علامت اصلی شروع مشکلات کبد

در

مشکلات کبد
حتی افراد نسبتاً سالم نیز اغلب از درد در هیپوکندری شکایت دارند. بر این اساس ، آنها حدس می زنند که کبد مبتلا به بیماری دارند.با این حال ، طبق گفته پزشک ، افراد اغلب به دلیل درد  ، ناراحتی در کیسه صفرا را  با کبد اشتباه می گیرند. کبد خود نمی تواند درد داشته باشد ، زیرا در آن گیرنده های درد وجود ندارد!

 

دو علامت اصلی مبنی بر شروع مشکلات کبدی 

با این وجود علائمی وجود دارد که نشان می دهد مشکلات کبد در حال حاضر وجود دارد - به عنوان مثال تلخی در دهان و سوزش سر دل.

واقعیت این است که نقض در کبد می تواند همراه با درد در کیسه صفرا باشد ، زیرا این اندام ها به شدت به هم متصل هستند. برخی از علائم ناشی از اختلالات همزمان کیسه صفرا است: این فقط تلخی در دهان و سوزش قلب است. علائم دیگری نیز وجود دارد.

 

- به طور معمول ، در صورت بروز مشکلات کبدی ، خشکی پوست ، تغییر رنگ ، احساس خارش ظاهر می شود. همچنین علائم هشدار دهنده شامل افزایش خستگی ، ضعف عمومی و کاهش عملکرد بیمار و سرگیجه باشد. مدفوع روشن می شود ، به طور طبیعی ، اختلالات سوء هاضمه مشاهده می شود ، مانند نفخ و تشکیل گاز

 

 پزشک تأکید کرد که کبد اندام شگفت انگیزی است که قادر به بهبودی است. تغذیه مناسب ، کنار گذاشتن عادت های بد و ورزش متوسط ​​به حفظ کبد سالم برای سال های آینده کمک می کند. 

براساس WHO ، حدود 30٪ از بزرگسالان این سیاره از بیماری کبد رنج می برند. بسیاری از آنها با شیوه زندگی ناسالم ، اختلالات خوردن و مصرف الکل همراه هستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

باورهای غلط

در

باور اشتباه: غذاهای تند باعث زخم معده می شود ؟


دوستداران سس های  تند، خوشحال باشید زیرا ما اکنون می دانیم که بسیاری از زخم  های معده به علت عفونت با باکتریی به نام هلیکوباکتر پیلوری (H. پیلوری) و یا به دلیل داروهای ضد درد مانند آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن بوجود می آید. مواد غذایی  تندبا ایجاد مقدار زیادی از گرما ممکن است برای برخی از افراد دارای زخم معده  تحریک کننده باشد ، اما باعث ایجاد زخم نمی شود.  (سیارک)  

باور اشتباه: چند سال طول می کشد تا آدامس هضم شود ؟


این باور اشتباه که در صورت قورت دادن آدامس ، برای مدت زمان طولانی  به دیواره روده می چسبد، صحت دارد؟ خیر آذامس در  دستگاه گوارش شما حرکت می کند و درست مثل هر چیز دیگری، بعد از چند روز از طریق مدفوع ، دفع می شود.

باور اشتباه: بلند کردن اجسام سنگین باعث فتق می شود؟


بلند کردن اجسام سنگین  یکی از علل فتق می باشد ، اما تنها  دلیل نیست، شما ممکن است از یبوست طولانی مدت و یا سرفه های مزمندچار فتق شویدو یا ضعف عضلات پوشش داخل شکم باعث فتق شود شایع ترین نواحی برای فتق بیشتر در کشاله ران، ناف، و یا قسمت بالایی معده  است.

باور اشتباه: فقط الکل باعث سیروز کبدی می شود.


این درست است که اعتیاد به الکل شایع ترین علت سیروز، وضعیتی که در آن سلول های کبدی سالم، آسیب دیده و جایگزین بافت اسکار می شود . اما علل دیگر، و در موارد زیادتر ، مانند هپاتیت B و C می باشد هر جند که نوشیدن بیش از حد تقریبا همیشه باعث برخی آسیب های  کبدی می شود ، اما  همیشه به سیروز منجر نمی شود.

باور اشتباه:   بعضی از آجیلها  باعث دیورتیکولیت می شوند ؟


در گذشته،  مردم مبتلا به دیورتیکولیت ، که در آن بخش هایی از روده بزرگ ضعیف می شود و بر اثر فشار بیرون زدگی های کیسه مانندی به اندازه تیله از دیواره روده بوجود می آید و در صورتی که این بیرون زدگی ها پاره شوند باعث عفونت و التهاب می شوند را بخاطر مصرف بعضی از مواد غذایی با دانه های کوچک، مانند ذرت، ذرت بو داده، و ...می دانستند و این ترس وجود داشت که قطعاتی از این مواد غذایی در بیرون زدگی های کیسه مانندمحبوس شده و باعث درد می شوند. اما مطالعات جدید نشان می دهدکه در افرادی در رژیم غذاییاز فیبر بالا استفاده می کنند، خطر ابتلا به دیورتیکولیت کمتر است.


باور اشتباه: لوبیا در  بین مواد غذایی بیشترین تولید کننده گاز معده می باشد؟


لوبیا ممکن است تولید نفخ وگاز کند اما فراورده های لبنی باعث تولید نفخ بیشتر از سایر مواد غذایی می باشند مخصوصا با بالا رفتن سن و قادر نبودن به جذب قند شیر (لاکتوز) 

باور اشتباه: افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز لبنیات استفاده نکنند؟


 در افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز ، مقدار مصرف مواد لبنی  که می توانند تحمل کنند متفاوت است. در حالی که یک فرد ممکن است قادر به دریافت یک لیوان شیر نباشد، دیگران ممکن است قادر به نوشیدن تا دو لیوان هم باشند. برخی از افراد می توانید ماست یا بستنی مصرف کنند ، اما بدن آنها لاکتوز موجود در شیر را تحمل نمی کند معمولا این افراد بهتر است از آزمون و خطا برای پیدا کردن فرآورده های لبنی مناسب استفاده نمایند.

باور اشتباه: سیگار کشیدن  باعث تسکین سوزش سر دل می شود؟


در واقع  سیگار کشیدن ممکن است به سوزش معده اضافه کنید. نیکوتین سیگار باعث ضعف دریچه بین مری و معده و برگشت اسید به مری (ریفلاکس) می گردد و رفلکس اسید بیشتر به معنی سوزش سر دل.  (سیارک)  

باور اشتباه: افزایش سن باعث یبوست می شود؟


مردم به احتمال زیاد به یبوست به عنوان  بیماری افراد مسن می اندیشند  اما بدن پیر مقصر نیست. افراد مسن  به احتمال زیاد به اندازه کافی ورزش نمی کنند ، غذا ی کافی نمیخورند و مایعات به اندازه کافی نمی نوشند. (سیارک)  

باور اشتباه: کولونوسکوپی وحشتناک است؟


برای خیلی از مردم انجام کولونوسکوپی مخوف است . اما  این روش، که پزشکان با استفاده از  آن به تشخیص و درمان مشکلات در روده بزرگ و راست روده، می پردازند 30-60 دقیقه طول می کشد، و شما در این زمان با دارو به خواب می روید. روز فبل از کولونوسکوپی ، روده بزرگ  را با کمک از یک رژیم غذایی مایع و نوشیدنی ملین خالی می کنید.

