چرا زن ها بعد از ازدواج سریعتر چاق می شوند

در
دانشمندان توضیح می دهند که

 

چرا زنان پس از ازدواج سریعتر چاق می شوند

محققان دریافتند که افراد متاهل سریعتر چربی دریافت می کنند، بیشتر سیگار می کشند و بیشتر از همسالان خود می نوشند.
کارکنان دانشگاه استرالیای کوئینزلند برای نه سال زندگی شخصی 15 هزار مرد و زن را مشاهده کردند. بعضی از آنها شریک داشتند و ازدواج کردند، در حالی که دیگران مجرد بودند.
 
مطالعه نشان داد که دریافت چربی درزندگی متاهلی خیلی بیشتر و شدیدتر از زندگی مجردی است.  شارلوت جکسون ، یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی توضیح داد :
 
هنگامی که افراد در رابطه بودند، اما هنوز ازدواج نکرده بودند، سبزیجات و میوه ی بیشتری مصرف می کردند.کمتر سیگار می کشیدند و مشروب می خوردند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که شانس گرفتن چربی در تنهایی، طلاق یا افراد بیوه بسیار کمتر از مردان و زنان متاهل و خانواده دار است.
 
نویسندگان این مطالعه معتقدند که این ارتباط با تغذیه در خانواده مشترک است. در ازدواج مردم اغلب با هم غذا می خورند، بنابراین اغلب آنها غذاهای بسیار پر کالری را می خورند.
 
علاوه بر این، این رقم توسط جلسات مشترک با وعده دوم خوردنی برای تماشای نمایش های تلویزیونی مورد علاقه خود یا فیلم ها بیشتر می شود. اغلب این نوع از استراحت در خانواده با استفاده از تنقلات، نوشیدنی های الکلی، شراب و نوشابه همراه است.
 
دلیل دیگر افزایش وزن پس از ازدواج، کودکان می باشد. والدین اغلب بعد از فرزندانشان غذا می خورند، به نظر می رسدکودکان اگر غذا را بخورند یا نتوانند بخورند ، پدر و مادر باقی مانده غذای کودکان را می خورند و بیشتر از حد طبیعی می خوردند.
 

 

مردم به دلیل بی نظمی در مغز، وزن بیشتری می گیرند

دانشمندان در سراسر جهان دلیلی برای چاقی کشف کرده اند. معلوم شد که مردم به دلیل بی نظمی در مغز، وزن بیشتری می گیرند.
 
تحقیقات در این زمینه برای چندین سال انجام شده است. در نتیجه، معلوم شد اشتهای شخص به طور مستقیم به نوع جنسیت بستگی دارد. اما توسعه چاقی تحت تأثیر ناهنجاری های مختلف در عملکرد مغز قرار دارد. 
 
یکی از همکاران این مطالعه، آرپان گوپتا، گفت:"در حال حاضر، این فقط فرضهایی است که باید در آزمایشات آینده مورد آزمایش قرار گیرند. تحقیق ما بر تفاوت تعمیم بین جنس ها در سیستم تقویت داخلی تأکید می کند. "
 
اشاره شده است که علت پرخوری ممکن است این باشد که واکنش بدن انسان به جذب مواد غذایی متوقف شده است. بنابراین، یک فرد می تواند فقط برای جبران چنین کسری مصرف کند. 
 
به علاوه، به گفته محققان، زنان ممکن است، مثلا اگر بیش از حد عصبی و یا تحت فشار باشند، بیش از حد غذا بخورند. با این حال، آنها بیشتر به خود و بدنشان نسبت به مردان علاقه مند هستند. مردان غذا را تنها به عنوان یک راه برای رفع گرسنگی می خورند و کمتر طعم و زیبایی شناسی غذا را در نظر می گیرند. 
 
محققان همچنین یادآور می شوند که اگر زنان، به عنوان مثال، بسیار نگران باشند، می توانند بیش از حد بیدار بمانند. در این مورد، خانم ها بیشتر در معرض افزایش وزن هستند. مردان غذا را به عنوان راهی برای رفع گرسنگی در نظر می گیرند.
 
پژوهشگر توضیح داد"در آخرین مطالعه ما مغز 86 مرد و زن سالم را برای تعیین نقش احتمالی مغز در پاتوفیزیولوژی چاقی بررسی کردیم. در نتیجه، معلوم شد که مغز زن یک ارتباط عصبی قابل توجهی را بین غذا و بخشی از مغز که احساسات را پردازش می کند، هدایت می کند. شواهد احتمالی این ارتباط را در افراد چاق مشاهده کرد"
 

 

دقیق ترین علت چاقی

چاقی یک مشکل جدی در جامعه مدرن است. این بیماری تحت تأثیر عوامل مختلفی از قبیل تغذیه، نبودن تمرینات فیزیکی در زندگی و هورمونها قرار دارد. با این حال، به تازگی دانشمندان دقیق ترین علت چاقی را نام بردند.  
 
در حال حاضر چاقی تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. یکی از آنها تغییرات در ترکیب باکتری های روده است. میکروارگانیسم هایی که در مقادیر زیاد در افراد چاق دیده می شوند جذب مواد مغذی از مواد غذایی را تحریک می کنند. حتی یک سیب معمولی می تواند برای یک فرد دارای اضافه وزن خطرناک باشد. این مقدار کالری بالا خواهد بود، که همچنین تغییر در وزن بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. 
 
دانشمندان به عنوان بخشی از کار تحقیقاتی، مشخص کرده اند که کدام یک از عواملی است که علت اصلی آن است و این اثررا دارد. آزمایشات بر روی جوندگان آزمایشگاهی انجام شد. رژیم غذایی آزمایشی غنی از اسیدهای چرب اشباع بود. این چهار ماه طول کشید. گاهی اوقات بخشی از حیوانات برای تجزیه و تحلیل میکرو فلور روده و مغز کشته و کالبد شکافی شدند. 
 
