8دستور العمل برای داشتن عمری طولانی همراه با سلامتی

در

(سیارک)  : مردم آمریکا این روزها عمر طولانی تری دارند اما از سوی دیگر بیشتر به بیماری های مزمن مانند حمله قلبی و دیابت دچار میشوند که باعث کوتاه شدن عمر و افزایش هزینه های درمانی آنها میشود.بر اساس اطلاعات مرکز کنترل یا پیشگیری از بیماری ها از 133 میلیون فرد بالغ حدود 50 درصد در حال حاضر از یک بیماری مزمن رنج میبرند.


چنین آمار سرسام آوری ممکن است باعث شود فکر کنید که بیماری و رنج جسمی موضوعی متقارن با افزایش سن است،اما افزایش سن همیشه به معنای ناتوانی یا بیماری نیست.در این پست 8 دستورالعمل برای اینکه در این سال های طلایی عمر سالم،شاد و قوی تر بمانیم از جانب افراد متخصص بیان شده است.

هیچوقت دیر نیست!
هیچوقت برای شروع یک روش زندگی سالم تر دیر نیست.حتی کسانی که در دهه 60 یا 70 زندگیشان هستند هم میتوانند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کاری انجام دهند.
مارگرت مور،آموزش دهنده ی برنامه جامع افزایش سن سالم CDC میگوید: "من فکر میکردم که سنین بعد از 60و65 شبیه یک افسانه است.شما دیگر کار بیشتری نمیتوانید انجام دهید!" اما حقیقت این است که: " کارهای زیادی است که شما میتوانید برای سالم ماندن در سنین بالا انجام دهید".
مور میگوید: "قطعا برای سالم ماندن در سنین بالا تغییراتی لازم است،اما این مبه معنی عدم توانایی یا بیماری نیست".

بیشتر ورزش کنید!
متخصصان میگویند اگر تنها یک راه برای سالم تر شدن و در امان ماندن از بیماری ها وجود داشته باشد،آن ورزش کردن است! وهیچوقت هم برای اینکار دیر نیست.
متخصص سنین بالا کارمل.ب.دایر که طراح بخش کهولت و مسکن در دانشگاه پزشکی تگزاس در هوستون است میگوید: "من افرادی را میشناسم که در دهه70 زندگیشان ورزش را شروع کرده اند و منافع زیادی از آن حاصل نموده اند".
ورزش باعث کنترل وزن بدنتان،کاهش فشار خون و قدرتمندی عضله هایتان میشود که با جلوگیری از زمین خوردنتان باعث میشود آسیب کمتری ببینید.
دایر میگوید که افزایش حجم عضلانی باعث میشود بدنتان داردها را بهتر تجزیه کرده و مانند افراد جوان آن ها را بهتر دفع کند.
فعالیت جسمی همچنین خطر ابتلا به جنون و بیماری هایی نظیر آن را هم کاهش میدهد.
مور میگوید در سنین بالا نیازی به فعالیت های شدی مثل رفتن به باشگاه وجود ندارد بلکه هر فعالیتی که جسم را به کار بیندازد مفید است.

منعطف بمانید
دایر میگوید تمرین کششی روزانه مهم است،عضلات شما در حین فعالیت های روزانه باید کشیده و منقبض شوند و ورزش های کششی انعطاف شما را افزایش میدهد.
او میگوید: "باور نمیکنید که پنج دقیقه حرکت کششی هرصبح تا چه اندازه میتواند در سنین پیری به شما کمک کند،اما واقعا اینطور است".
محققان دانشگاه پزشکی و علم در دانشگاه اورگان میگویند یوگا انعطاف پذیری شما را افزایش میدهد و خطر ابتلا به ورم مفاصل و فیبروما را کاهش میدهد.
جیمز کارسون روانشناس و استاد OHSU میگوید: "یوگا تکنیک هایی مثل تنفس درست و مدیتیشن را آموزش میدهد که باعث قدرت و تعادل بدن خواهد شد".(سیارک)  

وزنتان را کنترل کنید
مطالعات نشان میدهد که کنترل وزن با ورزش و تغذیه صحیح منافع زیادی دارد.
بر اساس CDC اگر بتوانید وزنتان را متعادل نگه دارید خطر ابتلا به دیابت که حدود 23.3 میلیون آمریکایی به آن دچارند و همچنین انواع آرتروز که 19 آمریکایی را رنج میدهد، را در خود کاهش میدهید.
یکی از راه های تغذیه سالم خوردن میوه جات سبزیجات تازه است.
تالماج میگوید: "ما میدانیم افرادی که حداقل پنج وعده میوه و سبزی را در روز میخورند فشار خون کمتر، گرفتگی عروق قلبی کمتر،احتمال ابتلا به سرطان کمتر،ایمنی بدن بهتر و درصد احتمال کمتری برای ابتلا به دیابت و چاقی دارند".

کمی پیشگیری
آزمایشات پیشگیری،مانند تزریق واکسن،نمونه برداری از سینه،رادیوگرافی قلب و تست سرطان برای افزایش سن بی خطر بسیار لازم اند.
مور میگوید که مواظب عوامل بیماری بودن مانند نظارت بر فشار خون و مراحل اولیه دیابت میتواند تفاوت چشمگیری در ابتلا به ناتوانی ها در کهولت سن داشته باشد.
او میگوید: "اکرچه واقعا نمیشود جلوی همه بیماری ها را گرفت اما حداقل میتوان از آن هایی که کم کم سراغمان می آیند پیشگیری کرد".
همچنین راه های برای پیشگیری از پیشرفت بیماری آرتروز،که رایج ترین بیماری در ملت بوده و حدود 46 میلیون فرد بالغ که نصف آن ها پایین 65 سال هستند به آن مبتلا هستند،وجود دارد.با آموزش در این زمینه،محافظت در برابر آسیب های جسمانی و فعالیت جسمی میتوان تاثیرات این بیماری را کاهش داد.
چارلز هلمیک که کمک کار برنامه آرتروز CDC است میگوید: "وقتی آرتروز دارید،فعالیت جسمانی میتواند باعث کاهش درد فیزیکی و علایم بیماری شود،به نظر عجیب میرسد اما طبق اسناد صحت دارد".(سیارک)  

با روحیه و خوشبین بودن
پیوستن به برنامه های مذهبی و داشتن دیدی روشن به آینده با یک زندگی شاد و سالم تر مرتبط است.برای مثال،مطالعه ای در سال 2006 نشان داد که رفت و آمد مرتب به کلیسا میتواند 1.8 تا 3.1 سال به عمر انسان اضافه کند.
دایر میگوید فعالیت های روحیه بخشی مانند مدیتیشن میتواند برای سلامتی مفید باشد.
دسته ای از تحقیقات میگویند که افراد خوشبین بیشتر زندگی میکنند و کمتر به بیماری های حاد مثل حمله قلبی دچار میشوند.
برای مثال تحقیقی در سال 2004 که روی 1000 مرد و زنی که خود را خوشبین میدانستند نشان داد که آن ها 55 درصد احتمال کمتری برای مرگ و 23 درصد احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری های سکته قلبی نسبت به افراد بدبین در یک بازه زمانی 9 ساله داشته اند.
دایر میگوید: "من بیش از 20 سال در حال کار ورزشی برای کهن سالان بوده ام.اینگونه فهمیده ام که افرادی که خودشان ا خوشبین توصیف میکردند بهترین اتفاقات را تجربه مینمودند.بنظر میرشد آنها زندگی شادتر و طولانی تری دارند".
"من فکر میکنم که اگر شما خوشبین ومثبت باشید؛عملکرد بهتری خواهید داشت و احساسات زیباتری پیدا خواهید کرد".(سیارک)  

داوطلبی برای کمک به دیگران
در مطالعه ای که در ماه جاری انجام شد،محققان دانشگاه میشیگان نمونه ای ازمایشی از دانش آموزان دبیرستان وینسکانسین را از زمان فارغ التحصیلی،از سال 1957 تا اکنون، دنبال کردند.در سال 2004 داوطلبان اعلام کردند که چه مدت یکبار در این ده سال داوطلب شده اند و دلایل داوطلب شدنشان را توضیح دادند.برخی از شرکت کنندگان دلیلشان را کنک به دیگران بیان کردند در حالی که دلایل دیگران بیشتر خود محورانه بود،مثل:"فرار از مشکلات شخصی".
محققان دلایل آن ها را با اطلاعات سطح سلامتیشان مقایسه کردند و بررسی کردند که چه تعدادی از آن ها تا سال 2008 هنوز زنده اند.
نتایج نشان داد کسانی که بخاطر دیگران داوطلب شده بودند نسبت به کسانی که برای خودشان داوطلب شده بودند یا اصلا داوطلب نشده بودند مرگ و میر کمتری داشتند.
از 2348 نفر که داوطلب نشده بودند 4.3 درصد تا سال 2008 فوت شده بودند و افرادی هم که هدفشان برای داوطلبی خودشان بود آمار مشابهی داشتند: 4 درصد.
بهرحال تنها 1.6 درصد از کسانی که هدفشان برای داوطلبی متمرکز بر دیگران بود درگذشته بودند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹باید دغدغه ها و استرس های روزمره کم بشه اما مگه میشه؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸باید بریم روستا زندگی کنیم.

