رسم قدیمی ژاپن برای حل مشکلات مالی به روشی غیر معمول در حال احیا شدن است

در

اوباسوته
اوباسوته * عادت * قدیمی ژاپنی است که افراد مسن را در حالی که راهی برای مراقبت از آنها وجود نداشت در جنگل رها می کردند .

 

چندین قرن پیش در ژاپن پدیده ای به نام اوباسوته "ubasute" وجود داشت. این به معنای واقعی کلمه "رها کردن افراد مسن " است و روشی بود که فقرا ، که نمی توانستند ازپدر و مادر پیر خود مراقبت کنند ، آنها را به کوه می بردند و تنها می گذاشتند. امروزه ، البته تا حدودی به شکل اصلاح شده ، این پدیده دوباره احیا شده است.

 

اوباسوته
امروز ubasute به شکل تغییر یافته وجود دارد.

 

دلیل بازگشت "ubasute" بحران جمعیتی و اقتصادی است. البته ، در شرایط فعلی ، هیچ کس افراد مسن را به کوه نمی برد ، در عوض آنها را به پناهگاه های ویژه ، بیمارستان ها یا موسسات خیریه منتقل می کند. اما این اصل یکسان باقی مانده است: جوانان نمی توانند از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ های سالخورده مراقبت کنند ، جوانان مجبور به "خلاص شدن از شر آنها" می شوند.

 

japan-old-prob-06.jpg

اکنون  در ژاپن افراد با عمر طولانی به جای جنگل در کوهستان به مراکز خیریه منتقل می شوند.

 

تاكانوری فوجیتا ، مددكار اجتماعی می گوید: "یك قشر نسبتاً زیاد از جمعیت در ژاپن وجود دارد كه گرچه درآمد دارند ، اما هنوز در آستانه فقر زندگی می كنند و نمی توانند از بزرگترهای خود مراقبت كنند ، حتی بودجه كافی برای مراقبت از خود با زندگی آبرومندانه را ندارند." "چنین افرادی اغلب از درخواست کمک شرم دارند."

 

japan-old-prob-03.jpg

حدود 5 میلیون فرد مسن در ژاپن کاملاً تنها زندگی می کنند.

 

مشکل اصلی در این واقعیت نهفته است که در حال حاضر اکثر جمعیت ژاپن را مستمری بگیران تشکیل می دهند. جوانان برای ایجاد خانواده و فرزندآوری تلاش نمی کنند ، بنابراین برتری جمعیتی نسبت به سن پیری کشور کاملاً ملموس است. و این ، به نوبه خود ، بر اقتصاد تأثیر می گذارد: دولت کمتر به کارمندان دولت پرداخت می کند ، اندازه حقوق بازنشستگی کاهش می یابد ، و همچنین اندازه انواع یارانه و کمک های اجتماعی.

 

japan-old-prob-07.jpg

اقتصاددانان وضعیت فعلی را  بمب ساعتی جمعیتی می نامند. 

 

اقتصاددانان وضعیت فعلی را "بمب ساعتی جمعیتی" می نامند. علاوه بر ubasute ، این بمب یک عارضه جانبی دیگر نیز دارد - کاروشی ، یا مرگ ناشی از کار زیاد: پدیده خودکشی کارگران کارخانه هنگامی که به دلیل استرس در کار ناامید می شوند. دولت در تلاش است تا با تبلیغ سایت های مختلف همسریابی ، ترتیب دادن دوره هایی برای مردان در مورد "چگونه پدر شوند" و ترویج قانونی برای کاهش ساعات کار ، این مشکل را حل کند.

 

japan-old-prob-04.jpg

افرادی که قادر به حمایت از بستگان خود نیستند ، آنها را به موسسات ویژه می برند.

 

اما در حال حاضر ، مشکلات همچنان وجود دارد. از سال 2015 ، حدود 5 میلیون سالمند در ژاپن زندگی می کردند که در خلوت کامل زندگی می کنند. کسی خبر آنها را نمی گیرد و وقتی آنها می میرند ، کسی باخبر نمی شود . اکنون شرکت های ویژه ای در کشور ظاهر شده اند که پس از یافتن افراد مسن از آپارتمان  و مستمری آنها استفاده می کنند وگاهی اوقات آنها می توانند ماه ها دروغ بگویند قبل از اینکه کسی مشکوک شود.

 

japan-old-prob-05.png

روش جدید اوباسوته

 

با این حال ، باید پذیرفت که یک روند معکوس نیز وجود دارد: حدود 13٪ از مردان و 27٪ از زنان بین 40 تا 64 سال کار خود را به طور خاص برای مراقبت از سالمندان ترک می کنند. اساساً ، این مربوط به خانواده هایی است که حداقل یک نفر در آن باقی مانده است ، که به کار خود ادامه می دهد و بنابراین هزینه های خانواده را تأمین می کند.

 

japan-old-prob-09.jpg

عمر طولانی و مشکل جمعیتی افراد مسن در ژاپن . 

 

japan-old-prob-10.jpg

بمب ساعتی جمعیتی.