باور اشتباه: سوزش سر دل؟ خواب نشسته?


هیچ پشتوانه پزشکی برای این ادعا که مردم با سوزش سر دل ، برای جلوگیری از برگشت اسید معده باید در تخت بصورت نشسته ، بخواند  وجود ندارد. شما می توانید با بالا بردن سر و سینه خود از 4-6 اینچ با بلوک هایی که زیر پایه های تحت خود می گذارید از برگشت اسید معده جلوگیری نمایید. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۲این باور که می گن سرکه رو با ماست نخوریم ایا درسته یا غلط؟

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی و نحوه پاک کردن کیسه صفرا در خانه

در
تمیز کردن کیسه صفرا در خانه

 

کیسه صفرا

کیسه صفرا یک عضو کوچک در بدن انسان است، اما نقش بسیار مهمی در بدن دارد - در  جمع آوری صفرا، که برای هضم غذا ضروری است، شرکت می کند. عملکرد اصلی آن ذخیره سازی صفرای تولید شده توسط کبد است. اما گاهی اوقات اتفاق میافتد که کیسه صفرا نتواند کار خود را درست انجام دهد. بسیاری معتقدند که در این صورت کیسه صفرا باید تمیز باشد. آیا این درست است و چگونه کیسه صفرا را تمیز کنیم؟
اگر فرد سوء مصرف مواد غذایی غنی از کلسترول را در تغذیه و رژیم غذایی خود داشته باشد و کبد بیش از حد صفرا تولید کند، اضافه آن در کیسه صفرا تجمع می یابد، سخت می شود و به اصطلاح سنگ صفراوی تشکیل می شود. آنها می توانند به اندازه یک دانه شن و می توانند به اندازه های یک مهره یا حتی یک توپ گلف رشد کنند.
 
افرادی که رژیم غذایی آنها حاوی غذاهای چرب و یا مصرف داروهای هورمونی فراوان است، مستعد ابتلا به سنگ های صفراوی هستند. اغلب فرد حتی ممکن است از وجود سنگهای کیسه صفرا آگاه نباشد، تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ نشوند و شروع به ایجاد درد نکنند. به عنوان یک قاعده، این اتفاق زمانی می افتد که سنگ مجاری کیسه صفراوی را مسدود کند .
 

 

علائم سنگ کیسه صفرا

یک پزشک می تواند پس از تشخیص اولتراسوند دقیقا بگوید آیا سنگ در کیسه صفرا وجود دارد، چه اندازه و بیمار به چه درمانی نیاز دارد. با این وجود، نشانه های خارجی وجود دارد که می تواند مشکوک باشد که کیسه صفرا نیاز به کمک دارد. این ها هستند: تهوع نفخ درد در زیر دنده سمت راست، که درد به پشت می کشد افزایش درجه حرارت بدن .
 
برخی از علائم بسیار غیر معمول در تشخیص سنگ کیسه صفرا
 
تشکیل لکه های قهوه ای در پیشانی، بین تیغه های شانه، بر روی شانه ها و ساعد
یک یا دو چروک عمیق بین ابروها
پوست روغنی در پیشانی
جوش و ترک در زبان
خارش مکرر 
لکه های تیره بر روی صورت یا لب
لثه متورم یا خونریزی از لثه
وخامت دندان ها
اما این فقط حدس و حدس است. برای بیانیه تشخیص و توسعه تاکتیک های درمان، انجام آزمایش ها ضروری است!
 

 

پاک کردن کیسه صفرا چیست؟

اگر یک فرد مبتلا به سنگ های صفراوی که باعث درد شدید شده است، تشخیص داده شود، پزشکان توصیه می کنند که بیمار جراحی شود. اما، همانطور که می گویند، شما همواره وقت دارید که تحت عمل جراحی قرار بگیرید، بسیاری از آنها قبل از تصمیم گیری در قدم های اولیه، به سمت روش های جایگزین درمان می روند. یکی از این ها - پاک کردن کیسه صفرا است.
 
طرفداران طب جایگزین ادعا می کنند که با استفاده از یک رژیم خاص می توانند سنگ های صفراوی را نرم کنند و آنها را از بدن دفع کنند. اغلب، برای تمیز کردن، از آب لیمو ، سیب یا سبزیجات و همچنین روغن زیتون استفاده می شود.
 
چه اتفاقی می افتد هنگام تمیز کردن کیسه صفرا
قبل از تصمیم گیری در مورد این روش، بسیاری از افراد در جریان پاک کردن کیسه صفرا چه اتفاقی می افتد. این بستگی زیادی به دستورالعمل مورد استفاده برای تمیز کردن دارد. به عنوان مثال، اگر برنامه شامل روغن زیتون باشد، پس شما باید برای اثر ملین آماده شوید. به هر حال، این شایع ترین "عوارض جانبی" پاک کردن با روغن زیتون است. در کنار آن، در بسیاری از افراد در این زمان تهوع و استفراغ اتفاق می افتد.
 
چگونه حباب را درست کنید
به منظور درمان برای تولید نتیجه مورد انتظار، باید درک کرد که همه چیز به دستگاه گوارش ارتباط دارد و اگر یک مشکل در یک ارگان ایجاد شود، ممکن است نیاز به تمیز کردن داشته باشد. برای مثال، قبل از انجام پاک کردن کیسه صفرا، مفید است که با پاک کردن روده ها شروع کنیم.
 
تمیز کردن کیسه صفرا معمولا 6-7 روز طول می کشد. برای این روش می توانید از مجموعه های مختلف محصولات و آماده سازی استفاده کنید. یکی از محبوب ترین آنها اجزای زیر است:
 
آب سیب (یک لیتر در روز)
4 قاشق غذاخوری سولفات منیزیم رقیق شده در 1 لیتر  آب .
نصف لیوان روغن زیتون
1 لیتر آب تازه مرکبات ( گریپ فروت ، لیمو یا پرتقال ).
سولفات منیزیم (منیزیم) برای استراحت مجاری صفراوی ضروری است و در نتیجه، حذف سنگ ها را آسان می کند تا این روند کمتر دردناک باشد. روغن زیتون به عنوان یک روان کننده کار می کند و خروج سنگ ها را آسان تر می کند.
 
یک هفته قبل از تمیز کردن
یک هفته قبل از روز مورد نظر شما باید بدن خود را به رژیم غذایی حاوی غذاهای چرب و لبنی عادت دهید. در طول این دوره، مجاز به خوردن مقدار نامحدودی از سبزیجات و میوه ها و همچنین بعضی از گوشت ها هستید، اما باید از غذاهای سرد اجتناب کرد، زیرا تأثیر پاک کردن را تحت تاثیر قرار می دهند.
 
