خانه گران قیمت و دنج که کاملا در زیر زمین ساخته شده است

در

خانه گران قیمت
یک خانه گران قیمت اما دنج در زیر زمین واقع شده است تا هیچ نگرانی از بیرون باعث ایجاد مزاحمت نشود

طراحان دوباره با خانه ای دنج برای متعجب کردن شما آمده اند. در بوفالو (ایالات متحده آمریکا) یک خانه کاملاً دنج و منحصر به فرد وجود دارد که تماما زیر زمین است. این در حالی است که مساحت  آن حدود 280 متر مربع است.  هیچ پنجره ای با نور طبیعی وجود ندارد ، اما با این وجود داخل آن بسیار روشن ، دنج و حتی مجلل است. تزئین روشن و نقاشی های دیواری منحصر به فرد به شما امکان می دهد به مناطق مختلف جهان سفر کنید. هزینه این پروژه غیرمعمول طراحی و معماری 2.2 میلیون دلار است - تعداد کمی از مردم توانایی تهیه این پول را دارند ، اما sayarak.com  پیشنهاد می کند تا به یک طراحی و معماری غیرمعمول نگاهی بیندازید و برای طراحی داخلی خانه خود از آن ایده بگیرید.


1. طراحی و معماری با ایده غیر معمول

خانه گران قیمت
زیبایی از بیرون آغاز می شود.  / عکس

 

با توجه به واقع بودن این خانه در زیر زمین ، دارای یک سری مزایای خاص است. به عنوان مثال ،نمی دانید خانه ای آنجاست ، یافتن آن چندان آسان نیست. البته ، سازه های زمینی در قلمرو خانه وجود دارد که قابل توجه است ، اما قابل مقایسه با اندازه یک خانه در زیر زمین نیست.

 

خانه گران قیمت

ورودی خانه زیر زمین است.  / عکس


طراحی ورودی خانه بسیار شبیه درب خانه هابیت از فیلم محبوب "ارباب حلقه ها" است. بلافاصله پس از ورودی ، یک تونل آجری باز می شود که از طریق آن می توانید به قسمت اصلی مسکونی برسید. طراحی چنین ورودی غیرمعمول نه تنها فضای غیرمعمول افسانه ای را ایجاد می کند ، بلکه ایمنی بیشتر  را نیز تضمین می کند.

 

خانه گران قیمت

بدین ترتیب تونل شروع می شود.  / عکس

 

2. طراحی و معماری ورودی و سالن اصلی

خانه گران قیمت
یک ورودی غیرمعمول به خانه ، که بلافاصله به شما  روحیه مناسب می دهد.  / عکس


این تونل اولین منطقه غیرمعمول است که بازدیدکنندگان این خانه می بینند. به طرز ماهرانه ای رنگ آمیزی شده است تا شبیه آجرکاری از سنگ طبیعی دررنگ های قهوه ای باشد.

 

خانه گران قیمت

نمایی از تونل به سالن.  / عکس


بلافاصله پس از تونل ، رنگهای تند در یک سالن غیرمعمول با محل نشستن آغاز می شود. این شامل میز و صندلی های حصیری است. روی دیوارهای گنبدی ، آبی ، قرمز و سبز به طرز شگفت انگیزی هماهنگ هستند.

 

خانه گران قیمت

در این خانه ، سالن ساده ترین اتاق در فضای زندگی نیست.  / عکس


3. طراحی اتاق خواب به سبک گرمسیری

خانه گران قیمت
رنگ های آبی ، آرامش بخش و روحیه بخش هستند.  / عکس


صدای امواج ، آبی بی پایان ، شن های سفید و درختان نخل سعادت و آرامش را برای بیشتر مردم به ارمغان می آورد . تعطیلات معمولاً یک بار ، حداکثر دو بار در سال اتفاق می افتد و در بقیه اوقات ، بسیاری باید زندگی روزمره  را تحمل کنند. برای اینکه زندگی خود را روشن تر و غیرمعمول کنید ، می توانید از این اتاق نمونه بگیرید و رنگ ها و استراحت گرمسیری بیشتری را در زندگی روزمره خود وارد کنید.

 

خانه گران قیمت

حال و هوای مصری و عتیقه فضای داخلی را رنگارنگ تر می کنند.  / عکس


یكی از اتاق های خواب خانه زیرزمینی شگفت انگیز به سبك دریایی تزئین شده است: سایه های غنی و ظریف آبی ، ترسیم واقع بینانه ساحل ماسه ای ، ابرهای زیبا و آرام ، درختان نخل و ..... بسیار زیبا به نظر می رسد و به شما امکان می دهد در هر زمان از سال یا روز به فضای استراحت و آرامش بروید.