 

ژاپن به طول عمر طولانی معروف است و برخی از آنها مانند میسائو اوکاوا حتی در زمان زندگی به کتاب رکوردهای گینس راه یافتند.میسائو اوکاوا  Misawo Okawa ،  (مارس 1898 - 1 آوریل 2015) یک زن ژاپنی بود که از زمان مرگ جیرومون کیمورا 116 ساله ژاپنی در 12 ژوئن 2013 مسن ترین فرد زنده جهان بود تا زمان مرگ خود در تاریخ 1 آوریل 2015. و مسن ترین زن زنده جهان پس از مرگ زن 115 ساله ژاپنی بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راز عمر طولانی تر

در

کشور ژاپن به بالاترین میانگین طول عمر در جهان معروف است، در این میان یک پزشک 103 ساله ژاپنی، راز طول عمر خود را در چگونه گذراندن  زندگی بیان می کند.


شیجاکی هینوهارا" پزشک ژاپنی در سال 1911 بدنیا آمده  و در سال 1937 از دانشگاه امپریال در کیوتو فارغ التحصیل شد؛ او در سال 1941 به عنوان پزشک عمومی در بیمارستان بین المللی "سان لوک"شروع به کار نمود پس از آن مدیریت بخش داخلی بیمارستان و علاوه بر ریاست افتخاری و ریاست هیات مدیره آن، رییس افتخاری دانشگاه پرستاری در سان لوک نیز بوده است. وی تا سن 75 سالگی بیش از 150 کتاب تالیف نموده از جمله کتاب " زندگی طولانی، زندگی خوب" "Living long, living good” که پرفروشترین کتاب ژاپن به شمار می آید و 1.2 میلیون نسخه از آن فروش رفته است.
راز طول عمر را از این پزشک 103 ساله یاد بگیرید
شیجاکی با آنکه 103 سال عمر دارد، اما بسیار کمتر به نظر می رسد، 60 کیلوگرم وزن دارد و از سال ها پیش وزنش تغییری نکرده است؛ وی بر این باور است که راز زندگی طولانی و سالم در یک رژیم غذایی سالم و متعادل نهفته است.
اصول شیجاکی هینوهارا برای داشتن عمری طولانی:


1. تغذیه، مبنای اصلی برای عمر طولانی؛ صبحانه این پزشک 103 ساله، آب میوه، یک قاشق روغن زیتون(روغن زیتون برای پوست و رگهای خونی بسیار مفید است) به همراه عدس و یک موز است؛ این پزشک در وعده ناهار مقداری شیر و 2 تا 3 عدد بیسکویت میل می کند و در صورت مشغولیت بسیار، از صرف ناهار خودداری می کند و وعده شام وی متشکل از میوه و ماهی و برنج است. در هفته دو بار گوشت می خورد و البته نه بیش از 90 گرم.


2. حفظ انرژی؛ این پزشک ژاپنی تاکید می کند زمانی که انسان از سلامتی برخوردار باشد توان و انرژی بالایی دارد، اما زمانی که دچار پرخوری یا خواب زیاد می شود، نیرو و توان خود را از دست می دهد، به عنوان مثال، کودکان زمانی که در اوج نشاط خود بسر می برند غذا و خواب را کاملا از یاد می برند؛ هینوهارا می گوید اگر افراد بالغ غرق کارهای روزانه خود شوند در حالی که احساس خوشبختی کنند، دیگر نیازی به رژیم غذایی سخت و ساعت های خواب مشخص ندارند.


3. سخت کارکنید؛ این پزشک بر این باور است که داشتن مسئولیت های بسیار در زندگی سبب حفظ شادابی و نشاط می شود؛ نباید برای بازنشستگی بویژه تا قبل از 65 سالگی عجله کرد؛ الان دیگر می دانید برای داشتن عمر طولانی چه باید کرد: «سخت کار کنید»
هیچگاه از آسانسور استفاده نکنید؛ اگر می خواهید همواره از سلامتی برخورداری باشید، این پزشک به شما توصیه می کند همواره از پله ها استفاده کنید و چمدانهایتان را خودتان حمل کنید! این امر سبب می شود تا عضلات خود را قوی نگه دارید؛ وی سعی می کند روزانه بین 2 هزار تا 2هزارو 500 قدم به آرامی پیاده روی کند، زیرا از عصا استفاده می کند.


4. درد و رنج و نگرانی را از یاد ببرید؛ تنها راه فراموشی درد و رنج، در "خوشبختی" نهفته است، باید عمیقا به این مساله اندیشید. "به مسایل مادی زیاد فکر نکنید، فراموش نکنید که شما در هنگام مرگ چیزی با خود نمی برید".


5. از افراد موفق الگو بگیرید؛ یک الگو در زندگی خود تعیین کنید و سعی کنید تا از او بهتر باشید؛ این پزشک 103 ساله می گوید که پدرش الگوی وی در زندگی اش است... هرگاه در زندگی به مشکلی برمی خورد، از خود سوال می کند که پدرش در چنین شرایطی چه می کرد.
این پزشک ژاپنی توضیح می دهد که همیشه به خاطر خانواده اش و برخی اهداف در زندگی تلاش می کرد. از سن 65 سالگی دست به اقدام های داوطلبانه زد و همچنان می تواند 18 ساعت در روز کار کند.

