بازیهای فکری برای افزایش تمرکز و سطح هوش

در

(سیارک) طبق مطالعه ای که در دانشگاه میشیگان انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیده اند ، بزرگسالانی که بازی های فکری را به صورت روزانه به مدت چند هفته انجام می دهند به طور چشمگیری سطح هوش بهتری نسبت به بقیه افراد دارند و افرادی که فعالیتهای ذهنی دارند 63 درصد کمتر از افرادی که به ندرت مغز را درگیر فعالیتهای فکری می کنند درمعرض ابتلا به زوال عقل قرار می گیرند. 

تعدادی بازی فکری در این مطلب آورده شده است که به منظور بالابردن قوه ادراک و هوش  طراحی شده اند. این بازی ها توسط سینتیا گرین استاد گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی سینایی و بنیان گذار برنامه های بهبودبخشی و بالابرنده هوش افراد طراحی شده اند.

انجام دادن  این بازی ها، همراه بااستفاده از غذاهای مناسب و ورزش در بهبود قدرت ذهنی و فکری شما را تا 78 درصد موثر است باور ندارید؟ امتحان نمایید.

1- رنگ ها را بنویسید

توانایی خود را به چالش بکشید تا تمرکز شما زیاد شود . رنگها در تصویر زیر را با صدای بلند بخوانید و بنویسید. این کار را تکرار نمایید.

2- فقط با 7 کلمه 
در یک داستان کوتاه که می نویسید فقط از 7 کلمه استفاده نمایید.

3- جهت مخالف
با انجام دادن کارهای روزمره تان با دست مخالف (اگر راست دست می باشید، از دست چپ استفاده نمایید و بالعکس) بین سلولهای مغز ارتباط بوجود بیاورید.  کارهای روزمره مثل مسواک زدن، شانه کردن مو، و استفاده ار قاشق و چنگال و یا نوشتن با دست چپ. بعد از تمرین می بینید که استفاده از دست مخالف در طول روز آسان تر می گردد.




4- تصاویر موردنظر را پیدا کنید
در این روش مهارت جستجوی تصویری مغز تقویت می شود. جدولی از نشانه های مختلف تهیه کرده و برای هر کدام از این نشانه ها 30 ثانیه به خودتان زمان بدهید، و ببینید نشانه هایی که در بالای جدول آمده ، هرکدام چند بار در جدول تکرار شده اند.

5- به خاطر سپردن تصاویر موجود در عکس
با این بازی حافظه تصویری خود را تمرین دهید. به مدت 1 دقیقه عکسی را نگاه کنید. سپس هرآنچه در عکس رابه خاطر دارید را یادداشت نمایید . چند بار که تکرار نمایید متوجه نتیجه بهتر هر دفعه می شوید.
6- یادداشت بردارید

از اطلاعات مهمی که دریافت می کنید یادداشت بردارید ،یادداشت برداری در هرکاری بسیار مهم می باشد.مثلا موقع مراجعه به پزشک،وکیل یا هر موقعیتی که احتمال دارد بر اثر استرس و عصبانیت ذهن و حافظه شما را بخوبی نکات مهم را ثبت و ضبط نکند.
7- شمارش معکوس انجام دهید.
مثلا از 200 بصورت  معکوس شمارش کنید، و از هر شماره 5 عدد کم نمایید 200 ،195، 190 و الی آخر

یا از 150 شروع و با اختلاف 7 شماره شمارش معکوس انجام دهید. 150،143،136 و الی آخر

و  از 100 شروع کنید، با اختلاف 3 شماره، شمارش معکوس انجام دهید.100،97،94،91 و الی آخر

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 نکته برای جلوگیری از حواس پرتی و تقویت تمرکز