مشخص شد که آسیب در هیپوتالاموس زودتر از تغییرات میکرو فلور روده ظاهر می شود. با افزایش سطح چربی های خون، سلول های ایمنی CNS - microglia - شروع به تولید مواد ضد التهابی می کنند. این تاثیر منفی بر عصب هیپوتالاموس دارد. در نتیجه، سلول های عصبی می میرند. عملیات مشابهی حتی قبل از شروع یک فرد به اضافه وزن آغاز می شود.
 

 

علل غیر احتمالی چاقی

اعتقاد بر این است که چاقی به دلیل شیوه نامناسب، رژیم غذایی نامناسب و ناسازگار اتفاق می افتد. شکل گیری وزن بیش از حد تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد. با این حال، دلایل کاملا غیر منتظره وجود دارد که منجر به چاقی می شود. امروز ما آنها را برای شما می گوییم.
 
مطالعه در این زمینه از متخصصان تغذیه پرسیدیم. آنها اظهار داشتند که پنج دلیل وجود دارد که منجر به تشکیل و پیشرفت چاقی می شود. 
 

1. علت اصلی که بر توسعه چاقی تاثیر می گذارد نقض میکرو ارگانیسم روده است

این شرایط بسیار مهم است. دیس بکروئید می تواند منجر به اختلالات متابولیکی شود و این به این واقعیت منجر می شود که مواد معدنی در چربی ها ذخیره می شوند. 
 

2. در مرحله دوم، چاقی می تواند ناشی از یک محیط آلوده باشد

در نهایت، نقض توازن زیست محیطی در طبیعت باعث کاهش میزان سوخت و ساز کالری می شود که باعث افزایش وزن فرد می شود. 
 
 
3. سوم اینکه شکل گیری وزن بیش از حد می تواند از استفاده از خودرو، سیگار کشیدن ناشی شود.
 
4. همچنین چاقی می تواند یک مشکل را ایجاد کند که با استفاده از ظروف پلاستیکی مرتبط است. ترکیب پودر یکبار مصرف در ترکیبات شیمیایی، از جمله بسفنول استفاده می شود. این ماده متابولیسم را نقض می کند، آن را کاهش می دهد.
 
5. و در نهایت، دانشمندان خاطر نشان کردند چاقی ممکن است به دلیل تهویه هوای محیط رخ دهد. به گفته کارشناسان، مردم در حال تلاش برای حفظ دمای ثابت در اتاق هستند، و این باعث می شود که مقداری کالری برای گرم و سرد شدن از دست نرود.
 

 

علل پنهان وزن اضافی

شما شوکه خواهید شد
به مدت طولانی اضافه وزن به دنبال یک شیوه زندگی بی تحرک، رژیم غذایی نامناسب و بیش از حد، وراثت، افسردگی و غیره شناخته شده است. با این حال، دلایل دیگری وجود دارد که می تواند به چاقی منجر شود و آنها هیچ ارتباطی با ورزش و رژیم غذایی ندارند، زیرا آنها به طور مستقیم به هورمون ها مرتبط هستند.
 
اول، افزایش وزن "آدرنال". اگر هورمون ها خارج از نظم باشند، باید علائم خاصی داشته باشید، به خصوص، چربی در شکم و کمر. این ممکن است شروع به افزایش وزن در صورت و گردن کند، اما در عین حال، بازوها و پاها لاغر باشند. علاوه بر این، افزایش فشار خون، افزایش قند خون، ضعف عضلانی، نوسانات خلقی ظاهر می شود. برای حل مشکل، با یک متخصص تماس بگیرید. 
 
در مرحله دوم، افزایش وزن ممکن است به علت اختلال در عملکرد کبد باشد. سپس شروع به تشکیل چربی در شکم می کند. عوارض جانبی شامل قند خون بالا، فشار خون بالا و کلسترول، و آلرژی و مشکلات پوستی است. دکتر به شما می گوید که چگونه برای از بین بردن این علل ناخوشایند اقدام کنید. 
 
سوم اینکه ممکن است وزن بیش از حد به علت مشکلات غده تیروئید ظاهر شود. هنگامی که فعالیت تیروئید ضعیف است، ضعف عضلانی و مشکلات پوست ظاهر می شود. خستگی ثابت، افزایش وزن؛ ریزش مو؛ ضربان قلب آهسته همه اینها ممکن است همراه با افسردگی باشد. اگر این علائم را دارید، باید با یک متخصص غدد درون ریز مشورت کنید. 
 
و آخرین دلیل آن مربوط به اختلال  در کار تخمدان ها است. عدم تعادل هورمونی منجر به مشکلات می شود و تمام کربوهیدرات ها به شکل چربی ذخیره می شوند. علائم ممکن است شامل افزایش وزن با وجود رژیم غذایی خاص و فعالیت، میل به شیرینی و محصولات لبنی، افزایش وزن در پایین بدن و درد در تخمدان ها باشد. در چنین مواردی با یک متخصص مشورت کنید.
 

 

آیا قهوه می تواند باعث افزایش وزن شود

قهوه به عنوان یک نوشیدنی عالی برای به دست آوردن نیروی انسانی و هوشیاری سریع استفاده می شود. با این حال، کسانی که مستعد ابتلا به اضافه وزن هستند، بهتر است این نوشیدنی تقویت کننده را رها کنند، به همین دلیل وزن می تواند حتی بیشتر شود. جزئیات بیشتر در مورد این اثر جانبی را در ادامه بخوانید.
 
تحقیق در این زمینه شامل دانشمندان بریتانیایی شد. آنها تاکید کردند که قهوه بدون شک مفید است اگر شما نیاز به بیدار ماندن و به دست آوردن انرژی برای مدت طولانی هستید. علاوه بر این، نوشیدنی بخشی عالی از آنتی اکسیدان ها، محافظت در برابر بیماری های مختلف و بهبود عملکرد بدن انسان را دارد. اما ثابت شده است که قهوه ناگزیر منجر به افزایش وزن می شود. این به طور خاص بر ناحیه شکم تاثیر می گذارد. 
 
به گفته کارشناسان، تأثیر کافئین بر هورمون ها تقریبا بدون توجه به انسان است. این باعث افزایش ضربان قلب، تنفس، و همچنین باعث ایجاد اضطراب در برخی افراد می شود. دیگران ممکن است تحریک پذیر باشند. کافئین سطح هورمون استرس کورتیزول را افزایش می دهد. 
 
