علت احساس یخ زدگی در پا ها چیست و آیا احساس سرما در پا خطرناک است

در
8e98cd7c-a52e-45d4-9d21-620607772fc0.jpg

احساس سرما در پا

 

هر از گاهی ، هر کس می تواند سرما را در پاها احساس کند. اما افرادی هستند که حتی در گرمای 30 درجه،  احساس یخ زدگی پا  را دائما دارند.چرا پاهای من دائما یخ است  و آیا احساس دائمی سرما در پا ها خطرناک است؟   احساس سرما در بدن نشانه چیست

علت احساس یخ زدگی در پاها

 

کاهش دمای هوا

علت احساس سرما در پاها

هنگامی که فرد یخ می زند ، پاهای او ، به طور معمول ، نیز سرد می شوند. این یک واکنش طبیعی بدن به کاهش دمای هوا است. توضیح اینکه چرا این اتفاق می افتد بسیار آسان است. در احساس سرما در پا ، رگ های خونی در اندام فوقانی و تحتانی اسپاسمودیک هستند ، بنابراین ، گردش خون از طریق آنها کاهش می یابد و در این قسمت های بدن فرد احساس سرما در پا می کند. چرا در احساس سرما در پا در اندامها جریان خون مختل می شود؟ توضیحی نیز در این باره وجود دارد. طبیعت به طرز شگفت انگیزی از حفظ خود انسان مراقبت می کرد. تمام اندام های حیاتی در مرکز بدن قرار دارند. یعنی گردش خون کافی در این منطقه همیشه باید حفظ شود ، حتی اگر سرما باشد. و حفظ گرما در قسمت مرکزی بدن به دلیل خروج خون از دورتر و نه چندان مهم ، از دیدگاه حفظ نشاط ، بازوها و پاها اتفاق می افتد.
 
اگر فرد برای مدت طولانی در سرما بماند و گردش خون در اندام برای مدت طولانی مختل شود ، این می تواند باعث سیانوز پاها و بازوها شود. به دلیل کمبود اکسیژن در بافت ها رخ می دهد. اگر این علائم موقتی باشد و بعد از گرم شدن بدن از بین برود ، نمی توانید نگران باشید. در غیر این صورت ، بدون مشورت با پزشک نمی توانید انجام دهید.
 

 

استرس و اضطراب شدید

در برخی افراد ، پاها و بازوها به دلیل استرس یا اضطراب سرد می شوند. واقعیت این است که تحت استرس ، عجله آدرنالین در بدن رخ می دهد. از آنجا که در بدن پخش می شود ، رگ های خونی محیطی اسپاسم هستند و از این طریق جریان خون به اندام ها کاهش می یابد. این نوع واکنش به بدن اجازه می دهد تا انرژی را جمع کند و برای دفاع از خود آماده شود. دنیای مدرن پر از استرس است و هرچه فرد طولانی تر استرس بماند ، دیگر پاهای او سرد می ماند. کاهش استرس و اضطراب به کاهش استرس و کاهش اثرات ناخوشایند کمک می کند.
 

 

گردش خون مختل

بیشتر اوقات علت احساس سرما در پا و دست ها نقض گردش خون است که به دلایل مختلف می تواند ایجاد شود. یک سبک زندگی بی تحرک و کار بی تحرک به مرور زمان منجر به اختلالات گردش خون در اندام تحتانی می شود. پیش بینی عواقب دشوار نیست: تقریباً همیشه پاها سرد می شوند. بیشتر افراد سیگاری سرانجام با رگ های خونی مشکل دارند ، جریان خون در اندام مختل می شود. و این همچنین توضیح می دهد که چرا افراد سیگاری دائماً یخ می زنند. یکی دیگر از دلایل عمده پاهای مداوم سرد ، کلسترول بالا است که بر سرعت جریان خون در رگها تأثیر می گذارد. اگر بدن کلسترول زیادی داشته باشد ، پلاک هایی روی دیواره شریان ها تشکیل می شود که باعث کاهش توان رگ های خونی می شود. این منجر به اختلال در جریان خون در پاها و در نتیجه کاهش درجه حرارت آنها می شود. افراد مبتلا به بیماری های قلبی اغلب از احساس سرما در پا دائمی در پاهای خود شکایت می کنند. اگر قلب ضعیف شده و قادر به پمپاژ خون با قدرت لازم نباشد ، احساس سرما در پاها کاملاً ممکن است. بنابراین ، اگر فردی اغلب و به شدت اندام تحتانی خود را منجمد می کند ، باید معاینه کنید و با یک متخصص قلب مشورت کنید . اگر علت انجماد پاها بیماری عروقی است ، علاوه بر احساس احساس سرما در پا ، بیمار ممکن است علائم زیر را داشته باشد: پوستهای بسیار سفید یا مایل به آبی روی انگشتان یا انگشتان پا. سوزن سوزن شدن ، بی حسی اندام. پوست چسبناک و سرد.
 

 

کم خونی

کم خونی ، که به آنمی نیز معروف است ، شرایطی است که در آن تعداد کمی از گلبول های قرمز (گلبول های قرمز) در بدن انسان تولید می شود و در نتیجه ، کاهش هموگلوبین است. این مشکل می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله کمبود آهن ، ویتامین B12 یا اسیدفولیک ایجاد شود . کم خونی نیز اغلب در افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه تشخیص داده می شود. و این مشخصه است ، در صورت کم خونی ، افراد اغلب حتی در گرما در پاهای خود یخ می زنند. اگر علت سردی پاها عدم وجود هموگلوبین است ، پس علاوه بر این علامت ، ممکن است بیمار دارای رنگ پریدگی ناسالم پوست ، نقض ریتم قلب و همچنین افزایش خستگی باشد. بعد از بهبود آزمایش خون ، احساس سرما در پا در اندام تحتانی مانند سایر علائم کم خونی باید ناپدید شود.
 

 

دیابت

افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر اختلالات گردش خون هستند. به همین دلیل است که بسیاری از آنها دست و پا دارند که دائما سرد هستند. پرش های مکرر در سطح قند می تواند منجر به اسپاسم شریان ها و ضعف خون رسانی به بافت ها شود و این باعث یخ زدن پاها می شود. غالباً در مقابل زمینه دیابت ، نوروپاتی محیطی دیابتی ایجاد می شود - یکی از اشکال آسیب سلول های عصبی. در این حالت ، پاها نیز همیشه منجمد می شوند ، بلکه سوزن سوزن شدن ، بی حسی و گاهی اوقات به شدت سوزش (این علائم اغلب در شب ظاهر می شود). همچنین در بیماران دیابتی ، نفروپاتی دیابتی اغلب به عنوان یک عارضه ایجاد می شود که یکی از علائم آن دائماً سرد بودن پاها است. اگر بیمار نه تنها مدام یخ بزند ، می توانید به یک بیماری شک کنید ، بلکه از حالت تهوع ، خارش ، کاهش اشتها ، تنفس ناهموار و همچنین تورم در صورت ، بازوها و پاها نیز شکایت دارد.
 

 

سلولهای عصبی مختل شده

آسیب رساندن به سلولهای عصبی می تواند باعث سردی دائمی پاها شود. این بیماری می تواند در نتیجه تروما ، سرمازدگی یا عوارض بیماری زمینه ای ایجاد شود. نوروپاتی محیطی می تواند در برابر پس زمینه بیماری کلیوی یا کبد ایجاد شود ، نتیجه یک بیماری عفونی یا ژنتیکی است. اگر علت احساس سرما در پا نوروپاتی باشد ، علاوه بر احساس سرما در پا ، بیمار احساس سوزن شدن و بی حسی اندامهای تحتانی نیز می کند.
 

 

کم کاری تیروئید

دلیل احساس سرما

هیپوترمیوز نوعی بیماری است که در آن غده تیروئید هورمون کافی تولید نمی کند و در نتیجه بر متابولیسم کلی تأثیر می گذارد. این به نوبه خود ، تأثیر خود را بر گردش خون ، ضربان قلب و دمای بدن می گذارد. بنابراین ، پاهای مداوم سرد می تواند به عنوان یکی از علائم هشدار دهنده در نظر گرفته شود که نشان دهنده مشکلات غده تیروئید است. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید ، به طور معمول ، نه تنها به سرما بسیار حساس هستند بلکه سریع خسته می شوند ، اغلب دچار مشکلات حافظه می شوند ، موهای بسیار نازک ، پوست خشک و وزن اضافی دارند. بسیاری از بیماران با فعالیت نامناسب تیروئید از یبوست شکایت دارند و چرخه قاعدگی در خانمهای مبتلا به این بیماری مختل می شود.
 

 

بی اشتهایی

 یخ زدگی پا

بی اشتهایی یک اتفاق بسیار شایع در بین افرادی است که به شدت رژیم های کم کالری را رعایت می کنند ، در نتیجه وزن بدن آنها به طور قابل توجهی پایین تر از هنجارهای تعریف شده توسط WHO است. یکی از علائم بی اشتهایی علاوه بر کمبود وزن بدن ، احساس سرما در پا نیز خوانده می شود. بنابراین اگر پاهای شما اغلب و بسیار سرد است ، معقول است که خود را وزن کنید و BMI خود را (شاخص توده بدنی) بررسی کنید.
 

 

چرا پاها در دوران بارداری سرد می شوند

علت احساس سرما در بارداری

زنان باردار نیز غالباً شکایت دارند که پاهایش دائماً در حال یخ زدن است. آیا این طبیعی است؟ متخصصان می گویند دلایل مختلفی می تواند در این امر نقش داشته باشد. در دوران بارداری ، زمینه هورمونی در بدن زن تغییر چشمگیری می یابد. این کار بر روی سیستم عصبی خودمختار تأثیر می گذارد ، که به نوبه خود می تواند بر کیفیت خون رسانی به اندام تحتانی تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، در مادران آینده ممکن است غده تیروئید مختل شود: آهن هورمونهای کمتری تولید می کند. از این رو سردی پاها است. علاوه بر این ، در دوران بارداری ، بسیاری از آنها اختلال در میزان متابولیک دارند. در نتیجه حتی نوسانات ناچیز در دمای هوا باعث می شود مادر انتظار خصوصاً در اندام تحتانی احساس سرما نکند. کم خونی در زنان در موقعیتی یک اتفاق شایع است که ممکن است با احساس احساس سرما در پا نیز همراه باشد. سمیت صبحگاهی می تواند منجر به نقض تعادل نیتروژن در بدن شود. و این توضیح دیگری است که چرا زنان در دوران بارداری در پاهای خود بسیار سرد می شوند.
 

 

چگونه می توان پاها را با روش های خانگی گرم کرد

فقط پزشک می تواند به درستی دلیل عدم مداوم یخ زدگی پاها را مشخص کند. او همچنین درمان مناسب را تجویز می کند. با این وجود روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید پاهای خود را به طور موثر گرم کنید و از احساس سرما در خانه جلوگیری کنید.
 