برای 6 روز شما باید حدود 1 لیتر آب سیب تازه بخورید. این مقدار نوشیدنی باید به چندین روش تقسیم شود. اولین شیشه یک روز باید 30 دقیقه قبل از غذا بخورید، بقیه - 2 ساعت بعد از غذا. اگر آب سیب بیش از حد ترش باشد و یا عوارض جانبی ناخوشایند (نفخ یا اسهال) را ایجاد کند، می توان قبل از مصرف آن را با آب رقیق کرد. چرا دقیقا آب سیب؟ این میوه حاوی اسیدهای میوه ای است که کمک می کند سنگ ها را نرم کرده و  سفتی سنگ ها را کاهش دهد و سپس سنگ های صفراوی را از بین ببرد.
 
روز پاک کردن کیسه صفرا
برای پاک کردن کیسه صفرا، بهتر است زمانی را انتخاب کنید که می توانید در طول روز در خانه بمانید، زیرا این روش ها نیاز به استفاده مکرر از توالت را دارند.
 
همانطور که در روزهای قبل، باید 1 لیتر آب سیب تازه بنوشید. اما اکنون باید آخرین بخش نوشیدنی قبل از ظهر را مصرف کنید. امتناع کامل از غذا در این روز لازم نیست (هرچند ممکن است). اما بدون قید و شرط باید شکر را در هر شکل، محصولات لبنی، پروتئین حیوانی و چربی را کنار بگذارید .
 
علاوه بر این، در این روز باید یک نوشیدنی از سولفات منیزیم بنوشید. این از 4 قاشق غذاخوری تهیه شده است  و 1 لیتر آب آماده می شود. مخلوط حاصل باید به 4 وعده تقسیم شود و طی 2 روز بعد از نوشیدن نوشیدنی مصرف شود. بخش اول این  باید در "روز پاک کردن" در ساعت 18:00 مصرف شود. بخش دوم - در همان روز، اما در ساعت 20.00. سپس، درست قبل از خواب (دراز در رختخواب)، شما باید روغن زیتون و آب مرکبات بنوشید.
 
روز بعد از پاک کردن
دو وعده آخر باید در ساعت 6.30 و 8.30 صبح مصرف شود. پس از آخرین منیزیم شما می توانید آب بنوشید. میوه ها و غذاهای سبک در طول روز مجاز می باشد و شما همچنین باید مقدار زیادی آب تمیز بخورید.
 

 

راه های دیگر برای تمیز کردن کیسه صفرا

بسیاری از دستور العمل های دیگر از طب سنتی مورد استفاده برای تمیز کردن صفرا وجود دارد. محبوب ترین را در نظر بگیرید.
سیب غنی از ترکیبات فیتوشیمیایی با خواص آنتی اکسیدانی و بهبودی است. اعتقاد بر این است که برخی از آنها می توانند سنگهای صفراوی را شکست دهند. به همین دلیل، این میوه ها محبوب ترین وسیله برای پاک کردن هستند. اما علاوه بر آب، سیب سرکه نیز می تواند به عنوان یک دارو  مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به یکی از دستور العمل ها، برای تمیز کردن سنگ، لازم است 1 تا 5 قاشق غذاخوری سرکه سیب را 5-6 بار در روز بنوشید. این روش برای 10 روز تکرار می شود. دستورالعمل دیگری توصیه می کند که 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با مخلوط آب تهیه شده از 3-4 سیب برای 10 روز بخورید.
 

گلابی و عسل برای پاک کردن کیسه صفرا

نه تنها سیب، بلکه گلابی نیز برای پاک کردن مفید است. نه به خاطر محتوای غنی از فیبر و پکتین ، که به عادی سازی کلسترول و حذف سنگ های صفراوی کمک می کند. نوشیدنی دارویی از آب گلابی (از 4 میوه)، مقدار کمی آب جوش و 1 قاشق غذاخوری عسل تهیه شده است . توصیه می شود چندین بار در روز برای حداقل 4 هفته بنوشید.
 

نعنا برای پاک کردن کیسه صفرا

نعنا یک اثر مفید بر سیستم گوارش دارد، و مانع تشکیل سنگ های صفراوی می شود. علاوه بر این، می تواند این وضعیت را در صورت مشکلی در کار کیسه صفرا کاهش دهد. برای تمیز کردن، شما می توانید از برگ نعنا تازه و 500 میلی لیتر آب استفاده کنید. نعنا در حرارت بسیار کم برای 10 دقیقه پخته شود. چای نعنا باید سه بار در روز برای یک هفته مصرف شود.
 

لیمو با روغن زیتون برای پاک کردن کیسه صفرا

ماهیت این روش این است که مخلوطی از 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را برای 40 روز هر روز بخورید. در بعضی از روش ها پاک کردن فقط با آب لیمو و آب (برای 120 میلی لیتر آب تازه، 2 لیتر آب مصرف کنید) استفاده می شود. لیمو سم زدایی عالی برای کل بدن است. علاوه بر این، اسید سیتریک هضم غذا را تسهیل می کند و به کاهش سنگ های صفراوی کمک می کند.
 

چغندرقندبرای پاک کردن کیسه صفرا

آب چغندر در طب سنتی به علت توانایی آن در کاهش وسرعت دفع سنگ های صفراوی شناخته شده است. شما می توانید آن را با مخلوط کردن با هویج و آب میوه بنوشید (برای 1 قسمت دو بخش از آب ). در ابتدا باید با  1-2 قاشق چای خوری آب چغندر در روز شروع کنید و به تدریج مقدار آن را به یک فنجان برسانید (نصف لیوان نوشیدنی دوبار در روز). دوره درمان 2 هفته است. بعد از دو هفته استراحت و دوباره تکرار کنید. اما این روش پاک کردن برای افراد مبتلا به زخم معده یا زخم دوازدهه، نارسایی کلیه مناسب نیست.
 

 

چگونه از تشکیل مجدد سنگ صفرا جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ، شما باید:
رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی از مواد غذایی فیبر دار باشند.
اجتناب از غذاهایی که دارای چربی ناسالم هستند (سرخ شده، کیک، فست فود).
چربی های مضر را با استفاده از روغن زیتون جایگزین کنید.
پس از پاک کردن، باید یک رژیم متعادل داشته باشید.
 
پس از عمل (به عنوان، در واقع، قبل از آن)، شما باید با یک دکتر مشورت کنید. اگر بعد از پاك كردن صفرا در خانه، سنگهای كوچك باقی مانده باشند، پزشک ممكن است از داروهای ادرستوكسوكوكوليك اسيد استفاده كند كه برای دفع سنگ های کیسه صفرا استفاده می شود.
 

 

چه زمانی پاک کردن کیسه صفرا در خانه خطرناک است‌

در برخی موارد، تمیز کردن کیسه صفرا در خانه می تواند خطرناک باشد. به ویژه این روش ها برای افرادی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ممنوع است. در این مورد، بدن ممکن است هنوز به اندازه کافی قوی نباشد. همچنین، پاک کردن در افراد زیر 18 سال، زنان در دوران بارداری یا قاعدگی انجام نشود.
 
مهمترین چیز این است که قبل از شروع به پاک کردن کیسه صفرا در خانه، شما باید با دکتر خود مشورت کنید.
 