منبع :العالم

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه می توانید عمرتان را طولانی تر کنید

در

محققان به دنبال کشف این مسئله هستند که چگونه می توانید به مدتی طولانی سالم بمانید   

می خواهید راز زندگی طولانی تر و سالم تر را بدانید؟ دانشمندان راه هایی برای طولانی تر کردن طول عمر سالم کرم ها، موش و حتی میمون ها یافته اند. نتیجه ی تحقیقاتشان سرنخ های جدید و هیجان انگیزی در رابطه با زیست شناسی پیر شدن را نشان داده است. اما همچنان شواهدی قطعی نشان می دهد که بهترین راه برای افزایش شانس زندگی طولانی و فعال پیروی از توصیه هایی ست که احتمالا از والدین تان شنیده اید: خوب بخورید، مرتب ورزش کنید، خواب کافی داشته باشید و از عادات نادرست دوری کنید. (سیارک

افرادی که امروزه در ایالات متحده متولد می شوند می توانند انتظار داشته باشند که به طور متوسط تا 79 سالگی عمر کنند. یک قرن پیش امید به زندگی نزدیک به 54 سال بود. " ما افزایش چشم گیر طول عمر را در قرن اخیر شاهد بودیم" دکتر ماری برنارد، معاون مدیر موسسه ی ملی پیری در موسسه ی ملی بهداشت، می گوید. " اکنون اگر به سن 65 سالگی برسید احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید تا 85 سالگی عمر کنید و اگر به 85 سالگی برسید، احتمال زیادی وجود دارد که تا 92 سالگی عمر کنید. بنابراین مردم در حال حاضر بیشتر عمر می کنند و این موضوع در سراسر جهان اتفاق می افتد."

امروزه افراد مسن تر هم تمایل دارند که سالم تر بمانند. تحقیقات نشان می دهد که عادات و رفتارهای سالم می تواند به شما کمک کند که در دهه های 60، 70 سالگی و فراتر فعال و سالم بمانید. در واقع مطالعه ی طولانی مدت ادونتیست های روز هفتم، یک گروه مذهبی با سبک زندگی به طور کلی سالم، نشان می دهد که آن ها در سنین بالا سالم تر می مانند. امید به زندگی شان نزدیک به 10 سال طولانی تر از متوسط اکثریت آمریکایی هاست. عادات و رفتارهای ادونتیست ها که موجب افزایش سن شان می شود شامل ورزش به صورت مرتب، رژیم غذایی گیاهی، پرهیز از تنباکو و الکل و حفظ وزن سالم بدن می باشد. 

" اگر قرار بود عادت ها را برحسب اولویت رتبه بندی کنم، می گفتم که ورزش کردن مهم ترین عامل مرتبط با زندگی طولانی تر و سالم تر است" دکتر لویجی فروچی، یک متخصص امراض دوران پیری در موسسه ملی بهداشت که بر تحقیقات مربوط به پیری و سلامت نظارت می کند، می گوید. " ورزش برای افزایش امید به عمر فعال اهمیت دارد که زندگی به دور از بیماری و ناتوانی های فیزیکی و ذهنی-فکری ست".

با افزایش عمر تغییراتی طبیعی در بدن رخ می دهد که می تواند منجر به از بین رفتن تدریجی ماهیچه ها، کاهش انرژی و مفاصل دردناک بشود. این تغییرات می توانند باعث شوند که شخص وسوسه شود تا کمتر حرکت کند و بیشتر بنشیند. اما انجام این کار می تواند ریسک ابتلا به بیماری، ناتوانی و حتی مرگ را بالا ببرد. بسیار مهم است که با مشورت یک پزشک نوع فعالیت فیزیکی را پیدا کنید که بتواند باعث حفظ سلامتی و تحرک تان شود. (سیارک

حتی افراد مسن و ضعیف هم می توانند از انجام فعالیت فیزیکی منظم سود ببرند. یک مطالعه با سرمایه گذاری موسسه ملی بهداشت که شامل بیش از 600 فرد از سنین 70 تا 89 سال که در معرض خط ناتوانی بودند، انجام شد. آن ها به صورت تصادفی در برنامه ی ورزش با شدت متوسط و یا گروه مقایسه ای بدون ورزش های سازمان یافته قرار داده شدند. گروه ورزشی به تدریج به 150 دقیقه ورزش کردن در هفته رسیدند که شامل پیاده روی سریع، تمرینات قدرتی و تعادل و تمرین های انعطاف پذیری بود.

