چگونه استقامت خود را در شناکردن افزایش دهیم

در

آیا هر موقع که احساس انرژی پایین داشتید به سمت شنا می روید؟ آیا واقعا به دنبال افزایش استقامت برای رقابتی سخت در شنا با دوستانتان هستید؟چگونه استقامت بدن را افزایش دهیم  بسیار خوب اما افزایش استقامت در ورزش شنا کاری یک شبه نمی باشد. نیاز به صبر و تمرین دارد. اما نگران نباشید! ما در این پست برخی از تمرینات منحصربفرد و دستورالعمل هایی را می آوریم که افزايش سرعت شنا و سطح شنای استقامتی شما را افزایش خواهند داد. حال موارد زیر را بخوانید تا ببینید که چگونه می توانید در شناکردن بهتر باشید بدون اینکه ضرری ببینید!

همانطور که همگی ما می دانیم ورزش بهترین راه برای بهبود استقامت می باشد. اما وقتی که خودتان را آماده شیرجه زدن می کنید، برای آماده سازی چه کاری باید انجام دهید؟ اجازه دهید بهترین راه را برای شنا استقامتی بصورت خلاصه توضیح بدهیم.

برای افزایش استقامت آهسته و پیوسته باشید

آغاز آهسته به شما کمک خواهد کرد تا در استخر آرام باشید، که آنهم در یادگیری تکنیک های ایده آل شنا کردن کمک می کند. از طرفی نیز مانع از آسیب دیدن شما می شود. حتی شنا کردن و یا اسپلشینگ حداقل سه بار در هفته برای تازه کارها نیز خوب جواب می دهد. در اینجا روال تمرین آزاد برای مبتدیان آورده می شود:

 

نوع

سطح

یارد

استراحت

گرم کردن (آماده سازی)

آسان

(4 x 50) = 200

به قدر مورد نیاز

وقفه

سرعت تجمع

(2 X 100) = 200

یک دقیقه

استقامت

متعادل

(1 X 200) = 200

به قدر مورد نیاز

کاهش گرما (سرد کردن)

آسان

(4 X 25) = 100

به قدر مورد نیاز

گرچه این جدول نشان می دهد که بایستی با 700 یارد تمرینات خود را شروع کنید اما در صورت اجرای مداوم، می توان تعداد آن را افزاش داد.

برای افزایش استقامت ورزشهای چندمنظوره را انتخاب کنید

وقتی که بدنبال افزایش استقامت کل بدن برای ورزشهایی مثل شنا هستید، ورزشهای چندمنظوره می توانند در دستیابی سریعتر به آنها کمکتان کنند. می توانید هرگونه تمرین وزنی مناسب را که برای قسمت فوقانی بدن است انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید این هست که روی نیم تنه تان متمرکز شوید (مرکز بدن، بازوها، پشت و ...) تا «شانه های خوش فرم برای شناگری» داشته باشید. نه حرکاتی پیچیده دارد و نه تجهیزات سنگین.

از تجهیزات ورزشی استفاده کنید

خوب، حرکات شنا، حرکاتی طبیعی نیستند. بنابراین استفاده از تجهیزاتی مثل کیبورد، پارو، باله، مته و ... می تواند به شما در عادت کردن به این حرکات کمک کند. در مورد حالت صحیح بدنتان و تغییر تکنیک های شنایی که مورد نیازتان است، اطلاعات کسب کنید.

بهترین تمرینات شنا جهت بهتر کردن تلاش شما

 بله، برای شنا واقعا تمرینات ورزشی وجود دارد. در اینجا مرحله به مرحله یک رویکرد از آن را می آوریم که شما بدون نیاز به احساس توقف، توانایی تکرار پشت سرهم آن را خواهید داشت:

  1. خوب خودتان را گرم کنید. برای این کار بایستی بین 200 و 400 متر با سرعت کاملا آرام شنا نمایید. بعد از هر 100 متر حرکت خود را تغییر داده و در حد مورد نیاز استراحت نمایید.
  2. بعد از آن، در 3 ست متوالی از 100 متر، 300 متر شنا کنید. سرعتتان بایستی متوسط بوده و هیچ تغییری در حرکت نداشته باشید. با این حال، 10-15 ثانیه در بین دو ست به خودتان استراحت دهید.
  3. بعد از آن، دیگر شنای 300 متر ندریم. اما بایستی این سه ست را به دو ست 150 متر تغییر دهید. سرعت در طول ست اول بایستی متوسط باشد. بعد آن، حدود 20 ثانیه استراحت کنید. در ست دوم سرعتتان را نسبتا زیاد کنید یعنی (برای هر 50 متر) تا 90% بالا ببرید. بایستی 30 ثانیه استراحت دوره ای داشته باشید.
  4. بعد آن، 300 متر دیگر شنا کنید. در طول کل این دوره سرعت متوسطی داشته و سعی کنید تا استراحتی نداشته باشید. در اینجا، شدیدا نیاز به استراحت مختصر 5 تا 10 ثانیه ای دارید.
  5. نهایتا، با ست 200 متری نهایی، بدن خودتان را کم کم سرد نمایید. در صورت تمایل می توانید برای این منظور از باله نیز استفاده کنید.

نکات کلی برای افزایش استقامت در طول شنا

حال در اینجا برخی نکات متداول و در عین حال مفید آورده می شود که به شما در بهبود استقامت شنا تا حد قابل توجهی کمک خواهد کرد:

  • حدودا نیم ساعت قبل از شنا یک وعده غذایی پرکربوهیدرات یا غلات (از جمله پاستا، جو دوسر، برنج و غیره) میل نمایید.
  • با نوشیدن مقدار زیادی آب قبل از پریدن به استخر هیدرات جذب نمایید.
  • در طول جریان شنا، به محض اینکه احساس تشنگی کردید، برای نوشیدن آب توقف نمایید.
  • مراقب خودتان باشید. بعد و در هر جلسه شنا تمرینات کششی انجام دهید طوریکه مقاومت در برابر آب روی شانه های شما عوارضی نداشته و استقامت بدنتان برای جلسه بعدی از بین نرود.

