اطلاعات جدید در باره Red Dead Redemption 2

پس از مدت ها انتظار، بالاخره استودیوی بازی سازی راک استار، تریلری از بازی جدید خود، «Read Dead Redemption 2» به نمایش گذاشت و جزئیات جدیدی از حال و هوا و گیم پلی بازی، در اختیار هوادارانی گذاشت که بی صبرانه منتظر عرضه رسمی بازی هستند؛ Read Dead Redemption 2 اواخر سال جاری روانه بازار خواهد شد. در ویدئویی که راک استار منتشر کرده است، نگاه دقیق تر و جزئی تری به دنیای بازی شده است و نیز به این که بازیکنان چگونه قادر خواهند بود وارد گروه خلاف کاری «ون در لیند» شده و با افراد آن ارتباط برقرار کنند؛ این که بازیکنان چگونه قادر خواهند بود اسم و رسمی برای شخصیت اصلی بازی، آرتور مورگان به هم زنند و سایر جزئیات این چنینی. با سیارک همراه باشید تا آخرین اطلاعاتی به دست آمده در خصوص بازی را در اختیارتان قرار دهیم.

در تریلر منتشر شده توسط راک استار، در دقیقه های ابتدایی صدایی را می شنویم که توضیحاتی را در خصوص داستان و تاریخ بازی ادا می کند. توضیحات ازاین قرارند «از اواخر دهه ا1880 بود که آمریکا شروع به پیشرفت کرد و به امید بدل شدن به بزرگ ترین قدرت دنیا، گام در مسیری دشوار نهاد. مهاجران جدیدی به بخش های مختلف آمریکا وارد شدند، منطقه هایی که در آن زمان به عنوان پایگاه های مرزی شناخته می شدند، به مرور بدل به شهر هایی شدند که مردم در آن سکونت گزیدند و تمدن در حال گسترش در مناطق وسیع، بی قانون و پر هرج و مرج مرزی بود. راک استار، با ساخت بازی جدید اش، Red Dead Redemption 2، دنیای بسیار بزرگی خلق کرده و هدف از خلق این دنیا، تنها وسیع بودن و این که بازیکنان بتوانند به نقاط مختلف اش سرک بکشند نبوده است؛ در حقیقت دنیایی که راک استار خلق کرده است، جزئیات بیشتری از دنیای تمامی بازی هایی که راک استار تا کنون ساخته دارد؛ از جمله قسمت پیشین همین بازی. هدف دیگری که سازندگان بازی در نظر داشته اند، این بوده است که هیجان، داستانی گیرا و جذاب و گیم پلی کاملا جدید و خلاقانه ای بیافرینند تا بازیکنان تجربه جدید و منحصر به فردی داشته باشند؛ بازیکنانی که در نقش یک یاغی در دنیای فوق العاده بزرگ غرب وحشی زندگی می کنند، اسب سواری می کنند و باید برای بقا به عنوان کسی که در یک گروه خلافکاری شناخته شده فعالیت می کند، با تمام توان بجنگند و دشمنان خود را از پیش رو بردارند.».

با توجه به آن چه در تریلر به نمایش گذاشته شده از بازی مشاهده کردیم، مکان اصلی ای که بازی در آن جریان دارد (آمریکای 1800) شامل مناطق بزرگ و وسیعی از قاره آمریکا می شود و در آن می توان مکان ها و جزئیات متفاوتی مشاهده کرد: از کوهستان ها و صخره های قاره آمریکا و جنگل های انبوه آن گرفته تا باتلاق ها، صحرا های بی آب و علف و ... . هم چنین در جای جای نقاط بازی می توان جانوران دامی ای را مشاهده کرد که در آن زمان مردم برای گذران زندگی پرورش می دادند. شهرستان ها و شهر هایی که در شرف مدرنیزه شدن و متمدن شدن قرار دارند نیز از دیگر جزئیاتی است که در فضای بازی می توان مشاهده کرد. بازیکنان، قادر خواهند بود بدون هیچ محدودیتی به یکایک شهر ها و مناطق بازی سفر کرده و مأموریت ها و فعالیت های مختلفی که برایشان در هر منطقه و شهر در نظر گرفته شده را به انجام برسانند.

