علائم نزدیک بودن حمله قلبی 3 علامت

در

حمله قلبی

تنها در اروپا و آسیای میانه ، سالانه بیش از چهار میلیون نفر در اثر بیماری های قلبی و عروقی می میرند.بسیاری از افراد فکر می کنند که حمله قلبی به طور ناگهانی اتفاق می افتد و فقط در صورتی که به طور تصادفی کاردیوگرام انجام دهید ، می توان پیش بینی کرد. اما در حقیقت ، این طور نیست - در اکثریت قریب به اتفاق بیماران ، علائم خاصی پیش از فاجعه قلبی رخ می دهد. اگر به آنها توجه کنید ، می توانید در صورت جلوگیری از حمله قلبی ، عواقب آن و خطر مرگ را کاهش دهید.


به گفته پزشکان ، سه علائم اساسی وجود دارد که می تواند چند روز یا چند ساعت قبل از حمله رخ دهد. برای مثال ، یک متخصص قلب و عروق از کلینیک Ulf Landmesser در برلین می گوید باید به آریتمی قلبی توجه کنید ، به عنوان مثال ، اگر به نظر می رسد قلب در حال مکث است یا نبض هنگام استراحت ناگهان تغییر می کند.

 

زنگ خطر بعدی از وضعیت ضعف ناشی میشود - ضعف شدید ، سرگیجه ، رنگ پریدگی. درد ممکن است در ناحیه قلب ایجاد شود و به گردن ، بازو ، معده گسترش یابد.

 

درد قلب اغلب با نورالژی غیر خطرناک اشتباه گرفته می شود. اگر علت درد قلب باشد ، به طور معمول تعریق شدت می یابد ، ممکن است احساس گرما در صورت ، قفسه سینه و گردن وجود داشته باشد. خیلی اوقات احساس غیرقابل توصیف وحشت ، ترس از مرگ وجود دارد. با چنین علائمی ، باید فوراً با پزشک تماس بگیرید.

 

شما می توانید با استفاده از یک کاردیوگرام ، حمله قلبی یا وضعیت قبل از انفارکتوس را تشخیص دهید. به یاد داشته باشید که با سکته قلبی ، باید هرچه سریعتر به کمک پزشکی برسید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی با شکل بدن ارتباط دارد

در
زنانی که چربی بدن آنها در ناحیه باسن و پا ها انباشته می شود ، بیشترین محافظت در برابر بیماری قلبی و عروقی را دارند.
 
پزشکان سالم ترین شکل تناسب اندام در زنان را منتشر کردند.
اخیراً مجله اروپایی قلب نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی را منتشر کرد که در مورد چگونگی ارتباط انواع مختلفی از تناسب اندام در زنان با بیماری های قلبی و عروقی بررسی شده است. داده های 2500 زن که نظارت بهداشتی آنها به مدت 18 سال انجام شده است ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
 
در شروع مطالعه ، تمام زنان از نظر شاخص توده بدنی طبیعی و از بیماری های قلبی عروقی رنج نمی بردند. در تمام مدت مشاهده ، 300 زن به نوعی بیماری قلبی عروقی داشتند. معلوم شد که خطر ابتلا به این بیماری ها با شکل بدن ارتباط دارد.
 
بنابراین ، زنانی که شکل آنها به شکل یک سیب نزدیکتر بود ، دارای پا ها و باسن نسبتاً کم چربی بودند ، اما معده بزرگ داشتند که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را دو برابر بیشتر از کسانی می کرد که چربی کمی در شکم داشتند. برعکس ، در خانمهایی که شکل بدن گلابی داشتند (چربی بدن عمدتا در باسن و پا ها) ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در مقایسه با افرادی که تجمع چربی بسیار کمی در باسن و پا ها دارند 40 درصد کاهش یافته است.
 
واقعیت این است که رسوبات چربی در شکم منجر به اختلالات متابولیک می شوند و این در حال حاضر باعث ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می شود. با این حال ، برای دانشمندان هنوز مشخص نیست که چرا تجمع چربی در ناحیه باسن و پا خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

8دستور العمل برای داشتن عمری طولانی همراه با سلامتی

در

(سیارک)  : مردم آمریکا این روزها عمر طولانی تری دارند اما از سوی دیگر بیشتر به بیماری های مزمن مانند حمله قلبی و دیابت دچار میشوند که باعث کوتاه شدن عمر و افزایش هزینه های درمانی آنها میشود.بر اساس اطلاعات مرکز کنترل یا پیشگیری از بیماری ها از 133 میلیون فرد بالغ حدود 50 درصد در حال حاضر از یک بیماری مزمن رنج میبرند.


چنین آمار سرسام آوری ممکن است باعث شود فکر کنید که بیماری و رنج جسمی موضوعی متقارن با افزایش سن است،اما افزایش سن همیشه به معنای ناتوانی یا بیماری نیست.در این پست 8 دستورالعمل برای اینکه در این سال های طلایی عمر سالم،شاد و قوی تر بمانیم از جانب افراد متخصص بیان شده است.

هیچوقت دیر نیست!
هیچوقت برای شروع یک روش زندگی سالم تر دیر نیست.حتی کسانی که در دهه 60 یا 70 زندگیشان هستند هم میتوانند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کاری انجام دهند.
مارگرت مور،آموزش دهنده ی برنامه جامع افزایش سن سالم CDC میگوید: "من فکر میکردم که سنین بعد از 60و65 شبیه یک افسانه است.شما دیگر کار بیشتری نمیتوانید انجام دهید!" اما حقیقت این است که: " کارهای زیادی است که شما میتوانید برای سالم ماندن در سنین بالا انجام دهید".
مور میگوید: "قطعا برای سالم ماندن در سنین بالا تغییراتی لازم است،اما این مبه معنی عدم توانایی یا بیماری نیست".

بیشتر ورزش کنید!
متخصصان میگویند اگر تنها یک راه برای سالم تر شدن و در امان ماندن از بیماری ها وجود داشته باشد،آن ورزش کردن است! وهیچوقت هم برای اینکار دیر نیست.
متخصص سنین بالا کارمل.ب.دایر که طراح بخش کهولت و مسکن در دانشگاه پزشکی تگزاس در هوستون است میگوید: "من افرادی را میشناسم که در دهه70 زندگیشان ورزش را شروع کرده اند و منافع زیادی از آن حاصل نموده اند".
ورزش باعث کنترل وزن بدنتان،کاهش فشار خون و قدرتمندی عضله هایتان میشود که با جلوگیری از زمین خوردنتان باعث میشود آسیب کمتری ببینید.
دایر میگوید که افزایش حجم عضلانی باعث میشود بدنتان داردها را بهتر تجزیه کرده و مانند افراد جوان آن ها را بهتر دفع کند.
فعالیت جسمی همچنین خطر ابتلا به جنون و بیماری هایی نظیر آن را هم کاهش میدهد.
مور میگوید در سنین بالا نیازی به فعالیت های شدی مثل رفتن به باشگاه وجود ندارد بلکه هر فعالیتی که جسم را به کار بیندازد مفید است.

