قدبلندترین مرد جهان رابرت وادلو چه کسی بود

در

قد بلندترین

قد بلندترین آدم دنیا رابرت وادلو در ابتدای قرن بیستم در خانواده ای متولد شد که جزو قد بلند ها به حساب نمی آمدند. به دلیل یک بیماری نادر ، از پنج سالگی این پسر مورد توجه قرار گرفت و مورد بررسی واقع شد ، اما او در تمام زندگی خود با این مورد توجه قرار گرفتن ، موافق نبود.رابرت وادلو با قد ثبت شده 2 متر 72 سانتی متر و وزن تقریبا 200 کیلوگرم ، به عنوان قد بلندترین مرد تاریخ شناخته می شود.


در سال 1918 ، در شهر کوچک آمریکایی آلتون ، ایلینویز ، اولین فرزند در یک خانواده معمولی به دنیا آمد. تا سن چهار سالگی ، او کاملاً عادی رشد کرد ، اما پس از آن به دلایلی شروع به رشد با سرعت باورنکردنی کرد. والدین نگران ،کودک را نزد پزشکان بردند و تشخیص وحشتناک بود: تومور هیپوفیز و آکرومگالی ، که منجر به غول پیکری می شد. امروزه داروها می توانند به بیماران آکرومگالی  كمك كنند و اثرات ناخوشایند اختلال هورمونی را برطرف كنند ، اما در آغاز قرن بیستم او محكوم به رشد باورنکردنی بود. هیچ کس نمی دانست رشد او تا چه حدی می تواند برسد و چه مدت طول می کشد ، زیرا موارد مشابه آکرومگالی در عمل پزشکی وجود نداشت.

 

قد بلندترین

رابرت وادلو قد بلندترین مرد تاریخ  با برادران و خواهرانش

 

در سن شش سالگی ، رابرت به قد متوسط ​​بزرگسالان ، 170 سانتی متر رسید ، و در نه سالگی او بر همه غلبه کرد و به راحتی پدرش را در آغوش خود بلند می کرد (189 سانتی متر و 80 کیلوگرم). وی در سن 13 سالگی به بلندترین پیشاهنگ پسر در جهان تبدیل شد و با گذر زمان فارغ التحصیلی از مدرسه ، او تبدیل به یک غول واقعی شد - قد او به 2.5 متر رسید. البته او مشهور محلی بود. روزنامه ها با خوشحالی توصیف کردند که چگونه یک مرد جوان سه برابر پارچه بیشتر برای یک کت و شلوار از یک مرد معمولی  لازم دارد ، چگونه از مبلمان سفارشی خود استفاده کرده یا صندلی جلو ماشین را  چگونه تنظیم میکند تا در قسمت عقب بنشیندو بتواند پاهای بلند خود را جای دهد. همه این چیزهای کوچک برای "عموی واقعی Styopa" مشکلات روزمره بود. بدترین چیز در مورد کفش بود زیرا کفش هایی با اندازه منحصر به فرد (رابرت وادلو قد طول پا تقریباً 50 سانتی متر است) برای سفارش باید دوخت می شد و این خیلی گران بود.

 

قد بلندترین مرد جهان که از توجه نه تنها به پاپاراتزی ها بلکه از همه رهگذران خسته شده بود ، قبول کرد که به کار در سیرک برود ، و پیشنهادهای زیادی از این دست وجود داشت مرد جوان می خواست حق زندگی عادی داشته باشد. طبق یادآوری هموطنان ، او تحصیل کرده و پیشرفت کرده بود ، بسیار می خواند ، تمبرهایی جمع می کرد و عاشق عکاسی بود. در حال حاضر از کودکی شخصیت مستقل او تجلی می یابد - در سن 10-12 سالگی پسری غول پیکر با فروش روزنامه ها و مجلات سعی در پس انداز پول داشت و پس از فارغ التحصیلی از مدرسه ، برای مدرک حقوق وارد دانشگاه شد.

 

رابرت وادلو

با وجود لبخند خوش بینانه ، زندگی برای قد بلندترین مرد تاریخ خیلی سرگرم کننده نبود.

