا و تروی گریتی.
 

چارلی چاپلین

چارلی چاپلین
چارلی نه تنها استعدادی شگفت آور داشت، بلکه یک مرد خوش تیپ بود که زنان عاشق او می شدند. برنده 3 جایزه اسکار شد و تا زمان مرگش کار می کرد و جورج برنارد شاو او را تنها نابغه ای که از صنعت فیلم خارج شد، نامید .
 

ویلیام هولدن

ویلیام هولدن
ویلیام هولدن آموزش خاصی را دریافت نکرده بود. اولین نقش مهمی که بوکسور جو بناپارت در فیلم مرد محبوب و موفق به دست آورد، پس از آن پیشنهادات کاهش یافت. در میان آنها نقش اصلی در فیلم "بازداشتگاه شماره 17" بود که او را به یک اسکار رساند. عشق زندگی او آدری هپبورن بود و متقابلا بود، اما، متاسفانه، به ازدواج منتهی نشد.
 

جیمز دین

جیمز دین
جوان ترین بازیگر دوران طلایی هالیوود است که هرگز به دلیل مرگ غم انگیزش در یک تصادف در سن 24 سالگی در خاطره ها فراموش نمی شود. جیمز دین موفق به امضای یک قرارداد با برادران وارنر شد و در نوارهای "شرق بهشت"، "شورش بی دلیل" و "غول " ظاهر شد. جیمز دین دو بار پس از مرگش نامزد اسکار  شد.
 

یول برینر

یول برینر
جولیوس B. Briner، یول برینر در ابتدا او در اجرای عاشقانه ها و آهنگ های کولی مشغول به کار شد و بعد به تئاتر برادوی دعوت شد.
 
چند سال بعد، او و همسرش صاحبان کامل برنامه تلویزیونی "آقا و خانم" بودند که روزانه به مدت 3 ماه پخش می شد. اسکار به برینر بخاطر بازی در "پادشاه و من" که بر اساس این فیلم بود، داده شد. این بازیگر در اثر سرطان ریه جان خود را از دست داد و کمی قبل از آن وی یک پیام ویدئویی برای تبلیغات اجتماعی در مورد خطرات سیگار کشیدن، که کل دنیا در روز مرگش دیده بود، ضبط کرد.
 

جک لمون

جک لمون
جک لمون به لطف کمدی محبوب "بعضی‌ها داغشو دوست دارند"، جایی که او با مریلین مونرو و تونی کورتیس بازی کرد، شهرت جهانی را به دست آورد. اولین "اسکار" جک برای نقش کمدی در فیلم "آقای رابینز" دریافت کرد، و دومین اسکار - برای نقش چشمگیر در فیلم "ببر را نجات بده".
 
کدام خوش تیپ را بیشتر از دیگران دوست داشتید؟ چه کسانی را شما در این لیست قرار می دهید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 بازیگر که در کودکی دوست داشتیم اکنون چگونه به نظر می رسند

در
به عنوان نوجوان ، ما به راحتی با بازیگر های جوان صفحه نمایش ارتباط برقرار می کردیم. آنها شخصیت های مورد علاقه ما را بازی می کردند ، که اغلب ما به دنبال تقلید از آن بازیگر بودیم. چه صحبت از یک سریال تلویزیونی باشد یا یک فیلم بزرگ از سینمای جهان ، هرکدام از ما گروهی از بازیگران را در کودکی دوست داشتیم و آنها را با دقت تماشا میکردیم، زمان می گذرد ، و بسیاری از سلبریتی های گذشته فراموش شده اند ، و ما به سختی می توانیم تصور کنیم که اکنون چگونه به نظر می رسند؟
 
 sayarak.com می خواهد سلبریتی های مورد علاقه شما را نشان دهد و این که چه تغییراتی در طول زمان تغییر کرده اند.

 

1. آنا سوفیا راب در نقش لسلی بورک Bridge to Terabithia 2007

آنا سوفیا راب در نقش لسلی بورک

2. مایکل جی. فاکس

مایکل جی. فاکس

3. دنیل رادکلیف و تام فلتون

دنیل رادکلیف و تام فلتون

4. شایا لابوف

شایا لابوف

5. هیلاری داف 

هیلاری داف

6. بریدت مندلر

بریدت مندلر

7.جردن وود

جردن وود

8. جاش هاتچرسون

جاش هاتچرسون

9. آسا باترفیلد

آسا باترفیلد

10. جیسون جیمز ریشتر

جیسون جیمز ریشتر

11. اشلی تیزدال - شارپای ایوانز از موسیقی کلاسیک (2006-2008)

اشلی تیزدال - شارپای ایوانز از موسیقی کلاسیک

12. فردی هایمور

فردی هایمور

13. الیزابت شو

الیزابت شو

14. دوون ساوا

دوون ساوا

15. تیلور لاونر در نقش جیکوب بلک در فیلم های گرگ و میش

تیلور لاونر در نقش جیکوب بلک در فیلم های گرگ و میش

16. رایان فیلیپ - بری ویلیام کاکس در فیلم "می دانم تابستان گذشته شما چه کردید"

رایان فیلیپ - بری ویلیام کاکس در فیلم

17. چاد مایکل موری - آستین ایمز در داستان سیندرلا (2004)

چاد مایکل موری - آستین ایمز در داستان سیندرلا

18. جنیفر گارنر 
جنیفر گارنر
19. آلیشیا سیلورستون

20. توماس بردی سانگستر - سیمون در فیلم پرستار بچه وحشتناک من (2005)