منعطف بمانید
دایر میگوید تمرین کششی روزانه مهم است،عضلات شما در حین فعالیت های روزانه باید کشیده و منقبض شوند و ورزش های کششی انعطاف شما را افزایش میدهد.
او میگوید: "باور نمیکنید که پنج دقیقه حرکت کششی هرصبح تا چه اندازه میتواند در سنین پیری به شما کمک کند،اما واقعا اینطور است".
محققان دانشگاه پزشکی و علم در دانشگاه اورگان میگویند یوگا انعطاف پذیری شما را افزایش میدهد و خطر ابتلا به ورم مفاصل و فیبروما را کاهش میدهد.
جیمز کارسون روانشناس و استاد OHSU میگوید: "یوگا تکنیک هایی مثل تنفس درست و مدیتیشن را آموزش میدهد که باعث قدرت و تعادل بدن خواهد شد".(سیارک)  

وزنتان را کنترل کنید
مطالعات نشان میدهد که کنترل وزن با ورزش و تغذیه صحیح منافع زیادی دارد.
بر اساس CDC اگر بتوانید وزنتان را متعادل نگه دارید خطر ابتلا به دیابت که حدود 23.3 میلیون آمریکایی به آن دچارند و همچنین انواع آرتروز که 19 آمریکایی را رنج میدهد، را در خود کاهش میدهید.
یکی از راه های تغذیه سالم خوردن میوه جات سبزیجات تازه است.
تالماج میگوید: "ما میدانیم افرادی که حداقل پنج وعده میوه و سبزی را در روز میخورند فشار خون کمتر، گرفتگی عروق قلبی کمتر،احتمال ابتلا به سرطان کمتر،ایمنی بدن بهتر و درصد احتمال کمتری برای ابتلا به دیابت و چاقی دارند".

کمی پیشگیری
آزمایشات پیشگیری،مانند تزریق واکسن،نمونه برداری از سینه،رادیوگرافی قلب و تست سرطان برای افزایش سن بی خطر بسیار لازم اند.
مور میگوید که مواظب عوامل بیماری بودن مانند نظارت بر فشار خون و مراحل اولیه دیابت میتواند تفاوت چشمگیری در ابتلا به ناتوانی ها در کهولت سن داشته باشد.
او میگوید: "اکرچه واقعا نمیشود جلوی همه بیماری ها را گرفت اما حداقل میتوان از آن هایی که کم کم سراغمان می آیند پیشگیری کرد".
همچنین راه های برای پیشگیری از پیشرفت بیماری آرتروز،که رایج ترین بیماری در ملت بوده و حدود 46 میلیون فرد بالغ که نصف آن ها پایین 65 سال هستند به آن مبتلا هستند،وجود دارد.با آموزش در این زمینه،محافظت در برابر آسیب های جسمانی و فعالیت جسمی میتوان تاثیرات این بیماری را کاهش داد.
چارلز هلمیک که کمک کار برنامه آرتروز CDC است میگوید: "وقتی آرتروز دارید،فعالیت جسمانی میتواند باعث کاهش درد فیزیکی و علایم بیماری شود،به نظر عجیب میرسد اما طبق اسناد صحت دارد".(سیارک)  

با روحیه و خوشبین بودن
پیوستن به برنامه های مذهبی و داشتن دیدی روشن به آینده با یک زندگی شاد و سالم تر مرتبط است.برای مثال،مطالعه ای در سال 2006 نشان داد که رفت و آمد مرتب به کلیسا میتواند 1.8 تا 3.1 سال به عمر انسان اضافه کند.
دایر میگوید فعالیت های روحیه بخشی مانند مدیتیشن میتواند برای سلامتی مفید باشد.
دسته ای از تحقیقات میگویند که افراد خوشبین بیشتر زندگی میکنند و کمتر به بیماری های حاد مثل حمله قلبی دچار میشوند.
برای مثال تحقیقی در سال 2004 که روی 1000 مرد و زنی که خود را خوشبین میدانستند نشان داد که آن ها 55 درصد احتمال کمتری برای مرگ و 23 درصد احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری های سکته قلبی نسبت به افراد بدبین در یک بازه زمانی 9 ساله داشته اند.
دایر میگوید: "من بیش از 20 سال در حال کار ورزشی برای کهن سالان بوده ام.اینگونه فهمیده ام که افرادی که خودشان ا خوشبین توصیف میکردند بهترین اتفاقات را تجربه مینمودند.بنظر میرشد آنها زندگی شادتر و طولانی تری دارند".
"من فکر میکنم که اگر شما خوشبین ومثبت باشید؛عملکرد بهتری خواهید داشت و احساسات زیباتری پیدا خواهید کرد".(سیارک)  

داوطلبی برای کمک به دیگران
در مطالعه ای که در ماه جاری انجام شد،محققان دانشگاه میشیگان نمونه ای ازمایشی از دانش آموزان دبیرستان وینسکانسین را از زمان فارغ التحصیلی،از سال 1957 تا اکنون، دنبال کردند.در سال 2004 داوطلبان اعلام کردند که چه مدت یکبار در این ده سال داوطلب شده اند و دلایل داوطلب شدنشان را توضیح دادند.برخی از شرکت کنندگان دلیلشان را کنک به دیگران بیان کردند در حالی که دلایل دیگران بیشتر خود محورانه بود،مثل:"فرار از مشکلات شخصی".
محققان دلایل آن ها را با اطلاعات سطح سلامتیشان مقایسه کردند و بررسی کردند که چه تعدادی از آن ها تا سال 2008 هنوز زنده اند.
نتایج نشان داد کسانی که بخاطر دیگران داوطلب شده بودند نسبت به کسانی که برای خودشان داوطلب شده بودند یا اصلا داوطلب نشده بودند مرگ و میر کمتری داشتند.
از 2348 نفر که داوطلب نشده بودند 4.3 درصد تا سال 2008 فوت شده بودند و افرادی هم که هدفشان برای داوطلبی خودشان بود آمار مشابهی داشتند: 4 درصد.
بهرحال تنها 1.6 درصد از کسانی که هدفشان برای داوطلبی متمرکز بر دیگران بود درگذشته بودند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹باید دغدغه ها و استرس های روزمره کم بشه اما مگه میشه؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸باید بریم روستا زندگی کنیم.

