چگونه وزن خود را کم کنیم؟

در

اگر شما از هر رژیم غذایی برای لاغری خسته و شکست خورده اید، من با معرفی ترکیبات غذایی مشخص ، که به کم کردن وزن و دفع سموم  از بدن شما کمک می کند ، فرایند کاهش وزن شما را آسان تر می کنم.
در اینجا برخی ترکیبات غذایی وجود دارد که به خوبی با طرح رژیم شما کار می کنند. برای یک سفر به مغازۀ عطاری آماده شوید و به زودی برای از بین بردن وزن ناخواسته ی خود آماده شوید.

1. حبوبات در صدر
آرد جو و حبوبات
آردجو در صدر حبوبات یک گزینۀ صبحانۀ چربی سوز خوشمزه است. هر غذا شامل فیبر غیرقابل حل است که گرسنگی را کنترل می کند. به علاوه، حبوبات شامل ریزمغذی هایی هستند که در کاهش وزن کمک می کنند و آن ها می توانند به خوبی جلوی چاقی را بگیرند.
ماست و حبوبات
یک ترکیب کلسیم و ویتامین D می تواند به طور معناداری چربی شکم و جذب چربی را کاهش دهد. حبوبات شامل فیبر این مغذی ها را کامل می کنند. از این دوگانه ی خوشمزه به عنوان یک صبحانه ی سریع یا عصرانه لذت ببرید.
گردو درختی و حبوبات
فیبرهای حل نشدنی در حبوبات به تغذیه ی باکتری های سالم در معده کمک می کنندو ماشه ی تولید یک اسید چرب که التهاب را در بدنتان کاهش می دهد را می چکانند .گردو درختی ذخیرۀ چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.
پنیر و حبوبات
غذاهای غنی از کلسیم شبیه پنیر می تواند به بدن شما کمک کند چربی را بهتر بسوزاند. بر اساس پژوهش، ترکیب پنیر با حبوبات شکل گیری سلول های چربی را تا 73 درصد کاهش می دهد.
2. مقداری دارچین استفاده کنید.
ماست و دارچین
رژیم های غنی از کلسیوم و ویتامین C می توانند به طور معناداری مقدار چربی را کاهش دهند که بدن جذب و ذخیره می کند. وقتی شما کمیدارچین به ماست اضافه می کنید، نه فقط مزۀ خوبی به آن می دهید ، بلکه آنتی اکسیدان های قدرتمند به آن می افزایید.
قهوه و دارچین
دارچین عملاً خالی از کالری است و می تواند یک طعم عمده به فنجان صبح شما بیفزاید. به علاوه، شامل آنتی اکسیدان های قدرتمند است که اثبات شده تجمیع چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین، دفعۀ بعد که به فروشگاه قهوه ی محلی خودتان برای خرید مقداری قهوه رفتید، تأمل نکنید که مقداری دارچین به سبد خریدتان اضافه کنید.
3. آب مرکبات تازه استفاده کنید.
چای سفید و لیمو
چای سفید به روش های مجزایی کار می کند تا به حذف کردن چربی از بدنتان کمک کند. می تواند به طور همزمان شکستن چربی و شکل گیری سلولهای چربی را تسریع کند. چای یک منبع غنی از انتی اکسیدان هاست که باعث حذف کردن چربی از سلولها و کمک به تبدیل سریعتر چربی به انرژی میشود .ویتامین C موجود در یک نصفه لیمو می تواند چربی سوزی را به اندازه 25 درصد تسریع کند.
آب و مرکبات
یک پارچ آب یخ با لیمو،پرتقال یا گریپ فروتهای کاملآ برش خورده ، یک جایگزین عالی برای نوشابه های قندی است. پوست مرکبات حاوی یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که آنزیم های کبدرا تحریک می کند، به خلاص شدن از سموم در بدن و هم سطح کردن چربی در بدن کمک می کند.
4. چاشنی فلفل 
فلفل قرمز و مرغ
برای تهیه جوجه  کبابی از پودر فلفل استفاده نمایید. غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، با فلفل تند می تواند سوزاندن کالری را به اندازه 35 درصد یا بیشتر افزایش دهد.
فلفل و تخم مرغ
یک فلفل و تعدادی تخم مرغ بردارید و بشکنید. تخم مرغ سوخت و ساز را سریع می کند و فلفل ها منبع خوب ویتامین C هستند.
گرفتن مقدار کافی از ویتامین C می تواند به مبارزه با کورتیزول کمک کند ، هورمونی که باعث می شود چربی در اطراف کمر شما جمع شود.
فلفل و سیب زمینی
علم نشان می دهد که سیب زمینی واقعآ یک رام کننده ی قدرتمند گرسنگی است که می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید.در حقیقت پژوهشگران دریافتند که سیب زمینی واقعآ بیشتر از برنج و جو معده را سیر می کنند.  سبزیجات غده دار نیز یک منبع خوب از پتاسیم هستند،بنابراین آنها می توانند کمک کنند شما تقریبا فوری لاغرتر به نظر برسید. از یک سیب زمینی پخته با مقداری روغن زیتون و فلفل سیاه تازه لذت ببرید.
5. دوست داشتن اسفناج را شروع کنید
اسفناج و موز
موزهای کمی سبز غنی از ماده ای هستند که نشاسته ی پایدار نامیده شده است.این نوع از نشاسته سیری را تسریع می کند و گوارش را پایدار می سازد.بنابراین بدن باید سخت تر کار کند تا غذا را هضم کند و چربی های شکمی را کاهش می دهد.به علاوه موز سرشار از پتاسیم است ، یک ماده مغذی که به دور کردن نفخ مزاحم کمک می کند،شما را لاغرتر و متناسب تر از آن چه واقعآ هستید می کند.
روغن اووکادو سرشار از چربی های مونو آن ستیوریت است که به دفع گرسنگی کمک می کند. و سبزیجات پر حجم و کم کالری شبیه اسفناج کمک می کند شما احساس سیری کنید.مطالعات نشان می دهند که زنانی که سبزیجات تازه مانند سبزیجات برگ دار می خورند ، BMI کمتر و فضاهای میان بافتی کوچکتر نسبت به کسانی که این مواد را نمی خورند دارند.
6. به سادگی ماهی مورد علاقتان را با این ادویه های آسیایی چاشنی بدهید.
تن و زنجبیل
آیا شما شگفت زده شدید که چرا تکه های زنجبیل را در رستوران سوشی ارائه می کنند؟زنجبیل به هضم غذا کمک کرده و از بوجود آمدن چندین ژن و آنزیم که التهاب را در بدن زیاد می کنند، جلوگیری می کند .تن منبع نوعی چربی امگا3 است که  واکنشهای شیمیایی استرس دار را دفع می کند (ذخیره ی چربی را بالا می برند ) ، ژن های چربی را در معده تنظیم  و بزرگ شدن سلولهای چربی شکم را متوقف می کند.
سالمون و سیر
سالمون یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین عضله ساز است و یک برنده است وقتی نوبت به کاهش التهاب می رسد.هرچه عضله ی بیشتری در بدنتان داشته باشید نرخ سوخت و ساز شما بالاتر می رود. تنها سیر را ترکیب کنید. با چربی شکمی سرسخت شما مبارزه خواهد کرد. بر اساس پژوهش زنانی که 80 گرم از عصاره سیر را به مدت 12 هفته مصرف کنند وزن کم می کنند و به صورت قابل توجهی BMI آنها کاهش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری و کاهش وزن با 9 غذا

در

آیا با غذاهای لذیذ هم می توان رژیم لاغری گرفت ؟ اگر این سوال درست باشد ، خیلی خوب است.بدون شک کاهش وزن و رژیم لاغری سریع با این فرمول ساده برابر است. مصرف کالری شما باید از سوخت آن ، کمتر باشد.
طبق گفته ی هضر مانگری ، RD‌، سخنگوی زن در آکادمی تغذیه و برنامه ریزی رژیم غذایی میگوید که  غذاهای خاص به شما کمک کرده تا وزن بدن خود را کاهش دهید زیرا به شما کمک کرده تا سیری طولانی تری داشته و میل خوردن خود را کنترل کنید.
حتی متابولیسم خود را تجدید بهبود ببخشید. پس این فهرست را وقتی می خواهید به سوپرمارکت بروید ، با خود بردارید :
شکلات سیاه ، سس ، آجیل و تخم مرغ ؟ همه در این لیست قرار دارند. این لیست، رژیم برای لاغری و سیر بودن و رضایتمندی من است.

