ایا گروه خونی او مثبت کرونا نمیگیرند

در

گروه خونی کرونا

در چه گروه خونی خطر ابتلا به COVID-19 بیشتر است؟
در بعضی از افراد ، کروناویروس باعث عوارض شدید می شود ، در حالی که در برخی دیگر بدون توجه می گذرد. دانشمندان آلمانی و نروژی تحقیقاتی را انجام دادند که نشان دهنده ارتباط بین COVID-19 و گروه خون است.

 

ایا گروه خونی او مثبت کرونا نمیگیرند

دانشمندان سراسر جهان راز غیرقابل حل و بدون دلیلی را مطرح کردند: چرا برخی از افراد آلوده حتی متوجه نمی شوند که به SARS-CoV-2 آلوده شده اند ، در حالی که دیگران باید برای مراقبت های ویژه فرستاده شده و به دستگاه های تهویه مکانیکی وصل شوند ؟  جواب های زیادی برای این سوال  وجود دارد. گروهی از دانشمندان آلمانی و نروژی ارتباطی بین شدت دوره بیماری و گروه خونی بیماران مشاهده کردند. نتایج مطالعه آنها ، که در 17 ژوئن در مجله پزشکی New England منتشر شد  ، چشمگیر به نظر می رسد. حال ببینیم کدام گروه خونی دربرابر کرونا مقاوم است، رابطه گروه خونی و کرونا وچه گروه خونی کرونا نمی گیرد ؟

 

 

COVID-19 و گروه خونی

دانشمندان 1610 بیمار مبتلا به COVID-19 را از ایتالیا و اسپانیا بررسی کردند و آنها دوره سختی از بیماری را در برخی موارد کشنده به اشتراک گذاشتند . مولکولهای DNA آنها را مطالعه کردند. معلوم شد كه در افراد مبتلا به گروه خونی II - طبق طبقه‌بندی مدرن که به آن گروه خونی A نیز گفته می شود - خطر شدید COVID-19 به میزان قابل توجهی بیشتر است. یعنی ، دو برابر افراد مبتلا به گروه خونی I (گروه خونی 0 ، طبق طبقه بندی مدرن).

 

آیا شدت COVID-19 به نوع خون بیمار بستگی دارد؟

در آلمان حدود 43٪ از جمعیت گروه خون دوم (گروه خونی A) دارند. در مورد افراد خوش شانس با گروه خونی اول ، داده های جدید به هیچ وجه مصون بودن آنها از کروناویروس را نشان نمی دهند - آنها فقط بدان معنی هستند که آنها کمترین خطر ابتلا به COVID-19 را به شکل شدید دارند. به هر حال ، خون اهدا کننده گروه 1 جهانی است ، صرف نظر از گروه خونی آنها ، برای همه گیرندگان مناسب است. خون گروه اول 41٪ جمعیت آلمان را دارد.

 

دو گروه خونی باقی مانده - III و IV یا طبق طبقه بندی مدرن گروه های B و AB - به ترتیب 11٪ و 5٪ ساکنان این کشور در آلمان دارند. بیماران مبتلا به این دو گروه آلوده به کورو ویروس روند واضح و مشخصی در دوره COVID-19 نشان نمی دهند.

 

 

نوع خون و روشهای درمانی

اگر نتایج مطالعه آلمانی و نروژی تأیید شود ، این امر عواقب قابل توجهی را برای توسعه یک روش برای درمان SARS-CoV-2 ناشی از SARS ، و نه تنها آن به همراه خواهد داشت. مشاهدات مشابهی در مورد تأثیر گروه خونی در روند بیماری با توجه به سایر بیماری ها وجود دارد. به عنوان مثال ، مشاهده شده است که افراد با گروه خونی اول به ندرت دچار اشکال شدید مالاریا می شوند. نمونه های معکوس وجود دارد: به عنوان مثال ، افراد دارای گروه خونی دوم احتمالاً طاعون را تحمل می کنند.

