ویروس کرونا می تواند از پروتئین های دفاعی بدن تقلید کرده و بدن را فریب دهد

در

ویروس
ویروس کرونا می تواند از پروتئین های دفاعی بدن ، که در دوره شدید COVID-19 نقش دارند تقلید کند. چنین نتیجه گیری توسط دانشمندان کالج پزشکان و جراحان Vagelos دانشگاه کلمبیا در یک مطالعه جدید انجام شد. نتایج توسط Cell Systems منتشر شده است .

 

بسیاری از گیاهان و حیوانات از هنر تقلید برای فریب طعمه یا شکارچیان خود استفاده می کنند. ویروس ها از استراتژی مشابهی استفاده می کنند: پروتئین های ویروسی می توانند از شکل سه بعدی پروتئین های میزبان خود تقلید کنند و میزبان را فریب دهند تا به ویروس کمک کند تا چرخه حیات خود را کامل کند.

 

"ویروس ها به همان دلیلی که گیاهان و حیوانات انجام می دهند از تقلید استفاده می کنند. هدف آنها فریب است. "، ساگی شاپیرا ، Ph.D. ، استادیار زیست شناسی سیستم در کالج پزشکان و جراحان Vagelos ، دانشگاه کلمبیا ، توضیح می دهد. "ما فرض کردیم که شناسایی پروتئین های ویروسی مشابه می تواند سرنخی از چگونگی ایجاد بیماری توسط ویروس ها از جمله SARS-CoV-2 در اختیار ما قرار دهد."

 

در تحقیقات خود ، شاپیرا از ابر رایانه ها برای جستجوی تقلیدهای ویروسی با استفاده از فناوری مشابه نرم افزار سه بعدی تشخیص چهره استفاده کرد. آنها بیش از 7000 ویروس و بیش از 4000 میزبان را در اکوسیستم های زمین اسکن کردند و 6 میلیون نسخه از تقلید ویروسی را پیدا کردند.تقلید یک استراتژی رایج در میان ویروس ها بیش از تصور ماست. فارغ از اندازه ژنوم ، نحوه تکثیر ویروس یا آلودگی باکتری ها ، گیاهان ، حشرات یا انسان ، توسط انواع ویروس ها استفاده می شود.


اما بعضی از انواع ویروس ها بیشتر از بقیه از تقلید استفاده می کنند. ویروس های کرونا به خصوص در این زمینه تبحر دارند. مشخص شد که آنها بیش از 150 پروتئین را تقلید می کنند ، از جمله پروتئین هایی که لخته شدن خون را کنترل می کنند یا مجموعه ای از پروتئین های ایمنی را فعال می کنند. آنهایی که التهاب را در بدن افزایش می دهند.

 

دانشمندان با مطالعه عملکردها و تقلید از پروتئین های ویروسی،  می تواند به درک چگونگی ویروس ها منجر به بیماری شود و چه کسی ممکن است بیشتر در معرض خطر باشد.

"با مطالعه ویروس ها ، ما نه تنها می توانیم اصول اساسی زیست شناسی را آشکار کنیم ، بلکه همچنین می دانیم که چگونه هموستاز سلولی را مختل می کنند و باعث آسیب شناسی می شوند. این امید وجود دارد که روزی بتوانیم از این دانش برای مقابله با کرونا ویروس  استفاده کنیم. "

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان کرونا

در

همانطور که مشخص است این مقاله علمی نیست و در بخش بهداشت و درمان نیز قرار ندارد، بیشتر موارد ذکر شده هیچ پایه علمی ندارند. اگر علائم ویروس کرونا را دارید به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا، درمان های خانگی زیادی برای آن معرفی شده است، ما در این مقاله به 10 + 1 مورد ویژه درمان ویروس کرونا می پردازیم.

 

سیر

برخی در چین اعتقاد دارند که سیر جوشانده شده در آب می تواند ویروس ها را بکشد.

