کودک غذا نمی خورد چه باید کرد؟

در

کودک
کودک از غذا خوردن امتناع می کند ، اما از روی عادت شروع می کنیم: "یک قاشق دیگر " ، "اگر گوشت نخورید ، بزرگ نمی شوید". اما آیا گفتن این حرف به کودکان اشکالی ندارد و اگر آنها نمی خواهند غذا بخورند چه باید کرد؟ روانشناس ، روان درمانگر  پاسخ را می داند.

 

اگر کودک نمی خواهد غذا بخورد ، چه باید کرد؟

پاسخ. اول از همه ، این سوال را از خود بپرسید: "آیا کودک اصلاً چیزی می خورد؟" و سپس دوباره از خود بپرسید: "من از آنچه فرزندم می خورد چه می دانم؟"

لیستی از آنچه کودک شما می خورد و می نوشد ، تهیه کنید. از نزدیک به آنچه که به آن انرژی می دهد دقت کنید. به عنوان مثال اتفاق می افتد که والدین ممکن است از میان وعده کودک در راه رفتن از مدرسه آگاهی نداشته باشند.

 

اگر کودک شما کودک پیش دبستانی است و بیشتر وقت خود را در مهد کودک می گذراند ، پس از معلم بپرسید رژیم غذایی شامل چه مواردی است. آیا معلم شکایت دارد که کودک اصلا دست به غذا نمی زند؟ به آن فکر کنید: شاید دلیل آن برخورد خشن است؟ یا شاید کودک غذا می خواهد ، اما نه فقط سوپ و کتلت ، بلکه نان (با یک افزودنی) و کمپوت.

 

از کودک خود بپرسید: ”غذای امروز کودکستان چگونه بود؟ برای شام چه می خواهی؟ " کودک خود را درگیر بحث در مورد منو برای هفته کنید.  ترجیحات او را بررسی کنید. بنابراین شما یک پیام مهم برای او پخش خواهید کرد: "من شما را می بینم و می شنوم. شما هستید. من به نیازهای شما توجه می کنم. "

 

مهم نیست که کودک شما چند ساله است ، همه شرایط را برای تمایل آنها به غذا فراهم کنید:

- به کودک خود این فرصت را بدهید که احساس گرسنگی و تشنگی کند.
- بگذارید آنچه را می خواهد بخورد و آنچه را نمی خواهد انتخاب کند.
- به خودتان اجازه دهید مقدار غذا را تعیین کند.
- به او فرصت دهید تا ابتدا و پایان یک وعده غذایی را تعیین کند.
- همه اینها به کودک امکان می دهد تا حساسیت خود را نسبت به نیازها و توانایی های خود ، تغییر در میل ، اشتها ، توانایی بلعیدن چیزی و نخواستن چیزی حفظ کند.

 

برای اینکه روند غذا خوردن برای همه شاد باشد ، توصیه های زیر را امتحان کنید:

1. ایجاد  سنت شام خوردن با تمام خانواده. اگر ترکیب برنامه ها در روزهای هفته دشوار است ، پس این کار را در روز تعطیل انجام دهید. در حالی که با هم غذا می خورید ، درمورد چگونگی گذراندن روز افراد صحبت کنید.

 

در جمع شام خانوادگی اصول مهم را رعایت کنید:

- تمام تبلت ها ، تلفن را کنار بگذارید ، با تماس و پیام کوتاه حواس خود را پرت نکنید و  تلویزیون را خاموش کنید .
- کودک خود را تشویق کنید تا غذاهای مختلف را امتحان کند. اگر آخرین بار او کلم بروکلی یا کدو سبز را رد کرده ، احتمال این که او این بار امتحان کند وجود دارد. شناخته شده است که کودک برای اینکه بخواهد سبزیجات را بخورد 7-9 بار باید غذای جدید را ببیند یا میل کند.
- اگر کودک شما نمی خواهد او را مجبور به خوردن غذا نکنید.  بپرسید روز او چگونه سپری شده ، چه چیزی او را خوشحال کرده و چه چیزی او را ناراحت کرده است. همدلی نشان دهید. در حین مکالمه حتی ممکن است متوجه نشوید که چگونه کودک شما شروع به غذا خوردن می کند.