" پس از گذشت بیش از 2 سال، گروهی که فعالیت های فیزیکی انجام داده بودند ناتوانی کمتری داشتند و اگر ناتوان شده بودند این ناتوانی برای زمان کوتاه تری نسبت به گروه مقایسه ای ایجاد شده بود." برنارد توضیح می دهد. "ترکیب انواع مختلفی از ورزش ها مانند ایروبیک، تمرین های قدرتی و تعادلی و انعطاف پذیری برای گذران سالم عمر اهمیت دارند. (سیارک

یک راه مطمئن دیگر برای بالا بردن شانس زندگی طولانی و سالم تر کاهش وزن است. " چاق بودن، با داشتن شاخص توده ی بدنی (BMI) بالاتر از 30، یکی از عوامل خطر برای مرگ زودهنگام است و امید به زندگی فعال را کاهش می دهد" فروچی می گوید. بی.ام.آی تخمین میزان چربی بدن تان بر اساس وزن و قدتان است. برای تعیین بی.ام.آی تان می توانید از محاسبه گیر بی.ام.ای موسسه ملی بهداشت استفاده کنید. با یک پزشک در مورد رسیدن به وزن سالم صحبت کنید.

مطالعات در حیوانات مشخص کرده که انواعی از تغییرات مشخص در رژیم غذایی، مانند رژیم هایی با کالری بسیار پایین، می تواند منجر به زندگی طولانی تر و سالم تر شود. این مطالعات نشانه هایی از فرآیندهای بیولوژیکی را پیشنهاد می دهد که بر پیری سالم اثرگذارند. اما تا به امروز، رژیم هایی با کالری محدود و دیگر تغییرات رژیم غذایی نتایج مختلفی بر افزایش طول زندگی سالم مردم نشان داده اند.

" در حال حاضر شواهد غیر مستقیمی داریم که نشان می دهد تنظیمات تغذیه ای می تواند طول عمر فعال در افراد را بهبود بخشد اما این موضوع هنوز یک حیطه ی مطالعاتی شدید است." فروچی می گوید. " تا کنون، ما شواهد قطعی از محدودیت های کالری و این که آیا بر پیری انسان ها اثر مثبتی دارد یا خیر، نداریم." اکنون، محققین در حال مطالعه داروهای بالقوه و یا روش های دیگر که بتوانند مزایای محدودیت کالری را تقلید کنند، هستند.

سیگار نکشیدن یکی دیگر از راه های رسیدن به زندگی طولانی تر و سالم تر است. " هیچ شکی وجود ندارد که سیگار کشیدن عادت سختی برای ترک کردن است. اما  اطلاعات نشان می دهد از زمانی که سیگار کشیدن را متوقف می کنید مزایای مرتبط به تندرستی وجود دارد. بنابراین به تلاش کردنش می ارزد." برنارد می گوید.

ممکن است فکر کنید که برای زندگی طولانی تر به ژن های خوب نیاز دارید. اما دکتر توماس پرلس، متخصص پیری و مدیر مطالعه ی جشن صد سالگی نیوانگلند در دانشکده ی پزشکی دانشگاه بوستون، می گوید ژن ها تنها بخشی از معادله برای اکثریت ما هستند. " تحقیقات نشان می دهد ژن ها مسئول یک سوم از شانس شما برای رسیدن به سن 85 سالگی هستند. بخش عمده ی احتمالات این که ما تا چند سالگی عمر کنیم بستگی به عادات و رفتارهای سلامت ما دارد." پرلس می گوید. " ژن های ما می تواند بیشتر ما را تا سن قابل توجه 90 سالگی برساند، اگر سبک زندگی سالمی داشته باشم". (سیارک

تاثیر ژن ها برای کسانی که بسیار عمر می کنند ،مانند بیش از 95 سال، قوی تر است. پرلس افرادی که تا 100 سالگی و فراتر از آن عمر می کنند (صدساله ها) و خانواده هایشان را مطالعه می کند تا عوامل بیولوژیکی، روان شناختی و اجتماعی که موجب افزایش سن سالم می شود را بیاموزد.

"به نظر می رسد یک ژن به تنهایی اثر شدیدی بر توانایی رسیدن به این سنین بالا را نداشته باشد" پرلس می گوید. " در عوض احتمالا صدها ژن که به تنهایی تاثیر کمی دارند به صورت صحیحی با هم ترکیب می شوند و ترکیب این صدها ژن به خصوص تاثیر شدیدی برای رسیدن به سنین بالا که مورد مطالعه ما بوده، دارند."

ایده ی خوبیست که نسبت به ادعاهای مبنی بر رفع سریع مشکلات مرتبط با پیری شکاک باشید. پرلس در رابطه با معیارهای ضد پیری تجاری مانند " درمان با جایگزینی هورمون" که مزایای آن برای رسیدن سالم به سنین بالا چندان اثبات نشده و عوارض جانبی متعددی دارد هشدار می دهد. " مردم در گذشته می گفتند که هرچه قدر پیرتر شوی، مریض تر می شوی اما با داشتن عادات و رفتارهای سالم مانند ورزش منظم، داشتن وزن سالم، پرهیز از گوشت قرمز، سیگار نکشیدن و مدیریت اضطراب می توان گفت هرچه قدر پیرتی شوی، سالم تر می شوی". پرلس می گوید.

