مواد سرطان زا که در بیشتر خانه ها وجود دارد 5 ماده

در
پنج محصول سرطان زا که نمی توانید در خانه نگهداری کنید.در این پست لیستی از مواردی را که باید از شر آنها خلاص شود، آمده(بهتر است تغییری در سبک زندگی خود بوجود بیاورید) قابل توجه است که این 5 مورد در نگاه اول از بی گناه ترین، موارد به نظر می رسد.
 
1. مدتهاست ثابت شده است که برخی از مواد مانند فرمالدئید، تری کلوزان یا نفتالین، می توانند به سرطان منجر شوند، اما بسیاری از مردم هنوز هم در خانه خود نگه می دارند. 
 
2. یکی از این موارد خطرناک، مواد شوینده شیمیایی و همچنین خوشبو کننده های هوا را نام بردند. بسیاری از آنها حاوی مواد فرار هستند که می توانند سرطان ایجاد کنند. به عنوان یک جایگزین برای خوشبو کننده هوا، پیشنهاد شده است که از روغنهای معطر استفاده شودکه ایمن هستند.
 
3. دهانشویه که حاوی فلوراید و تریکلوسان هستند، یکی دیگر از مواد سرطان زا و دشمنان ما نامیده می شود. آنها خطرناک هستند زیرا می توانند در بدن جمع شوند. خوشبختانه، در حال حاضر مارک هایی وجود دارد که این ترکیبات را ندارند.
 
4. همچنین انتقاد شدید به ظروف پلاستیکی شده است. درست است، نه همه آنها، اما تنها آن هایی که در حال حاضر دارای خراشیدگی هستند. در صورت گرم شدن، پوشش تفلون آسیب دیده، پراکسلوروککتن کربوکسیلیک اسید را آزاد می کند. برای اجتناب از این، شما باید از محصولات با کیفیت بالا استفاده کنید که به راحتی خراشیده نشوند.
 
5. اگر موارد قبلی می تواند منجر به اختلاف نظر در بسیاری از افراد شود، احتمالا هر کس با این موافق است که روی و زیر سطح کفشهای قدیمی کثیف حاوی بسیاری از مواد شیمیایی هستند، حتی ممکن است سرب باشند. ذرات خطرناک از خیابان به خانه می آیند و البته این چیزی نیست که باید در معرض استنشاق قرار گیرد. برای محافظت از خود، در خانه باید یک قفسه مخصوص برای کفش داشته باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

سبک زندگی برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها

در

1. فعال باشید و قوی‌تر شوید.
سبک زندگی فعال یا فعال شدن به لحاظ فیزیکی می تواند به پیشگیری از استئوپروز، پوکی استخوان کمک کند. استخوان ها و عضلات به فعالیت به صورت قوی‌تر شدن، پاسخ می دهند. دو نوع ورزش بهترین شرایط را برای پیشگیری از استئوپروز دارند: تحمل وزن، که در آن در مقابل گرانش زمین تلاش می کنید، و مقاومت از طریق ورزشهایی از قبیل وزنه‌برداری. هرچه استخوان های خود را برای پیاده روی، دویدن یا وزنه برداری سنگین تر و قوی تری به کار گیرید، استخوان هایتان به همان اندازه قوی خواهند شد. از آنجایی که افتادن شایع ترین سبب شکستگی استخوان است بنابراین فعالیت‌های بهبود تعادل از جمله تای چی و تمرینات قدرتی نیز می توانند به صورت قابل توجهی خطر را کاهش دهند.