2. از عباراتی مانند "یک قاشق برای مادر ، برای پدر ، برای مادربزرگ بخورید" ، و همچنین "اوه ، چه خوب  ، شما همه چیز را خوردید" پرهیز کنید. بنابراین برای کودک تداعی می کنید که روابط خوب با عزیزان بیش از نیازهای او مهم است.

- از اولتیماتوم و سیاه نمایی استفاده نکنید: "تا زمانی که همه چیز را تا آخر نخورید ، از کارتون خبری نیست ."

- از نحوه ارائه غذا به فرزند خود آگاه باشید. پیام شما چگونه است به عنوان مثال ، عبارت "اگر گوشت نخورید ، بزرگ نخواهید شد ، ضعیف خواهید ماند و همه پسرها شما را کتک می زنند" مانند پیش بینی منفی به نظر می رسد.

- از عباراتی مانند "لطفا کدو سبز را امتحان کنید. امروز آن را به گونه ای دیگر آماده کردم. " اگر کودک امتناع کرد ، با آرامش نظر او را بپذیرید. اگر پذیرفتن امتناع برای شما دشوار است ، آزرده خاطر شده اید (کدو حلوایی را برای مدت طولانی خورشت کرده اید) ، مشاوره روانشناس نیز می تواند به شما کمک کند. کودک نباید در قبال واکنش های بزرگسال مسئولیتی داشته باشد.

 

- به نحوه غذا خوردن در خانواده توجه کنید. اگر پدر شما سیب زمینی سرخ شده و سوسیس و کالباس می خورد و به شما فیله مرغ بخارپز و گل کلم پیشنهاد می شود ، احتمال دارد که او اعتراض کند.

 

- نگرش های غذایی خود را تعیین کنید. چه غذاهایی را سالم می دانید و چرا؟ چه چیزی را باید مضر دانست و چرا؟ اگر عاشق سیب هستید ، آیا کودک باید سیب را هم دوست داشته باشد یا به دلیل دیگری باید آن را بخورد؟ آیا کودک می تواند به علاقه مندی های خود اعتماد کند؟

 

ارزش های خود را تعریف کنید. اگر با کلمات می خواهید عشق به سبک زندگی سالم را در کودک ایجاد کنید ، اما در عین حال عاشق چیپس و کوکاکولا هستید ، تغذیه سالم در خانواده شما ارزشی ندارد. ارزش آن چیزی نیست که شخص اعلام کند بلکه در عملی است که انجام می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

10 دلیل برای اینکه با کودکان خود به مسافرت برویم

در

مسافرت تغییری در زندگی می باشد. خارج شدن از برنامه روزانه و انجام برخی ماجراجویی ها انسان را زنده می کند. مسافرت در زندگی من بهترین زمان های زندگی من را تشکیل می دهد، من به عنوان مادر سه فرزند نوجوان بی صبرانه منتظر فرصتی برای مسافرت با آنها می باشم. و در اینجا به دلایلی برای مسافرت با بچه ها اشاره شده است.