 

پیاز

در ورودی یکی از هتل ها در کرایكودی هندوستان روی تابلو نوشته شده "برای جلوگیری از کرونا پیاز کوچک بخورید"

 

پیاز کوچک

در طب باستان هندی ذکر شده که پیاز برای درمان آنفولانزا یا حداقل بیماری با علائم آنفولانزا موثر است.

 

جوشانده پیچ امین‌الدوله (سرده)

بر طبق یک اعتقاد باستانی چینی جوشانده سرده نیز موثر است، جالب است که مردم چین پیگیر داستان شدند ولی به نظر این معجون به سرعت اثر نمی کند.

 

Shuang Huang Lian

بعد از انتشار خبری در مورد موثر بودن این دارو در برابر ویروس توسط Chinese Academy of Sciences ملت به داروخانه ها حمله کردند، البته شباهت شیشیه دارو به نمونه ای در فیلم "شیوع" نیز بی تاثیر نبوده است!

 

ادرار گاو

سوامی چاکراپانی روز جمعه اعلام کرد ادرار گاو برای درمان بیماری ویروس کرونا موثر است. 

 

 

Arsenicum album-30

مصرف این دارو به همراه مالیدن روغن های گیاهی نیز توسط فردی در هند توصیه شده بود که بعدا توسط منابع علمی رد شد.

 

 

 

داروهای سنتی اونانی شامل انواع دمنوش های Musta, Parpat, Usheer, Chandan,Udeechya & Nagar که در یک لیتر آب جوشانده و در هنگام تشنگی نوشیده شود

 

دالایی لاما از پیروانش خواست دعا کنند. به نظر این روش از تمامی روش های بالا موثر تر است.

 

چایی نبات

بله و در نهایت یکی از بهترین داروها برای تمامی دردها، چایی نبات خودمان است که با کمی زعفران حتی ویروس کرونا را نیز از پای در خواهد آورد.

 

 

ویروس کرونا بسیار خطرناک است اگر هریک از علائم این بیماری را دارید یا حتی شک دارید که ممکن است در خطر باشید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید و حتما پرستار و پزشک معالج را از وضعیت خود مطلع سازید. تا این لحظه ویروس کرونا جان بیش از 600 نفر را گرفته و هیچ درمان قطعی یا واکسن قابل اطمینانی برای آن ساخته نشده است.

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟

در

بعد از همه گیری ویروس جدید کرونا در چین و چند کشور دیگر، یکی از اصلی ترین راه ها برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا استفاده ماسک اعلام شد، ولی "آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟"

 

خیر، متاسفانه ماسک بالا معروف به ماسک جراحی یا همان ماسک دندان پزشکی که به معمولا ارزان قیمت است و در همه جا پیدا می شود تاثیری در جلوگیری از سرایت ویروس کرونا ندارد.

دکتر ویلیام شافنر متخصص بیماری های عفونی از دانشگاه تنسی امریکا تاکید کرد ماسک جراحی به شما کمکی نخواهد کرد. ماسک های تخصصی تر مانند N95 در برابر کرونا مقاوم هستند. البته دکتر شافنر استفاده عمومی از این ماسک را درحال حاضر توصیه نمی کند. شاید در مراحل بعدی...

استفاده از ماسک های تنفسی N95 برای همه کار آسانی نیست، این ماسک ها گران قیمت هستند، تنفس از داخل فیلتر آن ها دشوار است و زمان زیادی نمیتوان آن را روی صورت نگه داشت. پیشنهاد می شود هر نیم ساعت استفاده از این ماسک به یک فضای تمیز بروید و چند نفس عمیق بکشید سپس دوباره ماسک را بگذارید و در محیط آلوده وارد شوید. پوشیدن صحیح ماسک نیز بسیار مهم است، باید تمامی منافذ را بپوشانید و فقط از طریق فیلتر ماسک نفس بکشید. 