 

علاوه بر این ، مشاهدات جدید ممکن است مفهوم "گروه خطر" را در بیماری همه گیر فعلی کرونا تغییر دهد. تاکنون ، این بیماران شامل سنین معینی با بیماری های مزمن ، افراد سیگاری، دیابت و  ... بود. اکنون این امکان وجود دارد که پس از مدتی این رویکرد مجبور به بررسی باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان کرونا

در

همانطور که مشخص است این مقاله علمی نیست و در بخش بهداشت و درمان نیز قرار ندارد، بیشتر موارد ذکر شده هیچ پایه علمی ندارند. اگر علائم ویروس کرونا را دارید به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا، درمان های خانگی زیادی برای آن معرفی شده است، ما در این مقاله به 10 + 1 مورد ویژه درمان ویروس کرونا می پردازیم.

 

سیر

برخی در چین اعتقاد دارند که سیر جوشانده شده در آب می تواند ویروس ها را بکشد.

 

پیاز

در ورودی یکی از هتل ها در کرایكودی هندوستان روی تابلو نوشته شده "برای جلوگیری از کرونا پیاز کوچک بخورید"

 

پیاز کوچک

در طب باستان هندی ذکر شده که پیاز برای درمان آنفولانزا یا حداقل بیماری با علائم آنفولانزا موثر است.

 

جوشانده پیچ امین‌الدوله (سرده)

بر طبق یک اعتقاد باستانی چینی جوشانده سرده نیز موثر است، جالب است که مردم چین پیگیر داستان شدند ولی به نظر این معجون به سرعت اثر نمی کند.

 

Shuang Huang Lian

بعد از انتشار خبری در مورد موثر بودن این دارو در برابر ویروس توسط Chinese Academy of Sciences ملت به داروخانه ها حمله کردند، البته شباهت شیشیه دارو به نمونه ای در فیلم "شیوع" نیز بی تاثیر نبوده است!

 

ادرار گاو

سوامی چاکراپانی روز جمعه اعلام کرد ادرار گاو برای درمان بیماری ویروس کرونا موثر است. 

 

 

Arsenicum album-30

مصرف این دارو به همراه مالیدن روغن های گیاهی نیز توسط فردی در هند توصیه شده بود که بعدا توسط منابع علمی رد شد.

 

 

 

داروهای سنتی اونانی شامل انواع دمنوش های Musta, Parpat, Usheer, Chandan,Udeechya & Nagar که در یک لیتر آب جوشانده و در هنگام تشنگی نوشیده شود

 

دالایی لاما از پیروانش خواست دعا کنند. به نظر این روش از تمامی روش های بالا موثر تر است.

 

چایی نبات

بله و در نهایت یکی از بهترین داروها برای تمامی دردها، چایی نبات خودمان است که با کمی زعفران حتی ویروس کرونا را نیز از پای در خواهد آورد.

 

 

ویروس کرونا بسیار خطرناک است اگر هریک از علائم این بیماری را دارید یا حتی شک دارید که ممکن است در خطر باشید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید و حتما پرستار و پزشک معالج را از وضعیت خود مطلع سازید. تا این لحظه ویروس کرونا جان بیش از 600 نفر را گرفته و هیچ درمان قطعی یا واکسن قابل اطمینانی برای آن ساخته نشده است.

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟

در

بعد از همه گیری ویروس جدید کرونا در چین و چند کشور دیگر، یکی از اصلی ترین راه ها برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا استفاده ماسک اعلام شد، ولی "آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟"

 

خیر، متاسفانه ماسک بالا معروف به ماسک جراحی یا همان ماسک دندان پزشکی که به معمولا ارزان قیمت است و در همه جا پیدا می شود تاثیری در جلوگیری از سرایت ویروس کرونا ندارد.