رژیم لاغری

 

1. لوبیا در رژیم لاغری

لوبیا ، ارزان ، سیرکننده و متنوع و منبع عظیم پروتئین است. لوبیا نیز دارای فیبر بالا و دیر هضم است یعنی شما دچار سیری طولانی تری می شوید که جلوی خوردن بیشتر شما را می گیرد.

2. سوپ در رژیم لاغری

وعده ی غذایی خود را با یک پیاله سوپ شروع کرده و به خوردن کمتر ، خاتمه خواهید داد. مهم نیست که سوپ دارایذرات درشت یا ریز باشد چونکه در اصل ، آبکی است. شما در هر وعده می توانید کالری سوپ را در حد 100-150 نگه دارید. تکه های خامه یا کرده در آن نریزید.(سیارک)

3. شکلات سیاه در رژیم لاغری

آیا می توان شکلات را بین وعده های غذایی قرار داد ؟ شکلات سیاه شیری را ، یک تکه یا دو تکه بردارید. در یک بررسی ، به افرادی که عاشق شکلات بودند ، شکلات سیاه داده شد که چند ساعت بعد از مصرف آن نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند ، 15% کمتر ، پیتزا میل کردند.

4. پوره ی سبزیجات در رژیم لاغری

شما می توانید در تمام اوقات ، سبزیجات بیشتری به غذای خود اضافه کنید و از غذاهای "گول زننده ی " خود لذت برده و کالری های مصرفی خود را کاهش دهید. وقتی محققان پن استیت ، پوره ی گل کلم و کدو سبز را به پنیر و mac افزدوند ، مردم ظاهرا این غذا را خیلی دوست دارند. ولی 200-350 کالری کمتر مصرف می کنند. این سبزیجات سالم ، حجم کالری کمتری به این غذای خوشمزه اضافه کردند.(سیارک)

5. تخم مرغ و سس در رژیم لاغری

یک صبحانه ی سرشار از پروتئین ، به شما کمک می کند تا دیگر به اسنک ها در طول روز حمله ور نشوید. در بررسی گروهی از زنان چاق ، کسانی که با 35 گرم پروتئین ، روز خود را شروع کرده بودند- یعنی به احتمال زیاد کمی بیش از آن مقدار که شما می خورید – احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این زنان صبحانه ی 350 کالری را خوردند که شامل تخم مرغ و پای سس گوشت بود. اثر این صبحانه ی سرشار از پروتئین تا اثر طول کشید در حالی که این زنان خوردنی های قندی و چرب را نسبت به زنانی که غلات برای صبحانه خورده بودند ، کمتر ملچ ملوچ کردند.

6. آجیل در رژیم لاغری

برای یک اسنک مقوی در زمان دوندگی/شلوغی/هلهلکی ، یک مشت کوچک ، بادام ، بادام زمینی ، گردو یا پی کان ( گردوی آمریکایی) با خود داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می جوند ، به طور خودکار در وعده ی بعدی ، غذای کمتری می خورند.

7. سیب در رژیم لاغری

آب سیب و سس سیب را کنار گذاشته و در عوض ، سیب ، گاز بزنید. کل این یک عدد سیب، ذائقه ی شما را به حدی کاهش می دهد که آب سیب یا سس آن اینگونه نیست.
دلیلش این است که میوه ی خام ، دارای فیبر بیشتری است. همچنین ، جویدن ، سیگنال هایی را به مغزتان می فرستد که چیز قابل توجهی خورده شده است.

8. ماست در رژیم لاغری

خواه یونانی ،خواه سنتی ، ماست برای دورکمرتان ، مناسب است.
در بررسی هاروارد ، بیش از 120,000‌نفر به مدت ده سال یا بیشتر دنبال شدند. ماست ، نسبت به همه ی غذاهایی که بررسی شدند ، ارتباط زیادی با کاهش وزن نداشت.
هنوز اثبات نشده که ماست ، وزن را کاهش می دهد ، ولی نسبت به غذاهای دیگر ، دارای اهمیت است.

9. دارابی و گریپ فروت در رژیم لاغری

بله ، دارابی در واقع به شما کمک خواهد کرد تا چندین پوند وزن کم کنید و برای لاغری بسیار موثر است  خصوصا اگر در معرض خطر دیابت باشید.
محققان در کلینیک اسکریپس در سن دییگو دریافتند وقتی افراد چاق نصف یک گریپ فروت را قبل از هر وعده میل کنند ، تقریبا پوند در عرض 12 هفته کم می کنند.
نوشیدن آب گریپ فروت همین اثر را دارد.
ولی آب گریپ فروت دارای خاصیت " چربی سوزی " نیست فقط به افراد کمک می کند تا احساس سیری کنند.
مراقب باشید : شما نمی توانید گریپ فروت یا آب آن را بخورید اگر تحت مراقبت های خاصی هستند ، پس برچسب روی همه ی نسخه های خود را بررسی کنید یا از پزشک خود سوال کنید. گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارویی دارد.
طبق گفته ی دانشمند تغذیه ، پروفسور و محقق جوی دابوست ، برگه ی خرید خود را از پروتئین های ناب ، سبزیجات تازه ، میوه و همه ی حبوبات پر کنید. مهمترین چیز ، در زمان کاهش وزن ، تصویر بزرگ چیزی است که می خورید نه غذاهای خاص.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهکارهایی برای کاهش وزن 14 مورد بخش اول

در

 (سیارک)باوجود محصولات دارویی بیشماری که در مکان‌های متفاوت تبلیغ می‌شوند و  در این تبلیغات ادعا می‌شود که برای کاهش وزن مفید هستند، این کار بدل به چالشی جدید شده است، چراکه بنظر می‌رسد عوارض ناشی از استفاده از اینگونه داروها بسیار بیشتر از فوائد احتمالی آنها است (البته نه همه این داروها). در این مقاله قصد داریم شمارا با راهکارهایی طبیعی آشنا کنیم که با توصل به آنها می‌توانید اقدام به کاهش وزن کنید. با سیارک همراه باشید.

شاهی آبی یا بولاغ اوتی

به نظر شما مفیدترین سبزیجات برای سلامت بدن انسان کدام است؟ پاسخ اکثر کسانی که این سؤال از آنها می‌شود، کلم بروکلی است، اما باید گفت نتایج تحقیقاتی که در ایالات متحده صورت گرفته، ادعای دیگری را اثبات می‌کند؛ به عقیده محققان، شاهی آبی تازه، که کمی طعم تند و دلپذیری به سالاد می‌بخشد، تأثیر بسزایی در سلامتی انسان دارد. می‌توانید در ساندویچ‌های خود از این سبزی مغذی و مفید استفاده کنید؛ راهکار دیگر استفاده از شاهی آبی پختن آن است (دقیقاً همانند اسفناج). ناگفته نماند که دستور پخت غذاهای بسیاری را نیز می‌توانید درسایت سیارک پیدا کنید که در آنها از این سبزی در مواد لازم برای آشپزی بهره گرفته شده است.شاهی آبی به نام های آب‌تَره ، کلشک، بولاغ اوتی، علف چشمه،  ترتیزک آبی، و به کردی کوویزْنامیده می شود.

غلات کامل

اگر از اضافه‌وزن رنج می‌برید و قصد دارید بدن خودرا بدل به آنچیزی کنید که دلخواه شما است، استفاده از غلات کامل توصیه می‌شود. بنابه تحقیقاتی که صورت گرفته است، کسانی که در دوره‌های دوازده هفته‌ای به جای استفاده از غذاهای کالری‌دار، اقدام به مصرف غلات کامل کرده‌اند، در رسیدن به این مهم (کاهش وزن) موفق‌تر بوده‌اند. حال که از سود این ماده مغذی برای بدن کسب آگاهی کردید این سؤال برای شما پیش خواهد آمد که از کدام نوع غلات کامل بهتر است که بهره بگیرید؟ داریوش مظفریان، متخصص تغذیه شاغل در آمریکا در پاسخ به این سؤال عنوان کرده است که بهتر آن است از غلاتی استفاده شود که فرآوری نشده باشند؛ در اینگونه غلات معمولاً نسبت کربوهیدرات به فیبر ده به یک است (به ازای هر واحد فیبر، ده واحد کربوهیدرات وجود دارد). یکی دیگر از انتخاب‌هایی که پیش روی شما است، جو دوسر می‌باشد. با استفاده از اینگونه غلات در غذاهایی که درست می‌کنید، می‌توانید به کاهش وزن خود سرعت ببخشید، اگر غذایی به نظرتان نمی‌رسد، می‌توانید با جستجو درسایت سیارک، دستور پخت غذاهایی را پیدا کنید که در آنها از این غلات در مواد لازم برای آشپزی استفاده می‌شود.