کلید پیری سالم اینست که زندگی کاملی داشته باشید، از نظر ذهنی، فیزیکی و اجتماعی. " رسیدن به سنین بالا به این معنی نیست که روی صندلی گهواره ای بنشینید و اجازه بدهید روزها بگذرند" برنارد می گوید. " افراد مسن تجربه های منحصر به فرد، سرمایه های فکری و درگیری های عاطفی دارند که می تواند با نسل های جوان تر به اشتراک گذاشته شود. این نوع شرکت در اجتماع می تواند به راستی کلید کمک به جامعه برای پیشرفت باشد. "

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

دستمال توالت مخصوص گوشی های هوشمند نصب در سرویسهای بهداشتی فرودگاه ژاپن

در

(سیارک): فرودگاهی در ژاپن قرار است برای افزایش شهرت این کشور برای سطح بالای بهداشت ، کاغذ توالت مخصوص، برای تمیز کردن گوشی های هوشمند ، در سرویسهای بهداشتی تعبیه نماید تحقیقات نشان می دهد که میزان آلودگی گوشی های تلفن همراه به انواع باکتری ها و میکروب ها 500 برابر کاسه توالت می باشد و تعداد کمی از کاربران ، به تمیز و ضد عفونی کردن گوشی خود اقدام می نمایند.

تا کنون، 86 کابین در هفت توالت  فرودگاه بین المللی ناریتا نصب شده است . رول کاغذ مورد نطر شبیه یک نسخه کوچکتر از کاغذ توالت طبیعی می باشد. علاوه بر تمیز کردن گوشی اطلاعات سفر وخدمات Wi-Fi به زبان انگلیسی روی آن چاپ شده است.البته با توجه به تحقیقی که توسط سازمان گردشگری این کشورانجام شده است بازدید کنندگان خارجی بزرگترین مشکل در این کشور را پیدا کردن یک اتصال Wi-Fi اعلام کرده اند.

 

ژاپن در مقایسه  با سایر نقاط جهان در حال حاضر دارای  سرویس های بهداشتی عمومی بهتری می باشد.بسیاری از سرویس های بهداشتی در این کشور مجهز به صندلی، آب داغ ، هواکش و ابزارهایی برای تولید صدای موسیقی برای سرپوش گذاشتن روی هر سر و صدا و اخیرا حتی  مکانیسم بوزدایی برای از بین بردن بوی سرویس های بهداشتی می باشند.

 

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹واقعا آفرین...فکر همه چیزو کردن

در ادامه بخوانید...

تنوع رنگ در مراسم های کشورژاپن

در

(سیارک)  : نمایش رقص گیشا در کیوتو که از سال 1873 هر ساله در سالن نمایش تاریخی Kaburenjo برگزار می گردد. نمایش رقص گیشا یکی از زیبا ترین نمادهای ژاپن محسوب می شوند. قبل از شروع نمایش از میهمانان در مراسم با چای سنتی ژاپنی پذیرایی می شود. تنوع رنگ را در تصاویر زیر ببینید.

 

مراسم فستیوال عروسک ها به منظور روز دختر در ژاپن برگزار می گردد و از فراگیر ترین فستیوال های این کشور می باشد. ژاپنی ها در این روز هزاران عروسک سنتی را در آب دریا رها می کنند. ژاپنی ها معتقدند که با این روش انرژی های منفی و بدشانسی از دخترانشان به عروسک ها منتقل شده و در طول سال پیش رو  مشکلی برای دخترها پیش نمی آید.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۱کیمونو تو ایران پیدا می شه ؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۹واقعا دنیای رنگی خیلی قشنگه

۱۳۹۵/۱۰/۲۸وای چقدر تنوع رنگ!!!

در ادامه بخوانید...

8دستور العمل برای داشتن عمری طولانی همراه با سلامتی

در

(سیارک)  : مردم آمریکا این روزها عمر طولانی تری دارند اما از سوی دیگر بیشتر به بیماری های مزمن مانند حمله قلبی و دیابت دچار میشوند که باعث کوتاه شدن عمر و افزایش هزینه های درمانی آنها میشود.بر اساس اطلاعات مرکز کنترل یا پیشگیری از بیماری ها از 133 میلیون فرد بالغ حدود 50 درصد در حال حاضر از یک بیماری مزمن رنج میبرند.


چنین آمار سرسام آوری ممکن است باعث شود فکر کنید که بیماری و رنج جسمی موضوعی متقارن با افزایش سن است،اما افزایش سن همیشه به معنای ناتوانی یا بیماری نیست.در این پست 8 دستورالعمل برای اینکه در این سال های طلایی عمر سالم،شاد و قوی تر بمانیم از جانب افراد متخصص بیان شده است.

هیچوقت دیر نیست!
هیچوقت برای شروع یک روش زندگی سالم تر دیر نیست.حتی کسانی که در دهه 60 یا 70 زندگیشان هستند هم میتوانند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کاری انجام دهند.
مارگرت مور،آموزش دهنده ی برنامه جامع افزایش سن سالم CDC میگوید: "من فکر میکردم که سنین بعد از 60و65 شبیه یک افسانه است.شما دیگر کار بیشتری نمیتوانید انجام دهید!" اما حقیقت این است که: " کارهای زیادی است که شما میتوانید برای سالم ماندن در سنین بالا انجام دهید".
مور میگوید: "قطعا برای سالم ماندن در سنین بالا تغییراتی لازم است،اما این مبه معنی عدم توانایی یا بیماری نیست".