در


(سیارک)  : اینکه دانشجو هستید یا شاغل می باشید، حواس پرتی های مختلف، تهدیدی برای بهره وری یادگیری شما می باشند. اگرچه صرف چندین دقیقه در شبکه های اجتماعی یا برای دیگر فعالیت ها در نگاه اول بی ضرر به نظر می رسد، اما میزان زمان صرف شده برای کارهایی که ضرورتی برای مطالعات شما ندارند، سالانه به چندین ساعت می رسد حتی به چندین روز که در غیر اینصورت، می توانستید برای باروری تحصیلی خود استفاده کنید. در حقیقت، تحقیق 2005 Basex نشان می دهد که تجارت آمریکا، سالانه مبلغی به میزان 588 دلار را به خاطر وقفه ها از دست می دهد.در مقیاس کوچکتر، تنوعاتی همچون گیم ها و رسانه های اجتماعی، مانعی برای کسب مهارت و حرفه ای شدن می باشند.
برای اینکه به کاهش صدا و افزایش تمرکز شما بر مطالعات خود کمک کنیم، لیست فنون و ابزار زیر را ارائه کرده ایم.
1. یک برنامه روتین داشته باشید و به آن پایبند باشید.
دوست داشته باشیم یا نه، در جهان ADHD زندگی میکنیم. بدون مجموعه برنامه، زندگی به جای داشتن سرعت، دچار هرج و مرج می شود. برای اینکه از تسلط هرج و مرج بر اولویت های خود جلوگیری کنیم، مقاله "بررسی تجاری هاروارد" نشان می دهد که بهتر است تشریفات خود را در کارهای روزانه و هفتگی خود به جا آوریم. بجا آوردن تشریفات خود، به حفظ تمرکز و کارکردن بهتر کمک می کند. با پیشرفت خود در کار، می توانید تشریفات تشکیل دهنده کارهای روزانه را با استفاده از تکنیک های و شیوه های مختلف تکامل دهید.
نکته کوتاه: از تقویم گوگل یا دیگر برنامه های تقویم موبایل برای همگام سازی تمام مسیر مطالعاتی خود استفاده کنید. فراموش نکنید که زمان مطالعاتی خود را در برنامه خود وارد کنید. (سیارک
2. محل مناسبی را برای مطالعه یا کار بیابید.
انتخاب محل مناسب برای مطالعه بسیار مهم است چون تاثیر قابل توجهی بر اثربخشی فرایند یادگیری دارد. اگر بخواهید که در اتاق خود مطالعه کنید، تلویزیون، گیم ویدئویی یا مجلات مد کنار تخت شما می توانند توجه شما را منحرف کنند. کافی شاپ می تواند محیط مناسبی باشد اما گاهی اوقات بسیار پرسرو صداست و اگر در شهری همچون نیویورک زندگی کنید، از دیدن افرادی که در جاهای عمومی جنجال و سروصدا می کنند، شگفت زده خواهید شد. محل آرام و روشنی پیدا کنید. اگر برای مدت زمان طولانی کار کنید یا مطالعه نمایید، ایده خوبی است از اینکه میز و صندلی شما برای بهره وری بیشتر و بصورت ارگونومیک طراحی شده است، اطمینان حاصل نمایید. محیط فیزیکی بد، بازده کار و وضعیت بدن شما را نامساعد می سازد.
3. تمام دستگاه های برقی را خاموش کنید.
اگرچه تبلت و گوشیهای موبایل خود را دوست داریم، اما آنها ما را در معرض دنیای حواس پرتی قرار می دهند. بسیاری از این دستگاه ها با هدف صرفه جویی در وقت ما ساخته شده اند اما به جای آن، وقت ارزشمند ما را هدر می دهند. برای بسیاری از افراد، موبایل به بهترین دوست تبدیل شده است که به آنها می گوید دیگران به کجا رسیده اند، حتی برای افرادی که در دنیای واقعی ارتباطی ندارند، نیز به دستگاه جذابی تبدیل شده است. حتی اگر با گوشی همراه کاری نداشته باشید، علائم هشدار، متن و تماسهای تلفن حواس شما را پرت خواهد کرد. نکته نهایی این است که دستگاه موبایل، دشمن بهره وری است و باید فضا و زمان مطالعه شما عاری از چنین دستگاه هایی باشد.
4. اولویت های خود را از طریق حالات CEO & Worker Bee مشخص کنید.
دوست ما Chase Reeves از Fizzle نظریه عالی درباره کار دارد. او اظهار می دارد که در میان همه ما، دو حالت کنش وجود دارد: CEO درون ما و Worker Bee بیرون ما. CEO درون شما، برنامه ریز است. او استراتژی ارائه می دهد، آنچه مهم است رادر اولویت قرار می دهد و برای روز برنامه ریزی می کند. زمانیکه CEO برنامه ریزی کرد، Worker Bee ایجاد می شود. این task rabbit درون شماست که فعالیت های تعیین شده توسط CEO رااجرا می کند.
از این جهت، توصیه ما این است که یک لیست نه، بلکه دو لیست وظایف داشته باشید. یکی از لیست ها، لیست تمام اولویت های سطح بالای شماست و لیست دیگر، لیست فعالیت های روزانه شماست. اگر لیست ها را دوست داشته باشید، در اینصورت لیست غیروظیفه هم خواهید داشت که شامل فعالیت های تلفن کننده زمان می باشند و باید از آنها اجتناب کرد. دو نرم افزار مفید وجود دارند که در پیگیری لیست های چندوظیفه به شما کمک می کنند: Clear (Mac/iOS) و Wunderlist(PC/Android/iOS). در اینصورت می توانید وظایف خود را به موقع انجام دهید. به یاد داشته باشید که چندوظیفه بودن، برخلاف بهره وری است. علیرغم توصیف هر شغلی، این کار را انجام ندهید.