آووکادو

این ماده مغذی از چربی‌های مفیدی برای بدن تشکیل شده است و چیزی حدود بیست واحد از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن (درطول یک روز کامل) را شامل می‌شود. گروهی از افراد که مورد تحقیق قرار گرفته بوده و در وعده غذایی ناهارشان، مقداری آووکادو قرار داده شده بود، عنوان کرده‌اند که برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و ساعات بیشتری را بدون نیاز به غذای دیگری سپری کرده‌اند. البته ذکر این مسئله حائز اهمیت است که بنا به گفته‌های کارولین ام. آپوین، محقق مرکز تغذیه در بوستون، نباید در مصرف آووکادو زیاده‌روی کرد، چراکه یک آووکادوی کامل حاوی چیزی حدود دویست و سی واحد کالری است و نیز بیست و پنج تا سی واحد چربی دارد، بنابراین این مسئله را بخاطر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه آووکادو سبب افزایش وزن می‌شود. کارولین در ادامه صحبت‌های خود دراین باره عنوان کرد: «آووکادو ماده بسیار مغذی و خوبی است، اما هر ماده غذایی‌ای که تا این اندازه چربی داشته باشد، باید در مصرفش صرفه‌جویی شود. برای کاهش وزن، یکی از مهمترین نکاتی که باید مد نظر قرار بگیرد، کاهش استفاده از مواد غذایی‌ای است که حاوی کالری زیادی هستند.»

بادمجان

گروهی از سبزیجات هستند که بسیار مغذی بوده و برای سلامت انسان مفید هستند، درحقیقت این سبزیجات در دسته میوه‌جات نیز قرار می‌گیرند؛ گوجه‌فرنگی، فلفل و بادمجان از این قبیل‌اند. بنا به گفته‌های دکتر مظفریان دراین خصوص، این مواد مغذی که میان سبزیجات و میوه‌جات مشترک هستند، حاوی مقادیر زیادی فیبر و سایر مواد مغذی برای سلامت انسان هستند. بادمجان به این خاطر که پوست نازک‌تری نسبت به آنچه از آن به طور مفید، مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارد، درمیان این مواد مغذی جایگاه بالاتری را به خود اختصاص می‌دهد. نکته دیگری که سبب برتری بادمجان نسبت به سایر این مواد مغذی می‌شود، آب زیاد و فیبری است که در خود دارد و سبب می‌شود، پس از مصرف بادمجان، برای مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. کالری کمی که دارد نیز (یک فنجان بادمجان پخته شده، حاوی سی و پنج واحد کالری و تنها شش واحد کربوهیدرات است) امکان استفاده بیشتر از آن را به شما می‌دهد. تحقیقاتی که به تازگی درحال صورت گرفتن است، تاکنون به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف بادمجان به همراه پوست آن نیز می‌تواند برای سلامت انسان مفید باشد، چراکه حاوی آنتی اکسیدان است. ناگفته نماند که این تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی است و هنوز نتیجه قطعی آن عنوان نشده است.

کره بادام زمینی

دو قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی طبیعی و ارگانیک، حاوی چیزی حدود هشت گرم پروتئین، بیست و پنج درصد نیاسین مورد نیاز روزانه بدن، شانزده گرم چربی مفید برای بدن و مقداری فیبر است. چربی مفید کره بادام زمینی را می‌توان جایگزین چربی موجود در گوشت‌های قرمز (و سایر گوشت‌ها) کرد. تحقیقی در سال 2013 در بریتانیا صورت گرفت و نتایج حاصل از آن در مجله «بریتیش جورنال» منتشر شد؛ بنا به تنایج بدست آمده از این تحقیقات، مصرف کره بادام زمینی در وعده صبحانه به شما کمک می‌کند برای مدت بیشتری احساس سیری کنید و بدین ترتیب قادر خواهید بود وعده ناهار خودرا کمی به تعویق انداخته و درنهایت از خوردن غذای سنگین در ساعات آخر شب خودداری کنید. عسل و انواع توت‌ها از سایر مواد مغذی هستند که می‌توانید در وعده صبحانه در کنار کره بادام زمینی استفاده کنید. اگر در ساعات اولیه ظهر احساس گرسنگی کردید، می‌‌توانید یک قاشق دیگر کره بادام زمینی را روی موز مالیده و نوش جان کنید. کربوهیدرات موجود در این ترکیب غذایی انرژی موردنیاز برای انجام فعالیت‌هایتان را در اختیار شما می‌گذارد. این درحالی است که پروتئین موجود درآن برای مدتی شما را سیر نگه می‌دارد (تا زمانی که وقت وعده بعدی غذایی فرا برسد).

رشته‌های نودل شیراتاکی

این ماده مغذی کربوهیدرات نداشته و در هروعده غذایی تنها پنج واحد کالری دارد که آن را بدل به انتخابی ایده‌آل برای یک وعده غذایی می‌کند. این نودل‌ که از ریشه گیاهی به نام کنیاک (گیاهی که در آسیا روئیده می‌شود) تهیه می‌شود به نام «نودل معجزه‌گر» نیز شناخته می‌شود و حاوی مقدار زیادی فیبر است و نیز از جمله غذاهای دیرهضم بشمار می‌رود که باعث می‌شود برای مدتی طولانی‌تر احساس سیری کنید. به سادگی می‌توانید این نودل مغذی را (درکنار سایر انواع نودل) از مغازه‌های محله خود خریداری کنید و از ماده غذایی‌ای بهره بگیرید که برای افراد گیاه‌خوار یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها است و از وجود گلاتن عاری است. نکته دیگری که این ماده غذایی را به انتخابی بی‌نظیر بدل می‌کند حجم نود و هفت درصدی آب موجود درآن است که بسیار برای سلامت مفید است.

ماست (ترجیحاً یونانی)

شاید راجع به ماست و خواص آن پیش از این نیز شنیده باشید، بااینحال این ماده غذایی به قدری مفید است که تکرار چندباره فوائد آن خالی از لطف نیست؛ ماست و ترکیب آن با هرچیزی که دلخواه شما است، میزان کالری بدن را تنظیم کرده و به شما در دفع مواد زائد و سمی از بدنتان کمک می‌کند. بیشتر محققان البته نظر به پروتئین سرشاری دارند که در این ماده غذایی موجود است (چیزی حدود هجده گرم در هر وعده کامل ماست) و باعث می‌شود ساعات بیشتری در طول شبانه‌روز احساس سیری کنید و این در کاهش وزن امری حیاتی محسوب می‌شود. نکته دیگری که درباره این ماده غذایی شایان به ذکر است، نقش مهم آن در تنظیم کارکرد باکتری‌های روده است که در کاهش وزن (بخصوص در زنان) بسیار مفید است.این مقاله ادامه دارد....... (سیارک)

در سیارک بخوانیم:

 

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی مخصوص افراد لاغر

در

شاید به نظر خیلی ها عنوان مقاله عجیب باشد! همه  به دنبال رژیم لاغری، لاغر کردن ،لاغری و تناسب اندام هستند. چطور رژیم غذایی برای افراد لاغر! بله درست خوانده اید همان گونه که یک سری (درصد زیادی) از چاقی رنج می برند و به دنیال رژیم غذایی برای کاهش وزن می باشند، افرادی هم هستند که از لاغری مفرط رنج می برند.در این پست رژیم غذایی 7 روزه برای شما عزیزان آورده ایم.

راهکارهایی برای کاهش وزن 14 مورد بخش اول

راهکارهایی برای کاهش وزن 14 مورد بخش دوم

برنامه رژیم غذایی پر کالری برای افزایش وزن

اگر لاغر هستید،طبق شاخص توده بدنی (BMI) یا فقط به دنبال افزایش وزن هستید، برنامه غذایی پر کالری زیر می‌تواند شما را به هدفتان برساند. این برنامه برای هر فردی که به دنبال افزودن وزن سالم است، طراحی شده است. این برنامه می‌تواند برای افرادی که به دنبال افزایش حجم عضلات هستند، نیز در صورت ترکیب شدن با برنامه تمرین استقامتی (وزنه زدن) مفید باشد.