بیشتر تحرک داشته باشید

اولین چیزی که می توان به افرادی که اغلب پاهای آنها یخ می زند توصیه کرد حرکت بیشتر است. پیاده روی های معمولی یا تمرین های ابتدایی به فعال شدن جریان خون به پاها و در نتیجه گرم کردن اندام ها کمک می کند. افرادی که کارشان با نشستن طولانی مدت همراه است ، حداقل برای چند دقیقه باید هر ساعت ساعت از محل کار خود بلند شده و راه بروند. ورزش قلبی و عروقی گردش خون را حتی بیشتر ، به ویژه دویدن یا پریدن ، بهتر می کند. کافی است هر روز صبح تمرینات قلبی انجام دهید تا پاهای شما در طول روز احساس گرما و راحتی کنند.
 

جوراب و دمپایی را فراموش نکنید

جوراب های گرم باید در کمد افرادی باشند که دائماً روی پای خود یخ می زنند. اگر خانه طبقات گرم ندارد ، بهتر است راه رفتن پابرهنه را فراموش نکنید و همیشه دمپایی بپوشید. رعایت این قاعده به جلوگیری از از بین رفتن گرمای اضافی کمک می کند ، به این معنی که پاهای شما خیلی سرد نمی شوند.
 

حمام پا را انجام دهید

حمام گرم یکی از مؤثرترین و سریعترین راههای گرم کردن پاهای شماست. کافی است پاهای خود را به مدت 10-15 دقیقه در آب گرم نگه دارید تا گردش خون در آنها افزایش یابد. انجام چنین روشهایی قبل از خواب بسیار مفید است ، زیرا آنها همچنین به تسکین تنش و آرامش عضلات کمک می کنند. توجه: افراد مبتلا به دیابت قند پیچیده شده توسط نوروپاتی ممنوع است از حمام پا با آب گرم ممنوع باشند ، زیرا می توانند باعث سوختگی شوند. در صورت وجود دیابت ، این عمل در آب انجام می شود ، کمی گرمتر از دمای بدن.
 

از پد های گرمایشی استفاده کنید

هنگامی که در پاها بسیار سرد است ، خوابیدن دشوار است. برای گرم کردن پاهای خود قبل از خواب ، مفید است که یک پد گرمکن یا یک بطری پلاستیکی پر از آب گرم را در پای تخت قرار دهید. به هر حال ، یک پد گرمکن همچنین به تسکین درد عضلات کمک می کند که بعد از یک روز بسیار فعال رخ می دهد.
 

 

چه زمانی برای پا های سرد به پزشک مراجعه کنیم

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، در بسیاری از موارد ، پاهای سرد یک پدیده کاملاً طبیعی است ، به عنوان مثال ، پس از هیپوترمی. اما گاهی اوقات این علائم می تواند نشانه شروع یا پیشرفت یک بیماری باشد. اگر پای شما به طور مداوم و بدون دلایل به ظاهر واضح یخ می زند ، حتما باید با یک متخصص مشورت کنید. در صورت احساس احساس سرما در پا در پاها با علائم دیگری مانند: خستگی؛ تغییر وزن (کاهش یا افزایش) افزایش درجه حرارت بدن ؛ درد مفاصل؛ ظهور زخم در پا یا انگشتان پا. تغییراتی در پوست ، از جمله ظاهر بثورات ، پوست زبر یا خیلی خشک می شود با پزشک مشورت کنید.
 
اگر پاها در لمس گرم هستند ، اما فرد همچنان در آنها احساس سرما می کند ، باید با پزشک نیز مشورت کنید. چنین علائمی معمولاً با آسیب رسیدن به انتهای عصب یا ایجاد بیماریهای عصبی مختلف ظاهر می شود. درمان پاهای مداوم سرد ، توسط پزشک به صورت جداگانه تعیین می شود و به علت این بیماری بستگی دارد. در بیشتر موارد ، متخصصان به بیماران توصیه می كنند كه به طور مرتب حداقل ورزش های صبحگاهی را برای بهبود گردش خون در بدن انجام دهند. علاوه بر این ، فعالیت بدنی متوسط ​​برای پیشگیری از بسیاری از اختلالات قلبی مفید است.
 
با این حال ، در بعضی موارد مقابله با علت احساس سرما در پا بدون دارو غیرممکن است. به ویژه ، این در مورد بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید یا کم خونی صدق می کند. اگر علت احساس سرما در پا بیماری قلبی باشد ، پزشک ممکن است داروهای گروه مسدودکننده های کلسیم را تجویز کند ، که در گسترش عروق خونی و گردش خون بهتر نقش دارد. بعضی اوقات پاهای سرد طبیعی است. طبیعی نیست اگر پاها دائماً سرد باشند. بنابراین ، اگر چنین علامتی را در خودتان یا شخص نزدیک خود مشاهده کردید ، مراجعه به پزشک را به تعویق نیاندازید. او علت دقیق ناراحتی را مشخص می کند و در مورد موثرترین روش های گرم کردن پاها توصیه می کند.

نظرات

۱۴۰۱/۲/۳سندرم رینود وضعیتی است که در آن انگشتان دست و پا در پاسخ به سرما یا استرس تغییر رنگ و دما می دهند. در سندرم رینود، شریان های کوچک دچار اسپاسم و کمبود خون می شوند (به اصطلاح وازواسپاسم رخ می دهد). زنان بیشتر از مردان از سندرم رینود رنج می برند. همچنین مشخص است که این بیماری در افرادی که در عرض های جغرافیایی سردتر زندگی می کنند شایع تر است.درمان سندرم رینود به شدت آن و سایر بیماری های مرتبط بستگی دارد. علائم رینود به فراوانی، مدت و شدت اسپاسم رگ های خونی که زمینه ساز این اختلال هستند بستگی دارد.

۱۴۰۱/۲/۳علائم سندرم رینود....... سردی انگشتان دست یا پا..... تغییر رنگ پوست در پاسخ به سرما یا استرس از سفید به قرمز...... بی حسی، سوزن سوزن شدن، یا درد هنگام گرم شدن....... در طول حمله رینود، نواحی آسیب دیده پوست معمولا در ابتدا سفید می شوند.... سپس نواحی آسیب دیده آبی، سرد و بی حس می شوند. با گرم شدن اندام ها و بهبود گردش خون، نواحی آسیب دیده ممکن است قرمز، ضربان دار و گزگز دار شوند.

۱۴۰۱/۲/۳چه زمانی برای احساس یخ زدگی پا باید با روماتولوژیست مشورت کرد؟ در موارد زیر به روماتولوژیست مراجعه کنید: با حملات مداوم سرما و احساس یخ زدگی پا و تغییر رنگ انگشتان دست و پا

۱۴۰۱/۲/۳تا به امروز، دلیل دقیقی برای واکنش بیش از حد رگ های خونی دست و پا به دمای سرد یا استرس وجود ندارد. با گذشت زمان، این شریان های کوچک می توانند اندکی ضخیم شوند و جریان خون را بیشتر محدود کنند. دمای پایین باعث تشدید می شود. محتمل ترین محرک قرار گرفتن در معرض سرما است، مانند قرار دادن دست ها در آب سرد، بیرون کشیدن چیزی از فریزر یا قرار گرفتن در معرض هوای سرد. برای برخی افراد، استرس عاطفی می تواند باعث شعله ور و تحریک شدن بیماری رینود شود.

۱۴۰۱/۲/۳دو شکل اصلی رینود وجود دارد: اولیه و ثانویه. رینود اولیه اغلب آنقدر خفیف است که فرد به ندرت به پزشک مراجعه می کند. رینود ثانویه یک بیماری جدی تر و پیچیده تر است. این بیماری ناشی از یک بیماری زمینه ای است که منجر به کاهش قابل توجه جریان خون در انگشتان دست و پا می شود. رینود اولیه اغلب منجر به آسیب بافتی نمی شود، بنابراین از درمان های غیر دارویی استفاده می شود. درمان با دارو اغلب در افراد مبتلا به رینود ثانویه در نظر گرفته می شود.

۱۴۰۱/۲/۳علل سندرم رینود ثانویه: بیماری های بافت همبند. این بیماری در اسکلرودرمی، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، آرتریت روماتوئید و سندرم شوگرن رخ می دهد...... بیماری های عروق. پدیده رینود می تواند با بیماری های مختلفی مانند تصلب شرایین یا بیماری بورگر مرتبط باشد که بر عروق تأثیر می گذارد...... سندرم تونل کارپال این وضعیت در نتیجه فشرده شدن عصب میانی یا عصب مدین (مدیان) رخ می دهد و باعث بی حسی و درد در بازوی آسیب دیده می شود. دست ممکن است نسبت به دمای سرد حساس تر شود.... لرزش. انجام حرکات تکراری برای مدت طولانی (نواختن پیانو) و استفاده از ابزارهای ارتعاشی مانند چکش جک ممکن است خطر ابتلا به سندرم رینود را افزایش دهد........ سیگار کشیدن. سیگار کشیدن عروق خونی را منقبض می کند و یکی از دلایل بالقوه سندرم رینود است........ صدمات. آسیب به دست یا پا، مانند شکستگی مچ دست، جراحی یا سرمازدگی می تواند منجر به پدیده رینود شود........ برخی داروها مصرف برخی داروها منجر به اسپاسم عروقی می شود. به عنوان مثال، مسدود کننده های بتا ، که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. آماده سازی میگرن حاوی ارگوتامین یا سوماتریپتان؛ برخی از عوامل شیمی درمانی

۱۴۰۱/۲/۳عوامل خطر برای ایجاد سندرم رینود اولیه: جنس. زنان را بیشتر از مردان مبتلا می کند. سن. معمولا بین 15 تا 30 سالگی شروع می شود. اقلیم. در افرادی که در عرض های جغرافیایی سرد زندگی می کنند شایع تر است. سابقه خانوادگی. سابقه خانوادگی خطر ابتلا به رینود اولیه را افزایش می دهد. حدود یک سوم افراد مبتلا به رینود اولیه، یکی از اعضای درجه یک خانواده مبتلا به این اختلال را دارند.

۱۴۰۱/۲/۳عوامل خطر برای ایجاد رینود ثانویه: بیماری های همراه اینها شامل بیماری هایی مانند اسکلرودرمی و لوپوس است. برخی از حرفه ها افرادی که با ابزارهای ارتعاشی مانند چکش کار می کنند. قرار گرفتن در معرض مواد خاص. سیگار کشیدن، داروهایی که بر رگ‌های خونی تأثیر می‌گذارند و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص مانند وینیل کلراید با افزایش خطر ابتلا به رینود مرتبط است.

۱۴۰۱/۲/۳موارد شدید رینود می تواند منجر به زخم یا قانقاریا (مرگ بافت) انگشتان دست و پا شود. در چنین مواردی، این بیماری می تواند منجر به قطع عضو شود.

۱۴۰۱/۲/۳تعیین شکل بیماری (اولیه یا ثانویه) بسیار دشوارتر است. روماتولوژیست ها تاریخچه کامل بیماری را مطالعه می کنند، معاینه انجام می دهند، معاینه اضافی را تجویز می کنند. تشخیص ممکن است شامل موارد زیر باشد: آزمایش خون (شامل آزمایش خون عمومی و تعیین آنتی بادی های خاص در صورت مشکوک به بیماری بافت همبند سیستمیک)؛........ کاپیلروسکوپی (بررسی عروق انگشتان)....