 

در انتها دکتر شافنر متذکر می شود اگر مبتلا به سرماخوردگی یا انفلانزا هستید و می خواهید با استفاده از ماسک جلوی سرایت بیماری خود به دیگران را بگیرد، این کار را نکنید، بهتر است تا زمان بهبودی در منزل استراحت کنید و دیگران را در خطر ابتلا قرار ندهید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا واکسن کرونا ویروس جهش یافته را می کشد

در

59950.jpg

 

جواب: واکسن هیچ ویروسی را چه معمولی، چه جهش یافته را نمی کشد، کارکرد واکسن به این گونه نیست، تمامی واکسن ها حاوی ویروس کامل یا قسمتی از ژن ویروس هستند که بدن با دریافت آن می تواند در فرصت کافی روش مقابله با ویروس را پیدا کند، بدن ما توانایی مقابله با ویروس را دارد و فقط کافی است زمان کافی داشته باشد، این زمان توسط واکسن ها به ما داده می شود. واکسن ها تهدیدی در بدن ایجاد می کنند که سیستم دفاعی به آن واکنش نشان می دهد و در نتیجه آنتی بادی یا پادتن مناسب تولید می شود که بعدا در مواجه با ویروس واقعی به سرعت وارد عمل شده و ویروس را  از بین می برد.

امروز واکسن مقابله با کرونا ساخت ایران بر روی 3 داوطلب ایرانی آزمایش شد. نتایج این آزمایش طی هفته ای آینده مشخص خواهد شد، این افراد از بین تعداد زیادی داوطلب انتخاب شده اند، هر دارو یا واکسنی موازی اثر مفید ممکن است عوارض جانبی و خطراتی داشته باشد و این افراد با آگاهی از این خطرات پیش قدم شدند، نام این افراد برای همیشه در تاریخ ایران ثبت خواهد شد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نحوه پیش بینی دوره شدید کرونا با استفاده از آزمایش خون

در
کرونا
 
دانشمندان تقریباً از ابتدای شیوع همه گیر گفته اند که ویروس کرونا بیماری مرموزی است و شگفتی های بسیاری را به همراه خواهد داشت. یکی از ویژگی های آن این است که برخی از افراد بدون هیچ علامتی بیمار می شوند ، دیگران تقریباً بلافاصله تحت مراقبت های ویژه قرار می گیرند و برخی دیگر به نظر می رسد که بهبود می یابند ، اما چنان بیمار می شوند که پس از آن نمی توانند ماهها از شر عوارض جانبی خلاص شوند.
 

آیا با توجه به برخی عوامل می توان پیش بینی کرد که "شدت بیماری کرونا "چگونه پیش می رود؟

دانشمندان آمریکایی تعدادی نشانگر زیستی مرتبط با فعال شدن لکوسیت ها و چاقی را شناسایی کرده اند. آنها می توانند به شاخص های اولیه شکل شدید COVID-19 تبدیل شوند. 

 

پیش از این شاخص های احتمالی شکل شدید ویروس کرونا شناسایی شده بود. اینها سیتوکین ها هستند. سیتوکین ها نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند ، اما با هایپرسیتوکینمی ، سلول های ایمنی را در کانون های التهاب فعال می کنند ، که منجر به آزاد شدن قسمت های بیشتری از سیتوکین ها می شود. چنین دور باطلی منجر به تخریب بافت می شود و می تواند به مرگ ختم شود.

 

با این حال ، تاکنون هیچ نشانگری نتوانسته است پیش بینی کند که سرانجام بیماران COVID-19 قبل از ظهور علائم بالینی شدید خواهند شد.

 

برای مطالعه جدید ، محققان چندین پروتئین در خون را غربال کردند . برای تجزیه و تحلیل نمونه های گرفته شده از 100 بیمار که در آینده به روش های مختلف بیمار خواهند شد. در همه موارد ، نمونه خون در روز اول بستری در بیمارستان جمع آوری شد.