روزهای 1 تا 5 تقریباً 3000 کالری تأمین می‌کنند و می‌توان انتظار داشت که به 1 تا 2 پوند (0.5 تا 1 کیلوگرم) اضافه وزن در هر هفته بسته به جنسیت، حجم بدن و سطح فعالیت بیانجامد.

روز 4 برای گیاهخواران و روز 5 نیز مخصوص وگان‌ها است و این دو روز نیز تقریباً 3000 کالری تأمین می‌کنند.

روزهای 6 و 7 اندکی متفاوت هستند و تنها باید توسط افرادی که دارای تمرینات منظم بوده و به دنبال افزایش قابل توجه حجم عضلاتشان هستند، پیگیری شود.

روز 7 یک روز پر پروتئین است که می‌تواند به افزایش مؤثرتر رشد عضلات کمک کند. افرادی که تمرینات ورزشی انجام نمی‌دهند، باید برخی از خوردن وعدهای غذایی بیان شده صرف نظر کنند تا اضافه وزنشان سالم بوده و از ایجاد چربی ناسالم جلوگیری شود.

 

برنامه رژیم غذایی پر کالری برای افزایش وزن در روز اول

مصرف  3096 کالری

صبحانه: 722 کالری

مواد غذایی

کالری

75 گرم / 265 اونس گرانولا

368

100 گرم / 3.5 اونس ماست یونانی

120

28 گرم / 1 اونس آجیل برزیلی خرد شده، 1 مشت زغال اخته و 1 مشت تمشک

234

 

میان وعده پیش از ظهر: 246 کالری

مواد غذایی

کالری

2 عدد کلوچه پخته شده از آرد جو دو سر

90

1 قاشق سوپ‌خوری خمیر بادام زمینی

94

1 هلوی شیرین

62

ناهار: 844 کالری

مواد غذایی

کالری

2 عدد نان گندم پیتا

308

100 گرم / 3.5 جوجه برشته شده

190

1 آووکادوی متوسط، بریده شده یا نرم شده

62

یک مشت بزرگ اسفناج، شاهی آبی و شابانک

24

 

عصرانه: 250 کالری

مواد غذایی

کالری

50 گرم / 1.75 اونس آجیل

250

 

شام: 929 کالری

مواد غذایی

کالری

140 گرم / 5 اونس فیله سالمون

275

100 گرم / 3.5 اونس برنج باسماتی قهوه‌ای (خشک)

360

ارده بروکلی (85 گرم / 3 اونس بروکلی پخته شده با 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون، 1 قاشق سوپ‌خوری ارده و چند قطره آب لیمو)

239

80 گرم / 2.8 اونس نخود سبز

55

 

وعده سر شب: 105 کالری

مواد غذایی

کالری

موز متوسط

105

 

 

 

برنامه رژیم غذایی پر کالری برای افزایش وزن در روز دوم

مصرف 3007 کالری

صبحانه: 671 کالری

مواد غذایی

کالری

املت تخم مرغ با نان تست گندم سیاه (سه عدد تخم مرغ، 2 تکه تست گندم سیاه کره‌ای)

377

125 میلی لیتر / نصف فنجان آب آلو

94

 

وعده پیش از ظهر: 226 کالری

مواد غذایی

کالری

28 گرم / 1 اونس تخمه کدو

166

1 گلابی

60

 

ناهار: 819 کالری

کینوآ و سالاد موزارلا

کالری

100 گرم / 3.5 اونس (خشک) کینوآی پخته شده

374

56 گرم / 2 اونس موزارلای بوفالو

159

28 گرم / 1 اونس دانه کاج برشته شده

151

1 مشت اسفناج کودک، 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون، 1 خوشه ریحان تازه

135

 

عصرانه: 233 کالری

مواد غذایی

کالری

3 عدد کلوچه پخته شده از آرد جو دو سر

113

3 قاشق سوپ‌خوری حمص

120

 

شام: 756 کالری

میگو و پاستای گوجه فرنگی گیلاسی

کالری

125 گرم / 4.5 اونس پنه گندم کامل

113

میگو و سس گوجه فرنگی گیلاسی:

100 گرم / 3.5 اونس میگو، 85 گرم / 3 اونس گوجه فرنگی گیلاسی، 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون، 2 قاشق سوپ‌خوری جعفری خرد شده

203

سالاد: نصف کیسه سالاد مرکب، 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون، 1 قاشق چای خوری سرکه کاجی

133

 

وعده سر شب: 302 کالری

مواد غذایی

کالری

اسموتی: مخلوط نصف موز، 1 قاشق سوپ‌خوری کره بادام، یک مشت بزرگ زغال اخته، 150 گرم / 5 اونس ماست تهیه شده از شیر کامل

302

 

 

 

برنامه رژیم غذایی پر کالری برای افزایش وزن در روزسوم

مصرف 2996 کالری

صبحانه: 821 کالری

زغال اخته، مغز و شوربای آرد جوی دو سر دارچینی

کالری

شوربا:

60 گرم / 2 اونس جو، 250 میلی لیتر / 1 فنجان شیر کامل، 28 گرم / 1 اونس کشمش، 2 قاشق سوپ‌خوری بادام زمینی، نصف قاشق چای خوری دارچین

543

28 گرم / 1 اونس گردو، 1 مشت زغال اخته

208

125 میلی لیتر / نصف فنجان گریپ‌فروت

70

 

وعده پیش از ظهر: 185 کالری

مواد غذایی

کالری

یک مشت بزرگ بلارد و کشمش

185

 

ناهار: 778 کالری

مواد غذایی

کالری

خوراک ماهی خال خالی دودی:

100 گرم / 3.5 اونس فیله ماهی خال خالی دودی، خیسانده شده با دو قاشق ماست طبیعی، 1 قاشق سوپ‌خوری شوید خرد شده، مقداری لیمو و فلفل سیاه

431

6 عدد کلوچه آرد جو دو سر

270

1 سیب

77

 

عصرانه: 119 کالری

مواد غذایی

کالری

گرانولا بار

119

 

شام: 760 کالری

مواد غذایی

کالری

120 گرم / 4 اونس استیک فیله گریل شده

332

سیب زمینی پخته شده با کره سیر

269

اسفناج و لوبیا سبز، در 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون

159

 

وعده سر شب: 333 کالری

مواد غذایی

کالری

1 دیگچه ماست یونانی

134

یک موز کوچک بریده شده

72

10 گرم / 0.4 اونس گردوی خرد شده و 10 گرم / 0.4 اونس شکلات تلخ خرد شده

127



 

 

برنامه رژیم غذایی پر کالری برای افزایش وزن در روز چهارم

گیاهخواری مصرف 3357 کالری

صبحانه: 728 کالری

صبحانه انگلیسی گیاهی سالم

کالری

3 سس مخصوص گیاهخواری، 2 قارچ دکمه‌ای گریل شده، 1 عدد گوجه فرنگی بزرگ گریل شده، 85 گرم / 3 اونس لوبیای پخته شده

373

2 تکه نان تست گندمی کره‌ای

240

250 میلی لیتر / 1 فنجان آب آناناس

115

 

وعده پیش از ظهر: 288 کالری

اسموتی موز، عسل و بادام

کالری

مخلوط: 1 عدد موز کوچک، 1 قاشق سوپ‌خوری کره بادام، 100 گرم / 3.5 اونس ماست یونانی / 1 قاشق چای خوری عسل، آب برای رقیق کردن در صورت لزوم

288

 

ناهار: 835 کالری

پنیر بز، گردو و سالاد قره قاط

کالری

56 گرم / 2 اونس پنیر نرم بز

152

سالاد: 85 گرم / 3 اونس برگ‌های سالادی مرکب، 56 گرم / 2 اونس گوجه گیلاسی، 28 گرم / 1 اونس گردو، 2 قاشق سوپ‌خوری قره قاط خشک شده، 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون، 1 قاشق سوپ‌خوری سرکه کاجی

373

2 نان گندم پیتا

310

 

عصرانه: 337 کالری

مواد غذایی

کالری

2 عدد بیسکویت کراکر گندم سیاه

70

2 قاشق سوپ‌خوری پنیر خامه‌ای

101

28 گرم / 1 اونس تخمه کدو

166

 