۱۴۰۱/۲/۳درمان سندرم رینود ....... اهداف درمان عبارتند از: کاهش تعداد تشنج؛........ کاهش تظاهرات بیماری؛...... جلوگیری از آسیب بافتی؛.......... درمان بیماری زمینه ای منجر به سندرم رینود. بسته به علت ایجاد رینود، روماتولوژیست درمان لازم را انتخاب می کند. برای گشاد کردن عروق خونی و تحریک گردش خون، روماتولوژیست ممکن است موارد زیر را تجویز کند: مسدود کننده های کانال کلسیم این داروها رگ های خونی را شل می کنند و دفعات و شدت حملات را در اکثر افراد مبتلا به رینود کاهش می دهند. این داروها همچنین می توانند به درمان زخم کمک کنند. نمونه هایی از داروها عبارتند از نیفدیپین، آملودیپین و فلودیپین......... مسدود کننده های آلفا برای برخی افراد ممکن است داروهای دیگری به نام مسدود کننده های آلفا تجویز شود که بر علیه نوراپی نفرین، هورمونی که رگ های خونی را منقبض می کند، عمل می کند. نمونه هایی از داروها عبارتند از پرازوسین و دوکسازوسین... وازودیلاتورها استفاده از کرم نیتروگلیسیرین روی پایه انگشتان می تواند به بهبود زخم های پوستی کمک کند. برخی از گشادکننده‌های عروق به طور گسترده برای درمان سایر بیماری‌ها از جمله داروهایی مانند لوزارتان، سیلدنافیل، داروهای ضد افسردگی (فلوکستین) و پروستاگلاندین‌ها استفاده می‌شوند......

۱۴۰۱/۲/۳برخی از داروها می توانند با ایجاد اسپاسم بیشتر رگ های خونی، سندرم رینود را بدتر کنند....... بنابراین لازم است از مصرف چنین داروهایی خودداری شود: حاوی سودوافدرین؛.... مسدود کننده های بتا این دسته از داروهای مورد استفاده برای درمان فشار خون بالا شامل متوپرولول، نبیولول و پروپرانولول است.......

۱۴۰۱/۲/۳عمل جراحی در بیماری رینود اعصاب سمپاتیک باز شدن و انقباض رگ های خونی را کنترل می کنند. از بین رفتن کار این اعصاب باعث وقفه در عمل آنها می شود. جراح از طریق برش های کوچک، اعصاب اطراف رگ های خونی را قطع می کند. این عمل (سمپاتکتومی) می تواند دفعات و مدت حملات را کاهش دهد، اما همیشه موفقیت آمیز نیست.

۱۴۰۱/۲/۳تزریق دارو در بیماری رینود. گاهی اوقات مواد شیمیایی مانند بی حس کننده های موضعی یا سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس) برای مسدود کردن اعصاب سمپاتیک در بازوها یا پاهای آسیب دیده تزریق می شود.

۱۴۰۱/۲/۳درمان خانگی رینود.... دست ها و پاهای خود را گرم و خشک نگه دارید... اندام خود را با آب گرم گرم کنید....... قبل از تهیه غذای منجمد یا سرد دستکش بپوشید..... از پدهای حرارتی شیمیایی، مانند کیسه های گرم کننده کوچک که می توانید با خیال راحت در جیب یا چکمه های خود قرار دهید، استفاده کنید........ ورزش منظم داشته باشید.......

۱۴۰۱/۲/۳پیشگیری از سندرم رینود..... در هوای سرد لباس های چند لایه بپوشید...... ترک سیگار...... استرس را مدیریت کنید...... از مصرف داروهایی که علائم بیماری را بدتر می کنند خودداری کنید.......

۱۴۰۱/۲/۳برای بی حسی پا از چه پمادی استفاده کنیم؟ برای بی حسی می توانید از پماد کافور استفاده کنید . پماد کافور را باید در ناحیه آسیب دیده بمالید، بهتر از همه در عصر، قبل از رفتن به رختخواب است. پس از اتمام عمل، جوراب های پشمی بپوشید.

۱۴۰۱/۲/۳چگونه از شر بی حسی پا خلاص شویم؟ اگر بی‌حسی بیشتر می‌شود، باید ریتم زندگی را تغییر دهید - ورزش را شروع کنید، پیاده‌روی کنید، دویدن سبک انجام دهید و یک دوره مصرف ویتامین‌های گروه B را بگذرانید.

۱۴۰۱/۲/۳چرا پاهای من سرد است و گرم نمی شود؟ پاها دارای حداقل فیبرهای عضلانی هستند و توسط یک لایه چربی محافظت نمی شوند. تنها منبع حرارت آنها خون است. عروق در اثر سرما منقبض می شوند، جریان خون کاهش می یابد، پاها یخ می زنند. برای یک فرد سالم کافی است که فعالانه حرکت کند تا بدن گرم شود.

۱۴۰۱/۲/۳اگر پاهایتان در گرما سرد است چه باید کرد؟ لباس خواب و جوراب خواب خود را گرم کنید. اگر پاهای شما سرد است ، آنها را همیشه گرم نگه دارید . ... لباس زیر حرارتی بپوشید. حتی در زمستان های گرم، مجموعه ای از لباس های زیر حرارتی مرتبط است. ... به طور منظم تمرین کن. ... زمانی برای ورزش ندارید - یک تمرین روزانه انجام دهید. ... از پد حرارتی استفاده کنید. ... پا ها را ماساژ دهید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۹علل رایج احساس یخ زدگی پا و یخ زدگی انگشتان پا ..... 1. بدن شما به معنای واقعی کلمه در حال سرد شدن است........ ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که به طور طبیعی بیش از دیگران احساس سرما می کنید. اگرچه گاهی اوقات این نشانه کاهش توده عضلانی است. کسانی که سرما می خورند ممکن است نسبت به اندازه بدنشان توده عضلانی نسبتا کمی داشته باشند و از آنجایی که ماهیچه ها انرژی می سوزانند، بدن می تواند گرما را از اندام هایی مانند بازوها و پاهای شما خارج کند و به عضلات انرژی بدهد.

۱۴۰۱/۱۰/۲۹علت احساس یخ زدگی در پاها ......و احساس سرما در پاها نشانه چیست ......... 2. گردش خون ضعیفی دارید همه افراد دارای یک سیستم گردش خون هستند که وظیفه انتقال خون در سراسر بدن را بر عهده دارد، اما سیستم گردش خون برخی افراد کارایی کمتری دارد. اگر گردش خون شما ضعیف است، ممکن است خون شما آنطور که باید آزادانه یا سریع جریان نداشته باشد، و از آنجا که گردش خون می تواند بر دمای بدن تأثیر بگذارد، این کاهش جریان خون می تواند باعث احساس سرما شود. رگ های خونی در پاها و بازوها از کوچک ترین و حساس ترین رگ ها هستند. بنابراین، گردش خون ضعیف می تواند باعث سرد شدن شدید پاها و دستان شما شود. دلایل زیادی برای گردش خون ضعیف وجود دارد. به عنوان مثال، سیگار کشیدن و چاقی از عوامل خطر رایج هستند و همچنین در سایر بیماری های همراه (مانند بیماری شریانی محیطی یا بیماری رینود) نقش دارند. ورزش منظم، سیگار نکشیدن و رژیم غذایی متعادل همگی عادات سالمی هستند که می توانند به بهبود گردش خون کمک کنند.

۱۴۰۱/۱۰/۲۹احساس یخ زدگی در پاها ....... علت احساس سرما در پاها 3. استرس و تنش زیاد اگر استرس یا اضطراب زیادی احساس می‌کنید، احتمالاً واکنش جنگ و گریز بدن شما شروع می‌شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، ضربان قلب و فشار خون شما افزایش می یابد و ممکن است متوجه شوید که تنفس سریع تری دارید. این به این دلیل است که بدن شما کار می کند تا منابعی مانند خون، مواد مغذی و اکسیژن را به گروه های عضلانی اصلی شما هدایت کند. به هر حال، این عضلات هستند که به احتمال زیاد به شما کمک می کنند تا به طور مؤثر انرژی برای فعالیت های روزانه را فزاهم کنید. از آنجایی که بازوها و پاهای شما گروه های عضلانی اصلی نیستند، ممکن است در زمان استرس کاهش جریان خون را تجربه کنند. و از آنجایی که گردش خون نقش کلیدی در تنظیم دمای بدن ایفا می کند، دست ها و پاها می توانند سرمه و یا یخ زدگی پاها را تجربه کنند.

۱۴۰۱/۱۰/۲۹علت یخ زدگی پا ........ 4. تیروئید کم کار دارید تیروئید شما یک غده کوچک در جلوی گردن شما است و وظیفه آن تولید هورمون هایی است که بر نحوه مصرف انرژی بدن شما تأثیر می گذارد. اگر کم کاری تیروئید دارید و به اندازه کافی از این هورمون های ضروری تولید نمی کند. به تدریج، این می تواند باعث کند شدن بدن شما و کار سخت تر شود. کم کاری تیروئید می تواند باعث شود که شما احساس خستگی، صدمه و افسردگی کنید. همچنین می تواند باعث شود که نسبت به سرما حساس تر شوید. برخی از افراد با کم کاری تیروئید به دنیا می آیند، و همچنین مواردی وجود دارد که می تواند در مراحل بعدی زندگی آن را ایجاد کند. همچنین چندین عامل خطر متفاوت وجود دارد: زنان، افراد بالای 60 سال، افراد با سابقه خانوادگی مشکلات تیروئید، دیابتی ها و بسیاری دیگر ممکن است بیشتر مستعد کم کاری تیروئید باشند.