 

پزشکان برای پاک کردن کیسه صفرا چه می گویند

پاک کردن کیسه صفرا با قدرت میوه ها، سبزیجات، گیاهان و روغن زیتون، جایگزین اصول پزشکی است. شواهد علمی که این روش ها برای پاک کردن کیسه صفرا و جلوگیری از تشکیل سنگ در آنها امروزه وجود ندارد. تمیز کردن در خانه بدون خطر نیست. بعضی از افراد ممکن است در طول درمان کولیک، تهوع و استفراغ را تجربه کنند . گاهی اوقات این عوارض جانبی بسیار شدید است که می تواند سلامتی را به خطر بیندازد.
 
در صورتی که بیمار در مورد وجود سنگ در مثانه اطلاع دارد، اما سنگ عوارضی برای او بوجود نیاورده است، لازم نیست که شروع به تمیز کردن بدون مشاوره پزشکی کند. گاهی اوقات این روش می تواند یک حمله شدید ایجاد کند که به مداخله جراحی فوری نیاز دارد.
 
در نتیجه یک بار دیگر من می گویم که استفاده از طب سنتی تنها پس از بررسی با تعیین موقعیت و اندازه سنگ در کیسه صفرا و بررسی متخصص گوارش امکان پذیر است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

امپرازول چیست

در

 

امپرازول چیست

از امپرازول، Omeprazole برای درمان برخی مشکلات معده و مری استفاده می شود (مانند ریفلاکس اسید ، زخم). امپرازول با کاهش مقدار اسیدی که معده شما ایجاد می کند ، کار می کند. این علائم مانند سوزش سر دل ، مشکل در بلع و سرفه مداوم را تسکین می دهد . امپرازول به بهبودی اسیدهای معده و مری کمک می کند ، به جلوگیری از زخم کمک می کند و ممکن است به جلوگیری از سرطان مری کمک کند . Omeprazole متعلق به طبقه ای از داروها است که به عنوان مهار کننده های پمپ پروتون (PPIs) شناخته می شوند.
اگر با امپرازول خود درمانی می کنید و از محصولات بدون نسخه امپرازول برای معالجه  مکرر استفاده می شود (سوزش سر دل 2 یا چند بار در هفته اتفاق می افتد).
 
برای محصولات بدون نسخه ، دستورالعمل های بسته را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید دارو برای شما مناسب است. مواد موجود در برچسب را حتی اگر قبلاً از این محصول استفاده کرده اید ، بررسی کنید. تولید کننده ممکن است مواد را تغییر داده باشد. همچنین ، محصولاتی با نام های تجاری مشابه ممکن است حاوی مواد مختلفی باشند که برای اهداف مختلف در نظر گرفته شده اند. مصرف محصول اشتباه می تواند به شما آسیب برساند.
 

 

نحوه استفاده از امپرازول

اگر پزشک شما امپرازول را برای شما تجویز کرده است ، قبل از شروع مصرف امپرازول و در هر بار خرید دارو ، بروشور اطلاعات دارو را در صورت وجود از داروساز خود بخواهید . اگر از محصول بدون نسخه برای خود درمانی استفاده می کنید ، قبل از مصرف امپرازول ، تمام دستورالعمل های موجود در بسته محصول را بخوانید و دنبال کنید.
 
امپرازول را طبق دستورالعمل، معمولاً یک بار در روز قبل از غذا میل کنید. دوز و طول مدت درمان بستگی به شرایط پزشکی شما و پاسخ به درمان دارد. در كودكان ، مقدار مصرف نیز براساس وزن است . دوز خود را افزایش ندهید و امپرازول را بیشتر از دستورالعمل مصرف نکنید. اگر سوالی دارید ، از پزشک یا داروساز خود سوال کنید.
 
قرص امپرازول، کپسول امپرازول را خرد نکنید ، نشکنید و یا نجوید. با انجام این کار می توانید تمام دارو را به طور همزمان آزاد کرده و خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد.
می توان امپرازول را با یا بدون آب بلعید. قرص ها را می توان به طور کامل با آب بلعید.
 
در صورت لزوم ، ممکن است آنتی اسیدها به همراه امپرازول مصرف شوند. اگر شما نیز سوکرالفات مصرف می کنید ، حداقل 30 دقیقه قبل از سوکرالفات امپرازول مصرف کنید.
 
به طور مرتب از امپرازول استفاده کنید تا بیشترین نتیجه را از آن داشته باشید. برای کمک به یادآوری ، هر روز آن را در زمان مشخص بخورید. امپرازول را حتی اگر احساس بهتری دارید ادامه دهیدو در طول درمان معین استفاده کنید. اگر خود درمانی با کالای بدون نسخه انجام می دهید ، بیش از 14 روز آن را مصرف نکنید ، مگر اینکه توسط پزشک شما راهنمایی شوید.
 
در صورت ماندگاری یا بدتر شدن وضعیت به پزشک خود بگویید. اگر خود درمانی می کنید ، به پزشک خود بگویید که آیا سوزش سر دل شما بعد از 14 روز ادامه دارد یا اگر نیاز دارید بیش از هر 4 ماه یک بار از امپرازول استفاده کنید. خطر عوارض جانبی به مرور زمان افزایش می یابد. از پزشک خود بپرسید که چه مدت باید امپرازول را مصرف کنید. اگر فکر می کنید ممکن است مشکل پزشکی جدی داشته باشید ، فوراً کمک پزشکی دریافت کنید.
 

 

اثرات جانبی امپرازول

همچنین به بخش اقدامات احتیاطی مراجعه کنید.
ممکن است سردرد یا درد شکم ایجاد شود . اگر هر یک از این اثرات ادامه دارد یا بدتر می شود ، سریعاً به پزشک یا داروساز خود بگویید .
 
اگر پزشک شما را راهنمایی کرده است که از این محصول استفاده کنید ، به یاد داشته باشید که او تشخیص داده است که فواید امپرازولبرای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی امپرازول است. بسیاری از افراد با استفاده از امپرازول عوارض جانبی جدی ندارند.
 
در صورت بروز عوارض جانبی جدی ، به پزشک خود بگویید از جمله: علائم سطح پایین منیزیم خون (مانند ضربان قلب غیر منتظره سریع / کند / نامنظم ، ضعف عضلانی مداوم ، تشنج ) ، علائم لوپوس (مانند بثورات بینی و گونه ها ، درد مفاصل جدید یا بدتر ).
 
امپرازول ممکن است به ندرت باعث یک بیماری شدید روده ( کلستریدیوم سخت -associated اسهال به علت یک نوع باکتری) شود. در صورت بروز هر یک از علائم زیر از داروهای ضد اسهال یا مواد افیونی استفاده نکنید ، زیرا ممکن است این محصولات باعث وخیم تر شدن آنها شود. در صورت ابتلا به بیماری ، فوراً به پزشک خود بگویید: اسهال مداوم ، درد شکم یا معده / گرفتگی ، تب ، خون / مخاط در مدفوع.
 
