جواهرات واقعا سلطنتی الیزابت تیلور ملکه هالیوود

در

الیزابت تیلور

6 جواهر واقعاً سلطنتی ملکه هالیوود الیزابت تیلور

 

این بازیگر آمریکایی به حق ملکه هالیوود نامیده شد. او نقش های زیادی در فیلم ها بازی کرد و ، به هر حال ، اغلب با جواهرات خود بازی می کرد ، بدون اینکه از جواهرات ارزان قیمت بدل استفاده کند. مجموعه جواهرات او افسانه ای بود ، زیرا حتی یک قطعه از صندوقچه الیزابت تیلور می تواند هزینه زیادی داشته باشد. شوهران این بازیگر در خرید هدایای گرانبها برای الیزابت درخشان کوتاهی نکردند و خود او نیز فرصت خرید یک نمایشگاه دیگر را از دست نداد.

الماس تاج محل

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور و الماس تاج محل.  / عکس


گردنبند فوق العاده زیبا با الماس به شکل قلب و یاقوت توسط ریچارد برتون به بازیگر زن اهدا شد. استدلال می شد که در قرن 17 این الماس توسط امپراتور هند در زمان مغول شاه جهان به ممتاز محل محبوبش هدیه شد. در آغاز قرن ، این الماس توسط خانه جواهرات کارتیه خریداری شد. صنعتگران یک قاب ارزشمند از طلا و یاقوت ساخته و آن را با یک زنجیر طلایی شبیه ابریشم تکمیل کردند.

وقتی بعد از مرگ تیلور ، گردنبند الماس در کریستیز به خریداری ناشناس فروخته شد ، رسوایی بالا گرفت. خریدار مرموز درخواست بازپرداخت کرد ، زیرا به گفته او الماس متعلق به دوران مغول نیست ، همانطور که قبلاً گفته شد. به صندوق امانت الیزابت تیلور دستور داده شد که مبلغ کامل را به خریدار بازگرداند ، اما از آن زمان تاکنون اختلافات بی پایان بین صندوق امانت و کریستیز وجود دارد. و اکنون کاملاً مشخص نیست که آیا الماس واقعاً متعلق به شاه جهان بوده است یا خیر.

 

زمردهای دوشس بزرگ ماریا پاولوونا

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور در نیم ست پارو زمرد.  / عکس


نیم سمت زمرد در طول فیلمبرداری در "کلئوپاترا" توسط ریچارد برتون به بازیگر زن الیزابت تیلور  اهدا شد و توسط صنعتگران بلغاری ساخته شده است. برخی منابع نام این مجموعه را صحیح می دانند و مطمئن هستند که قبلاً زمردها واقعاً درتاج دوشس بزرگ ماریا پاولوونا بوده اند ، در حالی که برخی دیگر معتقدند که آنها به سادگی از نظر شکل و برش شبیه آنها هستند. جایی که حقیقت نهفته است ناشناخته است ، اما این زمرد ها به یکی از شناخته شده ترین جواهرات الیزابت تیلور تبدیل شده است.

 

مروارید پرگرینا

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور و مروارید پرگرینا.  / عکس


ریچارد برتون هدیه دیگری را یکبار در روز ولنتاین به همسرش تقدیم کرد. این گرانترین مروارید جهان بود-یک گلابی 55.95 قیراطی به شکل La Peregrina. داستان مروارید پرگرینا در اواسط قرن شانزدهم آغاز شد ، هنگامی که مروارید پرگرینا توسط یک برده سیاه پوست پیدا شد که برای این کار آزادی خود را دریافت کرد. در این مروارید ، ملکه های اسپانیا برای پرتره های تشریفاتی عکس گرفتند و اولین کسی که با آن ظاهر شد مری تودور بود. بعداً از جوزف بناپارت به لوئیس ناپلئون منتقل شد و او آن را به دوک ابرکورن فروخت.

 

شوهر این بازیگر مروارید پرگرینا را در سال 1969 در ساتبیز به قیمت 37000 دلار خرید. از آنجا که مروارید بسیار بزرگ بود ، اغلب از وسط گردن خارج می شد و در نتیجه بازیگر تصمیم گرفت آن را در گردنبندی با الماس و یاقوت از کارتیه قرار دهد. پس از مرگ الیزابت تیلور ، پرگرینا  به قیمت 11.8 میلیون دلار فروخته شد.

 

الماس کروپ

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور و انگشتر الماس Krupp


خود الیزابت در مصاحبه های خود گفت که این الماس  بین همه جواهرات محبوب ترین است. او باعث ایجاد احساسات باورنکردنی در او شده ، او معتقد بود که زندگی و درخشندگی در لحظه ای که نور از او عبور می کند از این جواهر سرچشمه می گیرد. او با حلقه ای که یک الماس 33.19 قیراطی در آن کار شده بود ، عملاً  مجموعه جدا نشدنی بود.
این سنگ در اصل متعلق به همسر آلفرد کروپ ، یکی از تأمین کنندگان اصلی اسلحه برای آلمان نازی بود ، و برتون آن را در سال 1968 به قیمت 307،000 دلار خریداری کرد.

 

تیلور برتون الماس

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور گردنبند الماس تیلور-برتون را پوشیده است


این الماس 70 قیراطی بخشی از الماس 241 قیراطی بود که در سال 1966 از معدن پریمیر استخراج شد. صاحب معدن ، هری وینستون ، آن را به جواهرسازان داد و الماس را به دو قسمت تقسیم کردند که بزرگترین آنها بریده شد. از لحظه ای که اطلاعات مربوط به وجود سنگ ظاهر شد ، الیزابت تیلور و ریچارد برتون سرنوشت آن را دنبال کردند ، امیدوار بودند دیر یا زود آن را در اختیار خود قرار دهند.

 

آنها می دانستند که این الماس توسط خواهر سفیر آمریکا در لندن ، هریت آنربرگ ایمز خریداری شده است و آن را به حراج گذاشته است.  اوناسیس ، در میان دیگران ، ادعای خرید آن را داشت ، اما رابرت کنمور ، نماینده کارتیه ، آن را خرید ، که ریچارد برتون آن را به مبلغ 1 میلیون و 100 هزار دلار خرید. و الیزابت ، پس از طلاق از برتون ، الماس را در سال 1979 به جواهرساز هنری لمبرت به قیمت 5 میلیون دلار فروخت. دومی "تیلور-برتون" را به مالک فعلی ، تاجر عرب رابرت موواد فروخت ، که از برش زیاد راضی نبود و آن را تغییر داد و در نتیجه وزن سنگ را 2 قیراط کاهش داد.

 

روبی نیم جفت کارتیه

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور نیم جفت یاقوت کارتیه پوشیده است.


این یک هدیه از مرد اصلی زندگی بازیگر مایکل تاد بود. هنگام گذراندن تعطیلات در ویلا فیورنتینا در سن ژان کاپ فرات ، در حالی که الیزابت تیلور در استخر شنا می کرد ، تاد این نیمه جفت یاقوت سرخ برمه ای را که با الماس احاطه شده بود به او هدیه داد. این بازیگر از این زیبایی خوشحال شد و حتی آنها را بیرون نیاورد و با آن به استخر شیرجه زد. مایکل تاد از قبل از بارداری همسرش اطلاع داشت و تصمیم گرفت از این طریق به او تبریک بگوید.

 

الیزابت تیلور

 

الیزابت تیلور بیهوده در لیست جذاب ترین افراد تاریخ قرار نگرفته است. او به دیگران اجازه می داد فقط آنچه را که او می خواست ببینند ، اما هیچ کس لیز واقعی را نمی شناخت. او الماس را می پرستید ، مردان را دوست داشت و هر چیزی را که چشم های کنجکاو نباید ببیند ، پنهان می کرد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رنگ چشم بنفش الیزابت تیلور

در
 
9 سال پیش ، در 23 مارس 2011 ، بازیگر مشهور سینمای جهان ، ملکه هالیوود الیزابت تیلور درگذشت. او در لیست 100 فرد جذاب در تمام دوران قرار گرفت ، و این تعجب آور نیست - با وجود محبوبیت باورنکردنی در سراسر جهان ، او همیشه اسرار بسیاری داشت. او ادعا كرد كه بدنش او را دیوانه كرده بود - اما نه به همان دلیلی كه همه دنیا از دیدن بدن او دیوانه شدند. الیزابت تیلور از مشکلات سلامتی بی شماری رنج می برد ، تحت 40 عمل جراحی قرار گرفت و آنقدر از آزمایشات جان سالم به در برد که برای چندین زندگی کافی بود ...
 
