چه بیماری هایی در بین رانندگان حرفه ای رایج است

در
چه بیماری هایی در بین رانندگان حرفه ای رایج است
هر حرفه ای بدون استثنا بیماری های خاص خود را دارد و رانندگان با نشستن طولانی مدت ، سر و صدای مداوم و لرزش خودرو ، تنش عصبی ، اثرات مضر مواد سمی از جمله مونوکسید کربن و گازهای خروجی ، گرد و غبار و فنل تایر ، بنزن ، استایرن ، تولوئن که در هنگام اصطکاک  در مقابل آسفالت و ترمز ناگهانی از لاستیک ساطع می شود. همه اینها به ظهور تعدادی بیماری منجر می شود.
 
پزشکان بیماری در رانندگان حرفه ای را به چهار گروه تقسیم کردند. اول - بیماری های ناشی از اختلالات گردش خون در اندام های لگن: رادیکولیت ، بواسیر ، پوکی استخوان ، پروستاتیت.
 
دوم شامل بیماری های دستگاه گوارش مرتبط با رژیم غذایی نامنظم است که سهم بیشتر از آنها فست فود است.
 
اختلالات متابولیک و ماهیت کم تحرکی، گروه سوم را ایجاد کرده است که اساس آن دیابت و چاقی است. و سرانجام ، گروه چهارم - بیماری های سیستم قلبی عروقی. با این حال ، هر گروه می تواند طیف گسترده ای از بیماری ها را، که بسیاری از آنها کاملاً قادر به ایجاد شوک هستند، ایجاد کند.
 

بیماری مفاصل ، استخوان ها ، مهره ها

متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد سوابق پزشکی رانندگان تاکسی را به مدت 13 سال مطالعه کردند. معلوم شد که این دسته از حرفه ای ها یکی از شایع ترین بیماری ها - درد در گردن و کمر درد دارند. و این به دلیل چرخش بیش از حد مکرر سر و بدن برای دنبال کردن آینه های جانبی ، درها ، مسافرها است. در بیشتر افراد مورد بررسی ، تشخیص فتق بین مهره ای ، اسکولیوز ، پوکی استخوان و رادیکولییت تأیید شد.
 
امانوئل فورت از وزارت بهداشت عمومی کارولینای شمالی (ایالات متحده) یکی از بدترین دشمنان سیستم اسکلتی رانندگان را، لرزش خودرو می داند. متخصصان با تجربه ، به دلیل طولانی مدت قرار گرفتن در معرض لرزش ، تغییرات استخوانی و سایش سطوح مفصلی ، باعث افزایش آسیب در نقاط اتصال عضله می شوند. همه اینها منجر به بیماری های استخوانی، استخوان ران و کمر می شود.
 

اختلالات گردش خون

دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی سراتوف در زمینه تحقیقات خود بیماریهای شغلی را گنجانده اند. به گفته آنها ، اغلب رانندگان از اختلالات گردش خون ناشی از نیاز به گذراندن بیشتر وقت به حالت نشستن رنج می برند. طبق تحقیقات آنها ، 67٪ از کل رانندگانی که با پزشکان مشورت کرده اند از واریس در پاها و بواسیر رنج می برند. و هنگامی که یک رژیم نامتعادل و نامنظم به این اضافه می شود ، رانندگان حرفه ای شروع به صحبت از رنج یبوست می کنند. به عنوان یک قاعده ، رانندگان فقط در شرایطی که بیماری در مرحله بسیار پیشرفته ای است به موسسه پزشکی مراجعه می کنند ، بنابراین در اکثر موارد ، درمان فقط به روش عملی با بهبودی طولانی مدت بعدی انجام می شود.
 

بیماری در ناحیه تناسلی

تیمور موکامشین، متخصص ارولوژی از Naberezhnye Chelny ، اختلالات جنسی را یکی از مشکلات رایج رانندگان مرد می نامد. نقض گردش خون در ناحیه لگن منجر به تضعیف قدرت ، اختلال در نعوظ ، انزال زودرس و مشکلات ارگاسم می شود. به همه اینها، استفاده منظم از صندلی گرم شده کمک می کند. به طور تصادفی نیست که ناباروری را بیماری کامیونداران می نامند.
 