به ندرت ، مهارکننده های پمپ پروتون (مانند امپرازول ) باعث کمبود ویتامین B12 شده اند. اگر روزانه به مدت طولانی (3 سال یا بیشتر) مصرف شود ، خطر کمبود ویتامین B12 افزایش می یابد. در صورت بروز علائم کمبود ویتامین B12 (مانند ضعف غیرمعمول ، درد گلودرد یا بی حسی / سوزن سوزن شدن دست و پا) سریعاً به پزشک خود بگویید .
 
یک واکنش آلرژیک بسیار جدی به امپرازول نادر است. اما در صورت مشاهده هرگونه علائم یک واکنش آلرژیک جدی ، فوراً کمک پزشکی دریافت کنید ، از جمله: بثورات پوستی ، خارش / تورم (به خصوص صورت / زبان / گلو) ، سرگیجه شدید ، مشکل در تنفس ، علائم مشکلات کلیوی (مانند تغییر به مقدار ادرار).
 
این یک لیست کامل از عوارض جانبی احتمالی امپرازول نیست. اگر متوجه تأثیرات دیگری که در بالا ذکر نشده است،شده اید ، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.
 

 

هشدار در زمان مصرف امپرازول

قبل از مصرف امپرازول ، در صورت حساسیت به پزشک یا داروساز خود بگویید . یا به داروهای مشابه (مانند اسوموپرازول ، لانسوپرازول ، پنتوپرازول ). و یا اگر شما هر گونه دیگر آلرژی دارید به دکتر معالج خود بگویید . این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد ، که می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.
 
قبل از استفاده از امپرازول ، تاریخچه پزشکی خود را ، به ویژه در مورد: بیماری کبد ، لوپوس ، به پزشک یا داروساز خود بگویید .
 
برخی از علائم در واقع ممکن است نشانه ای از یک وضعیت جدی تر باشد: سوزش سر دل با سبکی سر / عرق کردن / سرگیجه ، قفسه سینه / فک / بازو / درد شانه (به خصوص با تنگی نفس، غیر معمول عرق کردن ) و از دست دادن وزن بدون علت با دکتر مشورت کنید.
 
علاوه بر این ، قبل از خود درمانی با امپرازول ، در صورت وجود هر یک از این علائم بیماری جدی ، فوراً از پزشک معالج کمک بگیرید: مشکل در هنگام بلع غذا ، بلع غذا ، استفراغ خونین ، استفراغ که به نظر می رسد مانند قهوه سیاه باشد ، مدفوع خونین / سیاه ، سوزش سر دل بیش از 3 ماه ، درد مکرر در قفسه سینه ، خس خس مکرر (به خصوص با سوزش سر دل) ، حالت تهوع / استفراغ ، درد معده .
 
مهار کننده های پمپ پروتون (مانند امپرازول) ممکن است خطر شکستگی استخوان ها ، به ویژه با مصرف طولانی تر ، دوزهای بالاتر و در افراد مسن را افزایش دهند. با پزشک یا داروساز خود در مورد راه های جلوگیری از خطر شکستگی استخوان مانند مصرف کلسیم (مانند کلسیم سیترات ) و مکمل های ویتامین D صحبت کنید .
 
ممکن است کودکان نسبت به عوارض جانبی امپرازول به ویژه تب ، سرفه و عفونت های بینی / گلو / مجاری هوایی حساس تر باشند .
 
قبل از جراحی ، در مورد کلیه محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای بدون نسخه ، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) به پزشک یا دندانپزشک خود بگویید .

 

استفاده از امپرازول در دوران بارداری و شیردهی

در دوران بارداری ، امپرازول فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز باشد ، باید استفاده شود. در مورد خطرات و فواید آن با پزشک خود صحبت کنید.
 
امپرازول وارد شیر مادر می شود. اثرات آن بر روی یک نوزاد شیرخوار ناشناخته است. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

 

تداخل دارویی امپرازول

همچنین بخش نحوه استفاده را ببینید.
 
تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروها را تغییر دهد یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. این مقاله شامل تمام فعل و انفعالات احتمالی امپرازول نیست . لیستی از تمام دارو هایی را که استفاده می کنید (از جمله داروهای بدون نسخه و نسخه های گیاهی بدون نسخه و گیاهان دارویی) راتهیه کنید و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید . بدون تأیید پزشک ، دوز امپرازول را شروع ، متوقف یا تغییر ندهید.
 
برخی از محصولاتی که ممکن است با امپرازول تداخل داشته باشند عبارتند از: سیلوستازول ، کلوپیدوگرل ، متوترکسات (بخصوص درمان با دوز بالا) و ریفامپین
برخی از محصولات به اسید معده احتیاج دارند تا بدن بتواند به درستی آنها را جذب کند. امپرازول اسید معده را کاهش می دهد ، بنابراین ممکن است عملکرد این محصولات را به خوبی تغییر دهد. برخی از محصولات عبارتند از atazanavir ، erlotinib ، nelfinavir، pazopanib، rilpivirine، ضدقارچ آزول خاص ( ایتراکونازول ، کتوکونازول ، posaconazole)، در میان دیگران .
 
امپرازول بسیار شبیه به اسموپرازول است . در حین استفاده از امپرازول از هیچ دارویی حاوی اسموپرازول استفاده نکنید.
 
امپرازول ممکن است با آزمایشات آزمایشگاهی خاصی تداخل داشته باشد ، احتمالاً باعث نتایج آزمایش کاذب خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که پرسنل آزمایشگاه و تمام پزشکان شما می دانند که از امپرازول استفاده می کنید.

 

مصرف بیش از حد امپرازول

اگر فردی بیش از حد امپرازول مصرف کرده و علائم جدی از قبیل بیهوشی، گیجی یا مشکل تنفس را دارد ، با شماره 115 تماس بگیرید.علائم مصرف بیش از حد دوز ممکن است شامل: سردرگمی ، تعریق غیرمعمول ، تاری دید ، ضربان قلب غیر معمول و سریع باشد.
 

 

نکات مهم در زمان مصرف امپرازول

اگر پزشک شما امپرازول را برای شما تجویز کرده است ، آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.
 
اگر امپرازول برای شما تجویز شده است از امپرازول بطور منظم برای مدت طولانی استفاده کنید ، آزمایشات آزمایشگاهی و پزشکی (مانند آزمایش خون منیزیم ، میزان ویتامین B-12) ممکن است بطور دوره ای انجام شود تا پیشرفت شما یا نظارت بر عوارض جانبی امپرازول بررسی شود. تمام نوبت های منظم پزشکی و آزمایشگاهی را انجام دهید.