دکتر ویلیام شافنر متخصص بیماری های عفونی از دانشگاه تنسی امریکا تاکید کرد ماسک جراحی به شما کمکی نخواهد کرد. ماسک های تخصصی تر مانند N95 در برابر کرونا مقاوم هستند. البته دکتر شافنر استفاده عمومی از این ماسک را درحال حاضر توصیه نمی کند. شاید در مراحل بعدی...

استفاده از ماسک های تنفسی N95 برای همه کار آسانی نیست، این ماسک ها گران قیمت هستند، تنفس از داخل فیلتر آن ها دشوار است و زمان زیادی نمیتوان آن را روی صورت نگه داشت. پیشنهاد می شود هر نیم ساعت استفاده از این ماسک به یک فضای تمیز بروید و چند نفس عمیق بکشید سپس دوباره ماسک را بگذارید و در محیط آلوده وارد شوید. پوشیدن صحیح ماسک نیز بسیار مهم است، باید تمامی منافذ را بپوشانید و فقط از طریق فیلتر ماسک نفس بکشید. 

 

در انتها دکتر شافنر متذکر می شود اگر مبتلا به سرماخوردگی یا انفلانزا هستید و می خواهید با استفاده از ماسک جلوی سرایت بیماری خود به دیگران را بگیرد، این کار را نکنید، بهتر است تا زمان بهبودی در منزل استراحت کنید و دیگران را در خطر ابتلا قرار ندهید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

افراد مشهور که قربانی کروناویروس شدند

در
کروناویروس تمام دنیا را در دست گرفته است و به نظر می رسد که متوقف نخواهد شد. کروناویروس نسبت به همه بی رحم است و برای او فرقی نمی کند که یک فرد دارای چه وضعیتی باشد و در میان قربانیان کروناویروس افراد مشهور زیادی وجود دارند. کسانی که نتوانستند با این بیماری کنار بیایند را به یاد بیاورید.یاد تمام قربانیان کروناویروس گرامی باد

 

آدام شلسینگر ، خواننده آمریکایی

سه بار برنده جایزه امی ، برنده جایزه گرمی ، برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب ، آدام شلسینگر به یک دستگاه تنفس مصنوعی وصل شد ، اما نتوانست از عوارض ناشی از عفونت کروناویروس بهبود یابد. او 52 سال داشت.
 

 

لی Fierro بازیگر آمریکایی

مادر پسری که در فیلم Jaws توسط یک کوسه خورده شد ، نقشی است که شهرت Fierro را به ارمغان آورد.این بازیگر 91 ساله در یک شبانه روزی زندگی می کرد و از عوارض ناشی از COVID-19 درگذشت.
 

 

ترنس مک نالی

یکی از نمایشنامه‌نویسان مشهور زمان ماست: نمایشنامه‌های او در صحنه های کل دنیا به صحنه می رود. مک نالی از بیماری مزمن ریه رنج می برد و به همین دلیل بدن او نتوانستد با ویروس مقابله کند. ترنس 82 ساله بود.
 

 

فرانسیسکو گارسیا بازیکن فوتبال

شاید این ورزشکار یکی از جوانترین قربانیان coranavirus باشد - این بازیکن اسپانیایی تنها 21 سال سن داشت. مشخص است که چند هفته قبل از این ، این بازیکن به انکولوژی تشخیص داده شد. عفونت کورون ویروس وضعیت در حال حاضر دشوار او را تشدید می کند - بدن نمی تواند با ویروس مقابله کند.
 

 

مارک بلوم بازیگر

این بازیگر آمریکایی در سال 1985 مشهور شد 69 ساله بر اثر عوارض ناشی از COVID-19 درگذشت
ادی بزرگ ، بازیگر
 

 

ادی لارژ کمدین

ادی برای همه کاره بودنش مشهور بود. او نه تنها یک کمدین درخشان بود ، بلکه در فیلم ها نیز بازی کرد ، آواز خواند ، فیلمنامه ها را نوشت. به گفته پسرش ، این پدر 78 ساله با نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد و در آنجا او تاج ویروس گرفت. متأسفانه بدن ضعیف نتوانسته است با این بیماری مقابله کند.
 