حال امیدواریم ایده ای برای چگونگی افزایش استقامت برای شنا کسب کرده باشید! شنا می تواند هدف درمانی داشته باشد. و زمانی که صحیح شنا کنید، عملکرد بدنتان کاملا بهبود خواهد یافت. اما در اینجا مسئله کلیدی صحیح شنا کردن است! با این نکات، شما می توانید استقامت شنا را در خودتان ایجاد نموده و شبیه به یک ماهی شنا نمایید!

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸خیلی دوست دارم استخر برم اما آلودگیشون بالاست

۱۳۹۵/۱۲/۲۶07 sept 2010, 01h16 ça a l&qsruo;air superbe votre Galaxy Tab. Je verrais par la suite et si j’ai peut-être la chance de gagner, je pourrais vous dire le plus ultra dans votre Galaxy. Superbe !!!!!!

در ادامه بخوانید...

15 سایت مسافرتی مفید برای کسانی که عاشق سفر هستند

در

اگر عاشق مسافرت هستید، تعدادی وبسایت هستند که باید حتما ببینید تا بتوانید اطلاعات خوبی از پول، زمان یا سفر کسب کنید و یا از هواپیمازدگی جلوگیری کنید. و بهترین چیز راجع به این مقاله این است که هیچ ثبت نام آزار دهنده ای برای مجلات ندارد (بخاطر اینکه قطعا شما در سفر هستید و نه در خانه). و هیچ سایتی هم در آنجا تبلیغی نکرده است. پس از این سفر کوچک در اینترنت لذت ببرید و من امیدوارم که فقط اینطور نباشد که یک سایتی را بشناسید و دیگر سری هم نزنید، بلکه سایتی که بطور فوق العده ای مفید باشد.
بنابراین پیش بسوی سفرهای بدون راه!


