چگونه از درگیری بر سر بودجه در خانواده جلوگیری کنیم

در

muchas-parejas-con-problemas-de-fertilidad-no-pueden-acceder-a-tratamientos-de-reproduccion-asistida.jpg
پول پول پول!

او قبض را پرداخت نکرد ، با وجود اینکه قول داده بود. یا شاید او دائماً بیشتر از آنچه توافق شده هزینه می کند؟دعوا بر سر پول. در واقع ، مطالعات نشان داده است که این مهمترین علت طلاق است.

چرا زوجین خیانت مالی می کنند؟

برای زوجین در روابط ، تقلب جنسی غالباً خیانت نهایی تلقی می شود. اما یک نوع رابطه وجود دارد که می تواند باعث ایجاد زخم های عمیق تر از هرگونه تقلب شود: خیانت مالی .

گاهی اوقات دلیل محرمانه بودن در مورد پول کاملاً بی ضرر است.  آنتوین وینترز ، یک برنامه ریز مالی معتبر و یک محقق سابق در سازمان امور مالیاتی گفت: "همسر ممکن است پول برای تعطیلات سالگرد یا هدیه دیگری که واقعا گران است پس انداز کند." در این حالت ، ممکن است کمی آزاردهنده باشد که همسرتان پول را از شما پنهان کرده است ، اما این قصد دور از سوء نیت است.

 

در مواقعی دیگر ، یک شریک ممکن است برای یافتن حس استقلال در رابطه ای که در آن همه چیز ، از جمله پول مشترک است ، تلاش کند. وی گفت: "این ممکن است ساده مانند داشتن پول اضافی برای سرگرمی یا چیزهایی باشد که با آنها بیرون بروید." "برخی از زوجین این کار را از روی احساس فردیت انجام می دهند."

به عبارت دیگر ، هدایت درآمد به یک حساب خصوصی یا افتتاح کارت اعتباری به صورت مخفی ، راهی برای حفظ استقلال است.متأسفانه ، خیانت مالی همیشه از چنین مکان بی گناهی ناشی نمی شود.

 

وینترز گفت: "برخی از زوج ها شروع به استفاده از پول علیه یکدیگر می كنند." 

به عنوان مثال ، اگر یک فرد در یک رابطه ناراضی باشد از اینکه شخص دیگر اجازه خرید را نداده است ، ممکن است شخص به هر حال پیش برود و آن را بخرد. سپس دیگری صدمه دیده و از روی ناخوشایند شروع به خرج کردن پول می کند.

 

وی گفت ، در موارد شدید ، ممکن است یکی از همسران قصد ترک رابطه را داشته باشد و مقدار قابل توجهی پول را به یک حساب هدایت کند ، شاید به نام شخص دیگر.

 

وینترز گفت ، "دلیل این امر کوچک یا بزرگ باشد ،" این قطعاً علامت کمبود ارتباط است. "ما به عنوان یک فرهنگ ، زیاد درمورد پول صحبت نمی کنیم. حتی در روابط ، این چیز عجیب ، ناجور ، ناراحت کننده ای است. " به دلیل ناجور بودن مکالمات پیرامون پول ، دروغ گفتن گاهی اوقات گزینه آسان تری است.

تنها راه حل مشکل خیانت مالی صحبت در مورد آن است. با این حال ، دلیل هزینه های مخفی یا پس انداز شریک زندگی شما سهم بزرگی در تمایل وی به پذیرفتن خیانت مالی خواهد داشت.

 

خیانت مالی

 

اگر از یک متخصص مالی که به مردم کمک می کند و رابطه پیچیده بین پول ، احساسات و روابط را درک می کنند ، بپرسید ، پاسخ این است که پول فقط یک عدد نیست.مگان فورد ، متخصص مالی می گوید: "پول فقط یک عدد است ، نه؟ نه ، اینطور نیست."

مگان می گوید: "دلیل درگیری معمولاً فقط به دلار و سنت نیست ، بیشتر به قدرت ، اعتماد ، ارتباطات یا توافقات مربوط می شود."

هیچ یک از این مشکلات به تنهایی باعث از بین رفتن رابطه نمی شود. اما با این وجود به چگونگی برخورد شما با منابع واقعی درگیری بستگی خواهد داشت.

ما تصمیم گرفتیم به شما و  خانواده  کمک کنیم و یک برنامه توقف خصومت ها  بر سر بودجه در خانواده را تهیه کنیم.

 

 از برنامه های کنترل مالی استفاده کنید

gb-podcast-graphic-1.png

مگان فورد در مطالعه خود می گوید ، نسل جوان بیشتر از زوج های پیر در مورد پول با شریک خود صحبت می کند ، اما آنها همچنین مجادله می کنند.

آیا آنچه را که می گویید انجام می دهید؟ آیا وقتی صحبت از پول می شود با خود صادق هستید ، چه رسد به دیگران؟


برخی از برنامه های تلفن همراه مانند Mint یا Level Money مستقیماً به حساب های شما متصل می شوند و می توانند گزارشی در زمان واقعی در مورد هزینه های شما برای خرید مواد غذایی ، صورتحساب یا سرگرمی ارائه دهند. شما همچنین می توانید از Splitwise یا Goodbudget استفاده کنید - اما در این صورت باید صادق باشید و مقادیر را به صورت دستی وارد کنید.

 

رک و پوست کنده بودن به صورت منظم را یک قانون قرار دهید

Couplecountingcash-GettyImages-103919679-59a2459322fa3a001051d16a.jpg

فورد می گوید: "این افسانه كه صحبت در مورد پول" بی ادبانه "،" تابو "و" خوش ذوق "نیست ، مانع برقراری ارتباط سالم است.