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Artă metaforică ÃŽmi place la nebunie cum se joacă cu minÅ£ile noastre! ÃŽnainte să citesc interpretarea, mi se păruse că acea clepsidră e semnul invu#itulii&n8230;cumfa tot legat de timp, dar exact opusul

در ادامه بخوانید...

همه چیز درباره ملاتونین، ارتباط ملاتونین با سکته قلبی

در

ملاتونین و انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی): ارتباطشان چیست؟متون حرفه ای مملو از اخبار تعامل ملاتونین با سیستم قلبی و عروقی است. بیماران مبتلا به ترشح ملاتونین شبانه کم، بیشتر احتمال دارد که خطر ابتلا به عوامل قلبی عروقی، بیماری دیابت و فشار خون بالا، را داشته باشند و بیماران با بیماری های قلبی عروقی فعال معمولا دارای سطح ملاتونین شبانه پایین تر هستند.

ارتباط ملاتونین با سکته قلبی

محققان بریگهام و بیمارستان زنان و دانشگاه هاروارد در بوستون، MA، اقدام کردند برای تشخیص اینکه آیا ترشح ملاتونین سکته قلبی (MI) را پیش بینی می کند یا خیر. یافته های آنها که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده، نشان می دهد که ترشح ملاتونین کمتر، به افزایش خطر ابتلا به حادثه MI در زنان با افزایش شاخص توده بدن (BMI) تفسیر می شود.
این مطالعه مورد شاهدی تو در تو آینده نگر، زنان شرکت کننده در مطالعه سلامت پرستاران گروه های 1 و 2 را مورد بررسی قرار داد. محققان قادر به شناسایی 209 مورد حادثه منجر به مرگ و غیر کشنده MIبودند. آنها این گروه را با 209 شاهد تطابق دادند.
محققان ترشح ملاتونین شبانه را با استفاده از غلظت اکسی ملاتونین 6-سولفات در ادرار صبح اندازه گیری کردند.
زنان با کمترین ترشح ملاتونین نسبت به کسانی که در بالاترین سطح بودند، 1.51 برابر بیشتر احتمال MI را داشتند. علاوه بر این، زمانی که محققان عواملی از جمله خطر ابتلا به عوامل قلبی عروقی در انجمن قلب آمریکا به علاوه عوامل تغییرات شبانه روزی را کنترل کردند، دریافتند که یک قطره از فقط 1 واحد در ادرار 6-سولفات نسبت اکسی ملاتونین / کراتینین یک زن، خطر MI را در حدود 1.4 برابر افزایش می دهد.
زنان در بالاترین رده، یک خطر مطلق MI تخمین زده شده 84 مورد در هر 100 هزار نفر در سال را داشتند. زنان در پایین ترین گروه، 197 انفارکتوس در هر 100 هزار نفر در سال را تجربه کردند. BMI همچنین با افزایش خطر ابتلا به MI در ارتباط است.
محققان نتیجه گیری کردند که ملاتونین ممکن است یک عامل خطر قابل اصلاح برای MI در میان زنان باشد، و نشان دهنده یک مداخله بالقوه جدید است. مطالعه کارآزمایی تصادفی کنترل باید اثر آن بر عوامل خطر قلبی عروقی ایجاد شده را بررسی کند.

ملاتونین چیست‌؟

ملاتونین یک هورمون است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. ملاتونین استفاده شده به عنوان دارو معمولا به صورت ترکیب مصنوعی در آزمایشگاه ساخته شده است. ملاتونین اغلب به شکل قرص موجود است، اما همچنین به اشکالی که می تواند در گونه یا زیر زبان قرار گیرد، نیز در دسترس است. این اجازه می دهد تا ملاتونین به طور مستقیم به بدن جذب شود.
مردم از ملاتونین برای تنظیم ساعت داخلی بدن استفاده می کنند. برای خستگی سفر با هواپیما، برای تنظیم چرخه های خواب و بیداری در افرادی که برنامه کارشان تغییر می کند (بی نظمی کار کردن به صورت شیفتی)، و برای کمک به افراد نابینا در ایجاد یک چرخه روز و شب استفاده می شود.
ملاتونین همچنین برای ناتوانی دربه خواب رفتن (بی خوابی)، سندرم فاز خواب تاخیری (DSP)، اختلال رفتار حرکت چشم سریع در خواب (RBD)، بی خوابی در ارتباط با اختلال کمبود توجه و بیش فعالی-(ADHD)، بی خوابی به دلیل برخی داروهای فشار خون بالا به نام بتا بلاکرها، مشکلات و اختلال خواب در کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی از جمله اوتیسم، فلج مغزی و معلولیت ذهنی، استفاده می شود. همچنین به عنوان یک داروی خواب آور بعد از قطع استفاده از داروهای بنزودیازپین و برای کاهش عوارض جانبی ترک سیگار استفاده می شود.
برخی از افراد از ملاتونین برای بیماری آلزایمر یا از دست دادن حافظه (زوال عقلاختلال دو قطبی، یک بیماری ریوی به نام بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD)، بی خوابی ناشی از مواد مخدر بتا بلاکر، اندومتریوز، زنگ زدن در گوش ها، افسردگی یا اختلال عاطفی فصلی (SAD)، اختلال خفیف روانی، بیماری های کبد غیر الکلی، سندرم خستگی مزمن (CFS)، فیبرومیالژیا، سندرم پای بی قرار، یک بیماری التهابی به نام سارکوئیدوز، اسکیزوفرنی، میگرن و سردردهای دیگر، از دست دادن بینایی وابسته به سن، پروستات خوش خیم هیپرپلازی (BPH)، سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، از دست دادن استخوان (پوکی استخوان)، یک اختلال حرکتی به نام دیسکینزی کینزیا (TD)، بیماری برگشت اسید معده، هلیکوباکتر پیلوری (H.pylori)، عملکرد ورزشی، ناباروری، صرع، پیری، یائسگی، سندرم متابولیک، برای بازیابی بعد از عمل جراحی، اضطراب ناشی از بیهوشی، استرس، اختلال حرکت غیر ارادی (دیسکینزی کینزیا)، تغییرات در ضربان قلب زمانی که شما از حالت درازکش به حالت ایستاده حرکت می کنید (سندرم وضعیتی تاکی کاردی)، هذیان، ناتوانی در کنترل ادرار، درد فک، بیماری التهابی روده (کولیت زخمی)، و برای کنترل بارداری، استفاده می کنند.
سایر کاربردهای آن عبارتند از: سرطان پستان، سرطان مغز، سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان سر، گردن، و سرطان دستگاه گوارش. ملاتونین همچنین برای برخی از اثرات جانبی درمان سرطان (شیمی درمانی) از جمله کاهش وزن، درد عصب، ضعف، و کاهش تعداد سلول های لخته تشکیل شده (ترومبوسیتوپنی) استفاده می شود.
همچنین برای آرام کردن مردم قبل از بیهوش کردن آنها برای عمل جراحی استفاده می شود.
اشکال ملاتونین که می توانند از طریق گونه یا زیر زبان جذب شوند، برای بی خوابی، بی نظمی کار کردن به صورت شیفتی، و برای آرام کردن مردم قبل از دریافت ماده بیهوشی برای عمل جراحی، استفاده می شوند.
گاهی اوقات مردم ملاتونین را برای محافظت در برابر آفتاب سوختگی به پوست می مالند.
ملاتونین ممکن است برای کمک به درمان سرطان، به داخل عضله تزریق شود.

