اکاداشی چیست

در

اکاداشی چیست
شرایط مشابه سبک زندگی ، مشکلات و شادی های مشترک منجر به شکل گیری جهان بینی خاص در جوامع مختلف شد. از این جهان بینی بود که خطوط خاصی از تکریم قدرتهای بالاتر شکل گرفت. به عبارت ساده ، هر جهان بینی خاص دارای مجموعه ای از قوانین رفتاری ، مفاهیم و پرهیز ها شد.

 

اکاداشی چیست

تمایل به پیروی از این قوانین به مؤمنان کمک می کند تا از نظر روحی و جسمی رشد کنند ، دنیای درونی خود را غنی سازند و بدن را بهبود بخشند. برای اثر بارزتر نظم و انضباط ، در هر مذهبی محدودیت هایی وجود دارد. یکی از سیستم های منع ، سیستم روزه است: برای هندوها روزهای اکاداشی است ، برای مسلمانان ماه رمضان است ، برای مسیحیان ارتدکس روزهای مختلف را روزه می گیرد. روزه داری به معنای پرهیز از خوردن و آشامیدن برای مدتی یا محرومیت موقت برخی از غذاها در رژیم غذایی است. ممنوعیت خوردن و آشامیدن معمولاً با محدودیت معنوی همراه است. این روزها مؤمنان بیشتر وقت دعا می کنند ، وقت بیشتری را برای برقراری ارتباط با قدرتهای بالاتر اختصاص می دهند و از آن جا توانایی همدلی ، خلاقیت و به اصطلاح زندگی معنوی به وجود می آید. 

 

چرا دوره محدودیت برای اکاداشی لازم است

همانطور که تاریخ نشان می دهد ، چنین دوره هایی تأثیر مثبتی در بدن انسان دارند. افکار را به سمت جستجوی روشهایی برای بهبود خود و بهبود جهان هدایت می کند. چنین افکاری به شما امکان می دهد تا آرامش ، تمرکز و تجدید نظر در ارزش ها و اولویت های زندگی خود داشته باشید. این به نوبه خود به انتخاب صحیح فعالیت های آنها و جلب رضایت عمیق تر از زندگی کمک می کند.

در طول زندگی ، با مصرف محصولات مختلف ، بدن خود را با موادی که در نتیجه هضم آنها تشکیل شده است ، گرفتار می کند. همه طبیعی نیستند. بدن ، که مراقب آینده است ، مقدار زیادی را برای آینده ذخیره می کند. به عنوان مثال ، رسوبات چربی در مقادیر زیادی در زیر پوست تشکیل می شوند ، لایه چربی بیش از حد بین اعضای داخلی ، نفوذ چربی در کبد و لوزالمعده ایجاد می شود. وجود چنین ذخائری اغلب بر عملکرد اندام ها و سیستم های مختلف تأثیر منفی می گذارد.

 

بنابراین ، به دلیل تجمع کلسترول جریان خون در رگها مختل می شود. بعضی مواقع به موازات مواد مغذی ، مواد سمی و متابولیت ها در سلول ها و بافت ها جمع می شوند که این امر همچنین تأثیر منفی بر روی بدن انسان دارد. اجداد ما این فرصت را ندارشتند که خیلی منطقی به اثبات برسانند ، اما با مشاهده ، سیستم سم زدایی روح و بدن را توسعه دادند. اصول اصلی سیستم سم زدایی بسیار مشابه است. با یکی از این سیستم ها آشنا شوید.

 

سیستم سم زدایی اکاداشی

اکاداشی روزهای ریاضت در هندوئیسم

کتاب مذهبی هندو ، پادما پورانا می گوید که ویشنو برای پاک کردن کارما توصیه می کند که پرستش الهه ماه ، اکاداشی را انجام دهید. بنابراین در روزهای عزاداری این الهه دستور داده شد كه با رعایت برخی محدودیتها در مورد غذا و اعمال ، از گناهان پاك شود.

 

 

زمان سیستم سم زدایی اکاداشی

در هندوئیسم و ​​جینیسم ، روزه با حرکت ماه همراه است و در یازدهمین روز پس از ماه کامل و ماه جدید رخ می دهد. بنابراین این دوره ها ثابت نیستند. با توجه به حرکت ماه و زمین ، در روزهای هفته و اعداد تغییر می کند. زمان رعایت اکاداشی توسط یک تقویم ویژه تعیین می شود و برای مؤمنان اساسی است.

بهتر است در این روزها غذا و آب نخورید . مؤمنان باید افکار خود را به سمت خداوند متعال سوق دهند و مسیر زندگی آنها را تحلیل کنند. به افرادی که نمی توانند بصورت کامل روزه را تحمل کنند ، بعد از ظهر مجاز به یک وعده غذایی هستند. با این حال ، همه چیز در اینجا خیلی ساده نیست. قانون اصلی ، خوردن حبوبات و غلات نیست. اگر به متون دینی اعتقاد دارید ، گناهان شخصیتی در آنها پنهان است. کسی که اکاداشی را کاملاً رعایت نکند می تواند چیزی را به فرد بسیار روحانی اهدا کند و بدین ترتیب کارما را پاک کند.

 

خروج از Ekadashi باید در طلوع آفتاب انجام شود. در این صورت است که شما باید حبوبات یا دانه میل کنید.همه حامیان هندوئیسم بالای 5 سال باید روزه بگیرند.

 

 

سیستم سم زدایی اکاداشی از دیدگاه علمی

به گفته دانشمندان و پزشکان ، هرگونه محدودیت موقتی منحصراً سودمند است.  بدن از خارج انرژی دریافت نمی کند و شروع به استفاده از منابع داخلی می کند ، و این مواد را مجبور می کند از انبار های بدن خارج شوند. بنابراین ، متابولیسم تحریک می شود ، تجزیه و از بین بردن رسوبات مضر ، متابولیت ها و سموم رخ می دهد. علاوه بر این ، تحریک همه ارگان ها و سیستم ها وجود دارد ، در نتیجه سیستم ایمنی بدن را فعال می کند ، که بیشتر به شما امکان می دهد در برابر پاتوژن های مختلف مقاومت کنید.