1- تریپ اکسپرت
اکثر شما از "تریپ ادوایزر" آگاه هستید، سایتی که به دیگران اجازه می دهد تا راجع به مکانها نظرشان را بگذارند، اما این بسیار عالی است که از نظرات مردم عادی در کنار کارشناسان بهره مند شوید. این کاریست که تریپ اکسپرت اجازه انجامش را می دهد. شما مقصدتان یا امکاناتتان را بنویسید و این سایت از الف تا ی را برای شما لیست می کند.(سیارک)
2- اویستر
بعضی اوقات ما گول عکسهای فوق العاده ای را می خوریم که اتاقها را کشیده نشان می دهد یا با کاهش نسبت سواحل را شلوغ. اویستر صفحه ای دارد که عکسهای هتل ها را با عکسهای خود اویستر قیاس کرده است تا شما بتوانید تصمیم بگیرید که آیا آن مکان اسطوره ایست یا افسانه ای.
بررسی های اویستر فرای خوب بد و زشت درباره حتی بهترین مکانهاست. ما این صداقت آنها را تحسین می کنیم بخاطر اینکه واقعیت این است که هیچکس نمی خواهد پولش را در تعطیلات دور بریزد.
3- یلپ!
هنوز در ذهنتان درگیر هستید که در مقصدی که انتخاب کردید کجا بمانید یا این را بخورید یا آنرا؟ پس یلپ می تواند کمکتان کند. من یک مکان از نیویورک سیتی را در سایتهای مختلف برای بررسی گذاشتم و یلپ پیشنهادهای بسیار دقیقی همراه با عکس و امتیاز دهی کاربران ارائه کرد. مرور کننده ها هم برآورد شده بودند وشما می توانستید ببینید که آیا آن فرد تنها آشنایی مختصری با آن مکان دارد یا چند بار در آنجا بوده و به خوبی از همه چیز با خبر است. برای توضیح بیشتر، شما نی توانید بفهمید که ایا برآورد این شخص با شما قابل مقایسه است یا خیر. ممکن است که آنها از اعضای توری بودند که شما با آن سفر کردید.
4- تریپ ترایب
من این تصور را می کردم که بالاخره کسی باید همچین دامنه ای را برای سایتش ثبت کرده باشد. این سایت به شما کمک می کند که علائق، پیشنهادات، تعطیلات و مکانهای اطراق کردن خود را در سایت قرار دهید و با مردمی که هم سلیقه شما هستند ارتباط برقزاز کنید و از ویژگیهای شخصی، روابط و علاقمنیهایشان باخبر شوید. این دقیقا یک سایت آشنایی نیست ولی شما می توانید مردمی را که مشتاق چنین کاری هستند بیابید که یک حالت الهام بخشی دارد.
5- روم2ریو
من از طریق یک سری وبلاگ سفر با این سایت آشنا شدم که بسیار تعریفش را می کردند. بنابراین من امتحانش کردم، وسوسه شدم و از آن الهام گرفتم! شما می توانید با ابزاری قیاسش کنید (طراحی بسیار زیبا و ساده ای با منوهای باز شونده دارد) که اطلاعاتی نظیر چطور سفر می کنید، قیمت سفر و حتی اطلاعات دقیقی مانند خط اتوبوس، هواپیما و غیره را نیز به شما می دهد. من وارد سایت شدم و زمان سفر کردن و زمان رسیدن را وارد کردم و با یک کلیک ساده می توانستم بلیط هواچیمای مورد نیازم را خریداری کنم.(سیارک)
6- اسکیپ لگد
این سایت هلو است. آیا می دانستید که می توانید بلیط های مسافرتی خود را تنها با تغییر الگوی سفرتان به نصف کاهش دهید؟ فرض کنید میخواهید به میامی بروید. شما می توانید با 200 دلار مستقیما اینکار را بمنید. یا می توانید یک ساعتی معطل شوید و آن را به 160 دلار برسانید و یا آنرا به 86 دلار کاهش دهید اگر این مقدار معطل شدن 5/1 ساعت در یک شهر دیگر بیشتر شود. هرچه که بیشتر بتوانید این وضعیت را تحمل کنید بیشتر می توانید پول صرفه جویی کنید.
7- خوابیده در فرودگاه
این اتفاق می تواند غیر عمدی رخ دهد اما می تواند در شرایط خاصی سودمند باشد. پس اگر نیاز دارید که عوض گرفتن هتلهای گرانقیمت در فرودگاه بخوابید اطلاعات مربوط به امکانات فرودگاه ممکن است بدردتان بخورد. "اسلیپینگ این ایرپرت" امکانات فرودگاهها را برای مسافرتهای محطاتانه و خسته کننده نقد و بررسی کرده است.
8- ریسپانسیبل تراول
من این ضرب المثل را دوست دارم : " تنها عکس بگیرید و تنها اثر انگشت بر جای بگذارید" و  این همان چیزیست که این شرکت عرضه می کند. به شما توصیه می کنم که بیشتر از چند روز مرخصی بگیرید. شما بصورت کوچک و خصوصی خرید می کنید. شما تصمیم می گیرید که به چه تعطیلاتی می روید، به صورت زوج و برای ماه عسل یا بصورت خانوادگی. شما تصمیم می گیرید که دوچرخه سواری می کنید و یا خرید خواهید کرد. تعدادزیادی مکان تفریحی همراه با قیمت، عکس، توضیحات، بررسی ها و برنامه سفر پیشنهادی در این سایت وجود دارد. بعلاوه، در مورد اینکه نحوه پاسخگویی، امکانات راحتی که حتی شامل سازه و مواد آن نیز می شود موجود است. این سایت به شعور شما احترام می گذارد.
9- پیک
من نمی توانم از نگاه کردن به این سایت دست بردارم. شما می توانید به "روز کامل" سایر مردم نگاه کنید و می-توانید برای خود برنامه ریزی کنید. پیشنهادهایی از شهروندان سطح بالای شهر وجود دارد، مانند طراحان مد، و همچنین معامله ها و پیشنهاداتی از طرف تورها. این جالب است که ببینید بقیه مردم چطور وقتشان را در "جورج تاون" می گذرانند و یا ببینید که کجا یک ماشین اسپرت را می شود کرایه کرد.... "ورمانت"؟ بالاخره برای هر کسی اینجا یه چیزی پیدا میشه!!
10-.The Man in Seat Sixty-One
اگر قطارها و مسافرت در سرتاسر دنیا را بطرز وحشتناکی دوستدارید این سایت برای شماست. اگر راجع به آن فکری نکرده اید شاید وقتش باشد که شروع کنید چرا که این یکی از یهترین تجربه های زندگی است. مسافرت با قطار در کشورهای مختلف می تواند یکی از خاطرات بیاد ماندنی باشد. خوب تحقیق کردن این سفر را بهتر نیز می-کند. با این سایت، مسیرها و عکسها را بگیرید و نظر یک حرفه ای را راجع به این سفرها جویا شوید.
11- بلک تومیتو
من میگم گوجه و تو میگی گوجه سیاه! و من میگم چی؟ "بلک تومیتو" به شما اجازه می دهد تا تعطیلات لوکس و رویایی را کشف کنید. آیا دوست دارید که به یک ماه عسل چند بعدی بروید؟ آنها یک برنامه برای شما دارند. آیا دوست دارید که به یک نعطیلات با غذاهای فوق العاده بروید؟ انها یک برنامه برای شما دارند. ایا این چیزی است که می خواهید به فهرست برنامه ها تان اضافه کنید. وارد سایت شوید و آنرا تحت عنوان فهرست برنامه ها ذخیره کنید. آنها برای هر نوع رویای آماده اند.
12- هیپماک
آیا می خواهید پیش از پرواز بدانید که آیا پاهایتان خواب می رود و یا با توقف در میان راه شکنجه خواهید شد؟ این سایت یک مقیاس درد برای پروازها دارد تا شما را آگاه کند. و اگر شما یک هتل رزرو کردید، یک نمودار با استفاده از ستونهای رنگی به شما خواهد گفت که آیا شب نشینی ها با امکانات هتل همخوانی دارد یا این شب نشینی حالب است یا برای شما جالب نیست. بخاطر اینکه گاهی اوقات ما نمی خواهیم که پنجره اتاقمان بغل بار پر سر صدای شهر باشد و ترجیح می دهیم تا یک تاکسی بگیریم تا به آنجا برسیم.
13- ایرهلپ
اگر بند و بساط خود را گم کردید، تاخیر داشتید یا مورد سواستفاده خطوط هوایی قرار گرفتید باید سری به "ایر هلپ" بزنید. این وبسایت به شما کمک می کند تا حقوقتان را بدانید و از غرامتی که استحقاقش را دارید باخبر شوید. هر چه که برنامه تان باشد انجام تحقیق قبل یا بعد از اینکه بعضی چیزها اتقاق افتاد بنظر کار درستی می-آید. می ارزد که بررسی اش کنید.
14- اسکیفت
آگاه بودن از اینکه چه اتفاقی در صنعت مسافرت می افتد می تواند برای شنا خوب باشد. اگر برخی از اخبار بد اتفاق بیافتد این سایت به شما کمک می کند که یاد بگیرید پیش از آنکه یک ضرر جبران ناپذیر ببینید. همچنین اگر یک شرکت یا هواپیمایی که شما می خواهید با آن کار کنید دچار مشکل باشد، ممکن است که بخواهید برنامه تان را عوض کنید. حتی اگر آخرین تکنولوژی برای سفر کردن معرفی شد، ممکن است که شما بتوانید که اپلیکیشن را دانلود کنید تا بهترین کمک را به شما بکند.
15- هوم اکسچینج
اگر شما در یک جای عالی زندگی می کنید و کس دیگری هم در یک جای عالی دیگر زندگی می کرد این سایت می-تواند به شما پیشنهاد جالب و اجرایی راجع به تهیه وسائل راحتی بدهد. من شنیده ام که مردم بالکنهایشان را در جاهایی مثل نیو اورلئان اجاره می دهند، اما اگر یک جای عالی داشته باشید، می توانید خانه هایتان را برای مدتی طاق بزنید. خوش بحالتان.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه خانواده می تواند به کودک مبتلا به آرتریت نوجوانی کمک کند

در

آرتریت نوجوانی چیست؟

آرتریت نوجوانی تمامی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. تمامی آنها بایستی با چالش های ویژه با این بیماری مقابله نمایند. آرتریت نوجوانی می تواند در فعالیت های اجتماعی و مدرسه کودک تاثیر گذاشته و فعالیت های مربوط به مدرسه اش را مشکل تر سازد. اعضای خانواده می توانند جهت کمک فیزیکی و روحی به کودک کارهایی را انجام دهند.


