5 عادت آمریکایی ها در اعیاد و جشن ها که حداقل برای ما ایرانی ها عجیب است

در

مهمانی

 

ایالات متحده آمریکا یک کشور و  یک ملت متمایز با سنت ها و پایه های تثبیت شده است. این مطالب در مورد پنج عادت آمریکایی ها در مورد اعیاد و جشن ها به شما می گوید ، که از نظر ما عجیب غریب   تا غیرقابل قبول است.

 

1. محصولات نیمه آماده برای یک جشن ، عادی است

فست فود
بخرید و گرم کنید تا دوباره عالی شود!  / عکس


یک تصویر آشنا ، عجیب غریب  و ناخوشایند برای یک ایرانی: اگر خانواده ای در رابطه با اعیاد یا جشن تولد تعداد زیادی مهمان دعوت کرده است ، پس وظیفه میزبان طبخ غذاهای مختلف است و گذراندن ساعت های زیادی در کناراجاق گاز !  اما آمریکایی ها اینگونه فکر نمی کنند که باید وقت خود را برای این کار تلف کنند. آنها به سادگی می توانند غذاهای راحتی زیادی بخرند ، آنها را در مایکروویو گرم کرده و روی میز مهمانی سرو کنند.

 

2. هر میهمان باید یک ظرف غذا با خود بیاورد

مهمانی در ایالات متحده آمریکا

مهمانی در ایالات متحده آمریکا.  / عکس


این مدل مهمانی عجیب غریب در مخیله یک ایرانی نمی گنجد که هم هدیه ببرد و هم غذا ! ما معمولاً فقط با یک هدیه به جشن تولد و سایر مهمانی ها می رویم. در ایالات متحده ، مهمانی به گونه دیگری پذیرفته شده است. در یک میهمانی ، درمورد اینکه چه غذایی را می آورید ، توافق می شود. و اگر میزبان چنین شرطی را مطرح نکرده باشد ، به طور معمول ، هر مهمان بنا به تخصص خود در آشپزی یا شیرینی پزی چیزی می آورد ، خواه یک ظرف لازانیا ، پای آلبالو یا حتی سالاد باشد.

 

3. جشن به صورت بوفه

جشن به سبک آمریکایی
جشن به سبک آمریکایی.  / عکس

 

غالباً ، جشن در حالت ایستاده برگزار می شود و میز و صندلی ها در اطراف آن قرار داده نشده اند. شما فقط وارد اتاق نشیمن می شوید ، جایی که دو میز وجود دارد - یکی با تنقلات سرد ، و دیگری با نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی و انواع لیوان ها. همچنین در ایالات متحده اصرار میزبان بر نوشیدن الکل  مهمانان به طور قطعی پذیرفته نیست. هر میهمان خودش لیوان برمی دارد و آنچه را که می خواهد می ریزد ، خواه ویسکی باشد یا آب آشامیدنی تمیز.

 

4- شخص در جشن تولدش قبضی پرداخت نمی کند

دلار

 

هنگامی که روز تولد در یک رستوران برگزار می شود ، قهرمان مراسم هرگز صورتحساب خود را پرداخت نمی کند. هر میهمان هزینه خود را پرداخت می کند و جمعا صورتحساب کسی که جشن تولدش بوده را پرداخت می کنند. 

 

5. هیچ هدیه ی غافلگیرانه پذیرفته نمی شود 

لیست خواسته های کودک آمریکایی
لیست خواسته های کودک آمریکایی.  / عکس


کاملاً معمول است که ایرانی ها با یک هدیه عجیب غریب (سورپرایز) یا یک پاکت پول به جشن تولد می آیند. در ایالات متحده ، چنین سنتی مورد قبول نیست. قهرمان این مناسبت یک لیست آرزو تهیه می کند و آن را  به همه دعوت شدگان می دهد. هدیه انتخاب شده (همانطور که می گوییم - تنظیم شده ) توسط یک مهمان برای بقیه دعوت شده ها غیرقابل دسترسی می شود. درصورتی که دعوت شده ، فرصت خرید کالای قبلاً انتخاب شده از لیست خواسته ها را نداشته باشد ،  به سادگی یک گواهی هدیه مارک دار(کارت هدیه ما)برای او از یک فروشگاه اینترنتی می برد.

 

نظرات

۱۴۰۱/۱/۱۵بعید است که هیچ کشور دیگری بتواند از آمریکا در عشق بی اندازه خود به نوشیدنی های خنک پیشی بگیرد. کوکتل، نوشابه، آب، قهوه - در اینجا واقعاً هر نوشیدنی را می توان با پیشوند "یخ" تهیه کرد. و اگر برای چنین مواردی بسیاری از افراد از فرم‌های مخصوص استفاده می‌کنند و آب را در فریزر می‌گذارند، آمریکایی‌ها یخچال‌هایی را با یخ‌ساز نصب می‌کنند یا آن‌ها را در فاصله کمی از یکدیگر قرار می‌دهند.

۱۴۰۱/۱/۱۵راحتی یکی از مهم ترین مولفه های زندگی آمریکایی هاست. و شواهد روشنی بر این امر وجود دارد. در یک مرکز خرید یا کافه، می توانید به راحتی با یک زن و شوهر با لباس راحتی خانه ملاقات کنید.چنین تصویری هیچ آمریکایی را شگفت زده نخواهد کرد. نگرش به لباس در اینجا تا حد امکان ساده است: چرا اگر راحتی و آرامش بالاتر از همه چیز است. چرا دوباره لباس را عوض کنید؟

۱۴۰۱/۱/۱۵وفور پرچم های آمریکا در همه ایالت ها رایج است و چنین عشقی به نمادهای ملی محدود به خیابان های وسیع و ساختمان های ایالتی نیست. برخی از آمریکایی ها خانه خود را با یک پرچم در بیرون تزئین می کنند که گاهی باعث سردرگمی می شود (آیا دلیل خوبی برای این کار وجود دارد یا همه چیز در مورد میهن پرستی خالصانه است؟). دیدن سوغاتی های ملی در داخل خانه نیز امری رایج است.