۱۴۰۱/۱۰/۲۹یخ زدن پا ........5. ممکن است علت یخ زدن دست و پا از یک بیماری زمینه ای باشد در حالی که بسیاری از این محرک های سرماخوردگی پا شایع تر و کمتر شدید هستند، برخی دیگر می توانند نگران کننده تر باشند و به مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشند. اگر به دلیل شرایط پزشکی دچار عدم تحمل سرما شوید، احتمالاً با علائم دیگری همراه خواهد بود. همیشه ایده خوبی است که در مورد مشکلات سلامتی که ممکن است داشته باشید از پزشک خود مشاوره بگیرید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۹درمان خانگی سرمازدگی پا ..........اگر پاهایتان سرد است چه کار کنید و درمان احساس یخ زدگی پا همانطور که احتمالاً قبلاً متوجه شده اید، چندین توضیح ممکن برای اینکه چرا پای شما دائماً سرد است وجود دارد. برخی از این موارد مربوط به بیماری های زمینه ای هستند و ممکن است برای شناسایی علت زمینه ای و دریافت درمان مناسب در صورت لزوم به نظر پزشک نیاز داشته باشید. با این حال، یک پزشک می تواند تأیید کند که شما هیچ مشکلی برای نگرانی ندارید، در این صورت می توانید مطمئن باشید که در بهترین فرم هستید. در اینجا چند نکته اساسی و عادات خوب برای کمک به گرم کردن یخ زدگی پا وجود دارد: پاهای خود را بکشید یا حرکت دهید: این حرکت می تواند باعث جریان خون در پاهای شما شود که به گرم نگه داشتن آنها کمک می کند. کمی ورزش کنید: ورزش منظم یکی از راه‌های آسان برای بهبود گردش خون است که می‌تواند به شما در جلوگیری از سرماخوردگی قبل از وقوع کمک کند. پا ها را در یک لگن آب گرم خیس کنید: یک حمام یا یک ظرف به اندازه کافی بزرگ را با آب گرم پر کنید و حدود 15 دقیقه پای سرد را بگذارید تا گرم شود و گردش خون در آن ناحیه بهبود یابد. از پد گرم کننده استفاده کنید: برای تسکین پاها و انگشتان پا، آنها را در یک پد گرم کننده یا پتوی گرم شده بپیچید . استرس را به حداقل برسانید: از آنجایی که استرس می تواند باعث سرد شدن اندام های شما شود، ارزش آن را دارد که تا جایی که ممکن است سطح استرس خود را کاهش دهید. جوراب بپوشید جوراب ها راهی واضح برای گرم کردن و عایق بندی پاهای سرد مزمن هستند. حتی بهتر از آن، یک جفت جوراب گرم شیک را برای آرامش بیشتر بپوشید. مصرف دخانیات خود را کاهش دهید. سیگار و استعمال دخانیات به طور کلی با چندین بیماری مختلف عروق خونی مرتبط است. با کاهش مصرف خود، می توانید خطر ابتلا به برخی از این شرایط را کاهش دهید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۹علت یخ زدن پاها چیست ..........چرا پاها در بارداری سرد می شوند؟ يخ كردن پا در بارداري .... تغییرات در پس‌زمینه هورمونی از هفته‌های اول بارداری اتفاق می‌افتد و از آنجایی که هورمون‌ها بر کار بسیاری از سیستم‌های بدن تأثیر می‌گذارند، در این دوره زن احساس متفاوتی نسبت به معمول دارد. افزایش حساسیت به دمای عروقی که در سراسر پوست یافت می شوند با افزایش سطح استروژن در دوران بارداری همراه است. چرا این اتفاق می افتد؟ استروژن ها گروهی از هورمون های شیمیایی مشابه هستند: استرون، استرادیول و استریول. استرادیول و استرون توسط تخمدان ها و استریول توسط جفت در دوران بارداری تولید می شوند. به همین دلیل است که یک زن باردار سطح استروژن را افزایش می دهد که می تواند بر حساسیت رگ های خونی به پدیده های محیطی تأثیر بگذارد. اما اگر یک زن در دوران بارداری دائماً یخ می زند، باید دلیل این اتفاق را بیابید و آیا مشکلات دیگری در بدن وجود دارد یا خیر. در پس زمینه تغییرات هورمونی، گردش خون مویرگی ممکن است مختل شود. عواملی که باعث ایجاد این مشکل می شوند نیز عبارتند از: فشار؛ هیپودینامی؛ بیماری های عفونی منتقل شده زنان باردار به دلایل دیگری پاهایشان سرد است. از جمله آنها عبارتند از: هموگلوبین کم - برای اینکه کمبود آن را از دست ندهید، باید به طور منظم یک آزمایش خون عمومی انجام دهید. بیماری های دستگاه تناسلی - سیستیت، پیلونفریت؛ مشکلات فشار خون - فشار خون بالا، افت فشار خون، آریتمی؛ استئوکندروز گردن اگر سرمای پاها برای مدت طولانی شما را نگران می کند، انجام آزمایشات و معاینه توسط متخصصان ضروری است. می توانید از متخصص زنان خود به متخصص مغز و اعصاب و اورولوژیست مراجعه کنید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۹چگونه از شر سردی پا خلاص شویم اگر طبق آزمایشات کاملاً سالم هستید و متخصصان نیز بیماری هایی را پیدا نکردند که باعث احساس سرما در پا و یخ زدن پاهای شما در دوران بارداری شود، می توانید از روش هایی استفاده کنید که به گرم کردن شما کمک می کند. گزینه های زیر موثر و ایمن در نظر گرفته می شوند: درمان یخ زدگی پا ........... ماساژ دادن. می توانید خودتان این کار را انجام دهید یا از شوهرتان بخواهید. باید با حرکات نوازش سبک شروع کنید و به تدریج شدت آنها را افزایش دهید. چنین ماساژی باعث بهبود جریان خون در پاها می شود . برای داشتن حس دلپذیرتر می توانید از روغن ماساژ استفاده کنید. حمام پاهای گرم با نمک دریا. دمای آب باید گرم باشد، اما داغ نباشد. اگر روغن را به آب حمام اضافه کنید، این روش نیز تاثیر مثبتی بر وضعیت پوست خواهد داشت. توصیه می شود پاهای خود را به مدت 10-20 دقیقه در آب گرم کنید و به طور دوره ای دمای آن را کنترل کنید. اگر آب به سرعت سرد شود، اثر مطلوب حاصل نخواهد شد. در خانه سعی کنید با پای برهنه راه نروید: حتماً دمپایی و/یا جوراب گرم بپوشید. اگر پاهای شما گرم باشد، در داخل خانه راحت خواهید بود.

۱۴۰۲/۱/۹ پزشکان در مورد اختلالاتی صحبت می کنند که علامت آن سردی مداوم پا است. پروفسور هلندی Povl Ole Fanger دریافت که اغلب اندام ها در زنان سرد است، زیرا این رگ های خونی آنها هستند که به تغییرات در شرایط محیطی بسیار حساس هستند. عروق زنان به سرما با باریک شدن شدید واکنش نشان می دهند، به ویژه در دوران قاعدگی. در چنین روزهایی 20 میلی لیتر خون در دقیقه وارد پاهای خانم ها می شود. شایان ذکر است که به طور معمول این رقم 2-3 لیتر است. کارشناسان سوئیسی به نتایج مشابهی رسیدند و اضافه کردند که پاها نه تنها در زنان، بلکه در کودکان و افراد مسن نیز سریع‌تر سرد می‌شوند.

۱۴۰۲/۱/۹اختلالات گردش خون یکی از اختلالاتی است که قرار گرفتن بیش از حد در معرض سرما تلقی می شود. دانیلا دسپرس، متخصص ارتوپد و جراح در مصاحبه با اینسایدر، چندین بیماری را نام برد که فهرست علائم آن شامل سرد شدن پاها است. به گفته Despres، این در درجه اول آترواسکلروز است که در آن عروق خونی رنج می برند. ترومبوز، فشار خون بالا، کلسترول خون بالا و دیابت نیز می توانند علائم مشابهی ایجاد کنند. تشدید وضعیت کسانی که از سرمای پا، عادات بد، به ویژه سیگار کشیدن رنج می برند. بنابراین، جای تعجب نیست که اکثر پزشکان توصیه می کنند صاحبان پاهای سرد از متخصصان کمک بگیرند.

۱۴۰۲/۱/۹این اتفاق می افتد که هیچ بیماری جدی در فردی که از سندرم پای سرد رنج می برد تشخیص داده نمی شود. اما در هر صورت پاها به قول معروف باید گرم نگه داشته شوند. در PubMed، یک منبع علمی که تحقیقات پزشکی قابل توجهی را منتشر می کند، می توانید کارهای روی ریمان و همکارانش از دانشگاه گرونینگن را بیابید که بسیاری از مردم ترجیح می دهند با جوراب بخوابند. واقعیت این است که دمای بدن در عصر شروع به کاهش می کند و باعث خواب آلودگی می شود. جوراب ها، پاها را گرم می کنند، احساس راحتی را القا می کنند. به همین ترتیب، کارشناسان دانشگاه سئول که پس از انجام چندین آزمایش ثابت کردند کسانی که با جوراب می خوابند، در طول شب زیاد بیدار نمی شوند. جوراب‌خواب‌ها طولانی‌تر و آرام‌تر از همتایان خود که پابرهنه به رختخواب می‌رفتند، می‌خوابیدند.

در ادامه بخوانید...

علت سرد بودن دائمی پا چیست

در
چرا پاهای سرد خطرناک است؟ بعضی از اوقات همه می توانند در پاهای خود احساس سردی کنند. اما افرادی هستند که حتی در درجه حرارت 30 درجه احساس سرما در پا ها دارند. حال ببینیم علت سرد بودن دائمی پا چیست؟

 

8 علت پاهای سرد

کاهش دمای هوا

هنگامی که هوا سرد است، پا ها، به عنوان یک قاعده، نیز سرد می شود. این بسیار آسان است که توضیح دهید چرا؟ این واکنش طبیعی بدن به کاهش دما است.در سرما، اسپاسم در عروق اندام فوقانی و پایین رخ می دهد، بنابراین گردش خون از طریق آنها کاهش می یابد و در این قسمت از بدن فرد احساس سردی می کند.
چرا در سرما جریان خون در اندام ها مختل می شود؟ توضیحاتی برای این نیز وجود دارد. طبیعت راه شگفت انگیزی برای مراقبت از حفظ انسان دارد. تمام اندام های حیاتی در مرکز بدن قرار دارند. یعنی، گردش خون کافی در این منطقه همیشه باید حفظ شود، حتی زمانی که سرد است. و حفظ گرما در قسمت مرکزی بدن به دلیل خروج خون از نقاط دورتر، بسیار مهم تر از حفظ بازوها و پاها است.
اگر یک فرد برای مدت زمان بسیار طولانی در معرض سرما قرار گیرد و گردش خون در اندامها برای مدت طولانی مختل می شود، این می تواند سبب ایجاد سستی پاها و بازوها شود. این به دلیل کمبود اکسیژن در بافت رخ می دهد. اگر این علامت موقتی است و پس از گرم شدن بدن از بین می رود، نگران نباشید. در غیر این صورت، با دکتر مشورت کنید.
 

استرس شدید و اضطراب

در برخی از افراد، پاها به علت استرس یا اضطراب سرد می شوند. واقعیت این است که در حالت استرس در بدن، آدرنالین آزاد می شود. همانطور که از طریق بدن، اسپاسم عروق خونی محیطی پخش می شود، بنابراین جریان خون به اندام ها کاهش می یابد. این نوع واکنش اجازه می دهد که انرژی جمع شود و برای دفاع از بدن آماده شود.
 

اختلال در گردش خون

شایع ترین علت پاها و دست های سرد، گردش خون است که می تواند ناشی از علل مختلف باشد.
یک شیوه زندگی بیحوصله و کار بی تحرک در طول زمان منجر به اختلال در گردش خون در اندام های پایینی می شود. پیش بینی عواقب دشوار نیست:عواقب این سبک زندگی تقریبا همیشه در پاها باقی میمانند.
 
اغلب افراد سیگاری در نهایت مشکلات عروق خونی دارند و جریان خون به اندام ها مختل می شود. و این توضیح می دهد که چرا سیگاری ها دائما پاهای سرد دارند
 
یکی دیگر از علل شایع پاهای مداوم سرد، افزایش سطح کلسترول است که بر سرعت جریان خون از طریق عروق اثر می گذارد. اگر مقدار زیادی کلسترول در بدن وجود داشته باشد، پلاک ها روی دیواره های شریان ها ایجاد می شود که ظرفیت عروق را کاهش می دهد. این منجر به اختلال جریان خون در پاها می شود و درنتیجه باعث کاهش دمای آنها می شود.
 