استرس به نوبه خود باعث افزایش وزن می شود، به خصوص شما می توانید آن را در ناحیه شکم مشاهده کنید. بنابراین، کسانی که پس از یک فنجان قهوه مضطرب، تحریک پذیر می شوند باید قهوه را رها کنند؛ زیرا این امر منجر به عواقب فاجعه باری خواهد شد. 
 

 

هورمون های اضافه وزن آیا امکان کنترل آنها وجود دارد

به طور معمول، افزایش وزن به علت هورمونی بسیار سریع اتفاق می افتد. در عین حال یک فرد می تواند به درستی غذا بخورد و ورزش کند، اما تاثیر آن بر وزن است.
 
هورمون ها همه پروسه ها را در بدن ما کنترل می کنند، بنابراین عدم تعادل آنها اغلب منجر به عواقب جدی، از جمله افزایش وزن می شود. هنگامی که وزن نامطلوب هورمونی بدون هیچ گونه تغییر در رژیم غذایی یا شیوه زندگی به سرعت رشد می کند. به عنوان یک قاعده، اگر پس زمینه هورمونی بازسازی شود، اضافه وزن متوقف می شود. غیرممکن است که تشخیص را خودتان انجام دهید - با پزشک مشورت کنید. و ما به شما می گویم که محصولات مورد نیاز برای سنتز هورمون طبیعی چیست.
 
هورمون لپتین مسوول کنترل اشتها است، اگر میزان این هورمون کافی نباشد، شما در حال خوردن بیش از حد هستید. برای افزایش سطح لپتین، ماهی های چرب را حداقل دو بار در هفته بخورید - بدن برای دریافت این هورمون نیاز به اسیدهای چرب دارد.
 
هورمون آديپونکتين به بدن کمک می کند تا چربی بسوزاند. به عنوان یک قاعده، در افراد چاق، سطح آن پایین است. برای فعال شدن سنتز این هورمون، اغلب اسفناج، کلم و کدو تنبل می خورند.
 
در شرایط استرس زا، بدن شروع به تولید کورتیزول می کند. این هورمون طراحی شده است تا بدن را برای موقعیت های اضطراری فعال کند، اما با تکرار موقعیت های اضطراری، اثر منفی بر بدن دارد، به ویژه، متابولیسم را متوقف می کند. بهتر است با این کار مقابله کنید، فرکانس شرایط استرس زا را کاهش دهید، سعی کنید آرام باشید.
 

 

چه اختلالات هورمونی باعث از دست دادن وزن می شود

ما در مورد شایع ترین علل مشکلات در از دست دادن وزن به علت هورمون صحبت می کنیم.
 
هورمون های مهم: چه اختلالات هورمونی باعث از دست دادن وزن می شود
اختلالات هورمونی و اضافه وزن در ارتباط هستند و در هر دو طرف - اختلال در عملکرد هورمون ها می تواند منجر به ظهور گرم اضافی و بالعکس شود. فقط یک پزشک می تواند هر گونه اختلالات هورمونی را تشخیص و درمان کند.
 
علت اضافه وزن ممکن است مقاومت به انسولین باشد. این یک هورمون است که توسط پانکراس ترشح می شود تا سطح قند خون را تنظیم کند. اگر سلول ها حساسیت خود را نسبت به انسولین از دست بدهند، واکنشی حاصل می شود که مغز به خاطر گرسنگی اشتباه می گیرد. در نتیجه، گلوکز در مقادیر زیادی وارد بدن می شود، اما جذب آن ضعیف است. انرژی بازيافتی اوليه به عنوان گليكوژن در كبد تجمع می يابد و سپس به چربی تبديل مي شود.
 
مقاومت به انسولین خطرناک است زیرا فرد با بیماری دیابت تهدید می شود. و در این حالت، وابستگی در هر دو جهت می تواند مشاهده شود - به عنوان مقاومت به انسولین می تواند به کیلوگرم اضافی منجر شود، بنابراین اضافه وزن می تواند به این مشکل منجر شود. مانند سایر اختلالات هورمونی، مقاومت به انسولین می تواند تشخیص داده شود و تنها تحت نظارت یک پزشک قرار گیرد.
 
با توجه به اختلال در غده تیروئید، ممکن است وزن بیش از حد افزایش یابد. کم کاری تیروئید - کاهش تولید هورمون های تیروئید، بسیار معمول است. در میان مسائل دیگر، هورمون های تیروئید تنظیم متابولیسم انرژی را انجام می دهند. اغلب در کم کاری تیروئید، وزن بیش از حد ناشی از انباشتگی در بافت ها صورت می گیرد.
 
Hypotheriosis با دقت و سرعت، با آزمایشات هورمونی تشخیص داده می شود . پس از آن درمان تجویز می شود. اکثر افراد با موفقیت در درمان این اختلال هورمونی موفق عمل می کنند.
 
اضافه وزن ممکن است به علت نقض هورمونهای جنسی رخ دهد. در حال حاضر هورمون های جلوگیری از بارداری دارای تقریبا هیچ عارضه جانبی نیست.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 چیزی که آدمها آرزو داشتند پیش از ازدواج بدانند

در

ازدواج  مسئله بزرگی است، اما اگر درست تحقیق کنید ، راه می تواند بسیار هموارتر باشد نسبت به یک راه پرسنگلاخ که همه راجع به ان هشدار می دهند. پس چطور می توانید آماده شوید؟ در اینجا 10 راه آماده شدن برای ازدواج شرح داده شده است.