1. برای این که به بچه ها نشان دهیم که دنیا بزرگ است.
مردم می گویند که "دنیا بسیار کوچک است". بله برخی اوقات مثلا وقتی که با کسی به یک دانشگاه می روید و در جایی یکی از آشنایان دور خود را می بینید، به نظر می رسد که دنیا کوچک است. اما حقیقت این است که دنیا بسیار بزرگ می باشد. گذراندن زمان دور از خانه، جایی که هیچ کس شما را نمی شناسد، شما را مجبور به شناختن جهان می کند و شما می فهمید که دنیا بزرگتر از محل زندگی شماست. چه فرزند شما ستاره تیم فوتبال باشد و یا اینکه در جستجوی یافتن دوستانی در اطراف خود باشد، با خارج شدن از منزل در میابد که ماهی تنهایی در میان دریایی بزرگ است. دنیای بزرگی در خارج از زندگی گروهی وجود دارد و نشان دادن جهان وسیع به بچه ها به آنها کمک خواهد کرد که جایگاه خود را در جهان بفهمند.
2. جدا شدن و واقعا متصل شدن
بچه ها و بزرگسالان این زمان واقعا فرصت زیادی را پشت دستگاه های الکترونیکی صرف می کنند. افراد زیادی هستند که بیشتر از همدیگر در مقابل آلات فن آوری قرار می گیرند؛ ساده تر است که افراد در مطبوعات، متون، و تلویزیون های اجتماعی شد کنند تا اینکه با یکدیگر صحبت نمایند. جدا شدن از خانواده به شما اجازه می دهد که زمان با کیفیتی را در کنار هم بگذرانید.
3. درباره خودتان چیزهایی یاد بگیرید.
استراحت کردن در میان هرج و مرج روزانه یک خانواده شلوغ کاری دشوار می باشد. دوری از کار و فعالیت های برنامه ریزی شده بچه ها به شما کمک خواهد کرد که بیشتر همدیگر را بشناسید. آیا بچه شما در جستجوی هیجان است یا اینکه سعی در یافتن چیزهای جدید دارد؟ شما چطور؟ آیا خانواده شما علاقه مند به پیروی از یک برنامه است یا اینکه ترجیح می دهد که کارها به صورت خود به خودی انجام شوند؟ علاقه های مشترک شما در مسافرت کدام ها هستند؟ در سفر خانوادگی بعدی خود دوست دارید که به کجا بروید؟(سیارک)
4. جزئیات را ببینید.
کودکان ناظر هستند، و نیاز به زمان هایی برای تحسین طبیعت اطراف خود دارند. مسافرت با بچه ها شما را وادار می کند که خود را در موقعیت آنها قرار دهید؛ شاید نحوه حرکت شما آهسته شود چرا کودکان همواره اطراف را مشاهده خواهند کرد و احتمالا شما هم علاقه مند خواهید شد که محیط را از دیدگاه آنها ببینید.
5. دنیای آنها را توسعه خواهید داد.
مسافرت ما را وادار می کند که غذاها، موسیقی، شیوه ها، فرهنگ ها، و زبان های نا آشنا تجربه کنیم. بچه های شما چیزهای جدید مورد علاقه خود را کشف خواهند نمود.
6. درک خود از ماجراجویی را تعیین نمایید.
بچه های کوچک به صورت طبیعی ماجرا جو هستند؛ آنها علاقه مند به کشف دنیای خود می باشند. آنها جذب تجربه های جدید، هیجان های دیداری، شنیداری، لمسی، مزه ای و بویایی می شوند. کشف جهان در کنار کودکان موجب بازسازی احساسات شما برای انجام ماجراجویی می شود و شما را به مسافرت های جدیدتر ترغیب می کند.
7. ایجاد برخی خاطرات
مسافرت با هم برای خانواده ها راه خوبی برای ایجاد خاطرات می باشد، و آنها در کنار هم می توانند داستان های خارق العاده ای به وجود بیاورند. (سیارک)
8. نشان دادن پاداش سخت کوشی به بچه ها
مسافرت می تواند گران قیمت باشد. اما به بچه ها نشان می دهد که سخت کوشی منجر به تعطیلات خارق العاده می شود. شما می توانید اخلاق کاری قوی و مسئولیت پذیری مالی را با آموزش صرفه جویی و بودجه بندی در طی مسافرت به بچه ها یاد بدهید.
9. به بچه ها تاریخ را آموزش دهید.
آیا اهرام مصر نزدیک و یا شخصی می باشند؟ بله لطفا. دیدن مناظر معروف منجر به زنده شدن متون می شود. آیا راه بهتری برای یاد دادن تاریخ به بچه ها بهتر از سفر کردن به محل های تاریخی وجود دارد؟
10. منجربه افزایش محبت می شود؟
مسافرت به افراد خانواده شما کمک می کند که برای امکاناتی که در اختیارشان قرار داده اید متشکر باشند، و به شما کمک می کند که پی به میزان امنیت، غدا، آرامش و سرپناهی را که برای آنها مهیا نموده اید ببرید. دیدن داستان های خبری همانند بودن و قرار گرفتن در آن محل نیست. توسعه ارتباطات شخصی با افراد مناطق دیگر جهان می تواند برای همیشه طرز فکرهای شما را تغییر دهد.(سیارک)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت اول)