شام: 957 کالری

مواد غذایی

کالری

کدو سبز و فریتاتای پنیر پارمیجانو:

3 عدد تخم مرغ، 1 کدو سبز، 56 گرم / 2 اونس پارمیجانو، 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون برای طبخ

582

1 سیب زمینی شیرین متوسط با برش سه گوش، برشته شده در 1 قاشق سوپ‌خوری روغن آفتابگردان

238

سالاد سبز، پوشانده شده با یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون و آبلیمو

137

وعده سر شب: 212 کالری

مواد غذایی

کالری

40 گرم / 1.4 اونس شکلات تلخ 85%

212

 

 

 

برنامه رژیم غذایی پر کالری برای افزایش وزن در روز پنجم

وگان مصرف 3146 کالری

صبحانه: 789 کالری

مواد غذایی

کالری

2 تکه نان تست گندم

139

3 قاشق سوپ‌خوری خمیر بادام زمینی

400

یک کاسه بزرگ سالاد میوه

250

 

وعده پیش از ظهر: 240 کالری

مواد غذایی

کالری

شیرینی گندمی برند Clif Bar

240

 

ناهار: 565 کالری

مواد غذایی

کالری

عدس و سالاد آووکادو: نصف کیسه شابانک، اسفناج و شاهی آبی، نصف آووکادو حبه شده، 100 گرم / نصف فنجان عدس قهوه‌ای/سبز پخته شده

294

28 گرم / 1 اونس دانه کاج برشته شده

151

پوشانده شده با: 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون، مقداری آب لیمو

120

 

عصرانه: 245 کالری

مواد غذایی

کالری

10 عدد آجیل برزیلی

140

1 موز

105

 

شام: 955 کالری

توفو، بلارد و بروکلی تفت داده شده در روغن داغ

کالری

100 گرم / 3.5 اونس نودل (وزن خشک)

330

100 گرم / 3.5 اونس توفوی سفت

129

56 گرم / 2 اونس مغز بلارد، 1 قاشق سوپ‌خوری روغن کنجد، 50 گرم / 1.75 اونس بروکلی، 50 گرم / 1.75 اونس ذرت کوچک

496

 

وعده سر شب: 352 کالری

مواد غذایی

کالری

یک سوم ظرف کوچک حمص

330

هویج و کرفس خرد شده

22

 

 

 

برنامه رژیم غذایی پر کالری برای افزایش وزن در روز ششم

پرکالری مصرف 5018 کالری

صبحانه: 1161 کالری

مواد غذایی

کالری

دسر برچر موسلی: 200 گرم /7 اونس ماست یونانی، 80 گرم /نصف فنجان گندم سیاه، 50 گرم / 1.75 اونس فندق خرد شده، 28 گرم /1 اونس کشمش، 1 سیب رنده شده

1036

1 لیوان آب گریپ‌فروت

125

 

وعده پیش از ظهر: 379 کالری

مواد غذایی

کالری

56 گرم /2 اونس مخلوط مغزها

379

 

ناهار: 1173 کالری

مواد غذایی

کالری

سالاد: برگ‌های سالادی سبز، نصف آووکادو، گوجه گیلاسی، 85 گرم /3 اونس کنگر فرنگی زغالی در روغن، 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون، آبلیمو، 28 گرم /1 اونس دانه کاج، 28 گرم /1 اونس تخمه کدو

791

56 گرم / 2 اونس پنیر فتا

140

نان گندمی کره‌ای لوله‌ای

242

 

عصرانه: 403 کالری

مواد غذایی

کالری

1 قوطی کنسرو ساردین در سس گوجه فرنگی

195

2 تکه نان گندم سیاه کره‌ای

208

 

شام: 1388 کالری

مواد غذایی

کالری

پاستای بولونیا: 150 گرم گوشت قیمه شده، 1 پیاز کوچک، نصف قوطی گوجه فرنگی، 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون

563

100 گرم /3.5 اونس (وزن خشک) اسپاگتی تهیه شده از گندم کامل، 30 گرم /0.7 اونس پنیر پارمیجانو

80

55 گرم /2 اونس سالاد سبز پوشانده شده با 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون و آبلیمو

130

50 گرم /1.75 اونس شکلات تلخ

265

 

وعده سر شب: 514 کالری

مواد غذایی

کالری

56 گرم/ 2 اونس گرانولا

277

125 میلی لیتر /نصف فنجان شیر کامل

73

28 گرم /1 اونس مغز بادام

164

 

 

 

برنامه رژیم غذایی پر کالری برای افزایش وزن در روز هفتم

روز پر پروتئین مصرف 5059 کالری

صبحانه: 1009 کالری

مواد غذایی

کالری

4 عدد تخم مرغ با 150 گرم / 5 اونس سالمون دودی

550

کلوچه انگلیسی تهیه شده از گندم کامل، با کره

277

1 لیوان آب آلو

182

 

وعده پیش از ظهر: 524 کالری

شِیک پروتئینی

کالری

2 ملاقه پودر کشک پروتئینی

236

100 گرم /3.5 اونس ماست یونانی، نصف فنجان شیر کامل

169

1 موز کوچک، 1 مشت زغال اخته

119

 

ناهار: 1751 کالری

مواد غذایی

کالری

150 گرم /5 اونس (وزن خشک) کینوآ

561

150 گرم /5 اونس (جوجه سرخ شده)

285

یک مشت اسفناج جوان، 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون، آبلیمو، 56 گرم /2 اونس گردو

505

150 گرم /5 اونس ماست یونانی، 60 گرم /نصف فنجان تمشک، 1 اونس مغز بادام تکه‌تکه شده

400

 

عصرانه: 270 کالری

مواد غذایی

کالری

شیرینی پروتئینی برند Clif Bar

270

 

شام: 1121 کالری

مواد غذایی

کالری

170 گرم /6 اونس فیله ماهی‌ هالیبوت، به همراه 2 قاشق سوپ‌خوری پستو، 1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون، پخته شده در زرورق

519

150 گرم /5 اونس (وزن خشک) برنج قهوه‌ای

543

85 گرم / 3 اونس نخود فرنگی، 85 گرم / 3 اونس ذرت شیرین

149

 

وعده سر شب: 294 کالری

مواد غذایی

کالری

3 عدد کلوچه گندمی

144

3 تکه ژامبون

120

28 گرم /1 اونس پنیر کوتاژ

30

کاهش وزن با ۱۰ تکنیک ساده برای افرادی که ورزش نمی کنند

۹ گیاه و ادویه‌ای که به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کنند

برای رفع سریع چاقی شکمی چه کنیم؟

یک برنامه ۷روزه برای صاف کردن عضلات شکم

لاغری با 25 ماده غذایی

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری هالیوودی

در

رژیم غذایی آمریکایی یکی از مشهورترین رژیم لاغری ها در جهان است.این رژیم غذایی و رژیم برای لاغری، گاهی اوقات از مدل های مد آمریکایی مانند بانی و رزماری، که موفق به حفظ تناسب اندام کامل در طول حرفه ی خود شده بودند، دنبال شده است. دور کمر بانی 55 سانتیمتر و رزماری - 61 بود.
رژیم غذایی آمریکایی به علت رژیم لاغری سریع بودن ، گاهی اوقات رژیم لاغری هالیوودی هم نامیده می شود، زیرا بسیاری از ستارگان فیلم و نمایش با استفاده از آن بسیار موفق بوده اند. محصولات موجود در رژیم غذایی نسبتا قابل دسترسی هستند. و آنچه مهم است با رعایت رژیم غذایی آمریکا، فرد هرگز گرسنه نخواهد ماند.
رژیم هالیوود کم کالری است، شما باید غذای کم کالری مصرف کنید. منو های غذایی از  گوشت، ماهی و تخم مرغ تشکیل شده است. همچنین رژیم غذایی باید با سبزیجات، میوه ها و غلات متفاوت باشد. در طول روز شما می توانید دو لیتر آب بخورید، با این حال در مورد صبحانه ممکن است مجبور شوید فراموش کنیدو حالا شما در مورد آن یاد خواهید گرفت.به یاد داشته باشید که زیباترین زنان جهان در مورد رژیم لاغری هالیوودی با نظر مثبت صحبت می کنند.