 

قلب بهتر کار می کند. احتمال اسپاسم و ایجاد حملات قلبی و سكته مغزی كمتر است. عملکرد غده ها، کبد و لوزالمعده تثبیت می شود. فلور باکتریایی روده بهینه شده است. همانطور که مشاهده می کنید ، احتمال بارگیری عملکردی کوتاه مدت متعاقباً به عملکرد بهینه کل ارگانیسم منتهی می شود. با این وجود ، قبل از مراجعه به هر نوع محدودیت در مورد خوردن غذا ، حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید. شروع ناگهانی یا نادرست و همچنین ترک روزه  می تواند بر سلامتی انسان تأثیر منفی بگذارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

نحوه پاکسازی روده

در
نحوه پاکسازی روده

 

پاکسازی روده چیست

عمل پاکسازی روده ریشه در دوره یونان باستان دارد. در دوران مدرن ، این رویه در اوایل دهه 1990 محبوبیت پیدا کرده است. سپس این تئوری بسیار رایج بود که پاکسازی روده تقریباً در بهبود همه بیماری ها کمک می کند ، از بروز بیماری های جدید جلوگیری می کند ، و همچنین باعث جوان شدن بدن می شود. سالها گذشت ، دانشمندان شواهدی برای رد این نظریه یافتند ، اما با این وجود ، بسیاری از مردم در سراسر جهان همچنان بر این باورند که سم زدایی و پاکسازی روده بزرگ به بهبود سلامت کمک می کند. بنابراین چه کسی و در چه مواردی ممکن است نیاز به پاکسازی روده داشته باشد؟ چه روش هایی وجود دارد؟ سود پاکسازی روده یا ضرر پاکسازی روده ، کدام بیشتر است؟
پاکسازی روده در درجه اول ناشی از تئوری خودگردانی بدن انسان است. این نظریه می گوید گوشت غیرمجاز است و سایر غذاها منجر به ایجاد مخاط بیش از حد در روده ها می شوند. و مخاط بیش از حد نیز به نوبه خود ، در تجمع سموم که در جریان خون نفوذ می کنند ، نقش دارد و کل بدن را مسموم می کند. برخی از افراد علائمی مانند خستگی ، سردرد ، افزایش وزن ، کمبود انرژی را نشانه ای از وجود سموم در بدن می دانند . با این وجود ، نظریه خودشناسی در پزشکی سنتی مدرن پشتیبانی پیدا نکرد.
در مقابل ، متخصصان یادآوری می كنند كه كبد در خنثی سازی سموم بدن نقش دارد و میكروفلور خاص روده زباله های غذایی را بدون كمك خارجی از بدن سم زدایی می كند. بعلاوه ، اعتقاد بر این است که پاکسازی منظم روده می تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد ، وزن را کم کند و حتی از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری کند. در همین حال ، پزشکان نسبت به این نظریه بسیار شک دارند. اما مواقعی وجود دارد که پاکسازی روده بزرگ در واقع ضروری است. به عنوان یک قاعده ، تمیز کردن ممکن است قبل از انجام برخی اقدامات پزشکی ، به عنوان مثال ، کولونوسکوپی ضروری باشد. 
 

 

روش های پاکسازی روده

پاکسازی روده به دو روش قابل انجام است: مصرف برخی غذاها ، داروها و مکمل های غذایی ؛ با استفاده از روشهای ویژه 
روش اول مبتنی بر استفاده از غذاهای خاص ، چای های گیاهی ، مکمل های غذایی یا داروهایی با خاصیت ملین است. به عنوان مثال ، در آماده سازی برای كولونوسكوپی ، پزشك ممكن است ملین را برای بیمار تجویز كند (بیزاكودیل ، پلی اتیلن گلیكول ، منیزیم سیترات) كه باعث افزایش تحرک روده می شود ، از این طریق پاكسازی سریع آن را تسهیل می كند. بعلاوه از منیزیم ، رس بنتونیت و سایر محصولات برای پاکسازی روده بزرگ استفاده می شود .
علاوه بر داروها ، اغلب از داروهای طبیعی برای رسیدن به یک اثر ملین استفاده می شود. از زمان های قدیم شناخته شده است که برخی از گیاهان و عصاره هایی از آنها باعث می شود روده ها سریعتر عمل کنند. اثربخشی و ایمنی برخی داروهای گیاهی از نظر علمی اثبات شده است. به عنوان مثال ، در طب سنتی ، برای رسیدن به یک اثر ملین از خواص زنجبیل ، جینسینگ ، شربت مالتوز و عصاره فلفل سیچوان ممکن است به بیماران توصیه شود .
در طب چینی از دانه های شاهدانه برای سرعت بخشیدن به روده استفاده می شود و در منطقه ما اغلب از نعناع یا گیاه سنا برای تمیز کردن استفاده می شود . اگر پاکسازی روده علت پزشکی نداشته باشد ، بلکه صرفاً یک ابتکار عمل "برای پیشگیری" باشد ، بهتر است به رژیم غذایی سرشار از فیبر اعتماد کنید. این مطمئن ترین روش برای تمیز کردن روده بزرگ در منزل و بهترین درمان خانگی یبوست است.
 
روش دوم پاکسازی شامل استفاده از تنقیه است. برای هیدروتراپی هم می توانید از آب معمولی استفاده کنید و هم ویتامین ها ، پروبیوتیک ها ، آنزیم ها ، جوشانده های گیاهی ، اسید سیتریک را به آن اضافه کنید . در پزشکی ، این روش از پاکسازی روده معمولاً در مواردی استفاده می شود که ملین ها امکان پذیر نباشند یا نتیجه مطلوبی را ارائه ندهند. این روش را می توان برای افرادی که داروهای نظیر مورفین یا اکسیکودون مصرف می کنند ، تجویز کرد ، زیرا داروهای نظیر مورفین یا اکسیکودون تحرک روده را بدتر می کند ، به همین دلیل بیماران از یبوست رنج می برند.
 