در

برای برطرف شدن این علايم هرگز منتظر نمانید،این علايم جدی هستند...
زمانیکه به عنوان پدر و مادر هستید، نشان لیاقت پزشکی می گیرید. زمانیکه بینی کودک خود را تمیز می کنید یا دندان لق کودک خود را خارج می سازید. اما گاهی اوقات، سخت است بگوییم که چه زمانی با پزشک تماس بگیرید:کدام دمای بدن را تب شدید باید در نظر گرفت؟
یک پزشک متخصص اطفال در شیکاگو، و سخنگوی آکادمی اطفال می گوید: والدین باید همیشه احتیاط کنند وزمانیکه نگران هستند، بدنبال درمان فوری باشند. با این حال، برای راهنمایی شما، 12 علائم را دراینجا ارائه می دهیم که همیشه باید توجه داشت.(سیارک


علامت #1 : تب شدید


تبی که 100.4 فارنهایت یا بالاتر در کودک کمتر از 3 ماه است؛ بالاتر از 101 فارنهایت در کودک 3 تا 6 ماه است؛ یا بالاتر از 103 فارنهایت در کودک 6 ماه تا 2 سال است.
متخصصین اطفال تاکید دارند که وقتی تب زیاد می شود، ارقام دما سنج به اندازه حال کودک شما مهم نیستند. یک استثناء: وقتی که تب به 100 درجه فارنهایت رسید، کودکان زیر 3 ماه نیازمند درمان فوری است.یک متخصص اطفال و مشاور والدین، محقق برخورد با کودک تازه متولد: از تولد تا تحقق می گوید: اگر تب ناشی از عفونت باکتریایی همچون عفونت مجاری ادراری باشد، بسرعت به بدن منتشر می شود. این تب معمولا ناشی از یک ویروس متداول باش اما مجبوریم از آن مطمئن شویم. بهتر است که فورا به پزشک خود زنگ بزنید؛ اگر بعد از ساعات اداری بود، مستقیما به E.R. بروید. در کودکان بالای 2 سال، تا زمانیکه کودک شما آب جذب می کند و بصورت نرمال عمل می کند، نگرانی زیادی وجود ندارد. برای راهنمایی با متخصص اطفال تماس بگیرید.(سیارک


علامت #2: تب طولانی

طبی که با درمان کاهش نیابد یا بیش از 5 روز طول بکشد. اگر به کودک خود داروی کاهش طب می دهید از جمله استامینوفن یا ایبوبروفن، و ارقام دماسنج کاهش نمی یابد، فورا با پزشک خود تماس حاصل کنید. این نشان عفونت شدید کودکتان است و احتمالا دکتر نیازمند معاینه کودک شما باشد. تب ناشی از ویروس سرماخوردگی یا آنفلوآنزا در عرض 5 روز برطرف می شود. تبی که طول می کشد حتی زمانیکه میزان تب پایین باشد (100.4 درجه فارنهایت)، احتمالا ناشی از عفونت باکتری پنومونیا باشد که نیازمند درمان انتی بیوتیک است.


علامت #3: تب همراه با سردرد

تبی که همراه با درد گردن یا سردرد باشد یا همراه با دانه های قرمز در پوست باشد.
به پزشک خود زنگ بزنید- اینها علائم مننژیت بوده و نیازمند مداخله فوری است.