شرح مفصل روزانه صبحانه ، ناهار و شام در استفاده از رژیم غذایی آمریکایی

صبحانه رژیم لاغری در تمام روزهای هفته

رژیم غذایی آمریکایی یک صبحانه ی منحصر به فرد ارائه می دهد. صبحانه یک یا دو فنجان کوچک قهوه است، برای دوستداران قهوه شیرین امکان کمی شیرین شدن هست . توصیه می شود مقدار کمی شیر به آن اضافه کنید، به طوری که خیلی قوی نباشد.
1تا2 عدد پرتقال یا سیب ، 1عدد تخم مرغ نرم شده، 1عدد نان تست یا یک تکه نان. این صبحانه شما برای تمام روزهای هفته است.
 

دوشنبه

ناهار

150-200 گرم ماهی سرخ شده یا آب پز
100 گرم کرفس با آب لیمو بدون روغن
یک فنجان چای یا قهوه  ترجیحا بدون شکر و شیر.

شام

100 گرم گوشت آب پز شده، ریز خرد شده، با ادویه زردچوبه و 1عدد هویج و 1 عدد پیاز خرد شده.
نان تست یا یک تکه نان
یک لیوان شیر و یک عدد سیب.
 

سه شنبه

ناهار

200 گرم اسفناج تازه خرد شده، 150 گرم جگر گوسفند سرخ شده، دو عدد سیب زمینی پخته شده.
یک فنجان چای یا قهوه.

شام

1 فنجان ماست، سالاد سبزیجات تازه (کلم، گوجه فرنگی، هویج یا چغندر)، با 1 قاشق غذا خوری روغن گیاهی و یک تکه کوچک نان، یک تخم مرغ نرم و یک تکه نازک از ژامبون خانگی.
 

چهارشنبه

ناهار

1 لیوان آب گوجه فرنگی، 1عدد پرتقال یا گریپ فروت یا 1عدد سیب بزرگ.
200 گرم گوجه فرنگی ، یک سالاد سبز کم چرب، با چاشنی آب لیمو  اما بدون کره یا خامه ترش.
یک فنجان چای یا قهوه ترجیحا بدون شکر و شیر.

شام

1 فنجان ماست، 2 تخم مرغ پخته شده، 2عدد گوجه فرنگی، نان تست یا یک تکه نان کوچک. سیب یا گلابی یک عدد
 

پنجشنبه

ناهار

200 گرم مرغ سرخ شده یا آب پز
150 گرم کاهو و کلم، چاشنی آب لیمو.
1 عدد نان تست یا یک تکه کوچک از نان.
یک فنجان چای یا قهوه نوشیدنی.

شام

50 گرم پنیر خامه ای، در هر صورت با خامه ترش و چرب نباشد. در یک پیاز خرد شده، یک تکه فلفل دلمه ای تازه و زرده تخم مرغ. 1عدد نان تست یا یک تکه کوچک نان. 1 فنجان شیر کم چرب. شما می توانید 1عدد هم سیب بخورید.
 

جمعه

ناهار

250 گرم هویج به صورت رنده شده و کمی پخته شده
150 گرم گوشت پخته شده. یک سیب زمینی بزرگ یا دو عدد سیب زمینی کوچک که آب پز شده است.
1 فنجان قهوه یا چای نعناع.

شام

1-2 تخم مرغ با سبزیجات تازه سبز (خیار، فلفل، پیاز). سالاد گوجه فرنگی با آب لیمو و پیاز سبز ریز خرد شده. 1عدد سیب.
 

شنبه

ناهار

150-200 گرم ماهی آب پز.
150 گرم سالاد سبز با آب لیمو.
1 عدد نان تست یا یک تکه کوچک نان.
1 فنجان قهوه یا چای نعناع.

شام

150 گرم گوشت گاو پخته شده. سالاد سبز کم با آب لیمو، 1 فنجان شیر کم چرب، 1 عدد سیب.
 

یکشنبه

ناهار

200 گرم مرغ آب پز
100 گرم برنج پخته شده
100 گرم سالاد سبز با آب لیمو.
یک فنجان کوچک شیر کم چرب. یک عددسیب.

شام

1 فنجان ماست، 1-2 همبرگر کوچک. تست یا یک تکه کوچک نان، 1عدد سیب.
 
توجه داشته باشید که جابجایی غذای اصلی مشخص شده در رژیم غذایی می تواند تغییر کند. وظیفه اصلی این است که از تعداد مشخصی از محصولات فراتر نرویم تا از مصرف کالری اضافی برای کاهش وزن جلوگیری کنیم. نمک، فلفل ، سرکه، چربی، روغن ، الکل در رژیم غذایی استفاده نمی شود.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 رژیم غذایی برتر سال 2019

در
متخصصان تغذیه در جهان رتبه بندی بهترین رژیم غذایی سال 2019 را به خود اختصاص داده اند. در اینجا شاهد 10 برنده هستیم
 هر سال، پزشکان از  موسسه ملی بهداشت رتبه بهترین رژیم های غذایی در دسته های مختلف را رتبه بندی می کنند. بنابراین، آنها رتبه بندی سال 2019 را برای ارزیابی  انواع رژیم غذایی با توجه به پارامترهای مختلف: مزایا، تغذیه، کاهش وزن و غیره انجام دادند. ما جداگانه بررسی کردیم که چگونه هر رژیم غذایی بر سیستم قلبی عروقی اثر می گذارد و اینکه آیا می توان آن را در بیماری های مختلف (به عنوان مثال در دیابت) مورد استفاده قرار داد.
 
sayarak.com فهمید که چرا  این رژیم های غذایی مورد استفاده در تغذیه خاصی در ده رتبه از برندگان برتر بودند و چگونه از یکدیگر متفاوتند.

10. رژیم غذایی برای افزایش باروری 

این رژیم غذایی شامل یک سیستم برای بهبود باروری و در نتیجه سلامت به طور کلی است. تاکید بر چربی های غیر اشباع (ماهی آزاد، آووکادو، آجیل)، پرهیز از چربی های ترانس (کره، مارگارین، تنقلات)، انتقال از کربوهیدرات های زود هضم به کربوهیدرات هایی که کندتر هضم می شوند و اولویت پروتئین های گیاهی بر پروتئین های حیوانی .

رژیم غذایی برای افزایش باروری توسعه یافته توسط دانشمندان از دانشگاه هاروارد بر اساس مقیاسی بزرگ، که با شرکت 230،000 نفر صورت گرفت.

آیا رژیم غذایی برای افزایش باروری وزن  را کاهش می دهد؟ بله، به وزن نرمال می رساند.
آیا تطبیق با آن آسان است: زمان رژیم غذایی شما را برنامه ریزی می کند، اما حفظ رژیم غذایی آسان است. برنامه های غذا آماده و دستور العمل های فردی وجود دارد. رستورانها محدودیتی ندارند گرسنگیدر این رژیم وجود ندارد.
ورزش: اجباری، حداقل 30 دقیقه پیاده روی در روز.
 

9. رژیم غذایی Ornish

رژیم غذایی اورنیش توسط پروفسور دین اورنیش از دانشگاه کالیفرنیا توسعه یافت. رژیم غذایی برای بهبود سلامت و کاهش وزن طراحی شده است.این رژیم غذایی بر اساس محدودیت هر نوع چربی، کربوهیدرات های فرآوری شده و پروتئین حیوانی است . رژیم غذایی گزینه های مختلفی برای وظایف مختلف دارد (از دست دادن وزن، جلوگیری از سرطان، کاهش فشار خون، کاهش بیماری های عروقی و ...). تاکید بیشتر بر فیبر، کربوهیدراتهای پیچیده، آجیل و دانه است.

 
آیا رژیم غذایی Ornish برای از دست دادن وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک می کند؟ وابسته به گزینه انتخاب شده است. به طور کلی، با توجه به تغذیه مناسب و ورزش، وزن به حالت طبیعی باز می گردد.
آیا پیروی از رژیم غذایی Ornish آسان است؟ مشاهده آسان است. تجربه گرسنگی ضروری نیست، غذاهای آماده را در رستوران انتخاب کنید. برخی از نوشیدنی ها نیز مجاز است.
آیا من نیاز به ورزش دارم؟ بله اجباری است. بسته به هدف رژیم غذایی، برنامه برای قدرت، قلب و کشش انتخاب شده است.