بیماری به علت استنشاق مواد سمی

متخصصان سازمان بین المللی تحقیقات در مورد سرطان رانندگان را که دائماً مجبورند انواع گازها و سموم را استنشاق کنند و در معرض خطر قرار دارند مورد تحقیق قرار دادند. در هنگام احتراق بنزین ، بیش از دویست محصول سمی آزاد می شود ، از جمله این مواد کشنده مانند اکسیدهای کربن و نیتروژن ، هیدروکربن ها ، از جمله فرمالدئید ، بنزاپیرن ، فنل و همچنین فلزات سنگین.
 
گرد و غبار نیز نقش مهمی دارد. طبق برآوردهای انجمن سرطان آمریکا ، سالانه حدود 900 هزار تن گرد و غبار وارد جو در ایالات متحده می شود. شدیدترین واکنش های آلرژیک ناشی از نفوذ گرد و غبار تایرها به ریه ها است. همچنین باعث آسم برونش می شود. با راه اندازی روی غشاهای مخاطی ، این گرد و غبار اغلب باعث ملتحمه ، رینیت ، کهیر می شود.
 
بسیاری از رانندگان نمی دانند که از آزبست در ساخت لنت های ترمز استفاده می شود. این ماده بسیار خطرناک تلقی می شود و در نهایت باعث بیماری سرطان می شود.
 

بیماری سیستم عصبی

روانشناسان از افزایش بیماری های عصبی در میان رانندگان حمل و نقل شهری یاد می کنند. این حالت به شکل میگرن مزمن بروز می یابد که درمان کردن با هر چیزی تقریباً غیرممکن است. بسیاری از رانندگان سعی دارند به تنهایی از شر این بیماری خلاص شوند ، اما به وابستگی به الکل یا مواد مخدر مبتلا می شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بررسی اجمالی پوکی استخوان

در

- استخوان چیست؟

- عوامل خطر

- پیشگیری

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

استخوان چیست؟

استخوان بافت زنده و در حال رشد است. اکثرا از کلاژن، پروتئینی که چارچوب نرمی را فراهم می آورد، و کلسیم فسفات، ماده معدنی ای که قدرت و سختی به چارجوب اضافه می کند، ساخته شده است.

این ترکیب کلاژن و کلسیم استخوان را هم انعطاف پذیر و هم قدرتمند که به نوبه خود به استخوان ها برای تحمل فشار کمک می کنند، می سازد. بیش از 99 درصد کلسیم بدن در استخوان ها و دندان ها وجود دارد. 1 درصد باقی مانده در خون یافت می شود.

در طول عمر یک شخص، استخوان قدیمی حذف (جذب) و استخوان جدید به اسکلت اضافه (تشکیل) می شود. در طول دوران کودکی و نوجوانی، استخوان جدید سریع تر از حذف استخوان قدیمی اضافه می شود. در نتیجه، استخوان بزرگتر، سنگین تر و متراکم تر می شود. پیشی گرفتن تشکیل استخوان از جذب تا حداکثر توده استخوانی (حداکثر تراکم استخوان و قدرت) تا حدود 30 سال می رسد. بعد از آن زمان، جذب استخوان به آهستگی شروع به پیشی گرفتن از تشکیل استخوان می کند.

برای زنان، فقدان استخوان در چند سال اول پس از یائسگی سریع تر است و در سال های پس از یائسگی نیز ادامه دارد. پوکی استخوان – که اساسا زنان را تحت تاثیر قرار می دهد ولی گاهی اوقات بر مردان نیز اثر دارد – هنگامی که جذب استخوان خیلی خیلی سریع تر اتفاق می افتد یا هنگامی که جایگزینی خیلی کندتر اتفاق می افتد، گسترش خواهد یافت. اگر شما به حجم استخوان بهینه در طول سال های استخوان سازی تان نرسید، پوکی استخوان احتمال گسترش بیشتری دارد.

عوامل خطر

برخی عوامل خطر به گسترش پوکی استخوان مربوط است و به امر محتمل توسعه این بیماری در شخص کمک می کند. بسیاری از افراد مبتلا به پوکی استخوان چندین عوامل خطر دارند ولی دیگران که این بیماری در آنان گسترش یافته هیچ عامل خطر شناخته شده ای ندارند. برخی عوامل خطر غیر قابل تغییر هستند ولی شما می توانید باقی را تغییر دهید.

