كره ای ها و چینی ها بر سر كیمچی با هم مشاجره كردند

در

كیمچی

طرز تهیه کیمچی،  ترشی کلم کیمچی به یک منبع اختلاف بین کره ای ها و چینی ها تبدیل شده است. پس از آنكه رسانه های دولتی چینی اعلام كردند كه حق ثبت اختراع بین المللی را دریافت كرده اند كه کیمچی را به عنوان یكی از عناوین غذاهای چینی به رسمیت می شناسد ، كاربران کره ای شروع به عصیان در شبکه های اجتماعی و سرزنش همسایگان کردند که به گفته آنها ، میراث ملی شخص دیگری را تصرف کرده اند.

 

چگونه کلم عامل نزاع دو ملت شد؟

 

کاربران شبکه های اجتماعی در چین و کره جنوبی در مورد منشأ کیمچی ، یک غذای کلم چینی تخمیر شده بحث کردند. تاکنون این عنصر از غذاهای کره ای محسوب می شد. با این حال ، چینی ها با ثبت اختراع طرز تهیه کیمچی  با سازمان بین المللی استاندارد این واقعیت را به چالش کشیدند. کاربران شبکه های اجتماعی کره ای نسبت به اخبار ثبت اختراع منتشر شده توسط رسانه های دولتی در چین واکنش منفی نشان دادند.آنها چینی ها را به اختلاس میراث آشپزی کره متهم کردند.

 

"این کاملا بی معنی است ، فرهنگ ما را می دزدند!" -  یکی از کاربران کره جنوبی اظهار نظر کرد. وی افزود: "من اخبار را خوانده ام كه ​​چین در حال حاضر طرز تهیه کیمچی را به عنوان اختراع خود اعلام كرده است و قبلاً برای آن اختراع ثبت شده است. این پوچ است. برخی از رسانه های کره جنوبی این اقدام چینی ها را "تمایل به سلطه بر جهان" خواندند.

 

اختلاف در مورد کلم بین کره ای ها و چینی ها در ادامه بحث زنده مسائل ملی در شبکه های اجتماعی است. در ماه اکتبر ، این هنرمند K-pop کره ای با انتقاد چینی ها به دلیل ارتباط همکاری کره جنوبی با ایالات متحده و عدم حمایت چین در جنگ کره مواجه شد ، درگیری که چین در کنار کره شمالی قرار گرفت. در همان زمان ، گروه محبوب دختران Blackpink از کره ، خشم خود را از کاربران چینی به دلیل این واقعیت که این اعضا به اشتباه بچه پاندا از چین نگه داشته اند ، دریافت کردند. خوانندگان متهم شدند که می توانند به سلامتی حیوان آسیب برسانند.

 

DSC6782-4-1.jpg

با این حال ، بحث و جدال شبکه های اجتماعی در مورد کیمچی فراتر از اینترنت بود و وزارت کشاورزی کره جنوبی مجبور به مداخله در این اختلاف شد. وزارت کره در بیانیه ای گفت : اعلامیه رسمی همه چیز را پاکسازی و کاربران عصبانی را آرام کرد. "اختراع ثبت شده در چین هیچ ارتباطی با کیمچی ندارد ، زیرا آن پائو تسای است که واقعاً به غذاهای سیچوان اشاره دارد. ما باید این دو مفهوم را از هم جدا کنیم. "

 

به گفته کره ای ها ، چینی ها هرگز نباید از کلمه "kimchi" در حق ثبت اختراع استفاده می کردند. با این حال ، این نام به هر نوع سبزیجات ترشی یا تخمیر شده با ادویه های گرم گفته می شود. اینها نه تنها شامل کلم چینی ، بلکه تربچه ، خیار ، بادمجان و سایر سبزیجات نیز هستند که با فلفل قرمز ، پیازچه  و همچنین سیر و زنجبیل همراه هستند.