افراد مبتلا به بیماری های قلبی اغلب از سرد شدن دائمی در پاها شکایت دارند. اگر قلب ضعیف است و قادر به پمپ کردن فشار خون با نیروی لازم نیست، ممکن است احساس سردی در پاها داشته باشید. بنابراین، اگر فرد دارای اندامهای شدیدا سرد باشد، لازم است که معاینه و مشاوره با متخصص قلب انجام شود .
 
اگر علت سرد بودن دائمی پا بیماری های عروقی باشد، علاوه بر احساس سردی، بیمار ممکن است چنین علائمی داشته باشد:
 
پوست بسیار سفید یا آبی روی انگشتان یا پا
سوزش، یا بی حسی اندام
پوست چسبنده و سرد 

کم خونی

کم خونی وضعیتی است که در آن سلول های قرمز خون (گلبول قرمز) در بدن انسان تولید می شوند و در نتیجه هموگلوبین کاهش می یابد. این مشکل می تواند ناشی از عوامل مختلف، از جمله کمبود آهن ، ویتامین B12 یا اسید فولیک باشد. کم خونی نیز اغلب در افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه تشخیص داده می شود. و مشخصا، در حضور کم خونی، مردم اغلب در پاها، حتی در گرما، احساس سرما می کنند.
 
اگر علت پاهای سرد کمبود هموگلوبین باشد، علاوه بر این علائم، بیمار ممکن است دارای اختلال ریتم قلب و خستگی باشد. پس از بهبود آزمایش خون، سردی اندام تحتانی مانند سایر علائم کم خونی باید ناپدید شود.
 

دیابت

افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر اختلالات گردش خون هستند. به همین دلیل است که بسیاری از دیابتی ها از سرد بودن دائمی پا شکایت می کنند.
 
جهش های مکرر در سطح قند می تواند منجر به اسپاسم شریان ها و بدتر شدن جریان خون در بافت ها شود، به همین دلیل پاها شروع به یخ زدن می کنند. اغلب ، نوروپاتی محیطی دیابتی، یکی از اشکال آسیب سلول های عصبی، بر روی زمینه دیابت مبتلا می شود . در این حالت، پاها هم همیشه سرد می شوند، اما در عین حال ، بی حس می شوند، و گاهی اوقات می سوزند (این علائم اغلب در شب ظاهر می شود).
 
همچنین در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک نفروپاتی دیابتی اغلب به عنوان یک عارضه ایجاد می شود، یکی از نشانه های آن پاهای همواره سرد است. بیمار می تواند، نه تنها  از سرد بودن دائمی پا، بلکه همچنین از حالت تهوع، خارش، از دست دادن اشتها، تنفس ناخوشایند، و همچنین تورم روی صورت، دست ها و پاها شکایت کند.

 

اختلال در سلول های عصبی

آسیب به سلول های عصبی می تواند باعث ایجاد پوسیدگی های مداوم شود. این می تواند به علت آسیب، یخ زدگی یا عوارض بیماری زمینه ای رخ دهد. نوروپاتی محیطی ممکن است در اثر بیماری کلیوی یا کبدی ایجاد شود که در نتیجه یک بیماری عفونی یا ژنتیکی باشد.
 
اگر علت پاهای سرد، نوروپاتی است، پس علاوه بر سردی، بیمار احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی اندام های پایین تر را تجربه می کند.
 

کم کاری تیروئید هیپوتیروئیدی

هیپوتیروئیدی یک بیماری است که در آن غده تیروئید میزان هورمون کمی تولید می کند که در نتیجه بر متابولیسم کلی اثر می گذارد. این، به نوبه خود، بر روند گردش خون، ضربان قلب و دمای بدن تاثیر می گذارد. بنابراین، به طور مداوم پاهای سرد می تواند به عنوان یکی از علائم هشدار دهنده است که نشان دهنده مشکلات در غده تیروئید. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، به عنوان یک قاعده، نه تنها بسیار حساس به سرما هستند، بلکه به سرعت خسته می شوند، اغلب دارای مشکلات حافظه، موهای بسیار نازک، پوست خشک و اضافه وزن هستند. بسیاری از بیماران با فعالیت ناکافی تیروئید از یبوست شکایت دارند و در زنان مبتلا به بیماری، چرخه قاعدگی مختل می شود.
 

بی اشتهایی

آنورکسیا یک رخداد بسیار رایج در میان افرادی است که رژیم های کم کالری را به شدت دنبال می کنند و در نتیجه وزن بدن آنها به طور قابل توجهی پایین تر از استانداردهای WHO است. یکی از نشانه های بی اشتهایی، علاوه بر کمبود وزن، پاهای سرد است. بنابراین اگر پاهای شما اغلب بسیار سرد هستند،  خودتان را وزن کنید و BMI خود را (شاخص توده بدن) بررسی کنید.
 

 

چرا پا در دوران بارداری سرد می شود

زنان باردار نیز اغلب شکایت دارند که پای آنها دائما سرد است. آیا این طبیعی است؟ کارشناسان می گویند که این می تواند به دلایل مختلف باشد. در طول بارداری، پس زمینه هورمونی به طور قابل توجهی در بدن زن تغییر کرده است. این کار بر اثر سیستم عصبی  است که به نوبه خود می تواند کیفیت خون را به اندام های پایین تر تحت تاثیر قرار دهد. 
 
علاوه بر این، در دوران بارداری، بسیاری از موارد متابولیسم مختل می شود. در نتیجه، حتی تغییرات جزئی در دمای هوا باعث می شود که مادر آینده به خصوص در اندام های پایین تر احساس سردی کند.
 
کم خونی در زنان در وضعیت بارداری - یک پدیده شایع است که همچنین می تواند با یک احساس سرما همراه باشد
 
تهوع صبح می تواند منجر به عدم تعادل نیتروژن در بدن شود. و این توضیح دیگری است که چرا زنان در دوران بارداری پاهای بسیار سرد دارند.
 

 

چگونه پاهای خود را با روش های خانگی گرم کنیم

درست است که یک پزشک می تواند علت اینکه چرا پاها دائما سرد می شوند را تشخیص دهد و همچنین درمان مناسب را تجویز کند. با این حال، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید پاهای خود را به طور موثر گرم کنید و از احساس سرما در خانه جلوگیری کنید.
 

حرکت بیشتر

اولین چیزی که شما می توانید به افرادی که اغلب احساس سردی می کنند توصیه کنید، تحرک بیشتر است. پیاده روی معمولی و یا تمرینات ابتدایی کمک می کند جریان خون را به پاها افزایش دهید و بنابراین اندام را گرم کنید. افرادی که کارشان با  نشستن طولانی همراه است، باید هر ساعت حداقل چند دقیقه در اطراف محل کار حرکت کنند.
 
تمرینات قلبی عروقی، به ویژه دویدن یا پریدن، گردش خون را حتی بیشتر افزایش می دهد. هر روز صبح انجام تمرینات قلبی به اندازه کافی انجام شود تا پاها در طول روز گرم و راحت باشند.
 

جوراب و دمپایی را فراموش نکنید

جوراب های گرم باید در کمد لباس هایی باشند که مردم در پای خود بطور دائم یخ می زنند. اگر خانه کف گرم نداشته باشد، بهتر است که پابرهنه راه رفتن را فراموش کرده و همیشه دمپایی بپوشانید. پیروی از این قاعده، گرمای بیشتری را به همراه خواهد داشت و به همین علت پاها خیلی سرد نیستند.
 

حمام پا

یک حمام گرم یکی از موثرترین و سریع ترین راه ها برای گرم کردن پا است. کافی است پاها را در آب گرم برای 10-15 دقیقه نگه دارید تا گردش خون در آنها افزایش یابد.قبل از خواب این روش بسیار مفید است ، زیرا آنها همچنین به کاهش فشار و آرامش ما کمک می کنند.
 
توجه: افراد مبتلا به دیابت و نوروپاتی حمام پا با استفاده از آب گرم ممنوع است، زیرا می تواند باعث سوختگی شود. در صورت وجود دیابت، این روش در آبی انجام شود که کمی گرمتر از دمای بدن است.
 

از بطری آب گرم استفاده کنید

هنگامی که پاها خیلی سرد است، خوابیدن دشوار است. برای گرم کردن پاها قبل از خواب، مفید است که یک پد گرم یا یک بطری پلاستیکی پر از آب گرم در پای تخت قرار دهید. به هر حال، یک بطری آب گرم نیز به کاهش درد در عضلات پس از یک روز بسیار فعال کمک می کند.
 

 

چه زمانی برای پا های سرد به دکتر مراجعه کنیم

همانطور که قبلا ذکر شد، در بسیاری از موارد، پای سرد، پدیده کاملا طبیعی است، به عنوان مثال، پس از هیپوترمی. اما گاهی این علامت می تواند نشانه ای از شروع یا پیشرفت بیماری باشد. اگر پا به طور دائم سرد است باید قطعا با یک متخصص مشورت کنید.
 
اگر احساس سردی در پاها با علائم دیگر همراه است، با پزشک مشورت کنید، از جمله:
 
خستگی 
تغییر وزن (از دست دادن یا افزایش)
تب
درد مفصلی
ظاهر شدن زخم بر روی پا
تغییرات در پوست، از جمله پوست بسیار خشک
 
اگر پا با لمس کردن گرم است، اما فرد هنوز احساس سردی می کند، باید با یک پزشک مشورت کند. این علائم معمولا با آسیب به انتهای عصب یا بیماری های مختلف عصبی ظاهر می شود.
درمان دائمی پاهای سرد توسط پزشک به صورت جداگانه تعیین می شود و بستگی به علت این بیماری دارد. در اغلب موارد، کارشناسان توصیه می کنند که بیماران به طور منظم حداقل تمرینات صبحگاهی را برای بهبود گردش خون در بدن انجام دهند. علاوه بر این، ورزش متوسط ​​برای پیشگیری از اختلالات قلبی مفید است. با این حال، در بعضی موارد ممکن است بدون علت در معرض سرماخوردگی قرار بگیرد. به طور خاص، این امر در مورد بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید یا کم خونی کاربرد دارد. اگر علت سرما بیماری قلبی باشد، پزشک ممکن است از گروهی از مسدود کننده های کلسیم تجویز کند که باعث افزایش فشار خون و گردش خون شود.
 
گاهی اوقات پاهای سرد طبیعی هستند. این غیر طبیعی است اگر پاها دائما سرد باشند. بنابراین، اگر چنین علامتی را در خود یا یکی از بستگان خود مشاهده می کنید، نباید مراجعه خود را به دکتر متوقف کنید. پزشک دلیل دقیق ناراحتی را تعیین می کند و روش های مؤثر برای گرم کردن پا را توصیه می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطرات چاقی

در

چاقی واژه ای است به معنای این که وزن شما 20% بیشتر از چیزی باشد که وزن غیرنرمال نسبت به قدتان تلقی گردد. که باعث می شود شما به احتمال زیاد شرایطی مثل زیر داشته باشید :
• بیماری های قلبی و سکته
• فشار خون بالا
• دیابت
• برخی سرطان ها
• بیماری کیسه ی صفرا و سنگ کیسه ی صفرا
• آماس مفصلی – استخوانی
• نقرس
• مشکلات تنفسی مثل خفگی در زمان خواب ( زمانی که فرد برای مدت کوتاهی در حین خواب نفس نکشد) و آسم
فردی که چاق باشد همه ی این مشکلات را ندارد. خطر زمانی زیاد میشود که شما سابقه ی خانوادگی یکی از وضعیت های بالا را داشته باشید.