8. رژیم غذایی اسکاندیناوی

رژیم غذایی اسکاندیناوی توسعه یافته توسط دانشمندان از دانشگاه کپنهاگ بر اساس غذاهای اسکاندیناوی سنتی است. شامل مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات؛ بیشتر ماهی های دریایی و رودخانه، محصولات دانه کامل؛ گوشت با کیفیت بالاتر (اما در مقادیر کمتری) و استفاده از محصولات فصلی. نسبت ایده آل کربوهیدرات ها و پروتئین ها در رژیم غذایی 2: 1 است. پروتئین به طور عمده ماهی و فیبر از سبزیجات و غلات است.
 
آیا رژیم غذایی اسکاندیناوی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند؟ بله، اضافه وزن از بین می رود، و فشار پایین می رود.
آیا مطابقت با آن آسان است؟ با توجه به وابستگی به محصولات فصلی و نیاز به پخت و پز ، این امر آسان نیست. اما به لطف بسیاری از سبزیجات و پروتئین، در این رژیم گرسنگی نمی کشید.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ اختیاری است، اما پزشکان توصیه می کنند که فعالیت بصورت معمولی شروع شود: 30 دقیقه فعالیت بدنی (راه رفتن، ورزش) روزانه.
 

7. رژیم غذایی TLC

 

رژیم غذایی TLC (از تغییرات شیوه زندگی درمانی انگلیسی) توسط کارشناسان موسسه ملی سلامت برای کاهش کلسترول ایجاد شده است. تاکیدغذا بر روی سبزیجات، میوه ها و دانه ها است. گوشت، مرغ، ماهی بسیار محدود است. نسبت اشباع چربی - بیش از 7٪ در روز.
 
آیا رژیم غذایی TLC برای از دست دادن وزن کمک می کند؟ رژیم کم چربی یک راه خوب برای کاهش کالری  و لاغری است.
آیا پیروی از آن آسان است؟ آسان نیست کنترل مصرف چربی و کلسترول ضروری است. ما مجبوریم ساندویچ سرخ شده، سس ها و هر دسری را فراموش کنیم.
آیا به ورزش نیاز دارید؟ حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی (مانند راه رفتن سریع) 2-3 بار در هفته.

6. رژیم غذایی حجمی

به گفته پزشکان، این یکی از بهترین رژیم های غذایی برای بیماران دیابتی و سلامت کلی است. محصولاتی که در این سیستم هستند با توجه به چگالی کالری: بسیار کم (سبزیجات غیر غذایی نشاسته ای، میوه ها، سوپ های رقیق، شیر خشک)، کم (میوه ها و سبزیجات نشاسته ای، غلات، گوشت بدون چربی، حبوبات)، متوسط ​​(گوشت، پنیر، نان) ، بالا (بیسکویت، آجیل، شکلات، کره). رژیم اصلی با دسته گروه 1 و 2 دسته و کمی از دسته 3 و حداقل مقدار مصرف از دسته 4می باشد.
 
آیا رژیم غذایی حجمی به از دست دادن وزن کمک می کند؟ یکی از بهترین رژیم های غذایی برای از دست دادن وزن است، زیرا از مواد غذایی با کالری کم کالری تشکیل شده است.
آیا مطابقت با آن آسان است؟ بسیار آسان است. با میوه ها، سبزیجات و سوپ ها احساس گرسنگی نمی کنند. در رستوران ها، رعایت رژیم دشوار نیست. دستور العمل های بسیاری از غذاهای مورد علاقه را می توان در منو وارد کرد.
آیا به ورزش نیاز دارید؟ اختیاری است، اما توصیه می شود هر روز حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید.

5. رژیم درمانگاهی Mayo

رژیم درمانگاهی Mayo طراحی شده توسط کلینیک مشهور Mayo به طور خاص برای انتقال به شیوه زندگی سالم است. رژیم غذایی شامل دو مرحله است: "از دست دادن" و "نگه داشتن ثابت وزن". ابتدا باید عادت های بد را کنار بگذارید و سپس آنهایی را که مفید هستند را تقویت کنید. رژیم درمانگاهی Mayo شامل مقدار زیادی از سبزیجات و میوه ها و دانه های کامل و همچنین تأکید ویژه بر وضعیت روحی است.
 
آیا رژیم درمانگاهی Mayo به کاهش وزن کمک می کند؟ بله، بازگشت به وزن طبیعی شما را تضمین می کند.
آیا رژیم درمانگاهی Mayo آسان است ؟: مرحله اول می تواند دشوار باشد. اما پس از آن رژیم غذایی ساده تر می شود. الکل بسیار محدود است با بسیاری از دستور العمل های آماده.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ 30-60 دقیقه در روز، اما انتخاب ورزش با شماست.
 

4. رژیم غذایی راش(Rush)

رژیم غذایی راش طراحی شده توسط دکتر مارتا کلر موریس از مرکز پزشکی دانشگاه راش. رژیم غذایی برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و بهبود توانایی های شناختی طراحی شده است. تاکید ویژه بر 10 گروه از محصولات مفید است: سبزیجات برگ سبز، میوه ها، آجیل، انواع توت ها، لوبیا، دانه های کامل، ماهی، مرغ، روغن زیتون و شراب. این یکی از رژیم های نادر است که توصیه می کند یک لیوان شراب در روز بنوشید.
 
آیا به کاهش وزن کمک می کند؟ وزن آن در نظر گرفته نشده است، اما به کالری ها کمک نمی کند.
آیا رژیم غذایی راش آسان است ؟ بله آسان است اگر شما در خانه پخت و پز را انجام می دهید. شما باید از غذاهای فست فودی، دسر های سرخ شده و شیرینی اجتناب کنید.با مقدار زیاد فیبر موجود در این رژیم به شما اجازه نمی دهد تا گرسنگی را تجربه کنید.
آیا به ورزش نیاز دارید؟ بله، پزشکان حداقل 2 و نیم ساعت ورزش (راه رفتن) در هفته را توصیه می کنند.

3. رژیم غذایی انعطاف پذیر

رژیم غذایی انعطاف پذیر یک رژیم گیاهخواری است، اما با گوشت: شما می توانید مزایای مواد غذایی گیاهی را به دست آورید، اما خود را با یک برگر شاد کنید. رژیم غذایی شامل 5 گروه غذایی است: پروتئین (تخم مرغ، لوبیا)، میوه ها و سبزیجات، دانه های کامل، شیر . برنامه رژیم غذایی به طور پیش بینی شده برای 5 هفته برنامه ریزی شده است.
 
آیا رژیم غذایی انعطاف پذیر به از دست دادن وزن کمک می کند؟بله  به شما اجازه می دهد به خوردن کالری کم و از دست دادن وزن اضافی.
آیا پیروی از آن آسان است؟ برنامه های غذایی آماده با دستور العمل های ساده برای هر روز وجود دارد. آسان برای انتخاب غذا در رستوران.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ بسیار توصیه می شود. ایده آل، بطور متوسط 30 دقیقه، ​​5 بار در هفته.

2. رژیم غذایی DASH

رژیم غذایی داش( DASH) برای کاهش فشار خون  طراحی شده است و توسط موسسه ملی بیماری قلب و ریه تایید شده است. رژیم غذایی بر اساس یک استاندارداست: سبزیجات و میوه بیشتر، دانه های کامل، گوشت کم چرب . اما همچنین لازم است که نمک به 2/3 قاشق چایخوری محدود شود. اطلاعات بیشتر در مورد این رژیم غذایی،رژیم غذایی داش.
آیا وزن شما را کاهش می دهد؟ بله، با کاهش کالری و از بین بردن محصولات مضر.
آیا رژیم غذایی داش آسان است ؟ شما می توانید یک منوی متنوع، خوشمزه و دلپذیر که می تواند اصلاح شود را تجربه کنید.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ بله، شما می توانید با پیاده روی 15 دقیقه ای صبح و عصر شروع کنید.