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Artă metaforică ÃŽmi place la nebunie cum se joacă cu minÅ£ile noastre! ÃŽnainte să citesc interpretarea, mi se păruse că acea clepsidră e semnul invu#itulii&n8230;cumfa tot legat de timp, dar exact opusul

در ادامه بخوانید...

چگونه می توانید عمرتان را طولانی تر کنید

در

محققان به دنبال کشف این مسئله هستند که چگونه می توانید به مدتی طولانی سالم بمانید   

می خواهید راز زندگی طولانی تر و سالم تر را بدانید؟ دانشمندان راه هایی برای طولانی تر کردن طول عمر سالم کرم ها، موش و حتی میمون ها یافته اند. نتیجه ی تحقیقاتشان سرنخ های جدید و هیجان انگیزی در رابطه با زیست شناسی پیر شدن را نشان داده است. اما همچنان شواهدی قطعی نشان می دهد که بهترین راه برای افزایش شانس زندگی طولانی و فعال پیروی از توصیه هایی ست که احتمالا از والدین تان شنیده اید: خوب بخورید، مرتب ورزش کنید، خواب کافی داشته باشید و از عادات نادرست دوری کنید. (سیارک

افرادی که امروزه در ایالات متحده متولد می شوند می توانند انتظار داشته باشند که به طور متوسط تا 79 سالگی عمر کنند. یک قرن پیش امید به زندگی نزدیک به 54 سال بود. " ما افزایش چشم گیر طول عمر را در قرن اخیر شاهد بودیم" دکتر ماری برنارد، معاون مدیر موسسه ی ملی پیری در موسسه ی ملی بهداشت، می گوید. " اکنون اگر به سن 65 سالگی برسید احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید تا 85 سالگی عمر کنید و اگر به 85 سالگی برسید، احتمال زیادی وجود دارد که تا 92 سالگی عمر کنید. بنابراین مردم در حال حاضر بیشتر عمر می کنند و این موضوع در سراسر جهان اتفاق می افتد."

امروزه افراد مسن تر هم تمایل دارند که سالم تر بمانند. تحقیقات نشان می دهد که عادات و رفتارهای سالم می تواند به شما کمک کند که در دهه های 60، 70 سالگی و فراتر فعال و سالم بمانید. در واقع مطالعه ی طولانی مدت ادونتیست های روز هفتم، یک گروه مذهبی با سبک زندگی به طور کلی سالم، نشان می دهد که آن ها در سنین بالا سالم تر می مانند. امید به زندگی شان نزدیک به 10 سال طولانی تر از متوسط اکثریت آمریکایی هاست. عادات و رفتارهای ادونتیست ها که موجب افزایش سن شان می شود شامل ورزش به صورت مرتب، رژیم غذایی گیاهی، پرهیز از تنباکو و الکل و حفظ وزن سالم بدن می باشد. 

" اگر قرار بود عادت ها را برحسب اولویت رتبه بندی کنم، می گفتم که ورزش کردن مهم ترین عامل مرتبط با زندگی طولانی تر و سالم تر است" دکتر لویجی فروچی، یک متخصص امراض دوران پیری در موسسه ملی بهداشت که بر تحقیقات مربوط به پیری و سلامت نظارت می کند، می گوید. " ورزش برای افزایش امید به عمر فعال اهمیت دارد که زندگی به دور از بیماری و ناتوانی های فیزیکی و ذهنی-فکری ست".

با افزایش عمر تغییراتی طبیعی در بدن رخ می دهد که می تواند منجر به از بین رفتن تدریجی ماهیچه ها، کاهش انرژی و مفاصل دردناک بشود. این تغییرات می توانند باعث شوند که شخص وسوسه شود تا کمتر حرکت کند و بیشتر بنشیند. اما انجام این کار می تواند ریسک ابتلا به بیماری، ناتوانی و حتی مرگ را بالا ببرد. بسیار مهم است که با مشورت یک پزشک نوع فعالیت فیزیکی را پیدا کنید که بتواند باعث حفظ سلامتی و تحرک تان شود. (سیارک

حتی افراد مسن و ضعیف هم می توانند از انجام فعالیت فیزیکی منظم سود ببرند. یک مطالعه با سرمایه گذاری موسسه ملی بهداشت که شامل بیش از 600 فرد از سنین 70 تا 89 سال که در معرض خط ناتوانی بودند، انجام شد. آن ها به صورت تصادفی در برنامه ی ورزش با شدت متوسط و یا گروه مقایسه ای بدون ورزش های سازمان یافته قرار داده شدند. گروه ورزشی به تدریج به 150 دقیقه ورزش کردن در هفته رسیدند که شامل پیاده روی سریع، تمرینات قدرتی و تعادل و تمرین های انعطاف پذیری بود.

" پس از گذشت بیش از 2 سال، گروهی که فعالیت های فیزیکی انجام داده بودند ناتوانی کمتری داشتند و اگر ناتوان شده بودند این ناتوانی برای زمان کوتاه تری نسبت به گروه مقایسه ای ایجاد شده بود." برنارد توضیح می دهد. "ترکیب انواع مختلفی از ورزش ها مانند ایروبیک، تمرین های قدرتی و تعادلی و انعطاف پذیری برای گذران سالم عمر اهمیت دارند. (سیارک

یک راه مطمئن دیگر برای بالا بردن شانس زندگی طولانی و سالم تر کاهش وزن است. " چاق بودن، با داشتن شاخص توده ی بدنی (BMI) بالاتر از 30، یکی از عوامل خطر برای مرگ زودهنگام است و امید به زندگی فعال را کاهش می دهد" فروچی می گوید. بی.ام.آی تخمین میزان چربی بدن تان بر اساس وزن و قدتان است. برای تعیین بی.ام.آی تان می توانید از محاسبه گیر بی.ام.ای موسسه ملی بهداشت استفاده کنید. با یک پزشک در مورد رسیدن به وزن سالم صحبت کنید.

مطالعات در حیوانات مشخص کرده که انواعی از تغییرات مشخص در رژیم غذایی، مانند رژیم هایی با کالری بسیار پایین، می تواند منجر به زندگی طولانی تر و سالم تر شود. این مطالعات نشانه هایی از فرآیندهای بیولوژیکی را پیشنهاد می دهد که بر پیری سالم اثرگذارند. اما تا به امروز، رژیم هایی با کالری محدود و دیگر تغییرات رژیم غذایی نتایج مختلفی بر افزایش طول زندگی سالم مردم نشان داده اند.

" در حال حاضر شواهد غیر مستقیمی داریم که نشان می دهد تنظیمات تغذیه ای می تواند طول عمر فعال در افراد را بهبود بخشد اما این موضوع هنوز یک حیطه ی مطالعاتی شدید است." فروچی می گوید. " تا کنون، ما شواهد قطعی از محدودیت های کالری و این که آیا بر پیری انسان ها اثر مثبتی دارد یا خیر، نداریم." اکنون، محققین در حال مطالعه داروهای بالقوه و یا روش های دیگر که بتوانند مزایای محدودیت کالری را تقلید کنند، هستند.

سیگار نکشیدن یکی دیگر از راه های رسیدن به زندگی طولانی تر و سالم تر است. " هیچ شکی وجود ندارد که سیگار کشیدن عادت سختی برای ترک کردن است. اما  اطلاعات نشان می دهد از زمانی که سیگار کشیدن را متوقف می کنید مزایای مرتبط به تندرستی وجود دارد. بنابراین به تلاش کردنش می ارزد." برنارد می گوید.