2. باغبان خوبی باشید و به پیشگیری از استئوپروز کمک کنید.
معطل مانده ام که چه نوع فعالیت بدنی به قوی نگه داشتن استخوان‌هایم کمک می کند؟ یکی از مطالعات نشان می دهد که باغبانی می تواند از نظر پیشیگیری از استئوپروز به شما کمک زیادی کند. کشیدن ماشین چمن‌زنی، جمع‌اوری و بلند کردن یک چرخ دستی پر از کود یا علف‌های هرز همگی ورزش‌های تحمل وزن است. (سیارک)  
3. محل زندگی خود را «ایمن از شکستگی» نمایید.
پله‌ها و محل های زندگی خود را چراغ بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که پله‌ها لغزنده نمی باشند. درهم برهمی خانه را رفع نموده و تخته چوب ها و موکت های شل شده کف را تعمیر نمایید. اطمینان حاصل نمایید که تمامی سیم‌های برق و تلفن در خارج از مسیری است که شما در آن قدم برمی دارید. ، قالیچه‌هایی که سبب افتادنتان می شوند را بچسبانید یا ببندید. در یک طرف دوش، وان و توالت دستگیره نصب کنید. و برای برداشتن چیزی که خارج از دسترسی شماست روی چهارپایه یا صندلی نایستید- وسایلی که به طور منظم از آنها استفاده می کنید را در جاهایی قرار دهید که به راحتی و آسانی بتوانید بردارید.
4. به تازگی استخوانتان شکسته است؟ حرف بزنید!
اگر میانسال یا پیرتر هستید و شکستگی استخوان دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود درباره اسکن تراکم استخوانی خود حرف بزنید تا از بابت استئوپروز آزمایش انجام دهد. در این سنین شکستگی‌ها اخطارهایی هستند که حکم تحقیقات بیشتر در زمینه مشکلات مربوط به سلامتی را دارند. فقط شکستگی خود را گچ گرفته و به خانه بازنگردید! (سیارک)  
5. در مورد دریافت کلسیم خلاق باشید.
دریافت کلسیم مورد نیاز از رژیم غذایی چالش برانگیز می باشد. شما بسته به سن‌تان روزانه نیاز به 1.000 تا 1.200 میلی گرم کلسیم دارید. سعی کنید تا شیر خشک را به سوپ، غذای گوشتی و نوشیدنی های خود اضافه کنید. فقط یک قاشق غذاخوری شیر خشک بدون چربی شامل 52 میلی گرم کلسیم است. شما می توانید به اسانی دو تا چهار قاشق غذاخوری را به بسیاری از دستورالعمل‌های آشپزی خود اضافه کنید. همچنین آب میوه، غلات، حبوبات، نان، غلات و آب های غنی شده با کلسیم را خریداری کرده و نصف فنجان انجیر خرد شده را روی هشت اونس ماست بریزید. این ترکیب بیش از نصف کلسیم روزانه یک فرد بزرگسال را تامین می کند.
6. دریافت مناسب ویتامین D نیز مهم می باشد.
ویتامین D به بدن شما در جذب کلسیم کمک می کند، چرا که به آن اجازه می دهد تا از طریق روده داخل جریان خون شود. بدون آن، کلیه ها کلسیمی که می توانست مصرف گردد را دفع خواهند کرد.

پست های مرتبط:

- چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟

 - استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.

- استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

 - چه وقت استخوان ها می شکنند؟

 - شما ممکن است در خطر باشید.

 - چرا فعال بودن باعث قوی شدن استخوان ها می شود

- رژیم غذایی مناسب برای داشتن استخوان های محکم

 - در صورتی که کودک نوپای شما نوشیدن شیر را دوست نداشته باشد

- از استخوان های خود در هر سنی محافظت کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

در

(سیارک)  : در این پست نحوه تمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ، مایع طرفشویی و جوش شیرین آورده شده است.
اجاق گاز ها اغلب دارای شبکه های فلزی می باشند که در حین پخت و پز قابلمه و تابه را روی مشعل نگه می دارند. متاسفانه با گذشت زمان، روغن و مواد غذایی  باعث کثیف شدن شبکه های فلزی اجاق گاز شده و تمیز کردن آنها تقریبا غیر ممکن می گردد. در این پست طرزتمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ،  مایع طرفشویی  و جوش شیرین گفته می شود.