توماس بردی سانگستر - سیمون در فیلم پرستار بچه وحشتناک من
21. شان اشورم 
شان اشورم
آیا می توانید بازیگران را بدون قاب فیلم ها تشخیص دهید؟ به نظر شما چه کسی بیشترین تغییر را کرده است؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

کودکان زشتی که به بت میلیون ها نفر تبدیل شده اند 9 سلبریتی

در
اکنون این زیبایی رویای بسیاری از مردان و میلیون ها زن است. تعداد زیادی از طرفداران آنها پس از اجرا  چهره ی آنها را روی تابلوهای تبلیغاتی مارک های جهانی چشمک زنان  می بینند. با این حال ، همیشه اینطور نبوده، در کودکی این سلبریتی ها زیباترین دختران کلاس نبودند ، اما این مانع شکوفایی و تبدیل شدن آنها به زنانی جذاب نشد.
 
sayarak.com مطمئن است که همه می توانند از یک جوجه اردک زشت به یک قوی زیبا تبدیل شوند . عکس کودکی 9 سلبریتی را از سینمای جهان جمع آوری کرده که با موفقیت از عهده این کار برآمدند.

 

مارگوت رابی

مارگوت رابی
چه کسی تصور می کند که در 13 سالگی ،مارگوت رابی، سبزه بوده و عینک بند دار می زده است. اما سالها می گذرد ، مارگوت رابی زیباتر شده است ، و اکنون او را نه تنها می توان به عنوان مرجع زیبایی هالیوود ، بلکه یک بازیگر با استعداد بزرگ در نظر گرفت.
 

 

آن هاتاوی

آن هاتاوی
همه از تحول باورنکردنی آن هاتاوی در فیلم "چطور می توان یک شاهزاده خانم بود" را به یاد میآورند. با کمال تعجب ، او در مورد همان تغییرات در تجربه شخصی خود استفاده کرد. اکنون این بازیگر پسرش را بزرگ می کند و صاحب چندین جوایز معتبر به طور هم زمان است: امی ، گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن.
 

 

داکوتا جانسون

داکوتا جانسون
داکوتا جانسون
داکوتا جانسون ، که در فیلم پرشور "پنجاه طیف تاریک تر" ، خجالتی ، اما کاملاً جذاب Anastacia Steele بازی کرد ، در همان کودکی دچار همین سرنوشت شد. در دوران بلوغ ، دشوار بود كه دكوتا را زيبا بناميم ، اما ، همانطور كه ​​معلوم شد ، فقط موضوع زمان بود.
 

 

کیت هادسون

کیت هادسون
رویای بازیگر شدن از کودکی با کیت هادسون در مزرعه با مادر گلدی هاون و ناپدری کورت راسل صرف میکرد، سرچشمه گرفت. با افزایش سن ، کیت فوق العاده زیباتر شد و جاه طلبی های او به حقیقت پیوست - او در ده ها فیلم موفق به ایفای نقش پرداخت.
 

 

درو بریمور

درو بریمور
درو بریمور
هنگامی که فیلم ئی.تی. موجود فرازمینی استیون اسپیلبرگ روی پرده ها ظاهر شد ، درو بریمور در سن 6 سالگی از خواب بیدار شد. پیش بینی پیشرفت بیشتر شغلی بازیگرانی که در سنین پایین مشهور شدند دشوار است. اما یک دسته کوچک از ستارگان وجود دارند که موفق به غلبه بر همه مشکلات بزرگسالی شده و موفقیت های قبلی خود را تکرار کردند. درو بدون شک یکی از آنهاست.
 

 

میندی کالینگ

میندی کالینگ
میندی کالینگ بازیگر آمریکایی و کمدین با ریشه های هندی است. او اولین نقش خود را در سال 2004 در فیلم "چهل سالگی باکره" دریافت کرد. اکنون میندی نه تنها در فیلم ها بازی می کند ، بلکه فیلمنامه ها را نیز می نویسد و به عنوان تهیه کننده و کارگردان نیز فعالیت می کند.

 

کیتی هولمز

کیتی هولمز
زیبایی کیتی هولمز خیره کننده است که قلب تام کروز خوش تیپ را بدست آورده، اما این زیبایی نیز بلافاصله شکوفا نشد. اما در 40 سال بازیگری کیتی هولمز عالی به نظر می رسد و بازیگری خود را در فیلم ها ادامه می دهد. به هر حال در اینستاگرام کیتی اغلب عکس ها را بدون آرایش و فیلتر بارگذاری می کند و به مشترکان نشان می دهد که او زیبا و بدون هیچ فتوشاپی است.
 

 

وینونا رایدر

وینونا رایدر
 با نگاهی به عکس کودکی وینونا رایدر ، او را می توان با یک پسر بچه جذاب دوست داشتنی اشتباه گرفت. با گذشت سالها ، این بازیگر به زنی زیبا تبدیل شده است ، که نگاه نکردن به او واقعاً دشوار است. وینونا دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار است و منتقدین فیلم او را یکی از موفق ترین بازیگران دهه 1990 می نامند .

 

آدل

آدل
صاحب صدای شیک آدل برای دستاوردهای موسیقی چندین بار در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. پیش از این ، این خواننده نگران اندام خود بود ، اما اکنون  آدل اعتماد به نفس دارد و بارها اظهار داشته است که به جای رفتن به سالن ورزشی ، ترجیح می دهد شراب خوبی بنوشد و غذای خوشمزه بخورد.
 
کدامیک از عکس ها بیشترین تغییرات را داشته است؟ در نظرات با ما در میان بگذارید

نظرات

در ادامه بخوانید...