 

خانه گران قیمت

چندین مکان برای نشستن باعث می شود واقعاً آرام باشید.  / عکس


4. اتاق خواب با طراحی مایا

خانه گران قیمت
آسمان این اتاق یک اثر هنری جداگانه است.  / عکس


گوشه روشن دیگری از خانه ، جایی که گذراندن آخر هفته و تمام زندگی در آن دیگر خسته کننده نیست. فرهنگ مایا یکی از مرموزترین و جذاب ترین فرهنگ هاست. بنابراین ، یک اتاق خواب با طراحی و عناصر دکور اصلی قطعاً مورد توجه دوستداران تاریخ و ماجراجویی قرار خواهد گرفت. دیوارها با جنگل وحشی ، آسمان آبی زیبا ، خورشید و البته اهرام مایا نقاشی شده اند. تخت چوبی کاملاً بلند است و هرمی در پشت آن کشیده شده است و این احساس را ایجاد می کند که مکان خواب از سطح زمین بالا می رود. مبلمان چوبی تراش خورده ، و همچنین روتختی ها و فرش های رنگارنگ ، مکمل دکوراسیون هستند. در گوشه ای از اتاق ، درخت بزرگی قرار دارد که از دیوار تا سقف امتداد دارد.

 

خانه گران قیمت

محیطی کاملاً دنج و منحصر به فرد.  / عکس


5. طراحی داخلی نشیمن

خانه گران قیمت
در چنین اتاقی می توانید با رنگهای روشن کمی استراحت کنید.  / عکس


رنگ های آرام ، مبلمان ، مکان های راحت برای خواب و استراحت در حالت نشسته - این فضای اتاق دیگری در یک خانه شگفت انگیز در زیر زمین است. در اینجا می توانید با لذت در محیطی آرام بخوانید یا به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. به جز مبلمان مجلل چوب ماهون ، هیچ چیز قابل توجهی نیست.

 

6. طراحی خاص با رنگ و نور

خانه گران قیمت
مشخصاً سازندگان پروژه نسبت به مضمون طراحی دریایی بی تفاوت نیستند.  / عکس


هر گوشه خانه به سبک خاص خود تزئین شده است. تمام جزئیات کاملاً فکر شده اند و علی رغم روشنایی ، با یکدیگر هماهنگی کامل دارند. به لطف این ، خانه ای بدون نور طبیعی هرگز غم انگیز نیست. فراوانی نور و رنگ آن را زنده و منحصر به فرد می کند.

 

خانه گران قیمت

زیبایی و آسایش همه جا را فرا می گیرد.  / عکس


اطلاعات مفید: خانه کاملاً خودمختار است. بنابراین ، در صورت تمایل ، می توان آن را در هر زمان از شبکه جدا کرد. ژنراتور قادر است به مدت 2 هفته برق خانه را تأمین کند. سیستم آبرسانی به چاهی متصل است که در قلمرو خانه واقع شده است.

 

7. طراحی اتاق نشیمن

خانه گران قیمت
رنگ های روشن و فضای دوستانه.  / عکس


در چنین محیط رنگارنگ و دلپذیری ، شما بلافاصله احساس می کنید در خانه خود هستید. درهای چوبی عریض با  شیشه ، گل ها ،رنگ سبز و سایه کرم دلپذیر از دیوارها یک تفریح ​​دلپذیر را در کنار خانواده یا دوستان ایجاد می کند.

یک مبل بزرگ راحتی در جلوی تلویزیون و  راحتی ها همه مناسب هستند. سقف های طاقدار به ارتفاع 7.6 متر می رسد ، بنابراین فضا به اندازه کافی باز و آزاد دیده می شود. باز بودن محیط نشیمن با فضای آشپزخانه با ترکیبی از یک میز سنگی زیبا تکمیل می شود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طراحی برای استفاده از فضای کوچک 17 طرح

در
این ترفند ها به شما ایده می دهد تا تغییرات و طراحی خانه خود رادر صورتی که فضای زیادی نداشته باشید، انجام دهید ما به شما برخی از ترفندهای دکوراسیون را برای استفاده از به حداکثر رساندن فضا نشان می دهیم.
 
sayarak.com برخی از راه حل های طراحی جالب در اینترنت را کشف کرده است: برخی از آنها عملی هستند، برخی اصلی و اما همه آنها سزاوار اجرا شدن در خانه شما هستند.
 

1. حتی خشک کن لباس می تواند شیک باشد

2. اگر سینک آشپزخانه دارای یک تخلیه کننده باشد، شما دیگر در مورد ظروف غذا نگران نیستید

3. پله ها را به یک خیابان ونیزی تبدیل کنید

4. یک حمام کوچک با طراحی مناسب و متناسب با همه چیز

5. طراحی کاشی 

6. این خشک کن آویز به درب را می توان در عرض چند ثانیه نصب و حذف کرد

  

7. میز "2 در 1" به طور ایده آل نیازهای حیوان خانگی و صاحب آن را برآورده می کند

8. این جا کفشی آویزان کفش ها را در یک مکان مناسب جمع می کند

9. جای حوله برای آشپزخانه، زمانی که نیازی به آن نیست، می توان آن را به راحتی جمع کرد

10. Door Organizer - صرفه جویی در فضا

11. این میز برای نوشیدن قهوه و یا قرار دادن لپ تاپ بر روی آن در رختخواب

12. فضای زیر میز نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد

13. چوب لباسی دیواری، عملی، راحت و متفکرانه: قلاب ها بیرون می آیند و در صورت لزوم پنهان می شوند

14. چنین قفسه چند منظوره تاشو را می توان در عرض چند ثانیه نصب کرد

15. مناسب برای کفش،گلدان و ....