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

• برای تمیز کردن ظرف بزرگی را پر از آب گرم و شوینده نمایید. شبکه های اجاق گاز را حدود ۲۰ دقیقه در ظرف آب گرم گذاشته تا تمام چربی ها و مواد غذایی چسبیده به آن نم بکشند.
• ظرف را بعد از ۲۰ دقیقه خالی کرده و مجددا پر از آب گرم و مواد شوینده نمایید.
• شبکه ی گاز را با سیم ظرف شویی محکم بکشید تا تمام چربی ها و مواد باقی مانده از آن جدا شود.
• برای حذف لکه هایی که باقی مانده، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ یا ۲ قاشق چایخوری آب را مخلوط کرده تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را ۱۵ دقیقه روی لکه بگذارید.
• مجددا شبکه فلزی اجاق گاز  را در آب گرم بشویید تا خمیر و مواد باقی مانده از آن جدا گردد. سپس با یک پارچه ی تمیز خشک نمایید. برای تمیز کردن شبکه های فلزی به مقداری صبر نیاز دارید.سبک زندگی خود را عوض کنید و نگذارید مواد غذایی ریخته شده مدت طولانی روی گاز یا شبکه های اجاق گاز بماند و خشک شود این کار را مشکل تر می کند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای هر اجاق گاز در حین کار با باقی مانده مواد غذایی و چربی آلوده می شود. دیر یا زود، تضمین می شود که سطح پخت و پز باید شسته شود. مواد شوینده . با وجود همه انواع شوینده های موجود در بازار، دستور تهیه اکثر آنها اساسا یکسان است. بنابراین توصیه به چیزی خاص در اینجا غیرممکن است. مناسب برای شستن ظروف. شما همچنین می توانید یک ترکیب بسیار تخصصی خریداری کنید، اما اغلب در واقعیت، تفاوت کمی با سایر مواد شیمیایی خانگی برای چنین عملیاتی دارد.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای شیشه پاک کن - قابل استفاده برای شستشوی سطح اجاق گاز صفحه شیشه ای. این محصولات مانند مواد شوینده معمولی مورد استفاده قرار می گیرند: روی سطح اسپری کنید و با اسفنج یا میکرو فیبر به خوبی مالش دهید.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با قرص های ظرفشویی همان اسانس هر شوینده دیگری است. تنها تفاوت این است که ابتدا باید قرص را با ریختن آن در ظرف حاوی آب گرم به مایع تبدیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با روغن نباتی........ روغن نباتی لکه های قدیمی را از بین می برد. - این ماده به شستشوی اجاق گاز شیشه ای و سرامیکی کمکی نمی کند، اما می تواند به طور جدی به حذف رسوبات کربن کمک کند. لکه را با روغن خیس کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند. پس از آن، شما باید با یک برس یا یک لیسه مخصوص کار کنید.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با جوش شیرین........ ابتدا باید جوش شیرین را در آب رقیق کنید و سپس دوغاب حاصل را روی سطح بمالید. دوغاب را می توان با مواد دیگری مانند آب لیمو، سرکه نیز تکمیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با خمیر دندان........ به دلیل اینکه خمیر حاوی مقدار زیادی ساینده خوب است، می تواند در مبارزه با لکه های قدیمی کمک کند. اعمال خمیر باید به شدت در مقادیر کم باشد. با اسفنج مالش دهید.

در ادامه بخوانید...

لاکچری

در

معنی کلمه لاکچری یعنی چه ؟ …. این یکی از سوالهایی که اینروزها خیلی ها برای پیدا کردن معنی آن در اینترنت سرچ می کنند . زندگی لاکچری چیست؟

اگر این روزها زیاد با کلمه لاکچری یا لاکشری ، در فروشگاه ها ، در شبکه های اجنماعی مثل اینستاگرام در بیلبوردهای خیابان یا حتی در منوهای رستوران ها برخورد میکنید و به دنبال معنای واقعی لاکچری هستید در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه برای درک درست لاکچری بودن لازم است در اختیارتان بگذاریم
بازارِ لاکچری بودن این روزها بسیار داغ است ! برای مثال لاکچری های اینستاگرام ، این کلمه در چند سال اخیر بسیار از سوی کاربران این شبکه اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است . شاید در برخی موارد کاربران اینستاگرام افراط میکنند و انتهای هر کپشن از پست هایشان در رابطه با کافه گردی یا رستوران گردی یا یک خرید ساده از هشتگ لاکچری استفاده میکنند
آیا به نظر شما نشستن در یکی از کافه های پالادیوم تهران یک فعل لاکچری محسوب میشود ؟ آیا مسافرت به کیش یک سفر لاکچری است ؟ آیا عکس گرفتن از پیتزایی که در یکی از فست فود های مشهور مشغول خوردن آن هستیم یک حرکت لاکچری است ؟ ( سیارک)

لاکچری یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می کند با این کار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کند. اتومبیل های لاکچری را همه در زیر پای فوتبالیست های مشهور دیده ایم. ساعت ها، جواهرات، مبلمان و وسائل خانگی و همینطور هتل ها و رستوران ها از کالاها و خدمات لاکچری به حساب می آیند. خرید بلیط تجربه های لذت بخش و نادر مثل سفر به فضا هم از جمله خریدهای لاکچری شناخته می شود. میوه فروشی که میوه های درشت و با کیفیت را در فضایی جداگانه نگه می دارد هم یک لاکچر فروش است که دنبال مشتری پولدار و لاکچرپسند می گردد.