 

گویو بنیتو ، بازیکن فوتبال

مدافع افسانه ای رئال مادرید به همراه این تیم 11 عنوان کسب کرد. در سالهای اخیر ، وی با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم کرده است و ابتلا به کروناویروس تنها وضعیت او را بدتر کرد. این ورزشکار 73 ساله بود.
 

 

آلن گارفیلد ، بازیگر

وی در فیلمبرداری بیش از صد اثر ، بار کارگردانان مشهوری چون فرانسیس کوپولا ، رومن پولانسکی و دیگران بازی کرد. بینندگان او را در فیلم "دروازه نهم" به خوبی به یاد می آورند.
گارفیلد 80 ساله در 7 آوریل در کالیفرنیا درگذشت و نتوانست با عفونت کروناویروس کنار بیاید.
 

 

موریس باریار ، بازیگر

یکی از مهمترین آثار این بازیگر فرانسوی ، حضور وی در کمدی "بلوند در یک چکمه سیاه" بود. در یک زمان او با بازیگران مشهوری چون آلن دلون و ژان پاول بلموندو بازی کرد.
در ماه مارس ، باریار 87 ساله در بیمارستان با مشکلات ریه بستری شد و به علت بیماری کرونوروئید بستری شد. افسوس که ، این درمان که تقریباً یک ماه به طول انجامید و نتیجه ای نداد.
 

 

ماریا ترزا شاهزاده خانم اسپانیایی

اگر شاهزاده انگلیسی چارلز و همکارش از موناکو آلبرت توانستند با کروناویروس کنار بیایند ، اما ماریا ترزا خوش شانس نبود. دختر عموی پادشاه سلطنتی اسپانیا ، فیلیپ ششم ، در پایان سال مارس در سن 86 سالگی در پاریس درگذشت.
 
شیمون اوشتین ، هنرمند
شیمون در اوکراین متولد شد و در اواخر دهه 70 به ایالات متحده نقل مکان کرد. مجموعه ای از آثار "دختران تحت پوشش" (1984) گذر او به دنیای هنر بزرگ شد. از آن زمان ، شیمون یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر آمریکایی به حساب می آمد.همانطور که یکی از دوستان او در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد ، شیمون 70 ساله یکی دیگر از قربانیان کرونا بود.
 

 

جان پرایم ، خواننده

باب دیلن استعداد پرنا را که یکی از مشهورترین خواننده های کشور زمان ما بود ، تحسین کرد. مشخص است که در سالهای اخیر جان با سرطان دست و پنجه نرم می کرد ، و پزشکان حتی مجبور به قطع یک ریه شدند.
در اواسط ماه مارس ، این خواننده پس از بازگشت از تور اروپا ، مبتلا به کروناویروس شد. چند روز بعد این مرد در شرایط جدی در بیمارستان بستری شد. در ماه اکتبر ، این ستاره 74 ساله می شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پزشک نسبت به وخامت ناگهانی کرونا هشدار داد

در
روند بیماری ناشی از کروناویروس غیرقابل پیش بینی است
غیرقابل پیش بینی: پزشک نسبت به وخامت ناگهانی کرونا هشدار داد. یک پزشک اظهار داشت که روند بیماری ناشی از کروناویروس غیرقابل پیش بینی است.
 
وی خاطرنشان کرد: "این اتفاق می افتد که صبح شما یک معاینه انجام می دهید ، معاینه انجام می شود ، همه چیز درست است و بعد از دو ساعت بیمار وارد می شود و در حال خفگی است."
 
پزشک هشدار داد که وضعیت بیمار می تواند به شدت بدتر شود. در دو روز اول فرد تب دارد ، سپس برای او راحت تر می شود ، اما این شرایط فریبنده است.
 