1- شریک شما دوست دارد که تخم مرغ صبح هایش چگونه باشد؟
صبحانه جفتی در تختخواب، علی الخصوص اگر تخم مرغ ها خوب درست شده باشند می تواند نزدیکی عاطفی ایجاد کند. باید در قسم های عروسی و هر جایی که می توانید این مسئله را یادداشت کنید:"تخم مرغ هم زده با سس گوجه و فلفل". این مهمانی کوچک به همسرتان نشان می دهد که شما تا چه حد از ازدواج با او خوشحال هستید و بخود شما یادآوری می کند که چقدر اشتیاق دارید تا برایش کار انجام دهید. بنابراین، پیش از ازدواج بیابید که آنها چه جور تخم مرغی را دوست دارند.(سیارک)
2- آیا شما با یک هم خانه ای از جهنم ازدواج می کنید؟
آیا عشق شما یک ارباب خانگی هم هست؟ آیا شما مجبورید که هر روز صبح رختخواب را مرتب کنید؟ شما نه تنها شروع به زندگی جدید با عشقتان می کنید، بلکه یک هم اتاقی دائمی نیز می گیرید و مجبور خواهید شد که سازش کنید. آنجا را به خانه خودتان تبدیل کنید آن زمان  احساس خیلی بهتری راجع به نظم در زندگی خواهید داشت.
3- شما ایرادات آنها را کشف کرده اید اما اشکالات خودتان چه؟
خود را از این واقعیت مطلع کنید که شما بعضی اوقات با هم برخورد خواهید داشت چرا که هر دو انسان هستید. شما همیشه محق نیستید و یا جدال را نمی برید، بعضی اوقات شما کسی هستید که تحت سرزنش قرار می گیرید و بیاد بیاورید که این مسئله ممکن است به شما کمک کند تا برخی از بی مبالاتی ها را کنار بگذارید. خودتان را بشناسید، و بدانید چه وقتی خطایی مرتکب شدید و آماده عذر خواهی باشید.
4- چیزهای محبوب شریکتان چیست؟
چیزهای کوچکی وجود دارند، اما در عین حال مهم هم هستند. وقتی یکی از این طوفانها مستقیم به سمت زندگی شما در حال حرکت است که ممکن است پشم های گربه یا شکلات روی کیک باشد، چه چیزی خشم شما را آرام می کند؟ خودتان را برای آن روزهای بارانی آماده کنید و پیش از ازدواج این چیزها را بیابید.
5- آیا حس طنز آنها را یافته اید؟
خندیدن شاید مهمترین چیز باشد. دیر شده است و او نمی تواند کمربندش را بخاطر اینکه شما آنرا جایی انداخته اید و نمی توانید بیاد بیاورید که کجا. سر او بخاطر شلختگی اش غر نزنید و تلاش کنید مسئله را با خنده و شوخی حل کنید.
6- آیا آرزوی مشترکی دارید؟
هر دو می دانید که عاشق هم هستید، ولی ایا می دانید چه چیزی را هر دو دوست دارید؟ یک ورزش، سرگرمی، کلاس رقص و هر چیزی که می توانید پیدا کنید و یکبار در هفته آنرا انجام دهید و دوستانتان را هم شریک کنید و به ان نور و گرما ببخشید. کلیدی است که به خودتان شانس زیادی برای عاشق ماندن برای سالهای دور را بدهید.
7- بعضی وقتها شما مجبورید که چیزهای دیگر را انتخاب کنید.
مهم است که همدیگر را انتخاب کنید، اما بعضی وقتها مهم است که خودتان را انتخاب کنید. از همسرتان بخاطر اینکه مجبور شدید با او بمانید بجای آنکه به باشگاه بدنسازی بروید منزجر نشوید. خودتان را خوشحال نگهدارید و انرزی را به رابطه خودتان بازگردانید، بخاطر اینکه همسرتان تنها چیز خوبی نیست که شما دارید و شما نمی توانید هزینه خوشحال ماندنتان را تنها به دوش همسرتان بگذارید. در این قضیه پیش از ازدواج عمیق شوید و بدانید که نیمه خالی لیوان همیشه آماده است.(سیارک)
8- مراقب چشمان سبز حسادت باشید
اگر می دانید که آدم غیرتی ای هستید، مراقب باشید، چرا که شما به منشی بلوند با چشمهای بزرگ که برای شوهرتان کیک می اورد حسادت خواهید کرد و یا مرد عضلانی ای که همسرتان برای او قهوه درست می کند. با خودتان در این باره صحبت کنید و بدانید که اعتماد هر چقدر هم همترسناک باشد تنها راه حل است.
9- از "دام" و "استف" در گوگل باکس بیاموزید
اگر شما به اندازه من از نگاه کردن به این برنامه حس آسایش می گیرید، شاید شما هم عاشق این دونفر باشید. این دو می دانند که چطور با هم آرامش داشته باشند. شما دو تا چطور؟ از اینکه شبهایتان در داخل به اندازه شبهایتان در بیرون خفن است اطمینان حاصل کنید. شما کل زندگی خود را با هم سپری خواهید کرد، از این مطمئن باشید که  به اندازه ممکن با هم خوش می گذرانید.
10- تردیدهای خود را داشته باشید
ممکن است به نظر خطرناک بیاید قبل از روز بزرگ، اما خاطر جمع نرین روش این است که قبل از ازدواج تمام شکهایتان را جستجو و کشف کنید. و اگر دلیلی نیافتید که با شریکتان ازدواج نکنید، دیگر به نظرتان خیلی سخت نخواهد امد، بخاطر اینکه همه ما انتخابهای زیادی پیش رویمان داریم. از این مسئله آگاه باشید و بدانید که با این کار مطمئن خواهید بود که هر روز صبح از کنار شخص درستی بیدار می شوید و هر شب با یک رویای واقعی به خواب می روید. سپس به شما اثبات خواهد شد که چقدر هر روز و برای بقیه زندگیتان دوستشان خواهید داشت.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 نکته برای زندگی سالم تر

در

نگران نباشید من اینجا نمی نشینم که به شما امر کنم در صورتی که درست غذا بخورید یا ورزش کنید لاغر میشوید و آسوده زندگی میکنید.
زندگی آسان نیست. چیزی که من به شما میگویم این است که نگران وزن خود نباشید. درست است، وزنه‌ها را فراموش کنید و لباس‌هایی بخرید که در آن‌ها احساس راحتی میکنید و بدن خود را دوست داشته باشید و فقط بر روی سلامت خود تمرکز کنید. (سیارک)  