 

 

فراموش کردن یک نوبت از دوز مصرفی امپرازول

اگر شما یک نوبت را فراموش کرده اید و دوز از دست رفته نزدیک به زمان دوز بعدی باشد، دوز از دست رفته را فراموش کنید و برنامه منظم قبلی را ادامه دهید(مقدار دارو را دوبرابر نكنید)
 

 

نگهداری امپرازول

در دمای اتاق و دور از نور و رطوبت نگه دارید. در حمام نگهداری نکنید. تمام داروها را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.
داروهای تاریخ مصرف گذشته یا داروهایی که اضافی هستند را در توالت نریزید زیرا بیشتر فاضلاب های شهری بعد از تصفیه برای مزارع و کشتزارها استفاده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه کیسه صفرا را پاکسازی کنیم

در
پاکسازی کیسه صفرا

پاکسازی کیسه صفرا

کیسه صفرا اندام کوچکی در بدن انسان است ، اما نقش بسیار مهمی ایفا می کند - در جمع آوری صفرا شرکت می کند ، که برای هضم غذا لازم است. عملکرد اصلی آن ذخیره صفرا ی تولید شده توسط کبد است. اما بعضی اوقات اتفاق می افتد که در کار این اندام اختلالی رخ می دهد. بسیاری از افراد فکر می کنند در این حالت لازم است کیسه صفرا را تمیز کنند. آیا اینگونه است ؟ چگونه صفرا را پاکسازی کنیم  ؟

 

 

سنگ کیسه صفرا چگونه تشکیل می شود

اگر فردی از غذاهای سرشار از کلسترول سوءاستفاده کند ، و کبد، صفرا بیش از حد تولید کند ، تجمع بیش از حد آن در کیسه صفرا ، سخت می شود و به اصطلاح سنگ کیسه صفرا را تشکیل می دهد. سنگ کیسه صفرا می توانند به اندازه یک دانه ماسه باشند و می توانند به پارامترهای یک مهره یا حتی یک توپ گلف رشد کنند. پزشکان سعی می کنند با کمک روش تمیز کردن کیسه صفرا ، از شر سنگ خلاص شوند.

سنگهای صفراوی مستعد افرادی هستند که رژیم غذایی آنها سرشار از غذاهای چرب ، چاق یا مصرف داروهای هورمونی است. غالباً ممکن است فرد حتی متوجه نشود که سنگ کیسه صفرا دارد تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ نباشند و شروع به ایجاد درد کنند. به عنوان یک قاعده ، اگر سنگ مجاری صفرا را مسدود کند، این اتفاق می افتد.

 

علائم سنگ کیسه صفرا

اگر سنگی در کیسه صفرا وجود داشته باشد، پزشک می تواند پاسخ دقیقی بدهد، اندازه آن چیست؟و آیا کیسه صفرا بعد از تشخیص سونوگرافی نیاز به درمان دارد؟ با این وجود ، علائم بیرونی وجود دارد که به وسیله آنها می توان شک کرد که کیسه صفرا به کمک نیاز دارد. این موارد عبارتند از:

حالت تهوع؛

نفخ ؛

درد در هیپوکندری راست،(زیر دنده راست که به پشت گسترش می یابد.

افزایش درجه حرارت بدن .

برخی از علائم بسیار غیر معمول سنگ کیسه صفرا

ایجاد لکه های تیره در پیشانی ، بین تیغه های شانه ، روی شانه ها و ساعد. یک یا دو چین و چروک عمیق بین ابرو ها.

پوست روغنی در پیشانی؛

جوش و شکاف روی زبان؛

تنفس مکرر؛

لکه های تیره روی صورت یا لب ها.

لثه های متورم یا همراه با خونریزی .

خراب شدن دندان ها اما این فقط گمانه زنی و گمانه زنی است.

برای تشخیص و ایجاد تاکتیکهای درمانی ، معاینه لازم است!

 

چگونه کیسه صفرا را پاکسازی کنیم

برای پاکسازی کیسه صفرا چه کنیم

اگر فردی با سنگ کیسه صفرا که باعث درد شدید می شود تشخیص داده شود ، پزشکان توصیه می کنند که بیمار با جراحی از شر مشکل خلاص شود و کیسه صفرا را جدا کنند. اما ، همانطور که می گویند ، شما همیشه وقت دارید که زیر چاقو دراز بکشید ، بنابراین بسیاری از افراد ، قبل از تصمیم گیری بر روی یک قدم اساسی ، به روش های جایگزین درمانی متوسل شوند. 

یکی از این موارد،  پاك كردن كيسه صفرا   است. طرفداران طب سنتی ادعا می کنند که استفاده از یک رژیم غذایی خاص گاهی می تواند سنگ کیسه صفرا را نرم کند و سنگ کیسه صفرا را از بدن خارج کند. بیشتر اوقات در هنگام تمیز کردن از آب لیمو ، سیب یا سبزیجات و همچنین روغن زیتون استفاده می کنند .

اگر سنگ کیسه صفرا از بدن به همراه مدفوع خارج شوند ،  پاکسازی صفرا   موفقیت آمیز است.

 

 

در هنگام پاکسازی کیسه صفرا چه اتفاقی می افتد

قبل از تصمیم گیری در مورد روش  ، بسیاری علاقه مند هستند که در هنگام   تميز كردن كيسه صفرا   برای بدن چه اتفاقی می افتد. این تا حد زیادی به دستور العمل مورد استفاده برای تمیز کردن بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر روغن زیتون در برنامه گنجانده شده است ، باید برای اثر ملین آماده شوید. به هر حال ، این رایج ترین "اثر جانبی" تمیز کردن است.

 

علاوه براین ، بسیاری در این زمان حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنند. نحوه تمیز کردن کیسه صفرا برای اینکه نتیجه درمانی نتیجه مورد نظر را به دست آورد ، باید درک کرد که همه چیز در دستگاه گوارش بهم پیوسته است و اگر در یک عضو مشکل وجود داشته باشد ، ممکن است اندام های دیگر، نیز به تمیز کردن احتیاج داشته باشند.

به عنوان مثال ، قبل از پاک کردن کیسه صفرا ، بهتر است با پاکسازی روده ها شروع کنید ، که از طریق آن ، در واقع سنگ های کیسه صفرا دفع می شوند.

تمیز کردن کامل کیسه صفرا معمولاً 6-7 روز طول می کشد. برای این روش می توانید از مجموعه های مختلف محصولات و داروها استفاده کنید. یکی از محبوب ترین ها شامل مؤلفه های زیر است:

آب سیب (به ازای هر 1 لیتر به مدت 1 روز)؛

4 قاشق غذاخوری سولفات منیزیم رقیق شده در 1 لیتر آب ؛

نصف لیوان روغن زیتون؛

1 فنجان آب مرکبات تازه ( گریپ فروت ، لیمو یا پرتقال ).

سولفات منیزیم (منیزیم) به منظور استراحت مجاری صفراوی و در نتیجه تسهیل در برداشتن سنگ ها لازم است و باعث می شود در این روش درد کمتر شود.

روغن زیتون به عنوان روان کننده عمل می کند و خروج سنگ را آسان تر می کند.

 

یک هفته قبل از تمیز کردن کیسه صفرا

پاکسازی کیسه صفرا در طب سنتی

یک هفته قبل از "روز x" باید بدن خود را به رژیم غذایی که حاوی غذاهای چرب و لبنی نیست عادت دهید. در این دوره ، مجاز به خوردن مقدار نامحدود سبزیجات و میوه و همچنین کمی گوشت بدون چربی هستید ، اما باید از غذاهای سرد اجتناب کرد ، زیرا اینها در اثربخشی نظافت تأثیر می گذارند. به مدت 6 روز ، باید حدود 1 لیتر آب سیب تازه بنوشید. این مقدار نوشیدنی باید به چندین نوبت تقسیم شود. اولین لیوان در روز باید 30 دقیقه قبل از غذا نوشیده شود ، بقیه - 2 ساعت بعد از غذا. اگر آب سیب خیلی اسیدی باشد یا عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند (نفخ یا اسهال) ، قبل از استفاده می توان آن را با آب رقیق کرد. 