اما جوانان امروزی در مسیر درستی قرار دارند: طبق مطالعه TDAmeritrade ، از هر 10 نفر مورد مطالعه 7 نفر می گویند که زوج هایی را که درباره مسائل مالی بحث می کنند و یک ضرورت می دانند در مسیر درستی قرار دارند

یک محیط آرام ایجاد کنید و کمی وقت بگذارید تا با شریک زندگی خود بنشینید و در مورد مسائل پول - هم نکات مثبت و هم زمینه های مشکل - بحث کنید. از قبل ترتیب دهید که به عنوان مثال جمعه اول ماه ، یک تاریخ  برای "مکالمه مالی" باشد.

 
آنچه برای همسرتان ضروری است و همچنین احساسات وی در حین مکالمه ممکن است برای شما احمقانه یا غیر منطقی به نظر برسد. اما قبل از اینکه به نتیجه گیری بپردازید ، لازم است که از خود بپرسید که چرا شریک زندگی شما ممکن است در مورد پول اینگونه فکر کند یا احساس کند.

قبل از شروع یک مبارزه روی درک و همدلی متمرکز شوید.

 

ایجاد سیستم برای سازماندهی حساب

190923-laptop-gmail-computer-mac-ac-623p_d3ff42014de6439ff351a89920d42e7a.jpg

طبق یک نظرسنجی NFCC در سال 2015 ، از هر چهار آمریکایی یک نفر همیشه قبض خود را به موقع پرداخت نمی کند.تأخیر در پرداخت می تواند منجر به جریمه های دیررس یا حتی افزایش نرخ سود کارت اعتباری شما شود. اما اگر به صورت تیمی پول را مدیریت کنید ، می توان اوضاع را شکست داد!

قانون طلایی امور مالی این است که کمتر از درآمد خود هزینه کنید.


 با هم می توانید یک برنامه عملیاتی ایجاد کنید. به عنوان مثال ، لیست منحصر به فرد خود از معاملات بودجه را به صورت الکترونیکی ایجاد کنید یا به دنبال منابع الهام دیگر در وب باشید.اگر شما و شریک زندگی خود با هم مدیریت امور مالی را انجام می دهید ، حتماً برای تقسیم مسئولیت های بودجه از قبل توافق کنید. 

 

ریشه اصلی درگیری ها را شناسایی کنید

اگر همه موارد بالا را امتحان کردید ، و درگیری کاملاً حل نشده است ، ناامید نشوید. بر اساس مطالعه ای که توسط Ameriprise Financial انجام شده است ، اکثریت قریب به اتفاق زوجین ، 73٪ ، می گویند که سبک مدیریت مالی آنها با شریک زندگی آنها متفاوت است.

فورد می گوید: "صحبت درباره پول اغلب احساسات گذشته ، تجربه ها و اعتقادات را برمی انگیزد ، و همه اینها می تواند در یک گره احساسی قرار گیرد."

شاید لازم باشد با شریک زندگی خود گفتگوی صریح داشته باشید: آیا هر دو به یک حساب مشترک دسترسی دارید؟ چه کسی تصمیمات پولی را کنترل می کند؟ راجع به این چه احساسی دارید؟

 

فورد می نویسد: "پول ، برای برخی از زوج ها می تواند یک منطقه محرک ، یک محل دائمی درگیری در طول یک رابطه باشد.

 

در چنین لحظاتی ، نباید خجالتی باشید ، بلکه از کسی مثل یک متخصص مالی کمک بگیرید که می تواند با جدا کردن عشق از پول به شما کمک کند تا شرایط را بفهمید و رابطه را حفظ کنید.


 و ، اگر همه راه های دیگر شکست خورد ، به یاد داشته باشید ، هیچ قانونی وجود ندارد: اگر شما و شریک زندگی خود می خواهید با جدا کردن پول خود زندگی را آسان کنید ، این نیز اشکالی ندارد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

31 نقل و قول الهام بخش برای اینکه زندگی را بخاطر معنایش زندگی کنید نه بخاطر پول

در

آیا پول همه آن چیزی است که شما لازم دارید تا خوشحال باشید؟ این نسل جدید که به نسل Y معروف است فکر می کند که نه. این نوجوانان و جوانان به یک تعادل بین زندگی و کار بعلاوه شغل انعطاف پذیر بیشتر اهمیت می-دهند تا کیسه های پول. بر اساس نوشته گاردین آنها برای کار زندگی نمی کنند، بلکه برای زندگی کار می کنند.
این فقط مربوط به نسل Y نیست. خوشحالی از پول نمی اید، خوشحالی از درون شما نشات می گیرد.
کتابیجدید با عنوان 12 راز شاد زیستن منتشر شده است و نشان می دهد که چگونه به جنبه مثبت زندگیتان نگاه کنید. همانطور که این تحقیق را مطالعه می کنید، 31 نقل و قول جهت انگیزه بخشیدن به شما برای زندگی بخاطر معنا و نه بخاطر پول آورده شده است. شاید روزی برسد که شما ذهنیتتان را از دنبال پول دویدن تغییر دهید و بجای آن جسارت به دنیال رویاهایتان رفتن را بیابید.