الیزابت تیلور
 
الیزابت رزموند تیلور در سال 1932 در حومه شهر لندن بدنیا آمد ، جایی که والدینش ، بازیگران آمریکایی ، در آن زمان مشغول به کار بودند. وقتی جنگ جهانی دوم شروع شد ، آنها به لس آنجلس نقل مکان کردند. در حال حاضر در سن 9 سالگی ، الیزابت اولین فیلم خود را آغاز کرد و اولین نقش "بزرگسال" خود را در 18 سالگی بازی کرد. در ابتدا منتقدان فیلم نسبت به توانایی های بازیگری او شک داشتند ، اما یک سال بعد آنها در مورد او به عنوان یک ستاره در حال رشد صحبت کردند. الیزابت تیلور تحصیلات حرفه ای بازیگری نداشت ، او تکنیک های  هنر و صنعت سینما را در اختیار نداشت ، اما بینش عالی داشت ، که به او اجازه می داد تا به طور دقیق نحوه رفتار  را در موقعیت های خاص بازی کند.
 
الیزابت تیلور
عکس الیزابت تیلور  به همراه والدینش ، 1949
 
الیزابت تیلور تنها در آستانه 70 سالگی اعتراف کرد که رابطه او با پدرش بسیار سخت است و او باید در جوانی توهین و بدرفتاری های او را تحمل می کرد. او فقط زمانی که مادر شد توانست پدرش را ببخشد: " من شروع به فکر کردن در مورد پدرم کردم و اینکه او چه احساسی داشت وقتی دختر ده ساله اش از او پول بیشتری دریافت می کرد ... از این گذشته ، او مردی بسیار مغرور ، خوش تیپ و شایسته بود . من او را سرزنش نمی کنم ... او مست بود. می دانم که او نمی خواست این کار را انجام دهد. او نفهمید چه می کند . " همسر اول بازیگر زن ، کنراد نیکلسون هیلتون جونیور ، از بسیاری جهات شبیه پدرش بود.
 
عکس الیزابت تیلور در جوانی چشمان الیزابت تیلور
 
پس از ایفای نقش در فیلم های بر اساس آثار تنسی ویلیامز "گربه روی شیروانی داغ" و "یک بار در تابستان گذشته" محبوبیت گسترده ای در اواخر دهه 1950 به او رسید. برای آخرین فیلم ، الیزابت تیلور نقش اول زن گلدن گلوب را برای بهترین بازیگر زن دریافت کرد و یک سال بعد برای کار خود در Butterfield 8 جایزه اسکار اول را گرفت. در سال 1963 ، با بازی در فیلم کلئوپاترا ، الیزابت تیلور اولین بازیگر زن تاریخ شد که مبلغ یک میلیون دلار دستمزد دریافت کرد. و این فقط به این دلیل اتفاق افتاد كه او نمی خواست در این پروژه بازی كند و به تولیدكنندگان دستمزد بالایی اعلام کرد تا فقط در نهایت تنها بماند. در کمال تعجب ، آنها در پاسخ گفتند: " ما موافق هستیم. چه زمانی قرارداد را امضا خواهیم کرد؟ "
 
خیلی ها معتقد بودند که اصلی ترین برگ برنده الیزابت تیلور زیبایی اوست ، ( قد الیزابت تیلور 157 سانتیمتر بود)اما به خاطر ایفای نقش خوب ، الیزابت تیلور آماده بود تا آن را فدا کند. برای فیلمبرداری "چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟" 10 کیلوگرم اضافه کرد ، آهنگ صدای خود را تغییر داد و به هنرمندان گریم اجازه داد تا سن او را زیاد کنند و ترسی از این که با چهره متورم و چروکیده روی پرده ها ظاهر شود را نداشت. الیزابت درباره این کار گفت: " مهمترین نقش برای من ویرجینیا است. و نه تنها به خاطر آن اسکار دوم را دریافت کردم. بلکه یکی از نقش های نادری است که خیال و شعور را برانگیخته است . "
 
الیزابت تیلور چشم بنفش رنگ چشم بنفش الیزابت تیلور ، ملکه الیزابت تیلور ، سلبریتی سینمای جهان الیزابت تیلور |  عکس
 
از اواسط دهه 1980 ستاره هالیوود کم و بیش ظاهر شد و نام او در مطبوعات به طور عمده در رابطه با ازدواج بعدی وی ذکر شد - او 8 بار ازدواج کرد و 4 فرزند به دنیا آورد. اما در این زمان ، الیزابت تیلور به طور جدی به کارهای خیرخواهانه مشغول بود ، به سازمانهای درگیر در مبارزه با ایدز کمک می کرد و بنیان خود را برپا می کرد. برای فعالیت های خود در سال 2000 به الیزابت تیلور مدال اعطا شد.
 
الیزابت تیلور به عنوان کلئوپاترا ، 1963 | عکس
 
زندگی شخصی وی همیشه بخاطر 8 ازدواج مورد بحث قرار می گرفت. اما خود بازیگر زن این واقعیت را چیزی غیر عادی نمی دانست. او گفت: والدینم به من می گفتند که به ازدواج احترام بگذارم ، بنابراین هر بار که ازدواج می کردم. و حالا آنها مرا فاحشه می نامند. و من فقط با کسانی که با آنها ازدواج کردم خوابیدم.  شما منتظر بیانیه ای از من نخواهید بود که من دوباره ازدواج نخواهم کرد . "
 
ستاره هالیوود در این مراسم * اسکار * |  عکس
 
حتی وقتی الیزابت تیلور به طور مرتب روی پرده ها ظاهر شد ، این مسئله تاثیری در محبوبیت وی نداشته است: عکس های او هنوز هم یکی از پرفروش ترین های جهان بود و تعداد انتشارات در مورد او نشان داد که وی همچنان یکی از محبوب ترین زنان قرن بیستم است. .  او توانست مخاطب را مجذوب خود کند .مطابق نسخه معتبر انگلیسی ، ملکه هالیوود در فهرست 100 فرد جذاب ترین زمان همه کشور گنجانده شده است.
 
ملکه هالیوود الیزابت تیلور | عکس
 
بسیاری به زیبایی ، استعداد ، محبوبیت و موفقیت او حسادت می کردند ، اما خود بازیگر زن معتقد بود که در حقیقت به سختی می تواند موضوع حسادت کسی باشد. 
 
رابطه او با ریچارد بارتون ، شریک زندگی در فیلم کلئوپاترا بسیار طوفانی بود. تیلور دو بار با او ازدواج کرد ، اما در پایان آنها جدا شدند. در این ازدواج بازیگر زن به الکل و مواد مخدر و اعتیاد پناه برد که بعداً علت اصلی بسیاری از مشکلات سلامتی وی شد.
عکس های الیزابت تیلور  بازیگر مشهور هالیوود 

بیماری الیزابت تیلور

اگر همه بیماری هایی را که ستاره هالیوود متحمل شده است لیست کنیم ، شگفت انگیز است که او چگونه توانسته است تا 79 سالگی زندگی کند: سرطان پوست ، تومور مغزی ، دیسترس ، پنومونی پیچیده ، سرخک ، بورسیت ، اختلالات هورمونی و غیره. الیزابت تیلور جهش ژنتیکی کمیابی داشت. - دیستیکیازیس ، یعنی دو ردیف مژه ، که به او زیبایی و جلوه خاصی می بخشد. در سن 12 سالگی ، در مجموعه ، لیز از در هنگام اسب سواری ستون فقراتش آسیب دید. از آن زمان ، او اغلب از درد کمر رنج می برد . او اغلب در دهه 50 بیمار بود. عناوین روزنامه های "لیز می میرد" ، "آخرین کلمات لیز" و غیره ، دیگر همه را غافلگیر نمیکرد.
 
بعد از اینکه همسر سومش ،  مایکل تاد در سانحه هواپیما درگذشت ، بازیگر زن دوباره سقوط کرد و این بار کمتر کسی باور داشت که او می تواند از این فاجعه جان سالم به در ببرد. اما او با این مقابله کرد. و پس از برطرف شدن تومور مغزی ، الیزابت تیلور برای جلد این مجله عکس گرفت - با یک سر تراشیده ، تقریباً بدون آرایش و جای زخم بزرگ. ستاره رفتار خود را اینگونه توضیح داد: " هزاران نفر به من نگاه می کنند ، که شاید ، در شرایطی مشابه من باشند. و آنها ، با نگاه به من ، فکر خواهند کرد: "خوب ، اگر او توانست از این عبور کند ، پس من می توانم ."
 