۱۴۰۱/۱/۱۵عادت عجیب و غریب روزمره آمریکایی ها که درک آنها برای ما سخت است بدون درآوردن کفش وارد خانه شوید بله، این واقعیت برای مدت طولانی برای همه شناخته شده است، اما این چیزی از عجیب و غریب و غیرعادی آن کم نمی کند. چرا نمی توانید کفش های خیابانی خود را در ورودی بگذارید و دمپایی خانه بپوشید؟ فرش های مختلف را پهن کنید این نکته ممکن است در رابطه با مورد قبلی حتی عجیب تر به نظر برسد. اما در خانه های آمریکایی واقعاً فرش های زیادی وجود دارد: آنها هم در حمام و هم در اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهرو یافت می شوند. این حضور آنها در خانه نیست که شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، بلکه کمیت و تنوع آنها است: می‌توانید هم قالیچه‌های کوچک کرکی و هم فرش‌های بافته شده عظیم با سایه‌های غیرمنتظره پیدا کنید.

۱۴۰۱/۱/۱۵ ایالات متحده آمریکا ایالتی است که اغلب به آن "سرزمین فرصت ها" می گویند، جایی که به نظر می رسد همه می توانند در زیر آفتاب جای خود را پیدا کنند. با کمال تعجب، زندگی آمریکایی ها، که اغلب در فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و کتاب ها به ما نشان داده می شود، گاهی اوقات غافلگیرکننده است: از این گذشته، ساکنان محلی در رفتار خود هم در جامعه و هم در خانه متفاوت هستند.

۱۴۰۱/۱/۱۵تصور تابستان در یک کلان شهر بدون تهویه مطبوع غیرممکن است، اما در این مورد، مانند بسیاری دیگر، نکته اصلی این است که زیاده روی نکنید. پس از گرفتگی و درجه حرارت بالا، با ورود به خانه، خنکی مطبوعی را احساس خواهید کرد، اما پس از چند دقیقه متوجه سردی بیش از حد اتاق خواهید شد. بسیاری از آمریکایی ها کولر را همیشه روشن می گذارند .مهمانانی که به آن عادت ندارند ممکن است بخواهند به زیر آفتاب داغ برگردند.

۱۴۰۱/۱/۱۵از کتری در خانه استفاده نمی کنند شگفت آور، اما درست است: در هر خانه آمریکایی می توانید انواع مختلفی از قهوه سازها را پیدا کنید، در حالی که اوضاع با کتری های معمولی بسیار بدتر است. اغلب اوقات، شما به سادگی این کالای خانگی را در آشپزخانه یا در کنار اجاق گاز یا روی میز نخواهید یافت. گاهی اوقات شما هنوز موفق به پیدا کردن آن می شوید: کتری را می توان در قفسه های دور از دسترس پیدا کرد و در نهایت غیر قابل استفاده است.

۱۴۰۱/۱/۱۵هنگام انجام تعمیرات، ما توجه ویژه ای به تور و پرده می کنیم: آنها نه تنها از آفتاب بیش از حد روشن و چشمان کنجکاو محافظت می کنند، بلکه اتاق را به یک محیط دنج تبدیل می کنند که نمی خواهید از آن خارج شوید. در آمریکا، پرده ها بخش رایجی از طراحی فضای داخلی نیستند.

۱۴۰۱/۱/۱۵ لوسترهای سقفی به ندرت در خانه های آمریکایی دیده می شوند که ممکن است نسبتاً غیرعادی به نظر برسد. در اینجا، منابع نور لامپ های رومیزی و دیواری هستند که می توانند در یک اتاق نشیمن بسیار بیشتر از کل خانه ما باشند. یکی دیگر از جزئیات محبوب داخلی، لامپ های کف است و اغلب به عنوان منبع اصلی نور استفاده می شود.

در ادامه بخوانید...

عادتی که پزشکان نگران آن هستند 15 عادت

در
همه اینها با یک گام کوچک شروع می شود. این امر در مورد اقدامات معمول ما است که هر روز انجام می دهیم. به عنوان مثال، آیا شما فکر کرده اید که چقدر لباس های گرم سلامتی شما را تهدید می کنند، چطور دندان ها و لثه ها با بیماری آلزایمر مرتبط هستند و چرا افرادی که از خوردن صبحانه خودداری می کنند به سختی وزن کم می کنند؟
 
ما در sayarak.com چندین واقعیت علمی را برای شما تهیه کرده ایم که ما را متقاعد کرده است تا در عادت های روزمره و سبک زندگی، که زمان و گاهی اوقات سلامت ما را بخطر می اندازد، تجدید نظر کند.
 

بهداشت ضعیف دهان و دندان باعث بیماری آلزایمر می شود

اگر دندانهایتان را به خوبی بشویید، ممکن است نه تنها پوسیدگی، بلکه همچنین پریودنتیت - عفونی که در ابتدا روی لثه ها تاثیر می گذارد، و در نهایت دندان ها را خراب می کند را درمان کنید. باکتری هایی که باعث پریودنتیت می شوند بر مغز اثر می گذارند و  سرعت رشد آلزایمر را تسریع می کنند.
 

افرادی که لباس گرم می پوشند بیشتر بیمار می شوند

هنگامی که شما بیش از حد بدن را گرم می کنید، لباس برای باکتری ها و ویروس های پاتوژن یک زیستگاه راحت است.
 
حافظه شکر و رول خراب است
مقدار زیادی کربوهیدرات و مصرف شکر در تغذیه، منجر به ایجاد زوال عقل می شود.مصرف شکر را به طور کامل قطع نکنید، فقط دوز روزانه خود را محاسبه کنید، فراموش نکنید که هنوز در میوه ها، سبزیجات، غلات، نوشیدنی ها و محصولات لبنی قند وجود دارد.
 

اسپری مو باعث آکنه می شود

حتی اگر در زمان استفاده از اسپری فقط روی موها اسپری کنید استفاده کنید، به نظر می رسد باز هم جوش ، آکنه و التهاب روی صورت ظاهر می شود.
 

نوشابه و نوشیدنی های ورزشی باعث مشکلات قلبی می شود

هر نوشیدنی شیرین با رنگ های مصنوعی خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی ناگهانی و دمانس را افزایش می دهد. بسیاری از نوشیدنی های ورزشی، بعضی از میوه ها و سدیم رژیم غذایی در این دسته هستند.
 

نوشیدنی ها با آب لیمو یا سرکه سیب را با در معده خالی ننوشید

کلیه ها، کبد، روده بزرگ و ریه ها سیستم طبیعی بدن ما هستند که عمدتا کار آنها تصفیه و حذف سموم از بدن است. آب میوه و سبزی تازه نمی تواند هیچ کاری برای کمک به شما انجام دهد: آنها فقط آسیب می رسانند. به عنوان مثال، استفاده از آنها در مقادیر زیاد و در معده خالی ، خطر ابتلا به دیابت و زخم معده را افزایش می دهد.
 