عوامل خطری که نمی توانید تغییر دهید:

- جنس. شانس شما در توسعه پوکی استخوان زمانی بیشتر است که شما زن باشید. زنان بافت استخوانی کمتری دارند و سریع تر از مردان به دلیل تغییراتی که با یائسگی رخ می دهد، استخوان از دست می دهند.

- سن. هرچقد پیرتر باشید، خطر ابتلا به پوکی استخوان در شما بیشتر است. استخوان های شما با پیرشدن شما نازک تر و ضعیف تر می شود.

- اندازه بدن. زنان کوچک و با استخوان بدنی کوچک بیشتر در خطر هستند.

- نژاد. زنان قفقازی و آسیایی بیشتر در خطر هستند. زنان آفریقایی، امریکایی و اسپانیایی کمتر ولی قابل توجه تر در خطر هستند.

- سابقه خانوادگی. خطر شکستگی ممکن است بخشی مربوط به وراثت باشد. افرادی که والدینشان سابقه شکستگی دارند، نیز به نظر می رسد توده استخوان کمتری داشته باشند و ممکن است در خطر شکستگی باشند.

عوامل خطری که می توانید تغییر دهید :

- هورمون های جنسی. عدم پریودهای ماهانه غیرعادی (آمنوره)، سطح پایین استروژن (یائسگی) و سطح تستوسترون پایین در مردان می تواند باعث پوکی استخوان شود.

- بی اشتهایی عصبی. این بی نظمی در خوردن که بواسطه ترس غیر منطقی از افزایش وزن مشخص می شود، خطر شما برای ابتلا به پوکی استخوان افزایش می دهد.

- کلسیم و ویتامین دی مصرفی. یک عمر رژیم غذایی کم کلسیم و کم ویتامین دی شما را بیشتر در معرض فقدان استخوان قرار می دهد.

- مصرف دارو : استفاده طولانی مدت از برخی داروها مانند گلوکوکورتیسوئیدها و برخی از داروهای ضد تشنج می تواند منجر به از دست دادن تراکم استخوان و شکستگی شود.

- سبک زندگی. سبک زندگی بی تحرک یا استراحت طولانی مدت موجب ضعیف شدن استخوان ها می شود.

- سیگار کشیدن. سیگار کشیدن هم برای استخوان ها و هم برای قلب و شش ها بد است.

- مصرف الکل. مصرف بی رویه الکل خطر از دست دادن استخوان و شکستگی را افزایش می دهد.

- پیشگیری

شما باید برای رسیدن به اوج حجم استخوان و ادامه ساخت بافت استخوانی جدید با افزایش سن، چندین فاکتور را در نظر بگیرید.  (سیارک)

 پست های مرتبط:

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Really enjoyed the NASA skit. I must admit I am very impressed with videos on Utube. Just watched a music video by Nyee Moses that was inkiedrble....Thancs keep up the great work!!

در ادامه بخوانید...

سبک زندگی برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها

در

1. فعال باشید و قوی‌تر شوید.
سبک زندگی فعال یا فعال شدن به لحاظ فیزیکی می تواند به پیشگیری از استئوپروز، پوکی استخوان کمک کند. استخوان ها و عضلات به فعالیت به صورت قوی‌تر شدن، پاسخ می دهند. دو نوع ورزش بهترین شرایط را برای پیشگیری از استئوپروز دارند: تحمل وزن، که در آن در مقابل گرانش زمین تلاش می کنید، و مقاومت از طریق ورزشهایی از قبیل وزنه‌برداری. هرچه استخوان های خود را برای پیاده روی، دویدن یا وزنه برداری سنگین تر و قوی تری به کار گیرید، استخوان هایتان به همان اندازه قوی خواهند شد. از آنجایی که افتادن شایع ترین سبب شکستگی استخوان است بنابراین فعالیت‌های بهبود تعادل از جمله تای چی و تمرینات قدرتی نیز می توانند به صورت قابل توجهی خطر را کاهش دهند.