 

مزایای پاکسازی روده

اعتقاد بر این است که پاکسازی روده ممکن است برای افراد دارای مزایای مفید باشد: سندرم روده تحریک پذیر؛ یبوست ؛ نفخ شکم ؛ آلرژی بیماری های پوستی؛ خستگی مزمن.
 

 

خطرات و مضرات احتمالی پاکسازی روده

با وجود این واقعیت که بسیاری از افراد ، پاکسازی روده را به عنوان نوعی معجزه برای بسیاری از مشکلات سلامتی تلقی می کنند ، اکثر متخصصان گوارش هیچ عجله ای برای توصیه به بیماران در مورد این روش ندارند. و حداقل سه دلیل برای این امر دارند. در مرحله اول ، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد شستشوی روده بزرگ سلامت بیمار را بهبود می بخشد یا درمانی مؤثر برای بیماریهای مزمن است.
ثانیا ، پس از تمیز کردن ، نه تنها مواد مضر به طور بالقوه از روده شسته می شوند ، بلکه میکرو فلورای سالم نیز از بین می رود.بدون میکرو فلورای سالم ، بدن انسان در واقع آسیب پذیر و مستعد ابتلا به بیماری های مختلف می شود. به هر حال ، کار سیستم ایمنی بدن به طور مستقیم به وضعیت میکرو فلور روده بستگی دارد.
ثالثاً ، اگر تمیز کردن با استفاده از روش های مبینی بر تنقیه به درستی انجام نشده باشد ، می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی از جمله سوراخ شدن روده بزرگ شود.
پاکسازی روده با وجود بیماری های زیر قابل انجام نیست
دیورتیکولیت (انفلاماسیون) کیسه های کوچک برجسته در روده بزرگ و روده کوچک
کولیت اولسراتیو (زخم و التهاب مزمن روده بزرگ)
بیماری کرون
بواسیر شدید
تومورها در سیگموئید یا راست روده
بیماری شدید قلبی یا کلیوی.
 

 

برای پاکسازی روده چه کاری بهتر است

کارشناسان می گویند آنچه برای روده مهم است، رژیم غذایی فرد است ، و نه کاری که با روده بزرگ انجام می دهد. یک رژیم غذایی سالم می تواند بهزیستی کلی را بهبود بخشد ، باعث کاهش وزن و جلوگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان شود. مهم است که افراد دارای مشکلات مختلف دستگاه گوارش ، از جمله یبوست و دیورتیکولیت ، روی غذاهای غنی از فیبر تمرکز کنند.
به گفته کارشناسان ، تغذیه و رژیم غذایی روزانه باید حاوی 25 تا 30 گرم فیبر باشد (برای مقایسه: بیشتر افراد فقط روزانه 15 گرم فیبر مصرف می کنند). با خوردن سبزیجات ، میوه ها ، سبوس ها و غلات سبوس دار می توانید مقدار این ماده را در رژیم غذایی افزایش دهید . علاوه بر این ، اگر رژیم غذایی دارای مایعات زیاد باشد و حداقل الکل مصرف نکنید ، روده ها بسیار سپاسگزار خواهند بود. 
 

 

محصولات پاک کننده روده

سبزیجات برگ سبز

اسفناج ، کلم ( سفید ، بروکسل ، بروکلی ) ، مارچوبه ، کاهو و سایر سبزیجات این گروه سرشار از کلروفیل هستند که به پاکسازی دستگاه روده و تسکین روده تحریک شده کمک می کند. علاوه بر این ، این سبزیجات برای کبد و به عنوان یک دفاع طبیعی در برابر سموم مفید هستند. محصولات این گروه را می توان به صورت خام ، جوشانده ، بخارپز مصرف کرد ، به سوپ ها و خورش ها اضافه کرد ، اما ترکیب آنها با روغن مثلاً زیتون مفید است.

زنجبیل

زنجبیل خاصیت ضد عفونی کننده دارد و هضم غذا را نیز تحریک می کند. می توان آن را به هر آب میوه اضافه کرد یا بدون مواد افزودنی مصرف کرد. چای زنجبیل ، که برای روده ها بسیار مفید است (1 قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده و عسل طبیعی را در هر لیوان آب گرم میل کنید ). همچنین برای بهبود عملکرد روده ، اسموتی از 1 قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده ، 1 عدد سیب ، یک دسته اسفناج ، 1 هویج و 1 لیوان آب مناسب آماده کنید . برای تمیز کردن ملایم روده ها ، چنین نوشیدنی باید روزانه بنوشید.
 

آب سیب و آبلیمو

سیب و لیمو سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین های A ، C ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. آنها ، در میان چیزهای دیگر ، تحرک روده را بهبود می بخشند. بنابراین ، برای تحریک روده بزرگ ، نوشیدن آب لیمو و سیب مفید است. به عنوان مثال ، می توانید یک نوشیدنی از نصف لیوان آب سیب ، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده تهیه کنید. تمام مواد را مخلوط کرده و با نصف لیوان آب گرم رقیق کنید. کافی است روزانه یکبار چنین کوکتلی را بنوشید تا وضعیت روده ها بهبود یابد.

سرکه سیب تخمیری

سرکه سیب تخمیری به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند. برای افرادی که می خواهند روده ها را پاکسازی کنند ، مفید است که از سرکه سیب و عسل ، که به مقدار مساوی (2 قاشق غذاخوری) و 1 لیوان آب ، استفاده کنند. به هر حال ، چنین نوشیدنی نه تنها برای روده بزرگ بلکه برای کل بدن مفید است ، زیرا به تقویت ایمنی و کاهش کلسترول کمک می کند .