ممکن است فکر کنید که برای زندگی طولانی تر به ژن های خوب نیاز دارید. اما دکتر توماس پرلس، متخصص پیری و مدیر مطالعه ی جشن صد سالگی نیوانگلند در دانشکده ی پزشکی دانشگاه بوستون، می گوید ژن ها تنها بخشی از معادله برای اکثریت ما هستند. " تحقیقات نشان می دهد ژن ها مسئول یک سوم از شانس شما برای رسیدن به سن 85 سالگی هستند. بخش عمده ی احتمالات این که ما تا چند سالگی عمر کنیم بستگی به عادات و رفتارهای سلامت ما دارد." پرلس می گوید. " ژن های ما می تواند بیشتر ما را تا سن قابل توجه 90 سالگی برساند، اگر سبک زندگی سالمی داشته باشم". (سیارک

تاثیر ژن ها برای کسانی که بسیار عمر می کنند ،مانند بیش از 95 سال، قوی تر است. پرلس افرادی که تا 100 سالگی و فراتر از آن عمر می کنند (صدساله ها) و خانواده هایشان را مطالعه می کند تا عوامل بیولوژیکی، روان شناختی و اجتماعی که موجب افزایش سن سالم می شود را بیاموزد.

"به نظر می رسد یک ژن به تنهایی اثر شدیدی بر توانایی رسیدن به این سنین بالا را نداشته باشد" پرلس می گوید. " در عوض احتمالا صدها ژن که به تنهایی تاثیر کمی دارند به صورت صحیحی با هم ترکیب می شوند و ترکیب این صدها ژن به خصوص تاثیر شدیدی برای رسیدن به سنین بالا که مورد مطالعه ما بوده، دارند."

ایده ی خوبیست که نسبت به ادعاهای مبنی بر رفع سریع مشکلات مرتبط با پیری شکاک باشید. پرلس در رابطه با معیارهای ضد پیری تجاری مانند " درمان با جایگزینی هورمون" که مزایای آن برای رسیدن سالم به سنین بالا چندان اثبات نشده و عوارض جانبی متعددی دارد هشدار می دهد. " مردم در گذشته می گفتند که هرچه قدر پیرتر شوی، مریض تر می شوی اما با داشتن عادات و رفتارهای سالم مانند ورزش منظم، داشتن وزن سالم، پرهیز از گوشت قرمز، سیگار نکشیدن و مدیریت اضطراب می توان گفت هرچه قدر پیرتی شوی، سالم تر می شوی". پرلس می گوید.

کلید پیری سالم اینست که زندگی کاملی داشته باشید، از نظر ذهنی، فیزیکی و اجتماعی. " رسیدن به سنین بالا به این معنی نیست که روی صندلی گهواره ای بنشینید و اجازه بدهید روزها بگذرند" برنارد می گوید. " افراد مسن تجربه های منحصر به فرد، سرمایه های فکری و درگیری های عاطفی دارند که می تواند با نسل های جوان تر به اشتراک گذاشته شود. این نوع شرکت در اجتماع می تواند به راستی کلید کمک به جامعه برای پیشرفت باشد. "

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

روزانه چند دقیقه ورزش کنیم؟

در

روزانه چند دقیقه ورزش کنیم
این سوال برای همه ما پیش آمده که برای سلامتی، روزانه چند دقیقه ورزش کنیم ؟  می دانید که مهم است که همیشه در حال تحرک باشید، بدون توجه به اینکه سن شما چقدر است. ورزش بدن و مغزشما را سالم نگه می دارد.اما چرا شما نیاز به حرکت دارید؟ و بهترین راه برای انجام آن چیست؟

چرا ورزش مهم است؟

دلایل بسیاری مبنی بر اینکه شما باید از لحاظ جسمی فعال بمانید وجود دارد، به خصوص اگر شما می خواهید یک زندگی طولانی داشته باشید.

این امر می تواند کمک کند به:

• حفظ استخوان ها، عضلات و مفاصل سالم شما

• کاهش شانس شما در ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، سرطان روده بزرگ، و پوکی استخوان

• فشار خون پایین تر

• مدیریت کردن استرس و بهبود خلق و خوی شما

• کاهش علائم اضطراب و افسردگی

• کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

• کنترل بیماری های مزمن مانند آرتروز یا دیابت از طریق بهبود علائمی مانند استقامت، تورم مفاصل، درد، و قدرت عضلانی

• حفظ تعادل، بنابراین احتمال افتادن و شکستگی استخوان های شما خیلی کمتر می شود.

روزانه چقدر ورزش کنیم ؟

گاهی اوقات هنگامی که شما مسن تر می شوید، ممکن است کمی از ورزش کردن بترسید. شاید فکر می کنید که ممکن است به خودتان صدمه بزنید. ممکن است باور داشته باشید که باید به یک باشگاه ورزشی بپیوندید. یا ممکن است شما مطمئن نباشید که چه ورزش هایی را باید انجام دهید.

نکته کلیدی این نیست که چگونه و یا در کجا شما فعال باشید، بلکه فقط شروع به حرکت کردن است.

بزرگسالان سالم باید هر هفته به مدت 150 دقیقه با شدت متوسط، فعالیت هوازی انجام دهند. مطمئنا، شما می توانید در کلاس های ورزش این کار را انجام دهید. اما شما همچنین می توانید با پیاده روی سریع به این کار دست یابید. این نیز مهم است که حداقل 2 روز در هفته، حرکاتی انجام دهید که تمام عضلات اصلی شما را به کار گیرد. همچنین سعی کنید 2 یا 3 روز در هفته، تمرینات انعطاف پذیری به منظور بهبود دامنه حرکتی خود انجام دهید.

اگرچه 150 دقیقه خیلی زیاد به نظر می رسد، اما شما لازم نیست که آن را در قالب تکه های بزرگ انجام دهید. شما می توانید یک پیاده روی 10 دقیقه ای اطراف مجتمع مسکونیتان داشته باشید و یا 10 دقیقه صرف جارو کردن ایوان کنید. بعد همه را با هم جمع کنید.

واقعا احساس با انگیزه بودن می کنید؟ شما حتی فواید سلامتی بیشتری را حس خواهید کرد اگر در طول هفته 300 دقیقه یا بیشتر ورزش کنید.

اما یک هدف ساده، سعی کردن برای رسیدن به 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط در اکثر روزها می باشد. شما ممکن است در برخی هفته ها قادر به انجام این کار باشید و در برخی هفته ها نباشید. به یاد داشته باشید، این یک هدف است و نه یک قانون. آنچه که برای شما موثر است را انجام دهید.

چگونه تحرک داشته باشیم ؟

دو راه برای حرکت وجود دارد: ورزش و فعالیت جسمانی.

ورزش فعالیت برنامه ریزی شده مانند کلاس های ایروبیک، تای چی، کلاس چرخش، و یا شنا کردن است.

فعالیت جسمانی همان جنب و جوش ها و حرکت های "پنهانی ای" است که شما در طول روز انجام می دهید مانند به پیاده روی بردن سگ و یا باغبانی. اضافه کردن هر دوی اینها به برنامه روزمره زندگیتان، به شما کمک خواهد کرد که سالم بمانید و زندگی طولانی تری داشته باشید.

همیشه قبل از افزایش سطح فعالیتتان، آن را با دکتر خود چک کنید.

برای حرکت آماده اید؟ شما می توانید به باشگاه های ورزشی و یا مرکزهای اجتماعی بروید و ایروبیک در آب و یا کلاس های رقص و تمرینات قدرتی انجام دهید.

برای به حرکت در آمدن با راه های کمتر رسمی، شما می توانید:

• سریع راه بروید یا بدوئید

• دوچرخه سواری کنید

• با چنگک برگ ها را جمع کنید و یا یک ماشین چمن زنی را با فشار هل دهید

• جارو بکشید و یا گردگیری کنید

• تنیس بازی کنید

• از پله ها بالا و پایین بروید

• مواد غذایی و خواروبار را حمل کنید

شما لباس های فانتزی و یا تجهیزاتی برای شروع نیاز ندارید. فقط حرکت کنید. شما فقط در عرض چند هفته باید شروع به داشتن احساس قوی تر و انرژی بیشتری کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا شکلات تیره برای مردان مفید است

در
چرا شکلات تیره برای مردان مفید است
مدتهاست که استفاده از شکلات تیره و تأثیر خوبی که بر سلامتی دارد، شناخته شده است. مهم است که این محصول حداقل 70٪ کاکائو داشته باشد. بله حداقل 70٪ ، در غیر این صورت هیچ اثر درمانی نخواهد داشت.
 
دانشمندان پژوهشگاه تغذیه و سلامتی دانشگاه آبردین (اسکاتلند) به طور تجربی دریافتند که خوردن منظم چند قطعه شکلات تیره باعث تقویت عضله قلب می شود ، به جلوگیری از سکته مغزی و سکته های قلبی کمک می کند. با این حال ، اثر شفابخش شکلات تیره بیش از زنان بر مردان تأثیر می گذارد.