2. باغبان خوبی باشید و به پیشگیری از استئوپروز کمک کنید.
معطل مانده ام که چه نوع فعالیت بدنی به قوی نگه داشتن استخوان‌هایم کمک می کند؟ یکی از مطالعات نشان می دهد که باغبانی می تواند از نظر پیشیگیری از استئوپروز به شما کمک زیادی کند. کشیدن ماشین چمن‌زنی، جمع‌اوری و بلند کردن یک چرخ دستی پر از کود یا علف‌های هرز همگی ورزش‌های تحمل وزن است. (سیارک)  
3. محل زندگی خود را «ایمن از شکستگی» نمایید.
پله‌ها و محل های زندگی خود را چراغ بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که پله‌ها لغزنده نمی باشند. درهم برهمی خانه را رفع نموده و تخته چوب ها و موکت های شل شده کف را تعمیر نمایید. اطمینان حاصل نمایید که تمامی سیم‌های برق و تلفن در خارج از مسیری است که شما در آن قدم برمی دارید. ، قالیچه‌هایی که سبب افتادنتان می شوند را بچسبانید یا ببندید. در یک طرف دوش، وان و توالت دستگیره نصب کنید. و برای برداشتن چیزی که خارج از دسترسی شماست روی چهارپایه یا صندلی نایستید- وسایلی که به طور منظم از آنها استفاده می کنید را در جاهایی قرار دهید که به راحتی و آسانی بتوانید بردارید.
4. به تازگی استخوانتان شکسته است؟ حرف بزنید!
اگر میانسال یا پیرتر هستید و شکستگی استخوان دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود درباره اسکن تراکم استخوانی خود حرف بزنید تا از بابت استئوپروز آزمایش انجام دهد. در این سنین شکستگی‌ها اخطارهایی هستند که حکم تحقیقات بیشتر در زمینه مشکلات مربوط به سلامتی را دارند. فقط شکستگی خود را گچ گرفته و به خانه بازنگردید! (سیارک)  
5. در مورد دریافت کلسیم خلاق باشید.
دریافت کلسیم مورد نیاز از رژیم غذایی چالش برانگیز می باشد. شما بسته به سن‌تان روزانه نیاز به 1.000 تا 1.200 میلی گرم کلسیم دارید. سعی کنید تا شیر خشک را به سوپ، غذای گوشتی و نوشیدنی های خود اضافه کنید. فقط یک قاشق غذاخوری شیر خشک بدون چربی شامل 52 میلی گرم کلسیم است. شما می توانید به اسانی دو تا چهار قاشق غذاخوری را به بسیاری از دستورالعمل‌های آشپزی خود اضافه کنید. همچنین آب میوه، غلات، حبوبات، نان، غلات و آب های غنی شده با کلسیم را خریداری کرده و نصف فنجان انجیر خرد شده را روی هشت اونس ماست بریزید. این ترکیب بیش از نصف کلسیم روزانه یک فرد بزرگسال را تامین می کند.
6. دریافت مناسب ویتامین D نیز مهم می باشد.
ویتامین D به بدن شما در جذب کلسیم کمک می کند، چرا که به آن اجازه می دهد تا از طریق روده داخل جریان خون شود. بدون آن، کلیه ها کلسیمی که می توانست مصرف گردد را دفع خواهند کرد.

پست های مرتبط:

- چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟

 - استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.

- استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

 - چه وقت استخوان ها می شکنند؟

 - شما ممکن است در خطر باشید.

 - چرا فعال بودن باعث قوی شدن استخوان ها می شود

- رژیم غذایی مناسب برای داشتن استخوان های محکم

 - در صورتی که کودک نوپای شما نوشیدن شیر را دوست نداشته باشد

- از استخوان های خود در هر سنی محافظت کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویروس و سرطان

در

 

 ممکن است  فکر کنید چرا برخی از ویروس ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند

                                                

می دانیم که رفتارهای خاص و عوا مل محیطی ، مانند سیگار کشیدن و آلود  می تواند به سرطان منجر شود، ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که گاهی اوقات پاسخ ایمنی بدن وی به ویروس ممکن است منجر به سرطان شود.  البته این تحقیق هنوز در مراحل اولیه است، اما اگر در طول تحقیق آزمایشات بیشتر ادامه یابد، می تواند منجر به روش های موثرتر پیشگیری از سرطان شود و حل این معضل بشری که به دلیل سبک زندگی جدید رو به افزایش است کمک کند.

