کارهایی که مردم انجام می‌دهند تا زمان بخرند

در

آدم‌های موفق در استفاده بهینه از زمان‌شان فوق‌العاده‌اند. این افراد می‌فهمند که زمان‌ آنها معادل مقدار پولی است که می‌توانند در آن زمان کسب کنند. آنها درمورد این نوع استفاده از زمان شفاف و متمرکز هستند و این امر نیازمند استحکام روانی است. امیدوارم بتوانید زمان‌تان را به حداکثر برانید و در استفاده‌ی بیشتر از آن موفق‌تر باشند. در پایین 10 چیزی که مردم موفق انجام می‌دهند تا زمان‌شان را به حداکثر برسانند ذکر شده است.

1. تفویض اختیار می‌کنند
آدم‌های موفق می‌دانند که در همه‌ی کارها بهترین نیستند. بنابراین آدم‌هایی را پیدا می‌کنند که در انجام کارهایی که در آن بهترین نیستند، هوشمندتر و لایق‌تر از آنها هستند. این افراد از دانش و توانایی‌های این افراد استفاده می‌کنند و بیشترین بهره را از زندگی‌شان می‌برند.

2. اهدافشان را می‌شکنند
قصد بالا رفتن از دیوار بسیار بلند ممکن است باعث اهمال و ناامیدی بشود. آدم‌های موفق از این مسأله آگاهند. به همین دلیل هم اهدافشان را به تکه‌هایی می‌شکنند که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به آنها دست یابند. این افراد به انسجام و کار منظم برای بیشترین بهره‌برداری از زمان و دستیابی به اهداف بزرگ ایمان دارند.

3. اولویت‌بندی می‌کنند
برخی چیزها اضطراری اما بی‌اهمیت هستند. برخی مهم اما غیراضطراری هستند. این افراد بین کارهای پیش رویشان تعادل ایجاد می‌کنند تا مطمئن شوند چه چیزی اضطراری و مهم و ارزش توجه فوری‌شان را دارد. با این کار، می‌توانند نتایج قابل‌انجام را تعیین کنند.

4. زندگی‌تان را ازدرهم‌ریختگی خارج می‌کنند
براساس اصل پارتو، تنها 20 درصد کنش هایمان عامل 80 درصد نتایج مثبت‌مان در زندگی‌مان هستند. بقیه‌ی 80 درصد کنش‌هایمان تنها 20 درصد نتایج را تولید می‌کنند. آدم‌های موفق می‌دانند که ممکن است زمان زیادی بابت گفتگوهای کوتاه، نداشتن هیچ برنامه‌ای و عدم حرکت براساس برنامه تلف بشود. آنها روی 20 درصد کنش‌هایی که باعث تولید 80 درصد نتایج می‌شوند، متمرکز شده و 80 درصد دیگر را که به 20 درصد نتایج ختم می‌شوند، یا حذف می‌کنند یا به دیگران می‌سپارند.

5. درمورد زمان‌شان خودارزیابی می‌کنند
آدم‌های موفق برخلاف آدم‌های ناموفق درمورد نحوه‌ی استفاده از زمان‌شان کاملاً مسئولانه رفتار می‌کنند. این افراد دفترچه‌ی خاطرات روزانه‌شان را بررسی می‌کنند تا بفهمند چه چیزهایی باعث اتلاف زمان در زندگی‌شان می‌شود. این افراد این موارد را شناسایی می‌کنند مانند صرف زمان زیاد در رسانه‌های اجتماعی، و همه تلاش‌شان را صرف می‌کنند تا درمورد نحوه‌ی استفاده از چنین زمان‌هایی مسئولانه‌تر رفتار کنند.

6. با زمان پیش می‌روند
همیشه اوقات فراغتی هست که می‌توانند جمع بکنند و از آن استفاده کنند. زمانی که در ترافیک صرف می‌شود را می‌توان صرف گوش دادن به یک CD خردمندانه یا تماس با مشتری استفاده کرد. این افراد به تمام پنجره‌های فرصت حمله می‌کنند تا از زمان‌شان بیشتر استفاده بکنند.

7. آدابی ایجاد می‌کنند
آدم‌های موفق پایبند به عادات و برنامه‌های زمان‌بندی ثابت هستند. چنین امور روزمره‌ای از محدوده‌های زمانی که به آنها اختصاص داده شده است، تجاوز نمی‌کنند. به عنوان مثال، اگر به کارهای روزمره پایبند باشند و از آن تجاوز نکنند، هر روز صبح 15 دقیقه صرف خوردن صبحانه خواهد کرد.

8. روزهایشان را برنامه‌ریزی می‌کنند
بدون برنامه‌ریزی راهبردی هیچ کار دقیق، مختصر و اثربخش نمی‌توان انجام داد. آدم‌های موفق منظم‌اند و درمورد روزهایشان از پیش برنامه‌ریزی می‌کنند. اینکه فرد سرش شلوغ باشد معادل این نیست که بهره‌وری و موثر است و شلوغی می‌تواند به سلامتی‌تان صدمه بزند. به همین خاطر است که آدم‌های موفق روزهایشان را برنامه‌ریزی می‌کنند تا مؤثرتر و کارآمدتر شوند.

9. باانگیزه هستند.
انرژی و منابع‌شان را صرف کارهایی می‌کنند که نسبت به آن اشتیاق دارند. کسی که مهارت و اشتیاق را با هم ترکیب کند را به سختی می‌توان نقض کرد. انرژی و زمانی که صرف پیگیری علائق می‌شود، بهترین استفاده از زمان است.

10. در هر زمان تنها روی یک کار متمرکز می‌شوند
برخی فکر می‌کنند که با انجام چند کار، از زمانشان بیشتر استفاده می‌کنند. آدم‌های موفق می‌فهمند که انجام چند کار باعث اتلاف زمان می‌شود. براساس گزارشی، انسان‌ها برای انجام همزمان چندکار طراحی نشده‌اند. بهترین کار برای افزایش کارایی و عملکردتان، تمرکز روی یک کار و پایان آن قبل از رفتن به سراغ کار بعدی است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...