 

هر چه شکر شکلات تیره کمتر باشد مزایای آن بیشتر است

نمایندگان هر دو جنس باید به خاطر داشته باشند که شکلات دارای قند و چربی زیادی است. این ترکیب در تناسب بدن یک عاشق شیرینی تأثیر بدی دارد. زنانی که به طور طبیعی وزن بیشتری پیدا می کنند نباید از شکلات ، شکلات های سفید و شیری سوء استفاده کنند.
 
بهترین گزینه از همه گزینه های موجود، شکلات فوق العاده تیره با محتوای کاکائو 90٪ است. این ماده حاوی فقط 8٪ شکر است ، بنابراین این محصول طعم تلخی دارد. شما نمی توانید مقدار زیادی از این شکلات ها را بخورید. بله و نه! با یک یا دو قطعه سیر می شوید و مزایای سلامتی مورد انتظار را به همراه خواهد داشت.
 

 

شکلات تیره برای مردان مفیدتر است

متخصصان انستیتوی آبردین ثابت کرده اند که شکلات تیره دارای خاصیت ضد انعقادی است: خون را رقیق می کند ، با رسوبات روی دیواره رگ های خونی مبارزه می کند و خون رسانی به بدن را بهبود می بخشد. با این حال ، این اثر در مردان بهترعمل می کند.
 
پس از تحقیق در نورویچ ، دکتر باوییر دو راس اعلام کرد که 42 داوطلب پس از ماهها مصرف منظم مقدار کمی شکلات سیاه ، نتایج انعقادی خون را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده اند. معلوم شد کاکائو تعداد پلاکت هایی که وقتی به هم می چسبند ، رگ های خونی را مسدود کرده و منجر به حمله قلبی می شوند را کاهش می دهد.
 
در گروه آزمون 26 زن و 16 مرد میانسال حضور داشتند. نمونه خون و ادرار پس از 2 و 6 ساعت پس از خوردن شکلات گرفته می شد. دانشمند به دو نتیجه رسید.
 
در مرحله اول ، اثر مثبت یک وعده شکلات به تدریج تضعیف می شود. پس از 6 ساعت ، بدن فرآیند بازیابی سطح اولیه پلاکت ها را آغاز می کند. برای تأثیر مثبت پایدار ، قطعه های غنی از کاکائو باید مرتباً خورده شوند.
 
ثانیا ، شکلات تیره زنان را کمتر از مردان تحت تأثیر قرار می دهد. این به دلیل وجود هورمونهای خاص در بدن زنان است كه باعث انعقاد خون می شود. بنابراین ، عشق خانم های جوان به شکلات تیره بیشتر باعث رضایت از خوردن آن می شود ، در حالی که مردان واقعاً می توانند سلامت به خطر افتاده خود را با شکلات تیره بهبود ببخشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سقراط: بگذار غذای تو دارویت باشد و داروی تو غذای تو

در
سقراط: بگذار غذای تو دارویت باشد و داروی تو غذای تو
در سراسر جهان ، ما شاهد حدود 315 میلیون نفر دیابتی هستیم هیچ شکی در این نیست که ما در اپیدمی دیابت بسر می بریم در حال حاضر ، یک سوم از پول بیمه سالمندان، هزینه مراقبت از بیماران دیابتی میشه یک دهم کل پول مراقبت های پزشکی برای بیماران دیابتی هزینه میشه شکی در این نیست که این یک مشکل اساسیه
چه رابطه ای بین، تغذیه، عادت غذایی، رژیم غذایی و دیابت وجود داره؟
من وارد این بحث نمیشم .بحث عادت غذایی؟ نه
 
اسم من "کیپ" است. من یه فیلمساز اهل سانفرانسیسکو هست و باید یه اعترافی بکنم
در حال درمان "خود بیمار انگاری" هستم.مثل خیلی های دیگه، در خانواده من سابقه ای از دیابت، بیماری های قلبی و سرطان وجود داره، پدرم اولین بای پس قلبیش رو در  سالگی
و دومیش رو در  سالگی انجام داد.پدربزرگم خیلی زود از عوارض دیابت فوت کرد. و اون یکی پدربزرگ و مادربزرگم از سرطان فوت کردند.
همیشه بدگمان بودم که من هم یکی از این بیماری ها رو میگیرم.مثل هر "خود بیمار انگار" خوب دیگه ای سایت بررسی علائم بیماری صفحه اصلی مرورگرم بود.حتی در دوره نوجوانی هر روز داروی ملین و آسپرین مصرف میکردم! همه کتابهای جدید دربارهخودتشخیصی رو مطالعه میکردم. هر مولتی ویتامینی که به دستم میرسید رو میخوردم.ذهنم درگیر سیستم دفع بدنم بود.
من همه توصیه های سازمانهای بزرگ سلامتی رو برای پیشگیری از بیماری دنبال کردم به طور منظم ورزش میکنم، سیگار نمیکشم.نوشابه نمیخورم، به اندازه کافی میخوابم.استرسم رو کم میکنم و با خوردن غذاهایی بزرگ شدم که فکر میکردم رژیم غذایی سالمیه ، تا اینکه صبح امروز سازمان جهانی بهداشت گوشت های فراوری شده ای مثل بیکن و سوسیس و کالباس را سرطان زا اعلام کرد مستقیما در ایجاد سرطان در انسان نقش دارند...
گوشت های فراوری شده به طور واضح با افزایش سرطان ارتباط دارند هات داگ و بیکن میتوانند به اندازه مصرف سیگار خطرناک باشند!
سازمان جهانی بهداشت بیش از هشتصد پژوهش از ده کشور مختلف رو بررسی کرده و ارتباط مستقیمی بین مصرفگوشت های فرآوری شده و سرطان پیدا کرده،مصرف تنها یک وعده از غذاهای آماده در روز خطر ابتلا به سرطان روده را هجده درصد افزایش میدهد.
 
اصلا نمیدونستم چیزی که ما میخوریم روی نرخ سرطان تاثیر میذاره ولی اصلا فکر نمیکردم که مقدار زیادی گوشت فرآوری شده میخورمتا وقتی که متوجه شدم گوشت فرآوری شده شامل هات داگ ، بیکن ، سوسیس، کالباس، سالامی ، ژامبون خوک، پپرونی، گوشت یخ زده و غذای آماده میشه.اساسا هرچیزی که با خوردنش بزرگ شدم.سازمان جهانی بهداشت گوشت فرآوری شده رو به عنوان گروه اول مواد سرطان زا طبقه بندی کرده همان گروهی که سیگار ،پنبه نسوز و پلوتونیم وجود داره!
 
و گوشت قرمز رو به عنوان گروه دوم مواد سرطان زا طبقه بندی کرده واقعا مثل این بود که کل دوران کودکیم رو داشتم سیگار میکشیدم؟
اگه گوشت فرآوری شده و سیگار در یک طبقه بندی قرار دارند، چجوری خوردنشون برای بچه ها قانونیه؟من فکر کردم اینها اطلاعات جدیدی باشند.ولی بسیاری از این تحقیقات پنجاه ساله که وجود دارند.باورم نمیشد که کل زندگیم داشتم گوشت فرآوری شده میخوردم  و تازه متوجه شدم که چقدر خطرناک اند.
چرا این رو از انجمن سرطان امریکا، بزرگترین گروه مرتبط با سرطان نشنیدم؟
وقتی که به سایتشون مراجعه کردم.از اینکه هیچ کدوم از این اطلاعاتدر صفحه اصلی نبود شوکه شدم. ولی شوک آور تر اینکه "در صفحه "غذای سالم بخورید در حقیقت خوردن غذاهای گروه اول مواد سرطان زا مثل بوقلمون فرآوری شده و گوشت کنسرو شده رو ترویج میکردند!
 