همان گونه که پیش تر از این نیز عنوان شد، شما در نقش آرتور مورگان به بازی خواهید پرداخت که شخصیت اصلی بازی است و روند داستانی به واسطه او است که عنوان می شود. آرتور به عنوان یک یاغی در گروه خلافکاری ون در لیند فعالیت می کند؛ این گروه خلافکاری، در سراسر آمریکا توسط مأموران اجرای قانون و کلانتران تحت تعقیب است؛ مأموران و کلانترانی که قصد ریشه کن کردن خلافکاری و از بین بردن حکومت یاغی ها در آمریکا را دارند. این که بازی کن، به عنوان آرتور مورگان، چگونه با سایر اعضای گروه خلافکاری خود ارتباط برقرار کند، نقش مهمی در چگونگی روند داستان بازی ایفا خواهد کرد (و نیز در گیم پلی و چگونگی آن). در حقیقت تمامی اعضای گروه خلافکاری همیشه در دسترس بوده و شما می توانید با آن ها صحبت کنید؛ حال این صحبت می تواند یک مکالمه ساده باشد و یا این که در خواست مأموریت و فعالیتی برای به دست آوردن چیزی به خصوص. نکته جالب توجه این جا است که شما قادر خواهید بود دیگر خلافکاران و یاغی های حاضر در گروه خلافکاری ون در لیند را به همراه خود به مأموریت، دزدی یا شکار برده و یا این که به همراه او به مکانی برای صرف نوشیدنی و کمی خوش گذرانی بروید.

در ابتدای بازی، گروه خلافکاری ون در لیند، منطقه ای کوچک را به عنوان مرکز فعالیت های اش در اختیار دارد و به مرور زمان و با انجام مأموریت های مختلف، مناطق تحت کنترل آن ها افزایش می یابد. با این حال، در سراسر زمان بازی، بازیکنان به این مرکز فعالیت های ون در لیند باز می گردند تا مأموریت های به خصوصی به عهده گرفته و نیز با سایر اعضای گروه ارتباط عمیق و دوستانه تری برقرار کنند. در این مرکز فعالیت، اعضای گروه خلاف کاری ون در لیند قادر خواهند بود غذا بخورند، استراحت کنند و یا این که اقدام به بازی کردن و شرط بندی با یکدیگر کنند. نکته ای که در خصوص این مرکز فعالیت گروه خلافکاری وجود دارد این است که همانند دنیای واقعی افراد آن به غذا و منابع دیگر احتیاج دارند و باید برای بقای خود و گذران زندگی تلاش کنند؛ تمامی اعضای گروه وظایفی در این خصوص به عهده دارند. مهمترین چیز هایی که اعضای گروه برای بقای خود باید فراهم آورند، پول و غذای کافی است. البته بازیکنان در خصوص این که آیا با سایر اعضای گروه در فراهم آوردن این گونه امکانات همکاری داشته باشند یا خیر آزادی عمل داشته و کاملا مختار اند، اما یاری رساندن به دیگر اعضای گروه در این گونه اقدامات ثمرات و جوایزی برای بازی کن به همراه دارد و فعالیت های اش در این خصوص بی اجر نخواهد ماند. البته نکته دیگری که در خصوص مراکز  فعالیت گروه خلافکاری وجود دارد این است که هر چه داستان بازی گسترش پیدا کرده و بازیکنان جلو تر می روند، مکانی که به عنوان مرکز فعالیت های گروه خلافکاری شناخته می شود نیز تغییر پیدا می کنند؛ البته نظر به این که این افراد یاغی هستند و مأموران اجرای قانون به دنبال آن ها، این مسئله کاملا منطقی به نظر می رسد.

نکته دیگری که در خصوص Red Dead Redemption 2 وجود دارد و آزادی عمل بازیکنان را در آن بیش از پیش می کند، این است که بازی کن به عنوان آرتور مورگان قادر خواهد بود با اکثریت افرادی که در شهر ها و مکان های گوناگون بازی حضور دارند، ارتباط برقرار کند و هر کدام از این رابطه ها، بسته به شرایط و موقعیتی که افراد در آن هستند متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود. به این خاطر که بازی کن در نقش یک یاغی بازی می کند، آزادی عمل بسیار زیادی دارد؛ او اگر بخواهد می تواند همچون شهروندی سر به راه و قابل احترام در میان مردم بگردد و نیز می تواند به پر و پای دیگران پیچیده و شر به پا کند. نکته جالب توجه این است که چگونگی بازی بازی کن در نقش آرتور، تأثیر بسزایی در روند بازی می گذارد و سایر افراد حاضر در مناطق مختلف، بسته به رفتار های شما واکنش نشان خواهند داد. در قسمتی از تریلر به نمایش گذاشته شده توسط راک استار مشاهده شد که آرتور با مردی که سوار بر اسب در حال گذر است خوش و بشی می کند، سر به سر خلافکاری دیگر می گذارد و در قسمتی دیگر نیز در حال مصالحه و صحبت کردن با کلانتر منطقه است. در قسمتی دیگر از تریلر، آرتور شاهدی را به وسیله ضرب و شتم تهدید می کند که نباید جایی سخن از اتفاقات رخ داده به میان آورد و در قسمتی دیگر نیز آرتور از کوره در رفته و شخصی را می زند.