تمیز کردن خانه بدون دستکش منجر به مسمومیت می شود
مهم نیست که ظرفها را بشویید یا اجاق گاز را تمیز کنید - لازم است در شروع به کار از دستکش هایی که از سوختگی های شیمیایی محافظت می کنند و از تماس مواد سمی با دست جلوگیری می کنند استفاده کنید. بر روی اسکاچ معمولی برای شستن ظروف، حدود 362 گونه از میکروارگانیسم ها زندگی می کنند که بیشتر آنها برای انسان ها مضر هستند.
 

سموم با عرق خارج نمی شود

وقتی هوا گرم می شود و یا دمای بدن به علت بیماری افزایش می یابد، عرق کردن، بدن شما را خنک می کند و باعث می شود بیش از حد احساس گرما نکنید. سموم بدن از طریق عرق دفع می شوند اما در بعضی موقعیت ها سموم از طریق پوست همراه با عرق خارج نمی شوند و این فاجعه است.
 

شستشوی دهان با روغن، دندان ها را ضد عفونی نمی کند، و خمیر دندان با کربن فعال، مینای دندان را از بین می برد.

کربن فعال در ترکیب خمیر دندان، دندان ها را تقویت نمی کند - برعکس، برای مینای دندان بسیار خطرناک تر از سودا است که به طور سنتی برای سفید کردن دندان استفاده می شود.
 

قطره چکان و تزریق ویتامین ها بی فایده هستند

اگر فرد سالمی هستید، نیازی به تزریق ویتامین ها و نیترات ندارید . آنها برای افرادی که به دلایلی در جذب ویتامین ها از مواد غذایی مشکل دارند، تجویز می شود.
برای داشتن موهای زیبا، ماساژ سر، تغذیه مناسب و کوتاه کردن به موقع مو کافی است.
 

Kombucha برای سلامتی خطرناک است

دانشمندان نمیتوانند برخی خواص درمانی کومبوشا را اثبات کنند. اما کومبوشا حاوی مقدار زیادی شکر است و چون که  پاستوریزه نیست ممکن است دارای باکتری های مضر فراونی باشد، که اغلب به مسمومیت منجر می شوند. کومبوشا نباید به کودکان و زنان باردار داده شود، زیرا حاوی الکل و کافئین است.
 

فک غیر طبیعی همراه با درد گردن و پشت منجر به پیر شدن پوست می شود

موقعیت غیرطبیعی فک ها می تواند از اختلالات در ستون فقرات صحبت کند و عضلات فک را تضعیف کند، که موجب تضعیف پوست صورت می شود. به همین دلیل ترمیم دندان ها (نه فقط به خاطر یک لبخند زیبا ) می تواند در هر سنی مفید باشد.
 

نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود

بدن ما به این صورت طراحی شده که نیاز به انرژی زیاد در صبح برای مصرف آن در طول روز دارد.فرآیندهای پردازش تبدیل گلوکز به انرژی، انتشار هورمون و کار سیستم های گوارش و عصبی به این بستگی دارد. بنابراین، صبح شما می توانید مواد قندی و هیدروکربنات، و حتی چربی و ترشی در مقادیر نرمال مصرف کنید.بدون صرف صبحانه بدن نیاز به کمبود صبحانه را در شب جبران می کند و بنابراین غذا به وزن بیش از حد تبدیل می شود. 
 

پخت و پز در اجاق گاز بدون هواکش تقریبا معادل سیگار کشیدن است

هود بر روی اجاق گاز ساخته شده است به طوری که شما  محصولات گاز سوزاننده را تنفس نکنید. هر بار در طی پخت و پز گازها و مواد سمی در اجاق گاز تولید می شود.
 

هر چیز طبیعی به معنی مفید بودن آن نیست

روش های سنتی استفاده شده توسط پرورش دهنده ها خطرناک هستند و به ندرت آزمایش می شوند. یکی از روش های محبوب برای ایجاد انواع hybrids های جدید هنوز روش تابش است . اما کنترل ضعیف و عدم تحقیق کمی منجر به تراژدی می شود. به عنوان مثال، در دهه 1960، یک نوع سیب زمینی جدید به دست آمد که، همانطور که معلوم شد، حاوی مقدار زیادی سولانین سمی بود.
 
در نتیجه، آنچه که به ما تحت برچسب "محصول طبیعی" داده می شود ممکن است به طور قابل توجهی از سبزی یا میوه اصلی، و حتی تبدیل شدن به یک جهش خطرناک باشد. به عکس بالا گوجه فرنگی نگاه کنید: گوجه فرنگی های طبیعی خیلی متفاوت از نسخه خانگی خود هستند که شما ترجیح می دهید آنها را انتخاب کنید.
 

پنیر، میوه های خشک شده و غلات صبحانه در سیستم ایمنی اختلال بوجود می آورند

غذاهای فرآوری شده حاوی مقدار زیادی قند یا، بر خلاف آن، نمک، حاوی افزودنی های مختلف و هورمون ها یا مقادیر بیش از حد چربی های ترانس هستند، که اگر در مقادیر زیادی از آنها را بخورید، اثر منفی روی ایمنی بدن دارند.
مواد غذایی منجمد و کنسرو شده، هر محصول نیمه تمام
غلات صبحانه
بیکن و سوسیس
آجیل بو داده با نمک یا شکر پاپ کورن مایکروویوی
میوه خشک، و همچنین میوه های تازه و آب میوه های تازه
مارگارین و پنیرهای ذوب شده
سس گوجه فرنگی و دیگر سس های آماده.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادت های بی ضرر که زندگی ما را به طور چشمگیری کوتاه می کند 6 عادت

در
حداقل شش عادت وجود دارد که، همانطور که معلوم شده،برای بدن بی ضرر نیستند.
 
به عنوان مثال، مسواک زدن دندانهایتان یک روش کاملا مفید است. با این حال، Howard Gamble، دندانپزشک آمریکایی مسواک زدن پس از صبحانه را هشدار می دهد. به نظر او، بهتر است این کار را حداقل بعد از نیم ساعت انجام دهید - اسیدهای موجود در غذا می توانند به لایه های عمیق تر دندان نفوذ کنند و پوسیدگی ایجاد شود.
 
عادت پنجره های باز و دوش گرفتن زیاد در فهرست خطرات است. در مورد اول، مواد خطرناکی که باعث سردرد، بیماری قلبی و سرطان میشوند میتوانند از پنجره های باز نفوذ کنند.
و در مرحله دوم - استفاده از محصولات با اجزای سورفکتانت ، Surface active agent  است.( سورفکتانتهای آنیونی نقش شوینده اصلی را دارند و کف زیادی را ایجاد می کنند)
 
گرم کردن غذا در اجاق مایکرفر مملو از اختلالات هورمونی در بدن می شود - فتالات در این مورد به ظروف می رسند.
 