16. نقشی 3D را به فضا اضافه کنید

17. این قفسه دیوار به شما اجازه می دهد طراحی خود را با توجه به قلاب ها جابجا کنید

آیا این طرحهای سفارشی را دوست دارید؟ شاید شما ایده ای برای اضافه کردن به مجموعه ما داشته باشید؟ در نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خانه تخت: معجزه معماری از آغاز قرن گذشته

در
خانه عجیب غریب
خانه های تخت همیشه توجه همه را به خود جلب می کنند ، زیرا شگفت انگیز است: یک "دیوار" باریک و چند طبقه باریک و بلند، ایستاده و نمی افتد. در حقیقت ، آنها به هیچ وجه مسطح نیستند ، اما این تأثیری است که این ساختمانها، اگر از زاویه خاصی به آنها نگاه کنید، روی عابران می گذارند . و جالبتر از همه ، بنا به دلایلی این ساختمان های غیر معمول در بین اهالی شهر کاملاً شناخته نشده است.
ساختمان با گوشه ای شیب دار به دلیل شکل غیرمعمول قطعه و تمایل مالک به استفاده از مساحت زمین تا آنجا که ممکن است به نظر می رسد. این ساختمان قبلا به عنوان خانه اجاره ای استفاده می شده است.
خانه عجیب غریب
 یک ساختمان آپارتمان پنج طبقه با سقف های بسیار بلند و کفهای چوبی ، در بیرون چیزی مانند کشتی یا دیوار ، در سال 1914 در کنار ساختمانهای کلاسیک تر که از قبل در این خیابان موجود است ، بنا شده است. به عبارت دیگر ، در آن زمان این خانه ساختمان جدیدی بود که کاملاً در برابر پیش زمینه کلی ایستاده بود.این بدان معنا نیست که خانه های مسطح در هیچ جایی ساخته نشده اند و ساخته نمی شوند. فقط این که همه آنها کاملاً متفاوت هستند.
خانه عجیب غریب
خانه تخت. خطای دید عجیب غریب / عکس
طراحی و معماری این ساختمان تخت به لطف یک معمار با استعداد، مانند سایر ساختمانهای مشابه در خانه و دیوار آپارتمان، یک ساختمان معمولی پنج طبقه با درب های دوتایی عظیم و با دستگیره های فلزی پیچ خورده ، آشپزخانه هایی با دودکش و  قالب گیری گچ بری روی سقف ها می باشد.
خانه عجیب غریب
این همان خانه است.  / عکس
 
در نیمه دوم قرن گذشته ، این خانه به تدریج مستهلک شد ، راه پله ها ، دیوارها و کفهای چوبی  پوسیده شدند. در نتیجه مستاجران شروع به جابجایی به مناطق دیگر کردند.
نما مدتهاست که از چشمان کنجکاو پنهان شده است.  / عکس
مدت طولانی این خانه متروکه ماند ، اما چند سال پیش بازسازی آن را در دست گرفتند. اکنون تقریباً کامل است.
خانه عجیب غریب
خانه در هنگام ترمیم. / عکس
اکنون کسانی که برای اولین بار متوجه خانه مسکونی بازسازی شده می شوند ، متعجب می شوند: "خوب ، پس! این خانه چگونه می ایستد و نمی افتد؟ "به طور کلی ، خطای دید ، ساخته شده بیش از صد سال پیش توسط یک معمار با استعداد ، تا به امروز کار می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه زها حدید، در دنیای معماری به موتزارت زمان تبدیل شد

در
در 31 اکتبر 1950 ، یکی از برجسته ترین معماران زمان ما به دنیا آمد . مجله فوربس در سال ۲۰۰۸ او را به عنوان شصت و نهمین زن قدرتمند جهان لقب داد، زها حدید چشم انداز معمول در مورد اشیا را انکار کرد ، پروژه های او بسیار غیرقابل تصور خوانده می شد ، وی 17 سال مناقصه ها را از دست داد ، اما او کسی بود که دنیای معماری را کاملاً تغییر داد.
 
ما در  sayarak.com همیشه مجذوب شکل های معماری آینده نگرانه ساختمانهای بزرگ هستیم که هنوز پس از مرگ زها حدید ساخته می شوند و امیدواریم که داستان یکی از زنان معمار، شما را به تحقق جسورانه ترین ایده ها تشویق کند.
در ابتدا ، زها حدید می خواست ریاضیدان شود و حتی در دانشگاه آمریکایی بیروت تحصیل
کرد. با این حال ، در زمان هایی ، او به طور ناگهانی متوجه شد که روح او دیگر نه در اعداد بلکه در اشکال است و به معماری متمرکز شده است.
 
به زودی ، حدید به لندن رفت و در آنجا با معمار مشهور هلندی Rem Koolhaas آشنا شد. او بلافاصله به استعداد دانش آموز خود توجه کرد و مربی او شد.
 