 

در همان زمان ، کاربران چینی به ریاضیات متوسل شدند: آنها اظهار داشتند که حق دارند این غذا را به عنوان غذای خودشان ثبت کنند. زیرا کلم پکن برای تهیه 2 میلیون تن کیمچی که سالانه کره جنوبی مصرف می کند از چین است.


یکی از کاربران چینی در Weibo ، نسخه چینی توییتر ، طعنه زد: "خوب ، اگر استاندارد های ما را برآورده نکنید ، نمی توانید این غذا را با کلمه kimchi بنامید." دیگری اشاره کرد که "حتی کلمه" kimchi "خود از زبان چینی آمده است" ، بنابراین "چیزی برای صحبت وجود ندارد."

 

اولین موارد ذکر شده از کیمچی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است. و توسط محققان کره جنوبی در اوایل مجموعه شعر چینی شی جینگ پیدا شد. این احتمال وجود دارد که دستورالعمل های ترشی مانند کیمچی از چین به کره آمده باشد که فرهنگ آن تأثیر زیادی در کشورهای همسایه داشته است. در کره ، ترشیجات متفاوت نامیده می شدند و به تدریج به نام عمومی "کیمچی" رسیدند.

 

و فلفل قرمز فقط بعد از قرن شانزدهم ، وقتی پرتغالی ها آن را به کشور آوردند ، به ظرف اضافه شد. اولین ذکر تهیه کیمچی با افزودن فلفل قرمز به کتاب آشپزی سال 1765 برمی گردد. در قرن بیستم ، موادی به کیمچی اضافه شد که طعم و رنگ  آن را تغییر می دهد.

با این حال ، برای کره ای ها ، مسئله ملیت کلم کیمچی اساسی است ، زیرا مانند ژانر موسیقی K-pop ، به عنصری از فرهنگ صادرات تبدیل شده است. کیمچی به عنوان یکی از عناصر مهم غذاهای کره ای بسیار فراتر از مرزهای کره شناخته می شود. در خود کشور ، تقریباً در هر وعده در ده ها نوع سرو می شود.

cucumber-kimchi-2-1200x750.jpg

در سال 1996 ، کره جنوبی در حال بحث بر سر کیمچی با ژاپن بود - سپس کره ای ها گفتند که نسخه ژاپنی این غذا مطابق با دستورالعمل سنتی نیست و بنابراین نمی توان آن را کیمچی نامید. کره قبلاً سعی کرده است که دیگر کشورها از سایر غذاها به عنوان "کیمچی" که طبق سنت آشپزی کره پخته نمی شوند ، جلوگیری کند. در سال 2001 ، استاندارد تهیه کیمچی به روشی که در کره رایج بود ، تصویب شد.

 

خود کره ای ها کیمچی را یکی از اصلی ترین نمادهای این کشور می دانند. در یک نظرسنجی که توسط موسسه گالوپ کره انجام شد ، 22.1٪ از پاسخ دهندگان این غذای خاص را به عنوان نماد انتخاب کردند ، بعد از پرچم ملی و قبل از تکواندو در جایگاه دوم قرار گرفت. در سال 1986 ، یک موزه کیمچی حتی در سئول افتتاح شد و شهر گوانجو همه ساله جشنواره کیمچی را برگزار می کند. شعرها و ترانه ها به کلم اختصاص یافته است و در سال 2008 ، اولین فضانورد زن کره ای ، لی سو یانگ ، کیمچی را با خود به ISS برد.