 

این تحقیق از دانشگاه Cancer of Colorado نشان داد که آنزیم های ایجاد شده توسط سیستم ایمنی بدن در پاسخ به ویروس مهاجم ممکن است باعث جهش های سرطانی شود.  براساس این تحقیق، یک آنزیم به نام APOBEC3 در واکنش به عفونت ویروسی منتشر شده و با کشیدن DNA ویروس به تلاش برای غیر فعال کردن آن کار می کند.  با این حال، ممکن است DNA فرد را نیز از بین ببرد و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. این فرضیه ممکن است به توضیح اینکه چرا عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) اغلب منجر به سرطان می شود کمک می کند.

 

محققان در تحقیقات اخیر خود نشان داده اند حدود 40 درصد از جهش ژنهای سرطان سر و گردن HPV مثبت توسط آنزیم َAPOBEC3 انجام میگیرد ،اما فقط 10درصد از سرطان های سر و گردن بهHPV  مربوط نیست .

 

"ما می دانیم برخی از مکانیسم هایی که این جهش ها را ایجاد می کنند، به عنوان مثال، تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند جهش هایی باشد که به سرطان پوست منجر می شود و سیگار کشیدن می تواند موتاسیون هایی را که به سرطان ریه منجر می شود، ایجاد کند . Dohun Pyeon"، " Ph.D. اما سرطانهای بیشتری وجود دارد که در آن ما منبع جهش را نمی دانیم.  گروهای  APOBEC3  می توانند توضیح دهند که چگونه برخی از این جهش ها ایجاد می شوند.  در واقع، APOBEC3A  را می توان به روش های مختلفی - نه فقط  با عفونت HPV - فعال کرد  و این عمل ممکن است یک درصد از جهش های سرطانی را در میان بسیاری از انواع سرطان به وجود آورد.

 

با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، HPV  باعث ایجاد سرطان های گردن رحم می شود، همچنین باعث ایجاد سرطان های واژن، ورم آلت تناسلی، انس، رکتوم و ریفارنکس می شود. در کل، حدود 31،500 مورد سرطان در سال را می توان به HPV نسبت داد . در حال حاضر یک واکسن وجود دارد که می تواند برای جلوگیری از عفونت ها  HPV موثر باشد، اما واکسن موثرتر در زمان سزارین، ترجیحا قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس تزریق می شود .

 

طبق آنچه که Pyeon توضیح داد، اگر این تحقیق ادامه یابد، دانشمندان ممکن است قادر به تولید داروهایی باشند که از اثر APOBEC 3 بر روی DNA انسان جلوگیری کند.

 

اگر شما مبتلا به HPV هستید یا دارای سطح بالایی از APOBEC3A هستید، می توانید یک دارو برای جلوگیری از جهش های مهم استفاده کنید .

با این حال، این تیم همچنین یادآور می شود که عوامل دیگر نیزدرافزایش خطر سرطان علاوه بر اثر آنزیم روی جهش ها وجود دارد و آنها امیدوارند که تحقیق بیشتری انجام دهند تا بیشتر از قبل بتوانند به درمان یا پیشگیری از این بیماری، و یا کند شدن سرعت پیشرفت بیماری کمک کنند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مطالعات جدید ادعا می کند اسکیزوفرنی با کمبود ویتامین D در رحم ارتباط دارد

در

کمبود ویتامین D

علل اسکیزوفرنی به مدت طولانی بصورت رمز و راز باقی مانده است، اما تحقیقات جدید و  مطالعات طولانی مدت در مورد 2602 فرد، ارتباط بین کمبود ویتامین D در هنگام تولد و افزایش شیوع اسکیزوفرنیا را در زندگی تایید میکند.
اگر چه اکثر بیماران علائم این اختلال را تا سن 15 سالگی نشان نمی دهند، متخصصان مغز و اعصاب فرض کرده اند که بیماری در رحم آغاز می شود. شواهد رو به رشد از این ایده حمایت می کند اما مکانیزم عمل هنوز ناشناخته است.

شواهد بسیار محکمی وجود دارد که نشان می دهد عامل ژنتیک موثر است و همچنین ممکن است در برخی از موارد بیش از یک عامل در بوجود آمدن اسکیزوفرنی وجود داشته باشد.

ما می دانیم که ویتامین D برای جذب کلسیم در استخوان ها حیاتی است و کمبود آن می تواند منجر به اختلالاتی نظیر پوکی استخوان شود اما هنوز به تمام عوارض کمبود ویتامین D در بدن توجه نکرده ایم.