 

وقتی این جوان 20 ساله شد ، یک شرکت کفش از کشور مادری او هنوز او را با پیشنهاد وسوسه انگیز اغوا میکرد: آنها کفش های خود را به صورت رایگان برای او دوختند و در صورت قبول پیشنهاد،  رابرت یک تور تبلیغاتی در سراسر آمریکا انجام می داد و مارک کفش را تبلیغ میکرد. همراه با پدرش ، وادلو بیش از 300000 مایل سفر کرد ، از 800 شهر و 41 ایالت بازدید کرد. وی آن را "سفر حسن نیت" خواند و اگرچه با مردم صحبت می کرد ، هر بار تأکید می کرد که فقط تبلیغ یک محصول را انجام می دهد ،  رابرت بیشتر از همه از تبدیل شدن به دلقک در سیرک می ترسید.

 

رابرت وادلو

رابرت وادلو قد بلندترین مرد تاریخ

 

بنابراین غول جوان در سراسر آمریکا مشهور شد. افرادی که با او ارتباط برقرار میکردند ، از غول پیکری او بعنوان یک نعمت باورنکردنی برای این مرد جوان ذکر می کردند. کم کم نام مستعار "غول خوب" به او چسبید. با این حال ، متأسفانه ، این تور تبلیغاتی سلامت رابرت را تضعیف کرد. در جوانی ، او هنوز هم می توانست یک شیوه زندگی فعالانه را هدایت کند ، زیرا ، با وجود ناهنجاری هورمونی ، از نظر سلامتی عالی و متمایز بود ، اما با گذشت سالها ، رشد انفجاری متوقف نشد. وقتی او 21 ساله شد ، وادلو 262 سانتی متر قد و 223 کیلوگرم وزن داشت و کمی بیش از یک سال  10 سانتی متر دیگر به قد اواضافه شد.

 

به تدریج ، رشد غیرطبیعی( آکرومگالی ) شروع به تأثیرات منفی  کرد: قد بلندترین مرد دنیا احساس کرد پاهای او حس ندارند ، راه رفتن برای او بیشتر و بیشتر دشوار شد . ابتدا مجبور شد عصا بردارد . کفش ، اگرچه برای او سفارشی ساخته شده بود و پای او را اذیت نمی کرد ، اما دائما کالوس های وحشتناک مچ پا را می مالید(کال استخوانی که در اطراف استخوان ایجاد میشود را کال بیرونی External callus و کال استخوانی را که در داخل کانال مدولری استخوان ایجاد میشود را کال داخلی Internal callus مینامند.) ، زیرا غول در پاهای خود احساس درد نمی کرد. این علت مرگ وی بود. در 4 ژوئیه سال 1940 ، در طی سخنرانی روز استقلال ،  پای رابرت  زخم و باعث عفونت و ایجاد سپسیس سریع شد. معلوم شد سیستم ایمنی بدن وی ضعیف شده است و طی ده روز بلندترین  مرد دنیا در خواب جان خود را از دست داد.

 

آدم ۳ متری قد بلندترین رابرت وادلو

قبر رابرت وادلو مجسمه برنز از رابرت وادلو قد بلندترین مرد تاریخ

 

40000 نفر در مراسم خاکسپاری رابرت وادلو جمع شدند. تابوت وی نیم تن وزن داشت و توسط 12 نفر حمل می شد. پس از این وقایع غم انگیز ، والدین  قبر را با دقت بتونی کردند تا بقایای بلندترین مرد دزدیده نشود ، و سپس همه لباس ها و کفش های او را نیز آتش زدند. وسایل شخصی رابرت وادلو برای سرگرمی  به نمایشگاه ها تحویل نشد. بنابراین یاد و خاطره "غول خوب" که در زادگاهش باقی مانده است بنای یادبودی است که در سال 1985 افتتاح شد. مجسمه رابرت وادلو غول برنزی تقریباً از سه متری به جهان نگاه می کند و به مردم لبخند می زند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه دختر زیبا تبدیل به زشت ترین زن در جهان شد