آیا گیج شده‌اید؟ مشکلی نیست. این‌ها بخشی از چیزهایی است که همه جا میشنوید و میخوانید. لازم نیست لاغر باشید تا سالم باشید و لازم نیست چاق باشید که مریض شوید. این‌ها ده مورد از نکته‌هایی هست که از همین امروز سالمتر زندگی کنید:(سیارک)  
پیش از دو وعده غذای آماده در روز نخورید. به عنوان مثال اگر به جای بلغور جو شیرینی دانمارکی خوردید و به جای ساندویچ بوقلمون تکه شده، ساندویچ آماده خوردید، دیگر در آن روز غذای آماده نخورید. غذاهای آماده پر از شکر و نمک و چربی‌های ناسالم هستند و فیبرهای لازم را در خود ندارند.
با هر وعده غذایی خود یک تکه میوه یا سبزیجات نیز بخورید. برای صبحانه نان تست با پنیر میخورید؟ چند تکه توت فرنگی هم به آن اضافه کنید. برای ناهار ساندویچ درست کردید؟ کمی هم بروکلی در سس بزنید و به همراه آن بخورید.
هر موقع که میتوانید راه بروید. اگر کمتر از شش طبقه قرار است بالا بروید از پله‌ها استفاده کنید. در قسمت دورتر پارکینگ پارک کنید و بقیه مسیر را قدم بزنید. به جای اینکه از پنجره راننده غذا بخرید پیاده شوید و به داخل رستوران بروید. به جای اینکه به همکارتان که آن طرف اتاق نشسته است ایمیل بزنید، بلند شوید و با وی رو در رو حرف بزنید. در آخر روز تمامی این قدم‌ها جمع میشوند.
غذایی که نباید بخورید را نخرید. هیچ وقت انسان‌هایی که میگویند نمیتوانند در مقابل بستنی و چیپس مقاومت کنند ولی همیشه چیپس و بستنی در خانه دارند را درک نکردم . اگر برای فرزندانتان این غذاها را میخرید، دیگر اینکار را نکنید، آن‌ها هم همانقدر به این غذاها احتیاج ندارند که شما ندارید.
فقط یک بار در ماه بیرون غذا بخورید. شکم و جیب شما از شما ممنون خواهند بود.
حداقل سه ساعت در هفته رابه خودتان اختصاص دهید. در این زمان بچه‌ها را نمیگردانید، خانه‌تان را تمیز نمیکنید، سر کار نیستید و هیچ کاری جز برای رضایت خودتان انجام نمیدهید. این زمانی است برای اینکه هر کاری که دوست دارید انجام دهید. زنان نیاز به چنین زمانی برای از بین بردن هورمون‌های استرس دارند، این هورمون‌ها میتوانند باعث افزایش چربی بدن و همچنین بیماری‌های خطرناک شوند. (سیارک)  
یک قدم شمار بپوشید و هر روز برای ده هزار قدم هدف گذاری کنید. شواهدی که به سود این ماشین‌های باتری‌ای وجود دارد بسیار جالب است. یک تحقیق نشان داده است که افراد تنبلی که هدف ده هزار قدم در روز را دنبال کرده‌اند سلامتشان بهبود یافته، فشار خونشان کم شده و تغییر وزنشان در حد افرادی بوده که هر روز ورزش میکردند. به طور کلی مطالعات نشان داده است که هشت تا ده هزار قدم (حدود پنج مایل) قدم زند میتواند کمک کند که وزنتان کم شود و دو هزار قدم در روز میتواند باعث شود که وزنتان ثابت بماند و افزایش نیابد.
یک دفترچه ثبت خوراکی نگه دارید. نه برای اینکه ثبت کنید که چه چیزی میخورید بلکه برای اینکه ببینید چرا میخورید. خیلی از افراد برای مقابله با احساسات منفی و حوصله سر رفتگی غذا میخورند. اگر شما هم همین طور هستید برای یافتن یک راه بهتر، با دیگران صحبت کنید.
نوشابه و آب میوه نخورید. این‌ها منابع بزرگی از کالری اضافی و قندهای ناسالم هستند و از نظر غذایی ارزشی ندارند. به جای آن سمت لبنیات کم چرب، آب یا چای سرد بدون شکر بروید.
فعالیت فیزیکی پیدا بکنید که از آن لذت میبرید. این فعالیت میتواند باغ بانی، کایاک سواری، گلف، تنیس، پیاده روی، دوچرخه سواری یا سنگ نوردی باشد. علاوه بر اینکه از نظر جسمی سالمتر میشوید با افراد جدید آشنا میشوید و سطح اضطرابتان نیز کاهش مییابد. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 گام ساه برای داشتن موی مناسب در روز ازدواج شما

در

1- آماده سازی ذهنی:

(سیارک): به لحاظ ذهنی خودتان را برای درمان خانگی مو ی سر آماده نمایید. از پیش، ترجیحا شش ماه قبل آغاز کنید. وقتی که تاریخ ازدواج خودتان را تنظیم کردید، زمانتان را هدر ندهید. همیشه به خاطر داشته باشید که درمان خانگی نمی تواند یک شبه معجزه ساز باشد. از مواد طبیعی و گیاهی استفاده می شود تا موی شما را از اثار مخرب مواد شیمیایی محافظت نماید. بر خلاف درمان های خانگی که طولانی مدت می باشند، درمان های مبتنی بر مواد شیمیایی نتایج سریعی نشان می دهند. اما در درازمدت روی موهای شما آثار مخربی دارند! بنابراین برای درمان طولانی مدت خودتان را آماده کنید!

2- کاندیشن عمیق

برای درمان کاندیشن عمیق، یک عدد تخم مرغ را با ماست ساده ترکیب نمایید. هم بزنید تا ترکیب صافی بدست آورید و آن را به موهایتان بمالید. این کار را حداقل یکبار در طول دو هفته انجام دهید تا موهای خود را تقویت نموده و به جذب خوب پروتئین کاندیشن عمیق کمک نمایید. در هفته یک بار موهایتان را با ترکیبی از روغن بادام، روغ نارگیل، و روغن زیتون درمان کنید. توربان تراپی کنید و موهای خودتان را به روشی طبیعی دوباره جوان نمائید!