آب سبزیجات خام

آبمیوه هایی که از اسفناج خام ، چغندر ، هویج ، گوجه فرنگی یا خیار تهیه شده اند برای تمیز کردن روده مناسب ترین هستند . آنها می توانند به صورت جداگانه و با مخلوط کردن با همدیگر استفاده شوند. اما مهم این است که آب میوه ها تازه تهیه شود ، حاوی مواد نگهدارنده یا مواد افزودنی غذایی دیگر نباشدد. برای رسیدن به یک اثر ملین ، باید روزانه چندین لیوان نوشیدنی ویتامین دار بنوشید. 
 

نمک دریا و آب

آب نقش مهمی در سم زدایی بدن دارد. در صورت کمبود آب بدن ، سموم راحت تر از جمله به دیواره روده نفوذ می کنند. برای اطمینان از عملکرد بهینه دستگاه ، باید روزانه حدود 2 لیتر آب بنوشید. اگر نمک دریایی را به آب اضافه کنید (1 قاشق چایخوری به ازای هر 500 میلی لیتر آب) و صبح آن را با معده خالی بنوشید ، این یک اثر ملین دارد. واقعیت این است که جذب آب نمک باعث انقباض روده می شود و از این طریق از بین بردن سرباره ها و مدفوع انباشته شده در آن تسریع می شود.

دانه کتان و چیا

تخم کتان و چیا این محصولات حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که باعث کاهش التهاب در روده بزرگ شده و سموم انباشته شده را از بین می برند. علاوه بر این ، دانه ها منبع عالی فیبر هستند. با ورود به مجاری روده ، اثر ملین ایجاد می کنند. ساده ترین راه برای مصرف دانه ها ، اضافه کردن آنها به سالاد ، شیرینی و سایر ظروف است. مخلوطی از دانه ها و ماست طبیعی حتی برای روده ها نیز مفید است . برای انجام این کار ، باید 1 قاشق غذاخوری دانه ها را در یک لیوان آب ریخته و 5-10 دقیقه کنار بگذارید (به طوری که الیاف متورم شوند). سپس دانه ها را با یک لیوان ماست مخلوط کنید. برای دستیابی به پاکسازی مؤثر اما ملایم ، این مخلوط باید 4 بار در روز به مدت یک ماه مصرف کنید.

غذاهای سرشار از فیبر

فیبر بهترین چیزی است که می توانید به روده خود بدهید. فیبر ، با ورود به روده ها ، مانند یک برس طبیعی عمل می کند و دیواره های آن را از همه چیز اضافی پاک می کند.

آلوورا

آب آلوورا فرکانس حرکات روده را افزایش می دهد و این باعث می شود تا اثر پاکسازی طبیعی دستگاه روده ایجاد شود. آب آلوورا حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنزیم های مختلف و آنتی اکسیدان هایی است که برای سم زدایی بدن مفید هستند ، و همچنین یک اثر ملین خفیف ایجاد می کنند. نوشیدنی سم زدای آلوورا از 1 فنجان آب ، 200 میلی گرم ژل آلوئه ورا و 2 قاشق چای خوری عسل تهیه می شود. این نوشیدنی باید به مدت 4-3 ساعت در چندین دوز نوشیده شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و قدرت خنثی سازی سموم موجود در بدن شناخته شده است. جالب اینجاست که روغن نارگیل و شیر نارگیل نه تنها برای پاکسازی دستگاه روده بلکه برای بهبود عملکرد کل دستگاه گوارش مفید است. به عنوان ابزاری برای پاکسازی روده ، می توانید از مخلوطی از روغن نارگیل ، آب لیمو و ماست استفاده کنید. همچنین می توانید فقط از روغن نارگیل خالص استفاده کنید - 2 قاشق غذاخوری در روز (این مقدار را می توان به چند دوز تقسیم کرد). دوره پاکسازی روده با روغن نارگیل از 3 تا 7 روز است.
 

 

روغن کرچک

1-2 قاشق غذاخوری قاشق غذاخوری روغن کرچک که با همان مقدار آب لیمو یا آب پرتقال مخلوط شده و روی معده خالی اثر ملین می دهد. در روز تمیز کردن ، هر 15-30 دقیقه باید یک لیوان آب گرم بنوشید و دفع مدفوع حداقل 2-3 بار ادامه یابد. پس از تمیز کردن ، باید یک لیوان کفیر یا ماست طبیعی و بدون مواد افزودنی بنوشید .
فرآورده تخمیر شده تحرک طبیعی روده را ترمیم می کند و میکرو فلورا را بازیابی می کند. احتیاط: پاکسازی روده با روغن کرچک برای زنان باردار ممنوع است. اسید ricinoleic موجود در این محصول ممکن است باعث سقط جنین شود.
 

گارسینیا کامبوجیا

Garcinia Cambogia یک درخت گرمسیری همیشه سبز است. به تازگی مکمل های حاوی عصاره میوه های آن به عنوان وسیله ای برای کاهش وزن و پاکسازی روده ها بسیار محبوب بوده است. گارسینیا کامبوجیا اشتها را سرکوب می کند ، سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد ، و همچنین حاوی مواد چربی سوزی در ترکیب آن است. علاوه بر این ، عصاره اگزوتیک ها می توانند حرکت روده را تسریع کنند ، به همین دلیل اثر پاکسازی طبیعی را ایجاد می کند.
 

فلفل کاین

این غلافهای کوچک فلفل قرمز روشن برای دوستداران غذاهای پرادویه بسیار شناخته شده است. اما ادویه کاین همچنین می تواند برای پاکسازی روده مفید باشد. به عنوان مثال ، اگر یک چهارم قاشق چایخوری فلفل خرد شده خشک را با 2 قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید ، همان مقدار عسل و یک لیوان آب گرم را مخلوط کنید و همه آن را بنوشید ، این درمان به عنوان یک ملین عمل می کند.
 
برای پاکسازی مؤثر از دستگاه روده ، باید 4-6 لیوان از چنین نوشیدنی در روز نوشیده شود و دوره تمیز کردن آن باید به مدت 7-10 روز تمدید شود. فلفل کاین حاوی ماده آنتی اکسیدانی کپسایسین است که به سرعت سموم را از بدن خارج کرده و تعداد حرکات روده را افزایش می دهد.
 

