عفونت انگلی ناشی از مصرف سوشی خام

در

 

(سیارک) : بر اساس تحقیقاتی که در نشریه پزشکی بریتانیا انتشار یافته افزایش عفونت‌های انگلی امکان دارد در ارتباط با عادات تغذیه‌ای و افزایش محبوبیت بیش از پیش سوشی در کشورهای غربی باشد.
کارشناسان اخیرا مردی ۳۲ ساله را در لیسبون، پرتغال ، که به مدت یک هفته از معده درد، حالت تهوع و و تب رنج می برد ، تحت مداوا قرار دادند که جدار روده اش با لایه ای از لارو انگل پوشیده شده بود.در آزمایش خون این مرد عفونت خفیفی دیده می شد.
این مرد ، به نظر پزشکان این مردکه اخیرا سوشی خورده بود مشکوک به بیماری انگلی آنیساکیاسیس بود.
آنیساکیاسیس یک بیماری انگلی می باشد که در اثر هجوم کرم آنیساکید به معده و روده بروز می کند.
در اثر هضم ماهی و آبزیان خام یا نیم پخته ، بدن انسان به عفونت ناشی از این انگلها آلوده می شود.
پزشکان بعد از انجام آندوسکوپی( وارد کردن یک لوله باریک و انعطاف‌پذیر با دوربینی بر یک سر آن) انگلی که به قسمت متورم روده مرد مبتلا چسبیده بود را مشاهده نمودند.بعد از جداگردن کرم از جداره روده مرد مبتلا ، علائم بیماری فورا از بین رفت.
به گفته پزشکان ، بیشترین موارد ابتلا به آنیساکیاسیس در ژاپن می باشد  اما در عین حال هشدار داده اند که علائم این بیماری در کشورهای غربی نیز ، به علت محبوبیت سوشی به طور فزاینده ای رو به افزایش است.
این انگل‌ قابل انتقال به انسان‌ها در دو نوع ماهی دیگر نیز شناسایی شده؛ یکی در ماهی آزاد آتلانتیک و دیگری در قزل آلایی که از دریا و یا از رودخانه‌های بریتانیا صید می‌گردد.
به توصیه پزشکان علاوه بر پختن کامل ماهی ، ماهی تازه صید شده را بلافاصله مصرف نکنید ، بعد از خالی کردن محتوی شکم ماهی حداقل ۴ روز ماهی را در فریزر بگذارید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...