1- "پولدارترین آدم  و در قبرستان بودن برای من اهمیتی ندارد، چیزی که مهم است این است که وقتی به رختخواب می رویم با خود بگوییم کار شگفت آور انجام داده ایم." استیو جابز
2- "زندگی درباره تاثیر گذاری است، نه پول سازی." کوین کروز
3- " تلاش به معنی موفقیت نیست، بلکه به معنی ارزش است". آلبرت اینیشتین
4- "هیچکس بخاطر دست و دلبازی فقیر نشده است". مایا آنجلو
5- "شادی فعلی خود را با پول در آوردن معامله نکنید به این امید که بعدا دوباره آن را بخرید. شما نمی توانید." ناشناس
6- "شما از آن کاری که می کنید مهمترید. عنوان نباید شما را محدود کند و کار نباید شما را تعریف کند."، ناشناس
7- "چیزهای زیادی چشم شما را می گیرد ولی دنبال چیزی بگردید که قلب شما را بدست آورد."، ضرب المثل هندی
8- " وقتیکه 5 سالم بود مادرم به من می گفت که خوشحالی کلید زندگی است. وقتی به مدرسه رفتم از من پرسیدند وقتی بزرگ شدی میخواهی چه بشوی و من گفتم خوشحال. آنها گفتند که تو معنای این تمرین را نفهمیدی و من گفتم شما معنای زندگی را نفهمیدید." جان لنون(سیارک)
9- " یک زن واقعی تحت تاثیر پول قرار نمی گیرد چرا که می داند عشق او قابل ارزشگذاری نیست." نامشخص
10- " یک مرد ثروتمند کسی است که فرزندانش او را در آغوش بگیرند درحالیکه دستش خالیست." نامشخص
11- " اگر می خواهید فرزندانتان خوب تربیت شوند، دو برابر زمان برایشان بگذارید و خرجشان را نصف کنید." ابیگل ون بورن
12- " شکر گذار امروز باشید، و فکر که چقدر ثرونمندید. خانواده شما با ارزش است، وقتتان طلاست و سلامتی سرمایه تان است." نامشخص
13- " جنگ اصلی بر سر مدال طلا نیست. یک کشمکش درونی است، یک جنگ نامرئی درون ما- اینجاست که محل نزاع است." جسی اون
14- "شما ممکن است که از کاری بازمشسته شوید، ولی هرگز از انجام کارهای معنی دار در زندگی بازمشسته نشوید." استیون کوی
15- "اجازه ندهید که جاه طلبی های بزرگتان در برابر کارهای کوچک اما با معنی ایستادگی کنند."
16- "امروزه آسان است که غرق دنیای ستاره ها و مادیات شوید و برای تایید خودتان جستجو کنیدف در حالیکه می دانیم که باید آن را در درون خود و با ارتباط سالم با سایر افراد بدست آورد." جوفری. اس. فلچر
17- "راههای دیگری بجز مصرف گرایی و افزایش تولید برای رضایت بخشیدن به خود، شادی، لذت، شکوه و معنا وجود دارد." زیگمونت باومن
18- " به اطرافتان نگاه کنید، شما می توانید اندکی از پولتان کم کنید و به معنای زندگیتان بیافزایید." سوزی اورمن
19- " زندگیهای ما تنها عبارات با معنی عقاید ما هستند، و اینکه به چه کسی اعتقاد داریم. و تنها سرمایه واقعی ما، برای هر کداممان در ایمانمان نهفته است." گوردون بی هینکلی
20- "غنی ترین و با معنا ترین داستانها در جاهای کوچک پیدا شده است: ساخته شده، نقل شده، جدا شده، گفته شده، بازگو شده بوسیله ظاهرا مردم بی اهمیت." لوئیس براون(سیارک)
21- " برای تلاش کردن برای اینکه خود را پولدار نشان دهید ورشکسته نشوید. در حد دستمزد خودتان خرج کنید" نامشخص
22- " هدف پول بیشتر نیست، هدف زندگی کردن با اصول خودتان است."
23- " خیلی از مردمی که پولی را که بدست نیاورده بودند را برای خریدن چیزهایی که دوست نداشتند و جلب نظر مردمی که دوست نداشتند خرج کردند." ویل راجرز
24- " به فرزندانتان یاد ندهید که ثروتمند شوند، به آنها بیاموزید که شاد باشند تا بجای قیمت یک چیز ارزشش را بدانند." نامشخص
25- "امروزه مردم قیمت هر چیزی را میدانند اما ارزش هیچ چیز را نمی دانند." اسکار وایلد
26- "هرگز قبل از اینکه پول داشته باشی آن را خرج نکن". توماس جفرسون
27- " مادی گرایی شما را شاد نمی کند. فقط شما را نا امید نگه می دارد تا اطمینان حاصل کند که شما خرید خواهید کرد." سباستین مونزانی
28- " پول یک عدد است و اعداد بینهایتند. اگر این پول باشد که انسان را خوشبخت می کند، جستجوس شما برای خوشیختی پایانی ندارد." روبرت نستا مارلی
29- " از پول خورد بترسید، یک سوراخ کوچک یک کشتی را غرق می کند." نامشخص
30- "هیچ مقدار از پول و موفقیت نمی تواند جایگزین وقتی شود که شما با خانوادتان می گذرانید." نامشخص
31- " بیست سال بعد شما از این که کارهایی را باید می کردید که الان نکردید نا امید خواهید شد. پس طناب کشتی را بیاندازید، از یک بندر مطمئن حرکت کنید، بادهای موافق را در بادبان بیاندازید. جستجو کنید، خیالپردازی کنید و کشف کنید." مارک توآین

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

به خاطر عشق یا به خاطر پول چطور از خیانت مالی پیشگیری کنیم

در

 همه ی ما خیالاتی مربوط به عشق در سر می پرورانیم. همه ی ما به دنبال آن شخص ایده‌آل و رابطه ای بر پایه ی احترام و توجه متقابل هستیم. اما وقتی پول وارد ماجرا می شود، چه پیش می آید؟ چه می شود اگر مخاطب خاص شما بر اساس چیزی که ترنت هم، بنیان گذار شرکت The simple dollar، آن را خیانت مالی نامید، عمل کند؟