بیشتر ورزش کنید!
متخصصان میگویند اگر تنها یک راه برای سالم تر شدن و در امان ماندن از بیماری ها وجود داشته باشد،آن ورزش کردن است! وهیچوقت هم برای اینکار دیر نیست.
متخصص سنین بالا کارمل.ب.دایر که طراح بخش کهولت و مسکن در دانشگاه پزشکی تگزاس در هوستون است میگوید: "من افرادی را میشناسم که در دهه70 زندگیشان ورزش را شروع کرده اند و منافع زیادی از آن حاصل نموده اند".
ورزش باعث کنترل وزن بدنتان،کاهش فشار خون و قدرتمندی عضله هایتان میشود که با جلوگیری از زمین خوردنتان باعث میشود آسیب کمتری ببینید.
دایر میگوید که افزایش حجم عضلانی باعث میشود بدنتان داردها را بهتر تجزیه کرده و مانند افراد جوان آن ها را بهتر دفع کند.
فعالیت جسمی همچنین خطر ابتلا به جنون و بیماری هایی نظیر آن را هم کاهش میدهد.
مور میگوید در سنین بالا نیازی به فعالیت های شدی مثل رفتن به باشگاه وجود ندارد بلکه هر فعالیتی که جسم را به کار بیندازد مفید است.

منعطف بمانید
دایر میگوید تمرین کششی روزانه مهم است،عضلات شما در حین فعالیت های روزانه باید کشیده و منقبض شوند و ورزش های کششی انعطاف شما را افزایش میدهد.
او میگوید: "باور نمیکنید که پنج دقیقه حرکت کششی هرصبح تا چه اندازه میتواند در سنین پیری به شما کمک کند،اما واقعا اینطور است".
محققان دانشگاه پزشکی و علم در دانشگاه اورگان میگویند یوگا انعطاف پذیری شما را افزایش میدهد و خطر ابتلا به ورم مفاصل و فیبروما را کاهش میدهد.
جیمز کارسون روانشناس و استاد OHSU میگوید: "یوگا تکنیک هایی مثل تنفس درست و مدیتیشن را آموزش میدهد که باعث قدرت و تعادل بدن خواهد شد".(سیارک)  

وزنتان را کنترل کنید
مطالعات نشان میدهد که کنترل وزن با ورزش و تغذیه صحیح منافع زیادی دارد.
بر اساس CDC اگر بتوانید وزنتان را متعادل نگه دارید خطر ابتلا به دیابت که حدود 23.3 میلیون آمریکایی به آن دچارند و همچنین انواع آرتروز که 19 آمریکایی را رنج میدهد، را در خود کاهش میدهید.
یکی از راه های تغذیه سالم خوردن میوه جات سبزیجات تازه است.
تالماج میگوید: "ما میدانیم افرادی که حداقل پنج وعده میوه و سبزی را در روز میخورند فشار خون کمتر، گرفتگی عروق قلبی کمتر،احتمال ابتلا به سرطان کمتر،ایمنی بدن بهتر و درصد احتمال کمتری برای ابتلا به دیابت و چاقی دارند".

کمی پیشگیری
آزمایشات پیشگیری،مانند تزریق واکسن،نمونه برداری از سینه،رادیوگرافی قلب و تست سرطان برای افزایش سن بی خطر بسیار لازم اند.
مور میگوید که مواظب عوامل بیماری بودن مانند نظارت بر فشار خون و مراحل اولیه دیابت میتواند تفاوت چشمگیری در ابتلا به ناتوانی ها در کهولت سن داشته باشد.
او میگوید: "اکرچه واقعا نمیشود جلوی همه بیماری ها را گرفت اما حداقل میتوان از آن هایی که کم کم سراغمان می آیند پیشگیری کرد".
همچنین راه های برای پیشگیری از پیشرفت بیماری آرتروز،که رایج ترین بیماری در ملت بوده و حدود 46 میلیون فرد بالغ که نصف آن ها پایین 65 سال هستند به آن مبتلا هستند،وجود دارد.با آموزش در این زمینه،محافظت در برابر آسیب های جسمانی و فعالیت جسمی میتوان تاثیرات این بیماری را کاهش داد.
چارلز هلمیک که کمک کار برنامه آرتروز CDC است میگوید: "وقتی آرتروز دارید،فعالیت جسمانی میتواند باعث کاهش درد فیزیکی و علایم بیماری شود،به نظر عجیب میرسد اما طبق اسناد صحت دارد".(سیارک)  