 

دانشمندان دریافتند که پنج پروتئین خون در بیمارانی که بعداً شدید بیمارشدند ، افزایش یافته است. این پروتئین ها با چاقی و فعال شدن لکوسیت ها در ارتباط هستند. بنابراین ، با توجه به آزمایش خون ، می توان با احتمال بالایی پیش بینی کرد که یک بیمار خاص ممکن است "شدیدا" بیمار شود و سریع تر  اقدامات لازم انجام شود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

زن انگلیسی به دلیل ویروس کرونا کاملاً فلج شد

در

کرونا

 

این زن قبل از عفونت با ویروس کرونا  سالم بود اما ویروس کرونا باعث از بین رفتن اعصاب محیطی وی شد.عایشه حسین ، ساکن کمبریج انگلیس ، از هیچ بیماری مزمن رنج نمی برد و در دسامبر سال گذشته به ویروس کرونا مبتلا شد. عایشه 55 ساله است و با آسیب شدید ریوی در بیمارستان بستری شد.

 

این زن تحت حمایت تنفسی و تهویه مکانیکی قرار گرفت. آزمایشات در ماه فوریه نشان داد که ویروس کرونا بر ساقه مغز تأثیر گذاشته و بسیاری از اعصاب محیطی از بین رفته اند. پزشکان به دختر عایشه حسین پیشنهاد کردند که در مورد قطع ارتباط مادرش با دستگاه های پشتیبانی کننده زندگی فکر کند.

 

با این حال ، دختر از این کار امتناع ورزید. بیمار بیش از سه ماه روی تهویه مکانیکی صرف کرد و سپس به هوش آمد. تمام بدنش فلج است. تنها چیزی که عایشه می تواند حرکت دهد چشم هایش است.

 

او به کلمات واکنش نشان می دهد و با چشمان خود ارتباط برقرار می کند. پزشکان نمی توانند بگویند که آیا فعالیت بدنی بهبود می یابد - امید چندانی نیست ، اما به احتمال زیاد عایشه تا پایان روزهای عمرخود فلج خواهد بود. او بدون دستگاه نمی تواند نفس بکشد ، صحبت کند و غذا بخورد.

 

همانطور که دختر بیمار به دیلی میل گفت ، او به بسیاری از افراد خانواده ، بستگان و بازماندگان که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند سر زد و اطلاعات پزشکی آنها را پرسید ، اما هیچ کس چنین عوارضی را نداشته است. او می خواهد مادرش را از بیمارستان به خانه ببرد ، اگرچه مجبور خواهد شد هزینه زیادی را صرف تجهیزات پزشکی كند ، اما در آنجا مادر او می تواند در كنار فرزندان و نوه هایش باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ارتباط اپیلاسیون با زگیل تناسلی و التهاب فولیکولیت

در

پاپیلومای انسـانی (Human Papilloma Virus) ویروسی می باشدکه از طریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی و یا پوست آلوده به ویروس منتقل می‌گردد. علائم این بیماری امکان دارد بعد از چند هفته، چند ماه و یا حتی چند سال بروز کند و احتمال اینکه فردی ناقل این بیماری باشد ولی علائمی در وی مشخص نباشد نیز هست. این بیماری بسیار مسری است.متخصصین اعلام نموده اند که نزدیک به ۳۳ درصد افراد آزمایش مربوط به اپیلاسیون واژن به یک بیماری آمیزشی دیگر مثل زگیل تناسلی نیز مبتلا بوده اند.

 

التهاب فولیکولیت
از آنجا که این مناطق بدن (ناحیه تناسلی)، مناطق حساس و نسبتا مرطوبی می باشند و احتمال وجود میکروب های مختلف در آنها بیشتر می باشد، خطر ایجاد التهاب های فولیکولیت پس از اپیلاسیون موهای زائد هم بالاتر است. این بیماری ناراحت کننده باعث ایجاد جوشهای چرکی سفید رنگی در اطراف فولیکول های مو می‌گردد. نواحی زخمی پوسته پوسته شده و اغلب خارش دارند، و حتی در صورت تشدید بیماری ممکن است دردناک شوند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...