5. تجسم برروی کاغذ
در بسیاری از کلاسها و محل کارهای معاصر، تبلت و کامپیوتر جایگزین قلم و کاغذ جهت یادداشت برداری می شوند. با این حال، بهتر است که کیبورد را کنار گذاشته و روی کاغذ یادداشت کنید. اینکار شما را متعهد ساخته و ابزاری برای تجسم ایده ها و سوالات می دهد.
6. پنجره های دیگر را خاموش کنید
زمانیکه در کلاسهای آنلاین شرکت می کنید، بویژه زمانیکه مهارت دیجیتالی همچون بازاریابی آنلاین، برنامه نویسی، طراحی گرافیکی و توسعه وب را یاد می گیرید، اجتناب از بکارگیری کامپیوترتان غیرممکن است. درحالیکه به بررسی مطالب درسی، مطالعه یا تمرین مفاهیم درسی مشغول هستید، بهتر است تمام مواردی که باعث حواس پرتی شمامی شوند را مسدود کنید: سایت های اخبار و سرگرمی، شبکه های اجتماعی، گیم های ویدئویی و پیام دادن.
برای کسانی که خودکنترلی ندارند، بهتر است موارد حواس پرت کننده را حذف کنند، به اپلیکیشن های زیر توجه کنید:
- مسدود کننده های وب سایت . از SelfRestraint (PC) and SelfControl (Mac) برای مسدود کردن وب سایت هایی که باعث حواس پرتی شما می شوند، استفاده کنید.
- مسدود کننده های نرم افزاری . Concentrate and Think دو نرم افزاری (Mac) هستند که در حذف نرم افزارهای منحرف کننده ذهن در دسکتاب، به شما کمک می کنند.
- ردیاب های زمانی . Rescue Time نرم افزار عالی است که پشت صفحات اجرا می شود و در زمینه نحوه درک صرف زمان به شما کمک می کند.
- ابزارهای بهبود بهره وری . از تکنیک pomorodo استفاده کنید، روشی که کار شما را به 25 بخش فعال تقسیم می کند و شما می توانید به آسانی آن را مدیریت کرده و بچرخانید. تعدادی pomodoro appsto وجود دارند که در رسیدن به این هدف شما را یاری می رسانند.
7. یاد بگیرید که چه زمانی "نه" بگویید.
زمانیکه چیز جدید و مهیجی یاد می گیرید، انجام تکالیف، پروژه و جلسات شبکه ای که به کار شما مرتبط می باشند، آسان خواهد بود. اما این وضعیت شما را به وضعیتی هدایت می کند که بشدت مشغول هستید و با این حال بر سردو راهی قرار می گیرد که آیا فعالیت های مربوطه را در برنامه زمانی قبلی خود اضافه کنید یا نه.
زمانیکه کار جدید یا جلسه جدیدی دارید، از اینکه اینکارها بخشی از هدف اصلی شما هستند، اطمینان داشته باشید. به فعالیت هایی که باعث پیچیده شدن کار شما منجر می شوند، زمان شما را هدر می دهند و باعث استرس می شوند، "نه" بگویید. از طرف دیگر، به فعالیت هایی که باعث ساده تر شدن زندگی، کاهش استرس و خلق زمان بیشتر کمک می کنند، "بله" بگویید.
8. تنظیم یادآوری کننده.
در هر کار و تلاشی، زمانیکه سرتان شلوغ می شود، فراموش کردن وظایف، عادی می شود. برای مثال، اگر بشدت مشغول پروژه خود باشید، چنان مشغول انجام کارتان می شوید که قرارملاقات یا تماس مهمی را از یاد می برید. خوشبختانه نرم افزارهای Post-it و یادآوری کننده وجود دارند. اگر یک فرد Mac هستید، OS X and Ios دارای نرم افزارهای یادآوری کننده کارا و با این حال ساده ای دارند؛ در غیراینصورت، Remember the Milk، نرم افزار یادآوری کننده عظیمی است که روی هر دستگاهی کار می کند.
9. زمانبندی موارد حواس پرت کننده
براساس ضرب المثل معروف، کار زیاد بدون تفریح آدم رو کسل میکنه. حقیقت این است که کار بدون وقفه، بدتر از کسل شدن است. این کار باعث خسته شدن انسان از مطالعه و پیشرفت او از ادامه یادگیری می شود. برای اجتناب از خستگی، وقفه های منظم را در برنامه خود تعریف کرده و آنها را همچون پاداش کار خود تلقی کنید. زمانیکه از برنامه Pomodoro استفاده کنید، هر 25 دقیقه، 5 دقیقه وقفه خواهید داشت اما هر 90 تا 120 دقیقه، باید وقفه های بزرگتری داشته باشید تا همیشه سرحال و هوشیار باشید. همچنین زمان "من" تعیین کنید، یا زمانیکه با عشق خود عصرها و آخر هفته بگذرانید.
10. انعکاس و تعدیل
احتمالا بخواهید روزانه یا در آخر هفته، خود را کنترل کرده و تعدیل هایی اعمال کنید. شما مرتبا بایداز خود سوالات زیر را بپرسید. اگرچه اینها به مطالعه شما و نحوه کسب مهارتهای جدید مربوط هستند، با این حال می توانید آنها را در هر کار یا موقعیت زندگی استفاده کنید.
- هدف اصلی من چیست؟
- هدف اصلی من در هفته چیست؟
- امروز نیاز به انجام چه کاری دارم؟
- در حال حاضر کجا هستم؟
- آیا این تکنیک/ برنامه/ محل/ رابط/ وضعیت اثربخش است؟
- آیا ارزش ارتقاء دارد؟ چگونه می توانم آن را ارتقاء بخشم؟
ما امیدواریم که شما از این نکات برای بهبود مطالعه و اثربخشی کار خود استفاده کنید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که سبب افزایش تمرکز و قدرت ذهن می‌شوند 7 مورد