در حال حاضر، براساس داده های اخیر، به نظر می رسد که کمبود ویتامین D می تواند در توسعه اسکیزوفرنی نقش داشته باشد.
دانشمند عصب شناس جان مک گراث از موسسه مغز کوئینزلند در استرالیا و دانشگاه اوهوش دانمارک گفت: "اسکیزوفرنی یک گروه از اختلالات مغزی ضعیف است که با علائمی مانند توهم، توهمات و اختلالات شناختی شناخته شده است"،

مطالعه جدیدی که در این هفته منتشر شد نشان می دهد که در یک نمونه از تعدادزیادی از نوزادان دانمارک ... کسانی که کمبود ویتامین D در هنگام تولد دارند، 44 درصد افزایش خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را به عنوان یک بزرگسال به وجود می آورند. "

این مطالعه که در دانمارک انجام شده است، از پایگاه ثبت ملی دانمارک، یک پایگاه اطلاعاتی از اطلاعات بهداشتی که برای مطالعه روند و آمار بهداشت استفاده می شود، استفاده شده است.

محققان 2،602 فرد متولد شده بین سالهای 1981 تا 2001 را که به عنوان بزرگسالان جوان مبتلا به اسکیزوفرنی تشخیص داده شده اند شناسایی کردند و در غلظت ویتامین D در نمونه های خون گرفته شده از این افرادبا نوزاد تازه متولد شده مورد بررسی قرار گرفتند.

محققان گفتند که کمبود ویتامین D میتواند تا حدود 8 درصد از موارد اسکیزوفرنی دانمارک را شامل شود.سرنخ ارتباطی که قبلا شناخته شده بود بین زمستان یا بهار در مناطقی  مانند دانمارک بود. زمانیکه نور خورشید به میزان قابل ملاحظه ای وجود دارد که باعث تولید ویتامین D در بدن می شود و خطر اسکیزوفرنی کاهش می یابد.

مطالعات قبلی نیز ارتباط ژنتیکی بین اسکیزوفرنی و اوتیسم و ​​ارتباط بین اوتیسم و ​​کمبود ویتامین D در دوران بارداری را مشخص کرده است.

این احتمال وجود دارد که این یافته مهم علت اسکیزوفرنی را بصورت کل توضیح ندهد زیرا اسکیزوفرنی هنوز در مناطق با سطح نسبتا بالایی از نور خورشید شایع است و همچنین اسکیزوفرنی می تواند در افرادی که سطح طبیعی ویتامین D در هنگام تولد دارند، وجود داشته باشد.

 اما اکنون که این رابطه را مشاهده کرده اند، تیم تحقیقاتی قصد دارد تا این فرضیه را بیشتر پیگیری کند و امیدوار است که روش بسیار ساده و موثر پیشگیری از حداقل برخی از موارد اسکیزوفرنی را بدست آورد

مک گراث گفت: "گام بعدی این است که آزمایشات بالینی تصادفی در مورد مکمل های ویتامین D در زنان باردار که کمبود ویتامین D دارند انجام شود تا بررسی تاثیرات ویتامین D بر رشد مغز کودکان و خطر اختلالات عصبی مانند اوتیسم و ​​اسکیزوفرنی مشاهده شود." 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا مردم به جای درمان سرطان مرگ را انتخاب می کنند

در
چرا مردم به جای درمان سرطان مرگ را انتخاب می کنند

انتخاب مرگ: چرا مردم سرطان را درمان نمی کنند؟

در عمل پزشکی، موارد زیادی وجود دارد که بیماران مبتلا به سرطان از درمان خودداری می کنند.  چرا آنها این کار را انجام می دهند و آیا این عمل درست است؟
 
شنیدن یک تشخیص ترسناک، تقریبا تمام بیماران را به وحشت می اندازد. بسیاری در این زمینه بثورات مختلفی عمل می کنند، در میان بیماران سرطانی درصد بالا یی از خودکشی دیده می شود و بعضی از بیماران ترجیح می دهند از درمان خودداری کنند.
 
پس از شنیدن یک پیش آگهی بد، بعضی از درمان ها رد می شوند. افرادی که یاد گرفته اند که به زودی بروند، ترجیح می دهند وقت خود را با عزیزانشان صرف کنند.و بقولی سبک زندگی را آنگونه که آرزو داشته اند در این روزهای آخر بگذرانند. به گفته کارشناسان، این کاملا درست نیست، زیرا درمان در موارد خاص می تواند یک اثر خیره کننده داشته باشد و فرد بتواند نه چند ماه  بلکه سال ها زندگی کند. با توسعه پزشکی اغلب "معجزه" اتفاق می افتد.
 