علامت #4: دانه های قرمز دایره مانند

دانه های قرمزی که شبیه چشمان گاو است یا شامل دانه های قرمز رنگ می باشد و تا زمانیکه فشار ندهید دیده نمی شوند
دانه های قرمز حلقه مانند با نکته رنگ پریده در وسط آن، نشانه بیماری لایم است. در صورتیکه نقاط تیزی را زیر پوست می بینید، فورا کمک بگیرید که نشانه بیماری جدی است. هر نوع کبودی وسیع می تواند نشانه اختلال در خون باشد. بعلاوه، نقاط قرمز لکه مانند می تواند نشانه واکنش الرژیک باشد. اگر کودک شما در تنفس مشکل دارد یا آشفته و بی حال است، باید فورا توسط پزشک معاینه شود.(سیارک


علامت #5: خال غیرعادی

خالی که تازه یا متغیر است
متخصص کودکان در اوستین و نویسنده Baby 411 می گوید: خالهای کودکتان را کنترل کنید، بویژه هر خالی که از زمان تولد داشته است چون احتمالا بدخیم شوند. اگر متوجه خالی می شوید که بطور نامنظم شکل گرفته است، دارای کناره های خاص است، تک رنگ نیست یا بلند شده است، به پزشک خود خبر دهید. تمام اینها نشانه سرطان پوست می باشند.


علامت #6: درد ناگهانی شکم

درد شکم که در قسمت سمت راست و پایین است یا دردی که ناگهانی و کرامپی می باشد و می آید و می رود
اگر کودک شما در قسمت سمت راست و پایین شکم درد دارد از او بخواهید بالا بپرد و بیافتد- اگر این کار برایش سخت است، می تواند نشانه آپاندیس باشد. اگرچه آپاندیس در قسمت سمت راست و پایین شکم است، درد ناشی از آپاندیس از پایین کمر شروع شده و به راست می رود. دکتر براون می گوید: ویروس عادی شکم باعث تب، تهوع و سپس درد شکم و اسهال می شود. در مورد آپاندیس ابتدا با اسهال شروع می شود، سپس استفراغ، درد و بعد تب می کند. دکتر لوین می گوید: اگر این علایم را مشاهده کردید، با پزشک خود تماس حاصل کنید- اپاندیس فورا پیشرفت می کند و باید فورا درمان شود. (سیارک
اگر کودک شما زیر 4 سال است و درد شکمی دارد که یک دقیقه می گیرد و یک دقیقه ارام است، می تواند نشانه intussusceptions باشد، اختلال شدیدی که معمولا باعث می شود تا روده های کودک گره بخورند. درد در عرض 20 تا 60 دقیقه شدید می شود و همراه با تهوع، تب، خون در مدفوع و حرکات ژله ای روده است. اگر درد کودک شدید است به پزشک زنگ بزنید. اگر علائم کرامپی وجود دارد، فورا به بیمارستان ببرید.

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

 

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت دوم)

نظرات

در ادامه بخوانید...

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت دوم)

در

برای برطرف شدن این علايم هرگز منتظر نمانید،این علايم جدی هستند...

زمانیکه به عنوان پدر و مادر هستید، نشان لیاقت پزشکی می گیرید. زمانیکه بینی کودک خود را تمیز می کنید یا دندان لق کودک خود را خارج می سازید. اما گاهی اوقات، سخت است بگوییم که چه زمانی با پزشک تماس بگیرید:کدام دمای بدن را تب شدید باید در نظر گرفت؟
یک پزشک متخصص اطفال در شیکاگو، و سخنگوی آکادمی اطفال می گوید: والدین باید همیشه احتیاط کنند وزمانیکه نگران هستند، بدنبال درمان فوری باشند. با این حال، برای راهنمایی شما، 12 علائم را دراینجا ارائه می دهیم که همیشه باید توجه داشت.(سیارک

علامت #7: سردرد همراه با تهوع


سردردی که در اوایل صبح شروع می شود یا فرد را نیمه شب بیدار می کند یا همراه با تهوع است
اینها می توانند نشانه میگرن باشند. پزشک درمان صحیح را تعیین می کند. میگرن در کودکان خطرناک نیست و در خانواده دیده می شود. با این حال، سردردهای اول صبح یا نیمه های شب می توانند نشانه چیزی جدی باشند و به این علت است که فورا باید به پزشک مراجعه کنید. (سیارک

 