بهترین مراقبت ممکن. اطمینان حاصل کنید که کودک مراقبت دارویی مناسب را دریافت می کند و دستورالعمل های پزشک را دنبال می نماید. در صورت امکان جهت مراقبت از کودکتان از متخصص روماتولوژی اطفال کمک بگیرید. اگر امکان داشتن چنین متخصصی را ندارید، فرزند خود را سالانه یکبار یا دو بار به متخصص روماتولوژی ارجاع دهید. متخصص روماتولوژی می تواند طرح درمانی را تجویز کند و با پزشک کودک شما مشورت نماید تا به کودک شما کمک کرده و بر پیشرفت کودک شما نظارت داشته باشد.
شما هم می توانید درباره بیماری کودکتان و درمان آن آموزش ببینید (منابع در پایان این مطلب کمک خواهد کرد.) بسیاری از گزینه های درمانی در دسترس هستند و چون آرتریت نوجوانان در کودکان مختلف متفاوت است، ممکن است برای یکی موثر باشد و در مورد کودک دیگر موثر نباشد. اگر داروهایی که پزشک تجویز می کند علائم را از بین نبرند یا سبب عوارض جانبی ناخواسته شوند، شما و کودکتان با پزشک درباره راههای دیگر مشورت نمایید. فردی که مبتلا به آرتریت نوجوانی است می تواند وقتی نشانه ها کنترل شد، فعالتر باشد.
پیوستن به گروه پشتیبانی. تلاش کنید تا والدین و کودکانشان را که با تجارب مشابهی درگیر هستند، پیدا کنید. این می تواند به شما و کودکتان در دانستن چیزهایی که به تنهایی قادر به آن نیستید، کمک کند. برخی از سازمانها برای افراد مبتلا به آرتریت نوجوانی و خانواده شان گروه های پشتیبان دارند.
درمان کودک در حد امکان به روش های معمولی. سعی کنید کودکتان را تنها به خاطر اینکه آرتریت دارد محدود نسازید. نوازش بیش از حد کودکتان او را از مسئول و مستقل بودن دور کرده و ممکن است سبب خشم خواهر و برادرش شود.
تشویق کودک به ورزش و تراپی فیزیکی. برای بسیاری از افراد جوان، ورزش و تراپی فیزیکی نقش مهمی در مدیریت آرتریت نوجوانی بازی می‌کند. والدین می توانند زمینه فعالیت کودکان در زمینه‌هایی که پزشک توصیه می کند را ترتیب دهند. در طول دوره های بدون علائم، بسیاری از دکترها ورزش های تیمی یا انجام فعالیت های دیگر را توصیه می نمایند. هدف کمک به حفظ قدرت و انعطاف پذیری مفاصل، مهیاسازی زمان بازی با دیگر کودکان و تشویق به انجام فعالیت های اجتماعی مناسب است. (سیارک)
با مدرسه کودک خود از نزدیک همکاری داشته باشید. جهت بسط طرح درسی مناسب به مدرسه کودک خود کمک کرده و معلمین و همکلاسی های کودک خود را درباره آرتریت نوجوانی مطلع نمایید. برخی از کودکان مبتلا به آرتریت نوجوانی ممکن است بخاطر دوره های طولانی مدت از مدرسه غیبت داشته و نیاز به انجام تکالیف در خانه داشته باشند. برخی از تغییرات جزئی از جمله داشتن مجموعه اضافی از کتابها یا ترک کلاس برای چند دقیقه زودتر جهت رسیدن به کلاس بعدی- می تواند کمک بزرگی نماید. با توجه ویژه، بیشتر کودکان به صورت عادی می‌توانند در مدرسه پیشرفت داشته باشند.
با کودک خود صحبت کنید. به او توضیح دهید که مبتلا بودن به آرتریت نوجوانی تقصیر هیچ کس نیست. برخی از کودکان معتقدند که آرتریت نوجوانی مجازات کارهایی است که انجام داده اند. اجازه دهید کودکتان بداند که همیشه همراه کودک خود بوده و در هر حالت به او کمک خواهید کرد.
با تراپیست‌ها یا مددکاران اجتماعی همکاری کنید. انها می توانند به شما و کودکتان جهت اخذ راحتی بیشتر در مقابل تغییراتی که آرتریت نوجوانی می تواند در سبک زندگی شما ایجاد کند، کمک نمایند.
برای چنین کودکانی چه فعالیت هایی باید محدود گردد؟
گرچه درد گاهی اوقات فعالیت بدنی آنها را محدود می کند، اما ورزش برای کاهش علائم آرتریت نوجوانی و حفظ عملکرد و دامنه حرکتی مفاصل مهم می باشد. بیشتر کودکان مبتلا به آرتریت نوجوانی می توانند بطور کامل در فعالیت های فیزیکی شرکت کرده و ورزش هایی را در آن بیماری آنها تحت کنترل باشد را انجام دهند. با این حال در طول عود بیماری، پزشک ممکن است بسته به مفاصل درگیر فعالیت های مشخصی را محدود کند. بعد از رفع این شرایط کودک می تواند دوباره فعالیت هایش را شروع کند.
شنا بسیار مفید می باشد چرا که بسیاری از مفاصل و ماهیچه ها بدون قرار گرفتن وزن روی مفاصل حرکت می کنند. پزشک یا فیزیوتراپیست می تواند تمرین و فعالیت هایی را تجویز نماید. (سیارک)

آرتریت نوجوانی چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آسیب های ورزشی چیست

در

عبارت آسیب ورزشی در گسترده‌ترین مفهوم، اشاره به انواع آسیب هایی دارد که اغلب در طول ورزش رخ می دهند. برخی از آسیب های ورزشی در نتیجه حوادث رخ می دهد، برخی دیگر با توجه به شیوه های ضعیف آموزشی، تجهیزات نامناسب، فقدان شرایط، یا ناکافی بودن حرکات گرم کردن و کششی می باشد.