پزشک گفت: "پس از زمان دیگر ، سرفه ظاهر می شود ، و بعد از دو روز دیگر بیمار ممکن است شروع به خفگی کند ، اشباع به 79-83 می رسد ، اکسیژن کافی وجود ندارد."
 
بیماران احساسات خود را طوری توصیف می کنند که گویی قطعات شیشه در ریه های آنها ظاهر می شود. و اگرچه این یک احساس مشترک با ذات الریه است ، اما با کوروویروس درد شدید تر است ، بنابراین ، تحمل بیماری کروناویروس دشوارتر است.
 
 
پزشك خاطرنشان كرد كه وضعیت بیماران مبتلا به كروناویروس می تواند ناگهان بدتر شود.
 
دکتر می گوید: "او می تواند بنشیند و صحبت کند ، و در عین حال اشباع اکسیژن 46 را داشته باشد. من هرگز یک فرد زنده با اشباع 46 ندیده ام ، زیرا 70 و زیر آن - مدت طولانی است که لوله گذاری شده است."
 
Coronaviruses یک خانواده گسترده از ویروس ها است که انسان و حیوانات را آلوده می کند. آنها می توانند باعث ایجاد عفونت های تنفسی در انسان شوند ، از سرماخوردگی گرفته تا شرایط جدی تر. آخرین ویروس کرونا ویروس اخیراً کشف شده باعث COVID - 19 می شود. قبل از شیوع عفونت در چین در پایان سال 2019 ، هیچ چیز در مورد ویروس و بیماری جدید شناخته نشده بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خون طلایی و سایر حقایق جالب درباره 4 گروه خون

در
این مهم است که نوع گروه خون شما ، خویشاوندان و اقوام شما چیست. بنابراین اطلاعات، شما می توانید درک کنید که بدن شما به چه چیزی نیاز دارد. در این مقاله به شما توصیه های ساده ای در مورد چگونگی احساس بهتر ، و همچنین حقایق جالب در مورد گروه خون داده می شود.
 
احتمالاً می دانید فاکتور Rh و گروه خون شما چیست. اگر اینطور نیست ، توصیه می کنیم در آینده نزدیک در آزمایش خون بخواهید که گروه خون شما را مشخص کنند  و این ویژگی بدن خود را روشن کنید. به نظر می رسد که گروه خونی می تواند رژیم و رژیم غذایی بهینه را برای بدن شما پیشنهاد دهد و حتی در مورد ماهیت فرد نیز صحبت کند.

 

خون طلایی چیست

خون طلایی و سایر حقایق جالب درباره گروه های خونی
این نوع خون "طلایی" لقب گرفت زیرا بسیار نادر است و همچنین به دلیل فاکتور Rh صفر،  Rh null بسیار مفید است. در کل ، فقط 43 نفر در جهان این خون را پیدا کردند. خون طلایی نخستین بار در سال 1961 در یک زن بومی از آمریکا کشف شد ، قبل از آن محققان فکر می کردند کودکانی که چنین خونی دارند قبل از تولد می میرند.این گروه خونی فقدان کامل هر یک از آنتی ژن های Rh را دارند. گرئه خون طلایی برای اولین بار در یک بومی استرالیایی کشف شد و بسیار نادر است، نادر بودن آن به این معنی است که وقتی فرد Rh null به انتقال خون نیاز دارد ، اهداء Rh null بسیار باورنکردنی و دشوار است ، با تکیه بر همکاری یک شبکه کوچک از اهدا کنندگان معمولی Rh null در سراسر جهان برای اطمینان از این که این گروه خونی همیشه در دسترس باشد، بوجود آمده است.
 