در این جاست که وزن شما اهمیت پیدا می کند. اگر اضافه وزنتان بیشتر در اطراف شکم باشد ( شکل ( سیب))، نسبت به شکل گلابی " خطرناکتر است یعنی اضافه وزن تان بیشتر در اطراف ران و نشیمنگاه است.
در اینجا هفت وضعیت مربوط به چاقی یا اضافه وزن ، به دقت بررسی می گردد.
بیماری های قلبی و سکته
اضافه وزن باعث می شود شما به احتمال زیاد دارای فشار خون بالا و کلسترول بالا باشید . این دو وضعیت به احتمال بیشتر باعث حمله ی قلبی یا سکته می گردد.
خبر خوب این است که کاهش مقدار اندکی از وزن می تواند خطر پیشرفت بیماری قلبی یا سکته را کاهش دهد. اثبات شده کاهش 5-10% از وزنتان ، خطر پیشرفت بیماری قلبی را کاهش می دهد.

دیابت نوع دو
اکثر افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند ، یا چاقند یا اضافه وزن دارند. شما می توانید با خوردن یک غذای رژیمی متعادل و خواب مناسب و ورزش بیشتر ، خطر پیشرفت دیابت نوع دو را با کاهش وزن ، از بین ببرید.
اگر دیابت نوع دو دارید ، وزن خود را کاهش داده و فعالیت جسمی خود را بالاتر برده تا بتوانید سطح قند خون خود را کنترل کنید. فعالتر شدن نیز نیاز شما را به تجویز داروی دیابتی کاهش می دهد.(سیارک)
سرطان
سرطان های روده ، پستان ( بعد از یائسگی ) ، رحم ( دیواره ی رحم) ، کلیه و مری مربوط به چاقی است. در برخی از مطالعات نیز ارتباط میان چاقی و سرطان های کیسه ی صفرا ، تخمدان و پانکراس گزارش شده است.
بیماری های کیسه ی صفرا
بیماری های کیسه و سنگ صفرا در افرادی که اضافه وزن دارند ، رواج بیشتری دارد.
کاهش وزن به خودی خود ، خصوصا کاهش وزن سریع یا کاهش مقدار زیادی از وزن ، باعث خطر بیشتر سنگ کیسه ی صفرا می گردد. کاهش وزن به میزان یک پوند در هفته ، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.
آماس مفصلی – استخوانی
این بیماری وضعیت مفاصل مشترک است که اکثرا روی زانو ، باسن یا پشت اثر می گذارد. اضافه وزن ، فشار زیادی روی این مفاصل قرار داده و باعث ساییدگی غضروف (بافت نرمچه ی مفاصل) می گردد که طبیعتا از آنها حمایت می کند.
کاهش وزن می تواند این فشار روی زانو ها ، باسن و پایین کمر را کاهش داده و علائم این ورم را بهبود بخشد.
نقرس
نقرس بیماری ای است که روی مفصل های اثر می گذارد. زمانی رخ می هد که در خون شما اسید اوره ی زیادی وجود داشته باشدو این اسید اوره ی بالا ، بلورهایی را تشکیل می دهد که در مفاصل رسوب می کند.
نقرس بیشتر در افرادی که اضافه وزن دارند ، رایج است. هر چه وزنتان بالا باشد ، احتمال بیشتری نیز وجود دارد که دچار نقرس شوید.
در دوره ی کوتاه ، تغییرات ناگهانی وزن ، باعث شروع ناگهانی نقرس می گردد. اگر سابقه ی نقرس دارید ، برای بررسی بهترین روش کاهش وزن با دکتر خود مشاوره کنید.
آپنه ی خواب
آپنه ی خواب ، وضعیت تنفسی است که به اضافه وزن ارتباط دارد. آپنه ی خواب باعث میشود فرد به سختی در خواب نفس کشیده و در زمان خواب ، اندکی تنفسش قطع گردد. آپنه ی خواب باعث بی خوابی شبانه و بیماری های قلبی و به احتمال زیاد ، سکته می شود.
کاهش وزن نیز آپنه ی خواب را بهتر می کند.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی گوجه فرنگی، تره فرنگی و خیار

در

مواد لازم
• گوجه فرنگی خرد شده
• یک عدد تره فرنگی
• خیار خرد شده
• برگ نعناع


طرز تهیه
1. گوجه فرنگی، خیار و تره فرنگی خرد شده را داخل پردازنده بریزید.
2. چند عدد برگ نعناع به آن اضافه کنید.
3. آنها را چرخ کنید.

فواید
• گوجه فرنگی منبع لیکوپن است که ضد سرطان می باشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست که می توانند رادیکال های اکسیژن را از بین ببرند. برای قلب، استخوان و پوست مفید می باشد.
• تره فرنگی سرشار از ویتامین A، ویتامین K، سدیم و پروتئین است. تره فرنگی شامل کامفرول است که از رگ های خونی محافظت می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی داشته و در برابر دیابت نوع دوم، سرطان، تصلب شراین، آرتریت روماتوئید و چاقی محافظت می کند.
• خیار به دفع سموم و باز پس گیری آب سلول هایتان کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

کنترل و مدیریت خشم

در

آیا شماسریع منفجر می شوید آیا خودتان را مدام در جر و بحث های مکرر و دعوا می یابید؟ خشم یک حس طبیعی و سالم است ، اما اگر مزمن شود، خشم انفجاری خارج از کنترل ، میتواند عواقب جدی برای روابط شما، سلامتیتان، و حالت های ذهنیتان در بر داشته باشد. با بینش صحیح در مورد دلایل واقعی برای خشمتان و ابزار مدیریت و کنترل این خشم، می توانید خلق وخوی خود را بشناسید و بیاموزید چگونه آن را کنترل کنید که به زندگیتان آسیبی نرساند.


درک وشناخت خشم:
حس عصبانیت نه خوب است نه بد. این کاملا رفتاری طبیعی و سالم است که وقتی مورد ستم یا بدرفتاری قرارگرفتید احساس خشم و عصبانیت کنید. خود این حس مشکل نیست- اینکه شما با آن چه می کنید است که باعث تفاوت در آن می شود. خشم می تواند تبدیل به یک مشکل جدی شود، زمانی که شما به خودتان و دیگران آسیب می رسانید. اگر شما خلق و خوی گرمی داشته باشید ، ممکن است تصور کنید این موضوع از دست شما خارج است و کار کمی می توانید برای آرام کردن این دیو وحشی انجام دهید. اما شمابیش از انکه تصور می کنید می توانید برای کنترل عصبانیت خود انجام دهید. یاد میگیرید که احساساتان را بدون آسیب زدن به دیگران بیان کنید – و وقتی این کار را انجام دهید، هرگز تا این حد حس بهتری نخواهید داشت. مهارت در هنر مدیریت عصبانیت نیاز به کار کردن در این زمینه دارد، اما هر چه بیشتر تمرین کنید ، برایتان راحت تر و ساده تر خواهد شد. و حاصل آن می تواند غیر قابل باور باشد. یادگیری کنترل خشم و ابراز مناسب آن می تواند به شما در ساخت ارتباطات بهتر، دستیابی به اهدافتان کمک کند ، و منتهی به یک زندگی سالم تر و رضایت بخش تر شود.

حقایق و باورهای غلط در باره خشم:
باور غلط: من نباید خشم را در خودم نگه دارم، این سالم تر است که آن را بیرون بریزم و اجاز ه دهم از درون من خارج شود.
حقیقت: زمانی که ناسالم بودن سرکوب کردن عصبانیت درست است، بیرون ریختن آن نیز بهتر نیست. عصبانیت چیزی نیست شما مجبور باشید آن را از راه تهاجمی "آشکار کنید" . در واقع، طغیان و سخن های شدیدالحن فقط این آتش را قوی تر و مشکل عصبانیت شما را تقویت می کند.
باور غلط: خشم، پرخاشگری و ارعاب باعث کسب احترام برای من می شود و کمک می کند به آنچه می خواهم برسم.
واقعیت: قدرت واقعی از قلدری کردن برای دیگران به دست نمی اید. مردم ممکن است از شما بترسند، اما هرگز به شما احترام نخواهند گذاشت اگر نتوانید خود را کنترل کنید و به نظرات مخالف رسیدگی کنید. اگر شما به شیوه ی محترمانه ارتباط برقرار کنید، دیگران بیشتر به شما گوش می دهند و با نیاز های شما وفق پیدا می کنند.
باور غلط: من نمی توانم به خودم کمک کنم، خشم چیزی نیست که بتوانید آن را کنترل کنید.
حقیقت: شما همیشه نمی توانید شرایطی را که در آن قرار دارید کنترل کنید ، اما شما میتوانید چگونگی ابراز خشم خود را کنترل کنید. و شما می توانید خشم خود را بدون توهین کلامی و فیزیکی کنترل کنید. حتی اگر کسی خشم شما را تحریک کرد، همیشه یک انتخاب برای چگونگی پاسخ به آن دارید.
باور غلط: مدیریت خشم در مورد یادگیری سرکوب کردن خشم است.
حقیقت: هرگز عصبانی نشدن هدف خوبی نیست. خشم و عصبانیت طبیعی است، و بیرون می ریزد صرف نظر از اینکه چقدر تلاش می کنید تا آن را سرکوب کنید. مدیریت خشم در مورد آگاه شدن از احساسات و نیاز های اساسی خودتان و توسعه روش های سالم تر برای مدیریت ناراحتی است. به جای تلاش برای سرکوب کردن خشم، هدف بیان آن از راه های سازنده تر است.

چرا مدیریت خشم تا این حد مهم است:
ممکن است تصور کنید که بیرون ریختن عصبانیت راهی سالم تر است، که مردم اطراف شما بیش از حد حساس هستند، خشم شما موجه است، یا شما نیاز دارید خشم خود را برای به دست آوردن احترام ابراز کنید. اما حقیقت این است که عصبانیت احتمال آسیب بیشتری برای آسیب به روابطتان ایجاد می کند، قدرت قضاوت شما را مختل می کند، و تاثیر منفی بر نگاه مردم به شما می گذارد.

- خشم خارج از کنترل به سلامت جسمی شما لطمه می زند. ماندن در سطح بالایی از استرس و تنش بالا برای سلامتی شما بسیار بد است. خشم مزمن باعث می شود شما بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، کلسترول بالا، ضعف سیستم ایمنی، بی خوابی ، و فشار خون بالا می کند.
- خشم خارج از کنترل به سلامت روان شما آسیب می زند. خشم مزمن مقدار بسیار زیادی از انرژی ذهنی شما  را مصرف می کند، تمرکز  و لذت بردن از زندگی را برای شما سخت تر می کند. و همچنین می تواند به افسردگی ، استرس، و سایر مشکلات روحی روانی منجر شود.