3-موهای خود را درمان کنید:

اگر از پیش به درمان موهایتان آغاز کرده اید، درمان مشکلات مربوط به موها و مقابله با آنها آسان خواهد بود. برای مثال اگر شوره مو دارید، به طور منظم از ترکیب روغن نارگیل و لیمو استفاده کنید تا این مشکل را رفع نمایید. اگر ریزش مو دارید، از آب پیاز برای جلوگیری از آن استفاده کنید. اما به طور منظم از آنها استفاده کنید تا اطمینان یابید که این مشکلات از موهایتان زدوده شده است.(سیارک)

4- از مواد شیمیایی اجتناب نمایید:

به تمامی محصولات شیمیایی مراقبت از مو و حالت دهنده آن «نه» بگویید. در عوض از مواد طبیعی خانگی «ریتا» یا شامپوهای soap-nut استفاده کنید. می توانید از شیوه شستشوی no-poo نیز استفاده کنید و از ترکیب جوش شیرین و اب بعنوان شامپو استفاده کنید. این کار را با بکارگیری سرکه سیب بعنوان کاندیشنر طبیعی انجام دهید. واکنش موهای شما به این ماده طبیعی زمان بر خواهد بود.  

5- رنگ مو را کنار بگذارید:

رنگ آمیزی و فرکردن موهایتان را فراموش کنید. بجای آن از ترکیب حنا برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید.  سه بار در هفته موهای خودتان را با شامپو soap nut بشویید. اگر موهای چرب دارید از سرکه سیب برای شستن موهای خود استفاده کنید و در صورتی که موهایتان خشک است آنها را با عسل بشویید. حنا را با مشروب چای و پودر قهوه خیس کنید. به طور منظم از این دستورالعمل استفاده کنید، به این ترتیب موهای خاکستری شما در اسرع وقت از بین خواهد رفت! در ابتدای شروع به این کار، اطمینان حاصل نمایید که به موهای تان دوز متعادلی از درمان های خانگی طبیعی می رسد. نیازی به صرف پول زیاد ندارید. از درمان های خانگی مقرون به صرف استفاده کنید، آب زیاد بنوشید و آجیل، میوه و سبزی را در رژیم غذایی خود زیاد مصرف کنید. اما از همه مهمتر آرامش داشته باشید!

می دانیم که شما زیبا هستید! هیچ آرایش و مراقبت از مویی جذابیتی به اندازه ی جذابیتی که از شادی درونی تان بدست می آید، فراهم نخواهد کرد! نگاه های خیره کننده در روز عروسی تان! و داشتن یک زندگی زناشویی عالی! خوش شانس بودن! حال گام هایی ساده برای داشتن مویی بی نقص برای روز عروسی تان دارید. در صورتی که از این روش هااستفاده می کنید آن را با ما در میان بگذارید. برای چنین روز بزرگی چه برنامه ای دارید؟ دستورالعمل های مراقبت از موی خودتان را برای قبل از عروسی با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید!

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

صبحانه مناسب برای کودکان

در

(سیارک): صبحانه در میان وعده‌های غذایی بیشترین نقش را در رساندن قند بیش از اندازه به بدن کودکان دارد.به گفته متخصصان، وقتی روز با مصرف مقدار زیادی قند شروع شود در پایان روز بچه‌های چهار تا ده ساله دو برابر حد مجاز روزانه قند ‌خورده‌اند.


کورن فلکس و غلات صبحانه، آب میوه و شکلات و خامه عسل، مربا، شکلات مالیدنی  حاوی قند زیاد می باشند و صبحانه مناسبی برای کودکان نیستند چون بیش از نیمی از حد مجاز روزانه مصرف قند را وارد بدن کودک می‌کنند.
پوسیدگی دندان و چاقی و افزایش خطر دیابت از مهمترین عوارض تغذیه با قند زیاد می باشد. 
چند توصیه در مورد صبحانه سالم برای کودکان
- میوه‌هایی مثل موز را به وعده صبحانه اضافه کنید.
- شیر نیمه چرب یا شیر با یک درصد چربی
- نان سبوس دار (Whole Grain) را جایگزین نان سفید یا بیسکویت‌های شیرین نمایید.
- مربا را به حداقل ممکن کاهش دهید، حداکثر یک لایه نازک روی نان
- حلیم به شرط اینکه با افزودن شکر مصرف نشود صبحانه خوبی می باشد.
- پنیر کم چرب را جایگزین خامه نمایید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷I feel myself wanting to make this tomorrow. It sounds delicious and I have a lot of potatoes left over from Thngasnivikg and want to use them up before they go bad. Thank you for stopping by.

در ادامه بخوانید...

11 نکته ای که پسران باید قبل از ازدواج بدانند

در

11 نکته ای که باید قبل از شروع رابطه با دختری که با پدرش صمیمی است، بدانید:
(سیارک)  : 1.او کوتاه نمی‌آید.
شما باید درک کنید که با او در تمام طول زندگی اش مانند یک جواهر رفتار شده است و پرتوقعی های او غیرواقع بینانه نیستند زیرا مردی( پدرش) در زندگی آن توقعات را برایش برآورده کرده است. لوس کردن و با محبت و احترام برخورد کردن، فقط توقع او نیست بلکه نیاز او هم هست. پدر او همه ی خواسته هایش را برآورده کرده است. پس اگر شما اینکار را نکنید، او خیلی زود رابطه اش را با شما پایان می دهد.