در

اگرازیک دونده مسابقات دوی ماراتون درباره سلامتی انسان سؤال کنید، مطمئناً جوابی که خواهید شنید محدود به سلامتی جسمانی و فیزیکی نمی‌شود. درحقیقت برای این شخص و بسیاری ازافراد، سلامت ذهنی انسان از اهمیتی هم سطح با سلامت فیزیکی برخوردار است. جالب است بدانید که تغذیه شما در طول روز، می‌تواند تأثیر بسزایی بر این امر داشته باشد. خوشبختانه با داشتن تغذیه‌ای مناسب می‌توانید تمرکز خودرا افزایش داده و هوشیاری خود را در سطح قابل توجهی نگاه دارید. البته این رژیم غذایی مناسب، در نهایت منجر به افزایش ماهیچه‌ ها و سلامت جسمانی شما نیز می‌شود. حال تحقیقاتی صورت گرفته است و نتایج آن حاکی از این است که هفت غذا وجود دارند که به طور بخصوصی در سلامت ذهنی انسان تأثیر مثبت خواهند گذاشت. بیشترین تأثیر این سلامت، در بهبود عملکرد انسان در مهارت‌ های شناختی است. با استفاده از این مواد غذایی قادر خواهید بود تمرکز خود را افزایش دهید و در موقعیت هایی که ماهیچه ها و بدنتان دیگر از توان کافی برخوردار نیستند، می‌توانید با تمرکز بر روی هدفتان، ماهیچه های از کار افتاده خود را به کار بندید. علاوه بر این این مواد غذایی خوشمزه هستند، مزایای بسیاری علاوه بر آنچه ذکر شد برای سلامتی انسان دارند و در نهایت می‌‌توان به سادگی آنها را در رژیم غذایی هر روزه خود جای داد. با سیارک همراه باشید تا شما را با این مواد غذایی که سبب افزایش تمرکز و بهبود مهارت های شناختی می شوند، آشنا کنیم.

  1. ماهی سالمون

برای همه به خوبی آشکار است که خوردن ماهی هایی که دارای چربی مفید برای بدن هستند، باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود.  کریستن اسمیت، متخصص و سخنگوی مرکز تغذیه ای در آمریکا در این خصوص عنوان کرد: «ماهی سالمون یکی از غنی ترین منابع اُمگا سه است که چربی مفیدی برای بدن به حساب می‌آید و بنا به تحقیقات صورت گرفته، تأثیر بسزایی در بهبود سلامت و عملکرد مغز دارند.» بسیاری از متخصصین تغذیه در آمریکا در تلاش اند تا با استفاده از مطبوعات و مجله ها، مردم را از فواید ماهی سالمون آگاه کنند و آنها را ترغیب به جا دادن این ماده خوراکی در برنامه غذایی خود کنند. به طوری که حداقل دو بار در هفته از این ماده خوراکی استفاده کنند. البته تا کنون ناکام مانده اند و به نظر می رسد مردم آمریکا خیلی اقبالی به این ماده خوراکی نشان نمی دهند که البته تنها خود متضرر می‌شوند، چراکه ماهی به طور کلی، علاوه بر فوایدی که ذکر شد، یکی از منابع غنی پروتئین نیز می‌باشد که برای سلامت انسان بسیار مفید است. پروتئین این ویژگی را دارد که شما را برای مدتی طولانی سیر نگاه می‌دارد و این مسئله سبب کاهش وزن و کمتر شدن خودن غذاهایی می‌شود که می‌توانند برای شما مضر باشند. متخصصین تغذیه پیشنهاد کرده اند که در وعده غذایی صبحانه، جایی برای ماهی سالمون داشته باشیم. خوردن ماهی سالمون در کنار تخم مرغ در وعده صبحانه می‌تواند گزینه ایده آلی باشد. علاوه بر این می‌توانید از ماهی سالمون در وعده ناهار خود استفاده کنید. در سالاد و یا هر غذای دیگری که دوست داشته باشید.