عادت قرار دادن یک پا روی پای خود در خانه باعث ورید های واریسی، آرتروز و ترومبوز خواهد شد.
 
شما نباید به مدت طولانی از هدفون ها استفاده کنید - سر و صدای ثابت برای بدن باعث تولید هورمون اضافی می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند

در
ما برخی از عادت ها را قطعاً خوب و بعضی دیگر را مضر و عادت خطرناک می دانیم. اما ، با بررسی دقیق تر معلوم می شود که همه چیز به این سادگی نیست. به نظر می رسد که کیفیت و سبک زندگی ما تا حد زیادی توسط اقدامات روزانه مشخص می شود ، که تا آن زمان به عنوان فوق العاده مثبت و بی ضرر درک می شدند.
ما  در  sayarak.com تصمیم گرفتیم دریابیم که کدام عادات  به ظاهر مثبت تحت شرایط خاصی به عادت منفی تغییر می کند.

 

1. آیا درست است که هر چقدر دوست داریم بخوابیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است؟ خوابیدن به همان اندازه که دوست دارید به اندازه نداشتن خواب کافی برای بدن بد است. خواب طولانی مدت به صورت منظم (بیش از 9 ساعت در روز) می تواند منجر به افسردگی، اختلال در عملکرد مغز، افزایش خطر ابتلا به دیابت، افزایش وزن، باعث بیماری های قلبی، کمر درد، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل را افزایش دهد .
 
مقدار خواب کافی: 7-8 ساعت برای "راه اندازی مجدد" بدن کافی است . و اگر وسوسه خواب طولانی مدت وجود داشته باشد ، توصیه های ساده ای را دنبال کنید :
در روزهای آخر هفته ، مانند روزهای دیگر هفته از خواب بیدار شوید تا راحت تر بمی توانید ریتم خواب خود را بدست آورید.
به طور هم زمان ، همیشه قبل از نیمه شب به رختخواب بروید.
کیفیت خواب را بهبود بخشید : شب ها غذای سنگین نخورید ، اما گرسنه نشوید. نوشیدنی های کافئین دار را فقط صبح بنوشید.
قبل از رفتن به رختخواب ، دمای مطلوب را در اتاق خواب ایجاد کنید - 16-18 درجه سانتیگراد.
 
تمام وسایلی که باعث پریدن خواب شما می شود را از اتاق خواب بیرون ببرید ، تلویزیون را خاموش کنید. درخشش صفحه نمایش تولید هورمون ملاتونین ، که وظیفه خواب را بر عهده دارد متوقف می کند.
 
لیست کارهای روز بعد را بنویسید و دیگر لازم نیست در مورد آن فکر کنید و می توانید زودتر بخوابید.
 

 

2. آیا عادت نوشیدن مقدار زیادی آب درست است

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: مسمومیت با آب می تواند منجر به مشکلات سلامتی بسیار جدی شود: نارسایی کلیه ، ورم ریوی یا مغزی. کلیه های سالم می توانند بیش از 1 لیتر آب در ساعت پردازش کنند. بنابراین ، اگر در مدت زمان کوتاهی چندین لیتر آب بنوشید ، می توانید وضعیت خطرناکی پیدا کنید. حتی اگر مقدار آب آشامیدنی حیاتی نشود ، مایعات اضافی فشار را بر روی بدن وارد می کنند.
 
صحیح: همه چیز پیچیده است ، زیرا نوشیدن آب کم خطرناک است ، و مقدار زیاد مضر است. خوشبختانه ، بسته به وزن شما توصیه های بهینه ای وجود دارد. فراموش نکنید که یک مقدار مشخص شامل نه تنها آب در شکل خالص، بلکه چای، قهوه، سوپ و آب میوه می شود.
 
به محض بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید . این دستگاه گوارش را تحریک می کند ، و بیداری سریع را تشدید می کند.
 
وقتی احساس گرسنگی می کنید ، یک لیوان آب بنوشید: بدن ما اغلب تشنگی و گرسنگی را اشتباه می گیرد.
 
در صورت احساس خستگی ، آب بیشتری بنوشید ، زیرا این یکی از علائم کمبود آب بدن است. بهتر است در لیوان های کوچک بنوشید تا به کلیه ها فشار وارد نشود.
 
آب را در دمای اتاق بنوشید . نوشیدن آب سرد می تواند باعث سردرد و وازواسپاسم شود.(تنگی یا باریک شدن شریان ها، به علت انقباض مداوم رگ های خونی است) نوشیدن آب سرد پس از خوردن غذاهای چرب نیز مضر است: چربی وارد شده به معده، بصورت ناقص و ضعیف هضم می شود.
 

 

3. آیا هر بار بعد از غذا خوردن دندان های خود را مسواک بزنیم

چرا این عادت بد است: بعد از خوردن غذا ، میزان اسیدیته در حفره دهان افزایش می یابد ، بنابراین مسواک زدن به دندانهای شما منجر به عدم تمیز شدن دندان ها می شود و فرسایش سریع مینای دندان را تحریک می کند. با مسواک زدن دندان های خود بعد از صرف صبحانه ، به اسید روی دندان کمک می کنید تا به عاج برسد.
 
چگونه و چند بار در روز مسواک بزنیم:
روزانه دو بار ، صبح و عصر به مدت 2-3 دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید.
حداقل 30 دقیقه بعد از غذا صبر کنید و از مسواک زدن خودداری کنید. اگر نمی توانید صبر کنید که بلافاصله پس از خوردن غذا باقی بماند ، از شستن دهان استفاده کنید .
 
اگر شما از محصولات غذایی با اسیدیته بالا استفاده کرده اید مثل آب میوه های تازه، تند، شور، گوشت سرد، کافئین، نوشابه های گازدار، فست فود بهتراست یک ساعت و یا حتی بیشتر برای مسواک زدن صبر کنید.
 

