لباس دختران به رنگ صورتی مجزا شده است اما همیشه هم اینگونه نیست؛ لباس پسرها در طرف مقابل رنگ دختران می باشد؛ اما چرا؟ مد می تواند تصادفی باشد هوا سرد است، بویژه صبح ها- بنابراین گرم ترین لباسی را که پیدا می کنم می پوشم. زمانی لباس همسرم بود و دکمه های آن طور دیگری بسته می شود؛ چه کسی کشف کرد که باید دکمه های لباس زنان راست به چپ و دکمه های لباس مردمان چپ به راست باید باشد؟ همچنین چه کسی کشف کرد که صورتی برای دخترهاست و آبی برای پسرهاست؟ زمانی باور بر این بود که: آبی برای دخترها آرامش می آورد.
پوشیدن شلوار قبل از جنگ جلف به نظر می رسید، اما فرهنگ هایی وجود دارند که شلوار تنها لباسی است که یک زن قابل احترام باید آن را بپوشد. مردان جدی، امروزه لباسهای زرق وبرق دار نمی پوشند اما تصاویری از قرنها قبل نشان می دهد که اغلب مردان قدرتمند ردای مجلل به تن می کردن. GK Chesterton می پنداشت که ردای اسقف ها و سلاطین، در مواقع خیلی مهم همانند لباس زنان بود اما آنهایی که این لباسها را می پوشیدند اینگونه فکر نمی کردند. لباس می تواند شما را گرم نگه دارد، نشان دهد که از کجا می آیید یا برای زندگی چه کاری انجام می دهید، می تواند جنس مخالف را جذب کند و همان جنس را تحت تاثیر خود قرار دهد- یا هیچ کاری انجام ندهد. جالب است که اینقدر به آنها اهمیت می دهیم؛ شاید نباید اینکار را بکنیم. (سیارک)
نظرات
hadi 522۱۳۹۵/۱۰/۲۸مردا که فقط یه کت وشلوار دارن اونم اگه داشته باشن
چگونه لباس های خود را ست کنیم وقتی که اطلاعاتی در مورد هم خوانی رنگ ها نداریم؟
نسترن شاکریدر۱۴۰۳/۲/۱۸
با خواندن این مقاله ست کردن لباس ها دیگر برایتان دشوار نخواهد بود (سیارک)
شما نمی دانید چگونه رنگ لباسهایتان را تنظیم کنید؟ من شما را سرزنش نمیکنم این کار خیلی سخت است. اما شما نمیتوانید از رنگها استفاده کنید تا زمانی که بفهمید که چگونه انجامش دهید!درست است. شما رنگهایی استفاده میکنید که در تضاد با هم هستند و شما را شبیه احمق نشان میدهند. بنابراین شما تنها از رنگها اجتناب می کنید.شما به عنوان استثناء به سیاه، سفید و خاکستری، با رنگ آبی لباسهای جین می چسبید . دیگر کافی است..
چون میتوانید از رنگ ها استفاده کنید حتی اگر شما نمیدانید چگونه رنگ ها را تنظیم کنید. و شما میتوانید این را بدون اینکه احمق به نظر برسید انجام دهید. شما تنها نیاز دارید که بدانید چگونه لباسها را ست کنید به طوری که از تضاد رنگ اجتناب کنید، و شما نیازی به دانستن در مورد ست کردن رنگها ندارید. ست کردن رنگ گیج کننده است به طور صریح شما میخواهید بهترین پوشش را داشته باشید، اما در خاطر داشتن اینکه کدام رنگها به هم میخورند و کدام رنگها با هم نمیخوانند سخت است. حتی اگر شما تمام طیف رنگی را نادیده بگیرید، و تنها رنگهای اصلی را در نظر بگیرید، شما بازهم تعداد زیادی ترکیب رنگی دارید.(سیارک) تنها به چرخ رنگی رنگهای اصلی در شکل بالا نگاه کنید. این چرخ رنگی دارای 12 رنگ است، اما نشان میدهد که شما میتوانید آنها را به 66 روش مختلف با هم ترکیب کنید. فهمیدن اینکه کدام ترکیب هم خوانی دارند و کدام یک در تضاد هستند خیلی دردناک هست. پس بنابراین اجازه دهید چیز دیگری را امتحان کنیم عوض قفسه بندی ذهنتان برای یاد گرفتن ست کردن رنگها، شما باید از راز سودمند من برای ست کردن بی زحمت لباسهایتان استفاده کنید. اما برای رسیدن به این شما نیاز دارید که در مورد خنثی ها یاد بگیرید. خنثی ها رنگهایی هستند که به