  1. تخم مرغ

تا مدت ها افراد بسیاری به خاطر کلسترول موجود در تخم مرغ، از خوردن آن پرهیز می‌کردند، حال آنکه اکنون در علم تغذیه، تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی بسیار ارزشمند به حساب می‌آید و تقریباً در تمامی رژیم های غذایی متفاوت تجویز شده برای افراد مختلف، جایی برای تخم مرغ محفوظ است. تخم مرغ یکی از منابع غنی پروتئین به شمار می‌رود و مواد معدنی و چربی های مفیدی در آن موجود است که در سلامت بدن نقش بسزایی دارند. کولین یکی از این مواد مفید موجود در تخم مرغ است. اسمیت، که یک متخصص تغذیه است در این خصوص گفت: «با مصرف کولین که در تخم مرغ (و برخی غذاهای دیگر) وجود دارد، عنصری شیمیایی در مغز آزاد می‌شود که با نام استیل کولین شناخته می‌شود و تأثیر بسزایی در عملکرد مغز و سیتسم عصبی انسان به طور کلی دارد.»

بنا به تحقیقات انجام شده در آمریکا، بیش از نود درصد مردم این کشور، کولین لازم برای بدن (در طول یک روز کامل) را دریافت نمی‌کنند. این در حالی است که خوردن یک عدد تخم مرغ، تا چیزی حدود بیست درصد کل کولین مورد نیاز برای بدن را تأمین می‌کند. در سوی دیگر، ماسچا دیویس، صاحب امتیاز مرکز تغذیه نومادیستا، عنوان کرده است که تخم مرغ علاوه بر مزایای ذکر شده، یک منبع غنی ویتامین ب (ب 12 و ب 6) به حساب می‌آید. این ویتامین ها نیز تأثیر بسزایی در سلامتی مغز دارند. شاید حتی نیازی به اشاره کردن به این موضوع نباشد که جای دادن تخم مرغ در وعده غذایی تا چه اندازه می‌تواند آسان باشد. بسته به ذائقه خود می‌توانید آن را سرخ کرده یا بپزید و به عنوان یک میان وعده مغزی نوش جان کنید. اگر قصد دارید کمی تنوع ایجاد کنیدف می‌توانید تخم مرغ خود را در روغن زیتون تفت دهید (که به مراتب سالم تر از روغن های دیگر است) و با آن یک ساندویچ خوشمزه درست کنید.

  1. سبزیجاتی که برگهای سبز دارند

البته سبزیجات فواید بسیاری برای سلامت انسان دارد و مصرف سبزیجات در اکثر رژیم های غذایی توصیه می‌شود، اما یکی از کارکردهای سبزیجات در سلامت بدن، تأثیر بسزای آن در سلامت مغز انسان است. یکی از آخرین تحقیقات انجام شده در این خصوص نشان می‌دهد که جای دادن اینگونه سبزیجات حتی در یک وعده غذایی، می‌تواند تأثیرات کاهنده ای را که افزایش سن بر مهارت های شناختی و قدرت تمرکز دارد را تا یازده سال به تعویق بیندازد. یکی از متخصصین تغذیه در این خصوص گفت: «سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند، از غنی ترین مواد غذایی به شمار می‌روند، لوتئین و ویتامین کی موجود در این سبزیجات، خود بخوبی نشانگر این موضوع است که چرا سبزیجات چنین نقش مثبتی در سلامت مغز انسان ایفا می‌کنند.» سبزیجاتی که برگ سبز تیره تری دارند را می‌توان به عنوان ماده غذایی اصلی در سالاد استفاده کرد و علاوه بر این با مشاهده دستور پخت غذاهای متفاوتی که از سبزیجات در مواد لازم خود بهره می‌گیرند، می‌توانید از تأثیرات مثبت این ماده غذایی استفاده کنید.

  1. زردچوبه

همانگونه که مطلع هستید از این ادویه طلایی برای رنگ دار کردن غذا و بهتر کردن ظاهر آن استفاده می‌شود. البته جالب است بدانید که تنها فایده این ادویه، بهبود ظاهر غذا نیست و فواید دیگری هم دارد. اکثر تحقیقاتی که در مورد زردچوبه صورت می‌گیرد، بر مکمل کورکومین موجود در آن متمرکز است (کورکومین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که خاصیت ضد التهابی دارد). یک متخصص تغذیه با نام دیویس در خصوص زردچوبه گفت: «زردچوبه تأثیر آنتی اکسیدانی بسیاری قوی‌ای روی عملکرد مغز دارد و زمانی که با فلفل سیاه ترکیب شود، این تأثیر بیشتر از قبل هم خواهد شد.