با روحیه و خوشبین بودن
پیوستن به برنامه های مذهبی و داشتن دیدی روشن به آینده با یک زندگی شاد و سالم تر مرتبط است.برای مثال،مطالعه ای در سال 2006 نشان داد که رفت و آمد مرتب به کلیسا میتواند 1.8 تا 3.1 سال به عمر انسان اضافه کند.
دایر میگوید فعالیت های روحیه بخشی مانند مدیتیشن میتواند برای سلامتی مفید باشد.
دسته ای از تحقیقات میگویند که افراد خوشبین بیشتر زندگی میکنند و کمتر به بیماری های حاد مثل حمله قلبی دچار میشوند.
برای مثال تحقیقی در سال 2004 که روی 1000 مرد و زنی که خود را خوشبین میدانستند نشان داد که آن ها 55 درصد احتمال کمتری برای مرگ و 23 درصد احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری های سکته قلبی نسبت به افراد بدبین در یک بازه زمانی 9 ساله داشته اند.
دایر میگوید: "من بیش از 20 سال در حال کار ورزشی برای کهن سالان بوده ام.اینگونه فهمیده ام که افرادی که خودشان ا خوشبین توصیف میکردند بهترین اتفاقات را تجربه مینمودند.بنظر میرشد آنها زندگی شادتر و طولانی تری دارند".
"من فکر میکنم که اگر شما خوشبین ومثبت باشید؛عملکرد بهتری خواهید داشت و احساسات زیباتری پیدا خواهید کرد".(سیارک)  

داوطلبی برای کمک به دیگران
در مطالعه ای که در ماه جاری انجام شد،محققان دانشگاه میشیگان نمونه ای ازمایشی از دانش آموزان دبیرستان وینسکانسین را از زمان فارغ التحصیلی،از سال 1957 تا اکنون، دنبال کردند.در سال 2004 داوطلبان اعلام کردند که چه مدت یکبار در این ده سال داوطلب شده اند و دلایل داوطلب شدنشان را توضیح دادند.برخی از شرکت کنندگان دلیلشان را کنک به دیگران بیان کردند در حالی که دلایل دیگران بیشتر خود محورانه بود،مثل:"فرار از مشکلات شخصی".
محققان دلایل آن ها را با اطلاعات سطح سلامتیشان مقایسه کردند و بررسی کردند که چه تعدادی از آن ها تا سال 2008 هنوز زنده اند.
نتایج نشان داد کسانی که بخاطر دیگران داوطلب شده بودند نسبت به کسانی که برای خودشان داوطلب شده بودند یا اصلا داوطلب نشده بودند مرگ و میر کمتری داشتند.
از 2348 نفر که داوطلب نشده بودند 4.3 درصد تا سال 2008 فوت شده بودند و افرادی هم که هدفشان برای داوطلبی خودشان بود آمار مشابهی داشتند: 4 درصد.
بهرحال تنها 1.6 درصد از کسانی که هدفشان برای داوطلبی متمرکز بر دیگران بود درگذشته بودند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹باید دغدغه ها و استرس های روزمره کم بشه اما مگه میشه؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸باید بریم روستا زندگی کنیم.

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Artă metaforică ÃŽmi place la nebunie cum se joacă cu minÅ£ile noastre! ÃŽnainte să citesc interpretarea, mi se păruse că acea clepsidră e semnul invu#itulii&n8230;cumfa tot legat de timp, dar exact opusul

در ادامه بخوانید...

راز طول عمر مسن‌ترین افراد جهان

در

بارها و بارها گفته شده است که: اگر میخواهید یک زندگی سالم داشته باشید با یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید. البته رژیم غذایی افراد خیلی مسن الزاما نمیتواند راز طول عمر باشد. ما غذاهای پانزده نفر از مسن‌ترین افراد را بررسی کرده ایم، که از نظر منطقی عجیب و خنده‌دار بودند.

آکنس فنتون: مسن ترین فرد آمریکایی که صد و یازده سال عمر کرده، و به نظر میرسد رژیم غذایی او بر اساس گفته‌های یک زن جادوگر باشد. او میگوید صبحانه از خوردن گوشت، کباب تند، آب پرتغال، گوشت نمک زده‌ی خوک، و سوسیس لذت میبرد. و همچنین اضافه کرد که غذاهای مورد علاقه‌ی او لوبیا سبز، بال مرغ، و سیب زمینی شیرین میباشد.

آدن وانگل: بنا به گفته‌ی USA Today، آدن از مسن‌ترین افراد آمریکا بود که در سن 114 سالگی فوت کرد. بیشتر غذای او جو دو سر بود و اساسا آنچه که میخواست را میخورد. و از مارتینو (نوعی کوکتل) لذت میبرد.

خواهران کلارک: این خواهران به ترتیب 105، 98، 98 و 93 ساله که مسن ترین خواهران جهان هستند گزارش دادند که غذای اصلی آنها غذاهای بریتانیایی بی ادویه مانند بره‌ی سرخ شده و نان تست میباشد.(سیارک

دارام بالسینگ: طبق گزارش نیویورک تایمز، دارام 109 ساله که دونده‌ی ماراتن میباشد از شیر گاو، چاشنیهای گیاهی و میوه‌های خشک که با آفتاب خشک شده‌اند تغذیه میکنند. همچنین گزارش شده که بالسینگ از خوردن غذاهای سرخ شده، دخانیات، الکل و حتی چای و قهوه اجتناب میکرد.

آمامورانو: مورانو که در سن 117 سالگی درگذشت، به توصیه‌ی دکتر روزی دو عدد تخم مرغ خام و موز را برای مقابله با کمخونی میخورد. او میگفت من هیچ غذایی نمیخورم چون دندان ندارم. او از گوشت متنفر بود و میگفت گوشت سرطان زا است.