یکی دیگر از ارکان اصلی بازی Red Dead Redemption 2 که می توان به آن اشاره کرد، اسب های موجود در بازی هستند: علاوه بر آن که مهمترین وسیله گشت و گذار آرتور در فضای وسیع بازی هستند، همراه و دوست او نیز به شمار می روند. همان گونه که در قسمت پیشین بازی نیز شاهد آن بودیم، در این قسمت هم می توان اسب های وحشی و سرکش را رام کرد و سوار شان شد، اگر چه این بار تفاوتی با قسمت پیشین بازی از این حیث وجود دارد: اسب هایی که در این قسمت از بازی رام می کنید، بسته به نژاد شان رفتار متفاوتی از خود نشان خواهند داد. اسب هایی که در این قسمت از بازی به اختیار می گیرید، بسته به نژاد شان توانایی های متفاوی خواهند داشت؛ برای نمونه برخی از اسب ها قابلیت این را دارند که از سطوح نا هموار و صخره مانند عبور کنند و برخی از اسب ها سرعت عمل بالاتری داشته و در درگیری ها کارآمد تر خواهند بود. برای این که اسب وابستگی بیشتری به آتور پیدا کند، بازیکنان قادر خواهند بود به او غذا بدهند و تیمارش کنند. علاوه بر این زمانی که اسب احساس خوبی نداشته و ناراحت است، بازیکنان این قابلیت را دارند که آن ها را آرام کنند. زمانی که بازی کن، در نقش آرتور، با اسبی ارتباط برقرار کرده و به مرور به او توجه بیشتری نشان می دهد، قدرت، توانایی و سرعت او افزایش پیدا کرده و آرام کردن او نیز ساده تر خواهد شد. علاوه بر مواردی که عنوان شد، خورجین قرار گرفته روی اسب نیز این قابلیت را فراهم می کند که وسایل و تجهیزات مختلفی را در آن قرار داده و حمل کرد. اسلحه های اضافی، حیوانات شکار شده و تقریبا هر چیز دیگری که آرتور نمی تواند در جیب اش بگذارد را می توان در خورجین قرار داد.

آرتور به عنوان یکی از اعضای عالی رتبه گروه یاغیان ون در لیند شناخته می شود و به همین خاطر، تقریبا اعتماد به نفس یک رهبر را دارد. او اصالتی هلندی دارد و زمانی که یک پسر بچه بود، وارد این گروه خلافکاری شد. آرتور با سایر اعضای گروه همانند افراد خانواده برخورد می کند و اعضای گروه از او درس وفاداری می گیرند و برای شان الهام بخش است. آرتور از زمان کودکی تنها چیزی که در اطراف خود مشاهده کرده است، زندگی یک یاغی و چند و چون است و سبک زندگی دیگری برای خود نمی تواند متصور باشد؛ به همین خاطر او با تمام وجود خود تلاش می کند از خود و خانواده اش در برابر خطرات بیرونی محافظت کرده و از سالم بودن آن ها کسب اطمینان کند. با این وجود که آرتور یک یاغی است، بسته به سبکی که بازیکنان پیش خواهند گرفت، شرافت او تغییر خواهد کرد و علی رغم خلافکاری های اش می تواند انسانی شریف باشد. سبک و شیوه ای که بازیکنان برای انجام مأموریت های خود در پیش می گیرند، و نیز رفتار شان به طور کلی و به هنگامی که در دنیای بازی هستند میزان شرافت آرتور را مشخص می کند. و البته این میزان شرافت آرتور، بسته به کم یا زیاد بودن اش، فرصت های گوناگونی برای اش فراهم می کند و نتایج مختلفی دارد.

اگر بخواهیم گیم پلی بازی را از لحاظ سبک تیر اندازی و درگیری ها مورد بررسی و تجزیه قرار دهیم، باید عنوان کنیم که این درگیری ها، نسبت به قسمت قبلی پیشرفت چشم گیری داشته و در این قسمت درگیری ها و تیر اندازی ها به گونه ای طراحی شده اند که تا حد امکان عمیق و تأثیر گذار به نظر رسیده و بازی کن را حسابی به خود مشغول کند. اسلحه هایی که بازیکنان در این قسمت به کار می گیرند، هر کدام قابلیت های منحصر به فردی دارند و عوض کردن خشاب و لگد زدن اسلحه نیز سعی شده تا حد امکان واقع گرایانه طراحی شده باشد.