علامت #8: کاهش ادرار


دهان و لب های خشک، کاهش ادرار، فونتانل مسطح (در نوزادان)، پوست خشک یا پوستی که به هنگام خارش پوسته پوسته می شو، یا تهویع و اسهال بیش از حد
این ها نشانه کاهش آب بدن بوده و نیازمند درمان فوری می باشند چون کاهش آب بدن به شوک منجر می شود. اگر فکر می کنید که کودکان در حال شوک می باشد با 911 تماس گرفته یا فورا به بیمارستان ببرید. در غیراینصورت، با پزشک خود تماس گرفته و به کودک خود مایعات زیاد بدهید. (سیارک


علامت #9: لبهای کبود


کبودی لب ها یا بی رنگ شدن اطراف دهان؛ تنفسی که قفسه سینه و شکم کودک شما حرکت شدید می کند، کودک نفس نفس می زند، خرخر می کند و یا به هنگام تنفس، صدای سوت می آید.
دکترShu. می گوید: زمانیکه صداهایی از سینه و شش می آید، مشکلات تنفس نگران کننده می شوند؛ مسائل تنفس بحرانی اغلب ناشی از خفگی، واکنش های آلرژیک، حمله آسم (که می تواند در کودکان چند ماهه رخ دهد)، ذات الریه، سیاه سرفه، یا خناق هستند. فورا کمک بگیرید یا با 911 تماس حاصل فرمایید. اگر معلوم نیست که کودک شما مشکل جدی دارد یا نه، میزان تنفس وی را بررسی کنید. میزان تنفس وی را در 30 ثانیه بشمارید و سپس ضربدر 2 کنید. سرعت نرمال کمتر از 60 در نوزادان است؛ کمتر از 40 برای کودکان 1 سال است؛ کمتر از 30 برای کودکان 1 تا 3 سال است؛ و کمتر از 24 برای 4 تا 10 سال است.

علامت #10: صورت ملتهب


زبان، لبها یا چشمهای ملتهب، بویژه همراه با تهوع یا خارش
اینها علائم واکنش آلرژیک می باشند. علائم می توانند شامل تورم، مشکلات تنفسی و کهیرشدید بوده و نیازمند درمان فوری باشند. با 911 تماس گرفته و EpiPen یا انتی هیستامینی همچون Benadryl بدهید. برای واکنشهای کمترشدید، با پزشک خود تماس گرفته و از او کمک بگیرید.(سیارک

علامت #11: تهوع بعد از افتادن


زمانیکه کودک شما کمتر از 6 ماه است یا تغییرات نورولوژیکی همچون گیجی یا از دست دادن هوشیاری دارد یا باعث تهوع یا صمه به بدن همچون استخوان شکسته می شود
این حالات اورژانسی باید توسط پزشک درمان شوند.(سیارک


علامت #12: خونریزی بیش از حد

شکافی که به حد کافی عریض است و شما می توانید گوش پاک کن را در آن قرار دهید، یا خونریزی که در عرض چنددقیقه متوقف نشود
اینها علائمی هستند که نیازمند توجه پزشکی می باشند. بسته به شدت جراحت، گام بعدی تماس با 911 یا رفتن به E.R. یا تماس با پزشک است. هرزمان که حیوانی کودک شما را گازگرفت و پوستش پاره شد، به پزشک مراجعه کنی. (سیارک

تمام محتوای این وب سایت، شامل نظرات پزشکی و اطلاعات بهداشتی، برای اهداف اطلاع رسانی است و نباید تشخیص یا درمان قطعی به حساب آیند. استفاده از این وب سایت و اطلاعات آن ، رابطه پزشک- بیمار ایجاد نمی کند. همیشه به دنبال توصیه صحیح پزشک خود باشید. (سیارک

 

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

 

12علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت اول)

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سبک زندگی برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها

در

1. فعال باشید و قوی‌تر شوید.
سبک زندگی فعال یا فعال شدن به لحاظ فیزیکی می تواند به پیشگیری از استئوپروز، پوکی استخوان کمک کند. استخوان ها و عضلات به فعالیت به صورت قوی‌تر شدن، پاسخ می دهند. دو نوع ورزش بهترین شرایط را برای پیشگیری از استئوپروز دارند: تحمل وزن، که در آن در مقابل گرانش زمین تلاش می کنید، و مقاومت از طریق ورزشهایی از قبیل وزنه‌برداری. هرچه استخوان های خود را برای پیاده روی، دویدن یا وزنه برداری سنگین تر و قوی تری به کار گیرید، استخوان هایتان به همان اندازه قوی خواهند شد. از آنجایی که افتادن شایع ترین سبب شکستگی استخوان است بنابراین فعالیت‌های بهبود تعادل از جمله تای چی و تمرینات قدرتی نیز می توانند به صورت قابل توجهی خطر را کاهش دهند.