فیلومنا مندوزا: مندوزا که در سال 2005 در سن 117 سالگی فوت کرد تمام عمر خود را در یک روستای کوچکی در کوه‌ها گذرانده بود. بنا به گفته‌ی خودش راز عمر طولانی وی خوردن غذاهای طبیعی مثل سیب زمینی، گوشت بز، شیر گوسفند، پنیر و لوبیا بوده است. هر چیزی را که میخورد از باغ خودش جمع‌آوری میکرد و هرگز از نوشیدنیهای گاز دار استفاده نکرد.

جین کالمنت: کالمنت که در سال 1995 در سن 122 سالگی فوت کرد هفته‌ای دو پوند شکلات میخورد و تا سن 120 سالگی از سیگار کشیدن و تعطیلات یکشنبه‌های بندر لذت میبیرد.

جسی گلان: جسی که در سال 109 سالگی در سال 2015 فوت کرد گفته که من هر روز یک کاسه فرنی گرم میخوردم و راز عمر طولانی من دوری از مردان میباشد. مشکلاتی که آنها ایجاد میکنند بیشتر از ارزششان است.

جیرو مون کیمورا: این مرد ژاپنی در سال 2013 در سن 116 سالگی فوت کرد. وی بیشتر وقت خود را با پیاده‌روی و خواندن روزنامه میگذراند. به گفته‌ی گاردین، صبحانه‌ی وی فرنی برنج و سوپ سبزیجات بود.

ماریانو روتلی: روتلی که 107 ساله است به نیومنز تایم گفت: هر روز یک فنجان قهوه را با یک مشت جیم بم سیاه مصرف میکنم.(سیارک

میات اوکورا: اوکورا متولد سال 1898 بود و در سال 2015 درگذشت. مسن ترین فرد در جهان بود. او عمر طولانی خود را مدیون هشت ساعت خواب شبانه و خوردن سوشی مورد علاقه‌ی خود میداند. به گفته‌ی ژاپن تایمز، او به خورشت گوشت گاو، رشته فرنگی، گوشت گاو و برنج علاقه داشت.

سوزانا مشتجونز: آخرین آمریکایی که قبل از سال 1900 متولد شده بود. سوزانا در می 1966 در سن 119 سالگی درگذشت. به گفته‌ی خودش تا چند هفته قبل از مرگش صبحانه‌ی خود را با گوشت نمک زده، تخم مرغ و غلات تهیه میکرد.

تو پور چون لینچ: لینچ 98 ساله است و استاد یوگا میباشد و هنوز هم یوگا را آموزش میدهد. این مدل سابق MGM و HUFFPO گفت من عاشق سبزی و میوه بوده و گیاه خوار هستم و گاهی اوقات خرچنگ و میگو میخورم. این غذاها ما را سالم نگه میدارد.

ویولت موسس براون: نهایتا مسن‌ترین فرد زنده کیست؟ این فرد ویولت است که در ماه مارس سال 1900 در جامایکا متولد شد. او به ناظر جاماییکایی گفت از خوردن ماهی، گوشت گاو، پای گاو، محصولات محلی مثل انبه، پرتغال، سیب زمینی شیرین، نان و میوه لذت میبرد. او در یک مقاله‌ی دیگر جاماییکایی میگوید که از خوردن هله هوله متنفرم.(سیارک

کریستال: کریستال 113 ساله‌ی لهستانی مسن ترین فرد زنده‌ی روی زمین و همچنین از بازماندگان هولوکاست است که هنوز زنده میباشد. دخترش به نیویورک تایمز گفت: او غذا میخورد تا زنده بماند، نه اینکه برای خوردن زندگی کند. او از خوردن ترشی شاه ماهی لذت میبرد و علاقه‌ای به خوردن شراب ندارد.منبع: msn.com

ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

۱۴۰۱/۲/۶ یک زن ژاپنی که گمان می رود مسن ترین فرد جهان بود در سن 119 سالگی درگذشت. کین تاناکا در 2 ژانویه 1903 متولد شد - سال اولین پرواز کنترل شده برادران رایت با هواپیمای موتوری آنها و زمانی که ماری کوری اولین زن برنده جایزه نوبل شد. در سال 2019، طبق رکوردهای جهانی گینس، این ابر صد ساله ژاپنی در سن 116 سال و 66 روز به عنوان مسن ترین فرد زنده شناخته شد. شبکه تلویزیونی عمومی ژاپن، NHK، گفت که مادر پنج فرزند در 19 آوریل در بیمارستانی در شهر فوکوکا، در غرب ژاپن، بر اثر کهولت سن درگذشت.

۱۴۰۱/۲/۶در ادامه افزوده شد که غذای مورد علاقه او شکلات و نوشابه های گازدار بوده و گفته می شود که او امیدوار بود تا 120 سالگی سالم بماند. رکوردهای جهانی گینس در توییتی اعلام کرد که گزارش مرگ او مایه تاسف است و گفته است که خانم تاناکا "دومین پیرترین فرد ثبت شده در تاریخ است، تنها پس از جین کالمان که تا 122 سالگی زندگی کرد."

در ادامه بخوانید...