الیزابت تیلور حدود 40 عمل را پشت سر گذاشت و در سالهای رو به زوال خود پذیرفت: " من بیشتر از اینكه  تاكسی دیگران را به بیمارستان ببرد ، به بیمارستان می روم. بدن من گاهی اوقات مرا دیوانه می کند. تعداد کمی از مردم در جهان وجود دارند که به اندازه من متحمل شده اند. پنومونی بی شماری ، عمل در پشت ، روی چشم ها ، زانوها و پاها. لوزه ها و ضمایم را برداشته ام. سه بار سزارین کردم . من رحم را تا حدی برداشته ام. سرخک و سوزاک داشتم. ذکر این مسئله در مورد درمان اعتیاد به الکل و اعتیاد به مواد مخدر نیست. من دو سال بعد از عمل مفاصل مصنوعی در باسن ، جراحی مغز کردم. و سپس آنها نیز برای اصلاح ایمپلنت عمل کردند. اما من به زندگی اعتقاد دارم و برای آن می جنگم! "
 
بازیگر زن الیزابت تیلور
 
علی رغم تمام آزمایشاتی که او باید متحمل شود ، الیزابت تیلور سرزندگی و توانایی خود را برای لذت بردن از چیزهای کوچک از دست نداد. اندکی قبل از رفتن ، او گفت: " من هرگز زندگی آرام نداشته ام. بدبختی ها مثل قطار به طور غیر منتظره ای برای من آمد. اما همیشه سرنوشت را رو در رو نگاه می کردم ، اگرچه گاهی اوقات آنقدر ناخوشایند بود که می خواستم از دور نگاه کنم. و با این حال من زندگی را دوست دارم ... من یک زن خوشحال هستم. بسیاری اوقات من واقعاً عاشق آن بوده ام و یک زندگی خارق العاده ساخته ام. آیا می توان درخواست بیشتری داشت؟ من لعنتی فقط خوشحالم! " 23 مارس 2011 الیزابت تیلور افسانه ای در سن 79 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. و یادش هنوز ذهن ها را هیجان زده می کند ...
 
الیزابت تیلور بازیگر مشهور هالیوود |  عکس
 
مقاله را دوست دارید؟ پس با گذاشتن نظر از ما پشتیبانی کنید.

نظرات

۱۴۰۱/۲/۱۱رنگ چشمان الیزابت تیلور - اشتباه یا هدیه ای از طبیعت؟ الیزابت تیلور یکی از زیباترین زنان جهان است. علاقه به کار و سبک زندگی الیزابت تایلور تا سال ها تا زمان مرگش از بین نرفت. الیزابت تیلور در بدو تولد (27 فوریه 1932) با مژه های ضخیم غیرمعمول خود باعث ترس در والدینش شد. و زمانی که رنگ چشمان الیزابت تیلور از آبی بچه‌گانه به بنفش تغییر کرد، والدین او به متخصصان مراجعه کردند.

۱۴۰۱/۲/۱۱الیزابت تیلور رنگ چشم ...........افرادی که چشمان بنفش دارند، که احتمالاً عکس های آنها را در منابع مختلف دیده اید، اغلب از لنزهای تماسی رنگی مخصوص استفاده می کنند. استفاده از فتوشاپ نیز وجود دارد. با این حال، این عقیده وجود دارد که بازیگر تیلور مشهور چشمان بنفش داشت. و در آن روزها هیچ لنز وعکس افراد با چشمان بنفش همچنین تجهیزات ویژه ای برای تغییر سایه وجود نداشت. اما در این مورد، دانشمندان استدلال می کنند که چنین رنگ چشم غیرمعمولی نتیجه اثری است که نور بر روی مجموعه می دهد. در واقع آنها ادعا می کنند که این بازیگر اليزابت تيلور ، چشمان آبی خاکستری داشت.

۱۴۰۱/۲/۱۱الیزابت تیلور چشم بنفش ..........پزشکان به والدین الیزابت تایلر اطمینان دادند که جای نگرانی نیست. آنها ادعا کردند که الیزابت تیلور، که رنگ چشمانش رنگ بنفش کمیاب پیدا کرده است، از هیچ آسیب شناسی رنج نمی برد. دلیل این امر یک جهش در سطح ژن است که "پدیده اسکندریه" نامیده می شود. نام این پدیده را افسانه‌ای گذاشته‌اند که داستان آن می‌گوید ساکنان یک روستای مصری یک بار نوری را در آسمان دیدند و پس از آن شروع به ، به دنیا آوردن کودکانی با چشمان ارغوانی شگفت‌انگیز کردند. اولین دختری که به طور رسمی با چنین سایه چشمی ثبت شده بود در سال 1329 اسکندریه نام داشت. به افتخار او، متعاقبا، این پدیده، اسکندریه نامگذاری شد.

۱۴۰۱/۲/۱۱با این حال، نظر دیگری در باره چشمان بنفش الیزابت تیلور وجود دارد که رنگ چشم الیزابت تیلور را زیر سوال می برد. افراد شکاک ادعا می‌کنند که نورافکن‌های روی مجموعه چنین جلوه‌ای ایجاد می‌کنند و چشمان بازیگر در واقع یک رنگ خاکستری آبی نسبتاً رایج است. بحث ظاهری رنگ چشمان الیزابت تیلور همچنان داغ است.

۱۴۰۱/۲/۱۱الیزابت تیلور قد قد الیزابت تیلور 157

۱۴۰۱/۲/۱۱بازیگر تیلور ....... رنگ چشم ها که در عکسهای الیزابت تیلور و عکس های نزدیک و از زوایای مختلف آن در اینترنت یافت می شود، بار دیگر اصالت این بازیگر زن را ثابت می کند. زمانی که برای اولین بار در انتخاب بازیگر ظاهر شد ، از او خواسته شد که ریمل اضافی روی چشمانش را بشویید و بلافاصله باور نکردند که الیزابت تیلور اصلاً آرایش نشده است. در در عکس های الیزابت تیلور معلوم است.

۱۴۰۱/۲/۱۱جای تعجب نیست که صاحب چنین ظاهر خیره کننده ای دائماً توسط مردان احاطه شده بود. ازدواج های متعدد او (و کمتر از 8 مورد نبود) باعث شایعات در جامعه شد. در صحنه فیلمبرداری کلئوپاترا، رنگ چشم الیزابت تیلور که با خط چشم روشن برجسته شده بود، قلب همسر آینده اش، ریچارد برتون را به دست آورد. با این حال، خود بازیگر، مایک تاد را که در سانحه هوایی جان باخت، مرد محبوبش نامید.

۱۴۰۱/۲/۱۱همه شوهران، الیزابت را با جواهرات سورپرایز می کردند. بسیاری از آنها منحصر به فرد در نظر گرفته شدند - مروارید Peregrine نمونه بارز این جواهرات است. بنابراین، جای تعجب نیست که پس از مرگ این بازیگر، مجموعه جواهرات او در حراجی بیش از 100 میلیون دلار فروخته شد (هزینه تخمینی اولیه جواهرات 20 میلیون دلار بود).

۱۴۰۱/۲/۱۱اما انصافاً باید توجه داشت که رنگ چشمان الیزابت تیلور و زیبایی درخشان او تنها فضیلت او نبود. این بازیگر صاحب سه تندیس آکادمی فیلم آمریکا است. او دو جایزه اسکار اول خود را در باترفیلد 80 و چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد برد. و آخرین جایزه افتخاری در سال 1993 به دلیل فعالیت های بشردوستانه به او اهدا شد. علیرغم نگرش بحث برانگیز نسبت به شخص او، الیزابت تیلور یک اثر غیرعادی درخشان در تاریخ صنعت فیلم به جای گذاشت.

۱۴۰۱/۲/۱۱بیوگرافی الیزابت تیلور، یک افسانه واقعی هالیوود، شایسته توجه است. این بازیگر با استعداد خود قلب میلیون ها طرفدار را به دست آورد و به عنوان نمادی از سبک و زیبایی شناخته شد. تیلور سه جایزه اسکار، یکی برای نامزدی ویژه و دو جایزه بهترین بازیگر زن دریافت کرده است. برای دستاوردهای خلاقانه، به این بازیگر نشان درجه دوم امپراتوری بریتانیا اعطا شد. الیزابت اولین ستاره جهانی شد که یک میلیون دلار برای بازی در یک فیلم دریافت کرد.

۱۴۰۱/۲/۱۱بیوگرافی الیزابت تیلور غنی و جالب است. او تا آخرین روزهای زندگی اش با وجود اینکه در دهه های اخیر عملاً فیلمبرداری نشده بود، در کانون توجه بود. توجه عموم نه تنها توسط آثار - نمادهای سینما، بلکه با فراز و نشیب های زندگی شخصی او جلب شد. این بازیگر بیش از 60 فیلم، 8 ازدواج و 7 همسر داشت. ریچارد برتون بازیگر موفق شد الیزابت را دو بار از راهرو کلیسا ببرد و دو بار طلاق گرفت.

۱۴۰۱/۲/۱۱بازیگر تیلور در 27 فوریه 1932 در خانواده سارا دبلیو وومبروت و فرانسیس ال. تیلور به دنیا آمد. والدین او بازیگران آمریکایی بودند که در آن زمان در لندن کار می کردند. این احتمالاً دلیل بدبینی منتقدان به توانایی های اولیه بازیگری الیزابت تیلور بود. بیوگرافی او به عنوان یک بازیگر در سال 1942 آغاز شد. و پس از انتشار درام ملی مخملی در سال 1944، اولین شهرت او به دست آمد. شایان ذکر است که در سال 2003 این نوار در فهرست ملی فیلم ثبت شد.