 

چرا از آب سیب برای پاکسازی کیسه صفرا استفاده می شود

این میوه حاوی اسیدهای میوه ای است که به نرم شدن و سپس از بین بردن سنگ کیسه صفرا کمک می کند.

روز پاکسازی کیسه صفرا روز X

روز  پاکسازی سنگ کیسه صفرا  ، بهتر است زمانی را انتخاب کنید که بتوانید در تمام طول روز در خانه بمانید ، زیرا در این روشها به مراجعه مکرر به توالت نیاز خواهید داشت. مانند روزهای گذشته ، باید روزانه 1 لیتر آب سیب تازه بنوشید. اما اکنون باید آخرین قسمت نوشیدنی قبل از ظهر مصرف شود.

در این روز لازم نیست که به طور کامل از خوردن غذا خودداری کنید (هرچند که ممکن است). اما بدون قید و شرط مجبور به نخوردن محصولات لبنی ، پروتئین حیوانی و چربی ها به هر شکلی هستیم . علاوه بر این ، در طول این روز باید نوشیدنی سولفات منیزیم را بنوشید. از 4 قاشق غذاخوری و 1 لیتر آب تهیه شده است. مخلوط حاصل باید به 2 وعده تقسیم شود و طی 2 روز دیگر مصرف شود.

قسمت اول این محلول باید در ساعت 18:00 در روز "X" مصرف شود. بخش دوم - در همان روز ، اما در حال حاضر در ساعت 20:00. سپس ، درست قبل از خواب (دراز کشیدن در رختخواب) شما باید یک کوکتل روغن زیتون و آب مرکبات را بنوشید.

روز بعد

دو وعده آخر نمکی باید در ساعت 6.30 و در 8.30 صبح انجام شود. بعد از آخرین مصرف منیزیم ، می توانید آب بنوشید. میوه ها و غذاهای سبک در طول روز مجاز است ، همچنین شما نیز نیاز به نوشیدن آب زیادی دارید. تا عصر ، مانند روز قبل ، مراجعه های مکرر به توالت امکان پذیر است ، اما تا صبح روز بعد ، بهزیستی و عملکرد دستگاه گوارش به حالت عادی باز می گردد.

 

راه های دیگر برای تمیز کردن کیسه صفرا

دستور العمل های طب سنتی و گیاهان دارویی زیادی برای  پاک کردن صفرا   وجود دارد که برای پاکسازی غدد از آن استفاده می شود. محبوب ترین ها را در نظر بگیرید.

سرکه سیب

سیب سرشار از فیتوشیمیایی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و دارویی است. اعتقاد بر این است که برخی از آنها می توانند سنگ های صفرا را خرد کنند. به همین دلیل این میوه ها محبوب ترین ماده پاک کننده صفرا هستند. اما علاوه بر آب میوه ، از سرکه سیب نیز می توان به عنوان دارو استفاده کرد. طبق یکی از دستور العمل ها ، برای تمیز کردن کیسه صفرا از سنگ ها ، لازم است روزانه 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب 5-6 بار بنوشید. این عمل به مدت 10 روز تکرار می شود.

دستور العمل دوم برای دفع سنگ کیسه صفرا

دستور العمل دیگر حاکی از نوشیدن 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط با آب میوه از 3-4 سیب به مدت 10 روز است.

گلابی با عسل

نه تنها سیب بلکه گلابی نیز برای تمیز کردن سنگ صفرا مفید است. نه به دلیل داشتن مقدار بالای فیبر و پکتین ، که به عادی سازی کلسترول و از بین بردن سنگ کیسه صفرا کمک می کند. یک نوشیدنی درمانی از آب گلابی (از 4 میوه) ، مقدار کمی آب جوشانده و 1 قاشق غذاخوری عسل تهیه می شود .توصیه می شود نوشیدنی حداقل به مدت 4 هفته در روز و چندین بار بنوشید.

نعنا

نعناع تأثیر مفیدی بر دستگاه گوارش دارد ، جریان خروجی صفرا را تنظیم می کند و از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند. علاوه بر این ، در صورت بروز مشکلات مربوط به کار کیسه صفرا ، می تواند شرایط را کاهش دهد. برای تمیز کردن ، می توانید از یک مشت برگ نعناع تازه و 500 میلی لیتر آب استفاده کنید. همه 10 دقیقه روی حرارت بسیار کم طبخ طبخ شوند. چای نعناع باید سه بار در روز به مدت یک هفته نوشیده شود.

لیمو با روغن زیتون

ماهیت این روش نوشیدن مخلوطی از 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون روزانه به مدت 40 روز است. بعضی از افراد کیسه صفرا را فقط با آب لیمو و آب پاک می کنند (در هر 120 میلی لیتر آب تازه فشرده شده 2 لیتر آب مصرف کنید). لیمو یک سم زدایی عالی برای کل بدن است. علاوه بر این ، اسید سیتریک هضم غذا را تسهیل می کند و به حل سنگ کیسه صفرا کمک می کند.

چغندر

آب چغندر در طب عامیانه به دلیل داشتن توانایی آهسته حل کردن و حذف سنگهای صفراوی شناخته شده است. می توانید آن را با مخلوط کردن با آب هویج و خیار میل کنید (برای 1 قسمت از چغندر ، دو قسمت از آب میوه های دیگر را نیز مصرف کنید). در ابتدا ، شما باید بیش از 1-2 قاشق غذاخوری آب چغندر در روز مصرف کنید و به تدریج مقدار آن را به 1 فنجان برسانید (نصف لیوان را دو بار در روز بنوشید). دوره درمان 2 هفته است. بعد از استراحت 2 هفته ای ، تکرار کنید. اما این روش پاکسازی کیسه صفرا برای افرادی که دارای زخم معده یا زخم اثنی عشر ، اختلال عملکرد کلیه دارند ، مناسب نیست.

 

پس از تمیز کاری کیسه صفرا چه باید کرد

فقط می گویم ، پاک کردن کیسه صفرا در خانه با کمک روش های خانگی همیشه به نتیجه نمی رسد و برای همه مناسب نیست. اما اگر این روش کمک کرد ، بررسی سیستم بدن پس از تمیز کردن بسیار مهم است. برای جلوگیری از شکل گیری مجدد سنگ ، باید: بسیاری از غذاهای فیبر دار را در رژیم غذایی خود بگنجانید. از غذاهای پر چربی مضر (سرخ شده ، کیک های چرب ، فست فود) پرهیز کنید . چربی های ناسالم را با مواد مفید مثلاً روغن زیتون جایگزین کنید. پس از تمیز کردن ، شما باید از یک رژیم غذایی متعادل در تغذیه روزانه پیروی کنید .