این بعد از وقتی بود که سازمان جهانی بهداشت بیش از  پژوهش که غذاهای فرآروی شده که به سرطان مربوط میساخت رو بررسی کرد.
پس با انجمن سرطان امریکا تماس گرفتم.
از تماس شما با انجمن سرطان امریکا ممنونیم
من سام هستم.
من متخصص اطلاعات سرطان هستم
چجوری میتونم کمکتون کنم؟
سلام ، تماس گرفتم چون نمیدونستم چرا شما روی سایتتون مردم رو تشویق به خوردن غذاهای فرآوری شده میکنید؟که سازمان جهانی بهداشت اونها رو به عنوانگروه اول مواد سرطان زا طبقه بندی کرده؟که در همون طبقه بندی کشیدن سیگار، پنبه نسوز و پلوتونیم هست.مثل این میمونه که انجمن ریه چگونگی پیچیدن سیگار رو روی سایتشون آموزش بده! یه جورایی مثل هم نیست؟
خب ، اجازه بدید چند لحظه منتظرتون بذارم
...چونکه
بله! نمیتونست جواب سوال منو بده
برای همین گفت یک نفر دیگه با من تماس میگیره
همیشه نگران سرطان بودم. چون هم پدربزرگ و هم مادربزرگم به خاطر سرطان فوت کردند
میخواستم بدونم اگه اوضاع متفاوت بود و اونها رابطه عادت غذایی و این بیماری وحشتناک رو میدونستند چی میشد؟
  
در امریکا ، یک چهارم مرگ ها به خاطر سرطانه!
چه خوب، سخنگوی انجمن سرطان امریکا یه مصاحبه در این هفته ترتیب داده و ما برای یه مصاحبه با سخنگوی انجمن سرطان امریکا وارد شدیم. اما نگهبان گفت هیچ مصاحبه ای ترتیب داده نشده. پس من با گوشیم تماس گرفتمو مشخص شد دیشببعد از اینکه من به اون خانم گفتم مصاحبه قراره درباره رابطه عادت غذایی و سرطان باشه اون گفت دیگه نمیتونه مصاحبه انجام بده!
 
بعد از ارسال ایمیل های فراوان و پرسیدن اینکه چرا اون از یه مصاحبه ساده با من درباره 
رابطه عادت غذایی و سرطان طفره میره؟دیگه اصلا به من جواب نداد
 

چرا سخنگوی انجمن سرطان امریکا نمیخواد در این رابطه صحبت کنه؟

به هر حال من تونستم با جنبش در حال رشد گروهی از پزشکان که تمایل داشتند درباره ارتباطبین عادت غذایی رایج در امریکا و بیماری ها صحبت کنند ارتباط بر قرار کنم.
 
و این فراتر از سرطانه!
 
یه بار دیگه ون قدیمی باوفام رو برداشتم و زدم به جاده دو سوم بزرگسالان یا چاق هستند
یا بسیار چاق و ما شاهد همه گیر شدن متوالی بیماری های ناتوان ساز  مثل چاقی هستیمکه داره کشور رو تحت تاثیر قرار میده با این اپیدمی که ما از عادت غذایی و سبک زندگی مون ایجاد کردیم.امکان نداره ما بتونیم این سبک مراقبت فعلی رو حفظ کنیم.
 
دیابت ، آرتروز ، بیماری های قلبی، زوال عقل،چاقی و سرطان در درصد مرگ ها تاثیر دارند
همه اطلاعات نشان میده که درصد از بیماری ها و مرگ ها بیشتر به سبک زندگی مربوط میشن و قابل پیشگیری هستند. در امریکا بیشتر بچه های ده ساله در رگ هاشون رگه هایی از چربی وجود داره مرحله اول تصلب شریان که منجر به حمله قلبی و سکته مغزی میشه.
 
ما اینجا در پزشکی امریکایی با مدل بیمار محور عمل میکنیم.ما بیماران رو درمان میکنیم
ما سعی نمیکنیم که از بیمار شدن مردم جلوگیری کنیم.
 
وقتی به خطر بیماری های مزمن نگاه کنیم.هر چیزی که باهاش مواجه هستیم نگرانیه
وقتی صحبت از خطر میشه ، در حقیقت انتخاب غذا و سیگار کشیدن مد نظرمونه.اگه بتونم فقط یک پیغام به محققانی که به دنبال علت دیابت و علت گرفتگی عروق خونی و
علت فشار خون بالا و علت چاقی هستند.من بهشون میگم جواب سه کلمه است!
 
مشکل غذا است!
چیزی که امریکایی ها میخورند
امروز با وجود دو سوم امریکایی ها که اضافه وزن دارند،مشخصه که یک مشکل غذایی وجود داره و تا  سال آینده یک سوم امریکایی ها دیابت میگیرند.
 
  
من "مایکل" هستم
من اهل آتلانتا هستم
و متاسفانه ده سال پیش من دیابت گرفتم و هشت سال پیش دو بار آنژیو کردم.نمیدونم کجا برم؟ نمیدونم چیکار کنم؟انگار راهی نداری و نمیدونی چیکار کنی؟دارو میخوری.به این دکتر گوش میدی.متخصص قلب میگه اینو مصرف کن.متخصص غدد میگه اینو مصرف کن
دکتر عمومی میگه اینو مصرف کن. و تو اصلا سر در نمیاری.این یه چالش واقعیه و یه چیزیه که متوجه نمیشی. سر در نمیاری.دولت و رسانه ها فقط کم تحرکی و غذاهای قندی رو دلیل دیابت میدونند. ولی من میخواستم با یک متخصص واقعی دیابت صحبت کنم.
 
میخوام با پزشک برجسته، متخصص دیابت و محقق ، دکتر نیل برنارد صحبت کنم.
 

نقش شکر در ایجاد دیابت چیه؟

دکتر نیل برنارد: کلافم میکنه دیابت هیچوقت به دلیل خوردن غذاهایی با کربوهیدرات بالا
و خوردن مواد قندی به وجود نمیاد! دلیل دیابت عادت غذاییه که میزان چربی در خون رو بالا میبره! منظورم عادت غذایی گوشت محور و حیوان محوره
وقتی به سلول های عضلانی بدن انسان نگاه کنید.متوجه میشید که در حال بالا بردن ذرات کوچک چربی هستندکه منجر به مقاومت به انسولین میشه . این یعنی اینکه ، مواد قندی که به طور طبیعی از غذایی هستند که میخورید، نمیتونند وارد سلول بشند که در حقیقت متعلق به سلول و برای سلول هستند. این در خون زیاد میشه و به این میگن دیابت
 

اصلا نشنیده بودم که گوشت در ایجاد دیابت دخالت داره؟

همیشه بهمون گفتن مواد قندی یا چاقی دلایلش هستند.
 
همه فکر میکنند دلیل دیابت کربوهیدرات بالا ست انجمن سرطان و تغذیه اروپا یک تحقیقی بین پانصد هزار نفر انجام داده مصرف کربوهیدرات رابطه معکوسی با دیابت داشته
به بیان دیگه ، اگه کسی کربوهیدات بیشتری مصرف کنه، کمتر دیابت میگیره.
 
ولی ، گوشت رابطه زیادی داشت.براتون روشن بشه ، نشاسته و کربوهیدات براتون خوبه
براتون ضرر نداره.این نظر که کربوهیدرات شما رو چاق میکنه واقعا مسخره س کربوهیدرات ها به خودی خود نمیتونن شما رو چاق کنند. ما یه انبارهایی در عضلات و کبدمون داریم
 
که بهشون میگیم گلیکوژن وقتی کربوهیدرات میخوریم. یا ذخیره میکنیم یا میسوزونیمش
حالا ، اگه چربی بخورید.مستقیم به چربیتون اضافه میشه.بدن شما نمیتونه کربوهیدرات رو
تبدیل به چربی کنه. مگه اینکه شما واقعا بیش از حد کالری مصرف کنید. و چاقی مثل یک حکم اعدام میمونه و خطر ابتلا به سرطان بیشتر میشه و میشه گفت قطعا دیابت میگیرید
 
هیچکس به دنبال شرم داشتن از چاقی نیست و همه ما میخوایم با بدنمون راحت باشیم
ولی این جنبش که با بدنمون راحت باشیم، باعث شده با بیماری راحت باشیم و این مشکل بزرگیه.
 
میرم بیمارستان و دور و برم رو نگاه میکنم مردم دارن دیالیز میشن.این همه بیمار و وجود این همه بیماری در اونجا به خاطر خورد و خوراک مردمه. مساله اینجاست،اگه ما بیسکویت شکری بخوریم، شکر شما رو مثل اسب تروا فریب میده.ولی چیزی که درون این بیسکوییت ها منتظر ماست یک عالمه کره یا روغن شیرینی پزیه!و این چیزیه که چربی شما رو بالا میبرهو این بخشیه که منجر به دیابت میشه
 
غذای چرب نه مقدار زیادی شکر
 
اینجوری نیست که شکر برای شما خوب باشه. هیچ مواد مغذی توش نیست.کالری بیش از حده. ولی ، وقتی شکر مصرف میکنید. همون موقع اون رو نمیسوزونید. وقتی شکر مصرف میکنید.پلاک در رگ های شما تشکیل نمیشه
وقتی شکر مصرف میکنید. بدن اکثرش رو به عنوان گلیکوژن ذخیره میکنه و یا به عنوان کالری میسوزونه. بنابراین این توجهی که به شکر شده تمام توجهات رو از گوشت ، لبنیات تخم مرغ ، گوشت خوک ، بوقلمون و مرغ برداشته است.
این مقاله ادامه دارد............

نظرات

در ادامه بخوانید...

سقراط: بگذار غذای تو دارویت باشد و داروی تو غذای تو بخش 2

در
سقراط: بگذار غذای تو دارویت باشد و داروی تو غذای تو 
مردم باید آگاه بشن اگه فرزند شما دیابت بگیره شما  19 سال از عمر اون رو ازش گرفتید صحبت از سلامتی، مرگ و زندگیه . متوجه شدم نسبت به چیزی که من یاد گرفتم.چیزهای خیلی بیشتری درباره نغذیه، عادت غذایی،رژیم غذایی و بیماری وجود داره.
 
انگار این اطلاعات عملا از دسترس خارج شده بودند.گوشت فرآوری شده عامل سرطانه
و شکر باعث دیابت نمیشه!
درباره این ادعاهایی که این دکتر ها داشتند شک داشتم . پس تصمیم گرفتم خودم تحقیق کنم.
محققین با بررسی نه تحقیق پیش رو متوجه شدند که یک بار مصرف گوشت فرآوری شده در روز خطر ابتلا به دیابت رو  18درصد افزایش میده!

رابطه بین مصرف گوشت و گسترش دیابت غیر قابل انکاره

ولی ، وقتی به وبسایت سازمان دیابت انجمن دیابت امریکا مراجعه کردم نه تنها این اطلاعات رو در دید قرار نداده بودند بلکه دستور پخت گوشت قرمز و فرآوری شده رو نمایش میدادندو در دستور پخت غذای سالم، میگوی سرخ شده گذاشته بودند؟
این چه جور سلامتی هست؟
خیلی خب ، یه ایمیل برای انجمن دیابت امریکا فرستادم.ببینم جواب میدن یا نه؟ هرچقدر دیابت مخرب باشه در مقایسه با بیماری های قلبی کم میاره.
هر ساله بیش از  17 میلیون نفر بر اثر بیماری های قلبی عروقی فوت میکنند.این مهمترین دلیل مرگ و میر در دنیاست.تقریبا از هر سه نفر ، یک نفر بر اثر این بیماری ها فوت میکنه
تعداد افرادی که بر اثر بیماری های قلبی عروقی می میرند با سقوط چهار جامبوجت برابری میکنه. هر ساعت ، هر روز و هر سال.
  
من "ایمی رسنک" هستم
و اهل سوامسکات ماساچوست، تقریبا شمال بوستون و اخیرا برای آسم به دکترم مراجعه کردم.چون به سختی نفس میکشیدم و اونجا ، دکتر چند تست خون ازم گرفت و یکی از آزمایش ها "پروتئین واکنشی سی" بود. مقدارش از یک تا سه بود. یک برای احتمال پایین برای بیماری قلبی و سه برای احتمال بالا برای بیماری های قلبی و از من 10.82 بود!
 
یعنی چی؟یعنی من به زودی سکته قلبی میکنم.و دکتر گفت احتمالا تا سی روز دیگه.
سی روز؟
بله سی روز!
اگه همینجوری ادامه بدم
این قرص رو برای ضربان غیر طبیعی قلبم میخورم
اینو برای درد. دارو ی اکسی‌کدون برای درد و لورازپام برای اضطراب و دارو سیکلوبنزاپرین برای گرفتگی عضله. همچنین توپیرامات و فلوکستین هم مصرف میکنم.
از دستگاه سی پپ هم برای تنفس بهتر استفاده میکنم.و سال گذشته آسم من شرایط خیلی بدی داشت.در طول روز هم برای تنفس بهتر ازش استفاده میکردم. وقتی بیدار میشم خسته ام. در طول روز خسته ام.یه چرت میزنم .ولی هنوز هم خسته ام. نمیتونم نفس بکشم و میدونم برای سلامتی خودم باید یه تغییری انجام بدم.در غیر اینصورت دیگه پیش خانوادم نیستم.
 
وقتی از بیماری های قلبی صحبت میکنیم به نظر من نقش الکل تقریبا کمه. نقش شکر هم خیلی کمه.سیگار کشیدن ، نقش زیادی داره ولی خبر خوب اینکه اکثر مردم یا ترک کردند یا اصلا سیگار نمی کشیدند.
مشکل عادت غذایی حیوان پایه اینه که سهمش در بیماری های قلبی زیاد و گسترده است
همه این تصویر برداری های گران، روش ها ، بای پس ها ، داروها هیچ کدوم به تنهایی تاثیری بر علت بیماری ها ندارن. پس شما به سمت یک مسمومیت غذایی بی خطری شیرجه میزنیدکه درمانی براش وجود نداره. وقتی ما اینجور باکتری های سمی گوشت مرده رو میخوریم در کمتر از یک دقیقه ، شما این شیوع التهاب رو در بدنتون خواهید داشت ، اساسا انگار رگ های شما فلج میشن، رگ های شما سفت میشن، ناتوانیشون در شل کردن معمولا نصفه میشه، اینجوری نیست که بعد از ده ها سال خوردن غذای ناسالم یک آسیب هایی به وجود بیاد. نه ، داریم از آسیب همون موقع و همون جا صحبت میکنیم.کمتر از یک دقیقه از اینکه وارد دهان ما بشه!
 
بسیاری از مردم دچار آلزایمر میشن درحالی که اصلا آلزایمری نیست.تعداد زیادی از مردمی که زوال عقل دارند به این دلیله که رگ های خونی کوچیکشون در داخل مغز گرفته شده
و سلول های عصبی شون دچار کمبود اکسیژن میشه و بگید رگ های خونی زوال عقل از کجا میاد. اون سرخ رگ های کوچیک از جریان یکنواخت کلسترول بدگرفته شده و ادامه ماجرا، واقعا تقریبا مشخصه، هم از منظر سرطان و هم از منظر بیماری های قلبی ، پروتئین حیوانی نقش بزرگی رو دارند.
  

آیاگوشت مرغ بهتره؟

مثل اینه که بگی میخوای تو رو دار بزنن یا بهت شلیک کنن. غذاهای گوشتی که دلم میخواداز عادت غذایی امریکایی حذف کنم،مرغ ، بوقلمون و جوجه است.
یک کمپین تبلیغاتی زیرک مردم رو متقاعد کرده که بله ، این گوشت سفیده، سالمتره
منبع اصلی سدیم در عادت غذایی امریکایی برای بزرگسالان ، مرغه،میتونن روش برچسب بزنن کاملا طبیعی،ولی بهش آب نمک تزریق کرده باشن.من فکر میکنم تا  800 میلیگرم از سدیم، آمین های هتروسیکلیک کاملا سرطان زا هستند و میتونن به هر صورتی که گوشت گرما داده میشه یا پخته میشه ، شکل بگیرن ولی تا الان ، بزرگترین منبع مرغه
 
ما چند محقق رو به فست فود ها و رستوران ها فرستادیم نه تنها این سرطان زایی در همه رستورانها وجود داشت بلکه ما این رو در همه نمونه های مرغی کهگرفتیم هم پیدا کردیم
اگه یک نفر خانوادش رو بیاره اونجا و مرغ بگیره هیچ کس بهش نمیگه سرطان زاست.اگه شما به مردم یه ماده سرطان زا میفروشید،باید بهشون هشدار بدید، که این ماده توش هست ولی انجمن سرطان امریکا مردم رو تشویق میکنهکه به جای گوشت قرمز و فرآوری شده از مرغ استفاده کنن.
چرا انجمن سرطان امریکا به مردم میگه به جای خوردن یک غذای سرطان زا یک سرطان زای دیگه بخوره؟
درحالی که تحقیقات دانشگاه هاروارد نشون داده که مردانی با سرطان پروستاتکه مقدار زیادی مرغ میخورند،خطر رشد بیماریشون رو چهار مرتبه افزایش میدن، منبع شماره یک کلسترول در امریکا مرغه، به خاطر فراوانی مرغ در عادت غذایی شون
مرغ شده کباب مرغ
مرغ ارگانیک (آلی)، خوب پخته شده ولی تقریبا همونقدر کلسترول دارهکه گوشت گاو در هر گرم داره.پس از نظر مقدار منبع شماره یکه، تخم مرغ هم پشت سرشه، تاحالا زیاد به تخم مرغ فکر نکرده بودم.فقط فکر میکردم یه بخشی از عادت غذایی سالمه، ولی بعد من یه تحقیق پیدا کردم که نشون میداد،مصرف فقط یک تخم مرغ در روز میتونه به اندازه کشیدن 5 سیگار در روز برای سلامتی ضرر داشته باشه، زرده تخم مرغ سرشار از چربی و کلستروله، برای این ساخته شده که یک جوجه ،بدون هیچ انرژی خارجی بتونه  21 روز دوام بیاره، چربی و کلسترول خالصه،و وقتی ما این رو وارد جریان خونمون میکنیم،سلول های قرمز ما رو میپوشونه،خون ما غلیظ تر و چسبناکتر میشه،میزان هورمون ما رو تغییر میده
کلسترول ما رو زیاد میکنه،هیچ چیز سالمی در خوردن زرده تخم مرغ نیست.
 
ولی من فکر میکردم کلسترول و چربی اشباع شده دیگه مشکلی به حساب نمیان این تحقیقاتی که درباره چربی اشباع شده بیرون اومده و سعی میکنه از چربی اشباع شده دفاع کنه یه کمپینه که توسط صنایع لبنیاتی درست شده درحالی که منبع شماره یک چربی اشباع ، لبنیاته و نه گوشت، در سال  صنایع لبنیاتی دنیا در جلسه ای دور هم جمع شدند
و به صراحت دستور جلسه شون خنثی کردن آثار منفی چربی شیر توسط تنظیم کننده ها و متخصصین پزشکی بود. پس کاری که کردند این بود که تحقیقاتی رو تهیه کردند.
 
تحقیق اولیه ای که درباره چربی اشباع بود و همه گیر شد و توسط شورای ملی لبنیات تهیه شد. صنایع تخم مرغ هم تحقیقات مشابهی رو انجام داد که حواس مصرف کننده رو با این ادعا پرت میکنه، که تخم مرغ اثر منفی بر عملکرد قلب نداره، همینطوره ، ولی وقتی با خوردنسوسیس مک مافن مک دونالد مقایسه بشه.پس چیزی که واقعا دارن میگن اینه که
خوردن تخم مرغ به اندازه خوردن مک مافن ضرر داره وقتی شما غذا میخورید مثلا گوشت گاو ، استیک یا گوشت فراوری شده یا هات داگ شما فقط چربی اشباع شده نمی خورید.
 
شما سموم دیگری که در اون غذا وجود داره رو هم دریافت میکنید.آیرون ، مواد سرطان زا و مواد شیمیایی اضافه شده هم هست.این خیلی پیچیده تر از فقط نگاه کردن به چربی اشباع شده است. ترفند اونها سالم تر کردن محصولاتشون نیست.ترفندشون فقط گمراه کردن مردم برای ایجاد تردیده.
یادداشت معروفی از یک شرکت ساخت سیگار وجود داره، که میگه گمراهی محصول ماست.فقط باید همین کار رو انجام میدادند. نیازی نبود امریکایی ها رو قانع کنند.که سیگار کشیدن سالمه.فقط کافی بود شک و گمراهی رو وارد کنند.بعدش پیروز میشدند
 
اگه بگو مگوی کافی وجود داشته باشه مردم شونه شون رو میندازن بالا و میگن
"نمیدونم چی بخورم"سردرگمی بازی اونهاست.من واقعا فکر نمیکنم مردم میدونستند
چیزی که میخورند باعث بیماری های قلبی میشه.فکر میکنند"اوه ، ژنتیکیه ، والینم هم داشتند"
من واقعا فکر نمیکنم مردم بدونند،چیزی که میخورند باعث دیابت میشه، فکر میکنند
"اوه ، والینم داشتند ، من هم میگرفتم"و درباره سرطان هم قطعا اینجوری فکر نمیکردند
سبک زندگی که مردم به ارث بردند خوب نیست به صورت محیطی ، اونها در معرض یک راه قطعیاز نوع خوردن و زندگی کردن بودندکه در دوران بزرگسالی و دوران کودکی ادامش دادند
 
به همین دلیله که اونها به همون بیماری هایی دچار میشنکه پدرمادر و پدربزرگ مادربزرگ
و حتی قبل از اونها دچارش بودند، ولی این اجتناب ناپذیر نیست،حتی اگه شما زمینه ژنتیکی هم داشته باشید به این معنی نیست که حتما خودش رو نشون میدهو چیزی که مشخص میکنه بیماری خودش رو نشون بده یا نه شاید اون متغیر های پس زایشی باشه
چیز هایی که شما میتونید کنترلشون کنید.
عوامل محیطی ، عوامل رژیم غذایی عوامل سبک زندگی، پس ، ما در واقع میتونیم اصطلاح ژن رو تغییر بدیم، ژن های سرکوب کننده تومور، ژن های فعال کننده تومور،به وسیله چیزی که ما میخوریم،چیزی که وارد بدنمون میکنیم.پس حتی اگه شما با یک دسته ژنتیک بد سرو کار دارینهنوز هم میتونین با رژیم غذایی ورق ها رو بر بزنین همیشه فکر میکردم در جوانی دچار بیماری قلبی میشم چون پدر و پدربزرگم به دلیل حمله قلبی فوت کردند.
 
من فکر میکردم ژنتیکیه ولی احتمالا حمله قلبیکمتر با ژن ها و بیشتر با رژیم غذایی پر گوشت ما سرو کار داره. برای همین من به سایت انجمن قلب امریکا صفحه دستور غذایی قلب سالم سر زدم . باورم نمیشد، اونها یه قسمت جداگانه برای غذاهای گوشتی داشتند؟
 
مثل این میمونه که انجمن سرطان امریکا توی سایتشون مردم رو به خوردن مواد گروه اول سرطان زا تشویق کنه. میتلف ، گوشت کمر خوک، استیک اینها توی لیست غذاییتونه؟
شوخیتون گرفته؟انگار این منیو سعی میکنه به مردم حمله قلبی دست بده در وبسایت شما ، توجه ما به دستور غذایی سالم جلب شد.
 
و ما یه جورایی گیج شدیم که چرا چند دستور غذایی ، در قسمت گوشت ها بود . دستور غذایی گوشتی بخش دستور غذایی تخم مرغ هم بود.اون هم در شرایطی که چنین رابطه محکمی بین گوشت قرمز و بیماری های قلبی وجود داره.
 
راستش من خبر ندارم چون کار من نیستکار من یه چیز دیگس روابط عمومی یه سازمان دیگه هم نتونست به سوال من جواب بده ولی گفت به یک نفر میگه که با من تماس بگیره
هرچند ، من تونستم با رئیس کالج امریکایی قلب دکتر "کیم ویلیامز" صحبت کنم.
 
کالج امریکایی قلب یک سازمان با  47 هزار عضو در حال توسعه استکه ماموریتش کاهش بیماری های قلبی و بهبود زندگی بیماران است و اگه نگاهی به بیماری های فشار خون دیابت و مرگ و میر مردان بندازید،میبینید که هر چقدر مصرف محصولات حیوانی رو محدودتر کنید،آمار این حوادث هم کمتر میشه.
شاید دوست داشته باشید قسمت اول مقاله را در اینجا بخوانید
این مقاله ادامه دارد.................

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا سبک زندگی بی تحرک قلب را آزار می دهد

در

چرا سبک زندگی بی تحرک قلب را آزار می دهد

همه می دانند که یک سبک زندگی بی تحرک مفیدترین روش برای حفظ سلامت نیست. اما در چه مواردی می توان شخص را بی تحرک نامید ، با چه معیارهایی بررسی می شود که آیا او زندگی "سبک زندگی بی تحرک " را تجربه می کند ، و خطر عدم تحرک جسمی برای سلامتی و فعالیت های قلبی چقدر جدی است؟ بیایید این مسائل را با هم جمع کنیم. 

 

 

سبک زندگی بی تحرک چیست؟

هیچ استاندارد عینی طلایی برای تعریف "سبک زندگی بی تحرک" وجود ندارد. به گفته اکثر متخصصان ، فرد باید حداقل 10 هزار قدم در روز برود. در این حالت ، آنها از فعالیت بدنی ایده آل برای جلوگیری از خطرات سلامتی ناشی از عدم فعالیت صحبت می کنند. اما طبق گفته سازمان بهداشت جهانی بین 60 تا 85٪ از جمعیت جهان از این قاعده پیروی نمی کنند. و این دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از پزشکان یکی از دلایل اصلی مرگ و میر بالا می نامند.