همه ی ما داستان هایی درباره ی این که چطور پول و قدرتش می تواند رابطه های انسان ها را نابود کند، شنیده ایم. درباره ی رابطه های اشخاص معروفی که به خاطر پول به نتیجه نرسیده است، مطالبی خوانده ایم؛ از شارلمانی که با پول و قدرتش توانست با دسیدراتا ازدواج کرده و با این ازدواج، دو پادشاهی را یکپارچه کند و سپس او را کنار بگذارد، گرفته تا جدا شدن تد ترنر و جین فرندا و مسائل مالی تایگا که بر رابطه ی عاشقانه اش با کایل جنر مشکل ایجاد کرد. همه ی مثال های ذکر شده، مشاجره های مالی اشخاص مشهور و ثروتمند بودند. اما آیا این مسئله در زندگی ما افراد عادی هم وجود دارد؟ آیا پول می تواند عشق را از زندگی مشترک حذف کند؟ پاسخ «بله» است. همه ی ما فامیل یا دوستی داریم که چنین تجربه ای دارد. هرچند این مایه ی دلشکستگی است، اما واقعیت است. من دو دوست صمیمی دارم که زندگی های مشترکشان به دلیل مسائل مالی از هم پاشید. در هر دو مورد هم ( یکی از موارد مرد و دیگری زن است)، همسر آنها نان آور( کفیل خرج) پودند و از نظر رفاهی آنها را تأمین می کردند. در هر دو مورد هم وقتی شخص با شرایط دشوار مالی مواجه شد و بی پول شد، هم کاسبی و هم همسرش را از دست داد.
آیا شما در مورد پول بحث می کنید؟ بحث کردن بر سر مسائل مالی، مسئله ای عادی است. قبلاً هم در باره ی این موضوع (مقالاتی) نوشته ام. چرا به این دلیل که ما چه بخواهیم و چه نه، در زندگی هر روز با پول سر و کار داریم. این مسئله، همیشه جلوی چشممان است. ما هر روز با مسائلی مثل رابطه ی جنسی، مواد مخدر یا جنگ هسته ای مواجه نمی شویم اما حتی اگر در این لحظه در حال خرج کردن پول هم نباشیم، قبص اجاره یا رهن‌نامه مان در بین نامه ها است؛ قبض برق در حال محاسبه است؛ و بدهی به کالج، حتی اگر به آن فکر هم نکنیم، از بین نمی رود و ‌گریبانمان را می گیرد. مسائل مالی، شخصی هستند. برای بعضی، پول کارنامه ی زندگی تلقی می شود و برای بعضی دیگر، وسیله ای برای کنترل رابطه است. شیوه ای که برای مدیریت پول به کار می گیریم، ما را کور( کنترل) می کند. ما اغلب معتقدیم که شیوه ی اداره ی ما درست ترین شیوه است. زمانی که این باور را در خود تثبیت می کنیم، مشکلات، دعوا ها و تهمت زنی ها آغاز می شوند.
سنگ اول را درست بگذاریم
شفافیت
ما کلمه ی شفافیت را خیلی به کار می بریم اما در روابط و مسائل مالی، این کلمه واقعاً به کارمان می آید. هیچ رابطه ایر ا نمی توان بدون شفافیت مالی حفظ کرد. بدون شفافیت، استرس و عواقب راز هایی که نگه می داریم، ممکن است گریبان گیرمان شود. همچنین، این استرس تنها به محیط خانه اختصاص ندارد بلکه تمام زندگی تان را هم تحت شعاع قرار می دهد. از پرسش‌نامه ای که شرکت PwC در سال 2016 برای ارزیابی اوضاع مالی کارکنانش ارائه داده است، می توان دریافت که 52% کارکنان، درباره ی مسائل مالی خود استرس داشتند.
من نمی گویم که باید هروقت با شخص مورد علاقه تان برای صرف شام بیرون رفتید، بگویید "دوستت دارم." و سپس از او درباره ی امتیاز اعتباری اش سؤال کنید. در واقع، هر دوی شما می بایست حتی قبل از این‌که چنین ملاقات صمیمانه ای ترتیب دهید، در مورد اوضاع مالی تان با هم شفاف باشید. هرچند باورش سخت است، این طور به نظر می آید که مسائل مالی شخصی تر از مسائل جنسی باشند.
در طول زمانی که در اپرا شو فعالیت می کردم، شاهد این مسئله بودم که تهیه کننده ها زوج هایی را که حاضر بودند در مورد بعد جنسی زندگی خود صحبت کنند، به راحتی پیدا می کردند. اما وقتی از آنها خواسته می‌شد که درباره ی مسائل مالی خود صحبت کنند، پاسخ می‌دادند که: پول، مسئله ای خیلی شخصی است.
صحبت های عادی درباره ی پول، می تواند استرس را در رابطه تان کاهش دهد. در واقع، بانک TD در بررسی رابطه ی زوج ها و پول که در ژوئن سال 2015 انجام شد، گزارش کرد که زوج هایی که دست کم هفته ای یک بار در مورد مسائل مالی با یکدیگر صحبت می کنند، شادتر هستند. 42% آنها کاملاً خوشحال هستند که نیمه ی گم شده ی خود را پیدا کرده اند و 35% آنها هم عادی می‌باشند.(سیارک
شفافیت یعنی اینکه درباره ی میزان حقوق، بدهی ها، امتیاز مالی، سرمایه و مهم تر از همه، در مورد اهداف مالی تان صحبت کنید. نگفتن این مسائل، به طور قطع خیانت مالی به حساب می آید. با میل و رقبت این اطلاعات را در اختیار یکدیگر قرار دهید.
تیپ های( نوع شناسی) شخصیت مالی:
این طور به نظر می آید که هریک از ما با تیپ شخصیت مالی خاصی به دنیا می آییم. در کل، ما یا اهل پس انداز و یا اهل ولخرجی هستیم. شرکت امریپرایز در بررسی های اخیرش بر مسئله ی زوج ها و پول، دریافت که 73% افراد، سبک مدیریت مالی متفاوت با شریک زندگی شان دارند. نحوه ی تربیت شدن افراد هم تأثیر مهمی بر نحوه ی برخورد آنها با مسائل مالی دارد.
آیا پدر و مادرتا ن همیشه بر سر پول دعوا داشتند؟ آیا مادرتان پول ها را مخفیانه خرج می کرد و به شما می گفت تا چیزی به پدرتان نگویید؟ آیا پدرتان، که از مادرتان جدا شده است، هر گاه شما را می دید سعی می کرد با پول و خریدن وسایل مختلف، شما را تحت تأثیر قرار دهد؟
به مخاطب خاصتان بگویید که در چه شرایطی( مالی) بزرگ شده اید و چه سرگذشتی( مالی) دارید. هر دوی شما با شنیدن و بیان کردن این مسائل می توانید درک کنید که چطور عقیده ی طرف مقابل تان و شیوه ی مدیریت مالی اش ، شکل گرفته است. این به اختلال « من درست می گویم و تو در اشتباهی» خاتمه می دهد.
هدف تعیین کنید:
شما باید تعیین کنید که زندگی  شما با هم قرار است چطور باشد. کجا زندگی خواهید کرد؟ آیا قصد دارید اجاره نشین باشید یا صاحب‌خانه؟ بچه؟ سفر؟ این ها سؤال هایی هستند که برای هر شخصی پیش می آیند اما پاسخ به آنها حایز اهمیت است.
برنامه ریزی مالی واقع گرایانه داشته باشید و بر طبق آن عمل کنید:
کاغذ و خودکاری بردارید و درآمد و مخارج خود را بر روی آن یادداشت کنید. سپس، ببینید که چه هزینه هایی را می توان کاهش داد و ماهانه چقدر می توان پس انداز کرد. به یاد داشته باشید که برنامه را هر کسی می تواند داشته باشد اما مهم عمل کردن به آن است. بیشترو بیشتر تمرین کنید. پیش از این، چندین مقاله درباره ی برنامه های مالی، پس انداز و پول خرج کردن نوشته ام. زمانی را بررسی و یادداشت برداری از آنها اختصاص دهید.
زندگی عاشقانه خوبی داشته باشید و به این گفته ی ژاژا گابور توجه کنید: " من مردی می خواهم که مهربان و فهمیده باشد، آیا این توقع زیادی از یک میلیونر است؟" خب، شاید بهتر باشد به بخش اول جمله بیشتر توجه کنیم.

31 نقل و قول الهام بخش برای اینکه زندگی را بخاطر معنایش زندگی کنید نه بخاطر پول

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

ولخرج ها بخوانند

در

شاید در بین اطرافیان دیده باشید یا خودتان به این درد مبتلا باشید! بله یک بیماری مهلک و به شدت وخیم به نام ولخرجی. افرادی که از هر نوع مدل جدیدی اطلاع دارند. افرادی که محال است تا سر کوچه بروند و دست خالی بازگردند.

اگر خودتان یا یک نفر از اطرافیانتان از این دست رفتار ها دارند، بدانید که به این بیماری خطرناک مبتلا هستند.

اما نگران نباشد درمان این بیماری پیش ماست. اگر از این که زود پول هایتان تمام می شود خسته شده اید! اگر سقف بدهکاری هایتان به جایی رسیده است که دیگر کسی حاضر نیست به شما پولی قرض بدهد و اگر خودتان هم از این وضعیت موجود خسته شده اید با ما همراه باشد تا به شما بگوییم چاره ی کار کجاست. با ما همراه باشد.

برای رفع مشکل ولخرجی باید چندین مرحله را طی کنید تا به درجه ای از شهامت برسید که به خودتان یک نه قاطع بگویید.

اول ماه است و حقوق خود را دریافت کرده اید و در فکر هستید که چطور دخل پول بی زبان را در بیاورید! اما کمی صبر کنید. اگر می خواهید تا هفته ی آینده بی پول نشوید یک لیست تهیه کنید. یکی از مشکلات افراد ولخرج این است که به بازار می روند و هر چیزی را که دیدند فورا می خرند بدون این که فکر کنند که به آن نیاز دارند یا نه. پس یکی از راه حل ها این است که یک لیست از خواسته هایتان تهیه کنید. هر چیزی که فکر می کنید لازم دارید را در لیست خود بنویسد. اما قبل از آن مقداری از پولی را که دارید به عنوان پس انداز جدا کنید و به خود بقبولانید که چنین پولی اصلا وجود ندارد. حالا می توانید لیست خرید خود را تهیه کنید.

نحوه ی تهیه لیست خرید:

لابد به خود می گویید هر کسی می تواند به راحتی یک لیست خرید برای خود تهیه کند. اما من به شما می گویم که نوشتن یک لیست خرید مناسب کار هر کسی نیست و یک سری فوت و فن خاص دارد. اول چرخی در خانه بزنید. هر گوشه ی خانه از حمام و آشپزخانه گرفته تا دستشویی و حیاط. یک کاغذ و قلم با خود بردارید و هر چیزی که لازم را دارید را بنویسید. سعی کنید نیاز های خود را به دقت بررسی کنید و حتما تنها چیز هایی را درون لیست خود بنویسید که مطمئن هستید به آن نیاز خواهید داشت. لیست خود را طوری تهیه کنید که حتما تمام نیاز های شما را به مدت یک ماه پوشش دهد. در این جا می گوییم یک ما چون می خواهیم شما طوری برنامه ریزی کنید که تا ماه آینده به بازار نروید و هوس خرید چیزی های غیر ضروری به سرتان نزند. بعد از این کار لیست خود را دوباره بررسی کنید و به ترتیب اولویت بندی کنید به سه دسته: حیاتی، ضروری و کمی واجب.

بودجه بندی:

قدم بعد از تهیه چک لیست بودجه بندی است. این مرحله کمی سخت بوده و نیازمند شهامت است. البته برای ولخرج ها! در این مرحله برای تمام خرید های خود یک بودجه ی معقول در نظر بگیرید. سعی کنید یک برای هر سه بخش حیاتی، ضروری و کمی واجب خود بودجه ای تعیین کنید و تنها از همان میزان هزینه  که در نظر دارید نیاز های خود را رفع کنید. نه بیشتر و نه کمتر. با این کار شما یاد می گیرید نیاز های خود را به خوبی شناسایی و برای رفع آن ها برنامه ریزی کنید. یک نکته ی مهم که باید در این مرحله در نظر داشته باشید این است که برای موارد غیر منتظره مثل بیماری و ...نیز آمادگی داشته باشید و بتوانید با آن مشکلتان را رفع کنید و به پس انداز خود دست نزنید در صورتی که تا آخر ماه آن را خرج نکردید به حساب پس اندازتان واریز کنید. نکته ی مهم دیگر این که برای خرید های روزانه نیز مقداری از پول خود را بودجه بندی کنید. خرید های روزانه شامل خرید سبزی، شیر و نان که معمولا  تازه استفاده می شود.

روز خرید:

امروز روز محک اراده ی خودتان است. در این روز است که می توانید بعد از تمام شدن آن یا به خود و ترک عادتان امیدوار باشید و یا دوباره از نو شروع کنید. لیست خود را همراه ببرید و چشم های خود را تنها بر روی اجناسی بگردانید که لازم دارید و ازچیز هایی که در لیست شما جایی ندارند چشم بپوشانید. با این کار دیگر دست و دلتان برای چیز هایی که نیاز ندارید نمی لرزد و ولخرجی نمی کنید. در بین موارد مورد نیاز خود به درستی قیمت هر کدام را بررسی کنید. از فروشگاه هایی خرید کنید که تخفیف های ویژه ای  قائل می شوند. خرید خود را از اولین مغازه انجام ندهید. حتما چند مغازه را به دنبال جنس مورد نظر خود جست و جو کنید تا رنج قیمت ها را در دست داشته باشید و بعد از مغازه ای خرید خود را انجام دهید که به نسبت بقیه قیمت مناسب تری دارند. بعد از اتمام خرید های خود اگر از پولی که برای هزینه های خود در نظر گرفته بودید ، مقداری باقی مانده بود، به خود جایزه بدهید.  این کار باعث می شود  از این که توانسته اید بر نفس خود پیروز شوید احساس خوبی داشته باشید و به ادامه ی این روند بیشتر ترغیب شوید.

یادداشت هزینه ها:

یک دفترچه یادداشت برای تمام هزینه های خود در نظر بگیرید و هر هزینه ی خود هرچند کوچک هم که باشد را یادداشت کنید. حتی خرید یک بسته آدامس یا یک کرایه تاکسی. این کار شاید کمی خسته کننده به نظر برسد اما شما را به این وا می دارد که از تمام هزینه های خود آگاه باشید و بدانید که در طی یک ماه کجا و چه مقدار هزینه دارید. با این کار می توانید از مقدار هزینه آگاه شوید و بر اساس آن برای ماه آینده بودجه بندی خود را دقیق تر انجام دهید. در ضمن می توانید از هزینه های متفرقه و غیر ضروری خود نیز آگاه شوید.

سخن آخر:

به یاد داشته باشید که در دنیای امروز پس انداز داشتن برای روز مبادا بسیار واجب است زیرا برخی اوقات موقعیت های پیش بینی نشده ای وجود دارد که اگر پس اندازی وجود داشته باشد می توانید به راحتی مشکل خود را با آن حل کنید. اما ولخرجی باعث می شود که همواره نگران آینده و هزینه های خود باشید. می گویند برای ترک هر عادتی چهل روز لازم است. تنها به خود چهل روز مهلت دهید. چهل روز خود را به چالش بکشید. بعد از آن شما به فردی با اراده تبدیل شده اید که به راحتی حاضر نیست که هزینه های غیر ضروری انجام دهد و مدریت هزینه هایتان باعث می شود که دیگر برای موارد ضروری که لازم است و شما هزینه ی آن را که قبلا خرج مسائل غیر ضروری می کردید، نگران نباشید و با خیال راحت هم پس انداز دارید و هم خرید های خود را انجام داده اید. پس هم آرامش دارید و هم یک عادت بد را ترک کرده اید.

لحظه هایتان آرام.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چهار وظیفه اصلی پول

در

پول وسیله مبادله مدرن و واحد استانداردی است که با آن قیمت ها و دیون پرداخت می شوند. پول به طور اساسی چهار وظیفه اصلی از قبیل وسیله مبادله، ذخیره ارزش، واحد محاسبه و منبع پرداخت معوقه را به عهده دارد. بطور کلی، تقاضای پول تقاضای مانده واقعی است. نظریه های تقاضای پول در طول زمان گسترش یافته است و این بخش بالاجمال با توسعه از زمان سنت کلاسیک تا زمان حاضر سر و کار داشته است.
اقتصاددانان از آغاز زمان سنت کلاسیک بدنبال چهار وظیفه اصلی پول که در بالا ذکر شد بوده اند تا نظریه هایشان در مورد پول را ضابطه مند کنند. برطبق نظریه کلاسیک، تمام بازارهای کالا برای اطمینان از حصول تعادل در آنها، پیوسته قیمتهایی معلوم و نسبی دارند که به طور انعطاف پذیری منطبق هستند. اقتصاد به جز در زمان انحراف گذرا که نتیجه اختلالات واقعی است همیشه در سطح اشتغال کامل است. در چنین اقتصادی، نقش پول ساده است و به عنوان پول مسکوک به کار می رود، یعنی کالایی که واحد آن برای بیان قیمت و ارزش به کار می رود ولی ارزش آن تحت تاثیر این قاعده قرار نمی گیرد. پول همچنین مبادله کالا (وسیله مبادله) را تسهیل می کند وهمان طور که جونز در سال ۱۸۷۵ اشاره می کند استفاده از پول انطباق مضاعف نیازمندیها را بر آورده می سازد. اما، پول بر تعیین قیمت نسبی، میزان بهره واقعی، مقدار تعادل کالا و در نتیجه کل درآمد واقعی تاثیرگذار نیست. پول عاملی "بی طرف" است که عواقبی برای مقادیر واقعی اقتصاد ندارد. نقش آن ذخیره ارزشی است که تحت فرضیات کلاسیک اطلاعات کامل وهزینه های معاملاتی ناچیز به طور محدودی درک می شود.
نظریه مدرن تقاضای پول ریشه در مساعدتهای نخستین لئون والراس دارد که نظریه تقاضای پول او بخش ساده ای از نظریه کلی او درباره تعادل اقتصادی است . به جز والراس، اقتصاددانان کلاسیک مثل میل و اقتصاددانان نئوکلاسیک اوایل قرن بیستم مانند ویکسل  تاکید کمی بر تقاضای پول فی‌ نفسه‌ تا قبل از سال 1900 داشتند، با وجود اینکه این تحلیلگران آگاهی صریح داشتند که برخی مقادیر خاص دارایی پول واقعی توسط کارگزاران اقتصادی تحت مجموعه ی مشخصی از شرایط برآورده می شود.
مفهوم دارایی های پول شکل رسمی خود را با نظریه مقداری بویژه با نوشته های پیگو در سال۱۹۱۷ بدست آورد. پیش از این فیشر در سال ۱۹۱۱ فرمول مشهور نظریه مقداری را با استفاده از معادله به اصطلاح مبادله ارائه داد.
نظریه مقداری رابطه ای مستقیم و متناسب بین مقدار پول و سطح قیمت به ارمغان می آورد. این رابطه در چارچوب تعادل کلاسیک با دو اصطلاح متناوب اما برابر توسعه داده شد. اولین نسخه با نام "معادله مبادله" مربوط به ایروینگ فیشر ازدانشگاه ییل می باشد و دومین نسخه "رویکرد کمبریج یا رویکرد نگرش مانده نقدی" است که مربوط به اقتصاددانان دانشگاه کمبریج بویژه ای سی پیگو می باشد. هر دو نسخه در درجه اول تاکید بر پول به عنوان وسیله مبادله دارند از این رو، آنها مدلهای تقاضای معامله پول را به بارمی آورند . در حالی که فیشر درسال1911 در تحلیل خود بر جزئیات سازمانی مکانیسم پرداخت متمرکز است، اقتصاددانان کمبریج بر ترغیب افراد به نگهداری پول تاکید دارند.

در نظریه مقداری کلاسیک، تقاضای پول حتی ذکر نشده است، آنچه به جای آن تاکید می شود مفهوم "سرعت معامله گردش پول" می باشد که مقدار متوسط زمان یک واحد پول که در انجام معاملات در دوره زمانی معین به کار می رود را اندازه گیری می کند. این رویکرد که مربوط به فیشر  است براساس "معادله مبادله" MSVT = PtT انجام می پذیرد، که مربوط به مقدار پول در گردش M نسبت به حجم معاملات T و سطح قیمت اجناس دادوستد شده PT در دوره زمانی معین با استفاده از عامل نسبی VT با نام "سرعت معاملاتی گردش (پول)" می باشد. این معادله یک اصلیت نیست بلکه شرط تعادل است. پول به سادگی برای تسهیل معاملات به کار می رود و از مطلوبیت ذاتی برخوردار نیست.این مقاله ادامه دارد........(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

ثروتمند شویم، چگونه با درامد ثابت ثروتمند شویم؟

در

درس بزرگی در این مقاله نهفته است. این درس همان طرز فکر و رفتاری است که برای پولدار شدن و داشتن ثروت به آن نیاز داریم.

برای شروع باید بدانیم که پول چرک کف دست نیست اتفاقا وسیله ای است که با آن می شود به سفر رفت، مایحتاج خانه را خرید، شهریه مدرسه و دانشگاه را داد، دل معشوقی را بدست آورد (مخ زد) و انتخاب های بسیاری که قطعا فراتر از اینهاست.

خب کمی دور شدیم. پس حواسمان باشد که پول چرک کف دست نیست و وسیله ی ارزشمندی است که باید طریقه درست استفاده کردن از آن را آموخت.

تا حالا از خودمان پرسیده ایم که چرا تمام وقت بر روی حرفه و شغلی که داریم کار نکنیم و بصورت پاره وقت هم بر روی داراییمان؟ بله دارایی که داریم یعنی باید بین درآمد و دارایی خود تفکیک قائل شویم. باید همیشه حواسمان باشد که برای ثروتمند شدن کار می کنیم نه برای اینکه از پس قبض های آخر ماه و شهریه دانشگاه و یک سری صورتحساب های احتمالی برآییم.

زمانی که برای ثروتمند شدن و دارایی که داریم برنامه داریم با انگیزه بهتری فعالیت خواهیم داشت. تبریک می گویم با این طرز فکر اکنون شما صاحب یک برنامه ثروت هستید و یکی از گام های اساسی را برای ثروتمند شدن برداشته اید.

 فرمول ساده ای وجود دارد که با بکاربستن آن می توان ثروت خوبی بهم زد که در ادامه به توضیح آن خواهیم  پرداخت. این فرمول به فرمول 70 به 30 مشهور است.

فرمول 70 به 30

بعد از اینکه سهم عادلانه مالیات خود را پرداختید باید یاد بگیرید که بتوانید با 70 درصد باقیمانده پس از پرداخت مالیات زندگی خود را بگذرانید. شما باید با این 70 درصد نیازهای ضروری و لوکس خودتان را برآورده کنید. اما 30 درصد بقیه چه؟ 30 درصد بقیه را در راه های زیر باید تخصیص بدهید:

  1. سرمایه گذاری سرمایه ای

شما با 10 درصد از 30 درصد باقیمانده باید ثروت ایجاد کنید. این 10 درصد را باید در خرید، تعمیر، ساخت و تولید و یا فروش به جریان بیندازید. نکته کلیدی این است که باید در یک تجارت یا کسب و کار این موارد را انجام دهید حتی اگر بصورت پاره وقت باشد.

 

خب سوال اساسی این است که چطور ثروت ایجاد می شود؟

راه های زیادی برای این کار وجود دارد. به ذهنتان اجازه بدهید آزاد باشد. بعد نگاه دقیقی به مهارت هایی که در زمان کار یا تفریح آموخته اید بیندازید.  احتمالا می توانید این مهارت ها را در یک کسب و کار پرمنفعت بکار ببریید.

علاوه براین، شما می توانید مثلا یک جنس را به شکل عمده بخرید و به قیمت خرده فروشی بفروشید. یا می توانید یک قطعه از یک وسیله بخرید آن را ارتقا بدهید و بفروشید. این 10 درصد را می توانید تجهیزات، کالا و یا سهام بخرید و شروع به تجارت با آنها بکنید. باید دید نابغه درون شما در زمینه تجارت چه کار می کند. این راهنمایی فقط خطوط کلی بودند. از ذهنتان که استفاده کنید قطعا راهش را پیدا خواهید کرد. کافی است از شم اقتصادی خود استفاده کرده و شرایط پیرامون خود را با توجه به امکانات و مهارت هایی که دارید ارزیابی کنید. شما می توانید، خود را دستکم نگیرید. اگر نیاز به دانش دارید از افراد متخصص استفاده کنید یا خودتان به جمع آوری اطلاعات بپردازید.

  1. پس انداز

خب 20 درصد دیگر هنوز باقیمانده است. 10 درصد از آن را باید به پس انداز اختصاص دهید. این قسمت هیجان انگیزترین قسمت برنامه ثروت شماست. می دانید چرا؟ چون همان قسمتی است که شما را در زمستان زندگی (پیری) یاری خواهد داد.

  1. خیریه

اما 10 درصد پایانی را چه باید کرد؟ خیریه. عجیب بنظر می رسد اما باید برای ثروتمند بودن آدم خیری بود که دستی عادت به بخشیدن دارد.

یک سوم از این 30 درصد باید در راه خیر صرف شود. خیریه به معنای پس دادن به جامعه و کمک به کسانی است که نیاز به آن دارند. من معتقدم که بخشش 10 درصد از درآمد بعد از مالیات مقدار خوبی برای اختصاص دادن این میزان برای کمک به همنوعان نیازمند در جامعه است.

بخشیدن رفتاری است که باید آموخته شود، حتی زمانی که مقداری که می بخشید بسیار کم باشد. احتمالا بخشیدن مقدار کمی پول در سطح هزار تومان کار آسانی است. اما اگر دقت کنیم نسبت 10 درصد از یک درآمد بالا میزان قابل توجهی می شود. یعنی 10 درصد از یک درامد 10 میلیونی، 1 میلیون تومان می شود که بخشیدن آن بنظر  کار چندان آسانی نیست و با بالا رفتن درآمد طبیعتا رقم قابل بخشش بیشتر می شود. شاید بگویید هر چه درآمد بیشتر شود مشکلی در بخشیدن 10 درصد از آن ندارید اما مطمئن نیستم. این عادت بخشیدن را در خودتان پرورش بدهید قبل از اینکه پول دریافتی که دارید بیشتر شود.

بنابراین باید بخاطر داشت که بخشیدن، سرمایه گذاری و پس انداز (سه راهی که باید 30 درصد مابقی درآمد را به آنها تخصیص داد.) در هر شکلی اثرات عمیق خود را دارند. حتما در پایان روز، هفته، ماه نتیجه خیلی چشمگیری نصیب شما نخواهد شد. اما با گذشت زمان برای مثال به اندازه 5 سال متوجه تغییرات محسوس خواهید شد و بعد از 10 سال تفاوت ها بسیار زیاد خواهند بود و شما پس انداز خوبی خواهید داشت، با همان درآمد منتهی با یک فلسفه متفاوت. منتظر نایستید ثروتمند شدن را شروع کنید.برگرفته از 20 مقاله برتر سایت موفقیت (success.com

نظرات

در ادامه بخوانید...

پول های تایتانیک - عکس واقعی

در

پول هایی که از کشتی غرق شده تایتانیک خارج شده است. این پول ها کاملا سالم هستند و در موزه نگهداری می شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...