 

4- آیا درست است که از عطسه و عطسه زدن خودداری کنیم و دهان خود را با کف دست بپوشانیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: در طی هر عطسه ، جریان هوا با فشار 120 متر بر ثانیه با فشار زیاد خارج می شود. پزشکان می گویند : بستن بینی و دهان هنگام عطسه غیرممکن است ، زیرا این می تواند به بافت های نرم نازوفارنکس و نای آسیب برساند و باعث پارگی عروق در چشم شود. علاوه بر این ، تجمع غیر طبیعی هوا در قسمتهای میانی حفره قفسه سینه می تواند منجر به سوراخ شدن غشای تمپان یا آمفیزم شود. مطمئناً ، همه این موارد وحشتناک برای هرکسی که جلو عطسه را می گیرد ، رخ نخواهد داد ، اما از آنجا که مواردی وجود داشته، پزشکان هشدار داده اند. پس چرا این خطر را انجام می دهید؟
 
در مورد عطسه در کف دست ، این "بهترین" راه برای آلوده کردن افراد اطراف است. اگر دهان خود را نپوشانید ، قطره ها به 2-3 متر گسترش می یابند. و اگر در پشت دست عطسه کنید ، میکروب ها بر روی دست شما پخش می شوند ، و سپس میکروب های کف دست شما روی دسته های درب ، نرده های دستی ، دکمه های آسانسور باقی می مانند - هر آنچه را لمس می کنید.
 
چگونه عطسه کنیم: طبق آداب و رسوم ، عطسه کردن بدون پوشاندن بینی امری ناپسند است.هنگام عطسه، بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانید و دستمال را در سطل زباله بیندازید.
 
دستمال ندارید و یا عطسه به شما زمان استفاده از دستمال را نمی دهد؟ عطسه در آستین لباس و یا کلاه . این بهتر از گزینه ای است که در کف دست عطسه کنید که به یک محل پرورش عفونت ها تبدیل می شود.کلاه یا لباس را می توانید در اولین فرصت بشویید.
 

 

5- آیا این جمله صحیح است.من میمیرم، اما این کار را خواهم کرد

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بدی است: باید یاد بگیریم که همه چیز، همیشه آن طور که می خواهیم و همانطور که فرض می کنیم اتفاق نمی افتد : شرایط تغییر می کند ، و گاهی اوقات انجام وعده و قول به سادگی ممکن نیست و یا بسیار مشکل ساز است. اما ، شخص با احساس مسئولیت و  ترس از درگیری، از قول خود امتناع نمی کند و به ضرر خودش عمل می کند.
 
روش درست قول دادن چیست: اگر می بینید تحقق وعده ای را نمی توانید انجام بدهید یا کاملاً غیرممکن است ، نباید ابرقهرمان بازی کنید: هیچ کس از قربانی شدن شما قدر دانی نخواهد کرد. "من میمیرم ، اما این کار را خواهم کرد" ، به احتمال زیاد ، در زمانی با اضطراب ، فرسودگی و هدر رفتن وقت شما پایان می یابد.
 
انتخاب کنید و صادق باشید. آیا نمی توانید وعده را تحقق بخشید ، اهداف خود را تغییر دهید؟ بپذیرید که با دادن قول عجله کرده اید و در صورت لزوم ، امتناع خود را توجیه کنید.
 

 

6. آیا درست است که همیشه بله بگویید

چرا این عادت بد است: اعتقاد بر این است که همیشه گفتن "بله" به معنای گشودن جهان بروی خودمان، بدست آوردن فرصت ها و پذیرش سپاسگزارانه هدایای سرنوشت است. با این حال، این یک طرفه است و اغلب مغایر با منافع شماست.
 
چگونه نه بگوییم : اولویت ها را به درستی تنظیم کنید و در مورد آنچه برای شما مفید است فکر کنید.
یاد بگیرید که بدون احساس گناه بگویید "نه" . فقط به این دلیل که می دانید چگونه یک مشکل را حل کنید ، نیازی به حل آن ندارید. حتی اگر واقعاً می توانستید کمک کنید اما آن را نمی خواهید ، شما حق دارید این کار را انجام ندهید. به چشمان طرف مقابل نگاه کنید ، صمیمانه لبخند بزنید و توضیح دهید که چرا امتناع می کنید.
 
اگر شک دارید از روش fast forward استفاده کنید. تصور کنید که قبلاً توافق کرده اید و درخواست را رد کرده اید. هر دو گزینه را در نظر بگیرید و تصور کنید که چگونه درخواست را انجام می دهید. به احساسات خود گوش فرا دهید. آیا این باعث خوشحالی شما می شود؟ آیا این برای شما مهم است یا فقط وقت خود را تلف می کنید؟ این روش شما را از وضعیت فعلی نجات می دهد تا بتوانید به طور عینی وضعیت را ارزیابی کرده و تصمیم بگیرید.
 

 

7. آیا تلاش دائمی برای انجام کارهای مفید درست است

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: میل به سود بردن از هر دقیقه منجر به این می شود که فرد، تمایل به انجام هرکاری را برای خود از جمله استراحت ،آرامش و ریلکس کردن ، که بدن به آن نیاز دارد را متوقف میکند. زمان اختصاص داده شده به خود، با عذاب وجدان همراه می شود. بعد از گذراندن یک روز در رختخواب برای تماشای سریال های مورد علاقه ، بعضی اوقات احساس شرم و ناامیدی می کنیم و در تلاش برای ایجاد اصلاحات روز بعد ، کل خانه را از بالا به پایین شستشو می دهیم ، در محل کار می مانیم و یا یک شام سخت و رنگارنگ آماده می کنیم. آیا این عملکرد آشناست؟
 
چگونه غلبه کنیم: وجود زمان برای چیزهای مهم که باید به صورت موثر و مفید وجود داشته باشد برای استراحت و آرامش و تفریح است. و این استراحت کمتر از زمان اختصاص داده شده به تجارت نیست.روی خودتان کار کنید. برای استراحت خوب ، تمایل آگاهانه شما برای استراحت و بازیابی قدرت لازم است.
 
به آرامش به عنوان مراقبت عمدی از خود فکر کنید. اگر احساس گناه برای انجام هر کاری کردید ، به یاد داشته باشید که آنچه را که خسته شده است بازیابی می کنید و فقط به استراحت در بعضی اوقات در روز نیاز دارید.
 
یاد بگیرید که استراحت را جزء لاینفک زندگی بدانید . اگر در ابتدا برایتان دشوار خواهد بود ، حتی می توانید برای استراحت در نوشتن دفتر خاطرات ، وقت بگذارید ، و آن را بخشی از برنامه برای رسیدن به یک هدف بزرگ قرار دهید.
 