استاد زها حدید را "سیاره ای در مدار خود" نامید. پس از فارغ التحصیلی ، Koolhaas حدید را به کار در دفتر خود در روتردام دعوت کرد. پس از 3 سال همکاری ، زاها تصمیم گرفت که برای شروع تمرین مستقل خود آماده است و به لندن بازگشت.
در همین زمان ، حدید، اسکار را در دنیای معماری دریافت کرد.
به گفته زاها ، پس از شرکت در ساخت مرکز هنرهای معاصر سینسیناتی ، علاقه واقعی به کار وی نشان داد . علاوه بر این که این نخستین موزه در آمریکا بود که توسط یک زن طراحی شده بود ، ایده ای کاملاً واضح از هویت سازمانی حدید داشت - مانند دیوارهایی که در حال خزیدن بر روی یکدیگر هستند با گوشه های تیز و شکل های غیر منتظره ای طراحی شده بود.
 
با این حال ، 2004 پیروزی واقعی برای حدید بود: برای پروژه مرکز ورزش های آبی در لندن ، او جایزه Pritzker را دریافت کرد که در دنیای معماری، اسکار محسوب می شود. زها اولین زنی بود که چنین جایزه ای را دریافت کرد.
پس از آن ، حدید به یکی از شیک ترین معماران جهان تبدیل شد ، اما این عنوان با او شوخی بی رحمانه ای انجام داد. واقعیت این است که به زودی منتقدان، زن را متهم کردند که خیلی مشتاق به خودنمایی است و کارکرد ساختمانها را فراموش می کند. و اتهامات مبنی بر عدم موفقیت ساختمانهایش را دریافت کرد.
 
بنابراین ، پس از احداث مرکز ورزش های آبی و پیروزی او ، برخی از تماشاگران رده بالا شکایت کردند که به دلیل سقف استادانه ساختمان ، نمی توانند ببینند که در استخرهای عرصه چه اتفاقاتی می افتد .
 
نمونه دیگر موزه هنرهای مدرن MAXXI  در رم است. کارشناسان آن را برای نمایش اشیاء هنری نامناسب دانستند . واقعیت این است که ساختمان یک پیچ و خم یک طرفه طولانی است و کاملاً مشخص نیست که چه اشیایی را می توان در آنجا قرار داد. علاوه بر این ، این موزه چنان بزرگ است که حتی نقاشی های بزرگ در آن نیز کاملاً گم می شدند. بنابراین ، ساختمان MAXXI به خودی خود یک بنای یادبود است.با این وجود ، پروژه های حدید و دست نوشته های وی به یکی از شناخته شده ترین پروژه های معماری در جهان تبدیل شد.
گاردین لقب حدید را  "ملکه آرک و منحنی" ، که آزاد هندسه آزادانه در معماری است، نامید .حدید واقعاً در تمام زندگی خود مشغول این واقعیت بود که کلیشه ها را نابود کرده و به طور کلی کانونهای پذیرفته شده را پشت سر بگذارد و فراتر از فضای معمول شود.  
به هر حال ، دفتر زها حدید یکی از اولین کسانی بود که به  رویکرد پارامتری برای طراحی روی آورد. این رویکرد به ما امکان پردازش مقادیر زیادی از داده ها را می دهد كه براساس آن می توان ساختار بسیار پیچیده ای از ساختمان ها را محاسبه كرد. علاوه بر این ، کامپوزیت  پلاستیک، که به شما امکان می دهد ساختمانهایی با شگفت انگیزترین شکل بسازید ، به تحقق پروژه های خارق العاده معمار ستاره کمک کرد .
به طور کلی می توان کل رویکرد حدید به معماری را هنر ی نامید. او کارکرد گرایی و خردگرایی را رد کرد و فقط به تخیل خود تکیه کرد. 
 
در آغاز و اواسط راه، زها جسورانه ایده های بلند پروازانه خود را مجسم می کند. در حال حاضر همه سبک هنری حدید را می دانند ، و او حتی مقلدینی نیز دارد. ساختمانهای او فقط اشیاء موجود در فضا نیستند بلکه آثار هنری واقعی هستند. آنها با سفینه های فضایی مقایسه می شوند و برای چشم انسان بسیار غیر معمول به نظر می رسند.
هر ساله پروژه های حدید بیشتر، دقیق تر و گران تر می شدند. 
هر پروژه بعدی حدید از پروژه قبلی قدرتمندتر است. و البته تمام ایده های او هزینه های زیادی را در بر داشت. به عنوان مثال ، ساخت مرکز طراحی پلازا دونگ دایمون در سئول و مرکز معروف حیدر علی اف در باکو صدها میلیون دلار هزینه داشته است.
 