تا پیش از انتشار رسمی این تریلر از سوی راک استار، سازندگان بازی تنها اقدام به انتشار چند تریلر سینمایی کرده بودند و اطلاعات کلی در خصوص داستان بازی را در اختیار هواداران قرار داده بودند و توضیحاتی در خصوص گیم پلی بازی نداده بودند. Red Dead Redemption 2 در سال 1899 و در آمریکا جریان دارد و این مصادف با زمانی است که دوره غرب وحشی در آمریکا، به پایان راه خود نزدیک می شد. این مسئله سبب شد تا مردان قانون و کلانتران منطقه های متفاوت، اقدام به تعقیب آن دسته از یاغی هایی کنند که هنوز زنده مانده و فعالیت می کردند؛ در نهایت هم کسانی که تسلیم قانون نمی شدند، کشته می شدند. با هم نگاهی به توضیحات منتشر شده توسط سازندگان بازی در این خصوص می اندازیم: «آرتور مورگان به همراه سر دسته گروه خلافکاری ون در لیند، اقدام به طرح ریزی و انجام سرقتی در شهر غربی بلک واتر می کنند و نقشه شان، نقش بر آب می شود. پس از آن هر دو مجبور به فرار می شوند. در آن زمان غرب وحشی پر می شود از مأموران ائتلافی (فدرال) و سایر کسانی که برای دست یابی به جوایزی ارزنده اقدام به تعقیب و کشتن یاغی های باقی مانده می کنند؛ در چنین شرایطی است که آرتور به همراه اعضای گروه اش باید برای گذران زندگی و بقا اقدام به دزدی و انجام سایر فعالیت های خود کند. زمانی که مشکلاتی میان برخی از اعضای گروه ون در لیند به وجود می آید و اختلافات داخلی نیز شکل می گیرد، اوضاع و شرایط وخیم تر از پیش می شود و در آن زمان است که آرتور باید میان ایده آل های خود و وفاداری به خانواده ای که با آن بزرگ شده است، یکی را برگزیند... Red Dead Redemption 2 روایت گر بی نظیری از چگونگی زندگی در آمریکا، در زمانی است که این کشور در شرف مدرنیزه شدن قرار گرفته بود.». علاوه بر اطلاعاتی که در خصوص داستان عنوان شد، چندی پیش تریلر دیگری نیز منتشر شده و به صورت رسمی اعلام شد که شخصیت اصلی قسمت پیشین بازی، جان مارستون در این قسمت نیز حضور خواهد داشت.

تا کنون چندین بار تاریخ انتشار بازی از سوی سازندگان آن به تعویق افتاده است، با این حال، اخیرا استودیو اصلی راک استار، «تیک تو (Take Two)» اخیرا عنوان کرده که تاریخ انتشار بازی دیگر به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد و در بیست و ششم اکتبر روانه بازار خواهد شد. در حال حاضر بازی تنها برای کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان منتشر می شود و خبری از انتشار بازی برای کامپیوتر های شخصی نیست. البته نا گفته نماند که یکی از سازندگان بازی عنوان کرده که احتمال انتشار بازی برای کامپیوتر های شخصی در آینده نیز وجود دارد.

آخرین بازی بزرگ استودیوی بازی سازی راک استار، Grand Theft Auto V، برای کامپیوتر های شخصی منتشر شد و با فروشی چشم گیری که داشت همگان را شگفت زده کرد، تا حدی که مدیر مسئول اصلی تیک تو (Take-Two) طی مصاحبه ای عنوان کرد که اگر انتظار داشته باشیم Red Dead Redemption 2 هم، در صورت انتشار بر روی کامپیوتر های شخصی، فروشی همانند GTA V داشته باشد، انتظاری است بس رؤیایی و به هیچ وجه واقع بینانه نیست.

با تمام این تفاسیر، استودیوی سازنده بازی امید زیادی به فروش و بازخورد خوب بازی میان طرفدران دارد و سازندگان بازی امید زیادی به کسب موفقیت بزرگ دیگری برای راک استار دارند.  

در سیارک بخوانیم:

تاریخ انتشار بازی روح سوشیما Ghost of Tsushima

آخرین اطلاعات از نسخه بازسازی شده Resident Evil 2

ترسناک ترین بازی‌های دنیای گیمینگ

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش چهارم

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش سوم

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش دوم

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش اول

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید