7 کارتون که به کودک کمک می کند تا به خود ایمان داشته باشد و ترس ها را کنار بگذارد

در

برخلاف تصور عمومی ، کارتون ها نه تنها می توانند کودک را سرگرم کنند ، بلکه به او کمک می کنند تا خودش را درک کند و حتی در بعضی موارد جای مراجعه به روانشناس را می گیرد.ما به همراه کانال دیزنی 7 کارتون آموزنده را انتخاب کرده ایم که شخصیت های کارتون ها با مثال خود به کودکان نشان می دهند چگونه با احساسات خود کنار بیایید ،  به خود ایمان داشته باشند ، ترس ها را کنار بگذارند ، و در مسیر رسیدن به هدف تسلیم نشوند.

 

کارتون قهرمانان شهر

City of Heroes


این مجموعه انیمیشن بر اساس فیلم برنده اسکار City of Heroes ، ماجراهای تیمی از ابرقهرمانان نوجوان را دنبال می کند. بچه ها با مثال خودشان نشان می دهند که یادگیری جالب است و دانش کمک می کند تا با هر مشکلی کنار بیایید و حتی شرور را شکست دهید. در همان زمان ، شخصیت اصلی ، اعجوبه هیرو ، سختی های بزرگ شدن را پشت سر می گذارد و با سوء تفاهم از سوی همسالان خود روبرو می شود. در فصل آخرسریال انیمیشن هیرو و دوستانش  ، به عنوان یک تیم برای محافظت از شهر خود در برابر خطر جدید به کار خود ادامه می دهند.

 

کارتون آواز دریا

Song of the Sea

 

کارتون تأثیرگذار "آواز دریا" Song of the Sea که بر اساس اسطوره های ایرلندی ساخته شده ، جوایز بی شماری دریافت کرده و حتی نامزد اسکار شده است. شخصیت اصلی کارتون ،  بن ، رابطه سختی با خانواده خود دارد: او نسبت به پدرش نسبت به خواهرش احساس تنفر و حسادت می کند. وقتی بن تصمیم می گیرد فرار کند همه چیز تغییر می کند ، بدون اینکه شک کند خواهرش او را دنبال خواهد کرد. کودکان با هم سفری فراموش نشدنی را سپری خواهند کرد که به لطف آن عشق ورزیدن ، پذیرفتن ضررها و گرامی داشتن اقوام خود را فرا خواهند گرفت. این کارتون خیره کننده و زیبا و متفکر به ویژه برای خانواده های چند فرزند توصیه می شود.

 

کارتون بالرین

Ballerina 2016

 كارتون بالرين

 

همه ما بعضی اوقات اعتماد به نفس و انگیزه نداریم. "به خودت ایمان داشته باش" موضوع اصلی  کارتون بالریین   Ballerina 2016 در مورد دختری به نام فلیز است که آرزو دارد یک رقاص معروف شود. شخصیت اصلی  بالرین کارتون   باید مسیری سخت را از یتیمی تا بالرین بهترین تئاتر پاریس طی کند. داستان الهام بخش  کارتون ایمان  بینندگان جوان کمک خواهد کرد تا خود را باور کنند و درک کنند که موفقیت بدون سخت کوشی و عزم راسخ به دست نمی آید.

من عاشق کارتونهای باله هستم ، اتفاقاً من روی این کارتونهای صورتی براق مانند "باربی و 12 پرنسس رقصنده" ، "باربی: جادوی پگاسوس" ، "باربی: دریاچه قو" ، "باربی و فندق شکن" بزرگ شدم. 'و غیره مطمئناً من را از طرفداران صورتی  نکرد ، اما عشق به رقص و موسیقی کلاسیک را القا کرد. از جمله   کارتون دختر بالرین   ، من واقعاً انتظار داشتم در این فضای شگفت انگیز و اشاره به شاهکارهای باله غوطه ور شوم.
می خواهم توجه داشته باشم که  انیمیشن بالرین  برای کودکانی که در زندگی هدفی دارند و می خواهند به آن برسند بسیار برانگیزنده است. همچنین ، سازندگان  انیمیشن دختر بالرین   بر یک مرحله مهم در یک مسیر دشوار به یک رویا تأکید می کنند ، به عنوان حالت کمال و دستیابی به همه اهداف با پشتکار ، تلاش و آموزش. همیشه باید به خاطر داشته باشیم که تنها تلاش و ایمان ما در یک رویا ما را به موفقیت می رساند.

و در اینجا سه ​​نکته اصلی وجود دارد که من می خواهم در کارتون "Ballerina" به آنها توجه کنم:

1) گرافیک عالی ، تصویر زیبا (اگرچه من دوست نداشتم که برخی از شخصیت ها شبیه شکل مومی با ویژگی های تیز صورت باشند).

2) یک خط داستانی عالی: مبارزه شخصیت اصلی با یک رقیب نشان داده می شود ، بسیاری از چرخش های غیر منتظره وجود دارد که حتی بزرگسالان نمی توانند آنها را پیش بینی کنند.).

3) انگیزه ای عالی برای کسانی که برای رویاهایشان تلاش می کنند.

 

کارتون پاندای کونگ فو کار

Kung Fu Panda

 

کارتون Kung Fu Panda درباره تبدیل شگفت انگیز یک قهرمان دست و پا چلفت و تنبل به یک جنگجوی شجاع ، کلیشه ها را می شکند و خوش بینی را القا می کند. اگر چنین احمقی خنده دار مانند پاندا پو می تواند به یک استاد واقعی کونگ فو تبدیل شود ، دیگران می توانند خود را تغییر دهند و به هدف خود برسند. و اگرچه مسیر رسیدن به هماهنگی و رویای درونی روندی طولانی و دشوار است ، اما کسانی که از جاده خارج نشوند مطمئناً پاداش خواهند گرفت.

 

کارتون چگونه اژدهای خود را آموزش دهید

How to Train Your Dragon

 

یک داستان خوب که شما باید به کودکان باور داشته باشید که قدرت در عضلات نیست ، به هیچ وجه اسلحه برنده نمی شود ، این کارتون How to Train Your Dragon به معنای واقعی کلمه برای مشاهده و بحث در خانواده است. شخصیت اصلی کارتون ، یک پسر وایکینگ ، که همه او را در روستای زادگاه خود ضعیف می دانستند ، انقلابی واقعی در ذهن ساکنان آن ایجاد می کند و نشان می دهد که چگونه بر ترس غلبه کرده و مسئولیت کسانی را که رام کرده است ، به عهده بگیرد.

 

کارتون پازل

pixar

 

"معما" فرصتی بی نظیر برای سفر به اعماق آگاهی انسان است. کارتون پازل به روشی فانتزی  ، مهمترین موضوعات را مطرح می کند: اینکه چه احساساتی ما را از خود رانده و چرا هر از گاهی احساس غم و غضب کاملاً طبیعی است. مانند همه فیلم های Pixar ، پازل نیز لایه ای است ، بنابراین والدین نیز از دیدن آن لذت خواهند برد. علاوه بر این ، برای همه مفید است که هر از گاهی به درون خود نگاه کنند تا به خواسته ها و احساسات واقعی خود پی ببرند.  

 

کارتون موآنا

کارتون موآنا

 

کارتون Moana 2016  نه تنها با مناظر زیبا و آشنایی بلکه با فرهنگ قبایل پلینزی شما و فرزندتان را به وجد می آورد. دختر شجاع و زودرنج رهبر به نام موآنا ، با مثال خود ، به بینندگان جوان نشان خواهد داد که باید توانایی پذیرفتن مسئولیت ، پیروی از ندای قلب و غلبه بر ترس ها را داشته باشند. این دختر که می خواست قبیله خود را نجات دهد ، به یک سفر دریایی خطرناک می رود. او به همراه نیمه خدای مائوئی از اقیانوس عبور خواهد کرد ، با هیولاها می جنگد و طلسم باستانی را خواهد شکست.

نظرات

۱۴۰۰/۱۱/۱۵انیمه هانما باکی: پسر اوگر یکی از بهترین انیمه ها در 2021 این سومین سریال در مورد جنگنده باکی، "قوی ترین دانش آموز دبیرستانی در جهان" است. به طور رسمی، دو مورد قبلی را ادامه می دهد، اگرچه جدا از آنها کار می کند. هدف باکی همان است: پسر هفده ساله ای رویای حل یک مشکل خانوادگی را با شکست دادن پدرش در یک مبارزه منصفانه دارد. و برای این کار او باید به طور کامل تمرین کند، از جمله مبارزه با قوی ترین مبارزان جهان. اولین آنها الیور است که با نام مستر Unchained نیز شناخته می شود که آنقدر قوی است که می تواند به راحتی از امن ترین زندان جهان خارج شود. به طور سنتی برای این فرنچایز، "باکی هانما" مجموعه ای از دعواهای جنون آمیز را نشان می دهد که در مرز بین تحویل جدی و کنایه از خود قرار دارند. سطح پوچی محلی به راحتی می تواند با یک سری انیمه معروف دیگر، ماجراجویی عجیب و غریب جوجو رقابت کند: برای مثال، در همان قسمت های اول، باکی با یک آخوندک خیالی مبارزه می کند و تقریباً از او می بازد، و آقای Unchained می تواند این آخوندک ، مانتیس را له کند. از بسیاری جهات، این سطح محض جنون و مردانگی است که باکی هانما را از دیگر نمایش ها متمایز می کند. و مطمئناً شما را به رفتن ورزشگاه وادار می کند.........

۱۴۰۰/۱۱/۱۵بهترین انیمه 2021 .......... انیمه دوران آبی یاتورا یاگوچی در حال اتمام مدرسه است و واقعاً نمی داند بعد از آن چه باید بکند. او عادت دارد که خوب درس بخواند و دیگران را راضی کند، اما یک روز به طور غیرمنتظره ای ولع شدیدی برای نقاشی در او احساس می شود. این جایی است که مسیر او به عنوان یک هنرمند آغاز می شود و هدف اصلی برای مدت طولانی، تمایل به ورود به دانشگاه هنر توکیو است، جایی که تنها بهترین ها رایگان وارد می شوند انیمه دوران آبی داستانی است درباره جستجوی خود و دشواری های دوران نوجوانی. این در مورد شورش نوجوانان نیست، بلکه در مورد این است که چگونه عوامل بیرونی و درونی به شکل گیری شخصیت و تجدید نظر در ارزش های زندگی کمک می کنند. مسیر یاگوچی در این زمینه بسیار گویا است: او در مقابل چشمانش بسیاری از چیزهایی را که برای او آشناست به نفع آنچه واقعاً مهم است رد می کند. آنچه به همان اندازه جالب است، رویکرد نمایش به فرآیند خلاقیت است. انیمه دوران آبی در مورد هنر پیچیده به روشی آسان و در دسترس صحبت می کند، به معنای واقعی کلمه یک دوره تصادفی در بسیاری از جنبه های نقاشی - از ترکیب بندی گرفته تا قوانین ترکیب رنگ ها - ارائه می دهد. علاوه بر این، هم نقاشی های شناخته شده و هم نقاشی های یاگوچی و دوستانش در حال تجزیه و تحلیل هستند. نگاه کردن به هنر از درون به چشم یک فرد غیرحرفه ای ممکن است علاقه بیننده را برانگیزد - البته اگر چنین استعدادی وجود داشته باشد.

۱۴۰۰/۱۱/۱۵انیمه نبرد جادویی / انیمه جوجوتسو کایسن به طور رسمی، این سریال در سال 2020 شروع شد، اما در مارس سال 2021 به پایان رسید، بنابراین ما آن را یک چیز جدید می دانیم. علاوه بر این، "نبرد جادویی" یکی از اصلی ترین شوون های روزهای ما است که در میان معاصران تنها نسبت به "کشتار شیطان" در سال گذشته پایین تر است. یوجی ایتادوری جوانی از نظر جسمی قوی و خوش اندام است که طبق دستور پدربزرگش به دنبال کمک به اطرافیانش است. او زندگی آرامی دارد تا اینکه به طور تصادفی درگیر مبارزه با نفرین ها می شود - موجودات خاصی که در مکان هایی متولد می شوند که احساسات منفی انباشته می شوند. و بنابراین معلوم می شود که برای شکست دادن یک حریف قوی، انگشت یکی از قوی ترین نفرین ها، سوکون را می بلعد. این به او نه تنها قدرت باورنکردنی می دهد، بلکه صاحب انگشت در بدن یووجی را نیز بیدار می کند. "نبرد جادویی" شامل همه چیزهایی است که تماشاگران به آن علاقه دارند: شخصیت های منحصر به فرد، و نبردهای دیدنی، و معمایی که باید حل شود، و طنز خوبی که موقعیت را در زمان مناسب خنثی می کند. در حالی که این سریال هیچ چیز منحصر به فردی ارائه نمی دهد، اما با ترفند معمول کار بسیار خوبی انجام می دهد و آن را به سطح جدیدی می برد و آن را به بیننده امروزی مرتبط تر می کند. برخلاف اکثر قهرمانان معمولی، ایتادوری مجبور است با ضعف ها و شیطان درونی خود (دومی - به معنای واقعی کلمه) مبارزه کند و برای پیروزی بر آن غلبه کند. علاوه بر این، قهرمانان محلی بسیار انسانی تر از بسیاری از انیمه های شونن ظاهر شدند.

۱۴۰۰/۱۱/۱۵انیمه اولویت تخم مرغ شگفت انگیز در انیمه برتری تخم مرغ شگفت انگیز Wonder Egg Priority 2021 دانش آموز دبیرستانی Ai در یک وضعیت روحی شکست خورده است. او به مدرسه نمی رود و به طور فزاینده ای خود را در اتاقش حبس می کند زیرا با خودکشی بهترین دوستش دست و پنجه نرم می کند. ....... پس از شکستن تخم معجزه آسا دومی، Ai خود را در دنیایی مرموز می یابد که در آن باید روح یک دانش آموز دبیرستانی را که او نیز خودکشی کرده است، نجات دهد، زیرا قادر به تحمل استرس نیست. و بعداً، دختر یاد می گیرد که اگر به اندازه کافی روح از دست رفته نجات یابد، می توان دوست خود را به زندگی بازگرداند. با در نظر گرفتن فرمول دختر جادویی آشنای نمایش به عنوان مبنای آن، Miracle Egg Priority آن را به شکلی متفاوت از دختر جادویی نمادین Madoka تبدیل می کند. در اینجا، دختران در دنیای رویاها باید با ترس های شخصی افراد بدبخت کنار بیایند و در طول راه از شایعات شکل گرفته و نفرت اجتماعی جلوگیری کنند. البته اول از همه، انیمه برتری تخم مرغ شگفت انگیز استعاره بزرگی از مشکلات جامعه و دشواری های دوران نوجوانی است. در اینجا قلدری مدرسه و درصد بالایی از خودکشی در بین نوجوانان جایگاه ویژه ای دارد. اما علاوه بر این، ما در مورد آسیب های شخصی و تلاش برای آشتی با آنها نیز صحبت می کنیم. سریال انیمه برتری تخم مرغ شگفت انگیز در سطح فنی بسیار بالایی ساخته شده است: در برخی جاها انیمیشن و سبک آن چیزی کمتر از بهترین انیمه ها ی تمام قد نیست، که طبق سنت، بهتر از سریال ها هستند. با این حال، بدون نقص نبود. با این حال، حتی نیمی از سریال برای قرار دادن آن در ده برتر کافی است

۱۴۰۰/۱۱/۱۵انیمه سریالی رتبه بندی اوساما 2021 Ousama Ranking.......... جوان بوج در یک خانواده سلطنتی به دنیا آمد. این کودک فوق العاده ضعیف به دنیا آمد، علاوه بر این، کر و لال، که او را در راه رسیدن به رویای خود، تبدیل شدن به بهترین پادشاه جهان متوقف نمی کند . کیج در این امر به او کمک می کند، موجودی مرموز از قبیله سایه ها که در گذشته نابود شده اند، که می تواند بوجا را درک کند، علیرغم این واقعیت که پسر فقط قادر به ایجاد صداهای نامفهوم است. بوج در پشت نمایی روشن و لبخندی شاد، ناامنی و ترس های زیادی را پنهان می کند که در مسیر رسیدن به هدف خود، پسر را به هیچ وجه متوقف نمی کند. انیمه رتبه بندی اوساما با سبکی دلنشین و موضوعات دشوار در لفاف داستانی تقریباً استاندارد در مورد تبدیل شدن به بهترین نسخه از خود مخاطب را جذب می‌کند. با این حال، این نمایش چند ترفند در آستین خود دارد که ممکن است حتی کسانی را که انیمه را از نزدیک دنبال می کنند شگفت زده کند. برخلاف بسیاری از داستان‌های مشابه، قهرمان محلی ضعیف نیست، بلکه به شیوه‌های خودش قوی است. از بسیاری جهات، این همان چیزی است که تشخیص انیمه رتبه بندی اوساما را در میان نمایش‌های به ظاهر مشابه ممکن می‌سازد. دنبال کردن داستان به سادگی جالب است و شخصیت ها به "سیاه" و "سفید" تقسیم نمی شوند ، حتی اگر در ابتدا چنین برداشتی داشته باشند. و با گذشت زمان، نمایش اولیه به واضح ترین شکل ظاهر نمی شود، که به شما امکان می دهد چند نکته دیگر را به مجموعه اضافه کنید. یک جزئیات جالب: Bodge از یک زبان اشاره واقعی برای برقراری ارتباط استفاده می کند - نویسندگان با انجمن ناشنوایان توکیو هماهنگ کردند.

۱۴۰۰/۱۱/۱۵انیمه پسر سانی به طرز عجیبی 36 دانش آموز دبیرستانی خود را در بعد دیگری می بینند که در آن قوانین معمول اجرا نمی شود. برخی از آنها توانایی های ویژه ای دریافت می کنند، در حالی که بقیه باید وجود معمول خود را در شرایط بسیار غیر معمول تحمل کنند. مدرسه در تاریکی و خلأ نفوذ ناپذیری آویزان است، جایی که به نظر می رسد راهی برای خارج شدن از آن وجود ندارد. با این حال، به زودی آنها در قالب دو دانش آموز خاص - ناگارا و میتسوکو امیدوار می شوند: اولی می تواند بین دنیاها سفر کند و دومی به وضوح می بیند که راه خانه واقعا کجاست. «پسر سانی» یک «بمب خاموش» است که بی جهت مورد توجه قرار نگرفته. این یک انیمه سریال بسیار غیرمعمول است که وانمود می کند داستانی عجیب و غریب است ، اما در واقعیت در مورد مشکلات آشنا صحبت می کند. پشت سرگذشت تک تک دانش‌آموزانی که سعی می‌کنند به زندگی در دنیای جدیدی برای خود عادت کنند، چیزهای بسیار مهم‌تری نهفته است، مانند یافتن خود، تلاش برای مقابله با مشکلات ظالمانه و درک وجود خود. تکه تکه شدن و جنون ابزار بسیار خوبی برای نشان دادن هرج و مرج است که در دوران نوجوانی در سر می گذرد. در یک زمان، چیزی مشابه با درجات مختلف موفقیت توسط بسیاری دیگر از جمله Evangelion و FLCL انجام شد. «Sonny Boy» بدون ربات‌های بزرگ و سطوح غیرمقیاس جنون، با تکیه بر تصاویر نسبتاً مینیمال و تصاویر زنده، مدیریت می‌کند. بازتاب دیگری از روح استفاده از موسیقی است: هیچ افتتاحیه ای وجود ندارد و بیشتر نمایش به شدت ساکت می ماند، به همین دلیل است که ورود ناگهانی موسیقی احساسات خاصی را برمی انگیزد. «پسر سانی» حتی در پایان داستانش هم هیچ جوابی نمی دهد. در حالی که شینجی از Evangelion، که سرانجام فرار از واقعیت را متوقف کرده بود، توانست به نوعی خوشبختی دست یابد (ما در مورد پایان اصلی صحبت می کنیم، و نه در مورد End of Evangelion)، ناگارا خود را در همان واقعیت خاکستری می یابد. این مرد صد در صد یاد می گیرد مانترا "به نظر می رسد که ما نمی توانیم جهان را تغییر دهیم ، به این معنی که همه چیز درست می شود".

۱۴۰۰/۱۱/۱۵"انیمه تاکسی غیر معمول" / انیمه تاکسی عجیب و غریب اودوکاوا یک راننده تاکسی آرام است که زندگی تنهایی دارد. او مسافران مختلفی را در شهر می‌برد و به داستان‌های شگفت‌انگیز آن‌ها گوش می‌دهد و در اوقات فراغت از سفارش‌ها، با گوش دادن به رادیو خود را سرگرم می‌کند. یک زندگی آرام زمانی به پایان می رسد که اودوکاوا تنها شاهد پرونده ناپدید شدن دختری است. این انیمه سریال قادر است شما را با دیالوگ‌های پیچیده شگفت‌انگیز، راه‌حل‌های بصری و مفهومی جالب و یک داستان انسانی قابل درک که به سختی می‌توان از آن جدا شد غافلگیر کند. چیزی که کمتر جالب نیست، سریال در نیمه اول به طور کامل فاش می شود: در آنجا خط داستانی اصلی هنوز فرصتی برای شتاب گرفتن نداشته است و بیشتر زمان نمایش به دیالوگ های اودوکاوا با مسافران اختصاص دارد. و این منظره بسیار جذاب تر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می رسد: راننده تاکسی در گفتگوهای خود به موضوعات جالب و مرتبط زیادی می پردازد که با حداکثر واقع گرایی و جزئیات نیز بیان شده است. بسیاری از منتقدان آن‌ها را با دیالوگ‌هایی از آثار کوئنتین تارانتینو مقایسه کرده‌اند .

۱۴۰۰/۱۱/۱۵انیمه انتقام جویان توکیو........ تاکمیتی هاناگاکی در سن 26 سالگی کاملاً از خود سرخورده شده بود و زندگی بسیار ساده ای دارد. یک روز او به طور تصادفی متوجه می شود که دوست دختر سابقش هیناتا در جریان رویارویی مافیای توکیو مانجی مرده است. او که از این خبر ناراحت شده است، به طور تصادفی روی ریل مترو می افتد، اما به جای مرگ، ناگهان به ۱۲ سال پیش منتقل می شود. او با درک وضعیت تصمیم می گیرد آینده را اصلاح کند، از جمله نجات هیناتا به هر قیمتی. و برای این کار او باید به مانجی که در آن زمان یک باند مدرسه بود بپیوندد. انیمه انتقام‌جویان توکیو توسط واکوی کن ساخته شد که با گروه‌های مدرسه‌ای که در دهه 2000 سراسر ژاپن را به لرزه درآوردند، آشناست. بنابراین، همه چیز مربوط به نمایش بوسوزوکو ، باندهای دوچرخه سوار، در اینجا کاملاً دقیق نشان داده شده است. در عین حال، تاکمیتی یک قهرمان معمولی شوننی نیست: او ضعیف است و اغلب در نبردها شکست می خورد و ناتوانی خود را احساس می کند. به دلیل این ویژگی، بسیاری از دعواهای نمایش به سادگی قابل تماشا هستند، که با این حال، تصویر آن مرد را به خوبی تکمیل می کند. آنچه او از نظر قدرت بدنی کم دارد، با قدرت ذهن را جبران می کند: در لحظه مناسب، او می تواند ترس را کنار بگذارد و حتی در برابر قوی ترین حریفان به میدان برود. این انیمه لمس رئالیسم است که داستان به طور کلی استاندارد را آغاز می کند: البته شخصیت ها هر از گاهی قادر به انجام اعمال غیرانسانی هستند (مخصوصاً اگر تاکمیتی نباشد)، اما در بیشتر موارد، نمایش به طرز شگفت انگیزی منطقی برای یک فانتزی توسعه می یابد. داستانی با سفر در زمان