چگونه کار می کند؟

کار اصلی ملاتونین در بدن، تنظیم چرخه های شب و روز یا چرخه های خواب و بیداری می باشد. تاریکی باعث می شود که بدن ملاتونین بیشتر تولید کند، که بدن را وادار به آماده شدن برای خواب می کند. نور تولید ملاتونین را کاهش می دهد و به بدن برای آماده شدن برای بیداری سیگنال می دهد. برخی از افرادی که مشکلات خواب دارند، دارای سطوح پایین ملاتونین هستند. تصور بر این است که افزودن ملاتونین با مصرف مکمل ممکن است به خواب آنها کمک کند.

موارد استفاده و خواص ملاتونین

به احتمال زیاد موثر است برای:
• اختلالات خواب در افراد نابینا. مصرف ملاتونین از طریق خوراکی به بهبود اختلالات خواب در کودکان و بزرگسالان نابینا کمک می کند.


• مشکل به خواب رفتن (سندرم فاز خواب تاخیری). به نظر می رسد مصرف ملاتونین از طریق خوراکی طول زمان مورد نیاز برای به خواب رفتن در کودکان و بزرگسالان جوانی که در خوابیدن مشکل دارند، را کاهش می دهد. با این حال، به نظر می رسد ظرف یک سال از قطع درمان، این مشکل خواب دوباره باز گردد.


• مشکلات خواب در افراد مبتلا به اختلالات چرخه خواب و بیداری. مصرف ملاتونین از طریق خوراکی برای چرخه های خواب و بیداری دچار اختلال در کودکان و نوجوانان معلول ذهنی، اوتیسم، و سایر اختلالات سیستم عصبی مرکزی مفید است. همچنین به نظر می رسد که ملاتونین مدت زمان لازم برای به خواب رفتن کودکان معلول را کوتاه کند. علاوه بر این، ملاتونین به نظر می رسد کیفیت خواب در افراد مبتلا به کاهش حرکت سریع چشم در خواب (REM) را بهبود بخشد. همچنین، به نظر می رسد ملاتونین مدت زمان لازم برای به خواب رفتن و تعداد وقفه های خواب در سالمندان با اختلال چرخه خواب و بیداری و زوال عقل را کاهش می دهد.

احتمالا موثر است برای:
• بی خوابی ناشی از مواد مخدر بتا بلاکر. داروهای بتا بلاکر، مانند آتنولول و پروپرانولول، یک کلاس از مواد مخدر هستند که به نظر می رسد برای کاهش سطح ملاتونین هستند. این ممکن است باعث ایجاد مشکلات خواب بشود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف یک مکمل ملاتونین ممکن است این اثر جانبی را کاهش دهد.


• اختلال دردناکی رحم به نام اندومتریوز. تحقیقات نشان می دهد که مصرف ملاتونین در روز به مدت 8 هفته باعث کاهش درد تا 39.3 ٪ و کاهش استفاده از مسکن تا 46 ٪ می شود. همچنین در دوران قاعدگی، مقاربت، و هنگام رفتن به دستشویی، درد را کاهش می دهد.


• فشار خون بالا. با توجه به فرم کنترل انتشار ملاتونین قبل از خواب به نظر می رسد فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش دهد. فرمولاسیون پخش سریع به نظر نمی رسد که موثر باشد.


• بیخوابی. برای بی خوابی اولیه (بی خوابی به یک علت پزشکی یا زیست محیطی مربوط نمی شود)، به نظر می رسد ملاتونین مدت زمانی که طول می کشد تا شخص به خواب برود را کوتاه می کند، اما تنها حدود 12 دقیقه. به نظر نمی رسد ملاتونین "بهره وری خواب" - درصد زمانی که یک فرد در واقع در طول زمان کنار گذاشته شده برای خوابیدن، صرف خواب می کند- را بهبود ببخشد. بعضی ها می گویند ملاتونین باعث می شود آنها خواب بهتری داشته باشند، اگرچه آزمایشات با این نظر موافق نیستند.

شواهدی وجود دارد که ملاتونین بیشتر احتمال دارد به افراد مسن نسبت به افراد جوان و کودکان، کمک کند. این امر ممکن است به این دلیل باشد که افراد مسن تر ملاتونین کمتری در بدن خود برای استفاده دارند. علاقه ای در فهمیدن اینکه آیا ملاتونین ممکن است به "بی خوابی ثانویه" کمک کند یا خیر، وجود دارد.

این یک مشکل خواب است که مرتبط با شرایط دیگر مانند بیماری آلزایمر؛ افسردگی؛ اسکیزوفرنی؛ بستری شدن در بیمارستان؛ و "سندرم ICU"، که شامل اختلالات خواب در واحد مراقبت های ویژه است؛ می باشد. تحقیقات تا به امروز نشان می دهد که ملاتونین ممکن است به کاهش زمانی که برای به خواب رفتن در بی خوابی ثانویه طول می کشد کمک نکند، اما ممکن است بهره وری خواب را بهبود بخشد.