بعد از انجام عمل (مانند ، با این حال ، قبل از آن) ، شما باید از مشاوره پزشک استفاده کنید. اگر هنوز سنگهای كوچك پس از پاك كردن کیسه صفرا  با روش خانگی باقی بمانند ، پزشك ممكن است آماده سازی اسید ursodeoxycholic را تجویز كند ، كه برای حل انباشتگی جامد در غده استفاده می شود.  پاکسازی کیسه صفرا را همه نباید در خانه انجام دهند در بعضی موارد تمیز کردن در خانه می تواند خطرناک باشد. به ویژه ، انجام این روش برای افرادی که اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ممنوع است.

در این حالت ، بدن ممکن است هنوز به اندازه کافی قوی نباشد ، و تمیز کردن برای آن بسیار استرس زا خواهد بود. همچنین ، افراد زیر 18 سال ، زنان در دوران بارداری یا قاعدگی  پاکسازی کیسه صفرا را انجام ندهند. و از همه مهمتر - قبل از شروع به پاکسازی کیسه صفرا در خانه ، باید با پزشک مشورت کنید. با این کار از عوارض و عوارض ناخواسته جلوگیری می شود.

 

پزشکان در این باره چه می گویند

پاکسازی کیسه صفرا با میوه ، سبزیجات ، گیاهان و روغن زیتون از اصول طب جایگزین است. شواهد علمی مبنی بر اینکه این روش ها به پاکسازی کیسه صفرا و جلوگیری از ایجاد سنگ در آنها کمک می کند ، امروزه وجود ندارد. تمیز کردن در خانه بدون خطر نیست. در طی عمل ممکن است برخی از افراد دچار قولنج ، حالت تهوع شدید و استفراغ شوند . بعضی اوقات این عوارض جانبی به حدی است که می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. اگر بیمار از وجود سنگ در سنگ کیسه صفرا اطلاع دارد ، اما باعث ناراحتی او نمی شود ، بدون توصیه پزشکی اقدام به تمیز کردن نکند. گاهی اوقات چنین روشی می تواند باعث حمله شدید شود و نیاز به مداخله جراحی فوری می باشد. یک بار دیگر ، در پایان ، خواهم گفت که استفاده از طب سنتی فقط پس از معاینه با تعیین موقعیت سنگ در کیسه صفرا و معاینه توسط متخصص گوارش امکان پذیر است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دستور العمل های مادربزرگ های ما که امروزه برای سلامتی خطرناک است

در
دستور العمل های مادربزرگ های ما که امروزه برای سلامتی خطرناک است
خنثی سازی سوزش سر دل با یک محلول سودا(جوش شیرین) یک ایده بد است. اگرچه به نظر می رسد نتیجه عالی است ، من یک جرعه جرعه آب خوردم و اسید هیدروکلریک آب معده با یک محلول قلیایی سودا خنثی شد. تسکین سریع انجام شد. اما ما متوجه نشدیم که با بدن خود وارد بازی خطرناکی شده ایم. بدن سیگنالی دریافت می کند که میزان اسیدیته به شدت کاهش یافته است و قسمت جدیدی از اسید را به ما می دهد ، ما سودا اضافه می کنیم و گاستریت و حتی زخم معده پاداش می گیریم.
 
بهتر است با پزشک مشورت کنید ، او دارو ی مناسب را برای شما انتخاب می کند. و اگر سوزش سر دل به ندرت و اندکی آسیب می زند ، ژله جو دوسر یا پوره سوپ سبزیجات به شما کمک می کند. فرنی برنج بخورید ، شیر بنوشید. با غذا معده را پوشش دهید ، شما را از ناراحتی خلاص می کند.
 
شاید دستور مادر بزرگ "تنفس روی بخار سیب زمینی" تأیید کند که قبل از این مردم قوی تر بودند. آنها می توانستند تحمل کنند. تنفس بخار داغ در دماهای بالا برای همه مخصوصاً کودکانی که ممکن است در هنگام استنشاق ضعف کنند ، منع مصرف دارد. برای این خطر  احتمالی روند التهابی ، سوختگی غشاهای مخاطی حفره دهان ، معابر بینی و دستگاه تنفسی فوقانی ، انسداد مجاری هوایی یا تورم حنجره را دارد.
 
بنابراین با یک متخصص مشورت کنید ، وی یک دستگاه مدرن را برای استنشاق توصیه می کند و هیچ کمتری از محصولات سیب زمینی آب پز نیز ندارد. به درستی از سلامتی خود مراقبت کنید. مواظب خودتان باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنج نشانه اولیه سرطان لوزالمعده

در
پنج نشانه اولیه سرطان لوزالمعده
سرطان لوزالمعده در بین بیماری های انکولوژیکی پیشرفت زیادی دارد ، مرگ و میر ناشی از آن بسیار زیاد است. سرطان شناسان انگلیس اولین علائم بیماری سرطان لوزالمعده را نام برده اند.

 

احساس درد در ناحیه کمر یا شکم

در مرحله اولیه سرطان لوزالمعده ، فرد ممکن است احساس درد در ناحیه کمر یا شکم داشته باشد، که بعد از خوردن غذا شدت می یابد.

 

زردی پوست به علت مسدود شدن کیسه صفرا

اگر تومور از عبور صفرا جلوگیری کند ، ممکن است باعث زردی شود. شما همچنین باید به رنگ ادرار توجه کنید: تیرگی آن ممکن است نشان دهنده سرطان لوزالمعده باشد. 

 

مدفوع چرب

یکی دیگر از علائم آن استئاتریا (مدفوع چرب و رنگدانه) است که با وارد شدن قطعاتی از چربی ، ترشح صفرا و لوزالمعده به روده تحریک می شود. 

 

پوست خارش دار یا ملتهب

تحریکات پوستی جدی به دلیل افزایش بیلی روبین ظاهر می شود. بنابراین ، یک علامت سرطان لوزالمعده ممکن است ظاهر شدن مناطقی از پوست خارش دار یا ملتهب باشد. خارش یک نشانگر مشخص است.

 

مسمومیت

پیش از این گزارش شده بود که اولین علائم سرطان لوزالمعده در آخرین مراحل ، هنگامی که تومور اندامهای مجاور را فشرده می کند ظاهر می شود و مسمومیت ظاهر می شود. همچنین بین سرطان و دیابت خصوصاً در افراد مسن ارتباط وجود دارد.
 
پزشکان می گویند عوامل خطر زا برای ایجاد این نوع آنکولوژی شامل سیگار کشیدن ، تغذیه نامناسب ، پانکراتیت مزمن و عوامل ژنتیکی است.
 
همانطور که مطالعه انجام شده توسط دانشمندان ژاپنی نشان داد ، افزایش شیوع سرطان لوزالمعده در دوره پس از جنگ (پس از سال 1945) به شدت افزایش یافت. کارشناسان این پدیده را به انتقال از نوع تغذیه "ژاپنی (روستایی)" به تغذیه "غربی (شهری)" یعنی مصرف بیش از حد چربی حیوانات ، تخم مرغ ، شکر و مواد غذایی کنسرو شده نسبت می دهند. 

نظرات

در ادامه بخوانید...