در سال 1901 یک پزشک از اتریش ، کارل لاندشتاینر ، تقسیم خون را به چهار گروه پیشنهاد کرد. برای کشف انقلابی خود ، در سال 1930 جایزه نوبل پزشکی را دریافت کرد. یکی دیگر از خصوصیات مهم خون عامل Rh آن است. اگر پروتئین RhD در گلبول های قرمز وجود داشته باشد (یک جزء خون) ، آن را مثبت و اگر نه ، منفی قلمداد می کنند. با این حال ، این تعریف بسیار ساده ای است. در واقع ، علاوه بر پروتئین RhD ، حدود 60 پروتئین دیگر وجود دارد که می توانند بر فاکتور Rh تأثیر بگذارند.
 
هنگامی که خون دارای فاکتور رزوس(Rh) صفر باشد ، به این معنی است که هیچ یک از این پروتئین ها را ندارد و می تواند آزادانه خون خود را به هر فرد دیگری بدون ترس از اینکه گلبول های قرمز "به هم بچسبند" منتقل کند. از همه اینها ، اگر در هنگام انتقال خون ، گروه خونی و رزوس را نادرست انتخاب کنید ، نتیجه کشنده نیز ممکن است. خون "طلایی" برای دارو سازی جالب است ، اما برای افراد با این نوع خون ناامن است ، زیرا اهداکنندگان ناچیز هستند. بنابراین به چنین افرادی توصیه می شود برای محافظت از خود در صورت بروز حادثه یا وضعیت غیرقابل پیش بینی ، برای خود خون اهدا کنند.
 

 

تغذیه مطلوب برای 4 گروه خونی

خون طلایی و سایر حقایق جالب درباره گروه های خونی
 دستور غذایی کامل در لینک: تغذیه مطلوب برای گروه خون اول یا o  
 دستور غذایی کامل در لینک: تغذیه مطلوب برای گروه خون دوم یا A
 دستور غذایی کامل در لینک: تغذیه مطلوب برای گروه خون سوم یا B
دستور غذایی کامل در لینک: تغذیه مطلوب برای گروه خون چهارم یا AB 
 

 

مقاومت در برابر استرس در 4 گروه خونی

خون طلایی و سایر حقایق جالب درباره گروه های خونی
گروه خون اول I: دارای مقاومت و استقامت در برابر استرس با استفاده از ورزشهای سنگين
 
گروه خون دوم II: در معرض ابتلا به استرس ها هستند و بهترين راه درمان استرس در آنان استفاده از ورزش يوگاست. 
 
گروه خونی سوم III. مقاومت ارزشمند در مقابل انواع استرسها با استفاده از خالقيت ذاتی و تشخيص مناسب محيط
 
گروه خونی چهارم ІV قابليت پاسخ مناسب دادن به استرسها و ناراحتيهای محيطی با استفاده از ورزش
 

 

اضافه وزن در 4 گروه خونی

خون طلایی و سایر حقایق جالب درباره گروه های خونی
گروه خونی اول : دشمن شماره یک شما به طور نامنظم غذا می خورد.
 
گروه خونی دوم: پوندهای اضافی پس از خوردن گوشت و شیرینی اضافه می شود.
 
گروه خونی سوم: برای لاغر ماندن بهتر است از سرخ شده ها و نان سفید پرهیز کنید ، هضم آن برای معده شما مشکل است.
 
گروه خونی چهارم: سانتیمتر های اضافی در کمر به دلیل عدم فعالیت بدنی ظاهر می شود.
 

 

شخصیت 4 گروه خونی

اول: محتاط ، هدفمند ، دلسوز، ترس از تغییر، سازگاری ضعیف با تغییر محل، شیوه زندگی و تغذیه.
 
دوم: یک رهبر انسانی متشکل کننده و جمع آوری کننده ، تولید کننده . ثبات در همه چیز: تغذیه، شیوه زندگی، محیط زیست
 
سوم: انعکاس پذیر ، حاضر به سازش ، دوستانه ، نکته اصلی برای شما نتیجه است.انعطاف پذیری ذهن و روان، قادرند به سرعت به هر گونه تغییرات سازگار شوند.
 