• خستگی سفر با هواپیما. بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که ملاتونین می تواند علائم خاصی از خستگی سفر با هواپیما مانند هوشیاری و هماهنگی حرکات را بهبود بخشد. ملاتونین همچنین به نظر می رسد سایر علائم خستگی سفر با هواپیما مانند خواب آلودگی روزانه و خستگی را به مقدار کمی بهبود بخشد. اما، ملاتونین ممکن است برای کوتاه کردن زمانی که برای به خواب رفتن در افراد با خستگی سفر با هواپیما طول می کشد، موثر نباشد.


• کاهش اضطراب قبل از عمل جراحی. ملاتونین استفاده شده زیر زبان به نظر می رسد برای کاهش اضطراب قبل از عمل به اندازه میدازولام - یک داروی متداول - موثر است. همچنین به نظر می رسد عوارض جانبی کمتری در برخی از افراد دارد. مصرف ملاتونین از طریق خوراکی نیز به نظر می رسد اضطراب قبل از عمل جراحی را کاهش دهد، هر چند برخی شواهد متناقض وجود دارد.


• تومورها. مصرف دوزهای بالایی از ملاتونین با شیمی درمانی یا درمانهای دیگر سرطان ممکن است اندازه تومور را کاهش دهد و میزان زنده ماندن را در افراد مبتلا به تومور بهبود بخشد.


• آفتاب سوختگی. استفاده از ملاتونین بر روی پوست قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به نظر می رسد از آفتاب سوختگی جلوگیری کند.


• درد فکی (اختلالات گیجگاهی فکی). تحقیقات نشان می دهد که مصرف ملاتونین در هنگام خواب به مدت 4 هفته درد را تا 44٪ کاهش می دهد و تحمل به درد را در زنان مبتلا به درد فک تا 39 درصد افزایش می دهد.


• پلاکت خون پایین (ترومبوسیتوپنی). مصرف ملاتونین از طریق خوراکی می تواند تعداد پلاکت خون پایین مرتبط با سرطان، درمان سرطان و اختلالات دیگر را بهبود بخشد.

عوارض ملاتونین

ملاتونین به احتمال زیاد برای بسیاری از بزرگسالان زمانی که از طریق خوراکی یا تزریق در داخل بدن در کوتاه مدت استفاده شود، و یا زمانی که به پوست مالیده شود، بی خطر است.
ملاتونین احتمالا زمانی که از طریق خوراکی به طور مناسب در طولانی مدت استفاده شود، بی خطر است. ملاتونین با خیال راحت تا 2 سال در برخی از افراد استفاده شده است. با این حال، می تواند باعث برخی عوارض جانبی شامل سردرد، احساس افسردگی کوتاه مدت، خواب آلودگی روزانه، سرگیجه، گرفتگی معده و تحریک پذیری شود. به مدت چهار تا پنج ساعت پس از مصرف ملاتونین، رانندگی نکنید و یا از ماشین آلات استفاده نکنید.

مراقبت های ویژه و هشدارها

بارداری و شیردهی: ملاتونین احتمالا در دوران بارداری زمانی که از طریق خوراکی یا تزریق وارد بدن شود، ناامن و خطرناک است. از آن استفاده نکنید. ملاتونین همچنین ممکن است با تخمک گذاری تداخل پیدا کند، و در نتیجه باردار شدن را دشوارتر کند.
موارد کافی در مورد ایمنی استفاده از ملاتونین در زمان شیردهی شناخته نشده است. بهترین کار این است که از آن استفاده نکنید.


کودکان: ملاتونین احتمالا زمانی که از طریق خوراکی به عنوان یک دوز مصرف می شود، امن و بی خطر است. احتمالا زمانی که از طریق خوراکی یا تزریق در دوزهای متعدد در کوتاه مدت وارد بدن می شود، ناامن و خطرناک است. به خاطر اثرات آن بر هورمون های دیگر، ملاتونین ممکن است با سیر تکاملی در طول دوران نوجوانی دخالت کند.

اختلالات خونریزی: ملاتونین ممکن است باعث افزایش خونریزی بدتر در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی شود.
افسردگی: ملاتونین می تواند علائم افسردگی را بدتر کند.
دیابت: ملاتونین ممکن است قند خون را در افراد مبتلا به دیابت افزایش دهد. اگر شما مبتلا به دیابت هستید و ملاتونین مصرف می کنید، قند خون خود را با دقت کنترل کنید.
فشار خون بالا: ملاتونین می تواند فشار خون را در افرادی که برخی از داروها را برای کنترل فشار خون مصرف می کنند، بالا ببرد. از استفاده از آن اجتناب کنید.
اختلالات تشنجی: استفاده از ملاتونین ممکن است خطر ابتلا به تشنج را افزایش دهد.
بیماران دریافت کننده پیوند: ملاتونین می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد و ممکن است در درمان سرکوب کننده ایمنی استفاده شده توسط مردم دریافت کننده پیوند دخالت کند.
تعاملات
تعامل عمده: این ترکیب را مصرف نکنید.
• داروهای آرام بخش (افسردگی CNS) در تعامل با ملاتونین.

ملاتونین ممکن است باعث خواب آلودگی و گیجی شود. داروهایی که باعث خواب آلودگی می شوند آرام بخش نامیده می شوند. مصرف ملاتونین همراه با داروهای آرام بخش ممکن است باعث خواب آلودگی بیش از حد شود. برخی از داروهای آرام بخش شامل کلونازپام (Klonopin)، لورازپام (Ativan)، فنوباربیتال (Donnatal)، زولپیدم (Ambien)، و دیگر داروها هستند.