با کلمه لوکس همه آشنا هستیم. در واقع با وجودی که لوکس یک کلمه لاتین به معنای تجملی است اما در زبان فارسی مانند یک کلمه فارسی با آن برخورد می شود. لوکس گرایی یا لاکشری (Luxury) به معنای شکلی از زندگی است که در آن فرد ترجیح می دهد اجناس لوکس را بخرد. لاکشری با وجودی که به تلفظ صحیح کلمه انگلیسی نزدیکتر است اما در ایران به صورت لاکچری تلفظ می شود، که البته با توجه به جا افتاده بودن کلمه لوکس در زبان فارسی همان ترجمه لوکس گرایی برای آن مناسب تراست.

در ادامه به سراغ معنی کلمه لاکچری ( یا لاکشری ) میرویم و بررسی میکنیم این کلمه جذاب در ویکی پدیا و یا فرهنگ لغت به چه معناست
کلمه لاکچری ، لاکشری و یا حتی لاکژری از جمله کلمه های جنجالی است که به تازگی وارد زبان فارسی شده است و تقریبا هرکسی آن را به نحوی که خودش راحتر باشد تلفظ میکند نوشتن لاکچری به انگلیسی به این صورت است ” LUXURY ” که حنی در برخی موارد در لاکچری های اینستاگرام دیده شده که این کلمه را به اشتباه لوکسوری نیز تلفظ میکنند!

این کلمه در زبان فارسی شاید معادل تجملات یا اشرافی بودن باشد و یا حتی ممکن است در هر موقیتی معنایی متفاوت داشته باشد برای مثال شبکه های اجتماعی که از کلمه لاکشری معنای خودنمایی برداشت میشود 

معنی و طرز نوشتن لاکچری به انگلیسی

در زبان انگلیسی کلمه لاکچری ” LUXURT ” به دو صورت صفت و اسم به کار میرود
کلمه luxury به صورت اسم در زبان انگلیسی : نفیس بسیار ظریف ( مورد استفاده برای زمانی که محصولی قیمت بالایی دارد )
یک مورد غیر ضروری و مطلوب (منحصر به فرد ) که برای خرید گران بهاء است ( در اینجا غیر ضروری به معنای کالایی است که از موارد ضروری زندگی نیست )

مترادف های کلمه لاکشری : زیادی بودن لذت بخش بودن گرانبهاء بودن جلال اشرافی مجلل شکوه بزرگی و عظمت غیرضروری متمول
کلمه های متضاد با لاکچری : قفر بی پولی ضروری سادگی
قابل پیش بینی است که شما هم در این مورد که پیدا کردن یک معنی مستقل و کامل برای تعربف لاکچری کار ناممکنی است با ما موافق باشید ولی کلمه های تجملاتی و اشرافی در زبان فارسی بیشترین قرابت معنایی را با معنی لاکچری دارد اما از کلمه لاکشری قدیمی تر در زبان فارسی ، کلمه لوکس LUX است . در زبان فارسی قبل از کلمه لاکچری بیشتر از کلمه لوکس استفاده میشد وقتی کالا و محصولی تاحدی گرانقیمت و منحصر به فرد بود آن شیء با صفت لوکس همراه میشد

اما ریشه کلمه Luxury در زبان انگلیسی به چه تاریخی برمیگردد؟

این کلمه در زبان انگلیسی هم زیاد قدیمی نیست ، رواج استفاده از این کلمه به اواسط قرن ۱۴ برمیگردد البته معنی امروزی این کلمه در قرن ۱۶ میلادی پس از آن که بشر توانست بین کالا و محصولات انتخاب کند شکل گرفت و معنای گران قیمت یا اشرافی بودن گرفت و تا انتهای قرن ۱۷ میلادی معنای لاکچری به سمت ” لذت بردن از چیزی که در زندگی ضروری نیست ” پیش رفت . استفاده از این کلمه کم کم در بین مردم جا افتاد تا اوایل قرن ۲۰ میلادی که آن را به عنوان صفت هم به کار گرفتند .
در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و صنعت ، دسترسی راحت تر به اطلاعات و اخبار و فراگیر شدن سبک های هنری ، لاکچری معنایی عمیق تر از قبل پیدا کرده است و صرفا آن را در یک کلمه یا عبارت نمیتوان تعریف کرد و برای توصیف این کلمه تنها استفاده از کلمه تجملاتی و گرانقیمت کافی نیست
کلمه لاکچری تقریبا از سال ۲۰۱۴ در مرورگر ها به زبان فارسی جست و جو میشود و پس از گذشت تقریبا ۴ سال کاربران همچنان به دنبال معنای واقعی لاکچری هستند و سرچ این عبارت در گوگل از سوی کاربران فارسی زبان بسیار زیاد است . اما معنای واقعی لاکچری چیست ؟!
معنای لاکچری به قدری گسترده شده است که میتوان آن را یک سبک زندگی دانست
معنا و کاربرد کلمه لاکچری یا تلفظ درست تر آن لاکشری در ادبیات امروز جهان چیست؟
در ابتدای این گزارش توضیحات مختصری درباره کلمه لاکچری ، تلفظ و طرز نوشتن آن و کلمه های هم معنی یا مخالف دادیم که در ادامه به شرح کلمه های هم معنی با لاکچری در زبان فارسی میپردازیم که به درک بهتر این کلمه کمک میکند