در همان زمان ، جهان بحران سال 2008 را تجربه می کرد و در تلاش برای کم کردن هزینه ها هستند. بعداً ، زاخا به دلیل عدم استفاده از فضای موجود در پروژه هایش ، مورد انتقاد قرار گرفت . با این حال ، فوق ستاره معماری همه ادعا ها را رد می کند و هنوز هم مشتری های خود را پیدا می کند. در چین ، کشورهای نفتی خاورمیانه ، بودجه ساخت بان بنا ها با اقتصاد آنها سازگار است و آنها می توانند گرانترین ساختمان ها را بسازند.
در این زمان پروژه های حدید مانند هتل 40 طبقه در شهر چین ماکائو ، یک اپرا در گوانگژو ، یک دانشگاه پلی تکنیک در هنگ کنگ و یک مجتمع Galaxy SOHO در پکن ظاهر شد.
متأسفانه سالهای آخر عمر زاها حدید تحت تأثیر حوادث بسیار ناخوشایند در چندین کشور قرار گرفته است. بنابراین ، در هنگام ساخت ورزشگاه روی پروژه خود در قطر ، چندین کارگر کشته شدند . نام مشهور این معمار خوراک تبلیغاتی برای روزنامه نگاران شد ، و نام زاها اغلب در فضای منفی در رسانه ها ظاهر می شد ، اگرچه طراحی ساختمان به خودی خود برای مردم خطرناک نبود.
یک مشکل دیگر هنگام ساخت ورزشگاه المپیک توکیو به وجود آمد. این پروژه بسیار گران به نظر می رسید : اجرای آن 2 میلیارد دلار هزینه داشت. مطبوعات ژاپنی حتی این استادیوم را با یك لاك پشت دریایی مقایسه می كردند ، كه ژاپن را به زیر آب می كشد.
حتی پس از درگذشت معمار ، ساختمانهای طراحی شده با حدید در سرتاسر جهان ساخته می شوند.
زاها حدید در سن 65 سالگی در اثر سكته قلبی در كلینیكی در میامی جایی كه برای برونشیت معالجه شد درگذشت. یکی از آخرین پروژه های انجام شده او یک ساختمان مسکونی در نیویورک بود. 
اکنون دفتر پاتریک شوماخر شریک 28 ساله زها، بیش از 30 اثر ناتمام حدید را اجرا می کند و کارهای جدیدی را در دست می گیرد. بنابراین ، به تازگی مرکز بین المللی فرهنگ و هنر Meishihu در شهر چانگشا چینی تکمیل شد.
در پایتخت عربستان سعودی ، در سال 2020 ، راه اندازی مترو در نظر گرفته شده است که ایستگاه اصلی آن توسط حدید طراحی شده است. قسمت اصلی ایستگاه از مرمر سفید ساخته خواهد شد و دیوارها با صفحات طلا تزئین شده اند. زها حدید این طرح را از تپه های ماسه ای عربستان الهام گرفته است.
شاید شما با چشمان خودتان برخی ساختمانهای زها حدید را دیده باشید؟ یا شاید دوست دارید از این ساختمان ها بازدید کنید؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خانه نقلی با مساحت 9.3 متر مربع

در
این دختر به طور مستقل یک خانه کوچک با مساحت 9.3 متر مربع را طراحی و ساخته است.
با توجه به شوق مسکن کوچک و بزرگ ، که تعداد زیادی از افراد فعال و خلاق را درگیر کرده است ، به هیچ وجه تعجب نیست که در بسیاری از کشورهای جهان می توانید مدل های جالب بسیاری را مشاهده کنید. علاقه مندان آمریکایی در این مهارت معماری و طراحی به ویژه موفق بودند ، از جمله آنها طراح خلاق ، لینا منارد است. او که به طور مستقل یک میکرو مسکن با مساحت 9.3 متر مربع برنامه ریزی و ایجاد کرده است ببینید.
 
دراینترنت می توانید طراحی های منحصر به فردی از خانه های کوچک را مشاهده کنید ، اما خانه ای جذاب که توسط طراح خلاق ، لینا منارد طراحی و ساخته شده است ، سزاوار توجه ویژه است ، زیرا نسبت اندازه به راحتی بسیار شگفت آور است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترکیب رنگ که برای هر اتاق مناسب است 4 ترکیب

در
طراحی آپارتمان
در طراحی آپارتمان ، بسیاری سایه های کلاسیک را ترجیح می دهند. ترکیب کلاسیک صرف نظر از زمان و ترجیحات مد همیشه شیک به نظر می رسد. با این حال ، کلاسیک ها گاهی اوقات شروع به زحمت می کنند و شما چیزی جدید و مدرن می خواهید. متخصصان معماری داخلی، طراحی اتاق ترکیبی از رنگ ها را توسعه داده اند که در طراحی هر آپارتمان مرتبط هستند.
 
اولین قدم در انتخاب رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی آپارتمان باید در مورد تأثیر کلی فضای روی رفاه شما باشد. این می تواند یک التقاط پرتحرک ، مدرن بی سر و صدا و آرامش بخش یا مینیمالیسم روزمره و آرامش بخش باشد. پس از انتخاب رنگ اصلی ، باید سایه هایی سرد یا گرم را انتخاب کنید. این می تواند هم ترکیبی تک رنگ باشد و هم سایه های متضاد.
 

چه رنگهایی کاملاً با یکدیگر ترکیب شده و برای هر طراحی مناسب است؟

 

1. سفید با آبی تیره و آبی روشن

طراحی آپارتمان
ترکیب رنگ های آبی و سفید همیشه روشن و غیر معمول است.
 