جوش شیرین

نصف قاشق چایخوری جوش شیرین ، رقیق شده در یک لیوان آب گرم نیز یک ملین بسیار مؤثر است. هنگامی که محلول جوش شیرین به روده می رسد ، مدفوع را نرم می کند و از این طریق پاکسازی روده بزرگ را تسهیل می کند.
اما متوسل شدن به این روش تمیز کردن ، باید در نظر داشته باشید که باید محلول جوش شیرین را حداکثر یک ساعت قبل از غذا بنوشید. بی کربنات سدیم (جوش شیرین ) اسید معده را خنثی می کند. یعنی اگر بلافاصله بعد از مصرف غذا محلول جوش شیرین را بخورید ، معده قادر به هضم غذا نخواهد بود (به دلیل کمبود محیط اسیدی). علاوه بر این ، شما باید به شدت از دوز محلول جوش شیرین پیروی کنید: نصف قاشق چایخوری و نه بیشتر. اشتیاق بیش از حد برای پاکسازی با بی کربنات  سدیم می تواند سطح pH طبیعی در معده را مختل کند ، که این امر اثرات خطرناکی بر سلامتی دارد.

 

نتیجه گیری برای پاکسازی روده

روده عملکردهای زیادی را در بدن انسان انجام می دهد و اگر کار آن مختل شود ، می تواند منجر به عوارض جانبی نامطلوب شود. بسیاری بر این باورند که هر از گاهی باید سموم و سموم جمع شده در روده را تمیز کنید. با این حال ، پزشکان توصیه نمی کنند که روده ها را در خانه تمیز کنید بدون مدارک پزشکی (خصوصاً با استفاده از تنقیه). اما اگر تصمیم دارید تمیز کردن را امتحان کنید ، ابتدا باید مطمئن شوید که هیچ چیزی در تاریخ پزشکی وجود ندارد که بتواند در طی یا بعد از عمل عوارضی برای شما ایجاد کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه قند بر کیفیت اسپرم تأثیر می گذارد

در
چگونه قند بر کیفیت اسپرم تأثیر می گذارد
به گفته دانشمندان دانشگاه Linkoping در سوئد ، امتناع از مصرف شکر در هنگام انتقال به یک رژیم غذایی سالم تأثیر چشمگیری بر کیفیت انزال در مردان دارد. مقاله در مجله PLOS Biology منتشر شده است.کارشناسان تأکید کردند که در همان زمان ، تغییرات طولانی صورت نمی گیرد.
 
این مطالعه شامل 15 مرد غیر سیگاری بود که به مدت دو هفته بر اساس دستورالعملهای رژیم اسکاندیناوی رژیم غذایی را دنبال کردند.
 
در هفته دوم آزمایش ، شکر در برنامه غذایی روزانه شرکت کنندگان قرار گرفت. مقدار آن معادل 3.5 لیتر نوشابه شیرین یا 450 گرم شیرینی بود.
 
در آغاز مطالعه ، یک سوم از افراد تحرک کم اسپرم داشتند. در پایان هفته اول آزمایش ، شاخص به میزان قابل توجهی بهبود یافته و در پایان هفته دوم ، به شدت بدتر می شود.
 
به گفته دانشمندان ، آنها شگفت زده شدند كه تغییرات بسیار سریع رخ داده است. 
 
"ما می بینیم که رژیم غذایی بر تحرک اسپرم تأثیر می گذارد ، و می توانیم تغییرات را با مولکولهای خاصی مرتبط کنیم." آنها خاطرنشان كردند كه نتایج این مطالعه نشان می دهد كه این اثر پس از یك یا دو هفته قابل توجه می باشد.
 
تعدادی از عوامل از محیط زندگی گرفته تا سبک زندگی می توانند بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارند .عوامل اثبات شده بر کیفیت اسپرم خطر چاقی و دیابت نوع 2 است.
 
علاوه بر این ، مطالعات قبلی در مورد مگس میوه Drosophila نشان داد ، نرهایی که کمی قبل از جفت گیری قند زیادی مصرف می کنند ، اغلب فرزندان دارای اضافه وزن تولید می کنند.
 
دانشمندان گفته اند كه قطعات RNA در اسپرم ممكن است در پدیده های اپی ژنتیكی كه خود را در نسل بعدی بروز می دهند دخیل باشند. چگونگی این اتفاق در بدن انسان هنوز مشخص نیست.