لاکچری یعنی ؛ تجمل :

کلمه تجمل ریشه در زبان عربی دارد و یکی از معانی آن در زبان فارسی زیبایی است و پیامبر میفرماید : ” خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و دوست دارد نعمت های خودش را در بنده اش ببیند . خداوند فقر و اظهار به فقر را دشمن میداند ”
هر آن چه در اطراف ما و در دنیا وجود دارد نشانه هایی از زیبایی و زشتی (نازیبایی) را در خود دارد که البته تشخیص این زشتی و زیبایی به سلیقه افراد ، سبک زندگی و محیط و جامعه ای که در آن زندگی کرده اند بستگی دارد حتی ساخته های دست بشر از داشتن این ویژگی ها مستثنا نیست
کلمه تجمل به معنای آراستن است و در زندگی به معنای گرایش به زیبا نشان دادن است که البته مرز باریکی بین فخر فروختن به دیگران با تجمل است که زیاده روی در تجمل گرایی باعث گذشتن از مرز تجمل است که عملی بسیار مذموم و ناپسند است. ( سیارک)

لاکچری یعنی ؛ گران بودن :

گران بودن یکی از شاخص های لاکچری است؛ البته تنها یکی از شاخص ها. متاسفانه به دلیل کج فهمی، در زبان امروز مردم، هر چیز گرانی لوکس نامیده می شود در حالی که ممکن است هرگز کیفیت مطلوب را نداشته باشد و یا دقت لازم برای ساخت و پرداخت آن به کار گرفته نشده باشد. به هر حال واضح است کالایی که ساعت ها زمان برای طراحی و ساخت آن از عمر افراد سپری شده است، قیمت بالایی هم دارد.

لاکچری یعنی ؛ شکوه :

کلمه های مترادف با این کلمه عبارت اند از شان، شوکت، حشمت، بزرگی، بزرگواری، جاه و جلال، دبدبه، ابهت، فر. شکوه یعنی جلوه کردن به بزرگی و جلال و خوبی. چیزی که شکوه دارد، در کمترین زمان، زبان انسان را بند می آورد و وی را مبهوت خود می کند.
هر چیز شکوهمند آنقدر از لحاظ احساسی انسان را بر می انگیزد که توصیف کردن چگونگی این روند و این که چه چیز باعث این وجد و شعف درونی می شود، تقریبا ناممکن است. شکوه داشتن، چیزی ورای زیبا بودن و جذاب بودن است. شکوه داشتن بسیار به خاص بودن و نادر بودن ربط دارد.

لاکچری یعنی ؛ فراوانی :

وفور و بسیار بودن در جنبه های مختلفی نمود پیدا می کند از جمله در مورد تزئینات یک شیء یا لباس و یا تعدد اتاق های یک خانه. «زیاد بودن» به طور کلی چیزی است که پس از رفع نیاز های اولیه و به دست آمدن ضرورت ها به سراغ انسان می آید. البته گاهی زیاد بودن به حد اسراف می رسد که رفتاری ناپسند است.