2. باغبان خوبی باشید و به پیشگیری از استئوپروز کمک کنید.
معطل مانده ام که چه نوع فعالیت بدنی به قوی نگه داشتن استخوان‌هایم کمک می کند؟ یکی از مطالعات نشان می دهد که باغبانی می تواند از نظر پیشیگیری از استئوپروز به شما کمک زیادی کند. کشیدن ماشین چمن‌زنی، جمع‌اوری و بلند کردن یک چرخ دستی پر از کود یا علف‌های هرز همگی ورزش‌های تحمل وزن است. (سیارک)  
3. محل زندگی خود را «ایمن از شکستگی» نمایید.
پله‌ها و محل های زندگی خود را چراغ بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که پله‌ها لغزنده نمی باشند. درهم برهمی خانه را رفع نموده و تخته چوب ها و موکت های شل شده کف را تعمیر نمایید. اطمینان حاصل نمایید که تمامی سیم‌های برق و تلفن در خارج از مسیری است که شما در آن قدم برمی دارید. ، قالیچه‌هایی که سبب افتادنتان می شوند را بچسبانید یا ببندید. در یک طرف دوش، وان و توالت دستگیره نصب کنید. و برای برداشتن چیزی که خارج از دسترسی شماست روی چهارپایه یا صندلی نایستید- وسایلی که به طور منظم از آنها استفاده می کنید را در جاهایی قرار دهید که به راحتی و آسانی بتوانید بردارید.
4. به تازگی استخوانتان شکسته است؟ حرف بزنید!
اگر میانسال یا پیرتر هستید و شکستگی استخوان دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود درباره اسکن تراکم استخوانی خود حرف بزنید تا از بابت استئوپروز آزمایش انجام دهد. در این سنین شکستگی‌ها اخطارهایی هستند که حکم تحقیقات بیشتر در زمینه مشکلات مربوط به سلامتی را دارند. فقط شکستگی خود را گچ گرفته و به خانه بازنگردید! (سیارک)  
5. در مورد دریافت کلسیم خلاق باشید.
دریافت کلسیم مورد نیاز از رژیم غذایی چالش برانگیز می باشد. شما بسته به سن‌تان روزانه نیاز به 1.000 تا 1.200 میلی گرم کلسیم دارید. سعی کنید تا شیر خشک را به سوپ، غذای گوشتی و نوشیدنی های خود اضافه کنید. فقط یک قاشق غذاخوری شیر خشک بدون چربی شامل 52 میلی گرم کلسیم است. شما می توانید به اسانی دو تا چهار قاشق غذاخوری را به بسیاری از دستورالعمل‌های آشپزی خود اضافه کنید. همچنین آب میوه، غلات، حبوبات، نان، غلات و آب های غنی شده با کلسیم را خریداری کرده و نصف فنجان انجیر خرد شده را روی هشت اونس ماست بریزید. این ترکیب بیش از نصف کلسیم روزانه یک فرد بزرگسال را تامین می کند.
6. دریافت مناسب ویتامین D نیز مهم می باشد.
ویتامین D به بدن شما در جذب کلسیم کمک می کند، چرا که به آن اجازه می دهد تا از طریق روده داخل جریان خون شود. بدون آن، کلیه ها کلسیمی که می توانست مصرف گردد را دفع خواهند کرد.

پست های مرتبط:

- چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟

 - استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.

- استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

 - چه وقت استخوان ها می شکنند؟

 - شما ممکن است در خطر باشید.

 - چرا فعال بودن باعث قوی شدن استخوان ها می شود

- رژیم غذایی مناسب برای داشتن استخوان های محکم

 - در صورتی که کودک نوپای شما نوشیدن شیر را دوست نداشته باشد

- از استخوان های خود در هر سنی محافظت کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

در

(سیارک)  : در این پست نحوه تمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ، مایع طرفشویی و جوش شیرین آورده شده است.
اجاق گاز ها اغلب دارای شبکه های فلزی می باشند که در حین پخت و پز قابلمه و تابه را روی مشعل نگه می دارند. متاسفانه با گذشت زمان، روغن و مواد غذایی  باعث کثیف شدن شبکه های فلزی اجاق گاز شده و تمیز کردن آنها تقریبا غیر ممکن می گردد. در این پست طرزتمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ،  مایع طرفشویی  و جوش شیرین گفته می شود.

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

• برای تمیز کردن ظرف بزرگی را پر از آب گرم و شوینده نمایید. شبکه های اجاق گاز را حدود ۲۰ دقیقه در ظرف آب گرم گذاشته تا تمام چربی ها و مواد غذایی چسبیده به آن نم بکشند.
• ظرف را بعد از ۲۰ دقیقه خالی کرده و مجددا پر از آب گرم و مواد شوینده نمایید.
• شبکه ی گاز را با سیم ظرف شویی محکم بکشید تا تمام چربی ها و مواد باقی مانده از آن جدا شود.
• برای حذف لکه هایی که باقی مانده، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ یا ۲ قاشق چایخوری آب را مخلوط کرده تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را ۱۵ دقیقه روی لکه بگذارید.
• مجددا شبکه فلزی اجاق گاز  را در آب گرم بشویید تا خمیر و مواد باقی مانده از آن جدا گردد. سپس با یک پارچه ی تمیز خشک نمایید. برای تمیز کردن شبکه های فلزی به مقداری صبر نیاز دارید.سبک زندگی خود را عوض کنید و نگذارید مواد غذایی ریخته شده مدت طولانی روی گاز یا شبکه های اجاق گاز بماند و خشک شود این کار را مشکل تر می کند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای هر اجاق گاز در حین کار با باقی مانده مواد غذایی و چربی آلوده می شود. دیر یا زود، تضمین می شود که سطح پخت و پز باید شسته شود. مواد شوینده . با وجود همه انواع شوینده های موجود در بازار، دستور تهیه اکثر آنها اساسا یکسان است. بنابراین توصیه به چیزی خاص در اینجا غیرممکن است. مناسب برای شستن ظروف. شما همچنین می توانید یک ترکیب بسیار تخصصی خریداری کنید، اما اغلب در واقعیت، تفاوت کمی با سایر مواد شیمیایی خانگی برای چنین عملیاتی دارد.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای شیشه پاک کن - قابل استفاده برای شستشوی سطح اجاق گاز صفحه شیشه ای. این محصولات مانند مواد شوینده معمولی مورد استفاده قرار می گیرند: روی سطح اسپری کنید و با اسفنج یا میکرو فیبر به خوبی مالش دهید.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با قرص های ظرفشویی همان اسانس هر شوینده دیگری است. تنها تفاوت این است که ابتدا باید قرص را با ریختن آن در ظرف حاوی آب گرم به مایع تبدیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با روغن نباتی........ روغن نباتی لکه های قدیمی را از بین می برد. - این ماده به شستشوی اجاق گاز شیشه ای و سرامیکی کمکی نمی کند، اما می تواند به طور جدی به حذف رسوبات کربن کمک کند. لکه را با روغن خیس کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند. پس از آن، شما باید با یک برس یا یک لیسه مخصوص کار کنید.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با جوش شیرین........ ابتدا باید جوش شیرین را در آب رقیق کنید و سپس دوغاب حاصل را روی سطح بمالید. دوغاب را می توان با مواد دیگری مانند آب لیمو، سرکه نیز تکمیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با خمیر دندان........ به دلیل اینکه خمیر حاوی مقدار زیادی ساینده خوب است، می تواند در مبارزه با لکه های قدیمی کمک کند. اعمال خمیر باید به شدت در مقادیر کم باشد. با اسفنج مالش دهید.

در ادامه بخوانید...