دوز مصرفی ملاتونین

دوز بزرگسالان خوراکی:
• برای اختلالات خواب در افراد نابینا: 0.5 تا 5 میلی گرم ملاتونین روزانه قبل از خواب به مدت 6 سال استفاده می شود. یک مقدار بالای 10 میلی گرم نیز یک ساعت قبل از خواب تا 9 هفته استفاده می شود. 3 میلی گرم از یک محصول خاص (دارویی نورد، وایله، دانمارک) نیز روزانه به مدت 12 ماه استفاده می شود.
• برای اشکال در به خواب رفتن: 0.3 تا 5 میلی گرم ملاتونین روزانه به مدت 9 ماه استفاده می شود.
• برای مشکلات خواب در افراد مبتلا به اختلالات چرخه خواب و بیداری: 2 تا 12 میلی گرم در زمان خواب به مدت 4 هفته استفاده می شود.
• برای بی خوابی: 2 میلی گرم تا 3 میلی گرم ملاتونین قبل از خواب به مدت 29 هفته در بیشتر تحقیقات استفاده می شود. دوزهای بالاتر از 12 میلی گرم در روز نیز برای مدت زمانی کوتاه تر (تا 4 هفته) استفاده می شود.
• برای اندومتریوز: 10 میلی گرم در روز به مدت 8 هفته استفاده می شود.
• برای فشار خون بالا: 2 میلی گرم تا 3 میلی گرم از یک ملاتونین با انتشار کنترل شده، به مدت 4 هفته استفاده می شود.
• برای خستگی سفر با هواپیما: 0.5 میلی گرم تا 8 میلی گرم معمولا در زمان خواب در روز ورود به مقصد استفاده می شود، و این عمل به مدت 2 تا 5 روز ادامه می یابد. دوزهای پایین 0.5 میلی گرم تا 3 میلی گرم اغلب برای جلوگیری از خواص هیپنوتیزم دوزهای بالاتر از 4 تا 5 میلی گرم استفاده می شود.
• برای کاهش اضطراب قبل از عمل جراحی در بزرگسالان: 3 میلی گرم تا 10 میلی گرم ملاتونین، 60 تا 90 دقیقه قبل از عمل جراحی استفاده می شود.
• در درمان تومورهای جامد در ترکیب با درمان متداول: 10 میلی گرم تا 40 میلی گرم همراه با پرتو درمانی، شیمی درمانی یا اینترلوکین 2 (IL-2). ملاتونین معمولا 7 روز قبل از شروع شیمی درمانی آغاز شده و در طول دوره درمان به صورت کامل ادامه می یابد.
• برای درد فک: 5 میلی گرم ملاتونین در هنگام خواب به مدت 4 هفته استفاده می شود.
• برای پیشگیری و درمان سلول های کاهش تشکیل لخته (ترومبوسیتوپنی) در ارتباط با شیمی درمانی سرطان: 20 میلی گرم تا 40 میلی گرم ملاتونین به طور روزانه آغاز شده تا 7 روز قبل از شیمی درمانی و به طور مداوم در طول چرخه شیمی درمانی استفاده می شود.

مالیدن بر روی پوست:
• برای آفتاب سوختگی: یک ژل حاوی 0.05٪ تا 2.5٪ ملاتونین، یا 15 دقیقه قبل یا تا 4 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی پوست مالیده می شود.
کودکان
خوراکی:
• برای اختلالات خواب در افراد نابینا: 0.5 میلی گرم تا 4 میلی گرم ملاتونین روزانه به مدت 6 سال استفاده می شود.
• برای اشکال در به خواب رفتن: 1 میلی گرم تا 6 میلی گرم ملاتونین قبل از خواب به مدت یک ماه استفاده می شود.
• برای مشکلات خواب در افراد مبتلا به اختلالات چرخه خواب و بیداری: 0.5 میلی گرم تا 12 میلی گرم ملاتونین روزانه به مدت 12 هفته، در کودکان و نوجوانان 3 ماه تا 17 سال استفاده می شود.
• برای بی خوابی: به مقدار 5 میلی گرم یا 0.05 میلی گرم / کیلوگرم تا 0.15 میلی گرم / کیلوگرم از وزن بدن در زمان خواب به مدت 4 هفته در کودکان 6 تا 12 ساله با بی خوابی اولیه استفاده می شود. برای بی خوابی ثانویه، 6 میلی گرم تا 9 میلی گرم، قبل از خواب به مدت 4 هفته در کودکان 3 تا 12 ساله استفاده می شود.
• برای کاهش اضطراب قبل از عمل جراحی: به مقدار 0.05 میلی گرم / کیلوگرم تا 0.5 میلی گرم / کیلوگرم از وزن بدن قبل از بیهوشی در کودکان 1 تا 8 ساله استفاده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا شکلات تیره برای مردان مفید است

در
چرا شکلات تیره برای مردان مفید است
مدتهاست که استفاده از شکلات تیره و تأثیر خوبی که بر سلامتی دارد، شناخته شده است. مهم است که این محصول حداقل 70٪ کاکائو داشته باشد. بله حداقل 70٪ ، در غیر این صورت هیچ اثر درمانی نخواهد داشت.
 
دانشمندان پژوهشگاه تغذیه و سلامتی دانشگاه آبردین (اسکاتلند) به طور تجربی دریافتند که خوردن منظم چند قطعه شکلات تیره باعث تقویت عضله قلب می شود ، به جلوگیری از سکته مغزی و سکته های قلبی کمک می کند. با این حال ، اثر شفابخش شکلات تیره بیش از زنان بر مردان تأثیر می گذارد.

 

هر چه شکر شکلات تیره کمتر باشد مزایای آن بیشتر است

نمایندگان هر دو جنس باید به خاطر داشته باشند که شکلات دارای قند و چربی زیادی است. این ترکیب در تناسب بدن یک عاشق شیرینی تأثیر بدی دارد. زنانی که به طور طبیعی وزن بیشتری پیدا می کنند نباید از شکلات ، شکلات های سفید و شیری سوء استفاده کنند.
 
بهترین گزینه از همه گزینه های موجود، شکلات فوق العاده تیره با محتوای کاکائو 90٪ است. این ماده حاوی فقط 8٪ شکر است ، بنابراین این محصول طعم تلخی دارد. شما نمی توانید مقدار زیادی از این شکلات ها را بخورید. بله و نه! با یک یا دو قطعه سیر می شوید و مزایای سلامتی مورد انتظار را به همراه خواهد داشت.
 

 

شکلات تیره برای مردان مفیدتر است

متخصصان انستیتوی آبردین ثابت کرده اند که شکلات تیره دارای خاصیت ضد انعقادی است: خون را رقیق می کند ، با رسوبات روی دیواره رگ های خونی مبارزه می کند و خون رسانی به بدن را بهبود می بخشد. با این حال ، این اثر در مردان بهترعمل می کند.
 
پس از تحقیق در نورویچ ، دکتر باوییر دو راس اعلام کرد که 42 داوطلب پس از ماهها مصرف منظم مقدار کمی شکلات سیاه ، نتایج انعقادی خون را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده اند. معلوم شد کاکائو تعداد پلاکت هایی که وقتی به هم می چسبند ، رگ های خونی را مسدود کرده و منجر به حمله قلبی می شوند را کاهش می دهد.
 
در گروه آزمون 26 زن و 16 مرد میانسال حضور داشتند. نمونه خون و ادرار پس از 2 و 6 ساعت پس از خوردن شکلات گرفته می شد. دانشمند به دو نتیجه رسید.
 