لاکچری یعنی ؛ تزئینی بودن :

انسان زمانی به سراغ تزئین کردن می رود که بخواهد به چیزی فراتر از کاربردی بودن یک وسیله برسد. خرید یک تابلو، یک مجسمه یا یک فرش اصیل، مثال هایی از تلاش انسان برای آراستن و تزئین کردن محیط پیرامون خود است. تزئین کردن به مفهوم توجه بیشتر هم است.
هر کس ممکن است به پوشاک، خودرو، یا محل زندگی خود بیشتر توجه کند و آنرا تزئین کند. تزئین کردن معمولا با اضافه کردن همراه است. شما موارد ظریفی را به یک چیز (شیء) اضافه می کنید تا هیچ چیزی کم نداشته باشد و در کمال باشد. در نهایت، چیزی که تزئینی است، یعتی قرار است کامل کننده باشد و ما را به حداکثر ایده آل خود برساند.
لاکچری ، وجوه بسیاری دارد. توصیف یک خانه، خودرو و یا هر ساخته بشری با این کلمه، تنها به معنای گرانی آن چیز نیست. کیفیت ساخت و پرداخت، رعایت اصول هنری و بسیاری از موارد دیگر که در مقاله های بعدی به آن ها خواهیم پرداخت، از لازمه های این ساخته هاست.
لاکچری مانند هر مفهوم و یا شیء دو وجه پسندیده و ناپسند می تواند داشته باشد؛ همانگونه که چاقو می تواند ابزار نجات جان انسان در دست پزشک باشد و یا آلت قتل وی در دست یک جانی. لاکچری می تواند به طور صحیح به کار گرفته شود؛ به منظور آسایش و رفاه بیشتر. از سوی دیگر می تواند به طور غیر اخلاقی و به منظور نمایش توانگری مالی به کار گرفته شود که پسندیده نیست. ( سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

مصرف غذای سوخته و عوارض خطرناک آن

در

عوارض خطرناک مصرف غذای سوخته موضوعی است که در بررسی های انجام شده توسط دانشمندان نشان داده که یکی از عوامل اصلی سرطان های مری، معده و روده ، مصرف زیاد همین مواد غذایی سوخته است. در این میان مطالعات محققان سوئدی نیز نشان می دهد که مصرف غذای سوخته با آکریل آمید موجود در آن، سبب بروز سرطان می شود.

با این حال همواره پزشکان بارها عوارض خطرناک مصرف  غذای سوخته  را گوشزد کرده اند چرا که آکریل آمید که یک ترکیب شیمیایی سرطان زا است ، زمانی تولید می شود که مواد نشاسته ای در مواد غذایی در دمای بسیار بالایی پخته شوند.

این مطالعات نشان می دهد که آکریل آمید سبب صدمه به DNA می شود و احتمال سرطان را افزایش می دهد. زمانی که با  خوردن غذای سوخته  آکریل آمید وارد بدن می شود، توسط سیستم گوارشی جذب شده و در تمام ارگان های بدن وارد چرخه سوخت و ساز می شود. نتیجه سوخت و ساز آکریل آمید، ماده ای به نام گلایسیدامید است که عامل اصلی جهش ژن ها و رشد تومور در بدن است.

چیپس سیب زمینی، قهوه، بیسکوییت، نان برشته، سیب زمینی کبابی و گوشت کبابی، شایع ترین مواد غذایی حاوی آکریل آمید هستند. قند و آمینو اسید موجود در مواد غذایی نیز می توانند تولید آکریل آمید کنند.

غذای سوخته چه ضرری دارد

غذا سوخته  ،  نان های سوخته، سیب زمینی بیش از حد سرخ شده، چیپس و بیسکویت ها مواد خوراکی مضر و البته پرطرفداری اند که ممکن است بر اثر حرارت دیدن بیش از اندازه، ماده ای به نام آکریلامید در آنها تولید شود که سرطانزاست، اما آکریلامید با چه مکانیسمی می تواند در بدن سرطان ایجاد کند و برای کاهش احتمال دریافت آن باید از خوردن چه غذاهایی اجتناب کرد؟

به گزارش انجمن سرطان آمریکا ، آکریل آمید در صنعت کاغذ، رنگ، بسته بندی، چسب و پلاسیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. آکریل آمید در دود سیگار نیز وجود دارد.

سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی پیش نویس دستوالعمل هایی را در رابطه با عوارض خطرناک مصرف غذای سوخته و سرطان صادر کرد.که در این میان تحقیقات آن ها نشان داد که این ترکیب سمی در افزایش سرطان روده، مثانه و کلیه نقش دارد و علاوه بر آسیب به سیستم عصبی، باروری مردان را تحت تاثیر قرار می دهد.