۱۴۰۱/۲/۱۱فیلم های الیزابت تیلور .......... بازیگر تیلور نقش اصلی "بزرگسال" خود را در سال 1949 در فیلم "توطئه گر" با بازیگران رابرت تیلور و رابرت فلمینگ بازی کرد. پس از فیلمبرداری درام A Place in the Sun، که در آن تیلور با مونتگومری کلیفت همبازی بود، منتقدان به طرز چشمگیری نظر خود را نسبت به او تغییر دادند. اکران فیلم‌های «ناگهان تابستان گذشته» و «گربه روی شیروانی داغ» که بر اساس نمایشنامه‌های تنسی ویلیامز ساخته شده‌اند، اولین قدم‌های مطمئن او برای رسیدن به اوج شهرت هستند. فیلم های الیزابت تیلور بسیار محبوب شده اند. اینها فیلمهای کالت "غول"، "رام کردن زن سرکش"، "آیوانهو"، "پدر عروس"، "باترفیلد 8"، "زنان کوچک" و بسیاری دیگر هستند.

۱۴۰۱/۲/۱۱ «عصر طلایی» هالیوود، الیزابت نماد آن شد. و این تعجب آور نیست. او یک موهبت منحصر به فرد داشت: توانایی پیش بینی شهودی رفتار شخصیت خود روی صفحه و تجسم این بینش. او به طرز شگفت انگیزی کار کرد و در سال 1961 به او پیشنهاد شد که نقش کلئوپاترا در فیلم تاریخی به همین نام را بازی کند که برای آن هزینه بی سابقه ای دریافت کرد.

۱۴۰۱/۲/۱۱«کلئوپاترا» ساخته جوزف مانکیویچ به مدت 5 سال فیلمبرداری شد. بودجه فیلم 44 میلیون دلار جذب کرد که برای آن زمان ها رکوردی بود و 4 جایزه اسکار برد. و زندگینامه الیزابت تیلور با ازدواج دیگری پر شد، نتیجه یک عاشقانه طوفانی که در مجموعه با ریچارد برتون، که نقش مارک آنتونی را بازی کرد، شروع شد.

۱۴۰۱/۲/۱۱زندگی شخصی الیزابتتیلور دائماً با افراد خلاق در هم تنیده است. پیش بینی سرنوشت کار بعدی او روی صفحه نمایش و حتی بیشتر از آن اقدامات او در زندگی شخصی غیرممکن بود.

۱۴۰۱/۲/۱۱پس از فیلمبرداری در سال 1976 در فیلم موزیکال "پرنده آبی" بر اساس نمایشنامه M. Maeterlinck، الیزابت تایلر برای مدت طولانی کار نکرد. آخرین حضور تیلور الیزابت روی پرده در سال 1994 در کمدی فلینت استونز بود. موسسه فیلم آمریکا در سال 1999 الیزابت را در رتبه هفتم فهرست برترین ستارگان سینما قرار داد.

۱۴۰۱/۲/۱۱بازیگر تیلور عاشق زیبایی، جواهرات و تجمل بود. لباس های او توسط مشهورترین طراحان مد دوخته شده بود، جواهرات بازیگر تیلور فقط جواهرات نبود، بلکه یک موزه نادر بود. ظاهر تیلور در پذیرایی های جامعه بالا حتی توسط زنان تحسین شد. اشتیاق به تجمل گرایی او را از اهدای مبالغ هنگفت به امور خیریه منع نکرد.

۱۴۰۱/۲/۱۱اما در کنار شهرت، این بازیگر مشهور دچار مشکلات سلامتی نیز شد. او در 79 سالگی در سال 2011 درگذشت. بیماری الیزابت تیلور در مقاله آمده است.

۱۴۰۱/۲/۱۱تصادفی نیست که این بازیگر انگلیسی الیزابت تیلور را ملکه هالیوود می نامند. نام این بازیگر افسانه ای و پس از مرگ او درآمد شگفت انگیزی را به ارمغان می آورد. الیزابت تیلور در سال 2012 به عنوان "ملکه" جدید در لیست 13 چهره متوفی فوربس تبدیل شد. سهم «درآمد» او از حراج کریستیز برای فروش لباس‌ها، مجموعه جواهرات و آثار هنری این بازیگر به دست آمد. درآمد 184 میلیون دلار بود. مابقی سود حاصل از فروش اموال و فیلم های او بود. همچنین White Diamonds، یک برند عطر که متعلق به الیزابت است، به درآمدزایی ادامه می دهد. در سال 2011 میزان سود 75 میلیون دلار بوده است.

۱۴۰۱/۲/۱۱مارتین اسکورسیزی قصد دارد فیلمی-بیوگرافی از این بازیگر الیزابت تیلور فیلمبرداری کند.

در ادامه بخوانید...

جدید ترین و زیبا ترین عکس های نیکی کریمی بخش دوم

در

(سیارک) : نیکی کریمی بازیگر، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی  در ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران متولد شده و  با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی یکی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی بشمار می آید.وی همچنین تاکنون در چندین جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور انتخاب شده است.

 

 

موتور سواری نیکی کریمی

نیکی کریمی و فرش قرمز فیلم آذر

ساده و شیک نیکی کریمی + تصاویر زیبا

جدیدترین و زیباترین عکس های نیکی کریمی

غافلگیر شدن نیکی کریمی در مراسم اکران خصوصی فیلم شیفت شب

  این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

منابع بسیار عجیب سنگ های قیمتی در جواهرات

در

سنگ های قیمتی مورد استفاده در جواهرات از منابع بسیار عجیبی به دست می آیند. نام مکان های دوردستی مانند تانزانیا، کشمیر، و کلمبیا نیازمند تلفظی خاص در این رابطه می باشند. یک کشور به تنهایی می تواند انواع  سنگ قیمتی مختلف را تولید نماید. برای مثال، برزیل یک منبع زمرد، توپاز، یاقوت ارغوانی، الکساندریت و اوپال می باشد. به همین ترتیب، یک نوع سنگ قیمتی خاص نیز می تواند از مکان های مختلفی به دست آید. برای مثال، یاقوت کبود در ماداگاسکار، ایالات متحده، استرالیا، تایلند، سریلانکا، میانمار (برمه) و هند به دست می آید.


به طور سنتی، نواحی خاص شهرتی را برای تولید سنگ های قیمتی خاص کسب نموده اند. یاقوت سرخ میانمار به خوبی برای زیبایی و کیفیت ان شناخته شده است. یاقوت کبود کشمیر، ناحیه که که بین هند و پاکستان قرار دارد، بسیار مشهور و محبوب است. زمرد های سبز منحصر به فرد نیز در منابع کلمبیا یافت می شوند. (سیارک)
در تجارت، معمولا منابع را با فاکتور های ارزش ارتباط می دهند، مثلا مشاهده می شود که رنگ قرمز مرتعش در یاقوت با نام برمه گره خورده است. اما یاقوت های دارای رنگ لطیف ممکن است از نواحی مختلفی آمده باشند. و برخی یاقوت های میانمار که فاقد رنگ لطیف می باشند معمولا با معادن آن کشور نسبت داده می شوند. به عبارت دیگر، صاف ترین کیفیت برای هر سنگ قیمتی لزوما با منبع ان در ارتباط نیست.
این در حالی است که، ذکر دقیق نام کشور منبع یک سنگ رنگی معمولا حتی برای متخصصان کار دشواری است. سنگ های قیمتی معمولا قبل از این که از معدن استخراج شوند تحت نام تجاری یا برچسب مشخصی قرار نمی گیرند. و تداخلات یک سنگ یا سایر ویزگی های منحصر به فرد معمولا به اندازه کافی برای شناسایی کشور مبدا مگر با قدری شک و تردید کفایت نمی کنند. اگر شما و تامین کننده شما قطعا در مورد مبدا یک سنگ خاص اطمینان ندارید، نباید ان را با یک منبع خاص ارتباط دهید.

زمرد های سبز موجود در گوشواره هایی که می فروشید ممکن است دارای رنگ سبز عمیق و شادابی باشند که مربوط به زمرد های کلمبیایی است. ذکر نام کلمبیا می تواند حالتی رمانتیک و اسرار امیز به فروش شما بدهد. اما شما نمی توانید نام کلمبیا را در توصیف زمرد های سبز ذکر کنید مگر این که از منبع آن ها اطمینان داشته باشید. انجام این کار نوعی اظهار سوء در فروش به شمار می رود. (سیارک)
در عوض شما می توانید این گونه توضیح دهید که به طور قطع از محل استخراج این زمرد های خاص اطلاع ندارید، اما رنگ شفاف آن ها بسیار جذاب است. اگر یک مشتری در مورد منبع ان پرسید، توضیح دهید که کشور مبدا یک سنگ قیمتی لزوما نشان دهندۀ کیفیت ان نیست. در عوض، رنگ منحصر بفرد سنگ های قیمتی و سایر فاکتور های ارزشی به طور تلفیقی منجر به مقبولیت ان می گردند.