در صورت فرم شدید بیماری، امتناع از درمان هنوز قابل درک است. اما اغلب بیماران که هنوز شانس برنده شدن را دارند، نمی خواهند درمان شوند. به گفته روانشناسان، دلایل متعددی وجود دارد.
 
بعضی ها به راحتی باور دارند که بیمار هستند. اغلب این بیماران به زودی به بیمارستان برمی گردند و قبول می کنند که درمان شوند. تنها چیزی که در مورد سرطان مشکل است این که درمان هر هفته گران تر می شود. بنابراین، حتی یک تاخیر جزئی ممکن است پیش بینی های آینده را تحت تاثیر قرار دهد.
 
یک دسته خاص از بیماران وجود دارند که بر این باورند که سرطان فقط با کمک طب سنتی برنده خواهد شد. اما فقط پزشکان واجد شرایط می توانند به درمان بیماری کمک کنند. گیاهان، رژیم غذایی، دعا ، تمرینات و هر گونه درمان های محلی بر سرطان غلبه نخواهند کرد.
 

اگر یک فرد نزدیک به شما نمیخواهد سرطان را درمان کند، چه باید بکنید؟

سعی کنید با او صحبت کنید و متقاعدش کنید، اما این کار اغلب اجواب نمی دهد. با یک روانشناس تماس بگیرید - او برای مقابله با ترس کمک خواهد کرد. در شهرهای بزرگ، متخصصانی هستند که در زمینه کار با بیماران مبتلا به سرطان تخصص دارند، گاهی اوقات آنها می توانند از طریق سازمان های خیریه و یا به طور مستقیم در بیمارستان کمک کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا چاقی باعث سرطان می شود

در
همانطور که دانشمندان اشاره کرده اند، این 13 نوع بیماری سرطان تقریبا در نیمی از تشخیص ها در افراد چاق دیده شده اند. پزشکان بر این باورند که چاقی و اضافه وزن یک عامل آنکوژنی قوی مانند سیگار کشیدن است.
کارشناسان WHO مطالعه گسترده ای در مورد اثر اضافه وزن در احتمال ابتلا به سرطان انجام دادند. معلوم شد که اضافه وزن به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است.
 

چرا چاقی باعث سرطان می شود؟

چند سال پیش اولین شواهد دریافت شد که خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد. در جریان تحقیقات بیشتر کارشناسان متوجه شدند که 13 نوع سرطان با اضافه وزن همراه هستند - اول از همه، سرطان دستگاه گوارش و همچنین سرطان پستان، کلیه، رحم، تخمدان، تیروئید، پانکراس، مغز و مولتیپل میلوما است.
 
همانطور که دانشمندان اشاره کرده اند، این 13 نوع بیماری سرطان تقریبا در نیمی از تشخیص ها در افراد چاق دیده شده اند. پزشکان بر این باورند که چاقی و اضافه وزن یک عامل آنکوژنی قوی مانند سیگار کشیدن است. برای برخی از انواع سرطان مرتبط با چاقی، سن نقش مهمی دارد. به عنوان مثال، برای زنان بعد از یائسگی، خطر ابتلا به تومور رحم و پستان به تنهایی افزایش می یابد و با وزن بیش از حد افزایش می یابد.
 
دلایل متعددی وجود دارد که چرا چاقی باعث رشد سرطان می شود. اینها اختلالات متابولیکی و هورمونی، رژیم غذایی نامنظم و شیوه زندگی آرام است.
 
دانشمندان معتقدند مبارزه با اضافه وزن، همانند عادت های بد نیز ضروری است . اقدامات انجام شده برای محدود کردن مصرف سیگار و مصرف الکل باعث نتایج خوبی شده است - در بسیاری از کشورها شمار افراد سیگاری کاهش یافته و مردم به طور کلی بیشتر توجه  را به خود جلب کرده اند. چاقی یکی دیگر از مشکلات است . در حال حاضر تعداد افرادی که اضافه وزن دارند در حال زیاد شدن است و بدترین چیز این است که چاقی به طور فزاینده در کودکان تشخیص داده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...