هر غذای سرخ شده ای که رنگ تیره ای داشته باشد، خطرناک است؟

البته مواد غذایی مانند سوسیس، کالباس و پیتزا علاوه بر ترکیب های غیرمفید و مواد نگهدارنده سرطانزای نیتراتی و نیتریتی، مواد نشاسته ای و آرد نیز در ترکیب شان به کار رفته است و وقتی سرخ می شود، مواد موجود در آن پف می کنند و قهوه ای می شوند، گرچه شکل ظاهری سوسیس در اثر سرخ شدن جذاب و طعمش بهتر است اما باید توجه داشت که قهوه ای شدن بیش از حد در نتیجه سوختن ترکیب های کربوهیدراتی سوسیس است که می تواند باعث افزایش میزان آکریلامید در آن شود. در ضمن، برشته شدن زیاد و سوختن نان حاشیه پیتزا هم باعث تشکیل این ماده سمی در آن می شود. حرارت طولانی مدتی که برای جوشاندن شیرهای فله ای نیز به کار می رود و حرارت زیادی که در موقع تهیه پیتزا به پنیر پیتزا یا هر غذای دیگری وارد می شود، باعث بروز تغییرهایی در بافت پروتئینی شیر و پنیر می شود که می تواند باعث بروز سرطان شود.

 

بنابراین عوارض خطرناک مصرف غذای سوخته بر کسی پوشیده نیست و قسمت های سوخته، سیاه و قهوه ای شده انواع  کباب سوخته  ،گوشت ها، ماهی، مرغ و جگر و همچنین موادغذایی دیگر مثل گوجه فرنگی و فلفل کبابی که حرارت زیادی می بینند را مصرف نکنید. به طور کلی، مصرف موادغذایی خیلی برشته و سوخته می تواند سلامت انسان را تهدید کند. پس به همه افراد و به خصوص کسانی که ناراحتی های گوارشی دارند، توصیه می کنم غذاها را با حداقل حرارت دیدگی و به روش آبپز و بخارپز آماده و مصرف کنند و از خوردن خوراکی هایی مثل چیپس و سیب زمینی سرخ کرده، نان ها و چیز کیک سوخته  ،  شیرینی جات و انواع گوشت ها و دیگر موادغذایی سوخته و زغالی اجتناب کنند.

مضرات شیر ​​سوخته

از مصرف لایه های ته نشین شده در ته ظروفی که شیر در آن جوشانده شده بپرهیزند و هنگام تهیه شیر برنج یا فرنی، شیر در مراحل آخر به غذا اضافه شود. برشته شدن نان حاشیه پیتزا نیز خطرناک است. در صورت برشته شدن حاشیه نان، حتما باید ناحیه برشته شده و سوخته، دور ریخته شود. حتی الامکان از خرید غذاهای آماده بیرونی اجتناب و برای پختن کیک و پیتزا در منزل از کاغذ مخصوص استفاده شود. برای خرید نان سوخاری و شیرینی جات نیز باید آنهایی را انتخاب کرد که رنگ روشنی دارند و از مصرف بیسکویت و کلوچه هایی که سطح زیرین شان سوخته باید خودداری کرد. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تمیز کردن زبان

در

تمیز کردن زبان به اندازه ی مسواک زدن می تواند در سلامت دندان ها و بهداشت دهان و دندان موثر باشد.

زبان بیشترین بار میکروبی را نسبت به بقیه قسمت های دهان دارد. با این وجود بسیاری از مردم بهداشت دهان و دندان را دقیقا نمی دانند و وقتی برای تمیز کردن زبان خود نمی گذارند. وقتی زبان را به درستی تمیز نکنید می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد مانند تنفس بدبو ، پوسیدگی دندان و... . اطمینان حاصل کنید که زبان به درستی تمیز شده است.

برای سالم ماندن دهان و دندان، زبان خود را چک کنید. به قسمت های مختلف آن نگاه کنید. سطح آن صاف نیست، و همه برآمدگی ها و شکاف های آن می تواند باکتری ها را در خود جای دهد. نصف باکتری های دهان روی زبان زندگی می کنند.  که با انواع مختلفی از مشکلات سلامتی مرتبط می شود. زبان شما باید صورتی باشد و هر گونه تغییر رنگ شدید باید مورد توجه قرار گرفته و اصلاح شود.( سیارک)

 یک  ابزار را انتخاب کنید. انواع مختلف ابزار تمیز کردن زبان وجود دارد. اسکارپر ها معمول ترین هستند. برس های زبان، هر چند که نسبتا جدید هستند اما شایع اند. تمیزکننده های زبان ابزار رایجی هستند که  برای کشیده شدن روی زبان استفاده می شوند.