در
این داستان در ابتدای قرن بیستم در انگلستان رخ داد. زن جوان و زیبا مری بوان یک زندگی عادی، شوهر دوست داشتنی و چهار فرزند و یک کار جالب داشت.
چگونه دختر زیبا تبدیل به زشت ترین زن در جهان شد؟
اما در برخی مواقع مری بوان احساس سردرد شدید، خستگی، درد در مفاصل و ماهیچه ها می کرد. کم کم ظاهر او شروع به تغییر شدید کرد. جمجمه زن بصورت طولی کشیده شد، ویژگی های صورت و دستش خشن شد، طول دستها و پاهایش تغییر کرد.در زمانی کوتاه، هیچ ردی از زیبایی سابق در او باقی نماند.
 
در آن زمان پزشکان نمیتوانستند تشخیص درست و درمان مناسب بیماری آکرومگالی را پیدا کنند.اگر امروزه او زندگی می کرد، یک زن با آکرومگالی تشخیص داده می شد و علائم بیماری را اصلاح می کردند.آکرومگالی یک بیماری است که در عملکرد غده هیپوفیز اختلال ایجاد می شود و سطح هورمون رشد افزایش می یابد که با افزایش طول دست، پاها و جمجمه همراه است.
 
اما علیرغم تغییر شدیدی در ظاهر، همسر زن از او حمایت کرد و او را از مضحکه شدن در اطرافش محافظت کرد. به دلیل ظاهر خاص آنها، به کار گرفته نمی شدند، و اغلب در خیابان ها به آنها توهین می شد.بعد از مرگ همسرش، مری بوان تصمیم گرفت در مسابقه "زشت ترین زن جهان" شرکت کند که در آن مسابقه جایزه اول را به دست آورد و این باعث تغییر در زندگی مری بوان شد.
 
بعد از مسابقه، او را به ایالات متحده دعوت کردند تا در یک سیرک و پارک تفریحی کار کند. بنابراین، به لطف بیماری که ظاهر او را عوض کرده بود، زن یکی از هنرمندان محبوب آن دوران شد.
 
در اکرومگالی ، امید به زندگی کاهش می یابد، زیرا خطر افزایش آسیب به عروق مغز، کلیه ها و ریه ها و همچنین خطر ابتلا به پولیپوز و سرطان روده بزرگ وجود دارد.مری بوان در سن 59 سالگی فوت شد. 
 
امروزه بیماران آکرومگالی تحت عمل جراحی در غده هیپوفیز قرار می گیرند و داروهای هورمونی برای کاهش تولید هورمون سوماتروپین تجویز می شوند. و اگر مری بوان در این دوران زندگی می کرد، درمان لازم را دریافت می کرد، و با حفظ ظاهر زیبایش، شاید سرنوشتی متفاوت داشت.

نظرات

در ادامه بخوانید...

داستان زندگی یک مرد که کوتوله بدنیا آمد و بصورت یک غول درگذشت

در
آکرومگالی
در آغاز قرن گذشته، بسیاری از مردم نام آدام رینر را شنیدند، زیرا او تمام جهان علم را دچار اشتباه کرده بود. واقعیت این است که آدام یک کوتوله متولد شد و نیمی از عمر خود رابصورت یک کوتوله گذراند، اما ناگهان به یک غول بزرگ تبدیل شد.
 
sayarak.com جزئیات این مورد عجیب و غریب پزشکی را ثبت کرده است.
در سال 1899، در شهر گراتس اتریش، پسری متولد شد، که آدام نامگذاری شد.از همان زمان تولد معلوم شد که یک کوتوله است، به رغم این واقعیت که والدین و برادران او متوسط ​​قد 165-175 سانتیمتر را داشتند.
 
پزشکان تنها زمانی که 15 ساله بود به زندگی آدام علاقمند شدند. سپس جنگ جهانی اول آغاز شد و او واقعا می خواست در ارتش خدمت کند. اما درخواست او صریحا رد شد - مرد جوان خیلی ضعیف و کوتاه قد بود، قد او کمتر از 123 سانتیمتر بود. او برای بار دوم در سال آینده سعی کرد به یک سرباز تبدیل شود، اما دوباره درخواست او رد شد.
 