۱۴۰۰/۱۱/۱۵انیمه هایکه مونوگاتاری Owarimonogatar..... اقتباس از رمان جنگی معروف ژاپنی قرون وسطی، با استفاده از منبع اصلی است. شخصیت اصلی اینجا دختر بیوا است که پدرش توسط نماینده ظالم خانه تایرا کشته شد. او یک هدیه منحصر به فرد برای پیش بینی آینده دارد و با اطلاع از پایان سرنوشت طایرا، به اطلاع نمایندگان آن می رود. با این حال، او در محل، شیگموری، پسر بزرگتر را ملاقات می کند، که معلوم می شود متفاوت از بستگانش است. او تصمیم می گیرد تا گناه خود را جبران کند و بیوا را تحت مراقبت قرار می دهد که ماجراهای عجیب آنها از آنجا شروع می شود. برخلاف اثر اصلی، انیمه وقایع را از چشم شخص ثالث نشان می‌دهد، همان دختری به نام بیوا، داستان‌نویسی که در حال نواختن ساز با همین نام است. در عین حال، با وجود اینکه محور وقایع، دشمنی دو طایفه است، داستان بیشتر بر بی‌معنای جنگ و خشونت و احساساتی که در دل دست اندرکاران زاده می‌شود، می‌پردازد. سازندگان نمایش به وضوح نسبت به وقایعی که به صراحت نشان داده می‌شوند، از ازدواج‌های خانواده‌ای که شامل کودکان می‌شود تا قتل‌عام‌های بزرگ و روستاهای سوزانده شده، همدردی نمی‌کنند. و این نگاه بیوا به وقایع است که به بیننده کمک می کند تا آنچه را که اتفاق می افتد بهتر احساس کند: او تنها و ناتوان است. او مرگ عزیزان خود را می بیند، اما نمی تواند کاری در مورد آن انجام دهد. این سریال بین زیبایی و ظلم تعادل برقرار می کند و تفکر را در خط مقدم قرار می دهد. "هایکه: داستان خانه تایرا" از جست و جوی زیبایی در رویداد های وحشتناک خجالت نمی کشد، و از نشان دادن وحشیانه ترین لحظات ترسی ندارد. از بسیاری جهات، داستان نمایش تقریباً برای هر ژاپنی آشناست.

۱۴۰۰/۱۱/۱۶انیمه "من تغییر کردم. و به یک دانش آموز دبیرستان پناه دادم» / Hige o Soru. انیمه سوشیته جوشی کوسی یا هیرو. یوشیدا، 29 ساله، در یک دفتر کار می کند و زندگی آرامی دارد. او مدتها مخفیانه عاشق همکارش آیری بود، اما جرات نداشت به او اعتراف کند. و وقتی بالاخره موفق شد طرد می شود. یوشیدا با غم و اندوه مست می کن و در حالت مستی به خانه بازمی گردد و تقریباً در آستانه خانه، سایا، دانش آموز دبیرستانی را می یابد که از دست والدینش فرار کرده است. این پسر که کاملاً متوجه نیست چه کار می کند ، دختر مدرسه ای را به خانه خود دعوت می کند تا مجبور نباشد شب را در خیابان بگذراند. سایو از نظر ذهنی آماده بود که با یک غریبه بخوابد، اما او نمی پذیرد و با این وجود یوشیدا به او اجازه می دهد در ازای کمک برای کارهای خانه، در خانه او زندگی کند. به نظر می رسد که طرح سریال شروع داستان با حداقل حس اروتیسم باشد که در واقعیت اصلاً اینطور نیست. همین امر در مورد طنز نیز صدق می کند: عنوان به ظاهر طولانی و مضحک به این امر کمک می کند، اما نسخه اصلی به سادگی یک درام خوب است. اینجا جایی برای موضوع مهم بزرگ شدن و مسئولیت پذیری و بازاندیشی ارزش ها در سنین بالغ تر وجود دارد. همانطور که سایو در طول زندگی خود با یوشیدا تغییر می کند، خود یوشیدا نیز ویژگی های کاملا جدیدی در خود پیدا می کند. و منحصراً با زندگی روزمره کار می کند که در آن جایی برای غم و شادی وجود دارد و رویدادها اگرچه تخیلی هستند اما برای بیمار واقع بینانه به نظر می رسند. این ارزش سریال است: درگیری های مورد نظر وجود دارد که راه حل زیبایی ندارند. تجربیات درونی نیز وجود دارند که در درون باقی می مانند و به سادگی راهی برای خروج پیدا نمی کنند. از بسیاری جهات، این امر سبک انیمه "سینن" را از سبک انیمه "شوننگ متمایز می کند: در حالی که نوجوانان در حداکثر گرایی خود تا انتها پیش می روند و هر مانعی را از بین می برند، بزرگسالان به طور فزاینده ای با ترفندهای روانشناختی مانند سکوت یا جایگزینی با ناامیدی دست و پنجه نرم می کنند. حتی پایان اینجا را نمی توان بی چون و چرا خوب نامید - بسیاری از سؤالات در زندگی روزمره بدون جواب هستند.