نظرات

۱۴۰۰/۱۲/۱۴برخی از مواد شیمیایی که به‌شدت در تولید محصولات پاک‌کننده خانگی استفاده می‌شوند، مانند هورمون‌ها، روند اسپرم‌زایی را در مردان تغییر می‌دهند. به ویژه، آنها ساختار اسپرم را مختل می کنند، در نتیجه آنها تا حدی تحرک خود را از دست می دهند. دانشمندان دانشگاه برگن، نروژ، زمانی که ترکیبات تعدادی از فتالات ها و سورفکتانت های موجود در مواد شوینده و ژل های ظرفشویی را مورد مطالعه قرار دادند، به این نتیجه رسیدند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴برای شناسایی دقیق آسیب رساندن به سلامتی، دانشمندان مطالعاتی را بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام دادند تا تعدادی از عوامل منفی دیگر را که اغلب با زندگی افراد همراه است حذف کنند: سیگار، الکل، استرس. نتایج به‌دست‌آمده تأثیر منفی مواد شیمیایی فوق را بر بدن مردان تأیید کرد. در جوندگان نر که به مدت یک روز در هفته یک جزء فرار از ترکیبات مشابه یک شوینده استاندارد را استنشاق می کردند، غلظت سلول های زایا در مایع منی کاهش یافت، تحرک اسپرم و باروری کلی کاهش یافت. علاوه بر این، برخی از مواد شیمیایی موجود در بسیاری از لوازم آرایشی محبوب می توانند اطلاعات ژنتیکی در اسپرم حیوانات را تغییر دهند. به احتمال زیاد، اثر مشابهی در انسان رخ می دهد، چیزی که دانشمندان نروژی در تلاش برای ایجاد و اثبات آن هستند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ کاهش غلظت و زنده ماندن اسپرم ترکیب شیمیایی بیسفنول A که معمولاً به شکل دانه های سفید کوچک ارائه می شود، اولین بار توسط شیمیدان روسی الکساندر دیانین در سال 1891 بدست آمد. این ماده در عمل بیولوژیکی خود تا حدی مشابه هورمون زنانه استروژن است، اما در زندگی روزمره تنها به عنوان یک سخت کننده ارزان قیمت در تولید و پردازش پلاستیک استفاده می شود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴در سال 2010، کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا، اسرائیل و برخی از ایالات امریکا استفاده از بطری ها و ظروف پلاستیکی تولید شده با بیسفنول A را در صنایع غذایی ممنوع کردند. سپس یک گروه بین المللی از دانشمندان دریافتند که وقتی گرم می شوند، چنین ظروفی شروع به سرطان زا می کنند. تاثیر می گذارد و به مواد غذایی ذخیره شده در آنها نفوذ می کند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴یکی از اعضای آکادمی بین المللی بیولوژیکی دندانپزشکی و پزشکی، محقق کالج آمریکایی رژیم غذایی، دکتر جوزف مرکولا، در مقالات علمی خود ادعا می کند که بیسفنول A، هنگام تعامل با هر مایعی، قادر است به طور فعال به جو نفوذ کند. و سپس وارد ریه های انسان می شود. به طور خاص، دکتر مرکولا یک مثال ساده می آورد: این پلیمر شیمیایی همیشه در ویال ها و بطری های مورد استفاده در مواد شیمیایی خانگی یافت شود. آنها به نوبه خود اغلب به تفنگ های اسپری برای پاشیدن وجوه موجود در آنها مجهز هستند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴جوزف مرکولا، با اشاره به مطالعات دانشمندان چینی از دانشگاه پکن "بیدا"، ادعا می کند که همه افراد، به هر طریقی، بیسفنول A را استنشاق می کنند. در همین حال، این ماده می تواند در بدن تجمع یافته و در درجه اول برای با کاهش کیفیت مایع منی و بر توانایی باروری اسپرم تأثیر منفی بگذارد. دانشمندان چینی مطالعه‌ای انجام دادند و دریافتند که حتی مردانی که در تولید یا استفاده حرفه‌ای از پلاستیک شرکت نمی‌کردند، محتوای بیسفنول A در ادرار افزایش می‌یابد. و این به نوبه خود منجر به خطر اجتناب ناپذیر کاهش غلظت، تعداد و زنده ماندن اسپرم می شود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴تقریباً تمام ظروف حاوی مواد شیمیایی خانگی حاوی بیسفنول A هستند. آسیبی که محصولات پاک کننده به توانایی تولید مثل مردان وارد می کنند، در جهان تازه شروع به مطالعه کرده است.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴پوشیدن لباس‌های زیر، به‌ویژه وقتی صحبت از شلوارک‌های تنگ مانند مایو یا سایر موارد مشابه باشد، اجازه تهویه طبیعی برای اندام تناسلی مردان را نمی‌دهد. تهویه و حفظ دمای مورد نیاز یکی از عوامل مهم در سلامت مردان به ویژه عملکرد تولید مثل است.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴سلیا دومینگوئز، متخصص غدد در مرکز پزشکی باروری در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری، مشکل کنترل دمای بیضه را توضیح می دهد. افزایش دما در مواردی که مرد لباس زیر تنگ می پوشد، تأثیر بسیار منفی بر کمیت و کیفیت اسپرم تولید شده دارد. با توجه به این واقعیت، کارشناسان توصیه نمی کنند که مردان برای مدت طولانی در دمای بالا بمانند، مثلاً برای مدت طولانی در سونا بنشینند. هوای گرم نیز اهمیت دارد، اگرچه بسیاری به آن توجه نمی کنند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ افزایش دما می تواند همه چیز را در تولید اسپرم خراب کند. لباس های زیر تنگ نه تنها بیضه ها را تحت فشار قرار می دهد، بلکه از تهویه دستگاه تناسلی نیز جلوگیری می کند. نداشتن لباس زیر کاملا طبیعی است و برای سلامت مردان مفید است. کارشناسان توصیه می کنند که لباس زیر نپوشید، یا از شلوارک های گشاد استفاده کنید.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴لباس زیر تنگ یکی از دلایل معمول مشکلات سلامتی مردان است. تأثیر محدودیت بر بیضه ها برای عملکرد آنها بسیار مضر است و به این موضوع می توان دما را اضافه کرد که به هیچ وجه رعایت نمی شود. فقدان تهویه طبیعی و همچنین افزایش دما در بیشتر موارد بر کیفیت اسپرم و کمیت آن تأثیر منفی می گذارد. همه اینها می تواند باعث نقض نه تنها عملکرد تولید مثل شود، بلکه باعث ایجاد مشکلاتی در قدرت می شود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴با همه اینها، بهداشت نیز باید رعایت شود. اگر مردی تصمیم گرفت لباس زیر را کنار بگذارد، باید مراقب تمیزی شلوار باشد.

در ادامه بخوانید...

رهبران جهان چه می خورند؟

در
رهبران جهان چه می خورند
رهبران جهان چه می خورند؟ همبرگرها با کولا ؟ سوسیس با آبجو؟ آنگلا مرکل ، ترامپ و پوتین چه می خورند؟
دانشمندان رژیم غذایی و سبک زندگی رهبران پیشرو جهان را تحلیل کرده اند. آنها چه می خورند؟همبرگر با کولا ؟ سوسیس با آبجو؟  پوتین ، ترامپ و مرکل چه می خورند؟
 
به گزارش El Confidencial ، دانشمندان انستیتوی پزشکی اروپا برای چاقی مطالعات مقایسه ای در مورد تغذیه روسای شناخته شده دولت ها را انجام داده اند. آنها به آنچه كه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا می خورند علاقه مند بودند.
 