سازمان ملل هنوز کیمچی را برای کره به رسمیت می شناسد و یونسکو ، در سال 2013 ، سنت برداشت کیمچی - کیمجانگ - را در لیست میراث فرهنگی ناملموس کره گنجاند . وب سایت این سازمان در مورد این روش می گوید: "گیمجانگ جزئی جدایی ناپذیر از غذاهای کره ای است که اختلاف طبقاتی و منطقه ای را نمی شناسد." یونسکو سنت ترشی را "هویت کره ای" و "فرصتی عالی برای حفظ ارزش های خانوادگی" می نامد. در توضیحات همچنین آمده است که چرخه ساخت کیمچی در طول سال اهمیت نزدیک بودن به طبیعت را به کره ای ها یادآوری می کند.

v2.7.jpg

چرخه آماده سازی کیمچی شرح داده شده است: "در بهار ، خانواده ها میگو ، آنچو و سایر غذاهای دریایی را برای ترشی و تخمیر خریداری می کنند ، در تابستان نمک دریا را برای آب نمک خریداری می کنند ، در پایان تابستان ، فلفل قرمز خشک شده و به صورت پودر درمی آید." فقط در اواخر پاییز زمان آن فرا می رسد که همه مادربزرگهای کره ای کلم ها را برای زمستان در شیشه ها می ریزند.

 

"زنان خانه دار پیش بینی های هواشناسی را دنبال می کنند تا مطلوب ترین تاریخ و دما برای پخت کیمچی را تعیین کنند" - در توصیف یونسکو مشخص شده که طرز تهیه کیمچی و مواد تشکیل دهنده کیمچی براساس مناطق و توسط یک خانم متفاوت است ، که دستورالعمل های خود را از نسلی به نسل دیگر از مادر شوهر به عروس در خانواده انتقال می دهد.

کره ای ها کیمچی را یک ماده غذایی رژیمی می دانند و معتقدند که استفاده روزانه از آن به جذب چربی بدن کمک می کند. همچنین اعتقاد بر این است که کیمچی تند داروی خوبی برای سرماخوردگی و خماری است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهکارهایی برای کاهش وزن 14 مورد بخش دوم

در

معجون

بسته به اینکه از چه موادی در معجون خود استفاده می‌کنید، این معجون می‌تواند حاوی مقادیر زیادی پروتئین (اگر از ماست درآن بهره بگیرید)، فیبر، مواد مغذی، چربی‌های مفید و آنتی‌اکسیدان باشد. برای کسانی که تاکنون تجربه درست کردن اینگونه معجون‌ها را نداشته باشند، استفاده از ترکیبی از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه‌های مغذی توصیه می‌شود. اگر هم وقت چندانی برای تهیه معجون خود از ترکیب مواد تازه ندارید، می‌توانید از مواد غذایی‌ای استفاده کنید که حاوی شکر کمی باشند. استفاده از بسته‌های آماده برای ترکیب نیز امکان دیگری است که پیش روی شما است. دکتر مظفری درباره فوائد استفاده از این معجون‌ها عنوان کرده است که یکی از بهترین راهکارها برای تأمین سبزی و میوه‌جات لازم برای بدن در طول روز بوده و پروبیوتیک‌های لازم برای معده را فراهم می‌کند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این در نوشیدن اینگونه معجون‌ها بهتر است حوصله به خرج داده و آنهارا به آرامی بنوشید، بدین گونه قادر خواهید بود به بهترین نتیجه دست یابید. نوشیدن این معجون به آرامی، درکنار حذف میان‌وعده‌هایی که نوش جان می‌کنید (و نیز حذف میان‌وعده‌ای که در ساعات آخر شب مصرف می‌کنید) تأثیر بسزایی در کاهش وزن خواهد داشت.

ماهی

بنابه گفته محققان بهتر است کمی از غذاهایی که به طور معمول برای تأمین پروتئین بدن از آنها استفاده می‌کنیم فاصله گرفته و بجای آن ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. از دیگر توصیه‌های محققان دراین خصوص این است که حداقل دوتا سه روز در هفته را به مصرف سبزیجات اختصاص دهیم (عدم مصرف گوشت). دکتر مظفریان نیز براین باور است که بهتر است پروتئین لازم برای بدن خودرا تا حد امکان از گوشت چهارپایان تأمین نکنیم. او براین عقیده است که چربی موجود در گوشت چهارپایان در فرایند کاهش وزن نقشی مضر برای بدن بازی می‌کند. البته قطع کامل مصرف این گوشت نیز توصیه نمی‌شود، تنها کافی است کمی در مصرف آن صرفه‌جویی کرد. بنابه تحقیقات صورت گرفته کسانی که در طول روز مقدار زیادی گوشت قرمز (ونیز گوشت سایر چهارپایان) مصرف می‌کنند (حداقل هجده واحد در طول روز)، تا چیزی حدود بیست و هفت درصد بیشتر از سایرین در معرض چاقی قرار دارند. نکته دیگری که دراین خصوص اهمیت دارد میزان کالری بالایی است که این افراد در طول روز وارد بدن خود می‌کنند (چیزی حدود هفتصد واحد بیش از آنچه برای بدن لازم است) و این اصلا خوب نیست. مصرف گوشت چهارپایان را در رژیم غذایی‌ای که در طول یک هفته کامل برای خود درنظر می‌گیرید تاحد امکان کاهش دهید (اگر قصد کاهش وزن دارید).

دسرهای سالم و مغذی

جای دادن شکلات و بستنی در رژیم غذایی خودرا فراموش نکنید. تنها این نکته را به خاطر داشته باشید که در تهیه دسر خود تا حد امکان از مواد طبیعی استفاده کنید و برای شیرین کردن آن نیز از موادی استفاده کنید که تا جای ممکن کالری و کربوهیدرات کمی داشته باشند. یکی از بهترین توصیه‌های ما به شما برای دسر «Choczero’s Keto Bark» است که از ترکیب شکلات تلخ، بادام و نمک دریایی تهیه می‌شود. از شکر فرآوری شده در این دسر خوشمزه استفاده نمی‌شود و برای شیرین کردن آن از شیرینی موجود در میوه‌جات استفاده می‌شود. فیبر بالا و سایر مواد مغذی از نکاتی است که باید درباره این دسر درنظر داشته باشید (صد و بیست واحد کالری، ده گرم چربی و دو گرم کربوهیدرات با مصرف این دسر وارد بدن می‌شود). یکی دیگر از دسرهای توصیه‌شده بستنی «Halo Top» است که از لبنیات ارگانیک و شیر موجود در نارگیل تهیه می‌شود (شیری که نقش مهمی در رژیم غذایی گیاه‌خواران ایفا می‌کند) که با به حداقل رساندن مصرف شکر فرآوری شده، تجربه دسری مغذی و خوشمزه را برای شما فراهم می‌کند. در اکثر دستور پخت‌هایی که برای این دسر وجود دارد، میزان کالری موجود درآن نهایتاً تا چیزی حدود دویست و هشتاد واحد در هر وعده کامل آن افزایش پیدا می‌کند و این میزان برای دسر بسیار مناسب است.

چای سبز یا سیاه

درمواردی که تاکنون ذکر کردیم جایی برای نوشیدنی‌ها در نظر نگرفتیم و به همین خاطر احتمالا حالا این سؤال برایتان پیش آمده است که با تمام این غذاهایی که تاکنون ذکر شده‌اند چه نوشیدنی‌ای بهتر است مصرف شود؟ یکی از بهترین گزینه‌هایی که پیش رو دارید، یک فنجان چای داغ است (و نه لزوما چای گیاهی). چای سبز (البته نه چای سبز سرد موجود در سوپرمارکت‌ها) یکی از منابع عمده آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدانی در چای سبز وجود دارد که آن را با نام کتچین می‌شناسیم. تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته نشان می‌دهد که چای سیاه نیز با تنظیم کارکرد باکتری‌های موجود در روده، کمک چشمگیری به کاهش وزن می‌کند. سوزان هننینگ، یکی از محققان و استادان دانشگاه UCLA در این باره عنوان کرده که چای‌های سبز و سیاه هردو به عنوان پری‌بیوتیک‌های (پری‌بیوتیک: غذاهای غیرقابل‌هضمی که باعث تحریک رشد ریزاندامگان‌های پس‌روده/ کولون می‌شوند) بسیار خوبی شناخته می‌شوند که در سلامت کلی انسان نقش مهمی ایفا می‌کنند. جای دادن این نوشیدنی مغذی را در رژیم غذایی روزانه خود فراموش نکنید.

میوه‌جات

یکی از مهمترین مواد غذایی‌ای که توسط محققان مصرف همیشگی آن توصیه می‌شود، میوه‌ و سبزیجات است، تنها این نکته را باید بخاطر داشته باشید، که از انواع مختلف میوه و سبزی بهتر است استفاده شود. استفاده از این محصولات مغذی با مقادیر بسیار زیاد فیبر، کربوهیدرات گیاهی و گیاه‌مایه‌ای (ماده غیرمغذی و فعال زیستی که به‌طور طبیعی در گیاهان وجود دارد و در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی ـ عروقی سودمند است) که درآنها موجود است، کمک شایانی به شما در رسیدن به هدف خود در کاهش وزن خواهد کرد. بیایید نگاهی به نظر دکتر مظفریان دراین خصوص بیندازیم: «من استفاده از تنها یک نوع میوه را توصیه نمی‌کنم و بجای آن توصیه می‌شود با ترکیب میوه‌های مختلف، یک فنجان ماده مغذی برای خود تهیه کرده و از آن به عنوان میان‌وعده خود استفاده کنید.» یک فنجان ترکیب میوه‌های مختلف حاوی چیزی حدود شصت و پنج واحد کالری است.

سوپ

خبر خوبی که برای دوستداران این غذای خوشمزه داریم این است که مصرف آن یکی از بهترین راه‌های کاهش وزن است. کالری کم موجود در سوپ آن را به پیش‌غذایی ایده‌آل تبدیل می‌کند که سبب می‌شود کمی سیر شده و از خوردن غذای پرچرب و پرکالری به عنوان غذای اصلی جلوگیری شود. جالب است بدانید تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته نشان می‌دهد که کسانی که از سوپ به عنوان پیش‌غذای خود استفاده می‌کنند به نسبت سایرین، بیست درصد کمتر غذا می‌خورند. نکته‌ای که ذکر آن حائز اهمیت است این است که می‌توانید با قرار دادن سبزیجات بیشتر و مواد پروتئین‌دار در دستور پخت سوپ خود، دیرتر احساس گرسنگی کنید.

کیمچی

این غذای کره‌ای یکی دیگر از غذاهای پروبیوتیک مفید برای کاهش وزن است. با ترکیب کلم چینی، نمک، سرکه، مقدار زیادی سیر با فلفل قرمز (به اندازه‌ای که رنگ غذا قرمزرنگ شود) یک کیمچی خوشمزه خواهید داشت. یکی از مهمترین فوائد کیمچی برای بدن بکار انداختن باکتری‌های موجود در روده است که نقش بسزایی در کاهش وزن ایفا می‌کنند.(سیارک)

در سیارک بخوانیم:

راهکارهایی برای کاهش وزن 14 مورد بخش اول

رژیم کاهش وزن 15 روزه

9 غذا برای کاهش وزن

زمان ایده آل برای ورزش روزانه جهت چربی سوزی بیشتر

7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند

بهترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن

6 نکته برای کاهش وزن بعد از زایمان

برای داشتن شکمی تخت از چه مواد غذایی پرهیز کنیم

لاغری موضعی شکم

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش وزن

40 ماده مفید برای کاهش وزن

لاغری با غذاهای ترکیبی

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 مدل ترشی کلم برای سلیقه های مختلف

در

پاییز رسیده  ، به این معنی که زمان تخمیر کلم فرا رسیده است. این بار چه خواهد شد - همه چیز به شما بستگی دارد ، زیرا هر زن خانه دار طرز تهیه خود را دارد. خوب ، ما ، به نوبه خود ، 5 مدل اصلی از ترشی کلم آبدار و ترد را آماده کرده ایم.

 1. ترشی کلم گرجی

  

1. ترشی کلم گرجی

ترشی کلم

ترشی کلم گرجی.  \ عکس

 

ترشی کلم گرجی از جمله ترشیجاتی است که حتی یک میز جشن را تزئین می کند. آبدار و به معنای واقعی کلمه خوشمزه است ، با طعم شیرین و بی نظیر و ترد  دلپذیر و خوشایند است.

مواد لازم:

• کلم سفید - 2-2.5 کیلوگرم ؛
• چغندرهای متوسط ​​- 2 عدد؛
• هویج متوسط ​​- 2 عدد؛
• سیر بزرگ - 1 بوته ؛
• فلفل تند - 1 عدد ؛
• فلفل سیاه - 6-8 دانه.

آب نمک:

• آب - 1-1.5 لیتر ؛
• شکر - 0.5 فنجان ؛
• نمک - 4 قاشق چایخوری ؛
• سرکه  - 0.5-1 فنجان.

 

ترشی کلم

ترشی کلم آبدار ، روشن و کاملاً ترد مدل گرجی.  \ عکس

 

طرز تهیه:

• هویج و چغندر را کاملا بشویید.
• پوست را جدا کرده و به صورت نوارهای متوسط ​​برش دهید.
• کلم را بشویید.
در صورت لزوم برگهای رو را بردارید.
• سر کلم را به چهار قسمت برش دهید.
• قسمت ساقه و سفت کلم را بردارید.
• کلم را به صورت لایه های بزرگ برش دهید.
• سیر را از طریق یک پرس یا ریز خرد کنید.
• فلفل تند را بشویید.
• و خیلی ریز برش بزنید ؛
• تمام سبزیجات را به یک کاسه گود منتقل کنید.
• دانه های فلفل اضافه کنید.
• کاملا مخلوط کرده و به یک بطری سه لیتری منتقل کنید.
• در قابلمه ، آب را با شکر و نمک مخلوط کنید.
• هم بزنید و روی حرارت بگذارید.
• بجوشانید
سرکه ریخته و کمی هم بزنید.
• آ ب نمک حاصل را روی کلم بریزید.

• یک لیوان آب برای بعد نگه دارید تا در صورت کم شدن آب بطری به آن اضافه کنید.
• با درپوش بپوشانید.
• به مدت 14-16 ساعت به همین صورت بماند.
• ترشی کلم آماده را در یخچال نگهداری کنید.

 

2. ترشی کلم با سیب

ترشی کلم

ترشی کلم ترد.  \ عکس


دستور تهیه ترشی کلم با سیب قطعاً با طعم بی نظیرش  شما را به وجد خواهد آورد. علاوه بر این ، چنین کلم هایی را می توانید به راحتی با هر ظرف جانبی سرو کنید و همچنین می توانید از آنها به عنوان پر کننده پبراشکی ها ، سوپ ها ، خورش ها و غذاهای دیگر استفاده کنید

مواد لازم:

• کلم سفید - 2-2.5 کیلوگرم ؛
• سیب با اندازه متوسط ​​(ترجیحاً سبز) - 4 عدد.
• هویج متوسط ​​- 2 عدد؛
• نمک - 4 قاشق غذاخوری ؛
• شکر - 4 قاشق غذاخوری ؛
• برگ بو - 5-6 برگ ؛
• فلفل سیاه - 8-10 دانه ؛
• فلفل دلمه ای - 5-6 دانه.