منابع سنگ های رنگی علاوه بر این که به سختی قابل تایید می باشند دائما نیز در حال تغییر هستند. برای مثال، معدن مشهور یاقوت کبود کشمیر در هندوستان برای مدت کمتر از 50 سال فعال بوده است. این معدن در سال 1920 تخلیه گشته، و عرضۀ تجاری یاقوت های کبود با کیفیت را از این منطقه خاتمه داده است. پس از این که یاقوت های کبود کشمیر دیگر به طور تجاری تولید نگشتند، خریداران به منابع سنتی مانند سیلان، برمه و تایلند روی اوردند. با این وجود، حتی امروزه نیز درکی از کیفیت اسطوره ای به یاد مانده از یاقوت های کبود کشمیر همچنان پابرجا است.

منابع به عنوان یک فاکتور ارزشی

در بازار سنگ های رنگی، مقادیر عرضۀ فراوان به ندرت تداوم می یابند. الکساندریت، کریزوبریل دارای رنگ متغیری که برای اولین بار در سال 1830 در روسیه کشف شد، بازار جهانی را تکان داد زیرا قابلیت دسترسی به ان مکررا دچار افت و خیر می گشت. دقیقا وقتی عرضۀ الکساندریت رو به اتمام بود، منابع جدیدی در سریلانکا و برزیل کشف گردید.


در 1987، یک منبع الکساندریت که در میناس گراییس برزیل کشف گردید، انتظارات را برای این سنگ قیمتی غیر عادی افزایش داد. کالاهای جدید برزیلی به بازار تخلیه شده تزریق گردید و به طور موقت منجر به افزایش قابلیت دسترسی به این سنگ کمیاب شد.
این قابلیت دسترسی تجدید شده هم باعث افزایش آگاهی و هم میزان فروش الکساندریت گردید. با این وجود، یک بار دیگر عرضۀ الکساندریت از منبع جدید رو به افول گذاشت، و میزان تقاضای این سنگ قیمتی را از میزان عرضۀ موجود بالاتر برد، و در نتیجه یک جمعیت را در انتظار کشف منبع جدیدی از الکساندریت قرار دارد.
کاهش الکساندریت شفاف مسالۀ غیر قابل انتظاری نبوده است. همان طور که بعدا خواهید فهمید، حتی اگر استخراج منجر به اتمام یک منبع عرضه نگردد، اما بازدهی ان می تواند در اثر ملاحظات سیاسی یا محیطی دستخوش تغییر گردد. (سیارک)

منابع جدید پدیدار می گردند

با پایان یافتن منابع، معمولا منابع جدیدی پدیدار می گردند. اعلام موجودیت یک منبع تازه می تواند اثرات گسترده ای بر بازار داشته باشد. یکی از اثرات مثبت این است که می تواند منجر به توسعۀ میزان عرضۀ جهانی سنگ های قیمتی مورد تقاضا گردد.
گاهی اوقات یک منبع جدید با منابع موجود رقابت می کند، و اکتشاف ان می تواند منجر به تغییر استاندارد های بازار مصرف گردد. وقتی زمین شناسان زمرد سبز پرداخت نشده را در زامبیا در قاره افریقا استخراج نمودند، فروش زمرد سبز کلمبیا تحت تاثیر قرار گرفت. زمرد زامبیا به طور قابل توجهی عاری از تداخلات رگه ای و ابری بود که در زمردهای سبز بدست آمده از سایر نواحی مشاهده می شود. در ابتدا، دلالان در مقابل زمرد های به دست امده از سایر معادن جدید ایستادگی نمودند زیرا رنگ سبز آن ها به آبی تمایل داشت. اما در سال 1989، افراد قابل توجهی تمایل داشتند تا رنگ را فدای شفافیت نموده و بدین ترتیب زمرد زامبیایی با اقبال گسترده ای مواجه گردید.
گاهی اوقات یک منبع جدید در حقیقت به معنای کشف یک گونه یا نوعی جدید می باشد. تانزانیت، که یک زوئیسیت آبی مایل به بنفش است، در حوالی کوه کلیمانجارو در تانزانیا در قارۀ آفریقا در اوایل دهۀ 1960 کشف گردید. این سنگ از یک کنجکاوی ساده به یک سنگ قیمتی خوش فروش مبدل گردید. محبوبیت آن تا حدی مربوط به رنگ شفاف ان بود که ان را به یک جایگزین قابل قبول برای یاقوت کبود مبدل می سازد.


 تانزانیت، نوعی از زوئیسیت  دو نماد مشهور از شرق آفریقا می باشند. نام این سنگ قیمتی برگرفته از نام کشور تانزانیا است که به طور گسترده ای در اواخر دهه 1960 توسط Tiffany & Co توسعه یافت.
با شدت گرفتن تقاضای مصرف کنندگان برای تانزانیت، قیمت آن افزایش یافت. در سال 1984، تانزانیت فوق شفاف بالاترین نرخ عمده فروشی برابر با 1000 دلار در هر قیراط را کسب نمود، که به طور متوسط طی همین سال میانگینی برابر با 750 دلار در هر قیراط را داشت. معدن کاران کنجکاو به تپه های مرلانی در تانزانیا هجوم برده که تنها منبع شناخته شده از این سنگ قیمتی بوده است. در نتیجه، عرضه از تقاضا پیشی گرفت و این منجر به کاهش قیمت ها گردید.
اما افزایش قدرت خرید تانزانیت در طولانی مدت به کمک تولید کنندگان آمد. توجهات بسیار زیاد ناشی از کاتالوگ ها و شبکه های خرید خانگی در تلویزیون منجر شد تا علاقۀ مشتریان به کالاهای کم هزینه تر افزایش یابد. میزان تقاضا نیز متعاقبا افزایش یافت. بین سال های 1994 و 1998، مصرف تانزانیت به میزان 1000 برابر افزایش یافت.
امروزه بازار تانزانیت تحت تسلط شرکت مالک معادن مرلانی، TanzanitOne قرار گرفته است. این کمپانی سهامی عام با هدف افزودن ساختار و نظم به تجارت تانزانیت تاسیس گردید.گرچه کمیت این سنگ رفته رفته کاهش می یابد. بازار تانزانیت های با کیفیت بالا به مراتب محدودتر است. میزان عرضه برای تانزانیت های با کیفیت و تیره رنگ محدود است، در حالی که میزان تقاضا برای این سنگ های رنگی غنی همچنان بالا می باشد. برخی از متخصصان بر این باورند که عرضۀ این سنگ قیمتی منحصر به فرد ممکن است طی چند دهه متوقف گردد. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناصر ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران درگذشت

در

ناصر ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران ساعتی پیش پس از مدتها تحمل رنج بیماری در هشتاد و هشت سالگی دارفانی را وداع گفت.

 ملک‌مطیعی متولد ۱۳۰۹ در خیابان بهارستان تهران بود. او دیپلم رشته تربیت بدنی از دانش‌سرای عالی تهران را داشت و قبل از اینکه به سینما راه پیدا کند، معلم ورزش دبستان‌های تهران بود. ملک مطیعی پس از ورود به سینما در سال 1328 و کسب محبوبیت، به فعالیت در تئاتر (از ۱۳۳۵) و دوبله فیلم (۱۳۳۸) نیز پرداخت.

او 99 فیلم سینمایی را در کارنامه کاری خود داشت که 97 فیلم قبل از انقلاب ساخته شده بود. ملک مطیعی، دوران پس از انقلاب را دوران سختی توصیف کرده‌است، زیرا دچار انزوا و تنهایی و از طرفی، عشق و علاقه مفرطی که به فیلم و سینما داشت، قابل تحقق نبود و امکان کار هنری برای او مهیا نبود. پس از مدتی، به دعوت عوامل تولید «برزخی‌ها» محصول سال 1362، نقش مثبت و کوتاهی را بازی می‌کند. با این وجود، نام او در تیتراژ پایانی فیلم به نمایش درنیامد و روزنامه‌ها نیز خبری در خصوص حضور مجدد وی، منتشر نکردند که این موضوع، موجب دلسردی مفرطش شد اما او ایران را ترک نکرد.
او در ادامه مجوز فعالیت برای سه دهه دریافت نکرد و همچون بسیاری از دیگر بازیگران سینما از این عرصه دور شد و به شغل‌هایی همچون قنادی و مشاوره املاک روی آورد. دومین فیلمی که پس از انقلاب با بازی او به روی پرده نقره‌ای رفت، «نقش نگار» نام داشت که در سال 92 به کارگردانی علی عطشانی اکران شد. او در سال‌های دور در سینما نقش جوان عاشق پیشه‌ای را بازی می‌کرد که چرخ روزگار، تلاش او برای رسیدن به آرزوهایش را بر باد می‌دهد و به واسطه میزان مخاطبی که جذب می‌کرد، یکی از گران‌ترین دستمزدها را در دوران پرکاری‌اش به خود اختصاص داده بود.

آنچه باعث شد ملک مطیعی به اوج شهرت برسد، بازی در فیلم قیصر ساخته مسعود کیمیایی است. پرویز دوایی، منتقد سینمایی، در بارۀ بازی او در قیصر می‌نویسد: «بازی کوبنده و منقلب‌کننده و گرم و گدازان او لحظاتی را که وی در فیلم ظاهر می‌شود، از شور و حال سرشار می‌کند. بازی او فوق‌العاده است؛ دقیقأ متناسب با لحظه و ریتم لحظه‌ها عکس‌العملی را نشان می‌دهد که لازم است. بی هیچ فشار و تأکید و اغراقی لحظۀ ورود حماسی او به درام، موی را بر بدن راست می‌کند.»

ایفای نقش امیرکبیر در سریال «سلطان صاحبقران» ساخته علی حاتمی در سال ۱۳۵۴ از نقش‌های به یادماندنی ملک‌مطیعی بود. او برخلاف بسیاری از بازیگران پیش از انقلاب حاضر به بازی در نقش‌های مستهجن در آن دوران اوج گیری فیلم‌فارسی نشد و همواره این خطوط قرمز را برای خود حفظ کرد.

یکی از قسمت‌های برنامه «دورهمی» شبکه نسیم و برنامه «من و شما» شبکه شما که چندی پیش با حضور او ضبط شده بود، به دلایل نامشخصی پخش نشد و حواشی زیادی را در پی داشت که موجب گلایه ملک مطیعی از مسئولین تلویزیون و واکنش‌های بسیاری از سوی هنرمندان و مردم شد.

او در مصاحبه‌ای در سال ۹۰ گفته بود: «من مال این مملکت هستم کجا بروم؟ درو دیوارها وکوچه های این مملکت برای من آشنا هستند کجا بروم؟ آدم با خاطراتش زنده است و همه خاطرات من اینجاست. بعضی‌ها قدر اینها را نمی‌دانند. غربت پدر آدم را در می‌آورد .ممکن است یک وقت‌هایی مشکلاتی به وجود بیاید اما اینها دلیل نمی‌شود که من ناراحت بشوم.»

سایت سیارک درگذشت این پیشکسوت سینمای ایران را به جامعه هنری کشور، دوستداران سینما و خانواده این هنرمند نامی تسلیت می گوید. منبع:تابناک

نظرات

در ادامه بخوانید...

اوا گاردنر یکی از زیباترین بازیگران قرن بیستم

در

 

اوا گاردنر

اوا گاردنر

آوا گاردنر که بود

آوا گاردنر زندگینامه

24 دسامبر، شصت و یکمین سالگرد تولد یکی از هنرمندان و برجسته ترین هنرپیشه های آمریکایی و زیباترین زنان قرن بیستم،  اوا گاردنر در سینمای جهان است. در دهه 1950 او یکی از سلبریتی های پرطرفدار هالیوود بود که به عنوان "اغواگر روی زمین" معرفی شد. ازدواج اول  اوا گاردنر با بازیگر معروف میکی رونی ،ازدواج دوم آوا گاردنر ، با آرتی شاو موسیقیدان جاز بود و ازدواج سوم او با خواننده افسانه ای فرانک سیناترا بود،(۱۹۵۷-۱۹۵۱) بعد از طلاق، میلیاردر معروف هاوارد هیوز خواستار ازدواج با  آواگاردنر  بود. اما او سال های بعد را در تنهایی کامل صرف کرد. هنگامی که اواگاردنر را از یک استودیوی فیلم برای بازی در نقش یک زن پولدار و تنها خواستند، اوا گاردنر گفت: "من این نقش را در تمام زندگی خود بازی کرده ام!"

 

اوا گاردنر

اواگاردنر

آوا گاردنر زندگینامه

ایوا لاویینا گاردنر در سال 1922 در یک خانواده کشاورزی Puritor در شهر کوچکی در کارولینای شمالی متولد شد.تنها کتاب موجود در خانه آنها کتاب مقدس بود ، کودکان در آن زمان به شدت اطاعت می کردند و دختران مجاز به استفاده از لوازم آرایشی، خریدلباس های جدید نبودند و اجازه نداشتند به چیزی غیر از مطالعه کتاب مقدس فکر کنند. برای کوچکترین خطا، مادر آنها را بشدت مجازات  و با خشم خدا آنها را تهدید می کرد.

 

اوا گاردنر

آوا گاردنر

 

به محض اینکه  اوا گادنر  18 ساله شد، برای وارد شدن به کار تایپ و منشیگری به یک شهر دیگر رفت. یک سال بعد خواهرش پیشنهاد کرد که به نیویورک برود، جایی که شوهر خواهرش دارای استودیوی عکاسی  بود. شوهر خواهرش عکسی از آوا را پشت ویترین مغازه گذاشت این عکس توسط کارمند شرکت فیلم مترو گلدن مایرMetro Goldwyn Mayer دیده شد. او از زیبایی دختر شگفت زده شد و از  اوا گارنر  دعوت کرد تا به تئاتر برود و در کلاس های بازیگری شرکت کند.

 

آواگاردنر

در ابتدا او در فیلم های پیش و پا افتاده نقش های کوچکی بازی می کرد و زیاد جدی گرفته نمی شد. اولین موفقیت او در سال 1946 پس از فیلمبرداری فیلم "قاتلان" بود و بعد از آن مدیران استودیوهای فیلمبرداری شروع به ارائه نقش های جدی به او کردند،  در سال 1952، زمانی که در فیلم برفهای کلیمانجارو اثر ارنست همینگوی "The Snow of Kilimanjaro" بازی میکرد، شهرت زیادی بدست آورد این فیلم برای اسکار نامزد شد و آوا گاردنر را تبدیل به یکی از ستارگان برجسته سینماییکرد. او یک سال بعد برای فیلم Mogabmo که با کلارک گیبل بازی کرده بود  نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

در دهه 1950  اواگادنر   تبدیل به یکی از موفق ترین و محبوب ترین هنرپیشه های هالیوود شد. منتقدان در مورد استعداد بازیگری  او یک صدا نبودند و هرگز او را یک بازیگر بزرگ نخواندند، اما همه آنهامعتقد بودند که او یک زن بسیار جذاب است که هیچکس در مقابل جذابیت  اواگارنر  نمیتواند مقاومت کند.

 

اوا گاردنر

اوا گاردنر  و  میکی رونی  ( رونی اوا )

 

او همیشه طرفداران زیادی داشت،هنگامی که بازیگر معروف میکی رونی به او پیشنهاد ازدواج دارد او به سرعت قبول کرد و  در سال 1942، با او ازدواج کرد، اما این ازدواج فقط یک سال ادامه داشت. آوا تقاضای طلاق  را ثبت کرد. بعدها او گفت: " من خیلی احمق بودم که تصور می کردم  ازدواج یک شخص را تغییر می دهد. ما فقط در رختخواب به یکدیگر نزدیک بودیم  و نه در هیچ چیز دیگری . "

 

با این حال، به لطف مایک رونی، مدیران استودیوهای فیلمبرداری متوجه آوا گاردنر شدند بعد از طلاق از مایک رونی در سال  ۱۹۴۳ با هوارد هیوز میلیاردر معروف که یکی دیگر از طرفداران او بود و به اوا گاردنر کمک کرد تا به یک ستاره مشهور تبدیل شود تا سال 1950 رابطه برقرار کرد.هاوارد هیوز، اوا گادنر را با جواهرات و لباس های لوکس سورپرایز میکرد. اما هوارد هیوز از لحاظ پاتولوژیک حسود بود و برای اوا گاردنر بیشتر یک بادیگارد بود، و دائما او را زیر نظر داشت اوا گارنر خواب فرار از این قفس طلایی را می دید.

 

103422265-91f58073-8fbf-43da-a535-9fba79fdf5de.jpg

آوا گاردنر و هامفری بوگارت  در فیلم کنتس پابرهنه یکی از فیلم‌های اوا گاردنر

 

اوا گاردنر

آرتی شاو و اوا گاردنر

 

در سال 1945، موسیقیدان  معروف جاز  Arti Shaw آرتی شاو را ملاقات کرد.زیبایی آواگاردنر ،  آرتی شاو را متقاعد کرد که با او ازدواج کند اما این بار هم، خوشبختی کوتاه بود1945-1946 - آرتی شاو  از دست اوا گاردنر عصبانی بود که چگونه ممکن است همسر او در تمام عمر به جز کتاب مقدس و بر باد رفته کتاب دیگری نخوانده است. گاردنر د راین باره گفت : " او بدن من را می پرستید اما فکر من را نفرین میکرد. برای زندگی با آرتی اشتیاقی نداشت و آنرا مثل رفتن به کالج تشبیه می کرد

 

اوا گاردنر و   فرانک سیناترا 

 

 ملاقات با فرانک سیناترا، محبوب ترین خواننده آمریکایی و مورد علاقه زنان، برای  آوا فرصتی برای شروع زندگی جدید بود. فرانک سیناترا  همسرش را طلاق داد و در سال 1951 با گاردنر عروسی کرد.جای تعجب نیست که او را "اغواگری در هالیوود" نامیده اند.

ارتباط آنها طوفانی به پا کردو دائما با رسوایی و مصالحه همراه بود به صورتی که کار فرانک را تحت تاثیر قرار داد، فرانک از طرف روزنامه‌نگارهای معروف آن زمان هدا هاپر و لولا پارسونزو همچنین از طرف کلیسای کاتولیک و هوادارانش مورد انتقاد قرار می گرفت.این انتقادها کار فرانک را تحت تأثیر قرار داد اما به لطف گاردنر، او محبوبیت از دست رفته خود را به دست آورد. فرانک سیناترا از طریق شهرت گاردنر در فیلم "از اینجا تا ابدیت" بازی کرد و جایزه  اسکار برای این نقش به او تعلق گرفت. اوا گاردنر در طول مدت ازدواج با فرانک 2 بار حامله شد که هر دو بار به سقط منجر شد.ازدواج آنها بعد از 2 سال در سال 1957 به پایان  رسید و او به اسپانیا نقل مکان کرد.

 

 

بعد از آن که این بازیگر موفق با ارنست همینگوی وارد رابطه عاشقانه شد و به خاطر علاقه همینگوی به گاو بازی او هم از دوستداران مسابقه گاو بازی شد. در این دوران او به شدت می نوشید و با سرعت با مرسدس خود در جاده های شبانه می راند. آوا گاردنر دو بار تصادف داشت، اما زنده ماند. یک روز او یکی از عاشقان خود را متقاعد کرد تا بتواند درمسابقه گاوبازی شرکت کند. گاو مسابقه شکمش را پاره کرد. پس از جراحی پلاستیک، زخم تقریبا قابل دیدن نبود، بعد از این بازیگری را کنار گذاشت و دیگر در  انظار عمومی ظاهر نشد و برای مدت طولانی  در آپارتمان در مادرید خود را زندانی کرد.

 

اوا گاردنر

پیری آوا گاردنر

 

پیری اوا گاردنر : در سال های آخر عمر ،بیشتر از تنهایی که خود داوطلبانه آن را انتخاب کرده بود، می ترسید، میل بازی در  فیلم برای اوا گاردنر به تدریج کاهش یافت و به دلیل بیش از حد نوشیدن و افسردگی دائمی، اغلب نقش جدی به او پیشنهاد نشد. آوا گاردنر به انگلستان نقل مکان کرد و به جز فرانک سیناترا، با کسی ارتباط نداشت. نوشیدن بیش از اندازه و افسردگی باعث بروز مشکلات جدی برای سلامت او شد و بعد از یک حمله قلبی سیناترا هزاران دلار برای درمانش صرف کرد، اما پزشکان نتیجه ای نگرفتند و در سال 1990 یکی از درخشانترین ستارگان هالیوود در سن 67 سالگی از دنیا رفت. آخرین کلمات بازیگر 67 ساله عبارت بودند از: " من خیلی خسته ام ... ".

 

کاربر گرامی

درصورتی که به بازیگران عصر طلایی هالیوود علاقه مند هستید این مقاله را در باره الیزابت تیلور: آنچه بینندگان از اسرار او نمی دانند و  مقاله جواهرات واقعا سلطنتی الیزابت تیلور ملکه هالیوود  و عکس پیری الیزابت تیلور را ببینید.

 

فیلم های اوا گاردنر

دیدار دوباره در فرانسه (۱۹۴۲)
آدم‌کش‌ها (۱۹۴۶)
سنگاپور (۱۹۴۷)
دوره‌گردها (۱۹۴۷)
در گذشته ممنوع من (۱۹۵۱)
برف‌های کلیمانجارو (۱۹۵۲) گریگوری پک و  اوا گاردنر

واگن دسته موزیک (۱۹۵۳)
موگامبو (۱۹۵۳)
کنتس پابرهنه (۱۹۵۴) آوا گاردنر و هامفری بوگارت
خورشید همچنان می‌درخشد (۱۹۵۷)
در ساحل (۱۹۵۹)
۵۵ روز در پکن (۱۹۶۳)
شب ایگوانا (۱۹۶۴)
هفت روز در ماه مه (۱۹۶۴)
کتاب مقدس (۱۹۶۶)
مایرلینگ (۱۹۶۸)
زمین‌لرزه (۱۹۷۴)
پرنده آبی (۱۹۷۶)
گذرگاه کاساندرا (۱۹۷۶)
سنتینل (۱۹۷۷)

نظرات

۱۴۰۰/۵/۲۱جوایز اوا گاردنر نامزدی اسکار (1953): بهترین بازیگر زن ("موگامبو") نامزدی بفتا: 1956 - بهترین بازیگر زن خارجی ("ایستگاه بهوانی") 1959 - بهترین بازیگر زن خارجی ("در ساحل") 1964 - بهترین بازیگر زن خارجی ("شب ایگوانا") ") نامزدی گلدن گلوب (1964): بهترین بازیگر زن درام (" شب ایگوانا ")

در ادامه بخوانید...

مارلین دیتریش 50 سال شهرت 20 سال انزوا

در
مارلین دیتریش

مارلین دیتریش

 

چرا این افسانه سینمای جهان در سالهای پایانی عمر خود در انزوا فرو رفت؟

27 دسامبر 117مین سالگرد تولد افسانه سینمای جهان، بازیگر مشهور آلمانی و آمریکایی، مارلین دیتریش را نشان می دهد. او که تجسم تمام تناقضات و روحیه شورش در قرن بیستم بود. آنها او را تحسین کردند،نام او را روی برند های تجاری گذاشتن،  از او تقلید کردند، از او نفرت داشتند، او را پرستش می کردند. مارلین دیتریش تمام عمر خود را به عنوان یک سلبریتی مورد توجه قرار گرفته بود، حتی زمانی که از صحنه نمایش ناپدید شد. 50 سال شهرت جهانی و موفقیت و بالاخره 20 سال در تنهایی، انزوا و بیماری هایی که در سالهای پایانی عمر بر مارلین دیتریش غلبه کردند ...

مارلین دیتریش

مارلنه دیتریش

مارلن دیتریش که بود

مارلین دیتریش کیست

مارلنه دیتریش   در سال 1901 در حومه برلین در یک خانواده نظامی متولد شد.  دیتریش  تقریبا پدرش ندید، وقتی که 6 ساله بود، پدر خانواده را ترک کرد و یک سال بعد درگذشت.در دوران کودکی او اغلب "پدر بازی می کرد"،مارلنه به موسیقی علاقمند شد،ویولن آموخت، و پس از تحصیل در یک خانه خصوصی در ویمار،در ارکستر سینما مشغول به کار شد

.

مارلین دیتریش

مارلين ديتريش

 

دیتریش تصمیم گرفت تا وارد مدرسه بازیگری شود و موازی با بازیگری به عنوان یک رقصنده و خواننده در یک کاباره کار میکرد. پس از آن   مارلين ديتريش  شروع به بازی در فیلم ها، در برخی از نقش های جزئی کرد. موفقیت اول پس از فیلمبرداری در فیلم "فرشته آبی" به او رسید،  مارلن دیتریش   قراردادی با هالیوود بست و به امریکا منتقل شد.

 

مارلین دیتریش

مارلين ديتريش

 

کتاب "ستاره های هالیوود" در مورد او نوشت: "در هالیوود، یک الهه واقعی از او ساخته شده است." در فیلم "مراکش" با میکاپی کاملا متفاوت ظاهر شد و باعث تعجب تمام کسانی که قبل از فیلم مراکش او را دیده بودند شد، از موی پلاتینی، هلال های نازک ابروهای بلند، چشم های درخشان، گونه های براق به افسون گری مرموز بدل شده بود. در این ظاهر جدید، به دشواری دختر قدیمی و پرمخاطب آلمانی دیده می شد.نقش او درفیلم مراکش،نامزدی اسکار را برایش به ارمغان آورد.

 

مارلین دیتریش

 

در آلمان نازی از  مارین دیتریش  برای بازگشت به میهن دعوت شد و حتی گوبلز  به او پیشنهاد دستمزد 200،000 Reichsmarks برای هر فیلم ساخته شده با مشارکت او را داد، اما دیتریش نمی خواست که بخشی از ماشین تبلیغات نازی ها باشد. او یک ضد نازی بود و مخالفت با یهودیان را محکوم می‌نمود. در سال 1939 شهروند آمریکا شد. در سال 1943، با گداشتن کنسرت در نیروهای متحد در ایتالیا، فرانسه و آمریکای شمالی برنامه اجرا می کرد.

 

دیتریش صدایی گرفته و بیزار از زندگی داشت که تأثیر بسزایی بر بسیاری از فیلم ها، ضبط ها، و تورهای کنسرتهای سراسر جهانش گذاشت. کنت تینان صدای دیتریش را «بعد سوم» وجودش نامید و ارنست همینگوی دربارهٔ او گفت «اگر او چیزی جز صدایش نداشت، می‌توانست قلبت را با آن بشکند».

 

در سربازخانه ها و بیمارستان ها، حدود 500 نمایش اجرا کرد، در حالی که همانند سربازان، او در سنگر ها می خوابید و خودش برف ها را برای آب آشامیدنی ذوب می کرد. این موقعیت اجتماعی بازیگر زن آلمان قابل تحسین بود و در پایان جنگ به اوعنوان لژیونر افتخاری و مدال آزادی آمریکا اهدا شد.

 

مارلین دیتریش

خواننده مارلن 

 

مارلین دیتریش با این زیبایی اغواگرانه و مرگبارش به راحتی  قلب مردان و زنان را فتح میکرد، او تعداد زیادی ماجراهای عاشقانه با بازیگران جین گابین، جان وین، بریان اهرن، جیمی استوارت و جان گیلبرت، تهیه کننده داگلاس فیربنکس جونیور، خواننده موریس شالیر، مدیر جوزف فون استرنبرگ، بازرگان یوزف کندی - پدر جان اف کندی داشت.

 

مارلین دیتریش

 

با وجود ماجراهای عاشقانه بی شمار، مارلین دیتریش تنها یک بار ازدواج کرد . در 22 سالگی او همسر تولید کننده رودلف سیبر شد، یک سال بعد آنها صاحب یک دختر، به نام ماریا شدند. این زن و شوهر تنها چند سال با هم زندگی کردند، اما آنها رسما طلاق نگرفتند - دیتریش یک زن متاهل باقی مانده بود تا زمانی که شوهرش در سال 1976 درگذشت. زمانی که از او پرسیدند که چرا ژان گابین را ترک کرده، ژان گابین مارلین را بسیار دوست داشت، بازیگر پاسخ داد: " او می خواست با من ازدواج کند. من از ازدواج متنفرم. " مارلین دیتریش به یکی از دوستانش گفت: " من خیلی از تنهایی می ترسم! اما این تنها دلیل استقلال من است . "

 

مارلین دیتریش

 

در دهه 1950 او کمتر و کمتر در فیلم ها بازی کرد و به عنوان میزبان و خواننده در لاس وگاس با اجرای آهنگ های مشهور از فیلم هایش مشغول بود. زمان شهرت او به پایان رسیده بود. آخرین نقش اصلی مارلین دیتریش، نقش کریستین در فیلم  «شاهد دادستان» (1957) اقتباس از رمان آگاتا کریستی ، نامزد اسکار شد. بعد از آن، مارلین فقط در 4 فیلم بازی کرد و در سال 1966 به آپارتمانی در پاریس نقل مکان کرد. در سال 1975به علت شکستی در پا  چندین ماه را در بیمارستان گذراند. بعد از آن دهه آخر عمرش را در آپارتمانش در شماره ۱۲ مونتایژن پاریس بخاطر شکستگی گردن فمور بر روی تخت سپری کرد و در آن مدت بهیچ وجه در انظار عمومی دیده نشد.در سال 1976، شوهرش، رودلف سیبر درگذشت 

 

مارلین دیتریش

جهان سینما  سلبریتی اسطوره مارلین دیتریش

 

مارلین دیتریچ بقیه عمر خود تقریبا 20 سال در تنهایی را در آپارتمان پاریس خود گذراند و تنها با یک خط تلفن با دنیای خارج در ارتباطبود. مارلین نمی خواست کسی شاهد پیری و ضعف وی باشد. تنها دخترش ماریا،منشی و خدمتکار می توانستند او را ببیند. او بر روی یک کتاب خاطرات، ABC از زندگی من، که در سال 1979 منتشر شد، کار میکرد، و در سال 1982 موافقت کرد که یک مصاحبه صوتی انجام دهد.

 

در 13 سالی که مارلین به علت شکستگی گردن فمور نمی توانست  از تخت خارج شود، به مواد مخدر و الکل وابسته شد، که بیشتر اوضاع را تشدید می کرد. با توجه به این که مارلین در انظار عمومی طاهر نمی شد و اجازه نمی داد روزنامه نگاران به او مصاحبه کنند، شایعاتی در مورد مرگ او پخش شد. زمانی که دیتریش در یکی از نشریات  شایعه مرگش را خوانده بود، به نشریه اعتراض کرد و  بعد از آن، عنوان مجله با این عموان چاپ شد: " دیتریش تماس گرفت و هشدار داد که او هنوز زنده است ." مارلین دیتریش به دلیل بیماری و سوء استفاده از الکل، در سال 1992، به علت نارسایی کلیه درگذشت. در آن زمان او 90 ساله بود. در زمان مرگ بجز تعداد زیادی عکس از دوستانش، هیچ کس با او نبود.

 

فیلم های مارلین دیتریش 

 

شیطان یک زن است (۱۹۳۵)
من عاشق یک سرباز بودم (۱۹۳۶) ناتمام
آرزو (۱۹۳۶)
باغ الله (۱۹۳۶)
شوالیه بدون سلاح (۱۹۳۷)
فرشته (۱۹۳۷)
دستری دوباره می‌تازد (۱۹۳۹)

در سایه‌های خوشبختی (۱۹۱۹)
تراژدی عشق (۱۹۲۳)
ناپلئون کوچک (۱۹۲۳)
مرد کنار جاده (۱۹۲۳)
جستن به زندگی (۱۹۲۴)
رقص دیوانه (۱۹۲۵)
بارون جعلی (۱۹۲۶)
مانون لاسکات (۱۹۲۶)
مادام بچه نمی‌خواهد (۱۹۲۶)
یک دوباری مدرن (۱۹۲۷)
بکش بالا، چارلی! (۱۹۲۷)
بزرگ‌ترین چاخان او (۱۹۲۷)
کافه الکتریک (۱۹۲۷)
پرنسس اولالا (۱۹۲۸)
خطرات دوران نامزدی (۱۹۲۹)
دستت را می‌بوسم مادام (۱۹۲۹)
زنی که آرزو دارد (۱۹۲۹)
کشتی مردان گمشده (۱۹۲۹)
فرشته آبی (۱۹۳۰)
مراکش (۱۹۳۰)
بی‌آبرو (۱۹۳۱)
قطار سریع‌السیر شانگهای (۱۹۳۲)
ونوس بلوند (۱۹۳۲)
آهنگ آهنگ‌ها (۱۹۳۳)
ملکه اسکارلت (۱۹۳۴)
بخش مد هالیوود (۱۹۳۵)

هفت گناهکار (۱۹۴۰)
شعله نیواورلئان (۱۹۴۱)
نیروی انسانی (۱۹۴۱)
بانو مایل است (۱۹۴۲)
تباه کنندگان (۱۹۴۲)
پیتسبرگ (۱۹۴۲)
شغل نمایش در جنگ (۱۹۴۳)
دنبال پسرها برو (۱۹۴۴)
سرنوشت (۱۹۴۴)
مارتین رومانیاک (۱۹۴۶)
گوشواره‌های طلایی (۱۹۴۷)
یک ماجرای خارجی (۱۹۴۸)
اره برقی (۱۹۴۹) از کارهای برجسته
ترس از صحنه (۱۹۵۰)
در آسمان بزرگراهی نیست (۱۹۵۱)
رانچوی بدنام (۱۹۵۲)
داستان مونت کارلو (۱۹۵۶)
دور دنیا در هشتاد روز (۱۹۵۶) از کارهای برجسته
شاهد تحت تعقیب (۱۹۵۷)
تماس شیطان (۱۹۵۸)
دادگاه نورنبرگ (۱۹۶۱)

روباه سیاه: داستان حقیقی آدولف هیتلر (۱۹۶۲) (مستند) (راوی)
پاریس، وقتی جلز ولز می‌کند (۱۹۶۴) از کارهای برجسته
عصری با مارلین دتریش (۱۹۷۲) فیلم کنسرت لندن
فقط یک ژیگولو (۱۹۷۹)
مارلین (۱۹۸۴) (مستند) مارلین دیتریش از کارگردان خواست تنها صدایش را ضبط کند و از او و صورتش فیلم نگیرد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...