۱۴۰۰/۱۱/۱۶وقتی صحبت از بهترین انیمه ها ، سریال های تلویزیونی سال 2021 شد، نمی توان از مواردی که امسال شروع شده (یا به پایان رسید، مانند "نبرد جادویی") اشاره ای نکرد. از جمله "بازگشتگان" افتخاری می خواهم به این موارد اشاره کنم: Demon Slayer : یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شونن ابتدا به‌عنوان یک انیمه تمام‌قد و در ماه اکتبر به‌عنوان یک سریال بازگشت که هفت قسمت آن نسخه توسعه‌یافته‌ای از فیلم را نشان می‌دهد. که اتفاقاً به پردرآمدترین انیمه تاریخ تبدیل شد.

۱۴۰۰/۱۱/۱۶"Attack on Titan" : آخرین فصل انیمه کالت سرانجام بینندگان را به درک رمز و راز آنچه در حال رخ دادن است نزدیک کرد. این سریال بدون تردید وارد حوزه مسائل حاد اجتماعی شد و در عین حال مانند همیشه تماشایی ماند. یک مسابقه بزرگ در پیش است که انتظار زیادی برای آن وجود ندارد. "مای قهرمان آکادمی" : نمایش با تکیه بر زندگی روزمره که به مذاق همه خوشایند نبود تا حدودی کند شد. در نتیجه، نظرات مخاطبان تقسیم شد: شخصی نویسندگان را به دلیل تلاش برای ارائه چیز جدیدی تحسین کرد و شخصی از نبود شدت همان فصل چهارم بسیار ناراضی بود.

۱۴۰۰/۱۱/۱۶"ماجراجویی عجیب جوجو: اقیانوس سنگی" : اقتباس سینمایی از قسمت ششم مانگای حماسی دیوانه توسط هیروهیکو آراکی. این بار تمرکز بر جولین کوجو، دختر جوتارو، است. علیرغم این واقعیت که "اقیانوس سنگی" به طور سنتی ضعیف ترین قسمت در نظر گرفته می شود، هنوز هم می تواند نمایشگرها را بسیار بهتر از بسیاری از رقبا نگه دارد.

۱۴۰۰/۱۱/۱۶Evangelion 3.0 + 1.01: Once Upon a Time : تکمیل بازسازی هایی که طرفداران نزدیک به یک دهه منتظر آن بودند. فینال شخصی تر و درخشان تر از نسخه اصلی ظاهر شد که مورد پسند همه طرفداران نبود. برای هیداکی آنو، سازنده سریال، روزی روزگاری به نوعی در کل داستان تبدیل شد: به اعتراف خودش، دیگر قرار نیست به Evangelion بازگردد.

در ادامه بخوانید...