ترشی کلم

ترشی کلم خانگی با سیب.  \ عکس


طرز تهیه:

• همه سبزیجات را بشویید.
• هویج را با رنده خیلی درشت پوست و رنده کنید.
• کلم را خرد کرده یا آن را با رنده مخصوص رنده کنید.
• سیب ها را بشویید.
• هسته را جدا کنید.
• به ورقه های نازک برش دهید.
• همه مواد را به یک کاسه گود منتقل کنید.
• نمک را با شکر مخلوط کرده و به سبزیجات اضافه کنید.
• کاملاً مخلوط کنید تا کلم آب آن را بگیرد.
• سپس فلفل ها و برگ بو را اضافه کنید.
• همه چیز را دوباره مخلوط کنید.
• به یک بطری سه لیتری منتقل کنید ،  لایه به لایه فشار دهید تا لا به لای کلم آب بگیرد.
• مهم!تا بالای بطری پر نکنید ، حدود 4-5 سانتی متر فضای آزاد بگذارید.

• یک لیوان آب برای بعد نگه دارید تا در صورت کم شدن آب بطری به آن اضافه کنید.
• کلم را به مدت 6-7 روز در یک مکان گرم بگذارید.
• هر روز و چندین بار در روز ، کلم ها را با یک سیخ چوبی سوراخ کنید.
• بعد از 6-7 روز کلم آماده خواهد شد.
• در یخچال نگهداری شود.

 

 

 

3. ترشی کلم با آلو

 

ترشی کلم

ترشی کلم.  \ عکس


و در اینجا یکی دیگر از دستورالعمل های اصلی برای ترشی کلم با آلوی تازه ارائه شده است. چگونه این ایده را دوست دارید؟ به نظر خیلی خوشمزه و جذاب است ، نه؟ وقت آن است که آشپزی را امتحان کنید و البته سلیقه و ذائقه خود را امتحان کنید.

مواد لازم:

• کلم سفید - 2-2.5 کیلوگرم ؛
• آلو تازه - 0.5 کیلوگرم ؛
• نمک - 1-1.5 قاشق غذاخوری ؛
• شکر - 1 قاشق غذاخوری ؛
• آب - 0.5 لیتر.

ترشی کلم

ترشی کلم خانگی خوشمزه  \ عکس


طرز تهیه:

• کلم را بشویید.
• به چندین بوته برش داده و ریز خرد کنید.
• آلوها را بشویید.
• هسته را درآورید.
• گوشت آلو را به صورت ورقه ای برش دهید.
• به صورت لایه ای درون بطری سه لیتری انتقال دهید.
• آب را با نمک و شکر مخلوط کنید.
• آب را حرارت داده و بجوشانید.
• برای چند دقیقه بجوشانید.
• و کلم را بریزید.

• یک لیوان آب برای بعد نگه دارید تا در صورت کم شدن آب بطری به آن اضافه کنید.
• کلم را حداقل برای یک روز در دمای اتاق نگه دارید.
• سپس درب آن را بسته و در یخچال نگهداری کنید.
• بعد از 2-3 روز می توانید آن را روی میز سرو کنید.

 

4. ترشی کلم با فلفل دلمه ای

ترشی کلم

ترشی کلم با فلفل دلمه ای.  \ عکس


دستور تهیه ترشی کلم با فلفل دلمه ای با عطر و طعم غنی و آبدار هر نوع غذای معمولی در پاییز را متنوع می کند.

مواد لازم:

• کلم سفید - 2-2.5 کیلوگرم ؛
• فلفل شیرین - 0.5 کیلوگرم ؛
• هویج متوسط ​​- 2 عدد؛
• نمک - 1-1.5 قاشق غذاخوری ؛
• فلفل سیاه - 5-6 دانه.

ترشی کلم

ترد و خوشمزه است.  \ عکس

طرز تهیه:

• کلم را بشویید.
• بوته بوته شده و روی رنده مخصوص خرد یا رنده کنید.
• هویج را بشویید.
• تمیز و رنده ریز.
• فلفل را بشویید.
دم و دانه ها را بردارید.
•فلفل را به صورت نواری برش دهید.
• همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید.
• نمک و دانه های فلفل اضافه کنید.
• هم بزنید ؛
• و به یک بطری سه لیتری منتقل کنید.