کارشناسان بر این باورند که علاوه بر سایه های خنثی ، خانواده هایی از رنگ ها با طیف گسترده تری از رنگ های آبی وجود دارد. ترکیبی از آبی روشن و آبی تیره می تواند به عنوان یک حالت آرام و بی نظیر و همچنین یک هماهنگی روشن و شیک به فضا بدهد. یک مکمل عالی برای این، رنگ سفید سرد خواهد بود. پالت رنگ کلاسیک حاصل ، همیشه مرتبط خواهد بود و هرگز از سبک خارج نمی شود.
 
کارشناسان طراحی توصیه می کنند طرح های مختلف تک رنگ را امتحان کنید. این ممکن است یک طراحی غیر معمول از دیوارها باشد ، جایی که یکی از آنها به رنگ آبی تیره نقاشی شده است ، و بقیه به رنگ آبی روشن. وسایل مبلمان در این حالت ممکن است سفید باشد. نتیجه نهایی در منسوجات در سه سایه اصلی است.
 

 

2. ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی

طراحی آپارتمان
ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی.
 
خاکستری یکی از رنگ های مورد علاقه اکثر طراحان است. متخصصان به طور مداوم از آن برای طراحی های مختلف استفاده می کنند. و دلایلی برای این وجود دارد. برای طرفداران مینیمالیسم ، خاکستری غنی از سایه های بسیاری از سرما تا گرم است. برای طراحی آپارتمان می توانید از ترکیبی تک رنگ خاکستری تیره با رنگ های روشن تر استفاده کنید.
 
اگر طرفدار سبک روشن هستید ، پس رنگ خاکستری با کل پالت رنگی کاملاً هماهنگ است. ترکیب رنگ ها به سبک اسکاندیناوی برای هر آپارتمان مناسب خواهد بود. ترکیب جالب یک پس زمینه خاکستری روشن به همراه مواد خام یا خشن (آجر ، چوب ، سنگ) است. كسانی كه می خواهند به سبك پارچه یا مینیمالیسم به فضای داخلی اضافه كنند ، می توانند به لوازم جانبی مس ، طلا ، فولاد یا نقره توجه كنند. رنگ خاکستری رقیق شده با بژ گرمتر و راحت تر می شود.
 
مشاوره مفید: انتخاب رنگ خاکستری به عنوان اصلی ، به گونه ای که فضای داخلی کسل کننده به نظر نرسد ، باید از نورپردازی با کیفیت بالا استفاده کنید. منابع نور مصنوعی به بهترین وجه در چندین سطح نصب می شوند. نور طبیعی باید بدون مانع وارد اتاق شود. هر منطقه باید به اندازه کافی روشن باشد ، بنابراین یک لوستر کافی نخواهد بود ، حتی اگر اتاق کوچک باشد.
 

 

3. فضای داخلی دنج در سایه های خاکی

طراحی آپارتمان
فضای داخلی دنج در سایه های خاکی.
 
رنگهای زمین(خاک) یک روند مرتبط و مورد پسند است. سایه های طبیعی انواع مختلف خاک ، سنگ ، مواد معدنی جزء مهم جهان در اطراف ما است. گیرنده های بصری انسان این سایه ها را چیزی نزدیک و عزیز می دانند. آنها یک پس زمینه مناسب برای ایجاد یک فضای داخلی هستند. تن های متوسط ​​از رنگهای "خاکی" از جمله سایه های قهوه ای و زرد متعلق به همان گروه تونی است و کاملاً با یکدیگر ترکیب می شوند.
 
در این پالت رنگ قهوه ای غالب است. در عین حال ، قهوه ای تون های زیادی دارد: نارنجی تیره ، قرمز آجری ، قهوه ای خردلی ، زرد مایل به قرمز. 
 
برای ایجاد یک فضای داخلی دنج و هماهنگ ، می توانید از کاغذ دیواری به رنگ کرم با الگوی بژ روشن استفاده کنید. کف های چوبی با رنگ های بژ گرم ، دلپذیری را به وجود می آورند. رنگ های روشن را می توان با استفاده از بالش های تزئینی و منسوجات ایجاد کرد. ایده های طراحی اصلی را می توان با استفاده از فرش های قدیمی ایرانی در سایه های خاموش قرمز و صورتی-بژ نیز تحقق بخشید.
 

 

4- سفید و خاکستری

طراحی آپارتمان
ترکیبی بی نقص از هماهنگی خاکستری و سفید
 
برای ایجاد یک فضای داخلی مدرن و شیک ، یک پشتیبان از سایه های خاکستری و سفید گزینه ای ایده آل است. به خصوص از این پالت رنگی برای طراحی اتاق ها به سبک های تاشو یا بلند استفاده می شود. طرفداران فن آوری از این رنگ پشتیبان قدردانی می کنند زیرا به خوبی با وسایل هماهنگ می شوند. مبلمان شیشه ای و روشنایی اضافی این محیط را تکمیل می کند.
 رنگ های خاکستری و سفید - یک راه حل اصلی و مدرن
 