تحقیقی که اخیرا در خصوص زردچوبه و فواید آن انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف مکمل کورکومین موجود در زردچوبه برای مدت هجده ماه و به میزان دو بار در روز می‌تواند تأثیر چشم گیری در بهبود حافظه و حواس شود. زردچوبه کمی طعم تندی دارد که آن را به ادویه هایی چون فلفل شبیه می‌کند، به همین خاطر است که می‌توان از آن در اکثر مواد غذایی بهره گرفت و استفاده کرد؛ از تخم مرغ سرخ شده گرفته تا گوشت و خورش و... .

  1. آجیل

به قدری از فواید بادام زمینی و کره آن، در گوشه و کنار مشاهده کرده‌اید که به نظر می‌رسد ذکر فایده‌ای جدید، تعریف بیش از اندازه باشد، با این حال قصد داریم شما را با فایده تازه ای از کره بادام زمینی آشنا کنیم. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که خوردن آجیل در افرادی که سنین بالاتری دارند، سبب افزایش و بهبود مهارت های شناختی شان می‌شود. علاوه بر این، گردو حاوی مواد پلی فنیک است که در سبزیجات نیز به طور عمده وجود دارد و سبب کاهش التهاب در مغز می‌شود. ماده خوراکی دیگری پیدا نخواهید کرد که بتوانید به سادگی آجیل و خشکبار آن را مصرف کنید. می‌توانید به سادگی کمی آجیل در جیب خود بریزید و در طول روز و هر موقعی که دوست داشتید به خوردن آن بپردازید. غذاهای بسیاری نیز وجود دارد که در دستور پخت آنها از آجیل و خشکبار به عنوان مواد لازم استفاده شده است.

  1. آووکادو

با کمی دقت نظر در مواد خوراکی و غذایی که به آنها اشاره شده است، می‌توانید ببینید که تقریباً همه این مواد خوراکی شباهتی با هم دارند. تمامی این مواد خوراکی حاوی چربی کم و مفید برای بدن هستند که برای سلامت مغز، نقش بسزایی ایفا می‌کند. آووکادو دیگر ماده خوراکی است که برای سلامت مغز بسیار مفید است. دیویس، که یک متخصص تغذیه است درباره آووکادو گفت: «آووکادو حاوی مقادیر زیادی چربی مفید برای بدن و ویتامین ای است که هردوی این ها تأثیر بسزایی در بهبود عملکرد مغز انسان دارند و در بلند-مدت از تأثیر کاهنده سن انسان بر سلامت مغز کمی جلوگیری می‌کنند.» تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته است نشان می‌دهد که افرادی که برای مدت شش ماه، یک آووکادو در روز مصرف می‌کنند، مهارت های شناختی و حافظه شان به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر این آووکادو تاچیزی حدود بیست ویتامین و ماده معدنی وارد بدن شما می‌کند که آن را بدل به یک ماده خوراکی بسیار ارزشمند می‌کند و جای دادن آن در رژیم غذایی هر روزه خود، می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی بر سلامت انسان داشته باشد. آووکادو نیز همچون دیگر مواردی که در این لیست به آنها اشاره کرده ایم، به سادگی مصرف می‌شود و در غذاهای بسیاری می‌توانید از آن استفاده کنید؛ ترکیب آووکادو با کمی لیمو (یا آب لیمو) و نمک طرفداران بسیاری دارد.

  1. کَفیر

این ماده خوراکی که از فرآوزده های شیر به حساب می‌آید، طعمی شبیه به ماستی دارد که کمی رقیق شده باشد و سرشار از پروبیوتیک است. محققان تغذیه بر این باور اند که پروبیوتیک موجود در روده تأثیر بسیار مهمی در کاهش سرعت از بین رفتن تأثیر همیشگی مهارت های شناختی دارد. علاوه بر این تحقیقات دیگری نیز در این خصوص صورت گرفته است و نتایج آن نشان داده که افرادی که از بیماری آلزایمر رنج می‌برند، در صورت استفاده از محصولات حاوی پروبیوتیک، مهارت های شناختی شان بهبود پیدا خواهد کرد. با وجود اینکه تحقیقات در مورد کَفیر، مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند، در اینکه فوایدی را متوجه بدن انسان می‌کند شکی نیست و بهتر است این ماده خوراکی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کَفیر یکی از منابع غنی پروتئین و کلسیم به شمار می‌رود (هردوی اینها سبب سلامت ماهیچه ها نیز می‌شوند) و به راحتی می‌توان آن را به ماست اضافه کرده و نوش جان کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

انواع مدیتیشن، یوگا،سوگا و زن سوتو

در


مدیتیشن متعالی (مراقبه) فقط یک حالت از روند مدیتیشن است. یوگا چکرا، زِن رینزای، سوگا مودرا، صوفی گری، مدیتیشن زِن و زِن سوتو مثال‌هایی از دیگر انواع مدیتیشن هستند.