 

پس از تجزیه و تحلیل داده های آماری ، دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که انسان مدرن ، در مقایسه با سال 1950 ، زندگی 2 برابر کمتری را طی می کند. در طول 60 سال گذشته ، تعداد مشاغل "بی تحرک" 83٪ افزایش یافته است. امروزه یک فرد متوسط ​​روزانه 11 ساعت می نشیند و تنها 6.5٪ از افراد حداقل فعالیت های بدنی را رعایت می کنند. و این رقم به طور جدی پزشکان و دانشمندان ترسناک است.

 

 

خطر عدم تحرک جسمی چیست؟

در سال 2005 ، دکتر جیمز ال لوین ، پزشک آمریکایی ، تحقیق گسترده ای در مورد اثرات منفی یک سبک زندگی بی تحرک بر روی بدن انسان انجام داد. نتایج مشاهدات علمی در ژورنال تخصصی Science منتشر شد. دکتر لوین خطرات اصلی یک سبک زندگی بی تحرک را مشخص کرد و از اولین کسانی بود که عدم تحرک را "بیماری اصلی انسان مدرن" خواند.

اندکی بعد ، پزشک آمریکایی دیگر ، جان هاپکینز ، خطرات ناشی از فعالیت بدنی پایین را ساخت. به نظر وی ، عدم تحرک می تواند مشکلات بهداشتی زیر را ایجاد کند: خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش می دهد. به افسردگی و اضطراب کمک می کند. ایجاد اختلالات قلبی؛ خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش دهید. تجمع وزن اضافی را تحریک کرده و منجر به چاقی می شود. تن و وزن عضلات اسکلتی را کاهش دهید. منجر به افزایش فشار خون و اختلال در متابولیسم کلسترول می شود  .

طبق برآوردهای عمومی محققان مختلف ، 6 از 10 مورد بیماری عروق کرونر قلب در پس زمینه زندگی بی تحرک رخ می دهد. هفت مورد از ده مورد دیابت نوع 2 نیز "شایستگی" فعالیت کم تحرکی است. و حتی هر دهمین مورد از سرطان روده بزرگ و سینه ، به گفته کارشناسان ، در افرادی که زندگی کم تحرک دارند رخ می دهد. و براساس آخرین داده ها ، هر ساله تعداد بیشتری از افراد به دلیل عدم فعالیت از سیگار کشیدن می میرند.

 

 

آنچه محققان برای زندگی و قلب بی تحرک کشف کرده اند

دانشمندان می گویند که طی چند سال ، بیماری های قلبی عروقی می تواند باعث مرگ 25 میلیون در سال شود. روند افزایش مرگ و میر ناشی از اختلالات قلبی برای چندین سال ادامه دارد ، اگرچه در کشورهای توسعه یافته تعداد مرگ و میرها اندکی کاهش یافته است. اما این به دلیل بهبود سلامت عمومی یا افزایش فعالیت بدنی نیست بلکه به دلیل داروهای پیشرفته تر است. براساس گزارش WHO در سال 2010 ، حدود 3.2 میلیون نفر هر سال به دلیل یک سبک زندگی بی تحرک می میرند. در نتیجه ، زندگی بی تحرک در رتبه بندی دلایل اصلی مرگ و میر جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. 

 

متخصصان مرکز ملی تحقیقات بیماریهای قلبی و عروقی (مادرید) به همراه همكاران مركز تحقيقات پیری انسان (بوستون ، آمریكا) ، یك كارآزمایی بالینی را انجام دادند و رابطه مستقیمی بین یك زندگی "بی تحرک" و سلامت سیستم قلبی و عروقی یافتند. این مطالعه شامل 929 داوطلب بود. پس از مطالعه دقیق وضعیت سلامتی آنها ، معلوم شد که در اکثر افراد غیرفعال ، شاخص توده بدنی بیش از هنجار است. بیماران کم تحرک فشار خون سیستولیک بیشتری داشتند. دانشمندان چربی های بیشتری را در خون خود یافتند ، از جمله از گروه کلسترول خطرناک. علاوه بر این ، معلوم شد ارگانیسم افرادی که کار آنها به تحرک نیاز ندارد مقاومت به انسولین نشان می دهد ، یعنی در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

 

و متخصص قلب و عروق از مرکز پزشکی جنوب غربی یوتا دریافتند که یک سبک زندگی بی تحرک منجر به رسوب شدید کلسیم در سرخرگ ها می شود ، که به نوبه خود خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. طبق گفته دانشمندان ، هر ساعت اضافه نشستن در حدود 12٪ احتمال کلسیفیکاسیون عروق کرونر را افزایش می دهد. در مقابل ، کاهش زمان نشستن 1-2 ساعت در روز می تواند تأثیر مثبتی بر سیستم قلبی عروقی داشته باشد. براساس مطالعات دیگر ، متخصصان دریافتند افرادی که روزانه بطور متوسط ​​12 ساعت می نشینند ، 14٪ بیشتر از افرادی که روزانه حدود 2.5 ساعت را در نشستن می گذارند در معرض خطر بیماری قلبی هستند. علاوه بر این ، دانشمندان دریافتند که در خون افرادی که روزانه 4 ساعت یا بیشتر در مقابل تلویزیون می نشینند ، مقدار پروتئین واکنش C به شدت بالا می رود (تقریبا 3 برابر بیشتر از حد طبیعی).

 

جالب است که ، شاخصهای پروتئین واکنش C معمولاً در پس زمینه روند التهابی در بدن افزایش می یابد. این دانش باعث شد دانشمندان فکر کنند که التهاب مزمن به طور مداوم در ارگانیسم های افراد غیرفعال رخ می دهد. همچنین ، متخصصان دریافتند که در مقابل زمینه عدم تحرک ، مقدار آنزیم مسئول تخریب سلولهای چربی در خون می تواند به 80-90٪ کاهش یابد. و همچنین می تواند به عنوان یک عامل خطرناک برای عضله قلب در نظر گرفته شود.

 

 

نحوه جبران کمبود فعالیت

بسیار اعتقاد بر این است که یک رژیم غذایی سالم و ورزش هوازی می تواند کمبود فعالیت بدنی را در طول روز جبران کند. این تا حدودی درست است. اما حتی یک تمرین فشرده 30 دقیقه ای در سالن بدنسازی قادر به جایگزینی کامل آن 10 هزار قدمی نیست که یک شخص باید در طول روز طی کند.

 

در سال 2015 ، مجله Annals of Medicine داخلی مروری بر مطالعات بسیاری در مورد تأثیر شیوه زندگی بی تحرک بر سلامت قلب منتشر کرد.معلوم شد که حتی پس از تنظیم فعالیت بدنی ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و همراه با آن سرطان و دیابت نوع 2 ، چندین سال دیگر ادامه دارد. فعالیت بدنی شدید در قالب تمرین در سالن ورزشی در پس زمینه کار بی تحرک می تواند تا حدودی خطرات قلبی را کاهش دهد.

اما نه آهسته دویدن و نه سایر تمرینات هوازی نمی توانند آسیبهایی را که باعث می شود عضله قلب به صورت روزانه به مدت 10 ساعت بنشیند جبران کند. مهم است که عادات خود را تغییر دهید و در طول روز حرکت کنید. دانشمندان به افرادی که کارشان با نشستن است توصیه می کنند هر 20 دقیقه استراحت کنند و حداقل 2 دقیقه پیاده روی کنند.

روشهای زیادی برای افزایش فعالیت بدنی شما در طول روز وجود دارد. یکی از ساده ترین کارها رها کردن آسانسور به نفع پله ها است. علاوه بر این ، در طول تماس های تلفنی ، سعی کنید نشسته نباشید ، بلکه در خانه یا دفتر قدم بزنید. زمان مجاز به تماشای تلویزیون یا نشستن در رایانه را به شدت محدود کنید. این را قانون کنید که حداقل برای چند دقیقه هر روز قدم بزنید.

 

بازسازی در یک روش جدید با دوستان بسیار جالب است. کار اکثر افراد مدرن نیاز به یک سبک زندگی بی تحرک دارد. بسیاری از ما روزانه حداقل 8 ساعت را در رایانه می گذرانیم که این امر اثرات نامطلوبی نه تنها روی ستون فقرات بلکه در کار قلب نیز دارد. زندگی مدرن به سرعت در حال بازسازی فرد در حالت "کم تحرک" است و خطرات سلامتی دیگری ایجاد می کند. اما کمک به خود ، واقعی است. نکته مهم این است که فراموش نکنیم، زندگی حرکت است.

نظرات

در ادامه بخوانید...