این سبک ترکیبی از سردی و پویایی صنعتی است. آجر یا سنگ طبیعی بی سر و صدا با دیوارهای گچی همزیستی دارد. برای تزئین داخلی به رنگ خاکستری و سفید می توانید از سنگ تراشی در ترکیب با دیوارهای سفید رنگ استفاده کنید. رنگ خاکستری به نورپردازی اضافی نیاز دارد ، بنابراین ما از لامپ های نقره ای یا گرافیتی و همچنین قطعات فلزی استفاده می کنیم که نه تنها باعث ایجاد نور مناسب می شوند بلکه به تعیین نواحی کاربردی نیز کمک می کنند. برای ایجادسایه های روشن ، می توانید از لامپ های گرافیتی و مبلمان با رنگ تیره استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 اشتباه در طراحی داخلی و دکوراسیون

در
یک فضای داخلی ایده آل که زیبا ، شیک و دنج باشد ، اتوپیایی نیست ، بلکه رویایی است که می تواند به راحتی تحقق یاید. نکته اصلی این است که از قوانین و تفاوت های اساسی آگاهی داشته باشید و همچنین سعی کنید از اشتباهات رایج که اغلب مردم هنگام تزئین و دکوراسیون یک آپارتمان مرتکب می شوند ، خودداری کنید. sayarak.com لیستی از 10 طرح اشتباه تهیه کرده که می تواند، طراحی داخلی را خراب کند.
 

1. از مبلمان موقت استفاده نکنید

مبلمان تاشو چندان زیبا و خوشایند به نظر نمی رسد.
 
همانطور که می گویند ، چیزی ماندگارتر از موقت نیست. به همین دلیل است که اگر از قبل تعمیرات را آغاز کرده اید ، بلافاصله مبلمان با کیفیت بالا خریداری کنید ، که مدت طولانی در خانه شما ماندگار خواهد شد و مطمئناً چشم از دیدنش خوشحال می شود. در مورد وسایل تاشو ، گزینه های پلاستیکی یا فلزی در اطراف خانه و حتی جایی در آشپزخانه یا اتاق نشیمن شما ندارند ، حتی اگر معماری اتاق ها در ابعاد بزرگ و متفاوت نباشند. پلاستیک هزینه داخلی را کاهش می دهد، اما تمام تلاش شما را بی نتیجه می کند.
 

2. روشنایی را محدود نکنید

یک لوستر روی سقف کافی نخواهد بود.  / عکس
 
پیش از این مقالات زیادی درباره این موضوع نوشته شده است که در هر اتاق باید چندین سناریوی نورپردازی وجود داشته باشد. حتی اگر اتاق کوچک باشد ، وقتی منابع نوری نه تنها در سقف بلکه در دیوارها و کف قرار بگیرند ، بسیار راحت تر می شوند. ما محیط را از طریق منشور نور درک می کنیم: صبح و بعد از ظهر - به دلیل نور طبیعی (به همین دلیل همیشه پنجرههای بزرگ به نظر مناسب می رسند) ، و در عصر - به لطف نورمصنوعی. بنابراین ، باید توجه داشت که در اتاق علاوه بر لوستر مرکزی ، هر منطقه دارای منبع نوری مخصوص به خود را داشته باشد.
 
لطفا توجه داشته باشید: بیش از حد نور سرد یا نور خیلی گرم از لامپ ها ، رندر رنگی هر دو مبلمان و مواد دکوراسیون را به شدت تحریف می کند. در هنگام تزئین داخلی این موضوع را در نظر بگیرید.
 

3. منسوجات را از فروشگاه اینترنتی خریداری نکنید

چیزی که در یک فروشگاه آنلاین سفارش داده می شود همیشه مطابق انتظارات شما نیست.
 
منسوجات یک عنصر بسیار مهم در طراحی داخلی است. بنابراین قبل از خرید پرده ، حوله ، ملافه ، روتختی و سایر محصولات ، حتماً باید نمونه را ببینید و لمس کنید. شما باید پارچه را حس کنید ، رنگ را تعیین کنید ، خود را با بافت آن آشنا کنید. مهم نیست که توضیحات در وب سایت فروشگاه آنلاین چقدر دقیق است ، اما با آنچه که شما به صورت زنده می بینید ، تفاوت قابل توجهی خواهد داشت. در نتیجه ، یک محصول نساجی آنلاین خریداری شده می تواند نه تنها از یک سایه متفاوت ، بلکه برای لمس کردن (زبری،نرمی) نیز ناخوشایند باشد.
 

4- هدست را انتخاب نکنید

مبل و مبلمان از یک مجموعه - یک راه حل طراحی منسوخ شده است. 
 
هدست ها در دهه 2000 بسیار محبوب بودند. حتی اکنون در بسیاری از آپارتمان ها می توانید یک مبل و صندلی یا یک پاف صندوقی، گرد و ... را ببینید که در یک مجموعه قرار دارد. این تکنیک طراحی از مدتها پیش مد شده است. اکنون کارشناسان خواستار تنوع و شکل گیری ترکیب های جالب هستند. از نظر آنها مبلمان باید از مجموعه های مختلف باشد ، اما با هماهنگی و هماهنگی با یکدیگر از نظر رنگ ، سبک ، چاپ. علاوه بر این ، این راه حل به شما امکان می دهد تا منابع مالی را ذخیره کنید: در یک جفت با یک مبل با کیفیت بالا و شیک می توانید یک صندلی ارزان ، اما راحت و یک میز قهوه اصلی ، که مثلاً از یک پاف تشکیل شده است ، قرار دهید.
 