در مدیتیشن سوتو زِن، عوامل متداول خارجی (برای مثال گل‌ها و یا محیطی آرامش‌بخش) می‌توانند مورد تمرکز قرار گیرند. بودائی‌های تبتی از ماندالا یک‌ شکل هندسی با شکل‌های مختلف که دارای اهمیت عرفانی و روان‌شناختی است استفاده می‌کنند تا بتوانند به‌واسطه‌ی آن به مدیتیشن بپردازند. اصوات تصور شده (مانند صدای رعدوبرق و یا صدای طبل) با نام نادام شناخته می‌شوند و کلماتی که به‌آرامی تکرار می‌شوند، مانترا نام دارند که از این نوع کلمات نیز استفاده می‌شود.

مدیتیشن رینزای زِن از کوئانز استفاده می‌کند (معماهای غیرقابل جواب دادن و منطقی)، زازن بر حالات ضمنی آگاهی تأکید دارد؛ مدیتیشن هندو از پرانایاما بهره می‌گیرد) پرانا به معنی "نیروی حیات" است و به تنفس اشاره دارد)؛ عوامل استفاده‌کننده از زِن بر آناپاناساتی تمرکز دارند (که همان شمارش تنفس از یک تا ده به‌صورت متناسب است). در این  مدیتیشن  که قدمتی به مدت چند قرن دارد. این نوع از مدیتیشن ،دربرگیرنده‌ی تمرکز بر روی دعاهای تکرارشونده و دریافت نور از آسمان با هر نفس است و همچنین در این روند باید به خوانش دعاها نیز اشاره داشت.

در سیارک بخوانیم: مدیتیشن به چه معناست 

هرچند بدون توجه به نوع مدیتیشن، یکی از روندهایی که مورداستفاده قرار می‌گیرد: تقویت کردن قدرت توجه و یا تمرکز بر روی توجه است. تقویت کردن قدرت توجه به دیدگاه‌های غیر قضاوتی نیاز دارد: شما باید اجازه دهید تا تمام محرک‌های خارجی و داخلی بدون استفاده از این محرک‌ها درروش های گوناگون، وارد آگاهی شما شوند. همانند یک جوهر خشک‌کن (خویشتن درونی) و جوهر (محرک‌های داخلی و خارجی)؛ هر چیزی می‌تواند جذب گردد. زمانی که روش مرتبط با مدیتیشن به تمرکز بر توجه نیاز دارد، عاملی که بر روی آن تمرکز می‌شود می‌تواند یک زمینه‌ی تکراری را پدید آورد ( برای مثال، یک کلمه و یا عبارت که در ذهن شما تکرار می‌شوند ) و یا عاملی که تغییرناپذیر باقی می‌ماند ( مانند یک لکه بر روی دیوار).
برای ادراک روش‌های بنیادین مرتبط با مدیتیشن، یک شی را در وسط اتاق خود قرار دهید. این شی را به‌طوری قرار دهید که از کمر شما بالاتر باشد. اکنون مطمئن هستم که دوست دارید به‌سرعت این فصل را تمام کنید تا اینکه استفاده‌ی کلی از آن بکنید. به یاد داشته باشید افرادی دارای نوع رفتاری A یعنی افرادی که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در آن‌ها بالاست، دوست دارند تا به‌سرعت در روندهای مختلف قرار گیرند به‌جای اینکه آن‌ها را به‌خوبی انجام دهند. کمی سرعت خود را کم کنید. آن شی را انتخاب کرده و به خواندن ادامه دهید.
اکنون به مدت 5 ثانیه به آن شی نگاه کنید. به‌احتمال‌زیاد به‌واسطه‌ی حذف کردن دیگر محرک‌ها در محیط بصری خود، به‌طور صرف بر آن شی تمرکز خواهید داست. پشت آن شی (در محیط بصری شما) امکان دارد که یک دیوار، پنجره، یک میز و یا یک پوستر وجود داشته باشد. بدون توجه به حضور چنین محرک‌هایی، می‌توانید آن‌ها را از حوزه‌ی بصری خود حذف نمایید و فقط بر روی یک شی تمرکز داشته باشد. عاملی که در مرکز توجه و تمرکز شما وجود دارد با نام شکل (figure) شناخته می‌شود و عاملی که در پس‌زمینه و یا محدوده‌ی بصری شما قرار دارد با نام زمین (ground) شناخته می‌شود. وقتی‌که شما به یک سخنران گوش فرا می‌دهید، امکان دارد بر آن فرد و بر صدای وی توجه و تمرکز داشته باشید. شما انتخاب می‌کنید که عوامل مختلفی سوای سخنران را در پس‌زمینه قرار دهد، همچنین می‌توانید صدایی‌هایی به‌غیراز صدای سخنران را موردتوجه قرار دهید. شاید همین الآن هم این کار را انجام می‌دهیم. زمانی که کتابی را می‌خوانید، امکان دارد صدای درون خود را بشنوید که در حال خواندن کلمات است، درحالی‌که در این بین صدایی‌هایی قرار دارند که در پس‌زمینه قابل‌شنیدن هستند ( صدای سیستم گرمایشی و سرمایشی، مردم و ماشین‌های بیرون، صدای پرندگان و یا پرواز هواپیما).
مدیتیشن تمرکز بر توجه شبیه به تمرکز بر روی شی است که در رابطه با آن توانسته‌ایم عامل پس‌زمینه را از ذهن خود حذف کنیم. مدیتیشن تقویت توجه می‌تواند شکل و پس‌زمینه را ترکیب کند به‌نوعی که آن‌ها بتوانند به یک حالت مشابه و یکسان برسند.
مدیتیشن دربرگیرنده‌ی تمرکز بر روی عاملی است که تکراری و غیرقابل تغییر است مانند شعله شمع