2.ناز‌نازی بار آمدن او، به معنی ننر بودنش نیست.
او ممکن است بتواند به راحتی خواسته ی خودش را پیش ببرد. او همینطور، ممکن است بتواند به نحو زیرکانه ای متقاعدتان کند کاری را که او می‌خواهد انجام دهید. اما بین بچه ننر و کسی که ناز نازی با آمده است، تفاوت وجود دارد. ناز نازی بودن به این معنی است که او متوجه مزیت هایی که دارد، می باشد، قدر آنها را می‌داند و همینطور می‌داند که چقدر کمیاب هستند. ناز نازی بودن یعنی اینکه او می داند لیاقتش چیست. اما او این را هم می‌داند که اگر رفتار خاصی از شما انتظار دارد، این دوطرفه است و خودش هم باید همان رفتار را نسبت به شما داشته باشد. دختر های اصطلاحاً بابایی، در زندگی‌ با مرد ها بخ خوبی رفتار می کنند زیرا می‌خواهند که رفتار خوب هم ببینند.
3.او هدفگرا است.
اگرچه گاهی لذت بخش است که دیگران چیز هایی را که می‌خواهد، در اختیار او بگذارند، او می داند که هیچ کسی قادر نخواهد بود همه ی چیز های مورد نیاز او را تأمین کند( هرچند پدرش گاهی این کار را انجام می‌دهد). او مسئولیت زندگی اش را بر عهده می گیرد و می داند که اگر چیزی می خواهد باید برای رسیدن به آن تلاش کند. و به دلیل اینکه پدرش همیشه مشوق اصلی او بوده و به او انگیزه می داده است، او به دنبال مردی است که او را همراهی، و به بهتر شدن تشویق کند. او با مردان بی انگیزه، رابطه عاشقانه برقرار نمیکند. او به دنبال مردی است که از نظر عاطفی بتواند به او تکیه کند؛ شخصی که او را طوری حمایت کندکه گویی قرار است با هم زندگی بسازند.
4.او به برخورد شما با زنان دیگر توجه خواهد کرد.
چه آن زن، مادر شما باشد و چه خواهرتان، او به رفتار شما با آنها دقت خواهد کرد. او به نحوه ی صحبت کردن شما درباره ی آنها توجه خواهد کرد. او میداند که رفتار شما با آنها، نشان دهنده ی رفتار آینده‌تان با خودِ او است. وقتی شرایط سختی پیش میاید، او به شما توجه می کند تا بفهمد چطور پدری(حامی) خواهید شد، چون رابطه ی او با پدرش خیلی عمیق است. اگر شما رابطه ی خوبی با زنان نداشته باشید، او به شما سخت خواهد گرفت. (سیارک
5.او درباره پدرش زیاد صحبت خواهد کرد.
او از پدرش و تمام کارهایی که در طول عمر برایش انجام داده، تعریف خواهد کرد. پدر او، علاوه بر اینکه الگوی او است، دوست او هم هست. او با غرور درباره ی پدرش صحبت خواهد کرد. و به احتمال زیاد، همانقدری که شما درباره ی پدر او می دانید، پدرش هم درباره ی شما می داند. اما او برای هر مسئله ی کوچکی از پدرش کمک نمیگیرد. مهم ترین چیزی که پدرش به او یاد داده، این است که بتواند روی پای خود بایستد. به همین علت هم گاهی اینطور به نظر خواهد آمد که او هیچ نیازی به شما ندارد. اما به یاد داشته باشید که او شما را انتخاب کرده و خواسته تا حضور داشته باشید.
6.از پدرش انتقاد نکنید.
حتی اگر او درباره ی بحث یا اختلافی که بین او و پدرش پیش آمده با شما صحبت کند، و حتی اگر از پدرش خوشتان نمی‌آید، هرگز نظری منفی درباره ی پدرش ندهید( حتی اگر خودش اینکار را بکند). او می‌تواند درباره ی پدرش قضاوت کند اما شما باید فقط در سکوت این کار را بکنید.
7.ملاقات شما با پدرش،مرحله ی بسیار مهمی برای او است.
اگر از او بپرسید که چند تا از خواستگار های او با پدرش ملاقات کرده اند، پاسخ خواهد داد که تعداد خیلی کمی از آنها. و این را بدانید که زمانی که او اجازه می دهد که با پدرش ملاقات کنید، این قدم خیلی مهمی برای او است و احتمالاً به این خاطر است که او شما را پسندیده است. و هیچ چیز به اندازه ی اینکه شما و پدرش رابطه ی خوبی با هم برقرار کنید، او را خوشحال نمی کند.(سیارک
8.پدرش نسبت به شما بسیار شکاک خواهد بود.
او با ادب و احترام با شما برخورد خواهد کرد اما در نظر هر پدری، هیچ کس برای دخترش به انداره ی کافی خوب نخواهد بود. او میخواهد دخترش را از دل‌شکستگی حفظ کند. او میخواهد مطمئن شود که دخترش انتخاب درستی می‌کند. اما بیش از همه، او به این موضوع فکر می‌کند که آیا شما خواهید توانست تمام چیز هایی را که دخترش لایق آنهاست و به آنها نیاز دارد را تأمین کنید یا نه. و تا زمانی که شما این ها را ثابت نکنید، او نسبت به قصد شما مشکوک خواهد بود.
9.نظر پدرش بر او تأثیر می‌گذارد.
فرقی نمی‌کند که او چند ساله است، به هر حال نظر پدرش بر تصمیم او تأثیر می گذارد. این به دلیل ضعف او نیست بلکه به خطر عزت و احترامی است که برای پدرش قائل است. خواهید دانست که او در صحبت ها و در عقایدش از پدرش تقلید می کند.
10.او در عقاید خود راسخ است.
اگر شما اشتباهی مرتکب شوید، او ترسی ندارد که آن را به شما گوشزد کند. درست همانگونه که او نمی ترسد با پدرش درباره مسائل مختلف بحث کند. او از چیزی که به آن اعتقاد دارد، دفاع می کند. اگر اختلافی بین شما پیش بیاید، او به شما گوش می دهد و سعی می کند منظورتان را بفهمد و به اشتباهات خودش هم اقرار می‌کند اما به همان اندازه که قوی است، لجباز می‌شود. مهم ترین چیزی که پدرش به او یاد داده این است که برای چیز هایی که در زندگی میخواهد، بجنگد و او هم همینکار را می‌کند.
11.او همیشه دختر کوچولوی پدرش خواهد بود.
اگرچه ممکن است او قوی و مستقل به نظر بیاید، پدرش یکی از معدود افرادی است که او نمی تواند بدون آنها زندگی کند. فرقی نمی کند که او چند سال دارد؛ ارتباط بین او و پدرش ورای سن و زمان است. او ممکن است به شما تعلق داشته باشد یا حتی عاشقتان باشد اما به خاطر داشته باشید که او در درجه ی اول، پدرش را دوست دارد.
" اما من اول او را دوست داشته ام و او را جایی در قلبم که همیشه به او تعلق خواهد داشت، حفظ کرده ام. و دعا کرده ام که روزی تو را بیابم اما باز هم سخت است که او را از خود دور کنم."