• یک لیوان آب برای بعد نگه دارید تا در صورت کم شدن آب بطری به آن اضافه کنید.
• در بطری را با پارچه تمیز و نازک بپوشانید و حداقل 5-4 روز در جای گرم بگذارید.
• سپس آن را در یخچال بگذارید. آماده سرو روی میز است.

 

5. ترشی کلم با کشمش

ترشی کلم

ترشی ترشی کلم با کشمش.  \ عکس

 

و یک دستور اصلی دیگر برای ترشی کلم ، یعنی با کشمش. چنین ترکیب غیرمعمولی از مواد در نهایت شما را با یک طعم شگفت انگیز روبه رو خواهد کرد.

مواد لازم:

• کلم سفید - 1 کیلوگرم ؛
• هویج متوسط ​​- 2 عدد؛
• کشمش - 0.5 فنجان ؛
• نمک - 1 قاشق غذاخوری ؛
• فلفل سیاه - 5-6 دانه.

ترشی کلم

ترشی کلم خانگی.  \ عکس


طرز تهیه:

• سبزیجات را بشویید.
• در صورت لزوم ، ورق های بالایی را از کلم جدا کرده دور بریزید.
• سر کلم را به چند قسمت برش دهید و ریز خرد کنید.
• هویج را پوست بگیرید.
• و با رنده متوسط ​​رنده کنید؛
• همه چیز را به یک کاسه گود منتقل کنید.
نمک بپاشید ، فلفل و کشمش اضافه کنید.
• خوب مخلوط کنید؛
• انتقال به یک شیشه دو لیتری.
• یک لیوان آب برای بعد نگه دارید تا در صورت کم شدن آب بطری به آن اضافه کنید.
• کلم را به مدت 3-4 روز در یک مکان گرم بگذارید.
• بعد از یک روز قرار دادن آن در یخچال ، و سپس می توانید آن را روی میز سرو کنید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه کیمچی

در

کیمچی

در بیشتر شهرهای کره و همچنین رستوران‌های کره‌‏ای، کیمچی به عنوان ترشی و در کنار غذای اصلی سرو می‌‏شود ولی در بعضی از شهرهای کره، آن را به عنوان غذای اصلی با نان یا برنج می خورند.

 

مواد لازم برای تهیه کیمچی

کلم چینی یک عدد

پیازچه خلال شده یک پیمانه

ترب سفید خلال شده یک پیمانه

پودر فلفل چیلی یک پیمانه

نمک نصف پیمانه

سیر رنده شده دو حبه

زنجبیل رنده شده یک قاشق مربا خوری

آب یک پیمانه

 

کیمچی
طرز تهیه کیمچی

کلم چینی را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و آن را با آب بشویید. در حین شستن حواستان باشد که برگ‌ها از هم جدا نشود.

لا‌به‌لای برگ‌های کلم نمک بپاشید و آن را برای حدود سه ساعت در دمای محیط بگذارید تا کلم کاملا نرم شود و آب بیندازد.

درون ظرفی آب، پودر چیلی، سیر، زنجبیل، پیازچه و ترب را کاملاَ با هم مخلوط کنید. پس از سه ساعت که از نرم شدن کلم گذشت، آن را به آرامی آبکش کنید.

دستکش دست کنید و بدون اینکه برگ‏های کلم از هم جدا شود لا به ‌لای برگ‌هایش را از موادی که آماده کردید بریزید. این مواد را در ظرف در بسته قرار دهید. کیمچی را دو روز در دمای محیط و سپس در یخچال نگهداری کنید.

كره ای ها و چینی ها بر سر كیمچی با هم مشاجره كردند

نظرات

در ادامه بخوانید...