ترامپ 73 ساله با کلسترول مشکل دارد و شاخص توده بدنی وی (30.4) مطابق با نوع خفیف چاقی است. رژیم رئیس جمهور آمریکا شامل ساندویچ پنیر و تخم مرغ ، همبرگر ، بال سرخ شده با سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا است. علیرغم اینکه ترامپ الکل را ترک کرده ، وی به طور جدی کوکاکولا می نوشد و دست و دلش برای شکلات می لرزد. علاوه بر این ، ترامپ سبک زندگی بی تحرکی دارد ، اگرچه در جوانی به ورزش علاقه داشت. همه این موارد به طور کلی خطر ابتلا به هایپر کلسترول خون و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.
رژیم معمول ولادیمیر پوتین شامل گوشت بدون چربی ، ماهی ، انواع غلات ، تخم مرغ ، سبزیجات و میوه است. او از خوردن غذاهای فراوری شده و الکل جلوگیری می کند. او شراب یا آبجو را ترجیح می دهد. به گفته ال Confidencial ، پوتین در 67 سالگی در شرایط بدنی خوبی است. این بیشتر به دلیل ورزش منظم و تغذیه مناسب است.
 
صدراعظم آلمان ، آنگلا مرکل غذاهای آلمانی را ترجیح می دهد. رژیم غذایی وی شامل کالباس هایی با سیب زمینی پوره شده ، پنیر فوندوئه با آبجو است اما ترجیح می دهد برای صرف شام سبزیجات بخورد. در 65 سالگی او عاشق اسکی است ، اما این کار را همیشه انجام نمی دهد.
 
رهبر اسپانیایی پدرو سانچز رژیم غذایی مدیترانه ای را براساس سبزیجات ، غلات کامل ، ماهی ، گوشت سفید ، روغن زیتون و سبزیجات دنبال می کند. از نوشیدنی های الکلی ، او شراب قرمز  را ترجیح می دهد. هفته ای سه بار ورزش میکند. سانچز 48 سال و در شرایط بدنی بسیار خوبی است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

محصولات غذایی آنتی ویروس برای تقویت سیستم ایمنی 10 محصول

در
10 مورد برتر محصولات غذایی برای سیستم ایمنی بدن
روزنامه اسپانیایی La Vanguardia محصولاتی را برای رژیم غذایی معرفی می کند که با خواص خود از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کنند ، به این معنی که آنها از بدن در برابر ویروس ها محافظت می کنند.
 
10 مورد برتر محصولات غذایی برای سیستم ایمنی بدن شامل سیر حاوی آلیسین ، زغال اخته آنتی اکسیدان ، بادام سرشار از ویتامین E ، آب گوشت ، کلم بروکلی ، قارچ ، شکلات تیره و مرکبات است.
 
در صدر لیست سیر که یک ماده ضد باکتری ، آنتی ویروس و ضد قارچ محسوب می شود قرار دارد. به دنبال آن بادام و زغال اخته که از مجاری هوایی محافظت می کند.
 
پزشکان توصیه می کنند که غذای مرغ یا بوقلمون را در رژیم غذایی قرار دهید ، که از تشکیل مخاط در هنگام سرماخوردگی جلوگیری می کند.
سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن و کلم بروکلی که حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.
 
همچنین قارچ، شکلات تیره ، مرکبات ، انار ، کیوی ، پاپایا ، اسفناج ، جوانه گندم و صدف مفید است.
 
در بین ادویه ها ، زنجبیل و زردچوبه برای تقویت ایمنی بسیار عالی است ؛ در بین نوشیدنی ها ، چای سبز و کفیر.
 
پیش از این گزارش شده بود که پزشکان چندین عادت مفید روزانه برای محافظت در برابر coronavirus COVID-19 کروناویروس را فراخوانی کرده اند. بنابراین ، شما باید بیشتر از همیشه دست خود را بشویید ، هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را بپوشانید ، سطوح را ضد عفونی کرده و ایمنی را افزایش دهید: افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف به احتمال زیاد آلوده می شوند. علاوه بر این ، شما باید درست بخورید ، فعالیت بدنی کافی داشته باشید ، یک خواب کافی و خوب داشته باشید و از استرس خودداری کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

در

اگر شما از هر رژیم غذایی برای لاغری خسته و شکست خورده اید، من با معرفی ترکیبات غذایی مشخص ، که به کم کردن وزن و دفع سموم  از بدن شما کمک می کند ، فرایند کاهش وزن شما را آسان تر می کنم.
در اینجا برخی ترکیبات غذایی وجود دارد که به خوبی با طرح رژیم شما کار می کنند. برای یک سفر به مغازۀ عطاری آماده شوید و به زودی برای از بین بردن وزن ناخواسته ی خود آماده شوید.