آیا می دانید شایع ترین آسیب های ورزشی کدام است؟
انواع شایع آسیب های ورزشی
• رگ به رگ شدن ماهیچه و کشیدگی عضلات
• پارگی رباط که مفاصل را بهمدیگر متصل می نماید.
• پارگی تاندون ها که مفاصل را پشتیبانی کرده و به حرکت آنها اجازه می دهد.
• در رفتگی مفاصل
• شکستگی استخوان از جمله مهره ها.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بالا بردن سطح استقامت بدن با تغذیه مناسب

در

آیا اغلب احساس عدم استقامت کافی را دارید؟ ایا احساس خستگی دارید و گرفتار این خستگی می شوید؟ با توجه به شیوه زندگی ناسالم، اغلب قربانی خستگی و عدم استقامت می شویم.

اما بعد آن مواد مغذی مشخصی نیز وجود دارند که در افزایش سطح استقامت شما مفید خواهند بود. ایا دوست دارید این مواد مغذی و غذاهای حاوی آن ها را بدانید!

دراین پست مواد مغذی آورده می شود که نقش حیاتی در بالا بردن سطح استقامت شما خواهند داشت:

  1. کربوهیدراتهای پیچیده

کربوهیدرات های پیچیده شامل فیبر غذایی و نشاسته می باشند. مقدار زیادی از انرژی که شما بعنوان سوخت برای ماهیچه و مغزتان استفاده می کنید را تامین می کنند. فیبرهای محلول از جمله میوه، آجیل، حبوبات، بذر گیاه، سبوب برنج، بذر گیاه، برنج قهوه ای و جو، سطح قند خونتان را کنترل کرده و کلسترول آن را پایین نگه می دارند. فیبرهای نامحلول از جمله نان سبوس دار، ماکارونی، برنج، غلات، سبوس گندم، سبوس ذرت، سبزیجات و آجیل کمک زیادی به ایجاد استقامت می کنند. این غذاها به گلوکز تجزیه گردیده و انرژی زیادی تولید می کنند. کربوهیدراتهای یپیچیده به شما احساس خوبی داده و کل روز پر انرژی خواهید بود.

  1. پروتئین ها:

پروتئین های غذا توسط سیستم گوارشی ما به آمینواسیدها تجزیه می شوند. این آمینواسیدها برای عضله سازی و ترمیم آنها، تولید هورمونها، سلول های قرمز خون، و سایر بافت های بدن استفاده می شوند. پروتئین ها نقش مهمی در رشد و پیشروی سیستم ایمنی بدن دارند. پروتئین ها بیشتر از چربی ها سوخت ساز هستند و کالری زیادی می سوزانند. منابع پروتئین ماهی، مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، حبوبات و آجیل می باشد.

  1. ویتامین C:

مصرف میوه که غنی از ویتامین C می باشد، ضروری است. ویتامین C به قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن و تنظیم واکنشهای شیمیایی بدنتان کمک می کند. ویتامین C بدنتان را در مقابل عفونت های ویروسی و باکتریایی که تاثیر منفی روی سلامتی شما دارند، حفاظت می کند.

  1. آهن و کلسیم:

کلسیم ماده معدنی مهمی است که استخوانهای بدنتان را قوی می سازد.آهن به سلولهای قرمز خون در انتقال اکسیژن به سرتاسر بدنتان کمک می کند. کمبود آهن در وعده غذایی باعث کم خونی شده و منجر به از دست دادن استقامتتان می شود. برخی از غذاهای غنی از آهن، بروکلی، اسفناج، گوشت، لوبیا، و آجیل می باشد. کلسیم می تواند از طریق شیر، پنیر، ماست، سبزیجات برگ سبز و ساردین بدست آید.

  1. چربی:

چربی ها برای افزایش جذب ویتامین های محلول در چربی از جمله ویتامین های A، D، E و K مورد نیاز می باشند. استفاده از گزینه های سالم چربی که اسیدهای چربی اومگا 3 را تامین نمایند مهم می باشد.برای مثال روغن ماهی، بادام، گردو و روغن های گیاهی. این چربی ها به رشد و پرورش بدنتان کمک می کنند. برای ایجاد استقامت و حفظ سطح بالای انرژی بدنتان، نیاز به غذاهای سالم دارید. محصولات غذایی، سوختی برای نیازهای بدنمان می باشند. خوردن وعده غذایی متعادل که حاوی میوه، سبزی و گوشت بدون چربی و ... زیاد است، نیاز می باشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Wonderful exolnaatipn of facts available here.

در ادامه بخوانید...

چگونه می توانید عمرتان را طولانی تر کنید

در

محققان به دنبال کشف این مسئله هستند که چگونه می توانید به مدتی طولانی سالم بمانید   

می خواهید راز زندگی طولانی تر و سالم تر را بدانید؟ دانشمندان راه هایی برای طولانی تر کردن طول عمر سالم کرم ها، موش و حتی میمون ها یافته اند. نتیجه ی تحقیقاتشان سرنخ های جدید و هیجان انگیزی در رابطه با زیست شناسی پیر شدن را نشان داده است. اما همچنان شواهدی قطعی نشان می دهد که بهترین راه برای افزایش شانس زندگی طولانی و فعال پیروی از توصیه هایی ست که احتمالا از والدین تان شنیده اید: خوب بخورید، مرتب ورزش کنید، خواب کافی داشته باشید و از عادات نادرست دوری کنید. (سیارک

افرادی که امروزه در ایالات متحده متولد می شوند می توانند انتظار داشته باشند که به طور متوسط تا 79 سالگی عمر کنند. یک قرن پیش امید به زندگی نزدیک به 54 سال بود. " ما افزایش چشم گیر طول عمر را در قرن اخیر شاهد بودیم" دکتر ماری برنارد، معاون مدیر موسسه ی ملی پیری در موسسه ی ملی بهداشت، می گوید. " اکنون اگر به سن 65 سالگی برسید احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید تا 85 سالگی عمر کنید و اگر به 85 سالگی برسید، احتمال زیادی وجود دارد که تا 92 سالگی عمر کنید. بنابراین مردم در حال حاضر بیشتر عمر می کنند و این موضوع در سراسر جهان اتفاق می افتد."

امروزه افراد مسن تر هم تمایل دارند که سالم تر بمانند. تحقیقات نشان می دهد که عادات و رفتارهای سالم می تواند به شما کمک کند که در دهه های 60، 70 سالگی و فراتر فعال و سالم بمانید. در واقع مطالعه ی طولانی مدت ادونتیست های روز هفتم، یک گروه مذهبی با سبک زندگی به طور کلی سالم، نشان می دهد که آن ها در سنین بالا سالم تر می مانند. امید به زندگی شان نزدیک به 10 سال طولانی تر از متوسط اکثریت آمریکایی هاست. عادات و رفتارهای ادونتیست ها که موجب افزایش سن شان می شود شامل ورزش به صورت مرتب، رژیم غذایی گیاهی، پرهیز از تنباکو و الکل و حفظ وزن سالم بدن می باشد. 

" اگر قرار بود عادت ها را برحسب اولویت رتبه بندی کنم، می گفتم که ورزش کردن مهم ترین عامل مرتبط با زندگی طولانی تر و سالم تر است" دکتر لویجی فروچی، یک متخصص امراض دوران پیری در موسسه ملی بهداشت که بر تحقیقات مربوط به پیری و سلامت نظارت می کند، می گوید. " ورزش برای افزایش امید به عمر فعال اهمیت دارد که زندگی به دور از بیماری و ناتوانی های فیزیکی و ذهنی-فکری ست".

با افزایش عمر تغییراتی طبیعی در بدن رخ می دهد که می تواند منجر به از بین رفتن تدریجی ماهیچه ها، کاهش انرژی و مفاصل دردناک بشود. این تغییرات می توانند باعث شوند که شخص وسوسه شود تا کمتر حرکت کند و بیشتر بنشیند. اما انجام این کار می تواند ریسک ابتلا به بیماری، ناتوانی و حتی مرگ را بالا ببرد. بسیار مهم است که با مشورت یک پزشک نوع فعالیت فیزیکی را پیدا کنید که بتواند باعث حفظ سلامتی و تحرک تان شود. (سیارک

حتی افراد مسن و ضعیف هم می توانند از انجام فعالیت فیزیکی منظم سود ببرند. یک مطالعه با سرمایه گذاری موسسه ملی بهداشت که شامل بیش از 600 فرد از سنین 70 تا 89 سال که در معرض خط ناتوانی بودند، انجام شد. آن ها به صورت تصادفی در برنامه ی ورزش با شدت متوسط و یا گروه مقایسه ای بدون ورزش های سازمان یافته قرار داده شدند. گروه ورزشی به تدریج به 150 دقیقه ورزش کردن در هفته رسیدند که شامل پیاده روی سریع، تمرینات قدرتی و تعادل و تمرین های انعطاف پذیری بود.

" پس از گذشت بیش از 2 سال، گروهی که فعالیت های فیزیکی انجام داده بودند ناتوانی کمتری داشتند و اگر ناتوان شده بودند این ناتوانی برای زمان کوتاه تری نسبت به گروه مقایسه ای ایجاد شده بود." برنارد توضیح می دهد. "ترکیب انواع مختلفی از ورزش ها مانند ایروبیک، تمرین های قدرتی و تعادلی و انعطاف پذیری برای گذران سالم عمر اهمیت دارند. (سیارک

یک راه مطمئن دیگر برای بالا بردن شانس زندگی طولانی و سالم تر کاهش وزن است. " چاق بودن، با داشتن شاخص توده ی بدنی (BMI) بالاتر از 30، یکی از عوامل خطر برای مرگ زودهنگام است و امید به زندگی فعال را کاهش می دهد" فروچی می گوید. بی.ام.آی تخمین میزان چربی بدن تان بر اساس وزن و قدتان است. برای تعیین بی.ام.آی تان می توانید از محاسبه گیر بی.ام.ای موسسه ملی بهداشت استفاده کنید. با یک پزشک در مورد رسیدن به وزن سالم صحبت کنید.

مطالعات در حیوانات مشخص کرده که انواعی از تغییرات مشخص در رژیم غذایی، مانند رژیم هایی با کالری بسیار پایین، می تواند منجر به زندگی طولانی تر و سالم تر شود. این مطالعات نشانه هایی از فرآیندهای بیولوژیکی را پیشنهاد می دهد که بر پیری سالم اثرگذارند. اما تا به امروز، رژیم هایی با کالری محدود و دیگر تغییرات رژیم غذایی نتایج مختلفی بر افزایش طول زندگی سالم مردم نشان داده اند.

" در حال حاضر شواهد غیر مستقیمی داریم که نشان می دهد تنظیمات تغذیه ای می تواند طول عمر فعال در افراد را بهبود بخشد اما این موضوع هنوز یک حیطه ی مطالعاتی شدید است." فروچی می گوید. " تا کنون، ما شواهد قطعی از محدودیت های کالری و این که آیا بر پیری انسان ها اثر مثبتی دارد یا خیر، نداریم." اکنون، محققین در حال مطالعه داروهای بالقوه و یا روش های دیگر که بتوانند مزایای محدودیت کالری را تقلید کنند، هستند.

سیگار نکشیدن یکی دیگر از راه های رسیدن به زندگی طولانی تر و سالم تر است. " هیچ شکی وجود ندارد که سیگار کشیدن عادت سختی برای ترک کردن است. اما  اطلاعات نشان می دهد از زمانی که سیگار کشیدن را متوقف می کنید مزایای مرتبط به تندرستی وجود دارد. بنابراین به تلاش کردنش می ارزد." برنارد می گوید.

ممکن است فکر کنید که برای زندگی طولانی تر به ژن های خوب نیاز دارید. اما دکتر توماس پرلس، متخصص پیری و مدیر مطالعه ی جشن صد سالگی نیوانگلند در دانشکده ی پزشکی دانشگاه بوستون، می گوید ژن ها تنها بخشی از معادله برای اکثریت ما هستند. " تحقیقات نشان می دهد ژن ها مسئول یک سوم از شانس شما برای رسیدن به سن 85 سالگی هستند. بخش عمده ی احتمالات این که ما تا چند سالگی عمر کنیم بستگی به عادات و رفتارهای سلامت ما دارد." پرلس می گوید. " ژن های ما می تواند بیشتر ما را تا سن قابل توجه 90 سالگی برساند، اگر سبک زندگی سالمی داشته باشم". (سیارک

تاثیر ژن ها برای کسانی که بسیار عمر می کنند ،مانند بیش از 95 سال، قوی تر است. پرلس افرادی که تا 100 سالگی و فراتر از آن عمر می کنند (صدساله ها) و خانواده هایشان را مطالعه می کند تا عوامل بیولوژیکی، روان شناختی و اجتماعی که موجب افزایش سن سالم می شود را بیاموزد.

"به نظر می رسد یک ژن به تنهایی اثر شدیدی بر توانایی رسیدن به این سنین بالا را نداشته باشد" پرلس می گوید. " در عوض احتمالا صدها ژن که به تنهایی تاثیر کمی دارند به صورت صحیحی با هم ترکیب می شوند و ترکیب این صدها ژن به خصوص تاثیر شدیدی برای رسیدن به سنین بالا که مورد مطالعه ما بوده، دارند."

ایده ی خوبیست که نسبت به ادعاهای مبنی بر رفع سریع مشکلات مرتبط با پیری شکاک باشید. پرلس در رابطه با معیارهای ضد پیری تجاری مانند " درمان با جایگزینی هورمون" که مزایای آن برای رسیدن سالم به سنین بالا چندان اثبات نشده و عوارض جانبی متعددی دارد هشدار می دهد. " مردم در گذشته می گفتند که هرچه قدر پیرتر شوی، مریض تر می شوی اما با داشتن عادات و رفتارهای سالم مانند ورزش منظم، داشتن وزن سالم، پرهیز از گوشت قرمز، سیگار نکشیدن و مدیریت اضطراب می توان گفت هرچه قدر پیرتی شوی، سالم تر می شوی". پرلس می گوید.

کلید پیری سالم اینست که زندگی کاملی داشته باشید، از نظر ذهنی، فیزیکی و اجتماعی. " رسیدن به سنین بالا به این معنی نیست که روی صندلی گهواره ای بنشینید و اجازه بدهید روزها بگذرند" برنارد می گوید. " افراد مسن تجربه های منحصر به فرد، سرمایه های فکری و درگیری های عاطفی دارند که می تواند با نسل های جوان تر به اشتراک گذاشته شود. این نوع شرکت در اجتماع می تواند به راستی کلید کمک به جامعه برای پیشرفت باشد. "

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

8دستور العمل برای داشتن عمری طولانی همراه با سلامتی

در

(سیارک)  : مردم آمریکا این روزها عمر طولانی تری دارند اما از سوی دیگر بیشتر به بیماری های مزمن مانند حمله قلبی و دیابت دچار میشوند که باعث کوتاه شدن عمر و افزایش هزینه های درمانی آنها میشود.بر اساس اطلاعات مرکز کنترل یا پیشگیری از بیماری ها از 133 میلیون فرد بالغ حدود 50 درصد در حال حاضر از یک بیماری مزمن رنج میبرند.


چنین آمار سرسام آوری ممکن است باعث شود فکر کنید که بیماری و رنج جسمی موضوعی متقارن با افزایش سن است،اما افزایش سن همیشه به معنای ناتوانی یا بیماری نیست.در این پست 8 دستورالعمل برای اینکه در این سال های طلایی عمر سالم،شاد و قوی تر بمانیم از جانب افراد متخصص بیان شده است.

هیچوقت دیر نیست!
هیچوقت برای شروع یک روش زندگی سالم تر دیر نیست.حتی کسانی که در دهه 60 یا 70 زندگیشان هستند هم میتوانند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کاری انجام دهند.
مارگرت مور،آموزش دهنده ی برنامه جامع افزایش سن سالم CDC میگوید: "من فکر میکردم که سنین بعد از 60و65 شبیه یک افسانه است.شما دیگر کار بیشتری نمیتوانید انجام دهید!" اما حقیقت این است که: " کارهای زیادی است که شما میتوانید برای سالم ماندن در سنین بالا انجام دهید".
مور میگوید: "قطعا برای سالم ماندن در سنین بالا تغییراتی لازم است،اما این مبه معنی عدم توانایی یا بیماری نیست".

بیشتر ورزش کنید!
متخصصان میگویند اگر تنها یک راه برای سالم تر شدن و در امان ماندن از بیماری ها وجود داشته باشد،آن ورزش کردن است! وهیچوقت هم برای اینکار دیر نیست.
متخصص سنین بالا کارمل.ب.دایر که طراح بخش کهولت و مسکن در دانشگاه پزشکی تگزاس در هوستون است میگوید: "من افرادی را میشناسم که در دهه70 زندگیشان ورزش را شروع کرده اند و منافع زیادی از آن حاصل نموده اند".
ورزش باعث کنترل وزن بدنتان،کاهش فشار خون و قدرتمندی عضله هایتان میشود که با جلوگیری از زمین خوردنتان باعث میشود آسیب کمتری ببینید.
دایر میگوید که افزایش حجم عضلانی باعث میشود بدنتان داردها را بهتر تجزیه کرده و مانند افراد جوان آن ها را بهتر دفع کند.
فعالیت جسمی همچنین خطر ابتلا به جنون و بیماری هایی نظیر آن را هم کاهش میدهد.
مور میگوید در سنین بالا نیازی به فعالیت های شدی مثل رفتن به باشگاه وجود ندارد بلکه هر فعالیتی که جسم را به کار بیندازد مفید است.