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

7 نکته برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت

در

(سیارک) :مطالعات نشان داده است که تا سال 2050 از هر سه آمریکایی یک نفر مبتلا به دیابت خواهد بود.یک سوم از بودجه ی مدیکر خرجِ این بیماری شده که درنتیجه آن را به بزرگترین مشکل بدهی فدرال تبدیل میکند.این اعداد احتمالا افزایش پیدا خواهند کرد،درنتیجه مشخصا کار زیادی برای پیشگیری از این مشکل در آینده باید انجام شود.دیابت ،زمینه های سرطان،بیماری ها قلبی و مرگ زود رس را فراهم میکند.تمام این شرایط 100% قابل معکوس کردن و پیشگیری هستند.


1. قند
یک رژیم غذاییِ حاویِ کالری خالی؛کربوهیدرات های تصفیه شده که به قند تبدیل میشوند،قند مایع و قندِ با سرعت جذب بالا، باعث سطح انسولین را بالا برده و درنهایت منجر به مقاومت انسولینی وبعد پیش دیابت یا دیابت نوع 2 میشود.سطوح بالای انسولین شامل مشکلات زیادی از جمله میل جنسی ضعیف،افسردگی،ریسک بالای ابتلا به سرطان،فشارخون بالا،و التهاب می باشد.بسیاری از ما متوجه ریسک هایی که وجود دارد نیستیم.عامل اصلی در کاهش ریسک چاقی و پیش دیابت ،کاهش چشمگیر قند و یا بهتر حذف آن از رژیم غذایی شماست.
2. غذاهای کاملِ فراوری نشده ی
غذاهای کاملِ فراوری نشده،میزان استرس اکسیداتیو و التهاب را کم،قند خون شما را تنظیم کرده،و سم زدای کبد شما را بهبود میبخشند و این راه خوبی برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت و مقاومت انسولینی است.یک استراتژی رژیم غذایی خوب را انتخاب کنید و مقادیر زیادی چربی های امگا3،روغن زیتون و نارگیل،آجیل،حبوبات،دانه ها و طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات را در ان درنظر بگیرید.این نوع تغذیه،مقاومت انسولینی و دیابت را معکوس کرده، یک متابولیسم سالم را ترقی داده،پیام های ژنی مناسب را به جریان انداخته، و از پیرشدن و بیماری های مربوط به سالخوردگی همانند بیماری قلبی پیش گیری میکند.
3. مواد مغذی مناسب
مکمل های مناسب باعث کارامد تر شدن سلول های شما در متابولیسم چربی و قند،و حساس تر شدن نسبت به انسولین میشوند.اگر این را با تغییرات خاصی در شیوه زندگی و رژیم غذایی مناسب ترکیب کنید،احتمالا از دیابت پیشگیری خواهید کرد،یا برای رسیدن به اثر معکوس در مسیر درستی هستید. رژیم غذایی برای دیابتی ها
4. ورزش صحیح
یک پیاده رویِ 30 دقیقه ای برای شما بسیار مناسب خواهدبود.نیازی نیست که زمان زیادی را در باشگاه که درآن انتظار نتایج ویژه ای دارید، سپری کنید.بالا بردن ضربان قلب تا 70؛80% بیشینه ی ظرفیتش،برای 60 دقیقه ،شروع خوبیست.تا بیش از 6 با در هفته این کار را انجام دهید. در مورد دیابت بیشتر بدانید
زمانیکه احساس نیاز یا خواستن کردید،میتوانید تعدادی تمرینات بازه ای قدرت و شدت بالا هم اضافه کنید.
5. خواب
نخوابیدن هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.قند را بالا برده،باعث افزایش میل به کربوهیدرات شده، به متابولیسم شما آسیب زده و ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها همانند پیش دیابت را افزایش میدهد.برخی تحقیقات نشان میدهند که حتی بین افراد سالم یک خواب شبِ بدِ جزئی میتواند مقاومت انسولینی تولید کند.بنابراین،برقراری یک روال خواب برای کمک به اجتناب از این مشکلات ضروریست. تاریکی کامل، ارامش، درمان گیاهی، و مدیتیشن می توانند کمک کنند.(سیارک)
6. سطح استرس
استرس مزمن باعث افزایش ترکیبات التهابی سیتوکین،کورتیزول و سطوح انسولین میشود.تمام این ها میتواند منجر به مقاومت انسولینی،افزایش وزن و درنهایت پیش دیابت شود.کنترل استرس جزئی مهم در کنترل چاقیست. کنترل استرس از طریق راه هایی همچون خندین،ماساژ،یوگا،تمرین و رقصیدن ممکن است.
7. اندازه گیری وزن
افرادی که وزن خود را ثبت میکنند دوبرابر در از دست دادن وزن موفق ترند.برای شروع در یک دفتر وقایع روزانه بنویسید یا دفترچه ای را برای دنبال کردن پیشرفت خود نگه داری کنید یا یک مقیاس هوشمند گرفته و تمام داده ها را روی تلفن هوشمندتان دریافت کنید.میتواند هرچیزی را که میخورید دنبال کنید و درنتیجه متوجه شوید که در طول مدت طولانی کجا اشتباه میکنید.هم چنین،اندازه های خود را ثبت کنید: اندازه دور کمر، فشار خون، شاخص توده بدن، و وزن. گرفتن اولین نتیجه مثبت میتواند شما را برای پیشرفت در آینده تشویق کند.

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت خود را کنترل کنند

انواع دیابت

دیابت را جدی بگیرید

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...