1. حبوبات در صدر
آرد جو و حبوبات
آردجو در صدر حبوبات یک گزینۀ صبحانۀ چربی سوز خوشمزه است. هر غذا شامل فیبر غیرقابل حل است که گرسنگی را کنترل می کند. به علاوه، حبوبات شامل ریزمغذی هایی هستند که در کاهش وزن کمک می کنند و آن ها می توانند به خوبی جلوی چاقی را بگیرند.
ماست و حبوبات
یک ترکیب کلسیم و ویتامین D می تواند به طور معناداری چربی شکم و جذب چربی را کاهش دهد. حبوبات شامل فیبر این مغذی ها را کامل می کنند. از این دوگانه ی خوشمزه به عنوان یک صبحانه ی سریع یا عصرانه لذت ببرید.
گردو درختی و حبوبات
فیبرهای حل نشدنی در حبوبات به تغذیه ی باکتری های سالم در معده کمک می کنندو ماشه ی تولید یک اسید چرب که التهاب را در بدنتان کاهش می دهد را می چکانند .گردو درختی ذخیرۀ چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.
پنیر و حبوبات
غذاهای غنی از کلسیم شبیه پنیر می تواند به بدن شما کمک کند چربی را بهتر بسوزاند. بر اساس پژوهش، ترکیب پنیر با حبوبات شکل گیری سلول های چربی را تا 73 درصد کاهش می دهد.
2. مقداری دارچین استفاده کنید.
ماست و دارچین
رژیم های غنی از کلسیوم و ویتامین C می توانند به طور معناداری مقدار چربی را کاهش دهند که بدن جذب و ذخیره می کند. وقتی شما کمیدارچین به ماست اضافه می کنید، نه فقط مزۀ خوبی به آن می دهید ، بلکه آنتی اکسیدان های قدرتمند به آن می افزایید.
قهوه و دارچین
دارچین عملاً خالی از کالری است و می تواند یک طعم عمده به فنجان صبح شما بیفزاید. به علاوه، شامل آنتی اکسیدان های قدرتمند است که اثبات شده تجمیع چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین، دفعۀ بعد که به فروشگاه قهوه ی محلی خودتان برای خرید مقداری قهوه رفتید، تأمل نکنید که مقداری دارچین به سبد خریدتان اضافه کنید.
3. آب مرکبات تازه استفاده کنید.
چای سفید و لیمو
چای سفید به روش های مجزایی کار می کند تا به حذف کردن چربی از بدنتان کمک کند. می تواند به طور همزمان شکستن چربی و شکل گیری سلولهای چربی را تسریع کند. چای یک منبع غنی از انتی اکسیدان هاست که باعث حذف کردن چربی از سلولها و کمک به تبدیل سریعتر چربی به انرژی میشود .ویتامین C موجود در یک نصفه لیمو می تواند چربی سوزی را به اندازه 25 درصد تسریع کند.
آب و مرکبات
یک پارچ آب یخ با لیمو،پرتقال یا گریپ فروتهای کاملآ برش خورده ، یک جایگزین عالی برای نوشابه های قندی است. پوست مرکبات حاوی یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که آنزیم های کبدرا تحریک می کند، به خلاص شدن از سموم در بدن و هم سطح کردن چربی در بدن کمک می کند.
4. چاشنی فلفل 
فلفل قرمز و مرغ
برای تهیه جوجه  کبابی از پودر فلفل استفاده نمایید. غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، با فلفل تند می تواند سوزاندن کالری را به اندازه 35 درصد یا بیشتر افزایش دهد.
فلفل و تخم مرغ
یک فلفل و تعدادی تخم مرغ بردارید و بشکنید. تخم مرغ سوخت و ساز را سریع می کند و فلفل ها منبع خوب ویتامین C هستند.
گرفتن مقدار کافی از ویتامین C می تواند به مبارزه با کورتیزول کمک کند ، هورمونی که باعث می شود چربی در اطراف کمر شما جمع شود.
فلفل و سیب زمینی
علم نشان می دهد که سیب زمینی واقعآ یک رام کننده ی قدرتمند گرسنگی است که می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید.در حقیقت پژوهشگران دریافتند که سیب زمینی واقعآ بیشتر از برنج و جو معده را سیر می کنند.  سبزیجات غده دار نیز یک منبع خوب از پتاسیم هستند،بنابراین آنها می توانند کمک کنند شما تقریبا فوری لاغرتر به نظر برسید. از یک سیب زمینی پخته با مقداری روغن زیتون و فلفل سیاه تازه لذت ببرید.
5. دوست داشتن اسفناج را شروع کنید
اسفناج و موز
موزهای کمی سبز غنی از ماده ای هستند که نشاسته ی پایدار نامیده شده است.این نوع از نشاسته سیری را تسریع می کند و گوارش را پایدار می سازد.بنابراین بدن باید سخت تر کار کند تا غذا را هضم کند و چربی های شکمی را کاهش می دهد.به علاوه موز سرشار از پتاسیم است ، یک ماده مغذی که به دور کردن نفخ مزاحم کمک می کند،شما را لاغرتر و متناسب تر از آن چه واقعآ هستید می کند.
روغن اووکادو سرشار از چربی های مونو آن ستیوریت است که به دفع گرسنگی کمک می کند. و سبزیجات پر حجم و کم کالری شبیه اسفناج کمک می کند شما احساس سیری کنید.مطالعات نشان می دهند که زنانی که سبزیجات تازه مانند سبزیجات برگ دار می خورند ، BMI کمتر و فضاهای میان بافتی کوچکتر نسبت به کسانی که این مواد را نمی خورند دارند.
6. به سادگی ماهی مورد علاقتان را با این ادویه های آسیایی چاشنی بدهید.
تن و زنجبیل
آیا شما شگفت زده شدید که چرا تکه های زنجبیل را در رستوران سوشی ارائه می کنند؟زنجبیل به هضم غذا کمک کرده و از بوجود آمدن چندین ژن و آنزیم که التهاب را در بدن زیاد می کنند، جلوگیری می کند .تن منبع نوعی چربی امگا3 است که  واکنشهای شیمیایی استرس دار را دفع می کند (ذخیره ی چربی را بالا می برند ) ، ژن های چربی را در معده تنظیم  و بزرگ شدن سلولهای چربی شکم را متوقف می کند.
سالمون و سیر
سالمون یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین عضله ساز است و یک برنده است وقتی نوبت به کاهش التهاب می رسد.هرچه عضله ی بیشتری در بدنتان داشته باشید نرخ سوخت و ساز شما بالاتر می رود. تنها سیر را ترکیب کنید. با چربی شکمی سرسخت شما مبارزه خواهد کرد. بر اساس پژوهش زنانی که 80 گرم از عصاره سیر را به مدت 12 هفته مصرف کنند وزن کم می کنند و به صورت قابل توجهی BMI آنها کاهش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...