5- مقیاس را فراموش نکنید

در بین افرادی که از طراحی کم نظیری برخوردار هستند ، کلیشه زیر وجود دارد: هرچه اتاق کوچکتر باشد ، مبلمان کمتری که در آن قرار دارد ، فشرده تر خواهد بود. از یک طرف ، این منطقی است ، زیرا می توانید متر مربع با ارزش را ذخیره کنید. اما از طرف دیگر ، ظاهر اتاق رنج می برد - قطعات ریز از مبلمان فقط بر اندازه متوسط ​​اتاق تأکید می کنند و تأکید نامطلوبی را بر این امر ایجاد می کنند. برای به دست آوردن حداکثر استفاده از این وضعیت ، باید به هک طراحی زیر متوسل شوید: عناصر داخلی کوچک را با موارد بزرگتر ترکیب کنید. بنابراین جو هماهنگ تر به نظر می رسد.
 

6. هماهنگی را فراموش نکنید

دیوار متضاد با فضای داخلی هماهنگ نیست
 
فضای داخلی ساخته شده در یک رنگ به ندرت سودمند به نظر می رسد.زیرا چشم هیچ چیز برای جلب توجه ندارد. برای این بود که تضاد ها در طراحی اختراع شدند - در تضاد با عناصر رنگ و سبک که توجه را جلب می کنند ، اما از جو عمومی خارج نمی شوند. این تأکیدات ممکن است نقاشی ، منسوجات ، اشیاء هنری ، فرش و غیره باشد ، با این وجود ، شما باید تا حد ممکن مراقب آنها باشید. اگر تصمیم دارید یکی از دیوارها را با رنگ برجسته کنید ، مطمئن شوید که تضاد انتخاب شده با محیط هماهنگ باشد و در چندین عنصر دیگر داخلی وجود دارد.
 

7. از گیاهان مصنوعی استفاده نکنید

گلهای مصنوعی انرژی مثبت را می گیرند
 
در سال 2020 ، این طرح به طور فعال از رنگ نعنایی و همچنین همه سایه های سبز استفاده می کند. این روند را به کار گرفته و فضای داخلی را با گیاهان طبیعی تزئین کنید. اگر نمی خواهید از آنها مراقبت کنید یا به دلیل کار به ندرت در خانه هستید ، گیاهان مقاوم تر که نیاز زیادی به مراقب ندارند را خریداری کنید. در مورد گیاهان مصنوعی ، بهتر است آنها را رها کنید. با وجود این واقعیت که در فروشگاه های مدرن نمونه های بسیار باکیفیتی یافت می شود که از نظر ظاهری عملا با موجودات زنده تفاوتی ندارند ، قیمت آنها سر به آسمانمی زند. علاوه بر این ، اعتقاد بر این است که گیاهان مصنوعی انرژی می گیرند ، اما در عوض هیچ چیزی نمی دهند ، و همچنین تأثیر منفی بر جو خانه می گذارند.
 

8- یک مهد کودک درست نکنید

اتاق کودک به سبک فروشگاه اسباب بازی و ... به زودی کودک را آزار می دهد.
 
معیارهای اصلی که در اتاق کودک باید رعایت شود راحتی و کارایی آن است. والدین باید نگران خرید مبلمان با کیفیت (تختخواب ، کابینت اسباب بازی و کتاب) و همچنین در دسترس بودن فضای بازی ها و سرگرمی ها باشند. اما نباید اتاق را خیلی موضوعی قرار دهید - بچه ها به سرعت بزرگ می شوند و دیدگاه ها و ترجیحات آنها با آنها تغییر می کند. کاغذ دیواری با اتومبیل ، که از آن کودک در 5 سالگی خوشحال شد ، پس از مدتی دیگر باعث احساسات مثبت او نمی شود. برای اینکه مجبور نشوید هر دو سال یکبار تعمیر انجام دهید ، یک فضای داخلی اساسی ایجاد کنید که با پسر یا دختر شما رشد و سازگاری پیدا کند.
 

9. از قاب های رنگارنگ در فضای داخلی استفاده نکنید

قاب های مختلفی که در مغازه های سوغات فروشی به فروش می رسند ، و همچنین نسخه هایی که از سفر به دست می آید ، بندرت با هماهنگی داخلی جور می شوند. بیشتر اوقات ، آنها دقیقاً به عنصری تبدیل می شوند که باعث ایجاد نویز بصری می شود و تصویر کلی را خراب می کند. بنابراین ، سعی کنید از چنین قاب هایی دوری کنید و به چوبی کلاسیک اولویت دهید.
 

10. تختخواب را فراموش نکنید

حتی اگر تعمیر فوق العاده ای در اتاق خواب انجام شود و تختخوابی زیبا در مرکز اتاق قرار بگیرد ، ملحفه های قدیمی و روتختی کل طراحی را خراب می کنند. برای این که تلاش های خودتان را بی نتیجه نکنید ، برای ملحفه و روتختی با کیفیت هزینه کنید. اگر نمی دانید کدام رنگ برای فضای داخلی شما مناسب است ، از یک رنگ خنثی ، به عنوان مثال ، سفید ، بژ یا خاکستری استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...