در مرحله اول ، اثر مثبت یک وعده شکلات به تدریج تضعیف می شود. پس از 6 ساعت ، بدن فرآیند بازیابی سطح اولیه پلاکت ها را آغاز می کند. برای تأثیر مثبت پایدار ، قطعه های غنی از کاکائو باید مرتباً خورده شوند.
 
ثانیا ، شکلات تیره زنان را کمتر از مردان تحت تأثیر قرار می دهد. این به دلیل وجود هورمونهای خاص در بدن زنان است كه باعث انعقاد خون می شود. بنابراین ، عشق خانم های جوان به شکلات تیره بیشتر باعث رضایت از خوردن آن می شود ، در حالی که مردان واقعاً می توانند سلامت به خطر افتاده خود را با شکلات تیره بهبود ببخشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا سبک زندگی بی تحرک قلب را آزار می دهد

در

چرا سبک زندگی بی تحرک قلب را آزار می دهد

همه می دانند که یک سبک زندگی بی تحرک مفیدترین روش برای حفظ سلامت نیست. اما در چه مواردی می توان شخص را بی تحرک نامید ، با چه معیارهایی بررسی می شود که آیا او زندگی "سبک زندگی بی تحرک " را تجربه می کند ، و خطر عدم تحرک جسمی برای سلامتی و فعالیت های قلبی چقدر جدی است؟ بیایید این مسائل را با هم جمع کنیم. 

 

 

سبک زندگی بی تحرک چیست؟

هیچ استاندارد عینی طلایی برای تعریف "سبک زندگی بی تحرک" وجود ندارد. به گفته اکثر متخصصان ، فرد باید حداقل 10 هزار قدم در روز برود. در این حالت ، آنها از فعالیت بدنی ایده آل برای جلوگیری از خطرات سلامتی ناشی از عدم فعالیت صحبت می کنند. اما طبق گفته سازمان بهداشت جهانی بین 60 تا 85٪ از جمعیت جهان از این قاعده پیروی نمی کنند. و این دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از پزشکان یکی از دلایل اصلی مرگ و میر بالا می نامند.

 

پس از تجزیه و تحلیل داده های آماری ، دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که انسان مدرن ، در مقایسه با سال 1950 ، زندگی 2 برابر کمتری را طی می کند. در طول 60 سال گذشته ، تعداد مشاغل "بی تحرک" 83٪ افزایش یافته است. امروزه یک فرد متوسط ​​روزانه 11 ساعت می نشیند و تنها 6.5٪ از افراد حداقل فعالیت های بدنی را رعایت می کنند. و این رقم به طور جدی پزشکان و دانشمندان ترسناک است.

 

 

خطر عدم تحرک جسمی چیست؟

در سال 2005 ، دکتر جیمز ال لوین ، پزشک آمریکایی ، تحقیق گسترده ای در مورد اثرات منفی یک سبک زندگی بی تحرک بر روی بدن انسان انجام داد. نتایج مشاهدات علمی در ژورنال تخصصی Science منتشر شد. دکتر لوین خطرات اصلی یک سبک زندگی بی تحرک را مشخص کرد و از اولین کسانی بود که عدم تحرک را "بیماری اصلی انسان مدرن" خواند.

اندکی بعد ، پزشک آمریکایی دیگر ، جان هاپکینز ، خطرات ناشی از فعالیت بدنی پایین را ساخت. به نظر وی ، عدم تحرک می تواند مشکلات بهداشتی زیر را ایجاد کند: خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش می دهد. به افسردگی و اضطراب کمک می کند. ایجاد اختلالات قلبی؛ خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش دهید. تجمع وزن اضافی را تحریک کرده و منجر به چاقی می شود. تن و وزن عضلات اسکلتی را کاهش دهید. منجر به افزایش فشار خون و اختلال در متابولیسم کلسترول می شود  .

طبق برآوردهای عمومی محققان مختلف ، 6 از 10 مورد بیماری عروق کرونر قلب در پس زمینه زندگی بی تحرک رخ می دهد. هفت مورد از ده مورد دیابت نوع 2 نیز "شایستگی" فعالیت کم تحرکی است. و حتی هر دهمین مورد از سرطان روده بزرگ و سینه ، به گفته کارشناسان ، در افرادی که زندگی کم تحرک دارند رخ می دهد. و براساس آخرین داده ها ، هر ساله تعداد بیشتری از افراد به دلیل عدم فعالیت از سیگار کشیدن می میرند.

 

 

آنچه محققان برای زندگی و قلب بی تحرک کشف کرده اند

دانشمندان می گویند که طی چند سال ، بیماری های قلبی عروقی می تواند باعث مرگ 25 میلیون در سال شود. روند افزایش مرگ و میر ناشی از اختلالات قلبی برای چندین سال ادامه دارد ، اگرچه در کشورهای توسعه یافته تعداد مرگ و میرها اندکی کاهش یافته است. اما این به دلیل بهبود سلامت عمومی یا افزایش فعالیت بدنی نیست بلکه به دلیل داروهای پیشرفته تر است. براساس گزارش WHO در سال 2010 ، حدود 3.2 میلیون نفر هر سال به دلیل یک سبک زندگی بی تحرک می میرند. در نتیجه ، زندگی بی تحرک در رتبه بندی دلایل اصلی مرگ و میر جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. 

 

متخصصان مرکز ملی تحقیقات بیماریهای قلبی و عروقی (مادرید) به همراه همكاران مركز تحقيقات پیری انسان (بوستون ، آمریكا) ، یك كارآزمایی بالینی را انجام دادند و رابطه مستقیمی بین یك زندگی "بی تحرک" و سلامت سیستم قلبی و عروقی یافتند. این مطالعه شامل 929 داوطلب بود. پس از مطالعه دقیق وضعیت سلامتی آنها ، معلوم شد که در اکثر افراد غیرفعال ، شاخص توده بدنی بیش از هنجار است. بیماران کم تحرک فشار خون سیستولیک بیشتری داشتند. دانشمندان چربی های بیشتری را در خون خود یافتند ، از جمله از گروه کلسترول خطرناک. علاوه بر این ، معلوم شد ارگانیسم افرادی که کار آنها به تحرک نیاز ندارد مقاومت به انسولین نشان می دهد ، یعنی در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

 