چهارم: تفکر هوشیار ، متعادل ، با اراده قوی ، حساس ،توانایی بالا برای انطباق با تغییرات در تغذیه، شیوه زندگی، عادت ها
 

 

فاکتور رزوس (Rh) در 4 گروه خونی

خون طلایی و سایر حقایق جالب درباره گروه های خونی
فاکتور رزوس  گروه خونی مهمترین ویژگی خون است ، بنابراین بیایید دوباره آن را یادآوری کنیم. اگر Rh والدین آینده مطابقت نداشته باشد ، این می تواند یک دلیل جدی برای نگرانی باشد ، زیرا در جنین ممکن است یک درگیری رزوس ایجاد کند ، که مملو از عوارض بعدی (از جمله خود تخریبی گلبول های قرمز و تشکیل سلولهای قرمز نابالغ در جنین) است. اما طب مدرن فرصت های جدیدی را برای پیشگیری و درمان به ما می دهد. از جمله در ماه هفتم بارداری ، به مادر باردار توصیه می شود تزریق پلاسمای خون را انجام دهد.
فاکتور رزوس (Rh) پروتئینی می‌باشد که در سطح گلبول‌های قرمز بوده و به صورت ارثی منتقل می‌شود. اگر فرد این پروتئین را داشته باشد، فرد Rh مثبت و در صورت نبود این پروتئین، Rh منفی شناخته می‌شود

 

انتقال خون در 4 گروه خونی

خون طلایی و سایر حقایق جالب درباره گروه های خونی
 
بیماران با گروه خون اول یا O اهدا کننده جهانی هستند. با این حال ، آنها فقط به خون گروه اول یا O برای گرفتن خون احتیاج دارند.پس خونی اول یا O به همه گروه های خونی خون می دهد اما فقط از گروه خونی اول یا O خون می گیرد.
 
افراد گروه دوم خون می توانند اهدا کننده بیماران گروه خونی دوم A و چهارم AB باشند. آنها می توانند خون را از افراد گروه خون دوم A و گروه خون اول O بگیرند.
 
 
بیماران گروه سوم خون یا B می توانند خون خود را با بیماران گروه سومB و چهارم AB به اشتراک بگذارند. آنها نیاز به انتقال از اهداکنندگان با گروه های خونی سومB و اولO دارند.
 
 
افراد دارای گروه خونی چهارم یا AB گیرنده جهانی هستند یعنی از تمام گروه های خونی ، خون دریافت می کنند ، اما فقط می توانند به بیماران گروه خونی AB خون اهدا کنند.

 

جدول تعیین گروه خونی فرزند از روی گروه خونی پدر و مادر

خون طلایی و سایر حقایق جالب درباره گروه های خونی

امیدواریم که اطلاعات جدیدی را یاد گرفته باشید! این مقاله را با عزیزان و نزدیکان خود به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مسابقه ای برای دریافت داروی کرونا در امریکا

در
داروی کرونا طی هفته آینده بین بیمارستان های 50 ایالت امریکا پخش خواهد شد، ولی به نظر میزان دارو کافی نیست، برای مثال در کالیفورنیا 3000 بیمار بستری وجود دارد ولی قرار است حداکثر 200 بیمار دارو را دریافت کنند، در سانفرانسیسکو به اندازه 5 بیمار دارو پخش خواهد شد ولی 70 بیمار بستری در بیمارستان وجود دارد.
c3fe3639-6c14-4af2-a809-3790056d2ed3.jpg
Remdesivir - رمدسیویر، داروی کرونا
به همین دلیل بیمارستان ها قرار است از طریق برگزاری بخت ازمایی بیماران خوش شانسی که اولین دارو را دریافت می کنند انتخاب کنند. 

نظرات

در ادامه بخوانید...