خوبی با رنگهای دیگر ست میشوند. غیر ممکن است که آنها تضاد ایجاد کنند، به همین دلیل است آنها برای استفاده در بخش های حمایت کننده عالی هستند. اگر شما قبلا کلکسیون لباس دارید شما باید چندتا از این خنثی ها را در کلکسیون خود دارید. از رنگ¬های خنثی میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مشکی سفید خاکستری سرمه ای قهوه ای ( توجه داشته باشید که سرمه ای و قهوه ای اصولا خنثی نیستند اما به همان خوبی با تعداد زیادی از رنگها هم خوانی دارند، به همین دلیل در دنیای مد به عنوان خنثی در نظر گرفته می شود.) استفاده از تک رنگ با توجه به عدم تضاد رنگهای خنثی شما میتوانید آنها را با هر رنگی که دلتان میخواهد ست کنید. بنابراین به جای ست کردن رنگها با یکدیگر، شما به سادگی میتوانید حداکثر یک رنگ را در لباس تان استفاده کرده و بقیه رنگها را خنثی در نظر بگیرید. استفاده از این حقه برای اضافه کردن یک رنگ به پوشش شما کافی است، و شما را از رنگهای متضاد دور خواهد کرد. اینها مثالهای خوبی از استفاده از حقه تک رنگ در لباس میباشند: پیراهن قرمز، ژاکت خاکستری، جین های سیاه پیراهن سفید، ژاکت سبز، شلوار خاکی تی شرت خاکستری، ژاکت سیاه، شلوار بنفش مثالهایی از ترفند تک رنگ در لباسها را میتوانید در عکسها ببینید: مثالهایی از ترفند تک رنگ در لباس و چند نمونه ترسیم شده:
ترفند تک رنگ یک بار در هر مورد پوشش استفاده شده است اما آیا به این معنی است که شما تنها میتوانید هر بار از یک رنگ استفاده کنید؟ نه. پوشیدن تنها یک لباس رنگی در هر پوشش آسان است و البته برای ایجاد یک تحول کوچک در پوشش شما کافی است. اما شما مجبور به محدود کردن خود برای استفاده تنها از یک لباس رنگی نیستید. شما همچنین میتوانید ترفند تک رنگ را برای بیش از یکی به کار برید، تا زمانی که آن را در یک خانواده رنگی حفظ کنید. میتوانید چند نمونه از ترفند تک رنگ را با چند رنگ مختلف در پوشش در تصویر ببینید:
نمیتوان آسان تر از این کرد! با این ترفند ساده، شما دیگر نباید نگران پوشیدن لباسهای با رنگ اشتباه باشید. اکنون، چند رنگ را به کلکسیون لباس خود اضافه کنید اکنون من از شما میخواهم که بیرون بروید و چند رنگ را به مجموعه لباسهایتان اضافه کنید. یک پیراهن رنگارنگ بخرید و با سایر لباسهایتان که رنگ خنثی دارند امتحان کنید. خواهید دید که به چه خوبی با یکدیگر هم خوانی دارند. شما کاملا امن خواهید بود. شما مجبور نیستید هر بار که خانه را ترک میکنید مجموعه ای از رنگ های رنگین کمانی را بپوشید. تنها یک رنگ برای اضافه کردن جذابیت رنگی برای پوشش شما کافی است. یک رنگ در هر پوشش برای جذاب به نظر رسیدن کافی است. این یک ترفند خیلی ساده است، و هر کسی میتواند آن را به کار گیرد.
نظرات
Carley 907۱۳۹۵/۸/۱This piece was a lijeafcket that saved me from drowning.
يکي ديگر از ويژگي هاي پست مدرن بازتاب است، که به اين ايده مي رسد که يک متن هميشه به متون ديگر اشاره دارد. هر متن تار و پودي از نقل قولها، کلمات قرض گرفته شده و مراجع است. البته اين اصطلاح به سادگي نشان دهنده يک ديدگاه محدود از متن نيست؛ ویژگی بازتاب در پست مدرن در تصاوير نيز پيوسته به يکديگر اشاره دارد. نقاط تبليغاتي به کليپ هاي ويدئويي اشاره دارند، که از مجموعه هاي تلويزيوني وام مي گيرند، که به نوبه خود فيلم هايي را نقل قول مي کنند، که خودشان بر اساس يک رمان هستند. و آن رمان دوباره به يک نمايش شکسپير، و غيره و غيره اشاره دارد.
ويژگي بازتاب در پست مدرن يک بازي بي پايان است. به عنوان مثال ويدئو کليپ مدونا، دختر مادي "اشاره به آهنگ مرلين مونرو "الماس ها بهترين دوست يک دختر هستند" در فيلم" آقايان موي بور را ترجيح مي دهند" دارد. در يک تبليغ عطر استي لادر، مدل از وسط يک ميدان ديجيتال از گل راه مي رود که شبيه به راه رفتن مدونا در ويدئو کليپ او 'عشق پروفوشن است. نيکول کيدمن، در تبليغ تجاري براي کانال NO.5 ، يک تکرار کامل از نقش او در مولن روژ انجام داد. برخي از کارگردانان، مانند باز لورمن و يا کوئنتين تارانتينو، علامت تجاري خود را بازتاب داده اند. بخش بزرگي از لذت بصري در فرهنگ معاصر بر اساس شناساندن این ويژگي بازتاب در پست مدرن است: مراجع بيشتري که شما مي توانيد مشخص کنيد، و شما به عنوان بيننده آن را معقول تر احساس مي کنيد.
برخي از نظريه پردازان، مانند فردريک جيمسون، اين شکل بازتاب پست مدرن را يک اثر تقليدي مي نامند، يک اثر تقليدي يک نقل قول متني يا تصويري است که صرفا تکرار مي شود. نقل قول کردن محض نام اين بازي است. مرجع هيچ معني عميق تري ندارد چرا که همه ارتباطات تاريخي رها شده اند.( سیارک)
اين همچنين مي تواند درمد يافت شود. اگر به اثر جان گاليانو نگاه کنيد مي توانيد نقل قول هاي بي شماري را شناسايي کنيد: از فرهنگ هاي ديگر (چاپ قومي)، از زمان هاي ديگر (شبح قرن نوزدهم)، از فرهنگ خياباني ("'بانوي کيسه اي" با سبد خريد و کيسه هاي پلاستيکي) و حتي از سيرک (آرايش دلقک مانند). همه چيز به يک توده بزرگ پرتاب مي شود در حالي که عناصر از زمان تاريخي و زمينه جغرافيايي خودشان پيچ خورده اند.
يک اصطلاح که اغلب در اين ارتباط استفاده مي شود "سرهم بندي" است، که عينا به معناي کار ساختن است. ما تبديل به يک فرهنگ برش و چسباندن شده ايم، که در آن هر کس مي تواند لباس هاي خود و حتي هويت خود را سرهم بندي و با هم ست کند. فرهنگ پست مدرن توسط اين تقليد و سرهم بندي مشخص مي شود. نشان دادن اهميت اين پديده فرهنگي هميشه يک امر آسان نيست، اما مد را سرزنده و انعطاف پذير مي سازد، بدون اينکه مجبور به کنار گذاشتن" روايت 'بزرگ "باشد.
مشخصه نهايي پست مدرنيسم ،انتقال از نشان دادن به شبيه سازي است. ما در حال حاضر ديده ايم که اثر تقليدي پست مدرن - نقل کردن، وام گرفتن و اشاره- لزوما معناي عميق تري نيست. دليل آن اين است که فرهنگ پسامدرن ديگر نشان داده نمي شود، بلکه شبيه سازي مي شود. اين فرايند وابسته به نقش فن آوري رسانه اي است.ترجمه itrans.ir
به این دوقلوهای زیبا نگاه کنید، وای که آنها خیلی زیبا هستند، شما واقعا باید در مورد مدل سازی آنها فکر کنید.
در 7 جولای 2010 دوقلوهای جکی و شوهرش کوین کلمنتس زودتر از موعد بدنیا آمدند، اما آنها سالم و زیبا بودند.دوقلوها چهار و نیم هفته زود به دنیا آمدند، اما با گذشت زمان، جکی فهمید چرا؟(خب برای معروف شدن عجله داشتند) خانواده کلمنتس دوقلوها را آوا ماری و لی رز کلمنتس نامگذاری کردند.
از زمان تولد، زیبایی های طبیعی غیر قابل انکار ، پوست صاف، موهای ابریشمی ، و چهره کاملا متقارن آنها را کودکانی متمایز ساخت. پس از اینکه دوقلوها متولد شدند، خانواده و غریبه ها توجه زیادی به ظاهرشان داشتند و همه یک چیز می گفتند: آنها باید مدل شوند! این دختران زیبا با کمک مادر خود، وارد دنیای مدلینگ، مد و لباس شدند و تبدیل به مدل های حرفه ای شده اند.در اینجا 40 عکس از دوقلوهای Clements انتخاب شده که در 2 پست گذاشته می شود.
با گذشت زمان، آوا و لی بزرگ شدند و شخصیت های خود را توسعه دادند. آنها در فعالیت های فوق العاده ای مانند رقص و شنا فعالیت داشتند.