  • تحقیقات نشان می دهد هر دو اسکارپر زبان و برس زبان به یک اندازه در کاهش پلاک موثر است.
  • برخی ترکیبات اسکارپر برس نیز در دسترس هستند، به شما اجازه می دهد تا در حالی که زبان را می تراشید برس هم بزنید.
  • مشاهده شده که مسواک با قابلیت تراشیدن زبان، به اندازه یک اسکارپر جداگانه موثر بوده است.

 مواد مختلف زیادی وجود دارد که که ابزارهای تمیز کردن زبان از آنها ساخته شده اند. فلز، پلاستیک و سیلیکون از این  مواد رایج هستند. ممکن است است که یکی از مواد را بر دیگری ترجیح دهید. مواد مختلف را امتحان کنید.

  • فولاد ضد زنگ و مس دو نوع فلز رایج مورد استفاده است. اسکارپرهای ساخته شده از این فلزات نیز می توانند به راحتی برای استریل کردن در آب داغ قرار بگیرند.
  • اسکارپر های پلاستیکی نسبتا ارزان تر هستند، اما به آن اندازه با دوام نیستند و باید به طور مرتب جایگزین شوند.
  • لبه های سیلیکونی ممکن است کمک کنند که تراشیدن زبان شما راحت تر صورت گیرد.

 نشان های تجاری را مقایسه کنید. از آنجا که شرکت های مختلفی وجود دارند که محصولات مشابهی تولید می کنند، مهم است که تفاوت های اندک را در نظر داشته باشید.

 تمیز کردن زبان

  • زبان رااز پشت به جلو بتراشید یا برس بکشید. این کار را چند بار انجام دهید. بهتر است که هر روز صبح قبل از خوردن یا نوشیدن ، اول این کار راانجام دهید. توصیه می شود این کار حداقل دو بار در روز انجام شود، با مسواک زدن منظم.
  • دهان خود را بشویید.با دهانشویه به طور کامل شستشو دهید تا ذرات غذای باقی مانده شسته شود. به منظور اطمینان از اینکه زبان شما کاملا شسته شده، سعی کنید مایعات رادر دهان کمی بچرخانید.
  • دهانشویه های مبتنی بر الکل می توانند دهان و لب ها را خشک کنند.
  • یک دهانشویه با پراکسید هیدروژن را برای شرایط  حاد امتحان کنید.
  • این عادت را حفظ کنید. حالا که شما اسکارپر را گرفته اید و در استفاده از آن تسلط دارید، روزانه زبان را تمیز کنید. این مهم است که تمیز کردن زبان را بخشی منظم از عادات روزانه خود قرار دهید. 

نکات : 

  • یک قاشق چای خوری یک اسکارپر عالی و قابل دسترس را فراهم می کند.
  • اگر بخواهید می توانید از مسواک استفاده کنید، اما فقط مراقب باشید که به سمت بیرون دهان برس کنید. قرار نیست آلودگی ها را به سمت حلق بفرستید  مطمئن شوید که مسواک نرمی تهیه کرده اید که زبان را آسیب نزند. مسواک ها زبان را به طور موثری تمیز نمیکنند زیرا موهای آن برای تمیز کردن مینای دندان  ساخته شده اند، نه عضله نرم زبان 
  • مراقب باشید که از چه دهانشویه ای استفاده می کنید. اگر چه بیشتر آنها به خوبی کار می کنند، اما در صورت زیاد استفاده نمودن ، آسیب بیشتری نسبت به سودمندی شان ایجاد می کنند، و باعث  تحریک کنند و التهاب زبان و دهان می شوند. سعی کنید دهانشویه  ملایم بخید.
  • از دهانشویه های الکلی استفاده نکنید، در برخی افرادباعث بروز حساسیت می شود.

هشدارها

 برس و اسکارپر زبان را بصورت محکم و سخت روی زبان نکشید زیرا باعث آسیب به زبان شده و  چند روز طول می کشدد تا بهبود یابد.

در سیارک بخوانیم :

تغییر رنگ دندان نشانه چیست؟

بهترین زمان انجام ارتودنسی/ لزوم تغییر جایگاه ارتودنسی

دهانشویه ممکن است باعث دیابت شود

آسیب استرس به دندان‌ و فک

یازده روش طبیعی برای سفید کردن دندان ها

آیا ممکن است دلیل خشکی وخیم لبِ شما از خمیر دندان باشد

مناسب ترین زمان برای مسواک زدن

عصر اطلاعات و تکنولوژی استفاده از مسواک

نظرات

در ادامه بخوانید...