و متخصص قلب و عروق از مرکز پزشکی جنوب غربی یوتا دریافتند که یک سبک زندگی بی تحرک منجر به رسوب شدید کلسیم در سرخرگ ها می شود ، که به نوبه خود خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. طبق گفته دانشمندان ، هر ساعت اضافه نشستن در حدود 12٪ احتمال کلسیفیکاسیون عروق کرونر را افزایش می دهد. در مقابل ، کاهش زمان نشستن 1-2 ساعت در روز می تواند تأثیر مثبتی بر سیستم قلبی عروقی داشته باشد. براساس مطالعات دیگر ، متخصصان دریافتند افرادی که روزانه بطور متوسط ​​12 ساعت می نشینند ، 14٪ بیشتر از افرادی که روزانه حدود 2.5 ساعت را در نشستن می گذارند در معرض خطر بیماری قلبی هستند. علاوه بر این ، دانشمندان دریافتند که در خون افرادی که روزانه 4 ساعت یا بیشتر در مقابل تلویزیون می نشینند ، مقدار پروتئین واکنش C به شدت بالا می رود (تقریبا 3 برابر بیشتر از حد طبیعی).

 

جالب است که ، شاخصهای پروتئین واکنش C معمولاً در پس زمینه روند التهابی در بدن افزایش می یابد. این دانش باعث شد دانشمندان فکر کنند که التهاب مزمن به طور مداوم در ارگانیسم های افراد غیرفعال رخ می دهد. همچنین ، متخصصان دریافتند که در مقابل زمینه عدم تحرک ، مقدار آنزیم مسئول تخریب سلولهای چربی در خون می تواند به 80-90٪ کاهش یابد. و همچنین می تواند به عنوان یک عامل خطرناک برای عضله قلب در نظر گرفته شود.

 

 

نحوه جبران کمبود فعالیت

بسیار اعتقاد بر این است که یک رژیم غذایی سالم و ورزش هوازی می تواند کمبود فعالیت بدنی را در طول روز جبران کند. این تا حدودی درست است. اما حتی یک تمرین فشرده 30 دقیقه ای در سالن بدنسازی قادر به جایگزینی کامل آن 10 هزار قدمی نیست که یک شخص باید در طول روز طی کند.

 

در سال 2015 ، مجله Annals of Medicine داخلی مروری بر مطالعات بسیاری در مورد تأثیر شیوه زندگی بی تحرک بر سلامت قلب منتشر کرد.معلوم شد که حتی پس از تنظیم فعالیت بدنی ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و همراه با آن سرطان و دیابت نوع 2 ، چندین سال دیگر ادامه دارد. فعالیت بدنی شدید در قالب تمرین در سالن ورزشی در پس زمینه کار بی تحرک می تواند تا حدودی خطرات قلبی را کاهش دهد.

اما نه آهسته دویدن و نه سایر تمرینات هوازی نمی توانند آسیبهایی را که باعث می شود عضله قلب به صورت روزانه به مدت 10 ساعت بنشیند جبران کند. مهم است که عادات خود را تغییر دهید و در طول روز حرکت کنید. دانشمندان به افرادی که کارشان با نشستن است توصیه می کنند هر 20 دقیقه استراحت کنند و حداقل 2 دقیقه پیاده روی کنند.

روشهای زیادی برای افزایش فعالیت بدنی شما در طول روز وجود دارد. یکی از ساده ترین کارها رها کردن آسانسور به نفع پله ها است. علاوه بر این ، در طول تماس های تلفنی ، سعی کنید نشسته نباشید ، بلکه در خانه یا دفتر قدم بزنید. زمان مجاز به تماشای تلویزیون یا نشستن در رایانه را به شدت محدود کنید. این را قانون کنید که حداقل برای چند دقیقه هر روز قدم بزنید.

 

بازسازی در یک روش جدید با دوستان بسیار جالب است. کار اکثر افراد مدرن نیاز به یک سبک زندگی بی تحرک دارد. بسیاری از ما روزانه حداقل 8 ساعت را در رایانه می گذرانیم که این امر اثرات نامطلوبی نه تنها روی ستون فقرات بلکه در کار قلب نیز دارد. زندگی مدرن به سرعت در حال بازسازی فرد در حالت "کم تحرک" است و خطرات سلامتی دیگری ایجاد می کند. اما کمک به خود ، واقعی است. نکته مهم این است که فراموش نکنیم، زندگی حرکت است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوش مصنوعی به پیش بینی حمله قلبی و سکته کمک می کند

در
هوش مصنوعی به پیش بینی حمله قلبی و سکته کمک می کند
هوش مصنوعی به پیش بینی حمله قلبی و سکته کمک می کند. برای اولین بار از هوش مصنوعی(AI) برای ارزیابی دقیق جریان خون در یک مطالعه انجام شده توسط UCL و Barts Health NHS Trust استفاده شد. 
 
بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر جهانی است. کاهش جریان خون ، که اغلب قابل درمان است ، علائم شایع بسیاری از بیماریهای قلبی است. سازمان های بین المللی به طور کلی آزمایش برای اندازه گیری جریان خون بیمار را توصیه می کنند ، اما بسیاری از آنها تهاجمی هستند و خطرات خاصی را به همراه دارند.
 
تاکنون تجزیه و تحلیل ارزیابی جریان خون غیر تهاجمی موجود ، از جمله تصویربرداری از رزونانس مغناطیسی قلبی عروقی (CMR) ،بسیار دشوار بوده است. نوع جدیدی از هوش مصنوعی قادر به مطالعه این تحلیل ها خواهد بود.
 
نتایج هوش مصنوعی می تواند احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته مغزی در بیماران را پیش بینی کند. پزشکان می توانند از این داده ها هنگام توصیه روشهای درمانی برای بهبود جریان خون در افراد بیمار استفاده کنند.
 
این مطالعه پتانسیل فناوری تصویربرداری هوش مصنوعی را برای بهبود تشخیص بیماری های قلبی نشان می دهد. این سیستم می تواند پزشکان را به ایجاد داروهای دقیق تر برای بهینه سازی مراقبت از بیماران نزدیک کند. 
     
به عنوان بخشی از آموزش هوش مصنوعی ، دانشمندان تصاویر CMR را از بیش از 1 هزار نفر گرفتند. پزشکان پس از مطالعه هوش مصنوعی پیش بینی آن را با نظر پزشکان واجد شرایط مقایسه کردند. علاوه بر این ، بر اساس این داده ها ، شبکه عصبی آموخته است که احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را حتی بهتر از پزشکان پیش بینی کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...