برای کمک به شما در آرامش ، مراسم روزانه ، هفتگی و ماهانه ایجاد کنید. به عنوان مثال ، هر عصرانه به مدت 30 دقیقه تلفن ، تلویزیون یا هر وسیله الکترونیکی پرتلاطم دیگری را خاموش کنید و این بار را به خود اختصاص دهید: کتاب بخوانید ، مراقبه کنید ، رویا پردازی کنید.
 

 

8- آیا درست است که شیوه زندگی بیش از حد اقتصادی داشته باشید

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: اجازه خرید ندادن به آنچه می خواهید به همان اندازه خطرناک است که خریدهای محرک را انجام می دهید. اغلب ، مردم تصمیم می گیرند که پس انداز کنند و تغییرات اساسی در سبک زندگی خود ایجاد کنند ، از استراحت دست می کشند و برای لذت های کوچک پول خرج نمی کنند . این روحیه شما را خراب می کند ، شما را عصبانی می کند ، و تمایل برای پس انداز پول و تمام این حساب و کتاب کردن ها،  با تمایل همه ی آنچه می خواهید جایگزین می شود.
 
نحوه عملکرد درست : برنامه ریزی بودجه برای هزینه های پیش بینی نشده و سرگرمی داشته باشید. و آنها لازم است مانند خرید ویتامین ها برای شما "مهم" و "مفید" باشند.
بودجه خود را ماهانه بررسی کنید و تنظیماتی را در مورد آن انجام دهید.برای خواسته ها و شرایط غیرقابل پیش بینی ذخیره کنید - 5-10٪ از بودجه کل را کنار بگذارید.
 

 

9. آیا درست است که هر مرحله از گذشته را تجزیه و تحلیل کنیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: می توانید کیفیت کار انجام شده ، درست بودن  تصمیم گرفته شده و موفقیت یا شکست یک عمل اخیر را تحلیل کنید. اما گاهی اوقات شما فقط باید بتوانید شرایط را رها کنید تا اینکه تحلیل به خود نظم و انضباطی منتقل شود. تأمل مداوم مانع لذت بردن از لحظه ها می شود. اندیشه های مربوط به گذشته و همچنین تجزیه و تحلیل بیش از حد ، زندگی در زمان حال را دشوار کرده و برای آینده نمی توانید برنامه ریزی کنید.
 
چگونه به این عادت غلبه کنیم: زندگی در حال، و اینها فقط کلمات نیستند بلکه یک روش تفکر هستند.سعی کنید فقط آن دسته از اقدامات را که باید تنظیم شوند ، تجزیه و تحلیل کنید.
 
از اینکه برای خودتان احساس ناراحتی کنید ، دست بردارید. ما دائماً بر روی انتظارات خود زوم می کنیم، به گذشته می اندیشیم و از آینده می ترسیم.یک تلاش آگاهانه انجام دهید - لحظه را احساس کنید و در آن بمانید. سلیقه ها ، بوها را حس کنید ، ببینید چه چیزی را می پوشید ، احساس کنید که باد می وزد. بعضی اوقات ، برای اینکه احساس خوشبختی کنید ، لازم نیست کاری انجام دهید - فقط تماشا کنید که در اطراف شما چه اتفاقی می افتد و خود را بخشی از آن بدانید.
10. دهمین عادت به ظاهر خوب اما در عمل بد را شما کاربر گرامی بگویید.
و در زندگی شما چه اتفاقی افتاده است که یک عادت به عنوان یک امر خوب ، مضر از کار درآمده است؟ در نظرات به ما بگویید

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 عادت که هر کسی را به یک بازنده تبدیل می کند

در
 
10 عادت که هر کسی را به یک بازنده تبدیل می کند
به نظر می رسد برخی افراد برای بدست آوردن موفقیت خوش شانس هستند ، در حالی که برخی دیگر همیشه بدشانس. شما فکر می کنید یک خوش شانس یا بد شانس هستید؟ اما دانشمندان با این امر موافق نیستند: روانشناسان و ریاضیدانان قادرند الگوی مشخصی بین رفتار انسان و موفقیت که وی می تواند به دست بیاورند ، ترسیم کنند.
 
ما در sayarak.com در تلاش هستیم تا به لیستی از عادت ها برسیم که باعث بوجود آمدن یک بازنده می شود.

 

هرگز اشتباه نمی کند

به نظر متناقض می رسد ، اما این درست است کسانی که اشتباهات کمی می کنند دیر یا زود از موفق شدن دست می کشند. دانشمندان دانشگاه آریزونا حتی میزان شکست ایده آل را - 15٪ تعیین کردند. آزمایش با مدلهای ریاضی به آنها در این امر کمک کرد. آنها سعی در آموزش هوش مصنوعی برای مرتب کردن داشتند. اگر کار 85٪ به درستی انجام شود ، کارها سریعتر پیش می روند. هنگامی که ماشین پاسخ های صحیح بیشتری می داد ، کار بسیار آسان تلقی می شد و به دنبال یافتن اطلاعات جدید و راه حل های جایگزین نبود.
 
بنابراین: موفقیت بیش از حد و مکرر باعث رکود و در جا زدن شما می شود. بنابراین برای تا 15٪ از اشتباهات در فعالیت های روزانه را به خودتان اجازه دهید و احساس آسودگی کنید.
 

 

تلاش می کند همیشه فرد خوبی باشد

خوب بودن بیش از حد مسیری نیست که منجر به موفقیت شود. در حالی که برخی در تلاش هستند تا با تاکتیک خوب بودن نظرات خود را به دیگران منتقل کنند ، برخی دیگر از موضع خود به شدت دفاع می کنند. و این دومی هستند که اغلب به نتیجه می رسند. بنابراین از انتقاد شدید نترسید و از شنیدن نظرات منفی خودداری نکنید.
 
عصیان و سرسختی ، کلید موفقیت است. این موضع دانشمندان است که پس از 40 سال مشاهده، نتیجه گیری کردند. و در صدر آنها کسانی بودند که در کودکی شروع به نشان دادن این خصوصیات کردند. بچه های شیطان در بزرگسالی آماده صحبت مستقیم در مورد علایق خود هستند. آنها از تماس با اولین کسی که دوست دارند خجالت نمی کشند یا در باره از افزایش حقوق با مافوق صحبت می کنند.
 

 

او به بی عدالتی در جهان اعتقاد دارد اما فقط در رابطه با خودش

بازنده آماده است تا بی وقفه در مورد مشکلات خود صحبت کند. اگر در مکالمه، شخص دیگری از زندگی شکایت کند ، مشکلات وی را به هیچ می شمارد. چنین برون گرایی معکوس ، تمایل به جلب توجه به خود و کاهش ارزش مشکلات دیگران باعث دفع افراد می شود. و خود بازنده فقط بدشانسی را تشدید می کند و وقت خود را صرف نارضایتی برای زندگی می کند.
 

 

صبحانه را نادیده می گیرد

صبحانه را نادیده می گیرد و نوشیدنی اشتباه را می نوشد
کارشناسان دریافته اند که پربارترین روز را کسانی می گذرانند که صبح ها قادر به کسب انرژی هستند و می توانند از این طریق تمرکز خود را برای مدت طولانی حفظ کنند. برای رسیدن به این مهم، چندان کار دشواری لازم نیست انجام دهید: به عنوان مثال، خوردن صبحانه. وعده غذایی اول باعث ایجاد انرژی و بهبود حافظه کوتاه مدت می شود.
 
نکته دیگر از دانشمندان: به جای قهوه صبح ، نیم ساعت قبل از صبحانه را با آب لیمو بنوشید. کافی است یک تکه میوه را درون یک لیوان آب فشار دهید. ویتامین های موجود در مرکبات برای کمک به تمرکز در طول روزتاثیر می گذارد.
 

 

شخص بازنده احساسات را دست کم می گیرد

هوش هیجانی (EQ) کم می تواند باعث شکست شود - هم در کار و هم در زندگی شخصی. کسانی که نمی دانند چگونه احساسات دیگران را بخوانند ، خود را از فرصت سازش و سریع پاسخ دادن به تغییرات محروم می کنند. اعتقاد بر این است که می توان هوش هیجانی را توسعه داد: کتاب بخوانید ، مطالعه و نقاشی کنید ، فیلم های خوب تماشا کنید.
 
خود را دوست داشته باشید و به عشق به خود توجه ویژه ای داشته باشید.مطالعه اخیر دانشمندان نشان داده است که مقداری از خودشیفتگی به موفقیت کمک می کند.
 

 

بازنده می خواهد فقط در یک جهت پیشرفت کند

همه ما مهارت یا صفاتی داریم که به آنها افتخار می کنیم. اما شرط بندی فقط روی یک چیز اشتباه است. موفقیت نیاز به استحکام شخصیت ، تمایل به کسب دانش و رشد جسمی دارد.
 
روانشناسان انگلیس لیستی از خصوصیات را تهیه کرده اند که می توانند کلید دستاوردهای زندگی شوند. 6 امتیاز دارد: مسئولیت پذیری ، انعطاف پذیری ، آمادگی برای چرخش های غیر منتظره ، کنجکاوی ، شجاعت و تمایل به رقابت.

 

چگونه نام شخص با موفقیت او در ارتباط است

آمار نشان می دهد : بین طول یک نام و حقوق و دستمزد ارتباط مستقیمی وجود دارد. بنابراین اگر فرصتی وجود دارد که نام خود را کوتاه تر معرفی کنید - از آن استفاده کنید. شکل نه چندان رسمی اسم باعث می شود که در بین مردم بیشتر پذیرفته شوید و اعتماد به نفس را القا می کند. محققان تخمین می زنند که فقط 1 پسوند یا پیشوند اضافی در نام می تواند دستمزدها را با 3600 دلار در سال کاهش دهد.
 
به عنوان مثال ، یکی از ثروتمندترین افراد روی کره زمین با نام بیل گیتس شناخته می شود. چه کسی می داند ، اگر او، خود را با نام کامل خود معرفی می کرد، ویلیام هنری گیتس سوم ! الان در کجای این فهرست بود!

 

چگونه تناسب اندام بر موفقیت تاثیر دارد

در نگاه اول بین موفقیت و اندازه کمر رابطه واضحی وجود ندارد. پروفسور جین اوگدن از دانشگاه سوری ادعا می کند که زنی با کمر نازک به معنای واقعی کلمه این فکر را به دیگران منتقل می کند: "من می دانم خود کنترلی چیست." و مردم ، با نگاه به او ،ناخود آگاه فکر می کنند که اگر او می تواند شیرینی را رها کند ، قطعاً اراده ای محکم دارد.

 

موافقت می کند در صورتی که به نفع او نیست

لبخند زدن و اخم کردن در پاسخ به پیشنهادات دیگران بسیار ساده تر از خودداری یا اعتراض به کسی و مسئولیت پذیری درمورد عواقب تصمیمات است. بنابراین می توانید به عنوان یک فرد شیرین و عاری از درگیری شهرت کسب کنید - اما هیچ چیز بیشتری بدست نیاورید.فرد بازنده نه بخاطر نگرانی دیگران، بلکه به دلیل عدم تمایل به پذیرش تعهدات و ترس از انتقاد است که موافقت می کند.

 

شخص بازنده بندرت بوسه می زند

بوسیدن بسیار مفید است . بوسه ها نه تنها ایمنی را افزایش می دهند و استرس را کاهش می دهند ، بلکه روابط طولانی مدت را نیز تقویت می کنند. دانشمندان ارتباطی بین بوسه و درآمد پیدا کرده اند. ظاهراً فردی که احساس دوست داشتن می کند، با اشتیاق کار می کند.
 
شاید وقت آن باشد که دوست عزیز خود را ببوسید. آیا اسرار موفقیت می دانید؟ کدام عادات را می توانید نام ببرید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

بایدن پیروز انتخابات آمریکا شد

در

joe-biden-ukraine-fundraising-min.jpg

 

نتیجه انتخابات در ساعات اولیه مطابق پیش بینی ها پیش نرفت و ترامپ در بیشتر ایالت ها جلو افتاده بود، در آخرین ساعات شمارش آرا جو بایدن توانست با کسب اکثریت ارای الکترال رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا شود.

نکته مهم دیگر درباره انتخابات امسال امریکا، شرکت تعداد بالای آمریکایی ها در این انتخابات است، حتی با وجود کرونا مردم به پای صندوق های رای رفتند تا از کاندیدای مورد علاقه خود حمایت کنند.

ترامپ آرای ایالت اریزونا را از دست داد، این ایالت 4 سال پیش به او رای داده بودند. اینبار هم ترامپ توانست رای تگزاس و فلوریدا را مثل دوره ی قبل از آن خود کند. البته برای مثال ایالت تگزاس از سال 1964 به کاندیدای جمهوری خواه رای داده و احتمالا شخص رئیس جمهور تفاوت خاصی در رای آن ها نخواهد داشت.

ترامپ در رشته توییت هایی صحت انتخابات امروز آمریکا را زیر سوال برد و اعلام کرد من در ساعات اولیه پیش بودم ولی ناگهان رای های من ناپدید شد و در برخی ایالت ها از هرجایی رای های بایدن پیدا می شد.