در سیارک بخوانیم:

طراحی اتاق مدیتیشن 

طراحی اتاق مدیتیشن بخش دوم 

مزایای مدیتیشن 

چگونه مدیتیشن انجام دهیم 

مدیتیشن به چه معناست 

انواع مدیتیشن، یوگا،سوگا و زن سوتو 

5 حرکت یوگا برای استقامت بدن 

نکات پایه ای تمرینات یوگا برای افراد مبتدی

10 حرکت یوگا که می تواند شگفتی ساز شود 

نظرات

در ادامه بخوانید...

فکر می کنی با هوشی ؟ تست ساده

در

فکر می کنی با هوشی تست به ظاهرساده
 با سوالات تست هوش زیر که به ظاهر ساده هستند می خواهیم دقت و هوش خودمان را بسنجیم مخصوصا اگر فکر می کنیم که باهوش هستیم و یا از دیگران باهوش تریماین گوی و این میدان.

خوب شایداین تست هوش برای خیلی ها ساده باشه اما بعضی از آدما اصلا حوصله ندارن یک کم زمان بذارن و فکر کنند. جواب در بخش نظرات می آید.

فکر می کنی با هوشی تست به ظاهرساده

فکر می کنی با هوشی تست به ظاهرساده
فکر می کنی با هوشی تست
فکر می کنی با هوشی تست
فکر می کنی با هوشی تست
فکر می کنی با هوشی تست به ظاهرساده
فکر می کنی با هوشی تست

نظرات

۱۳۹۸/۳/۲۷سلام. جواب ها را می توانیم در انتهای هر پست ها بگذاریم اما فکر کردیم کمی برای کاربران چالش برانگیز باشد.و کاربران برای رسیدن به جواب هر تست تعمق کنند.بعد از رسیدن به جواب می بینند که هر کدام از تست ها چقدر ساده بوده ! شما جواب هایی که بنظرتان می رسد را می توانید در بخش نظرات بگذارید.

۱۳۹۸/۳/۲۶با سلام جواب معماهای این سایت کجاست نمیتونم پیداشون کنم؟؟؟

۱۳۹۸/۳/۲۶جواب این معما۶ا رونمی تونم پیدا کنم کجاست؟؟؟

در ادامه بخوانید...

با تست دقت افراد گم شده در جنگل را پیدا کنید

در
من 3 عکس را برای سرگرمی و بازی به شما ارائه می دهم. این ها معما های جالب سنجش دقت هستند که در هر یک از آنها چهره افراد "پنهان" است. در نگاه اول ، این چیزی پیچیده نیست ، اما در واقع ، همه نمی توانند این تست را به سرعت انجام دهند. اگر موفق شدید ، حتماً بخاطر توجه، دقت و سرعت عمل بالا خود را تشویق کنید.
 
معما شماره 1  صورت را در میان سنگ ها پیدا کنید.
تست دقت
قبل از اینکه به دنبال افرادی در جنگل برویم ، کمی در بین این منظره کوهستانی سرد خواهیم کرد. یک نگاه دقیق تر چهره ای از انسان را در بین سنگ ها نشان می دهد. پس کجاست؟
 
معماهای شماره 2 مردم در جنگل
تست دقت
در تصویر جنگل را مشاهده می کنید ، اما غیر معمول است. در میان درختان و بوته ها چهره های انسان وجود دارد. نگاهی دقیق بیندازید و سعی کنید همه را حساب کنید. چند چهره پیدا کردید؟
 
 
معمای شماره 3 چه شخصی در اینجا پنهان است؟
تست دقت
این رمز و راز دیگری در مورد مردم و درختان است. این بار باید شخصی را پیدا کنید که در شاخه های درختان پنهان شده و بگویید که کیست: یک زن یا یک مرد؟
 
 
 
 
و اکنون ، جواب معماها را بررسی کنید:
معما شماره 1
تست دقت
معمای شماره 2
تست دقت
معمای شماره 3
تست دقت
لطفا نتایج خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...