1. رژیم غذایی مدیترانه

بر اساس منوی کشورهای مدیترانه ای، که در آن مردم تمایل دارند که طولانی تر زندگی کنند و میزان بیماری کمتری داشته باشند، رژیم غذایی مدیترانه حاوی دانه های کامل، میوه ها و سبزیجات، حبوبات و آجیل و روغن زیتون است. ماهی و غذاهای دریایی - حداقل 2 بار در هفته. مرغ، تخم مرغ، پنیر و ماست - متوسط. شیرینی و گوشت قرمز - در تعطیلات. 
آیا رژیم غذایی مدیترانه به از دست دادن وزن کمک می کند؟ بله و ثابت نگه داشتن وزن آسان است.
آیا رعایت رژیم غذایی مدیترانه آسان است؟ یکی از چند رژیم غذایی که تقریبا احساس نمی شود این رژیم است، آسان برای پیدا کردن غذای مناسب در رستوران ها. گزینه های منو و برنامه های غذایی آماده وجود دارد. فیبر زیادی در رژیم وجود دارد، بنابراین گرسنگی عذاب نمی دهد.
آیا شما نیاز به ورزش دارید: ورزش ضروری است، اما در قالب ملایم - قدم زدن، رقصیدن، پیلاتس، یوگا، کار در باغ. ما توصیه می کنیم حداقل 2 و نیم ساعت از این فعالیت ها در هفته.
به ما بگویید که کدام یک از این رژیم های غذایی را بیشتر دوست دارید و ما مقاله جداگانه ای در مورد آن آماده می کنیم.

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که اشتها را کم می کنند

در
ما اعتراف می کنیم که نمی توانیم از خوردن دست بکشیم و این مترادف است با چاق شدن، اما خوردن و لاغر ماندن، رویای مخفی اگر نگوییم میلیون ها نفر بلکه هزاران نفر هست. ما می خواهیم به شما بگویم که این ممکن است که بخورید و لاغر بمانید. 
محصولاتی بسیار خوشمزه وجود دارد که مفید هستند و هم اشتها را سرکوب می کند. نگاهی به لیست ما بیندازید و اگر قصد از دست دادن وزن و رسیدن به تناسب اندام ایده ال را مد نظر دارید،برای لاغری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
 

1. کاهش اشتها با ماهی هایی با گوشت قرمز

کاهش اشتها با سالمون
ماهی قرمز (مثل سالمون) حاوی مقدار زیادی پروتئین و اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است. این ترکیب از مواد مغذی به شما اجازه می دهد تا مدت طولانی تر سیر بمانید .ماهی قرمز خطر ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهدو 
 

2. کاهش اشتها با آووکادو

کاهش اشتها با آووکادو
آووکادو - یک منبع عالی از اسیدهای چرب ضروری، و شامل اسید اولئیک است که به  افزایش احساس سیری ،و مصرف کالری کمتر در وعده غذایی کمک می کند. در طول آزمایش، محققان کالیفرنیا دریافتند که افرادی که هر روز برای ناهار آووکادو می خورند، تا 3 ساعت بعد از غذا احساس سیری می کنند.

3. کاهش اشتها با قهوه

کاهش اشتها با قهوه
کافئین موجود در قهوه به سوختن کالری ها کمک می کند و  چربی را از بین می برد . علاوه بر این، قهوه می تواند اشتها را سرکوب کند: مصرف آن برای 0.5-4 ساعت قبل از غذا بر احساس گرسنگی تاثیر می گذارد . معمولا برای کاهش وزن، توصیه می شود حدود 2 فنجان قهوه منظم  (حدود 200 میلی گرم کافئین) بنوشید. اما در نظر داشته باشید که دوز ممکن است بسته به رفاه و عوارض احتمالی آن متفاوت باشد.
 

4. کاهش اشتها با دانه چیا

کاهش اشتها با دانه چیا
تخم چیا می تواند 11- 12 برابر وزن خود آب جذب کند، که به پر کردن معده و احساس سیری کمک می کند. علاوه بر این، تخم چیا اشتها را نیز کاهش می دهد .
 

5. کاهش اشتها با روغن نارگیل 

کاهش اشتها با روغن نارگیل
روغن نارگیل متفاوت از روغن های دیگر است روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب ​​است. آنها به طور متفاوتی جذب می شوند و تأثیر مثبتی بر متابولیسم دارد : برای مثال روغن نارگیل به سوختن کالری ها کمک می کند و  از چربی شکم  شما را خلاص می کند. علاوه بر این، به کاهش اشتها کمک می کند: مطالعه نشان داده افرادی که روغن نارگیل می خوردند، 256 کیلوکالری در روز کمتر مصرف می کنند .

6. کاهش اشتها با تخم مرغ

تخم مرغ یک منبع ارزان و مغذی پروتئین با کیفیت بالا است و همچنین به سیر شدن کمک می کند مطالعات تأیید می کنند که اگر برای صبحانه تخم مرغ بخورید، به کاهش کالری و کاهش وزن کمک می کند. در جریان آزمایش، افرادی که رژیم کم کالری داشتند به دو گروه تقسیم شدند: برخی از تخم مرغ ها برای صبحانه و دیگران - غذاهای صبحانه سنتی مانند نان تست خوردند. کاهش وزن در افرادی که تخم مرغ خورده بودند بیشتر از گروه دیگر بود.

7. کاهش اشتها با چیلی

کاهش اشتها با چیلی

چیلی حاوی کپسایسین است که باعث کاهش اشتها و کمک به سوختن چربی می کند. این مطالعه نشان داد که خوردن 1 گرم چیلی قرمز سبب کاهش اشتها و همچنین باعث کاهش وزن می شود. با این حال،برای افرادی که به طور مداوم غذای تند مصرف می کنند، هیچ تاثیری ندارند: به نظر می رسد که تحمل خاصی برای محصول ایجاد کرده اند، بنابراین در نظر داشته باشید، اگر می خواهید خواص "چربی سوز" آن همچنان روی شما عمل کند، هر روز نباید فلفل چیلی را به ظرف غذای خود اضافه کنید.

8. کاهش اشتها با اسفناج

کاهش اشتها با اسفناج
اسفناج حاوی تیلاکویید است که سطح لپتین را افزایش می دهد  ، هورمونی است که متابولیسم انرژی و گرسنگی را کنترل می کند. بنابراین، thylakoids باعث کاهش اشتها، منجر به کاهش وزن. 100 گرم اسفناج در روز برای رسیدن به این اثر کافی است.
 

9. کاهش اشتها با چای سبز

کاهش اشتها با چای سبز
چای سبز حاوی 2 ماده است که باعث کاهش وزن می شود: کافئین و کاتچین (به ویژه EGCG). اولی به چربیسوزی کمک می کند و اشتها را کاهش می دهد و دومی، سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد و همچنین باعث از بین بردن چربی ها می شود. ترکیبی از این دو ماده در عصاره چای سبز باعث می شود که بدن به کالری بیشتری از دست بدهد . بنابراین، مطالعه نشان داده که مصرف کافئین و EGCG باعث افزایش سوختن کالری ها می شود.دوز توصیه شده چای سبز برای از دست دادن وزن 250-500 میلی گرم در روز است.
 

10. کاهش اشتها با عدس

کاهش اشتها با عدس

عدس ها بسیار مفید هستند زیرا آنها حاوی مقدار زیادی اسید فولیک، آهن، پتاسیم، تیامین و منگنز هستند. علاوه بر این، دارای پروتئین و فیبر زیادی هستند که به شما اجازه می دهند تا به طور موثر با گرسنگی مواجه شوید: عدس بسیار مغذی است، گرچه در آن کالری کم است . علاوه بر این،پخت آن آسان تر و سریع تر از سایر حبوبات است.

11. کاهش اشتها با زنجبیل

کاهش اشتها با زنجبیل
 
گینگرول موجود در ریشه تازه زنجبیل باعث کاهش وزن می شود. این مطالعه نشان داد: استفاده روزانه از گینگرول به کاهش وزن کمک می کند و همچنین کنترل سطح لپتین (هورمون ای که متابولیسم انرژی را تنظیم می کند) است که به محدود کردن اشتها کمک می کند.
 

12. کاهش اشتها با جو دوسر

کاهش اشتها با جو دوسر
کاهش اشتها با جو دوسر بخاطر مقدار زیادی فیبر است که به شما اجازه می دهد مدت طولانی تر سیر بمانید.
 

13. کاهش اشتها با ماست طبیعی

کاهش اشتها با ماست طبیعی
ماست طبیعی غنی از پروتئین اشباع است و همچنین شامل باکتری های پروبیوتیک است که برای هضم مفید هستند. ماست غیر چرب به کاهش خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع 2 کمک می کند. در نظر بگیرید که ماست کم چرب معمولا حاوی مقدار زیادی قند است، بنابراین از آنها اجتناب شود.
 
چه محصولی از این لیست به نظر شما مناسب ترین محصول در رژیم غذایی شما بود؟

نظرات

در ادامه بخوانید...