به نظر مردم آمریکا از ترامپ خسته شده اند و حاضر نبودند 4 سال دیگر او را تحمل کنند. 3 رئیس جمهور قبلی آمریکا، اوباما، بوش پسر و بیل کلینتون هر یک 2 دوره سر کار بودند.

 

تاریخچه انتخابات آمریکا

اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور آمریکا در سال 1788 برگزار شد و در سال 1789 جرج واشنگتن به عنوان نخستین رئیس جمهور این کشور شروع به کار کرد. جرج واشنگتن برای دوره بعد نیز انتخاب شد. 

انتخابات در امریکا سابقه بیشتر از 230 ساله دارد و تاکنون 45 رئیس جمهور این کشور را اداره کردند. ترامپ که در سال 2016 روی کار آمد 45مین رئیس جمهور آمریکاست. 

جالب است که بدانید در این مدت فقط جرج واشنگتن و جان تیلر(یک دوره) بدون حزب سیاسی توانستند رئیس جمهور آمریکا شوند.

 

شرایط کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا

سه شرط تولد در امریکا، حداقل سن 35 سال و 14 سال اقامت در این کشور شروط اصلی برای کاندیدا هستند.

 

الکترال چیست؟

در امریکا برخلاف بیشتر کشورها، تعداد مجموع آرا برنده انتخابات را مشخص نمی کند. برای مثال در سال 2016 هیلاری کلینتون با کسب 48.2% کل آرا معادل 65 میلیون رای در برابر تقریبا 63 میلیون رای ترامپ بازنده شد. 

برای پیروزی در انتخابات امریکا کسب حداقل 270 رای الکترال الزامی است و اگر کاندیدای نتواند این ارا را به دست آورده مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا یک نفر را از بین 3 کاندید برتر انتخاب می کند.

تعداد الکترال های هر ایالت معادل تعداد رای های نمایندگان در کنگره است. برای مثال کالیفرنیا بیشترین تعداد الکترال معادل 55 را دارد. درکل 538 رای الکترال وجود دارد.

el-min.jpg
تعداد  الکترال های هر ایالت

 

الکترال (Electoral College) مزایا و معایب زیادی دارد ولی یکی از مهمترین مزایای آن شرکت همه اقشار جامعه در انتخاب بهترین فرد برای ریاست جمهوری است، البته از سوی دیگر به ایالت های که وضعیت حزب در آنها مشخص نیست قدرت زیادی می دهد. عیب اصلی الکترال عدم توجه به خواسته عموم مردم است. (مانند انتخابات 2016) 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دوباره یک کودک کنجکاو شوید : 8 عادت افراد کنجکاو

در

جغدکنجکاوی یک عادت است.

 

اشخاص موفق  روزانه 4 دقیقه وقت می گذارند تا از خود سوال کنند و سعی کنند حس کنجکاوی قبلی خود را احیا کنند. هرچه بزرگ می شویم ، پاسخ ها در زندگی ما اهمیت بیشتری می یابند.کنجکاوی ابزاری قدرتمند و پایه و اساس هر کاری است. در صورتی که می خواهید موفق باشید ، داشتن این 8 عادت  افراد کنجکاو ضروری است.

 
8 عادت  یک افراد کنجکاو که به شما در این امر کمک می کند.

افراد کنجکاو قضاوت نمی کنند

بیشتر افراد ، با گوش دادن به دیگران ، بلافاصله نتیجه گیری و قضاوت می کنند. در حالی که افراد کنجکاو سعی می کنند دیدگاه متفاوتی را تحقق بخشند ، فکر باز و کنجکاو باشند ، بدون اینکه در ازای آن چیزی دریافت کنند.

افراد کنجکاو سرزنش نمی کنند ، شرم نمی کنند ، افراد کنجکاو در همکاری با یکدیگر پشتیبانی می کنند و سعی می کنند بهترین راه حل را که منجر به نوآوری می شود ، پیدا کنند.

افراد کنجکاو سوالات زیادی می پرسند

کنجکاو سوالاتی را نمی پذیرد که بتوان به افراد کنجکاو پاسخ داد "بله" یا "نه". اگر می خواهید سریعتر یاد بگیرید ، با "چه" ، "چگونه" ، "چرا" و "کجا" شروع کنید.

 

افراد کنجکاو می خواهند سورپرایز شوند

بسیاری از ما با شگفتی آشنا هستیم. با تشکر از افراد کنجکاو ، ما احساس می کنیم یک انسان زنده هستیم. وقتی هیچ اتفاقی در زندگی ما نیفتد ، کسل کننده می شود.

افراد کنجکاو نمی توانند بدون سورپرایز زندگی کنند. افراد کنجکاو غذای جدیدی را امتحان می کنند ، با غریبه ها صحبت می کنند و سوالاتی را می پرسند که قبلاً از پرسیدن افراد کنجکاو ترسیده بودند.

 

افراد کنجکاو کاملاً حضور دارند

شخصی که در حین مکالمه کنجکاو است ، تلفنش حواس او را پرت نمی کند یا موضوع را ترجمه نمی کند. این قانون در مورد چند وظیفه ای اعمال نمی شود.

 

افراد کنجکاو می خواهند اشتباه کنند

توانایی کنار گذاشتن حس خودخواهی و گشودگی در برابر ایده ها و بینش های جدید ویژگی اصلی افراد کنجکاو است.

 

برای کنجکاوی وقت می گذارند

دانشمندان به افراد موفق توصیه می کنند که برای آینده برنامه ریزی کنند ، به موفقیت های افراد کنجکاو نگاه کنند و هر ماه یک بار از خود سوال کنند. کنجکاوی باید عمدی باشد.

 

افراد کنجکاو از گفتن "نمی دانم" نمی ترسند

افراد کنجکاو همیشه در گفتگوها نقش فعالی دارند و برای کسب دانش جدید تلاش می کنند.یادگیری برای افراد کنجکاو مهمتر از هوشمندانه به نظر رسیدن است.

 

افراد کنجکاو نمی گذارند گذشته در آینده آنها  تأثیر بگذارد

ذهن ما دو قسمت دارد. همان که شامل تجربه به دست آمده و دیگری که از این تجربه آگاه است. افراد کنجکاو ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و نمی توانند جداگانه کار کنند.مشکل بزرگسالان این است که دیگر به تجربه های جدید علاقه ندارند. ما بر آنچه قبلاً داریم تمرکز کرده ایم.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...