جکی می گوید: "من ایده ی خود را برای دختران ارائه دادم که اگر آنها برای مدل شدن آماده شوند، علاوه بر کلاس های رقص و شنا آنها هر هفته، می توانند مدلینگ و مدل سازی را در دنیای مد و لباس را امتحان کنند." در حال حاضر که بچه ها بزرگتر شده اند برای دنیای مد و مدل سازی هیجان زده اند برای دختران و مادرشان، یکی از سخت ترین جنبه های زندگی جدید خود در جهان مدل سازی، تنها ترافیک LA است. آنها چندین بار در هفته به مرکز شهر لس آنجلس می آیند.
تاریخچه تولید شال های افسانه ای Pavlovo Posad، زمانی که توسط مردان بافته می شدند و نحوه استفاده آنها توسط طراحان مدرن، با 20 عکس از شال های افسانه ای Pavlovo Posad در این مقاله آورده شده است.طرح هایی که بعد از 200 سال هنوز از مد نیفتاده است!!
این شال های افسانه ای حدود 200 سال توسط زنان پوشیده شده اند، دنیای مد و لباس تغییر کرده، نقشه ها ویرایش شده و تزئینات شال های Pavlovo posad به طور مداوم بهبود یافته، اما در عین حال سبک ها و سنت هایی که استادان قدیمی تهیه کرده اند به دقت نگهداری و حفظ شده اند. اجازه دهید با بردن شما به این جهان شال های روشن و رنگارنگ شگفت زده تان کنیم ...
آغاز این صنعت دستی معروف از پایان قرن هجدهم، زمانی که دهقان ایوان لابزین در روستای پاولووو، که قبلا در سایت Pavlovsky Posad واقع شده بود، تولید نساجی برای روسری بافته شده را تأسیس کرد شروع شد.
به زودی، روسری و شال این کارخانه به لطف کیفیت بالا به طور گسترده ای شناخته شده و با بردن جوایز در نمایشگاه های بین المللی معروف شد. بر خلاف محصولات اروپایی،تکنیک تولید چنین شال ها بسیار دشوار بود، آنها یک رویه نبودند،این شال ها از هر دو طرف قابل استفاده بودند. از آغاز دهه 50 قرن نوزدهم، با ابتکار نوه بزرگ لابزین و همسایه او، واسیلی گریازنف، کارخانه به تولید روسری چاپی پشمی، تاسیس شد. این روسری ها روشن و رنگارنگ بودند که مشهور به Pavlovsky Posad شدند.
در ابتدا تنها سه رنگ، سیاه، زرشکی و کتان بی رنگی به عنوان زمینه شال استفاده شد. آنها همچنین رنگ گل ها را با فراوانی رنگ های روشن ایجاد می کردند. بعدها، زمینه را متنوع تر کردند (آبی، صورتی، سبز، قهوه ای ...).
در اواخر قرن نوزدهم، سبک Pavlovo Posad با پراکندگی گل روشن آن در نهایت شکل گرفت. پرطرفدارترین گل این شال ها یک گل رز بود که نماد زیبایی و عشق است، اما گل رز نه به تنهایی، بلکه در ترکیب با دیگر رنگ های بسیار متفاوت دیده می شود. استفاده از فن آوری های مدرن اجازه داد تنوع هر چه بیشتر در رنگ و طرح ایجاد شود.
یکی دیگر از پرطرفدارترین گلها دالیا است، تصاویری که روی روسری می تواند با رنگ های مختلف باشد.
علاوه بر گل های باغچه ای که برای ایجاد الگوهای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، گل های گیاهی کم نظیر مانند بابونه،گل صدف، گل شیپوری و ... را می توان بر روی روسری دید.
یک روسری، یک تکه پارچه با یک الگوی بسیار ساده به نظر می رسد. اما برای ایجاد آن، تکنولوژی های بسیار پیچیده ای استفاده می شود. پیش از این، طراحی بر روی پارچه به صورت دستی منتقل میشد. برای این منظور از فرم های چوبی مخصوص حک شده استفاده می کردند
از آغاز دهه 70 قرن بیستم، استفاده از الگوهای مش و نایلون در الگوهای رسم شده، تکنولوژی را بسیار ساده کرده و تولید روسری چاپ شده را تسریع کرده است.در تصاویر زیر هر روسری را هنرمند خاصی طراحی کرده است.
شال "شاهزاده ناصیه". هنرمند والری فدایوا
روسری "Nostalgia". هنرمند زینوویف کلارا
یکی از مشهورترین طرح های روسی که طراحی آن درهشت رنگ مختلف در سال 1985 انجام شد شد. این می آید.