- خشم خارج از کنترل به حرفه و شغل شما ضربه می زند. انتقاد سازنده، تفاوت های خلاق، و بحث های داغ می تواند سالم تر باشد. اما تازیانه زدن تنها باعث دوری همکاران، سرپرستان، و یا مشتریانتان می شود و احترام را نابود می کند. بیشتر از آن، شهرت بد می تواند همه جا به دنبال شما بیاید ، و جلو رفتن را برای شما سخت تر و سخت تر کند.

- خشم خارج از کنترل به روابط شما با دیگران لطمه وارد می کند. این امر باعث ایجاد زخم های پایدار در قلب کسانی که دوستشان دارید می شود. خشم شدید و مزمن می تواند اعتماددیگران به شما ، صحبت صادقانه، یا احساس راحتی با شما را سخت تر کند. آنها هرگز نمی دانند چه بر شما می گذرد و یا چه می خواهید انجام دهید. خشم انفجاری بیش از همه به کودکان آسیب می رساند.

مدیریت خشم: نکته 1: کشف آنچه در حقیقت پشت خشم شما است
اگر شما در حال کشمکش با خشم خارج از کنترل خود هستید، ممکن است تعجب کنید که چرا شما اینقدر زود عصبانی می شوید . مشکلات عصبانیت اغلب ریشه در کودکی شما و آنچه که به عنوان یک کودک یاد گرفته اید دارد. اگر شما فریاد زدن دیگران، کتک کاری، پرتاب اجسام ... در خانواده  را تماشا می کردید ، ممکن است اینطور یاد گرفته باشید که این روشی است که عصبانیت ابراز می شود. حوادث و سطح بالای استرس می تواند بیشتر شما را مستعد ابتلا به خشم کند. خشم اغلب پوششی برای دیگر احساسات است. به منظور دریافت مواجهه با نیازها و بیان خشم در مناسب ترین روش، شما نیاز دارید بدانید واقعا چه احساسی دارید. آیا شما واقعا عصبانی هستید؟ یا خشم خود را پوششی برای احساسات دیگر مانند خجالت، نا امنی، آزار، شرم، و یا آسیب پذیری کرده اید؟
اگر پاسخ سریع شما در بسیاری از شرایط خشم است، احتمال بسیار دارد که خلق و خوی شما احساسات و نیاز های حقیقی شما را تحت پوشش قرار می دهد. این عمل به ویژه اگر شما در یک خانواده که در آن ابراز احساست به شدت مایوس کننده بود بزرگ شده اید، ممکن است. به عنوان یک بزرگسال شما ممکن است زمان سختی در اذعان احساسات به غیر از خشم داشته باشد.

سر نخ هایی برای اینکه چیزی بیشتر از خشم شما وجود دارد:
- شما یک زمان سخت برای سازش و مصالحه دارید. آیا این برای شما دشوار است که نقطه نظر مزدم را درک کنید؟ اگر شما در خانواده ای بزرگ شده اید که در آن خشم خارج از کنترل بود ، ممکن است به خاطر بیاورید چگونه یک فرد عصبانی راه خود را توسط بلندتر کردن صدا و خواسته های بیشتر از پیش می برد. مصالحه و سازش ممکن است حس ترسناکی از شکست و آسیب پذیری مطرح کند.

- شما برای ابراز احساسات به غیر از خشم مشکل دارید. آیا شما به خود برای سخت بودن و کنترل کردن خود افتخار می کنید؟ آیا شما حس می کنید که احساساتی مانند ترس، گناه، یا شرم برای شما صدق نمی کند؟و اگر تصور می کنید که اینطور حس نمی کنید، ممکن است از عصبانیت برای پوشش آنها استفاده کنید.

-شما نظرات و دیدگاه های مختلف را به عنوان یک چالش شخصی می نگرید. آیا به اینکه روش شما همیشه درست است و وقتی دیگران با شما مخالفت کنند عصبانی می شوید اعتقاد دارید؟ اگر نیاز شدید به کنترل  دارید، ممکن است دیدگاه های دیگران را به عنوان یک چالش به قدرت خود تفسیر کنید. اگر با خیلی از احساسات بیگانه هستید و احساس نارضایتی می کنید و یا اینکه از عصبانیت به عنوان یک پاسخ همیشگی برای هر چیزی استفاده می کنید، ممکن است نیاز داشته باشیدبرای تشخیصاحساسات واقعیتان به گذشته بارگردید. آگاهی عاطفی کلید موفقیت و خود شناسی در زندگی است. بدون توانایی تشخیص، مدیریت ، و مقابله با طیف گسترده ای از احساسات انسان ، شما محکوم به سردرگمی، انزوا، و شک به خود هستید.

دینامیک خشم:
- زمانی که منابع بدنی ما پایین است و تحت استرس قرار داریم ، بیشتر عصبانی می شویم.
- ما به ندرت به دلایلی که باعث عصبانیت ما می شود فکر می کنیم.
- ما اغلب زمانی که به چیزی که در کودکی به آن نیاز داشتیم نرسیدیم ، عصبانی می شویم.
- ما اغلب زمانی که در دیگران صفتی را میبینیم که نمی توانیم در خودمان تحمل کنیم، عصبانی می شویم.
- زیر پوشش بسیاری از عصبانیت های فعلی نا امیدی های گذشته، صدمات، و محرک ها نهفته است.
- گاهی اوقات ما به دلیل صدماتی که در کودکی دیده ایم عصبانی می شویم.
- ما زمانی که یک رویداد فعلی ما را به یک وضعیت قدیمی حل نشده در گذشته می برد، عصبانی می شویم.
- ما اغلب زمانی که یک وضعیت یک محتوا، کلمات یا انرژی مشابه با آنچه ما قبلا احساس کردیم داشته باشد، عصبانی می شویم.