منعطف بمانید
دایر میگوید تمرین کششی روزانه مهم است،عضلات شما در حین فعالیت های روزانه باید کشیده و منقبض شوند و ورزش های کششی انعطاف شما را افزایش میدهد.
او میگوید: "باور نمیکنید که پنج دقیقه حرکت کششی هرصبح تا چه اندازه میتواند در سنین پیری به شما کمک کند،اما واقعا اینطور است".
محققان دانشگاه پزشکی و علم در دانشگاه اورگان میگویند یوگا انعطاف پذیری شما را افزایش میدهد و خطر ابتلا به ورم مفاصل و فیبروما را کاهش میدهد.
جیمز کارسون روانشناس و استاد OHSU میگوید: "یوگا تکنیک هایی مثل تنفس درست و مدیتیشن را آموزش میدهد که باعث قدرت و تعادل بدن خواهد شد".(سیارک)  

وزنتان را کنترل کنید
مطالعات نشان میدهد که کنترل وزن با ورزش و تغذیه صحیح منافع زیادی دارد.
بر اساس CDC اگر بتوانید وزنتان را متعادل نگه دارید خطر ابتلا به دیابت که حدود 23.3 میلیون آمریکایی به آن دچارند و همچنین انواع آرتروز که 19 آمریکایی را رنج میدهد، را در خود کاهش میدهید.
یکی از راه های تغذیه سالم خوردن میوه جات سبزیجات تازه است.
تالماج میگوید: "ما میدانیم افرادی که حداقل پنج وعده میوه و سبزی را در روز میخورند فشار خون کمتر، گرفتگی عروق قلبی کمتر،احتمال ابتلا به سرطان کمتر،ایمنی بدن بهتر و درصد احتمال کمتری برای ابتلا به دیابت و چاقی دارند".

کمی پیشگیری
آزمایشات پیشگیری،مانند تزریق واکسن،نمونه برداری از سینه،رادیوگرافی قلب و تست سرطان برای افزایش سن بی خطر بسیار لازم اند.
مور میگوید که مواظب عوامل بیماری بودن مانند نظارت بر فشار خون و مراحل اولیه دیابت میتواند تفاوت چشمگیری در ابتلا به ناتوانی ها در کهولت سن داشته باشد.
او میگوید: "اکرچه واقعا نمیشود جلوی همه بیماری ها را گرفت اما حداقل میتوان از آن هایی که کم کم سراغمان می آیند پیشگیری کرد".
همچنین راه های برای پیشگیری از پیشرفت بیماری آرتروز،که رایج ترین بیماری در ملت بوده و حدود 46 میلیون فرد بالغ که نصف آن ها پایین 65 سال هستند به آن مبتلا هستند،وجود دارد.با آموزش در این زمینه،محافظت در برابر آسیب های جسمانی و فعالیت جسمی میتوان تاثیرات این بیماری را کاهش داد.
چارلز هلمیک که کمک کار برنامه آرتروز CDC است میگوید: "وقتی آرتروز دارید،فعالیت جسمانی میتواند باعث کاهش درد فیزیکی و علایم بیماری شود،به نظر عجیب میرسد اما طبق اسناد صحت دارد".(سیارک)  

با روحیه و خوشبین بودن
پیوستن به برنامه های مذهبی و داشتن دیدی روشن به آینده با یک زندگی شاد و سالم تر مرتبط است.برای مثال،مطالعه ای در سال 2006 نشان داد که رفت و آمد مرتب به کلیسا میتواند 1.8 تا 3.1 سال به عمر انسان اضافه کند.
دایر میگوید فعالیت های روحیه بخشی مانند مدیتیشن میتواند برای سلامتی مفید باشد.
دسته ای از تحقیقات میگویند که افراد خوشبین بیشتر زندگی میکنند و کمتر به بیماری های حاد مثل حمله قلبی دچار میشوند.
برای مثال تحقیقی در سال 2004 که روی 1000 مرد و زنی که خود را خوشبین میدانستند نشان داد که آن ها 55 درصد احتمال کمتری برای مرگ و 23 درصد احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری های سکته قلبی نسبت به افراد بدبین در یک بازه زمانی 9 ساله داشته اند.
دایر میگوید: "من بیش از 20 سال در حال کار ورزشی برای کهن سالان بوده ام.اینگونه فهمیده ام که افرادی که خودشان ا خوشبین توصیف میکردند بهترین اتفاقات را تجربه مینمودند.بنظر میرشد آنها زندگی شادتر و طولانی تری دارند".
"من فکر میکنم که اگر شما خوشبین ومثبت باشید؛عملکرد بهتری خواهید داشت و احساسات زیباتری پیدا خواهید کرد".(سیارک)  

داوطلبی برای کمک به دیگران
در مطالعه ای که در ماه جاری انجام شد،محققان دانشگاه میشیگان نمونه ای ازمایشی از دانش آموزان دبیرستان وینسکانسین را از زمان فارغ التحصیلی،از سال 1957 تا اکنون، دنبال کردند.در سال 2004 داوطلبان اعلام کردند که چه مدت یکبار در این ده سال داوطلب شده اند و دلایل داوطلب شدنشان را توضیح دادند.برخی از شرکت کنندگان دلیلشان را کنک به دیگران بیان کردند در حالی که دلایل دیگران بیشتر خود محورانه بود،مثل:"فرار از مشکلات شخصی".
محققان دلایل آن ها را با اطلاعات سطح سلامتیشان مقایسه کردند و بررسی کردند که چه تعدادی از آن ها تا سال 2008 هنوز زنده اند.
نتایج نشان داد کسانی که بخاطر دیگران داوطلب شده بودند نسبت به کسانی که برای خودشان داوطلب شده بودند یا اصلا داوطلب نشده بودند مرگ و میر کمتری داشتند.
از 2348 نفر که داوطلب نشده بودند 4.3 درصد تا سال 2008 فوت شده بودند و افرادی هم که هدفشان برای داوطلبی خودشان بود آمار مشابهی داشتند: 4 درصد.
بهرحال تنها 1.6 درصد از کسانی که هدفشان برای داوطلبی متمرکز بر دیگران بود درگذشته بودند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹باید دغدغه ها و استرس های روزمره کم بشه اما مگه میشه؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸باید بریم روستا زندگی کنیم.

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Artă metaforică ÃŽmi place la nebunie cum se joacă cu minÅ£ile noastre! ÃŽnainte să citesc interpretarea, mi se păruse că acea clepsidră e semnul invu#itulii&n8230;cumfa tot legat de timp, dar exact opusul

در ادامه بخوانید...