تا سن 18 سالگی، قد آدام رینر به 138 سانتیمتر رسید. علیرغم کوتوله بودن، پزشکان متوجه شدند که پسر نسبت به قد خود دارای دست ها و پاهای بزرگ است. بنابراین، در این سن اندازه کفش آدام 52 بود. برای مقایسه: شکیل اونیل، افسانه NBA، کفش هایی با ابعاد 56.5 دارد. و این با قد او  که 216 سانتی متر است همخوانی دارد.
 
3 سال بعد، بدن آدام  رینر به آرامی رشد کرد، بر خلاف پاها. در این زمان، آدام، با طبقه بندی پزشکی، همچنان یک کوتوله در نظر گرفته می شد (بزرگسالان بیشتر از 147 سانتیمتر قد هستند). اما وقتی که آدام 21 ساله بود، چیزی اتفاق افتاد که همه پزشکان جهان در مورد آن صحبت می کردند: بدن او شروع به رشد کرد و در 10 سال از 146 تا 213 سانتی متر رشد کرد. علاوه بر این، آدام هنوز بلند تر می شد، اما در 26 سالگی او شروع به انحنای ستون فقرات کرد، که هر ساله پیشرفت میکرد. 
آکرومگالی
Rainer در کنار یک مرد عادی رشد می کند.
 
آدام رینر ناراضی شروع به رژیم غذایی ،خوردن و ورزش کرد. علاوه بر این، چشم راست آدام کور شد و بینایی چشم چپ او بدتر شد. علاوه بر این، شنوایی مرد شروع به بدتر شدن کرد، و سپس گوش چپ او به طور کامل ناشنوا شد.
 
معاینه پزشکی نشان داد که آدام رینر توموری در غده هیپوفیز داشت. این باعث تولید بیش از حد از هورمون رشد میشد. پزشکان آکرومگالی را تشخیص دادند نشانه های معمول این بیماری عبارتند از: سینه ها و پاها بزرگ، پیشانی و فک، و همچنین دندان های گسترده تر از معمول است. Rainer همه این علائم را داشت.
آکرومگالی
کولاژ عکس نشان می دهد که چگونه آکرومگالی بر ویژگی های صورت آدام رینر تاثیر می گذارد.
 
در سال 1930، زمانی که آدام 31 ساله بود، دو پزشک تصمیم گرفتند بیماری او را بررسی کنند. در همان زمان، آنها می دانستند که شانس موفقیت بسیار کم است، با توجه به اینکه تومور برای بیش از 10 سال رشد داشته است. چند ماه پس از عمل، Rainer دوباره اندازه گیری شد. معلوم شد که رشد او تغییر نکرده است، اما انحنای ستون فقرات حتی بیشتر شده است. این نشان میداد که آدام همچنان به رشد خود ادامه می دهد، اگرچه پروسه رشد خیلی کندتر بود. بنابراین عملیات به طور کلی موفق بود.
 
اما با وجود این، سلامت این غول پیکر همچنان رو به وخامت گذاشت. توسعه انحنای ستون فقرات او را برای بقیه زندگی محدود و به ماندن در رختخوابمنتهی شد. در نهایت، او در یک خانه سالمندان نگهداری می شد.
 
Rainer در سال 1950 در سن 51 سالگی فوت کرد. ارتفاع او به 234 سانتیمتر رسید.
 
داستان زندگی آدام راینر بار دیگر ثابت می کند که بدن ما به سختی می تواند مکانیسم ایده آل نامیده شود. و یک بیماری مانند آکرومگالی ممکن است حتی در یک فرد کاملا سالم بصورت کاملا ناگهانی ظاهر شود. و مورد چگونه دختر زیبا تبدیل به زشت ترین زن در جهان شد نمونه خوبی است.

نظرات

در ادامه بخوانید...