مدیریت خشم نکته 2: آگاه شدن از علایم هشدار دهنده خشم خود:
زمانی که ممکن است حس کنید شما قرار است بدون هشدار عصبانی شوید، در واقع  علائم هشدار دهنده فیزیکی در بدن شما وجود دارند. خشم یک پاسخ طبیعی فیزیکی است. این تغذیه سیستم "مقابله یا گریز" در بدن است، و عصبانیتی که شما حس می کنید، بدن شما را به حالت تدافعی می برد. آگاه شدن شما به نشانه و علایم شخصی خود که خلق و خوی شما شروع به جوشیدن می کند ، شما وارد مرحله کنترل خشم قبل از اینکه از آن خارج شوید خواهید شد.
به روش هایی که خشم در بدن شما احساس می شود توجه داشته باشید:
-ورم در معده
-فشردن فک و یا دست ها
- احساس رطوبت و یا سرخ شدن
- تنفس سریع
- سردرد
- قدم زدن و یا نیاز به دور زدن در اطراف
- قرمز شدن
- مشکل در تمرکز
- تپش قلب
- منقبض شدن ماهیچه های شانه
شناسایی الگوهای فکری منفی که باعث غضب در شما می شوند:
شما ممکن است تصور کنید که چیزهای خارجی- اقدامات غیر حساس دیگر افراد، برای مثال ، شرایط خسته کننده- می توانند دلیل عصبانیت شما باشد. اما مشکلات عصبانیت کمتر به دلیل آن چیزی است که برایتان اتفاق می افتد نسبت به اینکه شما چگونه اتفاقی که افتاده است را تفسیر می کنید.
الگو های فکری منفی رایج که باعث خشم و غضب می شوند:
- تعمیم بیش از حد، به عنوان مثال " شما همیشه صحبت مرا قطع می کنید. شما هرگز نیاز های من را در نظر نمی گیرید. هیچ کس به من احترام نمی گذارد. من هرگزنمی توانم اعتباری که سزاوار من است به دست بیاورم."
- نگرانی در مورد باید ها و ضروریت ها. داشتن دیدگاه سخت و خشک از راه کارهای باید ها و ضرورت ها و عصبانی شدن زمانی که واقعیت با این دیدگاه در یک خط نباشد.
- خواندن ذهن و پریدن (حدس زدن) به نتایج. با فرض اینکه شما"می دانید" نفر دیگر چه چیزی حس می کند و یا به چه چیز فکر می کند- که او عمدا شما را ناراحت می کند، خواسته هایتان را نادیده می گیرد و یا به شما بی احترامی می کند.
- جمع آوری چیزهای ناچیز. در جستجوی چیزهایی که باعث نارحتیتان شده باشید، معمولا زمانی که یک نگاه کلی می اندازید. اجازه می دهید که این ناراحتی های کوچک روی هم انباشته شود تا به یک "ناچیز نهایی" برسید و منفجر شوید، که اغلب بیش از چیزی نسبتا جزئی نیست.
- سرزنش، هنگامی که هر چیز بدی اتفاق می افتد و یا چیزی اشتباه پیش می رود ، همیشه مقصر کس دیگری است. شما دیگران را برای چیزهایی که برایتان اتفاق می افتد سرزنش می کنید، به جای اینکه مسئولیت زندگی خودتان را بر عهده بگیرید.
اجتناب از افراد، مکان ها، و موقعیت هایی که بدترین را در شما به وجود می آورند:
رویدادهای استرس زا عصبانیت را توجیح نمی کنند، اما درک چگونگی تاثیر این اتفاقات بر شما ، کمک می کند کنترل محیط را در دست بگیرید و از خشم های غیر ضروری اجتناب کنید. نگاهی به برنامه منظم خود بیندازید و سعی کنید فعالیت ها و اقدامات، زمان ها و روزها، مردم، مکان ها، و یا شرایطی که باعث تحریک احساسات یا حس خشم می شود را شناسایی کنید. امکان دارد شما هر بار که با گروه خاصی از دوستان بیرون می روید به مبارزه بی انجامد. یا امکان دارد ترافیک در رفت و امد روزانه باعث دیوانگی شما شود. سپس درباره راه هایی که می توانید از این محرک ها جلوگیری کنید یا نگرش متفاوتی به وضعیت داشته باشید که خون شما را به جوش نیاورد.
مدیریت خشم: نکته 3: آموزش روش های خنک کردن (آرام شدن)
هنگامی که شما دانستید چگونه علایم هشداری که خشم شما را افزایش می دهند بشناسید و محرک هایتان را پیش بینی کردید، می توانید به سرعت برای مقابله با خشم خود اقدام کنید قبل از اینکه از کنترل شما خارج شود. تکنیک های بسیاری وجود دارد که می تواند به شما جهت آرام شدن و نگه داشتن خشم خود از آنها استفاده کنید.
نکته های سریع برای آرام شدن:
- تمرکز بر احساسات فیزیکی خشم. در حالی که متضاد به نظر می رسد، تنظیم راهی که بدن شما حس می کند زمانی که عصبانی هستید اغلب شدت احساسات خشم شما را کاهش می دهد.
- چند نفس عمیق. نفس آرام و عمیق برای مقابله با افزایش تنش کمک می کند. نکته کلیدی این است که نفس عمیق از شکم بکشید ، که تا اندازه ممکن به ریه های شما هوا برسد.
- ورزش. پیاده روی سریع در اطراف یک ایده بسیار عالی است. این انرژی سرکوب شده را آزاد می کند. بنابراین می توانید به وضعیت آرامش و خونسردی باز گردید.
- از حواس خود استفاده کنید. از قدرت آرامش بخش حواس خود مثل دیدن، بویایی، شنوایی، لامسه، و چشایی استفاده کنید. ممکن است بخواهید به موسیقی دلخواه خود گوش کنید و یا خودتان را در مکان مورد علاقه تان به تصویر بکشید.
- کشش و یا ماساژ تراپی در محل هایی که مورد تنش واقع شدند. شانه هایتان را بچرخانید اگر در آنها احساس تنش و سفتی می کنید، برای مثال، گردن و پوست سرتان را به آرامی ماساژ بدهید.
- به آرامی تا ده بشمارید. تمرکز بر شمارش به شما اجازه می دهد ذهن شما با احساساتتان سازگار شود. اگر پس از رسیدن به 10 هنوز هم احساس خارج از کنترل دارید دوباره از نو شروع کنید.
زمانی که شروع به ناراحت شدن از چیزی کردید، یک لحظه به وضعیت فکر کنید. و از خود بپرسید:(سیارک
- چقدر مهم است؟
- آیا واقعا ارزش عصبانیت را دارد؟
- آیا ارزش خراب کردن باقی مانده روز من را دارد؟
- آیا پاسخ من به شرایط مناسب است؟
- آیا چیزی هست که من در مورد آن بتوانم انجام دهم؟
- آیا این عمل ارزش گرفتن وقت من را دارد؟
مدیریت خشم: نکته 4: یافتن راه های سالم برای بیان خشم خود:
اگر تصمیم گرفتید که وضعیت موجود ارزش عصبانی شدن را دارد، و چیزی وجود دارد که شما می توانید برای بهتر کردن آن انجام دهید، کلید آن ابراز احساسات در سالم ترین راه ممکن است . زمانی که با احترام ارتباط برقرارکنید و به طور موثر آن را هدایت کنید، عصبانیت می تواند یک منبع فوق العاده از الهام و انرژی برای تغییر باشد.
مشخص کنید دقیقا چه چیزی باعث عصبانیت شما شده است:
آیا تا به حال وارد بحثی احمقانه راجع به چیزی شده اید؟ دعواهای بزرگ اغلب بر سر چیزهای کوچک اتفاق می افتد، مانند جا گذاشتن ظرف، یا ده دقیقه دیرتر. اما معمولا یک مسئله بزرگتر در پشت آن مخفی شده است. اگر عصبانیت خود را در حال افزایش دیدید از خودتان بپرسید" چه چیزی من را واقعا عصبانی کرده است؟" شناسایی منبع واقعی سرخوردگی و ناکامی به شما کمک خواهد کرد با خشم خود ارتباط بهتری برقرار کنید، اقدامی سازنده تر انجام دهید، و واضح تر کار کنید.
اعمالی برای کنترل خشم :
اگر به نظر می رسد که خشمتان به طور فزاینده از کنترل خارج شده است، خودتان را از وضعیت موجود برای چند دقیقه جدا کنید یا تا مدت زمانی که طول می کشد تا آرامش پیدا کنید. پیاده روی سریع، سالن ها و باشگاه های ورزشی، چند دقیقه گوش دادن به موسیقی هایی که شما را به آرامش دعوت می کند، آزاد کردن احساسات سرکوبشده، و پس از همه اینها رسیدگی به رویکرد وضعیت با احساس آرامش.
همیشه عادلانه مبارزه کنید:
این درست است که شما از کسی ناراحت هستید، اما اگر عادلانه مبارزه نکنید، رابطه به سرعت شکسته می شود و از بین می رود. مبارزه عادلانه اجازه می دهد که شما نیازهای خود را در حالی که هنوز احترام به دیگران را حفظ می کنید بیان کنید.
- رابطه را در اولویت خود قرار دهید. حفظ و تقویت رابطه، به جای برنده شدن در جر و بحث، می بایست اولین اولیت شما باشد. به طرف مقابل و دیدگاه و نظر او احترام بگذارید.
- به زمان حال تمرکز کنید. هنگامی که در گرمای جر و بحث هستید، ساده است که شروع به ادغام نارضایتی های گذشته با وضعیت کنونی کنید. به جای نگاه به گذشته و سرزنش ، بر روی شرایط موجود و اینکه برای حل مشکل چه کاری می توانید انجام دهید تمرکز کنید.(سیارک
- به بخشش و عفو تمایل نشان دهید. اگر شما تمایلی به عفو نداشته باشید و قادر به بخشش نباشید، حل اختلافات غیر ممکن است. وضوح در تمایل به مجازات، هرگز نمی تواند خسارات ما را جبران کند و تنها به آسیب ها می افزاید، علاوه بر آن زندگی ما را تهی و تخالی می کند.
هنگامی که به دنبال کمک برای مدیریت و کنترل خشم هستید:
اگر خشم شما با توجه به اعمال تکنیک های مدیریت خشم که در پیش توضیح داده شده، هنوز به طور فزاینده از کنترل خارج است، و یا اگر شما در حال ورود به مشکل با قانون و یا صدمه زدن به دیگران هستید- شما به کمک بیشتری نیاز دارید.
بسیاری از درمانگران، کلاس ها، برنامه ها، برای افراد با مشکلان مدیریت کنترل خشم وجود دارد.
درخواست کمک نشانه ضعف نیست.
شما اغلب دیگران را در شرایطی همانند خودتان می یابید، گرفتن بازخورد مستقیم بر تکنیک هایی برای کنترل خشم می تواند فوق العاده مفید باشد.
کمک های حرفه ای را در نظر بگیرید اگر:
- شما دائما احساس خشم و ناامیدی می کنید بدون توجه به اینکه چقدر سعی می کنید.
- خشم شما باعث بروز مشکلاتی در محل کار و روابطتان شده است
- از رویداد ها و افراد جدید دوری می کنید زیرا حس می کنید نمی توانید خش خود را کنترل کنید.
- به دلیل خشم وعصبانیت خود با قانون به مشکلاتی برخوردید.
- عصبانیت شما تا به حال به خشونت فیزیکی منجر شده است.
درمان (تراپی) می تواند یک راه بسیار خوب برای کشف دلایل خشم شما باشد. اگر شما ندانید که چرا عصبانی می شوید، کنترل آن بسیار سخت می شود.. تراپی یک محیط امن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دلایل و شناسایی محرک خشم وعصبانیت شما است.   (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در

افراد مبتلا به دیابت در معرض آسیب های پا هستند بنابراین مهم است که پاهایشان را به دقت مراقبت و معاینه کنند. از آنجا که پا و جوراب ارتباط تنگاتنگی با هم دارند این مقاله به این موضوع اختصاص یافته است...

جوراب دیابتی باید از جنسی باشد که برای پوست پا ایجاد حساسیت نکند. این جوراب ها باید رطوبت را جذب کنند چون باقی ماندن رطوبت در پاها باعث نرم شدن پوست و زخم شدن تدریجی پا می شود. الیاف فیبری خاصی که برای جوراب های مخصوص دیابت طراحی شده است، ۴ برابر بیشتر از جوراب های نخی جاذب رطوبت هستند.

جوراب های دیابتی نباید در نقاطی از پا  فشار ایجاد کنند. کش بالای جوراب باید شل باشد و به هیچ وجه خط گرفتگی روی پا باقی نگذارد. سفتی کش بالای جوراب می تواند جلوی جریان خون در پوست پا را بگیرد و از یک حساسیت ساده پوستی تا زخم و تاول به وجود بیاورد. بهتر است قطر بالای جوراب به اندازه ای باشد که بدون نیاز به کش روی پا بماند و پایین نیاید.

جوراب دیابتی نباید ضخیم و حوله ای باشد. جوراب های ضخیم در کفش، چروک می خورند و این چروک ها هنگام راه رفتن باعث به وجود آمدن نقاط فشار می شود. افراد دیابتی حتما باید جوراب اندازه پای خود انتخاب و دقت کنند قسمت کف جوراب و نقاط تحت تماس با کفش صاف و بدون حفره باشد.

بهتر است افراد دیابتی در صورت پوشیدن جوراب های غیرنخی از جوراب هایی استفاده کنند که الیاف ضدمیکروب دارند.

جوراب مبتلایان به دیابت بهتر است دوخت یا بافت یکسره داشته باشد. جوراب هایی که از چند تکه مختلف تشکیل شده اند، در محل دوخت تکه ها می توانند نقاط فشار ایجاد کنند و زمینه ساز زخم پا شوند.

افراد مبتلا به دیابت به هیچ وجه نباید کفش بدون جوراب بپوشند چرا که عرق کردن پا در کفش به مرور زمان باعث رشد باکتری خواهد شد.

بهتر است افراد دیابتی جوراب های تک سایز نخرند تا تنگ بودن آنها نقاط فشار روی پا ایجاد نکند.

 ۱۳ توصیه برای جلوگیری از ابتلا به پای دیابتی

پیشگیری بهتر از درمان چیست

- به محض رسیدن به منزل، جوراب هایتان را دربیاورید و پاهایتان را بشویید.

- هر روز اول صبح و آخر شب، پاهای خود را از نظر وجود هرگونه زخم یا کبودی بررسی کنید.

- در صورت احساس سوزش و درد شدید یا در صورت مشاهده زخم و کبودی روی پاهایتان بلافاصله موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

- ناخن های پایتان را با ناخن گیر کاملا تیزی بگیرید و هنگام کوتاه کردن آنها حواستان باشد که پوست و گوشت اطراف   ناخن هایتان را نبرید.

- همیشه ناخن هایتان را از نیم میلی متر بالاتر از رستنگاه آنها بگیرید تا گوشت و پوست انگشت های پایتان آسیب نبیند.

- هنگام خریدن کفش حواستان باشد که کفش ها کاملا اندازه پاهایتان باشند. تنگ بودن کفش ها می تواند باعث آسیب دیدن پاهایتان شود و دردسرهای زیادی را برایتان به دنبال داشته باشد.

- کفش های طبی با پاشنه های کوتاه، مناسب ترین کفش ها برای بیماران دیابتی محسوب می شوند.

- بهتر است خانم های مبتلا به دیابت از پوشیدن مداوم کفش های پاشنه بلند و نوک تیز برای پیشگیری از زخم شدن پاهایشان خودداری کنند.

- برای جلوگیری از زخم شدن پاهایتان حتما کفش هایتان را با جوراب بپوشید.

- از خریدن و پوشیدن جوراب هایی با کش تنگ خودداری کنید.

- برای پیشگیری از آسیب احتمالی پوست، کف پایتان هنگام راه رفتن در منزل از دمپایی های طبی ابری استفاده کنید.

- بهتر است دمپایی های ساده را به جای انواع لاانگشتی آنها بپوشید تا پوست بین شست پا و انگشت کناریتان آسیب نبیند.

- اگر کف پوش منزلتان سنگ، سرامیک یا پارکت است، از پوشیدن جوراب در منزل خودداری کنید چون در غیر این صورت امکان لیز خوردن شما روی این کف پوش ها بالا می رود.

 جوراب معمولی

نقاط فشار بر روی پا ایجاد می کند

موجب رطوبت می شود

تغییر شکل می دهد

 جوراب مناسب پای دیابتی

جاذب رطوبت است

کاملا قالب پاست

کمترین تغییر شکل را پیدا می کند (سیارک

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...